Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

rinkel schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:27:
Na 2 jaar probleemloos te hebben gereden heb ik nu ook 2 dingetjes
Tussentijds max laden van 90 naar 100% werkt niet meer, blijft op 90% staan.
Dodehoekswaarschuwing (lampje in spiegel) werkt soms wel, soms niet, aan beide kanten.

Heb al een reset gedaan, heeft niet geholpen. Bij de volgende beurt maar eens naar laten kijken.
Heb ik vrij regelmatig.
Oplossing: loskoppelen, max load op 100 zetten, auto afsluiten en 10 min wachten.
Daarna auto openen, aansluiten en bij mij gaat ie dan gewoon tot 100%
Wellicht helpt dat bij jou ook?

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
DrBOB101 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:33:
[...]

Dat jammer inderdaad.
Post gerust een mooie foto van je nieuwe bolide :P en voeg je info hier toe.
Nou vooruit dan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQerl661OQ7X-FAmqMOVAERA7p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soLe6VwCiDBQGpDY5b07Cw4b.jpg?f=fotoalbum_large
Het is een SMER in de Plus uitvoering. Net weer een lange rit gemaakt en het blijft een feestje om in te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Venomer schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Heb je al eens voor “Instellingen wijzigen” gekozen?
Yup. Ik krijg dan de instellingen van de Assistant te zien waarbij overal de toestemming aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Ik wil in de EX40 (zie foto hierboven :)) graag de snelheidsbegrenzer gebruiken, maar kom er maar niet achter hoe. In de handleiding lees ik onderstaande;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xsFWjnvM__p_pBKsXC5ny1qy_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0EBHxLgDNbslUa5ekfyFWoS.jpg?f=fotoalbum_large
Echter zie ik in het menu (punt 2 uit de handleiding) nergens een optie waar ik een keuze kan maken voor de snelheidsbegrenzer. Via de knop op het stuur heb ik alleen Adaptieve cruise control met/zonder pilot assist. Heeft iemand een idee hoe ik de snelheidsbegrenzer activeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Snelheidsbegrenzer is er sinds MY24 uitgehaald en vervangen door het (irritante) ISA systeem.
(graag zou ik de gewone snelheidsbegrenzer ook weer terug hebben...)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:19
rinkel schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:27:
Na 2 jaar probleemloos te hebben gereden heb ik nu ook 2 dingetjes
Tussentijds max laden van 90 naar 100% werkt niet meer, blijft op 90% staan.
Dodehoekswaarschuwing (lampje in spiegel) werkt soms wel, soms niet, aan beide kanten.

Heb al een reset gedaan, heeft niet geholpen. Bij de volgende beurt maar eens naar laten kijken.
Dodehoekwaarschuwing had ik laatst ook last van met veel regen...bleek er rechts van de onderkant van de bumper (het zijn 2 of 3 delen) een klip los te zitten waardoor de bumper wat los zat / trilde. Ook nog mogelijk dat er veel vuil bij de sensor zit waardoor deze niet goed werkt.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Largamelion schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:28:
Ik zie dat er weinig mensen hun gemiddelde snelheid invullen wat ik toch wel een cruciale statistiek vind. Misschien handig om een kolom toe te voegen met het land waar overwegend gereden wordt? Ik lijk op het eerste zicht het 3de hoogste verbruik te hebben met mijn 22,4kWh, maar voor mij is het dus vooral belangrijk om te zien hoe het bij de andere Belgen zit. Die 100km/u max overdag in NL maakt het grootste verschil denk ik.
Ik zal er 2 sheets van gaan maken:
sheet 1 voor de gegevens van onze auto's
sheet 2 voor de gegevens van rijstatistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 09:52
Zouwel eens willen weten waar de sensoren zitten zodat je ze schoon kan houden?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Waterblok schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:37:
Zouwel eens willen weten waar de sensoren zitten zodat je ze schoon kan houden?
RTFM ;) Alhier...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeQVOxEaSbEREXbM2ogR0emWqms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xRFdKeTLsdkFMavfs3dHaAOb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap echt geen hol van de laadplanning die Volvo voorsteld. Gister weer een voorbeeldje. We hadden een langere rit en toen we op de terugweg weer naar huis gingen wist ik zelf al waar ik wilde gaan laden. Maar ik dacht, laat ik Maps eens met voorstellen doen. Snelladen stond natuurlijk aan maar Maps kwam met allemaal idiote voorstellen waarbij we of al veelste vroeg moesten laden (aankomen met 40%) of op locaties die totaal niet handig waren (van de snelweg af, stuk omrijden etc).

Er zijn letterlijk 2 Fastneds op de ingestelde route relatief kort voor onze woonplaats en die konden we beide halen. De eerste met 15%, de andere met 10%. Waarom die dan niet als beste naar voren kwamen en sowieso niet in de hele lijst voorstellen stond... schiet mij maar lek.

Dus die Fastned zelf maar ingegevoerd, kwam netjes met 11% aan en binnen 12 min was de batterij weer behoorlijk vol. Straks bij onze roadtrip naar noord Spanje zijn dit wel een beetje dingen waar ik dan angstig voor ben. Dat je alsnog zelf de boel moet gaan uitzoeken en bekijken want tja, ik ben niet echt bepaald bekend daar met snelladers. Jammer dat Maps dat blijkbaar nog steeds niet voor elkaar heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 01-07-2024 09:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 15:35
Juancho schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:26:
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap echt geen hol van de laadplanning die Volvo voorsteld. Gister weer een voorbeeldje. We hadden een langere rit en toen we op de terugweg weer naar huis gingen wist ik zelf al waar ik wilde gaan laden. Maar ik dacht, laat ik Maps eens met voorstellen doen. Snelladen stond natuurlijk aan maar Maps kwam met allemaal idiote voorstellen waarbij we of al veelste vroeg moesten laden (aankomen met 40%) of op locaties die totaal niet handig waren (van de snelweg af, stuk omrijden etc).

Er zijn letterlijk 2 Fastneds op de ingestelde route relatief kort voor onze woonplaats en die konden we beide halen. De eerste met 15%, de andere met 10%. Waarom die dan niet als beste naar voren kwamen en sowieso niet in de hele lijst voorstellen stond... schiet mij maar lek.

Dus die Fastned zelf maar ingegevoerd, kwam netjes met 11% aan en binnen 12 min was de batterij weer behoorlijk vol. Straks bij onze roadtrip naar noord Spanje zijn dit wel een beetje dingen waar ik dan angstig voor ben. Dat je alsnog zelf de boel moet gaan uitzoeken en bekijken want tja, ik ben niet echt bepaald bekend daar met snelladers. Jammer dat Maps dat blijkbaar nog steeds niet voor elkaar heeft.
Fastned en Google zijn volgens mij geen vrienden. Ik krijg ze namelijk ook nooit voorgesteld, terwijl ik alleen Fastned en Tesla als voorkeur heb ingesteld. Maar ik weet inmiddels wel ongeveer waar ze zitten in NL dus ik vind het prima.

In het buitenland is het inderdaad wat lastiger.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38

Ik kreeg op de terugreis van Oostenrijk deze winter ook wel zo'n bizarre suggesties, waar hij met 30-40% al ging laden, een 3 kwartier na de vorige laadstop. Filters stonden op Tesla SuC's only en als ik zelf een vervanging zocht dan kon ik gewoon de volgende SuC (op de route!) halen met nog 15-20% wat ik dan ook gedaan heb. Blijkbaar snapt Google niet altijd dat laden sneller gaat als de batterij leger is.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan ligt het iig dus niet aan mij... Ik snap ook echt niet dat ze dat blijkbaar nog altijd niet voor elkaar hebben. Dat was 4 jaar geleden al en nu is het, puur op voorstellen van de juiste lader, alsnog niet best. Kan je alsnog handmatig gaan lopen zoeken. Precies wat ik in mijn eerste week ook deed toen ik de auto had want Maps kwam er gewoon niet uit.

