Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:36
Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:13:
Performance Pack wordt dus ook leverbaar op de huidige XC40 (de twin)...da's nog wel een aardige voor de mensen die hier van pk's houden en een twin engine hebben...
Het Performance Pack zal wel meer dan 1000 Euro gaan kosten, denk ik. De 300 kW die ik nu heb is al heel leuk. Ik ga dat Pack niet aanschaffen. Zoveel vermogen heb je eigenlijk niet nodig.

(Maar stiekum is 300 kW met 660 Nm toch wel heel leuk.)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:28
errox schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:08:
Jullie weleens ‘t probleem gehad: “Car is in use” melding in de app? (auto staat stil en laat wel zien of auto op slot is. Laadpercentage in de app klopt dan weer niet)

Edit: Uiteraard alle resets gedaan. Geen effect.

Vreemd weer..
Bij mij is dit sinds gisteren het geval. Volgende zaken geprobeerd, zonder succes:
  • Reset via home knop
  • Reset via vooruit ontwasemen (TCAM?): SOS lampje begint nooit te knipperen :?
  • App gekilled - al ligt het daar niet aan volgens mij, want de APIs die de app gebruikt geven dezelfde info terug.
  • Uitgelogd en opnieuw aangemeld in de app
Heeft heel de nacht de tijd gehad om zelf te kunnen resetten, al was er wel een laadsessie bezig. Misschien wordt een "zelfreset" daardoor verhinderd.

Is het bij jou vanzelf weer beginnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:32
Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Zou alleen niet weten wat je in Egypte met zo'n auto moet doen. Afgelopen zomer nog een weekje in Hurghada geweest. Nergens een laadpaal te beginnen. En om van de ene stad naar de andere te komen moet je enorme afstanden door de woestijn afleggen, met onderweg een slecht mobiel netwerk...

ik zou het niet aandurven om daar electrisch te rijden...
Denk dat de 20 miljoen inwoners in en rondom Cairo misschien anders denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
MrMathos schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Bij mij is dit sinds gisteren het geval. Volgende zaken geprobeerd, zonder succes:
  • Reset via home knop
  • App gekilled - al ligt het daar niet aan volgens mij, want de APIs die de app gebruikt geven dezelfde info terug.
Heeft heel de nacht de tijd gehad om zelf te kunnen resetten, al was er wel een laadsessie bezig. Misschien wordt een "zelfreset" daardoor verhinderd.

voor die TCAM reset moet je de knop wel echt 20 seconden ingedrukt houden, die fout beging ik in het begin in ieder geval wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
Topic rename doen? :)

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:50
Vind het ook erg vreemd en chaotisch dat de huidige XC/C40 lijn weer een andere naam gaat krijgen. Terwijl dit juist een type wagen is die na de EX30 vernieuwd zal gaan worden. En ja, dat zal nog wel 3-5 jaar duren wellicht. Maar de EX30 is een nieuwe generatie wagens.

Had lekker XC/C40 zo gelaten tot de wagens niet meer gemaakt worden en start straks met de nieuwe EX40 ook met die naam. Maargoed, sowieso is er in auto land vaak geen touw meer aan vast te knopen wat al die bedrijven toch doen met type aanduidingen. Niet doen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
Ik kreeg gisteren een oproep binnen in m'n XC40, muziek stopte en oproepsignaal speelde uit de boxen, maar er kwam nergens iets op het hoofdscherm, enkel op het drivers display verscheen een rood hoorntje. Telefoon zat in m'n jaszak omdat het maar een rit van 2 minuten was, anders hangt die altijd tegen mijn dashboard. Vond het best afleidend op die manier, je verwacht natuurlijk te zien wie er belt. Nadien gekeken en bleek een WhatsApp oproep te zijn, toch triest dat AAOS daar niet mee overweg kan, terwijl dat op AA nooit een probleem was. Bij Google schuiven ze het af naar Volvo ... |:(

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
StevendGraaf schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:11:
[...]

voor die TCAM reset moet je de knop wel echt 20 seconden ingedrukt houden, die fout beging ik in het begin in ieder geval wel eens.
Bedankt voor je hulp, maar ik denk dat ik het ondertussen al eens 2 minuten heb ingedrukt. Of - zoals ook al eens gelezen - eerst kort drukken en daarna (lang) ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
Largamelion schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:11:
Ik kreeg gisteren een oproep binnen in m'n XC40, muziek stopte en oproepsignaal speelde uit de boxen, maar er kwam nergens iets op het hoofdscherm, enkel op het drivers display verscheen een rood hoorntje. Telefoon zat in m'n jaszak omdat het maar een rit van 2 minuten was, anders hangt die altijd tegen mijn dashboard. Vond het best afleidend op die manier, je verwacht natuurlijk te zien wie er belt. Nadien gekeken en bleek een WhatsApp oproep te zijn, toch triest dat AAOS daar niet mee overweg kan, terwijl dat op AA nooit een probleem was. Bij Google schuiven ze het af naar Volvo ... |:(
Werkt dat niet? Als ik in de auto gebeld wordt op mijn 3CX app (vaste lijn van het werk), zie ik gewoon welke collega me belt. Verschil Volvo vs. Polestar?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:11:
whatsapp oproepen zie ik ook gewoon op display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:15
Juancho schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:09:
Vind het ook erg vreemd en chaotisch dat de huidige XC/C40 lijn weer een andere naam gaat krijgen. Terwijl dit juist een type wagen is die na de EX30 vernieuwd zal gaan worden. En ja, dat zal nog wel 3-5 jaar duren wellicht. Maar de EX30 is een nieuwe generatie wagens.

Had lekker XC/C40 zo gelaten tot de wagens niet meer gemaakt worden en start straks met de nieuwe EX40 ook met die naam. Maargoed, sowieso is er in auto land vaak geen touw meer aan vast te knopen wat al die bedrijven toch doen met type aanduidingen. Niet doen.
Ik snap de zin van de wijziging daarentegen wel: “straks” komt de EX60 en daarna.nog weer een hele reeks ander spul en dan pas over een paar jaar de opvolger van onze auto’s. Daarmee zou de huidige naamgeving van de (X)C40 wel erg lang een vreemde uitschieter zijn. Hadden ze deze naamgeving niet beter 3 jaar geleden vooruit kunnen bedenken: ja….dat wel natuurlijk…..maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Ik kan er niet wakker van liggen.

( En anders…...dan haal je gewoon de badge van de huidige auto af en je bent weer helemaal bij de tijd…)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:53:
[...]

Het Performance Pack zal wel meer dan 1000 Euro gaan kosten, denk ik. De 300 kW die ik nu heb is al heel leuk. Ik ga dat Pack niet aanschaffen. Zoveel vermogen heb je eigenlijk niet nodig.

(Maar stiekum is 300 kW met 660 Nm toch wel heel leuk.)
De upgrade is er ook alleen voor my 24 …..dus zul je (net zomin als ik) in de verleiding kunnen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:36
Mga1600 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:01:
[...]

De upgrade is er ook alleen voor my 24 …..dus zul je (net zomin als ik) in de verleiding kunnen komen).
Ik zou zweren dat "2024" er niet bij stond toen ik het de eerste keer las. Of misschien heb ik te snel gelezen.

Kijkend naar de laatste paar OTA's denk ik dat er niet meer geïnvesteerd wordt in auto's van voor MY24. We hebben nu officieus een oude auto...

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 12:31

Lancer

What the......

Venomer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:37:
[...]

Ik zou zweren dat "2024" er niet bij stond toen ik het de eerste keer las. Of misschien heb ik te snel gelezen.

Kijkend naar de laatste paar OTA's denk ik dat er niet meer geïnvesteerd wordt in auto's van voor MY24. We hebben nu officieus een oude auto...
De aandrijvingslijn voor de 2024 versie is natuurlijk volledig anders. Daar zitten waarschijnlijk ook meer bugs in en komen ze nog allerlei onverwachte zaken tegen. Vooralsnog lopen we gelukkig wel mee in de versienummers. Zit nog steeds te wachten op een CarPlay update zodat maps ook het accupercentage ziet (een collega zei dat zijn Megane dat al had :X )

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:38:
[...]

whatsapp oproepen zie ik ook gewoon op display
Hmm, bugje dan mss? Zal het straks eens testen. Berichten worden in elk geval niet ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:37:
[...]

welke features mis je nog dan die ze via OTA kunnen uitrollen?

Ik mis alleen nog:
- stabiele laadtimer
- honk and/or flash (handig op groot parkeerterrein) vanuit de app.
- laadpercentage en aantal A vanuit app kunnen instellen..

maar eerlijk is eerlijk. Dit zit allemaal in de marge... ze hebben de afgelopen 2 jaar best veel toegevoegd... en Vooral Google Maps ontwikkelt stug door...

We zitten allemaal een beetje te mopperen dat Waze en andere apps tegenvallen, maar dat komt denk ik ook omdat we aan het gemak van die stiekem toch wel heel fijn geworden google maps implementatie zijn gaan wennen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-07 18:02
Melding in de app dat portieren niet vergrendeld zijn of dat raam/dak open staat zou ook wel handig zijn.
(Had ik in 2014 (!) al op de V70)

[ Voor 4% gewijzigd door tdkvolvo op 20-02-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Zou alleen niet weten wat je in Egypte met zo'n auto moet doen. Afgelopen zomer nog een weekje in Hurghada geweest. Nergens een laadpaal te beginnen. En om van de ene stad naar de andere te komen moet je enorme afstanden door de woestijn afleggen, met onderweg een slecht mobiel netwerk...

ik zou het niet aandurven om daar electrisch te rijden...
Daar krijgen de autos een extra uitvoering met zonnepanelen op dak en motorkap O-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:16:
[...]

welke features mis je nog dan die ze via OTA kunnen uitrollen?

