Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-07 15:38
RigolleM schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:50:
[...]

alles lukt met de Shell Recharge.
Behalve bij Shell de Lepelaar tussen Almere en Lelystad. Ik heb het daar nu 4 keer geprobeerd, maar ik krijg mijn auto daar niet aan het laden. Zowel bij de Fastned als Shell laadpalen.

Geen idee wat het probleem is, want verder lukt het overal. Maar deze P ga ik voortaan mijden.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:15
Microkid schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:25:
[...]

Erg onhandige plek. Op de snelweg rij ik altijd met acc of pilot, maar in de stad op de speedlimiter. In de stad/dorp heb je immers niks aan de acc. Het zou veel fijner zijn als je gewoon met de linker knop kan wisselen tussen limiter, acc en pilot.
Dat laatste zou idd een stuk logischer zijn, maarja... Er zijn wel meer onlogische keuzes geweest van Volvo 😁😜

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:41
Bedankt, dat is vrij duidelijk en moeilijk te missen. Dat zit er dus bij mij niet. Ik vraag me dan ook af of dat met MY24 te maken heeft, of met de Core uitvoering (die ook geen ACC heeft)

Dit is het volledige "Rijden" menu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1kGvtW5BZB6gtpN0y-Tl6X5tQ0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGsYyRkFpNjf7TGsq75Pof1g.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiEOnqHmuSkNqaNf2OXfHoGp0Ac=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jhzl2RaonkiHGBR4aY1pnbgh.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Haroddin schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:44:
[...]

Bedankt, dat is vrij duidelijk en moeilijk te missen. Dat zit er dus bij mij niet. Ik vraag me dan ook af of dat met MY24 te maken heeft, of met de Core uitvoering (die ook geen ACC heeft)
Speedlimiter is toch standaard?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjYTL1kuQD8VOGhdeJjKSPmRT8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1RWNdUHoGQgFFwpBjVCgxeCY.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
Dat dacht ik ook :) Alleen is dus nergens te vinden hoe de switch tussen cruise control en speed limiter te maken in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
Haroddin schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:44:
[...]

Dit is het volledige "Rijden" menu:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook niet. (my24 plus). Denk dat die is vervangen door de isa. Intelligent speed assist.
Die geeft met beeld (knipperende snelheid in 't scherm) en geluid (als je 't niet hebt uitgezet) eigenlijk altijd snelheid waarschuwingen

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
caspervc schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:20:
[...]

Hier ook niet. (my24 plus). Denk dat die is vervangen door de isa. Intelligent speed assist.
Die geeft met beeld (knipperende snelheid in 't scherm) en geluid (als je 't niet hebt uitgezet) eigenlijk altijd snelheid waarschuwingen
Dat is dus ook waar ik voor vrees, dat het er niet meer op zit. Die isa vind ik eerlijk gezegd maar rommel en geen vervanger van een speed limiter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Haroddin schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Dat is dus ook waar ik voor vrees, dat het er niet meer op zit. Die isa vind ik eerlijk gezegd maar rommel en geen vervanger van een speed limiter...
Dat zou ik erg slecht en slordig vinden. Speedlimiter staat immers gewoon als functionaliteit in de brochure genoemd.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Largamelion schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:05:
[mbr]Knip[/].

[...]
Ik kreeg daarnet ook nog deze pop-up toen ik thuis kwam, heb nochtans in 't verleden al aangegeven in de settings dat ik een laadpaal heb thuis. Mss kwam het omdat de wagen geen internet had op dat moment.

[Afbeelding]
XC40 rijder sinds afgelopen dinsdag hier. Deze vraag kreeg ik ook na navigatie naar thuisadres. Als ik op “Ja” tik krijg ik steevast al een paar dagen een melding dat het adres niet opgeslagen/aangepast kan worden…

Over welke settings heb je het precies als je zegt aan te hebben gegeven dat je een laadpaal hebt thuis? Settings van Google maps op je gsm? Settings van Google maps in de Volvo? Settings van de wagen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
LaborGardens schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:27:
[...]

XC40 rijder sinds afgelopen dinsdag hier. Deze vraag kreeg ik ook na navigatie naar thuisadres. Als ik op “Ja” tik krijg ik steevast al een paar dagen een melding dat het adres niet opgeslagen/aangepast kan worden…

Over welke settings heb je het precies als je zegt aan te hebben gegeven dat je een laadpaal hebt thuis? Settings van Google maps op je gsm? Settings van Google maps in de Volvo? Settings van de wagen zelf?
Duurde mij ook even voordat ie t opsloeg. Geef het even een paar weekjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:48:
[...]

Dat zou ik erg slecht en slordig vinden. Speedlimiter staat immers gewoon als functionaliteit in de brochure genoemd.
Ik heb t net even per mail aan m’n dealer gevraagd. Ben ook wel benieuwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvg
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:12

pvg

[...]

Je moet je ziel aan google verkopen. 😉 Had ik eerst ook last van totdat ik de google account privacy settings wat extra zaken toestond: iets met locaties met apps delen/onthouden ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Je kan sowieso in Maps aangeven wat je thuis en werk adres is. Als je dan na een rit naar kantoor of wat dan ook in Maps invoert dat je naar huis wil en je haalt het niet, dan komt die vraag vanzelf. Dan kies je dat je daar idd kan laden en bij mij is die melding dan ook maar 1 of max 2 keer terug gekomen. Dat wordt dus in mijn XC40 gewoon netjes opgeslagen.

Volgens mij kan je dat in zowel de auto als je mobiel als een PC/laptop invoeren zolang je dus maar met hetzelfde Google account bent ingelogd als die van je auto. Zo kan je bijv. ook veel handiger allemaal favoriete bestemmingen (laders/adressen/etc) via je PC aan labels koppelen van je Maps Google account en die zie je dan ook gelijk terug in je auto. Soort van favorieten zeg maar.

Verder zit er volgens mij ook een soort van logica achter dat kijkt naar je ritgeschiedenis. Het valt mij op dat op de 2 kantoordagen van mij in Maps in de auto opeens de werklocatie staat als ik op zoeken klik. Zoals vandaag, mijn vaste vrije dag, staat die er nooit in. Geen idee of dat beeld klopt want niet genoeg getest maar zou me niks verbazen.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 16-02-2024 23:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:39:
[...]

