Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
DrBOB101 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Navigeren naar contacten werkt beperkt. Ik ben nog wat aan het testen. Zo heb ik bijv. "werk [naam]" ingesteld voor het werk van m'n vrouw. Dat pikt Google Assistent.

Met iedereen die het kan betalen om in een Volvo XC40, of het nou via (private) lease of koop is, te rijden heb ik financieel geen medelijden mee ;)
Ja zoals @NielsHarley hieronder zegt gaat het met de voice command nog niet goed. Maar met het zoeken binnen maps wel. Dus zoek daar met het toetsenbordje op "opa en oma" en dan herkent ie vrij snel je contact met bijbehorende adres. Wel even je google contacten up to date hebben...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:05
NielsHarley schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:17:
[...]

Goed initiatief die verbeteringen en in Google maps is het al mogelijk om op naam te navigeren als je je contacten goed ingesteld hebt staan in Google maps

https://support.google.co...20uw%20Google%20Contacten.
Dat ga ik eens testen dan. Wel idioot dat het niet gewoon werkt voor de contacten die hij al toont in GM want als je die aanklikt navigeert hij er wel naartoe, maar als je zegt 'hey Google, rij naar naam contact' dan zegt hij dat hij het niet vindt 7(8)7.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Largamelion schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:06:
[...]
Dat ga ik eens testen dan. Wel idioot dat het niet gewoon werkt voor de contacten die hij al toont in GM want als je die aanklikt navigeert hij er wel naartoe, maar als je zegt 'hey Google, rij naar naam contact' dan zegt hij dat hij het niet vindt 7(8)7.
Ja ook 50% van de tijd als je zegt bijv "speel het album Nevermind van Nirvana af op Spotify" dat ie youtube music nodig heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:08
Auto blijft in de app op mijn werk staan. Reset van de app, uitloggen in de app en opnieuw koppelen met de auto, reset van infotainment maakt niks uit. Ritregistratie werkt wel normaal. Andere met hetzelfde?

Ook nog geen update overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 24-01-2024 22:15 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
caspervc schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:01:
[...]

Ja zoals @NielsHarley hieronder zegt gaat het met de voice command nog niet goed. Maar met het zoeken binnen maps wel. Dus zoek daar met het toetsenbordje op "opa en oma" en dan herkent ie vrij snel je contact met bijbehorende adres. Wel even je google contacten up to date hebben...
Ik bedoelde dus dat dat met voice (beperkt) wel werkt. Als ik zeg: Hey Google, navigeer naar werk 'naam', voert Google dat netjes uit.
Voor de duidelijkheid: "Hey Google, navigeer naar huis" of "Hey Google navigeer naar werk" werken daarnaast met andere adressen.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Ik rij inmiddels ongeveer anderhalf jaar in mijn MY23 ultimate. In de tussentijd is mijn functie omhoog gegaan waardoor ik nog een tree hoger mag leasen (ik geloof 1150 budget). Volvo is sinds kort uitgesloten, VAG was dat al...het is enkel Mercedes, bmw, stellantis, Toyota of Hyundai. Zelfs met dat budget zou ik niet weten wat een "betere" optie zou zijn straks. Tegen die tijd misschien wel, maar ik vind dit vooralsnog verreweg de beste EV binnen bovenstaande opties. Helemaal als je ook nog af en toe een aanhanger van 1000+ wilt trekken is er maar bar weinig. Ik denk dat ik deze zo lang als ze toestaan blijf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:34
Juancho schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:50:
Je bedoelt verplicht vanuit je eigen werkgever om een eigen laadpaal te hebben? Ookal heb je geen oprit? Dus dan moet je werken met een kabel + goot over bijv. een voetpad wat lang niet iedere gemeente goed vindt. Als ik wel een eigen oprit zou hebben en mijn werkgever zou verplichten een eigen paal te hebben, prima, dan regelen en betalen ze dat maar. Als je zoiets verplicht, net zoals EV rijden wilt verplichten zal je als werkgever over de brug moeten komen. Maar ik denk eerder dat je bedoelt dat EV rijden verplicht is geworden? :)

Ik verwacht niet dat men van 11kW afstapt om eerlijk te zijn. Langzamer laden betekent dat auto's langer aan de openbare palen staan in de wijk wat weer betekent een nog groter te kort aan mogelijkheden om je EV op te laden. Hier gaat het relatief netjes in de wijk, auto vol = redelijk snel weg halen. Behalve de mensen die de auto er savonds wat later neer zetten den nacht laten staan. Ik zelf laad, als het thuis moet, vaak vanuit het werk tot een uurtje of 10. Dan haal ik de auto er weer af en zit er genoeg in. Zou die laadpaal maar 5kW bijv. leveren...dan zou ik zeer waarschijnlijk de auto vanuit het werk tot de volgende ochtend moeten laten staan. En dat vinden de andere mensen natuurlijk niet zo fijn. En terecht.
Precies mijn werkgever verplicht EV rijden of je kiest voor de vergoeding maar daar kom ik persoonlijk vanwege afstand nooit mee uit. Een laadpaal verplichten ze niet dat zou ook vreemd zijn omdat het niet voor iedereen mogelijk is, wel is het geschreven "verplicht" je auto altijd vol te hebben of het nu via eigen laadpaal of publieke paal is.

Het zal ook niet worden dat je van 11kW afstapt, alleen er zal verwacht ik wel 22kW bijkomen echter met huidige problemen rondom het elektriciteitsnet zie ik dan niet snel gebeuren. Sneller aan de publieke paal in de wijk laden helpt inderdaad wel wat meer zoals het bij jou in de wijk gaat te bereiken.
Wel fijn dat er bij julie in de wijk zo netjes met elkaar om gegaan wordt rondom het laden, hier zie ik zelfs hybrid plug-ins de hele nacht aan de paal staan. Dan is het vaak wie het eerst komt.....

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
Ophidian schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:14:
Auto blijft in de app op mijn werk staan. Reset van de app, uitloggen in de app en opnieuw koppelen met de auto, reset van infotainment maakt niks uit. Ritregistratie werkt wel normaal. Andere met hetzelfde?