Ik mis alleen nog:
- stabiele laadtimer
- honk and/or flash (handig op groot parkeerterrein) vanuit de app.
- laadpercentage en aantal A vanuit app kunnen instellen..

maar eerlijk is eerlijk. Dit zit allemaal in de marge... ze hebben de afgelopen 2 jaar best veel toegevoegd... en Vooral Google Maps ontwikkelt stug door...

We zitten allemaal een beetje te mopperen dat Waze en andere apps tegenvallen, maar dat komt denk ik ook omdat we aan het gemak van die stiekem toch wel heel fijn geworden google maps implementatie zijn gaan wennen...
Ik was een hardcore Wazer voor ik m'n XC40 had maar ben intussen volledig overgestapt op Google Maps, het staat gewoon mijlenver voor op Waze op AAOS. Een deftig overzicht van de route krijgen lukt gewoon niet in Waze, in Maps kan ik dat op 3 verschillende manieren bekomen. Ik was lang actief in de Waze beta, maar steeds moeten strijden om een simpele feature te krijgen (of te behouden) heeft me de handdoek in de ring doen gooien. Google Maps is gewoon af en krijgt idd veel meer nuttige updates. Enige wat ik graag nog zou zien is de mogelijkheid om m'n ETA naar iemand te sturen, wat bv. wel kan op Maps op AA.

Trouwens zonet nog eens getest met een WhatsApp oproep en ik krijg echt niets te zien op het middenscherm. Op het drivers display zie ik wel de oproep binnenkomen en boven het rode hoorntje staat dan enkel '10 00 00 00', maar geen telnr. of naam van mijn contact. Mss mis ik ergens een instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Ook maar eens de nieuwe Volvo EC40 MY2025 bekeken. Als ik een vergelijkbare uitvoering als mijn MY2023 zou willen dan valt hij nu bijna 10k hoger uit (FWD ultimate vs. ER RWD Ultra). En dat voor een auto die optisch niet verschilt…. Uiteindelijk betaald de consument dus alleen voor onderhuidse wijzigingen en dan vind ik 10k in 1,5 jaar tijd buitenproportioneel!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:00
Ergens baal ik wel een beetje. Zit nu een beetje met de EX40 configurator te spelen en de volgende dingen vallen me op:
- zwart dak niet meer standaard, dus je kan ook de hele auto in fjord blue hebben bv
- powerseats zijn los te bestellen, dus niet meer alleen op ultimate
- pixel lights zijn los te bestellen, dus niet meer alleen op ultimate
- HK sound is los te bestellen, dus niet meer alleen op de ultimate
- niet meer standaard op all seasons, dus gewoon op zomerbanden.
- er is weer een licht interieur te krijgen

Best wel wat dingetjes die ik wel zou hebben besteld als het nu zou kunnen iig. (Powerseats, licht interieur) maar helaas…

Ook heeft de essential nu andere velgen…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
caspervc schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:24:
Ergens baal ik wel een beetje. Zit nu een beetje met de EX40 configurator te spelen en de volgende dingen vallen me op:
- zwart dak niet meer standaard, dus je kan ook de hele auto in fjord blue hebben bv
- powerseats zijn los te bestellen, dus niet meer alleen op ultimate
- pixel lights zijn los te bestellen, dus niet meer alleen op ultimate
- HK sound is los te bestellen, dus niet meer alleen op de ultimate
- niet meer standaard op all seasons, dus gewoon op zomerbanden.
- er is weer een licht interieur te krijgen

Best wel wat dingetjes die ik wel zou hebben besteld als het nu zou kunnen iig. (Powerseats, licht interieur) maar helaas…

Ook heeft de essential nu andere velgen…
Komt wel bij dat alles een pak duurder is geworden. Ik bestelde mijn XC40 Ultimate met trekhaak optie in 2022, paste net binnen onze TCO van 700. Een jaar later kon je binnen een TCO van 860 net een XC40 SMER Core krijgen of een SR Plus zonder opties.

Meer keuze dus wellicht maar gegarandeerd ook een hoger prijskaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Bartelomeus schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:34:
Ook maar eens de nieuwe Volvo EC40 MY2025 bekeken. Als ik een vergelijkbare uitvoering als mijn MY2023 zou willen dan valt hij nu bijna 10k hoger uit (FWD ultimate vs. ER RWD Ultra). En dat voor een auto die optisch niet verschilt…. Uiteindelijk betaald de consument dus alleen voor onderhuidse wijzigingen en dan vind ik 10k in 1,5 jaar tijd buitenproportioneel!
Klopt: ik bestelde in 2022 mijn huidige C40 Twin Ultimate (geleverd in januari 23). De lijstprijs was toen 60k inclusief 3 jaar verzekering gratis. Nu is de lijstprijs van een vergelijkbaar exemplaar 70k zonder die verzekering. Bizar, zeker als je ziet dat de polestar 2 alleen maar goedkoper werd……. Voor 70k heb je ook al een Long Range XC60 hybrid

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 20-02-2024 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:11
De Nederlandse variant staat ook online, nu zit standaard valt mij op in de Plus ook al HK etc. en er zitten volgens deze pagina nog maar heel weinig verschillen tussen de Plus en Ultra, wel een aantal maar persoonlijk tsja.... zou ik het m.b.t. de prijs dan wel weten.

https://www.volvocars.com/nl/build/ex40-electric

Eindelijk nieuws, de auto is er eerder dan verwacht. Volgende week woensdag ophalen, alleen het achteraf inbouwen van Leder moet later gebeuren omdat de gekozen kleur een langere levertijd heeft. Ach ja, we kunnen wel eerder rijden. Nu nog wachten op de laadpaal thuis, dus maar even bij de palen in de buurt gaan laden.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zie helemaal geen prijzen meer bij het configureren. Waar zien jullie die?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTBg2DnmeKvS9gbNIjwXGpG95uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aA1D1UMzBHKILzNEDK7ndU4x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNDm2WisQIlrbs4kpUFmSihB6F4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0znNtRpfRv6cT02WnHFUzhN.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit al eens gehad? Op de hoofdpagina krijg ik een andere batterij status dan de status die ik zie in de laadpagina.
Eerste keer dat dat gebeurt. Al meer minstens 10 keer de app opnieuw opgestart en zelfs de telefoon opnieuw opgestart.
Zal wel weer een tijdelijke glitch zijn.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
tovertover schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand dit al eens gehad? Op de hoofdpagina krijg ik een andere batterij status dan de status die ik zie in de laadpagina.
Eerste keer dat dat gebeurt. Al meer minstens 10 keer de app opnieuw opgestart en zelfs de telefoon opnieuw opgestart.
Zal wel weer een tijdelijke glitch zijn.
Ik heb letterlijk vrijwel identiek hetzelfde. Extra vervelend omdat de wagen gisteren aan twee verschillende palen schijnbaar niet wou laden, ondanks dat alles correct verbonden was en één er van letterlijk de paal op het werk is die ik altijd gebruik. (Edit: het niet laden lag aan een misklik bij de laadlimiet) Straks toch eens gaan kijken wat de wagen nu zegt dat de laadstatus is.

Extra vreemd is dat ze beiden wel telkens hetzelfde percentage bijnemen. Bijvoorbeeld van 64 naar 65 op de home page zorgt bij de laaddetails een stijging van 73 naar 74.

[ Voor 8% gewijzigd door -Vasa- op 21-02-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
-Vasa- schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Ik heb letterlijk vrijwel identiek hetzelfde. Extra vervelend omdat de wagen gisteren aan twee verschillende palen schijnbaar niet wou laden, ondanks dat alles correct verbonden was en één er van letterlijk de paal op het werk is die ik altijd gebruik. Straks toch eens gaan kijken wat de wagen nu zegt dat de laadstatus is.

Extra vreemd is dat ze beiden wel telkens hetzelfde percentage bijnemen. Bijvoorbeeld van 64 naar 65 op de home page zorgt bij de laaddetails een stijging van 73 naar 74.
Ja, ik was net ook even kijken bij de auto, en daar staat het zelfde als op de tweede foto. Dus hij laad wel gewoon braaf. Alleen de hoofdpagina die zich niet update.
Eerste keer dat dat gebeurt.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
[...]

• Reset via home knop

Sinds gisteren (na ongeveer 24u) opgelost. De wagen stond ongeveer 2u geparkeerd zonder te laden. Toen ik de wagen vanop afstand (+- 15m) opende met de sleutel, zag ik in de app vrijwel meteen "car is in use" verdwijnen en kon ik weer alles doen zoals voorheen. Geen idee wat de trigger was: lang geparkeerd, openen met sleutel of gewoon lucky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Tja, er is weer een OTA aangekondigd, ondertussen weten we al dat de app zich de komende weken dan kan misdragen. Bij mij staat de SoC gelijk op beide pagina's en voor de rest gelukkig ook nog geen issues gezien. Vannacht geladen met de timer en deze heeft hij netjes gerespecteerd.

