Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
nujtrug schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Of zou het komen (zoals eerder al gezegd) door het verschil tussen Belgische en Nederlandse snelwegen?
Wanneer ik als Belg de grens passeer word ik instant gelukkig van de Nederlandse wegen
Is helaas niet overal ‘stil’ in NL : veel lokale wegen in mijn omgeving (kop van Noord-Holland) en zelfs stukken van bijvoorbeeld de A7 in NH zijn voorzien ruw en lawaaiig asfalt. Dan is de auto gewoon lawaaiig, sterker nog hij maakt binnen dan meer geluid dan onze VW Multivan Diesel. Op andere wegen is de Volvo juist erg stil bijvoorbeeld op de A8, A4/A5.
Dat grote onderscheid had ik ook met de P8 die 20” Pirelli zomerbanden had (nu 20” Pirelli all-seasons)..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15
Microkid schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:02:
Heeft iemand de afdekking in de "motorkap" al eens losgehad? Ben wel benieuwd wat er onder de zwarte afdekking zit...
Zie hier, dit is enige die ik heb. Was om de accu los te koppelen. Was best een klusje vond ik om los te krijgen voor de ADAC meneer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2MjKEew03_g93mTtqD0V0puHcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryhxBoIrBRy2rZF5jorfvewF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 27-03-2024 09:54 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:19
Bartelomeus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:55:
Vraagje voor de mensen met een Ultimate (en HK) uitvoering. Ik heb bij het afspelen van muziek met een beetje bass een hele vervelende trilling/ resonantie rechtsvoor in het dashboard.

Ik heb alle losse spullen en zaken in het dasboardvak al verwijderd, maar het blijft.

Iemand anders ook dit probleem (gehad)?
Ik heb hier juist aan de linkerkant last van bij sommige stemmen in podcasts. De dealer heeft het allemaal al een keer losgehaald en niks gevonden. Het vervelende is dat het dus af en toe voorkomt en moeilijk te reproduceren is. Nu ik er over denk heb ik hier al een tijd lang geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Een tijdje geleden is het gegaan over het sturen van een route vanaf Google Maps op je telefoon naar de auto.

Deze optie doet het wel bij mij, ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om vanaf google.nl/maps een route naar de auto te sturen?

De enige optie die ik kan vinden is "Route naar je telefoon sturen" en daar heb ik dan de optie om mijn iPhone te selecteren of het naar mijzelf te mailen.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:57
exepti0n schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:16:
Deze optie doet het wel bij mij, ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om vanaf google.nl/maps een route naar de auto te sturen.

De enige optie die ik kan vinden is "Route naar je telefoon sturen" en daar heb ik dan de optie om mijn iPhone te selecteren of het naar mijzelf te mailen.
Voorlopig doe ik het ook zo, route maken op de laptop en dan doorsturen naar de iPhone en daar dan doorsturen naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSUC9gxGmi5Ms8KpcXra6ekuwpc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/MsuNdqxxVoTUrA9EQTgaGQWO.gif?f=fotoalbum_large

Mijn granny, gewoon, blauw en rood, nu is de gewone via de rode stekkers aangesloten.
Een keer gebruikt in bijna 3 jaar bij mijn zwager in de binnenlanden van Frankrijk.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

rolfio schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:44:
[...]

Ik heb deze net aangeschaft. Nog niet binnen, dus nog geen ervaring.
Prima ding, ik heb hem vorig jaar aangeschaft voor eventualiteit op vakantie.
Werkt perfect met de (X)c40!

Wel ene punt van aandacht:
Hij zat in een kabelhoes (los aangeschaft) onder de bodem van de kofferbak, en toen ik hem er een poosje terug eens uithaalde was de display aan gruzelementen omdat ik er een andere laadkabel bovenop had gegooid in haast. .
Dat is een zwak punt, weinig druk erop en krak
Ik kan nog net zien op welk amperage hij is ingesteld, de rest is onleesbaar geworden.

Dus even een tip: probeer hem zodanig op te bergen dat er geen mechanische druk op de display komt, die is erg zwak.

[ Voor 7% gewijzigd door ron65 op 27-03-2024 22:38 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

exepti0n schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:16:
Een tijdje geleden is het gegaan over het sturen van een route vanaf Google Maps op je telefoon naar de auto.

Deze optie doet het wel bij mij, ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om vanaf google.nl/maps een route naar de auto te sturen?

Klopt, en dan kun je vervolgens vanaf je telefoon doorsturen naar de auto.
Dat heeft maps ingebouwd zodat je niet té lui wordt denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
Dank voor de tip Ron65!

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:51
Ik heb deze granny: https://www.ratio.nl/nl/p...mobibox/groups/g+c+a+view, met "normale" stekker. Werkt goed.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:23
Huh, geen prijzen maar "offerte aanvragen"... Moet toch niet gekker worden!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:33:
[...]

Prima ding, ik heb hem vorig jaar aangeschaft voor eventualiteit op vakantie.
Werkt perfect met de (X)c40!

Wel ene punt van aandacht:
Hij zat in een kabelhoes (los aangeschaft) onder de bodem van de kofferbak, en toen ik hem er een poosje terug eens uithaalde was de display aan gruzelementen omdat ik er een andere laadkabel bovenop had gegooid in haast. .
Dat is een zwak punt, weinig druk erop en krak
Ik kan nog net zien op welk amperage hij is ingesteld, de rest is onleesbaar geworden.

Dus even een tip: probeer hem zodanig op te bergen dat er geen mechanische druk op de display komt, die is erg zwak.
Dan nog een tip: knip een universele telefoon screenprotector van de Action ofzo op maat en plak deze op de display van de charger. Wordt ie een stuk sterker van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Dan nog een tip: knip een universele telefoon screenprotector van de Action ofzo op maat en plak deze op de display van de charger. Wordt ie een stuk sterker van!
Is een idee, voor mij te laat.
Zat overigens wel nog de screenprotector op die er origineel opzit, maar dat is niet meer dan een dun plastic plakvelletje.
Nu laten zitten, anders scherpe randjes. En ik ga geen nieuwe aanschaffen voor dik 200 pleuro, hij werkt nog en begrenzen van het amperage doe ik wel via de auto display. Werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:51
Vulcan750 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Huh, geen prijzen maar "offerte aanvragen"... Moet toch niet gekker worden!
Blijkbaar is dit een B2B site. De consumenten site is hier: https://ratioshop.nl/mobiele-laders/

Ik kan me niet herinneren dat ik er zóveel voor betaald heb. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Venomer op 28-03-2024 14:15 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Venomer schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:12:
[...]

Blijkbaar is dit een B2B site. De consumenten site is hier: https://ratioshop.nl/mobiele-laders/

Ik kan me niet herinneren dat ik er zóveel voor betaald heb. :o
Inderdaad, dit zijn belachelijke prijzen!
Dan beter even shoppen bij Bol (€139,95): https://www.bol.com/nl/nl...WY9PEEOwLk3UaAv3TEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:25
Ik kijk momenteel vooral naar eentje met 10m kabel, om zeker te zijn dat je bij een huisje kunt laden. Ik heb nu deze op het oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Ook apart dit.....
Nee, geen crimineel waarvan zelfs de auto onherkenbaar in beeld gebracht moet worden 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WLTfBQyztfOY8m8fza7FrqHmYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeRxFM1KXIiJ0wX7FhXP45Gu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:33
Largamelion schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:45:
Ik las @caspervc zijn post hier en merk nu dat alle CCS plugs verwijderd lijken te zijn bij de Tesla SuC's in GM. Toch zeker bij de eerste 5 SuC's die ik bekeek waar ik zeker van ben dat ze er in het verleden bij stonden...

Heeft GM iets verknoeid of is hier kwaad opzet van een editor?

