Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:27
Hier werkt dit ook! Het laden start keurig als ik ‘het streepje’ in de app naar 100% schuif en stopt meteen weer als ik het terug naar 90% doe. Blij mee dus!

[ Voor 16% gewijzigd door Mga1600 op 03-07-2024 19:14 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:13
Very nice, de enige functie die ik echt miste in de app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Ik zie dat nu ook. Net bijgewerkt naar versie 5.43.0. Het is wel gaaf dat je het laadniveau nu gewoon in de app kan instellen! Staat de auto aan de laadkabel op de oprit en je wil een lange rit gaan maken, schuif je hem simpelweg even naar 100%. Zelf heb ik hem overigens al vanaf het begin op 80% staan. Dat is het algemene advies voor Lithium Ion batterijen voor de minste degradatie en het beste conditiebehoud. Het advies van 90% van Volvo vind ik iets te enthousiast. Dan ga ik liever voor safe. En met de 82 kWh batterij heb ik op 80% plenty bereik voor wat ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Yes, ik heb hem ook! Was de Polestar aankondiging toch een voorbode voor de XC40
Ik denk allemaal een ei-phone?
Op Android nog geen spoor van de app update of laadinstellingen
We wachten af :)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Je kunt nu een laadsessie starten in de app. (In de locatie tab klik op de betreffende lader en je kunt starten).
Nooit geweten dit …..hebben we dat al lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
Doel SoC is een mooie toevoeging aan de app! (y)

Vandaag een lange rit gehad, van omgeving Zwolle naar Düsseldorf. 200 km heen en ook weer terug op één acculading.
Helaas ontdekte ik bij wegrijden op de terugweg een barst rechtsvoor in m'n ruit ;( Een cm of 20 lang van onderkant ruit tot wat je hier ziet. En minuscuul putje in 't zwarte gedeelte van de ruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlA7Cm0tKhRmrcWfp7yARCAxlpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBjR9ync4I1OEpMB3gJkDjEr.jpg?f=fotoalbum_large

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:01
Marko72 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Die spreiding van de types is ook nog wel een boeind grafiekje waard denk ik. Maar boven alles is de moraal van het verhaal vast de zwaarte van de voet op het stroompedaal.
Of bij mijzelf het feit dat ik regelmatig de sleurhut achter de Volvo hang......

Maar ook ik zal hem ff delen voor de dataverzameling. MIjn doel bij mijn 2024 SMER C40 was er niet op achteruit te gaan tov de Kona die ik hiervoor had. En da's gelukt, veel grotere auto, zelfde zeer acceptabele range met een heel stuk sneller laden en snelladen. Da's in de prakrtijk net zo relevant als de range wat mij betreft.

[Afbeelding]
Las ergens dat het gemiddelde reset bij 10K, zie nu ook een serieus betere waarde 800km verder dan mijn post van vorige week
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7Fbdt0tm6Kunh2n-JWTOzWAZQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cxURndm3LqCHbip04cWd9PFO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:21
Mga1600 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 20:41:
Je kunt nu een laadsessie starten in de app. (In de locatie tab klik op de betreffende lader en je kunt starten).
Nooit geweten dit …..hebben we dat al lang?
Hangt van de CPO af.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Marko72 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Las ergens dat het gemiddelde reset bij 10K, zie nu ook een serieus betere waarde 800km verder dan mijn post van vorige week
[Afbeelding]
De waarde in de app is dezelfde die in de auto in het boordcomputer menu 'trip handmatig' staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnEV
Largamelion schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Wil geen afbraak doen aan je optimisme, maar ik erger me tegenwoordig behoorlijk aan PA/ACC. Die eerste vereist constant weerstand op het stuur of begint elke 10 seconden te piepen, ook al heb je het stuur gewoon vast met 2 handen... als je geen weerstand biedt dan snapt ie dat niet. Ik denk dat een capacitief stuur hier gewoon de enige deftige manier voor is, al hanteren sommige wagens ook camera's om te kijken of je op de weg let, maar dat laat dikwijls ook te wensen over (*kuch* EX30 *kuch*).

Bij PA vind ik persoonlijk dat de wagen ook teveel rechts aanhoudt. Ik rijd veel op 2-vaks snelwegen waar rechts dus grotendeels vrachtwagens rijden en als ik niet bijstuur dan rijdt de wagen bij momenten rakelings langs die vrachtwagens die wat veel links rijden op hun vak. Hij lijkt dus enkel naar de lijnen op de weg te kijken en niet naar het verkeer dat rechts rijdt.

Verder houden beide systemen veel te snel in als je een ietwat trager rijdend voertuig nadert op de snelweg. Je moet dus voortdurend anticiperen en zelf het gaspedaal indrukken of de hele tijd links rijden als je niet wil dat de wagen op 200m van een voorligger al begint te remmen. Niet uitbollen dus, maar effectief remmen...

Het doet veel teniet aan wat een zeer mooi en relaxt systeem had kunnen zijn, maar momenteel vind ik het alleen echt een meerwaarde op zo goed als lege snelwegen en daarom rijd ik bijna altijd op ACC en niet op PA, dan ben ik toch een aantal van die hekelpunten kwijt.

Verschiet ook niet van de botsingswaarschuwingen, die krijg ik wekelijks en vind ik VERSCHRIKKELIJK irritant en er is geen enkele manier om die uit te zetten. Ben je rustig aan het rijden en denkt de wagen plots dat je gaat botsen omdat er een voertuig geparkeerd staat in een bocht of een tegenligger uit de bocht komt en verschiet je je telkens te pletter. Imo een hooguit dom systeem en niet klaar voor productie, ik vind het zelfs eerder gevaarlijk omdat ik telkens zo verschiet en ik ben nochtans van nature iemand die niet snel verschiet, kan me niet voorstellen wat dit doet bij mensen die wel makkelijk verschieten.
Ik moet natuurlijk nog meer km gereden hebben om misschien ook te ervaren wat er minder goed werkt.

De stuur vasthoud reminder werkt bij mij prima. Geen irritante meldingen, en ik hou het niet obsessief of strak vast. Misschien bouwjaar afhankelijk.

Voor wat betreft PA heb ik als tips
- maak veel gebruik van de afstand-houd knoppen, soms wat meer afstand instellen, soms wat minder, al naar gelang de verkeerssituatie
- de EX40 houdt inderdaad het midden aan tussen de lijnen, zaak is om zelf wat ‘tegen’ te sturen als je dicht langs een vrachtwagen lijkt te komen - vind ik niet erg, houdt je alert
- houd de voet op het stroompedaal en geef wat stroom bij als het systeem te vroeg begint in te houden, je kunt hiermee prima fine tunen op de gewenste afstand tot de voorligger
- zet de ACC/PA even uit als je een situatie ziet opkomen waar het systeem wat minder helpend zal zijn, stuur en stroompedaleer even zelf en zet PA weer aan als je voorbij de situatie bent
- gebruik PA vooral op de snelweg, dan is het erg fijn , in stad of op provinciale weg met veel rotondes is het alleen maar vervelend
- ACC is ook erg fijn in een file ;-)

Ik heb geen problemen ervaren met het van rijstrook wisselen. Zaak is om wel altijd richting aan te geven en voet op het stroompedaal te houden zodat je kan ‘bijpedaleren’ indien nodig. OPD moet op stand Aan staan wat mij betreft voor de beste ervaring, ook met PA.