Je zou denken, al die laders zijn toch wel bekend bij Google/Volvo? Waarom kunnen de voorstellen niet naar voren komen op basis van beste qua SOC/laadsnelheid etc. Wil je iets minder risico nemen, neem je de 2de optie en zo door naar beneden.

@4v4t4r kan jij dat nog eens proberen neer te leggen bij het Maps team?

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 01-07-2024 09:54 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26

Bij onze reis naar Spanje heeft GM ook nog nooit die Fastned laders laten zien, heel bijzonder... En moeten laden terwijl je nog meer dan 20% in de accu hebt, vonden we gek. Tis wel heel veilig, maar niet altijd nodig. We hebben op een gegeven moment vooral ook zelf maar bepaald wanneer en waar we gingen laden. En dat was vaak een Tesla supercharger. Wat overigens ook niet vaak werd voorgesteld door GM. Zeker in Frankrijk, omdat je dan van de tolweg af moet? Ik snap de algoritmes van GM nog niet helemaal...

Wij hebben ons prima gered dus, door eigenlijk te rijden als met een brandstof auto, kijken hoeveel km je nog kunt met je resterende brandstof (stroom) en aan de hand daarvan bepalen of je gaat tanken (laden) :)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:17

Dat is mijn ervaring ook.

In Nederland heb je nu zo veel snelladers dat je eigenlijk niet hoeft te plannen, behalve als je preconditioning wilt gebruiken.

Op lange ritten (meer dan een laadstop) doet GM het beter, is mijn ervaring. Maar nog corrigeer ik de stops vaak met de hand.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:07
OTA update 3.1.9 is er.

Met verbeteringen m.b.t de stabiliteit van het infotainment systeem.

[ Voor 61% gewijzigd door Plead op 01-07-2024 10:09 ]

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ja die weet ik, en de voetbediening achterklep ook :) parkeersensoren, radar enz. er is veel meer toch?
Het gaat mij om benodigd onderhoud/schoonhouden.
Soms komt er een waarschuwing maar niet voor alle sensoren toch?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik denk dat ik het begrijp, al is het m.i. niet de meest efficiente manier voor onze autos waarop maps ermee omgaat.

Maps denkt: je moet thuiskomen, je hebt bijv nog 60% nodig, hebt 40% over, dus ga je ergens meteen 20% bijladen en komt dan met je reserve restant thuis, daar kun je weet gewoon laden (dus snalladen zo min en kort mogelijk)

Wij willen: Doorrijden tot ca 15% en dan bijladen bij snellader zodanig dat de auto ook weer vol zat is voor verdere ritten of tot thuis met minimale reservelading als restant, daar weer gewoon opladen.

De maps methode is niet handig omdat dan wordt geladen als de accu nog vrij vol is, de maximale laadsnelheid wordt niet gehaald. Wat wel handig is, is dat je dan thuiskomt met nog ca 15% in de accu en dan daar weer gewoon kunt laden. Het is in feite beter voor de accu het snelladen zoveel mogelijk te beperken.
Maps kijtk overigens ook naar de actuele laadpaalbezetting. Ik heb ontdekt dat wanneer een fastned volledig bezet is, deze door maps niet wordt aangeboden. Dan krijg je alternatieven dis soms ook wel eens omrijden vergen.

Dat de laders tegen dat je er aankomt weer vrij kunnen zijn wordt niet meegenomen.
Daarom zie je bepaalde laders soms niet in de lijst en lijkt maps deze ook als je ze letterlijk opgeeft, niet te willen aanbieden.
Die ervaring heb ik nu wel, meerdere malen dezelfde rit en de ene keer zie je de lader wel en de andere keer niet, en dan kijk je in oplaadpalen.nl of dergelijk en zie je dat de palen vol bezet zijn.
Daar is dus wel wat te verbeteren nog.

Op zich heeft maps het dus prima voor elkaar, alleen niet passend bij onze wagens en aangbieden van stations waar alles bezet is zou gewoon wel mogen gebueren ipv deze weg te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die theorie van je klopt denk ik niet Ron. Wij hadden namelijk niet ons thuisadres als eindbestemming (en we kunnen thuis niet op eigen oprit laden terwijl de laadpalen in de buurt savonds/snachts vaak gezet zijn) en de laders waren allemaal vrij op moment van plannen. Daar had ik nog bewust naar gekeken.

Dus die gedachte kan in de prullenbak :)

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 01-07-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Juancho schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:54:
Dan ligt het iig dus niet aan mij... Ik snap ook echt niet dat ze dat blijkbaar nog altijd niet voor elkaar hebben. Dat was 4 jaar geleden al en nu is het, puur op voorstellen van de juiste lader, alsnog niet best. Kan je alsnog handmatig gaan lopen zoeken. Precies wat ik in mijn eerste week ook deed toen ik de auto had want Maps kwam er gewoon niet uit.

Je zou denken, al die laders zijn toch wel bekend bij Google/Volvo? Waarom kunnen de voorstellen niet naar voren komen op basis van beste qua SOC/laadsnelheid etc. Wil je iets minder risico nemen, neem je de 2de optie en zo door naar beneden.

@4v4t4r kan jij dat nog eens proberen neer te leggen bij het Maps team?
Wat ik vorige keer begreep is dat ze echt heel veel geld betalen aan externe partijen voor laadpaal data, wellicht zit er ergens een hik in de lijn (wellicht tijdelijk dus, of fastned wil gewoon teveen centjes, aannames !) Als ik nu naar ze schrijf verwacht ik pas antwoord nadat er al weer een update/fix is. Zal het proberen..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:19:
Die theorie van je klopt denk ik niet Ron. Wij hadden namelijk niet ons thuisadres als eindbestemming (en we kunnen thuis niet op eigen oprit laden terwijl de laadpalen in de buurt savonds/snachts vaak gezet zijn) en de laders waren allemaal vrij op moment van plannen. Daar had ik nog bewust naar gekeken.

Dus die gedachte kan in de prullenbak :)
Het is dan ook maar een theorie, maar dit is het gevoel wat ik er bij kreeg laatste tijd.
Blijft verwonderlijk inderdaad.

Prullenbak is vol, moet hem eerst even legen... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 01-07-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Volgens mij is het gewoon het beste om bij internationale reizen zelf even vooraf te kijken waar je kan laden op de route, bijv via ABRP of anderen. Even een paar Tesa laadpunten of andere goede snelladers opschrijven. De GM in de auto is gewoon niet actueel en slim genoeg om je van een perfecte route+laadplanning te voorzien...

