Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
tdkvolvo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:07:
[...]

In de RTFM staat 65. Niet 60 😇

[Afbeelding]
Mijn ervaring is zoals die van Ron. En dan rij ik 62 op de teller.
Daarnaast staat er in de handleiding:
In bepaalde gevallen staat de rijbaanassistent u toe om zijlijnen te passeren zonder in te grijpen met stuurhulp of te waarschuwen – bijvoorbeeld bij gebruik van de richtingaanwijzers of bij toestemming voor afsnijden van bochten.
Afsnijden lijkt me nou juist gevaarlijk op bochtige wegen met slecht zicht (wellicht vooral in de bergen).
Maar de tip is dus altijd je richtingaanwijzer aanzetten. Dan grijpt de rijbaanassistent niet in :9

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Largamelion schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:22:
[...]
Ik was een fervent Wazer voor mijn XC40 maar door de povere ondersteuning voor AAOS ben ik volledig overgestapt op Google Maps. Die laatste ziet er niet alleen veel beter uit maar heeft op AAOS ook een pak meer functionaliteit en integratie met de wagen. Grootste gemis t.o.v. Waze zijn de meldingen (flitspalen, trajectcontroles, gevaren op de weg) en de accuraatheid van de kaart/wegafsluitingen.
Alles wat er toe doet met andere woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Wordt tijd dat Google (Maps) en FM gaan samenwerken 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Vulcan750 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:57:
Nou, het komt zelfs af en toe voor dat ik bij het parkeren een "ingreep" krijg omdat de rand van de stoep te dichtbij komt. (die zo laag is dat ie onder de auto kan)
Dat is zeker irritant, maar toch vind ik het een heel veilige voorziening. Je zal maar eens een klein kind of een huisdier over het hoofd zien, dan ben je dankbaar dat Volvo hierin voorzien heeft.
Wat denk je ter bescherming van je velgranden?
Ook om deze reden: koop altijd banden met velgrandbescherming. Doorgaans staat dat in de vorm van coderingen bij de band op websites van bandenboeren vermeld zoals FR, FP, FSL, MFS, RPB, e.d., dus let daar op als je banden koopt.

Jammer dat de Michelin CC2 waarmee de XC40 standaard wordt afgeleverd deze beschermingsrand niet heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 16-01-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

[Afbeelding]
ja dat weet ik, maaaaaaaaar zoals ik al tig keer heb gezegd: ik zal harder gereden hebben, wellicht ergens tegen de 70.. Ik moet dat nog testen maar NIET deze week... TE DRUK.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:38
nujtrug schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
[...]

Hmm, zou dat van productie november '22 voor onze Volvo's hetzelfde zijn? Ik heb nu bijvoorbeeld een MY23 geleverd in januari '23 maar heb dus geen idee of deze voor of na november '22 geproduceerd is.
Polestar geeft ook aan dat de functionaliteit ook naar andere bouwjaren komt in een volgende OTA maar dat deze OTA alleen naar de genoemde auto’s wordt gepusht. Geen idee wat de achterliggende reden is. Misschien zit er ook een niet gedocumenteerde urgente fix voor een probleem in wat alleen voor nieuwere auto’s relevant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39
Tranquility schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Ook om deze reden: koop altijd banden met velgrandbescherming. Doorgaans staat dat in de vorm van coderingen bij de band op websites van bandenboeren vermeld zoals FR, FP, FSL, MFS, RPB, e.d., dus let daar op als je banden koopt.

Jammer dat de Michelin CC2 waarmee de XC40 standaard wordt afgeleverd deze beschermingsrand niet heeft.
Voor wat je laatste opmerking betreft, daar ben ik het mee eens.
Maar in dit geval (ingreep) gebeurde dit toen ik achteruit een parkeerplek in reed en met de achterkant van de auto in de buurt van de stoeprand kwam... De velgrand was niet in gevaar dus! ☺️

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Tranquility schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Ik zal wel een loser zijn die niet kan rijden, maar ik heb nou toch al 2x krassen op de 19" MY23 gereden daardoor, vind ze erg kwetsbaar. 1 keer mijn vrouw op een betonnen rand in een te krappe garage in Amsterdam, en 1x ikzelf in een garage in Parijs waarbij een opstaande betonrand exact dezelfde kleur had als de weg en ik deze in het donker niet zag. Zonde! Ik heb toch ook liever banden die wat uitsteken, ga ik zeker om vragen als ik nieuwe banden erop laat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Ik zal wel een loser zijn die niet kan rijden, maar ik heb nou toch al 2x krassen op de 19" MY23 gereden daardoor, vind ze erg kwetsbaar. 1 keer mijn vrouw op een betonnen rand in een te krappe garage in Amsterdam, en 1x ikzelf in een garage in Parijs waarbij een opstaande betonrand exact dezelfde kleur had als de weg en ik deze in het donker niet zag. Zonde! Ik heb toch ook liever banden die wat uitsteken, ga ik zeker om vragen als ik nieuwe banden erop laat zetten.
Niemand hier is een loser, fact ! :)

Je hebt gewoon domme pech gehad. En inderdaad zouden bandjes met protection je geholpen kunnen hebben. Het zij zo.

Als je keuze hebt, kies ze dan, maar als je LM zonder enig overleg banden uitzoekt voor de vervanging heb je pech als ze de meest goedkope en slecht beschermende banden kiezen.
Soms denk ik wel eens dat er mensen werken die geen verstand van autos hebben 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
ron65 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 00:21:
[...]

Niemand hier is een loser, fact ! :)

Je hebt gewoon domme pech gehad. En inderdaad zouden bandjes met protection je geholpen kunnen hebben. Het zij zo.

Als je keuze hebt, kies ze dan, maar als je LM zonder enig overleg banden uitzoekt voor de vervanging heb je pech als ze de meest goedkope en slecht beschermende banden kiezen.
Soms denk ik wel eens dat er mensen werken die geen verstand van autos hebben 8)7
Klopt, op die afdeling werken vooral mensen die goed zijn in het onderhandelen/uitknijpen van garagehouders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nYn5BPfaajyunfolR-felq-RP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PSFbPg3UtRr9zNoH3tjXSUL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xf2mSkav8SggsYbcNvG1VT3TIm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bL0pSLsbvkYCt6H5He7d5rAL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg net deze meldingen.
Net de auto geparkeerd en merkte een gigantische ijslaag over de hele auto. Ik neem aan dat het daarmee te maken heeft.
Straks wel zien of de errors nog aanwezig is als hij een tijdje in de garage opgewarmd is.

Ook gisteren mijn update uitgevoerd. Ik merk/zie nul verschil. En ik rij een MY24.

Hopen dat de foutmeldingen niet met de update te maken hebben. We zullen het snel genoeg merken.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 18:12
[...]
Theorie en praktijk zijn hier nochtans anders, zonet er terug op gelet... en het is zeker onder de '65' dat LA actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:29
Vannacht stond mijn XC40 uitzonderlijk buiten in de vrieskou omdat ik bang had dat ik vanmorgen onze parkeergarage niet uit ging geraken. Ik heb lichtjes overdreven met de voorverwarming functie en deze 4x laten starten met timers (elke 2u). Dat was waarschijnlijk niet nodig maar mijn auto was wel lekker warm. :P

Heb nu wel gemerkt dat de batterij gisterenavond nog 73% en vanmorgen nog maar 63%. Buitentemperatuur was ongeveer -6 graden. Dus snel gerekend wil dat zeggen dat ik 2,5% per keer voorverwarmen kwijt ben. Eerste keer dat ik dit merk, normaal hangt hij altijd aan de laadpaal wanneer ik aan het voorverwarmen ben.

Again, ik had waarschijnlijk ook niet 4x moeten voorverwarmen. 1x zal ook wel voldoende geweest zijn.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:51:
Vannacht stond mijn XC40 uitzonderlijk buiten in de vrieskou omdat ik bang had dat ik vanmorgen onze parkeergarage niet uit ging geraken. Ik heb lichtjes overdreven met de voorverwarming functie en deze 4x laten starten met timers (elke 2u). Dat was waarschijnlijk niet nodig maar mijn auto was wel lekker warm. :P

Heb nu wel gemerkt dat de batterij gisterenavond nog 73% en vanmorgen nog maar 63%. Buitentemperatuur was ongeveer -6 graden. Dus snel gerekend wil dat zeggen dat ik 2,5% per keer voorverwarmen kwijt ben. Eerste keer dat ik dit merk, normaal hangt hij altijd aan de laadpaal wanneer ik aan het voorverwarmen ben.

