Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
Juancho schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:51:
Tis zo jammer dat je in Maps nog niet de settings hebt die ABRP wel heeft. Dat je bijv. in Maps kan zeggen bij een rit: ik wil pas laden op de route bij die en die snellader als het percentage onder de 10% is. En dat dan voor alle stops die je moet maken op een langere rit. En nog evt wat extra parameters.

Volledige ontzorgen, dat is toch wel de ultieme wens. Wij gaan zoals gezegd eind augustus een roadtrip maken naar en door Noord Spanje en gezien het onze eerste keer is met de P8 (eerste model) ontstaan er toch wat zenuwen of je wel helemaal op Maps kan vertrouwen, of dat je toch een avond moet plannen waarbij je allemaal B en C scenario's gaat opzoeken en noteren.
Ik kan uit ervaring spreken dat GM dat heel goed doet, zelfs wel iets aan de veilige kant. Wij kwamen telkens aan bij een laadplek met nog rond de 20% accu vol...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:44

TD-91

XC40 P8

Hoewel ik wel eens eerder meldingen kreeg en tegenkwam in dit forum rondom aandrijving, is deze nieuw voor mij. Kreeg 'm zo snel ook niet gevonden hier. De melding was even later weer weg. Tijdens de melding begon de auto schokkerig te remmen zodra ik wat gas gaf.
Garage deed het af als een sensor die mogelijk onterecht iets detecteerde.
Iemand ervaring mee? Laten gaan of toch beter laten uitlezen? Over 2 weken net als @Microkid via de snelladers bij Arlon, Frankrijk in. Dus liever geen problemen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDKoMmOycml5Qcoh0gXku_iPd1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNKxp4BDvHeBPAd2wzcqtFuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:24
nujtrug schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Het lijkt er op dat ze luchtzuivering hebben toegevoegd.
[Afbeelding]
Ik heb ook een eerder model (2021), ik krijg dit echt niet te zien :'(

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Morkie69 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Ik heb ook een eerder model (2021), ik krijg dit echt niet te zien :'(
Luchtzuivering zit alleen in de Plus versie en hoger.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Microkid schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Core, Plus en Pro/Ultimate/Ultra is pas later ingevoerd, dacht vanaf model 2022. Mijn XC40 MY23 was initieel een Pro (besteld ergens eind 2021), maar door de lange leveringstermijnen is dit een Ultimate geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:51:
Wij gaan zoals gezegd eind augustus een roadtrip maken naar en door Noord Spanje en gezien het onze eerste keer is met de P8 (eerste model) ontstaan er toch wat zenuwen of je wel helemaal op Maps kan vertrouwen, of dat je toch een avond moet plannen waarbij je allemaal B en C scenario's gaat opzoeken en noteren.
Vorig jaar naar Kopenhagen gereden en na de eerste snellaadbeurt was alle stress weg... ABRP voorbereidingen compleet overboord gegooid. Ben toen wel van Tesla SuC naar SuC gereden.

Dit jaar gebruik ik enkel Shell Recharge van het werk, maar als hij een Tesla SuC voorstelt, ga ik die gewoon volgen.. want een Tesla SuC is de meest stressloze manier van snelladen, altijd plek.. en altijd iets in de buurt om te eten/drinken/plassen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:24
Microkid schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Hihihihihih, dat bestond toen nog niet. De eerste versie had maar 1 type: twin motor AWD. Je had alleen de optie "betere speakers [HK] / sunroof / warmtepomp / 360 camera. De rest was standaard, wat nu vaak optioneel is

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
TD-91 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:52:
Hoewel ik wel eens eerder meldingen kreeg en tegenkwam in dit forum rondom aandrijving, is deze nieuw voor mij. Kreeg 'm zo snel ook niet gevonden hier. De melding was even later weer weg. Tijdens de melding begon de auto schokkerig te remmen zodra ik wat gas gaf.
Garage deed het af als een sensor die mogelijk onterecht iets detecteerde.
Iemand ervaring mee? Laten gaan of toch beter laten uitlezen? Over 2 weken net als @Microkid via de snelladers bij Arlon, Frankrijk in. Dus liever geen problemen ;)

[Afbeelding]
Ik zou voor de zekerheid toch even de dealer de data uit laten lezen. Just to be sure met je vakantietrip in het vooruitzicht....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Hier ook luchtfiltratie - maar daar zat ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten……

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjPfGai2fb0dICW79C14ekUke_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozCY57mUQsS7IChhtZz6FNq1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 22-05-2024 19:26 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:57
Mga1600 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:24:
Hier ook luchtfiltratie - maar daar zat ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten……

[Afbeelding]
Ik had gehoopt dat je dat blaadje ergens in de instellingen kon uitzetten maar niets is minder waar.
Het is hier nog even wennen :)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Daarstraks had ik iets vreemd aan de hand.
Ik vertrok met mijn wagen en was vergeten de kofferklep te sluiten. Na een 100-tal meter bij ons in de straat keek ik in de achteruitkijkspiegel en zag ik helemaal niets. Snel gestopt en kofferklep maar weer gesloten.

Ik weet het, was niet zo slim van me maar ik vind het vreemd dat ik kan rijden met de kofferklep open. Als mijn bestuurdersportier ook maar 1mm niet in het slot zit kan ik geen meter vooruit rijden (en zet ie'm terug in P).

Is het normaal dat je gewoon met kofferklep open kan rijden?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dat lijkt me wel, als je bijv. iets wil vervoeren. Maar als het goed is zie je dan alsnog in je drivers display wel dat je kofferbak open staat. Had ik laatst ook, maar je kan wel gewoon rijden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
nujtrug schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:54:
Daarstraks had ik iets vreemd aan de hand.
Ik vertrok met mijn wagen en was vergeten de kofferklep te sluiten. Na een 100-tal meter bij ons in de straat keek ik in de achteruitkijkspiegel en zag ik helemaal niets. Snel gestopt en kofferklep maar weer gesloten.

Ik weet het, was niet zo slim van me maar ik vind het vreemd dat ik kan rijden met de kofferklep open. Als mijn bestuurdersportier ook maar 1mm niet in het slot zit kan ik geen meter vooruit rijden (en zet ie'm terug in P).

Is het normaal dat je gewoon met kofferklep open kan rijden?
Ook eens meegemaakt, verwonderde mij toen ook dat ze daarvoor geen 'beepje' hadden.

Ook al tich keer vertrokken met het klepje van de laadpoort open of op een kiertje. Dat mocht ook wel een waarschuwing geven. Gelukkig zie ik dat vrijwel altijd direct in de achteruitkijkspiegel 🙂.

Leuk dat de iOS app weer nieuwe features krijgt, maar euhh... hoe zit het met Android? Begint aardig op te lopen zo.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Ook eens meegemaakt, verwonderde mij toen ook dat ze daarvoor geen 'beepje' hadden.

Ook al tich keer vertrokken met het klepje van de laadpoort open of op een kiertje. Dat mocht ook wel een waarschuwing geven. Gelukkig zie ik dat vrijwel altijd direct in de achteruitkijkspiegel 🙂.

