Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:37
Kensingtonnie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Bij mij ook.

Overigens hoorde ik gisteren ineens een man bij google assistant in plaats van de gebruikelijke dame. Zelf niets aan veranderd 🙃
Dat had ik vandaag ook 😂 ....
Hoe moeilijk kan t zijn om software te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Kensingtonnie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Overigens hoorde ik gisteren ineens een man bij google assistant in plaats van de gebruikelijke dame. Zelf niets aan veranderd 🙃
Dat kan alleen maar een verbetering zijn. Er bestaat geen irritanter stem dan die van dat NL Google zeikwijf... "Sorry, ik begrijp het niet" 🥴.

(Ik hoor zelf echt 1000x liever de (Britse) Alexa mannenstem.)

[ Voor 7% gewijzigd door DennisMoore op 08-05-2024 23:47 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18
Ik heb al lang een mannenstem op de assistent in de wagen, neemt hij dat niet gewoon over van de instellingen in GA op de telefoon? Vind ik veel rustiger dan die vrouwelijke stem, staat al jaren zo ingesteld bij mij, idem op m'n smartwatch.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
caspervc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:34:
Vraagje, iemand die dit herkend?

Zit nu in Zweden en de verkeersborden hier worden nauwelijks herkend. Echt gek.
Gele borden, rode rand, zwarte snelheid. 5% laat ie zien, Max. Erg vervelend, aangezien je hier constant wisselingen hebt…

Is dit regio gebonden? Heeft de Zweedse wagen andere software? Internet werkt overigens wel prima…

Dit soort borden
[Afbeelding]
Dat is jammer! Ik ben nog niet in Zweden geweest met de XC40. Zweden en Noorwegen staan voor de zomer op de planning.
Dat bord eronder betekend hastighetskontroll, en daar hoef je weinig Zweeds voor te kunnen ;)

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
Largamelion schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Als de TCAM reset niet lukt dan kan je eigenlijk niets meer doen vrees ik. Ik heb dat elke keer in de grensstreek als ik even naar NL ga en terugkeer. Vorige 2x was het telkens in orde na mijn wagen op het werk te parkeren. Laatste keer had hij ook al een nacht stilgestaan op de oprit en was het nog niet in orde. Keer of 3 die TCAM geprobeerd zonder succes, echt waardeloos systeem als je er tegenaan loopt.
Crap.. dan wordt het vrijdag maar eens bellen met de dealer.. Ben de grens niet eens over geweest, en qua bereik van signaal van Odido kan het ook niet zijn, die stond op 100 meter afstand op de camping in Epe.. heb zelfs nog een poging gedaan de auto uit te schakelen en te starten.

Rare is wel, de Volvo app is wel netjes geüpdate.. dus iets van de verbinding doet het wel..

Lijkt overigens wel iets met de GPS, die staat nog in Epe terwijl ik thuis ben, accu percentage is wel bijgewerkt en de lock/unlock werkt ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Largamelion schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:14:
Ik heb al lang een mannenstem op de assistent in de wagen, neemt hij dat niet gewoon over van de instellingen in GA op de telefoon? Vind ik veel rustiger dan die vrouwelijke stem, staat al jaren zo ingesteld bij mij, idem op m'n smartwatch.
Hier hetzelfde. Maar zodra er iets met de verbinding is, krijg je die zeikstem weer, die ineens Engelse woorden gaat uitspreken. Alsof er een status 500 op de call terugkomt die dan wordt uitgesproken. Gelukkig komt het maar weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 17:02
sly___ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:10:
[...]

Heb ik sinds twee dagen ook, maar niet in mijn Volvo... lijkt dus niet een Volvo specifiek "probleem" te zijn.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:12
Vraagje moet ik nog een extra verzekering nemen voor het buitenland, ik zie dat we 3 jaar lang Volvo Assistance hebben en dit ook geldt in het buitenland? Belgische wagen.. ik zie niet op de website van Volvo om Volvo Premium Assistance af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
sly___ schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:10:
[...]

Soms kan het best uitdagend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kan ik hier nog iets mee? Vanochtend uit het niets ineens de display kapot (XC40 recharge P8). Reset doet ook niets. Ben bang dat dit een garage klusje is, maar het is een lease tussenauto en ik heb nog geen vaste garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odGVN_HfvbPBqQkUV8iFH8je8k4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jss95AixsZsJHlCmetWw6Y0y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 18:25
RigolleM schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:14:
Vraagje moet ik nog een extra verzekering nemen voor het buitenland, ik zie dat we 3 jaar lang Volvo Assistance hebben en dit ook geldt in het buitenland? Belgische wagen.. ik zie niet op de website van Volvo om Volvo Premium Assistance af te sluiten.
Als je doorklikt op de site, vind je toch meteen het antwoord daarop?
https://www.volvocars.com...o-assistance_a5_nl-v5.pdf

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-08 10:19
Hey,

Recent heb ik mijn XC40 recharge opgehaald.
Leuke auto, maar ik was nu wat aan het proberen.
Heb enkele zenders in de favoritenlijst gestoken, maar vreemd genoeg lukt het niet om tussen zenders te wisselen met de hardware knoppen (stuur + naast volumeknop). Ook de pauzeknop werkt niet.
Nog mensen die dit hebben of gehad hebben? Als ik de knoppen gebruik zie ik wel het wissel effect op de zendendisplay, maar de zender veranderd niet.

Ook zegt mijn google om een of andere reden iets met leeftijd van de account of zo. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:25
Wbt de stem Google in je wagen die was bij mij gister ook opeens van vrouw naar man. Maar je kan vrsgen om een andere stem en dan krijg je de vrouw weer terug. Volgens mij was mijn commando iets van, hey Google, welke stemmen heb je allemaal.

Wbt de audio opties qua sliders/EQ... dus ligt aan Volvo (icm HK) en niet zozeer aan AAOS. De Polestar 2 heeft bijv wel een heel EQ menu. Ik heb dit ook al regelmatig gevraagd, 3 jaar geleden al, maar ze doen er blijkbaar niet aan bij de Volvo. Wat ik begreep is het meer een soort app van HK zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 09-05-2024 11:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35
Ilya schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:07:
Kan ik hier nog iets mee? Vanochtend uit het niets ineens de display kapot (XC40 recharge P8). Reset doet ook niets. Ben bang dat dit een garage klusje is, maar het is een lease tussenauto en ik heb nog geen vaste garage.

[Afbeelding]
Als een telefoonscherm dergelijke strepen vertoont, is die stuk en moet altijd vervangen worden. Ik denk dus dat je scherm defect is. Hopelijk heb je nog garantie. Ah leaseauto lees ik net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 14:12
Juancho schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:00:
Wbt de stem Google in je wagen die was bij mij gister ook opeens van vrouw naar man. Maar je kan vrsgen om een andere stem en dan krijg je de vrouw weer terug. Volgens mij was mijn commando iets van, hey Google, welke stemmen heb je allemaal.

