Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 20:58
Na de update naar 3.0.3 ‘mis ik een instelling onder bij de verwarmings settings(waar je de automatische stoelverwarming enzo kan inschakelen), ik had er altijd 2 blauwe vinkjes waarvan er nu nog maar 1 beschikbaar is. Weet zo niet meer welke functie er bij zat.
Iemand nog niet ge-update welke een foto van het scherm kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:12
Venomer schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:03:
[...]

In den beginne was de instructie van Volvo dat updates gedownload werden tijdens het rijden. Maar dat is al een tijdje niet meer zo.

Op dit forum staat dat de uitrol van 3.0.3 gepauzeerd zou zijn vanwege verschillende bugs: https://www.xc40forum.com...version-3-03-issues.7643/
Dat is misschien waar voor de US versie, maar hier niet volgens mij!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
patrick1889 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:17:
Na de update naar 3.0.3 ‘mis ik een instelling onder bij de verwarmings settings(waar je de automatische stoelverwarming enzo kan inschakelen), ik had er altijd 2 blauwe vinkjes waarvan er nu nog maar 1 beschikbaar is. Weet zo niet meer welke functie er bij zat.
Iemand nog niet ge-update welke een foto van het scherm kan delen?
Bedoel je stuurverwarming? Ik heb die nog altijd staan en zit ook op 3.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1889
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 20:58
RigolleM schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:17:
[...]

Bedoel je stuurverwarming? Ik heb die nog altijd staan en zit ook op 3.0.3.
Nee die heb ik ook nog. Ik durf ook echt niet meer te zeggen welke optie dat was en wat hij eigenlijk deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:09:
[...]

Ja, dat meende ik ook zo gelezen te hebben. Daarom voor de zekerheid beide sleutels in een blikje gestopt.
Je kan het zien in je sleutel. Onder de metalen keyfob zit een code. Als deze eindigt op MS, heb je de motion sensor. Aanwezig in volvo sinds MY21 los van de uitvoering.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Is dat een 'pin to drive'? Ik dacht enkel om het scherm te ontgrendelen. Je kunt gewoon rijden met vergrendeld scherm toch?

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 01:01
Ah ja, daar heb je gelijk in. Je kunt gewoon rijden inderdaad, alleen je middenscherm toont niets waar je accounts voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:50
Leuk, die berichten app, maar het lukt me niet om mijn Iphone gekoppeld te krijgen. Mijn telefoon is via Bluetooth gekoppeld, de auto herkent m, maar toch blijft de berichten app melden dat er geen telefoon gekoppeld is en dat ik toegang moet geven tot berichten en messages…
Wat mis ik? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:01
Interessant artikel over Polestar: Polestar laadt EV met 77kWh-siliciumanodeaccu in 10 minuten van 10 tot 80% op

Geeft wat hoop voor de nabije toekomst. Alhoewel ik het nog nooit een probleem heb gevonden om wat langer te wachten bij het snelladen.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:12
jorisjansen3 schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:10:
Leuk, die berichten app, maar het lukt me niet om mijn Iphone gekoppeld te krijgen. Mijn telefoon is via Bluetooth gekoppeld, de auto herkent m, maar toch blijft de berichten app melden dat er geen telefoon gekoppeld is en dat ik toegang moet geven tot berichten en messages…
Wat mis ik? Dank!
Op je iphone --> Bluetooth --> Volvo XC40 blauwe i-tje --> Bovenste "toon meldingen" aanzetten

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Deze sticker is aanwezig als je een gecertificeerd alarm hebt.
Excuus voor de slechte foto, maar in het donker moeten maken nog. Is echter genoeg duidelijk denk ik.
Gecertificeerde alarmen heb je in klasse 3 en 4, in mijn sleutel is de batterij vervangen door een plattere versie en daar zit een elektronisch printje op dat de bewegingsdetectie regelt.
Origineel heeft mijn sleutel die functie niet, en is deze toegevoegd omdat het alarmcertificaat dat vereist.
Net ook even nagekeken in de documentatie van destijds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zqlkCC5jE56xDQ2IEGSbciJDxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYJmNymuUL6hoR88Tc4cwMPh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door ron65 op 29-04-2024 23:33 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 12:26
Op de XC60 PEV krijgen sommigen sinds 3.0.3 een melding van de Volvo app als ze hun auto vergeten vergrendelen. Benieuwd of dat ook eindelijk naar onze XC40 's gaat komen.

Ik test ook geregeld in de Android app of we nu kunnen zien of er nog een raam open staat of het dak open is, maar tot nu toe zonder succes. Ik zag wel dat de voor- en achterlichten nu branden op het prentje, maar geen idee of dat nieuw is.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik ben ook naar 3.03
Gisteren tijdens het maken van een ritje, kreeg ik de melding voor de update. Alles ging soepel qua installeren, en tot op heden heb ik nog geen rare bugs gezien. Ik hoop dat dat zo blijft. Zondag ritje naar Zweden :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
caspervc schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:25:
Ik ben ook naar 3.03
Gisteren tijdens het maken van een ritje, kreeg ik de melding voor de update. Alles ging soepel qua installeren, en tot op heden heb ik nog geen rare bugs gezien. Ik hoop dat dat zo blijft. Zondag ritje naar Zweden :)
Nu ron65 nog! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Largamelion schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:59:
Op de XC60 PEV krijgen sommigen sinds 3.0.3 een melding van de Volvo app als ze hun auto vergeten vergrendelen. Benieuwd of dat ook eindelijk naar onze XC40 's gaat komen.

Ik test ook geregeld in de Android app of we nu kunnen zien of er nog een raam open staat of het dak open is, maar tot nu toe zonder succes. Ik zag wel dat de voor- en achterlichten nu branden op het prentje, maar geen idee of dat nieuw is.
Komende van een Model 3 was er op dit vlak eigenlijk wel een gemis. Auto sluit niet vanzelf bij wegwandelen (of toch niet binnen de minuut). Dat hij pas open gaat bij aanraken portiergreep heb ik minder problemen mee.

De app (iOS, Apple Watch) weet dat hij open is maar je krijgt geen notificatie, jammer.

Intussen ben ik het wel gewoon dat de wagen niet zelf sluit en ik dus even op het portier met drukken of dus met de keyfob (die ik 4 jaar niet had, ook weer wennen).

Idem met ramen en pano-dak die nog open staan, de app lijkt het te weten (wellicht pas bij openen maar goed, om de zoveel tijd een status ophalen kan best), maar als eindgebruiker weet je van niks. Dat ik ze niet kan sluiten via de app is op zich ook jammer, maar kan ik absoluut mee leven als ik binnen de (ik zeg maar wat) 3-4 minuten een notificatie kan krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door DoubleDot op 30-04-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:41
Dat je na de ellende met de XC40/C40 en nu weer EX30 durft te zeggen...

https://www.autoreview.nl...twareproblemen-volvo-ex90

Nee wbt software maakt Volvo er echt een zooitje van om eerlijk te zijn. Welke wagen je tegenwoordig ook neemt, je bent gewoon zelf proefrijder voor Volvo.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 30-04-2024 12:09 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:08:
Dat je na de ellende met de XC40/C40 en nu weer EX30 durft te zeggen...

https://www.autoreview.nl...twareproblemen-volvo-ex90

Nee wbt software maakt Volvo er echt een zooitje van om eerlijk te zijn. Welke wagen je tegenwoordig ook neemt, je bent gewoon zelf proefrijder voor Volvo.
Helaas is dat bij de EV’s van VW, Audi, Skoda etc. en BMW niet anders - soms nog veel erger - (geweest). Ik denk dat Volvo wijselijk gekozen heeft de EX90 nog even ‘vast te houden’ om herhaling van zetten te voorkomen.

