Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:29
Henk Pi schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:15:
Ik heb mijn auto na 2 dagen opgehaald bij de dealer. Hij was er vanwege het trillen. Jawel, het trillen is verdwenen. Heel blij. Verder nog even gevraagd naar nieuwtjes oa ev60. Hij dacht dat ze hier einde dit jaar mee kwamen.
Welk bouwjaar ?

Mijn smer 24 rwd trilt bij traag rijden ( ik zou zeggen misschien wel weer meer bij 3.0.3 nu ) mij vrouw maakt er opmerking over , dus samplesize =
2 en bij hevig acceleratie, hij heeft niet de 'contant trillend bij 110 '

Ik stoor me nog altijd het meeste aan de miserable wegligging van de vooras. En daarbij dan ook nog het lawaai bij kasseien of betonbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoessem
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-10-2024
dit is iets voor v&a

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 30-05-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
@DennisMoore Je moet dan inderdaad HA op een servertje draaien. Je hoeft echter geen toegang extern te hebben en de app niet te gebruiken. Volvo2MQTT detecteert of je Volvo qua locatie thuis is of niet. Zo ja, kun je vanuit HA een call naar Homey laten doen. Dat is gewoon binnen je eigen netwerk. Dan laat je Homey verder alle logica en meldingen/verzoeken naar je telefoon doen en is HA alleen maar een trigger voor Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
blahenazo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:57:
[...]

Welk bouwjaar ?

Mijn smer 24 rwd trilt bij traag rijden ( ik zou zeggen misschien wel weer meer bij 3.0.3 nu ) mij vrouw maakt er opmerking over , dus samplesize =

Ik stoor me nog altijd het meeste aan de miserable wegligging van de vooras. En daarbij dan ook nog het lawaai bij kasseien of betonbanen.
2022. Hij trilde tussen 100-115 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:54
blahenazo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:57:
[...]

Welk bouwjaar ?

SMER24 en lijkt ook wel soms veel erger bij de laatste update dan ervoor, terwijl deze het juist minder zou moeten maken. Merk het nu juist ook meer bij langzamer optrekken vanuit file dan voorheen. Heb al melding gemaakt maar moet eerst terug voor leder inbouw, daarna zal het wel opgepakt worden. Maar als ik hem breng voor het leder komende week ga ik er wel even wat dieper op in.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
marcel_76 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:24:
[...]

SMER24 en lijkt ook wel soms veel erger bij de laatste update dan ervoor, terwijl deze het juist minder zou moeten maken. Merk het nu juist ook meer bij langzamer optrekken vanuit file dan voorheen. Heb al melding gemaakt maar moet eerst terug voor leder inbouw, daarna zal het wel opgepakt worden. Maar als ik hem breng voor het leder komende week ga ik er wel even wat dieper op in.
Is update 3.1.2 daar juist niet voor bedoeld? Daarbij gaat het ondermeer over een vermindering van laag-frequente trillingen in my24 auto’s.
Is niet OTA maar bij de dealer te halen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
DoubleDot schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:33:
[...]
OTP Auth This addon uses the same OTP authentication as the Volvo app, now. The following steps are required for authentication in exactly this order:
1. Setup volvo2Mqtt, either via Docker, or via HA addon (take a look at the "Setup" section) 2. Fill in your settings and start volvo2Mqtt 3. Your log will show the following lines Waiting for otp code... Please check your mailbox and post your otp code to the following mqtt topic "volvoAAOS2mqtt/otp_code". Retry 0/15 Waiting for otp code... Please check your mailbox and post your otp code to the following mqtt topic "volvoAAOS2mqtt/otp_code". Retry 1/15 etc ... 4. Now, open your mailbox and copy your OTP Code 5. Open HomeAssistant and search for the entity ID text.volvo_otp 6. Paste your OTP into the text entity and press Enter 7. If everything has worked, your addon is now authenticated. In the future, OTP authentication only needs to be done when updating, not when restarting the container.
Bij mij neemt hij mijn ingevulde waarde niet over (lijkt me). Lukt dit bij jullie wel?

Ik heb een 12 tal berichten gehad, elk met een verschillende code.
De meest plausibele lijkt de laatst doorgestuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
madhondt schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Bij mij neemt hij mijn ingevulde waarde niet over (lijkt me). Lukt dit bij jullie wel?

pffff heb even naar de volvo2mqtt code gekeken. Hoop dat die niet verplicht gaat worden. Ik zou niet weten hoe ik met domoticz een vergelijkbare flow kan maken. Dat zou dan wel het einde van de domoticz plugin worden...

(alhoewel domoticz ook met mqtt kan werken, maar dan moet je zelf met MQTT explorer de otp codes erin gaan hacken, wordt dan wel erg complex...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:05
[...]

Ja, dat is bij mij naar 4 pogingen gelukt. Idd de laatst doorgestuurde.

Heb ook HA op AAOS in de auto draaien. Kun je in de auto met HA de deur open maken... Omdat het kan zullen we maar zeggen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Plead op 31-05-2024 14:22 ]

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick07
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-04 15:33
Marko72 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:41:
[...]

Bij mijn 2024 C40 SMER ook het geval, bij plankgas soort roffelende trilling. Ik ben er inmiddels aan gewend. Maar als het ook zonder kan is het beter natuurlijk. Nu denk ik dat mijn banden inmiddels ook wat aan cupping lijden dus misschien zou het daar ook wel van kunnen komen.
Hier ook last van (XC40). Heeft te maken met de aandrijfassen. Bij mij was één as vervangen (voorzijde) en toen was het grotendeels weg. Voordat de andere as kon worden vervangen (stond in backorder) gleed ik na een hagelbui tegen een betonblok aan. Daardoor moesten de rechter voorwielophanging, rechter voorwiel en het rechter achterwiel worden vervangen. De roffel is nu wel weg.... Helaas nog wel het trillen van het stuur (voelt het ook in de carrosserie) tussen de 100 en ca 110 km/uur...

Privé: 2022 Volvo XC-40 Pure electric twin, 2015 Mazda CX-3 AWD. Zakelijk: 2020 Airbus H-135 P3H, PH-UMC, 1987 Slingsby T-67M-200 Firefly, PH-KAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:57
Gisteren rond de middag trouwens bericht met storing “Extern geluidssignaal” op dashboard:
Het externe geluidssignaal vertoont een storing.
Breng de auto naar een werkplaats.
‘s Avonds was de storing op magische wijze weer verdwenen. Geluid bij traag (achteruit) rijden heeft nochtans de hele dag gewerkt. Geen idee wat de auto anders kan bedoelen met extern geluidssignaal.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
Komt weer een mooie Google Maps update aan! Dit zijn nou echt dingen die super handig zijn en die je eigenlijk al veel eerder had verwacht. Maargoed, het zit erin! Super fijn voor onze roadtrip naar Noord Spanje, dit geeft je toch ook wat meer flexibiliteit om wat verder vooruit te plannen zonder gestres.

