Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-09 21:19
-Vasa- schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:35:
[...]

Ik kan best snappen dat je iets dat je gewoon bent wilt blijven gebruiken, maar sinds ik mijn C40 ontvangen heb, heeft OPD op geen enkel moment afgestaan hier. Op de autosnelweg gaat de ACC aan tot ik ervan moet waardoor niet snel kunnen schakelen geen issue is voor mij.
Idem hier. zie geen enkele reden om uit te schakelen. Als je even doorzet wen je er zo goed aan dat je niet meer zonder wilt. Ik vind het een serieuze stap terug als ik in een auto zonder stap.

Nu moet ik er wél bij zeggen dat ik geleerd heb te rijden met een rempedaal. Als de nood aan de man is heb ik die reflex nog. Als je leert rijden met OPD, ben ik stiekum wel benieuwd of je die reflex wel ontwikkelt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35
-Vasa- schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:35:
Ik kan best snappen dat je iets dat je gewoon bent wilt blijven gebruiken, maar sinds ik mijn C40 ontvangen heb, heeft OPD op geen enkel moment afgestaan hier. Op de autosnelweg gaat de ACC aan tot ik ervan moet waardoor niet snel kunnen schakelen geen issue is voor mij.
Het is niet zo dat ik het niet wil gebruiken, begrijp me niet verkeerd, ik vind OPD heerlijk en gebruik het altijd, behalve dus op de snelweg. Maar dat komt omdat ik een keer een incidentje heb meegemaakt na een inhaalmaneuvre. Na het inhalen ging ik weer naar rechts en liet het gas los om weer terug te gaan naar de ingestelde CC-snelheid. Maar omdat de auto op de motor afremt gaan de remlichten branden. Dus de auto die ik zojuist had ingehaald, dacht dat ik op hem een "brake check" deed en ging mij weer inhalen, voor me rijden en remmen. Dus om dat te voorkomen gebruik ik het niet meer op de snelweg. Maar wellicht moet ik straks gewoon weer wennen met de XC40.

Waar ik overigens wel heel erg naar uitkijk is ACC. In mijn Ampera-e heb ik alleen "gewoon" CC. Het lijk me heerlijk relaxed als de XC40 automatisch afstand houdt met ACC. Ook de autopilot functie lijkt me heerlijk. De Ampera-e heeft ook een soort rijbaanbegeleiding, maar die is verre van perfect en blijft zwalken van links naar rechts..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

Er is ook nog een tussenweg voor OPD die ik gebruik en dat is de auto stand, bij mij nooit meer uitgeweest ;)

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 07:50
tovertover schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:35:
Ik merkte vanmorgen voor de eerste keer dat ik een lichte trilling voel in 1 van de elektromotoren.
Ik was file aan het rijden en vanaf stilstand, bij langzaam optrekken, tot ongeveer 10km/h voelde ik die lichte trilling. Nooit eerder gevoeld. Zou het met de temperatuur te maken hebben. Het was op dat moment -10 graden en de auto staat ´s nachts buiten. Wel gewoon voor het wegrijden de auto per timer voorverwarmd.

De auto staat nu buiten bij mijn werk aan het opladen. Rond 12 uur zal hij vol zijn en dan kan ik hem binnen in de verwarmde garage zetten. Ik zal vanavond, als de auto warmer is, nog eens voelen of hij trilt.

Iemand anders hier iets gemerkt?
Jup, heb ik altijd bij een 'koude' motor. Ben al lang blij dat hij niet trilt tussen de 100 en 105 km/u.
Het lijkt wel alsof je te weinig stroom geeft en de motor daardoor te weinig vermogen heeft en begint te trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:36
Tranquility schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:40:
[...]
Waar ik overigens wel heel erg naar uitkijk is ACC. In mijn Ampera-e heb ik alleen "gewoon" CC. Het lijk me heerlijk relaxed als de XC40 automatisch afstand houdt met ACC.
Ik gebruik overal ACC met de XC40 al moet ik wel zeggen dat dit een uitdaging is. Naar mijn mening remt hij op de snelweg wel heel snel wanneer hij 200m verderop een voorligger ziet die slechts iets trager aan het rijden is. Echt om gek van te worden, zeker met passagiers.
Ook in een zone 50 wanneer je voorligger afslaat en je nadert sta je uiteindelijk bijna stil (ook al is de voorligger al even weg) en het duurt te lang eer dat hij terug gaat optrekken.
Op zo’n momenten zet ik het meestal kort uit en bedien ik zelf het gaspedaal.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:11
Tranquility schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:40:
[...]