Maar zeg nou eens eerlijk: je voelt je kennelijk proefrijder maar je koos bewust voor een allereerste EV van Volvo. Dan is het toch logisch dat er dingen niet helemaal in een keer goed zijn gegaan? Maar alles is relatief: hoevaak heb je nou precies ongewenst stilgevallen met je auto?

[ Voor 17% gewijzigd door Mga1600 op 30-04-2024 12:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:39:
[...]

Helaas is dat bij de EV’s van VW, Audi, Skoda etc. en BMW niet anders - soms nog veel erger - (geweest).
Persoonlijk snap ik dat wijzen naar anderen merken nooit zo goed. Alsof het een excuus mag zijn dat Volvo
er op software gebied een aardig potje van maakt. Je zou het juist moeten omdraaien, als je als merk het heel serieus neemt en kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan, kan je je juist onderscheiden van andere merken.

In die Volvo's zijn zoveel dingen gebeurt die voorkomen hadden worden door heel simpel de wagen goed on the road te rijden. Dan hadden ze allerlei bugs en andere errors zelf gezien, kunnen oplossen en doe dat een keer of 10 en er zou al een veel stabielere wagen staan. Nogmaals, zie nu ook weer al die kinderziektes bij de EX30. Dat slaat softwarematig wat mij betreft helemaal nergens op. 0,0 kwaliteitscontrole vanuit de IT. En als Volvo het wel zo gedaan heeft maar alsnog besloot er niks aan te doen voor levering ben je eigenlijk nog slechter bezig. Wat mij betreft absoluut niet verkoopbaar aan je klanten als je jezelf als merk een beetje serieus neemt.
Ik denk dat Volvo wijselijk gekozen heeft de EX90 nog even ‘vast te houden’ om herhaling van zetten te voorkomen.
Dat voorkomen is dus al mislukt, zie de "ellende" bij de EX30. Dat is gewoon een copy van ons eerste XC40 topic. Ik vind het daarom behoorlijk misplaatst om zo'n mediabericht de wereld in te gooien.
Maar zeg nou eens eerlijk: je voelt je kennelijk proefrijder
Ik voelde me dat niet alleen, dat waren we ook. Is zelfs door Volvo gecommuniceerd in die bijeenkomsten van destijds: wij testen de auto voor Volvo.
maar je koos bewust voor een allereerste EV van Volvo. Dan is het toch logisch dat er dingen niet helemaal in een keer goed zijn gegaan?
Ik koos idd voor de eerste EV van Volvo met het idee dat er iig een stabiele auto zou staan die door snelle door ontwikkeling (de integratie met AAOS was voor mij bijv. een belangrijk argument) beter zou worden. Nou kan je van mening verschillen hoe snel die ontwikkeling is gegaan kijkende naar waar de wagen nu staat (ik durf het nu wel een stabiele goede wagen te noemen) maar dat ik er meer van had verwacht mag duidelijk zijn ja. En dat staat verder los van het idioot fijn rijden in de wagen wat ik al vanaf dag 1 heb gezegd.
Maar alles is relatief: hoevaak heb je nou precies ongewenst stilgevallen met je auto?
Ongewenst stilstaan is maar een puntje op de lange, hele lange lijst he. Je weet volgens mij prima de aardige ellende die ik met de wagen heb gehad, zeker het eerste jaar. Dat was gewoon een uitermate vervelende tijd hoor kan ik je zeggen. Je bent in een paar maand vaker bij de dealer dan in een paar jaar met je vorige V40. Dat is alleen al veelzeggend. Ik ben zoals gezegd nu tevreden, ik heb zelfs verlengt met een jaar dus ik rij deze wagen nog tot eind 2025.

Maar mijn plan/idee was altijd eigenlijk al om eind dit jaar over te stappen naar het volgende nieuwe model. Dat zou dan een betere wagen moeten want want idd geleerd van de fouten van de eerste XC40. Die nieuwe wagen zou dan, financieel gezien, de EX30 moesten worden. Maar als ik de ellende van die wagen allemaal lees dan heeft Volvo A. niks geleerd dus en B. ik skip die wagen dus mede daarom. Ik ga niet nog een keer mezelf laten misbruiken als proefrijder. Ik hoop dan maar dat er over 1,5 jaar een stabiele nieuwe EV van Volvo staat.
[/quote]

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 30-04-2024 14:02 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik heb het ergens eerder gelezen, maar na de update 3.0.3 klopt er weinig meer van de verkeersborden herkenning. Die was eerder vrij accuraat!
Op de snelweg (A28) gaf ie 120km/time aan, overdag! En bij een stuk bij Zwolle waar het normaal 100 is en bij drukte 80 (en dat stond zo aangegeven op de matrixborden), daar gaf de auto 60 aan.... Lekker dan!😐

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:42
Ik had kort even de hoop dat ik met v.3.0.3 er ineens ook zetelverwarming had bijgekregen, maar de knopjes blijken helaas niets te doen. Zou me ook verbaasd hebben, want ik heb geen zetelverwarming geïnstalleerd 🙄.

Of heb ik het nu zo fout en stonden die zetel symbolen onderaan daar vroeger ook al in de wagens zonder zetelverwarming ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ka39RhtNzTeQmBsDup4cV3D20CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjzFGx6Fwj4kCsta76nQQIbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Juancho schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:52:
[...]

Persoonlijk snap ik dat wijzen naar anderen merken nooit zo goed. Alsof het een excuus mag zijn dat Volvo
er op software gebied een aardig potje van maakt. Je zou het juist moeten omdraaien, als je als merk het heel serieus neemt en kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan, kan je je juist onderscheiden van andere merken.

In die Volvo's zijn zoveel dingen gebeurt die voorkomen hadden worden door heel simpel de wagen goed on the road te rijden. Dan hadden ze allerlei bugs en andere errors zelf gezien, kunnen oplossen en doe dat een keer of 10 en er zou al een veel stabielere wagen staan. Nogmaals, zie nu ook weer al die kinderziektes bij de EX30. Dat slaat softwarematig wat mij betreft helemaal nergens op. 0,0 kwaliteitscontrole vanuit de IT. En als Volvo het wel zo gedaan heeft maar alsnog besloot er niks aan te doen voor levering ben je eigenlijk nog slechter bezig. Wat mij betreft absoluut niet verkoopbaar aan je klanten als je jezelf als merk een beetje serieus neemt.
Ik keek net toevallig dit filmpje. Ik snapte dat in 2020 onze XC40 P8's nog kinderziektes hadden. Door de jaren heen echt veel te laat 'gefixt' naar mijn mening maar als ik dit filmpje dan zie dan zou ik never nooit voor de EX30 kiezen. Je leest in de comments en in zijn reactie al dat het wel beter wordt... jaja die ken ik. Als ik 1 ding heb geleerd is koop een afgemaakte auto en niet eentje die na 1000 updates pas een beetje oke is en dan is alweer een nieuw model uit :D Nope I'll pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:32
Ik heb een SMER ultimate sinds een paar weken.
Bij de aflevering stelde de verkoper dat de koplampen ook gereinigd zouden worden en wees op de vakjes onder lichten.
Het staat ook op de offerte.