Again, ik had waarschijnlijk ook niet 4x moeten voorverwarmen. 1x zal ook wel voldoende geweest zijn.
2.5% klopt wel.

ik sta nooit aan de laadpaal thuis, die heb ik niet en gaat er niet komen ook (fysieke onmogelijkheid ). In de zomer is dat 1,5% vaak (voorkoelen) en als het rond 10 graden is soms maar 1%.
Het kan dus de moeite lonen af en toe voor te verwarmen, zkeer als ook het verbruik dan lager ligt de eerste 10 km.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wat anders leuks:

Voorverwarmen in de MY23, doen de stuur en stoelverwarming mee? en waar komt langs de voorruit de warmte omhoog?

Voor zulke vragen ben ik even aan de slag geweest met een warmtebeeld camera.
Ik heb hieronder enkele fotos, waaruit de volgende (opmerkelijke) zaken naar voren komen
  • De passagiersstoel staat niet aan als automatisch opstarten onder 10 graden in de instellingen, maar bij voorverwarmen blijkt deze toch mee te doen zij het in betrekkelijk koele modus. Handmatig voel je het amper, maar de warmtebeeldcamera ziet alles :-)
  • Opmerkelijk, er brand GEEN rood streepje bij de stoelverwarmer rechtsvoor, en toch is deze beperkt actief
  • Warme inblaas is rond 22 graden
  • Stuur gaat mee in de voorverwarming, maar beperkte warmte. De kou is eruit, pas als je instapt gaat de stuurverwarming voelbaar meedoen
  • langs het hele voorruit zitten uitblaas openingen, niet alleen in het gedeelte rond de speaker in het midden (die zie je), de andere zitten verstopt in de ruimte tussen dashboard en glas en lopen van links naar rechts van deurstijl tot deurstijl
  • Voeten worden meeverwarmd, zowel voor als achterin
Ik heb de auto op voorverwarmen gezet en ben na 10 min met de camera aan de slag gegaan.
Conclusie is dat stoel en stuur meegaan, maar dat is niet altijd in voelbare mate. De opwarming van 0 graden (actuele temperatuur voor voorverwarmen) naar netaan 14 graden (stuur) en 18 graden (stoelen) zul je amper voelen, maar als je gaat rijden en de verwarming gaat echt aan, dan pas ga je het voelen omdat stuur en stoel dan veel sneller voelbaar warm worden.

Ik weet niet wat het jullie zegt, maar ik vond dit heel leuk om eens te onderzoeken en ben aangenaam verrast, want deze manier van voorverwarmen kost veel minder energie dan wanneer alles meteen maar heet staat te wezen al die tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTEeGjzRtXK-1a7II4DSeyDCMOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mQnSVcrNbFylghOWFL0Vf5R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Paixev6sJbINl-cuypZhlq3JMy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUECaUcQX22e7tvRfIfocC1g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeRp5cukKwzm2rdXyityMTN58XU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPjRkuwIsNnTavoV5WgdTkan.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t38LCzqLtdUHGosBsHCg8P6HFbw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyjuX28tYcwqG8bZ8SoW4UrG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vulcan750 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:49:
Maar in dit geval (ingreep) gebeurde dit toen ik achteruit een parkeerplek in reed en met de achterkant van de auto in de buurt van de stoeprand kwam... De velgrand was niet in gevaar dus! ☺️
Precies, dat bedoel ik dus ook. Heeft je auto door die ingreep wellicht schade aan je velgrand voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Rude-Dog schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:58:
Je bent zeker geen loser hoor, een foutje zit in een zo klein hoekje...
Maar velgrandbescherming op banden zijn als het ware je "first line of defence" voor je velgranden.
Daarnaast vind ik het ook veel mooier staan. Minder "ballonbanderig" zeg maar. ;)
Hieronder een voorbeeld van goede velgrandbescherming. Dit betreft een winterband op mijn huidige Ampera-e:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4rWJcJIROlVXIFAU7cYEJQeVng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMg3lsnkO3Dnisae0pDUxu9n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 06:15
ron65 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:22:
Wat anders leuks:

Voorverwarmen in de MY23, doen de stuur en stoelverwarming mee? en waar komt langs de voorruit de armte omhoog?

Ik heb hieronder enkele fotos, waaruit de volgende (opmerkelijke) zaken naar voren komen
  • De passagiersstoel staat niet aan als automatisch opstarten onder 10 graden in de instellingen, maar bij voorverwarmen blijkt deze toch mee te doen zij het in betrekkelijk koele modus. Handmatig voel je het amper, maar de warmtebeeldcamera ziet alles :-)
  • Opmerkelijk, er brand GEEN rood streepje bij de stoelverwarmer rechtsvoor, en toch is deze beperkt actief
  • Stuur gaat mee in de voorverwarming, maar beperkte warmte. De kou is eruit, pas als je instapt gaat de stuurverwarming voelbaar meedoen
  • langs het hele voorruit zitten uitblaas openingen, niet alleen in het gedeelte rond de speaker in het midden (die zie je), de andere zitten verstopt in de ruimte tussen dashboard en glas en lopen van links naar rechts van deurstijl tot deurstijl
Ik heb de auto op voorverwarmen gezet en ben na 10 min met de camera aan de slag gegaan.
Conclusie is dat stoel en stuur meegaan, maar dat is niet altijd in voelbare mate. De opwarming van 0 graden (actuele temperatuur voor voorverwarmen) naar netaan 14 graden (stuur) en 18 graden (stoelen) zul je amper voelen, maar als je gaat rijden en de verwarming gaat echt aan, dan pas ga je het voelen omdat stuur en stoel dan veel sneller voelbaar warm worden.

Ik weet niet wat het jullie zegt, maar ik vond dit heel leuk om eens te onderzoeken en ben aangenaam verrast, want deze manier van voorverwarmen kost veel minder energie dan wanneer alles meteen maar heet staat te wezen al die tijd.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Geweldige post @ron65 !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
Tranquility schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:42:
[...]

Je bent zeker geen loser hoor, een foutje zit in een zo klein hoekje...
Maar velgrandbescherming op banden zijn als het ware je "first line of defence" voor je velgranden.
Daarnaast vind ik het ook veel mooier staan. Minder "ballonbanderig" zeg maar. ;)
Hieronder een voorbeeld van goede velgrandbescherming. Dit betreft een winterband op mijn huidige Ampera-e:

[Afbeelding]
Heeft met loser niets te maken idd. Hier idem... Ik ben niet lanh met mijn 174 cm, maar volgens mij kan niemand echt goed over de hoge motorkap heen kijken en rijd je veel op routine. In mijn geval was het een parkeergarage op luchthaven Geneve. Maar mijn Cross Climates hebben de velgen perfect beschermd! Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Luisterlijk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:35:
[...]

Heeft met loser niets te maken idd. Hier idem... Ik ben niet lanh met mijn 174 cm, maar volgens mij kan niemand echt goed over de hoge motorkap heen kijken en rijd je veel op routine. In mijn geval was het een parkeergarage op luchthaven Geneve. Maar mijn Cross Climates hebben de velgen perfect beschermd! Erg blij mee.
Los daarvan, hoe lang je ook bent (ik bijna 1.90), bij inparkeren achteruit in dwarse parkeervakken of bij fileparkeren heb je de stoeprand rechts naast je niet in beeld.
De spiegel ziet dan de wang van de deur, maar de stoeprand valt daar vrijwel geheel onder weg.
Vanaf de zijwang van je banden tot het zichtbare deel van wat je via de spiegel zit, is ongeveer 15 cm (!), heb ik vorig jaar eens opgemeten.
De spiegels zitten namelijk vrij dicht tegen de wagen aan, met een caravanspeigel erop rechts had ik wel perfect zicht bij inparkeren en zag precies hoever ik van de stoeprand afstond.

Dan zou een cameratje in dr buitenste punt van die buitenspiegel dat recht omlaag en iets naar achter kijkt perfecte uitkomst bieden, helaas zit die er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
ron65 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:45:
[...]

Los daarvan, hoe lang je ook bent (ik bijna 1.90), bij inparkeren achteruit in dwarse parkeervakken of bij fileparkeren heb je de stoeprand rechts naast je niet in beeld.
De spiegel ziet dan de wang van de deur, maar de stoeprand valt daar vrijwel geheel onder weg.
Vanaf de zijwang van je banden tot het zichtbare deel van wat je via de spiegel zit, is ongeveer 15 cm (!), heb ik vorig jaar eens opgemeten.
De spiegels zitten namelijk vrij dicht tegen de wagen aan, met een caravanspeigel erop rechts had ik wel perfect zicht bij inparkeren en zag precies hoever ik van de stoeprand afstond.

