Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04
Miljaar,.....

Die elektrische wagens hebben verborgen kosten. Krijg net een wasappje dat vrouw en dochter moeten shoppen en terrasjes doen terwijl de auto aant laden is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:23
blahenazo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:53:
Miljaar,.....

Die elektrische wagens hebben verborgen kosten. Krijg net een wasappje dat vrouw en dochter moeten shoppen en terrasjes doen terwijl de auto aant laden is.....
Ik heb hetzelfde voorgehad vorige zomer bij IONITY Brenner, Italië. Daar is een outlet center...
Maar ja, vriendin blij dus ik ook blij :*)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:31
blahenazo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:53:
Miljaar,.....

:)

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:18
nujtrug schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:00:
[...]

Ik heb hetzelfde voorgehad vorige zomer bij IONITY Brenner, Italië. Daar is een outlet center...
oef ja, heb ik vorig jaar ook gehad bij een outlet center wat naast een snellader in zuid duitsland vlak bij oostenrijkse grens zat...

da's idd een behoorlijk kostenpost 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:05
nujtrug schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:00:
[...]

Zoals dr. Phil zegt: "If momma ain't happy, no-one ain't happy!"

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:05
Vandaag maar eens de Volvo leather kit te voorschijn gehaald. Zeker de bestuurdersstoel werd een beetje faal. Ik moet zeggen, dat is goed spul! Je hebt eerst een schoonmaakflesje en daarna ga je er met een soort bescherm olie nog een keer over heen. Ziet er weer netjes uit! Volvo raadt aan om dit ook 1x in het half jaar ongeveer te doen. Ik zag na 3 jaar toevallig bij het opruimen die doos liggen |:(

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-05 21:09
Juancho schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:47:
Vandaag maar eens de Volvo leather kit te voorschijn gehaald. Zeker de bestuurdersstoel werd een beetje faal. Ik moet zeggen, dat is goed spul! Je hebt eerst een schoonmaakflesje en daarna ga je er met een soort bescherm olie nog een keer over heen. Ziet er weer netjes uit! Volvo raadt aan om dit ook 1x in het half jaar ongeveer te doen. Ik zag na 3 jaar toevallig bij het opruimen die doos liggen |:(
Ik gebruik dat spul ook regelmatig op het achteraf ingebouwde leer. Dat leer is licht van kleur en er komt dus wel eens een vlekje op, maar het en wordt altijd weer perfect schoon van de reiniger en lekker zacht van de conditioner.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:04
Ik gebruik numobi app via the werkgever.
Ik ben blij om te zien dat alles op punt staat bij het gebruik van een publieke laadpaal.

*Zucht* Laad duur 8 seconden , voor een 23 kWh.
Was het maar waar, want blijkbaar gaat dat laden van die ev's gaat helemaal niet traag ....

Maar alle gekheid op een stokje, die kleine dingetjes , zijn toch allemaal dingetjes waar je in feite van denkt -als ev rijder sinds maandag-.
hoe kan zo een fout daar nu toch nog inzitten ?
Er moeten toch heel veel mensen gebruik maken van laadpalen of laadpassen ,providers,....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPztohZrKrK63NCi26J5veRAoEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJI5YylsAofJJUy6EVIt9XKB.jpg?f=fotoalbum_large

De eerdere vermelde kosten van het terrasje en shoppen zie ik ook nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 18:39
blahenazo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:58:
Ik gebruik numobi app via the werkgever.
Ik ben blij om te zien dat alles op punt staat bij het gebruik van een publieke laadpaal.

*Zucht* Laad duur 8 seconden , voor een 23 kWh.
Was het maar waar, want blijkbaar gaat dat laden van die ev's gaat helemaal niet traag ....

Maar alle gekheid op een stokje, die kleine dingetjes , zijn toch allemaal dingetjes waar je in feite van denkt -als ev rijder sinds maandag-.
hoe kan zo een fout daar nu toch nog inzitten ?
Er moeten toch heel veel mensen gebruik maken van laadpalen of laadpassen ,providers,....

De eerdere vermelde kosten van het terrasje en shoppen zie ik ook nog niet ?
Wij (op het werk) gebruiken Shell Recharge en daar loopt alles prima, behalve als ik de kabel er zo uithaal zonder de kaart te gebruiken dan durft ik wel eens een sessie missen, maar ik lig er niet wakker van 8)

Numobi is een vrij recenste speler op de markt, dus daar kan heel wat kinderziektes/bugs in zitten, geef ze wat tijd en komt wellicht wel in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Numobi heeft de slechtste app die er bestaat, verschrikkelijk traag gewoon. Ik heb 'm al een aantal keer gebruikt voor de laadpalen op het werk bij ons, dan kan ik voordeliger laden. Duurt ook zowat 2 maand vooraleer je een factuur krijgt...

Nu we over laden bezig zijn, die ene laadsessie met m'n nieuwe Volvo laadpas van eind februari is dus nooit in de Volvo app verschenen. Factuur kwam via mail en bedrag ging gewoon van m'n gekoppelde VISA. Kan toeval zijn maar bij Plugsurfing kwamen al m'n laadsessies onmiddellijk in de app, bij DCS is er nog wat werk aan de winkel precies.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 11:11

DennisMoore

Alles went...

Mijn vele dakgoot-mussen blijken heel blij te zijn met het door de zon snel opgewarmde zwarte Volvo-dak. Vooral op de antenne zittend kunnen ze fijn hun pootjes opwarmen. En natuurlijk flink zitten schijten 😁.

Vanaf nu dus verplicht de auto meteen in de garage/carport zetten 🫤.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Op Swedespeed las ik (geschreven door een kennelijke insider) dat de OTA vanaf 15-04 bij de dealers is en een week later OTA wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Mga1600 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:38:
Op Swedespeed las ik (geschreven door een kennelijke insider) dat de OTA vanaf 15-04 bij de dealers is en een week later OTA wordt aangekondigd.
Geschreven door een zekere “Cro”? Die schreef 4 april dat er zogezegd op maandag 8 april een update ging worden aangekondigd… Eerst zien, dan geloven.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:54
Mga1600 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:17:
[...]

Ik gebruik dat spul ook regelmatig op het achteraf ingebouwde leer. Dat leer is licht van kleur en er komt dus wel eens een vlekje op, maar het en wordt altijd weer perfect schoon van de reiniger en lekker zacht van de conditioner.
Goede tip, kreeg je dit erbij? Dan moet ik eens vragen bij de dealer wanneer ze eindelijk melden dat het leder ingebouwd kan worden, zou 4 weken duren maar we zijn nu al dik 6 weken verder maar eens bellen van de week. Al komt het met de komende vakantie ook niet uit maar dan weet ik in ieder geval dat het na de vakantie geplaatst kan worden.

Ik heb het nu al een tijdje niet meer gezien maar in de vorige auto met leer gebruikte ik ook vaak om af en toe even schoon te maken de "leather wipes" van W5.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:58:
[...]

Geschreven door een zekere “Cro”? Die schreef 4 april dat er zogezegd op maandag 8 april een update ging worden aangekondigd… Eerst zien, dan geloven.
Ja en als die maandag weer niet komt dan post die persoon gewoon dat die insiders info had dat ze nog een bug gevonden hadden waardoor die een week later komt 8)7

Kun je aardig lang volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
marcel_76 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:39:
[...]