Leuk dat de iOS app weer nieuwe features krijgt, maar euhh... hoe zit het met Android? Begint aardig op te lopen zo.
Weet je toch, de programmeurs worden vermoedelijk gesponsord door appel, het is een android systeem maar de IOS gebruikers hebben altijd alles eerder. Maar daar betalen ze dan ook dubbel prijs voor bij aanschaf van de apparatuur natuurlijk :)

Sorry, ik wordt er soms wat sarcastisch van.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:05
daansan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:19:
Wij waren overwegen onze XC40 P8 Ultimate uit 2021 in te ruilen op een extended range versie. De inruilwaarde viel alleen zwaar tegen. Volgens de ANWB zou de auto nog zo’n 39k waard moeten zijn bij inruil bij een merkdealer. Het bod vsn de dealer was zo’n 33k en was niet onderhandelbaar.

Zit de ANWB nu veel te laag in hun schattingen? Of is er met alle overheid gerelateerde onduidelijkheden een dip in de markt? Heeft iemand hier wat zicht op?
Hoeveel km gereden?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
ron65 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:20:
[...]

Weet je toch, de programmeurs worden vermoedelijk gesponsord door appel, het is een android systeem maar de IOS gebruikers hebben altijd alles eerder. Maar daar betalen ze dan ook dubbel prijs voor bij aanschaf van de apparatuur natuurlijk :)

Zelf heb ik er geen bal verstand van, maar iemand die dat wel heeft (en zelf bedrijfsspecifieke apps maakt) vertelde me ooit dat een app maken voor iOS meer rechttoe-rechtaan is omdat hardware (telefoon) en software (iOS versie) altijd hetzelfde zijn, terwijl er bij Android telefoons meer variatie is omdat ‘merken’ hun eigen hardware keuzes maakten en deels ook software aanpassingen bedacht hebben waarmee rekening gehouden moet worden..
Dat kost meer testwerkzaamheden en dus meer tijd.
Ik vind dat logisch klinken.maar ik kan het zelf niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
[...]

Ik denk dat we ook allemaal kunnen beamen dat bij Volvo de Android ontwikkeling in het algemeen wat stroef loopt als we kijken naar wat ze de afgelopen jaren met Android Automotive OS hebben gedaan.
Ik zeg niet dat het aan hun ontwikkelaars ligt maar als je vergelijkt wat bv. Renault al allemaal heeft gedaan met AAOS dan is er wel een verschil (meer specifieke apps beschikbaar + Android Auto). Kan natuurlijk ook aan de beschikbare hardware in de auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:23:
[...]

Zelf heb ik er geen bal verstand van, maar iemand die dat wel heeft (en zelf bedrijfsspecifieke apps maakt) vertelde me ooit dat een app maken voor iOS meer rechttoe-rechtaan is omdat hardware (telefoon) en software (iOS versie) altijd hetzelfde zijn, terwijl er bij Android telefoons meer variatie is omdat ‘merken’ hun eigen hardware keuzes maakten en deels ook software aanpassingen bedacht hebben waarmee rekening gehouden moet worden..
Dat kost meer testwerkzaamheden en dus meer tijd.
Ik vind dat logisch klinken.maar ik kan het zelf niet beoordelen.
ja voor we te ver offtopic gaan, toch even dit:
Elk merk heeft voor zijn telefoons een basis pakket android (het besturingssysteem), en bouwt daarop zijn eigen grafische schil. Ze loijken daardoor per merk anders, maar in basis allemaal hetzelfde.

Tegelijk is er 1 fabrikant die daar heel sterk van afwijkt: Apple, naast de grafische schil hebben zij zelfs een eigen besturingssysteem genomen waardoor zij verreweg het minst compatible zijn met andere merken.
Ze zijn er zelfs zover mee gegaan dat ze er een eigen hardware lijn voor hebben ontworpen aan processoren.

Ik moest vorige week een andere GSM, die ik had was doordat ik struikelde en het ding op de keien viel flink beschadigs, reparatie werd net zo duur als een ander toestel. Niet heel duurzaam, maar ik zorg dat het oude toestel leeg komt en dan naar een recicle punt gaat.
Ik heb serieus gekeken naar refurbished I-Phone, gewoon om die wetreld ook eens te gaan verkennen.
Prijzen waren ca 15% hoger dan een gleodnieuwe android.
Maar als je al op hetzelfde prijsniveau zit, betaal je dus ca 500 euro voor een telefoon met bijv IOS 11 of 12 of een waarvan al bekend is dat de IOS ondersteuning nog maar 2 a 3 jaar zal aanblijven, ik doe doorgaans langer met mijn telefoons.
Het is vooral die prijs.

Maar ik zou het fijn vinden als een Auto met Android besturingssysteem zijn app voor Android ook minstens op hetzelfde niveau houdt als de IOS gebruikers.
Je ziet bij andere automerken dat dit wél lukt, alleen Volvo loopt daarin behoorlijk achter. En daar baal ik van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
ron65 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Ik heb serieus gekeken naar refurbished I-Phone, gewoon om die wetreld ook eens te gaan verkennen.
Maar als je al op hetzelfde prijsniveau zit, betaal je dus ca 500 euro voor een telefoon met bijv IOS 11 of 12 of een waarvan al bekend is dat de IOS ondersteuning nog maar 2 a 3 jaar zal aanblijven, ik doe doorgaans langer met mijn telefoons.
Het is vooral die prijs.
We gaan inderdaad weer offtopic maar zeggen dat je voor 500 euro een refurbished iPhone hebt die niet meer lang ondersteuning zal krijgen is ook niet juist.
Huidige iOS 17 kan zelfs nog draaien op een iPhone XS (van 2018). Voor 500 euro heb je bijvoorbeeld al een refurbished iPhone 12 Pro (van 2020) en dat is een heel goede telefoon, ga je nog jaren plezier van hebben.

Je zou ook kunnen zeggen dat je voor onze XC40 een hoge prijs betaald voor de software die er in zit.

We moeten ook geen appels met peren gaan vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Elk merk heeft voor zijn telefoons een basis pakket android (het besturingssysteem), en bouwt daarop zijn eigen grafische schil. Ze loijken daardoor per merk anders, maar in basis allemaal hetzelfde.

Tegelijk is er 1 fabrikant die daar heel sterk van afwijkt: Apple, naast de grafische schil hebben zij zelfs een eigen besturingssysteem genomen waardoor zij verreweg het minst compatible zijn met andere merken.
Ze zijn er zelfs zover mee gegaan dat ze er een eigen hardware lijn voor hebben ontworpen aan processoren.

Ik moest vorige week een andere GSM, die ik had was doordat ik struikelde en het ding op de keien viel flink beschadigs, reparatie werd net zo duur als een ander toestel. Niet heel duurzaam, maar ik zorg dat het oude toestel leeg komt en dan naar een recicle punt gaat.
Het is vooral die prijs.

Maar ik zou het fijn vinden als een Auto met Android besturingssysteem zijn app voor Android ook minstens op hetzelfde niveau houdt als de IOS gebruikers.
Je ziet bij andere automerken dat dit wél lukt, alleen Volvo loopt daarin behoorlijk achter. En daar baal ik van.
Dat Apple sterk afwijkt is mogelijk dus juist de reden dat de Volvo app bij de iPhone soms wat eerder een stapje verder is. Er zal binnen Volvo vanwege die afwijking een ander team aan werken neem ik aan (en zonder dat het een wedstrijdje met het Android team is).
Maar het klopt niet wat je zegt dat nieuwigheden altijd eerder in de iOS versie zitten - een voorbeeld: het tonen van de omgevingstemperatuur van de auto bijvoorbeeld was just bij de Android versie minstens een maand eerder.