Je kan sowieso in Maps aangeven wat je thuis en werk adres is. Als je dan na een rit naar kantoor of wat dan ook in Maps invoert dat je naar huis wil en je haalt het niet, dan komt die vraag vanzelf. Dan kies je dat je daar idd kan laden en bij mij is die melding dan ook maar 1 of max 2 keer terug gekomen. Dat wordt dus in mijn XC40 gewoon netjes opgeslagen.

Volgens mij kan je dat in zowel de auto als je mobiel als een PC/laptop invoeren zolang je dus maar met hetzelfde Google account bent ingelogd als die van je auto. Zo kan je bijv. ook veel handiger allemaal favoriete bestemmingen (laders/adressen/etc) via je PC aan labels koppelen van je Maps Google account en die zie je dan ook gelijk terug in je auto. Soort van favorieten zeg maar.

Verder zit er volgens mij ook een soort van logica achter dat kijkt naar je ritgeschiedenis. Het valt mij op dat op de 2 kantoordagen van mij in Maps in de auto opeens de werklocatie staat als ik op zoeken klik. Zoals vandaag, mijn vaste vrije dag, staat die er nooit in. Geen idee of dat beeld klopt want niet genoeg getest maar zou me niks verbazen.
Het is mij ook als eens opgevallen dat wanneer je bijvoorbeeld vaste prik elke woensdagavond naar de sportschool gaat, dat adres eind van de woensdagmiddag in het maps startscherm als navigatie suggestie wordt weergegeven, maar op andere dagen of zelfs woensdag ochtend of later op de avond niet.
Idem met het werkadres, op doordeweekse dagen sochtends staat dat ineens bovenin.
Werkt wel fijn, maar aan de andere kant... Big-Google is watching you 8)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
[...]

Je kan dit aangeven in Google Maps in de auto zelf. Zoveel instellingen zijn er niet dus je zou het makkelijk moeten terugvinden. Ik zal straks even 'n screenshot posten als ik het niet vergeet.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
caspervc schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:26:
Over accesoires gesproken. Heb net deze binnen gehad

[Afbeelding]

Komt van Amazon, 2 tientjes.
https://www.amazon.nl/YEE...console%2Caps%2C80&sr=8-7

Conclusie: hangt prima in de middenarmsteun, pakt er prima uit zodat de ruimte eronder bruikbaar is voor dingen die je minder vaak gebruikt en fijne organizer. Helaas geen foto, want donker en regen buiten; warm binnen :)
Vandaag het bakje voor de middenarmsteun ontvangen van Amazon en geplaatst.
Echt ideaal om de ruimte nuttig te gebruiken. Normaal gesproken stop je niets in de diepe afgrond en is dat zonde. Nu heb ik daar spullen gelegd die ik niet vaak nodig heb en met het extra bakje er bovenop mooi wat ruimte voor een bril en andere zaken die je vaker nodig hebt.

Gewoon een erg handige accessoire die eigenlijk standaard had moeten zijn. Mijn vorige auto, een Opel Ampera-e had een vergelijkbare middenarmsteun waar wél een uitneembaar bakje in zat.
Maar goed, wij hebben weer een prullenbak! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6f34vLrsY-lIaP-Gmds5nTjLFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6K4Rwzpfnk7463MxLEZ7EQSd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bfu5Sc68-s9_xGbblZ3Kjag9SRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bem7fwPI4GTKpVoo5oIMxMBx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFtYIfi8vFBIW72mVLUWUlRHh6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ANydcLXs58xT69p18hPd04Yn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bij mij zit deze er standaard op.
MY24 Plus Extended Range met Charcoal Fusion Microtech/textiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhDhtah_2NZOMwtp_o95elU0y_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Se6BNp4Hn92AD29PJhBNZ7G8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Tranquility schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:32:
[...]

Bij mij zit deze er standaard op.
MY24 Plus Extended Range met Charcoal Fusion Microtech/textiel.

[Afbeelding]
Vreemd. Bij mijn my24 dus niet. Kan je eens de standaard pilot assist uitzetten en kijken of ie er dan staat? Of dat 't alleen icm standaard pa is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
caspervc schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:34:
[...]
Vreemd. Bij mijn my24 dus niet. Kan je eens de standaard pilot assist uitzetten en kijken of ie er dan staat? Of dat 't alleen icm standaard pa is...
Heb net even voor je gekeken en als ik "Standaard Pilot Assist" uitzet verandert de tekst "Pilot Assist" op de blauwe knop in "ACC".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Tranquility schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:42:
[...]

Heb net even voor je gekeken en als ik "Standaard Pilot Assist" uitzet verandert de tekst "Pilot Assist" op de blauwe knop in "ACC".
Interessant. Heb jij die intelligent speed assist erop zitten? Dan ligt 't mogelijk daar dus aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:57
En het verschil voor ISA zit hem niet in MY24, maar de afleverdatum vanaf 1-1-2024 zover ik weet. Dat is het moment waarop dat verplicht was conform Europese regelgeving, als ik me goed heb laten voorlichten.

-edit-
Mijn MY24 Ultimate (levering januari) heeft de optie er ook niet bij staan, maar ik was al gewend om vrijwel altijd de ACC te gebruiken. Geen gemis dus.

[ Voor 28% gewijzigd door millerman_sf op 17-02-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
millerman_sf schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:25:
En het verschil voor ISA zit hem niet in MY24, maar de afleverdatum vanaf 1-1-2024 zover ik weet. Dat is het moment waarop dat verplicht was conform Europese regelgeving, als ik me goed heb laten voorlichten.

-edit-
Mijn MY24 Ultimate (levering januari) heeft de optie er ook niet bij staan, maar ik was al gewend om vrijwel altijd de ACC te gebruiken. Geen gemis dus.
Ik gebruik ook nooit de limiter en altijd ACC met Pilot Assist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Laadpaal thuis kan je aanvinken in GM via 'instellingen -> thuis- of werkadres bewerken -> thuis':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ox69LSRTc2rpOQR2bGBn3NLf2q4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxMsj1g0GWYmZehUfO5fmOcc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9df43Z2Ya7u6gx7r6AjAsdweCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP7YjDWCvUJlomse2KH4wG2O.jpg?f=fotoalbum_tile

Het heeft in mijn ervaring alleen weinig effect. Als ik naar huis navigeer en de voorspelling minder dan 20% is bij aankomst, krijg ik alsnog voorstellen om een laadpaal toe te voegen aan m'n route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
Hmmm, dus omdat LM niet wou inschrijven in december (toen bericht gekregen van dealer) zitten we nu met ISA opgescheept en mogelijks geen limiter? Leuk...