Dan zou een cameratje in dr buitenste punt van die buitenspiegel dat recht omlaag en iets naar achter kijkt perfecte uitkomst bieden, helaas zit die er niet in.
Oh, naar achteren toe heb ik eigenlijk geen problemen (hoewel ik altijd scheef sta zonder de blauwe lijnen die ieder ander merk heeft.

Het gaat mij altijd om vóóruit, en daar in CH kom ik regelmatig maar de bochtjes naar de verdiepingen zijn echt heeeeel erg smal. En je rijdt dan "blind" tussen 2 stoepranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Tranquility schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:23:
[...]

Precies, dat bedoel ik dus ook. Heeft je auto door die ingreep wellicht schade aan je velgrand voorkomen?
Hoe dan? Als ik achteruit doorgereden zou hebben, dan zouden de banden (linker- en rechter achterband) met het loopvlak tegen/over de stoep zijn gegaan. Het gaat dus over de stoeprand achter de auto, niet er naast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Hoe dan? Als ik achteruit doorgereden zou hebben, dan zouden de banden (linker- en rechter achterband) met het loopvlak tegen/over de stoep zijn gegaan. Het gaat dus over de stoeprand achter de auto, niet er naast. :)
Ach ja, hele bekende.
Hier in de straat ook, mensen staan soms heel raar te kijken als de auto ineens BONK stilstaat.

En als je inparkeert en er loopt een kat over de stoep nog dik 5 meter bij de auto vandaan, BOEM in de rem.

En bij de sportschool, hangt er 1 takje van bossages op een halve meter achter de parkeerplaats.. BOEM. En je MOET daar dan nog zeker 50 cm naar achter anders staat je neus nog op de smalle rijbaan. Lukt pas als je het botsing systeem uitzet, kost een paar seconden en in die tijd staat een ander al te toeteren van "schiet op en rij dat vak verder in dan kan ik ook verder". Al een keer bijna ruzie over gekregen met een ongeduldig nekkleppethoudertje in een polo hierdoor. Ze snappen niet dat de auto gewoon niet verder naar achteren wil op dat moment.

Talloze voorbeelden te over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Vulcan750 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:49:
Ah zo juist, nu snap ik hem. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
ron65 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:11:
[...]
En bij de sportschool, hangt er 1 takje van bossages op een halve meter achter de parkeerplaats.. BOEM. En je MOET daar dan nog zeker 50 cm naar achter anders staat je neus nog op de smalle rijbaan. Lukt pas als je het botsing systeem uitzet, kost een paar seconden en in die tijd staat een ander al te toeteren van "schiet op en rij dat vak verder in dan kan ik ook verder". Al een keer bijna ruzie over gekregen met een ongeduldig nekkleppethoudertje in een polo hierdoor. Ze snappen niet dat de auto gewoon niet verder naar achteren wil op dat moment.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gV1r6LXR5wO6/mvDDvE/1200x1200.jpg

Zo opgelost :+

Heb het ook soms voor als ik achteruit rij uit mijn garage, daarom dat ik het uitzette.. maar sinds ik in de donker bijna tegen een matgrijze Mercedes-Benz, welke geen zaken had op mijn oprit - stond daar omdat hij bij overbuur iets kwam afgeven, knalde en het bots-systeem dit voorkomde.. al voelde het aan of er ik wel tegen zat, maar soit... zet ik het niet meer uit, maar rij ik als een slak uit mijn garage _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 17-09 17:18
Wat anders leuks:

Voorverwarmen in de MY23, doen de stuur en stoelverwarming mee? en waar komt langs de voorruit de warmte omhoog?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk onderzoek Ron!

Mijn achterbank heeft geen verwarming, dus het verschil tussen achterbank en bestuurdersstoel zou voelbaar moeten zijn. Straks maar eens proberen als ik naar huis ga.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:48:
[...]

Leuk onderzoek Ron!

Mijn achterbank heeft geen verwarming, dus het verschil tussen achterbank en bestuurdersstoel zou voelbaar moeten zijn. Straks maar eens proberen als ik naar huis ga.
Ik denk dat je het vooral voelt als de auto goed koud is, dus sochtends vroeg.
En het verschil is dan een zitting van tegen het vriespunt (zoals vanochtend) en een zitting die tegen de 15 graden aan komt. Idem voor je stuur.
Maar ben benieuwd of je verschil merkt :)
Thermografisch bekijken zegt altijd alles, alleen jammer dat je voor de meest eenvoudige IR camera voor onder je GSM al zo 200 euro kwijt bent. Die ik gebruikt heb is er een van dik 800 euro.

De meest goedkope:
https://www.amazon.nl/FLI...x=flir%2Caps%2C124&sr=8-1

[ Voor 13% gewijzigd door ron65 op 17-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Gisteren en vandaag was ik de gehele dag GPS en dataloos. Resetprocedure van de TCAM werkte helaas niet.

Zojuist heb ik hem weer tot leven gewekt door de auto uit te schakelen in het infotainmentscherm, 5 minuten wachten en de auto weer geopend. Wellicht puur toeval maar het werkt

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Laatst online: 05-09 15:38
Jullie weleens ‘t probleem gehad: “Car is in use” melding in de app? (auto staat stil en laat wel zien of auto op slot is. Laadpercentage in de app klopt dan weer niet)

Edit: Uiteraard alle resets gedaan. Geen effect.

Vreemd weer..

[ Voor 11% gewijzigd door errox op 17-01-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Wat anders leuks:

Voorverwarmen duurt ca 30 minuten het kan zijn dat later de stoel en stuurverwarming wel op hogere stand gaan? Je ging immers na 10 minuten al kijken?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vanmorgen nog extra op gelet. En nee, ik heb met mijn 2021 model die update dus niet. Maar het was erg koud om 6 uur. Auto lekker warm via de timer en het stuur en de stoel waren iig niet ijskoud. Kan natuurlijk dat de ergste kou er vanaf is gegaan door het voorverwarmen. Tis ook geen ramp want ik ben amper de snelweg op of het stuur en de stoel staan als ik wil al in de fik.

Met die Maps update ben ik wel heel bij! Rustig thuis bestemmingen zoeken en hup, zo naar de auto gestuurt. Duurt vervolgens wel ffkes voordat het daadwerkelijk in Maps staat maar dat zullen we maar even vergeten want het systeem moet toch opgestart worden en dat gaat sowieso ff wat trager.

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 17-01-2024 22:52 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
RigolleM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:57:
[...]
Zo opgelost :+

Heb het ook soms voor als ik achteruit rij uit mijn garage, daarom dat ik het uitzette.. maar sinds ik in de donker bijna tegen een matgrijze Mercedes-Benz, welke geen zaken had op mijn oprit - stond daar omdat hij bij overbuur iets kwam afgeven, knalde en het bots-systeem dit voorkomde.. al voelde het aan of er ik wel tegen zat, maar soit... zet ik het niet meer uit, maar rij ik als een slak uit mijn garage _/-\o_
Dat takje zou ik ook zeker afknippen. 😄
En voor alle nieuwe XC40 rijders... Die rem ingreep voelt echt of je een paaltje of zoiets geraakt hebt. De eerste keer schrik je je rot, dus wees gewaarschuwd! 🚙🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Velgen hier hebben ook al her en der hapjes eraf. Valt niet op als je niet weet dat het er zit maar mega kwetsbaar.

Zelf weer een date met de dealer gepland voor het gebonk bij optrekken met meer dan 75% vermogen. Nu komt het af en toe bij 50% al naar voren. Sta je daar geef je aan dat er een melding van was.. oh ja dat trillen is een oplossing voor... nee daarvoor ben ik niet hier.. oh... nou plannen we weer een afspraak in. nu ben ik dus pessimistisch of mijn probleem opgelost gaat worden of dat ik straks ergens eerst iets kapot moet rijden voor ik echt geholpen wordt.

Trillen schijnt dus een fix voor te zijn. Wellixht hier al gemeld maar lees niet alles door.