Het is niet zo dat ik het niet wil gebruiken, begrijp me niet verkeerd, ik vind OPD heerlijk en gebruik het altijd, behalve dus op de snelweg. Maar dat komt omdat ik een keer een incidentje heb meegemaakt na een inhaalmaneuvre. Na het inhalen ging ik weer naar rechts en liet het gas los om weer terug te gaan naar de ingestelde CC-snelheid. Maar omdat de auto op de motor afremt gaan de remlichten branden. Dus de auto die ik zojuist had ingehaald, dacht dat ik op hem een "brake check" deed en ging mij weer inhalen, voor me rijden en remmen. Dus om dat te voorkomen gebruik ik het niet meer op de snelweg. Maar wellicht moet ik straks gewoon weer wennen met de XC40.
Dat klinkt inderdaad niet fijn en dan snap ik het ook wel wat beter dat je meer die manuele controle wilt. 100% zeker kan ik daar niet in zijn, maar als ik eens in 'colonne' rij met vrienden of familie heb ik in elk geval nog geen opmerkingen gehad dat ik op rare momenten rem of dat mijn rem-lichten voortdurend afgaan, en ik heb het ze wel degelijk expliciet gevraagd omdat ik wou weten of ze enerzijds wel goed aangingen en ook niet te snel. Dat is natuurlijk puur anekdotisch en dan niet eens van op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:04
Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:47:
Er is ook nog een tussenweg voor OPD die ik gebruik en dat is de auto stand, bij mij nooit meer uitgeweest ;)
Precies dit. Deze auto stand remt naar mijn ervaring minder heftig af op hogere snelheden. Volgens de instructies wordt de remkracht dan aangepast op basis van afstand tot de voorligger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
-Vasa- schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Dat klinkt inderdaad niet fijn en dan snap ik het ook wel wat beter dat je meer die manuele controle wilt. 100% zeker kan ik daar niet in zijn, maar als ik eens in 'colonne' rij met vrienden of familie heb ik in elk geval nog geen opmerkingen gehad dat ik op rare momenten rem of dat mijn rem-lichten voortdurend afgaan, en ik heb het ze wel degelijk expliciet gevraagd omdat ik wou weten of ze enerzijds wel goed aangingen en ook niet te snel. Dat is natuurlijk puur anekdotisch en dan niet eens van op de snelweg.
Dat is ook een punt waar ik echt elke dag aan denk. Omdat op de snelweg je voelt dat de auto zich continu aan het "aanpassen" is aan de voorligger. Ik vraag me ook af hoe vaak de remlichten aangaan. Af en toe rijdt er iemand voor je die met regelmaat de rem aan tikt en daar stoor ik me ook aan. Dus ik ben panisch dat mijn remlichten het zelfde doen... Ik weet dat de remlichten pas vanaf een bepaalde G kracht aan gaat (iets van 0,1g of zoiets :? ) maar dat kan je zelf natuurlijk nooit voelen.
Ik ga ook maar eens aan een bekende vragen om achter mij aan te rijden om het te controleren.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
In het donker zie je vaak wel of je 3e remlicht aangaat. Zeker als je een vieze achterruit hebt ;)

Hier verder ook altijd ACC en OPD aan. Nu een week met de auto en ik zie echt geen reden meer om zonder OPD te rijden. In mijn V40 had ik ook altijd ACC aan en na een tijdje zijn de karakteristieken bekend en leer je er op anticiperen. Dan weet je gewoon dat ie onnodig hard wil remmen als er een auto invoegt. Dus als dat gebeurt, geef ik alvast licht gas bij om te overrulen of zet ik hem even uit tijdelijk. Dat gaat bij de XC40 hetzelfde, behalve dat ik weer even moet leren omgaan met de OPD en lane assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Iemand hier al last gehad van de radio zender favorieten die lijken te verdwijnen ? Deze morgen opeens niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoessem
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-10-2024
xandje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Ik kan je nu al verklappen dat het in een sub menu van een sub menu zit, dus het is geen enkele simpele handeling.
Kan je het niet aan Google als voice command vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:25
Die optie om je stuur- en stoel te verwarmen is er voor bedoelt dat op moment dat je instapt deze automatisch aangaat tenzij de temperatuur buiten al te hoog is. Dit was iig altijd zo bij de eerste modellen, gezien er aan de knoppen niks is verandert ga ik er vanuit dat dit ook voor de mj2024 modellen telt.

Maar als dit nu wel mee gaat bij het pre-conditionen dan vind ik dit echt zwaar bagger van Volvo want dan lijkt het erop alsof ze de eerste modellen XC40 niet meer gaan ondersteunen bij nieuwe dingen. En dit is toch echt wel een nieuwe toevoeging die ik heel graag zou willen. Gisterochtend stapte ik in een fijne warme auto middels een timer maar het stuur en de stoel waren ijskoud.

Ik hoop oprecht dat Volvo niet nu al een shifting heeft gemaakt in modeljaar auto voor nieuwe functies. Dat zou echt zwaar bagger zijn. En ook onbegrijpelijk want de wagens van 1e generatie of de nieuwe mj24 generatie zijn gewoon hetzelfde qua systeem/software. Dat de EX30 straks wat zaken krijgt die onze wagens niet krijgen, dat kan ik begrijpen. Ander platform.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 09-01-2024 15:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tranquility schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:24:
[...]