Gelukkig nog niet de botsvermijdende remingreep meegemaakt.
Gaat de EX40 niet eerst hard piepen in zo’n situatie, alvorens hard te remmen? Dat is bij de Kona wel zo en dat vond ik erg fijn aan de Kona, slechts 1 keer een ingreep meegemaakt, toen het ook echt nodig was, een crash is toen echt voorkomen, de rest van de keren was het ‘vals alarm’ met alleen piepen, zonder ingreep. Hoop dat Volvo dat principe overneemt.

Tot slot de Lane Keeping Assist vind ik ook fijn met een lichte trilling in het stuur als je over de lijn gaat. Werkt ‘natuurlijk’ en ‘logisch’. En je kunt het uitzetten als je het niet wilt.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
De Apple Watch - Volvo Cars app geeft netjes het batterijpercentage aan. Ik las op dit forum dat er eerder problemen in de weergave waren, maar die lijken dus voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxq2UiHP6PpBWAKBL_xoFUKH0mI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M4Vs4HIJKDyMTWjdRkqDPt4a.png?f=user_large

Software versies:

iOS 17.5.1
WatchOS 10.5
Volvo Cars app 5.42.0
EX40 3.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
Zojuist de Volvo Cars app geupdate naar 5.43.0, (en oplaadtimer uitgezet) en nu toont de Apple Watch app de teksten keurig in het Nederlands:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqiWybfqVQjBfpzxw40HR4FPG4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l7bVbbdOn2htU6Sh0OW1cBl1.png?f=user_large

Opmerkelijk overigens dat de range opeens van 380 naar 340 km is gesprongen. Zonder dat er iets aan SoC is veranderd.

Ladend ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbwqcaY8PmZu1II5LB9otQpuw5g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cI5tW3pYV5j9uFUsnO4Ilcpw.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door MartijnEV op 03-07-2024 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
MartijnEV schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:52:
[...]
- de EX40 houdt inderdaad het midden aan tussen de lijnen, zaak is om zelf wat ‘tegen’ te sturen als je dicht langs een vrachtwagen lijkt te komen - vind ik niet erg, houdt je alert
- houd de voet op het stroompedaal en geef wat stroom bij als het systeem te vroeg begint in te houden, je kunt hiermee prima fine tunen op de gewenste afstand tot de voorligger
- zet de ACC/PA even uit als je een situatie ziet opkomen waar het systeem wat minder helpend zal zijn, stuur en stroompedaleer even zelf en zet PA weer aan als je voorbij de situatie bent
- gebruik PA vooral op de snelweg, dan is het erg fijn , in stad of op provinciale weg met veel rotondes is het alleen maar vervelend
- ACC is ook erg fijn in een file ;-)

Ik heb geen problemen ervaren met het van rijstrook wisselen. Zaak is om wel altijd richting aan te geven en voet op het stroompedaal te houden zodat je kan ‘bijpedaleren’ indien nodig. OPD moet op stand Aan staan wat mij betreft voor de beste ervaring, ook met PA.

Gelukkig nog niet de botsvermijdende remingreep meegemaakt.
Gaat de EX40 niet eerst hard piepen in zo’n situatie, alvorens hard te remmen? Dat is bij de Kona wel zo en dat vond ik erg fijn aan de Kona, slechts 1 keer een ingreep meegemaakt, toen het ook echt nodig was, een crash is toen echt voorkomen, de rest van de keren was het ‘vals alarm’ met alleen piepen, zonder ingreep. Hoop dat Volvo dat principe overneemt.

Tot slot de Lane Keeping Assist vind ik ook fijn met een lichte trilling in het stuur als je over de lijn gaat. Werkt ‘natuurlijk’ en ‘logisch’. En je kunt het uitzetten als je het niet wilt.
Het gedrag wat jij omschrijft komt aardig overeen met mijn ervaringen.
Wel heb ik Lane Keeping Assist uitgezet want dat werkt gewoon niet in ons land. Dat heeft niks met Volvo (of welk ander merk dan ook) te maken maar met het absurde wegbeheer in ons land. Op alle wegen behalve snelwegen moeten perse "nepfietsstroken" gemaakt worden waardoor het Lane Keeping Assist systeem niet goed werkt en je naar het midden van de weg stuurt, wat soms gevaarlijke situaties oplevert. Deze wegbelijning is bedoeld als optische wegversmalling, maar naar mijn mening bereiken ze hier juist het tegenovergestelde mee en verslechteren ze de verkeersveiligheid juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:42
Ik zit nog op 5.42.1 op Android en het laad menu is nog altijd als tevoren.

Geen update voor de app.
Mja de volvo app heeft al meerdere keren laten zien dat niet alleen versie verschillen zijn of verschillen tussen iOS en Android zitten maar ook specifieke features flags in zitten.

Een paar weken geleden was ik (een van) de eerste hier die de binnen filtratie optie kon activeren. Mijn vrouw kon het pas een paar dagen tot een week later ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door blahenazo op 04-07-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:15
Bij de Polestar 2 kunnen Android gebruikers al wel laad % en ampere aanpassen via de app. Dus dat zal dan ook wel naar onze Volvo Android app komen mag ik hopen. Die functie staat namelijk al heel, heel lang op de wensenlijst.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 04-07-2024 08:55 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik hoop wel dat ze bij de komende 3.1.9 update de irritante beperking dat je de USB toestemmings pop-up bij gebruik van AudioWagon alleen weg kan tappen als de auto stilstaat. Als je rijdt kun je anders niet naar je muziek luisteren en soms wordt de pop-up niet eens zichtbaar als je de auto start. Hopelijk komen Volvo (Goolgle?) en AudioWagon nu eens tot een overeenstemming zodat die toestemmings pop-up in het geheel niet meer nodig is. Dat zou echt een verademing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
Tranquility schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:07:
Ik hoop wel dat ze bij de komende 3.1.9 update de irritante beperking dat je de USB toestemmings pop-up bij gebruik van AudioWagon alleen weg kan tappen als de auto stilstaat. Als je rijdt kun je anders niet naar je muziek luisteren en soms wordt de pop-up niet eens zichtbaar als je de auto start. Hopelijk komen Volvo (Goolgle?) en AudioWagon nu eens tot een overeenstemming zodat die toestemmings pop-up in het geheel niet meer nodig is. Dat zou echt een verademing zijn!
Ja, dat zou mooi zijn. Overigens kun je prima muziek luisteren tijdens het rijden hoor, ook wisselen van nummers. Maar je moet bij stilstand wel die melding eerst hebben weg geklikt.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
rolfio schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:14:
[...]
Ja, dat zou mooi zijn. Overigens kun je prima muziek luisteren tijdens het rijden hoor, ook wisselen van nummers. Maar je moet bij stilstand wel die melding eerst hebben weg geklikt.
Dat is precies wat ik bedoel. Soms komt die melding niet na het plaatsnemen in de auto en ga ik maar rijden en daarna komt deze wel en kun je hem dus niet wegkrijgen omdat je inmiddels aan het rijden bent. Ik snap gewoon niet dat ze bij de vorige update de beveiliging zo hebben aangescherpt dat je een simpele enkele tap als die melding verschijnt niet meer mag doen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
Tranquility schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel. Soms komt die melding niet na het plaatsnemen in de auto en ga ik maar rijden en daarna komt deze wel en kun je hem dus niet wegkrijgen omdat je inmiddels aan het rijden bent. Ik snap gewoon niet dat ze bij de vorige update de beveiliging zo hebben aangescherpt dat je een simpele enkele tap als die melding verschijnt niet meer mag doen tijdens het rijden.
Tja, dat klopt. Ik los het dan als volgt op; even opnieuw die app openen. Dan komt die melding vanzelf.
Maar ik rij ook wel eens te snel weg, zonder die melding gezien te hebben. Het heeft nog enige aandacht nodig zeg maar :/

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
Mga1600 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:00:
[...]