Wederom mooie wagen maar rij nu al een half jaar half stroom ipv de volle 400pk te kunnen gebruiken. En je krijgt gewoon geen navolging op je meldingen en bezoekjes. Voor een auto van deze prijs vind ik dat slechte service. Maar misschien ben ik een verwende jup... ik had meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Voorverwarmen duurt ca 30 minuten het kan zijn dat later de stoel en stuurverwarming wel op hogere stand gaan? Je ging immers na 10 minuten al kijken?
Dat kan heel goed ja, maar dan pas kijken is nutteloos. Dan is de verwarming al zo opgevoerd dat het hele interieur warm is en zie je de verschillen nauwelijks meer (gekeken bij 30 min vanochtend uiteraard)

Net als je huis bekijken op warmtelekken, kan prima om 05.00 uur als het buiten onder 5 graden is en je binnen de kachel de hele nacht gewoon op 22 laat staan.
Toch zijn er thermografen die gewoon bij +18 graden buiten kijken op momenten dat binnen al dagen niet gestookt is, en dan zeggen "alles oke, geen lekken". Die dat zo doen moet je beslist vermijden, grote bocht om ze heen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
Veromor schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:09:
Velgen hier hebben ook al her en der hapjes eraf. Valt niet op als je niet weet dat het er zit maar mega kwetsbaar.

Trillen schijnt dus een fix voor te zijn. Wellixht hier al gemeld maar lees niet alles door.
Welk trillen bedoel je hier? Ik heb het altijd bij 105 km en normaal rijden. De bandenspecialisten zeggen dat de wielen in balans zijn maar de dealer kan mij niet helpen zegt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:55
errox schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:08:
Jullie weleens ‘t probleem gehad: “Car is in use” melding in de app? (auto staat stil en laat wel zien of auto op slot is. Laadpercentage in de app klopt dan weer niet)

Edit: Uiteraard alle resets gedaan. Geen effect.

Vreemd weer..
Heb ik zeer af en toe, net zoals de melding dat voorverwarmen niet kan omdat er niet voldoende spanning is terwijl ie 90% heeft en aan de paal hangt. Wat bij mij meestal dan helpt is de app zelf killen en herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
RigolleM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:33:
[...]

Theorie en praktijk zijn hier nochtans anders, zonet er terug op gelet... en het is zeker onder de '65' dat LA actief wordt.
Ff een filmpje van gemaakt: YouTube: Volvo XC40 Recharge (MY23) Lane Keeping Aid on and off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-09 07:55
ron65 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:58:
[...]

Dat kan heel goed ja, maar dan pas kijken is nutteloos. Dan is de verwarming al zo opgevoerd dat het hele interieur warm is en zie je de verschillen nauwelijks meer (gekeken bij 30 min vanochtend uiteraard)
Dus dan is het toch ook niet erg dat stuur en stoel(en) tijdens het voorverwarmen nog niet ingeschakeld worden - aangezien ze door het algehele voorverwarmen sowieso al verwarmd worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Luisterlijk schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 04:33:
[...]

Welk trillen bedoel je hier? Ik heb het altijd bij 105 km en normaal rijden. De bandenspecialisten zeggen dat de wielen in balans zijn maar de dealer kan mij niet helpen zegt hij
Geen idee. De dealer begon zelf over trillen wat hij hier precies mee bedoelde geen idee. Ook niet wat de fix was maar kennelijk een vaker voorkomend probleem. Mijn banden zijn ook als eens gedraaid en sindsdien geen trilling meer gehad. Dus moest even aan de bekende trillingen denken die hier vaak genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

Vulcan750 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:57:
[...]

Dat takje zou ik ook zeker afknippen. 😄
En voor alle nieuwe XC40 rijders... Die rem ingreep voelt echt of je een paaltje of zoiets geraakt hebt. De eerste keer schrik je je rot, dus wees gewaarschuwd! 🚙🫣
Het antwoord is rustig aan doen. De eerste paar keer achteruit de oprit op zorgden de struiken idd voor een ingreep. Als je wat langzamer gaat, gaat de auto er vanuit dat je het gezien hebt en kun je zo door de dikke rode strepen heen rijden.

We hebben de grote wielen. Wederheft heeft de auto al een keer netjes strak langs het trottoir gezet met als resultaat dat twee wielen over meer dan 1/3 van de omtrek beschadigd waren. Daarna het hele wiel maar zwart laten spuiten (is toch mode nu). Dan is de schade wat eenvoudiger te repareren. (Lakstiftje en je zier er niets meer van). Overigens is het 360 beeld of alleen het beeld van de camera in de spiegel perfect om hem netjes langs de stoeprand te zetten (maar die moet je dan dus wel hebben).

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:38
Lancer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:25:
[...]
Het antwoord is rustig aan doen. De eerste paar keer achteruit de oprit op zorgden de struiken idd voor een ingreep. Als je wat langzamer gaat, gaat de auto er vanuit dat je het gezien hebt en kun je zo door de dikke rode strepen heen rijden.
Hier ook al paar keer gehad dat bij het achteruitrijden de oprit op de auto ingreep, dus nu zet ik altijd automatisch remmen uit (twee tikken op het scherm op het moment dat de 360 view in beeld is). Dan hoef je niet zo voorzichtig te doen. Allerergste wat er kan gebeuren is dat ik 'm in onze andere auto parkeer >:)

Was mij trouwens nog helemaal niet opgevallen dat stoel en stuur niet meeverwarmen bij de preconditioning, de auto is gewoon lekker warm als ik instap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 09:02
Veromor schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:09:

Zelf weer een date met de dealer gepland voor het gebonk bij optrekken met meer dan 75% vermogen. Nu komt het af en toe bij 50% al naar voren. Sta je daar geef je aan dat er een melding van was.. oh ja dat trillen is een oplossing voor... nee daarvoor ben ik niet hier.. oh... nou plannen we weer een afspraak in. nu ben ik dus pessimistisch of mijn probleem opgelost gaat worden of dat ik straks ergens eerst iets kapot moet rijden voor ik echt geholpen wordt.

Wederom mooie wagen maar rij nu al een half jaar half stroom ipv de volle 400pk te kunnen gebruiken. En je krijgt gewoon geen navolging op je meldingen en bezoekjes. Voor een auto van deze prijs vind ik dat slechte service. Maar misschien ben ik een verwende jup... ik had meer verwacht.
Die “fix” voor het trilprobleem was bedacht bestond uit een stuurdemper, maar dat werkt maar gedeeltelijk. Deze fix is na aanhoudende klachten ook weer teruggetrokken door Volvo. Het is nu weer even afwachten wat de oplossing wel zal worden…..
.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:38
Mga1600 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Die “fix” voor het trilprobleem was bedacht bestond uit een stuurdemper, maar dat werkt maar gedeeltelijk. Deze fix is na aanhoudende klachten ook weer teruggetrokken door Volvo. Het is nu weer even afwachten wat de oplossing wel zal worden…..
.
Heeft bij mij gelukkig het trillen wel wat verminderd. Helemaal weg is het niet, maar echt opvallen doet het mij niet meer over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Watmaakhetuit schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:59:
[...]

Dus dan is het toch ook niet erg dat stuur en stoel(en) tijdens het voorverwarmen nog niet ingeschakeld worden - aangezien ze door het algehele voorverwarmen sowieso al verwarmd worden. ;)
JA alleen oppervlakkig, deze voorverwarming verwarmt ze ook dieper in het materiaal. Dat is het evrschil, daardoor is het sneller warm als je instapt en de verwarming in stuur en stoel aanzet.
Het is hetzelfde principe als in gebouwen waar snachts de verwarming om die reden ook nooit onder 15 graden wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kijk, en dat in combinatie met een 60 weg waar je toch automatisch al iets sneller gaat rijden (lange kaarsrechte weg), verklaart wel waarom hij bij mij daar zo lekker tegen de lijn aan kan blijven leunen :p
Nice, maarre... filmen achter het stuur ... liever niet doen hoor, mag niet en is link. En niet waard dat risico te lopen voor dit forum natuurloijk (heb het beste met iedereen voor uiteraard) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Laatst online: 05-09 15:38
-Vasa- schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:48:
[...]

Heb ik zeer af en toe, net zoals de melding dat voorverwarmen niet kan omdat er niet voldoende spanning is terwijl ie 90% heeft en aan de paal hangt. Wat bij mij meestal dan helpt is de app zelf killen en herstarten.
Ja bizar, dat werkt soms maar nu niet. Nu is zelfs hele auto offline. Best jammer, want hij werkte nu wel weer vrij snel. Maar nu dus helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:14:
[...]

.
Idd die "fix" was nog niet de oplossing. Ik heb het zelf ervaren.

