Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Venomer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:25:
[...]
Ik heb een iPhone 12 mini. Inderdaad een stuk kleiner. Maar er is echt wel voldoende ruimte om de woorden in hun geheel te tonen.
Troost je, ik heb een iPhone 15 Pro Max en het ziet er precies hetzelfde uit.
Is een IOS dingetje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 13:51
Lancer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:28:
[...]

Software 3.1.2 is blijkbaar niet voor de eerdere model jaren. Auto was gister voor de beurt, maar de monteur beweerde bij hoog en bij laag dat er geen update was voor de auto.
Die monteur heeft het mis, het staat gewoon geïnstalleerd op mijn XC40 van december 2020 (tijdens onderhoudsbeurt)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:16
millerman_sf schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:54:
Vermoedelijk zit er teveel padding op de knop, waardoor het woord afgekapt wordt door gebrek aan beschikbare ruimte in de knop.
Dit zijn gewoon bewuste vertalingen (in de iOS app wijken die dus af van de Android app). Waarom? Niemand die het weet. Het contextmenu ivm ontgrendelen toont aan dat dit gewoon slordig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92VuFk1LxbhZry5eI7jR6Vj0hsI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TN39fvIx8qb87HgQrBnEhyfn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDot op 06-06-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Watmaakhetuit schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:59:
[...]

Die monteur heeft het mis, het staat gewoon geïnstalleerd op mijn XC40 van december 2020 (tijdens onderhoudsbeurt)…
Zo werkt het niet bij Volvo, op basis van je (Vin/Kenteken oid) auto staat er bij hun in het systeem of er een update is of niet. Alleen als er 1 staat kunnen/mogen ze deze installeren, Dus hij kijkt - ziet geen update, dus dan houd het op.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:30
Babtvt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:48:
[...]

Tip (beetje off topic mja), koppel je MTC als betaalmiddel in Fastned en stel vervolgens in de app in dat je direct kunt laden bij Fastned zonder gebruik te maken van een pas. Dan kun je ook in het buitenland 'gratis' laden met de MTC pas. Ervaringsdeskundige hier en werkt super.

En, tegenwoordig kun je je MTC ook aan de Smoov app koppelen, dit nog niet getest in het buitenland maar lijkt ook gratis te gaan.
Binnenkort eens een ritje naar België maken om deze app ook daar te testen voordat de zomer begint.
Dit lijkt mij zeer stug aangezien mijn pas als het goed is geblokkeerd is voor buitenlandse laadbeurten. Dus of je nu zelf de pas ervoor houdt of via een app als Fastned... er zal altijd een controle worden uitgevoerd lijkt me of je uberhaubt mag laden met die pas.

Nog even los van dat het natuurlijk niet netjes is naar je werkgever als het wel zou kunnen en dan moet je alsnog zelf die laadkosten gaan betalen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 18:18
Juancho schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Dit lijkt mij zeer stug aangezien mijn pas als het goed is geblokkeerd is voor buitenlandse laadbeurten. Dus of je nu zelf de pas ervoor houdt of via een app als Fastned... er zal altijd een controle worden uitgevoerd lijkt me of je uberhaubt mag laden met die pas.

Nog even los van dat het natuurlijk niet netjes is naar je werkgever als het wel zou kunnen en dan moet je alsnog zelf die laadkosten gaan betalen.
Eens, je moet de werkgever niet voor jouw kosten op laten draaien - da’s niet netjes.
Ik betaalde, toen ik nog in lease auto’s reed, een vast bedrag aan mijn werkgever voor het (onbeperkte) privégebruik. Dat bedrag was voor mij aftrekbaar voor de IB in het sommetje voor de bijtelling zodat het eigenlijk maar de helft kostte. Maar doordat ik mijn werkgever per maand betaalde voor het privégebruik mocht ik de creditcard van de zaak gebruiken om te tanken, ook bij privé ritten in het buitenland. Ook de kosten van de tolwegen mocht ik er mee betalen. Een eerlijke ruil die me veel vrijheid gaf.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Eens, je moet de werkgever niet voor jouw kosten op laten draaien - da’s niet netjes.
Ik betaalde, toen ik nog in lease auto’s reed, een vast bedrag aan mijn werkgever voor het (onbeperkte) privégebruik. Dat bedrag was voor mij aftrekbaar voor de IB in het sommetje voor de bijtelling zodat het eigenlijk maar de helft kostte. Maar doordat ik mijn werkgever per maand betaalde voor het privégebruik mocht ik de creditcard van de zaak gebruiken om te tanken, ook bij privé ritten in het buitenland. Ook de kosten van de tolwegen mocht ik er mee betalen. Een eerlijke ruil die me veel vrijheid gaf.
En waar hebben we het over... De roadtrip naar noord Spanje... Een keer of 6-8 laden misschien? En dan niet eens hele lange sessies. We besparen op al die kosten als je gaat vliegen. Bewust, maar we willen ook eens de vrijheid voelen van zo'n roadtrip met eigen auto. Die paar keer laden hoort er dan bij. So be it.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mijn laadpas is voor heel EU. Zoals het hoort naar mijn mening.. zou ook voor benzine rijders moeten.
De leaseauto (wanneer hij ook prive mag worden gereden) word op basis van aantal km per jaar geleased - daar vallen de vakantie kms ook onder) kost niets /weinig extra voor een werkgever en ik vond het altijd een leuke perk om te kunnen geven tijdens sollicitatie gesprekken.

