Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
ron65 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:40:
[...]
heel simpel, ALTIJD delen moet je nooit willen.
Weet elke opdrachtgever war je komt de hele tijd waar je rijdt... waardeloos.
Ik deel 'ALTIJD' enkel met mijn vrouw, de rest kan gewoon via de app 'Maps', ik deel ook aan derden waar ik mij op dit moment bevind, dit hoeft niet door de wagen te gebeuren.

Via iOS kan dit zelfs gewoon via iMessenger (berichten app van Apple), druk op '+', kies locatie et voila... Zelfs Whatsapp kan dit zie ik nu.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kammika schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:31:
[...]

- een "car wash" modus.. moet nu wel op veel knopjes drukken voordat ik de auto de carwash in doe...
Zoals? (ik ben nog niet door de wasstraat geweest, dus wel benieuwd naar de handelingen)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Microkid schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:00:
[...]

Zoals? (ik ben nog niet door de wasstraat geweest, dus wel benieuwd naar de handelingen)
Staat hier beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:00:
[...]

kort:
- druk op camera symbool, achteruitrijcamera verschijnt
- druk op parkeersensoren uit (in beeld camera)
- druk botsingsassistent uit (in beeld camera) en bevestig de keuze
- druk op de ruitenwisserhandel de automatische sensor uit
- zet de wagen in N als je in de wasstraat op de juiste plek bent.

Oftewel: 4 beeldscherm tikjes, 1 regensensorknop, en een rem+handle voor de N stand.

Die vier tikjes en die knop zouden ook in 1 keuzeknopje kunnen zitten zoals werd bedoeld, alleen zit die dan weggestopt in een menu? ben je dan niet om daar te komen net zover tikjes verder?

Optioneel: inklappen buitenspiegels, door de beide instelknopjes in het linkerdeur bedienpaneel kort gelijktijdig in te drukken, in sommige wasstraten een aanrader, die zou ook nog onder die knop kunnen :)

Ik heb geen problemen met bovengenoemde handelingen dus voor mij zeker geen eerste noodzaak dat die knop er komt, maar ik begrijp de wens wel!

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:47:
[...]

Ik deel 'ALTIJD' enkel met mijn vrouw, de rest kan gewoon via de app 'Maps', ik deel ook aan derden waar ik mij op dit moment bevind, dit hoeft niet door de wagen te gebeuren.

Via iOS kan dit zelfs gewoon via iMessenger (berichten app van Apple), druk op '+', kies locatie et voila... Zelfs Whatsapp kan dit zie ik nu.. :9
Zo heeft ieder zijn eigen manier om dit te doen.
Ik heb gelukkig geen apparaat met IOS, maar android kan het soortgelijk. Alleen vind ik dat als je in je dashboard naar een adres navigeert, daar heel makkelijk een lokatiedelen knop in kan zitten die me de keuze geeft met wie ik wil delen.
Voordeel is dat dan de ETA meewijzigt als de verkeersdrukte wijzigt of als je een andere route krijgt aangeboden.
Als dat laatste nu gebeurt moet ik op de GSM ook maar zien dat ik die route instel, want gek genoeg krijg je hem daar vaan niet aangeboden als sneller alternatief.

Zoals gezegd, ieder zijn eigen voorkeuren. Ik hou ervan alles bij 1 te houden, niet te verspreiden over auto en een gsm. Ik vind dat nu eenmaal praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

DennisMoore

Alles went...

ron65 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:35:

Begreep ik het goed dat zowel voor de voorruit als de achterruit de sensor moet worden uitgeschakeld? Eentje met de knop aan de voorkant van de stengel, en eentje met het knopje aan de zijkant? Of schakelt de eerste meteen alles uit?

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DennisMoore schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:43:
[...]

Begreep ik het goed dat zowel voor de voorruit als de achterruit de sensor moet worden uitgeschakeld? Eentje met de knop aan de voorkant van de stengel, en eentje met het knopje aan de zijkant? Of schakelt de eerste meteen alles uit?
ik heb de achterste ruitenwisser nooit echt lang aanstaan, dat knopje staat bij mij altijd in de middenstand.
Als dan de voorruitsensor aanstaat en je gaat achteruit inparkeren gaat toch de ruitenwisser achter mee.

Ik heb geen idee of de achterwisser blijft gaan als de regensensor voor is uitgezet, maar lijkt mij van wel. Dus die moet je als die al aanstaat dan ook nog uitzetten ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:36
DennisMoore schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:43:
[...]

De achterruit wisser maakt geen gebruik van een sensor, die zet je voor zover ik weet aan op de interval stand of de continue stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:53
Had vanavond weer iets geks wat ik nog nooit gezien heb. Ik had gister gister dus issues met laden, bleek dat mijn leasepas was geblokkeerd en ik ontving vandaag al de nieuwe. Dus ik aan de laadpaal hier in de straat. werkte prima verder. Wilde net de auto ophalen maar ik kreeg de laadsessie niet gestopt.

Druppel ervoor maar het symbool bleef op het zandlopertje staan. Echter, als ik de kabel aan de auto kant los maakte (dat kon wel) bleef de kabel in de laadpaal vast maar gaf de auto aan dat de sessie was gepauzeerd. Deed ik de kabel weer in de auto.... ging de laadsessie gewoon door zonder de pas opnieuw aan te bieden. Is dit normaal gedrag? Ik heb dit in 3,5 jaar tijd nog nooit gezien.

Overigens moest ik alsnog Vattenfall bellen want ik kreeg met geen mogelijkheid de kabel los aan de laadpaal zijde. Dat moesten ze op afstand doen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

ron65 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:35:
[...]

kort:
- druk op camera symbool, achteruitrijcamera verschijnt
- druk op parkeersensoren uit (in beeld camera)
- druk botsingsassistent uit (in beeld camera) en bevestig de keuze
- zet de wagen in N als je in de wasstraat op de juiste plek bent.
Ruitenwisser snap ik, maar parkeersensoren en botsingassistent? Heb ik nog nooit uitgezet in de wasstraat in voorgaande auto's....

