Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
jacob.korf schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:08:
Heeft de EX40 ER single motor laatste versie een beetje goed bereik? WLTP geloof ik wel na 2 EV's.
Iemand bijv. het volgende getest?
Snelweg continue winter/zomer

Ik vertrouw de databases van whattherange en ev database niet zo omdat die volgens mij ook oudere versies meeneemt.
Iets terugbladeren hier...hoewel dit een XC40 SMER Plus, MY2024 (sep 2024) betreft is de motor en de accu niet veranderd naar de EX40.
DrBOB101 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:07:
Een weekje zuinig rijden naar 't werk...van 90% naar 31%, 357.1 km = 605 km range :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6X8Mo-AbgFKLwurK8bPmNKkDWTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZv2TDUreX1PM7iFE7m4F0i6.jpg?f=fotoalbum_large
En zo over de tijd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzAhQ-CJi8sSeMmIL0vD-LtK_Jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nnT5S1hZzpdk48U5GYe4ollF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door DrBOB101 op 26-05-2024 23:13 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:53
DrBOB101 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 23:12:
[...]

Iets terugbladeren hier...hoewel dit een XC40 SMER Plus, MY2024 (sep 2024) betreft is de motor en de accu niet veranderd naar de EX40.

[...]

En zo over de tijd...
[Afbeelding]
Thanks! De 1e had ik wel gezien, maar met gemiddelde van 60km/u voor mij niet representatief. Die 2e daarentegen zeker! Geeft me vertrouwen. Als ik zonder capriolen uit te voeren rond de 400km kan rijden op een volle accu ben ik blij 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06
Plead schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:02:
Heb net 10 Apps via de Play Store handmatig geüpdatet. Dit terwijl automatisch updaten via "WiFi of dataverbindingen die geleverd worden door je auto of provider" aan staat.
Had verwacht dat updaten automatisch gaat.
Tevens Google Chrome Beta browser gedownload.
ik dus ook. Ik kwam er achter dat ze pas echt updaten nadat ik de auto in P had gezet (bleef op in behandeling staan, werden ook niet gedownload)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:39
Meer mensen die met de software update 3.03 een melding krijgen van Google die luidt ‘sorry ik heb het niet begrepen’ als je de auto vergrendeld met of zonder sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:47
Waar ik ook benieuwd naar ben is of mensen met een EX40 SMER ook de vibratie voelen bij stevig accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 09:23
Plead schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:02:
Heb net 10 Apps via de Play Store handmatig geüpdatet. Dit terwijl automatisch updaten via "WiFi of dataverbindingen die geleverd worden door je auto of provider" aan staat.
Had verwacht dat updaten automatisch gaat.
Tevens Google Chrome Beta browser gedownload.
Bij mij idem, SMER 2024 Ultimate. Google play apps updaten niet automatisch, blijven oneindig op "in behandeling" staan. Als ik ze handmatig stopzet via Google Playstore en dan handmatig 1 voor 1 start, dan worden ze wel geupdate.. er matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32
mozziej schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:03:
Meer mensen die met de software update 3.03 een melding krijgen van Google die luidt ‘sorry ik heb het niet begrepen’ als je de auto vergrendeld met of zonder sleutel?
Heb ik ook, echter heb ik 3.03 nog niet geinstalleerd - oorzaak lijkt dus ergens anders te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
WildOne schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Heb ik ook, echter heb ik 3.03 nog niet geinstalleerd - oorzaak lijkt dus ergens anders te liggen
Assistent was pas vorige week ge-update en gisteren weer, misschien zat er een foutje in de versie van vorige week?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Nu online

TD-91

XC40 P8

Edit: Na wat belletjes blijkt dit niet de bedoeling te zijn. Wordt opgelost ;)

Vraagje, vandaag zijn mijn banden gewisseld en hebben ze achter 255/55 R 19 gemonteerd. Volgens de info in de deurstijl en in de volvo handleiding zou dit 255/45 R19 moeten zijn.

'hogere' banden dus, ziet er niet heel fraai uit en vraag mij ook af of dit niet tot problemen gaat leiden gezien de auto gebouwd is op een andere maat?

Iemand enig idee?

[ Voor 11% gewijzigd door TD-91 op 27-05-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
TD-91 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:49:
Edit: Na wat belletjes blijkt dit niet de bedoeling te zijn. Wordt opgelost ;)

Vraagje, vandaag zijn mijn banden gewisseld en hebben ze achter 255/55 R 19 gemonteerd. Volgens de info in de deurstijl en in de volvo handleiding zou dit 255/45 R19 moeten zijn.

'hogere' banden dus, ziet er niet heel fraai uit en vraag mij ook af of dit niet tot problemen gaat leiden gezien de auto gebouwd is op een andere maat?

Iemand enig idee?
Are you kidding?
Mijn hemel wat een sukkels. 8)7 Het verschil tussen 45 en 55 hoogte bij dezelfde breedte is enorm, dat zie je toch direct als je ze monteert? Toch niet de Volvo dealer neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-91
  • Nu online

TD-91

XC40 P8

Tranquility schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:14:
[...]

Are you kidding?
Mijn hemel wat een sukkels. 8)7 Het verschil tussen 45 en 55 hoogte bij dezelfde breedte is enorm, dat zie je toch direct als je ze monteert? Toch niet de Volvo dealer neem ik aan?
Haha, ja dat verschil zag ik dus ook. In eerste instantie gaven ze (niet de volvo dealer inderdaad) aan dat het oké was, daarop de lease maatschappij gebeld en die zei dat ze het goedgekeurd hadden. Maar eenmaal thuis voelde het nog altijd niet lekker, na een belletje met de Volvo dealer toch maar weer contact opgenomen en toen werd toegegeven dat dit niet juist was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:17
TD-91 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:55:
[...]

Haha, ja dat verschil zag ik dus ook. In eerste instantie gaven ze (niet de volvo dealer inderdaad) aan dat het oké was, daarop de lease maatschappij gebeld en die zei dat ze het goedgekeurd hadden. Maar eenmaal thuis voelde het nog altijd niet lekker, na een belletje met de Volvo dealer toch maar weer contact opgenomen en toen werd toegegeven dat dit niet juist was...
Echt he, service stelt dus ook totaal geen zak meer voor. Ipv "sorry, het hoort niet. Foutje kan gebeuren" proberen je ze af te schepen met weet ik veel hoeveel te hoge banden waar de auto niet voor is goedgekeurd. Dat je daar 3 belletjes voor nodig hebt... Ze zouden de banden ter plekke bij je thuis moeten komen wisselen... Pfff :X

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Nu online

TD-91

XC40 P8

caspervc schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Echt he, service stelt dus ook totaal geen zak meer voor. Ipv "sorry, het hoort niet. Foutje kan gebeuren" proberen je ze af te schepen met weet ik veel hoeveel te hoge banden waar de auto niet voor is goedgekeurd. Dat je daar 3 belletjes voor nodig hebt... Ze zouden de banden ter plekke bij je thuis moeten komen wisselen... Pfff :X
Precies dat! Inmiddels geeft de auto bij elke dot gas overigens aan dat er slipgevaar is, waarschijnlijk zit daar een check op die nu afwijkende waarden ziet tov de goedgekeurde bandenmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:29
TD-91 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:33:
[...]

Precies dat! Inmiddels geeft de auto bij elke dot gas overigens aan dat er slipgevaar is, waarschijnlijk zit daar een check op die nu afwijkende waarden ziet tov de goedgekeurde bandenmaat.
Nee , uw auto heeft geen check of de banden maat 'juist' is. Wel gaf je aan dat 'achter' een andere maat gestoken hebben. Met als gevolg dat uw achterwielen een andere omtrek en dus meetbare snelheid hebben. En dat vindt het anti slip systeem natuurlijk niet leuk als de vooras gemeten snelheid en achteras gemeten snelheid niet in de pas lopen. Maar de 'waardes' zelf zijn niet van toepassing voor de juiste werking van het anti slip systeem.