Betekend overigens niet dat ik hem blind gebruik. Ik kijk wel degelijk naar kosten besparing als een andere pas significant goedkoper is.

[ Voor 15% gewijzigd door 4v4t4r op 06-06-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:13:
mijn laadpas is voor heel EU. Zoals het hoort naar mijn mening.. zou ook voor benzine rijders moeten.
De leaseauto (wanneer hij ook prive mag worden gereden) word op basis van aantal km per jaar geleased - daar vallen de vakantie kms ook onder) kost niets /weinig extra voor een werkgever en ik vond het altijd een leuke perk om te kunnen geven tijdens sollicitatie gesprekken.

Betekend overigens niet dat ik hem blind gebruik. Ik kijk wel degelijk naar kosten besparing als een andere pas significant goedkoper is.
Wat ik vooral zie en heb meegemaakt is of jij als werknemer namens je werkgever ook naar het buiteland moet of zou moeten kunnen voor je werk. Ik zat eerst bij een multinational, daar had ik ook een EA all leasepas. Ik zit nu bij een kleinere NL speler en daar heb ik een NL leasepas omdat we geen projecten in het buitenland doen. Dat vind ik wel logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Ik mag in de EU laden, maar de MTC laadpas doet het amper buiten NL. Om te voorkomen dat ik een veelvoud aan facturen moet indienen om alles te declareren, gebruik ik het liefst een pas die zo breed mogelijk geaccepteerd wordt. Als het dan iets duurder is, is dat jammer. Maar ik ga niet 20 verschillende facturen indienen om een paar losse euros te besparen.

De ANWB-pas was de winnaar op de rit naar en van Zuid-Spanje. Beter nog dan Shell Recharge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
millerman_sf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:26:
Ik mag in de EU laden, maar de MTC laadpas doet het amper buiten NL. Om te voorkomen dat ik een veelvoud aan facturen moet indienen om alles te declareren, gebruik ik het liefst een pas die zo breed mogelijk geaccepteerd wordt. Als het dan iets duurder is, is dat jammer. Maar ik ga niet 20 verschillende facturen indienen om een paar losse euros te besparen.

De ANWB-pas was de winnaar op de rit naar en van Zuid-Spanje. Beter nog dan Shell Recharge.
Ja ik zag het, ik had vorige week ook al gelijk de ANWB pas aangevraagd en ondertussen ontvangen. Dan kan het volgens mij bijna niet meer misgaan met de laadpassen die ik nu heb + de Tesla app icm CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 13:51
4v4t4r schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Zo werkt het niet bij Volvo, op basis van je (Vin/Kenteken oid) auto staat er bij hun in het systeem of er een update is of niet. Alleen als er 1 staat kunnen/mogen ze deze installeren, Dus hij kijkt - ziet geen update, dus dan houd het op.
Wat bedoel je met “zo werkt het niet bij Volvo”? Er is een update, dus hoe wordt er dan bepaald of er een 1 staat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Watmaakhetuit schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:36:
[...]

Wat bedoel je met “zo werkt het niet bij Volvo”? Er is een update, dus hoe wordt er dan bepaald of er een 1 staat ?
Wat hij (waarschijnlijk) bedoelt is dat alle openstaande acties op VIN nummer in het dealer systeem gemeld staan inclusief openstaande updates en evt. extra controles e.d. Die zaken kan/zal de dealer aanpakken als daar gelegenheid voor is.

Het kan best zijn dat de update voor jouw auto niet aangemeld stond omdat die niet relevant is bijvoorbeeld omdat die een bepaalde optie niet heeft òf de monteur heeft gewoon niet goed gekeken - dat kan natuurlijk ook …..
Je contact bij dealer kan even in het systeem kijken als je ‘m belt en zeggen of er wat open staat.
Maar je kunt ook even afwachten want bij een volgende OTA worden eerdere openstaande updates vanzelf meegenomen ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:49
Benieuwd of er deze maand nog een OTA komt of het wachten is tot september. Vorig jaar in de zomermaanden niet gereleaset. Dan rest ook nog de vraag of er iets nuttigs in gaat zitten voor de <24 modellen. AA zou een leuke verrassing zijn maar dat wordt em niet vrees ik 😏.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDygbGH1UdZY3SegzOWhGq62UwA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oX2CFrtEFWc97eIr5JTDpza0.png?f=fotoalbum_large
Zag opeens dat de app aangeeft als het raam of dakraam nog open is.
Nu nog dicht kunnen doen op afstand.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Texie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:57:
[Afbeelding]
Zit er op iOS intussen al een goede maand in hoor, enkel Android blijft nog achter. Iets wat ik deze zomermaanden graag had gezien want ik vergeet m'n raam (of dak) wel eens te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 07-06-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:42
Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen, slechts 18 minuten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Dat kan, blijven drukken op de locking-knop op uw sleutel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:16
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:13:
[...]
Zit er op iOS intussen al een goede maand in hoor, enkel Android blijft nog achter. Iets wat ik deze zomermaanden graag had gezien want ik vergeet m'n raam (of dak) wel eens te sluiten.
Merk op dat je hier geen actieve melding van krijgt, je moet de app dus echt openen om dit te zien. Ik heb via Home Assistant opgezet dat ik na 5min melding krijg van diverse zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[Afbeelding]
Alleen visuele of krijg je ook een push bericht. Want dat wil je natuurlijk als je het een keer vergeet en het gaat regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-09 20:21
Ik krijg in de app de laatste dagen steeds de melding “Auto is offline”. Als ik de auto op slot zet, heeft de app nog een tijdje contact met de auto, maar daarna komt die melding. Ik zal het infotainment systeem maar weer eens een slinger geven…