Toch een blunder voor zo'n auto mocht dat zo zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
Je mag mijn limiter wel hebben, in ruim 3 jaar nog geen enkele keer gebruikt. Ruilen voor een trekhaak? 🤔😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Largamelion schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:34:
Laadpaal thuis kan je aanvinken in GM via 'instellingen -> thuis- of werkadres bewerken -> thuis':

[Afbeelding][Afbeelding]

Het heeft in mijn ervaring alleen weinig effect. Als ik naar huis navigeer en de voorspelling minder dan 20% is bij aankomst, krijg ik alsnog voorstellen om een laadpaal toe te voegen aan m'n route.
Zal morgen nog eens kijken, maar ik geloof niet dat ik die optie “thuis- of werkadres bewerken” zie als ik de instellingen van maps open… of komen hier dan de privacy instellingen die je moet open zetten om de hoek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
LaborGardens schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Zal morgen nog eens kijken, maar ik geloof niet dat ik die optie “thuis- of werkadres bewerken” zie als ik de instellingen van maps open… of komen hier dan de privacy instellingen die je moet open zetten om de hoek kijken?
Ook jij zal dat echt hebben in Maps hoor. Dat is gewoon een app die de auto gebruikt. Dus die optie zit er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:39
LaborGardens schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Links op het maps scherm zit een symbool (wiel) met instellingen. Daaronder ook die mogelijkheid van het thuis en/of werk adres bewerken en aan te geven of je daar kunt laden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 18-02-2024 00:02 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Juancho schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:08:
[...]

Ook jij zal dat echt hebben in Maps hoor. Dat is gewoon een app die de auto gebruikt. Dus die optie zit er gewoon in.
Mga1600 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Links op het maps scherm zit een symbool (wiel) met instellingen. Daaronder ook die mogelijkheid van het thuis en/of werk adres bewerken en aan te geven of je daar kunt laden.
Niks….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRPNrusj2urD8Z5-p-8QWRn4BlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL7VqB0yjhFwjrYNFg3pOhMW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
millerman_sf schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:25:
ISA is verplicht op alle auto’s met een typegoedkeuring na 6 juli 2022..

Het heeft denk ik niets te maken met 1 januari 2024… wel staat er in het artikel dat alle (nieuwe) autos vanaf juli 2024 isa moeten hebben. Dus heeft my24 van de xc40 ISA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
jorisjansen3 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Het heeft denk ik niets te maken met 1 januari 2024… wel staat er in het artikel dat alle (nieuwe) autos vanaf juli 2024 isa moeten hebben. Dus heeft my24 van de xc40 ISA?
Het lijkt dat Volvo het per 1 jan 2024 op de xc40 ( of al hun bestaande modellen) heeft geïntegreerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:18

timhtc

Home Energy Management

jorisjansen3 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:03:
[...]

In de handleiding zie je dat auto’s geproduceerd na 2023 w17 de nieuwste wettelijke functionaliteit hebben. Daarmee hebben ze speed limited vervangen vermoed ik. Daarom zijn er MY24 auto met en zonder speedlimiter.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

Wireless Apple CarPlay adapters zij van de bulky kastjes tot ik deze tegen kwam op Ali, iemand hier ervaring mee: https://a.aliexpress.com/_Ev3hzdP

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb je toevallig automatisch updaten uitstaan en zit je nog op een oude versie? Kan je zien in de playstore van je wagen. Grote kans dat er een update open staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Juancho schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Heb je toevallig automatisch updaten uitstaan en zit je nog op een oude versie? Kan je zien in de playstore van je wagen. Grote kans dat er een update open staat...
Geen update in de Play Store en dit is de huidige versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glrsqgx2U2Q2H2jyZ4xNdx_YLvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOzhl0QVKG535cOkoQPtATIY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

LaborGardens schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
kijk even of je systeem met een persoonlijk google account is gekoppeld, liefst dezelfde als op je GSM en PC/laptop.
Ik had in het begin de optie ook niet (thuisadres bewerken) en meen dat koppelen met een officieel google account (liefst via een gmail mailadres dat ook bevestigd is zodat je er desnoods betalingen in de apstore mee kunt doen) de zaak opgelost heeft destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Enfin, oplaadplanning is een wassen neusje, die werkt niet.
Auto blijft gewoon laden.
Eerst planning erin gezet voor over enkele uren, toen stekker erin, ging gewoon direct laden

Toen stekker erin en daarna planning ingesteld voor over enkele uren, ging gewoon direct laden

Beide geprobeerd vanuit de app en op het dashboard, die planning wordt straal genegeerd.
Ook na een complete reset van de systemen (beide resets) geen verbetering.

Of ik doe iets verkeerd, of dit is gewoon een systeem dat men niet goed voor elkaar heeft bij Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:50:
Eerst planning erin gezet voor over enkele uren, toen stekker erin, ging gewoon direct laden

Toen stekker erin en daarna planning ingesteld voor over enkele uren, ging gewoon direct laden

Beide geprobeerd vanuit de app en op het dashboard, die planning wordt straal genegeerd.

Of ik doe iets verkeerd, of dit is gewoon een systeem dat men niet goed voor elkaar heeft bij Volvo.
Bij mij werkt de planning zo goed als altijd tegenwoordig en ik gebruik ze bijna dagelijks, ik stel ze ook altijd in via de app. Wat ik tegenwoordig wel doe omdat de auto ze 1 keer toch genegeerd had, is eerst de oplaadplanning uitzetten, dan de uren aanpassen en dan de planning terug aanzetten. Sindsdien geen problemen meer gehad, het blijft wel een gok want in 90% van de gevallen zegt de app gewoon 'klaar in x aantal uren' i.p.v. 'stopt om x:xx uur'.