Het zou toch wel mooi zijn als OPD ook op het stuur zou zitten, of als onderdeel van de versnellingspook. Bij mijn Ampera-e, die overigens een heerlijke OPD heeft, is de "L" mode, zoals dat daar heet, gewoon in te stellen door de pook een keertje naar achteren te drukken. Bij nog een keer drukken gaat hij weer op de "D" modus. Ideaal snel switchen tussen de twee modussen dus. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met mijn XC40. Op de snelweg wil ik gewoon geen OPD gebruiken, dus makkelijk daar tussen kunnen schakelen, net als bij de Ampera-e, zou wel fijn zijn.
Kan niet en gaat er niet komen. Dit is al tig keer door rijders groepen aan Volvo gevraagd. Vanaf dag 1. Kan alleen via het menu of het zou volgens mij via spraak kunnen als je de taal op Engels zet. Maar dat heeft weer andere gevolgen. Je ontkomt er bijna niet aan om te kiezen: altijd OPD aan of altijd OPD uit. Wij kiezen het eerste, door veel te rijden voel je dat perfect aan, ook met ACC aan/uit.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:06:
Die optie om je stuur- en stoel te verwarmen is er voor bedoelt dat op moment dat je instapt deze automatisch aangaat tenzij de temperatuur buiten al te hoog is. Dit was iig altijd zo bij de eerste modellen, gezien er aan de knoppen niks is verandert ga ik er vanuit dat dit ook voor de mj2024 modellen telt.

Maar als dit nu wel mee gaat bij het pre-conditionen dan vind ik dit echt zwaar bagger van Volvo want dan lijkt het erop alsof ze de eerste modellen XC40 niet meer gaan ondersteunen bij nieuwe dingen. En dit is toch echt wel een nieuwe toevoeging die ik heel graag zou willen. Gisterochtend stapte ik in een fijne warme auto middels een timer maar het stuur en de stoel waren ijskoud.

Ik hoop oprecht dat Volvo niet nu al een shifting heeft gemaakt in modeljaar auto voor nieuwe functies. Dat zou echt zwaar bagger zijn. En ook onbegrijpelijk want de wagens van 1e generatie of de nieuwe mj24 generatie zijn gewoon hetzelfde qua systeem/software. Dat de EX30 straks wat zaken krijgt die onze wagens niet krijgen, dat kan ik begrijpen. Ander platform.
even volhouden nog, bijna weer een nieuwe benzine auto leasen ! O-)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:11:
[...]

even volhouden nog, bijna weer een nieuwe benzine auto leasen ! O-)
Ik moet nog 1,3 jaar volgens mij. Auto is geweldig hoor, rijdt idioot fijn. Maar het zou oprecht balen zijn als Volvo onze eerste modellen al links laat liggen. Want zo oud zijn die toch nog echt niet.

Of ik daarna terug ga naar brandstof weet ik niet, ligt er ook aan of leasen nog uitkan. Het zal dan sowieso een niveau lager worden gezien de veel hogere bijtelling tegenwoordig. EX30, Megane E-tech, dat zit er denk ik hooguit in. En anders geen lease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Ik moet nog 1,3 jaar volgens mij. Auto is geweldig hoor, rijdt idioot fijn. Maar het zou oprecht balen zijn als Volvo onze eerste modellen al links laat liggen. Want zo oud zijn die toch nog echt niet.

Of ik daarna terug ga naar brandstof weet ik niet, ligt er ook aan of leasen nog uitkan. Het zal dan sowieso een niveau lager worden gezien de veel hogere bijtelling tegenwoordig. EX30, Megane E-tech, dat zit er denk ik hooguit in. En anders geen lease :)
zoals het er nu bijstaat zie ik niet in (naast het milieuaspect) waarom ik een dure EV moet leasen ipv een goedkopere fossiel.. wie weet wat de overheid tegen die tijd als stimulans heeft. Als het net zo duur is in de lease zou ik wel voor EV kiezen overigens. Het rijd heerlijk !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:17:
[...]

zoals het er nu bijstaat zie ik niet in (naast het milieuaspect) waarom ik een dure EV moet leasen ipv een goedkopere fossiel.. wie weet wat de overheid tegen die tijd als stimulans heeft. Als het net zo duur is in de lease zou ik wel voor EV kiezen overigens. Het rijd heerlijk !
Klopt! EV rijden is zo heerlijk. Maar als de kosten vrijwel even hoog zijn... dan zou ik eerder voor een hybrid gaan. Deels gemakt van EV en de range die veel groter is door de brandstof. Maargoed, die wagens zijn ook knetterduur en bijv. de EX30 komt er niet eens in brandstof variant. Een eigen XC40 hybride, maar dan wel met AAOS, lijkt me wel wat mocht lease niet meer passen. En als het dan een 2de hands is, geen punt.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 09-01-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:12
Deze middag als ik vertrok naar huis, terug gepreconditioneerd en wagen was verwarmd, zetels ook maar stuur was koud. Deze keer ging hij niet aan de laadpaal, gisteren wel... dus maakt geen verschil uit. Alle instellingen staan juist, was -3°C..

Stoort mij niet hoor dat het stuur niet is verwarmd, maar vind het raar dat het niet werkt terwijl bij anderen wel met een MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb ook een van de eerste XC40 Recharge modellen (20-11-2020), pre-conditioning werkt bij mij prima, incluis stoel en stuurverwarming. Het enige wat bij mij nooit gewerkt heeft, en mis het ook niet, is de Volvo app. Met geen mogelijkheid te koppelen, ook niet door de dealer. Ik stel het voorverwarmen dus in via de display van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

willemvh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:39:
Iemand hier al last gehad van de radio zender favorieten die lijken te verdwijnen ? Deze morgen opeens niets meer.
Misschien ern domme vraag maar heb je een update gehad? Bij de vorige update was vooraf gemeld dat je de radio opnieuw moest instellen vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:06:

Dit is niet helemaal waar, er is een groot verschil qua aandrijving en motoren. Met de wissel naar achterwiel aandrijving zal er wel meer veranderd zijn denk ik, maar ik snap jou standpunt, qua infotainment is er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 18-09 17:48
Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:47:
Volgens mij zit dat er pas vanaf MY24 op, of misschien MY23. Oudere modellen hebben alleen aan of uit.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
caspervc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:16:
[knip]
Moet zeggen dat ik de pilot assist nog wel wennen vind. Vooral hoe je het stuur toch best stevig moet vasthouden.
[knip]
Je hoeft niet hard in het stuur te knijpen. Er zit geen druksensor in. De elektronica meet of je weerstand biedt tegen de automatische stuurbewegingen. Af en toe een heeeel klein beetje aan het stuur draaien is genoeg om de PA tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
Venomer schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Je hoeft niet hard in het stuur te knijpen. Er zit geen druksensor in. De elektronica meet of je weerstand biedt tegen de automatische stuurbewegingen. Af en toe een heeeel klein beetje aan het stuur draaien is genoeg om de PA tevreden te houden.
of een flesje met water tussen je stuur spaken klemmen... ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Venomer schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Volgens mij zit dat er pas vanaf MY24 op, of misschien MY23. Oudere modellen hebben alleen aan of uit.
Ah dat wist ik niet, ik dacht dat ik dat met de laatste update gekregen had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:16:
Maar de acc is heerlijk, alleen hoe zetten jullie hem uit? Vaak gaat ie dan vol op de regen bij opd. Hoe doe je dat subtiel?
[Afbeelding]
Allereerst: gefeliciteerd en welkom bij de club :)

De ACC zet je uit met de middelste knop links op het stuur. Zorg wel dat je eerst even je stroompedaal iets intrapt tot het punt dat de auto zou gaan versnellen ondanks de acc, en zet hem dan uit.
Als je dit goed doet, merk je het niet eens.

In bochten bij afslagen zet ik de ACC sowieso ALTIJD uit (idem voor rotondes) juist vanwege het versnellen omdat er ineens geen slak meer voor je zit dan.
Ook als je vooraan bij een verkeerslicht aankomt is dat warm aan te bevelen... zeker als er een flitspaal staat 8)7

Aanzetten met de bovenste knop links op het stuur zorgt ervoor dat de eerder ingestelde snelheid weer wordt aangehouden. De middeste knop zorgt juist dat de op dat moment rijdende snelheden worden ingesteld. Kun je mee spelen dus.

Veel plezier van je nieuwe aanwinst. 8)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:10
RigolleM schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:38:
Deze middag als ik vertrok naar huis, terug gepreconditioneerd en wagen was verwarmd, zetels ook maar stuur was koud. Deze keer ging hij niet aan de laadpaal, gisteren wel... dus maakt geen verschil uit. Alle instellingen staan juist, was -3°C..

Stoort mij niet hoor dat het stuur niet is verwarmd, maar vind het raar dat het niet werkt terwijl bij anderen wel met een MY23.
Heb je hem wel de volledige cyclus laten doen? Ik merk namelijk wel eens dat als ik hem net heb aangezet en ik stap er al na 15 min in dat de stoelen en het stuur niet warm zijn, maar na 25 min wel bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Sokoo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:22:
[...]

Heb je hem wel de volledige cyclus laten doen? Ik merk namelijk wel eens dat als ik hem net heb aangezet en ik stap er al na 15 min in dat de stoelen en het stuur niet warm zijn, maar na 25 min wel bijvoorbeeld.
2x negatief, denk zo'n 2 minuten eerder. Zal morgen nog eens proberen na de volledige cyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:44:
[...]

Dit is niet helemaal waar, er is een groot verschil qua aandrijving en motoren. Met de wissel naar achterwiel aandrijving zal er wel meer veranderd zijn denk ik, maar ik snap jou standpunt, qua infotainment is er niets veranderd.
Daarom zei ik er zelf al bij dat het puur softwarematig is. Dat is gewoon exact gelijk. Heb daarom vanavond nog ff extra gecontroleerd maar die settings voor stoel en stuur staan bij mij altijd al aan. Het werkt ook wel, maar pas bij instappen. Absoluut niet bij op afstand voorverwarmen. Als Volvo dat dus wel gaat toevoegen maar alleen voor de my24 wagens is het wat mij betreft een grote schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08
Kan het niet zijn dat de MY24 veel meer anders is dan we denken?
Het is de midcycle update, en ik kan me bedenken dat er naast de verschillen in aandrijflijn ook wel meer hardwarematige updates / verbeteringen op bekende issues zijn doorgevoerd tov eerdere modeljaren? En dat er daarom wat meer dingen MY24 only zijn? Ik weet het niet hoor, maar het zou een verklaring kunnen zijn?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:56

timhtc

Home Energy Management

https://www.bright.nl/nie...-je-elektrische-auto.html

Nieuwe Google maps functie om route naar je XC40 te sturen nu ook officieel aangekondigd. Even getest en werkt al op m’n iPhone.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:12
Ik lees hier dat er ook een Chrome app beschikbaar komt. https://9to5google.com/20...d-automotive/#more-343741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 14:12
Ik heb Chrome net ‘gepusht’ naar de auto vanaf mijn iPad. Het is me te koud buiten om te gaan kijken hoe het er uit ziet. Morgen weer een dag…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

timhtc schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:16:

Nieuwe Google maps functie om route naar je XC40 te sturen nu ook officieel aangekondigd. Even getest en werkt al op m’n iPhone.
Ook met mijn S22 samsung, maar schijnbaar ook weer niet bij iedereen zoals eerder al langskwam op dit forum.