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
DoubleDot schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Merk op dat je hier geen actieve melding van krijgt, je moet de app dus echt openen om dit te zien. Ik heb via Home Assistant opgezet dat ik na 5min melding krijg van diverse zaken.
Klopt en dat weet ik. Op de XC60 (die ook op AAOS draait) hebben ze dat recent wel enabled zodat je effectief ook een melding krijgt en ik snap dan ook niet waarom het zo moeilijk is om dat voor de overige modellen ook te doen. Nu zou ik al blij zijn als ik het gewoon al visueel kan zien in de app, die open ik toch geregeld om mijn laadplanning in te stellen, maar op Android dus nog steeds niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:13:
[...]
Was me nog niet opgevallen.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:31
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Klopt en dat weet ik. Op de XC60 (die ook op AAOS draait) hebben ze dat recent wel enabled zodat je effectief ook een melding krijgt en ik snap dan ook niet waarom het zo moeilijk is om dat voor de overige modellen ook te doen. Nu zou ik al blij zijn als ik het gewoon al visueel kan zien in de app, die open ik toch geregeld om mijn laadplanning in te stellen, maar op Android dus nog steeds niet toegevoegd.
Op de iOS app werkt het ook nog niet goed. Volgens die app heb ik laatst een week lang de linker achteruit open gehad, terwijl die gewoon dicht zat.

Stomme is dat de api het gewoon goed weergaf. Dus het mechanisme aan de achterkant werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Nee hoor. Op de XC60 met AAOS ook geen push berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
tdkvolvo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:58:
[...]

Nee hoor. Op de XC60 met AAOS ook geen push berichten
Sorry, vergis me. Ging over het vergrendelen van de wagen, normaal krijg je wel een push bericht als je jouw auto vergeet te vergrendelen. Er waren toch meerdere gebruikers op Swedespeed die dat in dezelfde week kregen, na de 3.0.3 OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:13:
[...]
Sorry, vergis me. Ging over het vergrendelen van de wagen, normaal krijg je wel een push bericht als je jouw auto vergeet te vergrendelen. Er waren toch meerdere gebruikers op Swedespeed die dat in dezelfde week kregen, na de 3.0.3 OTA.
Sorry maar ook dat klopt niet. Ik krijg totaal geen push berichten. Ook niet bij vergeten af te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door tdkvolvo op 07-06-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:34
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:13:
[...]
Ging over het vergrendelen van de wagen, normaal krijg je wel een push bericht als je jouw auto vergeet te vergrendelen.
Ik krijg die meldingen in elk geval niet, ook niet met versie 3.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
-Vasa- schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:44:
[...]

tdkvolvo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Sorry maar ook dat klopt niet. Ik krijg totaal geen push berichten. Ook niet bij vergeten af te sluiten.
Beide gezien dat dat over de XC60 ging toch hé? De (X)C40 krijgt die niet, dat was net m'n punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Largamelion schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:51:
Beide gezien dat dat over de XC60 ging toch hé? De (X)C40 krijgt die niet, dat was net m'n punt.
Met een heel klein beetje moeite kom je er zelf achter dat @tdkvolvo met een XC60 rijdt, hij is zelfs de TS van Het grote Volvo XC60 T6 / T8 Recharge topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
RigolleM schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Met een heel klein beetje moeite kom je er zelf achter dat @tdkvolvo met een XC60 rijdt, hij is zelfs de TS van Het grote Volvo XC60 T6 / T8 Recharge topic ;)
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
[...]

Ook niet met 3.0.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Tja, dan is dat ook weer iets wat ze regionaal uitrollen ofzo, probeer ze maar eens te snappen daar bij Volvo... Het was trouwens ook toevallig kort na de 3.0.3 OTA, maar het stond er dus los van zoals je hieronder kan lezen.

Hier meerdere mensen die de melding kregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwQJJnGYFg1rGbtKf9MRLmBkU0k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5R2fNeEusA3354sj1euKrMVV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:36:
Ik krijg in de app de laatste dagen steeds de melding “Auto is offline”. Als ik de auto op slot zet, heeft de app nog een tijdje contact met de auto, maar daarna komt die melding. Ik zal het infotainment systeem maar weer eens een slinger geven…
Je bent niet de enige.... irriteert mateloos dat "auto is offline"
Net als dat laatst Maps niet wilde opstarten, aantikken gaf een flits en kwam je weer in het homescherm terug.
Hele meuk gereset, en het werkte weer, maar elke start van de auto is maps de eerste 3 a 4 minuten traag als dikke ......

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Die er nog niet eens is, 2.14.4 hier en geen ota te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:06
DoubleDot schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Klopt wat jammer is want ik ken iemand met een XC60, die heeft nagenoeg dezelfde app kan niet de luchtzuivering aan zetten maar krijgt wel netjes push meldingen (op android) als de auto nog open is of iets. Dus het is niet dat het bij Volvo niet kan, alleen blijkbaar wordt het bij de Recharge niet mogelijk gemaakt via de app. Nu weet ik wel dat die XC60 niet op Android Automotive draait, dus daar zou nog het verschil in kunnen zitten.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
Juancho schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Alleen visuele of krijg je ook een push bericht. Want dat wil je natuurlijk als je het een keer vergeet en het gaat regenen.
Helaas geen push bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
marcel_76 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:10:
[...]