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:05
Microkid schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:07:
[...]

Ruitenwisser snap ik, maar parkeersensoren en botsingassistent? Heb ik nog nooit uitgezet in de wasstraat in voorgaande auto's....
Je kunt ook oordopjes indoen, natuurlijk.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52
AAOS 12 details in de release notes
https://source.android.co...start/releases/sl_release

Dit levert wel weer meer mogelijkheden op voor developers en kan misschien Flitsmeister weer verder met de ontwikkelingen van de beta versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:10
NielsHarley schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:34:
… en kan misschien Flitsmeister weer verder met de ontwikkelingen van de beta versie
Kansloos. Die app is absurd cpu intensief. Ook mijn iPhone 12 wordt een straalkacheltje van de hoge cpu load als ik fm aan heb… dus die gaat echt niet draaien op “onze” hardware in de auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:57
Weet iemand welke hardware erin zit? Kan 't niet vinden...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
caspervc schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:54:
Weet iemand welke hardware erin zit? Kan 't niet vinden...
Atom A3900 in de P2, zal bij deze Volvo wel hetzelfde zijn.

https://arstechnica.com/c...od-with-googles-car-os/2/

[ Voor 18% gewijzigd door guido66 op 05-04-2024 20:57 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 17:34
Kammika schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:45:
[...]

Kansloos. Die app is absurd cpu intensief. Ook mijn iPhone 12 wordt een straalkacheltje van de hoge cpu load als ik fm aan heb… dus die gaat echt niet draaien op “onze” hardware in de auto…
Ik draai nog steeds Flitsmeister (de oeps versie die je nu niet meer kunt downloaden) zonder problemen. Je moet alleen zorgen dat je hem bij het opstarten op tijd van Full screen haalt. Hij werkte zelfs met overlay. Wat veel cpu kostte was de workaround om een bewegende kaart te krijgen op AAOS. Dat werkte in de emulator prima maar in de praktijk vrat dat teveel resources. Maar ik denk dat er nu meer mogelijkheden zijn gekomen, ook omdat navigatieapps nu ook door Google worden toegestaan. De vraag is of het FM team er nog in wil investeren, ze zijn maar klein.

[ Voor 27% gewijzigd door JTHZZ op 05-04-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:07:
[...]

Ik zou het toch maar doen.
De sensoren omdat je anders gek wordt van het gepiep
En de botsingassistent omdat die anders de auto vol in de ankers gooit als er een borstel vlakbij de sensoren komt. In een wasstraat niet superfijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

JTHZZ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:57:

De vraag is of het FM team er nog in wil investeren, ze zijn maar klein.
Zou Volvo een app goedkeuren waarvan het gebruik in veel landen (naar ik gehoord heb) illegaal is 🤔?

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
ron65 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:42:
[...]

heb jij de 4wd of de My24 met awd? want met de FWD My23 en eerder lukt het gegarandeerd wel.
Ik heb hier in de buurt enkele kruisingen waar ik echt rustig moet optrekken anders spinnen de wielen en gaat het stuur alle kanten op, vooral op de dikke brede witte stopstrepen en de spoorvorming van autobanden ervoor en er net na.
Onderstaand met rode lijntjes aangegeven waar je wielen gegarandeerd spinnen, vooral met vochtig wegdek.

[Afbeelding]
Van Heuven Goedhartlaan bij Toolenburg toch? Die witte strepen zijn daar idd erg glad bij nat wegdek...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:14:
[...]

Van Heuven Goedhartlaan bij Toolenburg toch? Die witte strepen zijn daar idd erg glad bij nat wegdek...
Klopt, is net een ijsbaan af en toe daar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
DennisMoore schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:54:
[...]

[...]
Maar nu vraag ik me wel af waarvoor überhaupt dat lipje aan het inzetbakje dient. Het rust immers nergens op. Misschien wordt het bakje gebruikt voor andere Volvo-types waar het wel zinvol is?

Overigens ben ik van nu mening dat glanzend pianolak-zwart moet worden verboden in auto's.. :F .

[Afbeelding]
Denk dat het lipje dient om het juist makkelijk eruit te wippen? 😜

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:34:
Denk dat het lipje dient om het juist makkelijk eruit te wippen? 😜
😄!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
ron65 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:03:
[...]

Ik zou het toch maar doen.
De sensoren omdat je anders gek wordt van het gepiep
En de botsingassistent omdat die anders de auto vol in de ankers gooit als er een borstel vlakbij de sensoren komt. In een wasstraat niet superfijn...
Corrigeer me als in het fout heb, maar als de/een auto in N staat gaat deze niet in de remmen, en volgens mij reageren de sensoren dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

StevendGraaf schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:41:
Corrigeer me als in het fout heb, maar als de/een auto in N staat gaat deze niet in de remmen, en volgens mij reageren de sensoren dan ook niet.
Maar... het staat wel als wasstraat-instructie zo in de handleiding. Welke reden zou het anders kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

StevendGraaf schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:41:
[...]

Remmen heb ik niet getest, maar de parkeersensoren reageren wel degelijk dan, was ze een keer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
DennisMoore schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:13:
[...]

Zou Volvo een app goedkeuren waarvan het gebruik in veel landen (naar ik gehoord heb) illegaal is 🤔?
Als ze aan de eisen van Google voldoen, komt het beschikbaar voor elke Android Automotive auto en is goedkeuring van Volvo niet nodig. En in de playstore kan per land de beschikbaarheid verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52
JTHZZ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:57:
[...]