En wederom, Volvo ga nou zelf ook eens dit soort gave updates delen!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy4JBgcPNfowuxt4Dywsrbnd_W4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T68ZxUJTAe6396EW6tUpfL2S.jpg?f=user_large0

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 31-05-2024 18:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik lees in dit topic vaak dat men bij lange afstanden zelf de laadpunten kiest mbv o.a. ABRP. Als je nou gewoon een 1000km route invoert in GM in de auto, zal de auto dan zelf een laadstop adviseren als de accu zo rond de 10% komt ofzo?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:15:
Komt weer een mooie Google Maps update aan! Dit zijn nou echt dingen die super handig zijn en die je eigenlijk al veel eerder had verwacht. Maargoed, het zit erin! Super fijn voor onze roadtrip naar Noord Spanje, dit geeft je toch ook wat meer flexibiliteit om wat verder vooruit te plannen zonder gestres.
[Afbeelding]
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe lease wagen, en als het hem niet opnieuw de volvo wordt (of renault scenic), dan ik ga ik die google maps straks nog ferm missen, vrees ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Microkid schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:17:
Ik lees in dit topic vaak dat men bij lange afstanden zelf de laadpunten kiest mbv o.a. ABRP. Als je nou gewoon een 1000km route invoert in GM in de auto, zal de auto dan zelf een laadstop adviseren als de accu zo rond de 10% komt ofzo?
Rond de 20%. In de nieuwe update (zie hierboven) kan je zelf instellen met welk percentage je aan wilt komen. Geeft je wat meer controle zelf. In DLD vond ik 20% marge bij aankomst wel fijn. Kon ik het verschil tussen 20% en 5% aankomen doorrijden op de Autobahn (140-150 ipv 110) O-)
Je kan natuurlijk ook zuinig blijven rijden en later stoppen, maar daar had ik geen zin in.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Volgens mij overschatten jullie de feature. Je kunt alleen de SOC op eindbestemming instellen. Niet die voor de laadstops…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Kammika schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:35:
Volgens mij overschatten jullie de feature. Je kunt alleen de SOC op eindbestemming instellen. Niet die voor de laadstops…
Ook dat is toch heel fijn? Bij een klant, of bij een camping aankomen wil je niet met 10%. Dan is het toch fijn om te kunnen instellen dat je met minimaal 40% aankomst ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
caspervc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:41:
[...]

Ook dat is toch heel fijn? Bij een klant, of bij een camping aankomen wil je niet met 10%. Dan is het toch fijn om te kunnen instellen dat je met minimaal 40% aankomst ofzo...?
Dat is zeker fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Ok… wsch onderwaardeer ik die feature dan. Maar ik zou het persoonlijk fijner vinden als ik het de doel SOC voor laadstops wat lager kon instellen. Soms laat Google je nu al bij 30% laden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
Mga1600 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Is update 3.1.2 daar juist niet voor bedoeld? Daarbij gaat het ondermeer over een vermindering van laag-frequente trillingen in my24 auto’s.
Is niet OTA maar bij de dealer te halen.
Ja, ik denk om de bugs daarmee in 3.0.3 weer op te lossen, daar stond het ook bij volgens https://www.volvocars.com...ge/software-release-notes

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
[...]

Ja de laatst doorgestuurde code, ik heb op een dashboard in HA de entiteit "OTP" opgezocht en dan krijg je de Volvo OTP (2FA) entiteit te zien. Daar kun je de code inzetten en ik zag ook niet echt een post of toepassen knop maar heb gewoon code ingevoerd op enter gedrukt en ben er met TAB weer uit gegaan. Daarna ging de authenticatie weer goed en werkte de plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Microkid schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:17:
Yep. Maar ik moet zeggen dat ik er op mijn tripje vanuit Zuid-Spanje naar huis laatst erg door teleurgesteld was. Zowel in Spanje als in Frankrijk een paar keer de melding gehad dat GM geen laadstops kon vinden. Zelf uitzoeken en weldegelijk snelladers in de cirkel van lege accu gevonden. Die handmatig ingevoerd en GM kent ze wel gewoon. Betaalfilters waren niet ingesteld, dus echt geen idee waarom GM dat niet kon plannen. Vervolgens dus 0 vertrouwen meer daarin en gewoon zelf gaan plannen met o.a. ABRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
marcel_76 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:22:
[...]

Ja, ik denk om de bugs daarmee in 3.0.3 weer op te lossen, daar stond het ook bij volgens https://www.volvocars.com...ge/software-release-notes
Welja voor de 2024 is er in de laaste 3 updates wel iedere keer iets gedaan voor de aansturing her en der. Ik weet natuurlijk niet of het aansturen van de motoren/inverters bij al deze schillende use cases invloed hebben op elkaar ,maar inverters en motoren efficiënt en goed aansturen is wel een dingetje blijkbaar .

3.0.3 maakte het probleem voor mij weer meer uitgesproken dan in de vorige update en 3.1.2 lijkt dan weer een pleistertje daarvoor te zijn.

Tfeit dat de 24's rwd en andere motoren of inverters hebben dan de vorige generatie en deze zouden meer in eigen beheer/ontwikkeling zijn van volvo (dacht ik ergens gelezen te hebben) is blijkbaar wel een learning curve.

En uiteindelijk kan je niet klagen als ze werken aan dingen die je zelf ook opmerkt. En ondertussen hebben we nu natuurlijk ook wel class leading pollen filtratie via de app !!!!!!

Updates in software 3.1.2
Datum software-release: 13 mei 2024. Deze update is niet beschikbaar over-the-air (OTA).

Verbeteringen en bugfixes
Minder laagfrequente trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024.

Updates in software 3.0.3

Minder trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024

Updates in software 2.14.3
De prestaties van de auto bij lage snelheden, zoals in files of bij heuvel-op rijden, zijn verbeterd (alleen voor auto's van modeljaar 2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
blahenazo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:03:
[...]

Welja voor de 2024 is er in de laaste 3 updates wel iedere keer iets gedaan voor de aansturing her en der. Ik weet natuurlijk niet of het aansturen van de motoren/inverters bij al deze schillende use cases invloed hebben op elkaar ,maar inverters en motoren efficiënt en goed aansturen is wel een dingetje blijkbaar .

3.0.3 maakte het probleem voor mij weer meer uitgesproken dan in de vorige update en 3.1.2 lijkt dan weer een pleistertje daarvoor te zijn.

Tfeit dat de 24's rwd en andere motoren of inverters hebben dan de vorige generatie en deze zouden meer in eigen beheer/ontwikkeling zijn van volvo (dacht ik ergens gelezen te hebben) is blijkbaar wel een learning curve.

En uiteindelijk kan je niet klagen als ze werken aan dingen die je zelf ook opmerkt. En ondertussen hebben we nu natuurlijk ook wel class leading pollen filtratie via de app !!!!!!

Updates in software 3.1.2
Datum software-release: 13 mei 2024. Deze update is niet beschikbaar over-the-air (OTA).

Minder laagfrequente trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024.