Er kan nog zoveel verbeterd worden aan de Volvo app, maar ze werkt bij mij in elk geval een pak betrouwbaarder dan de eerste maanden wanneer ik de auto had, toen was het echt een ramp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Blijft het wel irritant vinden dat de app nog steeds niet de laadsnelheid kan tonen en een push als het laden klaar is. Je zou denken, dat zijn simpele basis dingen die ontwikkelaars er toch zo in kunnen maken en vooral voor gebruikers hele handige dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:09:
[...]
Bij mij werkt de planning zo goed als altijd tegenwoordig en ik gebruik ze bijna dagelijks, ik stel ze ook altijd in via de app. Wat ik tegenwoordig wel doe omdat de auto ze 1 keer toch genegeerd had, is eerst de oplaadplanning uitzetten, dan de uren aanpassen en dan de planning terug aanzetten. Sindsdien geen problemen meer gehad, het blijft wel een gok want in 90% van de gevallen zegt de app gewoon 'klaar in x aantal uren' i.p.v. 'stopt om x:xx uur'.

Er kan nog zoveel verbeterd worden aan de Volvo app, maar ze werkt bij mij in elk geval een pak betrouwbaarder dan de eerste maanden wanneer ik de auto had, toen was het echt een ramp.
EVen geprobeerd, op jouw manier, maar helaas.
Zodra ik de stekker erin steek terwijl de planning pas op vanavond 21 uur staat, gaat het ding gewoon laden.
Dat zie ik in het dashbord, waar 10/10 A staat aangegeven (begrensd op 10A ingesteld), en aan de energiemeter binnen waar gewoon inderdaad zo'n 2,5 kW wordt gemeten als actueel verbruik met slechts wat verlichting koelkasten en een TV aan.

Naja, is maar een testje.
Ik krijg binnen 4-6 weken een laadpaal in de tuin en ben vast via een granny wat aan het experimenteren met dit soort instellingen.
Daarom ook die beperking op 10A, in een WCD die direct op een groep van de meterkast zit. Wel veilig houden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jij kon toch door die politieagent niet voor je huis (openbaar) parkeren beste @ron65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-06 17:53
ron65 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:49:
[...]

EVen geprobeerd, op jouw manier, maar helaas.
Zodra ik de stekker erin steek terwijl de planning pas op vanavond 21 uur staat, gaat het ding gewoon laden.
Dat zie ik in het dashbord, waar 10/10 A staat aangegeven (begrensd op 10A ingesteld), en aan de energiemeter binnen waar gewoon inderdaad zo'n 2,5 kW wordt gemeten als actueel verbruik met slechts wat verlichting koelkasten en een TV aan.

Naja, is maar een testje.
Ik krijg binnen 4-6 weken een laadpaal in de tuin en ben vast via een granny wat aan het experimenteren met dit soort instellingen.
Daarom ook die beperking op 10A, in een WCD die direct op een groep van de meterkast zit. Wel veilig houden zeg maar.
Bij mij werkt het via de laadpaal meestal goed maar net niet altijd, soms gaat ie dus direct laden terwijl hij pas s'nacht zou moeten starten. Kan dan de laadpaal via de eigen app uitzetten dat werkt een stuk betrouwbaarder. Betekent dus dat ik elke keer na het inpluggen even kijk in de meter hoeveel er gebruikt wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:11:
Jij kon toch door die politieagent niet voor je huis (openbaar) parkeren beste @ron65?
Dat is zeker waar!

Maar het probleem heeft zichzelf sinds een week of 2 voor een deel opgelost, meneer heeft ook een PHEV gekocht. Nu zegt onze gemeente dat je nuj mag laden over de stoep, NIET over openbaar groen, ALLEEN als er een rubber mat ligt die op zichzelf niet hoger is dan 5 mm, niet langer dan 10 m! en volledig met die rubber mat (met antislip profiel en geelzwart gestreepte randen) moet zijn overdekt.

Hij heeft er sch**t aan, een snoer van 30 m1, vanuit zijn tuin over de stoep. Daar afgedekt met een kabelkoker met klapdeksel (dis nu juist verboden zijn omdat ze rollators e.d. hoinderen), over het openbaar groen (wat niet mag, is expliciet vermeld) ca 20 m1 en dan nog een stoepje zonder afscherming zijn auto in.

Ik vind het eigenlijk wel prima, want sinds die tijd staat zijn auto ineens wél dagelijks voor zijn eigen deur, alleen zal eind maart die oldtimer met hoes wel weer uit de stalling komen en die staat dan weer uiteraard bij mij. Alleen is de plek ernaast (het zijn 2 plekken) nu veel vaker vrij doordat hij aan de overkant staat te laden.
En daar gok ik een beetje op, die tweede plek is wel een plek waar je liever niet staat omdat er een boom over hangt waar ontiegelijk veel vogelvuil uit regent, maar dat is dan maar jammer.

Mocht hij alsnog gaan lopen klieren, dan kan hij kiezen: ofwel ik ga zijn laadsituatie bij de handhaving aankaarten (en dat verliest hij gegarandeerd), of hij laat mij met rust en ik hem dus ook.
Ik heb daarin overigens mijn directe buren al mee, die kwamen zelfs met dit idee. Ze zijn hem ook best wel zat ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
ron65 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:55:
[...]

Dat is zeker waar!

Maar het probleem heeft zichzelf sinds een week of 2 voor een deel opgelost…
We zijn allemaal blij voor je, @ron65 (ontopic, en ook voor je XC40..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
LaborGardens schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er bij mij anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xky2BgKbdGgbjkc1MIAVHKqRZHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cLNwR4krbDiF1YqmgCXSr5h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoDoCg5qRi2JoS-DskwJ1qMqbbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsKSxfDkErZgVQwqJJOSt24V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:02:
[...]

We zijn allemaal blij voor je, @ron65 (ontopic, en ook voor je XC40..) :)
We dwaalden af nadat ik naar de laadplanning van de XC40 vroeg inderdaad ;)

Vraag me af hoe lang het goed blijft gaan overigens, als de gemeente over enkele maanden weer met de automatische maaier door het gras gaat terwijl zijn snoer er ligt... ......

Intussen nogmaals met de laadplanning geprobeerd, op allerlei manieren, maar die lijkt niet effectief.
Ik zal het later deze week nog weer eens proberen.

Maar als het ook via de laadpaal kan straks, dan is dat een optie.
Wel raar dat zo'n functie bij veel mensen slecht werkt, en bij anderen weer helemaal goed.
En dat is wel bij meer functies in de software zo.
Overigens was het systeem vanochtend tergend traag, ik was al 4 straten verder toen maps pas de juiste locatie aangaf en ook in de app wordt weer de locatie aangegeven voor de auto waar deze gisteren stond.
En dat op beide GSM's, dus ik denk dat het weer Volvo-server sided is dat het misgaat.
En dat gebeurt vaak als er een week tot drie weken later een update aankomt, hebben meerdere hier opgemerkt

[ Voor 63% gewijzigd door ron65 op 18-02-2024 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:17:
[...]