Ik draai nog steeds Flitsmeister (de oeps versie die je nu niet meer kunt downloaden) zonder problemen. Je moet alleen zorgen dat je hem bij het opstarten op tijd van Full screen haalt. Hij werkte zelfs met overlay. Wat veel cpu kostte was de workaround om een bewegende kaart te krijgen op AAOS. Dat werkte in de emulator prima maar in de praktijk vrat dat teveel resources. Maar ik denk dat er nu meer mogelijkheden zijn gekomen, ook omdat navigatieapps nu ook door Google worden toegestaan. De vraag is of het FM team er nog in wil investeren, ze zijn maar klein.
Ik had hem officieel via het beta programma geïnstalleerd, geen idee of dat nog mogelijk is. Het laden duurt even maar daarna draait hij netjes op de achtergrond. Incl notificaties en Google assistent herkent hem ook, hey Google open Flitsmeister:-)

Voor wie het wil proberen:
https://groups.google.com...sters/c/syeO-kYOsO4?pli=1

https://www.polestar-foru...-android-automotive.5234/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:20
Hmmm, de OTA links leiden nergens meer heen, vanmiddag wel nog. Benieuwd of er wat op komst is.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Largamelion schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:05:
Hmmm, de OTA links leiden nergens meer heen, vanmiddag wel nog. Benieuwd of er wat op komst is.
Werkt gewoon?
https://volvo.custhelp.co...e-air%29-software-updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Nee, ze sturen je terug naar de homepagina van de support, je komt in een lus terecht. Normaal moet je via die links de info over de OTA's zien. 'Nergens meer heen' was misschien niet mijn beste woordkeuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 20:03
Ik hou me aan de toegestane snelheid. Scheelt nerveus weggedrag; kijken op extra schermpje voor een app als flitsmeister en verleiding om mobiel vast te pakken.
Alleen m'n vrouw kan/mag me onderweg bellen, de rest wordt automatisch onderdrukt. Ik stuur haar een appje als ik m'n laptop afsluit op 't werk. Locatie delen is niet nodig, ik doe er 42m15s ±2m10s over (ongeveer). Geen files ;)

Oh, en de download van ritgegevens is iets gewijzigd. Tijden en getallen zijn nu met juiste formats in Excel.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DrBOB101 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:24:
Ik hou me aan de toegestane snelheid. Scheelt nerveus weggedrag; kijken op extra schermpje voor een app als flitsmeister en verleiding om mobiel vast te pakken.
Alleen m'n vrouw kan/mag me onderweg bellen, de rest wordt automatisch onderdrukt. Ik stuur haar een appje als ik m'n laptop afsluit op 't werk. Locatie delen is niet nodig, ik doe er 42m15s ±2m10s over (ongeveer). Geen files ;)

Oh, en de download van ritgegevens is iets gewijzigd. Tijden en getallen zijn nu met juiste formats in Excel.
Het nuttige van FM is de melding van hulpdiensten die je naderen. Ambu of politie/brandweer,FM begint te jammeren al voor je ze zelf ziet of hoort en geeft aan in welke richting tov jouw positie het ding zit.

Wat snelheden betreft, in de ruim 40 jaar dat ik rij heb ik welgeteld 5 bekeuringen voor snelheid, en niet 1 ervan hoger dan max 5 kmh te hard. Ik ben geen hardrijder, maar ook geen slak. Ik trek graag snel op tot de toegestane snelheid en hou die vervolgens aan omdat ik geen zin heb ik geld weggooien aan bekeuringen en bovendien heb ik al lang geleden gemerkt dat het welliswaar soms wat tijdwinst geeft, maar niet superveel.
Het is vooral het gevoel van "ik rij hard en dat gaat snel, voelt lekker".
Oh ik heb wel eens te hard gereden hoor, met een Ascona uit 1977 begin jaren 80 om 2 uur snachts met 190 door de velsertunnel, achtbaan gevoel. Ding kon niet sneller >:)
Maar al snel had ik daar helemaal geen zin meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
ron65 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:34:
[...]

Oh ik heb wel eens te hard gereden hoor, met een Ascona uit 1977 begin jaren 80 om 2 uur snachts met 190 door de velsertunnel, achtbaan gevoel. Ding kon niet sneller >:)
.
Sneller dan een Recharge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Het nuttige van FM is de melding van hulpdiensten die je naderen. Ambu of politie/brandweer,FM begint te jammeren al voor je ze zelf ziet of hoort en geeft aan in welke richting tov jouw positie het ding zit.
Nog nooit een hulpdienst gemist. Ga of sta aan de kant voor ze indien nodig. Maar er zijn inderdaad genoeg mensen die je dan nog gaan inhalen of fratsen uithalen omdat ze niet doorhebben dat er een hulpdienst aan komt.
In 't oosten hier meer ruimte rondom wegen als in 't westen, dat helpt wellicht ook.
Wat snelheden betreft, in de ruim 40 jaar dat ik rij heb ik welgeteld 5 bekeuringen voor snelheid, en niet 1 ervan hoger dan max 5 kmh te hard.
Kun je dit dus ook achterwegen laten als dat zo is:
Ik gebruik de GSM eigenlijk niet actief tijdens rijden. Het enige wat ik doe is hem zo positioneren dat ik het schermpje kan zien, ik zie dan Flitsmeister erop maar ook berichtjes die binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DrBOB101 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:47:
[...]

Nog nooit een hulpdienst gemist. Ga of sta aan de kant voor ze indien nodig. Maar er zijn inderdaad genoeg mensen die je dan nog gaan inhalen of fratsen uithalen omdat ze niet doorhebben dat er een hulpdienst aan komt.
In 't oosten hier meer ruimte rondom wegen als in 't westen, dat helpt wellicht ook.

[...]

Kun je dit dus ook achterwegen laten als dat zo is:

[...]
Kan, maar nogmaals de melding van hulpdiensten is heel fijn, je bent er direct alert op, nog voor ze in zicht zijn vaak. Gebeurt zo'n 1x per 2 maanden dat zo`n melding doorkomt, maar dan heb je tijd om te kijken waar je ze de ruimte kunt geven op de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 17:33
Ik merk net dat de Volvo iOS app nu onderstaande toont wanneer de auto in gebruik is (zie voor- en achterlichten branden).
Voorheen zag ik enkel die blauwe balk vanboven en was het bestuurdersportier zogezegd altijd open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zm03E7HnF7eY_yIjfWrpiWSi2h8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jWb5Wgc81TzUAM8zD4p8tjPZ.png?f=user_large

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
@nujtrug Dat is toch al ff dat hij zegt 'Auto is in gebruik', maar ik zie nu pas dat hij aanduid wanneer het dak open staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2gug44Taa5DsZvo7h08rbQEyqM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8neWzkw7cLlJRyd4wqpj4utw.png?f=fotoalbum_large

Vergrendelen doet niks, dus de meerwaarde om het te tonen is zeer minimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 17:33
RigolleM schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:34:
@nujtrug Dat is toch al ff dat hij zegt 'Auto is in gebruik', maar ik zie nu pas dat hij aanduid wanneer het dak open staat:

[Afbeelding]

Klopt, dat is ook wat ik zei met "Voorheen zag ik enkel die blauwe balk" ;)
Die oranje aanduidingen zag ik ook voorbijkomen op Swedespeed.com, dat zou ook moeten werken voor ramen die nog open staan.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 16:32

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vraag: als de sensor vd kofferbakklep het niet meer doet, is ie dan vies of kapot? Dat ding waar je je voet onder beweegt onder de bumper..