Normaal staat het aantal beschikbare palen er dubbel in, 1x als Tesla en 1x als CCS. Nu is dit niet meer het geval:
[Afbeelding]
Het lijkt weer gefixt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8nf8-kWEyXNLRj4PZiaWAuFY0w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0IPatqnmBWxchQN63KbHhzOG.png?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:05
Nog maar net dan want gisteren was de dichtstbijzijnde nog in Nederland voor mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXtlLhjDQ76TSbPL-rTyrTFy2Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mg4gnrBiRCunHyLVs4ZgpnJC.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dat is goed nieuws, ook in Spanje staan ze weer goed zie ik!

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Bij het inruilen van mijn Ampera-e heb ik de Granny lader gehouden, want bij de XC40 krijg je deze er standaard niet meer bij. Ik had deze ook nog nooit gebruikt, dus is nog nieuw. Nu ligt 'ie in de frunk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:48:
Is helaas niet overal ‘stil’ in NL : veel lokale wegen in mijn omgeving (kop van Noord-Holland) en zelfs stukken van bijvoorbeeld de A7 in NH zijn voorzien ruw en lawaaiig asfalt. Dan is de auto gewoon lawaaiig, sterker nog hij maakt binnen dan meer geluid dan onze VW Multivan Diesel. Op andere wegen is de Volvo juist erg stil bijvoorbeeld op de A8, A4/A5.
Dat grote onderscheid had ik ook met de P8 die 20” Pirelli zomerbanden had (nu 20” Pirelli all-seasons)..
Hier is mijn XC40 ook standaard met de Michelin CrossClimate 2 geleverd en vind het prima bandjes, lekker stil, zoals gebruikelijk bij Michelin. Bij mijn Ampera-e zaten er ook standaard Michelin Primacy 3 zomerbanden onder die ook stil waren. Toen kocht ik een set Bridgestone Blizzak LM005 winterbanden en man, man, wat maakten die een t*ringherrie! Het leek echt alsof er constant een wiellager defect was. Zo'n zingend geluid. Pas toen ze bijna op waren werd het geluid wat minder. Precies op tijd voor de inruil ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 15:09
millerman_sf schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:51:
Ik kijk momenteel vooral naar eentje met 10m kabel, om zeker te zijn dat je bij een huisje kunt laden. Ik heb nu deze op het oog.
Huisje als in vakantiehuisje?
Ik heb bij mijn XC40 de granny lader erbij gekregen maar tot nu toe nog nooit gebruikt op weekendjes of vakantie. Ik vraag me ook altijd af in hoeverre het geapprecieerd wordt dat je je auto daar effe gaat opladen. Dat is voor de eigenaar dan toch ook een pak extra stroom? Heb al in huisjes gezeten waar je extra moest betalen voor bv. airconditioning.
Is dat iets wat je dan op voorhand vraagt? Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan, misschien ben ik gewoon te braaf :)

[ Voor 4% gewijzigd door nujtrug op 29-03-2024 14:44 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
nujtrug schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:43:
[...]

Huisje als in vakantiehuisje?
Ik heb bij mijn XC40 de granny lader erbij gekregen maar tot nu toe nog nooit gebruikt op weekendjes of vakantie. Ik vraag me ook altijd af in hoeverre het geapprecieerd wordt dat je je auto daar effe gaat opladen. Dat is voor de eigenaar dan toch ook een pak extra stroom? Heb al in huisjes gezeten waar je extra moest betalen voor bv. airconditioning.
Is dat iets wat je dan op voorhand vraagt? Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan, misschien ben ik gewoon te braaf :)
Altijd netjes om het even te vragen aan de eigenaar, in mijn ervaring is het meestal geen probleem. Betaal ook gewoon wat extra als je vertrekt en dan maken ze er al helemaal geen issue van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik zag net ook. Snel geregeld dus…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even getest bij de Tesla Supercharger bij Bunnik. Werkt prima dus. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtM2__cev05EtUCDNSipqEvr2i8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDu5VdyxRUPR02coULszyPwW.jpg?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:52:
Even getest bij de Tesla Supercharger bij Bunnik. Werkt prima dus. :)
[Afbeelding]
Mooi kleurtje! Was onze twijfel met Fjord blue. Tot we hem in 't echt zagen. Blue it is! (Voor ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Vandaag toch wel wat vreemde zaken gehad...
1) GPS signaal dat meermaals wegviel. Lullig als je aan het navigeren bent in een onbekende omgeving. Na enige minuten kwam het signaal weer terug.
2) Interieurverlichting die voluit brand en met geen enkele mogelijkheid reageert op het schuifje op het middendisplay. Ook erg irritant als je in het donker rijdt en je zit tegen een kermis aan te kijken.

Herkenbare zaken bij iemand?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Microkid schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:30:
Vandaag toch wel wat vreemde zaken gehad...
1) GPS signaal dat meermaals wegviel. Lullig als je aan het navigeren bent in een onbekende omgeving. Na enige minuten kwam het signaal weer terug.
2) Interieurverlichting die voluit brand en met geen enkele mogelijkheid reageert op het schuifje op het middendisplay. Ook erg irritant als je in het donker rijdt en je zit tegen een kermis aan te kijken.

Herkenbare zaken bij iemand?
Als zoiets aan de hand is, schijnt een reset te helpen.
Ikzelf doe zo’n reset (beide soorten) standaard preventief na een OTA update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Absoluut niet leuk voor de mensen die nu een EX30 rijden, maar ik vind het bizar om te lezen in dat topic dat het wel het oude topic van de eerste XC40's had kunnen zijn: rijgedrag formidabel maar daarom heen nog een hoop bugs, kinderziektes, grotere storingen, geen werkende app, geen internet, uitvallende systemen en onverklaarbare andere zaken die de dealers ook niet goed weten.

Je zou denken dat Volvo na de allereerste EV, dus onze wagens, wel had geleerd van haar fouten maar als ik alles zo lees belooft het weinig goeds helaas.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 21:46
Onze zomertijd bug van de klimaat timers is ook nog steeds aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
NielsHarley schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:08:
En ik had een laadplanning ingesteld tot 7u vanmorgen en kom er net achter dat hij nog steeds aan het laden was, om 11u45! Dat loopt nu al maanden goed en 'toevallig' vandaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Al 2 weken geen internet op de XC40. TCAM reset en de middenconsole reset werken beide niet. Iemand tips?

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 10:52

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Dat lijkt op de airbag/stuurdemper fix, die zou zijn ingetrokken...

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:43:
Klopt! De volgende stap zou zijn de vervanging van de aandrijfassen. Wereldwijd gaat het om een flink aantal auto’s en de onderdelen moeten worden vervaardig, maar als je ‘op de lijst staat’ kom je vroeger of later vanzelf aan de beurt. Volgens een post op het Amerikaanse forum maakt deze ingreep zowel een einde aan het trillen als aan het ‘reutelen’ bij voluit accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Mga1600 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:52:
[...]

Klopt! De volgende stap zou zijn de vervanging van de aandrijfassen. Wereldwijd gaat het om een flink aantal auto’s en de onderdelen moeten worden vervaardig, maar als je ‘op de lijst staat’ kom je vroeger of later vanzelf aan de beurt. Volgens een post op het Amerikaanse forum maakt deze ingreep zowel een einde aan het trillen als aan het ‘reutelen’ bij voluit accelereren.
Ah kijk aan, een paar weken terug ben ik bij de dealer geweest en die gaf inderdaad aan dat mijn aandrijfassen vervangen gaan worden, alleen dat er geen info was over de levertijd vanwege een specifieke code die het systeem aangaf bij deze oplossing. Dat zal dit inderdaad wel eens kunnen zijn, thnx voor de achtergrond info.