Wbt de audio opties qua sliders/EQ... dus ligt aan Volvo (icm HK) en niet zozeer aan AAOS. De Polestar 2 heeft bijv wel een heel EQ menu. Ik heb dit ook al regelmatig gevraagd, 3 jaar geleden al, maar ze doen er blijkbaar niet aan bij de Volvo. Wat ik begreep is het meer een soort app van HK zelf.
De vraag ging dacht ik over een Core uitvoering ,die heeft geen HK

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Ilya schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:07:

[Afbeelding]
Dit ziet er uit als een losse kabel naar het scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Mijn auto gaat morgen naar de dealer om de aandrijfassen te vervangen - hopelijk maakt dat een eind aan het vreemde, ‘roffelende’ geluid wat optreedt als ik veel gas geef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:42:
Mijn auto gaat morgen naar de dealer om de aandrijfassen te vervangen - hopelijk maakt dat een eind aan het vreemde, ‘roffelende’ geluid wat optreedt als ik veel gas geef.
Succes! Hoor graag het resultaat. Gaat het om de assen voor + achter?
Worden het nieuwe, technisch ongewijzigde aandrijfassen of gemodificeerde aandrijfassen?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DrBOB101 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Dit ziet er uit als een losse kabel naar het scherm.
Ik hoop het. Lijkt me ook logischer, gezien het uit het niets gebeurd is. Helaas kan in pas over twee weken terecht bij een Volvo garage in de buurt, dus ik hoop dat het te doen is tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08
caspervc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:34:
Vraagje, iemand die dit herkend?

Zit nu in Zweden en de verkeersborden hier worden nauwelijks herkend. Echt gek.
Gele borden, rode rand, zwarte snelheid. 5% laat ie zien, Max. Erg vervelend, aangezien je hier constant wisselingen hebt…

Is dit regio gebonden? Heeft de Zweedse wagen andere software? Internet werkt overigens wel prima…

Dit soort borden
[Afbeelding]
Update : een nacht later werkt alles prima. Misschien gevalletje "zonder internet van de veerboot af rijden, en even van slag zijn?"

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:08:
[...]

Succes! Hoor graag het resultaat. Gaat het om de assen voor + achter?
Worden het nieuwe, technisch ongewijzigde aandrijfassen of gemodificeerde aandrijfassen?
Het gaat om de voorste aandrijfassen (gemodificeerde uitvoering). Ik hoor bij het ophalen wel meer details hoop ik.

Ik kreeg nu een nagenoeg nieuwe XC90T8 mee met luchtvering en zelfs massagestoelen ….
(Dat was weer een beetje ‘thuiskomen’ omdat ik eerder ook een XC90 T8 had met luchtvering).

Edit:

Geluiden zijn weg, roffel-probleem is opgelost! Helaas geen nadere info kunnen krijgen omdat ik te laat was met ‘terug ruilen’ en de monteur dus al naar huis was gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 10-05-2024 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvtRasta
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:07
caspervc schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Update : een nacht later werkt alles prima. Misschien gevalletje "zonder internet van de veerboot af rijden, en even van slag zijn?"
Hoi Casper, ben zelf begin april een weekje geweest met de P6 naar Zweden met de Stena Line van Kiel naar Gothenborg en ik had hetzelfde.

Snelle oplossing die ik deed om te navigeren was om bij afrijden boot de telefoon als internet te gebruiken dmv 3de verbindingsicoon in telefoon menu

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Inmiddels zijn wij weer thuis (na 5200km) van een heerlijke tijd in Malaga. Had het al eerder gezegd, maar wat is dit een heerlijke auto om mee op pad te zijn zeg!

Heenreis hebben we in drie stukken geknipt van zo'n 800 km. Terug in 2 sessies van 1200 km. Op de heenreis ongeveer 110 km/h gereden en terugreis harder, nl. zo'n 120 km/h. Het laden is mij prima bevallen, steeds ongeveer 20/25 min. en we konden weer verder. Je laadt zoveel zodat je het volgende punt weer haalt. Stukken van 250/300 km. We reden via GM van de auto. Daar heb ik wel wat vragen over. Wat mij opviel is dat hij met laders komt die ik zelf niet altijd zou kiezen. Heb wat met die EV-betalingsfilters zitten spelen, maar dit lijkt geen invloed te hebben op welke laders er tevoorschijn komen. Ik wou bijvoorbeeld niet bij Total Energies laden, maar die kwam telkens weer tevoorschijn. Ook als je alle EV-betalingsfilters uitzet komen alle laders gewoon tevoorschijn bij het plannen. Je kunt dus niet bepaalde laders uitsluiten? Of een voorkeur ingeven? Wij wilden op gegeven moment alleen bij Tesla laden, maar die kwam maar weinig tevoorschijn. Wellicht omdat je in Frankrijk van de tolweg af moet? Wij hebben ons overigens prima gered hoor, zochten zelf soms andere laders.

Over het algemeen is het laden in Frankrijk prima te doen, in Spanje ook, daar wel wat voor mij onbekende partijen gezien waar ik terplekke app moest installeren en creditcard moest koppelen. Zunder en Wenea zag ik daar met enige regelmaat voorbij komen. Maar daar ook Tesla laders hoor.

We hebben ongeveer 14 uur gereden over 1200 km, wat ik erg netjes vind. Op naar de zomervakantie, dan gaan we naar Frankrijk. Nu al zin in!

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:05
tijdje terug naar buurt van Macon geweest.
Een Tesla abo genomen en ingesteld alleen Tesla laders.
Werkte prima alleen is er geen Tesla laadplein in de buurt van Dijon.
GM laat je dan 60 km omrijden want mocht alleen Tesla aanbieden toch?
Daar dus een andere gekozen maar het werkte prima!

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waterblok schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:14:
Werkte prima alleen is er geen Tesla laadplein in de buurt van Dijon.
echt wel..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNFAZCzRygfvJKmlSSDHv5SzEwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ws3QYt29n4WucMeCsn4Uyo8s.png?f=user_large
Ibis Styles Domaine de Beauregard
7 rue de Beauregard
21600 Longvic
France
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6Bcb6nBkokiDn2j9Kp2FIDR-T8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aSogsZrwFi1MopZJagZOz6N2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 10-05-2024 21:29 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Je kan met GM inderdaad perfect op enkel Tesla laders rijden, zo ben ik ook probleemloos heen en terug naar Oostenrijk gereden in februari.

Specifieke laders uitsluiten zoals je bij ABRP kan dat gaat dan helaas weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ja ik had onderweg naar Zweden nogal vaak dat ie (met Tesla en Volvo DCS ingesteld) hij me langs allemaal ‘kleine’ stations ging sturen van 2 stalls… Terwijl ik veel liever aan grotere stations sta, met wat faciliteiten erbij. Dus uiteindelijk de DCS eruit gegooid en op Tesla gaan rijden. Ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Largamelion schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:01:
Je kan met GM inderdaad perfect op enkel Tesla laders rijden, zo ben ik ook probleemloos heen en terug naar Oostenrijk gereden in februari.

Specifieke laders uitsluiten zoals je bij ABRP kan dat gaat dan helaas weer niet.
Euh, hoe dan? Want als ik alles uitzet behalve Tesla, krijg ik toch andere laders te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Vandaag mijn ex40 in ontvangst genomen en heb een probleem met het downloaden van apps uit de playstore. Zodra ik op download klik blijft deze op pending staan. Heb een reset met ontwasem knop en home knop gedaan. Ook op wifi geprobeerd en cache etc van de playstore gecleaned. Iemand anders nog ideeën?