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-04 21:05
loewie1984 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:41:
Vraag: als de sensor vd kofferbakklep het niet meer doet, is ie dan vies of kapot? Dat ding waar je je voet onder beweegt onder de bumper..
Ik zou hem schoonmaken. Doet hij het dan wel dan was hij vies. Doet hij het niet dan is hij kapot. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion

[Afbeelding]

Op Android nog niets van te zien jammer genoeg. Het al kunnen zien zou een begin zijn, maar vooral het krijgen van een melding zou handig zijn als je vergeet het dak of de ramen te sluiten. Ik zie enkel de koffer en de deuren, hier een screenshot met ramen, dak, deur en koffer open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3PrfrMj0gc--C_bBRJlbGrm8mo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S8abcOD8HRoOQLdtp1O7cFt4.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk komen die zaken ook snel naar Android nu het beter weer eraan komt en de ramen + dak weer open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 11:09
Wij hebben onlangs een EX40 SMER Plus besteld. Nu kan het, inmiddels gelukkig slechts enkele maanden, wachten beginnen. Zijn er nog leestips, zaken om rekening mee te houden of must haves om aan te schaffen voordat de auto arriveert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
BrightSun schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:02:
Wij hebben onlangs een EX40 SMER Plus besteld. Nu kan het, inmiddels gelukkig slechts enkele maanden, wachten beginnen. Zijn er nog leestips, zaken om rekening mee te houden of must haves om aan te schaffen voordat de auto arriveert?
Dit topic vanaf pagina 1 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:03

[Afbeelding]

Ramen open toont de app ook op dezelfde wijze met oranje streepjes en een tekstje

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 06-04-2024 17:53 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-06 22:15
Update mbt mijn EX40 SMER Ultimate Black Edition. Besteld op 22-02 en levering tussen 24-04 en 11-05! Lekker vlot allemaal en ben erg benieuwd naar de Black Edition. Anderen die deze al hebben besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Juancho schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:41:
Had vanavond weer iets geks wat ik nog nooit gezien heb. Ik had gister gister dus issues met laden, bleek dat mijn leasepas was geblokkeerd en ik ontving vandaag al de nieuwe. Dus ik aan de laadpaal hier in de straat. werkte prima verder. Wilde net de auto ophalen maar ik kreeg de laadsessie niet gestopt.

Druppel ervoor maar het symbool bleef op het zandlopertje staan. Echter, als ik de kabel aan de auto kant los maakte (dat kon wel) bleef de kabel in de laadpaal vast maar gaf de auto aan dat de sessie was gepauzeerd. Deed ik de kabel weer in de auto.... ging de laadsessie gewoon door zonder de pas opnieuw aan te bieden. Is dit normaal gedrag? Ik heb dit in 3,5 jaar tijd nog nooit gezien.

Overigens moest ik alsnog Vattenfall bellen want ik kreeg met geen mogelijkheid de kabel los aan de laadpaal zijde. Dat moesten ze op afstand doen.
Dit bleek gelukkig een Vattenfall error te zijn. Vandaag kon ik de kabel gewoon via de nieuwe druppel ontkoppelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Gisteravond voor het eerst eens harder kunnen rijden dan 100 (ik rij normaliter overdag, dus kan je nergens 'gassen'). De ervaring van snelheid in een EV auto is toch totaal anders dan in een brandstof-auto. Amper meer geluid als je sneller gaat, zelfs bij 140. Je moet echt op je km-teller kijken om een indruk te hebben hoe snel je gaat. En de XC40 ligt als een blok op de weg. Heerlijk. Echt pluspunt van een EV. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 07-04-2024 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Microkid schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:37:
Gisteravond voor het eerst eens harder kunnen rijden dan 100 (ik rij normaliter overdag, dus kan je nergens 'gassen'). De ervaring van snelheid in een EV auto is toch totaal anders dan in een brandstof-auto. Amper meer geluid als je sneller gaat, zelfs bij 140. Je moet echt op je km-teller kijken om een indruk te hebben hoe snel je gaat. Heerlijk. Echt pluspunt van een EV. :)
Klopt, wij rijden regelmatig een stukje over de Duitse snelweg waar je vrij mag rijden. Dan is het echt bizar hoe snel je op de max zit. Heb je ook totaal niet in de gaten. Goed, ik heb dan ook nog die eerste P8 variant. Bizar hoe rap die is. Ik moet nog altijd lachen als de meest mooie sportauto's naast me staan bij het stoplicht om ze vervolgens binnen een paar tel niet mee te kunnen zien in de binnenspiegel _O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
mich78 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:06:
Weet iemand waarom het synchroniseren van contacten en de bellijst zo enorm lang duurt? Ook het zoeken van contacten gaat baggertraag.
Niemand anders hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:17
Hoi allemaal, iemand wel eens gehad dat hij of zij helemaal geen muziek hoorden? De systeem geluidjes enzo doen het wel, maar als ik muziek wil afspelen gewoon geen enkel geluid, zowel bluetooth, radio als YouTube music.

Je ziet in de app wel dat een lied aan het spelen is, want de tijdbalk van het liedje loopt gewoon op.

Zowel met mijn sleutel als die van mijn vriendin.