Goede tip, kreeg je dit erbij? Dan moet ik eens vragen bij de dealer wanneer ze eindelijk melden dat het leder ingebouwd kan worden, zou 4 weken duren maar we zijn nu al dik 6 weken verder maar eens bellen van de week. Al komt het met de komende vakantie ook niet uit maar dan weet ik in ieder geval dat het na de vakantie geplaatst kan worden.

Ik heb het nu al een tijdje niet meer gezien maar in de vorige auto met leer gebruikte ik ook vaak om af en toe even schoon te maken de "leather wipes" van W5.
Bij mij is het leer achteraf ingebouwd door Lederinbouw in Alphen aan de Rijn. Duurde vanaf bestelling tot aan de inbouw ook zo’n beetje een maand, de inbouw zelf was ruim een dag. Perfect gedaan overigens. Dat Volvo setje heb ik nog van een eerdere Volvo die standaard leer had ingebouwd, maar het spul is gewoon te koop bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
nujtrug schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:19:
[...]

Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen smaak heeft.
Ik heb expliciet gevraagd om de XC40 letters en het Recharge embleem te verwijderen. Deed ik bij mijn vorige wagens ook altijd. Zo lang het logo van het merk er nog op staat ben ik tevreden :P
Dat dus... Bij mij ook alleen Volvo in het zwart achterop, de rest eraf... Lekker strak 😜

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:18
Benieuwd wat eigenlijk de ideale buitentemperatuur is voor optimaal bereik van de batterij. Vandaag 260km gereden en van 90% naar 40% gegaan. Dat biedt hoop voor de zomervakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03
StevendGraaf schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:35:
Benieuwd wat eigenlijk de ideale buitentemperatuur is voor optimaal bereik van de batterij. Vandaag 260km gereden en van 90% naar 40% gegaan. Dat biedt hoop voor de zomervakantie!
Netjes! Wij 240 km op 54% (90-36%) Wel hoofdzakelijk snelweg 105 km/u. Was iets van 89 km/u gemiddeld. Was ik ook flink tevreden mee.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
StevendGraaf schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:35:
22 graden staat ergens in de docs (daarom staat de temp bij preconditioneren ook op 22 graden ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bij snelweg haal ik in de zomer max 300 km en dat is zowat 100% - 0% bij 130 km/u, XC40 MY23 SM. Had liever meer gezien maar ik kan ermee leven, uiteindelijk maar 2x per jaar ofzo dat ik er echt mee geconfronteerd word. Voor de rest alleen maar voordelen aan elektrisch rijden imo en tegen mijn volgende lease is dat 'probleem' zeker van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-05 12:33
Mga1600 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:38:
Die van mij staat gepland voor onderhoud op 22-4, dus dan zouden ze die update mooi mee kunnen nemen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

caspervc schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:21:
[...]

Netjes! Wij 240 km op 54% (90-36%) Wel hoofdzakelijk snelweg 105 km/u. Was iets van 89 km/u gemiddeld. Was ik ook flink tevreden mee.
Gisteren eerst lang rit naar Brussel. 250km, accu van 100% naar 25% (veel file in Brussel, dus vaak optrekken en weer stoppen). Dus volgens mij kan dit beter.... Volgens de ritregistratie 67,1kWh verbruikt (lijkt me sterk met een 69kW accu, maar goed). Daar kunnen opladen tot 60%, wat volgens GM te weinig was voor de terugreis. Dus op advies van GM bij Oosterhout even 10 minuten aan de Fastned snellader om van 33% naar 60% te komen. Werkt prima zo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Microkid schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:49:
[...]
Volgens de ritregistratie 67,1kWh verbruikt (lijkt me sterk met een 69kW accu, maar goed).
Is al even een probleem. Vermenigvuldigingsfactor van gebruikte percentage is niet goed. Voorheen was het bij mij meestal gebruikte percentage * 0,815 (extended range); nu rond 1,05. Percentage lijkt daarbij met een cijfer achter de komma gebruikt te worden ipv voorheen alleen hele percentages.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:02
@Microkid er stond gister ook best wat wind uit het zuiden, dat hielp richting Brussel waarschijnlijk niet mee.

Ik moest van Rotterdam richting noord, 100km gereden met 80km/h gemiddeld met de MY23. 15,7kWh/100km :+. Heen was iets van 18,8kWh/100km.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ophidian schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:54:
@Microkid er stond gister ook best wat wind uit het zuiden, dat hielp richting Brussel waarschijnlijk niet mee.

Ik moest van Rotterdam richting noord, 100km gereden met 80km/h gemiddeld met de MY23. 15,7kWh/100km :+. Heen was iets van 18,8kWh/100km.
Ja, dat van die wind kan wel kloppen.
Heen: 250km op 67,1kWh (volgens de ritregistratie) met ong 105-110
terug: 202km op 57,7 (en flink doorgereden, 120-130)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:07:
[...]

Ja, dat van die wind kan wel kloppen.
Heen: 250km op 67,1kWh (volgens de ritregistratie) met ong 105-110
terug: 202km op 57,7 (en flink doorgereden, 120-130)
afgelopen vrijdag van Amsterdam heen en weer naar Zwolle, totaal gem gebruik 19,4/100km
Start met 100%, na heen en weer rijden 16% rest.
Totale afstand 270 km.
Volgens de app totaal 73,4 kWh verbruikt, opgeladen tot 100% weer om dat te verifieren en ik heb volgens de laadpaal 52,5 kWh weer geladen tot 100% (ik wilde het echt weten nu). Die 52,2 kWh is dan wel inclusief laadverliezen.

52,5 = 76,1 % van 69 kWh, ergo, 23,9 % rest en de auto gaf 16% aan. Met laadverliezen zou het nog kunnen zijn dat er minder geladen is in de accu (bijv 48 kWh) en dan zou de restwaarde dus nog hoger moeten liggen dan 24%.
Nu zou er accudegradatie kunnen meespelen (hij zou bijv al 100% kunnen aangeven terwijl dat in het echt bijvoorbeeld 95% van 69 kWh is), wat ook nog aan calibratie van de meetsoftware kan liggen, maar daar ga ik niet van uit.

Conclusie: niets is wat het lijkt. Ik ga er mijzelf maar niet al te druk meer om maken, ik heb na anderhalf jaar echt wel genoeg kennis van de wagen en het verbruiksgedrag om zelf in te kunnen schatten of ik genoeg heb of niet.
Saillant detail: ABRP voorspelde vooraf een restwaarde van 22% over de rit, die zat er het best bij :-)

[ Voor 7% gewijzigd door ron65 op 14-04-2024 13:31 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
ron65 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:29:
[...]

afgelopen vrijdag van Amsterdam heen en weer naar Zwolle, totaal gem gebruik 19,4/100km
Totale afstand 270 km.
Volgens de app totaal 73,4 kWh verbruikt, opgeladen tot 100% weer om dat te verifieren en ik heb volgens de laadpaal 52,5 kWh weer geladen tot 100% (ik wilde het echt weten nu). Die 52,2 kWh is dan wel inclusief laadverliezen.