Updates in software 3.0.3

Minder trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024

Updates in software 2.14.3
De prestaties van de auto bij lage snelheden, zoals in files of bij heuvel-op rijden, zijn verbeterd (alleen voor auto's van modeljaar 2024).
Gebruiksdata van inmiddels heel veel rondrijdende auto’s levert natuurlijk iedere 6 weken (=globale update cyclus) voldoende input om de aansturing fijn te slijpen. Daar kan ik niet boos om worden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Ik hoop dat Volvo nou ook eens wat gaan doen aan die irritante USB toestemmings pop-up in AutioWagon.
AudioWagon heeft al aangegeven dat dit een Volvo/Polestar probleem is en dat het heel eenvoudig is op te lossen door waarschijnlijk ergens een (security)optie in de software af te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Tranquility schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:03:
Ik hoop dat Volvo nou ook eens wat gaan doen aan die irritante USB toestemmings pop-up in AutioWagon.
AudioWagon heeft al aangegeven dat dit een Volvo/Polestar probleem is en dat het heel eenvoudig is op te lossen door waarschijnlijk ergens een (security)optie in de software af te vinken.
Klopt heel irritant elke keer, plus tijdens het rijden ineens is dat aangepast dus ik moet elke keer van te voren dit regelen. Daarbij laat ik bij updates de USB ook niet meer zitten ladingen met folders aangemaakt door Android op de USB stick.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Vandaag terug van een weekje Frankijk met de Volvo. Het zal in dit topic vast wel genoemd zijn, maar een wijze les: wil je echt snel laden, zorg dan echt dat je accu <20% is. Ik had een keer geladen van 41% naar 80%. Dat duurde bijna net zo lang als van 15% naar 70%.
Op de terugweg gewoon de stouten schoenen aangetrokken en de laadpunten zo gepland dat ik rond de 10-15% aan kwam. In praktijk was het meestal nog een paar % meer, maar laden gaat dan super.

Op deze site staat de laadgrafiek van de XC40 single motor.
https://evkx.net/models/v...e_motor_er/chargingcurve/

Met wat knutselen in Excel is het dan mogelijk een paar leuke tabellen te maken.

Tabel 1: Benodigde tijd om van een bepaald accu-percentage naar een ander percentage te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DeGHguccIOUmTowg8nYeDPW7SU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8eMNgzx2Ms4GiXKpwMPd205C.png?f=fotoalbum_large

Tabel 2: Benodigde tijd om vanaf een bepaald accu-percentage een bepaald percentage bij te laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2ijDXFTeU5pwWjkHPRETwahVPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c9t1iCNEAEqwuCl6sgDsD3QO.png?f=fotoalbum_large

Hieruit blijkt bijv dat als je snel op 70% wilt zitten, je het beste kan laden vanaf 10-15%. Dan doe je er ongeveer 23 minuten over. Je hebt dan wel 60% bijgeladen.

--
Hmm, ik zie ineens dat de rittenregistratie al een week niet meer bijgewerkt is. Is er een manier om dat te forceren?

[ Voor 61% gewijzigd door Microkid op 01-06-2024 18:32 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
De truc met gewenste %soc op bestemming werkt (al na een Maps zojuist).
Even op het door Maps uitgerekende % klikken en dan kun je aanpassen en vervolgens voegt hij indien nodig laadtijd onderweg toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woG_SICukh5LQaibUg7RK2HdJAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD2S9DnaMXfVQ1TOmtsxGxGH.jpg?f=fotoalbum_largeupdate zojuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Microkid schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:01:
Vandaag terug van een weekje Frankijk met de Volvo. Het zal in dit topic vast wel genoemd zijn, maar een wijze les: wil je echt snel laden, zorg dan echt dat je accu <20% is. Ik had een keer geladen van 41% naar 80%. Dat duurde bijna net zo lang als van 15% naar 70%.
Op de terugweg gewoon de stouten schoenen aangetrokken en de laadpunten zo gepland dat ik rond de 10-15% aan kwam. In praktijk was het meestal nog een paar % meer, maar laden gaat dan super.

Met wat knutselen in Excel is het dan mogelijk een paar leuke tabellen te maken.

Tabel 1: Benodigde tijd om van een bepaald accu-percentage naar een ander percentage te gaan.
[Afbeelding]

Tabel 2: Benodigde tijd om vanaf een bepaald accu-percentage een bepaald percentage bij te laden.
[Afbeelding]

Hieruit blijkt bijv dat als je snel op 70% wilt zitten, je het beste kan laden vanaf 10-15%. Dan doe je er ongeveer 23 minuten over. Je hebt dan wel 60% bijgeladen.

--
Hmm, ik zie ineens dat de rittenregistratie al een week niet meer bijgewerkt is. Is er een manier om dat te forceren?
Dat laatste had ik ook na een per-ongeluk profielwissel door instappen met verkeerde sleutel en daarna handmatig het goede profiel op het scherm weer laden. Het logboek kon dat kennelijk niet meer volgen…

Opgelost door een reset met de homeknop, maar die gemiste ritten zie je niet meer terug..
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Microkid schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

--
Die laadtijden-tabel is prachtige informatie voor jouw autotype! Mijne laadt helaas net wat minder snel (max wat ik zie bij lage soc is 152- 155) maar het heeft me nooit echt gestoord….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Mga1600 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:00:
[...]

Dat laatste had ik ook na een per-ongeluk profielwissel door instappen met verkeerde sleutel en daarna handmatig het goede profiel op het scherm weer laden. Het logboek kon dat kennelijk niet meer volgen…

Opgelost door een reset met de homeknop, maar die gemiste ritten zie je niet meer terug..
.
Mja, dat speelt bij mij niet,. Geen profielwissel, geen andere sleutel. De registratie stopt gewoon van de ene op de andere dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:30
Microkid schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:08:
[...]

Mja, dat speelt bij mij niet,. Geen profielwissel, geen andere sleutel. De registratie stopt gewoon van de ene op de andere dag..
Heb dit ook al een paar keer voorgehad, als dit gebeurt dan kijk ik de volgende dagen altijd of het logboek is opgestart.. meestal blijft het wel daarna goed gaan, tot... en dan herhaal ik het vorige weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
Ik heb nu het volgende probleem:

Het rode alarm lampje blijft continue knipperen (1sec interval) en alle schermen blijven erg donker, alsof de auto denkt dat het nacht is, Google maps op scherm en achter stuur staan ook op de nachtkleuren, terwijl het gewoon klaarlichte dag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Gutanoth schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:51:
Ik heb nu het volgende probleem:

Het rode alarm lampje blijft continue knipperen (1sec interval) en alle schermen blijven erg donker, alsof de auto denkt dat het nacht is, Google maps op scherm en achter stuur staan ook op de nachtkleuren, terwijl het gewoon klaarlichte dag is
Zit er iets over de lichtsensor heen? Meest rechter 'knop' bij play-knop met een sleuf erin is dat volgens mij.
Anders even reset proberen door home-knop ingeduwd te houden.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

RigolleM schreef op zondag 2 juni 2024 @ 07:50:
[...]