Volgende week maar eens bellen of ze al iets kunnen aangeven wanneer ik aan de beurt zou kunnen zijn voor beide issues (geluid en trilling)

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Mga1600 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:52:
[...]

Trillen / reutelen bij 60-100% 'gas' doet mijn my24 rwd ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
caspervc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:53:
[...]

MY 24 RWD? Dat is dan toch wat anders want het gaat bij dat andere verhaal om de voorste aandrijfassen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Mga1600 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:09:
[...]

MY 24 RWD? Dat is dan toch wat anders want het gaat bij dat andere verhaal om de voorste aandrijfassen……
Jup de RWD. Met name bij veel gas vanaf ca 80km/u. Gewoon regulier rijden heb ik nergens last van. Ik kijk het nog even aan maar anders ga ik een afspraak met de werkplaats maken. Heb er zelf niet zoveel last van hoor, maar betwijfel of het hoort ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

caspervc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:12:
[...]

Jup de RWD. Met name bij veel gas vanaf ca 80km/u. Gewoon regulier rijden heb ik nergens last van. Ik kijk het nog even aan maar anders ga ik een afspraak met de werkplaats maken. Heb er zelf niet zoveel last van hoor, maar betwijfel of het hoort ;-)
Oh, heb ik ook. Dacht dat het kwam omdat je vol vermogen op de boel zet. Maar als het niet hoort ga ik het zeker even melden bij de dealer. Auto nog geen maand oud, nu al 4 punten: trillen bij vol gas, GPS signaal verlies, dashboardverlichting die een eigen leven leidt, onbruikbare achteruitrijcamera in het donker... Zo jammer dit van Volvo...

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 31-03-2024 17:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
Microkid schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:14:
[...]

Oh, heb ik ook. Dacht dat het kwam omdat je vol vermogen op de boel zet. Maar als het niet hoort ga ik het zeker even melden bij de dealer. Auto nog geen maand oud, nu al 4 punten: trillen bij vol gas, GPS signaal verlies, dashboardverlichting die een eigen leven leidt, onbruikbare achteruitrijcamera in het donker... Zo jammer dit van Volvo...
Over die achteruitrijcamera: ik heb al 3 verschillende kapjes getekend en geprint met mijn 3D printertje maar ben er nog niet uit…. De versies die wat meer detail geven in het beeld (zoals in de berichten vorige week al door anderen werd getoond) snijden een hoek van het camerabeeld af. En als ik het kapje groter/ruimer maak om het beeld niet af toe snijden werkt het niet meer voor de beeldverbetering. Een compromis lijkt heel lastig te vinden.
Dus zou je misschien beter bij de bron moeten zoeken: de reflectie en de nummerplaat verminderen en de directe lichtinval van de nummerplaatverlichting aanpakken.
Nu geen tijd, binnenkort maar eens kijken of ik daarvoor wat kan hobbyen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
caspervc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:12:
[...]

Iemand hier opperde dat het wellicht met een te koude accu te maken kon hebben. (Was jij dat zelf niet?)
Dat heb ik een paar keer getest en leek inderdaad zo te zijn. Koude accu: trillen bij vol stroom. Warme(re) accu: geen trillen bij vol stroom.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
caspervc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:53:
Yep, hier (MY24) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Het verschil tussen MY22/23 en de MY24 zit hem in de constantheid van de trilling.
Bij ons is het continu aanwezig, doorgegeven vanuit het stuur, tussen de 100 en 120 km per uur, ongeacht hoeveel of hoe weinig 'gas' je geeft.
In het voorjaar is er een fix geprobeerd bij een aantal, daar is de stuurdemper vervangen met een andere stuurairbag. Alleen deze fix loste helemaal niets op (trilling wordt nu zelfs 'terug' gegeven en voelbaar bij de voeten, waardoor deze fix ook weer is ingetrokken.

tijdens vlot accelereren is er bij sommigen (waaronder die van mij) naast het trillen ook een soort ratelend geluid hoorbaar, en dat schijnt in de aandrijfassen te zitten.
Ik vermoed dat beide gerelateerd zijn aan elkaar, en dat als de definitieve oplossing voor het trilprobleem beschikbaar is gesteld, het ratelend geluid bij vlot accelereren ook verdwenen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Babtvt op 31-03-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Even ter mijn eigen bevestiging: klopt het dat Carplay alleen bedraad werkt? Ik zie andere auto's waarbij het gewoon draadloos werkt over Bluetooth. De iPhone heeft immers een BT connectie met de auto. Zou dus erg welkom zijn als Carplay ook via BT zou kunnen werken.

Andere vraag: hoe regel ik de integratie tussen mijn iPhone contacts en GM? Ik wilde gisteren via GM naar een contactpersoon navigeren, maar GM kent geen van mijn contactpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Microkid schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:27:
Even ter mijn eigen bevestiging: klopt het dat Carplay alleen bedraad werkt? Ik zie andere auto's waarbij het gewoon draadloos werkt over Bluetooth. De iPhone heeft immers een BT connectie met de auto. Zou dus erg welkom zijn als Carplay ook via BT zou kunnen werken.

Andere vraag: hoe regel ik de integratie tussen mijn iPhone contacts en GM? Ik wilde gisteren via GM naar een contactpersoon navigeren, maar GM kent geen van mijn contactpersonen.
Wireless CarPlay en Android Auto gaan volgens mij nooit over BT. Enkel geluid, bellen en sync van contacten gaat over BT, de rest gaat over wifi frequenties en daarvoor heb je een dongle nodig of moet de wagen dit zelf ingebouwd hebben.

GM werkt met Google Contacts dus ik denk dat je jouw contacten daarin moet importeren, maar mss kan iemand met een iPhone dat bevestigen want ik heb zelf alleen ervaring met Android.

I.v.m. trilling bij optrekken, die heb ik in m'n SM MY23 XC40 enkel tussen de 50-60km/u. Daarnaast ook wel de constante trilling tussen 103-119km/u. Stoort me niet heel erg maar als er een eindelijk fix komt en deze effectief blijkt te werken dan ga ik het wel melden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caspervc
DrBOB101 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:57:
[...]

Iemand hier opperde dat het wellicht met een te koude accu te maken kon hebben. (Was jij dat zelf niet?)
Dat heb ik een paar keer getest en leek inderdaad zo te zijn. Koude accu: trillen bij vol stroom. Warme(re) accu: geen trillen bij vol stroom.
Yes dat was ik zelf. Maar ik merk dat bij een normale temp accu, of de buitentemp van ca 15gr dat het er dan ook is. Ik ben al blij dat de anderen met de my24 dit ook ervaren en dat ik niet de enige ben. Dan is het blijkbaar zo. Ik vind het ook te klein om er over te gaan zeuren. Als het erge wordt dan hang ik wel aan de telefoon.

Over de achteruitrijcamera: Misschien kan je een soort folie voor het tinten van ruiten plakken over de kentekenplaat verlichting om hem minder fel te maken? Hoeveel kan je het lampje ‘dimmen’ om de plaat leesbaar te houden, maar minder impact te hebben op de camera?