Er zijn wagens die helemaal in deuk vallen en er enkel stapvoets gereden kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door blahenazo op 27-05-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Nu online

TD-91

XC40 P8

blahenazo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:49:
[...]

Nee , uw auto heeft geen check of de banden maat 'juist' is. Wel gaf je aan dat 'achter' een andere maat gestoken hebben. Met als gevolg dat uw achterwielen een andere omtrek en dus meetbare snelheid hebben. En dat vindt het anti slip systeem natuurlijk niet leuk als de vooras gemeten snelheid en achteras gemeten snelheid niet in de pas lopen.

Er zijn wagens die helemaal in deuk vallen en er enkel stapvoets gereden kan worden.
Klinkt logisch. Morgen toch maar even actief bellen als het in de ochtend stil blijft! Gelukkig rijd de wagen nog 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
Heb zo ooit met een wagen gereden die tegen een boordsteen geslipt was in de sneeuw. Dus stuur een slag scheef , band en velg kapot, tmocht allicht allemaal niet te veel kosten en was mogelijk om het geheel bij te regelen. Dus het stuur werd weer uitgelijnd (mijn vader had een banden centrale en ik moest hem terug naar de garage brengen om verder te gaan met de herstelling) maar het 'midden' punt van het stuur was niet gereset terwijl het stuur en de wielen weer mooi 'recht' stonden.

Met als gevolg als je een beetje scherpe bocht inclusief putje aan matige snelheid. Daar las het ESC systeem een veel grotere stuuruitslag en het probeerde te corrigeren in de bocht.
Dat was toch stevig schrikken als je een bocht neemt en de auto als een gek probeert in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:10
Tranquility schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:22:
Waar ik ook benieuwd naar ben is of mensen met een EX40 SMER ook de vibratie voelen bij stevig accelereren.
Bij mijn 2024 C40 SMER ook het geval, bij plankgas soort roffelende trilling. Ik ben er inmiddels aan gewend. Maar als het ook zonder kan is het beter natuurlijk. Nu denk ik dat mijn banden inmiddels ook wat aan cupping lijden dus misschien zou het daar ook wel van kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tranquility schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:22:
Ja, wordt vaker genoemd in dit topic. Volgende week heb ik een afspraak bij de dealer om er naar te kijken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Microkid schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:51:
[...]

Ja, wordt vaker genoemd in dit topic. Volgende week heb ik een afspraak bij de dealer om er naar te kijken.
Ik voel het ook bij mijn ex40 smer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Wat betreft automatisch updaten van apps:
In de play store instellingen stond bij mij (standaard?) dat ie alleen bij wifi of 'certified networks' ofzo mocht automatisch updaten. Heb hem eens op alles gezet. Kijken of dat dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:24

rammes

koekebakker 1e klas

Ik ben ook aan het kijken voor een XC40, de configurator geeft niet heel veel opties. En ik zou graag een panoramadak willen, begrijp ik goed dat deze alleen in het duurste model te selecteren is?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
rammes schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:08:
Ik ben ook aan het kijken voor een XC40, de configurator geeft niet heel veel opties. En ik zou graag een panoramadak willen, begrijp ik goed dat deze alleen in het duurste model te selecteren is?
Dat klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
De nieuwste Android app heeft nu ook de luchtzuivering knop na updaten. Ook op het 3e tabblad zit nu een knop 'shop' maar daar zit nog niets achter.

Jammer dat ze dat niet eens vermelden in de changelog, daar staat gewoon weer bug fixes en verbeteringen, maar dat is helaas bij het gros van de app ontwikkelaars zo.

Later vandaag maar eens testen of we nu ook de oranje lijntjes krijgen als er een raam open staat.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:51:
[...]
Het is mij uiteraard bekend dat het regelmatig langskomt in dit topic.
Ik was dus vooral benieuwd of het ook voorkomt bij de nieuwe MY25 EX40, dus de feitelijke opvolger van de XC40. Blijkbaar is dat dus het geval, dus naar de garage heeft dan niet zo veel zin denk ik. Ik heb helaas nog nergens een oplossing gezien voor dit probleem bij de RWD modellen.

Ik had gehoopt dat de vibratie niet zou optreden bij de MY25 EX40 modellen en dat ze een gemodificeerde motor o.i.d. zouden hebben. Dan hadden wij een case en wellicht een terugroepactie.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 28-05-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:27:
[...]

ik dus ook. Ik kwam er achter dat ze pas echt updaten nadat ik de auto in P had gezet (bleef op in behandeling staan, werden ook niet gedownload)
Dat is heel gek, want als ik ( af en toe) kijk of er updates of interessante nieuwe apps zijn
, zie ik meestal wel een lijstje staan van apps die recent (automatisch) een update hebben gekregen. En daar hoef ik echt niet stil te staan met de auto in P……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53
Zie nu dat 2FA ingeschakeld is in de App. Moest opnieuw inloggen en krijg een code bij mijn Volvo ID (email)

Ik zie de optie "shop" op 3e tabblad ook niet. Zal wel alleen op de nieuwere types zijn ;-)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Dat is heel gek, want als ik ( af en toe) kijk of er updates of interessante nieuwe apps zijn
, zie ik meestal wel een lijstje staan van apps die recent (automatisch) een update hebben gekregen. En daar hoef ik echt niet stil te staan met de auto in P……
ja ik stond stil voor stoplicht en er gebeurde maar niets.. dacht wellicht hangt het ergens en heb toen zelfs system gereset. Pas toen ik een P opdraaide en de auto in park zetten begon de download van de apps.

Ik denk dus dat jouw apps geupdate zijn toen de auto stil stond (helaas bij mij niet automatisch)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:42:
De nieuwste Android app heeft nu ook de luchtzuivering knop na updaten. Ook op het 3e tabblad zit nu een knop 'shop' maar daar zit nog niets achter.

Jammer dat ze dat niet eens vermelden in de changelog, daar staat gewoon weer bug fixes en verbeteringen, maar dat is helaas bij het gros van de app ontwikkelaars zo.

Later vandaag maar eens testen of we nu ook de oranje lijntjes krijgen als er een raam open staat.
Dat ‘shop’ hebben wij - achtergestelde iOS gebruikers - niet.
Sorry, onzin natuurlijk, maar het moest er even uit na dat geweeklaag vorige week van mensen hier die maar vinden dat IOS voorgetrokken wordt…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
Ben ik nu gek geworden of hebben we nu een nieuwe nutteloze optie bij gekregen ?

Interieur lucht filtering, wie is er in controle van de volvo backlog ?
maar andere basis optie zoals laad niveau aanpassen, of dak of ramen openen of sluiten ( eventueel in samen werking met binnen klimaat beheer) lijken mij toch veel nuttiger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4n0btL0gj-kfNDtzT1GPGGD0XY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGdUL1CH0aW3Oi4mERtnkvzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWZ09eu7bALW3WpoJWkipR4iAtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsuK5IqwXVFQGolUVayopv5b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
Update
Mijn vrouw ziet de optie niet. Ik kan natuurlijk niet van de knopjes blijven en in de app lijkt het te werken. Na op starten te duwen.
Geen idee of het echt werkt want de wagen staat op de parking vant twerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-URChUR-qZoN0Fi6Z73KtAFQ8CI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXsdp1A3kZXSQliK58UD4C3f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
blahenazo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:54:
Ben ik nu gek geworden of hebben we nu een nieuwe nutteloze optie bij gekregen ?