……….Nu weet ik wel dat die XC60 niet op Android Automotive draait, dus daar zou nog het verschil in kunnen zitten.
Juist. Daar zit het verschil.
Het probleem is nl AAOS. In AAOS krijg je geen push meldingen in de app en bij Sensus of nog oudere systemen krijg je wel push meldingen.
Destijds in mijn V70 kreeg ik al push meldingen. Dat was in 2014 (10 jaar geleden !).

Leve de vooruitgang. Leve AAOS😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Texie schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Helaas geen push bericht.
Dan heb je er wat mij betreft geen zak aan. Voor je (toevallig) eens in de app kijkt is je auto al gejat of nat geregens omdat het panoramadak nog open stond. Oeps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
tdkvolvo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:49:
[...]

Juist. Daar zit het verschil.
Het probleem is nl AAOS. In AAOS krijg je geen push meldingen in de app en bij Sensus of nog oudere systemen krijg je wel push meldingen.
Destijds in mijn V70 kreeg ik al push meldingen. Dat was in 2014 (10 jaar geleden !).

Leve de vooruitgang. Leve AAOS😭
Zie de screenshot die ik postte, die heeft wel degelijk AAOS in z'n XC60 dus het kan wel. Er is gewoon geen lijn in te trekken bij Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Meer dan 24 uur geen post hier. Zijn jullie er nog? 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
tdkvolvo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:17:
Haha….. ja …… “alles is onder controle”
kennelijk….
Of anders: “de situatie is hopeloos maar niet verontrustend”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
tdkvolvo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:17:
Zal ik maar wat goed nieuws vertellen dan? Ik kreeg steeds “Auto is offline” te zien in de app. Na een infotainment- en TCAM reset is alles weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Zal ik maar wat goed nieuws vertellen dan? Ik kreeg steeds “Auto is offline” te zien in de app. Na een infotainment- en TCAM reset is alles weer OK.
Lees net dat Volvo alle EX30 exemplaren terugroept voor een softwarefout waardoor de snelheidsmeter in testmodus schiet en een regenboog weergeeft.
Gelukkig is onze (X)C40 die fase nu wel voorbij, maar ik had ook weer wat irritatiepuntjes als suuuuupertrage maps, en eigenweisheid van de navigatie.

Zo gaf ik in Joure in dat ik naar Amsterdam wilde, er was een afsluiting A10 en werkzaamheden A9 waardoor ik via de afsluitdijk wilde.
Hoe ik ook probeerde, ik kreeg alleen routes via Utrecht en over de A9 te zien.

Vervolgens gewoon richting afsluitdijk gereden en ineens snapte maps het wel en kreeg ik die route voorgeschoteld. Maar ja... dán de snellader "de Horn" als tussenstop opgeven... niet te doen.
Zelfs als je handmatig intikt "Fastned de Horn A7" wordt je naar een publieke laadpaal in Hoorn (dubbel 'o') gestuurd, of naar snelladers verderop of nog in Friesland (wildhinge).
Maar als je dan maar zelf naar de Horn rijdt, blijkt dat maps deze gewoon kent.
Dezelfde ervaring had ik ook 2 weken eerder, zelfde route, zelfde gezeur.

Maar ik denk dat dit eerder een dingetje van GM is dan van Volvo. Wel zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 11:31
ron65 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Lees net dat Volvo alle EX30 exemplaren terugroept voor een softwarefout waardoor de snelheidsmeter in testmodus schiet en een regenboog weergeeft.
Wel een raar woord "terugroepactie" in dit verband. Het wordt nl met een OTA update opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die EX30 heeft wel aardig wat kinderziektes zeg... Schijnt dat je voor elke rit telkens eerst 20 handelingen moet uitvoeren, settings goed moet zetten etc voor je kan rijden |:( ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 10-06-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Kammika schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Wel een raar woord "terugroepactie" in dit verband. Het wordt nl met een OTA update opgelost...
is dat niet gewoon een verplichting vanuit de RDW (dat het dus verplicht opgelost moet worden, en dat men moet aantonen dat het gedaan is, hoe maakt ze bij de RDW echt niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:09:
Die EX30 heeft wel aardig wat kinderziektes zeg... Schijnt dat je voor elke rit telkens eerst 20 handelingen moet uitvoeren, settings goed moet zetten etc voor je kan rijden |:( ;)
Naar het schijnt wil Volvo de productie van de EX30 verplaatsen van China naar België. De reden zou de verhoging van de importheffing op EVs uit China zijn. Maar misschien helpt het ook om de kwaliteit omhoog te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 15:34
Venomer schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Naar het schijnt wil Volvo de productie van de EX30 verplaatsen van China naar België. De reden zou de verhoging van de importheffing op EVs uit China zijn. Maar misschien helpt het ook om de kwaliteit omhoog te krijgen!
Dat is een fout gerucht volgens Volvo zelf, er waren immers al eerder plannen om een EX30 lijn in Gent te bouwen, dit was al in 2023 beslist en aangekondigd.

https://www.hln.be/gent/v...-importtarieven~a008dde8/

Bijkomend was een ander onderdeel van dat gerucht dat de EX90 productie ook ging verhuizen van China naar Gent. Terwijl die EX90in de VS gebouwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:07:
[...]

ik las een artikel erover op telegraaf, en daar zetten ze erbij "omdat een aantal OTA niet zullen lukken willen ze dat mensen een afspraak maken voor de werkplaats"

En de betrouwbaarheid van OTA is inmiddels bewezen bar slecht, ik spreek uit enige ervaring intussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
-Vasa- schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:05:
[...]