Ander dingetje: heb vorig weekend een rijtraining (rijtraining pro, lelystad) gedaan met de eigen auto. Best spannend. Conclusies:
- Remmen doet ie vind ik erg goed. Zeker bij bijv 2 linker wielen op glad, en 2 rechter op stroef. Elektronica houdt hem perfect stabiel. Beter dan de V40. Wat hierbij fijn is aan one pedal is dat ie al in de afrem gaat als je je voet maar van het stroompedaal afhaalt. Effectief rem je dus eerder, dan wanneer je pas bij remdruk begint te remmen.
- Noodremstop is speciale ervaring omdat je gordels preventief worden strak getrokken. Kan je de eerste keer behoorlijk afleiden of doen laten schrikken. Wees daar op alert als het er echt om gaat! Eigenlijk moet iedereen ff een keer op een stil weggetje hem in de ABS trappen om het te ervaren. Vond het behoorlijk heftig
- Noodrem op punt x op de baan betekent dat als je de volgende keer vlak voordat daar komt, een cloud melding krijgt over een mogelijk slipgevaar _/-\o_
- Gladde helling af en bocht maken: bakken onderstuur. Gewicht duwt je behoorlijk hard rechtdoor. Stuur openen en gas minderen brengt hem wel weer in het juiste spoor.
- Slalom op gladde ondergrond: zeker met RWD overstuur. Goed onder controle te houden en/of op te lossen. Electronica laat GEEN wielspin toe O-)
- geforceerde achterwielslip bij 30-40km/u is goed op te vangen, viel me niet tegen. V40 was veel listiger. Alleen toch gek om dit soort dingen moedwillig te doen met 2000kg auto… Viel me achteraf niet tegen.

Al met al leuke en leerzame ervaring, zeker omdat hij heel anders reageert dan de oude V40. Al voelt het ook wel als lomp omgaan met een 60k privé aankoop..

[ Voor 5% gewijzigd door caspervc op 31-03-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
caspervc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Yes dat was ik zelf. Maar ik merk dat bij een normale temp accu, of de buitentemp van ca 15gr dat het er dan ook is. Ik ben al blij dat de anderen met de my24 dit ook ervaren en dat ik niet de enige ben. Dan is het blijkbaar zo. Ik vind het ook te klein om er over te gaan zeuren. Als het erge wordt dan hang ik wel aan de telefoon.

Over de achteruitrijcamera: Misschien kan je een soort folie voor het tinten van ruiten plakken over de kentekenplaat verlichting om hem minder fel te maken? Hoeveel kan je het lampje ‘dimmen’ om de plaat leesbaar te houden, maar minder impact te hebben op de camera?

Ander dingetje: heb vorig weekend een rijtraining (rijtraining pro, lelystad) gedaan met de eigen auto. Best spannend. Conclusies:
- Remmen doet ie vind ik erg goed. Zeker bij bijv 2 linker wielen op glad, en 2 rechter op stroef. Elektronica houdt hem perfect stabiel. Beter dan de V40. Wat hierbij fijn is aan one pedal is dat ie al in de afrem gaat als je je voet maar van het stroompedaal afhaalt. Effectief rem je dus eerder, dan wanneer je pas bij remdruk begint te remmen.
- Noodremstop is speciale ervaring omdat je gordels preventief worden strak getrokken. Kan je de eerste keer behoorlijk afleiden of doen laten schrikken. Wees daar op alert als het er echt om gaat! Eigenlijk moet iedereen ff een keer op een stil weggetje hem in de ABS trappen om het te ervaren. Vond het behoorlijk heftig
- Noodrem op punt x op de baan betekent dat als je de volgende keer vlak voordat daar komt, een cloud melding krijgt over een mogelijk slipgevaar _/-\o_
- Gladde helling af en bocht maken: bakken onderstuur. Gewicht duwt je behoorlijk hard rechtdoor. Stuur openen en gas minderen brengt hem wel weer in het juiste spoor.
- Slalom op gladde ondergrond: zeker met RWD overstuur. Goed onder controle te houden en/of op te lossen. Electronica laat GEEN wielspin toe O-)
- geforceerde achterwielslip bij 30-40km/u is goed op te vangen, viel me niet tegen. V40 was veel listiger. Alleen toch gek om dit soort dingen moedwillig te doen met 2000kg auto… Viel me achteraf niet tegen.

Al met al leuke en leerzame ervaring, zeker omdat hij heel anders reageert dan de oude V40. Al voelt het ook wel als lomp omgaan met een 60k privé aankoop..
Mooi verhaal, leuke ervaring. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Largamelion schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:50:
[...]
Wireless CarPlay en Android Auto gaan volgens mij nooit over BT. Enkel geluid, bellen en sync van contacten gaat over BT, de rest gaat over wifi frequenties en daarvoor heb je een dongle nodig of moet de wagen dit zelf ingebouwd hebben.
Nee hoor, het kan veel meer. M'n broer rijdt een Link & Go, hij kan gewoon via draadloos Carplay bijv. Waze via z'n iphone op de auto tonen. Daarom vond hij het ook zo vreemd dat de Volvo blijkbaar nog steeds een draadje nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
Weet iemand waarom het synchroniseren van contacten en de bellijst zo enorm lang duurt? Ook het zoeken van contacten gaat baggertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09 22:44
Microkid schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:52:
[...]

Nee hoor, het kan veel meer. M'n broer rijdt een Link & Go, hij kan gewoon via draadloos Carplay bijv. Waze via z'n iphone op de auto tonen. Daarom vond hij het ook zo vreemd dat de Volvo blijkbaar nog steeds een draadje nodig heeft...
Wat hij zegt is dat het niet alleen over Bluetooth gaat, CarPlay gaat voornamelijk via wifi indien draadloos. Maar inderdaad, opvallend genoeg is het in de volvo XC40 alleen bedraad mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik vind die online handleiding een ramp... Waarom is er niet gewoon een PDF waar je doorheen kan bladeren? Ik ben op zoek naar een bepaald waarschuwingssymbool wat ik links in het bestuurdersdisplay zag. Een driehoekig bord, rode rand, wit van binnen met een slippende auto (ofzo), Ik zit al een kwartier door de online handleiding te spitten maar kan het niet vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Microkid schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:58:
Ik vind die online handleiding een ramp... Waarom is er niet gewoon een PDF waar je doorheen kan bladeren? Ik ben op zoek naar een bepaald waarschuwingssymbool wat ik links in het bestuurdersdisplay zag. Een driehoekig bord, rode rand, wit van binnen met een slippende auto (ofzo), Ik zit al een kwartier door de online handleiding te spitten maar kan het niet vinden...
Connected safety ;)
https://www.volvocars.com...1af7f7599c0a8015152314624

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVREBfWFOXoHuTAMraJDqYQlXNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tVuxupZFqDFouR0pGvnN2dpc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt. Peacock op 31-03-2024 23:07 ]

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:58:
Dat is de cloud waarschuwing voor slipgevaar. Volvo's zijn met elkaar verbonden. Als er ergens een Volvo slipt, of ABS ingreep nodig heeft, wordt de locatie in de cloud bewaard en krijgen andere Volvo's in de buurt die melding. Connected safety heet het.

https://www.volvocars.com...connected%20safety&page=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

caspervc schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:08:
[...]

Dat is de cloud waarschuwing voor slipgevaar. Volvo's zijn met elkaar verbonden. Als er ergens een Volvo slipt, of ABS ingreep nodig heeft, wordt de locatie in de cloud bewaard en krijgen andere Volvo's in de buurt die melding. Connected safety heet het.

https://www.volvocars.com...connected%20safety&page=0
Oh ja, daar verwacht je de uitleg ook echt, haha.
Enig idee hoe lang dergelijke meldingen actief blijven? De plek waar het bij mij verscheen (op het woonerf) is gewoon echt fout....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:25
[...]
Ik reed laatst iets te hard met 70km/u op een weg waar je 60km/u mag (shame on me, ik weet het). Dat was net iets te hard voor de drempels daar, waardoor na de landing ook de gordels werden strakgetrokken. Gekke gewaarwording. Meteen nog een keer getest. Hard remmen is dus niet de enige methode om het op te roepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NielsHarley schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:08:
Vanavond getest, alleen opgeslagen timers geven dit probleem, maar als je een timer aanpast is het probleem meteen weg.
Gin precies op tijd van start vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Die van mij is net voor onderhoud geweest, men erkent het trillingsprobleem na een proefrit en ik werd van de week gebeld dat na overleg met de leasemaatschappij er de bekende noodoplossing gaat worden ingezet: de airbag vervanging. Ze hebben in Zweden nu een nieuwe airbag besteld, want zegt men er is de laatste weken een update van uitgekomen omdat de oudere dempende airbag ook klachten zou geven, de nieuwe niet.