Ik was vandaag ineens mijn LTE verbinding weer eens kwijt, gelukkig nu maar voor 15 minuten, kwam vanzelf weer terug. Maar goed mijn collega heeft al 4 x vastgestaan aan een laadpaal met zijn Q4...het kan altijd erger 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Daarom zei ik er zelf al bij dat het puur softwarematig is. Dat is gewoon exact gelijk. Heb daarom vanavond nog ff extra gecontroleerd maar die settings voor stoel en stuur staan bij mij altijd al aan. Het werkt ook wel, maar pas bij instappen. Absoluut niet bij op afstand voorverwarmen. Als Volvo dat dus wel gaat toevoegen maar alleen voor de my24 wagens is het wat mij betreft een grote schande.
Ze horen het allemaal te hebben volgens mij hoor, mijne is een MY23 en die doet het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Net maar getest, en je hebt gelijk. mijn MY23 was klaar met de preconditioning, toen heb ik direct de deur geopend, lekker warme wagen maar stoelen en stuur koud. Instellingen staan op "aan" voor beide, en zodra ik instapte gingen beide inderdaad automatisch aan (want buiten <10 graden)

Ik zie het zo dat Volvo wat mij betreft 2 dingen mag toevoegen aan MY23 en eerder:
- Optie in datzelfde menu dat het opstartmoment van stoel en stuurverwarming naar keuze op klaar bij einde preconditioneren OF start bij instappen kan zetten. Dan kun je zelf kiezen.
- In de app bij de timers en bij de startknop ook diezelfde keuze geven, maar dan 3 keuzes: uit (gelijk aan uit in het menu) / aan bij instappen / gereed bij einde preconditioning, Deze zou dan het menu moeten overrulen.

Met die keuzes zou men toch de meest flexibele gebruiksopties geven m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Uiteraard, Google is zijn grote concurrent al enkele jaren aan het paaien en voortrekken.
Op Android werkt dit nog steeds niet,net als dat er ook geen android auto is voor de Volvo, net als dat je je reis niet kunt delen met iemand zodat je niet steeds hoeft te bellen als je later aankomt door files.

Het is toch van de pot gerukt dat Google Android functies altijd maar weer eerst op IOS worden uitgerold en veeeeeeel later pas op Android zelf? Dat stoort me best wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kan chrome vanaf mijn Samsung galaxy s23 ook laten instaleren op de XC40...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jt1uhQZcFVFlfy5bH_yxVCVpcSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMs10a8tRLFKyDtsAsLcLBxp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:37:
[...]

Ook met mijn S22 samsung, maar schijnbaar ook weer niet bij iedereen zoals eerder al langskwam op dit forum.

Ik was vandaag ineens mijn LTE verbinding weer eens kwijt, gelukkig nu maar voor 15 minuten, kwam vanzelf weer terug. Maar goed mijn collega heeft al 4 x vastgestaan aan een laadpaal met zijn Q4...het kan altijd erger 😉
Mijn zakelijke bel-orgel is ook een S22, net even getest, nergens een optie om de route ergens heen te sturen (wel route delen, maar dan wil het ding een contact geselecteerd hebben om mee te delen)
In play store geen update bekend voor de S22 maps, wel een versie Maps-Go (wat zou het verschil zijn?)

Ook op de Oneplus Nord CE geen opties een route naar de auto te sturen.

Wat mij wel opvalt is dat men in het bright.nl artikel zegt "Google onthulde op techbeurs CES 2024 dat zijn autosysteem Android Auto binnenkort aan Google Maps kan doorgeven hoeveel rijbereik jouw elektrische auto nog heeft."
Oftewel, dan heb je Android Auto nodig in de auto en dat geeft men ons nu eenmaal niet, wel Carplay, maar die werkt niet met android toestellen. Ironisch genoeg kan ik die dan weer niet verwijderen ondanks dat ik hem niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Venomer schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Ik blijf dat toch echt een brak systeem vinden. Als je een beetje tegendruk geeft door aan het stuur te "hangen", als je lange stukken rechtdoor rijdt, hoef je er maar een pietsje overheen te gaan met die tegendruk en ineens loop je zachtjes van je baan. Met als gevolg dat je dus de hele tijd daar op aan het letten bent, wat een beetje de functie verziekt naar mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sokoo schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:42:
[...]

Ze horen het allemaal te hebben volgens mij hoor, mijne is een MY23 en die doet het ook gewoon.
mijn MY23 niet, net nog getest. De stoel en het stuur gaan pas aan als je instapt (en ja, ik heb gewacht tot de voorverwarming helemaal klaar was, en toen direct gekeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
caspervc schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:13:
Kan het niet zijn dat de MY24 veel meer anders is dan we denken?
Het is de midcycle update, en ik kan me bedenken dat er naast de verschillen in aandrijflijn ook wel meer hardwarematige updates / verbeteringen op bekende issues zijn doorgevoerd tov eerdere modeljaren? En dat er daarom wat meer dingen MY24 only zijn? Ik weet het niet hoor, maar het zou een verklaring kunnen zijn?
Die vorige modellen zijn in een corona/supply chain ellende periode geleverd. Zou me niks verbazen als ze met MY24 ineens weer toegang tot meer courante chips hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Werkt bij mij dus prima, zie onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No0Y7Xj15yGYMaguWA-W9jzVL18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlqhDyxRAyQZ18Z8CfxmyBQN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:08:
[...]