Interieur lucht filtering, wie is er in controle van de volvo backlog ?
maar andere basis optie zoals laad niveau aanpassen, of dak of ramen openen of sluiten ( eventueel in samen werking met binnen klimaat beheer) lijken mij toch veel nuttiger.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is bekend dat de lucht in nieuwe auto’s ongezond is door het vrijkomen van lijm dampen en andere stoffen vanuit materiaal waar de auto van gemaakt is. Dat ‘clean air’
is iets waar je voor betaald hebt in de nieuwere (duurdere uitvoeringen) en waar Volvo trotst op is.
Dezelfde app en wordt over over de hele range gebruikt, dus ook bij (mild- en Plug-in ) hybrides waar laadsnelheid meer ondergeschikt is en waarvan de aantallen groter zijn.
Beetje de wet van de grootste aantallen vermoed ik en of de dingen die jij noemt überhaupt in het backlog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
Mga1600 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Het is bekend dat de lucht in nieuwe auto’s ongezond is door het vrijkomen van lijm dampen en andere stoffen vanuit materiaal waar de auto van gemaakt is. Dat ‘clean air’
is iets waar je voor betaald hebt in de nieuwere (duurdere uitvoeringen) en waar Volvo trotst op is.
Dezelfde app en wordt over over de hele range gebruikt, dus ook bij (mild- en Plug-in ) hybrides waar laadsnelheid meer ondergeschikt is en waarvan de aantallen groter zijn.
Beetje de wet van de grootste aantallen vermoed ik en of de dingen die jij noemt überhaupt in het backlog staan?
Voor zover ik begrijp lijkt Volvo clean air op dit moment een hepa of gelijkwaardig systeem te zijn. Dus puur fijn stof proberen afvangen. Het zal weinig tot niets doen ivm uitgassen van lijm of andere stoffen.

Ik ben sample size 1 natuurlijk, maar deze functie lijkt mij vooral 'meh' te zijn. Maar een blaadje met een groen bolletje bij om aan te geven dat de lucht goed is een hele geruststelling ;)
Terwijl andere 'basis' opties wel leuk zouden zijn.
Ik moet meermaals in de auto zijn terwijl een app integratie zou helpen. Laad niveau aanpassen, ramen of dak posities beheren,...

Er zijn nog meer dingen toegevoegd , services en shop op het eerste zicht.

[ Voor 9% gewijzigd door blahenazo op 28-05-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:51:
[...]

ja ik stond stil voor stoplicht en er gebeurde maar niets.. dacht wellicht hangt het ergens en heb toen zelfs system gereset. Pas toen ik een P opdraaide en de auto in park zetten begon de download van de apps.

Ik denk dus dat jouw apps geupdate zijn toen de auto stil stond (helaas bij mij niet automatisch)
Nou ik sta heel zelden lang stil met de auto ‘actief’, en eind vorige week is bij mijn weten tijdens het rijden zowel Chrome als Assistant van een update voorzien ….. ik heb er in ieder geval geen persoonlijke bijdrage aan geleverd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXoID5U0PulGjczLrudYbLYXMXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G455xd1kGkky7LZk2WBZcZeB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:03
Mga1600 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Sorry, onzin natuurlijk, maar het moest er even uit na dat geweeklaag vorige week van mensen hier die maar vinden dat IOS voorgetrokken wordt…
Op iOS heb je onder je profiel (laatste tabje onderaan) > abonnementen > shop
Dit staat er al een hele tijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rkx9951y5ja_FXGthdqBmhTNMqY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ttU39DBfEq3amiHvMZ6G6Aaz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DoubleDot schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:02:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij niet te zien……Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XS309FYF4EShBYhjtwIElzfSkUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vuWIbMd7Jv3Q9jy0675fF81w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Mga1600 op 28-05-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
[...]

[Afbeelding]
Nog nooit gezien in mijn app (versie 5.41.0), Ook niet gemist trouwens :) Dit is wat er bij mij staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5JT_Jxhz00nBeOjh5bWvt_Wioc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uk5GdGFym5TMC9fSf6GyOtbg.png?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:57
[...]

[Afbeelding]
Dat staat er bij mij ook inderdaad al meer dan een half jaar. Na elke update van de app check ik even of er opties bij zijn toegevoegd. Maar tot nu toe nooit iets beschikbaar.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
nujtrug schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:21:
[...]

Dat staat er bij mij ook inderdaad al meer dan een half jaar. Na elke update van de app check ik even of er opties bij zijn toegevoegd. Maar tot nu toe nooit iets beschikbaar.
Ik heb ook het tabblad shop... ik verwacht dat je daar Android Auto gaat kunnen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53
Hier ook zeker niet te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5CGafp1G9-q4PrwFBoC1ojJW88=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nwk1u3VcBTQrRG47GG71PCyE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Morkie69 op 28-05-2024 14:04 ]

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
Is de luchtzuivering alleen aanwezig i.c.m. 3.0.3 in de auto? Toen ik tijd had om die te installeren, was de update alweer ingetrokken, dus ik draai nog 2.14.3. Zojuist de app geupate, maar geen nieuwe functies zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
millerman_sf schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Is de luchtzuivering alleen aanwezig i.c.m. 3.0.3 in de auto? Toen ik tijd had om die te installeren, was de update alweer ingetrokken, dus ik draai nog 2.14.3. Zojuist de app geupate, maar geen nieuwe functies zichtbaar.
Welke uitgave heb je, voor zover ik las in de voorgaande posts beschikken niet alle auto's over die luchtzuivering. Mijne is een XC40 Ultimate MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
XC40 Ultimate SMER MY24, app is versie 5.41 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
millerman_sf schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:29:
XC40 Ultimate SMER MY24, app is versie 5.41 nu.
Hmm, hier ook versie 5.41.0 van de Android versie. Dus mss is dat iets dat Android 12 (OTA 3.0.3) vereist ofwel iets dat ze gestaag uitrollen en kreeg ik het net toevallig na de update van de Android app ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
Ik heb 3.0.3 op een SMER ultimate 24 en een paar postjes omhoog heb ik de functie zelfs al getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:54
Largamelion schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:51:
[...]
Hmm, hier ook versie 5.41.0 van de Android versie. Dus mss is dat iets dat Android 12 (OTA 3.0.3) vereist ofwel iets dat ze gestaag uitrollen en kreeg ik het net toevallig na de update van de Android app ...
Hier ook 3.0.3, de laatste android app en wel de knop voor luchtzuivering maar nergens een optie voor shop te vinden.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
De shop lijkt dus wat willekeurig, voor de luchtzuivering lijkt 3.0.3 randvoorwaardelijk. Wellicht dat ie daarom niet in de release notes van de app staat, omdat ze 3.0.3 hebben teruggetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:54
millerman_sf schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:04:
De shop lijkt dus wat willekeurig, voor de luchtzuivering lijkt 3.0.3 randvoorwaardelijk. Wellicht dat ie daarom niet in de release notes van de app staat, omdat ze 3.0.3 hebben teruggetrokken?
Misschien, het trillen verhaal is ook niet helemaal opgelost hoor.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
Ik zag de zuiveringsoptie niet, 24SMERC40 met 3.0.3 erop. Ff de app geupdate en nu wel.
Ziet er we erg geavanceerd uit, incl complete pollenanalyse. Handig voor de hooikoorts patiënten 😜Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDwZMBemkCh0xq6PZ8w7_v6Gij0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oVcq7Hp7DcRIa5OJ2lMSs4CK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yAbCVm6kVlXtAZcVglqojHuJBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/98iJDrzClaBwq8upXnyRee0o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
marcel_76 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Misschien, het trillen verhaal is ook niet helemaal opgelost hoor.
Bij mij ook niet met 3.0.3 en 24 SMER zijn er mensen met die daar met plankgas optrekken of versnellen helemaal geen last van hebben?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
Mijn god zeg, dus info over pollen is belangrijker op de agenda dan je laadsnelheid zien en kunnen aanpassen? Of dat als je alarm af gaat je hier een melding van krijgt? Of dat je raam open staat je ff een melding krijgt? Ze hebben de prioriteiten weer top voor elkaar bij Volvo!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
Juancho schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:06:
Mijn god zeg, dus info over pollen is belangrijker op de agenda dan je laadsnelheid zien en kunnen aanpassen? Of dat als je alarm af gaat je hier een melding van krijgt? Of dat je raam open staat je ff een melding krijgt? Ze hebben de prioriteiten weer top voor elkaar bij Volvo!
Zou me verbazen trouwens als dit echt gemeten wordt, denk dat ze op basis van de locatie ff een API van een weerdienst aanroepen. Dan is het niet zo ingewikkeld in te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Bedoel je versie 5.41.0 ?
Die heb ik vandaag op beide GSM geinstalleerd (update) en op beide GSM met het volgende resultaat:
- Onder tabblad account (meest rechter tabje)is een afdeling "Betaling" met "betaalmethoden"en "betalingsgechiedenis" verschenen.
- Verder geen enkele verschillen (ik heb de 5.40.0 eerst op 1 laten staan en ben gaan vergelijken)