52,5 = 76,1 % van 69 kWh, ergo, 23,9 % rest en de auto gaf 16% aan. Met laadverliezen zou het nog kunnen zijn dat er minder geladen is in de accu (bijv 48 kWh) en dan zou de restwaarde dus nog hoger moeten liggen dan 24%.
Nu zou er accudegradatie kunnen meespelen (hij zou bijv al 100% kunnen aangeven terwijl dat in het echt bijvoorbeeld 95% van 69 kWh is), wat ook nog aan calibratie van de meetsoftware kan liggen, maar daar ga ik niet van uit.

Conclusie: niets is wat het lijkt. Ik ga er mijzelf maar niet al te druk meer om maken, ik heb na anderhalf jaar echt wel genoeg kennis van de wagen en het verbruiksgedrag om zelf in te kunnen schatten of ik genoeg heb of niet.
Saillant detail: ABRP voorspelde vooraf een restwaarde van 22% over de rit, die zat er het best bij :-)
We weten al langer dat de app de laatste maanden onzin verkondigd over het verbruik.
Voor mijn MY2024 SMER heb ik gemiddeld 84,6 kWh voor een volle accu nodig. Dat is 7,1% laadverlies.
Als ik dan het berekende (werkelijke) verbruik tegen de boordcomputer uitzet krijg ik:
Berekende verbruik (Wh/km) = boordcomputer verbruik (Wh/km) * 1.2 - 15
Verbruik over de afgelopen week begint er weer op te lijken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTV_1d4Wzwplpjx9C0nuJ6iH7iY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P8Zwdm9r97AfDgyU37d93xjD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idClekMs6cnK3PTGZEg1JH_n5O0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q878iSn6p0RXasqLRqDSSP8K.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GO1mxCwz1sH0dMJaBh77HMTdTbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQeog2Ed7WIuhHu2GK8r3opu.jpg?f=fotoalbum_tile

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Lijkt met de nieuwe ios update van de volvo app dat tijdens het gebruik van de auto dat de achterlichten en koplampen visueel aanstaan in de app, mooi detail. (Voor mij nieuw? Of bestaat dit al een tijd?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7nItzew5iwAH0MN-_Xj4sk-JZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOltg9Y80zT8pkjoeK4MhSQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Bestond al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-05 14:07
Vandaag had ik iets geks mijn mijn XC40 MY24. Bij het invoegen op de snelweg gaf ik gaf maar telkens hield de auto in om vervolgens weer gas te geven. Dit herhaalde zich om de paar seconden. Later gebeurde het weer bij het wegrijden bij een stoplicht. Eenmaal op snelheid leek het weer normaal te zijn.

Is dit voor iemand herkenbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
Release notes voor 3.0.3 staan online.
Releasedatum software: 15 april 2024. U ontvangt een melding als u deze software-update kunt installeren. Normaal gesproken is dat binnen 3 weken na de releasedatum van de software.

Android Automotive OS 12

Deze update omvat ondersteuning voor Android Automotive OS 12. Nieuwe functies zijn onder meer:

- Een pictogram voor de microfoon in de bovenste balk wanneer u de microfoon gebruikt.
- Verkeersbordherkenning zijn offline beschikbaar, ook als u de Voorwaarden voor Services van Google niet hebt geaccepteerd.
- Verbeteringen in de spraakassistent, inclusief een nieuwe app waarmee u uw laatste berichten via het middendisplay kunt beluisteren en beantwoorden.

Verbeteringen en bugfixes

- De functie automatisch remmen achter werkt nu soepeler bij het achteruitrijden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024 die na 23w46 zijn geproduceerd.
- Wanneer u de voorverwarmingsfunctie gebruikt, wordt nu ook het stuurwiel voor auto's van modeljaar 2023 en eerder verwarmd. Auto's van modeljaar 2024 worden in de laatste update met deze functie bijgewerkt.
- De pictogrammen voor de verwarming werken nu goed wanneer de weergave van de parkeercamera is geopend.
- Een update van het beveiligingspatchniveau (SPL).
Verbeteringen in verkeersbordherkenning in Europa. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024 die na 23w46 zijn geproduceerd.
- Minder trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024.
- Aanpassingen aan het aandrijfsysteem en de stroomvoorziening hebben geen gevolgen voor de prestaties of andere gecertificeerde eigenschappen.

[ Voor 88% gewijzigd door nujtrug op 15-04-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNl99lCz7ZveukQDAmsYRVxo1cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybcZuF0XB0u4PvZLBXpjdTeb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vl1RbDQRyF7bLPLjtTaolV4YfbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldFjrJOjph3mZGsBSjsn9Dbj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is meestal wel een teken dat er wat aan zit te komen. We zullen het zien.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

De app vermeldt het in elk geval al wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V-ADD-RnZWzYGtLLtaSG8bkRSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H9pI1n7JSEc4YTFEfMEbg91D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:32:
[Afbeelding]
Serieus? Hier niet.
(Screenshot om 8:35 gemaakt, ná jouw bericht)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P9T3K993LocV5wOqx_K9zIv9DQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6J74REikP8vfWCT0fZejhRkJ.jpg?f=fotoalbum_large

en de software is hier 2.14.4 (screenshot enkele weken geleden gemaakt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCJZD5P0P96cNtS00NHpUcrsIn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MgaD1L5FzTjRhYqetpoSrmh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 15-04-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Wel een groot verschil in versienummer, van 2.14.3 naar 3.0.3.
Lijkt me dus een grote Android update.

Ik zag ook deze update:
  • Een update van het beveiligingspatchniveau (SPL)
Hopelijk is dit de security update die er voor zorgt dat Audio Wagon niet de hele tijd om toestemming blijft vragen.

En ik hoop dat deze update de trilling bij het accelereren sterk vermindert:
  • Minder trillingen bij rijden met licht accelereren bij lage rijsnelheden. Dit is alleen relevant voor auto's van modeljaar 2024
Alleen heb ik geen trillingen bij licht accelereren, maar juist bij sterk(er) accelereren. Ik denk toch dat dit iets mechanisch is in de motor waar uiteindelijk een terugroepactie voor zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:32:
[Afbeelding]
Hier hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

zal wel weer alleen bij mensen met een iPhone zijn. Bij mij (twee android toestellen) alleen een melding dat de informatie niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tranquility schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:45:
[...]

Alleen heb ik geen trillingen bij licht accelereren, maar juist bij sterk(er) accelereren. Ik denk toch dat dit iets mechanisch is in de motor waar uiteindelijk een terugroepactie voor zou moeten komen.
Hiervoor heb ik 4 juni een afspraak met de dealer om met een monteur een testritje te maken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:11:
[...]

Hiervoor heb ik 4 juni een afspraak met de dealer om met een monteur een testritje te maken. Ben benieuwd.
Ah goed, ik ervaar dit idd ook. Ben benieuwd naar de bevindingen vd dealer. Indien nodig kan ik ook wat inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ferrie99 schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:28:
Lijkt met de nieuwe ios update van de volvo app dat tijdens het gebruik van de auto dat de achterlichten en koplampen visueel aanstaan in de app, mooi detail. (Voor mij nieuw? Of bestaat dit al een tijd?)