Ik sproei voor of achter werkt allemaal maar de koplampen worden niet gereinigd.

Doe ik iets verkeerd of staat nog iets af ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hnzuVvqfb9WRUKIVPK-icDtYOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVAflqcbMoDpENP9sykH09mX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:15:
[...]

En wederom heeft iedereen de OTA binnen kennelijk, en bij mij nog niets van een OTA update te bekennen, dat blijft fout gaan hier.
Ik zou zeggen: geniet gewoon lekker van je auto ipv je druk te maken om een update waar je weinig tot geen verschil in gaat merken.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
blahenazo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:24:
Bij de aflevering stelde de verkoper dat de koplampen ook gereinigd zouden worden en wees op de vakjes onder lichten.

Ik sproei voor of achter werkt allemaal maar de koplampen worden niet gereinigd.

[Afbeelding]
Gebeurt, voor zover ik weet, alleen tijdens het rijden als je je ruitenwisser sproeiers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

[Afbeelding]
De koplamp’ jets ’ werken niet bij iedere keer dat je op de voorruit spuit, maar eens in de 4(?) keer en dan (geloof ik ) ook nog alleen als de koplampen echt aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lol :P

Ja ik ben een beetje een zeur op dit gebied, dat zeg ik dus zelf.
Alleen kan ik het niet uitstaan als iets niet werkt, dat zit in mijn aard, ik ben technisch onderlegd, heb vele jaren een flink gebouw beheerd waar functionaliteit zeer belangrijk was en uitval niet geaccepteerd kon worden. uitval van bepaalde systemen zou de krant zelfs kunnen halen, meer mag ik er niet eens over roepen.

Dat heb ik 20 jaar gedaan, dan zit het een beetje in je bloed, iets dat niet werkt levert enorme onrust op, het voelt niet goed. En zeker niet als je er geen enkele invloed op hebt.

Dan is het feit dat ik minstens 3 OTA's nooit gehad heb en de rest met zeer veel vertraging, voor mij gewoon iets dat mij irriteert en sterke onrust geeft. Het is niet anders.

Dat gezegd hebbende, ik zei van de week al dat ik het gevoel heb dat je op het juiste moment binnen x uur met de auto moet rijden of minstens actief hebben gehad anders mis je de update. Dat gevoel is er nog steeds.
In elk geval moest ik vandaag totaal 180 km rijden (90 enkele reis) en Juancho zei daarop dat dat geen invleod heeft op de update.
Dat kan best, maar feit is wel dat na 60 km te hebben gereden de update ineens opkwam.
Alleen ben ik nog niet aan de update toegekomen, hij staat wél klaar nu.

Ik kan alleen niet bij mijn eigen laadpaal nu, de debiele gorilla van de overkant heeft zijn eigen volgeladen auto er pal voor gezet en het vakje ernaast staat nu weer zijn oldtimer met een hoes erover. de overige vakjes zijn te ver van de paal, en ik heb nog 20% in de accu na thuiskomst. Ik heb aangebeld om te vragen of hij misschien zijn wagen weer voor zijn eigen deur zou willen zetten (daar is plek) zodat ik kan laden, maar hij heeft een deurbelcamera en doet als ik aanbel niet eens open, sterker, ik zag hem door het keukenraam naar me kijken en lachend omdraaien en daar kon ik het mee doen.
Dus maar naar een publieke paal 4 straten verderop, en daar staat hij nu te laden. Morgen maar eens zien of ik de update kan doen.

Dus: update staat klaar, maar zoals voorspeld moest ik er wel minstens 60 km voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug

[Afbeelding]
Je moet je ruitensproeier maar eens gebruiken in het donker, dan merk je aan je koplampen dat er iets aan het gebeuren is.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

GLOEIENDE... dat bedoel ik nou...

Auto opgehaald en even wezen snelladen tot 80%, denk ik ga de update uitvoeren ook.
Steeds de melding dat de update er staat, keuze tussen installeren of plannen
Enfin, ik thuisgekomen ergens geparkeerd, en op installeren getikt.

Krijg een tweede scherm dat iets roep over "de auto start met laden als....."
Verder kon ik niet lezen, het scherm floepte weg, en de update is in geen velden of wegen meer te vinden. Helemaal weg.
Nog even bij instellingen gezocht op updates: "2.14.4, uw auto is up to date"

Terug bij af, nog steeds géén OTA dus. Was er wel, maar zodra ik wilde installeren vrdween die als sneeuw voor de zon en is nu nergens meer te bekennen.

Volgens de app echter, staat de software klaar om geinstalleerd te worden. Leuk, in de auto is het foetsie.

Rotzooi!!!

[ Voor 7% gewijzigd door ron65 op 30-04-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is niet zo dat hij met de update begint zodra je de auto op slot zet? Dat was bij mij de melding.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:32:
Het is niet zo dat hij met de update begint zodra je de auto op slot zet? Dat was bij mij de melding.
Staat inmiddels al een poosje afgesloten, maar er start helemaal niets op.
super irritant, is de OTA er, glipt ie je zo door de vingers en weg is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:31:
[...]

In elk geval moest ik vandaag totaal 180 km rijden (90 enkele reis) en Juancho zei daarop dat dat geen invleod heeft op de update. Dat kan best, maar feit is wel dat na 60 km te hebben gereden de update ineens opkwam.
Dat zeg niet alleen ik maar veel meer mensen. Je mag er gerust je eigen theorieen over hebben. Doe daar vooral wat mee als je denkt dat het helpt. Er zijn alleen plenty verhalen van mensen die amper of niet rijden en toch de update binnen krijgen. Ik moest ook langer wachten dan de meesten maar na een hele korte rit kwam de update toch echt binnen. Nog niet geïnstalleerd overigens want ik hoor hier maar ook bij de EX30 weer vreemde verhalen na de update dus ik laat hem nog maar ff staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
thisisjazz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:19:
[...]

Ik keek net toevallig dit filmpje. Ik snapte dat in 2020 onze XC40 P8's nog kinderziektes hadden. Door de jaren heen echt veel te laat 'gefixt' naar mijn mening maar als ik dit filmpje dan zie dan zou ik never nooit voor de EX30 kiezen. Je leest in de comments en in zijn reactie al dat het wel beter wordt... jaja die ken ik. Als ik 1 ding heb geleerd is koop een afgemaakte auto en niet eentje die na 1000 updates pas een beetje oke is en dan is alweer een nieuw model uit :D Nope I'll pass
Dat is een beetje mijn punt. Dat ik ooit test rijder was, weet je, ik vond het soms irritant maar deels ook acceptatie en ik was niet voor niets behoorlijk fanatiek bij het mee helpen/denken om de wagen beter te maken. Waar het mij om gaat is dat de EX30, wat voor mij een kandidaat was als volgende wagen, enorm veel identieke issues kent.