Dus:
- Géén luchtzuiverings knop
- Geen knop "shop"

Nu denk ik dat het model auto hier invloed op heeft, ik heb een MY23, software versie 2.14.4 (OTA is zoals te doen gebruikelijk niet gelukt en komt vaak helemaal niet)
Ben even benieuwd naar jouw versie auto en software daarop, ik vermoed dat het hem daarin zit. Maar voor mij dus weinig verandering met die app update.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Face it, het is gewoon zo. IOS heeft steeds veel eerder de app updates dan Android, soms zelfs weken eerder en er zitten soms dingen in die ik nog nooit in een android app heb gezien als ik zie wat IOS gebruikers hier dan opsommen. Gewoon feiten, geen weeklagen. ;-)

En ook een feit dat ik dat raar vind voor een auto die op Android draait. Mag bet gezegd worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Bedoel je versie 5.41.0 ?
Die heb ik vandaag op beide GSM geinstalleerd (update) en op beide GSM met het volgende resultaat:
- Onder tabblad account (meest rechter tabje)is een afdeling "Betaling" met "betaalmethoden"en "betalingsgechiedenis" verschenen.
- Verder geen enkele verschillen (ik heb de 5.40.0 eerst op 1 laten staan en ben gaan vergelijken)

Dus:
- Géén luchtzuiverings knop
- Geen knop "shop"

Nu denk ik dat het model auto hier invloed op heeft, ik heb een MY23, software versie 2.14.4 (OTA is zoals te doen gebruikelijk niet gelukt en komt vaak helemaal niet)
Ben even benieuwd naar jouw versie auto en software daarop, ik vermoed dat het hem daarin zit. Maar voor mij dus weinig verandering met die app update.
Zie een van m'n volgende berichten:
Largamelion schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:51:
[...]
Lijkt er dus meer en meer op dat de auto 3.0.3 nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Marko72 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:37:
Ik zag de zuiveringsoptie niet, 24SMERC40 met 3.0.3 erop. Ff de app geupdate en nu wel.
Ziet er we erg geavanceerd uit, incl complete pollenanalyse. Handig voor de hooikoorts patiënten 😜
Als hooikoorts patient had ik dit al eerder opgezocht omdat deze informatie ook te zien is in één van de apps die standaard op onze Volvo's zit. Dit wordt op geen enkele manier gemeten maar gewoon opgehaald van één of andere weerswebsite.

Die informatie is dus redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
ron65 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:36:
Face it, het is gewoon zo. IOS heeft steeds veel eerder de app updates dan Android, soms zelfs weken eerder en er zitten soms dingen in die ik nog nooit in een android app heb gezien als ik zie wat IOS gebruikers hier dan opsommen. Gewoon feiten, geen weeklagen. ;-)?
Het adres en temperatuur op het eerste tabblad onder het bouwjaar en model, was er eerst in de Android OS versie. Heeft een tijdje geduurd eer het ook in iOS beschikbaar was. Eén feit al gewoon van tafel geveegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gisteren op de dochter aan het wachten tijdens een van haar hobby's en dus samen met de zoon eens in de Play Store gedoken om te kijken wat er nieuw is. Talking Tom en Angry Birds had ik in het verleden nog niet gezien en dus maar meteen geïnstalleerd. Zo toch een uur kunnen overbruggen (hobby was uitgelopen) zonder gezeur van de jongste.

Blijft toch een leuke extra al mis ik wel een groter display met hogere resolutie, daar ga ik bij de volgende lease toch wel op letten. Benieuwd of ze bij Volvo tegen dan ook wat mee zijn met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:10:
Gisteren op de dochter aan het wachten tijdens een van haar hobby's en dus samen met de zoon eens in de Play Store gedoken om te kijken wat er nieuw is. Talking Tom en Angry Birds had ik in het verleden nog niet gezien en dus maar meteen geïnstalleerd. Zo toch een uur kunnen overbruggen (hobby was uitgelopen) zonder gezeur van de jongste.

Blijft toch een leuke extra al mis ik wel een groter display met hogere resolutie, daar ga ik bij de volgende lease toch wel op letten. Benieuwd of ze bij Volvo tegen dan ook wat mee zijn met de tijd.
Ik weet niet hoelang je nog moet (ik mag mijn P8 nog tot november volgend jaar rijden) maar er gaat natuurlijk wel een keer een nieuwe EX40 komen die waarschijnlijk (lijkt mij) de systemen gaat krijgen die ook in de EX90 zitten. Wellicht nog geupdate hardware. Maargoed, dan praat je denk ik over een jaar of 2 a 3 verder voor daar wat bekend over wordt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Ik weet niet hoelang je nog moet (ik mag mijn P8 nog tot november volgend jaar rijden) maar er gaat natuurlijk wel een keer een nieuwe EX40 komen die waarschijnlijk (lijkt mij) de systemen gaat krijgen die ook in de EX90 zitten. Wellicht nog geupdate hardware. Maargoed, dan praat je denk ik over een jaar of 2 a 3 verder voor daar wat bekend over wordt?
Ik heb 'm over 4 dagen precies een jaar dus ze hebben nog wel even daar bij Volvo :).

Ik vind die XC40 black edition overigens wel super strak. Moest ik dit jaar mogen kiezen zou ik het wel weten... al is er intussen wel een pak meer concurrentie van andere merken in onze catalogus moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Beetje filosoferen - niet op feitenkennis gebaseerd:
Volvo ‘doet’ in het algemeen zo’n 8 jaar met zijn modellen met een facelift zo’n beetje halverwege. Volgens mij is de XC40 in 2018 op de weg gekomen, dus zou hij nog tot 2026 mee moeten als die tijdlijn aangehouden zou worden.
Maar die lijkt me eerlijk gezegd wel wat onder druk te staan want ik heb begrepen dat - na de EX90 (later dit jaar), eerst de elektrische opvolger van de S90 komt (2025?), daarna pas komt de opvolger van de XC60 (2026?) en dan misschien pas de volgende generatie van onze auto’s (dat moet dan haast wel pas in 2027 worden). Je ziet ook dat de EX30 qua aantallen de huidige XC40 EV cq. EX40 in NL zo’n beetje voorbij is - dus wat dat betreft is de tijdsdruk om snel met een EX40/EC40 opvolger te komen is misschien ook niet al te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24
Mga1600 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Beetje filosoferen - niet op feitenkennis gebaseerd:
Volvo ‘doet’ in het algemeen zo’n 8 jaar met zijn modellen met een facelift zo’n beetje halverwege. Volgens mij is de XC40 in 2018 op de weg gekomen, dus zou hij nog tot 2026 mee moeten als die tijdlijn aangehouden zou worden.
Maar die lijkt me eerlijk gezegd wel wat onder druk te staan want ik heb begrepen dat - na de EX90 (later dit jaar), eerst de elektrische opvolger van de S90 komt (2025?), daarna pas komt de opvolger van de XC60 (2026?) en dan misschien pas de volgende generatie van onze auto’s (dat moet dan haast wel pas in 2027 worden). Je ziet ook dat de EX30 qua aantallen de huidige XC40 EV cq. EX40 in NL zo’n beetje voorbij is - dus wat dat betreft is de tijdsdruk om snel met een EX40/EC40 opvolger te komen is misschien ook niet al te groot?
ES90 en EV90 komen inderdaad eerst. Die worden eind dit jaar gepresenteerd.
Komende 4-5 jaar zie ik niet direct een opvolger inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
okio schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Zelf ben ik vooral nieuwsgierig naar en geïnteresseerd in de XC60 opvolger….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik vooral in de nieuwe EX40. Persoonlijk vind ik de EX30 echt mislukt. En ja, ik weet dat Volvo daar anders over denkt want die dingen verkopen volgens heel goed. Maar ik vind het gewoon een aardig mislukte auto op de looks van de buitenkant na. Te veel ingeleverd op zaken waar Volvo voor zou moeten staan.