Hier werkt dit ook! Het laden start keurig als ik ‘het streepje’ in de app naar 100% schuif en stopt meteen weer als ik het terug naar 90% doe. Blij mee dus!
Ik heb het vanmorgen ook getest. Werkt goed!

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:48
Venomer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Ik heb het vanmorgen ook getest. Werkt goed!
Heb net de nieuwe Volvo App Android versie 5.43 geladen. Zie echter geen mogelijkheid om laad limiet in te stellen!?

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Plead schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Heb net de nieuwe Volvo App Android versie 5.43 geladen. Zie echter geen mogelijkheid om laad limiet in te stellen!?
Bij de iOS versie duurde het bijna een dag voordat die functie zichtbaar werd. Dus hou moed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Plead schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Je moet ook minimaal versie 3.0.3 in de auto hebben

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
guido66 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:31:
[...]

Je moet ook minimaal versie 3.0.3 in de auto hebben
Check, 3.0.3 heb ik. Ik w8 af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

App een keer killen hielp bij mij

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48
Plead schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Check, 3.0.3 heb ik. Ik w8 af.
Bij mij kwam die pas nadat ik een stuk ermee gereden had.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
exepti0n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:11:
App een keer killen hielp bij mij
Ja hier ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plead
Telefoon herstarten helpt (nog) niet. Maar de nieuwe endpoints zijn er wel! Ik kan er via een Volvo developer API call well bij. Dus het komt goed. Al is het dan via Home Assistant ;)

{
"status": 200,
"data": {
"chargingCurrentLimit": {
"value": "32",
"unit": "ampere",
"timestamp": "2024-05-17T17:42:30Z"
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Plead schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:23:
[...]

Telefoon herstarten helpt (nog) niet. Naar de nieuwe endpoints zijn er wel! Ik kan er via een Volvo developer API call well bij. Dus het komt goed. Al is het dan via Home Assistant ;)

{
"status": 200,
"data": {
"chargingCurrentLimit": {
"value": "32",
"unit": "ampere",
"timestamp": "2024-05-17T17:42:30Z"
}
Kun je de voorbeeldcode posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Kammika schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:33:
[...]

Kun je de voorbeeldcode posten?
Dat kan. Maar dat staat gewoon op het Volvo developer platform hoor. Kan ook in de GUI.

curl -X GET 'https://api.volvocars.com/energy/v1/vehicles/{vin}/recharge-status/charging-current-limit' \
-H 'accept: application/vnd.volvocars.api.energy.chargingcurrentlimitresponse.v1+json' \
-H 'authorization: Bearer <your-access-token>' \
-H 'vcc-api-key: <your-vcc-api-key>'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Plead schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Dat kan. Maar dat staat gewoon op het Volvo developer platform hoor. Kan ook in de GUI.

curl -X GET 'https://api.volvocars.com/energy/v1/vehicles/{vin}/recharge-status/charging-current-limit' \
-H 'accept: application/vnd.volvocars.api.energy.chargingcurrentlimitresponse.v1+json' \
-H 'authorization: Bearer <your-access-token>' \
-H 'vcc-api-key: <your-vcc-api-key>'
ja, die ken ik, maar dan moet je als scope bij het inloggen "energy:charging_current_limit" meegeven volgens de docs, en dan krijg ik altijd de fout

{'error_description': 'The requested scope is invalid, unknown, malformed, or exceeds that which the client is permitted to request.', 'error': 'invalid_scope'}

terug

De vraag is dus welke scope geef jij dan mee bij het opvragen van het access token?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartijnEV
Mooi plaatje, met Connect & Fjord Blue interieur en Verlichtingspack 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9q13le6zAYhlR_ixnzAYSylWeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyjSXPIQ8K5BCBETo4eY6mRx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartijnEV schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:53:
Mooi plaatje, met Connect & Fjord Blue interieur en Verlichtingspack 2

[Afbeelding]
Zeker heel mooi!
En dan zou er voor het maximale effect eigenlijk ook nog die verlichte Orrefors kristallen pookknop bij moeten die normaal alleen in combinatie met woolblend interieur geleverd wordt …
Ik heb nooit uitgezocht of die ook achteraf als accessoire gemonteerd kan worden, maar het lijkt me best heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
MartijnEV schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:12:
Zojuist de Volvo Cars app geupdate naar 5.43.0, (en oplaadtimer uitgezet) en nu toont de Apple Watch app de teksten keurig in het Nederlands:

[Afbeelding]

Opmerkelijk overigens dat de range opeens van 380 naar 340 km is gesprongen. Zonder dat er iets aan SoC is veranderd.

[Afbeelding]
Bij mij staat er "Done" als het opladen klaar is en bij de locatie staat "Vor 3 Stunden". Andere teksten zijn wel in het Nederlands. Ik heb dus een mix van drie talen. 8)7 Staat bij jou echt alles in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MartijnEV schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:12:

[Afbeelding]

Lagere buitentemperatuur? De range voorspelling reageert daar ook op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Wij hebben de EX40 nu een week en hij bevalt goed! Inmiddels hebben we 1000km gereden met een gemiddeld verbruik van 19,1 kWh/100 km. Zowel op hogere snelheid in Duitsland als op de Nederlandse (snel)wegen is het een erg comfortabele reisauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
BrightSun schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:18:
Wij hebben de EX40 nu een week en hij bevalt goed! Inmiddels hebben we 1000km gereden met een gemiddeld verbruik van 19,1 kWh/100 km. Zowel op hogere snelheid in Duitsland als op de Nederlandse (snel)wegen is het een erg comfortabele reisauto.
Mooi om te horen dat hij je zo goed bevalt! Veel veilige en comfortabele kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Mga1600 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Zeker heel mooi!
En dan zou er voor het maximale effect eigenlijk ook nog die verlichte Orrefors kristallen pookknop bij moeten die normaal alleen in combinatie met woolblend interieur geleverd wordt …
Ik heb nooit uitgezocht of die ook achteraf als accessoire gemonteerd kan worden, maar het lijkt me best heel gaaf!
Woolblend zijn wij ook nog steeds heel erg blij mee. Als het heel warm is voelt het minder warm aan; en met heel koud voelt het juist weer wat warmer.

Update van de barst in de ruit: die wordt 25 juli vervangen. Herstelbedrijf gebeld en ze wilden de auto eerst zien om goed te bepalen wat er precies nodig was. Ze begonnen zelf over kalibratie van de nodige systemen. Dat gaf wel vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DrBOB101 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:53:
[...]