Zonet ook mijn nieuwe Volvo laadpas uit de brievenbus gehaald, vrijdag besteld en vanmorgen geleverd. Meteen geactiveerd en dat verliep probleemloos, vlotte service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 13:25
Om even op het Google Maps “thuis- of werkadres bewerken” verhaal terug te komen.

Weet iemand aan welke specifieke (privacy) knoppen er gedraaid moet worden om dit werkend te krijgen? Ik heb versie 24.02.xxxx inmiddels ook, maar mis die optie (en dus het vinkje of ik thuis kan laden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Largamelion schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:29:
Tja, er is weer een OTA aangekondigd, ondertussen weten we al dat de app zich de komende weken dan kan misdragen. Bij mij staat de SoC gelijk op beide pagina's en voor de rest gelukkig ook nog geen issues gezien. Vannacht geladen met de timer en deze heeft hij netjes gerespecteerd.

Zonet ook mijn nieuwe Volvo laadpas uit de brievenbus gehaald, vrijdag besteld en vanmorgen geleverd. Meteen geactiveerd en dat verliep probleemloos, vlotte service!
Over die laadpas van Volvo gesproken. Ik heb zoals velen 6 maanden lang geen abonnementskosten (MY2023) en ik heb de kaart gebruikt tijdens de wintersport. Hij deed het overal (EnwB, Aral Pulse, Ionity en Allego), en de prijs bij de snelladers was overal netjes 50 cent/kw. Ik ben voor nog geen 140 euro op en neer gereden. Na de gratis periode loont het wel om tijdens een vakantie het abonnement even tijdelijk te activeren.

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 13:53
[...]

• Reset via home knop

Het gaat telkens wel weg, maar op willekeurige tijdstippen. Kan het niet forceren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52
Heel bijzonder die naamsverandering bij een bestaand model. Je zou denken dat ze daarmee wachten totdat er een hele nieuwe EX40 komt op hetzelfde platform als de EX30.

Ben benieuwd of de naam van de huidige MY24 ook verandert in de app.
Maar ik denk dat dit gewoon de intoductie van MY25 is.
Ben benieuwd wanneer de nieuwe EX40 badges bij Ali leverbaar zijn. _O-

Naast de hogere prijs is nu ook Vapour Grey de standaard kleur geworden net zoals bij de EX30 en is Silver Dawn nu een optionele kleur.

Inderdaad standaard geen Michelin CrossClimate2 all season banden meer maar Pirelli PZero zomerbanden. Je kunt nog wel steeds all seasons nemen, maar dat is een optie geworden die € 245,- kost.

Verder is het zgn. "vegan leather" bij de Microtech/textiel in Charcoal interieur is nu ook in het wit (of lichtgrijs?) te krijgen. Ziet er wel fraai uit moet ik zeggen.

Het zwarte dak is eveneens een optie geworden die eventjes € 545,- gaat kosten! Elektrische stoelen en het verlichtingspakket zijn nu inderdaad als optie toe te voegen vanaf de Core.

[ Voor 72% gewijzigd door Tranquility op 21-02-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Tranquility schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:31:
Heel bijzonder die naamsverandering bij een bestaand model. Je zou denken dat ze daarmee wachten totdat er een hele nieuwe EX40 komt op hetzelfde platform als de EX30.

Ben benieuwd of de naam van de huidige MY24 ook verandert in de app.
Maar ik denk dat dit gewoon de intoductie van MY25 is.
Ben benieuwd wanneer de nieuwe EX40 badges bij Ali leverbaar zijn. _O-

Naast de hogere prijs is nu ook Vapour Grey de standaard kleur geworden net zoals bij de EX30 en is Silver Dawn nu een optionele kleur.

Inderdaad standaard geen Michelin CrossClimate2 all season banden meer maar Pirelli PZero zomerbanden. Je kunt nog wel steeds all seasons nemen, maar dat is een optie geworden die € 245,- kost.

Verder is het zgn. "vegan leather" bij de Microtech/textiel in Charcoal interieur is nu ook in het wit (of lichtgrijs?) te krijgen. Ziet er wel fraai uit moet ik zeggen.

Het zwarte dak is eveneens een optie geworden die eventjes € 545,- gaat kosten! Elektrische stoelen en het verlichtingspakket zijn nu inderdaad als optie toe te voegen vanaf de Core.
(Zie autoweek) Ook anders: de laadsnelheid van de kleine accu gaat naar 180, bij de Twin neemt het motorvermogen toe, maar belangrijker je kunt ook omschakelen naar constante 4wd en dat is een enorme pre. Ik heb zelf een ‘oude’ Twin die alleen maar constante 4WD heeft en ik mistte dat ‘op rails rijden’ gevoel bij de my24 Twin waarbij de voorwielaandrijving aan en uitschakelt. Nu kun je dat dus overrulen (wat dan weer het originele rijgedrag zal geven maar wel weer range kost natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Lt-Crash schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Slecht ontvangst, ik heb nog nooit goed ontvangst gehad met een Volvo. Ik rijd al sinds 2018 met DAB+ in mijn diverse Volvo's en heb echt nog nooit fatsoenlijk ontvangst gehad. Hier in de Noordkop is het dan ook vaker stil in de auto dan dat ik bereik heb. De dealer zegt er niets aan te kunnen doen en dat het met een software update opgelost gaat worden :/
Ik heb het sinds vorige week, rij de auto nu 4,5 maand en dit nooit eerder gehad (rij vooral tussen Rotterdam, Hoofddorp, Amsterdam, Utrecht, Lelystad, Zwolle, Arnhem, Oss, Eindoven, Den Bosch) en overal goede ontvangst gehad... Erg vaag dit... Bekende resets al gedaan, van het weekend de favorieten maar verwijderen en de zenders opnieuw opzoeken, misschien dat dat helpt...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Het grote EC/EX/(X)C40 P6/P8 SM(ER)/Twin Recharge Pure Electric EV topic? 🙃🤣

[ Voor 3% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 22-02-2024 20:34 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Afgaande op je laadplanning: dag- en nachttarief? Heb hier net dezelfde uren staan. :)B

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:03
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Het grote EC/EX/(X)C40 P6/P8 SM(ER)/Twin Recharge EV topic? 🙃🤣
In België is er nog nikse van aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boh-4ei8HUEMEh4_70IlE0J4RO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0otEpUQyU5XLhzLBf4dzeYz8.png?f=user_large

Pure Electric ben je nog vergeten vermelden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:56:
[...]

Ik heb het sinds vorige week, rij de auto nu 4,5 maand en dit nooit eerder gehad (rij vooral tussen Rotterdam, Hoofddorp, Amsterdam, Utrecht, Lelystad, Zwolle, Arnhem, Oss, Eindoven, Den Bosch) en overal goede ontvangst gehad... Erg vaag dit... Bekende resets al gedaan, van het weekend de favorieten maar verwijderen en de zenders opnieuw opzoeken, misschien dat dat helpt...
Ik woon in de kop van NH en stel vast dat de thuis-radio ook een zeer zwak DAB signaal en uitval heeft op het moment.
Het kan dus ook een zender-probleem zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
RigolleM schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:03:
[...]

In België is er nog nikse van aan:

[Afbeelding]

Pure Electric ben je nog vergeten vermelden :+
En opla.. België is ook nog eens up to date:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoJAej_bSPW97nMKFAOrHdpecu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1h6LKhJ15utifxI3JNHc8ZG8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 06:39

timhtc

Home Energy Management

Hakuna_Matata schreef op maandag 19 februari 2024 @ 06:07:
[...]

Ook benieuwd naar! Elke keer je telefoon met draad koppelen is toch niet meer van deze tijd..?
Heb hem inmiddels binnen maar hij werkt helaas niet. Hij herkent het apparaat voor wireless CarPlay en na koppelen werkt de audio-overdracht en touchscreenbediening ook. Echter de videostream werkt niet, beeld is zwart, dus je hebt er niks aan.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Hakuna_Matata schreef op maandag 19 februari 2024 @ 06:07:
[...]

Ook benieuwd naar! Elke keer je telefoon met draad koppelen is toch niet meer van deze tijd..?
Ben het hier eigenlijk niet mee eens. Alleen al om het feit dat die draadloze laders in een auto zo dramatisch zijn dat ze het niet eens aankunnen als je bijv Flitsmeister aan hebt. Je batterij gaat dan wel iets langzamer leeg maar je hoeft niet op opladen te rekenen. En je telefoon wordt dan bovendien gloeiend heet wat nooit goed kan zijn.

Kortom, als je dat dus wil moet je ff een draadje inpluggen. Kost je nog geen 2 tel meer en je hebt bovendien ook een stabiele verbinding met Carplay (of later als je wil Android Auto).

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 22-02-2024 20:24 ]

• DPPSchoenmaker
RigolleM schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:34:
[...]

En opla.. België is ook nog eens up to date:

[Afbeelding]
De EX40 is dus in België 1350 euro goedkoper geworden tov de XC40, netjes!
Had alleen niet verwacht dat ze in Nederland goedkoper zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbEPXa1JbR0_99i_G7WKMfw-ge8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsueRZluCe6IkFZgDvMh2DiD.jpg?f=fotoalbum_large

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:18
nujtrug schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:08:
Wat zijn jullie ervaringen met de all seasons banden? Ik heb deze nu een jaar, 25xxx kilometer en merk dat ze al bijna volledig op zijn. Nu begrijp ik waarom ik tijdens de sneeuw een paar weken geleden veel minder vertrouwen had dan een jaar daarvoor.

