ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik vind het net zonde dat er geen WhatsApp bijstaat. Ik zou het een verademing vinden als die berichten tijdens het rijden zouden voorgelezen worden en ik ze handsfree zou kunnen beantwoorden.RigolleM schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:36:
[...]
Zonet eens door 3.0.3 gewandeld en ik zie een nieuw icoontje 'Berichten', die hadden wij niet volgens mij voor 3.0.3.. Nu komen al mijn berichten (SMS & iMessage) mooi binnen, gelukkig geen andere messengers... wat dat kan ik missen als kiespijn tijdens het rijden.
Mijn vrouw, dochter, zoon en moeder sturen enkel via SMS/iMessage, en weet ik dat dit een bericht is dat ik moet lezen/beantwoorden. Whatsapp/Signal is voor al de rest, en niemand in die lijst is zo belangrijk dat ik dit tijdens het rijden moet gelezen hebben. Ik zit ook geen uren in de auto, meestal hooguit 20'... en met EV ook maar max 2u want dan is batterij platArnaudCo schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:31:
[...]
Ik vind het net zonde dat er geen WhatsApp bijstaat. Ik zou het een verademing vinden als die berichten tijdens het rijden zouden voorgelezen worden en ik ze handsfree zou kunnen beantwoorden.
Soit, berichten app ingesteld, ik moest een paar zaken aanpassen op iPhone en in de wagen om het te doen werken. Voor de rest niks bijzonders ontdekt in versie 3.0.3, en ben gisterenavond toch een 2-tal uur (heen/terug) onderweg geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 26-04-2024 07:59 ]
Toch zou ik hier voorzichtig mee zijn. Ergens in dit topic staat ook een verhaal van een rijder die de ANWB kon laten komen doordat hij de update met de laadkabel erin deed.Ophidian schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:13:
[...]
Ja in principe wel. Maar kan mij best voorstellen dat tijdens de update er even geen communicatie meer is via de laadport en de Zappi daardoor denkt dat de kabel ontbonden is.
In de update staat vrij expliciet dat de kabel eruit moet ma de update om het laden te herstarten, maar dat hoeft dus niet.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Dat was voorheen, maar toen stond ook in de update dat de laadkabel eruit moest. Dat is al langere tijd niet meer zo.Lancer schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:03:
[...]
Toch zou ik hier voorzichtig mee zijn. Ergens in dit topic staat ook een verhaal van een rijder die de ANWB kon laten komen doordat hij de update met de laadkabel erin deed.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Goh, hangt het qua voorzichtheid ook niet gewoon af van waar je dan aan het laden bent? Als je dit thuis doet of op het werk waar je normaal die kabel langs de kant van de lader altijd kan loskoppelen als je wilt maakt dit toch niet veel uit? Ik doe die updates altijd op het werk, De Volvo garage is op minder dan een km daarvan dus gelijk wat er gebeurd is dit de beste plaats om iets fout te laten lopen.Lancer schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:03:
[...]
Toch zou ik hier voorzichtig mee zijn. Ergens in dit topic staat ook een verhaal van een rijder die de ANWB kon laten komen doordat hij de update met de laadkabel erin deed.
Nou, leuk dat jij voldoende hebt met SMS, maar ik ben er zeker van dat de meerderheid hier nog amper SMS gebruikt dus die hebben er helemaal niets aan. Ondersteuning voor WA zou daarom zeer handig zijn en voor degenen die dat niet willen kunnen ze gerust iets voorzien waarmee je het uit kan zetten, net zoals dat kan op Android Auto.RigolleM schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:55:
[...]
Mijn vrouw, dochter, zoon en moeder sturen enkel via SMS/iMessage, en weet ik dat dit een bericht is dat ik moet lezen/beantwoorden. Whatsapp/Signal is voor al de rest, en niemand in die lijst is zo belangrijk dat ik dit tijdens het rijden moet gelezen hebben. Ik zit ook geen uren in de auto, meestal hooguit 20'... en met EV ook maar max 2u want dan is batterij plat
Soit, berichten app ingesteld, ik moest een paar zaken aanpassen op iPhone en in de wagen om het te doen werken. Voor de rest niks bijzonders ontdekt in versie 3.0.3, en ben gisterenavond toch een 2-tal uur (heen/terug) onderweg geweest.
Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet snel dus ik hoop meer op Android Auto, volgens de geruchten komt dat er wel en dan kan het tenminste zo.
Update kwam bij mij ook binnen in de namiddag gisteren, zonet gestart en zit na een half uurtje op 38%.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
AA schijnt onderdeel van AAOS13 te zijn. Zou betekenen dat die dan dus in 4.0.x komt... als de trend zich voortzet hebben we ca 1x per 14mnd een major upgrade, dus dan weet je hoe lang je nog moet wachtenLargamelion schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:04:
[...]
Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet snel dus ik hoop meer op Android Auto, volgens de geruchten komt dat er wel en dan kan het tenminste zo.

Daar geloof ik niet meer in, iemand op Swedespeed zei ook dat de Android Auto Receiver in Android Automotive 12 zit. Gisteren echter eens opgezocht op welke versie de Renault Mégane E-Tech draait en die zit nog op AAOS 10 en die heeft wel AA ... moet dus wel degelijk mogelijk zijn.Kammika schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:08:
[...]
AA schijnt onderdeel van AAOS13 te zijn. Zou betekenen dat die dan dus in 4.0.x komt... als de trend zich voortzet hebben we ca 1x per 14mnd een major upgrade, dus dan weet je hoe lang je nog moet wachten
Update naar 3.0.3 intussen klaar na kleine 50 minuten.
Je zou kunnen zeggen dat de update what 'underwhelming' is. Op de iets grotere letters in de balk bovenaan na is er nergens iets van te zien. Ow ja... de Berichten app waar niets in komt

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 26-04-2024 10:57 ]
Ik heb er ook nadrukkelijk iMessage bij gezet, SMS'en krijg/stuur ik ook nog zelden... enkel als men geen internet bereik heeft, zoals in een ondergrondse parking waar 2G wel nog werkt.Largamelion schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:04:
[...]