Woolblend zijn wij ook nog steeds heel erg blij mee. Als het heel warm is voelt het minder warm aan; en met heel koud voelt het juist weer wat warmer.

Update van de barst in de ruit: die wordt 25 juli vervangen. Herstelbedrijf gebeld en ze wilden de auto eerst zien om goed te bepalen wat er precies nodig was. Ze begonnen zelf over kalibratie van de nodige systemen. Dat gaf wel vertrouwen.
Balen zoiets! Ik heb al een paar keer gezien dat Carglass op het terrein bij de Volvo Dealer bezig was een ruit te plaatsen en naar ik begrepen heb doet de dealer daarna dan de calibratie. Dat zou mij het meeste vertrouwen geven, maar het hangt waarschijnlijk af van de verzekeraar of dat zo geregeld kan worden.

Sterkte in ieder geval!

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 05-07-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:56:
[...]

Ik heb al een paar keer gezien dat Carglass op het terrein bij de Volvo Dealer bezig was een ruit te plaatsen en naar ik begrepen heb doet de dealer daarna dan de calibratie. Dat zou mij het meeste vertrouwen geven, maar het hangt waarschijnlijk af van de verzekeraar of dat zo geregeld kan worden
Ik heb het hier vaker gemeld, maar ik heb 2 ervaringen

1. De eerste keer bij autotaalglas gaf aan dat ze wisten hoe te kalibreren, maar daarna allemaal fouten op de hulpsystemen en via leasemij moeten afdwingen dat ze me gingen helpen (volgens autotaalglas was het allemaal toevallig en had het niets met de ruit te maken, maar pas nadat ze onder enige druk een expert ingehuurd hadden om te calibreren was het een maand later gefixt)

2. De tweede keer bij de Volvo dealer. Ca anderhalf uur geduurd, en ging enkel probleem daarna. Alles werkte gelijk weer als een zonnetje

Als ik weer een ruitvervanging heb weet ik wel waar ik heen ga…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Kammika schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:17:
[...]

ja, die ken ik, maar dan moet je als scope bij het inloggen "energy:charging_current_limit" meegeven volgens de docs, en dan krijg ik altijd de fout

{'error_description': 'The requested scope is invalid, unknown, malformed, or exceeds that which the client is permitted to request.', 'error': 'invalid_scope'}

terug

De vraag is dus welke scope geef jij dan mee bij het opvragen van het access token?
Access token genereer ik nu via de Volvo GUI en is maar een uur geldig. Deze zou je, lijkt mij, ook via een commando op moeten kunnen vragen. Maar daar heb ik me niet in verdiept. Deze pagina ken je denk ik ook wel: https://developer.volvocars.com/apis/docs/authorisation/

Ik gebruik dit commando onder Windows om de charging limit op te vragen:
curl "https://api.volvocars.com/energy/v1/vehicles/YV1XZ-- your VIN 12345678/recharge-status/charging-current-limit" -H "accept: application/vnd.volvocars.api.energy.chargingcurrentlimitresponse.v1+json" -H "vcc-api-key: fd513f1—api key here -- edaac" -H "Authorization: Bearer eyJhbG-- access token here --ciOiJSkK3l28CzQ"

{ "status" : 200, "data" : { "chargingCurrentLimit" : { "value" : "32", "unit" : “ampere", "timestamp" : "2024-07-05T15:32:35Z" } }, "operationId" : "08db712c-16dc-484a-a824-ed0f86e90b97"}

Ps. ik heb nog steeds geen laadlimiet instelmogelijkheid in de Volvo App (Android App 5.43.0). Raar toch? Heb inmiddels wel m'n Smart-EVSE laadpaal geupgrade zodat ik daar de laadmiet in kan stellen via Home Assistant. Wellicht maar beter ook. Dan kan ik de auto op maximaal laten staan en hoef ik er niet meer aan te denken om dit terug te zetten naar maximaal voordat je aan een andere paal gaat staan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Kammika schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Ik heb het hier vaker gemeld, maar ik heb 2 ervaringen

1. De eerste keer bij autotaalglas gaf aan dat ze wisten hoe te kalibreren, maar daarna allemaal fouten op de hulpsystemen en via leasemij moeten afdwingen dat ze me gingen helpen (volgens autotaalglas was het allemaal toevallig en had het niets met de ruit te maken, maar pas nadat ze onder enige druk een expert ingehuurd hadden om te calibreren was het een maand later gefixt)

2. De tweede keer bij de Volvo dealer. Ca anderhalf uur geduurd, en ging enkel probleem daarna. Alles werkte gelijk weer als een zonnetje

Als ik weer een ruitvervanging heb weet ik wel waar ik heen ga…
Zoals @Mga1600 aangaf is het in dit geval een kwestie van verzekeraar. Geen keuze uit Volvo, dat had ik anders gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:01
Tip voor de iPhone gebruikers die geen laad limiet zien in de app. Als je naar de store gaat lijkt er geen update te staan. Totdat je op de app doorklikt dan krijg je de werk bij knop, en voila de limieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
Venomer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:07:
[...]

Bij mij staat er "Done" als het opladen klaar is en bij de locatie staat "Vor 3 Stunden". Andere teksten zijn wel in het Nederlands. Ik heb dus een mix van drie talen. 8)7 Staat bij jou echt alles in het Nederlands?
De SOC widget heeft bij mij ook ‘Done’ maar tevens ‘Niet aangesloten’ - dus mix EN-NL.
Locatie niet het Duits maar Engels: 34 minutes ago.
Portieren en Klimaat netjes in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DrBOB101 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:01:
[...]

Zoals @Mga1600 aangaf is het in dit geval een kwestie van verzekeraar. Geen keuze uit Volvo, dat had ik anders gedaan.
Was het bij mij ook, maar leasemij snapte wel de ellende van de 1e keer en vond daarom ok dat ik bij 2 ruitvervanging naar naar de dealer ging om dat te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Kammika schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Was het bij mij ook, maar leasemij snapte wel de ellende van de 1e keer en vond daarom ok dat ik bij 2 ruitvervanging naar naar de dealer ging om dat te voorkomen
Dat is erg vervelend, zeker. Vanwege de verhalen die ik hier gelezen heb (ws ook die van jouw) heb ik iig gevraagd of ze ervaring hebben met zulke auto's en kalibratie. Dat lijkt dus zo te zijn. 25 juli weet ik of het in één keer goed is gegaan bij mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Balen zoiets! Ik heb al een paar keer gezien dat Carglass op het terrein bij de Volvo Dealer bezig was een ruit te plaatsen en naar ik begrepen heb doet de dealer daarna dan de calibratie. Dat zou mij het meeste vertrouwen geven, maar het hangt waarschijnlijk af van de verzekeraar of dat zo geregeld kan worden.

Sterkte in ieder geval!
het kán goed gaan..
Ik had vorig jaar ook een thermische barst rechtsonder in het raam,en dat moest en zou bij autotaalglas verholpen moeten worden. Zij geven namelijk aan dat ze ook de kalibratie uitvoeren.