Dat is een fout gerucht volgens Volvo zelf, er waren immers al eerder plannen om een EX30 lijn in Gent te bouwen, dit was al in 2023 beslist en aangekondigd.

https://www.hln.be/gent/v...-importtarieven~a008dde8/

Bijkomend was een ander onderdeel van dat gerucht dat de EX90 productie ook ging verhuizen van China naar Gent. Terwijl die EX90in de VS gebouwd wordt.
Bedankt voor de correctie. Ik had dus foute informatie gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:09:
Zou je bij de EX30 die instellingen dan niet gewoon in vast in je profiel kunnen zetten? Dat zou wel heel raar zijn…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Zou je bij de EX30 die instellingen dan niet gewoon in vast in je profiel kunnen zetten? Dat zou wel heel raar zijn…..
Dat kan maar die worden niet onthouden. Bijv. de ACC afstand. Die mag je elke keer weer gaan instellen. En zo nog tig dingen als ik dat topic zo lees.

Die wagen is gewoon veelste vroeg op de markt gekomen. Hoop bombari qua marketing etc. Super gelikt allemaal maar de wagen zelf heeft echt heel veel issues. Dat er nu nog steeds heel rijders rondrijden zonder data verbinding is echt onacceptabel. Zou ik tenminste vinden want je moet je eigen mobiel als hotspot gebruiken maar de wagen blijkt in praktijk heel veel data te verbruiken. Ik zou echt serieus een dikke rekening bij Volvo gaan neerleggen voor de extra kosten die je hebt gemaakt omdat je geen data hebt. Die wagen leeft op data, net zoals onze wagen.

[ Voor 57% gewijzigd door Juancho op 10-06-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:40
Hoe zit dat eigenlijk met onze achterlichten? Branden die altijd als drl, of is dat alleen de voorkant? Ik ging altijd uit dat voor en achter altijd aan staat...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

caspervc schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:50:
Hoe zit dat eigenlijk met onze achterlichten? Branden die altijd als drl, of is dat alleen de voorkant? Ik ging altijd uit dat voor en achter altijd aan staat...
Beide.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:44
Kan per land verschillen overigens.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij branden ze achter niet altijd standaard hoor. Kan me voor de geest halen dat ik wel eens een XC40 tegen kwam waarbij de achterlichten niet aan waren overdag.

Edit: even online gekeken en dan zie ik dit staan bij de automatische stand:
Dagrijlicht voor en stadslichten achter bij daglicht.

Dimlicht en stadslichten voor/achterlichten bij weinig daglicht of donker of wanneer de mistlampen voor* en/of het mistachterlicht geactiveerd zijn.

Het automatisch groot licht is te activeren.

U kunt het groot licht inschakelen, wanneer u het dimlicht voert.

Grootlichtsignalering mogelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 10-06-2024 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10:15
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:30:

Dimlicht en stadslichten voor/achterlichten bij weinig daglicht of donker of wanneer de mistlampen voor* en/of het mistachterlicht geactiveerd zijn.

Het automatisch groot licht is te activeren.

U kunt het groot licht inschakelen, wanneer u het dimlicht voert.

Grootlichtsignalering mogelijk.
Eh, daar valt geen chocola van te maken…
Maar ik denk dat (althans, in (E)(X)(C)40’s voor de Nederlandse en Belgische markt) de achterlichten altijd aan zijn wanneer de auto aan is, ongeacht de lichtstand aan de voorkant.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:05
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Dat kan maar die worden niet onthouden. Bijv. de ACC afstand. Die mag je elke keer weer gaan instellen. En zo nog tig dingen als ik dat topic zo lees.

Die wagen is gewoon veelste vroeg op de markt gekomen. Hoop bombari qua marketing etc. Super gelikt allemaal maar de wagen zelf heeft echt heel veel issues. Dat er nu nog steeds heel rijders rondrijden zonder data verbinding is echt onacceptabel. Zou ik tenminste vinden want je moet je eigen mobiel als hotspot gebruiken maar de wagen blijkt in praktijk heel veel data te verbruiken. Ik zou echt serieus een dikke rekening bij Volvo gaan neerleggen voor de extra kosten die je hebt gemaakt omdat je geen data hebt. Die wagen leeft op data, net zoals onze wagen.
Dat doen ze bij de EX90 toch weer heel anders, vanwege software problemen nu pas in productie. Zie Autoweek.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Juancho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:30:
[...]
Edit: even online gekeken en dan zie ik dit staan bij de automatische stand:
Euhh, wat zijn stadslichten achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:52
Stadslicht achter is gewone achterlicht het ongewone achterlicht is mistachterlicht