Dan kan die beste meneer van Volvo wel een lulverhaal ophangen maar het slaat natuurlijk nergens op als hij de issues met eerst de XC40 en nu de EX30 serieus neemt. Ik maak me in dat kader wel zorgen om Volvo ja, in de zin van dat het by far niet meer een logisch merk zal zijn als opvolger van mijn XC40. En ergens baal ik daar van, ik rijd niet voor niets al vele jaren Volvo. Ik merk gewoon een kentering die me niet bevalt, ook bijv. het eerder aangehaalde wegbezuinigen van zaken in de auto die de veiligheid en comfort niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:25:

Auto opgehaald en even wezen snelladen tot 80%, denk ik ga de update uitvoeren ook.

Verder kon ik niet lezen, het scherm floepte weg, en de update is in geen velden of wegen meer te vinden. Helemaal weg.

Terug bij af, nog steeds géén OTA dus. Was er wel, maar zodra ik wilde installeren vrdween die als sneeuw voor de zon en is nu nergens meer te bekennen.

Volgens de app echter, staat de software klaar om geinstalleerd te worden. Leuk, in de auto is het foetsie.

Rotzooi!!!
De update is dus ook niet te zien als je het middenscherm aan het blauwe streepje naar beneden trekt? En het ‘wolkje’ is er ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Ach wij hebben de update ook nog niet binnen. Dit zou dan de eerste zijn die we "missen". Lekker belangrijk, want ik zie in de release notes nou niet iets staan dat ik NU wil hebben.

Ik heb zelf het idee dat Volvo voornamelijk snackjes aan het oplossen is voor het laatste modeljaar. We blijven dus allemaal testrijders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:31:
[...]

Lol :P

Ja ik ben een beetje een zeur op dit gebied, dat zeg ik dus zelf.
Alleen kan ik het niet uitstaan als iets niet werkt, dat zit in mijn aard, ik ben technisch onderlegd, heb vele jaren een flink gebouw beheerd waar functionaliteit zeer belangrijk was en uitval niet geaccepteerd kon worden. uitval van bepaalde systemen zou de krant zelfs kunnen halen, meer mag ik er niet eens over roepen.

Dat heb ik 20 jaar gedaan, dan zit het een beetje in je bloed, iets dat niet werkt levert enorme onrust op, het voelt niet goed. En zeker niet als je er geen enkele invloed op hebt.

Dan is het feit dat ik minstens 3 OTA's nooit gehad heb en de rest met zeer veel vertraging, voor mij gewoon iets dat mij irriteert en sterke onrust geeft. Het is niet anders.

Dat gezegd hebbende, ik zei van de week al dat ik het gevoel heb dat je op het juiste moment binnen x uur met de auto moet rijden of minstens actief hebben gehad anders mis je de update. Dat gevoel is er nog steeds.
In elk geval moest ik vandaag totaal 180 km rijden (90 enkele reis) en Juancho zei daarop dat dat geen invleod heeft op de update.
Dat kan best, maar feit is wel dat na 60 km te hebben gereden de update ineens opkwam.
Alleen ben ik nog niet aan de update toegekomen, hij staat wél klaar nu.

Ik kan alleen niet bij mijn eigen laadpaal nu, de debiele gorilla van de overkant heeft zijn eigen volgeladen auto er pal voor gezet en het vakje ernaast staat nu weer zijn oldtimer met een hoes erover. de overige vakjes zijn te ver van de paal, en ik heb nog 20% in de accu na thuiskomst. Ik heb aangebeld om te vragen of hij misschien zijn wagen weer voor zijn eigen deur zou willen zetten (daar is plek) zodat ik kan laden, maar hij heeft een deurbelcamera en doet als ik aanbel niet eens open, sterker, ik zag hem door het keukenraam naar me kijken en lachend omdraaien en daar kon ik het mee doen.
Dus maar naar een publieke paal 4 straten verderop, en daar staat hij nu te laden. Morgen maar eens zien of ik de update kan doen.

Dus: update staat klaar, maar zoals voorspeld moest ik er wel minstens 60 km voor rijden.
Dus uiteindelijk is hij toch doorgekomen, maar door een fout is 'ie weer weg?
Is het wolkje bovenin het scherm ook weg? Anders toch meer even langs de dealer.
Maar ik ben het met je eens dat dit onuitstaanbaar is.
Wat een ongelofelijke aso hufter van een buurman heb je toch. Hij werkt toch bij de politie? Misschien gewoon eens naar het politiebureau gaan en het gedrag van dit personage uitleggen en dat hij een laadpaal onnodig bezet houd. Hij kan dan wel bij de politie werken, maar dat maakt hem niet onschendbaar toch?
Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tranquility schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Is het wolkje bovenin het scherm ook weg? Anders toch meer even langs de dealer.
Wat een ongelofelijke aso hufter van een buurman heb je toch. Hij werkt toch bij de politie? Misschien gewoon eens naar het politiebureau gaan en het gedrag van dit personage uitleggen en dat hij een laadpaal onnodig bezet houdt. Hij kan dan wel bij de politie werken, maar dat maakt hem niet onschendbaar toch?
Succes in ieder geval.
Elke keer melden bij de lokale handhaving van je gemeente.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:01:
[...]

De update is dus ook niet te zien als je het middenscherm aan het blauwe streepje naar beneden trekt? En het ‘wolkje’ is er ook niet meer?
Nee, overal is hij weg nu, ook op het tweede profiel.
Eerste scherm koos ik voor "installeren", kreeg een tweede scherm maar ik kreeg niet eens de kans dat te lezen, vloog weg en maps kwam op. Daarna als voorheen, 2.14.4 is de huidige software en geen update beschikbaar.
Echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Wat een ongelofelijke aso hufter van een buurman heb je toch. Hij werkt toch bij de politie? Misschien gewoon eens naar het politiebureau gaan en het gedrag van dit personage uitleggen en dat hij een laadpaal onnodig bezet houd. Hij kan dan wel bij de politie werken, maar dat maakt hem niet onschendbaar toch?
Succes in ieder geval.
Inderdaad is het wolkje ook weg, alsof er geen update geweest is.

Die buurman is nu op zijn motor weg, alledrie zijn autos staan nog hier waarvan 2 voor mijn deur.
Ja het is een hufter, hij is dan ook motoragent. Daarom heeft handhaving bellen ook geen enkele zin, mede omdat het natuurlijk wel publieke parkeerplekken zijn. Maar dan nog, ik zou denken 'iemand moet kunnen laden, ik probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden' maar dat sociale aspect ontbreekt hem volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 23:14:
[...]