Na de ruitvervanging niet meteen wegrijden, maar eerst alles checken is dan geen overbodige luxe.... de meldingen "camera moet worden gekalibreerd" etc vlogen meteen om de oren.
De monteur zei "we hébben gekalibreerd, en die meldingen zaten er al in toen u hem bracht"

Het eerste deel geloof ik wel, ik had vanuit de wachtkamer gezien hoe ze allerlei beugels op de voorwielen plaatsten en daarmee de uitlijning opmaten.
Het tweede deel was natuurlijk pertinent nonsens. Ik had die meldingen nooit eerder gezien, maar hij bleef volhouden. Toch hebben ze de kalibratie opnieuw gedaan, en toen waren de meldingen wel weg.

EN het werkt ook zeker prima weer sinds die tijd, maar je moet even opletten dat je niet wegrijdt, nu kon ik zeggen "geen meter mee gereden, dus die meldingen komen door jullie werkzaamheden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Plead schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:59:
[...]

Access token genereer ik nu via de Volvo GUI en is maar een uur geldig. Deze zou je, lijkt mij, ook via een commando op moeten kunnen vragen. Maar daar heb ik me niet in verdiept. Deze pagina ken je denk ik ook wel: https://developer.volvocars.com/apis/docs/authorisation/

Ik gebruik dit commando onder Windows om de charging limit op te vragen:
curl "https://api.volvocars.com/energy/v1/vehicles/YV1XZ-- your VIN 12345678/recharge-status/charging-current-limit" -H "accept: application/vnd.volvocars.api.energy.chargingcurrentlimitresponse.v1+json" -H "vcc-api-key: fd513f1—api key here -- edaac" -H "Authorization: Bearer eyJhbG-- access token here --ciOiJSkK3l28CzQ"

{ "status" : 200, "data" : { "chargingCurrentLimit" : { "value" : "32", "unit" : “ampere", "timestamp" : "2024-07-05T15:32:35Z" } }, "operationId" : "08db712c-16dc-484a-a824-ed0f86e90b97"}
Met testtokens werkt het bij mij ook, maar de call om er eigen accessoires op te vragen werkt niet. Je gaf aan dat het met home assistent werkte, hoe heb je dat gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:27:
[...]

het kán goed gaan..
Ik had vorig jaar ook een thermische barst rechtsonder in het raam,en dat moest en zou bij autotaalglas verholpen moeten worden. Zij geven namelijk aan dat ze ook de kalibratie uitvoeren.

Na de ruitvervanging niet meteen wegrijden, maar eerst alles checken is dan geen overbodige luxe.... de meldingen "camera moet worden gekalibreerd" etc vlogen meteen om de oren.
De monteur zei "we hébben gekalibreerd, en die meldingen zaten er al in toen u hem bracht"

Het eerste deel geloof ik wel, ik had vanuit de wachtkamer gezien hoe ze allerlei beugels op de voorwielen plaatsten en daarmee de uitlijning opmaten.
Het tweede deel was natuurlijk pertinent nonsens. Ik had die meldingen nooit eerder gezien, maar hij bleef volhouden. Toch hebben ze de kalibratie opnieuw gedaan, en toen waren de meldingen wel weg.

EN het werkt ook zeker prima weer sinds die tijd, maar je moet even opletten dat je niet wegrijdt, nu kon ik zeggen "geen meter mee gereden, dus die meldingen komen door jullie werkzaamheden".
Precies dat, en dan idd zo’n monteur die dan ontkent is ook mijn ervaring…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:55

timhtc

Home Energy Management

[...]

Sterkte in ieder geval!
Ik heb twee weken terug een nieuwe voorruit laten zetten door Carglass. MY24 kun je middels software kalibreren en daarvoor hoeven ze niet meer te rijden met de auto. Alles in anderhalf uur gefixt.

Monteur zat vooral te stoeien met de auto op contact krijgen terwijl je uitstapt, daar is blijkbaar een handelingsreeks voor met deur open en dicht en van slot op slot etc.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
Een update in Google Sheets, verbruik-sheet toegevoegd en wat meer stats-grafieken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_9om-D1dqV_xlSt465QJla49Ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOZcXdhB02NHvPJSgZh2OxnC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGytp1PXAMPgoZ5EgvRUq4T3C_g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dCcqlHrf3qdyzcOSEayjNPFy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Plead schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:59:
[...]
Ps. ik heb nog steeds geen laadlimiet instelmogelijkheid in de Volvo App (Android App 5.43.0). Raar toch? Heb inmiddels wel m'n Smart-EVSE laadpaal geupgrade zodat ik daar de laadmiet in kan stellen via Home Assistant. Wellicht maar beter ook. Dan kan ik de auto op maximaal laten staan en hoef ik er niet meer aan te denken om dit terug te zetten naar maximaal voordat je aan een andere paal gaat staan laden.
Wat ik ook doe de Play Store blijft aangeven dat er geen update is voor Android, ik heb nog steeds 5.42.1 als versie.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

laatste twee dagen veel gereden, de nieuwe stuur-airbag die ik anderhalve week geleden kreeg helpt flink tegen de trillingen. verschil is zeer duidelijk en positief merkbaar. Trillingen zijn zo goed als weg nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marcel_76 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:22:
[...]

Wat ik ook doe de Play Store blijft aangeven dat er geen update is voor Android, ik heb nog steeds 5.42.1 als versie.
same here... wacht nog een week of 3 af, dan is hij er misschien wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:34
[...]

Hier hetzelfde probleem, raar dat sommige mensen die versie een paar dagen terug al konden installeren. Nu maakt het voor mij weinig uit want de laadlimiet staat bij mij gewoon op 100% en ik hoef die nooit te wijzigen.

Intussen vertrokken naar Spanje en toch al wat rariteiten tegengekomen met Google Maps. Zo geeft hij telkens een melding voor de lage emissie zones als ik naar een laadpunt in zo'n zone rijd en dan kan je op annuleren of doorgaan klikken maar bij annuleren stopt de navigatie en bij doorgaan begint hij opnieuw. Je moet er dus eigenlijk afblijven tot die knoppen vanzelf verdwijnen. Als je tijdens het laden even uit de wagen stapt dan verliest hij soms ook de volgende stop.

Voor de rest rustig rijden en geen (laad)files. Al 'n keer bij Ionity en Tesla geladen, bij beide maandabo genomen en de prijzen in Frankrijk zitten dan rond de 30-35c, niet slecht.

Verkeersbordherkenning wel rampzalig in Frankrijk, zit er grootste deel van de tijd compleet naast. Totaal onbetrouwbaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 07-07-2024 10:17 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Laatst online: 09:17
Ik heb deze week ook wat gekke ervaringen met Google Maps gehad. Donderdag moest ik voor werk naar Duitsland en wilde ik op de terugweg een snellader inplannen. GM stelde een stop voor in de Achterhoek terwijl ik van Düsseldorf richting Eindhoven aan het rijden was. Die wilde ik vervangen. Als ik tijdens de afgelopen wintersportvakantie op vervangen tikte, kreeg ik een zoek mogelijkheid, dat was er nu helemaal niet. De enige optie die ik had, was de stop verwijderen en zelf opnieuw gaan zoeken.

Toen kreeg ik een stop bij een Fastned bij Oirschot langs de snelweg, dat was prima. Alleen ... Toen ik er vlakbij was, zag ik pas dat GM het station aan de verkeerde kant van de weg had gekozen. Wat een gedoe! Tijdens de wintersport ging het echt nog heel goed, maar ik weet niet wat er nu aan de hand is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Merkwaardig: gisteren een tripje van 60 km heen en weer 60 terug gemaakt (met op de terug weg een extra stop) om op familiebezoek te gaan.
Vandaag zie ik op de ‘homepage’ van de app dat de auto nog op het adres 60 km verderop staat, maar verderop in de app (in de rittenregistratie) is de terugreis in 2 stukken wel keurig gelogd.