[Zelf heb ik geen uitgebreid oordeel over voordelen of nadelen van IOS vs. Android telefoons. Ik ben ooit ‘toevallig’ via mijn werk Apple gebruiker geworden (nadat Nokia uitgerangeerd was) en daar aan gewend geraakt en er - ook privé - bij gebleven. Maar absoluut niet fanatiek want met mijn iPhone 8 van 7 jaar oud loop ik een heleboel versies achter bij de huidige iPhone 15 en toch werkt alles nog prima en snel en doet het ding nog volop mee met iOS updates. Twee jaar geleden moest ik er een nieuwe accu van 55 euro in laten zetten wat ‘m in de lucht hield. Pas als hij echt een keer instort ga ik me op vervanging oriënteren (niet echt Tweakers-gedrag vrees ik……)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44
Kammika schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:22:
[...]
die van mij kantelen ook niet naar voren. Maar ik hoef ook niet te pompen, ik heb de electrisch verstelbare voorstoelen. Misschien zijn die stoelen niet alleen electrisch , maar hebben ze meer verschillen...
Weird, ik dacht laat ik nog eens kijken of ik de stoel toch verder kan oppompen. Bleek ik opeens nog een heel stuk verder naar boven te kunnen. Nu zit ik nog geen 5cm met mijn hoofd van het dak. Vaag dat dit eerder niet kon toen ik het probeerde.. Zat er zeker iets vast of zo...
Wel blij dat ik nu nóg hoger zit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 18:25
daansan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:19:
Wij waren overwegen onze XC40 P8 Ultimate uit 2021 in te ruilen op een extended range versie. De inruilwaarde viel alleen zwaar tegen. Volgens de ANWB zou de auto nog zo’n 39k waard moeten zijn bij inruil bij een merkdealer. Het bod vsn de dealer was zo’n 33k en was niet onderhandelbaar.

Zit de ANWB nu veel te laag in hun schattingen? Of is er met alle overheid gerelateerde onduidelijkheden een dip in de markt? Heeft iemand hier wat zicht op?
In België willen ze zelfs geen overname doen van een particuliere EV. Hier ook even rondgekeken voor eventueel een nieuwe, maar dat plan ging redelijk vlug in de vuilnisbak. :/

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:21:
[...]
[Zelf heb ik geen uitgebreid oordeel over voordelen of nadelen van IOS vs. Android telefoons. Ik ben ooit ‘toevallig’ via mijn werk Apple gebruiker geworden (nadat Nokia uitgerangeerd was) en daar aan gewend geraakt en er - ook privé - bij gebleven. Maar absoluut niet fanatiek want met mijn iPhone 8 van 7 jaar oud loop ik een heleboel versies achter bij de huidige iPhone 15 en toch werkt alles nog prima en snel en doet het ding nog volop mee met iOS updates. Twee jaar geleden moest ik er een nieuwe accu van 55 euro in laten zetten wat ‘m in de lucht hield. Pas als hij echt een keer instort ga ik me op vervanging oriënteren (niet echt Tweakers-gedrag vrees ik……)
Dat is toch wel het voordeel van een iPhone, de enorm lange ondersteuning. Ik heb in het verleden ook diverse Android telefoons gehad waaronder een aantal uit de duurdere Samsung Galaxy S serie. Fijne telefoons, maar na twee jaar geen OS-updates meer alleen nog de hoognodige security patches vond ik toch wel een aanfluiting. Ook werd ik gek van de Bixby assistent die ik maar niet het zwijgen kon opleggen en op de meest vreemde momenten zijn opwachting maakte.

Toen een keer Apple geprobeerd en een iPhone 11 gekocht. Ondanks de beperkingen van bijvoorbeeld het niet makkelijk toevoegen van Mp3 waar je iTunes voor nodig hebt, e.d. vond ik IOS toch veel intuïtiever en fijner werken. Daarna een iPhone 12 gekocht waar ik drie jaar met veel plezier gebruik van heb gemaakt.
Afgelopen septemper die ingeruild voor een 15 Pro Max omdat ik een groter scherm wilde en wat een fijn toestel is dat! Wel duur, maar ik doe er dan ook heel veel mee en wil er ook minimaal drie jaar mee doen. Het is nu eenmaal een persoonlijk device geworden dus mag best wat kosten. De waardevastheid en dus inruil van een iPhone is trouwens ook altijd erg goed! Trouwens, net als elektrische auto's heeft de iPhone met de 15 serie nu ook een 80% laadinstelling om de batterij te sparen. De batterij in de 15 Pro Max is zo groot dat ik makkelijk twee dagen doe met een betterij geladen op 80%. Dit zal behoorlijk gaan schelen met de levensduur verwacht ik.

Excuses voor het off-topic gaan.. : O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 14:30
[...]

Is het niet dat een doorsnee iOS telefoon persoon gemiddeld meer centen heeft dan een doorsnee Adroid telefoon persoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Warpozio schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Is het niet dat een doorsnee iOS telefoon persoon gemiddeld meer centen heeft dan een doorsnee Adroid telefoon persoon?
Off-topic maar dat durf ik tegenspreken. Er zijn genoeg 'arme' mensen die toch met een iPhone rondlopen, al geven ze hun laatste cent eraan. Ikzelf kan makkelijk een iPhone betalen, maar wil het geld er gewoon niet aan geven omdat ik zie dat ik met Android evenveel of meer kan voor een fractie van de prijs. Ben ook geen fan van het gesloten systeem dat Apple hanteert, dat weiger ik te steunen. Dus bij mij is het principieel maar ik ben maar in de minderheid op dat gebied vrees ik.

Maar om terug ontopic te gaan, een iPhone heeft bij Volvo wel tal van voordelen op dit moment:
- CarPlay vs ontbreken van AA voor Android
- meer features in de app dan Android
- een Volvo app voor de Apple Watch vs geen app voor WearOS

Nu ja, het is wat het is. Als ik zie waarmee de Chinezen tegenwoordig uitpakken in hun auto's dan moeten de 'legacy' fabrikanten toch gaan opletten denk ik. BYD, Xiaomi, Nio die bouwen computers met een auto eromheen (beetje zoals Tesla) en als Tweaker vind ik dat toch zeer fascinerend. Volvo lijkt wat oubollig tegenwoordig op dat gebied en dat zie ik niet snel veranderen. Denk dat simplicity en safety bovenaan hun lijstje staan. Als ze de jongere generaties willen aanspreken, zullen ze daar toch moeten bijsturen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Largamelion schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Nu ja, het is wat het is. Als ik zie waarmee de Chinezen tegenwoordig uitpakken in hun auto's dan moeten de 'legacy' fabrikanten toch gaan opletten denk ik. BYD, Xiaomi, Nio die bouwen computers met een auto eromheen (beetje zoals Tesla) en als Tweaker vind ik dat toch zeer fascinerend. Volvo lijkt wat oubollig tegenwoordig op dat gebied en dat zie ik niet snel veranderen. Denk dat simplicity en safety bovenaan hun lijstje staan. Als ze de jongere generaties willen aanspreken, zullen ze daar toch moeten bijsturen denk ik.
Voor mij was dat net één van de redenen waarom ik een C40 had gekozen trouwens. Hij ziet eruit en gedraagt zich zoals ik verwacht dat een wagen zich gedraagt. Enkel de energiebron en aandrijving is moderner.