Nou, leuk dat jij voldoende hebt met SMS, maar ik ben er zeker van dat de meerderheid hier nog amper SMS gebruikt dus die hebben er helemaal niets aan. Ondersteuning voor WA zou daarom zeer handig zijn en voor degenen die dat niet willen kunnen ze gerust iets voorzien waarmee je het uit kan zetten, net zoals dat kan op Android Auto.
Denk dat je daar meer kans gaat hebben dan WA in Android Automotive, maar technisch gezien kon het ook in Android 11, dus is de spelbreker Volvo.Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet snel dus ik hoop meer op Android Auto, volgens de geruchten komt dat er wel en dan kan het tenminste zo.
Wat ik wel zeker weet: als je aan het bellen bent, zie je nu een "microfoon in gebruik" icoon met een groen puntje erbij rechts bovenin je scherm. Dat was eerst niet. Ook als ik met "Hey Google" zaken wil doen, is het icoontje zichtbaar.
Dat heb je goed opgemerkt maar staat ook gewoon in de release notes van 3.0.3YvoK schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:03:
Wat ik wel zeker weet: als je aan het bellen bent, zie je nu een "microfoon in gebruik" icoon met een groen puntje erbij rechts bovenin je scherm. Dat was eerst niet. Ook als ik met "Hey Google" zaken wil doen, is het icoontje zichtbaar.
Een pictogram voor de microfoon in de bovenste balk wanneer u de microfoon gebruikt.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
XC40 SMER Plus MY2024
dat heb ik nooit anders gewetenVulcan750 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:41:
Zo, update 3.0.3 zit erop!
Het enige wat anders is, is de achteruitrij camera. Ik krijg nu een half beeld van de camera, het bovenste deel is zwart met een afbeelding van de auto.
[Afbeelding]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Dat is bij mij nooit anders geweest. Vind ik vooral rete irritant als ik langs de stoep wil parkeren en je via die camera's onder de spiegels amper wat kan zien omdat het beeld zo mini is. Dat dat niet full screen kan snap ik echt niet, de resolutie is al brak en dan moet je nog op 1/4 van het middenscherm proberen uitmaken of je de stoep gaat raken. Het is makkelijker om gewoon oldscool op de spiegels te parkeren imo en dat doe ik dan ook meestal.Vulcan750 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:41:
Het enige wat anders is, is de achteruitrij camera. Ik krijg nu een half beeld van de camera, het bovenste deel is zwart met een afbeelding van de auto.
[Afbeelding]
/f/image/E7GjN9kPM9mzdvCrwEPtXvip.png?f=fotoalbum_large)
Zo, daar ben je mooi klaar mee. Gelukkig geen structurele schade zo te zien.millerman_sf schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:54:
Hier de melding van de update, maar de wagen staat nu 2 weken bij de schadehersteller omdat een jochie stoer moest doen toen ie bij school wegreed, waar mijn XC40 voor de deur stond te laden. Hopelijk volgende week weer genieten achter het stuur en meteen een ritje richting Zuid-Spanje om het goed te maken!
[Afbeelding]
Nu begin ik zelf te twijfelen of het eerder wel fullscreen was... 🤔 Ik zocht eigelijk naar veranderingen, wellicht viel het me nu op... 😵💫Largamelion schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:11:
[...]
Dat is bij mij nooit anders geweest. Vind ik vooral rete irritant als ik langs de stoep wil parkeren en je via die camera's onder de spiegels amper wat kan zien omdat het beeld zo mini is. Dat dat niet full screen kan snap ik echt niet, de resolutie is al brak en dan moet je nog op 1/4 van het middenscherm proberen uitmaken of je de stoep gaat raken. Het is makkelijker om gewoon oldscool op de spiegels te parkeren imo en dat doe ik dan ook meestal.
Ik parkeer ook voor 95% op de (meer dan prima) spiegels.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Zit hier ook nog steeds op 2.14.3 en nog geen update gezien.caspervc schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:59:
Hier nog gewoon op 2.14.3.... Ik zal wel in een latere batch zitten..
Zal vanzelf wel komen.
Da's balen man, hopelijk snel gemaakt en geen rariteiten nadien. De dader is wel gevat en was verzekerd mag ik hopen?millerman_sf schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:54:
Hier de melding van de update, maar de wagen staat nu 2 weken bij de schadehersteller omdat een jochie stoer moest doen toen ie bij school wegreed, waar mijn XC40 voor de deur stond te laden. Hopelijk volgende week weer genieten achter het stuur en meteen een ritje richting Zuid-Spanje om het goed te maken!
[Afbeelding]
Blijf toch ook fan van die Sage Green
BTW, ik zette de auto zo net in D omdat ik zag in de Android app dat die nu ook mijn lichten toonde en toen ik de rem los liet begon de auto redelijk snel vanzelf naar voor te bollen! Er is dus wel degelijk iets mank in dat systeem wat vroeger niet was. 1x keer in een jaar tijd dat ik dat meemaak... je zal maar kort tegen een auto/muurtje/paaltje voor u geparkeerd staan!!
[ Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 26-04-2024 16:36 ]
Dader schoot net voor een andere auto van rechts, had een auto van links niet gezien en week uit tegen mijn auto aan. Stond klem, politie erbij en ik heb van de politie een ingevuld schadeformulier gekregen. Dader reed zonder rijbewijs, dus is flink de zak gok ik. Maar dat mag mijn leasemaatschappij lekker uitzoeken met hun verzekeraar die het mag uitzoeken met de verzekeraar van de eigenaar van de auto die het mag uitzoeken met de eigenaar die het mag uitzoeken met de bestuurderLargamelion schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:26:
[...]
Da's balen man, hopelijk snel gemaakt en geen rariteiten nadien. De dader is wel gevat en was verzekerd mag ik hopen?