En uitloggen uit de app en daarna weer inloggen is niet de oplossing….evenmin als beide resets van de auto. Gek, je zou toch denken dat hetzelfde GPS locatie wordt gebruikt….

[ Voor 21% gewijzigd door Mga1600 op 07-07-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
[...]
Bij mij ook nog steeds geen update in de Playstore... (Android 14)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:42
Mga1600 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:16:
Merkwaardig: gisteren een tripje van 60 km heen en weer 60 terug gemaakt (met op de terug weg een extra stop) om op familiebezoek te gaan.
Vandaag zie ik op de ‘homepage’ van de app dat de auto nog op het adres 60 km verderop staat, maar verderop in de app (in de rittenregistratie) is de terugreis in 2 stukken wel keurig gelogd.

En uitloggen uit de app en daarna weer inloggen is niet de oplossing….evenmin als beide resets van de auto. Gek, je zou toch denken dat hetzelfde GPS locatie wordt gebruikt….
Daar schrik al lang niet meer van.

Bij mij is gelukkig het zeer vervelende 'wagen is offline' verdwenen , dat was toch zeker 1 week tot anderhalve week iedere morgen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
Ik heb ook wat bugjes:
- ik heb heel vaak geen LTE internet, maar een netwerk tekentje zonder tekst (3G?)
- en gisteren was in eens spotify verdwenen. Kon hem niet opstarten, ook niet via voice control. Auto gestopt, Spotify in playstore gezocht, en blijkbaar was ie disabeld? Kon hem via de playstore wel weer enablen en toen deed ie het weer. Heel vreemd
- In de ritregistratie staat af en toe een rit van <0.1 kWh verbruik, gisteren op 98 km ... errug zuinig

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Laatst online: 17:06
caspervc schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:19:
Ik heb ook wat bugjes:
- ik heb heel vaak geen LTE internet, maar een netwerk tekentje zonder tekst (3G?)
Dan heb je je Bluetooth of USB-tethering van je GSM aanstaan. Dan verloopt de data via je GSM-sim i.p.v. die van je wagen.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik hoorde dat Maps in de EX30 nu ook een Fastned filter heeft. Die overigens alleen nog niks doet... 8)7 |:(
Zelf nog niet gekeken in onze XC40 maar zou fijn zijn als dit ook in Maps komt en natuurlijk werkt. Fastned is in NL toch wel een beetje de snellader waar wij 9 van de 10x stoppen dus als je daar op kan filteren hoop ik ook dat Maps met fatsoenlijke voorstellen komt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Juancho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:36:
Ik hoorde dat Maps in de EX30 nu ook een Fastned filter heeft. Die overigens alleen nog niks doet... 8)7 |:(
Zelf nog niet gekeken in onze XC40 maar zou fijn zijn als dit ook in Maps komt en natuurlijk werkt. Fastned is in NL toch wel een beetje de snellader waar wij 9 van de 10x stoppen dus als je daar op kan filteren hoop ik ook dat Maps met fatsoenlijke voorstellen komt.
Wellicht ook Tesla eens proberen? Is goedkoper dan Fastned.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Prijs boeit niet echt, laadpas.
Daardoor vind ik Fastned voorkeur hebben boven Tesla.

Fastned ligt aan de snelwegen doorgaans, scheelt tijd (niet omrijden)
Teala vind je vaak op parkeerterreinen zoals bij vd Valk hotels, regelmatig ACHTER de slagbomen (kost tijd, extra handelingen en irritatie)
Tesla moet ik eerst voorschieten en dan declareren, Fastned wordt direct naar de LM berekend
Fastned is kabel erin en gaan (hij herkent de wagen), bij Tesla moet ik van alles doen met een app en paalnummers...

Kortom, ik ga niet naar Tesla tenzij dat niet anders kan, gewoon omdat het figuurlijke drempels heeft tov andere laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Microkid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Hier ook een leasepas dus daarom voorkeur voor Fastned (of evt. Shell Recharge). Vandaar dat ik een Fastned filtertje heel graag zou willen.

Tesla is vooral voor het buitenland waar je geen Fastned hebt. Zoals straks tijdens onze trip naar noord Spanje. Dan zal het idd vooral Tesla/Ionity worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Hmmm kreeg na lange tijd mijn auto weer eens niet van de 100% af. Als workaround de timer aangepast zodat die niet al te lang ging laden, maar blijkt die ook niet gepakt te hebben.

Auto staat dus onterecht nu op100%

Die bug was er toch uit… dit was weer de 1e keer na 3.0.3 dat ik weer eens naar 100% gewisseld had. Kennelijk heeft die die oude bug dus ook geherintroduceerd. Hoop dat die bij 3.1.x dan weer opgelost is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:08

TD-91

XC40 P8

Juancho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Hier ook een leasepas dus daarom voorkeur voor Fastned (of evt. Shell Recharge). Vandaar dat ik een Fastned filtertje heel graag zou willen.

Tesla is vooral voor het buitenland waar je geen Fastned hebt. Zoals straks tijdens onze trip naar noord Spanje. Dan zal het idd vooral Tesla/Ionity worden.
Vast al eens genoemd, maar voor diegenen met een Travelcard of DKV laadpas is er al een tijdje ondersteuning in de Tesla app (wellicht inmiddels meer, maar dat kan ik nu niet zien met een gekoppelde pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TD-91 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Vast al eens genoemd, maar voor diegenen met een Travelcard of DKV laadpas is er al een tijdje ondersteuning in de Tesla app (wellicht inmiddels meer, maar dat kan ik nu niet zien met een gekoppelde pas).
Ik heb een MTC pas en die wordt helaas niet altijd niet geaccepteerd bij Tesla. Je kan nog steeds alleen maar DKV of Travelcard selecteren. Bij Ionity overigens hetzelfde. Dus dat wordt in het buitenland zelf laden en dat declareren bij de baas. Tis niet anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 08-07-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

[...]

Klopt. Ik heb zo'n Travelcard pas en heb die gekoppeld aan de Tesla app. Kan nu dus goedkoop laden. Werkgever ook weer blij en zoveel extra omrijden of moeite vind ik het niet.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:08

TD-91

XC40 P8

Microkid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Klopt. Ik heb zo'n Travelcard pas en heb die gekoppeld aan de Tesla app. Kan nu dus goedkoop laden. Werkgever ook weer blij en zoveel extra omrijden of moeite vind ik het niet.
Hier ook travelcard icm een systeem waarmee ik geld kan verdienen door gemiddeld goedkoper te laden dan de 'dagprijs'. Dus ook blij met deze optie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:22
Hier ook MTC, dus nog nooit Tesla gebruikt, vooral meer gedoe. Ook in het buitenland, voldoende opties die werken met de laadpassen die ik heb. Het liefst gebruik ik ook daarbij dezelfde pas overal waar mogelijk, dan hoef ik niet 4 verschillende declaraties voor verschillende facturen in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:17:
Hmmm kreeg na lange tijd mijn auto weer eens niet van de 100% af. Als workaround de timer aangepast zodat die niet al te lang ging laden, maar blijkt die ook niet gepakt te hebben.