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Wat ik vorige keer begreep is dat ze echt heel veel geld betalen aan externe partijen voor laadpaal data, wellicht zit er ergens een hik in de lijn (wellicht tijdelijk dus, of fastned wil gewoon teveen centjes, aannames !) Als ik nu naar ze schrijf verwacht ik pas antwoord nadat er al weer een update/fix is. Zal het proberen..
Ik heb in ruim 3,5 jaar werkelijk nog nooit fatsoenlijke en logische snellaad voorstellen gehad. Zeker niet van Fastned opties. Dus dat lijkt me geen tijdelijke hik om eerlijk te zijn. Ben wel benieuwd wat daar dan achter zit want zo'n simpele rit zoals gister zou toch moeiteloos moeten zijn qua voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Microkid schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:41:
Volgens mij is het gewoon het beste om bij internationale reizen zelf even vooraf te kijken waar je kan laden op de route, bijv via ABRP of anderen. Even een paar Tesa laadpunten of andere goede snelladers opschrijven. De GM in de auto is gewoon niet actueel en slim genoeg om je van een perfecte route+laadplanning te voorzien...
Het is niet alleen het niet slim zijn he. Die 2 Fastned laders werden gewoon niet getoond. Ook niet bij het inzoomen op de kaart. En wist precies waar die 2 stonden. Ze komen gewoon niet in de lijst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Het is niet alleen het niet slim zijn he. Die 2 Fastned laders werden gewoon niet getoond. Ook niet bij het inzoomen op de kaart. En wist precies waar die 2 stonden. Ze komen gewoon niet in de lijst voor.
maar als je specifiek vraagt naar fastned op de route krijg je ze wel heh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
De suggestie van laden met nog 20% kan ik in DLD wel waarderen. Kan je op de autobahn tenminste lekker doorrijden. En daar is de XC40 wel heel prettig in :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Voor langere trips en een betrouwbare planning met veel instelmogelijkheden gebruik ik toch ook liever ABRP. Vervolgens als ik de beste route heb gevonden -> export naar Maps -> doorsturen naar telefoon -> doorsturen naar XC40 en gaan. Onderweg kan je nog altijd bijsturen indien gewenst.

Zondag vertrek ik opnieuw naar Spanje. Route al gepland met ABRP en we rijden net zoals vorig jaar in 2 dagen met overnachting regio Bordeaux, daar kan de wagen bij aankomst gewoon aan de granny. Elke dag 4x stoppen om te laden, ongeveer 8u rijden, 2u laden per dag. Vond ik vorig jaar best ontspannend op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

caspervc schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:09:
De suggestie van laden met nog 20% kan ik in DLD wel waarderen. Kan je op de autobahn tenminste lekker doorrijden. En daar is de XC40 wel heel prettig in :)
In Frankrijk ook hoor, Daar vind je ook elke 40-50km wel een snellader langs de snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Plead schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:06:
OTA update 3.1.9 is er.

Met verbeteringen m.b.t de stabiliteit van het infotainment systeem.
Uit de release notes:
“We hebben een aantal verbeteringen aangebracht aan de stabiliteit van het infotainmentsysteem. Hierdoor merkt u misschien dat de kaart niet meer op het bestuurdersdisplay wordt weergegeven wanneer u naar de achteruitversnelling (R) schakelt.”

Dit roept bij mij zoveel vragen op… :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:59:
[...]

maar als je specifiek vraagt naar fastned op de route krijg je ze wel heh ?
Vreemd genoeg dan wel ja. Dus dat doet mij denken dat er verder geen issues zijn tussen Volvo/Google/Fastned maar dat de functionaliteit in Maps gewoon nog niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:22:
Voor langere trips en een betrouwbare planning met veel instelmogelijkheden gebruik ik toch ook liever ABRP. Vervolgens als ik de beste route heb gevonden -> export naar Maps -> doorsturen naar telefoon -> doorsturen naar XC40 en gaan. Onderweg kan je nog altijd bijsturen indien gewenst.

Zondag vertrek ik opnieuw naar Spanje. Route al gepland met ABRP en we rijden net zoals vorig jaar in 2 dagen met overnachting regio Bordeaux, daar kan de wagen bij aankomst gewoon aan de granny. Elke dag 4x stoppen om te laden, ongeveer 8u rijden, 2u laden per dag. Vond ik vorig jaar best ontspannend op die manier.
Maar het punt is dus juist...zou Maps dit technisch gezien ook niet gewoon aankunnen? Stukje ontzorging van de gebruiker bij gebruik van AAOS. Het zijn een aantal filtertjes die je graag zou willen (bijv. gemiddelde verbruik/aankomst/vertrek %, gewenst %, type laders etc. en plannen maar?

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 01-07-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Venomer schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Uit de release notes:
“We hebben een aantal verbeteringen aangebracht aan de stabiliteit van het infotainmentsysteem. Hierdoor merkt u misschien dat de kaart niet meer op het bestuurdersdisplay wordt weergegeven wanneer u naar de achteruitversnelling (R) schakelt.”

Zodat de CPU minder belast wordt en het beeld van de achteruitrijcamera minder vaak knippert misschien?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
Largamelion schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:22:
Zo wil ik het ook doen, maar de batterij wordt dan niet voor verwarmd denk ik? Maps herkent die tussenstops dan niet als laadstroom toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Maar het punt is dus juist...zou Maps dit technisch gezien ook niet gewoon aankunnen? Stukje ontzorging van de gebruiker bij gebruik van AAOS. Het zijn een aantal filtertjes die je graag zou willen (bijv. gemiddelde verbruik/aankomst/vertrek %, gewenst %, type laders etc. en plannen maar?
Zeker, naast de filter voor laadpassen zou ik graag ook een filter zien voor laadstations, zodat je bv. enkel bij Ionity kan laden. Handig als je een abo afsluit voor 'n maand. Op dat gebied staat ABRP wel een stuk verder, mss sijpelt er op termijn nog wat door naar Maps.
StevendGraaf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Zo wil ik het ook doen, maar de batterij wordt dan niet voor verwarmd denk ik? Maps herkent die tussenstops dan niet als laadstroom toch?
Jawel hoor, vorige keer lukte dat toch als ik naar Oostenrijk reed. Je kan zien of hij het als laadstation herkent want dan toont hij hoelang je moet laden vooraleer je verder kan rijden naar de volgende stop. Als hij dat niet vermeldt dan herkent hij het niet als een laadstation.

[ Voor 28% gewijzigd door Largamelion op 01-07-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarissimo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 09:04
StevendGraaf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Is dat niet alleen relevant als je dicht bij je (koude)startpunt wilt gaan snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Heel herkenbaar, Maps geeft vreemde suggesties. In Zuid-Spanje wel eens gezien dat ie helemaal geen optie had voor me. Handmatig opgezocht en ingevoerd en toch bekend. Of dat je 'zoek in dit gebied' gebruikt en alsnog snelladers in Nederland krijgt. Nee, dit loopt nog niet soepel.

Gelukkig is in Nederland, Frankrijk en Duitsland genoeg aanbod langs snelwegen. Als je dan bij 25% eens de volgende stop invoert, is er nog wat tijd voor preconditionering. Spanje zeker in het Noorden en Oosten ook prima, al vond ik het daar wel prettiger om toch vooraf even te plannen zodat je niet bij vage onbekende aanbieders uitkomt. België iets minder, maar daar ben je dan weer zo doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Venomer schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Uit de release notes:

Ik kan me vergissen, maar kreeg je tijdens het achteruit rijden voor versie 3.0.3 het beeld van de achteruitrijcamera en tevens ook in de bovenste helft Google maps te zien? Bij versie 3.0.3 i.i.g. alleen het beeld van de achteruitrijcamera en dat beeld blijft dan tergend lang staat als je allang de auto weer in de Drive hebt staan. Ik schakel dan maar handmatig de achteruitrijcamera uit om weer terug te keren naar Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Plead schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Ik kan me vergissen, maar kreeg je tijdens het achteruit rijden voor versie 3.0.3 het beeld van de achteruitrijcamera en tevens ook in de bovenste helft Google maps te zien? Bij versie 3.0.3 i.i.g. alleen het beeld van de achteruitrijcamera en dat beeld blijft dan tergend lang staat als je allang de auto weer in de Drive hebt staan. Ik schakel dan maar handmatig de achteruitrijcamera uit om weer terug te keren naar Google maps.
gewoon gaan rijden, als je sneller dan 15 gaat schakelt de camera direct weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
[...]