Ik wist niet dat die fix inmiddels weer was teruggetrokken vanwege de vele klachten daarover. Ik heb wel gelezen, dat inmiddels her en der aandrijfassen zijn vervangen vanwege 'gerammel' bij belasting van de aandrijflijn, terwijl er eerst een 'verbod' van Volvo van kracht was om (declarabele) reparaties te verrichten aan de aandrijflijn.

Heb je een servicebericht o.i.d. van Volvo over het weer intrekken van de fix, zodat dat ik daarnaar kan refereren bij mijn eigen dealer?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
De fix is bij mij ook toegepast en heeft er voor gezorgd dat de trilling wat minder heftig is. Daarvoor in de plaats is het wel bij een groter bereik aanwezig. Eerst bij optrekken rond de 53km/h en tussen de 100-110 km/h

Nu is het tussen de 50-60 km/h en vanaf 100 km/h tot in ieder geval 140km/h

Auto is van de week bij de dealer geweest, zijn metingen verricht, maar blijkbaar valt het nu allemaal binnen de marge van Volvo (ik voel een produkteigenschap aankomen)
In ieder geval krijg ik een seintje als deel twee van de oplossing wordt vrijgegeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
ron65 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:55:
[...]
Nice, maarre... filmen achter het stuur ... liever niet doen hoor, mag niet en is link. En niet waard dat risico te lopen voor dit forum natuurloijk (heb het beste met iedereen voor uiteraard) ;)
'k Was heel vroeg weg deze morgen, reed alleen op de weg... Alles in gereedheid gebracht aan de verkeerslichten, was toen niet aan het rijden. Handjes netjes op het stuur, zelfs niet aan het kijken naar het scherm van de smartphone, gewoon op de rode bol drukken om te starten/stoppen. Eénmaal op het werk gekeken of het gelukt was... ja dus :-)

Hier max. toegelaten snelheid is 70 km/u dus ik had nog wat speling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Vanmorgen wilde ik de auto voorverwarmen maar gaf de app aan dat de auto offline was. Toch treurig als je de auto een paar meter verderop ziet staan. Ik had dan wel verwacht dat je wel met Bluetooth verbinding kon maken.. Auto ontgrendelen maakte geen verschil. Pas nadat ik naar buiten was gelopen en handmatig de verwarming had gestart gaf de app aan dat de auto weer online was. Toch een beetje jammer dat het juist op zo’n dag niet werkt. Meer mensen deze dagen met een vastgevroren verbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
Tweaqer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:24:
Vanmorgen wilde ik de auto voorverwarmen maar gaf de app aan dat de auto offline was. Toch treurig als je de auto een paar meter verderop ziet staan. Ik had dan wel verwacht dat je wel met Bluetooth verbinding kon maken.. Auto ontgrendelen maakte geen verschil. Pas nadat ik naar buiten was gelopen en handmatig de verwarming had gestart gaf de app aan dat de auto weer online was. Toch een beetje jammer dat het juist op zo’n dag niet werkt. Meer mensen deze dagen met een vastgevroren verbinding?
Hier is ook al een paar uur de auto offline in de app. Dat lijkt eerder op een probleem met Volvo hun API ipv met onze auto's?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Idd die "fix" was nog niet de oplossing. Ik heb het zelf ervaren.

Ik wist niet dat die fix inmiddels weer was teruggetrokken vanwege de vele klachten daarover. Ik heb wel gelezen, dat inmiddels her en der aandrijfassen zijn vervangen vanwege 'gerammel' bij belasting van de aandrijflijn, terwijl er eerst een 'verbod' van Volvo van kracht was om (declarabele) reparaties te verrichten aan de aandrijflijn.

Heb je een servicebericht o.i.d. van Volvo over het weer intrekken van de fix, zodat dat ik daarnaar kan refereren bij mijn eigen dealer?
Mijn dealer (TVK Alkmaar) vertelde me dit toen ik er laatst was om te vertellen dat het trillen wel wat minder was geworden maar niet over was. Volgende maand praten we verder……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
ron65 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat je het vooral voelt als de auto goed koud is, dus sochtends vroeg.
En het verschil is dan een zitting van tegen het vriespunt (zoals vanochtend) en een zitting die tegen de 15 graden aan komt. Idem voor je stuur.
Maar ben benieuwd of je verschil merkt :)
Thermografisch bekijken zegt altijd alles, alleen jammer dat je voor de meest eenvoudige IR camera voor onder je GSM al zo 200 euro kwijt bent. Die ik gebruikt heb is er een van dik 800 euro.

De meest goedkope:
https://www.amazon.nl/FLI...x=flir%2Caps%2C124&sr=8-1
De auto had de hele dag in de schaduw gestaan en de buitentemperatuur was net onder nul. Het verschil tussen de achterbank en de bestuurdersstoel was goed te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
nujtrug schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Hier is ook al een paar uur de auto offline in de app. Dat lijkt eerder op een probleem met Volvo hun API ipv met onze auto's?
Op Facebook waren er ook veel meldingen over offline (X)C40's. Op dit moment zie ik wel het goede batterijpercentage, maar de verkeerde locatie. Gisteravond was dat andersom. En vanochtend had de auto eerst geen LTE en GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Venomer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:19:
[...]
Op dit moment zie ik wel het goede batterijpercentage, maar de verkeerde locatie. Gisteravond was dat andersom. En vanochtend had de auto eerst geen LTE en GPS.
Batterijpercentage klopt hier ook, maar locatie staat nog op thuis.. ook in het kaarttabblad staat het niet juist.

Iemand al met een niet MY24 de update naar 2.13.3 ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46
Hier ook vannacht en vanmorgen de auto offline. Even aanzetten in de ochtend loste het op. Gisteren in de avond bleef de app ook op laden en locate vd publieke paal staan terwijl de auto los van de stekker voor 't huis stond.

Denk een server probleempje

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
nujtrug schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Idem voor Polestar. Auto was ook offline, heb een reset van de wagen zelf moeten doen, dataverbinding was weg. Alles normaal nu.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Cpt. Peacock schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Idem voor Polestar. Auto was ook offline, heb een reset van de wagen zelf moeten doen, dataverbinding was weg. Alles normaal nu.
Hier werkt het ondertussen ook weer. Zelf wel niets gedaan, heeft zichzelf precies opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
Heb net update binnengekregen van de iOS app (5.35.0), misschien had dat iets te maken met de servers die weer niet wouden werken...
Enige verschil dat ik zie is op middelste tab: Bij statistieken hebben ze precies het gemiddelde verbruik boven de kilometerteller gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Dus inderdaad pas vanaf 65 actief en niet vanaf 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Het valt me op dat bij deze gladheid, zeker bij ons in de straat met dat ingereden sneeuw, bij fors loslaten van stroompedaal de achterwielen best willen blokkeren. Na ja, hetzelfde als je eigenlijk met normale rem ook niet fors moet trappen, want dan blokkeert de boel ook.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
Mga1600 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Mijn dealer (TVK Alkmaar) vertelde me dit toen ik er laatst was om te vertellen dat het trillen wel wat minder was geworden maar niet over was. Volgende maand praten we verder……
9 februari sta ik daar weer koffie te drinken. Prima dealer verder hoor. Naja zla het resultaat wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Nu online
Ik heb de hoop opgegeven dat het trillen definitief voor de P6 rijders wordt opgelost.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:13
RigolleM schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Batterijpercentage klopt hier ook, maar locatie staat nog op thuis.. ook in het kaarttabblad staat het niet juist.

Iemand al met een niet MY24 de update naar 2.13.3 ontvangen?
Mijn MY 23 nog geen update.

Nog een leermomentje, regensensor uitzetten bij het wegzetten als het sneeuwt. Anders heb je dat de volgende dag op je schoot als je gaat zitten :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:38
rolfio schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:24:
Het valt me op dat bij deze gladheid, zeker bij ons in de straat met dat ingereden sneeuw, bij fors loslaten van stroompedaal de achterwielen best willen blokkeren. Na ja, hetzelfde als je eigenlijk met normale rem ook niet fors moet trappen, want dan blokkeert de boel ook.
Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXiz84hx9xjb2thfWPyM-fCb9_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iANoN1z0JDLVYR7QIo6lAVnO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
na lange tijd weer eens connectieproblemen met de app (hij blijft zeggen dat de auto in gebruik is. Kan gelukkig wel de preconditionering starten). de OTA update is vast weer onderweg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Yep. Net zoals hard remmen ook niet handig is bij gladheid.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
Om 7u45 timer gezet om de auto te verwarmen tegen 8u30... om 8u04 was er nog niets gestart maar nu om 8u06 zie ik dat het toch gestart is. Er stond wel even 'klaar om 8u20' maar dat is 2 minuten later gewijzigd naar 8u30, beetje vaag toch die app, maar de timer lijkt deze keer wel te werken.

