ron65 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:42:
Nou, vandaag de dealer maar ens gebeld en gevraagd eens te kijken naar de volgende zaken:
- Verdwijnen update
- Vastlopen Maps met enige regelmaat sinds die tijd
- Maps is regelmatig gereset, ineens is satelite view dan weer weg en staat verkeersdrukte uit, helemaal vanzelf
- Timer preconditioning liet zich niet instellen gisteravond
- Regelatig onderweg herstarten van het middenscherm
- T-Cam reset werkt soms wel en soms niet
- Geluid van richtingaanwijzers viel vandaag tweemaal weg
- Laadstroombeperking bleef op 6A hangen, na enkele uren was hij weer instelbaar
- Idem voor de maximale acculading (70% waar ik 90 wilde en het ding zich niet liet instellen)
- Hey google: "instellingen" opent niet langer het speciale instellingen menu.
Al deze klachten zijn er sinds de mislukte update vorige week.
De vriendelijke mevrouw aan de lijn heeft meteen gekeken in het Volvo systeem, inderdaad: de update OTA 3.0.3 was aangeboden maar is op moment van installeren na 0,25 seconden door de auto gecanceld.
Ook zijn er meerdere errors te zien op afstand dat de verbinding met internet meerdere malen heel slecht van kwaliteit geweest is, mogelijk is dat de oorzaak van de canceling van de OTA. Op dat moment was namelijk ook een fors aantal erors te zien.
Ze zien kennelijk vrij veel op afstand van die zaken, in elk geval een logboek met dit soort gegevens die ze kunnen downloaden vanuit de auto via internet.
Bovendien is al bekend dat 3.0.3 niet de stabiliteit geeft die het had moeten geven, de klachten die ik noem zijn meerdere malen benoemd al, alleen..... ik héb geen 3.0.3 volgens het systeem. Toch komen sinds de mislukte update dus klachten voor die ze bij 3.0.3 vaker horen. en dát is erg vreemd volgens hen.
Dus:
Afspraak half Juni voor een herstel afspraak, eerder hadden ze geen tijd.
Dan wordt:
het trillen van de auto tussen 100-120 gemeten en vastgelegd
De airback vervangen met een nieuw model, nieuwer dan de vorige upgrade die trillingen moest dempen maar in plaats daarvan veel doorgaf aan het chassis, sommigen konden hem in de stoel voelen na de upgrade vertelde men.
Mocht de auto onhandelbare software gaan vertonen voor die afspraak, mag ik bellen en proberen ze een reset van afstand.
Nog een dikke 6 weken geduld dus, en even wat software bugs voor lief nemen. Ja ik weet het, hoort niet, maar de drukte die ze noemen herken ik zeker wel en ik ga er maar niet moeilijk over doen, ik heb ze nog nodig ;-) Ik begrijp ze wel, je kunt maar 1 ding tegelijk en spoed moet ook echt urgentie hebben. Is bij mijn werkgever momenteel ook zo.