Yes! Eindelijk was het dan zover!
Vanmiddag naar Hoogeveen getogen waar ik hartelijk ben ontvangen door Broekhuis Volvo dealer.
Ik zag bij binnenkomst al een auto met een doek erover staan en dat bleek de mijne te zijn.
Eerst alle papierwerk e.d. in orde gemaakt waarna de onthulling volgde.
Erg leuk gedaan van de dealer!
Ook het contact met de verkoper gedurende het hele traject heb ik als zeer prettig ervaren.
Keurig uitleg gekregen van de hele auto en het infotainment systeem ingesteld alsook het Volvo ID gekoppeld.
Tadaaaa!
Toch wel een hele fraaie kleur dat Vapour Grey.
Het is de XC40 MY24 Plus SMER op 19" wielen met Michelin CC2's en het kunst "vegan" leer Charcoal Fusion Microtech interieur en getinte ramen.
Daarna de lange rit terug naar Noord Holland en mooi van alles uit geprobeerd. En wat werkt die ACC lekker zeg! Heerlijk relaxed rijden met automatisch afstand houden wat echt goed werkt. Eerst had ik alleen Lane Assist ingesteld staan en hield de auto niet netjes in het midden. Toen ontdekte ik de Auto Pilot met het pijltje naar rechts op het stuur en wat werkt dat goed zeg. Je moet wel je handen aan het stuur houden, maar je merkt dat hij de auto echt mooi in het midden van de rijbaan houdt en je voelt de auto zelf heel snel sturen, sneller dan ik zou doen..

.
Ook de OPD werkt goed. Ik had hem eerst op de "auto" stand staan, maar dat vond ik niet fijn. Dan gaat hij niet meteen regenereren wanneer ik mijn voet van het stroompedaal af haal, maar even later en soms wel meteen, dus niet echt consequent. Nadat ik deze gewoon op "aan" had gezet werkte hij precies zoals in de Ampera-e, dus lekker krachtig en direct.
Eenmaal thuis aangekomen zag ik dat de Volvo app op de telefoon niet werkt. Ik zie dat de auto wel gekoppeld is alleen werken alle remote functies niet en denkt de app dat de auto nog in Hoogeveen staat. Morgen maar eens uitzoeken wat dat is..
edit:
Sinds vanmorgen werkt de app en werken de remote functies, dus blijkbaar had dat wat tijd nodig. Alleen werkt "Uw auto vinden" nog niet en staat deze nog steeds op de locatie in Hoogeveen waar ik de auto heb opgehaald. Hopelijk gaat dat ook nog werken.
Edit 2: Ook "Uw auto vinden" werkt nu en staat de locatie goed.
Maar tot nu toe zo blij als een kind..
[
Voor 4% gewijzigd door
Tranquility op 21-01-2024 10:02
]