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Waterblok schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:49:
Stadslicht achter is gewone achterlicht het ongewone achterlicht is mistachterlicht
Dat is geen stadslicht. Mistachterlichten zijn mistachterlichten en achterlichten zijn gewoon achterlichten.
Stadslichten zitten sowieso niet op onze auto's, want die hebben enkel dagrijverlichting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Conclusie is dus dat die handleiding van Volvo weer eens nergens op slaat? |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:57:
Conclusie is dus dat die handleiding van Volvo weer eens nergens op slaat? |:( 8)7
is dat dan een handleiding? ik dacht het bevindingen verslag van de bezemjongen die een auto mocht uitproberen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jup, gewoon copy/paste vanuit de Volvo manual. Maar dat die erg matig is...dat wisten we al vanaf dag 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:38:
[...]

is dat dan een handleiding? ik dacht het bevindingen verslag van de bezemjongen die een auto mocht uitproberen 8)7
Heel gek, maar ik lees heel andere dingen in de gebruiksaanwijzing. Veel uitgebreider en met foto’s. Kijk anders zelf maar even op de Volvo website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan hier nog maar even mijn bron/linkje: https://www.volvocars.com...89224f644c0a80151088cb4cc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Dat bedoel ik….. dat is toch wel even wat anders dan die losse teksten die je eerst poste. Nu staan die opmerkingen in een context…eerder waren het wat losgeknipte kreten..

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 11-06-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Dat bedoel ik….. dat is toch wel even wat anders dan die losse teksten die je eerst poste. Nu staan die opmerkingen in een context…eerder waren het wat losgeknipte kreten..
Losse teksten? het is letterlijk een copy/paste vanuit dat schema he. Zit geen eigen bedacht woord tussen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Losse teksten? het is letterlijk een copy/paste vanuit dat schema he. Zit geen eigen bedacht woord tussen.
Dat zeg ik ook niet, maar je liet de plaatjes per regel weg en de inleidende teksten ook en dan ga je zeggen dat het manual niet deugt. Ik vind die complete pagina van net manual prima, helder en duidelijk….

Maar laat maar zitten verder…, ik heb geen zin om me in dat negatieve gepraat mee te laten slepen,

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 11-06-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 07:29
Hoe zit het feitelijk met extern geluid bij traag rijden. Mijn xc40 maakt enkel een (beep, beep ,beep, ... )Bij het achteruit rijden. In hoor het zelfs binnen in de wagen.

Bij stapvoets vooruit is er niets, Ik heb er uiteindelijk geen probleem mee want ik zit -in de wagen- , maar ik vroeg me gewoon af hoe dit komt.

Misschien had ik van een veiligsheid georiënteerd merk als volvo iets anders verwacht. De meeste nieuwe ev's die ik tegenkom op parkings ,hebben tegenwoordig wel een of andere Hallo,-ik-ben-hier-traag-aan-het-rijden-geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

blahenazo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:04:
Hoe zit het feitelijk met extern geluid bij traag rijden. Mijn xc40' maakt enkel een 'beep, beep ,beep, ... )Bij het achteruit rijden. In hoor het zelfs binnen in de wagen.

Bij stapvoets vooruit is er niets, Ik heb er uiteindelijk geen probleem mee want ik zit 'in de wagen' , maar ik vroeg me gewoon af hoe dit komt.

Misschien had ik van een veiligsheid georiënteerd merk als volvo iets anders verwacht. De meeste nieuwe ev's die ik tegenkom op parkings ,hebben tegenwoordig wel een of andere Hallo,-ik-ben-hier-traag-aan-het-rijden-geluidje.
Verplichting vanuit de overheid... omdat de auto anders niet te horen is... Dus doet de de Volvo inderdaad biep, biep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 07:29
Microkid schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:06:
[...]

Verplichting vanuit de overheid... omdat de auto anders niet te horen is... Dus doet de de Volvo inderdaad biep, biep...
Maar enkel achteruit, niets voorruit,.... Ik heb nog nooit een andere wagen een achteruit rij beep horen doen. Ik weet wel dat er after market lampen zijn die het kunnen. Schroef je zo een lamp in het achterruit lampje en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
Hoe zit het feitelijk met extern geluid bij traag rijden. Mijn xc40 maakt enkel een (beep, beep ,beep, ... )Bij het achteruit rijden. In hoor het zelfs binnen in de wagen.

Bij stapvoets vooruit is er niets, Ik heb er uiteindelijk geen probleem mee want ik zit -in de wagen- , maar ik vroeg me gewoon af hoe dit komt.

Hoort er gewoon op te zitten, als het bij jou niet werkt: naar de dealer. Zou dus ook apk afkeur betekenen.

Bij de P2 werkte het in 2021 pas na een bepaalde update, zal bij de Volvo niet anders zijn.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

blahenazo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:08:
[...]

Maar enkel achteruit, niets voorruit,.... Ik heb nog nooit een andere wagen een achteruit rij beep horen doen. Ik weet wel dat er after market lampen zijn die het kunnen. Schroef je zo een lamp in het achterruit lampje en voila.
Ook vooruit. Doe je ramen maar eens open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 10:11
[...]