XC40 P6 MY23 19”, dus ik geloof dat het Michelin’s zijn.
Wij hebben ook enorme slijtage van onze banden.
De eerste set, af fabriek, is 13.500km vervangen. Toen was met name de rechter buitenzijde echt slecht, links viel mee. Zie deze post: raoel in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"

Nu staat de teller op 33.000km en zijn ze ALWEER aan de beurt. Wederom is rechts slechter, met name de buitenkant. Maar ook links zit nog maar 2,5mm profiel op.

Ik weet even niet welke band we hebben. Zal ik morgen laten weten.
Volgens mij Michelin's. [edit] --> Continental eco contact 6

Volgende week krijgt de auto een beurt en komen er nieuwe banden op. Ik heb bij de specialist al aangegeven dat ik sowieso een ander type band wil. Daar gingen ze naar kijken.

Wie heeft met welke band goede ervaring?
19" velgen.
Gewoon zomerbanden, hoef heen all-seasons.

[edit]
Ja, met de eerste set banden heb ik wel regelmatig fors gereden.
Geschrokken van de slijtage en de afgelopen 20k km toch stukken rustiger aan gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door raoel op 23-02-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:13
Hier 52K met de voorbandjes gedaan. Ze zijn vervangen met net geen 4mm profiel.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
raoel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:57:
[...]
De eerste set, af fabriek, is 13.500km vervangen. Toen was met name de rechter buitenzijde echt slecht, links viel mee. Zie deze post: raoel in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"

Nu staat de teller op 33.000km en zijn ze ALWEER aan de beurt. Wederom is rechts slechter, met name de buitenkant. Maar ook links zit nog maar 2,5mm profiel op.

Volgens mij Michelin's.

Volgende week krijgt de auto een beurt en komen er nieuwe banden op. Ik heb bij de specialist al aangegeven dat ik sowieso een ander type band wil. Daar gingen ze naar kijken.

19" velgen.

[edit]
Geschrokken van de slijtage en de afgelopen 20k km toch stukken rustiger aan gedaan.
Wauw, dat vind ik wel erg slecht. Maar als de rechterbuitenzijde duidelijk slechter is lijkt me dat duidelijk een probleem met de sporing en zou ik de auto eerst laten uitlijnen alvorens nieuwe banden te laten monteren.
Ook verwacht ik dergelijke snelle slijtage niet van de Michelin CrossClimate2 banden. Overal lees ik hier goede reviews over en vooral dat ze erg lang meegaan.

Wat een goed alternatief is voor all seasons zijn Hankook Kinergy S2 of als je zomerbanden wilt de Uniroyal RainSport 5. Dit is een submerk van Continental en heb ik goede ervaringen met deze band. Ze blinken vooral uit in regenachtig weer en laat dat vooral het weer zijn wat we hier vaak hebben in ons natte landje. Dit is met recht "de regenband". Als mijn Michelins op zijn komen deze er waarschijnlijk onder.

Let bij aanschaf trouwens op dat je banden koopt met velgrandbescherming. Mooier en veiliger voor je velgranden! Bovenstaande banden hebben zo'n rand.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 23-02-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:48
[...]

Volgens mij Michelin's.

19" velgen.

[edit]
Ik heb een set winter- en zomerwielen en bijna 90.000 km gereden in totaal, maar beide zijn nog lang niet af. En ze hebben echt wel te lijden bij mijn rijstijl. Ik heb de 'standaard' XC40 banden, weet zo even niet welk merk.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zit nu op zo'n 70.000 km in iets meer dan 3 jaar en rij ook nog steeds op dezelfde zomer en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Juancho schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Ben het hier eigenlijk niet mee eens. Alleen al om het feit dat die draadloze laders in een auto zo dramatisch zijn dat ze het niet eens aankunnen als je bijv Flitsmeister aan hebt. Je batterij gaat dan wel iets langzamer leeg maar je hoeft niet op opladen te rekenen. En je telefoon wordt dan bovendien gloeiend heet wat nooit goed kan zijn.

Kortom, als je dat dus wil moet je ff een draadje inpluggen. Kost je nog geen 2 tel meer en je hebt bovendien ook een stabiele verbinding met Carplay (of later als je wil Android Auto).
Het gaat waarschijnlijk niet om die paar seconden, maar bij mij eerder om het gemak niet m'n telefoon uit m'n zak of tas te moeten halen. Het geldt niet voor iedereen of voor elk ritje dat de telefoon opgeladen hoeft te worden. Sterker nog, ik vind het niet altijd nodig of prettig om mijn telefoon elke keer kort te laden.

Dit zijn dus vooral persoonlijke voorkeuren waardoor het wel opvallend te noemen is dat de draadloze optie er niets eens is, die overigens in mijn ervaring minstens net zo stabiel is als een bedrade verbinding waar ik nog wel eens te maken heb met een aansluiting die vies wordt of zelfs slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Tranquility schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:46:
[...]

Wauw, dat vind ik wel erg slecht. Maar als de rechterbuitenzijde duidelijk slechter is lijkt me dat duidelijk een probleem met de sporing en zou ik de auto eerst laten uitlijnen alvorens nieuwe banden te laten monteren.
Ook verwacht ik dergelijke snelle slijtage niet van de Michelin CrossClimate2 banden. Overal lees ik hier goede reviews over en vooral dat ze erg lang meegaan.

Wat een goed alternatief is voor all seasons zijn Hankook Kinergy S2 of als je zomerbanden wilt de Uniroyal RainSport 5. Dit is een submerk van Continental en heb ik goede ervaringen met deze band. Ze blinken vooral uit in regenachtig weer en laat dat vooral het weer zijn wat we hier vaak hebben in ons natte landje. Dit is met recht "de regenband". Als mijn Michelins op zijn komen deze er waarschijnlijk onder.

Let bij aanschaf trouwens op dat je banden koopt met velgrandbescherming. Mooier en veiliger voor je velgranden! Bovenstaande banden hebben zo'n rand.
Rechterbuitenzijde; rotondes :X ? Sommige woonwijken zijn bezaaid met rotondes. Goed de racelijn aanhouden, buiten-binnen-buiten en de kerb meenemen op de rotonde zelf (die bedoeld zijn, zodat grote voertuigen de rotonde ook over kunnen) zou moeten helpen met de bandenslijtage 8)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Tranquility schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:46:
[...]

Bedankt voor de tips.

Eerder gemeld dat ik dacht we Michelin hadden.
Het zijn Continental EcoContact 6.

Met onze Volvo specialist nog over gehad. Op de band staat "VOL" en volgens hem is dat dus speciaal een band voor Volvo.
Achter de bandenmaat staat verder het volgende op de band: "103 V Extra load".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:21
[...]

Volgens mij Michelin's. [edit] --> Continental eco contact 6

19" velgen.

[edit]
Eventueel eens de wielen laten uitlijnen.
Met een vorige wagen ook eens last gehad van vroegtijdige slijtage.
Garage stak initieel schuld op aggresief rijgedrag :(
Bij de volgende set voorbanden dan toch eens laten uitlijnen en dat gaf een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Lancer schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Rechterbuitenzijde; rotondes :X ? Sommige woonwijken zijn bezaaid met rotondes. Goed de racelijn aanhouden, buiten-binnen-buiten en de kerb meenemen op de rotonde zelf (die bedoeld zijn, zodat grote voertuigen de rotonde ook over kunnen) zou moeten helpen met de bandenslijtage 8)
Inderdaad, rotondes.
Als we onze wijk uitrijden hebben we die altijd al één te pakken. Richting werk nog 1 en een lange bocht op ons industrieterrein. Ja we wonen dichtbij onze bedrijf :) .
Zelf fiets ik veel overigens, maar de vrouw komt meerdere keren per week met de auto naar de zaak.
En daarnaast natuurlijk de gewone ritten, boodschappen etc. Met 33.000 km op de teller na ruim 3 jaar rijden wij dus niet erg veel, maar wel relatief veel korte ritten binnen de bebouwde kom.

Die rotondes en bocht hebben we met de afgelopen set dus bewust wat rustiger genomen.
Maar dan nog is ook de linkerkant na 20.000 km al onder de 2,5mm profiel.

Ik ga dit weekend hier nog eens reacties afwachten en maandag bellen met onze garage.

[ Voor 16% gewijzigd door raoel op 23-02-2024 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMathos
StevendGraaf schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Het gaat waarschijnlijk niet om die paar seconden, maar bij mij eerder om het gemak niet m'n telefoon uit m'n zak of tas te moeten halen. Het geldt niet voor iedereen of voor elk ritje dat de telefoon opgeladen hoeft te worden. Sterker nog, ik vind het niet altijd nodig of prettig om mijn telefoon elke keer kort te laden.

Dit zijn dus vooral persoonlijke voorkeuren waardoor het wel opvallend te noemen is dat de draadloze optie er niets eens is, die overigens in mijn ervaring minstens net zo stabiel is als een bedrade verbinding waar ik nog wel eens te maken heb met een aansluiting die vies wordt of zelfs slijt.
Team StevendGraaf hier! Ook het feit dat je telefoon mogelijks vaak tot 100% zal laden is eigenlijk niet zo goed voor je batterij (van de telefoon ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

raoel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Inderdaad, rotondes.
Als we onze wijk uitrijden hebben we die altijd al één te pakken. Richting werk nog 1 en een lange bocht op ons industrieterrein. Ja we wonen dichtbij onze bedrijf :) .
Zelf fiets ik veel overigens, maar de vrouw komt meerdere keren per week met de auto naar de zaak.
En daarnaast natuurlijk de gewone ritten, boodschappen etc. Met 33.000 km op de teller na ruim 3 jaar rijden wij dus niet erg veel, maar wel relatief veel korte ritten binnen de bebouwde kom.