Dat zeg niet alleen ik maar veel meer mensen. Je mag er gerust je eigen theorieen over hebben. Doe daar vooral wat mee als je denkt dat het helpt. Er zijn alleen plenty verhalen van mensen die amper of niet rijden en toch de update binnen krijgen. Ik moest ook langer wachten dan de meesten maar na een hele korte rit kwam de update toch echt binnen. Nog niet geïnstalleerd overigens want ik hoor hier maar ook bij de EX30 weer vreemde verhalen na de update dus ik laat hem nog maar ff staan.
Dit was niets persoonlijk naar jou toe hoor, ik weet dat meer mensen dit melden en ervaren zo, maar jij benoemde het dus dat haalde ik alleen maar even aan. Goed bedoeld ;-)

Maar uiteindelijk nog niets, scherm viel weg en update is weer foetsie, zit nog steeds op 2.14.4 en die is up to date volgens het systeem. Terug bij af, was even blij dat het werkte. NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:09
Kan je niet verzoeken dat de een plek alleen voor auto's die daadwerkelijk laden wordt?
Is niet alles maar beter dan dit.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Waterblok schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:56:
Kan je niet verzoeken dat de een plek alleen voor auto's die daadwerkelijk laden wordt?
Als er zo'n bord bij staat voor "Laden elektrische auto's" dan mag daar geen brandstofauto staan. Melden bij de handhaving. Staat zo'n bord er niet, dan geef ik je weinig kans, maar zou je de gemeente kunnen vragen om zo'n bord alsnog te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:56:
Nee, het is een verleng particliere aansluiting, de gemeente meldt nadrukkelijk dat de plek publiek beschikbaar moet blijven, je mag hem niet claimen. Dat die lamstraal dat met autotje wisselen wel doet, kunnen ze niets tegen doen. Ook niet door palen te plaatsen.

Het is nadrukkelijk géén laadplek, maar gewone parkeerplek.

Zie de reglementen in Haarlemmermeer (waar ik onder val)
"De parkeerplaats blijft voor iedereen bereikbaar. U mag de parkeerplaats niet afsluiten voor andere mensen."
https://haarlemmermeergem...auto-opladen#section-3431

[ Voor 7% gewijzigd door ron65 op 01-05-2024 10:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Misschien tijd voor een eigen topic over dit onderwerp beste Ron?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:13:
[...]

Nee, het is een verleng particliere aansluiting, de gemeente meldt nadrukkelijk dat de plek publiek beschikbaar moet blijven, je mag hem niet claimen. Dat die lamstraal dat met autotje wisselen wel doet, kunnen ze niets tegen doen. Ook niet door palen te plaatsen.

Het is nadrukkelijk géén laadplek, maar gewone parkeerplek.

Zie de reglementen in Haarlemmermeer (waar ik onder val)
"De parkeerplaats blijft voor iedereen bereikbaar. U mag de parkeerplaats niet afsluiten voor andere mensen."
https://haarlemmermeergem...auto-opladen#section-3431
Als ik jou was zou ik tweedehands een klein aanhangwagentje kopen en deze op je laadplek zetten zodra hij een keer z'n hielen heeft gelicht. Als je moet laden, het karretje even weghalen. Wel een wielklem erop, anders haalt die hufter het karretje zelf nog weg,
Om die vent te bestrijden zal je naar zijn nivo af moeten dalen!
Blijkbaar kan je een aso enkel met gelijke munt terugbetalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Als ik jou was zou ik tweedehands een klein aanhangwagentje kopen en deze op je laadplek zetten zodra hij een keer z'n hielen heeft gelicht. Als je moet laden, het karretje even weghalen. Wel een wielklem erop, anders haalt die hufter het karretje zelf nog weg,
Dan krijg ik handhaving op mijn nek, aanhangers mogen max 3 dagen staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:41:
Misschien tijd voor een eigen topic over dit onderwerp beste Ron?
Ik geef alleen maar netjes reactie op de vele meedenkende mensen ;)
Was niet mijn bedoeling er een half topic van te maken, maar niet reageren vind ik ook zo onbeleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:42
ron65 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Een motor. Tientje wegenbelasting en wat verzekering en die mag gewoon in een parkeervak staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Microkid schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Elke keer melden bij de lokale handhaving van je gemeente.
Klacht indienen bij de politie zelf. Eens een keer om een gesprek verzoeken met zijn leidinggevende om eea toe te lichten, heel redelijk allemaal. Evt via wijkagent als ingang, evt heel subtiel dreigen met signaalje naar 'bevriende journalist' bij lokale krant. Organisaties zijn meestal als de dood voor slechte PR.

Ik heb de indruk dat korpsleiding (verschilt misschien per gemeente) klachten over medewerkers best serieus neemt. Het gaat dan iig een officiele klachtenprocedure in, en er zal een aantekening worden gemaakt in een dossier. Politie verwacht van medewerkers voorbeeldig gedrag, en niet slechts dat ze zich aan de letter van de wet houden.

Klagen bij de gemeente zal niet zoveel uithalen denk ik, is toch een heel andere losstaande organisatie.
Vulcan750 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:42:
[...]

Juist niet. Never wrestle with pigs etc.
Dat soort types zijn enkel bang voor lui die 'hoger' in rang zijn. Heel netjes en keurig via ambtelijke organisatie en hierarchie spelen dus.

[ Voor 36% gewijzigd door DennisMoore op 01-05-2024 11:19 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
ron65 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:58:
[...]
Maar drie auto's waaronder oldtimers mogen wel ongelimiteerd blijven staan? Wat een kl*tegemeente is dat...
Je zou ook een keer een uitgebreide brief of mail naar de gemeente kunnen sturen waar je de hele geschiedenis uitlegt. Mischien zijn ze dan wel gevoelig voor je klacht. Het kan toch niet zo zijn dat één persoon drie openbare parkeerplekken bezet houd? Ambtenaren hebben doorgaans een hekel aan huftergedrag, ook al is dat een andere ambtenaar. Maar we gaan idd offtopic...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Maar drie auto's waaronder oldtimers mogen wel ongelimiteerd blijven staan? Wat een kl*tegemeente is dat...
Je zou ook een keer een uitgebreide brief of mail naar de gemeente kunnen sturen waar je de hele geschiedenis uitlegt. Mischien zijn ze dan wel gevoelig voor je klacht. Het kan toch niet zo zijn dat één persoon drie openbare parkeerplekken bezet houd? Ambtenaren hebben doorgaans een hekel aan huftergedrag, ook al is dat een andere ambtenaar. Maar we gaan idd offtopic...
Het is hier ook al vaker aan de orde geweest. Ik heb deze overlast al bijna 20 jaar nu, maar nu ik een laadpaal heb wordt het behoorlijk vervelend.
Maar ik wil het verder ontopic houden, leuk dat jullie zo meeleven trouwens, dat voelt dan weer goed :)
Maar laten we de anderen nit teveel lastig vallen hiermee, soms benoem ik het even uit frustratie maar niet met de intentie er een hele discussie van te maken.

ik ga als dit niet verbetert met die man, de wijkagent opsporen en benaderen, en daar de vraag voorleggen wat ik er mee aanmoet. Lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhose
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-05-2024
Als ik het volume van mijn radio op een bepaalde stand zet (vrij laag) en ik kom de volgende ochtend in de auto dan staat het volume hoger als dat ik ingesteld had. Het lijkt een soort standaard waarde waar deze naar terugschiet.
Is dit iets wat jullie herkennen en is er een oplossing voor zodat het volume gewoon op de laatste ingestelde stand blijft staan? Of ben ik de enige die hier last van heeft? Ik heb het overigens al een aantal maanden dus kan m.i. niet aan de laatste updates liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
Inmiddels aangekomen in Malaga. En ik kan wel zeggen dat het mij prima bevallen is. En wat rijdt die XC40 fantastische zeg! _/-\o_ Altijd meer dan voldoende vermogen, in de bergen trekt hij heerlijk door. Ook in de drukte (Madrid) is de auto heel mooi te manoeuvreren, mede door de OPD. Helaas wel een lekke band, wat gelukkig door een plaatselijke Euromaster vlot is verholpen met 5 woorden Engels :)

Het laden in Spanje ging eigenlijk ook prima, vooral bij de Tesla supercharger. Wel een tip; zorg voor veel verschillende laadpassen, want bij eentje kon ik niet via de Volvo app laden. Gelukkig heb ik een heel arsenaal aan pasjes mee, dus allemaal geprobeerd, het 4e pasje pakte hij :)

Heel bijzonder om hele laadpleinen van keurig aangelegde Tesla laders te zien bij een verlopen tankstation. Dat hebben we een paar keer gezien. Ook in Frankrijk trouwens hele mooie Ionity laadpleinen gezien..