Je bedoelt qua locatie? Tja grote kans dat het weer een kwestie is van ff de auto 1 of 2 dagen zichzelf laten resetten :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 15:09
DrBOB101 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:22:
[...]

Ik bedoelde dus dat dat met voice (beperkt) wel werkt. Als ik zeg: Hey Google, navigeer naar werk 'naam', voert Google dat netjes uit.
Voor de duidelijkheid: "Hey Google, navigeer naar huis" of "Hey Google navigeer naar werk" werken daarnaast met andere adressen.
Bij mij begrijpt Google nooit wat ik bedoel met "Hey Google, navigeer naar huis", dan toont ie altijd plaatsen in de buurt die huis in hun naam hebben. Ik moet altijd "Hey Google, navigeer naar thuis" zeggen...
Misschien is er een verschil tussen de Vlaamse en Nederlandstalige Google?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:10

Dat had ik gisteren ook. Vanmorgen was het weer goed na een herstart van de app.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
StevendGraaf schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:56:
Ik rijd ook niet anders meer, maar dan op de Auto stand. Voor mij persoonlijk een mooie tussenweg tussen full pedal drive en traditioneel rijden..
De OPD autostand heb ik heel snel uitgezet. Veel te inconsequent. De ene keer remt' ie, de ander keer rolt hij weer door. Niks voor mij. Daarna op "on" gezet en niet meer uitgezet. Rijdt heerlijk. Bij mijn Ampera-e had ik ook nog pads aan het stuur die het regenereren nog net even wat krachtiger maken, maar de OPD van de Volvo is op zich krachtig genoeg. Alleen als je bijv. na het inhalen of uitschakelen van ACC het stroompedaal loslaat gaat hij ook meteen remmen, maar dat is eigenlijk alleen irritant op de snelweg vanwege de remlichten.

Om die reden had ik het liefst een knop op het stuur, of een extra modus op de versnellingshandel zoals op de Ampera-e (L-stand) dat je het naar believen aan- en uit kan zetten, net zo makkelijk als dat met de ACC kan. Maar goed, het is geen halszaak en nu staat het gewoon altijd aan en gewoon oppassen met van de ACC af gaan en iets spelen met het gas om te voorkomen dat de remlichten gaan branden en mensen wellicht denken dat je na het inhalen een brakechek op ze uitvoert...

Voor de rest echt een heerlike auto en eerst had ik bij preconditionen dat niet het stuur en de stoelen warm werden, maar bleek in het menu dat automatische stoel- en stuurverwarming uit te staan. Na det te hebben aangezet werd ook het stuur warm na een precondition sessie.

Ook ervaar ik de lichte vibratie bij het met vol vermogen optrekken wat ik van andere MY24 gebruikers hier ook lees. Het is niet ernstig of zo. Het zal wel een produkteigenschap zijn denk ik. Getril in het stuur bij 100-120km/u heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility

Dat had ik in het begin ook toen ik de auto afgelopen vrijdag had opgehaald. Alles was gekoppeld, maar werkte de locatie niet en stond de auto volgens de app nog in Hoogeveen, waar ik hem had gekocht. Ook werkte de remote functies niet. Eenmaal een dag gewacht en werkte alles weer.

Vanmorgen had ik een route op mijn iPhone voorbereid met GM en deze naar mijn auto gestuurd, maar die stond niet in de navigatie klaar toen ik de auto in stapte. Pas later toen ik al reed kreeg ik een melding dat ik nu "on line" was. Welllicht was dat de reden en komt de auto niet zo snel online o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 25-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bedankt voor al jullie input. Ik ga volgende week even de lijst opmaken en deze volgende week vrijdag opsturen. Mocht je alsnog extra punten hebben, laat het me nog even weten. Liefst in PM want dat is wat handiger omdat ik anders pagina's terug moet lezen ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Vulcan750 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Als je eenmaal gewend bent aan OPD, dan wil je echt niet meer zonder!
Niet mee eens! Ik vind het vreselijk.
Porsche is er overigens helemaal geen dan van omdat het in de praktijk meer energie kost ( in tegenstelling tot wat iedereen denkt) dan rijden met 2 pedalen.

Twee keer zoveel verlies’

Martin Reichenecke is de manager van de onderstel-afdeling bij Porsche. Hij gelooft niet in one-pedal driving en hij laat de auto liever uitrollen: ‘Dit is een efficiëntere manier van rijden, omdat het de kinetische energie in het voertuig houdt’. De elektrische aandrijflijn van Porsche werkt zo dat er bijna geen weerstand is van de elektromotoren als je het rechterpedaal loslaat.

Volgens Porsche is one-pedal driving omslachtig. Eerst zet je de beweging weer om in energie, wat je daarna weer omzet in voorwaartse beweging. Het automerk is van mening dat je beter de momentum kunt vasthouden en de auto kunt laten rollen. Volgens Porsche levert one-pedal driving ‘twee keer zoveel verliezen op’.

Uiteraard remmen elektrische Porsches wel op de elektromotor als je het rempedaal gebruikt. Op dat moment worden de accu’s gewoon bijgeladen. Wel hebben de Taycans enorme remschijven en remklauwen, zodat de auto ook het volledige remvermogen kan leveren als de accu vol is en de elektromotor niet meer remt.