De EX60 en hoger zullen ongetwijfeld flink duur zijn dus de EX40 zou daar dan weer mooi in moeten vallen. Maar dat duurt nog wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
okio schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Voor de ps2 is gecommuniceerd dat die rond 2027 eol is en dat er dan een opvolger wordt gecommuniceerd

Het lijkt logisch dat de (e/x)c40 in die zelfde tijdslijn meegaat(zelfde platform)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Beetje off-topic maar omdat het hier laatst over reizen met de XC40 ging: IONITY heeft nieuwe tarieven en tijdelijk 30% korting op eerste maand.

https://ionity.eu/en/passport

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:20:
Ik vooral in de nieuwe EX40. Persoonlijk vind ik de EX30 echt mislukt. En ja, ik weet dat Volvo daar anders over denkt want die dingen verkopen volgens heel goed. Maar ik vind het gewoon een aardig mislukte auto op de looks van de buitenkant na. Te veel ingeleverd op zaken waar Volvo voor zou moeten staan.

De EX60 en hoger zullen ongetwijfeld flink duur zijn dus de EX40 zou daar dan weer mooi in moeten vallen. Maar dat duurt nog wel ff :)
Ik weet niet waar jij persoonlijk van vindt waar Volvo op heeft ingeleverd bij de EX30, maar de markt denkt daar kennelijk anders over want hij wordt als een malle verkocht. Van de EX30 rijden er nu in NL al ongeveer evenveel als van de EV uitvoeringen van de XC40 na 3 jaar.

Mijn schoondochter is er trouwens ook voor gevallen en heeft er een in bestelling staan sinds kort. Zelfs mijn zeer kritische zoon (die liever had gehad dat ze een MY3 had genomen) zei na de proefrit: “hummmm…ik moet toegeven …het ding zit solide en netjes in elkaar …. eigenlijk beter dan mijn Audi A6…”

Maar voor mijzelf vind ik de EX30 te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Mga1600 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet waar jij persoonlijk van vindt waar Volvo op heeft ingeleverd bij de EX30, maar de markt denkt daar kennelijk anders over want hij wordt als een malle verkocht.
Is dat niet vooral een ander segment? Zelf ben ik bijvoorbeeld echt geen fan van het centrale display zonder display vlak voor je waardoor je je snelheid niet kan zien zonder van de weg, weg te kijken.

Daarbij dan ook het veinzen dat een centrale soundbar een feature is qua geluid, maakt alles van wat er over gezegd wordt ongeloofwaardig. Men probeert elke besparing als luxe en moderniteit te verkopen... Maar goed, dat is persoonlijk, qua uiterlijk vind ik die EX30 erg mooi zelfs, zeker met hoe dicht alle naden lijken. Qua lijnen vind ik de C40 dan weer een pak mooier, vandaar ook mijn keuze voor C40 vs XC40, maar de minder aansluitende naden vind ik dan weer niet zo mooi.

De uitstekende deurhendels aan de binnenkant snap ik overigens ook helemaal niet, net zoals de bediening van de ruiten via touch knoppen om te beginnen, en dan nog eens touch knoppen op de arm-rest aan het midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Is er iemand hier die zijn garagepoort (of iets dergelijke) gekoppeld heeft aan Google Home?
Ik heb dat net eens gedaan en kan nu vragen aan Google Assistant in de wagen om garagepoort te openen (garagepoort gaat open nadat ik pincode heb gezegd).
Had deze al eerder in HomeKit zitten dus kon dat al via CarPlay. Maar in CarPlay zit een handige feature, daar komt een knop met je garagepoort tevoorschijn zodra je in de buurt van je woning bent. Ik vraag me af of ik zoiets ook met de Google Assistant kan?

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
nujtrug schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:28:
Is er iemand hier die zijn garagepoort (of iets dergelijke) gekoppeld heeft aan Google Home?
Ik heb dat net eens gedaan en kan nu vragen aan Google Assistant in de wagen om garagepoort te openen (garagepoort gaat open nadat ik pincode heb gezegd).
Had deze al eerder in HomeKit zitten dus kon dat al via CarPlay. Maar in CarPlay zit een handige feature, daar komt een knop met je garagepoort tevoorschijn zodra je in de buurt van je woning bent. Ik vraag me af of ik zoiets ook met de Google Assistant kan?

Iemand ervaring mee?
als je home automation gekoppeld is aan Google Home, kun je via de Google Assistent in de auto ook je apparaten bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Kammika schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:30:
[...]

als je home automation gekoppeld is aan Google Home, kun je via de Google Assistent in de auto ook je apparaten bedienen...
Dat is wat ik zeg, dat werkt ook gewoon. Maar ik vroeg me af of er ook een knop of pop-up tevoorschijn kan komen zodra ik in de buurt van mijn woning ben.

Zou handig zijn als ik met iemand in de wagen zit. Dat ik niet even het gesprek moet onderbreken met: “Sorry, wacht effe. Hey Google, open garagepoort”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet waar jij persoonlijk van vindt waar Volvo op heeft ingeleverd bij de EX30,
Poeh dat zijn er nog al wat hoor! Driversdisplay, vrijwel alle knoppen weg bezuinigd (oa idioot genoeg een fysieke volume knop), dashboard kastje, raambediening uit de deur, andere kwaliteitszaken die echt minder zijn, het systeem dat constant aangeeft je ogen op de weg te moeten houden terwijl je juist regelmatig naar het enige scherm in de auto moet kijken, deurhendels, de idiote keuze om keyless openen/sluiten te moeten aanpakken met pasjes voor bepaalde modellen of in de duurdere modellen via een manier die nu in praktijk heel matig werkt. En zo nog tig andere dingen. Nog los van alle ellende die je daar nu leest. Nee, Volvo heeft maar weinig geleerd van onze tijd toen de XC40 net uitkwam.
maar de markt denkt daar kennelijk anders over want hij wordt als een malle verkocht. Van de EX30 rijden er nu in NL al ongeveer evenveel als van de EV uitvoeringen van de XC40 na 3 jaar.
Dat gaf ik ook gelijk al aan he. De wagen verkoopt goed, maar deels zegt mij dat ook niet alles. Ik denk dat er best veel rijders zijn die als ze opnieuw mochten kiezen misschien toch liever waren gegaan voor een bestaande EV ipv als proefpersoon gebruikt te worden. Geen keiharde cijfers hierover natuurlijk, maar kan het me wel voorstellen op basis van eigen ervaringen. Ik zou iig absoluut niet de EX30 kiezen als ik mijn Volvo nu zou moeten inleveren. Terwijl dat wel het plan was.