Wat mij wel opviel is dat ik nergens een hoge laadsnelheid heb gehaald, ondanks het feit dat ik altijd de snelste koos. Het hoogste wat ik zag was 185 kW, maar dat zakte na een paar seconden al naar zo'n 153 kW.
Het verbruik staat nu gemiddeld op 20,6 in de app en in de auto op 19,8 :?

Ik kan wel stellen dat het elektrisch rijden in de landen die wij hebben aangedaan prima te doen is.

Hier nog wat fotootjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdYhzuFFd_Qqnx8cT1fl63nxWCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65mfBVWWyu8P2sEIQAUc4QDL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFASbCMr6_b1Rrb8HPwZpwV6Lns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZlteW35B3rN9X64bTKUbIO2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DifJ3s7YdGDhbJfDU1hn7EhmCJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sODrnULtkLn2Qr8vGUqlL6IV.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:51
ron65 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:25:

Rotzooi!!!
Update is door Volvo ingetrokken:
https://www.swedespeed.co...ortby=oldest#post-8222245

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:48
ron65 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:38:
[...]

Staat inmiddels al een poosje afgesloten, maar er start helemaal niets op.
super irritant, is de OTA er, glipt ie je zo door de vingers en weg is ie.
Dat heb ik een keer gehad toen een update door Volvo werd teruggetrokken. Dus misschien moet je wel blij zijn dat je er ternauwernood aan ontsnapt bent.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
rolfio schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:42:
Wat mij wel opviel is dat ik nergens een hoge laadsnelheid heb gehaald, ondanks het feit dat ik altijd de snelste koos. Het hoogste wat ik zag was 185 kW, maar dat zakte na een paar seconden al naar zo'n 153 kW.
Zeker dat je een Extended Range hebt? :D
De Single Motor kan 180 kW DC laden, de Single Motor Extended Range kan er 205 kW. Of de voorverwarming van de accu was niet ideaal waardoor je die 205 niet hebt kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:25
dit is wel een dubieuze post, want bij is die daarna gewoon nog aangekomen en geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:25
hmmmm.... 1e issuetje na 3.0.3 (weet niet of het daaraan ligt, maar heb het iig nog niet eerder gezien)

ik krijg bluetooth geluid niet meer naar mijn Volvo...

Wel voor telefoongesprekken, maar niet voor multimedia. De bluetooth audio player ziet nog wel mijn handset, maar als ik iets afspeel blijft het angstvallig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
nujtrug schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:00:
[...]

De Single Motor kan 180 kW DC laden, de Single Motor Extended Range kan er 205 kW. Of de voorverwarming van de accu was niet ideaal waardoor je die 205 niet hebt kunnen halen.
Of de SoC was niet laag genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Kammika schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:20:
hmmmm.... 1e issuetje na 3.0.3 (weet niet of het daaraan ligt, maar heb het iig nog niet eerder gezien)

ik krijg bluetooth geluid niet meer naar mijn Volvo...

Wel voor telefoongesprekken, maar niet voor multimedia. De bluetooth audio player ziet nog wel mijn handset, maar als ik iets afspeel blijft het angstvallig stil...
Bij mij werkt dat nog wel. Ik merk alleen dat bij opnieuw instappen de radio altijd op pauze staat, terwijl ik hem niet gepauzeerd had voor het uitstappen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
nujtrug schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:00:
[...]

Ik zou echt tot 205 moeten kunnen laden, want ik heb een single motor extended range. Verder was het een mooie temperatuur onder weg plus het feit dat ik ging laden via de aanbevolen laadstops in GM van de auto. Dus ik heb aan alle voor waarden voldaan... blijft bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
rolfio schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Ik zou echt tot 205 moeten kunnen laden, want ik heb een single motor extended range. Verder was het een mooie temperatuur onder weg plus het feit dat ik ging laden via de aanbevolen laadstops in GM van de auto. Dus ik heb aan alle voor waarden voldaan... blijft bijzonder...
Heb je blind op Maps gereden qua laden? Of vooraf wel een heel plan gemaakt met evt zelfs een plan B? En welke specifieke laadpassen raad je aan dan voor bijv Spanje zelf? In NL/DE/FR red je je denk ik wel met een Shell/Volvo pas en de Tesla app gekoppeld aan een CC. Maar wat ik begreep zijn ze in Spanje nog niet zover. Wij gaan zoals gezegd eind augustus een roadtrip maken richting en door noord Spanje. En onze range is natuurlijk door het 1e P8 model een stuk minder dan die van jullie (zal tussen de 300-350km liggen verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
rolfio schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Ik heb zo even geen laadcurve bij de hand. Maar ik weet dat bij mijn XC40 de laadsnelheid al boven de 30% SoC begint af te nemen. Wat was je SoC aan het begin van de laadsessie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Mijn auto is net klaar met opladen en de app geeft een range van 350 km aan bij 90% SoC. Heerlijk dat warme weer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:32
Kammika schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:18:
[...]

dit is wel een dubieuze post, want bij is die daarna gewoon nog aangekomen en geinstalleerd...
Lijkt me ook, die post is van 4 dagen geleden. Ik heb de mijne gisterenavond ontvangen en heb de update om 18:05 zonder problemen laten installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Juancho schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:51:
[...]