[ Voor 58% gewijzigd door Mga1600 op 25-01-2024 19:36 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Voor mij ook geen OPD. Onder meer vanwege tweede auto (ICE).
Klassiek gebruik van het rempedaal betekent voor mij, dat ik mijn rem-reflex behoud en tevens de controle hou over mijn remlichten.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:08
Mga1600 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Niet mee eens! Ik vind het vreselijk.
Porsche is er overigens helemaal geen dan van omdat het in de praktijk meer energie kost ( in tegenstelling tot wat iedereen denkt) dan rijden met 2 pedalen.
Dat hele verhaal gaat toch alleen op als je meer remt dan noodzakelijk? Daarbij maakt het toch niet uit of je dat met OPD of met je rempedaal doet? Als je met het rempedaal hard remt en dan gas bijgeeft, heb je hetzelfde effect. Het hele punt van OPD is juist om te doseren. Uitrollen kan ook gewoon, door je gaspedaal zo in te drukken dat je noch remt, noch gas bij geeft. Het is de truc om precies op tijd los te laten om voldoende te remmen. Dat kost wat gewenning, zeker in combinatie met de ACC. Maar inmiddels wil ik ook niet meer zonder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrBOB101
Voor mij blijft OPD met doseren en zo veel mogelijk uitrollen de fijnste instelling.
Claude schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:42:
Ik kon prima overweg met wisselen tussen de BMW i3 (altijd OPD) en Volvo V60 T3 handgeschakeld. Deze laatste een paar maanden terug ingeruild bij koop van de Volvo XC40.
Daarnaast stap ik net zo makkelijk op de motor, fiets of welk voertuig ook. Ondanks dat die allemaal anders reageren :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:21
Claude schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:42:
Klassiek gebruik van het rempedaal betekent voor mij, dat ik mijn rem-reflex behoud en tevens de controle hou over mijn remlichten.
Ik houd ook niet van opd, maar met de remlichten zit je fout. Er zit echt geen simpele remlichtschakelaar meer op het rempedaal. De remlichten gaan aan bij een bepaalde vertraging, of dat nu met of zonder opd is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:44
millerman_sf schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Het hele punt van OPD is juist om te doseren. Uitrollen kan ook gewoon, door je gaspedaal zo in te drukken dat je noch remt, noch gas bij geeft. Het is de truc om precies op tijd los te laten om voldoende te remmen. Dat kost wat gewenning, zeker in combinatie met de ACC.
Grappig, dat is juist voor mij de reden om op Auto te rijden, voor mijn rijstijl vind ik het juist lekkerder om wel uit te rollen door het gas los te laten. Persoonlijk voor iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
guido66 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:35:
[...]

Ik houd ook niet van opd, maar met de remlichten zit je fout. Er zit echt geen simpele remlichtschakelaar meer op het rempedaal. De remlichten gaan aan bij een bepaalde vertraging, of dat nu met of zonder opd is.
Ongeveer op drie kwart tussen neutraal en het eerste streepje regenereren. Als de remlichten dan branden blijven ze ook een minimale tijd branden. Als je dus weer vlug daarna op 't stroompedaal trapt blijven de remlichten toch nog een fractie van een seconde branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:49:
[...]

Bij mij begrijpt Google nooit wat ik bedoel met "Hey Google, navigeer naar huis", dan toont ie altijd plaatsen in de buurt die huis in hun naam hebben. Ik moet altijd "Hey Google, navigeer naar thuis" zeggen...
Misschien is er een verschil tussen de Vlaamse en Nederlandstalige Google?
Hahahah,, ja inderdaad...
"Hey Google, navigeer naar huis".... "Oke, ik navigeer naar Huizen"
Alleen zo jammer dat huis niet in Huizen is ;)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ron65 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Hahahah,, ja inderdaad...
"Hey Google, navigeer naar huis".... "Oke, ik navigeer naar Huizen"
Alleen zo jammer dat huis niet in Huizen is ;)
Bij mij werkt het wel. Als ik "Hey Google, navigeer naar huis" zeg, dan krijg ik keurig de route naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:18
millerman_sf schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Dat hele verhaal gaat toch alleen op als je meer remt dan noodzakelijk? Daarbij maakt het toch niet uit of je dat met OPD of met je rempedaal doet? Als je met het rempedaal hard remt en dan gas bijgeeft, heb je hetzelfde effect. Het hele punt van OPD is juist om te doseren. Uitrollen kan ook gewoon, door je gaspedaal zo in te drukken dat je noch remt, noch gas bij geeft. Het is de truc om precies op tijd los te laten om voldoende te remmen. Dat kost wat gewenning, zeker in combinatie met de ACC. Maar inmiddels wil ik ook niet meer zonder.
Volvo zegt inmiddels zelf (hier) ook dat OPD niet altijd zuinig is:
——-
Slim rijden met één pedaal

De bediening met één pedaal met regeneratief remmen is een handige en energiezuinige functie voor rijden in de stad en bij lagere snelheden.
Bij hogere snelheden, zoals op de snelweg, is het echter energiezuiniger om uit te rollen en onnodig remmen tot een minimum te beperken. Hoewel u met regeneratief remmen wat energie kunt terugwinnen, is er altijd meer energie nodig om terug te accelereren naar de voorgaande snelheid.
——-
Is dat dan wat de auto stand doet? Op mijn MY22 C40 zit die auto stand niet…

[edit] toch niet: Auto=Automatische aanpassing van de remkracht op basis van de afstand ten opzichte van de voorligger.

[ Voor 3% gewijzigd door jorisjansen3 op 26-01-2024 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
jorisjansen3 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:13:
[...]

——-

De bediening met één pedaal met regeneratief remmen is een handige en energiezuinige functie voor rijden in de stad en bij lagere snelheden.
Bij hogere snelheden, zoals op de snelweg, is het echter energiezuiniger om uit te rollen en onnodig remmen tot een minimum te beperken. Hoewel u met regeneratief remmen wat energie kunt terugwinnen, is er altijd meer energie nodig om terug te accelereren naar de voorgaande snelheid.
——-

[edit] toch niet: Auto=Automatische aanpassing van de remkracht op basis van de afstand ten opzichte van de voorligger.
En daar zou die linker (nutteloze) knop op ons stuur ideaal voor zijn. Schakelen van de OPD mode. Of nog beter, dat die knop te programeren is zoals iedereen zelf wil.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
tovertover schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:39:
[...]