De wagen is eigenlijk gewoon niet af en klaar voor de markt. Precies zoals met onze wagens een paar jaar terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 29-05-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:20:

Ik ga denk ik voor Kia EV9, ik heb echt ruimte nodig :) Even geen Volvo meer voor mij, het voldoet gewoon niet aan beschikbare ruimte voor onze samenstelling/situatie.. (al zitten er in de EV9 ook nog best wat kinderziektes zoals wij hadden in eerste lichting P8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
De EX30 kan denk ik later dit jaar ook veel concurrentie van de EV3 verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

EX30 = de Renault onder de Volvo's met een Tesla tintje. Veel blabla, uitstraling aan de buitenkant wat protserig en binnenin een dashboard waar je cactussen op kunt kweken.
Ik vind het 3x niks. Maar dat ios persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
millerman_sf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:42:
Dat denk ik ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Ik heb mijn auto na 2 dagen opgehaald bij de dealer. Hij was er vanwege het trillen. Jawel, het trillen is verdwenen. Heel blij. Verder nog even gevraagd naar nieuwtjes oa ev60. Hij dacht dat ze hier einde dit jaar mee kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

nujtrug schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:28:

Iemand ervaring mee?
Pfff... gepruts. Sorry voor onderstaande lange lap tekst.

[rant]

Ik heb zowel mijn poort (aka hek) als mijn garagedeur gekoppeld aan wi-fi via 2 kastjes van Remootio. Ik bedien deze dan of via de Remootio app, of via voice via Alexa-bolletjes (Engelstalig) in huis. 'k Heb ze recent ook via de (Engelstalige) Google Home app weten te koppelen aan de 'gewone' Google Assistant (verstaat tegelijkertijd Nederlands als Engels), via een Google Nest kastje of via m'n Android telefoon.

In al die gevallen moet ik ter verificatie eerst nog een pincode uitspreken ri Alexa of Google, en op de telefoon krijg ik dan ook nog "Okay, maar je moet eerst je telefoon ontgrendelen" oid te horen, waarmee het allemaal erg omslachtig en niet-handsfree en traag wordt... Om dat allemaal te omzeilen heb ik Alexa Routines en Google Automations aangemaakt die rechtstreeks Flows starten op mijn Homey kastje. De Homey regelt dan verder het openen en sluiten via Remootio, zonder verder pincode-gedoe en zonder dat ik m'n telefoon hoef te ontgrendelen.

En dan nu Volvo.. :X. Ik ging ervanuit dat de Volvo Google Assistant identiek zou zijn aan die op m'n telefoon (en Nest). Helaas niet. Ten eerste verstaat deze (afaik) enkel óf Engels, óf Nederlands, en niet beide. Ten tweede snapte de 'assistant' er helemaal niets van. Bij iets als "open het hek" werd navigatie gestart naar een willekeurig bedrijf dat "Van der Hek" heet oid |:( (in welk universum is "openen" gelijk aan "navigeren naar"?!)

De Google Automations (gekoppeld aan de Homey Flows) kan ik dus wél starten op mijn telefoon, maar niét in de Volvo Assistant. Zojuist even een testje uitgevoerd, met deze resultaten:
"Open het hek" => "Sorry, ik begrijp het niet" (en dat met die zeurderige zeikstem van Google)
"Open the gate" (in de Home app heet het hek "Gate") => "Een of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar, je kunt proberen deze apparaten opnieuw in te stellen" (Hoe dan? Waar dan?)
"Open de/the garage" => Sorry, ik weet niet zeker welk apparaat met de naam "de garage" je wil bedienen

Omdat het starten van de Google Automations dus niét werkt via de Volvo Assistant, maar wél gewoon via de telefoon Assistant, heb ik om die reden in de auto helaas nog steeds mijn telefoon nodig (om al rijdend de poort te kunnen openen of sluiten), en heb ik deze dus maar in een telefoonhouder geprikt naast het Volvo-scherm... Betekent ook dat ik "Hey Google" van de Volvo heb moeten uitschakelen, omdat niet de Volvo maar de telefoon deze hek/garage-commando's moet oppikken, en niet de Volvo. Dit is blijkbaar ook rocket science... De Volvo Assistant start ik dan maar met het knopje op het stuur.

Via de Alexa assistant kan ik ook nog de status navragen: "Is the garage closed?", maar Google maakt hier zoals gebruikelijk weer een rommeltje van (zie screenshot: ik vraag naar de garage, wat heeft "front gate" ermee te maken?). De Alexa Assistant luistert (itt Google Assistant) echter alleen als je de Alexa app echt open hebt staan (gevalletje concurrentievervalsing misschien?), en is dus geen optie voor handsfree bediening.

Allemaal uitermate kansloos dit, en voor mij opniéuw een bevestiging dat Google een walgelijk :r bedrijf is geworden waarmee ik het liefst zo weinig mogelijk te maken heb (ymmv natuurlijk).

[/rant]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-ReuwNMdqldPbKDd12oPVPSw6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fiUJZpx21eDlKeD112738m7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoGMC0cu1nZiXT5PJunw2nQZGs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TodFEYgyuD0bc5dBqGJs3Aa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door DennisMoore op 29-05-2024 18:31 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Kammika schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:30:
[...]

Dan zal ik wel weer iets kapot gemaakt hebben ofzo.. ;(.
Misschien alle apparaten weer eens verwijderen uit de Google Home app en opnieuw toevoegen. 'k Heb eigenlijk helemaal geen zin in dit getroubleshoot...
Mijn conclusie is eigenlijk dat je er nóóit op moet vertrouwen dat een advertentiebedrijf (Google) of een cloud/webshop (Amazon) dit soort Home Automation producten goed regelt. Het is niet hun core business en ze verdienen er te weinig aan. Veel beter om hiervoor naar dedicated clubs te gaan (Homey of Home Assistant bijv). En voor automotive software denk ik er eigenlijk ook zo over. Heel jammer dat Volvo eea heeft uitbesteed aan 's werelds grootste advertentiebedrijf...

[ Voor 54% gewijzigd door DennisMoore op 29-05-2024 18:39 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 12:42
Henk Pi schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:15:
Ik heb mijn auto na 2 dagen opgehaald bij de dealer. Hij was er vanwege het trillen. Jawel, het trillen is verdwenen. Heel blij. Verder nog even gevraagd naar nieuwtjes oa ev60. Hij dacht dat ze hier einde dit jaar mee kwamen.
En wat hebben ze bij jouw auto gedaan dat dit trillen is verdwenen?
Ik had ergens in februari een afspraak voor het balanceren van de aandrijfassen (of zoiets) ivm dat trillen bij 110km/u en dat hebben ze afgezegd wegens problemen met de apparatuur. Ben er verder nooit meer over teruggebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Er zat een hoogteverschil in de banden. Band is iets verschoven over de velg om dit op te lossen. Verder zat er onbalans in de wielen en is de airbag vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik krijg sinds een half uur allemaal mails van Volvo voor een code voor mijn Volvo ID. Zou dat een potentiële hack kunnen zijn? Of hebben meer mensen hier last van?

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
ArnoudN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:17:
Ik krijg sinds een half uur allemaal mails van Volvo voor een code voor mijn Volvo ID. Zou dat een potentiële hack kunnen zijn? Of hebben meer mensen hier last van?
Lijkt me idd een hackpoging. Vooral als jij het zelf niet bent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39
ArnoudN schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:17:
De volvo2mqtt addon in home assistant doet dit sinds v1.9.0 doordat 2 traps authenticatie nu verplicht is.

https://github.com/Dielee/volvo2mqtt

[ Voor 4% gewijzigd door vdburg op 29-05-2024 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDot
vdburg schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:27:
[...]