Heb je blind op Maps gereden qua laden? Of vooraf wel een heel plan gemaakt met evt zelfs een plan B? En welke specifieke laadpassen raad je aan dan voor bijv Spanje zelf? In NL/DE/FR red je je denk ik wel met een Shell/Volvo pas en de Tesla app gekoppeld aan een CC. Maar wat ik begreep zijn ze in Spanje nog niet zover. Wij gaan zoals gezegd eind augustus een roadtrip maken richting en door noord Spanje. En onze range is natuurlijk door het 1e P8 model een stuk minder dan die van jullie (zal tussen de 300-350km liggen verwacht ik).
Heb tot nu toe 3 laadstops in Spanje gehad, waarvan 2 via Tesla. Die andere werkte met de Volvo laadpas. Heb verder geen specifieke laadpassen voor Spanje aangeschaft. Wij hebben alles via GM in de auto gereden wat perfect werkt. Ook het voorspelde accu percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Jeetje, dat is dan exact gebeurd terwijl ik bezig was hem te gaan installeren, zoals gezegd, na drukken op "installeren" kreeg ik echt 1 seconde het tweede scherm en dat floepte weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Dat heb ik een keer gehad toen een update door Volvo werd teruggetrokken. Dus misschien moet je wel blij zijn dat je er ternauwernood aan ontsnapt bent.
Ja ik las het net... zoiets als "saved by the bell"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
JTHZZ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:07:
[...]
Een motor. Tientje wegenbelasting en wat verzekering en die mag gewoon in een parkeervak staan.
Voor een tientje MRB moet je dan wel een oldtimer hebben, anders betaal je gewoon elke 3 maanden de volle mep MRB.
Dan kan je beter een oud brommertje kopen, dat hoeft maar heel weinig te kosten.
Volgens mij hoeft een brommer niet op een parkeervak, maar mag het wel! (wel even met een ketting aan iets vastzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Vulcan750 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Voor een tientje MRB moet je dan wel een oldtimer hebben, anders betaal je gewoon elke 3 maanden de volle mep MRB.
Dan kan je beter een oud brommertje kopen, dat hoeft maar heel weinig te kosten.
Volgens mij hoeft een brommer niet op een parkeervak, maar mag het wel! (wel even met een ketting aan iets vastzetten)
MRB voor motoren is ong 10€ (per maand bedoelde ik) ongeacht leeftijd/gewicht, oldtimers >40 jaar daargelaten. En die mag in een parkeervak en hoeft niet ergens aan vastgezet te worden.
Maar goed wordt nu wel erg offtopic..

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 01-05-2024 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:22
ArnoudN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Bij mij werkt dat nog wel. Ik merk alleen dat bij opnieuw instappen de radio altijd op pauze staat, terwijl ik hem niet gepauzeerd had voor het uitstappen.
JA deze heb ik nu ook met de 3.0.3 update. Weer irritant.
En nog wat idioots, als je AudioWagon wil starten tijdens het rijden, krijg je de melding dat dit niet veilig is tijden s het rijden, dus wordt weer gesloten. Dit was eerst niet .....PRUTSERS :(

Wanneer krijgen ze het nu een keer voor elkaar om een update een verbetering te laten zijn en niet telkens een verslechtering en frustraties.

Heb verder nog niet alle features bekeken

[ Voor 3% gewijzigd door Morkie69 op 01-05-2024 17:56 ]

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Venomer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Ik heb zo even geen laadcurve bij de hand. Maar ik weet dat bij mijn XC40 de laadsnelheid al boven de 30% SoC begint af te nemen. Wat was je SoC aan het begin van de laadsessie?
Altijd tussen de 15 en 20%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
rolfio schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Altijd tussen de 15 en 20%...
Bij mij zakt ie rond de 14-15% al van 205 naar 180ish... Dus dan kan 't wel kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
caspervc schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:12:
[...]

Bij mij zakt ie rond de 14-15% al van 205 naar 180ish... Dus dan kan 't wel kloppen.
Ik zal de accu eens verder doorrijden tot zo'n 5% en dan maar weer eens kijken. Als dat dan wel sneller gaat is die 205 wel een leuke waarde, maar eentje die je dus bijna nooit haalt en ook niet lang blijft...
Dan heb je dus meer aan een lagere waarde die minder snel inzakt.

Overigens heb ik nooit het gevoel gehad dat het te lang duurde, want broodje, koffie en sanitare stop was bij elkaar vaak voldoende voor zo'n 250 á 300km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrBOB101
JTHZZ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:20:
[...]

MRB voor motoren is ong 10€ (per maand bedoelde ik) ongeacht leeftijd/gewicht, oldtimers >40 jaar daargelaten. En die mag in een parkeervak en hoeft niet ergens aan vastgezet te worden.
Maar goed wordt nu wel erg offtopic..
Om het iets meer on-topic te houden zou ik dan op z'n minst een elektrische motor neerzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
De snellaadcurve nog maar weer eens voor MY2024 extended range, blauw = ideaal, oranje is praktijkervaring van mezelf en uit wat youtube filmpjes geplukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXy9Iy4k5hADeRYqXHulo4Qck0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w8MjMC5XgW2vO1GUGcwOWZWQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
rolfio schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:21:
[...]
Ik zal de accu eens verder doorrijden tot zo'n 5% en dan maar weer eens kijken. Als dat dan wel sneller gaat is die 205 wel een leuke waarde, maar eentje die je dus bijna nooit haalt en ook niet lang blijft...
Dan heb je dus meer aan een lagere waarde die minder snel inzakt.
Wat ik voor mezelf heb gemerkt tijdens lange ritten (met meerdere laadstops) is dat Google Maps meestal rond 20-30% al een laadstop heeft ingepland. Volgens mij kan ik vaak nog gemakkelijk 50km verder rijden. Van mij mag de batterij gerust 10-15% zijn vooraleer ik weer moet gaan laden.

Nou ja, op reis vind ik het nu niet zo erg om regelmatig de benen even te strekken maar het valt me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Probleem met rijden naar een snellader is dat er vanaf een bepaald punt flink wat percentage verdwijnt. Mijn gedahcte is dat het komt omdat de accu flink opgewarmd moet worden maar ik vertrouw dat dus totaal niet meer sinds ik 1 of 2x met echt maar 2 of 3% aan kwam bij een Fastned terwijl Maps eerder 10-13% aangaf.

Ik ga tegenwoordig wat meer op safe wbt snelladers en lange afstanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38
Het grote Volvo X(C)40 recharge EV laadt en range herhaal topic lijkt het te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gister nog eens bezoekje gebracht aan de noorderburen in Cadzand en bij terugkeren naar België ... je raadt het al ... internet verbinding weer weg. Op de terugweg 3x TCAM reset gedaan zonder succes. Deze morgen na de wagen een nachtje te laten staan, nog steeds geen internet. Nogmaals onderweg naar het werk meerdere keren een TCAM reset gedaan maar brengt gewoon niets op. Ook de home-knop reset maar eens geprobeerd maar ook die bracht geen soelaas. Echt een irritant issue met de Volvo en dit terwijl mijn smartphone geen enkel probleem heeft bij het oversteken van de grens. Wagen staat nu op het werk geparkeerd en de app geeft nog steeds aan dat de auto offline is, vorige keer was de verbinding na aankomst op het werk vrij snel hersteld, maar nu ook hier geen geluk precies.

Las dit trouwens op het Swedespeed forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UIJaw2NlHGjxwLTeGdR0pcNisA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r7xp94gF5U14f1lnXhBdAeay.png?f=user_large

Mensen met een iPhone en Volvo app versie 5.39 die dat eens willen testen voor de XC40? Zou de zoveelste feature zijn op iOS waar we op Android alleen maar van kunnen dromen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Morkie69 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:56:
[...]
JA deze heb ik nu ook met de 3.0.3 update. Weer irritant.
En nog wat idioots, als je AudioWagon wil starten tijdens het rijden, krijg je de melding dat dit niet veilig is tijden s het rijden, dus wordt weer gesloten. Dit was eerst niet .....PRUTSERS :(
Ja dat merkte ik ook. Je moet echt eerst op de USB toestemmings popup tappen voordat je gaat rijden. Soms moet dat ook twee keer achter elkaar. Echt bizar dat Volvo daar niets aan wil doen. Kom dan anders met een native USB afspeel app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:25:
Gister nog eens bezoekje gebracht aan de noorderburen in Cadzand en bij terugkeren naar België ... je raadt het al ... internet verbinding weer weg. Op de terugweg 3x TCAM reset gedaan zonder succes. Deze morgen na de wagen een nachtje te laten staan, nog steeds geen internet. Nogmaals onderweg naar het werk meerdere keren een TCAM reset gedaan maar brengt gewoon niets op. Ook de home-knop reset maar eens geprobeerd maar ook die bracht geen soelaas. Echt een irritant issue met de Volvo en dit terwijl mijn smartphone geen enkel probleem heeft bij het oversteken van de grens. Wagen staat nu op het werk geparkeerd en de app geeft nog steeds aan dat de auto offline is, vorige keer was de verbinding na aankomst op het werk vrij snel hersteld, maar nu ook hier geen geluk precies.