We dwaalden af nadat ik naar de laadplanning van de XC40 vroeg inderdaad ;)

Vraag me af hoe lang het goed blijft gaan overigens, als de gemeente over enkele maanden weer met de automatische maaier door het gras gaat terwijl zijn snoer er ligt... ......

Intussen nogmaals met de laadplanning geprobeerd, op allerlei manieren, maar die lijkt niet effectief.
Ik zal het later deze week nog weer eens proberen.

Maar als het ook via de laadpaal kan straks, dan is dat een optie.
Wel raar dat zo'n functie bij veel mensen slecht werkt, en bij anderen weer helemaal goed.
En dat is wel bij meer functies in de software zo.
Overigens was het systeem vanochtend tergend traag, ik was al 4 straten verder toen maps pas de juiste locatie aangaf en ook in de app wordt weer de locatie aangegeven voor de auto waar deze gisteren stond.
En dat op beide GSM's, dus ik denk dat het weer Volvo-server sided is dat het misgaat.
En dat gebeurt vaak als er een week tot drie weken later een update aankomt, hebben meerdere hier opgemerkt
Vanochtend was er bij mijn auto ook sprake van een wat trage opstart van het systeem maar ik zag later dat er weer allerlei apps een update hadden binnen gekregen. Ik vermoed dat dat de oorzaak was want het werkte iets later (1 minuut?) weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
timhtc schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:25:
Wireless Apple CarPlay adapters zij van de bulky kastjes tot ik deze tegen kwam op Ali, iemand hier ervaring mee: https://a.aliexpress.com/_Ev3hzdP
Ook benieuwd naar! Elke keer je telefoon met draad koppelen is toch niet meer van deze tijd..?

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:18
Mga1600 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:58:
[...]

Vanochtend was er bij mijn auto ook sprake van een wat trage opstart van het systeem maar ik zag later dat er weer allerlei apps een update hadden binnen gekregen. Ik vermoed dat dat de oorzaak was want het werkte iets later (1 minuut?) weer prima.
Idem hier.. wit vlak op de bestuurdersdisplay en GM was nog aan het opstarten... na een minuutje (500m verder) was het allemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hakuna_Matata schreef op maandag 19 februari 2024 @ 06:07:
[...]

Ook benieuwd naar! Elke keer je telefoon met draad koppelen is toch niet meer van deze tijd..?
Neen, maar dan heb je ten minste geen lag, terwijl dergelijke devices, duur of goedkoop allemaal een vertraging hebben. Ik steek hem dan aan de kabel, want mijn iPhone moet toch laden.. die draadloze laadpad ligt bij mij uit, want deze dient tot niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]

Slorpt CarPlay ook niet 'n hoop batterij? Ik zie bij Android veel mensen afstappen van wireless AA omdat het batterij zuipt. Ik laad persoonlijk meestal m'n telefoon op in de auto, 35 min 's morgens naar het werk en 35 min 's avonds na het werk, zo moet ik amper elders laden behalve in het weekend (en thuiswerk dagen). Als ik die 35 min wireless zou doen kom ik bijna elke keer thuis met 'n lege batterij en gezien m'n telefoon in de auto toch op dezelfde plaats zit vind ik het ideaal om 'm daar te laden. Alleen voor de korte ritjes zou het handig zijn, maar dan gebruik ik meestal geen navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vanochtend met de granny iets vreemds.
Ik ben wat aan het testen met timers e.d. vooruitlopend op de komende laadpaal.
eenmaalig op eigen kosten (eigen stroom die niet vergoed wordt nog) war bijladen kan geen kwaad om wat meer feeling hiermee te krijgen ;)
Gisteravond heb ik de stroom op 6A beperkt, ik wil niet snachts ineens een oververhit snoertje hebben. Er zit een 5 m1 3x2,5 mm2 verlengsnoer tussen nog, die kan 5 kW hebben maar ik blijf voorzichtig.

Gisteravond trekt mijn vrouw echter gewoontegetrouw de stekkers en adapters uit, en daarbij ook mijn snoer voor de granny.. Foei :)
Ik steek hem er weer in, niets aan de hand, gaat gewoon laden weer.
Vanochtend wil ik hem opschroeven naar 12A, maar in de bestuurdersdisplay blijft de instelling 6A. Dus in het laad-instellingen scherm stond 12A, in de besturudersdisplay werd dit niet overgenomen.

Laadstekker eruit gehaald, auto afgesloten, na 10 min geopend en laadstekker er weer in, probleem bleef.
Toen heb ik hem in de auto op 32 gezet, maar hij bleef met 6A laden. En dat was ook werkelijk zo, want dat kon ik aan mijn actuele gebruik zien.
Toen (de granny zelf is toch op 13a begrensd) de zaak op 32 laten staan, binnen de stekker eruit getrokken, even gewacht en weer erin gestoken zonder de stekker uit de laadpoort van de auto te halen.
En dat werkte, nu reageert de bestuurdersdisplay weer op de instelling in het laadscherm.
Kennelijk kan in verkeerde volgorde aan of afkoppelen daar storing veroorzaken.
Op diezelfde manier kon ik de storing ook weer verhelpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Neen, maar dan heb je ten minste geen lag, terwijl dergelijke devices, duur of goedkoop allemaal een vertraging hebben. Ik steek hem dan aan de kabel, want mijn iPhone moet toch laden.. die draadloze laadpad ligt bij mij uit, want deze dient tot niks.
De draadloze laadpad doet wel iets, maar dat gaat gepaard met flinke warmte ontwikkeling in pad en apparaat.
Laatst na een rit van een uur was de telefoon zo heet dat ik me zelfs zorgen begon te maken, maar aan lading was er amper wat bijgekomen (gsm display had niet aangestaan onderweg).
Ik ga hem ook afschakelen, snoertje werkt beter inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ron65 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:50:
[...]