Ik had niet over de trilling gerept, maar ze hebben zelf een proefrit ondernomen en geconstateerd dat die erin zit. Zelf vind ik het maar slechts zelden storend. Sowieso rij ik altijd 100 op ACC op de snelweg,en dan is de trillng 1 op 20 keer licht merkbaar. bij 98 is het helemaal niet merkbaar en bij 102 ja.. dan vraag je er kenneljk om maar ook dan licht merkbaar.
Pas bij 105 is het soms ook wel irritant na een langere tijd.

Dat ik eigenlijk altijd 100 pak, is omdat ik dat wel een prima snelheid vind, alleen als het druk is en er veel mensen zitten die een vribrerende rechtervoet hebben (dan weer 102, dan weer 97, dan weer 105, en meteen weer 95 en alles wat er tussenin zit op slechts enkele kilometers afstand) wil ik wel eens voorbij gaan en dan 105 pakken anders komen ze je even later weer met 102 voorbij en gaan direct voor je weer 95 rijden. En dan is de trilling wel eens vervelender, maar nog steeds niet super storend.

[ Voor 6% gewijzigd door ron65 op 01-04-2024 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Claude schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:43:
Nope, wordt nog steeds (in een hernieuwde uitvoering) toegepast, ik ga hem binnenkort in opdracht van de leasemij ook krijgen. Heb ik zlef weinig in te vertellen en eigenlijk vind ik het wel best. Als het daarna anders trilt, ga ik gewoon aan de bel hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 01-04-2024 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 09:43
millerman_sf schreef op maandag 1 april 2024 @ 01:10:
[...]

Ik reed laatst iets te hard met 70km/u op een weg waar je 60km/u mag (shame on me, ik weet het). Dat was net iets te hard voor de drempels daar, waardoor na de landing ook de gordels werden strakgetrokken. Gekke gewaarwording. Meteen nog een keer getest. Hard remmen is dus niet de enige methode om het op te roepen ;)
Die heb ik ook een keer meegemaakt. Heel vreemd om mee te maken, maar ik weet nu wel hoe het voelt.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Jeumig, 947 pagina's aan XC40-ervaringen! Hier moet ik zijn dus, en niet op Reddit oid 👍.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivUxnptA9JhvejI_L7H8je3WZgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fsrxf8GpP1RSB1gaiiC9BE9y.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds afgelopen 'goede' vrijdag ben ik 'abonnee' van deze saliegroene jongen. Ultimate (want ik ben slecht in parkeren), Twin motor (voor de lol en de AWD), en trekhaak (voor de fiets) 😃.

De afgelopen 6 jaar een Audi A3 e-tron (met maar liefst 30 km elektrisch bereik 👌) gereden, dus dit is... even wennen. Wordt vervolgd!

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
DennisMoore schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:21:
Jeumig, 947 pagina's aan XC40-ervaringen! Hier moet ik zijn dus, en niet op Reddit oid 👍.

[Afbeelding]

Sinds afgelopen 'goede' vrijdag ben ik 'abonnee' van deze saliegroene jongen. Ultimate (want ik ben slecht in parkeren), Twin motor (voor de lol en de AWD), en trekhaak (voor de fiets) 😃.

De afgelopen 6 jaar een Audi A3 e-tron (met maar liefst 30 km elektrisch bereik 👌) gereden, dus dit is... even wennen. Wordt vervolgd!
Gefeliciteerd, veel veilige kilometers en inparkeer-acties ;)
Dat wennen zal na één keer laden wel klaar zijn. Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Mijn MY24 rwd doet dit ook inderdaad. Ik zou het als trillend/brommend willen omschrijven. Bij 60-100% vermogen. Ongeacht de snelheid die je rijd.

Iemand dit als eens specifiek voor MY24 gevraagd? Anders doe ik het even.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
ZTeeVeR schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:40:
[...]

Mijn MY24 rwd doet dit ook inderdaad. Ik zou het als trillend/brommend willen omschrijven. Bij 60-100% vermogen. Ongeacht de snelheid die je rijd.

Iemand dit als eens specifiek voor MY24 gevraagd? Anders doe ik het even.
Gevraagd niet; maar meest waarschijnlijk doordat er niet genoeg vermogen geleverd wordt. Gebeurd bij @caspervc en mijzelf alleen wanneer de accu koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
DrBOB101 schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:23:
[...]

Gevraagd niet; maar meest waarschijnlijk doordat er niet genoeg vermogen geleverd wordt. Gebeurd bij @caspervc en mijzelf alleen wanneer de accu koud is.
Definieer "koud" eens? Als de auto aangeeft dat de accu koud if, of bijvoorbeeld sub 10 graden?

Mijn auto is van Maart dit jaar, dus echt warme omstandigheden heb ik nog niet echt gezien.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-09 22:44
DennisMoore schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:21:

[Afbeelding]

Gefeliciteerd. Laat je niet afschrikken door de 947 pagina’s, voordat je denkt dat er alleen maar slechte ervaringen zijn: de meerderheid geniet volop van het comfort en de rijervaring van de XC40, maar hier is een handige plek om ook wat kritiek of negatieve ervaringen te delen voor advies of tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ZTeeVeR schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:32:
[...]

Definieer "koud" eens? Als de auto aangeeft dat de accu koud if, of bijvoorbeeld sub 10 graden?

Mijn auto is van Maart dit jaar, dus echt warme omstandigheden heb ik nog niet echt gezien.
Of je voelt de warmtepomp - die trilt ook enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick07
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-04 15:33
[...]

Leuk om te lezen wat de wagen doet op de testbaan!
Vorige week had ik een real time ervaring die helaas niet goed afliep: over een helling in de snelweg in Zuid-België gekomen, zien we 200 meter voor ons uit het niets een "witte deken" van hagel over de weg liggen met diverse auto's die in een slip zaten. Wij reden op dat moment op een droge weg in het zonnetje...
Zodra ik de slippende auto's zag de cc van de auto gehaald en meteen begon de auto te driften en te slippen. Sturen of remmen hielp niks. Van de linkerbaan naar de rechterbaan geschoven en met ca 100 km/u de betonnen voet van een verkeersbord geraakt met het rechter voor- en achterwiel. Een stukje gevlogen en weer terecht gekomen op de snelweg, alwaar we weer volledig naar de linker baan slipten. Uiteindelijk op de linker vluchtstrook (gelukkig was die er) gestopt. Onderweg gelukkig geen enkele andere auto geraakt. Er stonden zo'n 6 auto's met schade, eentje over de kop en op de andere weghelft waren ook 2 auto's de vangrail in gegleden. Schade aan beide wielen, lekke banden en vooral het voorwiel zat ook niet meer op de plek waar hij hoorde. Verder alleen het plaatwerk boven het rechter voorwiel verkreukeld.
De wagen wordt wel gerepareerd, hopelijk hou ik er geen vervelende neveneffecten aan de wagen aan over. En wellicht ben ik straks ook van de trillingen en het gereutel af bij optrekken...