Ik heb de auto al meerdere keren opnieuw opgestart (menuknop lang ingedrukt tot er volvo in het scherm staat)

Ik ben te einde raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Staat de volume van je audio apparaat niet op stil toevallig?

Als je aan de volumeknop draait staat er bovenin je scherm de stand. Rechts daarvan zit een pijltje omlaag waar je de individuele geluiden (Bluetooth, systeem, audio etc) Kan bedienen. Staat ie daar toevallig heel zacht of op mute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Gutanoth schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:26:
Hoi allemaal, iemand wel eens gehad dat hij of zij helemaal geen muziek hoorden? De systeem geluidjes enzo doen het wel, maar als ik muziek wil afspelen gewoon geen enkel geluid, zowel bluetooth, radio als YouTube music.

Je ziet in de app wel dat een lied aan het spelen is, want de tijdbalk van het liedje loopt gewoon op.

Ik heb de auto al meerdere keren opnieuw opgestart (menuknop lang ingedrukt tot er volvo in het scherm staat)

Ik ben te einde raad
De andere reset ook gedaan? Knop van de voorruitontwaseming indrukken en vasthouden (een halve minuut of zo) tot het rode lampje boven je hoofd rood gaat knipperen. Dan loslaten en even geduld hebben tot je de 3 icoontjes op het centime scherm (internet en gps en Bluetooth) weer terug hebt. Kan wel even een paar minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Mga1600 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:01:
[...]

De andere reset ook gedaan? Knop van de voorruitontwaseming indrukken en vasthouden (een halve minuut of zo) tot het rode lampje boven je hoofd rood gaat knipperen. Dan loslaten en even geduld hebben tot je de 3 icoontjes op het centime scherm (internet en gps en Bluetooth) weer terug hebt. Kan wel even een paar minuten duren.
Er is me ooit verteld door een monteur dat je dat eigenlijk niet mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
caspervc schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:57:
Staat de volume van je audio apparaat niet op stil toevallig?

Als je aan de volumeknop draait staat er bovenin je scherm de stand. Rechts daarvan zit een pijltje omlaag waar je de individuele geluiden (Bluetooth, systeem, audio etc) Kan bedienen. Staat ie daar toevallig heel zacht of op mute?
Hier ook gekeken, maar stond allemaal gewoon aan.

Uiteindelijk is het opgelost door mijn volume helemaal naar 0 te doen en daarna weer hoger te zetten. Héél bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Gutanoth schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:12:
[...]

Met welke reden? Volvo geeft het zelf ook als mogelijke oplossing en zoveel kwaad kan het mijn inziens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

mich78 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:53:
[...]

Kennelijk niet.
Ik heb zelf 2 gsm (prive en werk) die ik afwisselend met de wagen koppel via BlueTooth, dus ook wisselende lijsten met contactpersonen, maar ik merk helemaal niets daarvan, het werkt gewoon.
Wel is soms bij instappen de middendisplay traag de eerste minuten, even een adres intikken of via GA voice inspreken is dan echt even kwestie van geduld hebben.

Tussen gisteren en vandaag niet van GSM gewisseld dus alles was nog met de GSM gesynchroniseerd, maar vanochtend ook weer, moest snel even weg en wist dat er veel wegwerkzaamheden onderweg te verwachten zijn, dus navigatie raadplegen, maar kostte me dik 4 minuten om een adres erin te krijgen. Echt letter voor letter, en steeds net als je een letter in wilt tikken verschuift de display net weer, dan tik je vier letters in (nadat de adresbalk al dik 10 seconden geselecteerd staat) en vallen de eerste twee nog weg.. dat soort ongein.

Maar dat heb ik al van het begin af aan, al eens eerder hier gemeld.
Ook Volvo weet niet waaraan dat ligt, de ene keer is het vrolijk snel en de andere keer is zelfs een rijksambtenaar bij de belastingdienst die geld moet teruggeven nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik ben te einde raad
In je GSM (ik neem aan dat je daarvandaan afspeelt) moet je soms app instellingen nog aanpassen. Als je dat niet doet koppelt het systeem wel, maar hoor je nog niets.
Flitsmeister is daarvan een voorbeeld, in instellingen moet je daar zoeken naar "BlueTooth Profiel" en dan HSP selcteren (staat vaak nog op A2DP), zit onder "geluidsopties".
Wellicht heeft de app die jij gebruikt ook dit soort instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Gutanoth schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:12:
[...]

dat is raar, het is bekend dat je soms wel MOET anders zit je dagenlang zonder internetverbinding.
Zeker na elke systeemupdate is het raadzaam de homeknop reset EN de t-cam reset (ontwasemingsknop) te gebruiken. Er zijn er hier enkelen (waaronder ikzelf) die merken dat wanneer je dat vergeet na een update, er veel vaker rare storingen optreden dan wanneer je ze wel even uitvoert. Is raar, maar blijkt wel te werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
ron65 schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:05:
[...]

In je GSM (ik neem aan dat je daarvandaan afspeelt) moet je soms app instellingen nog aanpassen. Als je dat niet doet koppelt het systeem wel, maar hoor je nog niets.
Flitsmeister is daarvan een voorbeeld, in instellingen moet je daar zoeken naar "BlueTooth Profiel" en dan HSP selcteren (staat vaak nog op A2DP), zit onder "geluidsopties".
Wellicht heeft de app die jij gebruikt ook dit soort instellingen?
Aah nee ik bedoel juist de YouTube music app die op mijn auto staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

En toen was ik aan de beurt.
Auto aangesloten op de thuislader, amperage op 6A en 90% max, timer van 11.00-18.00 (zonepanelen tijd).

Natuurlijk: gaat gewoon 20/32A laden, de display max 80% terwijl toch echt 90% is ingesteld, homereset werkt maar de t-Cam reset weigert in alle toonaarden. Kan hem indrukken tot ik een ons weeg, SOS signaal blijft vrolijk wit branden.

De timer reageert niet, auto gaat gewoon laden ondanks dat het buiten de ingestelde tijd is en de instellingen voor 6A en 90% worden genegeerd.