Ik blijf dat toch echt een brak systeem vinden. Als je een beetje tegendruk geeft door aan het stuur te "hangen", als je lange stukken rechtdoor rijdt, hoef je er maar een pietsje overheen te gaan met die tegendruk en ineens loop je zachtjes van je baan. Met als gevolg dat je dus de hele tijd daar op aan het letten bent, wat een beetje de functie verziekt naar mijn bescheiden mening.
mijn ervaring is dat wanneer je met de linkerhand net boven het midden het stuur vastneemt, elleboog op de steun in de deur, het systeem al tevreden is. Je geeft dan inderdaad iets(!) tegendruk, verre van genoeg om hem uit de baan te drukken, maar dan blijft wel de waarschuwing weg. Veel meer dan het gewicht van je hand is het niet.
Gek genoeg als je het stuur met 1 hand onderin vastneemt, je wel vrij veel tegendruk moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
ron65 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:09:
[...]

mijn MY23 niet, net nog getest. De stoel en het stuur gaan pas aan als je instapt (en ja, ik heb gewacht tot de voorverwarming helemaal klaar was, en toen direct gekeken.)
Ja mijne zijn aan het einde van de cyclus sowieso warm, ongeacht de opties in dat menu, die stonden bij mij sowieso uit. Het betreft wel een MY23 XC40 ultimate, misschien dat het daar nog aan ligt? Lijkt mij stug maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Moet je dan bluetooth gekoppeld zijn aan de auto? Ik het nl niet staan bij mijn iPhone

[ Voor 4% gewijzigd door caspervc op 09-01-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:57:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwz_Xbw__1hjNDnvSK6Bp4jqYvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2SBreIGVqIZko8iRFMap3Lt.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet het, bij mij nergens te vinden. Ik ga alle instellingen dan maar weer eens langs, zoveelste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:15
Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:57:

[Afbeelding]
en dat lukt dan nog weer niet vanaf de iphone 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

caspervc schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:19:
[...]

Moet je dan bluetooth gekoppeld zijn aan de auto? Ik het nl niet staan bij mijn iPhone
Weet ik niet, bij mij staat bluetooth altijd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 14:12

Werkt ook op de ipad, blij mee!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18
Ik mis ook die optie om de route naar m'n voertuig te sturen. Hebben diezelfde mensen die het wel kunnen ook geen optie om hun voertuig in te stellen in Google Maps op de telefoon? Dat was hier tijdje terug ook gepost maar ook die optie mis ik nog steeds.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

ron65 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Je ziet het, bij mij nergens te vinden. Ik ga alle instellingen dan maar weer eens langs, zoveelste keer
Ik geloof je wel hoor Ron, ik verbaas mij over die verschillen in onze auto's. Ik heb niets echt ingesteld en het werkt.

Ligt het misschien aan je Google account in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Ik geloof je wel hoor Ron, ik verbaas mij over die verschillen in onze auto's. Ik heb niets echt ingesteld en het werkt.

Ligt het misschien aan je Google account in de auto?
Denk het niet, beide telefoons, twee laptops (zakelijk en prive) en een pc staan net als de auto op 1 gmail account gekoppeld.
Op de PC of laptop kan ik wel routes naar de beide GSM's verzenden, maar vanaf de GSM naar een pc of laptop ook niet.

Het zit hem echt in de app op de GSM vrees ik. versie 11.109.0101 d.d. 8-12-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Ik heb even in de instellingen gekeken misschien helpt je dat,:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcEW0FXjNhRcQduYhNYvEz9sb-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLRMloP3BCIjd2HhGnay39ZJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCCdBNRWAWLSIar_AvG-KK0ESm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJrczAlCJ51gvkAz3RiwiuS0.jpg?f=fotoalbum_tile

De mapversie is dezelfde bij ons, ook even gecheckt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:49:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb het ook net gevonden.

Je moet hier klikken op 'elektrisch voertuig':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-lA_-r492CkIzLlafmQBy4KG8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sA9f2knoX3AYGIlwG6TebJoZ.png?f=fotoalbum_large

Dan kan je je Volvo selecteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47kWsVo_P6eqeXvmuR1ViWEsv-s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cNaJoKS0UD1X2M0216T6xh8g.png?f=fotoalbum_large

En daarna krijg je de optie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rn8n_V1rXmt4Rr6ep9M_t8qXWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4pMuq86htfGg4QPvFqk1g4kz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Largamelion schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:54:
[...]
Ik heb het ook net gevonden.

Je moet hier klikken op 'elektrisch voertuig':

[Afbeelding]

Dan kan je je Volvo selecteren:

[Afbeelding]

En daarna krijg je de optie:

[Afbeelding]
Goed ik heb hem net aan de praat gekregen. Je moet in je Google profiel wat instellingen aanpassen die gaan over locatie delen en locatie geschiedenis. Die moeten aanstaan. Daarna in de auto je account synchroniseren en nu heb ik hem ook. Weet Google alleen weer wat meer van je....