Ik draai trouwens 3.0.5.

[ Voor 4% gewijzigd door Emptyy op 10-05-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
rolfio schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:17:
[...]

Euh, hoe dan? Want als ik alles uitzet behalve Tesla, krijg ik toch andere laders te zien...
Hmm, zeker dat je niet per ongeluk nog iets anders hebt aangevinkt? Bij mij werkt dat gewoon als ik al de rest uitvink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
Emptyy schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:47:
Vandaag mijn ex40 in ontvangst genomen en heb een probleem met het downloaden van apps uit de playstore. Zodra ik op download klik blijft deze op pending staan. Heb een reset met ontwasem knop en home knop gedaan. Ook op wifi geprobeerd en cache etc van de playstore gecleaned. Iemand anders nog ideeën?

Ik draai trouwens 3.0.5.
Hier exact hetzelfde probleem... Tips zijn welkom 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Pierke S. schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:50:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem... Tips zijn welkom 😃
Ingelogd met je Google account?
Anders even de auto via bluetooth connecten aan je gsm of thuis wifi.
En soms wil een complete reset van je account ook helpen. Profiel wegmikken en opnieuw beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 11-05-2024 08:56 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:54:
[...]

En soms wil een complete reset van je account ook helpen. Profiel wegmikken en opnieuw beginnen.
Ingelogd en heb ook nog een keertje uitgelogd en opnieuw ingelogd. Ga straks dit even proberen:

https://support.google.co...y-services-cache-and-data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

DrBOB101 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:05:
[...]

Ik heb nog weinig gespeeld met het aantal streepjes maar mijn redenatie is:
Meer streepjes = meer tijd tussen voorganger en jezelf. Met hetzelfde percentage toegestane afwijking (bijv. 10%) zou je daardoor minder grote verschillen in regenereren en stroomtoevoer moeten hebben bij meer streepjes.
Met een aanname voor 't aantal seconden voor 't aantal streepjes zou autopilot dan zo reageren:
1 streepje: 1 seconde ±10% = 0.9 tot 1.1 sec afstand
3 streepjes: 2 seconden ±10% = 1.8 tot 2.2 sec afstand
5 streepjes: 3 seconden ±10% = 2.7 tot 3.3 sec afstand
Ik heb trouwens wel het idee dat sinds 3.03 de autopilot meer ruimte houdt. Ik rij altijd met 1 streepje, maar de afstand is nu zo groot geworden dat er steeds auto's tussen schieten. Ervaren jullie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:00:
[...]
Ik heb trouwens wel het idee dat sinds 3.03 de autopilot meer ruimte houdt. Ik rij altijd met 1 streepje, maar de afstand is nu zo groot geworden dat er steeds auto's tussen schieten. Ervaren jullie hetzelfde?
Ik reed altijd met twee streepjes en aan de hand van tips hier één streepje geprobeerd, maar ik vind dat de auto nog steeds veel te snel reageert op voorgangers die nog ver weg zijn, met een overmoedig remmende auto als gevolg en mensen achter mij die zich waarschijnlijk irriteren aan mijn remlichten.. Echt jammer dat de auto bij het naderen van een voorganger niet langzaam snelheid mindert i.p.v. meteen op de rem te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Herkenbaar. De stapjes zijn gewoon te groot. Tis of heel heftig remmen of al te snel waardoor er auto's tussen kunnen. Ik ben ondertussen al een beetje gewend dat je met je stroompedaal moet spelen als je al voelt dat de auto begint af te remmen. Dan vang je als ware de eerste rem schok al op.

Gister trouwens voor het eerst dit issues: laden aangezet op 100%. App en auto stopten bij 90%. Ik kijken, stond toch echt 100% ingesteld. Dus even van 100 naar 90 naar 100% en toen begon de wagen weer te laden.

Ik heb de laatste update niet geïnstalleerd dus weer zo'n vaag issue dat zomaar naar voren komt zonder enige aanleiding.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 11-05-2024 10:36 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:13
Ik ben al een tijdje in de markt voor een Volvo. Nu kwam ik Care By Volvo tegen en zag ik de EX30. De ultra variant is voor 839,- te rijden incl 15.000km, 3 maandelijks opzegbaar. Nu is 850,- gezien mijn mobiliteitsbudget echt de max en past deze Volvo daar mooi in. Het verschil tussen het 48 maanden en 3 maanden abonnement is 150,- van wat ik tot nu toe heb gezien. De C40 en EC40 komen uit op 914,- per maand daardoor (voor mij dus niet meer interessant).

Nu keek ik toevallig naar de EC40 en daar is het verschil tussen 48 maanden en 3 maanden 50,- ipv de 150,-. Dan komt de EC40 Black Edition uit op 849,- inclusief 15.000km. Iemand die ook 3 maanden Care By Volvo heeft op een EC40 Black edition en ook uitkwam op 849,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
-

[ Voor 99% gewijzigd door mprkooij op 11-05-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:29
Ik heb toch vrij ongelukkig over het stuur gedrag van de vooras bij mijn 24 smer, vooralbij oneffenheden in de rijbaan.

Bij het rijden over betonbanen aan een 70 is het bij momenten dat je denk dat ze ervan onder valt. Een put of een grote oneffenheid in een bocht is echt niet ok aan 50. Ik verwacht geen lotus or Porsche wegligging maar het zou toch merkelijk beter kunnen.
Tis maar een zwabberend gedoe voor onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:18
@Emptyy en @Pierke S.
Jetro schreef op woensdagavond de 17 april 2024 @ 17:12:
Goedendag,

Vandaag een XC40 essentieel afgeleverd gekregen.

Helaas werkt downloaden in de Play Store niet.
Status blijft op ‘in behandeling’ staan.

Ook updaten van de geïnstalleerde apps werkt niet.

Ik ben ingelogd onder mijn eigen Google account.
Mals en Youtube werkt wel, dus er is internet verbinding.

Iemand een tip ? Het systeem is al gereset door 20 seconden de homeknop te drukken.
Jetro schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:45:
[...]

Wachten hielp niet, uiteindelijk de fabrieksinstellingen reset gedaan. Installatie nogmaals doorlopen, nu werkt alles. Blijkbaar iets mis gegaan bij de dealer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:33:
[...]

Het gaat om de voorste aandrijfassen (gemodificeerde uitvoering). Ik hoor bij het ophalen wel meer details hoop ik.

Ik kreeg nu een nagenoeg nieuwe XC90T8 mee met luchtvering en zelfs massagestoelen ….
(Dat was weer een beetje ‘thuiskomen’ omdat ik eerder ook een XC90 T8 had met luchtvering).