De volvo2mqtt addon in home assistant doet dit sinds v1.9.0 doordat 2 traps authenticatie nu verplicht is.
En ter uitbreiding even wat er in de releaselog staat:

OTP Auth This addon uses the same OTP authentication as the Volvo app, now. The following steps are required for authentication in exactly this order:
1. Setup volvo2Mqtt, either via Docker, or via HA addon (take a look at the "Setup" section) 2. Fill in your settings and start volvo2Mqtt 3. Your log will show the following lines Waiting for otp code... Please check your mailbox and post your otp code to the following mqtt topic "volvoAAOS2mqtt/otp_code". Retry 0/15 Waiting for otp code... Please check your mailbox and post your otp code to the following mqtt topic "volvoAAOS2mqtt/otp_code". Retry 1/15 etc ... 4. Now, open your mailbox and copy your OTP Code 5. Open HomeAssistant and search for the entity ID text.volvo_otp 6. Paste your OTP into the text entity and press Enter 7. If everything has worked, your addon is now authenticated. In the future, OTP authentication only needs to be done when updating, not when restarting the container.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6IjI_cH0IBqMwxJ4MJBw-iGOPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NcSdtHqrPnv1gWLWPPyChRiA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-UHrxo3jk6M7ZxcuqfVio406a4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KTmeVGwFvrqtgyYFxd8gFPC1.jpg?f=user_large

Mail, Whatsapp (helaas wel de Web versie) en natuurlijk Tweakers op het middendisplay van de wagen! Leuker kunnen we het niet maken :-)

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

DennisMoore schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:23:
[...]

Pfff... gepruts. Sorry voor onderstaande lange lap tekst.

[rant]

Ik heb zowel mijn poort (aka hek) als mijn garagedeur gekoppeld aan wi-fi via 2 kastjes van Remootio. Ik bedien deze dan of via de Remootio app, of via voice via Alexa-bolletjes (Engelstalig) in huis. 'k Heb ze recent ook via de (Engelstalige) Google Home app weten te koppelen aan de 'gewone' Google Assistant (verstaat tegelijkertijd Nederlands als Engels), via een Google Nest kastje of via m'n Android telefoon.

....
Ik volg je wel hier hoor. De spraakassistent is het bekende geslachtsorgaan met het veelgenoemde fruit. Het heeft een tijdje aardig gewerkt om het hek te openen, maar tegenwoordig loijk hij bijna overal de navigatie voor te gebruiken. Iedere keer dat ik het probeer te gebruiken eindigt het in irritatie.

Ik heb die hele Google z**i opgegeven en doe nu eigenlijk alles via Carplay. Niet dat Siri perfect is, maar die kan iig wel netjes de poort en de deur opendoen.

(Magneetje onder de bodem van de middenconsole geplakt en nu blijft de telefoon netjes op zijn plek liggen.)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
[...]
En dan nu Volvo.. :X. Ik ging ervanuit dat de Volvo Google Assistant identiek zou zijn aan die op m'n telefoon (en Nest). Helaas niet. Ten eerste verstaat deze (afaik) enkel óf Engels, óf Nederlands, en niet beide. Ten tweede snapte de 'assistant' er helemaal niets van. Bij iets als "open het hek" werd navigatie gestart naar een willekeurig bedrijf dat "Van der Hek" heet oid |:( (in welk universum is "openen" gelijk aan "navigeren naar"?!)
Mijn garagepoort heb ik gewoon "Garagepoort" genoemd in de Google Home app. Deze commando's werken dan voor mij in de wagen:
  • "Is de garagepoort open?"
  • "Open de garagepoort" (en dan vraagt ze een PIN)
Heb jij je hek ook effectief "Hek" genoemd in Google Home?
En al eens iets geprobeerd als "Hey Google, open het hek van mijn woning"?

Of de Vlaamse benaming gebruiken in Google Home: "Poort" 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door nujtrug op 30-05-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
millerman_sf schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:42:
Design moet ik ff aan wennen bij KIA maar dit gaat idd wel een grote concurrent worden. Zeker als de prijs wat lager komt te liggen? Geen idee of het klopt, maar ik zie dat je via de KIA store bepaalde themas voor je schermen/interieur kan downloaden en zo hup van je telefoon kan laten aanpassen in de auto.

Kijk, dat vind ik nou hele gave dingen, dat je gewoon via je mobiel je auto van binnen kan customizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Design moet ik ff aan wennen bij KIA maar dit gaat idd wel een grote concurrent worden. Zeker als de prijs wat lager komt te liggen? Geen idee of het klopt, maar ik zie dat je via de KIA store bepaalde themas voor je schermen/interieur kan downloaden en zo hup van je telefoon kan laten aanpassen in de auto.

Kijk, dat vind ik nou hele gave dingen, dat je gewoon via je mobiel je auto van binnen kan customizen.
Grappig hoe behoeften kunnen verschillen. Ik ben juist voor de XC40 gegaan omdat het een 'gewone' EV is. Zonder flitsende infotainment met 1001 mogelijkheden, zonder 29 inch breedbeeldscherm dashboard en met een 'gewoon' interieur dat redelijk intuitief werkt. Ik hoef geen 1001 thema's. Spotify in de auto is lekker, een online radio app ook, Maps nav is fijn, en het dashboard laat grotendeels zien wat ik wil. Dit is ook de grootste reden waarom ik nu geen Ioniq5 of EQB rijd. Veel te veel randzaken en toeters en bellen voor een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
De GA is in de auto idd nog redelijk dom, net zoals op mijn Galaxy Watch 4. De commando's die je geeft moeten veel specifieker zijn dan bij de GA op een Android phone zelf, die lijkt al een paar versies slimmer te zijn. Ik merk wel dat er al dingen kunnen in het Nederlands die vroeger niet konden, zoals mijn Nest thermostaat aanzetten of de temperatuur wijzigen. Echter, het panoramisch dak openen kan nog niet in het Nederlands, wel in het Engels.

Ooit komen ze er wel vermoed ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Ieder zijn ding maar wat mij betreft zijn dat soort gadgets niet nodig. Als ik nou toch iets af-fabriek wat uitgebreider zou willen kunnen kiezen is het bijvoorbeeld (de kleur van) lederen bekleding. Maar dat kan natuurlijk ook achteraf bij een leerinbouwer.
Al dat vega-leer en andere synthetische materialen vind ik zonde van het interieur van een auto en ik snap die trend niet goed want die koe moest sowieso naar de slager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

En dan nu Volvo.. :X. Ik ging ervanuit dat de Volvo Google Assistant identiek zou zijn aan die op m'n telefoon (en Nest). Helaas niet. Ten eerste verstaat deze (afaik) enkel óf Engels, óf Nederlands, en niet beide.
Ik vind het vooral erg moeilijk navigeren naar buitenlandse adressen via spraak.
Zelfs als ik probeer het adres "nederlands" achtig uit te spreken werkt het eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

nujtrug schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:43:
[...]

Mijn garagepoort heb ik gewoon "Garagepoort" genoemd in de Google Home app. Deze commando's werken dan voor mij in de wagen:
  • "Is de garagepoort open?"
  • "Open de garagepoort" (en dan vraagt ze een PIN)
Heb jij je hek ook effectief "Hek" genoemd in Google Home?
En al eens iets geprobeerd als "Hey Google, open het hek van mijn woning"?

Of de Vlaamse benaming gebruiken in Google Home: "Poort" 8)7
Voor het woord "Garage" zou dat sowieso niet moeten uitmaken, Engels of Nederlands 🫤.

Maargoed, eigenlijk komt het erop neer dat de Volvo Google Assistant gewoon simpele 'Google Automations' moet uitvoeren (waarmee een Homey Flow wordt gestart), en niets meer dan dat, zoals die op de telefoon dat wél doet. Alle verdere 'slimmigheid' (het omzeilen van pincodes, of verdere condities: als dit, dan dat, tenzij zus, dan zo) hou ik liever in Homey dan dat ik dat voor elkaar probeer te prutsen in de brakke apps van Google of Amazon.