Die rotondes en bocht hebben we met de afgelopen set dus bewust wat rustiger genomen.

Ik ga dit weekend hier nog eens reacties afwachten en maandag bellen met onze garage.
Dan zou ik wel even de sporing na laten kijken en de bandenspanning in de gaten houden. Ik wil een rustige en ruime rotonde zelfs nog wel eens driftend nemen en mijn banden gaan 40k mee (en ja, ik moet ze zelf betalen). Je krijgt bij de bandenspanning alleen een waarschuwing als er een leegloopt. Niet voor een te lage bandenspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
raoel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:59:
[...]
Inderdaad, rotondes.
Als we onze wijk uitrijden hebben we die altijd al één te pakken. Richting werk nog 1 en een lange bocht op ons industrieterrein.

Die paar meter over rotondes gaan echt het verschil niet maken tenzij je met gierende banden als op een circuit er overheen scheurt. Slechte sporing/uitlijning maakt wel het verschil, dus zorg eerst dat dat op orde is. En wat die "speciale" banden voor automerken betreft vind ik dat een beetje onzin, daar moet je niet te veel van verwachten. Een "gewone" Michelin CrossClimate2 is zeker niet minder dan de zgn. "OE(M)" banden die voor verschillende automerken gemaakt worden waar Michelin of een ander merk een afspraak of deal mee heeft. Integendeel, de "gewone" band presteert vaak een stuk beter.

OE(M) banden worden vaak op verzoek van een automerk gemaakt waar een paar eigenschappen aan verbonden zijn zoals rijgeluid, waar dan een extra isolatielaag aan de binnenkant zit om afrolgeluid te minimaliseren, maar dat blijkt na tests in de praktijk nagenoeg niets uit te maken. Maar ook om banden speciaal voor EV-fabrikanten nog zuiniger te maken met minder rolweerstand, wat dan weer ten koste gaat van de wegligging, slijtage, en andere belangrijke eigenschappen voor een band.

In deze video van TyreReviews.com wordt uitgelegd waarom je beter geen "OE(M)" banden kunt laten monteren maar beter voor een normale "aftermarket" band kan gaan. Dit is een van de beste banden review sites die er is, deze gast test ontzettend veel banden en weer waar hij over praat. Lees ook vooral de comments onder de video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
Lancer schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:11:
[...]
Dan zou ik wel even de sporing na laten kijken en de bandenspanning in de gaten houden. Ik wil een rustige en ruime rotonde zelfs nog wel eens driftend nemen en mijn banden gaan 40k mee (en ja, ik moet ze zelf betalen). Je krijgt bij de bandenspanning alleen een waarschuwing als er een leegloopt. Niet voor een te lage bandenspanning.
Dat laatste is absoluut niet waar! Als de bandenspanning echt te laag wordt (niet al als je 0,2 lager zit) dan krijg je een waarschuwing. Hoef je echt geen lekke band voor te hebben.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 10:10
Vulcan750 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:07:
[...]

Dat laatste is absoluut niet waar! Als de bandenspanning echt te laag wordt (niet al als je 0,2 lager zit) dan krijg je een waarschuwing. Hoef je echt geen lekke band voor te hebben.
Ik heb wel eens 0.6 erbij gepompt om op spanning te komen, nooit een waarschuwing gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Ik heb wel eens 0.6 erbij gepompt om op spanning te komen, nooit een waarschuwing gezien.
die zul je na het oppompen dan mogelijk alsnog gehad hebben (tenzij je allevier de banden met 0.6 verhoogd hebt)

De bandenspanning wordt bepaald op een vergelijking in omwentelingen per afstand door de software per wiel.
Zodra je band zachter wordt zal deze meer of minder omwentelingen gaan maken dan de rest, maar om dat goed te bepalen heeft de software een eikpunt nodig.
Als jouw eikpunt is ingeleerd en je verhoogt of verlaagd vervolgens in allevier de banden de bandenspanning met dezelfde waarde (0.6 bij jou) dan zal er geen verschil plaatsvinden in de onderlinge omwentelingen per afstand van de wielen.
Verhoog of verlaag je er 1 dan zul je het wel krijgen.

Ook als je bandenleverancier bijvoorbeeld een keer 1 bandje te zacht gelaten heeft maar dat wel als eikpunt heeft ingeleerd, rij jij met een zachte band rond en krijg je geen melding. Zodra je die ene band op spannign brengt en niet de zaak opnieuw inleert, zul je juist dan een melding kunnen krijgen. Er treedt een niet ingeleerd verschil op dan.

Ja, echte bandenspanningen weergeven is beter, maar duurder. Bovendien vergt dat bandenspanningsensoren in de banden die bij een bandenwissel wel eens willen sneuvelen en niet weinig kosten. Daarom heeft Volvo daar vanaf gezien en gewoon de "tel de omwentelingen maar en als die gaan afwijken mag er een belletje afgaan" methode ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:26
Ik heb een band die steeds spanning verliest maar krijg nooit een melding ondanks dat ik het opnieuw laat inlezen na het op spanning brengen.
Ook wel eens begin van een reis naar Frankrijk in België meldingen over bandenspanning gehad terwijl er niets aan de hand was.
Veel vertrouwen in het systeem heb ik niet.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:37:
Ik heb een band die steeds spanning verliest maar krijg nooit een melding ondanks dat ik het opnieuw laat inlezen na het op spanning brengen.
Ook wel eens begin van een reis naar Frankrijk in België meldingen over bandenspanning gehad terwijl er niets aan de hand was.
Veel vertrouwen in het systeem heb ik niet.
Terecht. Een echte meting is betrouwbaarder.

Ik heb om die reden een bandenpomp met ingebouwde accu aangeschaft, dan kan ik waar en wanneer ik wil de spanning meten en zonodig bijpompen, zonder de officiele pomp van Volvo te gebruiken (met een snoer eraan notabene, lekker onhandig).
https://www.bol.com/nl/nl...cu/9300000142590639/?s2a=

En ook de caravanbanden (4 bar) doet die probleemloos. Even instellen, aanzetten en hij stopt als de band op spanning is.
Gewoon maandelijks even checken, werkt voor mij prima.

[ Voor 37% gewijzigd door ron65 op 23-02-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik had een lekke band omdat er een schroef inzat, ik kwam erachter door die melding op het scherm. Ik weet niet bij hoeveel verschil het systeem begint te piepen, maar i.i.g. wel bij de helft minder druk kwam ik achter :|

Zat nog 1,4 bar in en heb ze op 2,8 bar staan. Gelukkig nog reparabel en daarna de nieuwe spanning weer opslaan en gaan met die banaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC5zLiw6NaxTDay4s-O-enVj26E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOsQRdA4NFbohyBvBtD3w5y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C44R9XdI4ykRDIc3Il8s59I1wcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BATCnhLRxUeCqyC3Icxp2bSh.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-07 07:08
raoel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:55:
[...]

Bedankt voor de tips.

Eerder gemeld dat ik dacht we Michelin hadden.
Het zijn Continental EcoContact 6.

Met onze Volvo specialist nog over gehad. Op de band staat "VOL" en volgens hem is dat dus speciaal een band voor Volvo.
Achter de bandenmaat staat verder het volgende op de band: "103 V Extra load".
Op mijn 20" velgen zitten af fabriek Pirelli Scorpions all seasons, inderdaad ook met de aanduiding VOL.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
ron65 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Terecht. Een echte meting is betrouwbaarder.

Ik heb om die reden een bandenpomp met ingebouwde accu aangeschaft, dan kan ik waar en wanneer ik wil de spanning meten en zonodig bijpompen, zonder de officiele pomp van Volvo te gebruiken (met een snoer eraan notabene, lekker onhandig).
https://www.bol.com/nl/nl...cu/9300000142590639/?s2a=

En ook de caravanbanden (4 bar) doet die probleemloos. Even instellen, aanzetten en hij stopt als de band op spanning is.
Gewoon maandelijks even checken, werkt voor mij prima.
Klopt, ik heb ook zo'n accupompje (alleen de helft goedkoper 😉) . Ideaal! Het Volvo pompje doet het vast wel goed, maar een heel gedoe. Probeer zo'n lang snoertje maar weer eens netjes onder in de pomp te proppen... Accupompje gebruik ik voor de fietsen, scooter, auto, stootwillen van de boot en de trailer. Gaat niet supersnel, maar wel heel accuraat en stopt vanzelf op de ingestelde waarde. Echt simpel en handig in gebruik!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:15
Goedenavond,
Hier een schreeuw om hulp.

Momenteel zit ik met m’n gezin in Duitsland na een week wintersport in Tsjechië.
We zijn vanmiddag begonnen aan de terugreis echter zijn we niet aangekomen bij onze eerste overnachting.
Met 94% vertrokken wilde ik met nog 25% lading beginnen met de eerste snel laadstop, echter na meerdere snelladers getracht te hebben (zelfs ionity) gaf de P8 iedere keer een fout met verbinden.

Uiteindelijk ben ik bij een hotel gestopt met nog 13% batterij en de P8 aangesloten op een 11kw lader, deze deed het wel. Echter een lange laadtijd, dus heb ik hier maar een kamer geboekt.
Zojuist met de leasemaatschappij gebeld, die stelt voor om de auto te laten checken bij een Volvo Service Dealer.