Edit:

Geluiden zijn weg, roffel-probleem is opgelost! Helaas geen nadere info kunnen krijgen omdat ik te laat was met ‘terug ruilen’ en de monteur dus al naar huis was gegaan.
Edit 2:
Vandaag weer een stuk gereden met de nieuwe aandrijfassen: helemaal goed! Geen rare geluiden meer bij hard optrekken maar ook bij constante snelheden lijkt de auto flink stiller door minder mechanische bijgeluiden. Tot nu toe alleen nog maar op 80-kilometer-wegen gereden en weet dus nog niet of het stuurtrillen nu ook bij ca.105 weg is, zo niet ga ik weer naar de dealer natuurlijk. Maar ik ben wel een paar keer met plankgas weggereden en doorgetrokken tot ca. 100 om te testen of dat geroffel/ gerommel van de assen echt weg is, maar alles blijft ook onder die omstandigheden stil en ook rustig in het stuur, dus goede moed!

De dealer heeft tegelijkertijd aan de werkzaamheden aan de assen ook zo’n digitale binnenspiegel met camera gemonteerd. Werkt prima: ineens een heel breed, overzichtelijk en goed beeld naar achteren waar ik met de C40 eerder door een brievenbus leek te kijken en niets zag van wat er vlak achter de auto gebeurde.
Ik moest wel even wennen aan het feit dat de camera de beelden zo naar je toehaalt. Een fiets die achter de auto langsrijdt is ineens levensgroot en heel dichtbij in beeld , - maar dat went snel!

Je kunt de spiegel desgewenst ook nog wel als gewone spiegel gebruiken - al is het maar om je passagiers op de achterbank in de gaten te houden…

Het ding kost wel wat….maar ik ben er blij mee!

Edit 3
Een paar foto’s overdag en 2 in het beetje nevelige donker van afgelopen nacht. Raar om ineens zo veel te zien….en dan ook ‘s nachts nog in kleur…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw--PD-nrLjmvkwGrvCeTk9D4KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPwIOjRxlmXM30uLM5zZJEU4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgwhYCfpnD4OFYjFHw2tAxw5Pck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GbH4RYHx02h19lx0Ozu8iYN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik0n4SEbveQatZGZQlCyuS8vUgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im5l9bhbzC2YhBRWUHvM54Qm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Mga1600 op 14-05-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tranquility schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Ik reed altijd met twee streepjes en aan de hand van tips hier één streepje geprobeerd, maar ik vind dat de auto nog steeds veel te snel reageert op voorgangers die nog ver weg zijn, met een overmoedig remmende auto als gevolg en mensen achter mij die zich waarschijnlijk irriteren aan mijn remlichten.. Echt jammer dat de auto bij het naderen van een voorganger niet langzaam snelheid mindert i.p.v. meteen op de rem te gaan staan.
Klopt, ook dat is volgens mij veranderd in 3.03. In de oude software ging de auto rustiger van het gas af dan met 3.03. Hij begint veel te vroeg af te remmen, erg irritant. Zoals het voorheen was, was het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:33:
[...]

De dealer heeft tegelijkertijd aan de werkzaamheden aan de assen ook zo’n digitale binnenspiegel met camera gemonteerd. Werkt prima: ineens een heel breed, overzichtelijk en goed beeld naar achteren waar ik met de C40 eerder door een brievenbus leek te kijken en niets zag van wat er vlak achter de auto gebeurde.

Het ding kost wel wat….maar ik ben er blij mee!
wat was je uiteindelijk kwijt incl montage?

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:37
Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:55:
[...]

Klopt, ook dat is volgens mij veranderd in 3.03. In de oude software ging de auto rustiger van het gas af dan met 3.03. Hij begint veel te vroeg af te remmen, erg irritant. Zoals het voorheen was, was het veel beter.
Hier ook idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
cyberdj schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:30:
[...]

wat was je uiteindelijk kwijt incl montage?
De officiële prijs is ca.800 incl btw en montage.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Iets positiefs mag ook toch?
Eergisteren de caravan uit de stalling gehaald, vorig jaar de oude erop ingeruild maar deze ontbrak nog een boiler en wat serviceluiken alsmede een mover, en dat ben ik dit weekeinde n komende week allemaal erin aan het bouwen.
Dat terzijde, waar het mij om gaat is dat ik weer enorm genoten heb van ten eerste de aanhanger lichttest die de auto aanbied zodra je een stekker in de trekhaakWCD steekt.

Ik stond samen met de stallinghouder achter de caravan en hij zegt steek maar wat lampen aan, ik geef tekens als ik wat zie branden.
Ik start de test en kom naast hem staan, hij heel verbaasd kijkend van wat doe je nou? maar op dat moment begint de test. Zijn ogen werden groot van verbazing, maar ik zag direct dat in het linker achterlicht van de twee normale achterverlichtinglampjes er 1 defect was, rechts deden ze het beiden.
Meteen lampje vervangen en nogmaals testen. De man was super enthousiast dat dit zo mooi ging met testen. Eerste keer dat hij dit zag.

Tweede was wederom de souplesse, de power, een caravan erachter en toch vlot optrekken, het koppel dat je vanaf 0 meteen hebt, en het gewoon soepele rijgedrag.

Ik moest het toch even kwijt, maar het zijn dit soort dingen die je toch ook erg blij maken in deze auto :-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mprkooij schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:36:
Ik ben al een tijdje in de markt voor een Volvo. Nu kwam ik Care By Volvo tegen en zag ik de EX30. De ultra variant is voor 839,- te rijden incl 15.000km, 3 maandelijks opzegbaar. Nu is 850,- gezien mijn mobiliteitsbudget echt de max en past deze Volvo daar mooi in. Het verschil tussen het 48 maanden en 3 maanden abonnement is 150,- van wat ik tot nu toe heb gezien. De C40 en EC40 komen uit op 914,- per maand daardoor (voor mij dus niet meer interessant).

Nu keek ik toevallig naar de EC40 en daar is het verschil tussen 48 maanden en 3 maanden 50,- ipv de 150,-. Dan komt de EC40 Black Edition uit op 849,- inclusief 15.000km. Iemand die ook 3 maanden Care By Volvo heeft op een EC40 Black edition en ook uitkwam op 849,-?
Mag je niet hoger in lease als je kiest voor een eigen bijdrage? De EX30 is wel echt een serieus andere categorie auto hoor. Ik vind het verschil in prijs echt te laag en zou dan altijd voor de EX40 gaan. Betaal je een paar tientjes extra als eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 20:58
patrick1889 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:15:
Hier met een C40 na de update naar 3.0.3 de verwarming/airco na het uitschakelen hiervan automatisch aangaat.
Ik rij nog wel eens een kort stukje en dan rij ik liever even met het raam open. Verwarming uit via het scherm. Auto parkeren bla bla. Terug komen bij de auto(ongeachte welke tijd daar tussen zit) auto ontgrendelden, starten, gordel om; verwarming weer aan op ‘auto’.

Iemand dit ook?
Toevallig iemand dit ook al opgevallen, of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Juancho schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:28:
[...]