De draadloze laadpad doet wel iets, maar dat gaat gepaard met flinke warmte ontwikkeling in pad en apparaat.
Laatst na een rit van een uur was de telefoon zo heet dat ik me zelfs zorgen begon te maken, maar aan lading was er amper wat bijgekomen (gsm display had niet aangestaan onderweg).
Ik ga hem ook afschakelen, snoertje werkt beter inderdaad
Conclusie: doet niks, behalve een eitje op koken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Conclusie: doet niks, behalve een eitje op koken... :P
ik heb al geprobeerd er mijn koudgeworden koffie mee op te warmen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ron65 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:16:
[...]

ik heb al geprobeerd er mijn koudgeworden koffie mee op te warmen 8)7
Daar heb ik een Ember tas voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

[...]

Heb hem besteld, over twee weken een update.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 08-07 15:18
nujtrug schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:08:
Wat zijn jullie ervaringen met de all seasons banden? Ik heb deze nu een jaar, 25xxx kilometer en merk dat ze al bijna volledig op zijn. Nu begrijp ik waarom ik tijdens de sneeuw een paar weken geleden veel minder vertrouwen had dan een jaar daarvoor.

XC40 P6 MY23 19”, dus ik geloof dat het Michelin’s zijn.
Ondertussen zit ik bij de bandencentrale. Ze halen net mijn voorbanden er af en zien dat deze enkel langs de buitenkant versleten zijn. Binnenkant zag er nog ok uit. Zou het gevolg zijn van slechte uitlijning volgens hen. Dan ga ik er van uit dat ze in Gent iets niet goed hebben gedaan.

Ze gaan nu de banden vervangen en uitlijnen. De vraag is dan of ik vanaf nu last ga hebben van het trillende stuur bij snelheden rond 100km/uur :?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27
[...]
Wat een probleem! Ik heb een usbsnoertje standaard in de auto liggen en met het tegenwoordige usb-c koppel ik, desnoods met de ogen dicht, binnen 2 seconden de telefoon.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
ron65 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:52:
[...]

ik had op timer preconditioning ingeschakeld, vanochtend stapte ik in een warme wagen, achterruitverwarming stond netjes aan (ging automatisch mee) en de stoel en stuurverwarming gingen aan op moment dat ik instapte en de auto aanzette.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgJL2KBu7P4X9Qe_y4ftnGS5eFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ak5PptDmOHObwdH2TvFCGuLA.jpg?f=fotoalbum_large

Via het icoon van de blazer op het hoofdscherm kan je via de 3 puntjes rechtsbovenaan je zetel/stuurverwarming aanzetten voor het voorverwarmen

https://www.volvocars.com...rwiel%20verwarming&page=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

GeFke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:48:
[...]

[Afbeelding]

Via het icoon van de blazer op het hoofdscherm kan je via de 3 puntjes rechtsbovenaan je zetel/stuurverwarming aanzetten voor het voorverwarmen

Yep, welbekende instelling, ik wijzig hem af en toe. Zoals nu staat hij voor stuur en stoel op laag, bij vorst zet ik ze wel eens op midden. Deze instellingen gaan in zodra je instapt.

Maar die discussie waar je aan refereert ging om wat anders, het ging er om: verwarmt het stuur en de stoel voor tijdens het preconditioneren?
Mijn test met een IR camera geeft mij heel sterk de indruk dat het stuur heel licht wordt voorverwarmd, zodat de echte kou er al uit is, tijdens het preconditioneren, en pas echt gaat verwarmen zodra je instapt wat dan sneller gaat omdat de echte kou er al uit is. Idem voor de stoel en zelfs bijrijders stoel.

Want die staat uit, ook in dat scherm van jou, maar was toch voorverwarmd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmZtbR49fLWSAd_g3YZL0vhDo8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mQnSVcrNbFylghOWFL0Vf5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:04
ron65 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:50:

Ik stel de timer in en sla dat op.
Vaak vergeet ik dan de timer AAN te zetten (het schuifje)

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:53:
[...]

Ik stel de timer in en sla dat op.
Vaak vergeet ik dan de timer AAN te zetten (het schuifje)
Ook naar gekeken.
ENfin, auto is nu vol, morgen flinke rit (totaal 260 km) te gaan, en dan overmorgen 420 km.
Dat wordt dus weer snelladen komende dagen.

Verder wacht ik nu de plaatsing van de laadpaal af, alles wat ik daarmee laad wordt vergoed straks, zoals ik nu bezig was is eigen kosten ;)
Als die er is gaan we wel weer verder experimenteren hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
GeFke schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:48:
[...]

[Afbeelding]

Dat heeft helaas niets met het voorverwarmen te maken, maar dat bepaalt het standaard gedrag bij het instappen in de wagen. Ik heb al met die settings zitten spelen maar heeft geen invloed op het voorverwarmen (XC40 MY23).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:04
Voor de API knutselaars onder ons: Deze zat in mijn email...
Upgrade now for improved functionality and performance with Version 2 of our Connected Vehicle API.

*Important Notice: Deprecation of Connected Vehicle API Version 1 and Migration notice to* Connected Vehicle API Version 2

Dear Developers,

We want to inform you that the Connected Vehicle API Version 1 will be deprecated and removed from our portal on April 30, 2024.

As you may know, we're continuously striving to improve our services and enhance your experience with our developer portal. In line with this commitment, we are excited to announce the availability of the latest version, Version 2, of our Connected Vehicle API.

Please transition to Version 2 for improved functionality and performance. Explore the latest features here
( https://developer.volvocars.com/apis/co ... /overview/ ).

Connected Vehicle API V2.0 ( https://developer.volvocars.com/apis/co ... /overview/ )

If you need assistance, our support team is here to help - please feel free to get in touch with us at developer.portal@volvocars.com.

Thank you for your cooperation.

Best regards,

Volvo Cars Developer Portal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
En een nieuwe Volvo Cars app voor iOS, versie 5.36.1, ik zie niet onmiddellijk iets nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
RigolleM schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:09:
[...]

En een nieuwe Volvo Cars app voor iOS, versie 5.36.1, ik zie niet onmiddellijk iets nieuw.
daar zitten vast ook drivetrain improvements in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
Ik hoop dat dit dit wat gaat uitmaken:

De prestaties van de auto bij lage snelheden, zoals in files of bij heuvel-op rijden, zijn verbeterd (alleen voor auto's van modeljaar 2024).

Want ik merk in de file bij lage snelheden van 0 to 5 km/h altijd een lichte trilling in de aandrijving. Hopelijk wordt dat daarmee verholpen.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
[...]