Dan luister maar eens goed naar nieuwere hybrides of volledig elektrische auto’s. Vooral de Koreanen maken in de nieuwste auto’s echt verschrikkelijk hard geluid bij achteruit rijden. Lijkt me vreselijk als je buurman iedere ochtend met zo’n herriebak uitparkeert of de oprit af rijdt. En vooruit vind ik vooral de Renault Zoe erg luidruchtig met zijn UFO geluid

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 11-06-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:44
Onze Volvo's zijn veel bescheidener dan de Aziatische auto's qua geluid aan de buitenkant. Zowel voor als achteruit zit dat er verplicht op vanaf een bepaald bouwjaar. Mijn BMW i3 van 2017 is muisstil; dus toen was dat nog niet verplicht. De Kia E-Niro van m'n ouders hoor ik van 100 meter aankomen.
In Aziatische landen zit het in de cultuur dat er geluid gemaakt wordt wanneer iets werkt / draait / etc.

[ Voor 8% gewijzigd door DrBOB101 op 11-06-2024 19:46 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 18:10

Ik had hiervoor een Kona met een geluid wat twee straten verder nog te horen was, ben blij met het subtiele piepje van de Volvo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
JTHZZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:24:
[...]
Dan luister maar eens goed naar nieuwere hybrides of volledig elektrische auto’s. Vooral de Koreanen maken in de nieuwste auto’s echt verschrikkelijk hard geluid bij achteruit rijden. Lijkt me vreselijk als je buurman iedere ochtend met zo’n herriebak uitparkeert of de oprit af rijdt. En vooruit vind ik vooral de Renault Zoe erg luidruchtig met zijn UFO geluid
Klopt, en een vreselijk hard geluid ook! De buurman van mijn buurman 😏 heeft een EV Kia Niro... Echt, ik wordt er s'morgens soms zelfs wakker van! Raar geluid ook, alsof de ijscoman door de straat komt... 🍦

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-09 06:57
Luister maar eens goed met je ramen open.
En nog beter, rij over een grasveld.

Je hoort dan het geluid alsof er een auto over asfalt rijd, met bandengeruis erbij.
Alleen is dat dus elektronisch geluid uit een speaker.

Dus onze volvo's maken wel degelijk een 'nep'geluid, alleen vele malen subtieler.
Maar je hoort ons wel aankomen, en je kunt het zelf ook horen als je je ramen opent.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:26

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Dat zeg ik ook niet, maar je liet de plaatjes per regel weg en de inleidende teksten ook en dan ga je zeggen dat het manual niet deugt. Ik vind die complete pagina van net manual prima, helder en duidelijk….

Maar laat maar zitten verder…, ik heb geen zin om me in dat negatieve gepraat mee te laten slepen,
Ik begrijp het ook wel een beetje, neem de achterlichten. De ene regel spreekt over "verlichting achter" de volgende over "stadslicht achter".
Dan begin ik ook te denken van "wat is het nou?" want we hebben volgens mij gewoon twee (mooie) achterlichten die of aan, of uit zijn. Wat is nu het verschil tussen "verlichting achter" en "stadslicht achter". Aan de voorzijde van de wagen is er wel degelijk een groot verschil tussen verliching, dagrijverlichting en stadslicht, dus zou dat dan achter ook zo zijn?
De handleiding maakt dus eigenlijk verschil tussen twee soorten achterlicht, zodra je echter goed leest ga je daar ook weer aan twijfelen.

En dat is wat Juancho bedoelt, het is op heel veel fronten niet volledig, soms met elkaar in tegenspraak, en meerdere dingen zijn absoluut niet helder omdat je het op meerdere manieren uit kunt leggen.
In mijn vorige wagen was de handleiding gewoon rechtlijnig en niet op meerdere manieren uit te leggen, die was pas helder, de Volvo handleiding is dat niet, maar hee... het voldoet met wat zelf nadenken :) .

neemt niet weg dat het voor mij op zich voldoende is, ik heb er alles kunnen vinden zo ver, maar blijft soms ook een kwestie van zelf verder onderzoeken wat er nu echt bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik twijfel ook of dit erop zit. Feit is wel dat ik op de camping als de auto over gras rijdt, toch duidelijk geluid van banden op asfalt lijkt te horen. (ook als ik zelf buiten de auto zit en een ander ermee langs me rijdt)
Ik denk dat Volvo heel natuurgetrouw bandengeluid produceert, en dat valt natuurlijk niet echt op als een zelf geproduceerd geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Heel gek, maar ik lees heel andere dingen in de gebruiksaanwijzing. Veel uitgebreider en met foto’s. Kijk anders zelf maar even op de Volvo website
Zie andere reactie van mij, maar ik vind hem vaak op meerdere manieren uitlegbaar en bepaalde zaken blijven onduidelijk.
Handleiding van bijv een Opel is veel duidelijker, Volvo laat best wel veel twijfelpuntjes open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:52
Mijn P8 heb ik gisteren drie jaar geleden geleverd gekregen.
Die piept bescheiden alleen bij achteruit rijden.
Meen dat op latere datum de piep bij langzaam vooruit op nieuwe auto's wet is geworden.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:44:
Meen dat op latere datum de piep bij langzaam vooruit op nieuwe auto's wet is geworden.
Een piep bij langzaam voorruit? nog nooit gehoord. Wel bij achteruit.
Bij langzaam vooruit hoor je een kunstmatig bandengeruis is mij opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Andere merken hebben gekozen voor een soort science fiction geluid of een imitatie van motorgeluid. Volvo gebruikt inderdaad een nabootsing van bandengeruis. Heel subtiel, dus ik kan me voorstellen dat je het niet herkent. Mijn MY21 zou het niet moeten hebben, want het werd ingevoerd vanaf MY22. Maar blijkbaar is mijn auto een soort overgangsmodel, want ik heb bij voor- en achteruit rijden het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:24
Waterblok schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:44:
Mijn P8 van 3,5 jaar heeft nog helemaal geen geluid, niet vooruit en niet achteruit, lekker rustig ;-)
De speakers (hardware) zit niet in de eerste modellen.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb het geluid bij mijn XC40 MY23 nog nooit waargenomen dus als het er is (waarschijnlijk wel) zal het idd zeer natuurgetrouw zijn met bandengeluid waardoor het niet opvalt voor de chauffeur. Als ik er aan denk ga ik er zeker eens op letten met het raam open de volgende keer.