Mag je niet hoger in lease als je kiest voor een eigen bijdrage? De EX30 is wel echt een serieus andere categorie auto hoor. Ik vind het verschil in prijs echt te laag en zou dan altijd voor de EX40 gaan. Betaal je een paar tientjes extra als eigen bijdrage.
Nee het is gewoon een mobiliteitsbudget dat ik uitgekeerd krijg + netto betaling voor KMs. Ik kan gewoon voor de C40 gaan of EC40 hoe hij nu ook heet, maar ik vroeg me gewoon af waarom het verschil tussen de EX30 en EC40 zo klein is. Het is trouwens alleen bij de black edition zo dat het 50,- scheelt (48vs3 maanden abbo). Bij de rest van de edities 150,- verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:36
mprkooij schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Nee het is gewoon een mobiliteitsbudget dat ik uitgekeerd krijg + netto betaling voor KMs. Ik kan gewoon voor de C40 gaan of EC40 hoe hij nu ook heet, maar ik vroeg me gewoon af waarom het verschil tussen de EX30 en EC40 zo klein is. Het is trouwens alleen bij de black edition zo dat het 50,- scheelt (48vs3 maanden abbo). Bij de rest van de edities 150,- verschil.
Als het verschil zo klein is kan je denk ik beter voor een EX40 gaan. Qua kwaliteit toch een hele andere auto ten opzichte van de EX30. Mag ook wel voor die meerprijs.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

nujtrug schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:07:
[...]

Als het verschil zo klein is kan je denk ik beter voor een EX40 gaan. Qua kwaliteit toch een hele andere auto ten opzichte van de EX30. Mag ook wel voor die meerprijs.
En ruimer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
patrick1889 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:41:
Is mij nog niet opgevallen; ik zal het komende week eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Nu online
[...]

Kan niet vertellen of het sinds de 3.0.3 is maar ik heb het in ieder geval ook. Hopelijk iets wat in de volgende update in orde wordt gebracht. (XC40 MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
DoubleDot schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Kan niet vertellen of het sinds de 3.0.3 is maar ik heb het in ieder geval ook. Hopelijk iets wat in de volgende update in orde wordt gebracht. (XC40 MY24)
Bij mij is het sinds de update naar 3.0.3. Voor de update bleef hij uit als ik deze uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 22:23
[...]

Mij nog niet opgevallen, ik zal het eens testen. Ik wil dit ook nog wel eens doen maar dan met het dak open, zonde om dan de airco/verwarming te laten blazen tenzij het niet te harden is ;)

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Vandaag voor het eerst melding in de app dat schuifdak open staat (XC60 met AAOS). Heeft lang geduurd maar eindelijk een nuttige toevoeging in de app. Is dat bij de XC40 / C40 ook zo?

[ Voor 23% gewijzigd door tdkvolvo op 12-05-2024 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierke S.
Microkid schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:54:
[...]

Gereset, opgelost! Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
tdkvolvo schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:21:
Vandaag voor het eerst melding in de app dat schuifdak open staat (XC60 met AAOS). Heeft lang geduurd maar eindelijk een nuttige toevoeging in de app. Is dat bij de XC40 / C40 ook zo?
Volledig open of enkel gekanteld?
Mijn schuifdak staat al 2 dagen constant gekanteld open maar heb geen melding gezien. Zie enkel die oranje streep op het schuifdak in de app.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Nee, ze hebben dat idd enabled voor de XC60 een week of twee terug (ik las meerdere meldingen hiervan op Swedespeed) en ik heb toen de test gedaan maar helaas werkt dat niet op de XC40. Er was voor de XC60 ook nergens een aankondiging van Volvo en in de changelog van de app moet je het al zeker niet verwachten.

Communicatie van Volvo is toch wat triestig op dat gebied. Heb je een leuke en handige feature... pak er dan tenminste mee uit 🙂.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Een dergelijke melding voor een C40 zou opmzijn minst opmerkelijk zijn om dat je het panoramadak slechts eenmalig (met een baksteen of zo) open kunt maken……haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 18:25
[...]

XC40 P8 hier en heb er ook last van sinds de laatste update naar 3.0.3.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Een dergelijke melding voor een C40 zou opmzijn minst opmerkelijk zijn om dat je het panoramadak slechts eenmalig (met een baksteen of zo) open kunt maken……haha.
Mooi bruggetje voor als het alarm af gaat. Want dan krijg je ook geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
nujtrug schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:28:
[...]

Volledig open of enkel gekanteld?
Mijn schuifdak staat al 2 dagen constant gekanteld open maar heb geen melding gezien. Zie enkel die oranje streep op het schuifdak in de app.
Die oranje streep bedoel ik. Dat had ik tot voor kort niet.
Zou mooi zijn als er ook een pushbericht komt maar dat gebeurt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
tdkvolvo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:09:
[...]

Die oranje streep bedoel ik. Dat had ik tot voor kort niet.
Zou mooi zijn als er ook een pushbericht komt maar dat gebeurt nog niet.
Die oranje streep is er ondertussen ook al een kleine maand denk ik. Ik dacht dat je een pushbericht bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Cpt. Peacock schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:15:
[...]

XC40 P8 hier en heb er ook last van sinds de laatste update naar 3.0.3.
Viel mij ook op (P8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

@Juancho @Mga1600 @YvoK

Over het Flitsmeister issue met de veranderde stem:
In eerdere versies, werd standaard de "Google Tekst-naar-spraak" gebruikt.
De nieuwere versie, gebruikte de "Syteem tekst-naar-spraak".
De systeem TTS kan worden ingesteld in de instellingen app van Android zelf.
(Via de Store kunnen andere stem-engines worden gedownload)

Bij veel mensen stond de Systeem TTS op Google, die mensen merkten geen verschil bij de Flitsmeister update.
Maar bij anderen, zoals jullie, stond de Systeem TTS op wat anders. Zoals bijvoorbeeld de TTS van Samsung.
De Samsung TTS heeft niet standaard ondersteuning voor Nederlands, die moet apart worden gedownload.
Dat verklaart de half Nederlandse, half Engelse stem.

Deze aanpassing had niets te maken met dat Flitsmeister ineens dingen achter een betaalmuur zet.
Aangezien er veel mensen hier last van hadden, is in de laatste nieuwe versie, die tekst-naar-spraak wijziging ongedaan gemaakt.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heb ook wat raars ontdekt.
Sinds 3.0.3. merk ik dat AudioWagon, wanneer deze na het starten van de auto gaat spelen, er soms geen muziek hoorbaar is, ook al zie ik de tijd van het muzieknummer lopen. Wanneer ik dan een keer de richtingaanwijzer gebruik, ik dan opeens het geluid pas hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

En nog steeds is het halen en brengen met de werking van het software gedeelte hier, vanochtend weer hardnekkig bij het laden op 6A blijven hangen terwijl ik 32 instelde. Wat ik ook probeerde met resets, opnieuw aan de lader hangen etc ect.

Toen helemaal weer afgekoppeld, auto afgesloten, 10 min gewacht, auto open, lader weer aangesloten en alles werkt weer perfect. En dat is dus de derde keer in 2 weken dat dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:54
ron65 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:43:
En nog steeds is het halen en brengen met de werking van het software gedeelte hier, vanochtend weer hardnekkig bij het laden op 6A blijven hangen terwijl ik 32 instelde. Wat ik ook probeerde met resets, opnieuw aan de lader hangen etc ect.

Toen helemaal weer afgekoppeld, auto afgesloten, 10 min gewacht, auto open, lader weer aangesloten en alles werkt weer perfect. En dat is dus de derde keer in 2 weken dat dit gebeurt.
Klopt. Heb ik ook gehad. De enige manier bij mij om het op te lossen was de oplaadtimer via de app op aan te zetten - laden stopte - en daarna weer uit te zetten. Daarna werden de juiste getallen van de middenconsole ook op de bestuurderdisplay getoond en ging de laadstroom ook gelijk naar 3*16A.