Ik heb sinds de laatste app update het gewicht van mijn auto erin staan. Dat is het enige wat bij mij verandert is zover ik kan zien... (5.776 lb. Redelijk zwaar jochie die C40)

[ Voor 5% gewijzigd door tovertover op 19-02-2024 17:54 ]

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
tovertover schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:53:
[...]

Ik heb sinds de laatste app update het gewicht van mijn auto erin staan. Dat is het enige wat bij mij verandert is zover ik kan zien... (5.776 lb. Redelijk zwaar jochie die C40)
Dat is toelaatbaar gewicht, niet het rijklaar gewicht. En je kunt in de app ook voor metrische aanduiding kiezen….

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 19-02-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:55
tovertover schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:53:
[...]

Gewicht stond er in de 5.36.0 ook al in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Sinds afgelopen vrijdag ineens last van slechte DAB ontvangst, nooit eerder last van gehad. Beide resets heeft niet geholpen. Meer mede Tweakers last van (gehad) en wat kan ik er eventueel aan doen om het te verhelpen? Verder nog steeds een top auto...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 19:42
[...]

Ben heel benieuwd of ze eindelijk de zomer/wintertijd bug opgelost hebben met de ingestelde klimaat timers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:04:
[...]

Dat is toelaatbaar gewicht, niet het rijklaar gewicht. En je kunt in de app ook voor metrische aanduiding kiezen….
Bij mij staat de instelling op metrisch maar evengoed staat het gewicht in pond.

Is maar triestig met de laatste OTA's, weinig vernieuwends...

Dat roadmap lijstje dat hier onlangs werd gepost is bij deze al ontkracht, maar dat verrast niemand hier denk ik:

Update 2.14.0
Adaptive Cruise Control improvements for better responsiveness in heavy traffic conditions.
New feature for automatic seat position adjustments based on the driver's profile.

[ Voor 29% gewijzigd door Largamelion op 19-02-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
DPPSchoenmaker schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:18:
Sinds afgelopen vrijdag ineens last van slechte DAB ontvangst, nooit eerder last van gehad. Beide resets heeft niet geholpen. Meer mede Tweakers last van (gehad) en wat kan ik er eventueel aan doen om het te verhelpen? Verder nog steeds een top auto...
Ik heb dat ook een beetje... Maar ik wijt dat aan het feit dat ik op Terschelling ben. Kan me voorstellen dat de DAB dekking daar minder is...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

AH, zie daar, dat verklaart de gekke app dingen laatste week en de traagheid van de autosoftware. Doorgaans een voorbode van een update. en ja hoor :-)

Nu zien dat ie ook echt wordt uitgerold, ben benieuwd. 2.13.3 is ook niet doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Naamgeving: de XC40 gaat EX40 heten en de C40 wordt EC40. Zie bijvoorbeeld https://www.volvocars.com...token=3414333540042854701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:48:
Naamgeving: de XC40 gaat EX40 heten en de C40 wordt EC40. Zie bijvoorbeeld https://www.volvocars.com...token=3414333540042854701
Ik snap niet dat ze dit niet van in het begin hebben gedaan voor de full electrics, had veel duidelijker geweest. Nu kan je bijna enkel het verschil zien door de positie van de laadklep en het frontpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Largamelion schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:47:
[...]
Ik snap niet dat ze dit niet van in het begin hebben gedaan voor de full electrics, had veel duidelijker geweest. Nu kan je bijna enkel het verschil zien door de positie van de laadklep en het frontpaneel.
Sowieso vind ik het een vreemde zet om de XC40 te hernoemen naar EX40. Het EX platform is van basis af aan volledig elektrisch ontwikkeld, zie de EX30. De XC40 was van oorsprong een benzineauto waar een electromotor ingehengeld is. Heel andere aanpak dus. Ik had eerder verwacht dat Volvo tzt een echte EX40 zou ontwerpen, elektrisch van scratch af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Wel bijzonder. Je kunt op die site kiezen tussen xc40 en ex40. Alles lijkt identiek (zelfs de foto’s), behalve dat je voor de ex40 in de configurator ook voor de “twin motor performance” kan kiezen waardoor je 25kw meer vermogen hebt.

Lijkt haast of er per abuis wat content te vroeg live staat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-07 22:44
Leuk, nice catch!
Dit zou wel eens dé wijziging voor MY 2025 kunnen zijn. Nieuwe modeljaren gaan bij Volvo vaak vanaf week 17 in de productieplanning/ zijn vanaf dan te bestellen.
Het lijkt dat Egypte de nieuwe site te vroeg heeft gereleased.

Ik vind het wel fraai dat de puur elektrische modelvarianten vanaf MY 2025 allemaal duidelijk aan hun typenaam te herkennen zijn.

Een volledig nieuwe EX40 (of EX50?) komt vast wel, maar dat duurt nog een paar jaartjes verwacht ik. De C40/EC40 komt pas net een paar jaar kijken en die ‘moet’ dus ook nog even wat langer mee voordat die EOL is.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 19:48
DPPSchoenmaker schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:18:
Slecht ontvangst, ik heb nog nooit goed ontvangst gehad met een Volvo. Ik rijd al sinds 2018 met DAB+ in mijn diverse Volvo's en heb echt nog nooit fatsoenlijk ontvangst gehad. Hier in de Noordkop is het dan ook vaker stil in de auto dan dat ik bereik heb. De dealer zegt er niets aan te kunnen doen en dat het met een software update opgelost gaat worden :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Mga1600 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:48:
Goed gevonden. Ik snap de logica, maar vind het niet logisch hem te gaan hernoemen. Het is overigens de site van Volvo Egypt.

De elektrische XC40 heeft al zoveel namen gehad, P6/P8, Single / Twin Engine, Recharge Pure Electric Single / Single Extended Range / Dual, is het dan marketing technisch slim om er nu een volledige nieuwe naam tegenaan te gooien? Na de midcycle facelift van vorig jaar? Voor consumenten (behalve wij tweakers O-) ) is het verwarrend, en probeer dan over 5 jaar maar eens een gebruikte op autoscout te vinden. Waar moet je in godsnaam op zoeken?

En een black edition
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOXMVF-Cy-cLN8nq1lXJWsT8KS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoRLMoao8w6L8HMEIHEgCHOC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door caspervc op 20-02-2024 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
tdkvolvo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:18:
[...]