Er is wel een Home Assistant app voor de Volvo, maar om de boel van Homey over te gaan zetten naar Home Assistant, gaat me te ver. Ben ik ook niet voldoende Tweaker voor helaas

[ Voor 7% gewijzigd door DennisMoore op 30-05-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Je zou in HA de Volvo kunnen toevoegen en dan de locatie kunnen gebruiken om de flow in Homey te triggeren als je in de buurt bent. Geen idee of dat goed genoeg werkt of dat er veiligheidsissues zouden zijn voor je. Wellicht kun je in de flow een optie toevoegen dat je een bevestiging vraagt, maar dan moet je alsnog weer je telefoon gebruiken om te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Voor CarPlay gebruikers zou het wel fijn zijn als ze wat van de nieuwe mogelijkheden door gaan voeren:

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

millerman_sf schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:24:
Je zou in HA de Volvo kunnen toevoegen en dan de locatie kunnen gebruiken om de flow in Homey te triggeren als je in de buurt bent. Geen idee of dat goed genoeg werkt of dat er veiligheidsissues zouden zijn voor je. Wellicht kun je in de flow een optie toevoegen dat je een bevestiging vraagt, maar dan moet je alsnog weer je telefoon gebruiken om te bevestigen.
Tja, ik neem aan dat dat ook inhoudt dat er thuis een HA servertje moet gaan draaien, van buitenaf (door de Volvo HA app) bereikbaar. En ik vermoed dat de HA app in de Volvo niet reageert op voice, dus dat betekent bediening via touchscreen-knoppen. (Heeft iemand in dit topic hier de Volvo HA app met dashboard oid in gebruik?) En dat kan dan net zo goed via touch op de Homey-app die toch al op m'n telefoon draait die in de houder zit 😏.
Poort openen/sluiten enkel obv geofencing werkt in mijn ervaring (via de Macrodroid app) soms wel, soms niet, en is niet echt betrouwbaar. Voor de garagedeur is dat eigenlijk sowieso geen goede optie, die wil je naar wens kunnen bedienen.
Bedankt voor het meedenken 👍, maar imo moet Google (Volvo) gewoon hun Assistant eens fixen zodat ie Automations start. Of toestaan (?) dat de Alexa Assistant in Android op voice mag reageren en/of deze ook in de Volvo Playstore toevoegen oid 🤔. #gepruts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:56:
[...]

Ieder zijn ding maar wat mij betreft zijn dat soort gadgets niet nodig. Als ik nou toch iets af-fabriek wat uitgebreider zou willen kunnen kiezen is het bijvoorbeeld (de kleur van) lederen bekleding. Maar dat kan natuurlijk ook achteraf bij een leerinbouwer.
Al dat vega-leer en andere synthetische materialen vind ik zonde van het interieur van een auto en ik snap die trend niet goed want die koe moest sowieso naar de slager)
Ieder idd zn ding. Ik vind dat soort zaken geweldig om te doen. Als ik een nieuwe Android telefoon koop gooi ik er bijv. ook altijd gelijk Nova Launcher op en ga als een malle tweaken. Gewoon leuk om te doen. Dat mag wat mij betreft ook veel meer gaan komen in auto's. Dat je iig de vrijheid om het te doen. Waarbij mensen als jij het absoluut niet verplicht zijn om te doen. laat dat duidelijk zijn. Er valt op gebied van UX nog zoveel te verbeteren aan auto's, zeker ook in onze Volvo's. Zonder er overigens gelijk een heel circus van te maken.

Maar bijv. ik heb nu net een nieuwe Garmin watch en daar kan ik zelf tweaken met widgets en data fields. Zo kan ik zelf bepalen welke data ik zie. En dat zelfs per sport die ik uitvoer of gewoon op de watch zelf. Dit kun je perfect vertalen naar een drivers display. Lijkt me geweldig! heb je een lange roadtrip zoals wij aankomende zomer, dat je de boel deels kan omtoveren tot een roadtrip auto wat je het juiste gevoel geeft.

Leuke is, vroeger in de V40 zat er al zoiets in maar dan heel minimaal. Namelijk dynamische LED verlichting die de kleur bepaalde aan de hand van het weer. Jammer dat dat compleet is stil blijven staan. Al heeft de EX30 nu geloof ik wel 3 of 4 thema's die je auto een bepaalde sfeer moeten geven.

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 30-05-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Ieder idd zn ding. Ik vind dat soort zaken geweldig om te doen. Als ik een nieuwe Android telefoon koop gooi ik er bijv. ook altijd gelijk Nova Launcher op en ga als een malle tweaken. Gewoon leuk om te doen. Dat mag wat mij betreft ook veel meer gaan komen in auto's. Dat je iig de vrijheid om het te doen. Waarbij mensen als jij het absoluut niet verplicht zijn om te doen. laat dat duidelijk zijn. Er valt op gebied van UX nog zoveel te verbeteren aan auto's, zeker ook in onze Volvo's. Zonder er overigens gelijk een heel circus van te maken.

Maar bijv. ik heb nu net een nieuwe Garmin watch en daar kan ik zelf tweaken met widgets en data fields. Zo kan ik zelf bepalen welke data ik zie. En dat zelfs per sport die ik uitvoer of gewoon op de watch zelf. Dit kun je perfect vertalen naar een drivers display. Lijkt me geweldig! heb je een lange roadtrip zoals wij aankomende zomer, dat je de boel deels kan omtoveren tot een roadtrip auto wat je het juiste gevoel geeft.

Leuke is, vroeger in de V40 zat er al zoiets in maar dan heel minimaal. Namelijk dynamische LED verlichting die de kleur bepaalde aan de hand van het weer. Jammer dat dat compleet is stil blijven staan. Al heeft de EX30 nu geloof ik wel 3 of 4 thema's die je auto een bepaalde sfeer moeten geven.
Ik ben ook zo (we zitten hier immers op Tweakers) maar ik vrees dat Volvo op dat gebied niet voor ons is. Geweldige auto verder om mee te rijden, maar op gebied van tech en snufjes moet je bij Volvo niet te veel verwachten, dat is me na een jaar wel duidelijk. Tenzij je geïnteresseert bent in de luchtkwaliteit en hoeveelheid pollen natuurlijk, dan moet je gewoon de laatste updates binnenhalen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
DennisMoore schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:07:
[...]
Maargoed, eigenlijk komt het erop neer dat de Volvo Google Assistant gewoon simpele 'Google Automations' moet uitvoeren (waarmee een Homey Flow wordt gestart), en niets meer dan dat, zoals die op de telefoon dat wél doet.

Er is wel een Home Assistant app voor de Volvo, maar om de boel van Homey over te gaan zetten naar Home Assistant, gaat me te ver. Ben ik ook niet voldoende Tweaker voor helaas
Ikzelf heb weinig ervaring met Google Home/Automations. Heb nu sinds 1 dag een woning in Google Home waar enkel mijn garagepoort in zit (via Home Assistant). Is ook maar alleen de bedoeling dat ik Google Home in de Volvo ga gebruiken.

De Home Assistant app voor Android Automotive heb ik gisteren eens in de Volvo geïnstalleerd maar ook meteen weer verwijderd. Wat een gedrocht. Ik kon precies ook niet filteren welke devices ik nu wel of niet wou zien.
Je krijgt in ieder geval niet je Home Assistant dashboard te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

nujtrug schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:04:
[...]

De Home Assistant app voor Android Automotive heb ik gisteren eens in de Volvo geïnstalleerd maar ook meteen weer verwijderd. Wat een gedrocht. Ik kon precies ook niet filteren welke devices ik nu wel of niet wou zien.
Je krijgt in ieder geval niet je Home Assistant dashboard te zien...
Haha, dan is dat ook meteen weer duidelijk 😄!

Pagina: 1 ... 250 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"