DrBOB101 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:57:
[...]
Iemand hier opperde dat het wellicht met een te koude accu te maken kon hebben. (Was jij dat zelf niet?)
Dat heb ik een paar keer getest en leek inderdaad zo te zijn. Koude accu: trillen bij vol stroom. Warme(re) accu: geen trillen bij vol stroom.
Yes dat was ik zelf. Maar ik merk dat bij een normale temp accu, of de buitentemp van ca 15gr dat het er dan ook is. Ik ben al blij dat de anderen met de my24 dit ook ervaren en dat ik niet de enige ben. Dan is het blijkbaar zo. Ik vind het ook te klein om er over te gaan zeuren. Als het erge wordt dan hang ik wel aan de telefoon.
Over de achteruitrijcamera: Misschien kan je een soort folie voor het tinten van ruiten plakken over de kentekenplaat verlichting om hem minder fel te maken? Hoeveel kan je het lampje ‘dimmen’ om de plaat leesbaar te houden, maar minder impact te hebben op de camera?
Ander dingetje: heb vorig weekend een rijtraining (rijtraining pro, lelystad) gedaan met de eigen auto. Best spannend. Conclusies:
- Remmen doet ie vind ik erg goed. Zeker bij bijv 2 linker wielen op glad, en 2 rechter op stroef. Elektronica houdt hem perfect stabiel. Beter dan de V40. Wat hierbij fijn is aan one pedal is dat ie al in de afrem gaat als je je voet maar van het stroompedaal afhaalt. Effectief rem je dus eerder, dan wanneer je pas bij remdruk begint te remmen.
- Noodremstop is speciale ervaring omdat je gordels preventief worden strak getrokken. Kan je de eerste keer behoorlijk afleiden of doen laten schrikken. Wees daar op alert als het er echt om gaat! Eigenlijk moet iedereen ff een keer op een stil weggetje hem in de ABS trappen om het te ervaren. Vond het behoorlijk heftig
- Noodrem op punt x op de baan betekent dat als je de volgende keer vlak voordat daar komt, een cloud melding krijgt over een mogelijk slipgevaar
- Gladde helling af en bocht maken: bakken onderstuur. Gewicht duwt je behoorlijk hard rechtdoor. Stuur openen en gas minderen brengt hem wel weer in het juiste spoor.
- Slalom op gladde ondergrond: zeker met RWD overstuur. Goed onder controle te houden en/of op te lossen. Electronica laat GEEN wielspin toe
- geforceerde achterwielslip bij 30-40km/u is goed op te vangen, viel me niet tegen. V40 was veel listiger. Alleen toch gek om dit soort dingen moedwillig te doen met 2000kg auto… Viel me achteraf niet tegen.
Al met al leuke en leerzame ervaring, zeker omdat hij heel anders reageert dan de oude V40. Al voelt het ook wel als lomp omgaan met een 60k privé aankoop..
[
Voor 5% gewijzigd door
caspervc op 31-03-2024 20:10
]