En daar zou die linker (nutteloze) knop op ons stuur ideaal voor zijn. Schakelen van de OPD mode. Of nog beter, dat die knop te programeren is zoals iedereen zelf wil.
Links is niet overal nutteloos. Bij my24 zit daar het uitschakelen van het (verplichte, eu...) akoestische signaal van het (iets) te hard rijden. Eerste knop waar ik op druk als ik wegrijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
caspervc schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Links is niet overal nutteloos. Bij my24 zit daar het uitschakelen van het (verplichte, eu...) akoestische signaal van het (iets) te hard rijden. Eerste knop waar ik op druk als ik wegrijd....
kan je dat ergens in of uitschakelen? Ik heb ook een MY24 maar die van mij doet helemaal niets (of het is mij nog nooit opgevallen... dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
tovertover schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:43:
[...]

kan je dat ergens in of uitschakelen? Ik heb ook een MY24 maar die van mij doet helemaal niets (of het is mij nog nooit opgevallen... dat kan ook.
Dat gaat hier over
https://www.volvocars.com...earch=waarschuwing&page=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

——-

——-

Juist dat schakelen tussen OPD-aan en OPD-uit lijkt me levensgevaarlijk omdat je er bijvoorbeeld op rekent dat de auto remt bij gas loslaten maar in werkelijkheid gewoon doordendert. Dat, samen met het feit dat ik vaak in auto’s rij die geen OPD kennen en omdat het gebruik van OPD volgens eigen ervaring niet bijdraagt aan zuiniger rijden heb ik her definitief afgezworen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
——-

——-

Een reden des te meer om het simpel aan- en uitschakelbaar te maken. Echt jammer dst ze er geen extra mudus van hebben gemaakt op het schakelpookje zoals de "L-modus" bij de Ampera-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
tovertover schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:39:
Dit moet softwarematig toch heel simpel te realiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:47:
Juist dat schakelen tussen OPD-aan en OPD-uit lijkt me levensgevaarlijk omdat je er bijvoorbeeld op rekent dat de auto remt bij gas loslaten maar in werkelijkheid gewoon doordendert. Dat, samen met het feit dat ik vaak in auto’s rij die geen OPD kennen en omdat het gebruik van OPD volgens eigen ervaring niet bijdraagt aan zuiniger rijden heb ik her definitief afgezworen.
Het gaat mij puur voor op de snelweg. Daar vind ik OPD gewoon ongewenst, zeker ook vanwege de remlichten die met OPD heel erg nerveus snel oplichten. Ik wil gewoon niet dat degene die ik net heb ingehaald denkt dat ik een brakecheck op hem/haar doe. En ik vind het gewoon vervelend als ik op de ACC rij en net iemand heb ingehaald, de auto gaat remmen als ik weer naar de ingestelde snelheid terug wil na het inhalen. Dan zou de auto gewoon "uitrollend" weer naar de ingestelde snelheid moeten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 26-01-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 18:51
tovertover schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Het linker knopje, ik denk dat dat knopje het eerste zal zijn dat er glimmend glad gebruikt uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Venomer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Bij mij werkt het wel. Als ik "Hey Google, navigeer naar huis" zeg, dan krijg ik keurig de route naar huis.
Gisterenavond heeft het bij mij nu ook voor de eerste keer gewerkt, straf.. Precies of ze hier meelezen ;)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:03
Wordt in MY24 de resterende actieradius in km nu weergegeven in het instrumentencluster ? Of moet je daarvoor nog steeds het aparte appje op het centrale scherm openen?

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
MartijnEV schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:55:
Wordt in MY24 de resterende actieradius in km nu weergegeven in het instrumentencluster ? Of moet je daarvoor nog steeds het aparte appje op het centrale scherm openen?
De actieradius wordt op alle modellen weergegeven. Het is via een OTA toegevoegd een tijd geleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:18:
[...]

Het gaat mij puur voor op de snelweg. Daar vind ik OPD gewoon ongewenst, zeker ook vanwege de remlichten die met OPD heel erg nerveus snel oplichten. Ik wil gewoon niet dat degene die ik net heb ingehaald denkt dat ik een brakecheck op hem/haar doe. En ik vind het gewoon vervelend als ik op de ACC rij en net iemand heb ingehaald, de auto gaat remmen als ik weer naar de ingestelde snelheid terug wil na het inhalen. Dan zou de auto gewoon "uitrollend" weer naar de ingestelde snelheid moeten gaan.
Dat gaat echt gewoon prima met OPD aan, zolang je het rechtervoetje maar goed fijn weet te doseren.
Gaan ook je remlichten niet branden bij rustig vaart minderen.
Maar als je na inhalen ineens de voet een flink stuk licht om vaart terug te nemen, ja dan remt hij en gaan ook de remlichten branden.

Ik heb OPD altijd aanstaan, en nog nooit problemen gehad met normaal rustig vaart terugnemen na inhalen. Sterker, je kunt ook met OPD aan de auto heel geleidelijk laten uitrollen.
Neem maar eens iets gas terug, tot de balk in je display niet iets onder het neutrale punt komt (dus in het regeneratie gebied), hou hem tussen 0 en de helft tot het eerste streepje in, je zult zien dat de auto uitrolt en langzaam vaart mindert zonder echt te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
Vreemd, net nog even in mijn auto gekeken, in de settings, maar ik heb die optie niet. En toch heb ik een MY24. Zou het eventueel ook landgebonden kunnen zijn? Mijn auto komt uit een belgische garage en aangemeld in Luxemburg. Ik zou het anders ook niet weten. Uitvoering zou ook wel moeten kloppen daar ik de Ultimate heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
tovertover schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Vreemd, net nog even in mijn auto gekeken, in de settings, maar ik heb die optie niet. En toch heb ik een MY24. Zou het eventueel ook landgebonden kunnen zijn? Mijn auto komt uit een belgische garage en aangemeld in Luxemburg. Ik zou het anders ook niet weten. Uitvoering zou ook wel moeten kloppen daar ik de Ultimate heb.
Geen idee. Dacht dat het eu regels waren. Ik zie hier (https://road-safety-chart...t-become-mandatory-across) dat het per juli 2024 op elke verkochte auto in de eu verplicht is. In de my24 die ik proefreed zat t ook niet, en in de geleverde (jan 24) zit het wel. Misschien zit daar nog een verschil?
Enfin, je mist niets. Het is irritant, en ik zet het elke rit a.s.a.p uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[...]