Auto staat dus onterecht nu op100%

Die bug was er toch uit… dit was weer de 1e keer na 3.0.3 dat ik weer eens naar 100% gewisseld had. Kennelijk heeft die die oude bug dus ook geherintroduceerd. Hoop dat die bij 3.1.x dan weer opgelost is…
Auto afkoppelen, afsluiten, 10 min met rust laten, openen, aansluiten en dan verstellen naar 90%
Dat werkt het best bij dit probleem, althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Klopt, maar Travelcard die heeft oinlangs mijn koppeling met Tesla verbroken, althans die is er ineens niet meer.
Geen zin dat opnieuw te gaan doen, Fastned werkt altijd en beter bereikbaar, sneller te vinden etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Voor jou wellicht niet.
Mijn dichtstbijzijnde tesla is in Badhoevedorp, achter stevig gesloten slagbomen van een Corendon hotel, en op 18 minuten rijden afstand.
Een ander op 20 min de andere kant op, ook achter slagbomen.

Fastned op 6 min afstand en heel eenvoudig bereikbaar, vaak op de route (de tesla's dus absoluut niet op welke route dan ook)

En dan nog, sinds ik een paaltje in mijn tuin heb en voor de deur kan laden, kom ik amper nog bij snelladers.
Afgelopen week een keer een rit van 500 km, toen wel geladen bij Fastned in de buurt van Emmen, ook daar lag deze langs de snelweg en had ik voor Tesla daar weer meerdere km van af moeten wijken.

Je ziet dat het voor een ieder weer anders ligt. En of het goedkoper is? geen idee, de laatste keer dat ik dat checkte was het maar heel weinig goedkoper. Maar dat is alweer ene half jaartje geleden of zoiets

Ik zou dus een fastned filter ook wel heel fijn vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Zojuist is versie 5.43.1 van de app uitgekomen en heb hem net geïnstalleerd.
Zo op het eerste gezicht geen optische veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:27:
Hier nog altijd 5.42.1 en geen update beschikbaar.
Wijzigingen in 5.43.1 zouden o.m. zijn dat je de laadinstellingen kunt aanpassen vanuit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]
Wijzigingen in 5.43.1 zouden o.m. zijn dat je de laadinstellingen kunt aanpassen vanuit de app.
Dat kon met versie 5.43.0 al. Misschien hebben ze een bugje geplet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Tranquility schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:27:
Dat is wel heel snel na de vorige. Dat moet een bugfix zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Venomer schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:47:
[...]
Dat is wel heel snel na de vorige. Dat moet een bugfix zijn.
Dat denk ik ook. Ik zie verder geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:51:
[...]

Auto afkoppelen, afsluiten, 10 min met rust laten, openen, aansluiten en dan verstellen naar 90%
Dat werkt het best bij dit probleem, althans bij mij.
bij mij werkte dat dus niet... herstart infotainment ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:10
ron65 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:44:
[...]

hier ook nog 5.42.1.. ik wil deze optie wel graag hebben voor de vakantie :)
Hoop dat ze opschieten !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
4v4t4r schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:03:
[...]

hier ook nog 5.42.1.. ik wil deze optie wel graag hebben voor de vakantie :)
Hoop dat ze opschieten !
Als in de app opzoek zie ik ook nog niets in de appstore (apple). Open ik daarna de pagina van de app kan ik hem wel updaten.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:10
caspervc schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Als in de app opzoek zie ik ook nog niets in de appstore (apple). Open ik daarna de pagina van de app kan ik hem wel updaten.
ik heb android, en wat ik ook klik en doe, er staat geen update

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hier inmiddels wel 5.43.1, nu kun je het percentage instellen.

Wat ik mis is een melding als ie klaar is met laden, dan kan ik m wegzetten, dat is wel zo prettig voor andere mensen die ook willen laden op een publieke laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
rinkel schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:37:
Hier inmiddels wel 5.43.1, nu kun je het percentage instellen.
Kon in de vorige versie ook al, is eerder een versie met wat bug optimalisaties.
Wat ik mis is een melding als ie klaar is met laden, dan kan ik m wegzetten, dat is wel zo prettig voor andere mensen die ook willen laden op een publieke laadpaal.
Er is nog geen enkele melding die doorkomt, dus van zodra dit actief wordt.. zal de rest ook wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
caspervc schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:14:
[...]
Klopt.
Apple pusht de update niet actief.
Je moet hem dus handmatig even updaten door in de App Store te zoeken op Volvo Cars en daar vervolgens op tappen (niet op de "Open" knop tappen!) Hierna krijg je een "Bijwerken" knop en wordt de app bijgewerkt.

Wellicht werkt dit met Android ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Klopt.
Apple pusht de update niet actief.
Je moet hem dus handmatig even updaten door in de App Store te zoeken op Volvo Cars en daar vervolgens op tappen (niet op de "Open" knop tappen!) Hierna krijg je een "Bijwerken" knop en wordt de app bijgewerkt.

Wellicht werkt dit met Android ook zo?
nee helaas, als je daar de app opent krijg je details te zien en dan zie je actief staan dat 5.42.1 de laatste versie is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtbQsp1lLFcqV4MfxnMPJ0lG36I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m6xaxsj3LWxPXWlJpnw21jg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Tegenvallende cijfers hier in noord Spanje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nth9WlScKI4ap6Q5RRGM1Cjoh0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWD6r95bOoLO9qJuvFRIbNS3.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende auto moet toch wat meer range hebben want dit is me iets teveel stoppen en laden. Gemiddeld verbruik zit op 25kWh en dit bij 33°, wellicht de airco en de volgepakte auto. Lijkt wel alsof het rijbereik op een jaar tijd al een pak minder is. Comfortabel vind ik minstens 300km kunnen rijden met 100% batterij, toch zeker in de zomer. Dit is gewoon ondermaats imo en zelf kan ik er wel mee om maar voor de kinderen weegt het door na 2 dagen rijden/laden.

Bij m'n volgende lease over 3 jaar zal de focus toch vooral daarop liggen: grotere batterij, sneller laden en efficiënter in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:31:
Tegenvallende cijfers hier in noord Spanje:

[Afbeelding]

Volgende auto moet toch wat meer range hebben want dit is me iets teveel stoppen en laden. Gemiddeld verbruik zit op 25kWh en dit bij 33°, wellicht de airco en de volgepakte auto. Lijkt wel alsof het rijbereik op een jaar tijd al een pak minder is. Comfortabel vind ik minstens 300km kunnen rijden met 100% batterij, toch zeker in de zomer. Dit is gewoon ondermaats imo en zelf kan ik er wel mee om maar voor de kinderen weegt het door na 2 dagen rijden/laden.