Same here.. Ik heb ook vaak dat ik dan dit beeld heb en de 360 moet activeren door op het midden te tikken. Soms wel standaard 360 en soms niet, ik ben het spoor een beetje bijster.blahenazo schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:48:
[...]
dat heb ik nooit anders geweten. Ik dien telkens de 360 cam te activeren via het scherm
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Het lettertype is ook gewijzigd volgens mij.Ophidian schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:15:
Sinds de update geeft de app het verbruik met 1 decimaal weer. Voorheen rondde hij 20,9 af naar 20,0.
Nee toch niet, na de app opnieuw starten was lettertype weer normaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 26-04-2024 17:18 ]
ouch dat is balen zeg! Hoop dat alles voorspoedig en goed hersteld wordt.millerman_sf schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:54:
[Afbeelding]
XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line
Op dit vlak ben ik toch echt wel een beetje teleurgesteld in Android automotive. Er lijkt mijnsinziens weinig interactie tussen de middenconsole en de wagen. En ook met de volvo app bij uitbreiding. Ze gebruiken het potentieel niet. ( Of de cpu/men/io zijn veel te brak)marcel_76 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:16:
[...]
Same here.. Ik heb ook vaak dat ik dan dit beeld heb en de 360 moet activeren door op het midden te tikken. Soms wel standaard 360 en soms niet, ik ben het spoor een beetje bijster.
Bvb: interactie ivm met actuele snelheid van de wagen.
Als de snelheid < 10 kmh..
Een paar settings om snelheid configureerbaar te maken, 360 cam of niet, eventueel enkel achterwaarts of beide richtingen. En iedereen kan het naar zijn zin configureren.
Dat is bij mij al sinds november 2020 zo 😀Vulcan750 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:41:
[Afbeelding]
P8
Commando "Stuur bericht naar (naam)" werkt goed. Leest ook de berichten voor.
Commando "Stuur WhatsApp naan (naam)" komt met de melding "Kan het nummer niet vinden. " Logisch, want onze AAOS heeft nog geen ondersteuning voor WA.
XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Wel hoor…… het is een beetje andersOphidian schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:16:
[...]
Het lettertype is ook gewijzigd volgens mij.
Nee toch niet, na de app opnieuw starten was lettertype weer normaal.
Hier idem, 2.14.4 en geen update in zicht nog.caspervc schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:59:
Hier nog gewoon op 2.14.3.... Ik zal wel in een latere batch zitten..
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Ota kwam hier vanavond binnen na een ritje van misschien 4 minuten naar de supermarkt. De auto had voor die tijd sinds gisterochtend stilgestaanron65 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:08:
[...]
Hier idem, 2.14.4 en geen update in zicht nog.
OTA staat vlgs mij los van of men een rit maakt.Mga1600 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 00:24:
[...]
Ota kwam hier vanavond binnen na een ritje van misschien 4 minuten naar de supermarkt. De auto had voor die tijd sinds gisterochtend stilgestaan
Bij mij kwam de melding bij instappen nadat hij hele nacht stil had gestaan.(wel onzinnig natuurlijk omdat je bij instappen meestal ook weg wilt rijden
[ Voor 12% gewijzigd door tdkvolvo op 27-04-2024 09:18 ]
Kwam dit forum afgelopen week tegen op zoek naar wat meer info van gebruikers over de XC40 Recharge. Mijn naam is Norbert, woonachtig in de kop van Noord Holland. Heb zelf sinds een weekje een XC40 Recharge Ultimate Long range. Na 5 jaar een Tesla Model 3 gereden te hebben moet ik zeggen dat de Volvo een stuk aangenamer aanvoelt en rijdt en ben ik dik tevreden met deze keuze. Op zich wijst alles zich wel de weg in de auto en deels heb ik al een paar dingen kunnen nalezen op dit forum.
Ik heb even een kort vraagje over Google Maps. Mijn Google account, die ik ook op mijn PC en iPhone gebruik, is vanzelfsprekend gekoppeld aan de Volvo. Op de iPhone zie ik, nadat ik een route heb aangemaakt, links onder de optie staan om deze route te delen met de Volvo en naar de auto te sturen. Als ik op verzenden klik op de iPhone geeft deze aan dat de info verzonden is, maar in de auto kan ik de verzonden route niet zien. Geen idee of deze functionaliteit al goed zou moeten werken, maar ik vroeg me af of anderen hetzelfde probleem hebben en of er een oplossing voor is. Kan het te maken hebben met een aantal privacy instelling van de auto of van mijn Google account?
Mocht iemand een antwoord hebben dan alvast hartelijk dank daarvoor en een fijne Koningsdag voor nu....
Ik gebruik deze feature ook -wel met aan android phone. Maar met wisselend succes.Annor44 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:59:
Ik heb even een kort vraagje over Google Maps. Mijn Google account, die ik ook op mijn PC en iPhone gebruik, is vanzelfsprekend gekoppeld aan de Volvo. Op de iPhone zie ik, nadat ik een route heb aangemaakt, links onder de optie staan om deze route te delen met de Volvo en naar de auto te sturen. Als ik op verzenden klik op de iPhone geeft deze aan dat de info verzonden is, maar in de auto kan ik de verzonden route niet zien. Geen idee of deze functionaliteit al goed zou moeten werken, maar ik vroeg me af of anderen hetzelfde probleem hebben en of er een oplossing voor is. Kan het te maken hebben met een aantal privacy instelling van de auto of van mijn Google account?
Mocht iemand een antwoord hebben dan alvast hartelijk dank daarvoor en een fijne Koningsdag voor nu....
3 usecases:
- Ik maakte route aan de avond voordien en klikte 'stuur naar xc40'. Smorgens was niets te zien in de volvo.
- Daarop maakte ik dezelfde route aan op de telefoon ( in de wagen) , stuurde ze en kreeg dan een veel te kleine pop up 'route beginnen' ofzo. En dan zat de route in de wagen.