Er wordt gesproken over de bestuurdersdisplay, oftewel het scherm achter het stuur. De kaart die daar zichtbaar is tijdens het rijden verdwijnt blijkbaar tijdelijk terwijl je achteruit rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plead
StevendGraaf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:06:
[...]

Er wordt gesproken over de bestuurdersdisplay, oftewel het scherm achter het stuur. De kaart die daar zichtbaar is tijdens het rijden verdwijnt blijkbaar tijdelijk terwijl je achteruit rijdt.
Je hebt gelijk. Ik heb het niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
[...]

Bij een 360 camera view zie je alleen maar de camera´s. In ieder geval bij mij is dat zo.
Maarrrrr.... voor die 2 meter achteruit rijden heb ik geen Google maps nodig. Dat stukje kan ik zonder navigatie doen. :+

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09
ron65 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Klopt, maar zelfs die worden simpel geopend door die gasten.
Ik heb wellicht iets meer info over voorvallen vanuit onze opdrachtgever dan de doorsnee mens in ons land.
Ik heb er zelfs een speciale instructiedag voor gehad, en geloof me... niet 1 bitje in je GSM is veilig, hoeveel vingerafdrukken je er ook op zet en hoeveel code je er aan hangt. Zelfs in vliegtuigmodus ben je er niet veilig.
Vooraf... Ik geloof je! Maar naar mijn idee moeten ze m'n vinger eraf knippen om de telefoon te openen. (wat ik voor het afknippen zelf wel zal doen...) 😜

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:56:
[...]

Vooraf... Ik geloof je! Maar naar mijn idee moeten ze m'n vinger eraf knippen om de telefoon te openen. (wat ik voor het afknippen zelf wel zal doen...) 😜
wordt een bloederige zooi hoor. doe maar niet.

even simpel: het is bewezen dat professionele spionagediensten van chinezen, Iran, Pakistan, en noem er nog maar een paar, lachen om die beveiligingen. Die omzeilen ze zonder moeite.
Het zit in de hardware, al die toestellen uit azie zijn vergeven van de chinese chips, met bijbehorende achterdeurtjes.
En nee, ik ben niet paranoide, maar ik heb er zelf mee te maken gehad. Als snachts je GSM begint te hoesten wordt je niet vrolijk als je ginder in het hotel in je nest ligt... hele rare gewaarwording.

Intussen, ik moet ene rit naar ter Apel doen later deze week.
Als ik die inprog, moet ik ergens laden.
Meest logische met de huidige accuvulling is Fastned oplaadpunt, Groote Veldblokken A37, 7913 ZG Zwinderen.
Maar precies die wordt hardnekkig genegeerd door maps in de auto, let wel.. in de auto.
De GSM ken hem wel in maps, en ABRP kent hem ook.
Route via ABRP gemaakt, erin gezet, doorgestuurd naar de auto... en wederom Fatsned lader weg.

Gekeken in een ander app, lader bestaat maar alle 8 CSS punten waren in gebruik.
Kwartier later, er waren 2 punten vrij, kende maps in de auto hem wel.
Dus maps in de auto lijkt fastnedladers die vol bezet zijn te negeren.
Zou dat nog ergens een instelling kunnen zijn? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik je eerder al zei Ron, ik had gister nog bewust naar hetzelfde gekeken. 4 laders vrij bij de ene Fastned, 2 laders vrij bij de andere. Maps kwam niet met 1 van beide en laat staan beide als voorstellen.

Dus daar lijkt weer eens geen touw aan vast te knopen

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 01-07-2024 22:06 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
En daar is hij dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKrl8_WCMelmqwDWp-Q1Cha3BpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kPHVx4xoSilCwVoWydlfdqR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNiHC9Fxb4haP7dfAUrCkppoaTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nFjsiB3TwUgrJOyVlBcx0DF.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een heerlijke auto! Al een flink stuk mee gereden vandaag.

Binnenkort zal ik wat mooiere en completere foto’s plaatsen, ook van het interieur met Fjord Blue deurinleg en vloerbedekking, ik en vrouw en kinderen vinden hem van buiten en binnen superfraai :-)

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:05:
Wat ik je eerder al zei Ron, ik had gister nog bewust naar hetzelfde gekeken. 4 laders vrij bij de ene Fastned, 2 laders vrij bij de andere. Maps kwam niet met 1 van beide en laat staan beide als voorstellen.

Dus daar lijkt weer eens geen touw aan vast te knopen
Ja ik weet het, bij jou acteert het weer net iets anders. En juist daarom probeer ik er dan een vinger achter te krijgen wat er gebeurt. Dat intrigeert me in hoge mate.

Omdat bij jou andere dingen gebeuren als bij mij denk ik vooral aan instellingen, en niet alleen in maps zelf.
Denk ook aan toestemmingen voor toegang tot: volvo systemen, connectiviteiten, privacy gevoelige dingen etc etc.

probleem is dat ik het nogal druk heb met werk en ook savonds bezet ben (grootste deel), waardoor ik geen tijd heb er uitgebreid voor in de auto te gaan zitten en alles uitpluizen momenteel.
naja, vakantie over een week of vijf, dan komt er wel tijd voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Normaal zou je ff simpel contact zoeken met de andere partij. Maarja, zie de mensjes van Google maar eens fatsoenlijk te bereiken hierover 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plead
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJM3-hcQVmi7AXg2WO4vVTKQwZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e5GjjnlaKg41bAoN3eHoS8kF.png?f=fotoalbum_large

Ter info: Ik heb de XC40 in het domotica systeem Home Assistant aangemaakt. Ik wil later nog wat functies van de laadpaal toevoegen. Zoals de maximale laadstroom met een smart-EVSE controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
Op veel reacties hierboven...zou mooi zijn als Google Maps net wat meer opties krijgt voor elektrisch laden.
- 'Minimaal' of 'ongeveer' SoC bij laadstation.
- Volgende laadstation langs route (evt met filter op aanbieder; ±5(?) km naast route).
- Filter op aanbieder aan/uit kunnen zetten. ipv alles verwijderen en weer toevoegen; of kan dat al?
- ' Laden tot SoC' en laadduur bij laadstation. Laadduur zie je alleen in overzichtskaart, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door DrBOB101 op 01-07-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
MartijnEV schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:09:
En daar is hij dan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Binnenkort zal ik wat mooiere en completere foto’s plaatsen, ook van het interieur met Fjord Blue deurinleg en vloerbedekking, ik en vrouw en kinderen vinden hem van buiten en binnen superfraai :-)
Gefeliciteerd met de nieuwe auto. Veel rijplezier!
Ik ben benieuwd naar een foto van de binnenkant met de blauwe bekleding. Nog maar 1x gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

En daar is hij dan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Congrats, ik wens je heel veel zorgeloze en veilige kilometers toe.
het is echt een hele fijne wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
En daar is hij dan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf! Blauwe bekleding. Wij durfden het niet aan, dan maar de buitenkant Fjord Blue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:53:
[...]

wordt een bloederige zooi hoor. doe maar niet.