Natuurlijk zal dat bij andere mensen misschien anders zijn, maar ik denk dat die groep van mensen op dit moment nog in de minderheid zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
[...]

Maar om terug ontopic te gaan, een iPhone heeft bij Volvo wel tal van voordelen op dit moment:
- CarPlay vs ontbreken van AA voor Android
- meer features in de app dan Android
- een Volvo app voor de Apple Watch vs geen app voor WearOS
In verband met de Apple Watch app: zijn er nog mensen die "Brandstof 1km" zien staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjofTDDOBVprgXbtQ4SqsQU32sg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QLW4GnFMjkJmXYrrU16OyWbA.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:26
nujtrug schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:52:
[...]

In verband met de Apple Watch app: zijn er nog mensen die "Brandstof 1km" zien staan?
[Afbeelding]
Yes... dat niet alleen, als ik helemaal omlaag swipe dan zie ik ook altijd een app-versie vermeld staan die er 1 achterloopt bij de versie op de iPhone (nu dus 5.40.0 op de watch om 5.41.0 op de iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Nu ik een tijdje met de XC40 op pad ben, mis ik toch wel wat features die ik wel had verwacht.

- Navigeren naar contactpersonen
- Agenda integratie in navigatie

Zitten die er gewoonweg niet in of moet ik daarvoor iets aanzetten?

Via CarPlay is het wel te regelen, maar daar mis ik dan weer de integratie met de auto in Apple Kaarten.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
exepti0n schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:04:
Nu ik een tijdje met de XC40 op pad ben, mis ik toch wel wat features die ik wel had verwacht.

Via CarPlay is het wel te regelen, maar daar mis ik dan weer de integratie met de auto in Apple Kaarten.
Voor zover ik weet zit er dat allemaal (nog) niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:17
Ik ben (ondanks dat ik veel om tech en computers geef) eigenlijk wel tevreden met wat Volvo biedt. Een basis app, en (voor mij functionele) software.
Ik mis een paar dingetjes (goede USB MP3 integratie, muziek en OTA in drivers display, en wat laadinstellingen) maar verder werkt het voor mij wonderbaarlijk goed, zonder veel problemen waar jullie tegenaan lopen. Ik hoef zelf geen rijdende Chinese computer, voor mij een reden voor Volvo te kiezen.

Wel hoop ik dat de ondersteuning voor Android auto nog lang is (alleen al het feit dat je nooit, maar dan ook nooit je navigatie kaarten hoeft te updaten :) ) en de veiligheid minimaal de komende 10 jaar is gegarandeerd.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Nope, ik zie x % en de km's die ik nog kan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
RigolleM schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:49:
[...]

Nope, ik zie x % en de km's die ik nog kan rijden...
Heb app eens van de Watch verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heb nu versie 5.41.0 op de Watch maar nog steeds “Brandstof 1km”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
exepti0n schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:04:

Navigeren naar contactpersonen kan ik gewoon vanuit Maps, op voorwaarde dat het adres is ingevuld bij die contactpersoon in mijn Google Contacts. Twee opmerkingen daarbij:

- De naam van het contact komt niet in de recente lijst nadat je er naartoe genavigeerd hebt, enkel het adres.
- Google wijzigt om de haverklap het adres bij sommige contacten. Er wordt dan een spatie, komma, regel of postcode verwijderd en dan herkent hij het adres niet meer omdat de straat en gemeente 1 woord vormen. Het contact is dan niet meer zichtbaar in GM in de auto tot ik het adres weer corrigeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Largamelion schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:48:
[...]
Navigeren naar contactpersonen kan ik gewoon vanuit Maps, op voorwaarde dat het adres is ingevuld bij die contactpersoon in mijn Google Contacts.
Dat is bij mij het geval, de contactpersoon staat in Google Contacts met een adres.

Echter als ik zoek op de naam van de contactpersoon in Maps in de auto dan komt de naam met het adres niet naar voren, iets dat Google Maps op mijn iPhone wel doet.

Ik vermoed een permissie dingetje maar heb geen idee waar ik die moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
nujtrug schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:44:
[...]

Heb app eens van de Watch verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heb nu versie 5.41.0 op de Watch maar nog steeds “Brandstof 1km”.
Ik heb nog versie 5.40.0 zie ik nu pas... zal maar niet upgraden dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 14:30
[...]
Off-topic maar dat durf ik tegenspreken. Er zijn genoeg 'arme' mensen die toch met een iPhone rondlopen, al geven ze hun laatste cent eraan.
In dit topic over Volvo rijders zal het aantal 'arme" mensen eerder beperkt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

exepti0n schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Dat is bij mij het geval, de contactpersoon staat in Google Contacts met een adres.

Echter als ik zoek op de naam van de contactpersoon in Maps in de auto dan komt de naam met het adres niet naar voren, iets dat Google Maps op mijn iPhone wel doet.

M'n iPhone is via BT gekoppeld aan de auto. Ik kan wel bellen naar contactpersonen, maar niet navigeren. Een opdracht als "hey Google, rij naar Pietje Puk" werkt gewoon niet. Blijft toch heel bijzonder die integratie...

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:07
Warpozio schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:52:
[...]

In dit topic over Volvo rijders zal het aantal 'arme" mensen eerder beperkt zijn ;)
Nou … die Volvo is duur genoeg geworden zodat je daarna een iPhone niet meer kan betalen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Tranquility schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Dat is toch wel het voordeel van een iPhone, de enorm lange ondersteuning. Ik heb in het verleden ook diverse Android telefoons gehad waaronder een aantal uit de duurdere Samsungs uit de Galaxy S serie. Fijne telefoons, maar na twee jaar geen OS-updates meer alleen nog de hoognodige security patches vond ik toch wel een aanfluiting.
Dit klopt niet want dat is gewoon minimaal 4 jaar bij Samsung.
Ook werd ik gek van de Bixby assistent die ik maar niet het zwijgen kon opleggen en op de meest vreemde momenten zijn opwachting maakte.
Bixby kan je prima uitzetten.
Trouwens, net als elektrische auto's heeft de iPhone met de 15 serie nu ook een 80% laadinstelling om de batterij te sparen. De batterij in de 15 Pro Max is zo groot dat ik makkelijk twee dagen doe met een betterij geladen op 80%. Dit zal behoorlijk gaan schelen met de levensduur verwacht ik.
Dit heeft Android al heel lang. Zowel ingebakken in Android als dat je het via een tasker kan instellen. Ik laad mijn S serie van Samsung al heel lang op tot 80% bij normaal dagelijks gebruik.

Tot zover mijn off topic bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Juancho schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:00:
[...]
Dit klopt niet want dat is gewoon minimaal 4 jaar bij Samsung.
[...]
Bixby kan je prima uitzetten.
[...]
Dit heeft Android al heel lang. Zowel ingebakken in Android als dat je het via een tasker kan instellen. Ik laad mijn S serie van Samsung al heel lang op tot 80% bij normaal dagelijks gebruik.