Via een qr code in de auto (bij je Google account instellingen) kwam ik er. Geen flauw idee hoe anders...

[ Voor 4% gewijzigd door caspervc op 09-01-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Ben vooral benieuwd naar aankondigingen van digital car key.
Digital car key availability also continues to expand, rolling out to select Volvo cars soon and to even more phone and car brands in the future. Using a digital car key, you have the ability to unlock, lock and start your car with supported Android phones and securely share keys with friends and family on iOS or Android phones.
Ik zou denken dat dit voor EX30 en EX90 zijn maar in de video zie je duidelijk contouren van een XC60 (met verlichte grill?) en die draait toch dezelfde AAOS als ons.

Bron: blog.google

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
caspervc schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:36:
[...]

Goed ik heb hem net aan de praat gekregen. Je moet in je Google profiel wat instellingen aanpassen die gaan over locatie delen en locatie geschiedenis. Die moeten aanstaan. Daarna in de auto je account synchroniseren en nu heb ik hem ook. Weet Google alleen weer wat meer van je....

Via een qr code in de auto (bij je Google account instellingen) kwam ik er. Geen flauw idee hoe anders...
Zou je iets specifieker de stappen kunnen opsommen? Want ik heb die dingen bij Maps instellingen allang aan, in de wagen zelfde account maar ik zie al die auto schermen en velden niet die hierboven gepost zijn.... 🤔

Dat hele elektrische auto keuze veld heb ik niet eens... Het enige wat heb zie is bij instellingen, reisopties en daar kan ik als motortype elektrisch aangeven. Maar dat heeft niks met de Volvo te maken. Moet je daarvoor ook geen BT verbinding hebben?

En ik heb overigens vanavond nog een update van Maps geïnstalleerd...

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 09-01-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Biermans31 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:26:
Gisteren een ritje Brugge - Antwerpen gedaan. Mijn verbruik was 30Kwh/100!!!
Dit aan een snelheid waar het kon van 120 km/h en buiten 2 graden zonder veel wind. Dit betekent dat mijn 66kw batterij al na iets maar dan 200km leeg zou zijn. Het gaat steeds meer achteruit met de al slechte range.
Hier gelijkaardig verbruik (MY24).
Daarnet in stilstand, na korte afstand van 3km, verbruikte de auto 8kW.
Vermoedelijk het opwarmen van de batterij en interieur naar 21 graden brengen.

De temperatuur is echt een grote boosdoener..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Reneb schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:49:
[Afbeelding][Afbeelding]

Thanx, geweldig dat elkaar meedenken hier :-)
Dat tweede scherm met voertuig selectie kan ik ook niet vinden in mijn app.
Ik zie alleen in instellingen een scherm "instellingen electrisch voertuig" waarin ik het type stekker kan selecteren. meer niet.

Elders zit een scherm voor "motortype" maar daar kan ik alleen dat instellen, dus geen merk/type

Toen ben ik naar de auto gelopen, daar op het account symbooltje rechtsboven in maps geklikt, en instellingen account beheren. Dat leverde een QR code op, die gescand op de GSM en dat leverde weer een pagina op de GSM op waar de gekoppelde accounts zichtbaar zijn. (waarom is die pagina niet simpel vanuit maps op de PC op te roepen vraag ik mij af, maar oke)

In die accounts alles, behalve een Volvo. Wel een lading oude GSM's, meteen eruit gegooid.

Toen nog steeds geen Volvo. Dus ik dacht weet je wat, ik gooi mijn account in de auto in Maps offline (niet in andere apps als play store, alleen maps, daar zit een knop voor onder je instellingen van Maps.)

Daarna opnieuw aanmelden en ik kreeg 2 opties: met email en password OF via een qr code met de GSM.
Vorige keer het email-password gedaan, nu maar eens de QR code.
Op de GSM vervolgens even je password inrammelen en ja hoor, maps weer ingelogd.
Nu zag ik ineens een scherm als dat van jou, waar als gekoppeld apparaat een elektrscihe auto wordt meegegeven, alleen als je die aanvinkt denkt Maps wel dat je EV benzine tankt. Maar met de berekeningen van routes gaat het toch goed met laadstop voorstellen, dus who cares.

Toen op de GSM maps geopend, route ingegeven........................
En verd.... YEss dat deed het hem! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qk6sKxbwcytsnf-MZnSjmjs3EPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgiZDLeJHp9lL9YERSHZJGhA.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom er dus verschil zit tussen inloggen per email-password in de auto OF via een QR code via de GSM is me niet helder, maar nog even getest account dus weer offline, ingelogd via email-password... weg Volvo uit mijn scherm en accountslijst.
Toen weer via de QR en daar was ie weer.

Alleen wel jammer dat hij de auto voor routebesparing berekening nu als benzine ziet, maar zodra je electrisch aankruist is de auto weer ontkoppeld uit die lijst en is ook de optie om routes te verzenden weer weg.
Toch berekent hij laadstops weer correct volgens Electrisc laden, alleen het woord "electrisch"is vervangen door "benzine" terwijl hij toch echt "electrisch" bedoelt.