[Afbeelding]
Ik zag dat ook voor het eerst in versie 5.39.0 van de app voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Wel beniewd of we nu ook een beter youtube app krijgen. Op AAOS 12 zit een speciale patchrelease om Youtube mogelijk te maken

Die huidige youtube implementatie lijkt gewoon een schilletje om m.youtube.com dus hopelijk nu ook een echte app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
- Verbeteringen in de spraakassistent, inclusief een nieuwe app waarmee u uw laatste berichten via het middendisplay kunt beluisteren en beantwoorden.

Benieuwd of dat ook inhoud dat we WhatsApp/Signal/etc... berichten gaan kunnen beluisteren en beantwoorden zoals op Android Auto.

- Wanneer u de voorverwarmingsfunctie gebruikt, wordt nu ook het stuurwiel voor auto's van modeljaar 2023 en eerder verwarmd. Auto's van modeljaar 2024 worden in de laatste update met deze functie bijgewerkt.

Da's ook een mooie, maar gezien het lente is nu zullen we dat pas over een goed half jaar kunnen testen. Wel leuk dat ze de < 2024 modellen nog niet vergeten zijn.

Btw, die nieuwe features in de iOS app zijn wel nice. Hopelijk zien we die binnenkort ook op Android, vooral de stand van de ramen en het panoramisch dak zijn een meerwaarde maar de lichten is ook een leuke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:10:
[...]

Wel beniewd of we nu ook een beter youtube app krijgen. Op AAOS 12 zit een speciale patchrelease om Youtube mogelijk te maken

Die huidige youtube implementatie lijkt gewoon een schilletje om m.youtube.com dus hopelijk nu ook een echte app...
Het werkt met dat schilletje toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:01:
[...]

Da's ook een mooie, maar gezien het lente is nu zullen we dat pas over een goed half jaar kunnen testen. Wel leuk dat ze de < 2024 modellen nog niet vergeten zijn.

[...]
Volgens de weersvoorspelling zijn de nachttemperaturen de komende tijd onder de 10 graden, dus 's ochtends kun je dit prima testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
[...]

Het werkt met dat schilletje toch ook prima?
Regelmatig groen beeld wat je alleen kunt oplossen door een andere resolutie te kiezen, alleen kun je die knop bijna niet aantikken om die zo klein is en in de hoek zit

Verder werkt navigatie ook raar. Kan niet echt makkelijk video’s sluiten of terug navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:10:
[...]

dat schilletje doet het anders prima, geen enkel probleem mee, al gata het gebruik van dat soort apps bij mij steeds minder worden.
Sinds ik een laadpaal in de voortuin heb en een beetje handig omspring met afspraken buiten de deur zodat ik optimaal kans heb op plek voor de deur, heb ik nog maar 1x een snellader gezien en juist daar gebruikte ik ze. En die paal heb ik al sinds 5 maart.
Ben overigens benieuwd wanneer de eerste factuur voor terugbetaling van de gebruikte kWh (inmiddels bijna 600) gaat komen, begint aardig op te lopen zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Onlangs was er hier wat discussie over mobiel, plaatsing hiervan, reden om in beeld te hebben, Flitsmeister etc...

Ik weet niet of jullie het volgen, ik wel, maar FM komt binnenkort met misschien wel DE oplossing en sowieso een heel gaaf ding:

https://www.flitsmeister.nl/nieuw

Soort van extra scherm met zoals ik het op de afbeeldingen zie meer dan alleen een melding. Ben enorm benieuwd wat dit ding kan en doet. Zou een gave toevoeging zijn omdat de AAOS FM app toch niks meer gaat worden en je mobiel met dit apparaatje, (voor mij iig) niet meer in beeld hoeft.

En leuk voor de mensen die een EX30 hebben of willen maar het storend vinden dat je ala Tesla alles met 1 groter tablet moet doen. Plaats dit nieuwe appraatje van FM voor je neus en hebt alsnog een soort van driversdisplay met je snelheid in beeld en gelijk ook de dingen in het verkeer waar je rekening mee kan houden (flitsers, dingen op de weg, files, hulpdiensten etc).

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 15-04-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 18:39
Je hebt blijkbaar de teaser gemist die hier op Tweakers Nieuws is gepasseerd.

[ Voor 50% gewijzigd door RigolleM op 15-04-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nee hoor, niet gemist. Ik ontvang hun mails ook. Zag het hier in dit topic alleen nog niet voorbij komen. Dus vandaar. En eerder al gepost in het EX30 topic want dat kan voor mensen die zich irriteren aan geen schermpje voor hun neus een evt. oplossing zijn (met de beperkingen die dat FM apparaatje dan natuurlijk wel weer heeft, maar je ziet iig je snelheid en wat eerder genoemde zaken).

[ Voor 53% gewijzigd door Juancho op 15-04-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:31:
Onlangs was er hier wat discussie over mobiel, plaatsing hiervan, reden om in beeld te hebben, Flitsmeister etc...

Ik weet niet of jullie het volgen, ik wel, maar FM komt binnenkort met misschien wel DE oplossing en sowieso een heel gaaf ding:

https://www.flitsmeister.nl/nieuw

Soort van extra scherm met zoals ik het op de afbeeldingen zie meer dan alleen een melding. Ben enorm benieuwd wat dit ding kan en doet. Zou een gave toevoeging zijn omdat de AAOS FM app toch niks meer gaat worden en je mobiel met dit apparaatje, (voor mij iig) niet meer in beeld hoeft.

En leuk voor de mensen die een EX30 hebben of willen maar het storend vinden dat je ala Tesla alles met 1 groter tablet moet doen. Plaats dit nieuwe appraatje van FM voor je neus en hebt alsnog een soort van driversdisplay met je snelheid in beeld en gelijk ook de dingen in het verkeer waar je rekening mee kan houden (flitsers, dingen op de weg, files, hulpdiensten etc).
Ik heb m al gezien ja, kreeg een merchandising mail hierover van FM vorige week ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ron65 schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:37:
[...]

Serieus? Hier niet.
(Screenshot om 8:35 gemaakt, ná jouw bericht)
[Afbeelding]

en de software is hier 2.14.4 (screenshot enkele weken geleden gemaakt)
[Afbeelding]
Anyway, ik heb dus nog steeds die melding dat gegevens niet beschikbaar zijn.
Tegelijk is de app in autostatus de kmstan vast blijven hangen op vorige week vrijdag, en niet meer bijgewerkt terwijl als je in de ritregistratie in de app de laatste rit opent daar wel degelijk de juiste km stand staat
Daarna de home reset uitgevoerd, verbeterde niets, dus de t-camreset........ forget it. Werkt niet meer.
Ook dat is sinds vorige week al het geval, je kunt de ontwasemingsknop in blijven drukken, minuten lang, er gebeurt niets.

Ik heb zo de indruk dat er bij mij iets vastgelopen is in de software van de auto en ik kan het niet gereset krijgen, ik wacht het nog even af maar als dit met een week of drie niet is opgelost (desnoods met de OTA van 3.03 al heb ik nu al een onderbuikgevoel dat ook die niet zal komen) ga ik langs de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
ron65 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:29:
[...]

Totale afstand 270 km.