even simpel: het is bewezen dat professionele spionagediensten van chinezen, Iran, Pakistan, en noem er nog maar een paar, lachen om die beveiligingen. Die omzeilen ze zonder moeite.
Het zit in de hardware, al die toestellen uit azie zijn vergeven van de chinese chips, met bijbehorende achterdeurtjes.
En nee, ik ben niet paranoide, maar ik heb er zelf mee te maken gehad. Als snachts je GSM begint te hoesten wordt je niet vrolijk als je ginder in het hotel in je nest ligt... hele rare gewaarwording.
Brrr, bizar! 😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
En daar is hij dan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi! Gefeliciteerd en veilige km's toegewenst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 15:35
Plead schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:45:
[Afbeelding]

Ter info: Ik heb de XC40 in het domotica systeem Home Assistant aangemaakt. Ik wil later nog wat functies van de laadpaal toevoegen. Zoals de maximale laadstroom met een smart-EVSE controller.
Welke add-on gebruik je hiervoor? Die van mij werkt niet lekker meer.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
ArnoudN schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Welke add-on gebruik je hiervoor? Die van mij werkt niet lekker meer.
Deze: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Charge limit in de Polestar app... zou het dan toch?? :D

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gktavh1sg2ad1.jpeg

[ Voor 51% gewijzigd door caspervc op 02-07-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
caspervc schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:33:

[Afbeelding]
ik heb er niet op gelet de afgelopen jaren - hoe synchroon lopen die apps (Polestar vs Volvo) qua functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
  • Registratie: April 2023
Beetje off topic, welke Home Assistant add-on gebruikt je om de zijbalk te vullen?
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
4v4t4r schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:42:
[...]

ik heb er niet op gelet de afgelopen jaren - hoe synchroon lopen die apps (Polestar vs Volvo) qua functionaliteit?
Volgens mij behoorlijk. Ze hadden bijv ook ongeveer tegelijk de pollen info in de app. Ook de autosoftware is sterk gelijk. De OTA's hebben bijna altijd dezelfde inhoud, alleen een ander nummertje (en in de auto een wat andere skin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-09 12:45
oetaelse schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:51:
Beetje off topic, welke Home Assistant add-on gebruikt je om de zijbalk te vullen?

[...]
Zouden dat niet gewoon allemaal aparte Dashboards zijn?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:01

[Afbeelding]
Dat zou wel heel prettig zijn! Het is een beetje vreemd om naar de auto te moeten lopen om voorafgaand aan een langere trip om het schuifje van 90% op 100% te zetten (en na die rit weer terug).
Bij de EX30 kan het ook met de app

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plead
nujtrug schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Zouden dat niet gewoon allemaal aparte Dashboards zijn?
Ja. Allemaal andere dashboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
caspervc schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Volgens mij behoorlijk. Ze hadden bijv ook ongeveer tegelijk de pollen info in de app. Ook de autosoftware is sterk gelijk. De OTA's hebben bijna altijd dezelfde inhoud, alleen een ander nummertje (en in de auto een wat andere skin)
Alleen een "p" voor het hetzelfde versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho

[Afbeelding]
Zijn ze ook wakker ja? Dit staat al 3,5 jaar op de wensenlijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

[Afbeelding]
Recent nog bij de Volvo dealer neergelegd als verbeterpuntje in de app. Volvo gaf aan dat een aantal suggesties al eerder gedaan waren. Wellicht is dit er dus eentje van :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
DrBOB101 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:03:
[...]

Gefeliciteerd met de nieuwe auto. Veel rijplezier!
Ik ben benieuwd naar een foto van de binnenkant met de blauwe bekleding. Nog maar 1x gezien.
Dank voor de felicitaties! Al 480km op de teller, wat een genot om mee te rijden! Al gereden op lange afstand-snelweg, provinciale wegen, in de stad en op kronkelige plattelandswegen, allemaal even heerlijk. En alle systemen werken voortreffelijk: Pilot Assist, Lane Keeping Assistance, One Pedal Drive, BLIS - heel verfijnd en precies zoals ik het wil. Zelfs de Speed Alert piepjes zijn best ok, bescheiden van piepgeluid, en makkelijk aan en uit te zetten.
De efficiency is ook prima, ook bij wat hogere snelheden op de snelweg (vanavond na 19:00 130km/u). Ik heb de Standard Range (70kWh) versie en denk dat ik hiermee zeker voldoende range heb, ook bij lange (vakantie)ritten. Deze versie (met een nieuwe batterij in MY25) kan tot 180kW snelladen - dat ga ik hopelijk snel eens testen - dus ook bij wat minder range dan bij de ER kun je als het goed is toch vrij vlot weer door na een snellaadstop. We gaan het deze zomervakantie zien in NL - Frankrijk - NL met het gezin!

De zit is fantastisch goed met een prima zicht rondom. Met mijn 1.80m met niet zo lange benen hebben de kinderen achterin een riante beenruimte.

Zeer gelukkig met onze nieuwe EX40!

Hierbij zoals beloofd wat meer foto’s, en ook van de blauwe Fjord Blue interieuroptie voor de deurpanelen en vloerbedekking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RA9jkaow9AtFoRyU7SUcp8THBVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLL3TKgzFk8CjYSuqa5Vqlkn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-nZPvMUg5tjUbq1GZToSsBff1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl8yjKg7st1POI1vf6UAyyiw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfgQvXZh5e-gBjGkqzvVxQbOaxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKWP8gcommPxfoA0IlcCqwg7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrMhAcAhuAwXbUGdz6jo7N3znF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSAODeujuTXbWeTrSmzYcRTz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kTt0nrycCN7_HKV7-WciR7-t1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktwpsPucdcwEUhxs1vwssY3B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8JEroHq4dvjpi8zlLwYSoul1ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBCzycWHacbNt9VYCzga5C7u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnEV op 02-07-2024 23:07 ]

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
MartijnEV schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:57:
[...]
De efficiency is ook prima, ook bij wat hogere snelheden op de snelweg (vanavond na 19:00 130km/u). Ik heb de Standard Range (70kWh) versie en denk dat ik hiermee zeker voldoende range heb, ook bij lange (vakantie)ritten. Deze versie (met een nieuwe batterij in MY25) kan tot 180kW snelladen - dat ga ik hopelijk snel eens testen - dus ook bij wat minder range dan bij de ER kun je als het goed is toch vrij vlot weer door na een snellaadstop. We gaan het deze zomervakantie zien in NL - Frankrijk - NL met het gezin!
In de lente/zomer/herfst vind ik de range van mijn MY23 SM ook prima, 's winters is het een pak minder, maar dan rij ik geen +1000km afstanden. Deze zomer moet ik maar 3x laden tot net voor de Mont Blanc tunnel, daar een nachtje aan een publieke lader en dan moet ik maar 1x laden tot het Gardameer. Met de ICE zou ik mss 1x minder stoppen met 2 dames in de wagen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
MartijnEV schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:57:
[...]

En alle systemen werken voortreffelijk: Pilot Assist, Lane Keeping Assistance, One Pedal Drive, BLIS - heel verfijnd en precies zoals ik het wil. Zelfs de Speed Alert piepjes zijn best ok, bescheiden van piepgeluid, en makkelijk aan en uit te zetten.
Wil geen afbraak doen aan je optimisme, maar ik erger me tegenwoordig behoorlijk aan PA/ACC. Die eerste vereist constant weerstand op het stuur of begint elke 10 seconden te piepen, ook al heb je het stuur gewoon vast met 2 handen... als je geen weerstand biedt dan snapt ie dat niet. Ik denk dat een capacitief stuur hier gewoon de enige deftige manier voor is, al hanteren sommige wagens ook camera's om te kijken of je op de weg let, maar dat laat dikwijls ook te wensen over (*kuch* EX30 *kuch*).