Bij m'n volgende lease over 3 jaar zal de focus toch vooral daarop liggen: grotere batterij, sneller laden en efficiënter in verbruik.
Ai, zoals je weet gaan wij eind augustus ook naar noord Spanje en dan valt dit wel erg tegen. Goed, het is behoorlijk warm blijkbaar daar maar dit zijn cijfers die je in een hele koude winter verwacht. Rijd je niet toevallig enorm veel de bergen/heuvels op naar je bestemming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Ai, zoals je weet gaan wij eind augustus ook naar noord Spanje en dan valt dit wel erg tegen. Goed, het is behoorlijk warm blijkbaar daar maar dit zijn cijfers die je in een hele koude winter verwacht. Rijd je niet toevallig enorm veel de bergen/heuvels op naar je bestemming?
Het stuk tussen Zaragoza en La Puebla de Valverde is wel heuvelachtig maar niet extreem. Er zijn hier wel bijzonder weinig snelladers dus die 230km van Ionity naar Tesla moeten we gewoon halen. Bij 120km/u was het aankomstpercentage al gezakt van 17% naar 8% met nog meer dan 100km te gaan, dan slaat het zweet wel toe en dat is geen fijn gevoel. Temperatuur op 20° gezet dan maar, koelbox uitgetrokken en snelheid geminderd naar 100km/u. Intussen terug op 17% bij aankomst maar zo schiet het ook niet op. Ik dacht echt even dat er wat mis was met de batterij, cel defect ofzo want dit heb ik nog nooit meegemaakt in het jaar dat ik met de XC40 rij.

Ontspannend is het toch niet echt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
@Largamelion de airco op 20° zetten helpt niet echt mee bij een buitentemperatuur van 33°. Zo'n groot temperatuurverschil is ook niet erg gezond. Fijne vakantie trouwens! 🏖️

[ Voor 12% gewijzigd door Vulcan750 op 08-07-2024 17:56 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Nu online
Ik heb nog een aparte bug gevonden, vraag mij af of ik de enige ben met deze bug.

Wanneer je in de auto stapt en je luistert radio of iets anders dan hoor je een bepaalde geluids instelling, ik vond na de update van 3.0.3 al dat het geluid iets anders klonk dan voorheen. Maar het komt op mij over dat de geluids instellingen die ingesteld staan niet worden toegepast want als ik tijdens dat er muziek aan staat naar instellingen van geluid ga het geluidsbeeld ineens totaal veranderd. Het lijkt er dus op dat pas wanneer ik naar geluidsinstellingen ga deze worden toegepast. Daarna blijft dit actief tot ik pas weer een dag later in de auto stap en hetzelfde uitvoer. Het is dus in mijn geval reproduceerbaar.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
Largamelion schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:45:
[...]
Het stuk tussen Zaragoza en La Puebla de Valverde is wel heuvelachtig maar niet extreem. Er zijn hier wel bijzonder weinig snelladers dus die 230km van Ionity naar Tesla moeten we gewoon halen. Bij 120km/u was het aankomstpercentage al gezakt van 17% naar 8% met nog meer dan 100km te gaan, dan slaat het zweet wel toe en dat is geen fijn gevoel. Temperatuur op 20° gezet dan maar, koelbox uitgetrokken en snelheid geminderd naar 100km/u. Intussen terug op 17% bij aankomst maar zo schiet het ook niet op. Ik dacht echt even dat er wat mis was met de batterij, cel defect ofzo want dit heb ik nog nooit meegemaakt in het jaar dat ik met de XC40 rij.

Ik sluit me bij @Vulcan750 aan: geniet van de vakantie d:)b
Airco op 5 °C lager dan de buitentemperatuur is aan te bevelen voor de gezondheid en het verbruik van een airco. Goed, met 33 °C wordt het dan evengoed warm in de auto.
Stel dat de warmtepomp dan constant 5 kW vraagt: je verbruik gaat dan van 250 naar 292 Wh/km bij 120 km/u [5000 W / 120 km/h = 42 Wh/km] . Ik ben wel benieuwd naar je uiteindelijke verbruik.

Die koelbox van 100(?) W maakt niet zo veel uit: dat is 0.8 Wh/km extra bij 120 km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Koelbox mag idd niet uitmaken, maar ik wou alles uitsluiten. Het aankomstpercentage bleef eerst nog dalen nadat we vaart minderden dus daarom dacht ik dat er mss iets defect was en onnodig stroom trok. Op zich kan dat niet bedenk ik me net want de zekering is maar 10A dus die brandt door bij 120W. De tip van de temperatuur 5° onder de buitentemperatuur zetten neem ik mee voor de volgende keer.

Intussen bij de Tesla aangekomen, gegeten en volgeladen. Nog een uurtje rijden tot onze bestemming en dan begint het genieten echt 🙂.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 08-07-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Largamelion schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:05:
Koelbox mag idd niet uitmaken, maar ik wou alles uitsluiten. Het aankomstpercentage bleef eerst nog dalen nadat we vaart minderden dus daarom dacht ik dat er mss iets defect was en onnodig stroom trok. De tip van de temperatuur 5° onder de buitentemperatuur zetten neem ik mee voor de volgende keer.

Intussen bij de Tesla aangekomen, gegeten en volgeladen. Nog een uurtje rijden tot onze bestemming en dan begint het genieten echt 🙂.
en je kan de range-assist nog aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Wij wilden zojuist vertrekken maar de auto schiet als we hem in de D of R zetten automatisch terug naar de N. Is dit een bekend probleem waar een simpele oplossing voor is? Op termen als neutral of drive vond ik in dit topic zo snel geen relevante informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

BrightSun schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:31:
Wij wilden zojuist vertrekken maar de auto schiet als we hem in de D of R zetten automatisch terug naar de N. Is dit een bekend probleem waar een simpele oplossing voor is? Op termen als neutral of drive vond ik in dit topic zo snel geen relevante informatie.
van een ander forum:

- exact same problem on my 36 hours ands 80 kms old 2025 EX40 in France. It came back to life after we left the car for 15 mins and came back.

- Gisteren 3x zelfde probleem gehad. Garage heeft software update gedaan en is verholpen nu. Zou bekend probleem zijn. Heb een EC40 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:09
marcel_76 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:56:
Ik heb nog een aparte bug gevonden, vraag mij af of ik de enige ben met deze bug.

Wanneer je in de auto stapt en je luistert radio of iets anders dan hoor je een bepaalde geluids instelling, ik vond na de update van 3.0.3 al dat het geluid iets anders klonk dan voorheen. Maar het komt op mij over dat de geluids instellingen die ingesteld staan niet worden toegepast want als ik tijdens dat er muziek aan staat naar instellingen van geluid ga het geluidsbeeld ineens totaal veranderd. Het lijkt er dus op dat pas wanneer ik naar geluidsinstellingen ga deze worden toegepast. Daarna blijft dit actief tot ik pas weer een dag later in de auto stap en hetzelfde uitvoer. Het is dus in mijn geval reproduceerbaar.
Hier ook het geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Nu online
Dan hoop ik dat de komende update dit gaat verhelpen anders ga ik mij melden bij de dealer. Duur audio systeem en de weinige settings die we kunnen doen worden niet eens goed toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:45:
[...]

Meen wel eens begrepen te hebben dat de airco tot 5kW kan pakken op vol vermogen. Dat kan dus wel op verbruik inhakken bij echt hoge temperaturen

Die koelbox zal niet zo heel veel uitmaken

Waren er nog files onderweg? Mijn accupercentage wil bij voorspelde files ook nog wel eens heel snel omlaag gaan (en dat stijgt dan weer als je de files voorbij bent of als die niet meer gerapporteerd worden…lijkt alsof GM dan niet altijd goed doorrekent…)
Pagina: 1 ... 257 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"