Over gebruik gesproken. Eigenlijk een veel te veel besproken onderwerp, ik weet het, maar toch! Ik heb een spannend, maar tevreden weekend achter de rug. Ik moest met paardentrailer (1000kg + pony van 400kg) 180 km rijden. Ik had geen zin in laden, want dan moest ik omrijden en als het druk zou zijn ook nog de trailer afkoppelen.

Ik heb voornameljk de N18, A18 en A12 gereden (heen 68 km/u gemiddeld en 85 op de cruise, terug 65 km/u en ook 85 op de cruise). Het was wel erg rustig en voor de mensen die deze route kennen, je hoeft nauwelijks te remmen of op te trekken. Verder weinig wind en ruim boven de 10 graden! Bijgevoegd het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7BQLQSruIpoFfQZqqtvq7TLpRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvVi6K3VAj0sXdJ57Y2BgiJf.jpg?f=fotoalbum_large

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vanochtend had Google Maps bij mij een ochtendhumeur. Er stonden twee grijze balken op het bestuurdersdisplay. De balken vertoonden een soort ruis, zoalsvroeger je TV als hij niet op een zender stond. De balken bleven op dezelfde plek staan, ook bij het rijden. Vanavond maar eens kijken of het weer normaal is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CydFtHpXhrnmarcKaCaFe-3GErA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8JuN1fxhtksBbPIFqRPnz8n.jpg?f=fotoalbum_large

(En ja, dat was mijn verbruik vanmorgen. Bebouwde kom en een klein stukje 80 km.)

[ Voor 5% gewijzigd door Venomer op 16-04-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Toch jammer hoe slecht de Spotify app de ruimte benut op het scherm. 3 woorden kan je lezen van de titel van de podcast en dan stopt het |:(. Kan makkelijk nog een 2e regel onder of een soort autoscroll. Bij het selecteren van de podcast in de lijst zie je iets meer, maar wordt het nog steeds afgeknipt en kan je nergens de omschrijving zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCDklwXH7z25hNuMcDR8Te7Di2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyxbMfvIe297H1qOgzxbNJpj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 21:51

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Even een andere vraag, iemand hier ook last van dat incidenteel de auto niet wil ontkoppelen van een laadpaal (C40 december '23). De auto knippert dan rood en weigert te ontkoppelen, pas als ik de laadpaal herstart en de auto authenticeer op mijn paal kan ik opnieuw ontkoppelen, en soms duurt dat wel even.

Ben al een hele tijd met zaptec support in de weer om een oorzaak te vinden, maar zij zien niets terug in de logging van een fout, en in mijn Volvo kom ik ook geen error log of foutmelding tegen. Het is alleen maar dat het lampje rood knippert in dit soort gevallen.

Mijn indruk is dat het vaker voorkomt als er veel geladen moet worden (zeg +50 kwh) bij minder kwh heb ik dit nog niet ervaren...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Venomer schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:50:
Vanochtend had Google Maps bij mij een ochtendhumeur. Er stonden twee grijze balken op het bestuurdersdisplay. De balken vertoonden een soort ruis, zoalsvroeger je TV als hij niet op een zender stond. De balken bleven op dezelfde plek staan, ook bij het rijden. Vanavond maar eens kijken of het weer normaal is.

[Afbeelding]

(En ja, dat was mijn verbruik vanmorgen. Bebouwde kom en een klein stukje 80 km.)
Bij mij stond er vanmorgen geen kaart op het bestuurdersdisplay, alleen een grijs vlak in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:59:
Toch jammer hoe slecht de Spotify app de ruimte benut op het scherm. 3 woorden kan je lezen van de titel van de podcast en dan stopt het |:(. Kan makkelijk nog een 2e regel onder of een soort autoscroll. Bij het selecteren van de podcast in de lijst zie je iets meer, maar wordt het nog steeds afgeknipt en kan je nergens de omschrijving zien.

[Afbeelding]
Hetzelfde geldt voor Google Maps. Er staat dan bijvoorbeeld "Knooppunt Bee...". Dat zou beter "Kpt Beekbergen" kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 11:23
loewie1984 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:29:
Even een andere vraag, iemand hier ook last van dat incidenteel de auto niet wil ontkoppelen van een laadpaal (C40 december '23).
Nog nooit meegemaakt gelukkig, ik zou durven stellen dat dat aan die laadpaal ligt en niet aan de wagen als je het enkel bij die paal hebt. (Als je het ook met andere palen hebt van andere types en providers zou ik pas richting de wagen kijken eerlijk gezegd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 12:28
Even een andere vraag, iemand hier ook last van dat incidenteel de auto niet wil ontkoppelen van een laadpaal (C40 december '23). De auto knippert dan rood en weigert te ontkoppelen, pas als ik de laadpaal herstart en de auto authenticeer op mijn paal kan ik opnieuw ontkoppelen, en soms duurt dat wel even.

Ben al een hele tijd met zaptec support in de weer om een oorzaak te vinden, maar zij zien niets terug in de logging van een fout, en in mijn Volvo kom ik ook geen error log of foutmelding tegen. Het is alleen maar dat het lampje rood knippert in dit soort gevallen.

Mijn indruk is dat het vaker voorkomt als er veel geladen moet worden (zeg +50 kwh) bij minder kwh heb ik dit nog niet ervaren...
Ik heb het geloof ik 2x gehad in al die tijd (sinds oktober 2022). Blijft soms wazig hoe de auto in de war kan zijn. Een combi van opnieuw koppelen / auto afsluiten e.d. lost het dan op.

Zo wilde hij afgelopen weekend niet van gepland laden af, via het scherm in de middendisplay of de app kan de optie worden uitgezet, maar achter het stuur bleef heel eigenwijs laden op een geplande tijd staan (en ook het lampje bij de stekker bleef blauw). Ook bijv. het aanpassen van de laadlimiet was alleen zichtbaar op middendisplay, achter het stuur bleef deze op 90%. Pas na meerdere keren auto afsluiten, reset via de home-knop, weer afsluiten en paar minuten wachten deed ie het spontaan wel weer.

Gelukkig zijn het incidenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Even een andere vraag, iemand hier ook last van dat incidenteel de auto niet wil ontkoppelen van een laadpaal
Niet van de paal, wel van de auto. Ik heb toen de auto een keer vergrendeld en ontgrendeld, daarna kon ik de kabel wel loshalen (na op het knopje gedrukt te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Largamelion schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:59:

[Afbeelding]
Ja... deze app is heel basic en niet te vergelijken met de Spotify app op je telefoon. Zo mis ik de mogelijkheid om een wachtrij aan te maken, ook verschijnen nummers die ik via mijn telefoon heb toegevoegd pas veel later in de app van de auto.

Ik kan er wel mee leven, maar het zou veel mooier kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomoth
Largamelion schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:01:
Benieuwd of dat ook inhoud dat we WhatsApp/Signal/etc... berichten gaan kunnen beluisteren en beantwoorden zoals op Android Auto.
Het blijft persoonlijk, maar ik hoop toch echt dat ze zoiets niet gaan toevoegen. Voor mij 2 redenen: ten eerste is het (ook al is het luisteren en niet lezen) weer (extra) afleiding tijdens het rijden. Ik merk in het huidige verkeer dat best veel mensen met teveel andere zaken bezig zijn dan met autorijden. En ten tweede zou ik niet weten waarom ik altijd "aan" zou moeten staan, ik kan prima een autorit zonder online te hoeven zijn. Maar nu krijg ik ook eigenlijk nooit urgente appjes die ik per se direct moet lezen / beluisteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Tomoth schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:29:
[...]