Wij moeten nog 750 km. rijden dus het snelladen moet werken of we moeten met vervangend vervoer naar huis.

Hebben jullie eventueel ideeën over een reboot of reset wat mogelijk kan helpen?
Ik heb de auto al uitgeschakeld en de middel console gereset dat heeft niet geholpen.
Ook het langzaam laden onderbreken en daarna weer aan een snellader werkt niet.

Een ontspannen vakantie is zo totaal weggevaagd, wat een dramatische ervaring.

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Mijn gedachte:
Aan de lader laten staan vannacht, en morgen ochtend de snellader proberen. Vaak is er wel een herstart van het systeem ergens in de nacht. Hopen dat ie dan werkt. En anders zou ik kijken hoe ver je geraakt, familie op de ice naar huis zetten en nog een nachtje hotel pakken. Ochtend vertrekken, leeg rijden, laden (7 uur, zeg 12-19u) en weer rijden. Hotel pakken, laden en naar huis? Zegmaar 3 legs van 250 km.
Checken bij Volvo kan thuis ook. Volvo assistance ook al gebeld?

[ Voor 7% gewijzigd door caspervc op 23-02-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
eniesten schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:28:
Goedenavond,

Momenteel zit ik met m’n gezin in Duitsland na een week wintersport in Tsjechië.
We zijn vanmiddag begonnen aan de terugreis echter zijn we niet aangekomen bij onze eerste overnachting.
Met 94% vertrokken wilde ik met nog 25% lading beginnen met de eerste snel laadstop, echter na meerdere snelladers getracht te hebben (zelfs ionity) gaf de P8 iedere keer een fout met verbinden.

Uiteindelijk ben ik bij een hotel gestopt met nog 13% batterij en de P8 aangesloten op een 11kw lader, deze deed het wel. Echter een lange laadtijd, dus heb ik hier maar een kamer geboekt.
Zojuist met de leasemaatschappij gebeld, die stelt voor om de auto te laten checken bij een Volvo Service Dealer.

Wij moeten nog 750 km. rijden dus het snelladen moet werken of we moeten met vervangend vervoer naar huis.

Hebben jullie eventueel ideeën over een reboot of reset wat mogelijk kan helpen?
Ik heb de auto al uitgeschakeld en de middel console gereset dat heeft niet geholpen.

Super vervelend! Ik had dit zelf op oudjaarsdag bij alle openbare laadpalen die ik probeerde. Fout op fout en we zouden die middag dus niet naar huis kunnen rijden. Ik heb de auto eens stukje verder op neergezet zodat de sleutel of telefoon de auto niet soort van wakker houdt. Na volgens ruim een uur weer geprobeert en toen werkte alles weer.

De auto heeft soms van dit soort idiote keuren die na een tijdje met rust laten vanzelf opgelost zijn. Super irritant natuurlijk. Hopelijk is het issue morgen na een goede pauze vanzelf opgelost....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• eniesten
eniesten schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:28:
Goedenavond,

Goed nieuws vanmorgen de auto volgeladen via de 11kw lader en een klein stukje gereden op de parkeerplaats. Daarna de auto wederom aan dezelfde als gisterenavond Duitse “Sachsen Energie Hyper Charger” (snellader) gehangen en de P8 verbind correct en laad weer. Geen mega snelheid vanwege de hoge accu waarde maar daar ging het niet om.
Inderdaad een avond/nacht reset/reboot was “de oplossing”.

Met goede hoop gaan wederom onze weg vervolgen.

Bedankt voor de reacties, heel fijn om deze te ontvangen en het leed te delen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak Speer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-07 11:39
eniesten schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Goed nieuws vanmorgen de auto volgeladen via de 11kw lader en een klein stukje gereden op de parkeerplaats. Daarna de auto wederom aan dezelfde als gisterenavond Duitse “Sachsen Energie Hyper Charger” (snellader) gehangen en de P8 verbind correct en laad weer. Geen mega snelheid vanwege de hoge accu waarde maar daar ging het niet om.

Bedankt voor de reacties, heel fijn om deze te ontvangen en het leed te delen. _/-\o_
Wat ook weleens wil helpen is om eerst de paal te activeren en dan de stekker in te steken en die even vast te houden zodat hij zich goed kan vastzuigen.

Je probleem klinkt als een pinnetje in de lader dat niet helemaal het juiste contact maakt. De garage heeft daar een hele snelle oplossing voor, is overigens een bekend probleem bij de eerste generatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
eniesten schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Hoewel dit natuurlijk wel de uitzonderingen zijn vind ik het echt behoorlijk slecht van Volvo dat die "laat je auto een paar uur staan en het issue lost zich vanzelf op" oplossing toch nog wel eens voorkomt. Jij zit met je gezin daar vast. Wij hadden bijv om oudejaarsavond te halen Volvo en/of de ANWB moeten inschakelen terwijl er bljjkaar helemaal niks met de auto is en dat die met een uurtje of 2 weer foutloos is. Dat noem ik toch echt een behoorlijk issue hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 24-02-2024 11:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
Ze hebben trouwens een ander issue grondig aangepakt. Uit de EX40 brochure. Leeslampjes achter zitten vanaf nu bij de standaard uitrusting :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxk09AHCxPrf1tcaMFwi8LRQSn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sh2OZAqjwComf42zyUZmE7dX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
caspervc schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:28:
Ze hebben trouwens een ander issue grondig aangepakt. Uit de EX40 brochure. Leeslampjes achter zitten vanaf nu bij de standaard uitrusting :7

[Afbeelding]
En zo hoort het ook! 12V in de koffer ook?

Ik kreeg vanmorgen weer een stuk plastiek in m'n handen gestopt door de kinderen. Die plaatjes opzij aan de middenconsole vallen er toch wat makkelijk af.

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 24-02-2024 12:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

caspervc schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:28:

[Afbeelding]
Maar de elektrisch verstelbare lendesteun heeft plaats moeten maken voor een vaste lendesteun...
De "Handmatig verstelbare zittingverlenging voorstoelen" lijkt ook verdwenen.
Niet elke vooruitgang is dus een verbetering...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
Microkid schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Maar de elektrisch verstelbare lendesteun heeft plaats moeten maken voor een vaste lendesteun...
De "Handmatig verstelbare zittingverlenging voorstoelen" lijkt ook verdwenen.
Niet elke vooruitgang is dus een verbetering...
Vanaf de Core en hoger zitten die er wel weer op. Dus het geldt alleen voor de basisversie/Essential. Eigenlijk is de nieuwe prijslijst dus iets anders ingedeeld.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eniesten
Gisteren na een lange periode sturen thuisgekomen.

De auto heeft geen problemen meer gehad, echter blijft er een twijfel en onzekerheden bestaan dat dit elk moment weer kan gebeuren.

Ik zal deze week een afspraak maken bij de dealer voor een controle want er staat een doorreis vakantie naar Zweden op de planning voor de aankomende zomer maar in deze situatie blijft de P8 thuis. Enige voordeel is dat je daar dan dichtbij de bron bent 🙈

Nogmaals dank voor de tips en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
eniesten schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:16:

De auto heeft geen problemen meer gehad, echter blijft er een twijfel en onzekerheden bestaan dat dit elk moment weer kan gebeuren.

Ik zal deze week een afspraak maken bij de dealer voor een controle want er staat een doorreis vakantie naar Zweden op de planning voor de aankomende zomer maar in deze situatie blijft de P8 thuis. Enige voordeel is dat je daar dan dichtbij de bron bent 🙈

Ik zou 't zeker even terugleggen bij de dealer. Er is een laaspiort modificatie geweest op het maken van een robuustere verbinding. Misschien heeft het daar wat mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
eniesten schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:16:

Was er een verschil in hoe de laadkabel aan je laadpoort verbonden was? Ik meen mij te herinneren dat voor die officiële fix er was, mensen hier soms hadden aangeraden om deze over je wagen te leggen zodat er geen verticaal neerwaarts gewicht was. Blijkbaar is er op die manier een soort slechter contact. De officiële fix schijnt dan ook blijkbaar niet meer te zijn dan een fysieke aanpassing aan die probleem-pin in de laadpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Weer iets nieuws.
In de app stond een bericht dat de toegang tot het volvo-ID account met 2fa gaat worden beveiligd.
Daartoe moet het id op een emailadres OF telefoonnummer staan (als usernaam) waar je toegang toe hebt.

Dat stond bij mij op mijn werk email, maar die GSM waar het opstaat heb ik niet altijd bij mij, zeker niet in vrije tijd en op vakanties.
Oplossing leek dus om het telefoonnummer van mijn prive GSM te kiezen, die heb ik altijd bij mij en gebruik ik doorgaans ook het meest voor de app, alleen niet op kantoor waar Vodafone nauwelijks bereik heeft en de werk GSM prima werkt. Daarom staat de app ook op 2 gsm's .

Ik heb dus het account aangepast.
Vervolgens in de auto ook, die mekkerde dat het account niet langer geldig was. Ook aangepat.
Toen op beide GSM's ook uitgelogd en met het nieuwe account ingelogd (in feite het oude account met net een andere naam).

Alles getest en alles werkte. Auto zichtbaar, bedienbaar, nergens moppers meer over accounts die ongeldig waren.