- Ik maakte een route aan , stuurde ze naar de wagen terwijl mijn vrouw haar klaar maakte om de rit te maken ( haar profiel) . Ze zei dat ze geen route gezien had.
Er is bij mij geen knopje/menu item om te kijken in de 'ontvangen routes'. Use case 1 en 3 kan eventueel een Pebcak zijn maar echt overzichtelijk is het allemaal niet.
[ Voor 3% gewijzigd door blahenazo op 27-04-2024 12:02 ]
Dat zou moeten werken. Je krijgt dan een melding bovenin, dat er een route is en als je daarop tikt wordt die in Maps geopend. Je zou eens van bovenaan het scherm naar beneden kunnen swipen om te kijken of je de melding daar ziet.Annor44 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:59:
Goedemorgen allemaal,
Kwam dit forum afgelopen week tegen op zoek naar wat meer info van gebruikers over de XC40 Recharge. Mijn naam is Norbert, woonachtig in de kop van Noord Holland. Heb zelf sinds een weekje een XC40 Recharge Ultimate Long range. Na 5 jaar een Tesla Model 3 gereden te hebben moet ik zeggen dat de Volvo een stuk aangenamer aanvoelt en rijdt en ben ik dik tevreden met deze keuze. Op zich wijst alles zich wel de weg in de auto en deels heb ik al een paar dingen kunnen nalezen op dit forum.
Elk profiel in de auto heeft zijn eigen Google account volgens mij, dus wanneer jij vanuit jouw gsm een route verstuurd naar de wagen gaat dat denk ik alleen maar werken als je daar met jouw profiel bent ingelogd.blahenazo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:01:
[...]
- Ik maakte een route aan , stuurde ze naar de wagen terwijl mijn vrouw haar klaar maakte om de rit te maken ( haar profiel) . Ze zei dat ze geen route gezien had.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
welke updates?DrBOB101 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:31:
Echt fantastisch dat iedereen z'n updates hier deelt
Dit bestond al, tenminste ten tijde van de vorige OTA.ferrie99 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:59:
Je kunt nu zien hoe ver de auto is met de update in de iOS app. Of bestond dit al?[Afbeelding]
Misschien de wagen eens op 6A zetten, uitstappen en vergrendelen en dan terug ontgrendelen, instappen en op 32A zetten?Gimmot schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:08:
Na het updaten naar 3.0.3 wil mijn xc40 niet meer sneller laden dan 6A. Weet iemand een manier om de wagen of het laadgedeelte te resetten. Instellingen staan op 32A, ook in mijn paal. Mijn paal rapporteerde ook dat het de wagen is door de stroom beperkt. Ook na een nachtje hem laten staan (niet ingeplugd) laad hij nog altijd maar aan 6A.
Ik had hetzelfde probleem na de update. Na een stukje rijden en weer opnieuw een laadsessie gestart laadt de auto weer zoals het moet.Largamelion schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:03:
[...]
Misschien de wagen eens op 6A zetten, uitstappen en vergrendelen en dan terug ontgrendelen, instappen en op 32A zetten?
Ah, dat is erg vervelend! Hopelijk heb je op tijd vervangend vervoer of je eigen auto terug. Die van mij staat al een maand bij de schadehersteller omdat er nog wordt gewacht op onderdelen van de (voorwiel)ophanging...millerman_sf schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:54:
[Afbeelding]
Privé: 2022 Volvo XC-40 Pure electric twin, 2015 Mazda CX-3 AWD. Zakelijk: 2020 Airbus H-135 P3H, PH-UMC, 1987 Slingsby T-67M-200 Firefly, PH-KAI
Eerst een week een VW ID4, toen een week een Renault Captur en nu 2 weken een Renault Kadjar. Als het goed is, is ie volgende week klaar. Alle benodigde onderdelen waren goed leverbaar.Patrick07 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:48:
[...]
Ah, dat is erg vervelend! Hopelijk heb je op tijd vervangend vervoer of je eigen auto terug. Die van mij staat al een maand bij de schadehersteller omdat er nog wordt gewacht op onderdelen van de (voorwiel)ophanging...
Hoe beviel de ID4 t.o.v. jouw Volvo? Die ging ik normaal bestellen i.p.v. m'n XC40 maar op de dag dat ik 'm wou bestellen had ons bedrijf alle leaseprijzen aangepast en viel hij buiten budget. Ondanks dat ik een offerte had van de VW garage die nog 5 dagen geldig was wou men niets doen voor mij.millerman_sf schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:20:
[...]
Eerst een week een VW ID4, toen een week een Renault Captur en nu 2 weken een Renault Kadjar. Als het goed is, is ie volgende week klaar. Alle benodigde onderdelen waren goed leverbaar.
Morgen gaat de auto naar de dealer voor montage van de trekhaak en een extra 12v aansluiting in de kofferbak.
[ Voor 12% gewijzigd door Tranquility op 28-04-2024 17:34 ]
Vanochtend een lange rit voor de boeg, dus de auto op 100% gezet. Later weer bijgeladen (net voor aankoppelen caravan) tot 96%. Bij thuiskomst wilde ik de auto weer laden tot 90%, maar ik kan het percentage niet aanpassen. Beide resets al gedaan en ook de auto een uur stil laten staan, maar het blijft allemaal grijs, terwijl normaal het percentage wit is.
Begin maart heb ik de caravan van mijn schoonouders naar de camping gebracht. Met een snelheid van 95 km/h kon ik de reis naar Ermelo niet halen met een volle accu, maar de temperatuur was toen ook lager en ik had wind tegen.
Vandaag ervoor gekozen om 87 km/h te rijden, in combinatie met wind mee en een hogere temperatuur kon ik de terugreis vanaf Ermelo makkelijk doen en zelfs nog een stuk terug naar huis. Vooral de snelheid maakte echt veel verschil.
XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Heb thuis de dagteller op nul gezet, daarmee ook het verbruik. Die is gemiddeld over die 900 km 21kWh/100km. Ik heb niet harder dan 110 gereden, een klein stuk 130. Wat mij opviel is het verschil tussen 110 en 120. Dat is toch zo'n 10kWh. De tijdswinst is dusdanig klein dat ik dus maar 110 blijf rijden.
Morgen verder naar Spanje
:strip_exif()/f/image/aTMYNjyRHUJHjBG36h7Hynxh.jpg?f=fotoalbum_large)
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Bij mij waren mijn eigen EQ instellingen pas toegepast eens ik het geluid eigenschappen scherm eens open had gedaan, na de update van 3.0.3. Dus als jij eigen instellingen had zijn die mogelijks niet in gebruik en kan het wel verklaren dat het geluid niet hetzelfde meer is?Mga1600 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:15:
Kan het zijn dat de HK-audio ook een update heeft gehad? Klinkt wat voller is mijn eerst indruk…..
Interessant voor ons om te lezen aangezien wij eind augustus naar noord Spanje gaan. Dus bijf zeker updates postenrolfio schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:14:
Inmiddels is onze reis naar Malaga begonnen. Vandaag ongeveer 900 km gereden, en ik moet zeggen dat dat eigenlijk prima is gegaan. 3 laadstops gehad en uiteindelijk aangekomen met nog 32% in de accu. En das maar goed ook, want laadpunt bij accommodatie houdt soms ook in verlengsnoer vanaf een normaal stopcontact![]()
Heb thuis de dagteller op nul gezet, daarmee ook het verbruik. Die is gemiddeld over die 900 km 21kWh/100km. Ik heb niet harder dan 110 gereden, een klein stuk 130. Wat mij opviel is het verschil tussen 110 en 120. Dat is toch zo'n 10kWh. De tijdswinst is dusdanig klein dat ik dus maar 110 blijf rijden.
Morgen verder naar Spanje![]()
[Afbeelding]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als ik een route van mijn iPhone naar de auto stuur, dan duurt het soms even voordat de route in de auto verschijnt. Het kan tot een paar minuten na het begin van de rit duren tot ik de melding krijg.Annor44 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:59:
Goedemorgen allemaal,
Ga mijn best doen. Kan tot dusver zeggen dat het laden in Frankrijk totaal geen probleem is. Grote Ionity pleinen gezien (en geladen). Daarnaast bij de reguliere tankstations ook geen probleem. Oh, daarnaast nog de Tesla superchargers. Dus, allemaal top geregeld 😊Juancho schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:35:
[...]
Interessant voor ons om te lezen aangezien wij eind augustus naar noord Spanje gaan. Dus bijf zeker updates posten![]()
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
XC40SMER|11kWp|HA Yellow
Klopt, gisteren enkel via (onbekende) binnenwegen gereden een rit van zo'n 45km en 30% had de bordenherkenning het NIET bij het juiste eind, zelfs stukken gehad waar er geen bordenherkenning werd getoond. Ik reed vaak wegen van 70km/u en hij toonde continue 50 km/u... Enige keer dat hij het correct deed was in een zone 30, eenmaal terug buiten de zone 30 toonde hij niks meer, en toen ik uit de bebouwde kom reed stond er plots 50, terwijl ik 70 mocht rijden. Onbetrouwbaar en als het zo blijft ga ik de smartphone terug moeten bovenhalen...timhtc schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:32:
Persoonlijke niet objectieve ervaring met versie 3.03 is dat bordenherkenning van 4/5 correct naar 1/5 correct is gegaan waarbij het heel jammer is dat je geen suggesties kan doen voor verbeteringen zoals je dat wel bij kaartfouten in Google maps kan doen.

En wederom heeft iedereen de OTA binnen kennelijk, en bij mij nog niets van een OTA update te bekennen, dat blijft fout gaan hier.Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:10:
Helaas is met de 3.0.3 update niet het probleem opgelost dat AudioWagon elke keer de toestemmingspopup voor toegang tot de USB-stick blijft weergeven als de auto wordt gestart. Dus Volvo heeft helaas (nog) niet de security patch doorgevoerd in AAOS.
Ik ook nog niet, binnen de polder blijft lastig?ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:15:
[...]
En wederom heeft iedereen de OTA binnen kennelijk, en bij mij nog niets van een OTA update te bekennen, dat blijft fout gaan hier.
Volvo C40 ‘23 Ultimate
Kennelijk. Als het nu de eerste keer is dat het eens lang duurt, maar ik heb nu al zeker 3x gehad dat een update helemaal niet doorkwam en de dealer die er maar handmatig opzette, en het lijkt erop dat dit nummer 4 wordt.DennisB schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:16:
[...]
Ik ook nog niet, binnen de polder blijft lastig?
Het is mij duidelijk dat de updates in verschillende batches worden uitgerold. Sommigen zijn meteen vlak na release aan de beurt, anderen een week later en weer anderen (waaronder ik) pas na een week of twee en wellicht een andere groep na een week of drie 'a vier. Het lijkt er op dat jouw XC40 in een van de laatste batches zit. Maar als er echt niets door komt is een gang naar de dealer de enige optie ben ik bang.. Blijft toch raar als er echt helemaal niets door komt. Je hebt eerder toch wel eens een (late) update via OTA gehad dacht ik?ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:20:
[...]
Kennelijk. Als het nu de eerste keer is dat het eens lang duurt, maar ik heb nu al zeker 3x gehad dat een update helemaal niet doorkwam en de dealer die er maar handmatig opzette, en het lijkt erop dat dit nummer 4 wordt.
Hier ook niet hoor...ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:15:
[...]
En wederom heeft iedereen de OTA binnen kennelijk, en bij mij nog niets van een OTA update te bekennen, dat blijft fout gaan hier.
jazeker, het is dacht is 2 of 3x wel goed gegaan.Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:26:
[...]