[Afbeelding]

Mensen met een iPhone en Volvo app versie 5.39 die dat eens willen testen voor de XC40? Zou de zoveelste feature zijn op iOS waar we op Android alleen maar van kunnen dromen ...
Bij mij werkt deze notificatie in ieder geval NIET op mijn C40 (3.0.3) en iPhone (5.39.0).
Dus geen positieve discriminatie van IOS gebruikers……haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug

[Afbeelding]

Ik heb al drie weken versie 5.39.0 en heb dit nog nooit gezien.
Nou ja, ik krijg deze meldingen al een paar maanden via Home Assistant dus zit er ook niet echt meer op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
Deze morgen wou de auto mijn profiel niet starten, en bleef hij op het profiel van mijn vrouw hangen. Ff gekeken naar het kleur van mijn autosleutel, maar ik had de juiste mee 8)
Ik kon ook niet switchen naar mijn profiel, dus maar een reset uitgevoerd via de Home knop. Daarna alles terug in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
nujtrug schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:59:
[...]

Nou ja, ik krijg deze meldingen al een paar maanden via Home Assistant dus zit er ook niet echt meer op te wachten.
Oké dus gewoon een toggle die Volvo moet aanzetten per model ofzo... waarom de ene dan wel en de andere niet vraag ik me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:09:
[...]
Oké dus gewoon een toggle die Volvo moet aanzetten per model ofzo... waarom de ene dan wel en de andere niet vraag ik me af.
…ja, dat zou best kunnen ….. of per regio….dit voorbeeld kwam uit de US meen ik?
Die geografische ‘verschuiving’ in de uitrol hebben we namelijk al eerder gezien, o.a. met het Driving Journal

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 02-05-2024 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Versie 5.40.0 van de app voor iOS is uit. De release notes kunnen we inmiddels al uit ons hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Als voorloopauto had ik een XC40 T2, die gaf de notificatie (iOS) wel als ie niet vergrendeld was. Heb het bij mijn Recharge nog niet gezien.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:19
exepti0n schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Als voorloopauto had ik een XC40 T2, die gaf de notificatie (iOS) wel als ie niet vergrendeld was. Heb het bij mijn Recharge nog niet gezien.
Klopt, had ik op onze XC40 T4 ook. Verbaasde mij ook dat die notificaties van ‘niet vergrendeld’ niet doorkwamen bij onze huidige XC40 Single Engine Ultimate MY2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
nujtrug schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:59:
[...]

Mag ik vragen hoe jij je XC40 te zien krijgt in Home Assistant? Mag ook via een DM - wanneer ik de Volvo On Call integratie activeer worden er geen wagens gevonden, blijkbaar een open issue met XC40 Recharge als ik de open issues op GitHub zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Op het Volvo forum wordt gewag gemaakt van een probleem met de veerpoten van de XC40 MY24.
Nu moet ik zeggen dat ik ook het gevoel heb een lichte rammel te ervaren in de voortrein als ik over slecht wegdek of klinkers rij. Ik hou het in de gaten en bij de eerstvolgende servicebeurt maar even melden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
exepti0n schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Ja dat klopt maar de T2 is geen “Google”(AAOS) auto, maar had het oude Sensus infotainment systeem. De ontwikkeling van de app voor AAOS is helaas gaat traag en is na 3 jaar nog altijd niet helemaal rond - er ontbreken nog meer functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Tranquility schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:18:
Op het Volvo forum wordt gewag gemaakt van een probleem met de veerpoten van de XC40 MY24.
Nu moet ik zeggen dat ik ook het gevoel heb een lichte rammel te ervaren in de voortrein als ik over slecht wegdek of klinkers rij. Ik hou het in de gaten en bij de eerstvolgende servicebeurt maar even melden..
Ik heb hier ook last van. Dealer had niks gevonden toen ik hem binnenbracht.
Bedankt voor de link, ik lees die even door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
DoubleDot schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Mag ik vragen hoe jij je XC40 te zien krijgt in Home Assistant? Mag ook via een DM - wanneer ik de Volvo On Call integratie activeer worden er geen wagens gevonden, blijkbaar een open issue met XC40 Recharge als ik de open issues op GitHub zo zie.
Ik stuur je een DM, anders gaan we weer off-topic (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:55:
Versie 5.40.0 van de app voor iOS is uit. De release notes kunnen we inmiddels al uit ons hoofd.
Een verschil: de release notes van de OTA updates zijn weer in de app leesbaar….dat was na de laatste update van de auto (3.0.3) bij mij niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:58
Tranquility schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:18:
Heb hier ook last van op een C40 MY24. Is toch gek dat t vanaf nieuw zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 18:03
sly___ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:35:
[...]

Heb hier ook last van op een C40 MY24. Is toch gek dat t vanaf nieuw zo is...
ik heb dit al sinds dag 1 (P8 MY2020). en de dealer vertelde me " mn baas heeft dit ook, niets aan te doen"
Ik heb het erbij gelaten

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Dit herken ik niet. Wel af en toe een kleine 'klunk' bij het inveren als je van de drempel afrijdt. Heb gelukkig 5 jaar garantie, dus zal t wel een keertje melden (als het niet erger wordt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
Na 4 weken de XC40 weer terug, wat een rijgenot meteen! Schade was ergens rond de €14k. Het onderliggende plaatwerk was rechtsachter dusdanig gebeukt dat herstel niet mogelijk was. Maar dat is één geheel met het hele dak erbij, dus dat is ook vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
millerman_sf schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:58:
Na 4 weken de XC40 weer terug, wat een rijgenot meteen! Schade was ergens rond de €14k. Het onderliggende plaatwerk was rechtsachter dusdanig gebeukt dat herstel niet mogelijk was. Maar dat is één geheel met het hele dak erbij, dus dat is ook vernieuwd.
Tsjonge, het zag er niet meteen uit als €14k. En de schuldige had geen rijbewijs en was dus niet verzekerd. Het gezegde "van een kale kip kun je niet plukken" zal wel van toepassing zijn. Gelukkig is het een lease-auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Yep. En als het geen lease-auto was, zou het volgens mij van de eigen verzekering geclaimd worden bij de verzekeraar van de tegenpartij en was het een probleem geweest van die verzekeraar om bij de eigen klant te innen.

Maar nu wel weer veel zin gekregen in een roadtripje volgende week richting Valencia en daarna door richting de kust onder Sevilla! Al met al toch een mooie 5000km en gelijk even testen hoe laden op langere ritten in die landen gaat.
Pagina: 1 ... 245 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"