Bij PA vind ik persoonlijk dat de wagen ook teveel rechts aanhoudt. Ik rijd veel op 2-vaks snelwegen waar rechts dus grotendeels vrachtwagens rijden en als ik niet bijstuur dan rijdt de wagen bij momenten rakelings langs die vrachtwagens die wat veel links rijden op hun vak. Hij lijkt dus enkel naar de lijnen op de weg te kijken en niet naar het verkeer dat rechts rijdt.

Verder houden beide systemen veel te snel in als je een ietwat trager rijdend voertuig nadert op de snelweg. Je moet dus voortdurend anticiperen en zelf het gaspedaal indrukken of de hele tijd links rijden als je niet wil dat de wagen op 200m van een voorligger al begint te remmen. Niet uitbollen dus, maar effectief remmen...

Het doet veel teniet aan wat een zeer mooi en relaxt systeem had kunnen zijn, maar momenteel vind ik het alleen echt een meerwaarde op zo goed als lege snelwegen en daarom rijd ik bijna altijd op ACC en niet op PA, dan ben ik toch een aantal van die hekelpunten kwijt.

Verschiet ook niet van de botsingswaarschuwingen, die krijg ik wekelijks en vind ik VERSCHRIKKELIJK irritant en er is geen enkele manier om die uit te zetten. Ben je rustig aan het rijden en denkt de wagen plots dat je gaat botsen omdat er een voertuig geparkeerd staat in een bocht of een tegenligger uit de bocht komt en verschiet je je telkens te pletter. Imo een hooguit dom systeem en niet klaar voor productie, ik vind het zelfs eerder gevaarlijk omdat ik telkens zo verschiet en ik ben nochtans van nature iemand die niet snel verschiet, kan me niet voorstellen wat dit doet bij mensen die wel makkelijk verschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
[Afbeelding]

Hoi, hoe is je dit gelukt? Probeer dit al een tijdje zonder resultaat.
edit: lees net dat je het via mqtt doet. Duidelijk, die variant heb ik nog niet geprobeerd

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 03-07-2024 08:50 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Je moet dus voortdurend anticiperen en zelf het gaspedaal indrukken
Hahaha.... heb jij nog een gaspedaal dan? 8)7

Alle gekheid op een stokje, je hebt helemaal gelijk.
De systemen zijn gewoon niet perfect.

Wat betreft je opmerking over te vroeg remmen op snelwegen, daar onderscheid ik 2 gedragingen in van de auto:

Eerste:
Situatie: Je rijdt een vrachtwagen achterop, maar verder is de rijbaan tussen de auto en vrachtwagen leeg
effect ACC : De auto geeft al vrij ver tevoren met het witte haakje links in de display aan dat de voorganger langzamer rijdt. Tegen dat de afstand tussen de auto en de vrachtwagen kleiner wordt begint de wagen rustig vaart te minderen. Op zich gaat het in deze actie goed. Moet je naar links, dan geef je zodra dat kan richting naar links aan, de wagen versnelt ogenblikkelijk en als je dan ook naar de linkerbaan gaat komt de wagen ook vrij snel weer op snelheid en haal je de rijdende wegblokkade in.

Tweede:
Situatie Je rijdt een vrachtwagen achterop, maar tussen jou en de vrachtwagen zit nog ander verkeer dat vrij laat (dus vlak achter de vrachtwagen) pas naar links gaat
effect ACC : De auto ziet niet dat er langzamer verkeer aankomt getuige het witte haakje dat ontbreekt, immers er rijdt een voertuig voor je dat dezelfde snelheid heeft. Op het moment dat de auto voor je naar links gaat wordt jouw auto direct de rijdende verkeersopstopper voor je gewaar en ziet dat die een stuk langzamer rijdt, maar ziet ook dat dit al relatief kort voor je is. De auto denkt dan kennelijk dat de voor je rijdende wagen hard is gaan remmen om ineens dat verschil in snelheid te verklaren. Nu grijpt de auto stevig in en gaat behoorlijk in de remmen. Hier moet je bedacht op zijn en je voet bij het stroompedaal houden om die reactie direct te overrulen.

Dan de PA: ik heb zelfs de indruk dat bij vrachtverkeer dat met de linkerwielen zo'n beetje op de lijn rijdt, de wagen die lijn mist en denkt dat de baan breder geworden is, en daarom zelfs wat naar rechts stuurt ook nog.
Verder heb ik bij gebruik van PA minimaal de linkerhand aan het stuur en met de vingers bovenop de liknker spaak biedt ik zonder moeite net genoeg tegendruk om PA actief te houden.
Laatst dik 150 km snelweg gedaan waarbij PA niet eenmaal ging miepen.

Daarentegen heb ik ook wel eens gehad dat ik hem uitzette omdat wat ik ook deed de waarschuwingen je om de oren bleven vliegen. Na een stop warabij de auto 5 min was afgesloten was dat weer opgelost overigens.

Dat is een beetje mijn ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Wil geen afbraak doen aan je optimisme, maar ik erger me tegenwoordig behoorlijk aan PA/ACC. Die eerste vereist constant weerstand op het stuur of begint elke 10 seconden te piepen, ook al heb je het stuur gewoon vast met 2 handen... als je geen weerstand biedt dan snapt ie dat niet. Ik denk dat een capacitief stuur hier gewoon de enige deftige manier voor is, al hanteren sommige wagens ook camera's om te kijken of je op de weg let, maar dat laat dikwijls ook te wensen over (*kuch* EX30 *kuch*).

Bij PA vind ik persoonlijk dat de wagen ook teveel rechts aanhoudt. Ik rijd veel op 2-vaks snelwegen waar rechts dus grotendeels vrachtwagens rijden en als ik niet bijstuur dan rijdt de wagen bij momenten rakelings langs die vrachtwagens die wat veel links rijden op hun vak. Hij lijkt dus enkel naar de lijnen op de weg te kijken en niet naar het verkeer dat rechts rijdt.

Verder houden beide systemen veel te snel in als je een ietwat trager rijdend voertuig nadert op de snelweg. Je moet dus voortdurend anticiperen en zelf het gaspedaal indrukken of de hele tijd links rijden als je niet wil dat de wagen op 200m van een voorligger al begint te remmen. Niet uitbollen dus, maar effectief remmen...

Het doet veel teniet aan wat een zeer mooi en relaxt systeem had kunnen zijn, maar momenteel vind ik het alleen echt een meerwaarde op zo goed als lege snelwegen en daarom rijd ik bijna altijd op ACC en niet op PA, dan ben ik toch een aantal van die hekelpunten kwijt.

Verschiet ook niet van de botsingswaarschuwingen, die krijg ik wekelijks en vind ik VERSCHRIKKELIJK irritant en er is geen enkele manier om die uit te zetten. Ben je rustig aan het rijden en denkt de wagen plots dat je gaat botsen omdat er een voertuig geparkeerd staat in een bocht of een tegenligger uit de bocht komt en verschiet je je telkens te pletter. Imo een hooguit dom systeem en niet klaar voor productie, ik vind het zelfs eerder gevaarlijk omdat ik telkens zo verschiet en ik ben nochtans van nature iemand die niet snel verschiet, kan me niet voorstellen wat dit doet bij mensen die wel makkelijk verschieten.
Ben het met je eens dat het moeten vasthouden van het stuur wel wat erg ‘gevoelig’ is, dat was in eerdere Volvo’s die ik had beter.