Het blijft persoonlijk, maar ik hoop toch echt dat ze zoiets niet gaan toevoegen. Voor mij 2 redenen: ten eerste is het (ook al is het luisteren en niet lezen) weer (extra) afleiding tijdens het rijden. Ik merk in het huidige verkeer dat best veel mensen met teveel andere zaken bezig zijn dan met autorijden. En ten tweede zou ik niet weten waarom ik altijd "aan" zou moeten staan, ik kan prima een autorit zonder online te hoeven zijn. Maar nu krijg ik ook eigenlijk nooit urgente appjes die ik per se direct moet lezen / beluisteren...
Gelukkig kan je zo'n dingen ook gewoon uitzetten en hoef je het helemaal niet te gebruiken ...

Andere mensen die dat wel graag gebruiken, hebben dan tenminste de keuze. En als je een discussie over afleiding van spraak gaat starten, dan is mijn argument heel simpel: als je vindt dat spraak afleidt tijdens het rijden, mag je ook niet meer tegen jouw passagiers praten of tegen de kinderen op de achterbank, want dat leidt ook af en die kan je niet uitzetten. :)

In mijn ogen is het net veiliger want als de optie er niet is grijpen veel meer mensen net wél naar hun GSM om dat berichtje te lezen of te beantwoorden. Het is dus maar hoe je het bekijkt.

Maar zoals je zelf aangeeft, persoonlijke keuze... als de optie er is hoef je het daarom niet te gebruiken, iedereen blij imo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomoth
Largamelion schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:39:
[...]
Gelukkig kan je zo'n dingen ook gewoon uitzetten en hoef je het helemaal niet te gebruiken ...

Andere mensen die dat wel graag gebruiken, hebben dan tenminste de keuze. En als je een discussie over afleiding van spraak gaat starten, dan is mijn argument heel simpel: als je vindt dat spraak afleidt tijdens het rijden, mag je ook niet meer tegen jouw passagiers praten of tegen de kinderen op de achterbank, want dat leidt ook af en die kan je niet uitzetten. :)

In mijn ogen is het net veiliger want als de optie er niet is grijpen veel meer mensen net wél naar hun GSM om dat berichtje te lezen of te beantwoorden. Het is dus maar hoe je het bekijkt.

Maar zoals je zelf aangeeft, persoonlijke keuze... als de optie er is hoef je het daarom niet te gebruiken, iedereen blij imo.
Met het risico van offtopic gaan: voor zover ik weet blijkt uit onderzoek dat praten met inzittenden inderdaad afleidt van het rijden, maar minder dan bijv. handsfree bellen, je blijft je ogen op de weg houden en de passagier(s) kunnen de verkeersituatie mee volgen en dus even stoppen met praten als aandacht nodig is (dit verzin ik niet zelf).

En daarom begon ik ook met: het is persoonlijk, het houdt echter op met een persoonlijke keuze indien iemand die drukker is met andere dingen dan autorijden zijn of haar auto in de mijne parkeert. Er is niet voor niets een hele MONO campagne opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Als ik AAOS Spotify developer was had ik allang aan de bel getrokken dat daar eens grondig en kritisch door heen gelopen moet worden. Maargoed, dat roep ik al vanaf het begin. Mijn ticket krijgt nog altijd likes naar likes maar ze doen er niks mee. En dat dus al 3,5 jaar lang. Spotify werkt met een like systeem waarbij ze, op papier, dingen mee nemen of niet. In de praktijk is dat een lulverhaal van jewelste en een kansloze missie. We hebben het er maar mee te doen helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 16-04-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens de Volvo app is m'n auto in gebruik terwijl ik hem een uurtje terug toch echt aan de laadpaal had gezet. Schrik je je toch ff een hoedje...

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 16-04-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Denk dat ik mijn eerste bezoekje aan de dealer moet brengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtBRPz-uNu11rjjnaoFhCcRf_fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZBrQOpRD1ACqyYimK6zgyH0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf deze strip maar terugduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
M'n auto staat voor de deur maar volgens de app nog steeds in gebruik. Heel bijzonder blijft die app toch hé. Zal wel een OTA aankomen dan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart_T
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-03 09:02
Juancho schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:20:
M'n auto staat voor de deur maar volgens de app nog steeds in gebruik. Heel bijzonder blijft die app toch hé. Zal wel een OTA aankomen dan 😁
,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OF0t5D-s3OMZXlQa25Pi20xvbJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7yxoRSlOySJ8GXcsobmsoJt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:22
Afgelopen week nieuwe banden rondom en spatlappen laten monteren bij de dealer.
Wat ontzettend veel meer grip nu (P8) en veel geluidsarmer. Dit komt, heb ik me bij dealer laten vertellen, doordat de oude banden niet geheel gelijkmatig waren versleten. Een veel voorkomend probleem bij de P8 als je veel van de PK's gebruik maakt.
Nu ook een aantal dagen veel regen gehad en warempel, de spatlappen werken zeer goed om vervuiling op camera's (360) tegen te gaan. Nog steeds goed zicht terwijl dit voorheen na 1 regenbui al niet meer het geval was.
Dus er blij mee en ik vind ze bij mijn rode carrosserie ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 11:23
En bij mij zijn de timers voor het voorverwarmen weer verdwenen. Voorheen was mij al opgevallen dat zowel maandag als gisteren ze gewoon niet werken hoewel ze er in de ochtend nog instonden volgens de app.

Zeer vervelend nu het deze week terug wat kouder was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:02
rolfio schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:05:
Denk dat ik mijn eerste bezoekje aan de dealer moet brengen:

[Afbeelding]

Ik blijf deze strip maar terugduwen.
Heb ik ook gehad. Was een bevestiging afgebroken en is nieuwe strip geplaatst.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
goetfoud schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:37:
Wat ontzettend veel meer grip nu (P8) en veel geluidsarmer. Dit komt, heb ik me bij dealer laten vertellen, doordat de oude banden niet geheel gelijkmatig waren versleten. Een veel voorkomend probleem bij de P8 als je veel van de PK's gebruik maakt.
Welke banden had je en welke heb je nu?
En op welke manier waren ze "niet geheel gelijkmatig" versleten? Meer gebruikmaken van het vermogen zou ze alleen sneller moeten laten doen slijten, maar als ze harder aan de binnen- of buitenkantkant slijten lijkt mij met de sporing iets niet in orde en zou ik ze laten uitlijnen. Tenzei je vaak hard door de bocht accelereert.. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Tranquility op 17-04-2024 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
Vanochtend eerste ritje gemaakt met software 3.0.3 erop (gisteren in de garage erop gezet), optisch vooralsnog geen verschillen gemerkt, ziet er allemaal nog hetzelfde uit. Heb er alleen een meldingen app (SMS) bij, maar wellicht bestond die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Tomoth schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:19:
Vanochtend eerste ritje gemaakt met software 3.0.3 erop (gisteren in de garage erop gezet), optisch vooralsnog geen verschillen gemerkt, ziet er allemaal nog hetzelfde uit. Heb er alleen een meldingen app (SMS) bij, maar wellicht bestond die al?
Nee, die is nieuw, staat in de changelog.