Het is mij duidelijk dat de updates in verschillende batches worden uitgerold. Sommigen zijn meteen vlak na release aan de beurt, anderen een week later en weer anderen (waaronder ik) pas na een week of twee en wellicht een andere groep na een week of drie 'a vier. Het lijkt er op dat jouw XC40 in een van de laatste batches zit. Maar als er echt niets door komt is een gang naar de dealer de enige optie ben ik bang.. Blijft toch raar als er echt helemaal niets door komt. Je hebt eerder toch wel eens een (late) update via OTA gehad dacht ik?
Wat mij wel opvalt is dat het misgaat als een OTA komt waarbij ik op het moment dat hier de eersten melding maken van dat ze hem binnen hebben, ikzelf de auto een paar dagen niet nodig had (thusiwerk o.a. rapportages schrijven).
Dat is nu ook het geval.
Die keren dat hij wel doorkwam zat ik ongeveer op dezelfde dag als dat ik hier mensen zag melden dat ze hem ook hadden, en ik die dag ook gereden had.
Net alsof ik in de eerste batches zit, maar als je toevallig die dag de auto niet actief hebt gehad, dan slaat ie over... zo'n gevoel geeft het.
Ik ben het vertrouwen erin gewoon kwijt daardoor, en dat irriteert me behoorlijk.
Enfin, ik wacht nog een maandje af, en dan maak ik er een storingsmelding van via de leasemaatschappij, net als vorige keer. Toen was ik ook 6 weken verder nog steeds geen update, en is ie er maar handmatig opgezet. Ze konden in het systeem zien dat hij wel was vrijgegeven, al snel na de release, op mijn auto, maar datkwam toen ook niet door
[ Voor 14% gewijzigd door ron65 op 29-04-2024 13:15 ]
Maar die updates zijn minimaal, je mist er niet direct wat aan dus gewoon geduld. Bij de telefoon gaat het ook niet allemaal even snel voor elk toestel bij Android.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
We gaan het zien dan. Morgen moet ik een kilometer of 90 heen en ook weer terug, dan heeft ie tijd zat om die update te laden hopelijk. Maar ik heb dit weekeinde ook korte stukjes gereden, geen resultaat nog.Juancho schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:14:
Dat gevoel klopt niet want onze wagen stond ook een dag of 4 stil, gister klein stukje gereden en toen kwam de update binnen op zowel de auto als telefoon. Niet niet geïnstalleerd overigens.
Maar die updates zijn minimaal, je mist er niet direct wat aan dus gewoon geduld. Bij de telefoon gaat het ook niet allemaal even snel voor elk toestel bij Android.
Kwestie van geduld, ik kreeg de update ook pas gister terwijl ik bij de eerste generaties XC40's hoor dus je zou denken, vooraan in de rij. Niet dus.
Misschien helpt het om de Maps-app een keer te killen. Dat doe je via het instellingen menu. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe de menu-optie heet, maar ik dacht "applicaties" en dan "alle applicaties".rinkel schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:45:
Ik ben momenteel in Duitsland en als ik naar laadpalen in de buurt zoek, vind ie alleen palen in Nederland, België en Luxemburg, 4uur rijden.
Dit heeft altijd prima gewerkt, nu moet ik andere apps gebruiken.
Iemand een idee?
[Afbeelding]
maar dat je moet rijden klopt ook niet. Bij mij kwam notificatie binnen toen die stil stond... Imo zit er geen enkele relatie tussen wel/niet rijden en/of het binnenkomen van die notificatie...Juancho schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:37:
Dat laden van de update hoeft nogmaals helemaal niet. Een klein stukje rijden kan soms al genoeg zijn. Dat was een verhaaltje wat eerder altijd rond ging, dat je perse lange afstanden moest rijden om de update binnen te harken. Dat klopt niet (meer).
Kwestie van geduld, ik kreeg de update ook pas gister terwijl ik bij de eerste generaties XC40's hoor dus je zou denken, vooraan in de rij. Niet dus.
Mijn auto stond ook stil (hele nacht op mijn oprit, niet aan de lader) toen ik de notificatie kreeg.Kammika schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:48:
[...]
maar dat je moet rijden klopt ook niet. Bij mij kwam notificatie binnen toen die stil stond... Imo zit er geen enkele relatie tussen wel/niet rijden en/of het binnenkomen van die notificatie...
Pas toen ik in de auto ging zitten zag ik het wolkje en de melding of ik hem wou installeren.
Dat heb ik nog niet gedaan omdat ik nog weg moest, maar eenmaal weer thuis heb ik hem geinstalleerd.
Dat bedoel ik dus eigenlijk ook. Dat je niet perse hoeft te rijdenKammika schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:48:
[...]
maar dat je moet rijden klopt ook niet. Bij mij kwam notificatie binnen toen die stil stond... Imo zit er geen enkele relatie tussen wel/niet rijden en/of het binnenkomen van die notificatie...
Ik had de avond er voor nog gekeken, hem ff geforceerd op de Wi-Fi maar nada, 's morgens stap ik in de wagen en zie ik die update verschijnen. Wagen stond ook gewoon stil in de garage zonder laden.Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:54:
[...]
Mijn auto stond ook stil (hele nacht op mijn oprit, niet aan de lader) toen ik de notificatie kreeg.
Pas toen ik in de auto ging zitten zag ik het wolkje en de melding of ik hem wou installeren.
Dat heb ik nog niet gedaan omdat ik nog weg moest, maar eenmaal weer thuis heb ik hem geinstalleerd.
Er zijn al verschillende zaken geprobeerd in dit opzicht of die invloed hebben op het wel/niet doorkomen vand e OTA:Kammika schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:48:
[...]
- wel/niet rijden
- resets beiden uitvoeren (is bij mij een keer gebeurd dat ie direct daarna wel binnenkwam, toeval?)
- is het volvo ID nog aanwezig onder accounts (valt soms spontaan weg en dan geen OTA zegt men)
Ik heb vanochtend geontroleerd, ID zit er nog in, ik heb beide resets uitgevoerd, en dit weekeinde ook stukjes gereden ivm familiebezoek, boodschappen etc
Maargoed, we gaan zien.