Heb dit ook al een paar keer voorgehad, als dit gebeurt dan kijk ik de volgende dagen altijd of het logboek is opgestart.. meestal blijft het wel daarna goed gaan, tot... en dan herhaal ik het vorige weer.
Hoe bedoel je? "of het logboek is opgestart"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Microkid schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Hoe bedoel je? "of het logboek is opgestart"?
Het rijlogboek, als je het scherm naar beneden swiped moet die opgestart zijn. Is een app die manueel kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

RigolleM schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Het rijlogboek, als je het scherm naar beneden swiped moet die opgestart zijn. Is een app die manueel kunt starten.
Mja, even gekeken, ik zie niets vreemds. Na de laatste registratie niets meer. Alles lijkt goed te staan. Heb nu ook de infotainment maar eens gereboot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYe_RJ6qqPAi2v3XmBZ8sO5_sRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQZHnRI2AEqdnBBt7WOXivcD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5tGUZ3ags1Mxq3kYtpuX9uiex0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKD0P9jqs1X5Qj1yfiPQY3LQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7baf61i3upl6yEFURnhpVlmwh5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OGbGnhqDzvpzeWkYxEyZ80A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 02-06-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
DrBOB101 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Zit er iets over de lichtsensor heen? Meest rechter 'knop' bij play-knop met een sleuf erin is dat volgens mij.
Anders even reset proberen door home-knop ingeduwd te houden.
Lichtsensor gecheckt, zit niks voor. Heb de auto een reset gegeven met de home-knop en de ontwaseming knop.

Alarmlampje blijft knipperen en auto blijft in "nacht"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Microkid schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Mja, even gekeken, ik zie niets vreemds. Na de laatste registratie niets meer. Alles lijkt goed te staan. Heb nu ook de infotainment maar eens gereboot.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staan de app permissies wel goed? Ik kreeg de laatste keren nadat het niet meer werkte een pop-up of ik de rechten wilde aanpassen, zodat de app altijd locatie data mag gebruiken. Nadat ik dat had gedaan werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:05:
[...]

Die laadtijden-tabel is prachtige informatie voor jouw autotype! Mijne laadt helaas net wat minder snel (max wat ik zie bij lage soc is 152- 155) maar het heeft me nooit echt gestoord….
Ik had gisteren hele andere dingen, bij een Fastned lader.
Ik kwam er met 11% aan (ruim tevoren al ingeprogrammeerd die lader, zeker 80 minuten) en sluit de wagen aan.
Deze gaat enthousiast laden met een hele mooie 139 kW (echt het max wat deze wagen gedaan heeft tot nu toe) maar al na 90 seconden zakt het in naar 70 kw en een minuut of 7 later is er nog 33 kW over, de auto had toen 34%.

Ik heb de laadsessie afgebroken, even gewacht en weer opgestart.
Wederom 138 kW, na 2 minuten 80 kW en daar bleef hij heel strak op hangen tot ik de benodigde 60% had bereikt.

Bijzonder gedrag bij snelladen dus. Helaas was er geen andere paal vrij anders had ik dat getest.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

@ron65 Dat is geen normaal gedrag. Ik heb vorige week meerdere (Tesla) snelladers gebruikt, en ook een sessie van ong 15% naar 70%, en dat ging echt behoorlijk vlot. Startte ook met 139kW en liep slechts langzaam af richting de 80kW toen de accu voller raakte. Maar wat jij beschrijft heb ik niet gezien.
Aangezien je blijkbaar toch meer issues met de auto hebt, wellicht dit ook eens voorleggen aan de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op maandag 3 juni 2024 @ 00:46:
@ron65 Dat is geen normaal gedrag. Ik heb vorige week meerdere (Tesla) snelladers gebruikt, en ook een sessie van ong 15% naar 70%, en dat ging echt behoorlijk vlot. Startte ook met 139kW en liep slechts langzaam af richting de 80kW toen de accu voller raakte. Maar wat jij beschrijft heb ik niet gezien.
Aangezien je blijkbaar toch meer issues met de auto hebt, wellicht dit ook eens voorleggen aan de dealer?
Het kan ook de lader geweest zijn, wat opviel is dat de ledring rond het stekkergat op de paal niet oplichtte, en ik weet dat ik bij diezelfde lader 3 maanden terug geladen heb (alleen dan net 1 paal ervoor) en zag dat die ik nu had destijds buiten bedrijf was door storing.

Voor jullie beleving: Fastnet Hackelaar, de laadaansluiting vooraan rechts.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Laatst online: 09-01 10:56
Gutanoth schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:21:
[...]

Lichtsensor gecheckt, zit niks voor. Heb de auto een reset gegeven met de home-knop en de ontwaseming knop.

Alarmlampje blijft knipperen en auto blijft in "nacht"
Ik had eens hetzelfde, ongeveer 4 maanden geleden. 400km gereden, niets aan de hand. Toen een laatste laadstop en daarna had ik dezelfde problemen. Ook de knipperlicht maakte geen geluid meer. Resetten maakte geen bal uit.
Volgende dag was alles weer normaal alsof er niets aan de hand was...

Daarna nooit meer voorgekomen.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Laatst online: 09-01 10:56
Juancho schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:15:

En wederom, Volvo ga nou zelf ook eens dit soort gave updates delen!!!!

[Afbeelding]
De stoplichten heb ik al ongeveer een week in mijn GM. De SOC heb ik eigenlijk nog niet gechecked of ik die kan zien.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
tovertover schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:22:
[...]

De stoplichten heb ik al ongeveer een week in mijn GM. De SOC heb ik eigenlijk nog niet gechecked of ik die kan zien.
Hmm, dat bericht had ik gemist. Ga ik ook eens checken straks, beide lijken me mooie toevoegingen.

Zo begint Waze wel serieus achter te lopen, gebruik het eigenlijk niet meer terwijl ik vroeger een fervent Wazer was. Enkel de meldingen (flitspalen etc...) en aankondigingen van trajectcontroles nog importeren in GM en dan kan Waze er voorgoed af.

Vorige week trouwens de wissel van m'n winterbanden naar de originele crossclimate banden van Michelin gedaan en de trilling bij 103-118km/u is echt een pak minder, heeft er toch (deels) mee te maken. Ik weet dat ik kort na het installeren van de winterbanden de trilling echt merkbaar gewaar werd. Nu moet ik er echt op letten om het een beetje te voelen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
Mooie waarde ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STiD2gt9YWryfxKz1fToAe5KkEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/401eEj4j5mVMhmZ4IZjX2Hyb.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Emptyy schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Staan de app permissies wel goed? Ik kreeg de laatste keren nadat het niet meer werkte een pop-up of ik de rechten wilde aanpassen, zodat de app altijd locatie data mag gebruiken. Nadat ik dat had gedaan werkte alles weer.
Nou, schiet mij maar lek. Nadat ik gisteren de infotainment heb herstart, doet de ritregistratie het ook weer. Verder niets aangepast. Lekker betrouwbaar dus, not... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Zonet de laatste update voor GM geïnstalleerd, maar ik zie nog geen verkeerslichten in de app. Iets wat ze gefaseerd uitrollen dan?