Enfin, dan maar lekker doorladen vanavond, want om hem nu af te koppelen is ook zowat, ik heb de auto er voor verplaatst zodra er plek vrij was anders had ik vanmiddag wel geladen met zon, maar dan staan er weer autos die er niet horen natuurlijk.

Hopelijk gaat ie morgen wel netjes reageren op de resets e.d.

[EDIT}: na een nachtje staan is het weer in orde. Blijft raar dit soort dingen, zoiets als "de computer doet het niet, even een nachtje wachten dan is de error vanzelf opgelost"

[ Voor 9% gewijzigd door ron65 op 08-04-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Gutanoth schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:18:
[...]

Aah nee ik bedoel juist de YouTube music app die op mijn auto staat
Hee das raar.
Toch heb ik deze eerder gehoord, maar wat toen de oplossing was geen idee.
Ook in die app zitten interne instellingen, wellicht ook wat voor geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:11

Ik ben te einde raad
Ik heb dit ook minstens één keer per twee weken, dacht dat het aan de BT van mijn gsm(Samsung A52S) lag, want als het voorkomt is het altijd ofwel met Spotify, podcasts of Audible. (De wagen heeft wel Spotify, maar het is soms rotvervelend dat het twee minuten kan duren voor die verder zou afspelen waar je was). Ik switchte vaak dan een paar keer naar de spotify app van de wagen zelf en dan terug, na een paar keer switchen komt die dan meestal terug of geef ik het op en luister ik naar de spotify app van de wagen.

Als enkel het volume naar nul brengen en dan terug omhoog het oplost zou dat alvast een snellere manier zijn schijnbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:25
Ik ben zojuist door de dealer benaderd om het trillings probleem op te lossen. Ze hebben de auto 2 dagen nodig om oa metingen te doen. Deze resultaten gaan naar Volvo en die moet goedkeuring geven voor de aanpassing. Inderdaad airbag vervanging. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Henk Pi schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:43:
Ik ben zojuist door de dealer benaderd om het trillings probleem op te lossen. Ze hebben de auto 2 dagen nodig om oa metingen te doen. Deze resultaten gaan naar Volvo en die moet goedkeuring geven voor de aanpassing. Inderdaad airbag vervanging. Ben benieuwd.
Die twee dagen metingen verbazen me wat. Mijne is 1 dag weggeweest voor regulier onderhoud en daarbij hebben ze de trillingen zelf geconstateerd en via overleg met de leasemaatschappij is een oplossing bepaald.
Die bestaat uit de airbag vervanging.
De eerste pogingen daarmee bij andere wagens waren volgens de dealer in het verleden niet naar tevredenheid en zijn dus een poosje stopgezet, maar men schijnt nu dus een verbeterd type te hebben en dat is besteld in Zweden nu.
Ze bellen me als die binnen is, en dan is het een klein uurtje werk zegt men. Levertijd kan nog enkele weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-06 20:17
Emptyy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:48:
Update mbt mijn EX40 SMER Ultimate Black Edition. Besteld op 22-02 en levering tussen 24-04 en 11-05! Lekker vlot allemaal en ben erg benieuwd naar de Black Edition. Anderen die deze al hebben besteld?
Proficiat!

Ik overweeg het ook. Heb nu een sage greene. Vind ik een mooiere kleur, maar de black edition zou met gelijke opties plus pixel lampen zo'n € 55 per maand goedkoper zijn.
Is toch ook wel een overweging 😅

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kensingtonnie schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:38:
[...]

Proficiat!

Ik overweeg het ook. Heb nu een sage greene. Vind ik een mooiere kleur, maar de black edition zou met gelijke opties plus pixel lampen zo'n € 55 per maand goedkoper zijn.
Is toch ook wel een overweging 😅
Dan zou ik zeker de zwarte kiezen want als je in de auto zit zie je toch bijna niet in welke kleur je rijdt…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:05:
[...]

Dan zou ik zeker de zwarte kiezen want als je in de auto zit zie je toch bijna niet in welke kleur je rijdt…….
ja maar je wilt toch best wel een beetje trots gevoel hebben als je naar de auto toeloopt en hem ziet staan toch ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik wilde even checken of er al een ota is aangekondigd, maar de Volvocars site ligt er helemaal uit ….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:55

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Deze morgen mijn nieuwe XC40 SMER My24 gaan halen.... en nu genieten maar

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
evi.koen schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:48:
Deze morgen mijn nieuwe XC40 SMER My24 gaan halen.... en nu genieten maar
Mooie en veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Ik vermoed dat het een permissie dingetje is, maar kan het niet vinden.

Iemand enig idee waarom hij dit niet op wil slaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Yb5uahSFjADa-W4W5BJFkjOVQQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lyhgpBLkhQXXPlF8ExfaoXXb.jpg?f=user_large

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-06 15:59
Mga1600 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:18:
Ik wilde even checken of er al een ota is aangekondigd, maar de Volvocars site ligt er helemaal uit ….
Op mijn werklaptop en werktelefoon (beide met internet van KPN) doet de site het weer, maar op mijn eigen telefoon (Vodafone) nog niet.

Nog geen spoor van de nieuwe OTA trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Venomer op 08-04-2024 14:20 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:19:
[...]

Op mijn werklaptop en werktelefoon (beide met internet van KPN) doet de site het weer, maar op mijn eigen telefoon (Vodafone) nog niet.

Nog geen spoor van de nieuwe OTA trouwens.
De site is kennelijk heel even terug geweest. Er stond eerder dat hij al 3 uur uit de lucht was, nu weer ingestort en staat er 5 minuten down. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ursh-KRDfuiuSgzES6yDTIZgZME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TydUHfAhSYYkNZL9F6yH56oX.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Nu doet hij het weer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
mich78 schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:53:
[...]

Ik ben de enige?? Dat is wel gek.. ik heb het met 2 telefoons dat het dus heel lang duurt voor ik bellijsten zie.