Toen wilde ik gistermiddag weg, en de auto voorverwarmen.Ineens melding dat de app de auto die erin stond niet erkende. Op beide telefoons.
Keuze om opnieuw te connecten, moet je eerst opgeven waarom. 3 opties, maar niet degene "omdat volvo wilde dat ik het account aanpaste is de verbinding verbroken"
Dus gekozen voor "Ik heb mijn app verwijderd en opnieuw geinstalleerd" als reden.

Toen kreeg ik de hele koppelprocedure weer voor mijn neus. Dus moest ik met de telefoon de auto in, VIN nummer intikken, en ja hoor "Slechts 1 sleutel gedetecteerd, procedure wordt afgebroken".
Dus reservesleutel opgehaald, (je zult maar een weekje op vakantie zijn...) en weer opgestart, en toen "auto detecteren" in de app met een zandlopertje dar maar bleef draaien.
Geduldig afgewacht... 20 minuten later had de telefoon de auto gevonden en kreeg ik controlecijfers in beeld die overeen moesten komen op de auto en de app.
uiteindelijk gelukt, en alles werkte weer.

Dan de tweede telefoon, aan het tweede profiel te koppelen. Dus profiel uitloggen en ander profiel activeren.
Dat lukte, en al snel was ik weer aan de procedure toe van koppelen. Die verliep nog trager dan de eerste GSM, maar wel dezelfde wijze.
Daarna weer naar het eigen profiel terug, maar toen ging de auto gek doen.
Die wilde allerlei toegangsrechten voor google, die allang ingesteld zouden moeten zijn. En ineens zag ik dat ik geen profiel ingelogd had. Dat terwijl ik toch echt profiel 1 weer geactiveerd had.
Dus nogmaals, en ja hoor, dat deed het hem.

Enfin, Volvo heeft mij dus bij elkaar anderhalf uur van mijn weekeinde gekost door deze actie.
Voor diegenen die het ID op een account heeft dat hij/zij altijd bij zich heeft een advies: niets aanpassen, scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 14:38
Haroddin schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:26:
Sinds een paar weken rij ik een XC40 Core, MY24. Nu vind ik nergens de instelling terug om de snelheidslimiter te gaan gebruiken, die volgens alle info die ik terugvind onder het "Rijden" menu zou moeten aan te vinken zijn.

Zijn er hier nog rijders van een MY24 die die instelling wel hebben? Bij de dealer kunnen ze me momenteel niet helpen, nog niet eerder gezien.
Voor de geïnteresseerden: eerder deze week bericht van mijn dealer gekregen. Het lijkt erop dat limiter er inderdaad uit gesloopt is ten voordele van adaptieve pedaalrespons bij ISA. Ik vind het ook niet meer bij de kenmerken op de site terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Haroddin schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:49:
[...]

Voor de geïnteresseerden: eerder deze week bericht van mijn dealer gekregen. Het lijkt erop dat limiter er inderdaad uit gesloopt is ten voordele van adaptieve pedaalrespons bij ISA. Ik vind het ook niet meer bij de kenmerken op de site terug.
Sprak gisteren iemand met een splinternieuwe BMW ix3: daar is het ook zo dat ISA het heeft ‘overgenomen’.

Als echecBMW-adept was hij absoluut niet onder de indruk van het hele digitale gebeuren van de ix3 : net als bij ons zit alles vaak ver weg in de menu’s gestopt en zijn er bijna geen fysieke knoppen meer. Maar het verschil met onze auto’s is dat wij een heel goed werkende spraakbesturing hebben voor basisdingen terwijl
die in de bmw niet goed genoeg werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Mga1600 op 26-02-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
-Vasa- schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Was er een verschil in hoe de laadkabel aan je laadpoort verbonden was? Ik meen mij te herinneren dat voor die officiële fix er was, mensen hier soms hadden aangeraden om deze over je wagen te leggen zodat er geen verticaal neerwaarts gewicht was. Blijkbaar is er op die manier een soort slechter contact. De officiële fix schijnt dan ook blijkbaar niet meer te zijn dan een fysieke aanpassing aan die probleem-pin in de laadpoort.
Nee, ik heb exact dezelfde actie uitgevoerd op dezelfde manier. Ook verschillende aanbieders betreffend het snelladen en tevens op verschillende laadsnelheden (350/150/50KW). Bij elke paal gaf de auto dezelfde fout.
Na een avond/nacht rust opnieuw op dezelfde manier aangesloten en toen werkte het wel... exact zoals Juancho en caspervc eerder aangaven. Morgenmiddag mag ik langs de dealer om de auto uit te lezen.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:59
Even een vraagje voor de specialisten :)
Ik rij momenteel met een XC40 T3 van 01/2020. Leuke auto, maar wat klein ivm de Touran die we voordien reden.
Ben nu een nieuwe wagen aan het kiezen (leasing, BE) en wil de XC40 EX40 gerust opnieuw overwegen want ik zit best wel goed in de zetels (wat op langere ritten echt niet het geval was met de Touran).
Alleen zijn er een paar zaken waar ik me wat aan erger:
  • auto maakt een raar lawaai tijdens het rijden in de regen. Geen idee wat het is, maar het lijkt alsof er 'iets' aan het klapperen is. Bij droog weer echter geen last van!
  • de 'lane assist' zwalpt nogal over de weg. Waar de Touran verhinderde dat je over de lijn ging, en zelf met de lijn meedraaide stuurt de XC40 actief bij maar te veel. Daardoor stuurt die naar de andere witte lijn, waar hij weer teveel bijstuurt en dus , .....
  • het scherm, bij het koppelen met Android Auto, benut maar de helft (ongeveer). Bovenaan blijven er een aantal lijnen nutteloos staan (bvb Radio (Speelt in Android Auto), .... Je kan Waze (bvb) dus niet full screen zetten. Ook heeft deze XC40 niet de optie om de informatie van Waze op het instrumentenpaneel te tonen (wat de iX3 wel kan, merkte ik dit weekend bij een testrit)
Iemand hier een idee hoe de nieuwere modellen dit hebben geregeld?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Kwakkel Je hebt in elk geval geen Android Auto meer als je voor de EX40 gaat.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Kwakkel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:28:
Even een vraagje voor de specialisten :)
Ik rij momenteel met een XC40 T3 van 01/2020. Leuke auto, maar wat klein ivm de Touran die we voordien reden.
Ben nu een nieuwe wagen aan het kiezen (leasing, BE) en wil de XC40 EX40 gerust opnieuw overwegen want ik zit best wel goed in de zetels (wat op langere ritten echt niet het geval was met de Touran).
Alleen zijn er een paar zaken waar ik me wat aan erger:
  • auto maakt een raar lawaai tijdens het rijden in de regen. Geen idee wat het is, maar het lijkt alsof er 'iets' aan het klapperen is. Bij droog weer echter geen last van!
  • de 'lane assist' zwalpt nogal over de weg. Waar de Touran verhinderde dat je over de lijn ging, en zelf met de lijn meedraaide stuurt de XC40 actief bij maar te veel. Daardoor stuurt die naar de andere witte lijn, waar hij weer teveel bijstuurt en dus , .....
  • het scherm, bij het koppelen met Android Auto, benut maar de helft (ongeveer). Bovenaan blijven er een aantal lijnen nutteloos staan (bvb Radio (Speelt in Android Auto), .... Je kan Waze (bvb) dus niet full screen zetten. Ook heeft deze XC40 niet de optie om de informatie van Waze op het instrumentenpaneel te tonen (wat de iX3 wel kan, merkte ik dit weekend bij een testrit)
Iemand hier een idee hoe de nieuwere modellen dit hebben geregeld?
Alvast bedankt!
Dat geluid heeft te maken met een afvoer slangetje van het dak. De dealer heeft daar een modificatie voor
Lane assist op zichzelf is alleen bedoeld als hulpje. Om goed tussen de strepen te blijven gebruik je Pilot Assist ( actieve stuurhulp en ACC gecombineerd)
De nieuwe modellen (EX) hebben een compleet ander systeem op basis van Google. De auto gebruikt installeerbare apps, maar Android Auto is daar niet bij. Wel CarPlay. Waze is ook beschikbaar, maar Google Maps is veel mooier geïntegreerd met laadstatus, punten voor snelladen e.d., voice input werkt perfect etc. Zelf gebruik ik naast Google Maps ook Flitsmeister op de telefoon om verkeerswaarschuwingen e.d. door te krijgen. . De combinatie is wat mij betreft veel beter dan Waze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

guido66 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:37:
op zich niet nodig, de auto is met Android uitgerust, ware het niet dat het aanbod Apps ten aanzien van Android Auto gewoonweg veel te beperkt is om geen Android Auto te willen hebben.
Misschien verbetert dta nog, maar nu is het prima voor eenvoudig gebruik en navigatie, maar ik mis functies die ik via AA wel had (om er 1 te noemen: locatie delen met iemand vanuit Maps)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
guido66 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:37:
Nou ik zie dat anders: door Google Builtin is die EX40 toch wel echt een android auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Kammika schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Nou ik zie dat anders: door Google Builtin is die EX40 toch wel echt een android auto 8)7
Ja een Android-auto, die dus draait op Android Automotive, maar geen ondersteuning biedt voor Android Auto. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOqRN6Mp1-ufyjb6YYuHJN3F37k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/awHePng5y7VfMfEG7fAg6pky.png?f=user_large

Zal weinig verschil merken denk ik :+ Inmiddels de Volvo Card binnen, expres laat aangevraagd zodat onze zomervakantie nog in de "gratis" 6 maanden abonnement valt.