Intussen zie ik ze maar het is zeer subtiel, op eerste zicht weinig meerwaarde. Ik merkte ook al meerdere lichten die ontbraken, dus niet echt consistent. Icoontjes mochten wel wat groter zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1f3Whn3_55Gj0fzNbm66FlzxGvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0WAbqyalWY6zBkzWdfH65c8.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens moet de auto idd in P staan vooraleer hij de download en installatie van een app start. Anders blijft hij oneindig hangen op 'updating...', waardoor het lijkt alsof het zeer lang duurt maar hij eigenlijk niets doet.

[ Voor 46% gewijzigd door Largamelion op 03-06-2024 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Niks mis mee...maar het gaat er om wat je er werkelijk mee rijdt hè ;) Ik had vanmorgen zowaar de melding dat de accu koud was.
Deze van mijn rit op en neer naar Groningen vandaag. 192,9 km van 90 tot 52%, totaal bereik 508 km. Prima!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwmKDydYFceBZ0jcOYUiwE_SAHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWuNYEjEyivnRJrRHbzSMCRF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
DrBOB101 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Niks mis mee...maar het gaat er om wat je er werkelijk mee rijdt hè ;) Ik had vanmorgen zowaar de melding dat de accu koud was.
Deze van mijn rit op en neer naar Groningen vandaag. 192,9 km van 90 tot 52%, totaal bereik 508 km. Prima!
[Afbeelding]
Klopt helemaal Bob :)

Na de fietsendrager erop gezet te hebben met 2 fietsen gingen er snel kilometers af... Maar het is voor mij de eerste keer dat ik deze waarde zie...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
DrBOB101 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:35:
[...]

[Afbeelding]
Wow heel erg netjes. Ik had gisteren nog 18.8 over 200km, wel snelweg met 92 km/u gemiddeld. Was ik ook niet heel ontevreden over. Zo zuinig heb ik echter zelf nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-08 10:19
Dit weekend eerste keer met de adaptive cruisecontrol gereden.
Komende van een golf 7, was een shock was dat...

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar de cruisecontrol reageert zeer vreemd volgens mij.
Soms remt de auto veel te vroeg af ondanks de ingestelde afstand. Als je van baanvak wijzigt geeft de auto plots gas alsof je tussen de auto gaat rijden :)

Kortom je voelt nerveus gedrag van de auto ipv soepelheid waar het totaal onnodig is om in te grijpen.

En om totaal niet te speken over de drive assist, deze gaat de ganse tijd links op het vak gaan rijden.

Iets anders die me nog opviel met de xc40 MY24, komende van een C40 (tijdelijk) is dat de xc40 soms een rammelend geluid maakt kwa vering. Niet altijd. En dat de XC40 trilt tijdens fel optrekken 80 - 100km. (vol gas) (maar dat las ik dus nog en kan ik bevestigen.)

Anders natuurlijk aangename auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja je moet een beetje ervaring op doen en leren omgaan met die ACC. had ik ook. Maar je leert vanzelf wel iets ingrijpen, zoals zelf weer stroom bijgeven zodat de auto niet vol in de ankers gaan, of tijdig inhalen, bijv als je merkt/ziet dat de auto begint af te zakken.

Ondertussen rijd ik er 3,5 jaar in en volledig met OPD en waar kan met ACC aan. Dus dat is nog extra uitdagend maar ook dit kwestie van gewenning. Vijd het nu erg fijn.

Waar ik niet aan kan wennen is rijden met auto pilot. En dat gebruik ik dan ook nooit.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ach, alles went. Hiervoor reed ik een VW Tiguan met lane-assist en ACC. Heerlijk. De Volvo auto-pilot doet dat ook, dus voor mij hetzelfde. Merk wel dat de auto-pilot soms wat vreemde stuurcorrecties maakt die VW niet deed. Ik vond de VW lane-assist beter dan de auto-pilot. Maar goed, het rijdt wel lekker relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:12
millerman_sf schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:46:
[...]

Yep. Maar ik moet zeggen dat ik er op mijn tripje vanuit Zuid-Spanje naar huis laatst erg door teleurgesteld was. Zowel in Spanje als in Frankrijk een paar keer de melding gehad dat GM geen laadstops kon vinden. Zelf uitzoeken en weldegelijk snelladers in de cirkel van lege accu gevonden. Die handmatig ingevoerd en GM kent ze wel gewoon. Betaalfilters waren niet ingesteld, dus echt geen idee waarom GM dat niet kon plannen. Vervolgens dus 0 vertrouwen meer daarin en gewoon zelf gaan plannen met o.a. ABRP.
Dit is toch ook wel mijn grootste irritatie. Het niet vinden van logische laadstops. Ik plan ze tegenwoordig zelf in want ik wil toch echt pas rond de 10% laden.

Overigens merkte ik laatst dat ABRP ook niet alle snellaadpunten in Duitsland op orde heeft. Ik had er 1 ingesteld die ik net kon halen (4% over), Ik reed met 10% langs een tankstation (die Google en ABRP niet als laadpunt aangeven), toen zei mijn vrouw laten we proberen om hier te laden. En warempel gewoon 300kW laders van Shell. Mijn vrouw is inmiddels al zover dat ze zich irriteert aan het zoeken van laadpunten tijdens de reis dat ze het aandurft om gewoon tot 20% te rijden en dan het eerstvolgende tankstation te pakken.

Vorig jaar in Frankrijk had ik hetzelfde, op vrijwel alle grote tankstations kon je daar ook gewoon laden en die stonden lang niet allemaal in Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Sinds 3.0.3 merk ik dat wanneer ik 's morgens wil wegrijden het infotainment systeem regelmatig opnieuw opstart. Dit gebeurt dan ongeveer om de drie 'a vier keer en alleen 's morgens.
Bij het instappen zie ik dan nog lichtjes de letters Volvo op het middendisplay. Na ongeveer een tweetal minuten is alles weer opgestart.
Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
jswinkels schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:02:
[...]
Mijn vrouw is inmiddels al zover dat ze zich irriteert aan het zoeken van laadpunten tijdens de reis dat ze het aandurft om gewoon tot 20% te rijden en dan het eerstvolgende tankstation te pakken.
je zal echt wel overkomen, maar het is dan maar de vraag of je accu dan voldoende geprepareerd is om mex max snelheid te laden....

ik vind zelf het zoeken wel meevallen op lange ritten: ik laat Google een route voorstellen, die volg ik gewoon. Bij de 1e laad je dan nog met redelijke hoog startpercentage, maar ik rij alweer weg als die verwacht dat ik met ca 7 a 8% bij de volgende aankom, en dan kom ik op precies het juiste moment weer bij de voglende aan die dan weer met max laadsnelheid oplaadt..