Tot zover mijn off topic bijdrage.
Het is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik mijn laatste Android toestel had, dus er zal ongetwijfeld het e.e.a. verbeterd zijn. Maar ik vind de iPhone gewoon lekker werken dus blijf ik daar bij en heb ik geen behoefte om (weer) over te stappen. Tenzij Apple de volgende telefoons meer dan €2000,- gaat laten kosten. Ik heb ook mijn grenzen. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kammika
Ik moet kennelijk nieuwe bookmarks in mijn browser aanmaken. Ik had een Volvo xc40 discussie gebookmarked maar ben kennelijk op een iPhone vs Android link uitgekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
50250 nu

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Warpozio schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Dat was tot ze alles van Apple aanschaften, daarna was het banksaldo flink geplunderd en had de android gebruiker meer over ;)

Vandaag weer eens een zeer traag MAPS, duurde ca 4 minuten voor ik een route kon plannen.
Eenmaal op gang, ging het wel weer.
Er is toch wat gebeurd met die mislukte 3.03 OTA laatst, naja, nog een paar weekjes dan gaan ze het weer helemaal fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Put007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09 18:22
Had ik voor de kerst ook. Ze geven echt bedroevend weinig terug. Auto kostte 58k, was nog geen 2 jaar oud met 60.000 op de teller boden ze inruil 28k ex btw. Is hem toen niet geworden.
Bij welke dealer was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Put007 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Had ik voor de kerst ook. Ze geven echt bedroevend weinig terug. Auto kostte 58k, was nog geen 2 jaar oud met 60.000 op de teller boden ze inruil 28k ex btw. Is hem toen niet geworden.
Ik stuur je wel even een pm

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
[...]
De inruil van mijn Ampera-e met 50k op de klok met een nagenoeg nieuwe accu bracht ook teleurstellend weinig op na diverse offertes voor een nieuwe EX30. Uiteindelijk afgelopen januari bij een Volvo dealer in Hogeveen een mooie demo XC40 MY24 gevonden met slechts 3500km op de klok in precies de uitvoering die ik wilde en daar een betere deal mee kunnen maken, maar dan nog hield het niet echt over. Omdat er maar 3500km op de teller stond scheelde me dat wel ruim €8000,- in vergelijking wanneer ik hem zelf nieuw had samengesteld in de configurator, dus dat compenseerde de boel weer aardig.

Elektrische auto's zijn tweedehands gewoon weinig waard. Vooral nu de markt ook wordt overspoeld met Chinese merken als BYD met lager geprijsde modellen die er best leuk uitzien. Alleen durfde ik geen Chinees te kopen. Hoe is de kwaliteit, hoe is de service, reparatiegevoeligheid, de beschikbaarheid van onderdelen na een paar jaar? Ik wilde die gok gewoon niet nemen.

Ben dus wel erg blij met mijn keuze maar ik zou de volgende keer om deze reden wel eens private lease of CbV kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Mijne is van 11 juni 2021 55k op de teller. (P8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
exepti0n schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Met spraak naar een contactadres instellen lukt niet.

Als je in het menu van de telefoon de lijst met ieder contact op een regel hebt kan je rechts op het pijltje drukken en navigeert hij naar het contactadres.

In het menu van de navigatie kan je via bewaard ook de contacten vinden en er naar toe navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Waterblok schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:02:
In het menu van de navigatie kan je via bewaard ook de contacten vinden en er naar toe navigeren.
In Google Maps kan je idd gewoon via het menu 'bewaard' en dan 'contacten' navigeren naar jouw Google contacten, zo doe ik het altijd. Ik mis dan wel de naam van het contact in mijn 'recente bestemmingen' nadien, daar toont hij enkel het adres. Zou nog net iets handiger werken moest hij daar ook de naam van het contact vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat geldt ook voor bijv openbare laadpalen in je woonwijk. Die worden ook niet getoond maar moet je zoeken via favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:12
Largamelion schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:53:
[...]
In Google Maps kan je idd gewoon via het menu 'bewaard' en dan 'contacten' navigeren naar jouw Google contacten, zo doe ik het altijd. Ik mis dan wel de naam van het contact in mijn 'recente bestemmingen' nadien, daar toont hij enkel het adres. Zou nog net iets handiger werken moest hij daar ook de naam van het contact vermelden.
Als je in het zoekscherm de naam van het contact (of een deel daarvan) in tikt komt die bij mij ook als suggestie naar voren. Zo gebruik ik het altijd. In de recente bestemmingen staat idd alleen het adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31

TAA

Liever IRC

[...]
In oktober wordt mijn MY22 P8 3 jaar en heeft nu zo'n 100k op de teller; mag hem nog 2 jaar doorrijden wat ook bijtellingstechnisch gunstig is. Voor de grap misschien toch eens informeren bij het volgende garage bezoek wat de inruil op een nieuwe vergelijkbare EX40 doet... zal me tegen die tijd wel melden hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
[...]

[Afbeelding]
inderdaad rete irritant. In vorige versies zag je het accu percentage en de resterende kilometers zien. Op deze site zag ik wat de verschillen (zouden moeten) zijn tussen de Google builtin en Sensus auto's https://volvo.custhelp.co...-watch-for-volvo-cars-app Het lijkt erop dat de Apple Watch nu dus de weergave geeft voor de Sensus auto's en niet voor AAOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
Vandaag n nieuwe ervaring. Als ik met mn gekoppelde telefoon (Pixel 7) telefoneer, wordt t inkomende geluid niet over 'de carkit' weergegeven.
De microfoon lijkt wel te werken.
Voorheen nooit n issue geweest.....

Ik denk de eerste belpoging na de laatste ota (3.0.3)....
Telefoon al opnieuw opgestart en bluetooth koppeling opnieuw gemaakt.

UPDATE: Hetzelfde probleem met n andere telefoon (iPhone).

Ik kan t geluid ook niet verhuizen van de telefoon naar de auto (knopje reageert wel op telefoon, maar geluid komt niet naar carkit). Kan zo wel geluid naar luidspreker van telefoon halen

Suggesties?

[ Voor 25% gewijzigd door edsub op 24-05-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
edsub schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:48:
Vandaag n nieuwe ervaring. Als ik met mn gekoppelde telefoon (Pixel 7) telefoneer, wordt t inkomende geluid niet over 'de carkit' weergegeven.

Suggesties?
ik heb dat op mijn iphone ook af en toe. Ik moet dan zelf op mijn iphone aangeven dat ik geluid via carkit wil hebben.

Via 3.0.3 werkt bij eea juist weer beter. Ik had best vaak dat als telefoon via carplay verbonden was, na een minuut of 8 er geen geluid meer doorkwam. Heb ik sinds 3.0.3 niet meer gehad (even afkloppen dat dat zo blijft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Ik krijg net de melding dat de camera tijdelijk niet beschikbaar is. Gevolg is dat ik geen beeld heb zowel geen 360 graden beeld als geen beeld op de verschillende camera’s. Het lijkt me een software probleem, als ik op de camera druk duurt het ook een tijdje voordat de melding verschijnt. Ik heb al een reset gedaan, maar het probleem blijft. De sensoren piepen nog wel. Andere mensen dit probleem gehad en eventueel een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
jswinkels schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:06:
Ik krijg net de melding dat de camera tijdelijk niet beschikbaar is. Gevolg is dat ik geen beeld heb zowel geen 360 graden beeld als geen beeld op de verschillende camera’s. Het lijkt me een software probleem, als ik op de camera druk duurt het ook een tijdje voordat de melding verschijnt. Ik heb al een reset gedaan, maar het probleem blijft. De sensoren piepen nog wel. Andere mensen dit probleem gehad en eventueel een oplossing hiervoor?
Lang geleden ook wel eens gehad. Bij mij hielp een reset met de homeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Kammika schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:20:
[...]

ik heb dat op mijn iphone ook af en toe. Ik moet dan zelf op mijn iphone aangeven dat ik geluid via carkit wil hebben.