Ik ga 'm nu eens het volledige proces laten doorlopen en zien of het stuur en de stoel warm aanvoelen bij het instappen. Ik verwacht van niet (MY23 zonder laatste OTA), maar wil het toch zeker weten vooraleer ik de nieuwe OTA installeer, dan zal ik de test erna opnieuw doen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb deze week al een paar keer getest met mijn mj20 model P8. Volgens mij is het gewoon bij iedereen zo dst, zeker op een koude dag, de stoel en stuur iets warmer lijkt door dat het interieur simpelweg goed voorverwarmd wordt. Dat haalt de kou al van stoelen en stuur af en daarom voelt hrt bij instappen al relatief comfortabel aan en wordt de boel ook vrij snel warm na instappen en activatie stuur/stoel verwarming.

Dit is voor mij overigens prima hoor want zelfs met de kou van deze weken geen moment gedacht wat is het stuur/stoel verrekte koud.

Waar ik alleen heel slecht tegen zou kunnen is dst onze eerste modellen dus NIET na de komende OTA de optie krijgen om stuur/stoel wel gelijk mee te laten voorverwarmen. Dan gaat Volvo dus onderscheid maken in software updates voor praktisch dezelfde auto's. Zou voor mij wel echt een reden zijn om Volvo eens aan te schrijven. Ik ben dus benieuwd als ik de OTA binnen heb gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 19-01-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMathos
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 09:14
Tijdje geleden dat ik hier gevolgd heb, maar ondertussen volgende zaken nog ondervonden met MY24:
  • De radio start soms op een andere zender dan dat ik hem achter gelaten heb. Ik ben er nog niet uit of dit door een ander profiel komt of niet. Het rare is wel dat op het hoofdscherm de actieve zender wordt getoond, maar als ik doorklik naar de radio app daar dan de vorige zender wordt aangeduid als zijnde actief.
  • Soms gaat het leeslampje van de passagier spontaan aan. Het enige wat ik kan doen om uit te doen is de volledige lamp aansteken (touch midden) en dit dan terug uitschakelen. Gewoon het leeslampje zelf aanraken werkt niet.
  • Ik had een soms een melding over de linker richtingaanwijzer. Op dat moment pinkte het licht ook veel sneller. In de recente update zou dit opgelost moeten zijn. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
Juancho schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:45:
Ik heb deze week al een paar keer getest met mijn mj20 model P8. Volgens mij is het gewoon bij iedereen zo dst, zeker op een koude dag, de stoel en stuur iets warmer lijkt door dat het interieur simpelweg goed voorverwarmd wordt. Dat haalt de kou al van stoelen en stuur af en daarom voelt hrt bij instappen al relatief comfortabel aan en wordt de boel ook vrij snel warm na instappen en activatie stuur/stoel verwarming.

Dit is voor mij overigens prima hoor want zelfs met de kou van deze weken geen moment gedacht wat is het stuur/stoel verrekte koud.

Waar ik alleen heel slecht tegen zou kunnen is dst onze eerste modellen dus NIET na de komende OTA de optie krijgen om stuur/stoel wel gelijk mee te laten voorverwarmen. Dan gaat Volvo dus onderscheid maken in software updates voor praktisch dezelfde auto's. Zou voor mij wel echt een reden zijn om Volvo eens aan te schrijven. Ik ben dus benieuwd als ik de OTA binnen heb gekregen.
Stuur en zetel waren idd niet voorverwarmd. Ze zijn niet ijskoud dus ze verwarmen wel licht mee op met het interieur zoals bleek uit Ron zijn testen, maar het voelt duidelijk anders dan wanneer de verwarming echt actief is. Geen big deal want het warmt snel op na instappen, maar als het bij een MY24 wel kan dan stel ik mij toch de vraag waarom het bij een MY23 niet kan. Daaruit leid ik af dat er een verschil in HW is want als het puur SW is dan mag het niet uitmaken, maar dat kan ik dan weer moeilijk geloven gezien het bij 'n MY23 ook aangestuurd wordt vanuit SW.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Of er in dit opzicht verschil is tussen de oudere en nieuwere modeljaren weet ik niet, dat moeten we maar even afwachten. Maar ik vind het op zich volstrekt logisch dat er over tijd verdere ontwikkeling/verbetering plaatsvindt aan een model wat misschien andere hardware vergt.. Ik ben van mening dat het pas echt zorgelijk zou zijn als die ontwikkeling stil zou staan.
Er zijn ook veranderingen aan de OPD geweest die niet op de eerdere modeljaren ‘passen’.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 19-01-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:10:
Om 7u45 timer gezet om de auto te verwarmen tegen 8u30... om 8u04 was er nog niets gestart maar nu om 8u06 zie ik dat het toch gestart is. Er stond wel even 'klaar om 8u20' maar dat is 2 minuten later gewijzigd naar 8u30, beetje vaag toch die app, maar de timer lijkt deze keer wel te werken.

Ik ga 'm nu eens het volledige proces laten doorlopen en zien of het stuur en de stoel warm aanvoelen bij het instappen. Ik verwacht van niet (MY23 zonder laatste OTA), maar wil het toch zeker weten vooraleer ik de nieuwe OTA installeer, dan zal ik de test erna opnieuw doen.
Timer voor voorverwarmen heeft alleen geweigerd als je hem heel kort tevoren pas instelt. Als je voor middernacht globaal instelt voor de volgende dag, moet het gewoon werken.

De MY23 heb ik ook, en ik heb een stukje terug in dit topic wat infrarood beelden geplaatst van de auto tijdens voorverwarmen. STuur en stoelen doen mee (OTA ook niet de laatste), maar niet op volle kracht. Ze warmen bij tot ong 18 graden, als je dan instapt is dat geen bevroren stoel en stuur en als dan de verwarming ervan op volle kracht (1 2 of 3) aangaat ga je het pas voelen.
Dus je kunt een 'koude' stoel voelen die echter gewoon voorverwarmd is. 18 graden voel je niet als warmte namelijk.
Vergelijk de zitting eens met die van de achterbank door voelen, dan moet je wel verschil kunnen opmerken, de achterbank zal gewoon koud aanvoelen, de voorstoel veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Deze IR foto zegt duidelijk dat de verwarming aanstaat in de stoel, dit was tijdens preconditioneren en met uitgeschakelde stoelverwarming op de display,, tot 18 graden wordt voorverwarmd tijdens preconditioning en dat voel je niet als warmte, maar dat de stoel warmer aanvoelt is dus grootdeels doordat de verwarming erin meedoet, en deels doordat het interrieur ook warm wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmZtbR49fLWSAd_g3YZL0vhDo8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mQnSVcrNbFylghOWFL0Vf5R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 19-01-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Of er in dit opzicht verschil is tussen de oudere en nieuwere modeljaren weet ik niet, dat moeten we maar even afwachten. Maar ik vind het op zich volstrekt logisch dat er over tijd verdere ontwikkeling/verbetering plaatsvindt aan een model wat misschien andere hardware vergt.. Ik ben van mening dat het pas echt zorgelijk zou zijn als die ontwikkeling stil zou staan.
Er zijn ook veranderingen aan de OPD geweest die niet op de eerdere modeljaren ‘passen’.
Wat ik begreep is dat er qua systeem geen verschil is tussen de eerste modellen en die van nu. Draait allemaal op dezelfde AAOS, hetzelfde scherm en de mogelijkheden voor aanpassingen die software matig zijn (wat deze specifieke volgens mij is) zou ook gewoon mogelijk moeten zijn op onze wagens.

Dat er ergens wat verschil is/komt wat oa te maken heeft met motoren en aandrijving etc (volgens mij kan men in de nieuwe modellen OPD ook op automatisch zetten, dat lijkt me niet puur een software dingetje) ala. Of dat de nieuwe EX30 wat op een totaal nieuw platform staan dan ook totaal anders is dan onze wagens... volledig begrijpbaar!

Al snap ik 1 ding nog steeds niet: darkmode op onze wagens. De nieuwe EX30 heeft een simpele keuze om zelf te kiezen wat je wil. Wij moeten het nog altijd met de automatische keuze doen. Terwijl darkmode er dus wel gewoon in zit en werkt. @4v4t4r had jij dit laatst niet bij het Google team nagevraagd? Nog iets van gehoord?