Enige wat ik wel altijd even check is of ik in GM nog kan zien of die laadpalen recent nog gebruikt zijn (er zijn nl altijd wel recenties van een paar dagen geleden als dat het geval is...). Daarmee heb ik nog nooit voor verrassingen gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kammika schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:31:
[...]Enige wat ik wel altijd even check is of ik in GM nog kan zien of die laadpalen recent nog gebruikt zijn (er zijn nl altijd wel recenties van een paar dagen geleden als dat het geval is...). Daarmee heb ik nog nooit voor verrassingen gestaan.
Dat ben ik ook beginnen doen tijdens mijn trip naar Spanje vorige zomer, is een goede tip voor degenen die het nog niet doen. En bij Tesla kijk ik ook altijd in de app naar de bezetting van de palen, zo weet je ook meteen of de SuC's werken en of je er met een niet-Tesla kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

Tranquility schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:17:
Sinds 3.0.3 merk ik dat wanneer ik 's morgens wil wegrijden het infotainment systeem regelmatig opnieuw opstart. Dit gebeurt dan ongeveer om de drie 'a vier keer en alleen 's morgens.
Bij het instappen zie ik dan nog lichtjes de letters Volvo op het middendisplay. Na ongeveer een tweetal minuten is alles weer opgestart.
Is niet nieuw, heb ik eigenlijk altijd als de auto meer dan een dag stil heeft gestaan. Dan gaat hij volgens mij in energy saving mode.

Vanochtend zelfs een heuse bootloop bij het wegrijden. Na 4 maal opnieuw starten er een reset tussendoor gegooid. Dat help. Precies in het ritje naar de garage voor een beurt.

Ik kreeg al wel terug dat de remvloeistof vervangen moest worden. Toch blij dat we de auto ieder jaar even binnen brengen en niet om de twee jaar (en de gasveren van de 5e deur waren er bijna aan, de vering achtr kraakte er lustig op los en er wordt een digitale binnenspiegel gemonteerd; auto is van 12-20)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Lancer schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Is niet nieuw, heb ik eigenlijk altijd als de auto meer dan een dag stil heeft gestaan. Dan gaat hij volgens mij in energy saving mode.

Vanochtend zelfs een heuse bootloop bij het wegrijden. Na 4 maal opnieuw starten er een reset tussendoor gegooid. Dat help. Precies in het ritje naar de garage voor een beurt.

Ik kreeg al wel terug dat de remvloeistof vervangen moest worden. Toch blij dat we de auto ieder jaar even binnen brengen en niet om de twee jaar (en de gasveren van de 5e deur waren er bijna aan, de vering achtr kraakte er lustig op los en er wordt een digitale binnenspiegel gemonteerd; auto is van 12-20)
het is niet nieuw, Herstart doet die ook 1x in de week of zo bij mij. Ik heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken. Gebeurd idd wel eens als die wat langer stilgestaan heeft, maar ook soms ook als die een paar uur stilgestaan heeft. HEt is wel heel irritant op dat soort momenten, want vaak heb je dan juist de camera of de navigatie de 1e paar minuten nodig, en dan is dat juist niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Update over de trilling bij vol "gas" accelereren bij 80-100km per uur. Vandaag bij de dealer geweest. Trilling is na de laatste software update 3.0.3 amper meer waarneembaar. Slechts heel licht en dan moet je er goed op letten. Aangezien ik toch niet elke dag vol gas wegrij laat ik het verder maar zo. Monteur gaf wel aan dat het issue ook bij MY24 met achterwielaandrijving incidenteel gemeld wordt.
Wat betreft het slechts zicht via de camera in het donker: ook dat zou bij de laatste update iets verbeterd moeten zijn. Het kwam de monteur wel bekend voor trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 04-06-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:05
Idr548 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:00:
Dit weekend eerste keer met de adaptive cruisecontrol gereden.
Komende van een golf 7, was een shock was dat...

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar de cruisecontrol reageert zeer vreemd volgens mij.
Soms remt de auto veel te vroeg af ondanks de ingestelde afstand. Als je van baanvak wijzigt geeft de auto plots gas alsof je tussen de auto gaat rijden :)

Kortom je voelt nerveus gedrag van de auto ipv soepelheid waar het totaal onnodig is om in te grijpen.

En om totaal niet te speken over de drive assist, deze gaat de ganse tijd links op het vak gaan rijden.

Iets anders die me nog opviel met de xc40 MY24, komende van een C40 (tijdelijk) is dat de xc40 soms een rammelend geluid maakt kwa vering. Niet altijd. En dat de XC40 trilt tijdens fel optrekken 80 - 100km. (vol gas) (maar dat las ik dus nog en kan ik bevestigen.)

Anders natuurlijk aangename auto.
Als je links richting aangeeft gaat de auto versnellen.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Waterblok schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:27:
[...]

Als je links richting aangeeft gaat de auto versnellen.
Inhaalassistent*

De inhaalassistent kan u helpen bij het inhalen van andere voertuigen. De functie is te gebruiken in combinatie met de adaptieve cruisecontrol* of de Pilot Assist*.
Als de adaptieve cruisecontrol of de Pilot Assist een ander voertuig volgt en u geeft met de richtingaanwijzer1 te kennen dat u wilt inhalen, dan kunnen de systemen u helpen door naar de voorligger te accelereren voordat uw auto de inhaalstrook heeft bereikt.

De functie vertraagt daarna de snelheidsverlaging om te vroeg afremmen te voorkomen als de auto een langzamer voertuig nadert.

De functie is actief totdat u het ingehaalde voertuig bent gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ophidian schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:56:
[...]

Hier aanmelden:
https://polestar.fans/t/c...mationen/15027#track-9-15

Zodra je geaccepteerd bent is hij te installeren vanuit de store
Je kan trouwens weer aanmelden, track 10 is beschikbaar. Ik heb de app zojuist geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Je kan trouwens weer aanmelden, track 10 is beschikbaar. Ik heb de app zojuist geinstalleerd.
Dus, registreren op het forum, google forms invullen, wachten tot je toegang krijgt, link in de auto openen en installeren toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

caspervc schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Dus, registreren op het forum, google forms invullen, wachten tot je toegang krijgt, link in de auto openen en installeren toch?
Yup. Let wel op dat je dus het Google ID doorgeeft waar je ook in de auto mee ingelogd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:17:
Update over de trilling bij vol "gas" accelereren bij 80-100km per uur. Vandaag bij de dealer geweest. Trilling is na de laatste software update 3.0.3 amper meer waarneembaar. Slechts heel licht en dan moet je er goed op letten. Aangezien ik toch niet elke dag vol gas wegrij laat ik het verder maar zo. Monteur gaf wel aan dat het issue ook bij MY24 met achterwielaandrijving incidenteel gemeld wordt.
Wat betreft het slechts zicht via de camera in het donker: ook dat zou bij de laatste update iets verbeterd moeten zijn. Het kwam de monteur wel bekend voor trouwens.
Ik heb ook 3.0.3 maar het vibreert nog net zo hard als aan het begin. Ik heb ook nergens gelezen dat deze versie daar iets aan zou doen. In de app staat dat pas vanaf versie 3.1.2 (non-OTA update) daar iets aan gedaan zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Tranquility schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:48:
[...]