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:54
ron65 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:48:
Iets positiefs mag ook toch?
Eergisteren de caravan uit de stalling gehaald.

Tweede was wederom de souplesse, de power, een caravan erachter en toch vlot optrekken, het koppel dat je vanaf 0 meteen hebt, en het gewoon soepele rijgedrag.

Ik moest het toch even kwijt, maar het zijn dit soort dingen die je toch ook erg blij maken in deze auto :-)
Hier ook met de caravan er op uit geweest. Wat een feest. Ook de soeplesse bij een bochtje achteruit tegen een drempel op. In totale silense!
Daarnaast viel mij bij de terugrit op, dat gelijk na het aankoppelen, het rijbereik van 420km naar 210km terugging op het bestuurdersdisplay. Bij Google Maps niet. Die stelde het bereik - lees accu percentage bij aankomst thuis - zeer geleidelijk aan naar beneden bij.

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 22:23
Tranquility schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:07:
Sinds 3.0.3. merk ik dat AudioWagon, wanneer deze na het starten van de auto gaat spelen, er soms geen muziek hoorbaar is, ook al zie ik de tijd van het muzieknummer lopen. Wanneer ik dan een keer de richtingaanwijzer gebruik, ik dan opeens het geluid pas hoor..
Daar heb ik geen last van, wel van de vervelende "ooh je mag hem nu niet gebruiken tijdens het rijden" tenzij je voor het rijden de app opent en dan werkt het wel. Maar Deezer in mijn geval geen probleem.

Tsja, software het blijft een dingetje.

Tevens ook getest door klimaat op off te zetten, daarna de auto in te stappen en het main display gaat aan en tot mijn verbazing zie ik dat klimaat instelling nog steeds op off staat, ik zet de auto in zijn achteruit rijdt de parkeerplaats uit en stond nog steeds op uit, zet de auto vooruit en ga rijden, pats klimaat springt aan op de oude instellingen. Kortom dit is zeker veranderd sinds de update.

Hopelijk komt er ook een keer een optie om klimaat en temperatuur in te stellen via de app, zodat je van afstand kunt bepalen hoe warm of koel de auto moet zijn bij vertrekt op moment x.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
ron65 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:43:

Ook al eens met een andere auto geladen aan dezelfde laadpaal? Jouw laadpaal is redelijk nieuw natuurlijk; mochten ze wat kabels onvoldoende hebben vastgeschroefd wordt de boel warm. Dan zegt de EVSE in de laadpaal: knijpen, of zelf stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
patrick1889 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:15:
Hier met een C40 na de update naar 3.0.3 de verwarming/airco na het uitschakelen hiervan automatisch aangaat.
Ik rij nog wel eens een kort stukje en dan rij ik liever even met het raam open. Verwarming uit via het scherm. Auto parkeren bla bla. Terug komen bij de auto(ongeachte welke tijd daar tussen zit) auto ontgrendelden, starten, gordel om; verwarming weer aan op ‘auto’.

Iemand dit ook?
Vandaag heeft de auto een tijdje in de zon gestaan waarna ik ben gaan rijden, in de auto gestapt, ramen open; airco uit gezet. Muziekje op een wat hoger volume en wel binnen enkele minuten een melding ‘Koelen van Infotainmentsysteem’.

Deze melding voor de update nooit gezien echter wel an wat warme dagen gehad.

Na wat Google werk kwam ik wel het volgende tegen maar dan zou dit ook al eerder naar voren gekomen moeten zijn lijkt me, zie:
https://www.volvocars.com...3ec547acbc0a801510931fe9d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die melding heb ik wel eens gehad toen het snik heet was vorig jaar ofzo. Dit jaar nog nirt, heb de nieuwste update gelukkig ook nog nirt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
marcel_76 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:01:
[...]

Tsja, software het blijft een dingetje.
Mja...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SnxJHyd/ezgif-4-8b8f669cbd.gif

Ik dacht dat het eerst een camera-dingetje was dus vertrok ik maar. Maar het flikkeren bleef ook in andere apps en heb een reset gedaan... Ook fijn dat de ACC en klimaat niet werken tijdens het al rijdende rebooten van je auto |:(

Na reboot was het flikkeren weg maar was wel Spotify uitgelogd |:( |:(

Je kan veel zeggen van software... VW Discover Media deed nooit zulke rare dingen...

[ Voor 13% gewijzigd door lupus9537 op 13-05-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DrBOB101 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Ook al eens met een andere auto geladen aan dezelfde laadpaal? Jouw laadpaal is redelijk nieuw natuurlijk; mochten ze wat kabels onvoldoende hebben vastgeschroefd wordt de boel warm. Dan zegt de EVSE in de laadpaal: knijpen, of zelf stoppen.
Thermografische camera zegt geen warmte ;)

Maar ik heb dit ook aan publieke palen, het is niet alleen op mijn eigen paal een dingetje.
Ik had dat al onderzocht de laatste tijd, juist om dat uit te sluiten.

het is wel zo dat ik thuis vaker terugschroef naar 6A om de overproductie van de panelen op te vangen, en nog ruimte over te houden om dat een dag later ook weer te doen.
Maar ditmaal had ik met 32A staan laden enkele dagen geleden, en vandaag stond de instelling vanzelf weer op 6 in de bestuurdersdisplay terwijl in het midden display de instelling wel degelijk op 32 stond.

De truc met het aan en afzetten van een timer via de App heb ik ook al eens met succes toegepast, maar hielp nu ook niet.

De echte actie vindt plaats in een andere laag van de software, en die geeft output aan de bestuurdersdisplay, de instellingen doe je in een meer oppervlakkige laag via de app of het center display.
Dat zie je aan de reset met de homeknop ook, die reset alles behalve het bestuurdersdisplay, en dus ook de laag die daarbij hoort zal niet herstarten, en daarin zit de echte laadregeling onder andere.
Die beide lagen communiceren soms niet met elkaar, heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
lupus9537 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Mja...