[ Voor 22% gewijzigd door mich78 op 08-04-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n62sSHoqEAUfl9gYIrBCioC5lLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGFCAPAlEhZABCyT7CtEW0ok.jpg?f=fotoalbum_large

Past precies 😎.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Pedaalemmertje van audi ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

"Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede 👌."

Handig voor kleine meuk, kauwgom, rolletje drop, zakdoekjes etc. 'k Heb zelf nog nóóit de behoefte gevoeld tijdens het rijden iets uit een grote beker te moeten drinken 🥴, een malle Amerikaanse gewoonte imo.
Zijn er handiger toepassingen voor ongebruikte bekerhouders? Ik zag wel eens een telefoonhouder op die plek 🤔.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
exepti0n schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:57:
Ik vermoed dat het een permissie dingetje is, maar kan het niet vinden.

Iemand enig idee waarom hij dit niet op wil slaan?
[Afbeelding]
Enige tijd geleden zelf ook suf naar gezocht (en ook hier gevraagd), maar niet weten te vinden. Ik heb de hoop opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
mich78 schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:07:
[...]

Ik ben de enige?? Dat is wel gek.. ik heb het met 2 telefoons dat het dus heel lang duurt voor ik bellijsten zie.
Ik bel eigenlijk zo goed als nooit vanuit de wagen maar die paar keer dat ik het gedaan heb is het mij in elk geval nooit opgevallen.

De OTA pagina laadt bij mij overigens gewoon in vandaag. Ik had enkele dagen geleden het probleem dat die link me gewoon naar de homepagina van de support bracht, maar sinds de dag nadien werkt hij weer normaal bij mij. Maar nog geen nieuws over de 'fameuze' 3.0 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb ook zoiets, maar dan is het oorspronkelijk een asbak van KIA of Hyundai. Past ook precies en ik bewaar er mijn USB sticks in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JQpvlF8nDxOUzr6qbAvAfGtFf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5Pp9JD1GjhttvPOJN3IiuCM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DennisMoore schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:19:
[...]

"Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede 👌."

Handig voor kleine meuk, kauwgom, rolletje drop, zakdoekjes etc. 'k Heb zelf nog nóóit de behoefte gevoeld tijdens het rijden iets uit een grote beker te moeten drinken 🥴, een malle Amerikaanse gewoonte imo.
Zijn er handiger toepassingen voor ongebruikte bekerhouders? Ik zag wel eens een telefoonhouder op die plek 🤔.
ik zet heel simpel mijn GSM in die voorste bekerhouder, tussen de voorste en de rechter klem, en dan schuin onderuit. Perfect, geen GSM houder meer nodig, GSM staat stevig zat en scherm is netjes naar mij toe gericht.
Tip kreeg ik van de dealer bij aflevering van de wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:41:
[...]

ik zet heel simpel mijn GSM in die voorste bekerhouder, tussen de voorste en de rechter klem, en dan schuin onderuit. Perfect, geen GSM houder meer nodig, GSM staat stevig zat en scherm is netjes naar mij toe gericht.
Tip kreeg ik van de dealer bij aflevering van de wagen :)
Ik vind dat persoonlijk veel te laag, dan zie je echt niets meer van de weg als je naar de telefoon kijkt. Ik had 'm zelf liefst links van het scherm, maar er is niet genoeg ruimte daar en ik raakte hem steeds bij het draaien van m'n stuur dus nu zit hij rechts van het scherm in een houder die naar mij gedraaid is. Ook heel makkelijk op te laden zo. Niet dat ik 'm echt gebruik maar voor die zeldzame keren toch handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 17:10
Largamelion schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:08:
[...]
Ik vind dat persoonlijk veel te laag, dan zie je echt niets meer van de weg als je naar de telefoon kijkt. Ik had 'm zelf liefst links van het scherm, maar er is niet genoeg ruimte daar en ik raakte hem steeds bij het draaien van m'n stuur dus nu zit hij rechts van het scherm in een houder die naar mij gedraaid is. Ook heel makkelijk op te laden zo. Niet dat ik 'm echt gebruik maar voor die zeldzame keren toch handig.
Ja zo heb ik ‘m ook: een brodit houder met MagSafe rechts van het scherm. Kan de iPhone dus zo aan het magneetje hangen, waardoor goed in beeld, je stoot ‘m noot aan en dan laadt die nog op ook… perfecte oplossing. Jammer dat ze die niet zelf als optie leveren

“Vroeger” had elke auto een carkit als optie waar je je telefoon in kon klikken. Tegenwoordig hebben al die auto’s van die draadloze opladers uit het zicht maar dat is veel minder praktisch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-06 20:17
ron65 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:12:
[...]

ja maar je wilt toch best wel een beetje trots gevoel hebben als je naar de auto toeloopt en hem ziet staan toch ? 8)7
Precies dat gevoel... Of nog een keer omkijken 😁

Overigens zie ik nu dat de black edition 20" velgen met zomerbanden heeft, zonder optie van 19" met all seasons (was er eerst volgens mij wel). Het voordeel is dan zelfs € 75 per maand. Maar ja, winterbanden kosten dan weer € 40.
Je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten 🤣😂

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb de mijne met wat prutsen kunnen plaatsen in het vakje waar de draadloze lader ook zit. Net onder het scherm dus goed in zicht maar ook weer nirt pontificaal in zicht zoals plaatsing in de roosters. Pluspunt beide bekerhouders beschikbaar, snelle draadloze lader, usb poorten beschikbaar etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MJOAsKKc8CTxjckueRpAo6jDNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1Eer5A64ketm6FPvYaP8wyk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

welke houder is dat? En hoe heb je hem vastgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00
Wat heerlijk weer dit weer, gewoon 16,4kWh/100km woon-werkverkeer voor een MY23. Gaat de goede kant op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y921RU6g7coNgeaTkr_oHrsp8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/42nh3qFDDfrL6AGUHf50z8TG.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:16:
Wat heerlijk weer dit weer, gewoon 16,4kWh/100km woon-werkverkeer voor een MY23. Gaat de goede kant op :)

[Afbeelding]
Ja…hier zojuist ook maar 17.0 kWh/100 km tijdens een (overigens rustig) ritje van 30 km en dat voor een Twin van 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Mga1600 schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:43:
[...]