Ik heb ook 3.0.3 maar het vibreert nog net zo hard als aan het begin. Ik heb ook nergens gelezen dat deze versie daar iets aan zou doen. In de app staat dat pas vanaf versie 3.1.2 (non-OTA update) daar iets aan gedaan zou worden.
Mja, dan toch ook zelf maar even langs de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annor44
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18-12-2024
Nog een vraag over het doorzenden van een Google Maps route van mijn telefoon (iPhone 14) naar mijn XC40 my2024. Ik heb de berichten hierover van een tijdje terug gelezen en alles lijkt goed te staan.

Ik zie op mijn telefoon de optie 'Naar voertuig sturen' sturen staan en de Volvo XC40 is gekoppeld als voertuig bij mijn Google account. In de auto heb ik afgelopen week de meest recente update van Google Maps gedownload. Uitgelogd en opnieuw ingelogd (zelfde account al de telefoon natuurlijk) via de QR-code op het scherm, maar de verstuurde route wordt niet weergegeven in de auto, ook niet met vertraging.

Heeft iemand een idee wat hier mis gaat? Zie ik iets over het hoofd. Moet ik ergens in de telefoon of de auto nog een instelling aanpassen om het werkend te krijgen?

Iedere tip is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Afspraak gemaakt voor de eerste 30.000km beurt in augustus. Krijg nu een conceptfactuur met alvast de kosten. Maar even gereageerd dat de eerste 3 jaar dit bij de aankoop zou zitten. Andere dit ook al gehad?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
Niet heel vaak maar ik heb het inderdaad 1x gezien dat ik bezig was met navigatie instellen en ineens poef.. Herstart systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 17:02
Ik mijn C40 nu een maandje en waar ik ook laad (AC), ik kom niet boven de 6 kw uit. Ook thuis niet, terwijl mijn andere auto's wel gewoon 11 kw laden thuis. Heb de instellingen al gecheckt, staan op 32 amp. Iemand enig idee? Heb dit forum al uigepluisd, maar kom nog niet tot een oplossing...

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

Pierke S. schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:23:
Ik mijn C30 nu een maandje en waar ik ook laad (AC), ik kom niet boven de 6 kw uit. Ook thuis niet, terwijl mijn andere auto's wel gewoon 11 kw laden thuis. Heb de instellingen al gecheckt, staan op 32 amp. Iemand enig idee? Heb dit forum al uigepluisd, maar kom nog niet tot een oplossing...
Klinkt als laden op 1 fase. Andere kabel proberen?

Software 3.1.2 is blijkbaar niet voor de eerdere model jaren. Auto was gister voor de beurt, maar de monteur beweerde bij hoog en bij laag dat er geen update was voor de auto.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
Lancer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:28:
[...]

Klinkt als laden op 1 fase. Andere kabel proberen?
Helaas, dat is niet probleem. Verschillende kabels gebruikt die bij andere auto's wel 11kw halen. Dank je voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Pierke S. schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:41:
[...]

Helaas, dat is niet probleem. Verschillende kabels gebruikt die bij andere auto's wel 11kw halen. Dank je voor het meedenken!
en op straat wel volledige snelheid? Of daar ook niet?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
Jep hier ook. Kan ook soms ook verbazend lang duren.

Laatst de volledig rit en terug naar de bakker gedaan en bij het oprijden van de oprit was de midden console daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Annor44 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:21:
Nog een vraag over het doorzenden van een Google Maps route van mijn telefoon (iPhone 14) naar mijn XC40 my2024. Ik heb de berichten hierover van een tijdje terug gelezen en alles lijkt goed te staan.

Ik zie op mijn telefoon de optie 'Naar voertuig sturen' sturen staan en de Volvo XC40 is gekoppeld als voertuig bij mijn Google account. In de auto heb ik afgelopen week de meest recente update van Google Maps gedownload. Uitgelogd en opnieuw ingelogd (zelfde account al de telefoon natuurlijk) via de QR-code op het scherm, maar de verstuurde route wordt niet weergegeven in de auto, ook niet met vertraging.

Heeft iemand een idee wat hier mis gaat? Zie ik iets over het hoofd. Moet ik ergens in de telefoon of de auto nog een instelling aanpassen om het werkend te krijgen?

Iedere tip is welkom.
Dit werkt bij mij ook maar zo zo. De ene keer werkt het prima en de andere keer komt er niets binnen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
caspervc schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:19:
[...]

Registreren op het forum is niet nodig, ik heb hem zojuist ook geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
4v4t4r schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:00:
[...]

en op straat wel volledige snelheid? Of daar ook niet?
Goeie! Ook niet... heb trouwens gelogen over de kw, het gaat om 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:21
Een kleine irritatie over de app: waarom staat er “Ontgrend.” en “Vergrend”, terwijl er ruimte zat is om de volledige woorden weer te geven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGLr-HdE-XpyMD_3Oo4Hf8xMch8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UvKwJZFBmsesbsMlD3ka8asE.png?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Venomer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:53:
Een kleine irritatie over de app: waarom staat er “Ontgrend.” en “Vergrend”, terwijl er ruimte zat is om de volledige woorden weer te geven?
Op mijn Samsung A52S staat in die knop wel het volledige woord 'ontgrendelen', dit met app versie 5.41.0.
Het enige dat mij opvalt is dat er heel wat minder spatie is tussen de onderste rij iconen en jouw knop effectief een pak kleiner lijkt dan de mijne. Mogelijk dat jouw scherm dus echt wel als te klein wordt ervaren, hoewel dat misschien praktisch niet zo is of lijkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHAoDffdXuqMgk1wvw0GFAU-zqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oTm7yl13rFCunFi05Lr9fCrK.png?f=fotoalbum_large

Als ik mijn scherm vergelijk met het jouwe lijkt jouw scherm een sterk pak kleiner vrees ik.

[ Voor 25% gewijzigd door -Vasa- op 05-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk Pi
Vakantie naar Oostenrijk. Ev betaalfilter op supercharger non tesla gezet. Heerlijk relaxed naar de bestemming. Altijd voldoende plek en mogelijkheid voor een kop koffie. Totaal 1,5 uur extra op netto 9 uur rijden. Bijna geen tijdverlies als je een hapje gaat eten en een paar keer een kop koffie gaat drinken wat je ook met een ice auto doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Pierke S. schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:43:
[...]

ja dat is wel raar dan.. dus toch kabel of auto.
Je geeft aan dat je andere kabels hebt geprobeerd die op andere auto's wel 11 geven.. dus dan denk je toch dat het de auto is.