Via 3.0.3 werkt bij eea juist weer beter. Ik had best vaak dat als telefoon via carplay verbonden was, na een minuut of 8 er geen geluid meer doorkwam. Heb ik sinds 3.0.3 niet meer gehad (even afkloppen dat dat zo blijft ;-)
Dat transporteren van geluid werkt wel, maar geluid komt niet door de carkit. Terug naar telefoon kan wel.
Zelfde situatie met andere telefoon

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Een weekje zuinig rijden naar 't werk...van 90% naar 31%, 357.1 km = 605 km range :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6X8Mo-AbgFKLwurK8bPmNKkDWTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZv2TDUreX1PM7iFE7m4F0i6.jpg?f=fotoalbum_large

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
edsub schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:48:

UPDATE: Hetzelfde probleem met n andere telefoon (iPhone).

Ik kan t geluid ook niet verhuizen van de telefoon naar de auto (knopje reageert wel op telefoon, maar geluid komt niet naar carkit). Kan zo wel geluid naar luidspreker van telefoon halen

Suggesties?
Na t scherm (centrale knop vasthouden) gereset te hebben functioneert t geluid via 'de carkit' weer zoals het hoort.

Opgelost dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:03
jswinkels schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:21:
[...]

inderdaad rete irritant. In vorige versies zag je het accu percentage en de resterende kilometers zien. Op deze site zag ik wat de verschillen (zouden moeten) zijn tussen de Google builtin en Sensus auto's https://volvo.custhelp.co...-watch-for-volvo-cars-app Het lijkt erop dat de Apple Watch nu dus de weergave geeft voor de Sensus auto's en niet voor AAOS.
Welke softwareversie geeft je watch aan? Mijne geeft 5.40.0 aan, de iOS app zegt 5.41.0

Hier werkt alles nog prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
DoubleDot schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Welke softwareversie geeft je watch aan? Mijne geeft 5.40.0 aan, de iOS app zegt 5.41.0

Hier werkt alles nog prima in ieder geval.
Ik heb exact dezelfde versie als jij op zowel iOS als WatchOS. Mijn auto zit op 3.0.3 ik weet niet of dat misschien nog uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Mga1600 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Lang geleden ook wel eens gehad. Bij mij hielp een reset met de homeknop.
Reset hielp bij mij dus niet. Inmiddels net weer een ritje gemaakt. Op de heenweg werkte het nog niet. 20 minuten later op de terugweg waren de camera’s weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
jswinkels schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb exact dezelfde versie als jij op zowel iOS als WatchOS. Mijn auto zit op 3.0.3 ik weet niet of dat misschien nog uit maakt.
Ook 3.0.3.. bizar. Watch eens herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
DoubleDot schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:55:
[...]

Ook 3.0.3.. bizar. Watch eens herstarten?
Mijn Watch app toonde eerst ook 5.40.0 terwijl ik op mijn iPhone al 5.41.0 had. Ik heb de Watch app gewoon eens even verwijderd en opnieuw toegevoegd en toen had deze ook versie 5.41.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Largamelion schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:53:
[...]
Het item “Contacten” staat wel onder “Bewaard” maar zegt vervolgens dat er geen contactpersonen zijn. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
nujtrug schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:43:
[...]

Mijn Watch app toonde eerst ook 5.40.0 terwijl ik op mijn iPhone al 5.41.0 had. Ik heb de Watch app gewoon eens even verwijderd en opnieuw toegevoegd en toen had deze ook versie 5.41.0.
Ik heb inmiddels wel de 5.41.0 app op mijn horloge, maar nog steeds zie je de 1km bij de brandstof en geen % en range bij de accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4O_Fjq3SJEy6Xl7qZjhL8y41gg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f2vkGWaFy8lok9EuPAcp9sLl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qskvVeNCpiku9oyXJdV8NmhhB-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v8rv1bf4TckENTNvI4Tp1x6o.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:22
Ik heb de auto nu 1 maand (XC40 essential).

Hij rijd heerlijk, maar er zijn een aantal dingen die me tegenvallen.

1 daarvan is dat het laden bij FastNed zeer langzaam gaat, laatst haalde ik 30 KW.
Nou hebben ze me verteld dat je het laadstation moet ingeven in google maps zodat de accu wordt gepreconditioneerd, volgens de dealer kan je dan 175 KW laden. Dit heb ik dan ook gedaan, de rit duurde 45 minuten, je zou denken dat die dan wat sneller zou laden.

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Heb mijn EX40 SMER ultra black edition nu een maand. Echt een top auto. Er valt me echter 1 ding op en dat is dat het lijkt alsof je twee veren (bij linker en rechterbeen) in de bestuurdersstoel kan voelen als je zit. Het is niet de steunbalk waar mensen het nog wel eens over hebben. Andere mensen met een vergelijkbaar gevoel? Ik heb de nubuck microtech stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:05
Jetro schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:44:

1 daarvan is dat het laden bij FastNed zeer langzaam gaat, laatst haalde ik 30 KW.
Nou hebben ze me verteld dat je het laadstation moet ingeven in google maps zodat de accu wordt gepreconditioneerd, volgens de dealer kan je dan 175 KW laden. Dit heb ik dan ook gedaan, de rit duurde 45 minuten, je zou denken dat die dan wat sneller zou laden.

Wat doe ik fout ?
Ik heb ook een Essential en laatst ook bij Fastned geladen zonder preconditioning en een buitentemperatuur rond de 18 graden. De maximale laadsnelheid hangt sterk af van de acculading en de buitentemperatuur (lees accutemperatuur). Ik doe het even uit mijn hoofd: 135kWh bij 20% acculading. 100kWh bij 40% acculading. 80kwh bij 60% acculading. Daarna ben ik gestopt met het laden. Maar je kunt je voorstellen dat de laadstroom bij 80% acculading nog minder is. Er zijn wel grafiekjes van te vinden op het internet. https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360015416118-Volvo

Ps. Een XC40 Essential met 69kWh accu haalt maximaal 135kWh. De EX40 Essential kan sneller laden. Idd 175kW dacht ik.

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jetro schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:44:

Wat doe ik fout ?
Belangrijkste data wat mist is idd met welk percentage je bij FastNed aan kwam. En weet je verder zeker dat je niet per ongeluk aan een 50kW stekker zat?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 25-05-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05 16:11
jswinkels schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Ik heb inmiddels wel de 5.41.0 app op mijn horloge, maar nog steeds zie je de 1km bij de brandstof en geen % en range bij de accu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb op mijn MY23 nog versie 2.14.3 draaien, op de iPhone 5.41.0 en op de Watch 5.40.0. Op de Watch geeft hij bij mij nog wel het percentage en resterende actieradius aan. Dus misschien zit het in de combi MY21 en versie 3.0.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
Plead schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:49:
[...]