Maar inderdaad... op het zicht zal er verder weinig veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ophidian schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:00:
[...]

Heb ik ook gehad. Was een bevestiging afgebroken en is nieuwe strip geplaatst.
Aha, komt dus vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:21
maartenmu schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:53:
Vandaag had ik iets geks mijn mijn XC40 MY24. Bij het invoegen op de snelweg gaf ik gaf maar telkens hield de auto in om vervolgens weer gas te geven. Dit herhaalde zich om de paar seconden. Later gebeurde het weer bij het wegrijden bij een stoplicht. Eenmaal op snelheid leek het weer normaal te zijn.

Is dit voor iemand herkenbaar?
Dit lijkt wel op wat ik ook had in februari, tijdens de wintersport. Extreem koud was het niet. Dachten eerst dat het lag aan de temperatuur (melding verminderde actieradius). Auto geparkeerd, aan de laadpaal gehangen tbv test voor 5 minuten, daarna was het weer over.

Twee keer gehad in die vakantie, sindsdien niet weer.

Was het gevoel dat de auto, boven een bepaalde krachtlimiet, de blokkering erop gooide. Was best lastig om op snelheid te komen toen...

Afgelopen maandag bij de dealer geweest voor onderhoud. Kreeg nog 2.14.4 erop ipv 3.0.3. Bovenstaand probleem nog gemeld, maar of ze er wat aan hebben kunnen doen, niet duidelijk.

Banden achter waren wel al op 4mm, ben 33.000km verder.. Slijten best snel volgens mij.. (lease gelukkig)

[ Voor 13% gewijzigd door nautaonline op 17-04-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-05 14:07
nautaonline schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:20:
[...]
Was het gevoel dat de auto, boven een bepaalde krachtlimiet, de blokkering erop gooide. Was best lastig om op snelheid te komen toen...

Afgelopen maandag bij de dealer geweest voor onderhoud. Kreeg nog 2.14.4 erop ipv 3.0.3. Bovenstaand probleem nog gemeld, maar of ze er wat aan hebben kunnen doen, niet duidelijk.
Het leek inderdaad of er telkens een soort begrenzer werd geactiveerd. Het gebeurde alleen bij optrekken. Toen ik eenmaal op snelheid op de snelweg was, had ik geen last meer. En bij stoplichten had ik het weer.

Toen ik de auto had geparkeerd en een paar uur later weer moest rijden, was het weg. Nu geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
nautaonline schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:20:
[...]

Banden achter waren wel al op 4mm, ben 33.000km verder.. Slijten best snel volgens mij.. (lease gelukkig)
Dat is wel apart dat je nog 2.14.4 kreeg i.p.v. 3.0.3.
Na de app update gisteren zag ik vanmorgen toen ik wilde voorverwarmen opeens een pop-up verschijnen met de melding dat de autosoftware was bijgewerkt. Hij gaf aan 2.14.3, maar die stond er al op.. Denk dat de app even de weg kwijt was..
33.000km is wel redelijk snel voor banden, maarja dat koppel he... ;)
Welke banden zaten er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:57:
[...]

Na de app update gisteren zag ik vanmorgen toen ik wilde voorverwarmen opeens een pop-up verschijnen met de melding dat de autosoftware was bijgewerkt. Hij gaf aan 2.13.3, maar die stond er al op.. Denk dat de app even de weg kwijt was..
De app is al een week de weg kwijt.
Volgens de app zijn de dagteller, de andere dagteller en de kilometerstand totaal incl verbruiken bevroren anderhalve week geleden.
Alleen de ritregistratie houdt nog e.e.a. bij
Ook bij de tab voor update info autosoftware geeft al een week aan dat er iets misgaat en geeft geen OTA info meer weer.
Tegelijk werkt in de auto al die tijd de tcam reset (ontwasemingknop 30 seconden indrukken) niet meer.
Gaat lekker zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:21
Tranquility schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:57:
[...]

Was maandagmorgen wel de eerste om 8 uur, wellicht dat hij nog niet bij de garage beland was..
All-Seasons standaard bij aflevering.. Michelin CrossClimate 235/50 R19. Heb er nog geen nieuwe op gekregen, maar het was een aandachtspunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
goetfoud schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:37:
Nu ook een aantal dagen veel regen gehad en warempel, de spatlappen werken zeer goed om vervuiling op camera's (360) tegen te gaan. Nog steeds goed zicht terwijl dit voorheen na 1 regenbui al niet meer het geval was.
Dus er blij mee en ik vind ze bij mijn rode carrosserie ook niet misstaan.
Mijn banden op de achterwielen hebben nu hetzelfde probleem, worden volgende week vervangen om die reden (maken nu nl erg veel geluid)

Aan het grote aantal pk's op de aandrijving kan het niet liggen, want het zijn de banden op de achterwielen, terwijl ik voorwielaandrijving heb. Pijnlijker is dat dit ze nu al na 30k vervangen worden. Gelukkig lease, dus het doet mij geen pijn. Maar banden die maar 30k meegaan is niet fijn... hoop dat dit eenmalig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 09:40
Goedendag,

Vandaag een XC40 essentieel afgeleverd gekregen.

Helaas werkt downloaden in de Play Store niet.
Status blijft op ‘in behandeling’ staan.

Ook updaten van de geïnstalleerde apps werkt niet.

Ik ben ingelogd onder mijn eigen Google account.
Mals en Youtube werkt wel, dus er is internet verbinding.

Iemand een tip ? Het systeem is al gereset door 20 seconden de homeknop te drukken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jetro op 17-04-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klinkt als een rechten dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Jetro schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:12:
Goedendag,

Vandaag een XC40 essentieel afgeleverd gekregen.

Helaas werkt downloaden in de Play Store niet.
Status blijft op ‘in behandeling’ staan.

Ook updaten van de geïnstalleerde apps werkt niet.

Ik ben ingelogd onder mijn eigen Google account.
Mals en Youtube werkt wel, dus er is internet verbinding.

Iemand een tip ? Het systeem is al gereset door 20 seconden de homeknop te drukken.
Ik herinner mij dit ook van 1e dag. Het os was nog allerlei updates aan het doen in de achtergrond, voordat die van mij binnenkwamen. Misschien gewoon even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-05 11:08

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

Ik zag vandaag een vreemd icoontje onder het max snelheid symbool (daar waar ook weleens "time" staat bij trajectcontrole) .
Moeilijk uit te leggen hoe het eruitzag maar het leek op een rechthoekige bak deels gevuld met grind 😀 iemand enig idee?

( Sorry voor de slechte omschrijving)

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Reneb schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:46:
Ik zag vandaag een vreemd icoontje onder het max snelheid symbool (daar waar ook weleens "time" staat bij trajectcontrole) .
Moeilijk uit te leggen hoe het eruitzag maar het leek op een rechthoekige bak deels gevuld met grind 😀 iemand enig idee?

Connected Safety melding? Staat het symbool hier bij?

Of staat het symbool op deze pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:18
Reneb schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:46:

Volgens mij betekent het dat het een onderbord dat hoort bij het Max snelheidsbord herkend heeft, bijvoorbeeld “bij nat wegdek”. Ik zie het altijd als een paar puntjes […] in plaats van grind.