Als je PA alleen op de snelweg (en niet op lokale, drukke wegen) gebruikt is het wat mij betreft prima. Gisteravond heb ik bijvoorbeeld met PA zo’n 135 km aaneen met PA gereden zonder enige negatieve ervaring - in tegendeel relaxed! Op bochtige 80 km wegen is het systeem nogal onrustig en gebruik ik in principe alleen ACC. (In een V60 stuurt het PA-systeem met dezelfde software versie op drukke 80 km wegen rustiger viel me laatst op met een leenauto)

Wat betreft het ingrijpen door de auto bij een vermeend obstakel: ja, dat doet hij wel eens, maar ik heb een keer gehad dat de auto achteraf zeer terecht een noodstop maakte toen ik zelf een fietser die zonder licht reed, maar wel met een zwarte jas aan had in het volslagen donker op een erg regenachtige nacht op een onverlichte rotonde in eerste instantie niet gezien had. Toen ik een ‘beweging’ in mijn ooghoek zag was dat net iets later dan de auto dat deed en daar was ik heel blij mee. Dat was een zeer krachtige, maar terechte ingreep (wel schrikken) die een potentiële aanrijding heeft helpen vermijden en daarom vergeef ik de ingrepen die de auto (vooral bij zachtjes achteruit rijden met verkeer achterlangs) wel eens doet als het misschien niet echt nodig was geweest.

Al met al - alles kan altijd beter- maar ik zou niet meer zonder die systemen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Nou, versie 3.1.2 een week erop.

Er zitten bugfixes in, de app geeft nu ineens de luchtverversing optie ook aan, de traagheid van de systemen is weg.
Allemaal wel positief.

Niet weg is de problematiek rond de laadinstellingen.
Vanochtend auto aansluiten en ik wil een timer instellen, de laadstroom beperken tot 10A en maximale lading op 100% zetten.
Dat omdat ik morgenochtend weg moet voor een ritje van 240 km enkele reis en dus een keer vol wil vertrekken, maar hem pas tegen die tijd ook echt op 100% wil hebben./

Natuurlijk werkt dit geen van allen, de auto gaat vrolijk met 20A laden en tot max 90%. Wat ik ook instel in de app of op de middendisplay, hij reageert niet.
Ik heb de auto weer afgekoppeld en afgesloten, ben een bak koffie gaan doen, en weer opnieuw de auto gaan aansluiten. En dan werkt het ineens weer wel allemaal.
Ik had gehoopt dat die bug er ook wel uit zou zijn inmiddels, maar helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hF1jxTOnTAWIY4x7s3eBpR_63_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6ZEXfYiyZQVerjSxIldbeKQX.jpg?f=user_large

App update is er. Maar nog niet zichtbaar in app zelf.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:18:
[Afbeelding]

zal wel alleen voor i-phones vrijkomen en pas over een flink poosje voor android, dat is steeds zo gegaan.
Ik vermoed dat de play store zelf gewoon heel traag is met opnemen van updates in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:14:
Nou, versie 3.1.2 een week erop.

Er zitten bugfixes in, de app geeft nu ineens de luchtverversing optie ook aan, de traagheid van de systemen is weg.
Allemaal wel positief.

Vanochtend auto aansluiten en ik wil een timer instellen, de laadstroom beperken tot 10A en maximale lading op 100% zetten.
Dat omdat ik morgenochtend weg moet voor een ritje van 240 km enkele reis en dus een keer vol wil vertrekken, maar hem pas tegen die tijd ook echt op 100% wil hebben./

Natuurlijk werkt dit geen van allen, de auto gaat vrolijk met 20A laden en tot max 90%. Wat ik ook instel in de app of op de middendisplay, hij reageert niet.
Ik heb de auto weer afgekoppeld en afgesloten, ben een bak koffie gaan doen, en weer opnieuw de auto gaan aansluiten. En dan werkt het ineens weer wel allemaal.
Ik heb ooit gemerkt dat je de laadinstellingen niet meer lijkt te kunnen aanpassen als het laadproces bezig is (nog met oud versie software, 3.1.2 heb ik niet). Of dat ‘by design’ is of een ‘bug’ weet ik niet. Ik vermoed het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:14:

Ik gebruik die zaken van de wagen niet. Ik regel het laden via de laadpaal en de laadplanning van de wagen. Limiet van de auto staat dus altijd op 100%, maar ik regel de hoeveelheid kWh die naar m'n auto loopt via de paal. Ik laad aan +-4kW (6A, 3-fasen, zo ingesteld op laadpaal omwille van capaciteitstarief in BE) en dan weet ik dat er 6%/u in de batterij gaat. Als de wagen dan op 60% batterij zit en ik tot 80% wil laden dan weet ik dat ik 20% nodig heb en dan stel ik de laadplanning in om iets meer dan 3u te laden. Werkt eigenlijk perfect op die manier en nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb ooit gemerkt dat je de laadinstellingen niet meer lijkt te kunnen aanpassen als het laadproces bezig is (nog met oud versie software, 3.1.2 heb ik niet). Of dat ‘by design’ is of een ‘bug’ weet ik niet. Ik vermoed het eerste.
Das bijzonder, want dat lukt mij juist wel.
Ik speel dan met de laadstroom tot ik zie dat de eindtijd in de buurt van de door mij gewenste tijd komt.
Dan is hij al aan het laden en zit ik dus gewoon de laadstroom instelling te wijzigen en reageert hij daar prima op. ik heb nog nooit anders gemerkt, ook niet bij voorgaande versies van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 10:16
ron65 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:22:
[...]

zal wel alleen voor i-phones vrijkomen en pas over een flink poosje voor android, dat is steeds zo gegaan.
Ik vermoed dat de play store zelf gewoon heel traag is met opnemen van updates in hun systeem.
De realiteit is juist omgekeerd, Apple neemt vaak serieus de tijd om een app (update) goed te keuren. Gaat in onze ervaring vlaak vlotter bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:25:
[...]
Ik gebruik die zaken van de wagen niet. Ik regel het laden via de laadpaal en de laadplanning van de wagen. Limiet van de auto staat dus altijd op 100%, maar ik regel de hoeveelheid kWh die naar m'n auto loopt via de paal. Ik laad aan +-4kW (6A, 3-fasen, zo ingesteld op laadpaal omwille van capaciteitstarief in BE) en dan weet ik dat er 6%/u in de batterij gaat. Als de wagen dan op 60% batterij zit en ik tot 80% wil laden dan weet ik dat ik 20% nodig heb en dan stel ik de laadplanning in om iets meer dan 3u te laden. Werkt eigenlijk perfect op die manier en nooit problemen.
wel een mooie manier.
Helaas werkt dat niet bij mijn paal. Die is omdat de werkgever die beheert (ze vergoeden de geladen energie aan mij) ook door de exploitant ingeregeld en op bepaalde waarden vastgezet.
Zo kan ik 1 fase max 20A laden, ik heb geen 3 fasen en om dat om te bouwen kost mij te veel. Mijn hoofdzekering is 35A, de zekering naar de paal 25A, en de paal ingesteld op 20A.
Ik kan wel inzien wanneer en wat er geladen wordt, hoeveel er geladen is per sessie, per week, per maand of per jaar, met welke laadtag dat is gedaan (dus als er een vreemde gaat laden zie ik dat ook, maar krijg ik wél vergoed, is voor als er familie of vrienden komen die even willen sponzen), en ik kan de paal resetten, hard resetten, blokkeren of deblokkeren, laadsessies afbreken etc via de app van de paal.
Maar niet de laadinstellingen zelf, die beheren zij en dat is contractueel vastgelegd.