Bij betreffende modellen staat: "C40, modeljaar 2024 laat". Als je MY24 te oud is, zit het er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:03
Nog een andere vraag: vanaf welke variant zit Keyless Entry er op? Het lijkt alsof Core alleen het klassieke ‘druk op knopje afstandsbediening om deuren te openen/sluiten’ ondersteunt, en er ook geen optiepakket is waar Keyless in zit?

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tovertover
Venomer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:30:
[...]

Bij betreffende modellen staat: "C40, modeljaar 2024 laat". Als je MY24 te oud is, zit het er niet op.
Ik heb de mijne in Oktober ontvangen. Dus ik neem aan dat hij alweer verouderd is ja.

Tijd voor een nieuwe maar weer dan! Hoef ik ook niet meer door de carwash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 18:51
MartijnEV schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:53:
Nog een andere vraag: vanaf welke variant zit Keyless Entry er op? Het lijkt alsof Core alleen het klassieke ‘druk op knopje afstandsbediening om deuren te openen/sluiten’ ondersteunt, en er ook geen optiepakket is waar Keyless in zit?
Mijn core heeft keyless entry (maar ook warmtepomp, verwarmd stuur/stoelen/achterbank/ruitensproeier, alarm, grondverlichting, elektrische achterklep en opklapbare laadvloer) dus misschien niet te vergelijken met NL uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:44
[...]

——-

——-

Dat is wel wat de auto stand doet. Tenzij hij een voorligger detecteert waar je dichterbij komt remt deze niet af als je het gas loslaat op hogere snelheden.

Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

MartijnEV schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:53:
Vanaf de Plus versie zit het er op

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 08:58

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

Vanaf welke versie zitten er Matrix LED lichten op een XC40 ?

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06
evi.koen schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:10:
Geen één, is een optionele keuze. Blijkbaar is dit alleen beschikbaar vanaf de ultimate versie, en dan is het optioneel.

[ Voor 22% gewijzigd door Sokoo op 26-01-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
evi.koen schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:10:
Pixel led is altijd een extra optie. Alleen beschikbaar op de Ultimate. De Pixel leds hebben de camera voor van de ultra daarvoor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Nou als jullie ISA hebben hoop ik dat de auto beter ziet welke max snelheid geldend is.
Mijn XC40 my21 bakt er helemaal niks van.
Geeft op de snelweg 50km van de ventweg aan, dat zou feest zijn met ISA.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
caspervc schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:29:
[...]

Geen idee. Dacht dat het eu regels waren. Ik zie hier (https://road-safety-chart...t-become-mandatory-across) dat het per juli 2024 op elke verkochte auto in de eu verplicht is. In de my24 die ik proefreed zat t ook niet, en in de geleverde (jan 24) zit het wel. Misschien zit daar nog een verschil?
Enfin, je mist niets. Het is irritant, en ik zet het elke rit a.s.a.p uit..
Lijkt me idd zeer irritant, zeker als ik zie hoeveel de getoonde snelheid op het dashboard er naast zit...

Wel handig dat je 't gewoon met een knop op het stuur kan uitzetten, ik zie dat dat bij veel nieuwe wagens toch 3x klikken is op het infotainment scherm.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Venomer
Voor iedereen met vragen in de trant van "vanaf welke versie zit er een citruspers op?" : https://volvocarstools.nl...en/xc40-pure-electric.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Die geluidswaarschuwing voor snelheidsovertredingen is per 1 januari 2024 verplicht. Dus zeer waarschijnlijk zit het er niet op als je MY24 voor 1 januari is geleverd.

Het viel me ook op dat op de snelweg de snelheid vaak op 50 of 70 staat, maar dat leest ie af van de Matrixborden boven de weg. Alleen doet ie dat niet consistent genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

millerman_sf schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:34:
Die geluidswaarschuwing voor snelheidsovertredingen is per 1 januari 2024 verplicht. Dus zeer waarschijnlijk zit het er niet op als je MY24 voor 1 januari is geleverd.

Het viel me ook op dat op de snelweg de snelheid vaak op 50 of 70 staat, maar dat leest ie af van de Matrixborden boven de weg. Alleen doet ie dat niet consistent genoeg.
ja en van verkeersborden voor een parallel rijbaan.
Als daar 70 staat, zegt onze auto op de hoofdrijbaan ook ineens dat je nog maar 70 mag.
Wat dat betreft erg blij dat ISA er niet opzit op mijn wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
[...]

Volgens de Volvo site zit dit op MY24 laat, en dat betekent volgens dezelfde site productie vanaf week 46/23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Venomer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:14:
Voor iedereen met vragen in de trant van "vanaf welke versie zit er een citruspers op?" : https://volvocarstools.nl...en/xc40-pure-electric.pdf
Zie ISA nergens staan...

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
Zonder de app te updaten heb ik ineens weer extra informatie in de auto tab: Autogegevens (VIN + Brutogewicht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Lcv7BNHY6y2ZLTQ-rYc4CR-Qow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rfQhmeOjXm4S1lIYLjhRywgE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
nujtrug schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:31:
Zonder de app te updaten heb ik ineens weer extra informatie in de auto tab: Autogegevens (VIN + Brutogewicht)

[Afbeelding]
Er is wel een update geweest. Ik kon de app op de iPhone net bijwerken. Nu zie ik dit ook in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
caspervc schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Er is wel een update geweest. Ik kon de app op de iPhone net bijwerken. Nu zie ik dit ook in de app.
Vreemd, ik zit al een week op 5.35.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Laatst online: 08-09 15:05
ArnoudN schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:55:
[...]

Jazeker, op slot gezet en lang gewacht, maar dat hielp niets.

Dealer gaat nu voor de zekerheid het motortje vervangen van de vergrendeling.
Hoi sorry, was lang op offline, dus weet even niet of je verder bent.

Voor de zekerheid iets vervangen is typisch iets voor een dealer en een bewijs van onvermogen. Dat heeft absoluut geen enkele zin. Het mechanisme even testen is dan weer wél verstandig. mits je eengegronde rede hebt om het te verdenken. Je kunt tenslotte prima meten of er wel een signaal en voedingsspanning hee gaan. Als je dat wilt natuurlijk. Factuurtje naar de leasemaatschappij is veeeel eenvoudiger.