Privé: 2022 Volvo XC-40 Pure electric twin, 2015 Mazda CX-3 AWD. Zakelijk: 2020 Airbus H-135 P3H, PH-UMC, 1987 Slingsby T-67M-200 Firefly, PH-KAI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Patrick07 schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:09:
[...]
Leuk om te lezen wat de wagen doet op de testbaan!
Vorige week had ik een real time ervaring die helaas niet goed afliep: over een helling in de snelweg in Zuid-België gekomen, zien we 200 meter voor ons uit het niets een "witte deken" van hagel over de weg liggen met diverse auto's die in een slip zaten. Wij reden op dat moment op een droge weg in het zonnetje...
Zodra ik de slippende auto's zag de cc van de auto gehaald en meteen begon de auto te driften en te slippen. Sturen of remmen hielp niks. Van de linkerbaan naar de rechterbaan geschoven en met ca 100 km/u de betonnen voet van een verkeersbord geraakt met het rechter voor- en achterwiel. Een stukje gevlogen en weer terecht gekomen op de snelweg, alwaar we weer volledig naar de linker baan slipten. Uiteindelijk op de linker vluchtstrook (gelukkig was die er) gestopt. Onderweg gelukkig geen enkele andere auto geraakt. Er stonden zo'n 6 auto's met schade, eentje over de kop en op de andere weghelft waren ook 2 auto's de vangrail in gegleden. Schade aan beide wielen, lekke banden en vooral het voorwiel zat ook niet meer op de plek waar hij hoorde. Verder alleen het plaatwerk boven het rechter voorwiel verkreukeld.
De wagen wordt wel gerepareerd, hopelijk hou ik er geen vervelende neveneffecten aan de wagen aan over. En wellicht ben ik straks ook van de trillingen en het gereutel af bij optrekken...
Tjonge, dat is heftig! Gelukkig met jullie zelf niks aan de hand? Hopelijk wordt je auto snel hersteld.
Toch frappant hoe snel een weerssituatie kan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Ander vraagje,
Heeft iemand al eens achteraf een (originele Volvo) wegklapbare trekhaak laten monteren? Dit zou even duur zijn als wanneer je de trekhaak vooraf zou aanvinken op de optielijst. Ik neem aan dat alles op de auto al voorbereid is qua aansluiting en software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tranquility schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:21:
Ander vraagje,
Heeft iemand al eens achteraf een (originele Volvo) wegklapbare trekhaak laten monteren? Dit zou even duur zijn als wanneer je de trekhaak vooraf zou aanvinken op de optielijst. Ik neem aan dat alles op de auto al voorbereid is qua aansluiting en software?
Ik heb dit laten doen op mijn leasebak, wel achteraf (en met goedkeur van de leasemij). Kreeg 15% korting op de prijs. Ze kunnen zo'n trekhaak er zo onder hangen. Wel moet de hele achterbumper er af, omdat ze de stalen balk moeten vervangen door een balk waar de trekhaak op zit en wat draadjes ivm het knopje in de kofferbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4a0521lOr6p2YI2jbRBOFlhsIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OZPt30tw5jFl4bQSYHtCuDF6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 01-04-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:31:
[...]
Ik heb dit laten doen op mijn leasebak, wel achteraf (en met goedkeur van de leasemij). Kreeg 15% korting op de prijs. Ze kunnen zo'n trekhaak er zo onder hangen. Wel moet de hele achterbumper er af, omdat ze de stalen balk moeten vervangen door een balk waar de trekhaak op zit en wat draadjes ivm het knopje in de kofferbak.
Wat heb jij betaald voor de trekhaak incl. montage en BTW als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tranquility schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:42:
[...]

Wat heb jij betaald voor de trekhaak incl. montage en BTW als ik vragen mag?
Dat is dan 1015 euro. (origineel Volvo dus, geen 3rd party)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:57:
[...]
Dat is dan 1015 euro. (origineel Volvo dus, geen 3rd party)
Thanks, ga ik volgende week ofzo maar eens informeren bij de dealer. Ook las ik een tip van iemand die ook achteraf een trekhaak had laten monteren dat het voor de dealer een kleine moeite is om er dan meteen een 12v stopcontact in de kofferruimte te maken omdat ze daar toch moeten zijn voor het knopje van de trekhaak. Dan kan ik mijn oude dashcam uit de Ampera-e mooi nog benutten voor op de achterruit.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 01-04-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

DrBOB101 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:08:

Gefeliciteerd, veel veilige kilometers en inparkeer-acties ;)
Dat wennen zal na één keer laden wel klaar zijn. Geniet er van!
Thanks! M'n 2018 Audi kan automatisch inparkeren. In de stad heb ik dat met fileparkeren (links en rechts) best vaak gebruikt, omdat ie 'm in kleine gaatjes krijgt waar ik 'm zelf echt niet in krijg. Even slikken toen ik las dat dat uit de (AAOS) Volvo's was gesloopt (hoewel de EX30 het weer heeft?). Nu dus maar oefenen met de 360-camera :).

Een paar dingen die me (in vgl met de Audi) al opvielen:
  • in lengte (en helaas ook breedte) scheelt het slechts een paar cm's, maar door de enorme hoogte voelt het (nog) als een enórme SUV, kwestie van wennen natuurlijk, en qua stuurpositie wel lekker overzichtelijk
  • de achteruitrij-camera is behoorlijk slechter qua wat ie in beeld brengt (opzij gemonteerd), en qua beeld in het donker (moet ik nog proberen op m'n donkere tuinpad)
  • de XC40 heeft een veel 'kunstmatiger' stuurgevoel, een beetje als een pc-game-stuurtje, ook met de instelling op 'stevig', ik moet echt anders gaan rijden om netjes rustig een rotonde te pakken
  • nogal beperkte instelmogelijkheden voor de driver's display (kaart of niets :S), maargoed, tegenwoordig mogen we blij zijn überhaupt nog een driver's display te hebben, en dat van Audi is sowieso wel subliem natuurlijk
  • geinige 'let op hier rijd ik!'-zoemgeluidjes bij voetstaps rijden
  • een iets minder brakke app dan die van Audi, remote kunnen locken kan gelukkig
  • bij (eventjes) uitstappen schakelt, net als bij Audi, helaas de auto ook automatisch 'uit' (ik wil zélf op een knop kunnen drukken!), maar itt Audi gaat ie na weer instappen gelukkig ook heel snel weer aan zonder tijdrovende 'boot-sequence'
  • via voice een navigatiedoel kunnen inspreken is een verádeming vgl met 'lettertjes tekenen op een Audi-touchpad' _/-\o_, en het is fantastisch dat GMaps up-to-date is en ook de 'nieuwe' wegen kent
  • Audi: méér hardware-knopjes, en de handige ACC-bediening via een stengeltje zal ik echt missen
  • sterk actief sturende Pilot Assist! de Audi had slechts een subtiel sturende 'assistent', meer vergelijkbaar met de Volvo Lane Assist?
  • de Twin acceleratie is bizar :D ! Benieuwd of het leuk blijft, of alleen bedoeld is om nieuwe passagiers mee te laten schrikken
  • blij verrast door de lampentest die automatisch wordt opgestart 👍 zodra ik de fietsendrager (Thule Xpress) inprik, zodat je ook in je uppie de lampen kunt checken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbfXV114Ugz8A1DKcDGqlpazm1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxRfYcZveiFz7NZDFhaDWHId.jpg?f=fotoalbum_large
StevendGraaf schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:44:

Gefeliciteerd. Laat je niet afschrikken door de 947 pagina’s, voordat je denkt dat er alleen maar slechte ervaringen zijn: de meerderheid geniet volop van het comfort en de rijervaring van de XC40, maar hier is een handige plek om ook wat kritiek of negatieve ervaringen te delen voor advies of tips.
Thanks! Vanaf febr24 bijgelezen nu, en met alle verhalen over software-storingen en bugs klinkt het idd alsof we nu vooral in rijdende computers rondrijden waarmee van alles mis kan gaan :X.