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 19-01-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Wat ik begreep is dat er qua systeem geen verschil is tussen de eerste modellen en die van nu. Draait allemaal op dezelfde AAOS, hetzelfde scherm en de mogelijkheden voor aanpassingen die software matig zijn (wat deze specifieke volgens mij is) zou ook gewoon mogelijk moeten zijn op onze wagens.
De OTA's zijn paketten waarin een aantal van de systemen in de auto geupdate kunnen worden. Infotainment is daar maar 1 van. Alle AAOS updates zullen dus waarschijnlijk wel voor alle modeljaren van toepassing zijn (tot er een modeljaar met nieuwe infotainment hardware komt)

Maar dat wil niet zeggen dat dat voor de andere systemen in de auto dan ook zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:21
Ik ben net terug van de dealer voor eens te luisteren naar het ratelend geluid die m'n C40 Twin maakt bij hard accelereren. het zit gelukkig niet in m'n hoofd en blijkbaar zit er speling op de voorste 2 cardanassen, dewelke binnenkort onder garantie vervangen worden. ze gaan intussen ook kijken wat ze kunnen doen aan de trilling in het stuur tussen 100 en 120 km/h, en of deze zaken gerelateerd zijn. ik ben benieuwd.

hieronder een geluidsfragment van het geluid dat deze maken bij vlot accelereren.

https://jumpshare.com/s/EHDvoOIQh5CbImWXrYtX

[ Voor 7% gewijzigd door Francisp1 op 19-01-2024 13:23 ]

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Francisp1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:20:
Ik ben net terug van de dealer voor eens te luisteren naar het ratelend geluid die m'n C40 Twin maakt bij hard accelereren. het zit gelukkig niet in m'n hoofd en blijkbaar zit er speling op de voorste 2 cardanassen, dewelke binnenkort onder garantie vervangen worden. ze gaan intussen ook kijken wat ze kunnen doen aan de trilling in het stuur tussen 100 en 120 km/h, en of deze zaken gerelateerd zijn. ik ben benieuwd.

hieronder een geluidsfragment van het geluid dat deze maken bij vlot accelereren.

Bizar, net een specht

[ Voor 32% gewijzigd door ron65 op 19-01-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Deze IR foto zegt duidelijk dat de verwarming aanstaat in de stoel, dit was tijdens preconditioneren en met uitgeschakelde stoelverwarming op de display,, tot 18 graden wordt voorverwarmd tijdens preconditioning en dat voel je niet als warmte, maar dat de stoel warmer aanvoelt is dus grootdeels doordat de verwarming erin meedoet, en deels doordat het interrieur ook warm wordt.
[Afbeelding]
De vraag is alleen, vanaf welk model is dit zo. Jouw wagen is bijv. nieuwer dan die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:29:
[...]

De vraag is alleen, vanaf welk model is dit zo. Jouw wagen is bijv. nieuwer dan die van mij.
Zou dat niet gewoon bij alle modellen gelijk zijn getrokken?
Ik bedoel dat de wijzigingen vooral in de hardware van de aandrijflijn zitten (my24) en in de vorm van de neus (my23), en vooral in de keuzepakketten bij bestellen.
Zo is tussen MY22 en 23 de mooie sierverlichting weggevallen bij standaard stoelbekleding, net als een lampje achterin. Maar technisch gezien kan dit weinig verschil maken ten aanzien van bediening van die componenten die er wel gewoon inzitten.

Stoel en stuurverwarming is weinig aan veranderd hardwarematig, softwarematig zullen ze ook aardig gelijk zijn verwacht ik. Dus de aansturing ervan zal in jouw wagen en die van mij naar mijn idee niet erg verschillen. Maar goed, zeg nooit nooit :)
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
ron65 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:40:
[...]

Ik bedoel dat de wijzigingen vooral in de hardware van de aandrijflijn zitten (my24) en in de vorm van de neus (my23), en vooral in de keuzepakketten bij bestellen.
Zo is tussen MY22 en 23 de mooie sierverlichting weggevallen bij standaard stoelbekleding, net als een lampje achterin. Maar technisch gezien kan dit weinig verschil maken ten aanzien van bediening van die componenten die er wel gewoon inzitten.

Stoel en stuurverwarming is weinig aan veranderd hardwarematig, softwarematig zullen ze ook aardig gelijk zijn verwacht ik. Dus de aansturing ervan zal in jouw wagen en die van mij naar mijn idee niet erg verschillen. Maar goed, zeg nooit nooit :)
Ben benieuwd
Ik heb ook zo'n camera (niet een hele dure) en een modeljaar 2021. Als ik dit weekend tijd kan vinden ga ik het eens proberen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

[b]

Ben benieuwd
Grappig, ik heb juist expres de standaard bekleding gekozen omdat ik die "mooie sierverlichting" juist afschuwelijk vond 😉.

Wat betreft de modeljaren, dat het besturingssysteem hetzelfde is in alle uitvoeringen wil natuurlijk niet zeggen dat er hardware matig geen verschillen zijn. Je zegt het zelf ook, niet erg verschillen is wel een beetje verschil natuurlijk en dat kan er net voor zorgen dat je een update niet krijgt.

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 17-09 10:10
Francisp1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:20:

Ik heb exact hetzelfde geluid! Komende maandag sta ik bij de dealer hiervoor.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tranquility
Yes! Eindelijk was het dan zover!

Vanmiddag naar Hoogeveen getogen waar ik hartelijk ben ontvangen door Broekhuis Volvo dealer.
Ik zag bij binnenkomst al een auto met een doek erover staan en dat bleek de mijne te zijn. :)

Eerst alle papierwerk e.d. in orde gemaakt waarna de onthulling volgde.
Erg leuk gedaan van de dealer!
Ook het contact met de verkoper gedurende het hele traject heb ik als zeer prettig ervaren.

Keurig uitleg gekregen van de hele auto en het infotainment systeem ingesteld alsook het Volvo ID gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68gn4dbk_LlhdWiitB0Xb_xnJG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1ykihkzJAzchKzl2CJWnfFB.jpg?f=fotoalbum_large

Tadaaaa!
Toch wel een hele fraaie kleur dat Vapour Grey.
Het is de XC40 MY24 Plus SMER op 19" wielen met Michelin CC2's en het kunst "vegan" leer Charcoal Fusion Microtech interieur en getinte ramen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYX8lDhoZm05ry6uYyR5VaEDL6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LthscZdPfR8ybEUnpZdskjuG.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de lange rit terug naar Noord Holland en mooi van alles uit geprobeerd. En wat werkt die ACC lekker zeg! Heerlijk relaxed rijden met automatisch afstand houden wat echt goed werkt. Eerst had ik alleen Lane Assist ingesteld staan en hield de auto niet netjes in het midden. Toen ontdekte ik de Auto Pilot met het pijltje naar rechts op het stuur en wat werkt dat goed zeg. Je moet wel je handen aan het stuur houden, maar je merkt dat hij de auto echt mooi in het midden van de rijbaan houdt en je voelt de auto zelf heel snel sturen, sneller dan ik zou doen.. ;).

Ook de OPD werkt goed. Ik had hem eerst op de "auto" stand staan, maar dat vond ik niet fijn. Dan gaat hij niet meteen regenereren wanneer ik mijn voet van het stroompedaal af haal, maar even later en soms wel meteen, dus niet echt consequent. Nadat ik deze gewoon op "aan" had gezet werkte hij precies zoals in de Ampera-e, dus lekker krachtig en direct.

Eenmaal thuis aangekomen zag ik dat de Volvo app op de telefoon niet werkt. Ik zie dat de auto wel gekoppeld is alleen werken alle remote functies niet en denkt de app dat de auto nog in Hoogeveen staat. Morgen maar eens uitzoeken wat dat is..

edit:
Sinds vanmorgen werkt de app en werken de remote functies, dus blijkbaar had dat wat tijd nodig. Alleen werkt "Uw auto vinden" nog niet en staat deze nog steeds op de locatie in Hoogeveen waar ik de auto heb opgehaald. Hopelijk gaat dat ook nog werken.
Edit 2: Ook "Uw auto vinden" werkt nu en staat de locatie goed. :)

Maar tot nu toe zo blij als een kind.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 21-01-2024 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
@Tranquility Proficiat met de auto! Ik wens je veel veilige kilometers!

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
Veromor schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:01:
[...]