Hebben de stoel nagekeken omdat deze zo kraakt. Afgesproken dat ze hem uit elkaar gaan halen volgende keer om te kijken of het op te lossen is, want word er redelijk gek van.

[ Voor 20% gewijzigd door Ophidian op 27-02-2024 17:47 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:23:
[Afbeelding]

Zal weinig verschil merken denk ik :+ Inmiddels de Volvo Card binnen, expres laat aangevraagd zodat onze zomervakantie nog in de "gratis" 6 maanden abonnement valt.

Hebben de stoel nagekeken omdat deze zo kraakt. Afgesproken dat ze hem uit elkaar gaan halen volgende keer om te kijken of het op te lossen is, want word er redelijk gek van.
Ik zie dat je software 2.14.3 hebt. Door de dealer geïnstalleerd? Of OTA? Merk of zie je enig verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Change of plans! Wel een switch qua werkgever, maar men is bezig onderling om mijn P8 mee te nemen. Dan zou ik nog 1 jaar in deze hele fijne auto kunnen rijden met evt een optie tot nog 1 jaar (dan zit ik aan de max van 5 jaar). Tegen die tijd kijken we dan wel weer verder wat er aan ontwikkelingen zijn.

Ik had nog gedacht, misschien alsnog auto inleveren, kosten zoeken ze samen maar uit en ik kan de nieuwe EX40/C40 bestellen die een veel betere range heeft. Maar aan de andere kant... de bijtelling schiet omhoog (ik zit tot 45k nog op 8%) en heb ik die extra range voor verder exact dezelfde auto nou nodig komend jaar...nee.

Dan wacht ik liever nog 1 a 2 jaar af en zie dan wel wat de EV markt heeft gedaan. Misschien is er dan al voorzichtig wat meer info over de opvolger van de XC40/C40 die dan ook op het nieuwe platform zou verschijnen. De EX30 valt me op een aantal zaken namelijk toch tegen, dus ik hoop/verwacht dat de EX40 straks veel van die dingen wel opgelost heeft, bijv. dat er wel een drivers display is. Goed, wat je dan meer moet betalen.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Mga1600 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:06:
[...]

Ik zie dat je software 2.14.3 hebt. Door de dealer geïnstalleerd? Of OTA? Merk of zie je enig verschil?
Ja door dealer. Was er vandaag ivm onlangs camera die tweemaal niet beschikbaar was en de rechter spiegel die soms te hoog gaat staan na achteruit rijden. Geen verschil gemerkt. Gaat binnenkort weer terug om de stoel uit elkaar te halen ivm gekraak.

Had een leen S60 mee. Als je daarna weer in de XC40 stapt is het toch heerlijk hoe stil en soepel het rijdt. :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:20:
Change of plans! Wel een switch qua werkgever, maar men is bezig onderling om mijn P8 mee te nemen. Dan zou ik nog 1 jaar in deze hele fijne auto kunnen rijden met evt een optie tot nog 1 jaar (dan zit ik aan de max van 5 jaar). Tegen die tijd kijken we dan wel weer verder wat er aan ontwikkelingen zijn.

Ik had nog gedacht, misschien alsnog auto inleveren, kosten zoeken ze samen maar uit en ik kan de nieuwe EX40/C40 bestellen die een veel betere range heeft. Maar aan de andere kant... de bijtelling schiet omhoog (ik zit tot 45k nog op 8%) en heb ik die extra range voor verder exact dezelfde auto nou nodig komend jaar...nee.

Dan wacht ik liever nog 1 a 2 jaar af en zie dan wel wat de EV markt heeft gedaan. Misschien is er dan al voorzichtig wat meer info over de opvolger van de XC40/C40 die dan ook op het nieuwe platform zou verschijnen. De EX30 valt me op een aantal zaken namelijk toch tegen, dus ik hoop/verwacht dat de EX40 straks veel van die dingen wel opgelost heeft, bijv. dat er wel een drivers display is. Goed, wat je dan meer moet betalen.... ;)
Als je kan wachten: altijd doen. Je krijgt nooit meer deze gunstige bijtelling en intussen ontwikkelen de EV’s hard door

De ex40 is gewoon een rename van de xc40 en zalmfilet gewoon drivers display hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:29:
[...]

Ja door dealer. Was er vandaag ivm onlangs camera die tweemaal niet beschikbaar was en de rechter spiegel die soms te hoog gaat staan na achteruit rijden. Geen verschil gemerkt. Gaat binnenkort weer terug om de stoel uit elkaar te halen ivm gekraak.

Had een leen S60 mee. Als je daarna weer in de XC40 stapt is het toch heerlijk hoe stil en soepel het rijdt. :)
Ik heb vandaag een rustige snelweg rit gemaakt van ca. 300 km maar wel met 4 volwassenen in de auto. Dankzij het rustige en zonnige weer (wel maar 8 graden trouwens) was er na thuiskomst best nog een heel eindje range over. Het was alweer even geleden dat ik wat verder had gereden dan de meer gebruikelijke ritjes van 50-60 km en ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de kracht en de souplesse van de Twin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:49:
[...]

Als je kan wachten: altijd doen. Je krijgt nooit meer deze gunstige bijtelling en intussen ontwikkelen de EV’s hard door

De ex40 is gewoon een rename van de xc40 en zalmfilet gewoon drivers display hebben.
Je de bijtelling is nog gunstig voor komend 1 A 2 jaar. En de ontwikkelingen in ev land gaan snel.

Met Ik bedoel verder overigens echt de nieuwe nog te komen EX40. Dua de opvolger van de huidige XC40s.over een paar jaar is die wagen ook al best weer relatief oud, heeft z'n facelift al gehad en staat nog op het oude platform.

De nieuwe EX40 zal denk ik eerder het kleinere broertje gaan worden, zeker van binnen, van de nieuwe EX90. dus met dat nieuwe grotere scherm maar nog wel fijn een drivers display.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 27-02-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 23:00:
[...]
De nieuwe EX40 zal denk ik eerder het kleinere broertje gaan worden, zeker van binnen, van de nieuwe EX90. dus met dat nieuwe grotere scherm maar nog wel fijn een drivers display.
Er komt eerst nog een EX50 en EX60,.. EV's om de S60/V60 en XC60 te vervangen, wellicht op een nieuw of ondertussen bestaand Geely platform (tip Polestar 4). Als ze de ID.7 willen beconcurreren zal de EX50 (V60) er wel eerst komen, want nu hebben ze geen EV sedan in het gamma.
Dus wanneer de vernieuwde EX40 komt kan nog ff op zich wachten, want hiervoor zullen ze wellicht ook een nieuw platform willen bouwen.

Hopelijk wijken ze af van het Tesla concept qua cockpit zoals in de EX30, maar vrees er een beetje voor al vind ik de uit kluiten gewassen AR HUD van de ID.7 wel zeer positief.

Ik moet nog 3 jaar leasen, dus laat de EV evolutie maar verder ontwikkelen.. het gaat de goede richting uit qua range en oplaadsnelheid (Porsche Taycan) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
RigolleM schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:44:
[...]

Er komt eerst nog een EX50 en EX60,.. EV's om de S60/V60 en XC60 te vervangen, wellicht op een nieuw of ondertussen bestaand Geely platform (tip Polestar 4). Als ze de ID.7 willen beconcurreren zal de EX50 (V60) er wel eerst komen, want nu hebben ze geen EV sedan in het gamma.
Dus wanneer de vernieuwde EX40 komt kan nog ff op zich wachten, want hiervoor zullen ze wellicht ook een nieuw platform willen bouwen.

Hopelijk wijken ze af van het Tesla concept qua cockpit zoals in de EX30, maar vrees er een beetje voor al vind ik de uit kluiten gewassen AR HUD van de ID.7 wel zeer positief.

Ik moet nog 3 jaar leasen, dus laat de EV evolutie maar verder ontwikkelen.. het gaat de goede richting uit qua range en oplaadsnelheid (Porsche Taycan) :*)
Zou het niet zijn dat de nieuwe V60 EV60 gaat heten, en de SUV variant EX60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
Ophidian schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:29:
[...]

Kan je de spiegel dan laten zakken bij het achteruit rijden? Nu is het best moeilijk om de stoepranden te zien. Ik heb een XC40 SM ER Plus MY2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:10
MrMathos schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Kan je de spiegel dan laten zakken bij het achteruit rijden? Nu is het best moeilijk om de stoepranden te zien. Ik heb een XC40 SM ER Plus MY2024.
Ja, dat kan alleen bij de Ultimate/Ultra volgens mij. Althans ik heb een XC40 MY23 Ultimate en die heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
Vraagje in verband met Google Maps. Bij mij wordt de "Thuis" locatie nooit voorgesteld. Sommige locaties die ik vaak bezoek soms wel, soms niet. Mijn "werk" locatie wordt dan wel weer vaak voorgesteld, maar daar rijd ik eigenlijk nooit naar toe, de parking is namelijk op enkele honderden meters. Die parking wordt dus nooit voorgesteld.

Dus voor zowel voor thuis als voor die parking moet ik die telkens zelf zoeken: thuis gewoon via zoeken op "thuis", die parking via bewaarde favorieten.

Is daar iets aan te doen? Vooral die "thuis" locatie voorgesteld krijgen, lijkt me wel handig.
Pagina: 1 ... 231 ... 325 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"