Een dealer is echter geen tweaker en heeft er niet de juiste spullen (en verstand) van. (Disclaimer... Dit zijn mijn nwaarnemingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
nujtrug schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Vreemd, ik zit al een week op 5.35.0
Ik ook, maar dat VIN nummer etc. is er pas sinds vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:39
ron65 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:42:
[...]

ja en van verkeersborden voor een parallel rijbaan.
Als daar 70 staat, zegt onze auto op de hoofdrijbaan ook ineens dat je nog maar 70 mag.
Wat dat betreft erg blij dat ISA er niet opzit op mijn wagen.
Een tonnagebeperkingsbord van 10 ton is ook leuk :X

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Nou, ver te zoeken, geen update, en die extra gegevens zie ik ook niet. APP versie is 5.35.0
En volgens de play store is dat de laatste.

Net als dat versie 2.13.1 de laatste OTA is, er is geen verdere update te bekennen.

[ Voor 10% gewijzigd door ron65 op 27-01-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

App is van slag

Zonet was de auto ineens in gebruik
5 minuten later was de auto weer beschikbaar maar staat volgens de app 3 km hiervandaan, daar heb ik vanochtend wel gestaan ja, maar daarna nog naar een winkelcentrum gereden en daarvandaan naar huis, dus de app loopt 2 stappen achter
Echter: in de rittenregistratie staat de auto wél op de juiste plek.

Op de werktelefoon de app geopend, zelfde beeld.
Daarom denk ik dat het probleem niet altijd de app zelf is, maar de cloud servers waar deze en de auto verbinding mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Hier geen issues met iPhone app.
Sinds deze week een upgrade van de telefoon. Draadloos opladen gaat prima in de auto. De telefoon wordt wel wat warm, niet heet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorisjansen3
ron65 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:51:
[...]
Net als dat versie 2.13.1 de laatste OTA is, er is geen verdere update te bekennen.
Hier ook nog geen 2.13.3, maar als @ron65 m ook nog niet heeft, maar ik me geen zorgen…;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 13:52

timhtc

Home Energy Management

Als ik bij RDW mijn kenteken opzoek zie ik dat er sinds vorige week een terugroepactie is op de werking van het linker achterlicht. Zou dat met de recent update verholpen kunnen zijn of zou de dealer nog contact opnemen? XC40 SMER Ultimate 2024

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Hier ook nog geen 2.13.3, maar als @ron65 m ook nog niet heeft, maar ik me geen zorgen…;-)
_O- _O- _O-

Ik denk dat ik aan een i-phone moet, dan heb je alle updates eerder op een AAOS systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
timhtc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 01:14:
Als ik bij RDW mijn kenteken opzoek zie ik dat er sinds vorige week een terugroepactie is op de werking van het linker achterlicht. Zou dat met de recent update verholpen kunnen zijn of zou de dealer nog contact opnemen? XC40 SMER Ultimate 2024
Gek, mijn MY24 SMER Ultimate geleverd eind december heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

millerman_sf schreef op zondag 28 januari 2024 @ 06:04:
[...]

Gek, mijn MY24 SMER Ultimate geleverd eind december heeft het niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bI4CFI4QV-TOJEK0O7FuB5-uBpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBTQEYD1oX8gsbdhvXlbnFLV.jpg?f=fotoalbum_large

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
ron65 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 03:50:
[...]

_O- _O- _O-

Ik denk dat ik aan een i-phone moet, dan heb je alle updates eerder op een AAOS systeem ;)
Ik heb hem ook nog niet ;) of krijgt de MY23 hem überhaupt niet?

Feb een afspraak staan voor de krakende bestuurdersstoel. Ik was verbaasd dat de dealer mij probeerde af te schepen met betalen voor een vervangende auto, maar wel de auto de hele dag wil hebben. Dat ben ik bij garantiekwesties niet gewend en weiger ik ook. En heb ook premium assistance.

Krijg nu alsnog kosteloos vervangend vervoer, maar nog maar ff met de dealer bespreken voor de komende twee jaar.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Het was niet dat ik je niet geloof, ik probeer te bedenken waar het verschil kan zitten tussen onze auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
Sinds vorige week hoor ik een zéér irritante piep wanneer ik mijn rechter richtingaanwijzer gebruik. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

millerman_sf schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Het was niet dat ik je niet geloof, ik probeer te bedenken waar het verschil kan zitten tussen onze auto's.
Dat snap ik. Ik denk ik deel het even zodat anderen kunnen zien waar je dat terug kan vinden bij de RDW.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mijn app toont sinds een dag of 2 eerst de grijze auto en pas later wordt die groen. Dat is volgens mij een teken dat er weer iets aan zit te komen. Als de auto in de app grijs is... Is dan zijn er vaak ook issues is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Volgens mij is deze terugroepactie bedoeld voor de ICE-versies.
Wanneer je "XC40" selecteert,zie je de terugroepactie voor het achterlicht maar wanneer je XC40 BEV, wat onze auto's zijn, selecteert, zie je die niet.
Ook heb ik nog even de kentekencheck gedaan op mijn MY24 SMER Plus (oktober 2023) en ook daar zie ik geen terugroepactie.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 28-01-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:51:
Mijn app toont sinds een dag of 2 eerst de grijze auto en pas later wordt die groen. Dat is volgens mij een teken dat er weer iets aan zit te komen. Als de auto in de app grijs is... Is dan zijn er vaak ook issues is mijn ervaring.
heee, jij dus ook al. Hier idem.
En gisteren ineens een foute lokatie gelijk na een poosje "de auto is in gebruik" terwijl die was afgesloten en geparkeerd.
En dat op 2 telefoons gelijktijdig hetzelfde, dus kwam van de server waarmee ze connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Tranquility schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Volgens mij is deze terugroepactie bedoeld voor de ICE-versies.
Wanneer je "XC40" selecteert,zie je de terugroepactie voor het achterlicht maar wanneer je XC40 BEV, wat onze auto's zijn, selecteert, zie je die niet.
Ook heb ik nog even de kentekencheck gedaan op mijn MY24 SMER Plus (oktober 2023) en ook daar zie ik geen terugroepactie.
Ik zie hem wel bij mijn BEV in RWD staan.
Tijdens het installeren van de nieuwe OTA 2.13.3 een weekje terug had ik de update aan het begin van het proces afgebroken, om eerst nog even wat andere dingen te checken. Toen kreeg ik een scherm met een waarschuwing, dat 2.13.3 ook was om een probleem met het knipperlicht op te lossen, en dat als ik er bewust voor koos 2.13.3 niet te installeren, volvo niet aansprakelijk was voor eventueel letsel dat bij mij of derden ontstond door een foutief werkend knipperlicht. Misschien dat iemand die 2.13.3 nog niet heeft hem bij de update straks initieel kan cancellen? En dan een foto maken van de waarschuwing die je kijgt? Kunnen we kijken of we hem aan de recall kunnen koppelen.