In den beginne was de instructie van Volvo dat updates gedownload werden tijdens het rijden. Maar dat is al een tijdje niet meer zo.ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:59:
[...]
Er zijn al verschillende zaken geprobeerd in dit opzicht of die invloed hebben op het wel/niet doorkomen vand e OTA:
- wel/niet rijden
- resets beiden uitvoeren (is bij mij een keer gebeurd dat ie direct daarna wel binnenkwam, toeval?)
- is het volvo ID nog aanwezig onder accounts (valt soms spontaan weg en dan geen OTA zegt men)
Ik heb vanochtend geontroleerd, ID zit er nog in, ik heb beide resets uitgevoerd, en dit weekeinde ook stukjes gereden ivm familiebezoek, boodschappen etc
Maargoed, we gaan zien.
Op dit forum staat dat de uitrol van 3.0.3 gepauzeerd zou zijn vanwege verschillende bugs: https://www.xc40forum.com...version-3-03-issues.7643/
update weer zo'n feest is. Men test daar gewoon totaal niet en heeft sowieso de IT niet echt op orde. Wij waren al testrijders voor Volvo maar dat is bij de nieuwe EX30 op geen enkel gebied anders. Dat topic lijkt wel een flashback naar onze begin periode
Wbt binnenhalen OTA kan ik me voorstellen dat als je wagen een stuk van je huis staat en dus echt in "slaap" gaat...dat je idd de update niet krijgt. Al staat je auto 5 dagen stil. Staat je auto echter dicht bij je woning zodat er nog een connectie is met je telefoon/sleutel whatever, dan zal de wagen niet in diepe slaap gaan. Wellicht dat de OTA daarom wel binnenkomt? Geen idee verder of dat kan kloppen, gewoon een ideetje.
Mijn auto heeft eenmaal op de oprit geen verbinding meer met de sleutel. Die stop ik altijd in een blikje zodat criminelen de sleutel niet van een afstandje met een versterker kunnen uitlezen en zo de auto jatten.Juancho schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:11:
Die van de EX30 is ook alweer teruggeroepen. Bijzonder toch dat het bij bijna elke
update weer zo'n feest is. Men test daar gewoon totaal niet en heeft sowieso de IT niet echt op orde. Wij waren al testrijders voor Volvo maar dat is bij de nieuwe EX30 op geen enkel gebied anders. Dat topic lijkt wel een flashback naar onze begin periode
Wbt binnenhalen OTA kan ik me voorstellen dat als je wagen een stuk van je huis staat en dus echt in "slaap" gaat...dat je idd de update niet krijgt. Al staat je auto 5 dagen stil. Staat je auto echter dicht bij je woning zodat er nog een connectie is met je telefoon/sleutel whatever, dan zal de wagen niet in diepe slaap gaan. Wellicht dat de OTA daarom wel binnenkomt? Geen idee verder of dat kan kloppen, gewoon een ideetje.
Wel staat hij in verbinding met mijn WiFi netwerk thuis.
zou kunnen. Die van mij staat thuis meestal wel aan de laadpaal, dus dat kan wellicht ook verschil maken...Juancho schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:11:
Die van de EX30 is ook alweer teruggeroepen. Bijzonder toch dat het bij bijna elke
Ja en je telefoon denk ik dan ook. Dan zou ik verwachten dat je auto dus niet in die diepe slaap mode gaat. Bij problemen met je auto, bijv. laden, wordt ook vaak gezegd de auto een stuk verder te parkeren, even met rust laten, dan is de auto echt even in diepe slaap, en regelmatig zijn de issues daarna na een paar uur opgelostTranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:18:
[...]
Mijn auto heeft eenmaal op de oprit geen verbinding meer met de sleutel. Die stop ik altijd in een blikje zodat criminelen de sleutel niet van een afstandje met een versterker kunnen uitlezen en zo de auto jatten.
De dealer wist mij te vertellen dat dat bij deze sleutels niet nodig is. De sleutel gaat na een paar minuten zonder beweging vanzelf in slaapstand en zendt dan geen signaal meer uit.Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:18:
[...]
Mijn auto heeft eenmaal op de oprit geen verbinding meer met de sleutel. Die stop ik altijd in een blikje zodat criminelen de sleutel niet van een afstandje met een versterker kunnen uitlezen en zo de auto jatten.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Onze auto heeft van medio november tot begin januari niet gekoppeld aan een laadpaalKammika schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:25:
[...]
zou kunnen. Die van mij staat thuis meestal wel aan de laadpaal, dus dat kan wellicht ook verschil maken...
stilgestaan bij Schiphol toen we zelf (met de sleutels) in Australië zaten. De OTA van mid-december was gewoon keurig gedownload en het wolkje was direct zichtbaar toen we in januari weer in de auto stapten.
En ik kan eerlijk zeggen dat ik vanaf de allereerste inclusief de laatste (=huidige) OTA geen problemen in het update proces ben tegengekomen.
[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 29-04-2024 14:56 ]
Klopt, maar dan wel alleen als je een klasse 3 alarm hebt genomen of hoger.Microkid schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:38:
[...]
De dealer wist mij te vertellen dat dat bij deze sleutels niet nodig is. De sleutel gaat na een paar minuten zonder beweging vanzelf in slaapstand en zendt dan geen signaal meer uit.
Tenminste, dat was zo bij de MY22 die ik bestelde en als MY23 geleverd werd niet anders.
Als je het standaard alarmpakket hebt zit die sleutelbeveiliging er niet in begreep ik toen.
De AudioWagon app is niet van Volvo en wordt ook niet door Volvo ondersteund- dat is al langer bekend. Het probleem schijnt in de app zelf te zitten……Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:10:
Helaas is met de 3.0.3 update niet het probleem opgelost dat AudioWagon elke keer de toestemmingspopup voor toegang tot de USB-stick blijft weergeven als de auto wordt gestart. Dus Volvo heeft helaas (nog) niet de security patch doorgevoerd in AAOS.