Als Google-hater die Google bijna helemaal uit z'n digitale leven verbannen had, is het wel even slikken om Google nu weer toegang te geven tot zaken, en weer "hey Google" te moeten zeggen :/. En ik merkte al dat de Google Assistent in de auto niét dezelfde is als op m'n telefoon. De eerste verstaat OF Nederlands, OF Engels, maar weigert beide talen te verstaan, itt de telefoon-versie.

Met wat trucs (Homey-flows als 'scenes' toevoegen aan GoogleHome-automations) heb ik m'n telefoon-assistant nu eindelijk zover gekregen dat ik met voice-opdrachten (in het Engels én Nederlands) m'n hek en garage kan openen en sluiten (zónder ook nog een pincode te hoeven opgeven). Maar de Volvo-versie weigert dat te snappen. Bij "Open het hek" wordt navigatie gestart naar een bedrijf ergens in Gelderland dat "Open Hek" heet (sorry, zei ik soms dat je moest navigeren 8)7 ?) of is de reactie "Sorry, ik begrijp niet welk apparaat..." etc. Ik heb de "Hey Google"-trigger in de Volvo maar uitgeschakeld (en gebruik de knop op het stuur) om te forceren dat mijn voice-commando door mijn telefoon wordt opgepikt ipv door de Volvo... Het gebeurde daarvoor ook al dat de beide assistenten tegen elkaar begonnen te praten ( |:()

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
DennisMoore schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:20:
[...]
Thanks! M'n 2018 Audi kan automatisch inparkeren. In de stad heb ik dat met fileparkeren (links en rechts) best vaak gebruikt, omdat ie 'm in kleine gaatjes krijgt waar ik 'm zelf echt niet in krijg. Even slikken toen ik las dat dat uit de (AAOS) Volvo's was gesloopt (hoewel de EX30 het weer heeft?). Nu dus maar oefenen met de 360-camera :).

Een paar dingen die me (in vgl met de Audi) al opvielen:
  • in lengte (en helaas ook breedte) scheelt het slechts een paar cm's, maar door de enorme hoogte voelt het (nog) als een enórme SUV, kwestie van wennen natuurlijk, en qua stuurpositie wel lekker overzichtelijk
  • de achteruitrij-camera is behoorlijk slechter qua wat ie in beeld brengt (opzij gemonteerd), en qua beeld in het donker (moet ik nog proberen op m'n donkere tuinpad)
  • de XC40 heeft een veel 'kunstmatiger' stuurgevoel, een beetje als een pc-game-stuurtje, ook met de instelling op 'stevig', ik moet echt anders gaan rijden om netjes rustig een rotonde te pakken
  • nogal beperkte instelmogelijkheden voor de driver's display (kaart of niets :S), maargoed, tegenwoordig mogen we blij zijn überhaupt nog een driver's display te hebben, en dat van Audi is sowieso wel subliem natuurlijk
  • een iets minder brakke app dan die van Audi, remote kunnen locken kan gelukkig
  • bij (eventjes) uitstappen schakelt, net als bij Audi, helaas de auto ook automatisch 'uit' (ik wil zélf op een knop kunnen drukken!), maar itt Audi gaat ie na weer instappen gelukkig ook heel snel weer aan zonder tijdrovende 'boot-sequence'
  • via voice een navigatiedoel kunnen inspreken is een verádeming vgl met 'lettertjes tekenen op een Audi-touchpad' _/-\o_, en het is fantastisch dat GMaps up-to-date is en ook de 'nieuwe' wegen kent
  • Audi: méér hardware-knopjes, en de handige ACC-bediening via een stengeltje zal ik echt missen
  • sterk actief sturende Pilot Assist! de Audi had slechts een subtiel sturende 'assistent', meer vergelijkbaar met de Volvo Lane Assist?
  • de Twin acceleratie is bizar :D ! Benieuwd of het leuk blijft, of alleen bedoeld is om nieuwe passagiers mee te laten schrikken
  • blij verrast door de lampentest die automatisch wordt opgestart 👍 zodra ik de fietsendrager (Thule Xpress) inprik, zodat je ook in je uppie de lampen kunt checken
[Afbeelding]
[...]
Thanks! Vanaf febr24 bijgelezen nu, en met alle verhalen over software-storingen en bugs klinkt het idd alsof we nu vooral in rijdende computers rondrijden waarmee van alles mis kan gaan :X.

Als Google-hater die Google bijna helemaal uit z'n digitale leven verbannen had, is het wel even slikken om Google nu weer toegang te geven tot zaken, en weer "hey Google" te moeten zeggen :/. En ik merkte al dat de Google Assistent in de auto niét dezelfde is als op m'n telefoon. De eerste verstaat OF Nederlands, OF Engels, maar weigert beide talen te verstaan, itt de telefoon-versie.

Met wat trucs (Homey-flows als 'scenes' toevoegen aan GoogleHome-automations) heb ik m'n telefoon-assistant nu eindelijk zover gekregen dat ik met voice-opdrachten (in het Engels én Nederland) m'n hek en garage kan openen en sluiten (zónder een pincode te hoeven vertellen). Maar de Volvo-versie weigert dat te snappen. Bij "Open het hek" wordt navigatie gestart naar een bedrijf ergens in Gelderland dat "Open Hek" heet (zei ik soms dat je moest navigeren 8)7 ?) of is de reactie "Sorry, ik begrijp niet welk apparaat..." etc. Ik heb de "Hey Google"-trigger in de Volvo maar uitgeschakeld (en gebruik de knop op het stuur) om te forceren dat mijn voice-commando door mijn telefoon wordt opgepikt ipv door de Volvo... Het gebeurde daarvoor ook al dat de beide assistenten tegen elkaar begonnen te praten ( |:()
Mooie kar, mooie kleur ook! d:)b
Ik zie dat je ook een trekhaak eronder hebt laten zetten. Achteraf?
Ik wil er ook een onder laten zetten omdat ik wel eens met de fiets weg wil en ergens anders fietstochten wil maken en om uiteraard af en toe eens met een huuraanhangwagentje wat grof afval naar de stort te brengen.

Wat het stuur betreft vind ik de XC40 heel fijn sturen. Hij stond standaard op "stevig" en toen ik dat uitschakelde stuurt hij nu nog lichter. Best prettig. Maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk.

Maar veel plezier met deze mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

DennisMoore schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:20:
[...]
Hmm, nog nooit gehoord eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:41:
[...]

Pling pling pling…
Doe maar eens je raampje open met achteruit rijden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Vond ik ook. Net wat bijzonderder dan gewoon grijs.
Ik zie dat je ook een trekhaak eronder hebt laten zetten. Achteraf?
Nee, meteen bijbesteld.
Ik wil er ook een onder laten zetten omdat ik wel eens met de fiets weg wil en ergens anders fietstochten wil maken en om uiteraard af en toe eens met een huuraanhangwagentje wat grof afval naar de stort te brengen.
Ja, precies. Altijd handig om te hebben voor dat soort dingen 👍.
En zo'n eenvoudige 'schaar'-fietsendrager neemt ingeklapt heel weinig ruimte in. Kan natuurlijk niet heel veel gewicht hebben.
Wat het stuur betreft vind ik de XC40 heel fijn sturen. Hij stond standaard op "stevig" en toen ik dat uitschakelde stuurt hij nu nog lichter. Best prettig. Maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk.
Waarschijnlijk net wat je gewend bent en wat je persoonlijk fijn vindt inderdaad, maar voor mij voelt het (na de Audi) vooral heel 'nep', alsof het compleet 'by wire' is, zonder verbinding met de daadwerkelijke wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

caspervc schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:44:
[...]

Pling pling pling…
Doe maar eens je raampje open met achteruit rijden…
Ja, maar ook met vooruit rijden. Je hoort continu een duidelijk 'gezoem', waarvan ik tenminste aanneem dat het opzettelijk is om voetgangers te waarschuwen, terwijl m'n Audi (PHEV) elektrisch compleet stil is.

