Mga1600 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:23:
[...]
Zelf heb ik er geen bal verstand van, maar iemand die dat wel heeft (en zelf bedrijfsspecifieke apps maakt) vertelde me ooit dat een app maken voor iOS meer rechttoe-rechtaan is omdat hardware (telefoon) en software (iOS versie) altijd hetzelfde zijn, terwijl er bij Android telefoons meer variatie is omdat ‘merken’ hun eigen hardware keuzes maakten en deels ook software aanpassingen bedacht hebben waarmee rekening gehouden moet worden..
Dat kost meer testwerkzaamheden en dus meer tijd.
Ik vind dat logisch klinken.maar ik kan het zelf niet beoordelen.
ja voor we te ver offtopic gaan, toch even dit:
Elk merk heeft voor zijn telefoons een basis pakket android (het besturingssysteem), en bouwt daarop zijn eigen grafische schil. Ze loijken daardoor per merk anders, maar in basis allemaal hetzelfde.
Tegelijk is er 1 fabrikant die daar heel sterk van afwijkt: Apple, naast de grafische schil hebben zij zelfs een eigen besturingssysteem genomen waardoor zij verreweg het minst compatible zijn met andere merken.
Ze zijn er zelfs zover mee gegaan dat ze er een eigen hardware lijn voor hebben ontworpen aan processoren.
Ik moest vorige week een andere GSM, die ik had was doordat ik struikelde en het ding op de keien viel flink beschadigs, reparatie werd net zo duur als een ander toestel. Niet heel duurzaam, maar ik zorg dat het oude toestel leeg komt en dan naar een recicle punt gaat.
Ik heb serieus gekeken naar refurbished I-Phone, gewoon om die wetreld ook eens te gaan verkennen.
Prijzen waren ca 15% hoger dan een gleodnieuwe android.
Maar als je al op hetzelfde prijsniveau zit, betaal je dus ca 500 euro voor een telefoon met bijv IOS 11 of 12 of een waarvan al bekend is dat de IOS ondersteuning nog maar 2 a 3 jaar zal aanblijven, ik doe doorgaans langer met mijn telefoons.
Het is vooral die prijs.
Maar ik zou het fijn vinden als een Auto met Android besturingssysteem zijn app voor Android ook minstens op hetzelfde niveau houdt als de IOS gebruikers.
Je ziet bij andere automerken dat dit wél lukt, alleen Volvo loopt daarin behoorlijk achter. En daar baal ik van.