Wel handig om de paal te kunnen blokkeren als ik op vakantie ben, dat niet de halve straat er ineens staat te laden :)

Wanneer ik dus langzamer wil laden, kan dat alleen via de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Opvallend is dat de auto op mijn werk altijd op onbekende weg stond. Nu staat de naam van het ziekenhuis er.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DoubleDot schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:26:
[...]

De realiteit is juist omgekeerd, Apple neemt vaak serieus de tijd om een app (update) goed te keuren. Gaat in onze ervaring vlaak vlotter bij Google.
dan kan ik alleen maar concluderen dat Volvo de Apple store zaken veel eerder aanbied dan bij de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:18:
[Afbeelding]

Mooi om te lezen! Nog even geduld nodig kennelijk. Maar waar haalde je dit bericht vandaan? Ik zie het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Mooi om te lezen! Nog even geduld nodig kennelijk. Maar waar haalde je dit bericht vandaan? Ik zie het nergens.
Net geupdate in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:33:
[...]

wel een mooie manier.
Helaas werkt dat niet bij mijn paal. Die is omdat de werkgever die beheert (ze vergoeden de geladen energie aan mij) ook door de exploitant ingeregeld en op bepaalde waarden vastgezet.
Zo kan ik 1 fase max 20A laden, ik heb geen 3 fasen en om dat om te bouwen kost mij te veel. Mijn hoofdzekering is 35A, de zekering naar de paal 25A, en de paal ingesteld op 20A.
Ik kan wel inzien wanneer en wat er geladen wordt, hoeveel er geladen is per sessie, per week, per maand of per jaar, met welke laadtag dat is gedaan (dus als er een vreemde gaat laden zie ik dat ook, maar krijg ik wél vergoed, is voor als er familie of vrienden komen die even willen sponzen), en ik kan de paal resetten, hard resetten, blokkeren of deblokkeren, laadsessies afbreken etc via de app van de paal.
Maar niet de laadinstellingen zelf, die beheren zij en dat is contractueel vastgelegd.

Wel handig om de paal te kunnen blokkeren als ik op vakantie ben, dat niet de halve straat er ineens staat te laden :)

Wanneer ik dus langzamer wil laden, kan dat alleen via de auto zelf.
Oké maar dat is op zich niet zo'n issue, kan je nog steeds met de laadplanning van de wagen werken om te kiezen wanneer en hoeveel er geladen wordt. 1 fase aan 20A dat is +-4,4kW dat de wagen binnentrekt veronderstel ik, dan zit je iets boven de 6%/u. Dat wetende kan je via de laadplanning ook instellen dat de wagen tegen een bepaald uur x-aantal procent heeft geladen en dus bv. tot 100% heeft geladen tegen wanneer je die lange trip wil maken.

Zou idd mooi zijn als je de laadlimiet kan wijzigen vanuit de app, maar de vraag is maar of en wanneer dit naar Android komt. Zo missen we nog steeds de oranje lijnen voor openstaande ramen of het panoramisch dak in de Android app, iets wat al maanden in de iOS app zit. En gezien er nergens communicatie is van Volvo is het dus gissen of dat ooit ook naar Android komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Nog een verschil is dat de auto de temperatuur bij preconditioning van het interieur weergeeft ipv rondom de auto.

Oh nee nu toch weer rond de auto :+

[ Voor 14% gewijzigd door Ophidian op 03-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:03:
[...]
Zo missen we nog steeds de oranje lijnen voor openstaande ramen of het panoramisch dak in de Android app, iets wat al maanden in de iOS app zit. En gezien er nergens communicatie is van Volvo is het dus gissen of dat ooit ook naar Android komt.
En dat is nu juist zo raar, die hebben er wel ingezeten.
Ik heb ooit eens daardoor ontdekt dat het raam rechtsachter op een kier stond, en ik heb alleen maar de android versie van de app. Dus ik weet zeker dat het er ingezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Net de iOS app bijgewerkt maar die laadstroom en % instellingen zie ik (nog?) niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:19
Bij Polestar is er dezelfde update geweest. Daar is de app in de Play Store wel up to date, maar kan je het percentage (nog) niet instellen, wegens niet zichtbaar.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Cpt. Peacock schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:i44:
Bij Polestar is er dezelfde update geweest. Daar is de app in de Play Store wel up to date, maar kan je het percentage (nog) niet instellen, wegens niet zichtbaar.
Ik maak me er ook niet echt zorgen om omdat er in de tekst staat dat het even kan duren voor het werkt omdat die nieuwe functie in fasen wordt uitgerold. En daar komt bij dat we al sinds januari 2021 op deze toevoeging wachten - dus die paar dagen (of weken?) kunnen er ook nog wel bij. Ik ben blij dat het er aan zit te komen, het ontbreken ervan was wel een ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
  • Registratie: April 2023
Na de update heeft de auto weer versie 3.0.3 ipv de gister geïnstalleerde 3.1.9🥴. Ten minste volgens de app…
Ophidian schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Net geupdate in de app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

oetaelse schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:13:
Na de update heeft de auto weer versie 3.0.3 ipv de gister geïnstalleerde 3.1.9🥴. Ten minste volgens de app…
[...]
Test maar vast lekker, dan weten wij wat de app vooral fout doet tegen dat die ooit in de play store komt als update :*) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
En plots zie je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvSW_HORIDOyrDMtCwQJ8R6JSko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lh4ljR7gzZWSafjOhf0UPA0s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Yes, ik heb hem ook! Was de Polestar aankondiging toch een voorbode voor de XC40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
caspervc schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Yes, ik heb hem ook! Was de Polestar aankondiging toch een voorbode voor de XC40
Bij de PS app kan je ook Amperage instellen, blijkbaar krijgen we dit niet.. jammer want die zou echt welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ja, hier ook. Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:17
Ophidian schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:13:
Nog een verschil is dat de auto de temperatuur bij preconditioning van het interieur weergeeft ipv rondom de auto.

Oh nee nu toch weer rond de auto :+
Hopelijk komt die ook, die miste ik al maar nog meer ook het instellen van de temperatuur. Maar beide zie ik niet in de Android app in ieder geval, kan de data van de temperatuur ook niet in Home Assistant zien via Volvo Developer en MQTT.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:53
Mijn vrouw is ook niet te spreken over het noodremmen bij frontale objecten.

Vorige week was het dan bijna andersom. En hadden we misschien wel een total-loss en misschien wel ferm lichamelijk leed.

Vrouw en dochter stonden aan het rode verkeerslicht. Alarmbellen gaan af, alle gordels spannen zich op En schuift er een bestelwagen met gierende bande tot aan de middenstijl op het tegenliggers vak.

Rear end collision detection ,Gelukkig maar , maar het was toch ferm verschieten volgens hen de gordels spanden zich echt serieus hard en snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
blahenazo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:49:
Mijn vrouw is ook niet te spreken over het noodremmen bij frontale objecten.

Vorige week was het dan bijna andersom. En hadden we misschien wel een total-loss en misschien wel ferm lichamelijk leed.

Vrouw en dochter stonden aan het rode verkeerslicht. Alarmbellen gaan af, alle gordels spannen zich op En schuift er een bestelwagen met gierende bande tot aan de middenstijl op het tegenliggers vak.

Rear end collision detection ,Gelukkig maar , maar het was toch ferm verschieten volgens hen de gordels spanden zich echt serieus hard en snel op.
Gelukkig bleef het bij “bijna”!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Lekker dan, hier niks. Zeker Android _O-

Pagina: 1 ... 256 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"