Vanochtend met de granny iets vreemds.
Ik ben wat aan het testen met timers e.d. vooruitlopend op de komende laadpaal.
eenmaalig op eigen kosten (eigen stroom die niet vergoed wordt nog) war bijladen kan geen kwaad om wat meer feeling hiermee te krijgen
Gisteravond heb ik de stroom op 6A beperkt, ik wil niet snachts ineens een oververhit snoertje hebben. Er zit een 5 m1 3x2,5 mm2 verlengsnoer tussen nog, die kan 5 kW hebben maar ik blijf voorzichtig.
Gisteravond trekt mijn vrouw echter gewoontegetrouw de stekkers en adapters uit, en daarbij ook mijn snoer voor de granny.. Foei
Ik steek hem er weer in, niets aan de hand, gaat gewoon laden weer.
Vanochtend wil ik hem opschroeven naar 12A, maar in de bestuurdersdisplay blijft de instelling 6A. Dus in het laad-instellingen scherm stond 12A, in de besturudersdisplay werd dit niet overgenomen.
Laadstekker eruit gehaald, auto afgesloten, na 10 min geopend en laadstekker er weer in, probleem bleef.
Toen heb ik hem in de auto op 32 gezet, maar hij bleef met 6A laden. En dat was ook werkelijk zo, want dat kon ik aan mijn actuele gebruik zien.
Toen (de granny zelf is toch op 13a begrensd) de zaak op 32 laten staan, binnen de stekker eruit getrokken, even gewacht en weer erin gestoken zonder de stekker uit de laadpoort van de auto te halen.
En dat werkte, nu reageert de bestuurdersdisplay weer op de instelling in het laadscherm.
Kennelijk kan in verkeerde volgorde aan of afkoppelen daar storing veroorzaken.
Op diezelfde manier kon ik de storing ook weer verhelpen :-)