Gewicht stond er in de 5.36.0 ook al in
Was ook mijn gedacht... maar begon aan mezelf te twijfelen, dus geen reactie hierop gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 14:04
Largamelion schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:49:
[...]
Bij mij staat de instelling op metrisch maar evengoed staat het gewicht in pond.
Zelfde hier, wagengewicht in lbs maar app is ingesteld om alles in metrisch weer te geven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 12:31

Lancer

What the......

Microkid schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:50:
[...]

Sowieso vind ik het een vreemde zet om de XC40 te hernoemen naar EX40. Het EX platform is van basis af aan volledig elektrisch ontwikkeld, zie de EX30. De XC40 was van oorsprong een benzineauto waar een electromotor ingehengeld is. Heel andere aanpak dus. Ik had eerder verwacht dat Volvo tzt een echte EX40 zou ontwerpen, elektrisch van scratch af aan.
De XC40 is van meet af aan ontworpen als platform voor benzine en elektrisch. De ontwikkelcyclus van de elektrische was veel langer, waardoor deze later op de markt verscheen. Ik kreeg rond de intro van de XC40 al een voucher waarmee ik voorrang had bij de productie van een elektrische XC40. Dat voucher was al lang en breed verlopen toen de elektrische variant bestelbaar werd.

Ja, de XC40 heeft een paar nadelen tov auto's die ontworpen zijn voor alleen maar een elektrische variant, maar de XC40 is wel van meet af aan bedoeld geweest als elektrische auto.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Lancer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Ja, de XC40 heeft een paar nadelen tov auto's die ontworpen zijn voor alleen maar een elektrische variant, maar de XC40 is wel van meet af aan bedoeld geweest als elektrische auto.
Ik zie het als hybride: benzine en elektrisch. Als het echt ontworpen was als elektrische auto, hadden ze vast een vlakke vloer toegepast ipv de bekende tunnel. Daarom dat ik stilletjes hoop dat de EX40 een puur elektrisch ontworpen auto wordt met vlakke vloer enz. We gaan het meemaken, ooit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
caspervc schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:21:
[...]
Het is overigens de site van Volvo Egypt.
Zou alleen niet weten wat je in Egypte met zo'n auto moet doen. Afgelopen zomer nog een weekje in Hurghada geweest. Nergens een laadpaal te beginnen. En om van de ene stad naar de andere te komen moet je enorme afstanden door de woestijn afleggen, met onderweg een slecht mobiel netwerk...

ik zou het niet aandurven om daar electrisch te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Microkid schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:44:
[...]

Ik zie het als hybride: benzine en elektrisch. Als het echt ontworpen was als elektrische auto, hadden ze vast een vlakke vloer toegepast ipv de bekende tunnel. Daarom dat ik stilletjes hoop dat de EX40 een puur elektrisch ontworpen auto wordt met vlakke vloer enz. We gaan het meemaken, ooit ;)
Die tunnel vindt je ook terug in de PS2, want die maakt gebruik van hetzelfde CMA platform, waar de XC40 ook op staat. PS2 is nog als benzine noch als hybride op de markt gezet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Microkid schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:44:
[...]

Ik vind dus zo weinig meerwaarde zitten in die vlakke vloer... Hoe vaak zit je met 3 (half)volwassenen achterin? En je kan je voeten toch ook aan de beide zijkanten zetten? Zo deden wij het vroeger altijd. Ik heb liever een tunnel dan (en dat zie je tegenwoordig heel vaak in ev's) een te hoge vloer tov vd bank. Maar in tests wordt er altijd afgerekend op een tunnel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Microkid schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:50:
[...]

Ben ik met je eens en de naam nu wijzigen zonder het model grondig aan te passen, zou ik nog onlogischer vinden. Ze hadden er ook (X)C40e ofzo van kunnen maken, maar gewoon iets om duidelijk te maken dat het een volledig elektrische wagen is had beter geweest imo.

Gisteren nog eens achteruit op m'n oprit gereden in het donker en je ziet werkelijk niets in de spiegels en 360° camera, echt irritant. Enige wat helpt is af en toe de rem induwen om zo met het remlicht wat licht te schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RigolleM schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:53:
[...]

Die tunnel vindt je ook terug in de PS2, want die maakt gebruik van hetzelfde CMA platform, waar de XC40 ook op staat. PS2 is nog als benzine noch als hybride op de markt gezet ;)
en precies daarom zou het wel cool zijn als ze 'm op een platform zetten wat niet gedeeld wordt met een platform waarop ook benzine (of in het begin zelfs diesel) auto's gemaakt worden...

Ik snap zelf niet helemaal waarom ze 'm niet opnieuw uitbrengen op de SEA2 platform waarop ook de EX30 staat. Die is geschikt tot wielbasis 2900mm, dus past volgens mij ook de XC40 op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-07 12:13
Largamelion schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:47:
[...]
Nu kan je bijna enkel het verschil zien door de positie van de laadklep en het frontpaneel.
En de 1 cm bredere banden achteraan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 08-07 15:18
madhondt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:50:
[...]

En de 1 cm bredere banden achteraan 8)
Ja die banden achteraan maken het toch wel een dikke wagen, staat lekker breed zo 8)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:32
Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:59:
[...]
Ik snap zelf niet helemaal waarom ze 'm niet opnieuw uitbrengen op de SEA2 platform waarop ook de EX30 staat. Die is geschikt tot wielbasis 2900mm, dus past volgens mij ook de XC40 op...
Dat zullen ze ooit wel doen, ontwikkeling kost een berg geld en tijd. Ik veronderstel dat ze nu eerst andere modellen prioritseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Komt er dan een terugroepactie om de badges aan te passen :*). Of doen ze dat bij onderhoud? Of blijven ze er af bij de bestaande modellen...

Die all black edition klinkt wel heel nice.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 20-02-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Performance Pack wordt dus ook leverbaar op de huidige XC40 (de twin)...da's nog wel een aardige voor de mensen die hier van pk's houden en een twin engine hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:43

TD-91

XC40 P8

Kammika schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:13:
Performance Pack wordt dus ook leverbaar op de huidige XC40 (de twin)...da's nog wel een aardige voor de mensen die hier van pk's houden en een twin engine hebben...
Helaas alleen 2024 modellen als ik het goed lees.
Pagina: 1 ... 230 ... 325 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"