Ik heb ook een Essential en laatst ook bij Fastned geladen zonder preconditioning en een buitentemperatuur rond de 18 graden. De maximale laadsnelheid hangt sterk af van de acculading en de buitentemperatuur (lees accutemperatuur). Ik doe het even uit mijn hoofd: 135kWh bij 20% acculading. 100kWh bij 40% acculading. 80kwh bij 60% acculading. Daarna ben ik gestopt met het laden. Maar je kunt je voorstellen dat de laadstroom bij 80% acculading nog minder is. Er zijn wel grafiekjes van te vinden op het internet. https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360015416118-Volvo

Ps. Een XC40 Essential met 69kWh accu haalt maximaal 135kWh. De EX40 Essential kan sneller laden. Idd 175kW dacht ik.
Dat verklaart het, hij zat op 70%, was eerste keer proberen bij FastNed. Duidelijk, thanks.

Alleen verkooppraatje klopt dus niet,

“Hij is in 27 minuten vol meneer”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
Nog iets wat bij mij niet echt goed werkt is Apple CarPlay.

Ik moet regelmatig het entertainment systeem resetten door de home knop lang in te drukken.

De iPhone wordt namelijk niet meer herkent, pas na reset werkt het weer.

Kan dit te maken het hebben dat de telefoon ook via Buetooth verbind ? Zo van wie het eerst komt die het eerst maalt ?

Ik gebruik MS Teams voor mijn werk, heb dus de iPhone nodig, heb nu al 4 keer gehad dat CarPlay niet opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Jetro schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:38:

Ik moet regelmatig het entertainment systeem resetten door de home knop lang in te drukken.

Kan dit te maken het hebben dat de telefoon ook via Buetooth verbind ? Zo van wie het eerst komt die het eerst maalt ?

Ik gebruik MS Teams voor mijn werk, heb dus de iPhone nodig, heb nu al 4 keer gehad dat CarPlay niet opstart.
Ik zou ook even het kabeltje en de oplaadpoort checken. Heb ook dit soort problemen gehad. 1x was de oplaadpoort vies, de andere keer slecht kabeltje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Jetro schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Dat verklaart het, hij zat op 70%, was eerste keer proberen bij FastNed. Duidelijk, thanks.

Alleen verkooppraatje klopt dus niet,

“Hij is in 27 minuten vol meneer”
Ja dat klopt wel bij de EX40 met 70kWh accu.
Bij DC-laden gaat men van de "standaard" uit dat 10% leeg is en 80% vol is. De XC40 met 69kWh accu is dat 34 minuten.
https://ev-database.org/n...C40-Recharge-Single-Motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
Plead schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:23:
[...]

Ja dat klopt wel bij de EX40 met 70kWh accu.
Bij DC-laden gaat men van de "standaard" uit dat 10% leeg is en 80% vol is. De XC40 met 69kWh accu is dat 34 minuten.
https://ev-database.org/n...C40-Recharge-Single-Motor
OK weer wat geleerd 🧐

In een half uur van 10% naar 80%. Heb hen nog niet zo leeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
En dan heb ik nog iets,

De rittenregistratie werkt niet.

Heb alles naar mijn weten goed staan in de instellingen, privacy en locatie staat op altijd aan.

In de App staat dat rittenregistratie is ingeschakeld. En “ Ik kan mijn ritten niet zien” en dat klopt.

Uw auto vinden werkt trouwens wel, kan netjes zien waar die staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Jetro schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:03:
En dan heb ik nog iets,

De rittenregistratie werkt niet.

Heb alles naar mijn weten goed staan in de instellingen, privacy en locatie staat op altijd aan.

In de App staat dat rittenregistratie is ingeschakeld. En “ Ik kan mijn ritten niet zien” en dat klopt.

Uw auto vinden werkt trouwens wel, kan netjes zien waar die staat.
Zou moeten werken. Ook op het middendisplay geactiveerd?

https://www.volvocars.com...1db79c1a4c0a8b04c14da7cf4

[ Voor 6% gewijzigd door Plead op 25-05-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Heb net 10 Apps via de Play Store handmatig geüpdatet. Dit terwijl automatisch updaten via "WiFi of dataverbindingen die geleverd worden door je auto of provider" aan staat.
Had verwacht dat updaten automatisch gaat.
Tevens Google Chrome Beta browser gedownload.

[ Voor 18% gewijzigd door Plead op 25-05-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
Drivers Journal vs Rittenregistratie.

Die link had ik niet door, dat is dus hetzelfde. Komt nog bij dat ik Waze heb geïnstalleerd waardoor de drivers journal app verdween van het scherm onder het drop-down menu.

Anyway heb de app gevonden, opgestart en geüpdatet. Toen kwam de melding dat ik locatie en autogegevens toestemming moest aanzetten.

Als het goed is werkt het nu, ga morgen checken, moet natuurlijk eerst gaan rijden.

Wel moeilijk om de juiste info te vinden, ben blij met dit forum, bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
Kort verslagje t.a.v. laden op een lange reis naar Zuid-Spanje: millerman_sf in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Verder echt enorm blij met de XC40, rijdt nog een slag relaxter dan de ook erg luxe uitgevoerde V40 die ik hiervoor had. En de 360 cameras komen goed van pas in de krappe parkeergarages in Spanje en Frankrijk.

2 dagen achter elkaar gaan laden bij Ionity in Casabermeja, beide keren alle 4 de laadplekken bezet door een heel testteam van Audi. Gelukkig zetten ze netjes 1 auto even aan de kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDfh_FYOE030zPPBU_LAeKFBtY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxWmlcK2pnTgmpilGq1A01Or.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
Emptyy schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:49:
Heb mijn EX40 SMER ultra black edition nu een maand. Echt een top auto. Er valt me echter 1 ding op en dat is dat het lijkt alsof je twee veren (bij linker en rechterbeen) in de bestuurdersstoel kan voelen als je zit. Het is niet de steunbalk waar mensen het nog wel eens over hebben. Andere mensen met een vergelijkbaar gevoel? Ik heb de nubuck microtech stoelen.
Van wat ik heb gelezen (omdat ik wel last heb van de steunbalk) zouden dit de aansluitpunten voor de stoelverwarming kunnen zijn die mogelijks iets te hoog in je stoel zitten. Echter weet ik niet of die info accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
DoubleDot schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Van wat ik heb gelezen (omdat ik wel last heb van de steunbalk) zouden dit de aansluitpunten voor de stoelverwarming kunnen zijn die mogelijks iets te hoog in je stoel zitten. Echter weet ik niet of die info accuraat is.
Thnx! Heb je linkje waar je die info hebt gelezen? Ben wel benieuwd. Heb jij al contact gehad met de dealer over die steunbalk? Hoor daar toch ook wel wat mensen over. Snap het idee van veiligheid, maar wellicht dat ze iets meer vulling moeten toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
Emptyy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Thnx! Heb je linkje waar je die info hebt gelezen? Ben wel benieuwd. Heb jij al contact gehad met de dealer over die steunbalk? Hoor daar toch ook wel wat mensen over. Snap het idee van veiligheid, maar wellicht dat ze iets meer vulling moeten toevoegen?
Ivm de "prongs": https://www.xc40forum.com/threads/driver-seat.4308/