Mijn advies :

1. Reset systeem (30 sec home knop)
2. Verander de settings op het laadscherm naar andere waardes (laagst bijv) en probeer even te laden.
3. verander het allemaal weer terug naar max waardes en test nogmaals.
4. Bel de dealer en laat er naar kijken als niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Henk Pi schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:42:
Vakantie naar Oostenrijk. Ev betaalfilter op supercharger non tesla gezet. Heerlijk relaxed naar de bestemming. Altijd voldoende plek en mogelijkheid voor een kop koffie. Totaal 1,5 uur extra op netto 9 uur rijden. Bijna geen tijdverlies als je een hapje gaat eten en een paar keer een kop koffie gaat drinken wat je ook met een ice auto doet.
Helemaal als je dames bij je hebt die bij elke stop naar het toilet willen. Hoogseizoen is het drukker bij de dames toiletten dan bij de laders kan ik je melden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Henk Pi schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:42:
Waarom non-Tesla? Ik heb juist alleen bij Tesla geladen. Altijd plek en je vindt ze overal, vaak bij een hotel, cafe of winkelcentrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Microkid schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:52:
[...]

Waarom non-Tesla? Ik heb juist alleen bij Tesla geladen. Altijd plek en je vindt ze overal, vaak bij een hotel, cafe of winkelcentrum :)
Hij rijdt met een non-Tesla ;)
Maar hij heeft bij Tesla geladen, er zijn nog altijd SuC's waar non-Tesla niet kunnen laden.

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 05-06-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

RigolleM schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Hij rijdt met een non-Tesla ;)
Iedereen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Dat weet je niet hé... je kan privé met Tesla rijden en voor het werk met Volvo.. of vice versa :) Maar heb mijn bericht een beetje verduidelijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:21
-Vasa- schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Op mijn Samsung A52S staat in die knop wel het volledige woord 'ontgrendelen', dit met app versie 5.41.0.
Het enige dat mij opvalt is dat er heel wat minder spatie is tussen de onderste rij iconen en jouw knop effectief een pak kleiner lijkt dan de mijne. Mogelijk dat jouw scherm dus echt wel als te klein wordt ervaren, hoewel dat misschien praktisch niet zo is of lijkt?

[Afbeelding]

Als ik mijn scherm vergelijk met het jouwe lijkt jouw scherm een sterk pak kleiner vrees ik.
Ik heb een iPhone 12 mini. Inderdaad een stuk kleiner. Maar er is echt wel voldoende ruimte om de woorden in hun geheel te tonen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Vermoedelijk zit er teveel padding op de knop, waardoor het woord afgekapt wordt door gebrek aan beschikbare ruimte in de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:33
Ophidian schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:35:
Afspraak gemaakt voor de eerste 30.000km beurt in augustus. Krijg nu een conceptfactuur met alvast de kosten. Maar even gereageerd dat de eerste 3 jaar dit bij de aankoop zou zitten. Andere dit ook al gehad?
Hoi Ophidian, heb gisteren ook een service afspraak gemaakt voor a.s. september omdat in dan de eerste 30.000 heb afgetikt en de beurt wil doen voor mijn Volvo premium assistance.

Heb vandaag de concept factuur gekregen, maar die schuif ik tzt door naar de fleet owner..

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:00
[...]

Genoeg laadpassen die niet geaccepteerd worden bij Tesla laadpalen, en als die door de werkgever/leasemaatschappij verstrekt worden heb je toch weinig keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

StevendGraaf schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:23:
[...]

Genoeg laadpassen die niet geaccepteerd worden bij Tesla laadpalen, en als die door de werkgever/leasemaatschappij verstrekt worden heb je toch weinig keuze.
Hmm, ik kon mijn laadpas van de werkgever gewoon invoeren in de Tesla app, en heb daarnaast m'n creditcard toegevoegd als extra betaaloptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Microkid schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Hmm, ik kon mijn laadpas van de werkgever gewoon invoeren in de Tesla app, en heb daarnaast m'n creditcard toegevoegd als extra betaaloptie.
Dan was het DKV Mobility, Travelcard of Polestar Charge.. al de rest kan je niet toevoegen. Ik heb een Shell Recharge van het werk, dus ik probeer Tesla te mijden waar het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb een MTC lease laadpas en alleen voor NL. Als we straks onze roadtrip naar noord Spanje hebben zal het ff 1x flink doorladen zijn voor de grens en daarna zelf betalen met 1 van de laadpassen/druppels die ik privé heb of via de Tesla app gekoppeld aan CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Dat zijn 2 fases met 16A of 1 fase met 32A.
Ben benieuwd wat er bij een andere laadpaal gebeurd. Ik denk dat er iets mis is met de omvormer of kabel in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

[...]

Ga even langs de dealer, zou ik zeggen.

Ik had gisteren ineens een rode waarschuwing tijdens het laden. Na de initialisatie ging het laden niet van start en kwam er een melding "Fout, opnieuw koppelen". Laadpaal operator gebeld, die heeft de paal gereset. Daarna werkte het nog niet. Even langs de dealer gereden, daar werkte het wel. Conclusie: de paal is defect... Moraal van het verhaal: dealer kan je altijd helpen :) (en probeer eerst een andere paal voordat je naar de dealer gaat ....)

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 05-06-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
Microkid schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:23:
[...]

Ga even langs de dealer, zou ik zeggen.
Ja, ga ik doen inderdaad. Vandaag aantal dingen geprobeerd, ook andere palen, geen succes helaas. Dank voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
[...]

Non tesla auto. Dan weet je zeker dat de lader ook werkt bij andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:57
Juancho schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:14:
Ik heb een MTC lease laadpas en alleen voor NL. Als we straks onze roadtrip naar noord Spanje hebben zal het ff 1x flink doorladen zijn voor de grens en daarna zelf betalen met 1 van de laadpassen/druppels die ik privé heb of via de Tesla app gekoppeld aan CC.
Tip (beetje off topic mja), koppel je MTC als betaalmiddel in Fastned en stel vervolgens in de app in dat je direct kunt laden bij Fastned zonder gebruik te maken van een pas. Dan kun je ook in het buitenland 'gratis' laden met de MTC pas. Ervaringsdeskundige hier en werkt super.

En, tegenwoordig kun je je MTC ook aan de Smoov app koppelen, dit nog niet getest in het buitenland maar lijkt ook gratis te gaan.
Binnenkort eens een ritje naar België maken om deze app ook daar te testen voordat de zomer begint.

Weer terug on topic.

Hier zijn inmiddels de voorste aandrijfassen vervangen. Het ratelende geluid bij accelereren is weg :)
Vervolgens nieuwe banden gekregen, ditmaal all seasons van Vredestein, trilling nog steeds hetzelfde.
Komende week wordt er weer een nieuwe airbag en stuurdemper geplaatst (vorige van januari), wellicht dat de trilling daarna minder wordt / voorbij is. afwachten, ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Babtvt op 06-06-2024 08:50 ]

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Pagina: 1 ... 251 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"