[ Voor 5% gewijzigd door StevendGraaf op 17-04-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
Kammika schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:52:
[...]

Mijn banden op de achterwielen hebben nu hetzelfde probleem, worden volgende week vervangen om die reden (maken nu nl erg veel geluid)

Aan het grote aantal pk's op de aandrijving kan het niet liggen, want het zijn de banden op de achterwielen, terwijl ik voorwielaandrijving heb. Pijnlijker is dat dit ze nu al na 30k vervangen worden. Gelukkig lease, dus het doet mij geen pijn. Maar banden die maar 30k meegaan is niet fijn... hoop dat dit eenmalig is...
Hier de voorbanden ook na een goede 35k al vervangen, achter nog niets aan de hand (single engine, voorwiel aangedreven). En zo lomp rijd ik volgens mij nou ook weer niet, maar slijt snel zo.

Verder de tweede nieuwe demper geïnstalleerd gekregen, nog niet echt veel snelweg gereden, maar had het idee dat de trilling in het stuur er toch nog steeds wel is. Maar eerst even afwachten, wellicht een combi met de nieuwe banden.

Verkeersbordherkenning lijkt er met 3.0.3 aardig naast te zitten, maar heb er eigenlijk nooit echt op gelet, dus misschien was dat bij de oude versies ook al wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Tomoth schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:21:
[...]

Hier de voorbanden ook na een goede 35k al vervangen, achter nog niets aan de hand (single engine, voorwiel aangedreven). En zo lomp rijd ik volgens mij nou ook weer niet, maar slijt snel zo.

Verder de tweede nieuwe demper geïnstalleerd gekregen, nog niet echt veel snelweg gereden, maar had het idee dat de trilling in het stuur er toch nog steeds wel is. Maar eerst even afwachten, wellicht een combi met de nieuwe banden.

Verkeersbordherkenning lijkt er met 3.0.3 aardig naast te zitten, maar heb er eigenlijk nooit echt op gelet, dus misschien was dat bij de oude versies ook al wel zo.
De voorbanden hebben bij mij net de 90k beurt overleefd. Dus die gaan minimaal tot 120k mee. Wel bizarre verschillen zo…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Tomoth schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:19:
Ik denk dat het ook in de eerste instantie Android 12 goed werkend erop hebben, en zorgen dat de migratie van 11 naar 12 goed gaat. Daarna verwacht ik wel verbeteringen aan de interface. Het enige dat ik graag heb is een balkje boven de navigatie met wat er aan staat (radio, spotify met informatie), remaining time/afstand van de navigatierit in driversdisplay en een knop voor handmatig voorverwarmen vd accu.

Dan ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Hoi allemaal, ik ben al een tijd een stille volger van dit topic. Zelf rijd ik een MY23 met fwd. Sinds oktober 2022 heb ik nu een kleine 70.000 km gereden, waarvan waarschijnlijk 85% op de snelweg. Ondanks de kilometerstand zijn de banden nog nooit vervangen. Bij de laatste beurt (bij 60.000 km) was de monteur wat verbaasd dat de banden niet al een keer vervangen waren, omdat ze nog zo goed waren. Hoe raar is dit? Ik rijd regelmatig stevig door op de snelweg, maar gebruik daartegen bijna nooit het rempedaal. Het zijn all seasons van Michelin die standaard met de XC40 kwamen. Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-05 11:08

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

jorisjansen3 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:07:
[...]

Connected Safety melding? Staat het symbool hier bij?

Of staat het symbool op deze pagina?
Nee staat er niet bij

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtsonneveld
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-05 17:19
Tijdens mijn proefrit viel me op dat er een "auto"-modus was voor One Pedal Drive, die beviel mij erg goed (laat de auto uitrollen tenzij er iemand voor je zit).
Nu heb ik gisteren de auto in ontvangst genomen, maar ik zie geen "auto"-modus bij de instelling voor de One Pedal Drive, alleen een toggle.
Bij de dealer had ik het al even kort gevraagd en ze zeiden dat een software-update dit zou kunnen oplossen.
Het lijkt er echter op dat de auto al de nieuwste software heeft? (De app vermeldt versie 3.0.3 en bij het controleren op updates in de auto staat dat ik de nieuwste versie heb)

Het is een plus-uitvoering, er zit wel gewoon Pilot Assist / ACC op.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
rtsonneveld schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:44:
Tijdens mijn proefrit viel me op dat er een "auto"-modus was voor One Pedal Drive, die beviel mij erg goed (laat de auto uitrollen tenzij er iemand voor je zit).
Nu heb ik gisteren de auto in ontvangst genomen, maar ik zie geen "auto"-modus bij de instelling voor de One Pedal Drive, alleen een toggle.
Bij de dealer had ik het al even kort gevraagd en ze zeiden dat een software-update dit zou kunnen oplossen.
Het lijkt er echter op dat de auto al de nieuwste software heeft? (De app vermeldt versie 3.0.3 en bij het controleren op updates in de auto staat dat ik de nieuwste versie heb)

Het is een plus-uitvoering, er zit wel gewoon Pilot Assist / ACC op.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb je een ouder model gekocht? Die auto modus zit toch alleen op het laatste modeljaar?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtsonneveld
guido66 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:08:
[...]

Heb je een ouder model gekocht? Die auto modus zit toch alleen op het laatste modeljaar?
Volgens het VIN-nummer is het een modeljaar 2024 (10e letter is een R)
(niet gekocht trouwens, abonnement bij Care by Volvo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dan denk ik dat je pech hebt want als hrt er niet gelijk al in zit... Dan gaat dat volgens mij nooit met een software update komen. Dat zou betekenen dat mijn my20 dat ook zou moeten krijgen maar dat is zeker niet het geval. Ik zou nog maar eens goed navragen bij je dealer of je wel de juiste wagen hebt gekregen. Je zou niet de eerste zijn die achteraf tegen ontbrekende dingen aan loopt want ouder model wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtsonneveld
Ga ik nog maar eens bellen, bedankt voor de info :)

(De auto rijdt verder erg fijn! Misschien wen ik ook wel aan de gewone one-pedal drive, 't is meer een kleinigheidje)

[ Voor 9% gewijzigd door rtsonneveld op 17-04-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:22
Tranquility schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:03:
[...]

Welke banden had je en welke heb je nu?
En op welke manier waren ze "niet geheel gelijkmatig" versleten? Meer gebruikmaken van het vermogen zou ze alleen sneller moeten laten doen slijten, maar als ze harder aan de binnen- of buitenkantkant slijten lijkt mij met de sporing iets niet in orde en zou ik ze laten uitlijnen. Tenzei je vaak hard door de bocht accelereert.. ;)
Pirelli all season zitten erop.
En het ongelijkmatig slijten heeft 2 oorzaken. Eerste is dat niet altijd de bandenspanning juist is geweest. Komt ook doordat melding niet meteen komt als spanning al wat lager is. Andere is zeker ook het rijgedrag. Noem me een klein kind maar ik vind het geweldig om die 408PK zo nu en dan eens los te laten, zeker in bochten met het behoorlijke grip met 4wd maar ook 0-100 sprintjes
Pagina: 1 ... 241 ... 317 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"