[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 29-04-2024 15:04 ]
Ik begreep dat de sleutel na een paar minuten uit gaat, maar bij een klasse 3 alarm wordt dat aangepast naar 30 sec.ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:59:
[...]
Klopt, maar dan wel alleen als je een klasse 3 alarm hebt genomen of hoger.
Tenminste, dat was zo bij de MY22 die ik bestelde en als MY23 geleverd werd niet anders.
Als je het standaard alarmpakket hebt zit die sleutelbeveiliging er niet in begreep ik toen.
Ja, dat meende ik ook zo gelezen te hebben. Daarom voor de zekerheid beide sleutels in een blikje gestopt.ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:59:
[...]
Dan nog, klasse 3 alarm: op de camping vorig jaar ging deze af omdat de dashcam van het raam viel door de hitte (ja 1 dag zon gehad).caspervc schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:06:
[...]
Ik begreep dat de sleutel na een paar minuten uit gaat, maar bij een klasse 3 alarm wordt dat aangepast naar 30 sec.
Viel tegen, het geluid was niet echt luid, en op de app was ook geen melding ervan.
Bovendien heb ik niets gemerkt van een alarmcentrale oid, die het alarm ook zouden krijgen. Toch was de tekst op de site destijds wel zo dat je verwacht dat de app ook afgaat en dat er een alarmcentrale is die even contact opneemt of het echt alarm is of loos alarm.
Ik vind het wel best, als ie maar herrie maakt die afschrikt.
Nee, volgens de maker van AW zit dat in de beveiliging van AAOS en moet Volvo een security patch er in zetten zodat de melding niet meer verschijnt en AW wordt geacepteerd door AAOS.Mga1600 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:02:
[...]
De AudioWagon app is niet van Volvo en wordt ook niet door Volvo ondersteund- dat is al langer bekend. Het probleem schijnt in de app zelf te zitten……
https://moleman1024.githu...on/faq.html#using-the-app
Het vreemde is dus dat AW door AAOS niet als default app voor USB-sticks wordt gezien terwijl het de enige app is, want Volvo heeft vreemdgenoeg geen native USB player in AAOS zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door Tranquility op 29-04-2024 15:15 ]
idem hier, ik heb een RFID kistje gekocht met twee RFID sleutelmapjes, ook onderweg de sleutel daarin als je ergens geparkeerd staat voelt prettiger aan, alhoewel de kans dat ze dan gaan scammen erg klein is. Thuis is dat grotere kans.Tranquility schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:09:
[...]
Ja, dat meende ik ook zo gelezen te hebben. Daarom voor de zekerheid beide sleutels in een blikje gestopt.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1
deze heb ik, ook fijn op de camping trouwens, ik had de sleutel in het lcokertje onder het bed, en kon de auto die naast de caravan stond gewoon openen. Die locker was niet voldoende al is het een metalen locker.
Mapje voldoet perfect, al sta je naast de wagen, gaat niet open als de sleutel nog in je mapje zit.
Ik heb de metalen blikjes bij de Blokker gekocht. Precies het juiste formaat dat de hele bos er in kan en sluit volledig af met een metalen deksel. Hier komt ook niks doorheen. Voelt inderdaad veiliger.ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:22:
[...]
idem hier, ik heb een RFID kistje gekocht met twee RFID sleutelmapjes, ook onderweg de sleutel daarin als je ergens geparkeerd staat voelt prettiger aan, alhoewel de kans dat ze dan gaan scammen erg klein is. Thuis is dat grotere kans.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1
deze heb ik, ook fijn op de camping trouwens, ik had de sleutel in het lcokertje onder het bed, en kon de auto die naast de caravan stond gewoon openen. Die locker was niet voldoende al is het een metalen locker.
Mapje voldoet perfect, al sta je naast de wagen, gaat niet open als de sleutel nog in je mapje zit.
Hoe weet ik of ik klasse 3 alarm heb? Ik zie in de huidige configurator geen optie alarm en kan me ook niet herinneren dat ik dat bij mijn MY23 heb gekozen.ron65 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:59:
[...]
Dan zitten er driehoekige stickers op enkele ruiten (w.o. het acterruit) met een oranje opdruk die waarschuwen voor het aanwezige alarm.nujtrug schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:59:
[...]
Hoe weet ik of ik klasse 3 alarm heb? Ik zie in de huidige configurator geen optie alarm en kan me ook niet herinneren dat ik dat bij mijn MY23 heb gekozen.
Kan nu even niet erheen lopen voor een foto, wellicht vanavond even.
Bovendien heb ik er een certificaat bij gekregen (a4 papier)
Dank, je zette me op t goede spoor, het is me inmiddels gelukt door cache en appgegevens te wissen van Maps!Venomer schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:47:
[...]
Misschien helpt het om de Maps-app een keer te killen. Dat doe je via het instellingen menu. Ik weet niet uit mijn hoofd hoe de menu-optie heet, maar ik dacht "applicaties" en dan "alle applicaties".
Ik kan weer laadpalen in de buurt zoeken.
De ev-maps app heeft me dit keer gered.
Yep. Zie Schermvergrendeling:Emptyy schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:00:
Stomme vraag maar heeft de XC(EX)40 ook een pin to drive beveiliging zoals bij bijv Tesla? Leuk al dat automatisch instappen etc, maar wel handig als je nog iets extra’s naast je sleutel hebt right?
https://www.volvocars.com...ba9c96205c0a8015163f628ba
[ Voor 18% gewijzigd door millerman_sf op 29-04-2024 17:11 ]
Ik rij nog wel eens een kort stukje en dan rij ik liever even met het raam open. Verwarming uit via het scherm. Auto parkeren bla bla. Terug komen bij de auto(ongeachte welke tijd daar tussen zit) auto ontgrendelden, starten, gordel om; verwarming weer aan op ‘auto’.
Iemand dit ook?
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"