Daarna heb ik (na nog wat gespeel met de auto) toch via het menu de software update maar aangezet.

Ik denk hetgeen we bij de RDW zien een formele recall is, die met 2.13.3. is opgelost. En dat bij de eerst volgende service moet worden gecheckt of hij idd op 2.13.3 of hoger staat, en daarna wordt gewist.
andere vraag
Weet iemand of er in de app store een app beschikbaar is die meer inzicht geeft over stroomverbruik, regeneratie etc. Zo’n consumption grafiek ofzo, die de ex30 heeft en ook laad statistieken? Zou leuk zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
caspervc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:04:
Ik zie hem wel bij mijn BEV in RWD staan.
Tijdens het installeren van de nieuwe OTA 2.13.3 een weekje terug had ik de update aan het begin van het proces afgebroken, om eerst nog even wat andere dingen te checken. Toen kreeg ik een scherm met een waarschuwing, dat 2.13.3 ook was om een probleem met het knipperlicht op te lossen, en dat als ik er bewust voor koos 2.13.3 niet te installeren, volvo niet aansprakelijk was voor eventueel letsel dat bij mij of derden ontstond door een foutief werkend knipperlicht. Misschien dat iemand die 2.13.3 nog niet heeft hem bij de update straks initieel kan cancellen? En dan een foto maken van de waarschuwing die je kijgt? Kunnen we kijken of we hem aan de recall kunnen koppelen.

Daarna heb ik (na nog wat gespeel met de auto) toch via het menu de software update maar aangezet.

Ik denk hetgeen we bij de RDW zien een formele recall is, die met 2.13.3. is opgelost. En dat bij de eerst volgende service moet worden gecheckt of hij idd op 2.13.3 of hoger staat, en daarna wordt gewist.
Dat zou goed kunnen. Mijn MY24 werd afgeleverd met versie 2.13.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:21
caspervc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:04:
[...]
andere vraag
Weet iemand of er in de app store een app beschikbaar is die meer inzicht geeft over stroomverbruik, regeneratie etc. Zo’n consumption grafiek ofzo, die de ex30 heeft en ook laad statistieken? Zou leuk zijn
Met een beetje handigheid kun je Car Stats viewer installeren: https://github.com/Ixam97/CarStatsViewer

Is ook in dit topic al vaker besproken, kun je eenvoudig terugzoeken.

[ Voor 51% gewijzigd door guido66 op 28-01-2024 12:32 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Er is op dit moment geen plek beschikbaar in de Test Tracks voor CarStatsViewer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ophidian schreef op zondag 28 januari 2024 @ 07:51:
[...]

Feb een afspraak staan voor de krakende bestuurdersstoel. Ik was verbaasd dat de dealer mij probeerde af te schepen met betalen voor een vervangende auto, maar wel de auto de hele dag wil hebben. Dat ben ik bij garantiekwesties niet gewend en weiger ik ook. En heb ook premium assistance.
Ik ben wel nieuwsgierig wat je met de bestuurdersstoel hebt en wat daar uit komt. Mijn stoel kraakt ook sinds kort en ik vroeg me af of ik een zeur ben of dat er iets aan te doen zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
YvoK schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig wat je met de bestuurdersstoel hebt en wat daar uit komt. Mijn stoel kraakt ook sinds kort en ik vroeg me af of ik een zeur ben of dat er iets aan te doen zou zijn.

Heel irritant helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Is dat de stoel die kraakt of is het Kermit die je hoort? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43
De middentunnel kan er anders ook wat van, zeker als het koud is. Bij gas geven/loslaten, scherpe bocht, drempels.

En je moet er ook vooral niet met je knie tegenaan duwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ik ga zo eerst maar even met siliconenspray aan de gang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Slagen jullie erin om de XC40 toe te voegen als 'auto' aan de Google Assistent of is dat niet beschikbaar in BE/NL? Ik heb die optie niet in de Assistent op Android, enkel die 2 bovenste opties (een apparaat instellen / een apparaat koppelen). Ik zie de XC40 wel staan in het overzicht van de Assistent-apparaten maar onder de categorie 'Automatisch':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXy_MyVgRZP10kDobCc6csE96P0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rkNur8rgix0JAsOg1BgS8DWE.png?f=fotoalbum_large

Als ik commando's probeer te geven via de Assistent lukt dit ook niet, noch zie ik hem in Google Home staan bij m'n apparaten.

Edit: Lijkt idd een gevalletje 'niet toegelaten in jouw taal/regio'. Even testen of het lukt met de taal/regio te wijzigen, moest ik bv. ook doen om de Google Assistent werkende te krijgen op m'n Galaxy Watch 4.