Ivm de balk heb ik inderdaad contact gehad en hij gaf aan dat het inderdaad af en toe eens voorvalt dat ze hier melding van krijgen. Een oplossing tot zo ver niet, maar ik ga dit uiteraard wel opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
DoubleDot schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Ivm de "prongs": https://www.xc40forum.com/threads/driver-seat.4308/

Ivm de balk heb ik inderdaad contact gehad en hij gaf aan dat het inderdaad af en toe eens voorvalt dat ze hier melding van krijgen. Een oplossing tot zo ver niet, maar ik ga dit uiteraard wel opvolgen.
Ben benieuwd. Ik ga melding maken van de harde punten die ik voel op de plekken zoals aangegeven op de foto. Ben zo te zien niet de enige…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMtZFHNQmcEjMgSleCbHLf2Fznw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJh5hB2cCCgHTD1Ofxw9PrSs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emptyy
Trouwens nog geen foto’s van de Black Edition gezien, maar hier een paar foto’s van mijne! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TB6nTuvO-9GGPecHFsKic1-UUAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7f6xN0i03NmNDEHryx701Nz9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI14opb8L04CTlAhN_v_vi6ReIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbglP7BJbzfqmOAEBGNGWM9u.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii3NLsegbhgkOT9Kja7O75uwyZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UiDacpqKidtFZPV4fTE8ACur.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Emptyy op 26-05-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Emptyy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:54:
Trouwens nog geen foto’s van de Black Edition gezien, maar hier een paar foto’s van mijne! [Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwarter kunnen ze hem niet maken denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
nujtrug schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:17:
[...]

Zwarter kunnen ze hem niet maken denk ik :+
Ik zie nog een paar letters die zwart kunnen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kp_itXOA5gLxNYjOF4XGy6-2DWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IapdybyeNXir3xUKMXlXABlD.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Emptyy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:44:
[...]

Ben benieuwd. Ik ga melding maken van de harde punten die ik voel op de plekken zoals aangegeven op de foto. Ben zo te zien niet de enige…

[Afbeelding]
Ik zie dat je de stoelverlenging helemaal ingeschoven hebt….als je die iets uittrekt…voelt het dan nog hetzelfde?

De zit is ‘stevig’ in deze auto maar het moet niet onaangenaam zijn vanzelfsprekend. Ik kan zelf een goede zit vinden door de zitting niet te ver achterover te kantelen (voorkant gelijk met de achterkant) , de stoelverlenging uit te trekken en de lendesteun laag in mijn rug een beetje te laten duwen. Daarmee hou ik het uren vol.

[ Voor 25% gewijzigd door Mga1600 op 27-05-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
Mga1600 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:54:
[...]

Ikmzie dat je de stoelverlenging helemaal ingeschoven hebt….als je die iets uittrekt…voelt het dan nog hetzelfde?

De zit is ‘stevig’ in deze auto maar het moet niet onaangenaam zijn vanzelfsprekend. Ik kan zelf een goede zit vinden door de zitting niet te ver achterover te kantelen (voorkant gelijk met de achterkant) , de stoelverlenging uit te trekken en de lendesteun laag in mijn rug een beetje te laten duwen. Daarmee hou ik het uren vol.
Als ik de stoelverlenging uittrek wordt het nog erger. Daarom heb ik ‘m ingeklapt 🥲 heb zojuist mailtje naar de dealer gestuurd om hier melding van te maken. Kan niet kloppen dit, als je er met je handen op drukt voelt het als een te hoge stoelveer ofzo. Je kunt het ook indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
Emptyy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:44:
[...]

[Afbeelding]
Net eens gaan voelen in mijn wagen, ik heb die punten ook, doen me nu wel meer denken aan druksensoren van de stoel. Voor zover ik weet heb ik van deze geen last, dus ook dat heeft wellicht weer te maken met zitpositie.. blijf het allemaal maar vreemd vinden. Eerste auto in 15 jaar waar ik zo’n probleem heb met de stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norb
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:04
Emptyy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:54:
Trouwens nog geen foto’s van de Black Edition gezien, maar hier een paar foto’s van mijne! [Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe kan de laadaansluiting bij jou aan de rechter kant zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Norb schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:15:
[...]

Spiegelbeeld, vertel eens even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
Norb schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:15:
[...]

Foto per ongeluk gespiegeld 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Heeft iemand hier al ervaring met de kofferruimte in een RWD versie?

Ik begreep dat, met de switch naar RWD, de kofferruimte van 450l naar 410l is gekrompen. Is dat wat te doen met een gezin met twee kinderen? (Kleuter en baby.)

Reed hiervoor met een BMW 3 Touring PHEV (ook 410l) en dat was vaak vrij krap. Nu met een Skoda Octavia Combi en die koffer is ruim zat voor whatever dat we willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Adrianb schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:01:
Heeft iemand hier al ervaring met de kofferruimte in een RWD versie?

Ik begreep dat, met de switch naar RWD, de kofferruimte van 450l naar 410l is gekrompen. Is dat wat te doen met een gezin met twee kinderen? (Kleuter en baby.)

Reed hiervoor met een BMW 3 Touring PHEV (ook 410l) en dat was vaak vrij krap. Nu met een Skoda Octavia Combi en die koffer is ruim zat voor whatever dat we willen doen.
Daar is geen antwoord op te geven. Hangt er natuurlijk geheel af hoe lang je weg gaat, hoeveel kleding enz je meeneemt enz. Ik heb er voor 1 week Frankrijk een koffer in gemikt en wat zachte reistassen voor 2 personen, dat gaat prima. En onder de plank is nog ruimte voor wat klein spul. En nog wat ander spul in de frunk gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacob.korf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:53
Heeft de EX40 ER single motor laatste versie een beetje goed bereik? WLTP geloof ik wel na 2 EV's.
Iemand bijv. het volgende getest?
Snelweg continue winter/zomer

Ik vertrouw de databases van whattherange en ev database niet zo omdat die volgens mij ook oudere versies meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

Jetro schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 18:38:

Als dit gebeurt controleer of je iPhone unlocked is.
Standaard maakt je telefoon geen verbinding met externe aparaten als het scherm gelocked is. Als dit aan staat wordt je telefoon dus 'niet herkend' :)

-----------------

Ik heb zelf ook een fijn iets (XC40 SMER my24).... mijn airco is defect. Er moet nog een vervolgafspraak worden ingepland om het te fixen, maar het schijnt dat er in het airco systeem ergens een klep defect is of vast zit waardoor het koudemiddel niet rond kan.

Kan ergens gebeuren en wordt onder garantie gerepareerd, maar waar ik mij wel over verbaas is dat er nergens een diagnose melding over het defect is geweest. Aan de ene kant is dat niet gek want (zover ik weet) geeft geen enkele auto een melding over de werking van de airco, maar de monteur bij de dealer zei dat dezelfde airco ook gebruikt wordt voor het koelen van de accu bij warm weer en snelladen.
Met dat in het achterhoofd had ik op zn minst een schermmelding verwacht.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Pagina: 1 ... 249 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"