[Afbeelding]

Ik dacht dat het eerst een camera-dingetje was dus vertrok ik maar. Maar het flikkeren bleef ook in andere apps en heb een reset gedaan... Ook fijn dat de ACC en klimaat niet werken tijdens het al rijdende rebooten van je auto |:(

Na reboot was het flikkeren weg maar was wel Spotify uitgelogd |:( |:(

Je kan veel zeggen van software... VW Discover Media deed nooit zulke rare dingen...
Gek, juist de Discover Media in onze VW T6 Multivan is een drama: ala de auto geparkeerd heeft gestaan in de warmte van mooi weer start de infotainment niet op, dan moet ik eerst de airco ik ‘diepvries’ zetten en dan na 5 minuten werkt het pas weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Plead schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Hier ook met de caravan er op uit geweest. Wat een feest. Ook de soeplesse bij een bochtje achteruit tegen een drempel op. In totale silense!
Daarnaast viel mij bij de terugrit op, dat gelijk na het aankoppelen, het rijbereik van 420km naar 210km terugging op het bestuurdersdisplay. Bij Google Maps niet. Die stelde het bereik - lees accu percentage bij aankomst thuis - zeer geleidelijk aan naar beneden bij.
Klopt, er zit verschil tussen. Het wordt helemaal lastig voor de software als je voor de caravan eerst nog een fietsendrager op de haak hebt gehad. Dan klopt zowel de voorspelling van de auto als die van GM niet. Ik hou gewoon 180km aan bij 1200-1500 kg trekgewicht. Dan ligt het verbruik rond de 35 kwh/100km. Bij een fietsendrager ligt bij mij het verbruik circa 20% hoger ten opzichte van normaal. Range is dan geen 380km maar eerder 300-320km (onder zomerse omstandigheden ;) ). In Nederland helemaal geen issue omdat je op iedere hoek wel een paal kan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartelomeus op 14-05-2024 18:51 ]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Tranquility schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:07:
Zag net dat er een update van AudioWagon was. Heeft dat wat opgeleverd op dit punt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ter info: de 230v granny lader van een Tesla werkt prima op de XC40 :)
(laadsnelheid staat hier op 0, maar ging later naar 19km/u)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwxLH2uGNXBtYgAIfbzA4_IHYJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHuTgvnIBBQ887eKoOrmX7l0.jpg?f=fotoalbum_large

Deze dus (voor vakantie even geleend van een maat met een Tesla)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEHDxqdMkyfzLUGmpgux1id0JVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qifc72uKgUKgbpQEFPaTt3eA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 14-05-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Nu online
Mijn XC40 MY24 Ultimate heeft "fantastische stoelen", ware het niet dat ik echt last heb van die steunbalk die vlak aan het uitschuifbare gedeelte zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5j_sspXfp3sV9gy0-XFounQqqk=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/LJYzYOHISo5VqTex3253lYA6.webp?f=fotoalbum_large

Ik zag het hier wel al vaker voorbij komen, maar vond weinig concrete info / oplossingen. Ik heb het alvast voorgelegd aan mijn Volvo dealer, maar als ik het hier zo lees kunnen ze er maar weinig mee. Betreft een leasing wagen waar ik 5 jaar "aan vast zit".

Iemand die weet heeft van een effectieve oplossing?

[ Voor 35% gewijzigd door DoubleDot op 14-05-2024 21:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_83
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-07 07:27
Dag allen,

Sinds ik afgelopen november mijn XC40 SMER ultimate ontvangen heb volg ik dit forum met daarop leuke feitjes, tips en veel interesante zaken. Dank daarvoor!

De XC40 is echt een fantastische auto en 45k per jaar rijden gaat elektrisch prima! Een van de weinig min punten vind ik de stoelen. Ik ben een tijd terug naar een autobekleder geweest die e.e.a. aangepast heeft (o.a. extra vulling). Dit gaf wel een flinke verbetering voor niet teveel geld. Het zal nooit worden zoals die fijne stoelen van de 3-serie die ik hiervoor had.

Voor de liefhebbers een foto van de bestuurdersstoel zonder bekleding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCwS6nF9hOmHgBOy8X95OiPP10M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycHn9OA1mgQGqiGcFObcj5gT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbziesuFn3bZ1m4JjkoiG7momT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBmgyyrdb5opuzRUHiqexzPX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DoubleDot schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:53:
Mijn XC40 MY24 Ultimate heeft "fantastische stoelen", ware het niet dat ik echt last heb van die steunbalk die vlak aan het uitschuifbare gedeelte zit.

[Afbeelding]

Ik zag het hier wel al vaker voorbij komen, maar vond weinig concrete info / oplossingen. Ik heb het alvast voorgelegd aan mijn Volvo dealer, maar als ik het hier zo lees kunnen ze er maar weinig mee. Betreft een leasing wagen waar ik 5 jaar "aan vast zit".

Dit issue kwam veel voor bij de eerste Polestar 2 wagens als ik me nog goed herinner. Daar hebben mensen die balk laten verwijderen. De vraag is natuurlijk wel even wat dat doet met de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

Juancho schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:33:
[...]

Dit issue kwam veel voor bij de eerste Polestar 2 wagens als ik me nog goed herinner. Daar hebben mensen die balk laten verwijderen. De vraag is natuurlijk wel even wat dat doet met de veiligheid.
Niets goeds. Die balk moet voorkomen dat je van de stoel af glijdt bij een aanrijding. Of je de balk voelt heeft primair te maken met zithouding. Ik voel de balk ook als ik wat onderuitgezakt zit, maar niet als ik wat actievere houding aanneem met de rugleuning wat rechterop.

Ik weet niet of er buiten de veiligheid nog gevolgen zijn, bijvoorbeeld voor de verzekering.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb die balk zelf nog nooit opgemerkt of als lastig ervaren. Het zal dus van je lichaamsbouw/zithouding afhangen vermoed ik. Ik vind de stoelen zelf zeer comfortabel en heb al veel lange ritten achter de rug zonder iets van last te krijgen. Juist die massageoptie mis ik nog :P.

Over 2 weken is mijn XC40 een jaar oud, met 21500km op de teller momenteel, ritje naar Spanje en Oostenrijk zit daar in. Ik stap nog altijd elke dag met plezier in de wagen en ondanks dat niet alles perfect is en er op gebied van software veel meer potentieel is, ben ik best wel tevreden met mijn keuze. Deze zomer terug naar Spanje en ook het laden onderweg bevalt me allemaal prima. Het zou wel net dat tikkeltje comfortabeler zijn moest hij 100km meer kunnen bollen op een lading, daar vind ik toch dat hij net tekort schiet. 300km max bij 100% batterij dat is het niet imo, 4x stoppen voor 950km richting Oostenrijk zou eigenlijk in 3x moeten kunnen. Na 21500km staat mijn gemiddelde verbruik op 23,2kWh/100km en ik ben een rustige chauffeur.

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 15-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Nu online
Lancer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:05:
[...]

Niets goeds. Die balk moet voorkomen dat je van de stoel af glijdt bij een aanrijding. Of je de balk voelt heeft primair te maken met zithouding. Ik voel de balk ook als ik wat onderuitgezakt zit, maar niet als ik wat actievere houding aanneem met de rugleuning wat rechterop.