Geen idee. De dealer begon zelf over trillen wat hij hier precies mee bedoelde geen idee. Ook niet wat de fix was maar kennelijk een vaker voorkomend probleem. Mijn banden zijn ook als eens gedraaid en sindsdien geen trilling meer gehad. Dus moest even aan de bekende trillingen denken die hier vaak genoemd zijn.
Hmm, dat helpt niet echt, maar toch bedankt.

Banden draaien is trouwens faliekante nonsense. Een velg is perfect rond en in balans, tenzij hij defect is.

Een band demonteren en weer monteren kan daarentegen wél helpen. Dat heeft te maken met de spaning die ontstaat bij de veter als hij over de "hump" plopt. Dat kán een enkele keer onvolledig zijn, maar dat is zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
Weet iemand of er een instructie is om met je stem de hoofdsteunen van de achterbank neer te klappen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jonzo
  • Laatst online: 25-02 17:51
Ook hier vandaag de Xc 40 opgehaald.
Bij Broekhuis Utrecht, na een prima contact, al was het lang wachten. Half april 2023 8)7 , en levering 19 januari 2024.
XC40 in de mooie kleur Fjord Blue, die stond keurig te wachten tot het kleed eraf getrokken werd.
SMER, ultimate uitvoering.
Prima aflevering en uitleg, app gekoppeld en meteen correct in werking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PudGeDLXfxwqoQy6DP0Pc3K8P98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wO6aBBlAWHH8ZjhYHGq6d5PE.jpg?f=user_large
Daarna lekker toeren en wat rijdt dat heerlijk !

[ Voor 0% gewijzigd door Jonzo op 19-01-2024 21:06 . Reden: Fout jaartal van bestellen ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jonzo schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:52:
Half april 2013, en levering 19 januari 2024.
11 jaar wachten, dat lijkt me een nieuw record ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
MrMathos schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:01:
Tijdje geleden dat ik hier gevolgd heb, maar ondertussen volgende zaken nog ondervonden met MY24:

De radio start soms op een andere zender dan dat ik hem achter gelaten heb. Ik ben er nog niet uit of dit door een ander profiel komt of niet. Het rare is wel dat op het hoofdscherm de actieve zender wordt getoond, maar als ik doorklik naar de radio app daar dan de vorige zender wordt aangeduid als zijnde actief.

Dit had ik ook, mijn vrouw had radio 538 aanstaan in haar profiel, ik radio 10. Ik zag radio 10 op mijn scherm, maar hoorde radio 538. In haar profiel radio 10 aangezet, daarna naar mijn profiel gegaan en daarna terug naar haar ptofiel, teruggezet naar radio 538 en toen weer naar mijn profiel, nu had ik gewoon radio 10 😬

Soms gaat het leeslampje van de passagier spontaan aan. Het enige wat ik kan doen om uit te doen is de volledige lamp aansteken (touch midden) en dit dan terug uitschakelen. Gewoon het leeslampje zelf aanraken werkt niet.

Hier geen last van gehad

Ik had een soms een melding over de linker richtingaanwijzer. Op dat moment pinkte het licht ook veel sneller. In de recente update zou dit opgelost moeten zijn.

Had dit vorige week ook op 2 ritjes. Na laatste OTA geen last meer van gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 19-01-2024 23:49 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

@Tranquility @Jonzo gefeliciteerd met jullie mooie auto's

Ik heb zelf een C40 in vapour grey, misschien komen we elkaar tegen in NH 😉

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Reneb schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:51:
@Tranquility @Jonzo gefeliciteerd met jullie mooie auto's

Ik heb zelf een C40 in vapour grey, misschien komen we elkaar tegen in NH 😉
Er zijn er niet veel dus ik zal op een Vapour Grey C40 letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jonzo schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:52:
Bij Broekhuis Utrecht, na een prima contact, al was het lang wachten. Half april 2023 8)7 , en levering 19 januari 2024.
XC40 in de mooie kleur Fjord Blue, die stond keurig te wachten tot het kleed eraf getrokken werd.
SMER, ultimate uitvoering.
Prima aflevering en uitleg, app gekoppeld en meteen correct in werking.
[Afbeelding]
Daarna lekker toeren en wat rijdt dat heerlijk !
Prachtige kleur! Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
rolfio schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:24:
Wielen blokkeren nauwelijks, want ABS grijpt in. Dat voel je door trillen.
Wat @JTHZZ plakte uit de handleiding klopt: je kunt one pedal drive uitzetten. Maar als je het rempedaal gebruikt wordt ook eerst regeneratief geremd. Zo afremmen kun je net zo goed met je voet op 't stroompedaal doseren. Kwestie van gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
DrBOB101 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:04:
De radio blijft idd een probleem. Ik zag en hoorde het net als jij. In beeld is mijn radio geselecteerd; maar hoor een andere zender. Moet dan een andere zender aanklikken en weer terug naar m'n eigen zender.
Als ik op 't einde van m'n vorige rit Spotify aan het luisteren was, kan ie ook gerust naar radio switchen bij start nieuwe rit.
Mijn ervaring met DAB+ radio's is dat je af en toe de zenderlijst opnieuw in de radio moet inlezen, dus dat hij alle DAB+ zenders opnieuw gaat zoeken en laden. Wellicht dat dat het probleem verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Tranquility schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Mijn ervaring met DAB+ radio's is dat je af en toe de zenderlijst opnieuw in de radio moet inlezen, dus dat hij alle DAB+ zenders opnieuw gaat zoeken en laden. Wellicht dat dat het probleem verhelpt?
Dankjewel voor de tip. Ga ik proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:59
DrBOB101 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Wielen blokkeren nauwelijks, want ABS grijpt in. Dat voel je door trillen.
Wat @JTHZZ plakte uit de handleiding klopt: je kunt one pedal drive uitzetten. Maar als je het rempedaal gebruikt wordt ook eerst regeneratief geremd. Zo afremmen kun je net zo goed met je voet op 't stroompedaal doseren. Kwestie van gewenning.
@rolfio zal enkel achterwielaandrijving hebben, dat zal bij gladheid zeker anders aanvoelen, want de regeneratie is enkel op de aangedreven wielen. Als hij met het rempedaal remt zullen de schijven voor mogelijk eerder mee gaan werken voor een betere rembalans?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
guido66 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:34:
[...]

@rolfio zal enkel achterwielaandrijving hebben, dat zal bij gladheid zeker anders aanvoelen, want de regeneratie is enkel op de aangedreven wielen. Als hij met het rempedaal remt zullen de schijven voor mogelijk eerder mee gaan werken voor een betere rembalans?
Ik heb nog een voorwielaangedreven XC40 en moet zeggen dat ik pak minder vertrouwen heb op sneeuw en ijs dan in mijn vorige BMW. Kan natuurlijk ook gewoon aan de chauffeur liggen ;)
Maar BMW had achterwielaandrijving en gaf enorm veel vertrouwen. Dat onderstuur bij de XC40 moet ik nog aan wennen. Dat speelse karakter van mijn BMW mis ik wel.
Mensen hier met een MY24 Single Motor, breekt de achterkant soms uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
guido66 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:34:
[...]
Daar zit wat in; daar had ik dan weer niet aan gedacht. Zelf heb ik ook een XC40 SMER MY2024, dus RWD.
Evengoed geen last gehad van ongecontroleerd afremmen door regeneratie. Maar m'n snelheid ook dusdanig aangepast met de sneeuw. Een deuk of erger in m'n auto heb ik geen behoefte aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DrBOB101 op 20-01-2024 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
nujtrug schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:47:
[...]
Ik heb nog een voorwielaangedreven XC40 en moet zeggen dat ik pak minder vertrouwen heb op sneeuw en ijs dan in mijn vorige BMW. Kan natuurlijk ook gewoon aan de chauffeur liggen ;)
Maar BMW had achterwielaandrijving en gaf enorm veel vertrouwen. Dat onderstuur bij de XC40 moet ik nog aan wennen. Dat speelse karakter van mijn BMW mis ik wel.
Mensen hier met een MY24 Single Motor, breekt de achterkant soms uit?
Uitbreken wil prima met RWD in de sneeuw. Dat heb ik op een veilig stukje wel getest.
De all season banden maken weinig indruk in de sneeuw trouwens. M'n BMW i3 met achterwielaandrijving en winterbanden houdt zich beter in de sneeuw. Die staat op 155/70/R19 banden - de gemiddelde tiener met fatbike heeft bredere banden :+

[ Voor 6% gewijzigd door DrBOB101 op 20-01-2024 11:04 ]

Pagina: 1 ... 223 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"