[ Voor 38% gewijzigd door Largamelion op 30-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility
YvoK schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:47:
Ik ga zo eerst maar even met siliconenspray aan de gang :-)
WD40 of XC40, alleen de eerste twee letters zijn anders één plekje opgeschoven.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 30-01-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5QkZrAKiXniJoGshc0k3Q84yC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfvfmPaHJUDcQqOwCHaRoOaG.jpg?f=fotoalbum_large

https://m.timesofindia.co...articleshow/107221054.cms

hmm, balen 😞

[ Voor 55% gewijzigd door cyberdj op 30-01-2024 13:11 . Reden: foto toegevoegd ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Ben er intussen in geslaagd om m'n auto te koppelen aan de Google Assistent. Helaas werken de spraakcommando's enkel als de taal van de assistent in het Engels (US) staat en als deze als default staat indien je meerdere talen gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPCshlSD_0KVLnJxebcpSz4Rn2M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sYrn6ORCCOcoMcAYPt5hPoNR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAu4OiNstDQTNkCamjk5B_Y6KjI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rJuKlHAbinfQC2l9MvFcYxAG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ5bfEtMR1SDfsKenzrvQJXIaCg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/t0FCCCrWhMCpqyO9RAz6MQQB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRXVcYXU9BiUTvkS0pDmnaWQFME=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nqlPTgLQUGwRKDESbSP84sS1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9usrWraZvHiIev9Y6HO4ZWKwaRg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YKVrrGusldDoJm3AiQtOsGEt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcr8h9AhY-Q4H7Jw6MVztPqStn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Q8DdQ76m8vGF74am0390HBTf.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdZC_-uCJOXMNkDl2oqcdaRYpdw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yAwEHyMnUpL62JaRaimukc30.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZsfo_USIPyDKYm7hxNg-tyXFvk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QfRExdUPqNT5mCYsNH64KYYf.png?f=fotoalbum_tile

PS: Die 'how much fuel is in my car' was een test omdat hij 'how much battery is in my car' of 'what's the state of charge of my car' niet begreep. Het juiste commando blijkt nu 'What's the battery status of my car'.

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 30-01-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Laatst online: 22-01 12:41
Ik heb opeens sinds een een aantal dagen/week dat carplay niet meer werkt, d.w.z. hij herkent geen telefoons meer. Flitsmeister en een podcast app die ik niet op de auto kan installeren kan ik daardoor niet meer gebruiken via de auto. Erg vervelend. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem mee. Laden gaat wel gewoon met de kabel.

Iemand suggesties?

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Apokk schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:02:
Ik heb opeens sinds een een aantal dagen/week dat carplay niet meer werkt, d.w.z. hij herkent geen telefoons meer. Flitsmeister en een podcast app die ik niet op de auto kan installeren kan ik daardoor niet meer gebruiken via de auto. Erg vervelend. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem mee. Laden gaat wel gewoon met de kabel.

Iemand suggesties?
Gebruik je de linker USB-poort (met het witte randje)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:16
Venomer schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Gebruik je de linker USB-poort (met het witte randje)?
en bij mij doet die het ook regelmatig niet, dan doet een infotainment reset (20 sec homeknop) wonderen.

Vindt sowieso sinds de laatste OTA update carplay niet heel stabiel. Ik gebruikte veel voor teams vergaderen tijdens het rijden, maar meestal begeeft de verbinding het na een minuut of 10. Volgens de auto is er dan nog een "gesprek" bezig, maar ik hoor dan niks meer over de speakers.

Is niet alleen de ms teams client die daar last van heeft via carplay. Laatst ouderwets "ingebeld" op een teams meeting via het inbelnummer en toen had ik na 10 minuten hetzelfde probleem.

Hoop dat dit binnenkort toch wel weer gefixt wordt, want werkte toch wel heel fijn toen het stabiel was. Tot die tijd zit ik nu weer "ouderwets" via de bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ja balen, maar geen paniek want volgens geleerden is de kans op brand bij een EV eerder kleiner dan groter dan met een ICE, alleen is hij moeilijker (onmogelijk) te blussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Laatst online: 22-01 12:41
Kammika schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:31:
[...]

en bij mij doet die het ook regelmatig niet, dan doet een infotainment reset (20 sec homeknop) wonderen.
Thanks, dat heeft het nu opgelost!

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Largamelion schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:30:
Ben er intussen in geslaagd om m'n auto te koppelen aan de Google Assistent. Helaas werken de spraakcommando's enkel als de taal van de assistent in het Engels (US) staat en als deze als default staat indien je meerdere talen gebruikt:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

PS: Die 'how much fuel is in my car' was een test omdat hij 'how much battery is in my car' of 'what's the state of charge of my car' niet begreep. Het juiste commando blijkt nu 'What's the battery status of my car'.
Interessant op mijn telefoon de XC40 gekoppeld dit is een telefoon die in het Engels ingesteld staat.
Open ik de Google assistent op mijn IPad (die staat in het Nederlands ingesteld) zie ik mijn XC40 niet bij de gekoppelde apparaten.

Maar op mijn iPhone werkt het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32
Sinds kort is mijn gemiddeld verbruik op de app anders dan in de auto. De rest van de waardes kloppen wel. Iemand enig idee?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb OTA 2.13.3 (nog) niet ontvangen. Ik vraag me af of die alleen voor MY24 uitgerold wordt.

Heb je OTA 2.13.3 ontvangen en wat is je MY?

Nee - MY21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Venomer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:15:
Ik heb OTA 2.13.3 (nog) niet ontvangen. Ik vraag me af of die alleen voor MY24 uitgerold wordt.

Nee - MY21
Nee - MY23 (andere keren kwamen die redelijk snel binnen na releasedatum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Venomer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:15:

Nee - MY21
Volgens mij was het deels ook de my24 knipperlicht fix (hoewel die niet in de release notes stond...)
MY24 hier, en rijd al twee weekjes met 2.13.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Nee - MY23 (andere keren kwamen die redelijk snel binnen na releasedatum)
Nee, MY23, andere keren werd de OTA ook regelmatig niet aangeboden dus het verbaast me weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Morgen lever ik mijn P8 in, en ik wil nu alle gegevens verwijderen en ontkoppelen. Volgens de handleiding moet ik via de app dan naar 'verbonden auto's en klikken op overdragen. Maar als ik dit doe, dan krijg ik onderstaande foutmelding (elke keer). Iemand enig idee wat ik mogelijk fout doe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2tGft7tzpFue1Gss_3Wy1Rg6ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xxMgyMRIKug14I9vbwFzDbC.jpg?f=fotoalbum_large

BMW 330e Touring

Pagina: 1 ... 225 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"