Ik weet niet of er buiten de veiligheid nog gevolgen zijn, bijvoorbeeld voor de verzekering.
Geloof me, ik heb elke iteratie van zitpositie al getest, de ene is iéts beter dan de andere, maar het blijft behelpen. Zal eerder te maken hebben met lichaamsbouw dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik ben zelf ook zeer tevreden over de stoelen in mijn MY24 en durf te stellen dan het de beste stoelen zijn die ik ooit in een auto heb gehad. Ik voel die balk in het geheel niet. Het enige wat ik had gewenst is dat de stoel nog hoger kon worden ingesteld. Ik zit graag hoog. Ik ben 1.90m en heb nog steeds tien centimeter ruimte boven mijn hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:15
Tranquility schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:03:
Het enige wat ik had gewenst is dat de stoel nog hoger kon worden ingesteld. Ik zit graag hoog. Ik ben 1.90m en heb nog steeds tien centimeter ruimte boven mijn hoofd..
da's gek, Ik ben geen 1.90 en als ik de stoel in de hoogste stand zet, voel ik het dak tegen mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Kammika schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:09:
[...]

da's gek, Ik ben geen 1.90 en als ik de stoel in de hoogste stand zet, voel ik het dak tegen mijn hoofd...
Als ik de stoel nog hoger "op pomp" kantelt hij naar voren. Dit is een kwaal die praktischa alle autostoelen hebben en ik nooit heb begrepen. Maar misschien is dat wel wennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:15
Tranquility schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Als ik de stoel nog hoger "op pomp" kantelt hij naar voren. Dit is een kwaal die praktischa alle autostoelen hebben en ik nooit heb begrepen. Maar misschien is dat wel wennen..
die van mij kantelen ook niet naar voren. Maar ik hoef ook niet te pompen, ik heb de electrisch verstelbare voorstoelen. Misschien zijn die stoelen niet alleen electrisch , maar hebben ze meer verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Kammika schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:22:
[...]
die van mij kantelen ook niet naar voren. Maar ik hoef ook niet te pompen, ik heb de electrisch verstelbare voorstoelen. Misschien zijn die stoelen niet alleen electrisch , maar hebben ze meer verschillen...
Het zou goed kunnen dat de elektrische verstelbare stoelen meer mogelijkheden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:44

TD-91

XC40 P8

Hier nog iemand van 1.90. Voel die balk ook niet in een My21 handmatig verstelbare stoel. Zit ongeveer zoals in onderstaand artikel is omschreven

https://www.autoweek.nl/v...r-de-autostoel-instellen/

Lijkt mij toch dat dit met lichaamsbouw icm zithouding te maken heeft. Indien je liever geen andere houding aanneemt zit er niet veel anders op dan de stoel aanpassen/vervangen. Zeker als je nog 5 jaar moet met veel kilometers een prima investering lijkt mij (ook in lease auto indien het wordt toegestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Hoe je in de stoel zit heeft volgens mij met heel veel factoren te maken. Zijn je benen lang, of is je bovenlichaam lang? Ben je uberhaupt lang, of juist heel klein? (dan is een stoel die naar voren kantelt als je omhoog gaat heel fijn).

Een stoel is is altijd een compromis. Ik voel die balk soms ook met mijn 1.83m als ik meer onderuit zit. |s voor mij dan een kwestie van even anders gaan zitten. (meer rechtop). Net op- en neer naar zweden geweest met de Volvo en op lange stukken vind ik het echt fantastische stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Nu online
caspervc schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:15:
Hoe je in de stoel zit heeft volgens mij met heel veel factoren te maken. Zijn je benen lang, of is je bovenlichaam lang? Ben je uberhaupt lang, of juist heel klein? (dan is een stoel die naar voren kantelt als je omhoog gaat heel fijn).

Een stoel is is altijd een compromis. Ik voel die balk soms ook met mijn 1.83m als ik meer onderuit zit. |s voor mij dan een kwestie van even anders gaan zitten. (meer rechtop). Net op- en neer naar zweden geweest met de Volvo en op lange stukken vind ik het echt fantastische stoelen.
Ben zelf 1m92 - en oké, ik weeg wel n kilo of 7-8 te veel om eerlijk te zijn. Intussen met onze kleine van 10maand n auto-slaap-ritje gedaan, gaf me tijd om de stoel wat verder te verkennen. Mogelijks nu toch een vrij comfy positie gevonden, maar zoals hier wel aangehaald is wat onderuitgezakt rijden zeker niet mogelijk voor mij. Komende uit een Model 3 (waarvan de stoelen heel comfortabel waren maar voor heel lange ritten te weinig ondersteuning boden) is het wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Dit is mijn 4e Volvo op een rij en ik heb nog nooit problemen met de stoelen gehad. Sterker nog, stoelen zitten altijd super. Waarbij ik de zitting altijd wat kantel, zodat mijn onderbenen goed ondersteund worden. Ook op onze (lange) reis naar Spanje geen centje pijn.

Ooit heel, heel lang geleden met een Mitsubishi Colt naar Zuid-Frankrijk gereden, stapte gebroken uit. Daar zaten ook iets van veredelde tuinstoelen, dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:11
DoubleDot schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:53:

[Afbeelding]

Gezien het punt waar je druk op zet met je hand vermoed ik dat je bijna achterover ligt in die stoel, blijf je het gevoel hebben als je recht in de zetel plaatst? Niet om te zeggen dat dit de enige juiste houding is, maar om beter te snappen of het echt een productiefout is met jouw zetels of een probleem dat in sommige omstandigheden ontstaat, zeker gezien die foto's hierboven van de stoel zonder bekleding.

Ook hier ben ik overigens ontzettend tevreden van de stoelen. Mijn houding, met mijn gewone 1m80 en 83kg, is overigens redelijk recht en hoog. De enige wagen die ik heb gehad met een aangenamere stoel was een Audi A3 met kuipzetels. En dat was dan omdat die nog ietsje steviger waren aan de zijkanten, wat ik persoonlijk als prettig ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:05:
[...]

De officiële prijs is ca.800 incl btw en montage.
Volgens mijn garage in België is de spiegel in aankoop alleen al 874 excl. btw
Inclusief BTW en installatie zou ik op 1188 euro uitkomen ... waar heb jij dit laten doen, dan ga ik daar ook eens prijs vragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:33:
[...]

Edit 2:
Vandaag weer een stuk gereden met de nieuwe aandrijfassen: helemaal goed! Geen rare geluiden meer bij hard optrekken maar ook bij constante snelheden lijkt de auto flink stiller door minder mechanische bijgeluiden. Tot nu toe alleen nog maar op 80-kilometer-wegen gereden en weet dus nog niet of het stuurtrillen nu ook bij ca.105 weg is, zo niet ga ik weer naar de dealer natuurlijk. Maar ik ben wel een paar keer met plankgas weggereden en doorgetrokken tot ca. 100 om te testen of dat geroffel/ gerommel van de assen echt weg is, maar alles blijft ook onder die omstandigheden stil en ook rustig in het stuur, dus goede moed!

[...]
Kun je inmiddels aangeven of het trillen in het stuur door de vervanging van de voorste aandrijfassen ook weg is?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:10
Ik ben laatst gebeld door Volvo om een afspraak te maken voor de versie 2 van de airbag demper in het stuur om zo de trillingen tegen te gaan. Volgens de meneer aan de lijn zou deze versie 2 goed werken en alsmede ook de definitieve oplossing zijn voor het tril probleem. Ik betwijfel het namelijk, zijn er al andere die de “2e versie” van de airbag demper geïnstalleerd hebben gekregen? Heeft dit het probleem opgelost?

Ik heb de eerste versie van de airbag demper nooit geïnstalleerd gekregen namelijk, maar pas dat die het probleem niet op zou lossen ergens hier.

Betreft een XC40 ultimate MY23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Ik heb trouwens weer een sw update staan in de app. 3.1.2.

Niet OTA update. De vraag vooral hoe dan wel. Iedereen naar de dealer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXPfmOrOdU0oXkjXrd5oHRj1d7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B07orravTphOmmhfnrOCkRQW.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 247 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"