Ja…hier zojuist ook maar 17.0 kWh/100 km tijdens een (overigens rustig) ritje van 30 km en dat voor een Twin van 2023.
Ik zat op 23,5 kWh/100 km gisteravond….
135 op de cc van Brabant naar Utrecht :D . Viel me ook niet tegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-06 22:23
caspervc schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:51:
[...]

Ik zat op 23,5 kWh/100 km gisteravond….
135 op de cc van Brabant naar Utrecht :D . Viel me ook niet tegen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0tZ9IAei8cs_0vNf3b063-LSj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLEscBVU9zdxIR98XB2pulom.jpg?f=fotoalbum_large

13.9kWh/100km bij 13 graden. MY24 SMSR. Zuiniger dan de WLTP opgave! Wel helaas bij een gemiddelde snelheid van 29km/h. 34 stoplichten, 5km snelweg en 3km 80km/h-weg met veel file. Praktisch zoals de WLTP-norm ook uitgevoerd wordt :O

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Een ritje zo zuinig is geen uitzondering. Ik ben pas onder de indruk als dat het verbruik is over (bijna) een hele accu leegrijden.
Mijn zuinigste tot nu toe was vorig jaar...maar de goede tijd komt er zeker weer aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87z2y9YrGr2JA-jE3iM9GhevMdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58htxBErdoJswzRYGnxpuAkW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Microkid schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:02:
welke houder is dat? En hoe heb je hem vastgezet?
Deze:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Eerst vastgeplakt met de bijgeleverde plakker en om extra stevig vast te zetten nog wst ducktape gebruikt. Je ziet er verder niks van, en past met wat passen en meten perfect op die plek als je een hoek kabeltje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:08:
[...]
Is inderdaad laag, maar bij mij staat het scherm eigenlijk gewoon 99% van de tijd uit.
Het enige dat af en toe in beeld komt is als FM meldingen heeft, een appje dat doorkomt en verder eigenlijk niets.

Bellen gaat via het centrale display, maps ook (AAOS maps) behalve als ik locatie wil delen dan moet hij helaas ook op de GSM worden aanegzet met een route.

Waarom dan toch in dat bekerhoudertje, nou... voor die ene % en omdat liggend op de laadpad het laadpad heet wordt en mijn prive GSM niet draadloos kan laden. De werk GSM daartegen kan wel draadloos laden en die leg ik dus wel op de laadpad, en daarop helemaal geen schermtijd. Daarom schakel ik draadloos laden dus ook niet uit.

In feite doe ik alles via de auto zelf, maar is het toch fijn om als er wat van FM te melden is, ik dat zonder een telefoon ergens onder vandaan te halen toch even kan kijken.
En zo zit hij ook niet voor luchtroosters, voor het centrale scherm of voor de voorruit in zicht. Voor mij de prima oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Grappig, 95% vd ritten zit m'n telefoon in mijn broekzak of ligt ie op de charging pad. Telefoon gaat automatisch op stil als ik met de bluetooth connect, alleen belletjes van favoriete mensen worden doorgelaten. Nooit bedacht dat dit voor anderen zo belangrijk is in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Overigens voor de mensen die de laadpad uit hebben maar wel willen laden en bijv. ook FM willen zien... je kan met een hoek USB-C kabel volgens mij net FM zien op je telefoon als je die neerlegt op de laadpad (je laad dan dus wel via een kabel wat prima werkt). Maar zo hoef je niet perse te knutselen om je scherm goed zichtbaar te hebben voor bijv. dus een FM.

Let wel op, dit geldt natuurlijk voor een type telefoon met bepaalde afmeting. Mijn S23 zou zo prima kunnen liggen en zie ik alleen de bovenste rand van het scherm niet. Maar als je een S23+ hebt lijkt het me al niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
caspervc schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:39:
Grappig, 95% vd ritten zit m'n telefoon in mijn broekzak of ligt ie op de charging pad. Telefoon gaat automatisch op stil als ik met de bluetooth connect, alleen belletjes van favoriete mensen worden doorgelaten. Nooit bedacht dat dit voor anderen zo belangrijk is in de auto :)
Idem hier... telefoon ligt op het laadpad (die uit staat qua laden).
Woon/werk is heen maar 15km en rij een gemiddelde van 40 km/u (meestal wegen van 70 en 50 km/u incl. verkeerslichten). FM heb ik in de week niet nodig, met zo'n gemiddeldes kom ik nooit in de verleiding om geflitst te worden. De keren dat ik FM zou kunnen gebruiken, werkt het toch niet in België.
Op reis gebruik ik ook een Brodit + telefoonhouder met USB-C kabel voor alternatieve navigatie als GM weer rare kuren krijgt. Ik vind dat GM voor 90% het goed doet, maar heeft toch momenten waar je je afvraagt waar stuurt hij mij nu heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-06 15:59
Mijn auto heeft geen laadpad. Ik leg mijn telefoon wel altijd op de plek waar de laadpad zou zitten. Kabeltje erin voor het opladen. Navigatie doe ik met de ingebouwde Google Maps en bellen kan ik via Bluetooth en voice commando's. Ik zet de cruise control altijd op Vmax + 5 en heb nog nooit een boete voor de snelheid gehad. Geen FM nodig dus. Berichten lees ik wel na de rit. Voor mij prima zo.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:29

[Afbeelding]
Mooi koppeltje! 👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
caspervc schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:28:
Als ik dat topic bekijk zie ik het volgende:
- Update naar Android 12
- ISA verbeteringen (snelheidsherkenning)

Verder komt ie eerst naar MY2024.5 auto's (vanwege ISA). Oudere auto's krijgen hem later. Geen UI wijzigingen of andere zaken tot nu toe.
Ja zeg! En de optimalisatie van de aandrijflijn dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07

[Afbeelding]
Zojuist zelfs 15,3kWh/100km. En dat zelfs vandaag… best bizar.

Ps. Stomme vraag, maar je naam triggert me, jij bent vast Dj? ;-)
Pagina: 1 ... 239 ... 319 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"