[ Voor 11% gewijzigd door DennisMoore op 01-04-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:41:
[...]

Op de MY23 zit het ook, hoe ik dat weet? ik reed op de camping vorige zomer, raam open, stapvoets (minder dan 10 kmh) het grasveld op en dan hoor je vaak de geluien van je eigen wagen weerkaatsen op caravans en andere harde materialen langs de weg, op gras zou dat geluid van banden op gras moeten zijn: heel weinig geluid dus.
Maar ik hoorde heel duidelijk het geluid van banden op asfalt!

Toen even iemand anders rustig over het gras laten rijden ermee en jawel, geluid vergelijk baar met dat van van banden op asfalt bij stapvoets rijden, je zou het inderdaad ook als een heel licht zoemgeluidje of een suizend geluidje kunnen omschrijven.

Feit is: je hoort hem net zo goed als een fossiele wagen die eveneens stapvoets over gras rijdt, alleen zonder motorgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 11:30
Irritant, inloggen op de Volvocars website met je Volvo ID zorgt ervoor dat je binnen 1 minuut een Access denied melding krijgt op de website. Hebben andere dat ook?

Inloggen maakt niet eens uit, gewoon op de website zijn zorgt er al voor :/

[ Voor 19% gewijzigd door Ophidian op 01-04-2024 17:44 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Microkid schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:27:

Ik zoek bij de telefoon de persoon op en dan op pijltje rechts drukken?
Ik heb wel mijn contacten op iPhone gekopieerd naar mijn googleaccount of dat per se moet weet ik niet.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore

DennisMoore

Alles went...

Ophidian schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:39:
Irritant, inloggen op de Volvocars website met je Volvo ID zorgt ervoor dat je binnen 1 minuut een Access denied melding krijgt op de website. Hebben andere dat ook?

Inloggen maakt niet eens uit, gewoon op de website zijn zorgt er al voor :/
Mijn eerste gedachte is dan: VPN 🤔?

[ Voor 3% gewijzigd door DennisMoore op 01-04-2024 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Ah nee, ik ben erachter. Ik blokkeer die stomme cookie meldingen. Blijkbaar gaat er daar iets niet goed als je geen antwoord geeft. Nu cookies afgewezen en dan blijft het goed gaan.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bijzonder dit... Ik kom er nu achter dat je bij de openbare laadpalen (Allego Smoov) hier in de wijk gewoon mijn kabel kan jatten als je wil. Als ik namelijk op de knop bij de laadpoort van de auto druk ontgrendeld de kabel automatisch bij zowel de auto als laadpaal zonder laadpas er voor te houden 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:35
Juancho schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:37:
Bijzonder dit... Ik kom er nu achter dat je bij de openbare laadpalen (Allego Smoov) hier in de wijk gewoon mijn kabel kan jatten als je wil. Als ik namelijk op de knop bij de laadpoort van de auto druk ontgrendeld de kabel automatisch bij zowel de auto als laadpaal zonder laadpas er voor te houden 🤔
Dat werkt alleen als je je met je sleutel in de buurt van de auto zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:37:
Sleutel zeker bij je op dat moment?
ben ik ook ooit ingetrapt.

Maar als je de sleutel even ver van de wagen hebt of in een RFID hoesje stopt, en dan op die knop drukt, zal de led rood gaan knipperen na enkele seconden en de kabel blijft vastzitten.
Had ik laatst, dus ook dáár ben ik al een keer ingetrapt :-p

Probeer het eens met de sleutel ver buiten bereik of in een signaaldicht hoesje. Volgens mij is je kabel gewoon veilig tegen ongeoorloofd uitnemen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah ok dan wist ik niet. Zal dat het zijn geweest want ik had idd de sleutel in de jas omdat ik de auto weer ging ophalen. Toch nog wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
De ritregistratie krijgt blijkbaar hoeveel energie je geregenereerd hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxNkOBiz_U9Vt6zw9YQG3wbbWno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EEKLvKsrHgW9BkJ2J58Iu48C.jpg?f=user_large

Blijkbaar al met app versie 5.38.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ophidian schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:53:

[Afbeelding]

Zal dat dan ook zijn waarom het rit verbruik nooit klopte? Wel het bruto verbruik (zonder genereren) laten zien maar niet het netto (met regen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Vreemd, ik heb 5.38.0 maar zie die generation gegevens niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:57
Juancho schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:42:
Ah ok dan wist ik niet. Zal dat het zijn geweest want ik had idd de sleutel in de jas omdat ik de auto weer ging ophalen. Toch nog wat geleerd!
Is jou vergeven als newbie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc

[Afbeelding]

Ik heb dit ook nog niet.. Android of iOS? (Of 1 april?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56

Vreemd, heb ik ook niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQFpvNVTx2eQ0XWFPXLxsn_tw6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWlWErZPALUKspaw2W5G227q.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08 17:29

thv

Deze optie zit vooralsnog in de Amerikaanse versie. Voor ons nog toekomstmuziek....

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 15-09 15:09
thv schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:39:
Deze optie zit vooralsnog in de Amerikaanse versie. Voor ons nog toekomstmuziek....
Ik zag in het EX30 topic onderstaande screenshot van de app. Wil dat dan zeggen dat je bij een EX30 het gewenste batterijniveau kan selecteren bij het opladen? Of is dat niet aanpasbaar?
Zou fijn zijn moest je dat (en de snelheid bij AC laden) kunnen aanpassen bij de XC40. Maar ik zie daar nog niets van terugkomen in de API's...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4hLNEcwn83ADOEg7P--RPXZMX0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mVgqcavRu3D7rreZcL5uGAyR.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

nujtrug schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:49:
[...]

Ik zag in het EX30 topic onderstaande screenshot van de app. Wil dat dan zeggen dat je bij een EX30 het gewenste batterijniveau kan selecteren bij het opladen? Of is dat niet aanpasbaar?
Zou fijn zijn moest je dat (en de snelheid bij AC laden) kunnen aanpassen bij de XC40. Maar ik zie daar nog niets van terugkomen in de API's...
Dat zou wel erg fijn zijn. Volvo is imho redelijk terughoudend en beperkt in wat je met de app kan bij de XC40 in vergelijk met andere merken. Daar valt nog veel aan te verbeteren... Zelfs een overzicht van je laadsessies ontbreekt... Dat kan echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:52
nujtrug schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:49:
[...]

[Afbeelding]
Gewenste batterijniveau is wel uitleesbaar met de api, helaas (nog) niet instelbaar. Dit zou een fijne toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Microkid schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:59:
[...]

Dat zou wel erg fijn zijn. Volvo is imho redelijk terughoudend en beperkt in wat je met de app kan bij de XC40 in vergelijk met andere merken. Daar valt nog veel aan te verbeteren... Zelfs een overzicht van je laadsessies ontbreekt... Dat kan echt niet..
Wat wil je precies zien dan? De laadsessies die de auto gedaan heeft? Welke auto's laten dat wel zien dan? De auto meet dan ook alleen wat er de accu in gegaan is, niet wat er in totaal geladen is. Of even Car Stats Viewer zien te krijgen, dan kan je laadsessies in de auto zien. Of in je laadpas provider\laadpaal provider kijken, daar staat bij mij alles in.

Je kan veel zeggen over de app, maar die werkt best snel en prima. Ja hij is wel eens down, ja je mist wat opties, maar dan heb je nog niet eens bij andere partijen gekeken. Mijn god wat is de Opel\Peugeot\Citroen app beroerd. Bij de VAG auto's lees je ook veel ellende. Wat dat betreft is Tesla 1 van de weinige die het echt goed voor elkaar heeft qua app.

Pagina: 1 ... 237 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"