Overigens is de trilling bij 103-118km/u niet meer voelbaar in mijn wagen sinds de laatste bandenwissel naar zomerbanden enkele weken terug. Enkel bij het hard optrekken voel ik nog trillingen in het stuur. De banden/uitlijning zit er dus zeker toch voor iets tussen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:24
Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Ik moet zeggen, met of zonder plaatjes, Juancho heeft een punt. Natuurlijk snappen we wat er bedoeld wordt, maar echt concequent en correct staat het er niet.
Daarbij, om oude koeien uit de sloot te halen, als je dimlicht kiest, staat in je dashboard nog steeds stadlichten symbool. Dat zou na 3,5 jaar toch echt wel aangepast kunnen worden aan welke lampen aan/uit staan.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Morkie69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Mijn P8 van 3,5 jaar heeft nog helemaal geen geluid, niet vooruit en niet achteruit, lekker rustig ;-)
De speakers (hardware) zit niet in de eerste modellen.
Ik dacht al, ben ik nou gek? Maar ik heb m'n P8 ook 3,5 jaar (1e model dus denk ik?) en ik hoor echt niks. Ook niet met raampje open. Misschien was het toen nog niet verplicht ofzo.

Gelukkig wil de wagen nog wel eens kraken en piepen bij langzaam rijden (volgens mij de remschijven die ff ene flinke optetter moesten hebben) dus men hoor mij wel 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37
Juancho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:40:
[...]
Gelukkig wil de wagen nog wel eens kraken en piepen bij langzaam rijden (volgens mij de remschijven die ff ene flinke optetter moesten hebben) dus men hoor mij wel 😁.
Er is een mooi spreekwoord, krakende wagens.....! 😄

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 18:44
[...]
... Ik heb nog nooit een andere wagen een achteruit rij beep horen doen...
Heftrucks, diverse vrachtwagens, veegwagentjes, ... Die doen dat al zolang ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
cdwave schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Heftrucks, diverse vrachtwagens, veegwagentjes, ... Die doen dat al zolang ik me kan herinneren.
Mijn voriga EV's, een Nissan Leaf en een Opel Ampera hadden dat ook maar dat kon je uitzetten.
In de XC40 heb ik het nog nooit gehoord. Ik zal ook eens opletten met het raampje open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Morkie69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:02:
[...]
Ik moet zeggen, met of zonder plaatjes, Juancho heeft een punt. Natuurlijk snappen we wat er bedoeld wordt, maar echt concequent en correct staat het er niet.
Daarbij, om oude koeien uit de sloot te halen, als je dimlicht kiest, staat in je dashboard nog steeds stadlichten symbool. Dat zou na 3,5 jaar toch echt wel aangepast kunnen worden aan welke lampen aan/uit staan.
Ik vind het idd vooral irritant dat je niet kan zien of de dimlichten branden. Een aanduiding voor dimlichten is toch het minste en kunnen ze gewoon via een update toevoegen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
Dat geluid is verplicht voor alle nieuwe autos vanaf 1 juli 2019, en moet werken tot 20 km/u. Je mag het niet uit kunnen zetten. Als het niet werkt is het dus apk afkeur.

https://unece.org/fileadm...wp29regs/2017/R138r1e.pdf

[ Voor 29% gewijzigd door guido66 op 12-06-2024 12:41 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 19-09 06:57
Laat iemand stapvoets over een grasveld heenrijden en loop er zelf naast. Dan hoor je het bandengeruis alsof er een auto over asfalt rijd.

Je kunt het vanuit de auto ook horen met de ramen open, ramen dicht hoor je niets.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Venomer schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:09:
Andere merken hebben gekozen voor een soort science fiction geluid of een imitatie van motorgeluid. Volvo gebruikt inderdaad een nabootsing van bandengeruis. Heel subtiel, dus ik kan me voorstellen dat je het niet herkent. Mijn MY21 zou het niet moeten hebben, want het werd ingevoerd vanaf MY22. Maar blijkbaar is mijn auto een soort overgangsmodel, want ik heb bij voor- en achteruit rijden het geluid.
Ik hoor in mijn MY23 ook zo’n science fiction geluid, zeer duidelijk zelfs. Elke keer wanneer ik bij ons in de parkeergarage aankom. Vooruit is science fiction, achteruit is science fiction in combinatie met gepiep.

Een soort bandengeruis zou ik het nu zelf niet noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door nujtrug op 12-06-2024 13:56 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Net update in iOS app gehad (5.42.0), de middelste auto tab toont nu de extra opties Actieve services en Shop. Maar er is nog niets beschikbaar. Eigenlijk hetzelfde als wat je al zag bij je profiel > Abonnementen

[ Voor 5% gewijzigd door nujtrug op 12-06-2024 14:09 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Pagina: 1 ... 252 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"