Nog even een route naar de auto gestuurd ter test, kwam keurig aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Mooi , ik ben blij dat het nu voor je werkt. Ik had dat benzine icoon ook gezien inderdaad maar dat is een Google dingetje.

Moet je ook maar weten dat er verschil zit in inloggen:) en ik heb dus geluk gehad dat ik te lui was om een gebruikersnaam en wachtwoord in te geven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer

Bij mij werkt het nu ook. Tenminste, de app op de iPhone zegt dat hij de route naar de XC40 heeft gestuurd. Straks even kijken hoe dat er op de auto uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:51
ron65 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:52:
[...]

Ik zie alleen in instellingen een scherm "instellingen electrisch voertuig" waarin ik het type stekker kan selecteren. meer niet.

Elders zit een scherm voor "motortype" maar daar kan ik alleen dat instellen, dus geen merk/type

Toen ben ik naar de auto gelopen, daar op het account symbooltje rechtsboven in maps geklikt, en instellingen account beheren. Dat leverde een QR code op, die gescand op de GSM en dat leverde weer een pagina op de GSM op waar de gekoppelde accounts zichtbaar zijn. (waarom is die pagina niet simpel vanuit maps op de PC op te roepen vraag ik mij af, maar oke)

In die accounts alles, behalve een Volvo. Wel een lading oude GSM's, meteen eruit gegooid.

Toen nog steeds geen Volvo. Dus ik dacht weet je wat, ik gooi mijn account in de auto in Maps offline (niet in andere apps als play store, alleen maps, daar zit een knop voor onder je instellingen van Maps.)

Daarna opnieuw aanmelden en ik kreeg 2 opties: met email en password OF via een qr code met de GSM.
Op de GSM vervolgens even je password inrammelen en ja hoor, maps weer ingelogd.
Nu zag ik ineens een scherm als dat van jou, waar als gekoppeld apparaat een elektrscihe auto wordt meegegeven, alleen als je die aanvinkt denkt Maps wel dat je EV benzine tankt. Maar met de berekeningen van routes gaat het toch goed met laadstop voorstellen, dus who cares.

[Afbeelding]

Waarom er dus verschil zit tussen inloggen per email-password in de auto OF via een QR code via de GSM is me niet helder, maar nog even getest account dus weer offline, ingelogd via email-password... weg Volvo uit mijn scherm en accountslijst.

Alleen wel jammer dat hij de auto voor routebesparing berekening nu als benzine ziet, maar zodra je electrisch aankruist is de auto weer ontkoppeld uit die lijst en is ook de optie om routes te verzenden weer weg.
Toch berekent hij laadstops weer correct volgens Electrisc laden, alleen het woord "electrisch"is vervangen door "benzine" terwijl hij toch echt "electrisch" bedoelt.

Bedankt voor je heldere uitleg.

Waarom ze het zo omslachtig maken om dit in orde te maken of ze niet minstens een beetje uitleg geven in app is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Juancho schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Zou je iets specifieker de stappen kunnen opsommen? Want ik heb die dingen bij Maps instellingen allang aan, in de wagen zelfde account maar ik zie al die auto schermen en velden niet die hierboven gepost zijn.... 🤔

Dat hele elektrische auto keuze veld heb ik niet eens... Het enige wat heb zie is bij instellingen, reisopties en daar kan ik als motortype elektrisch aangeven. Maar dat heeft niks met de Volvo te maken. Moet je daarvoor ook geen BT verbinding hebben?

En ik heb overigens vanavond nog een update van Maps geïnstalleerd...
Zie hieronder het bericht van @ron65.

Overigens meen ik dat er ook ergens in dat google account menu dat @ron65 aangaf, een knop zit met synchroniseren. Daar heb ik ook op geklikt. Bij mij doet ie het namelijk ook nu, maar zonder opnieuw inloggen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Zie hieronder het bericht van @ron65.

Overigens meen ik dat er ook ergens in dat google account menu dat @ron65 aangaf, een knop zit met synchroniseren. Daar heb ik ook op geklikt. Bij mij doet ie het namelijk ook nu, maar zonder opnieuw inloggen... 8)7
Mijn gedachte was dat er inderdaad een nieuwe synchronisatie zou gaan plaatsvinden tussen auto en account, en dat klopte.
Jouw knop heb ik nergens kunnen vinden, maar dat is eigenlijk hetzelfde, je forceert een synchronisatie af die op een of andere manier achterwege blijft zolang je het niet afdwingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Deze morgen even preconditionering getest met alle opties ingeschakeld. Manueel gestart vanuit de app en na 10 min in de wagen gestapt: auto was warm, achterruit ontwaseming was actief (lichtje brandde), stuur en zetel waren nog koud ondanks dat stuur op stand 1 stond en zetel op stand 2 in het menu-onderdeel 'geparkeerd'. Pas toen ik in de zetel zat werden beide actief. Lijkt dus niets te veranderen tenzij het pas in gang schiet naar het einde van bv. 30min preconditioneren, maar dat betwijfel ik (staat ook nergens zo beschreven).

Dit is een XC40 Ultimate MY23 SM, wagen hing aan de laadpaal tijdens het preconditioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovertover
ron65 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:52:
[...]

[Afbeelding]

Net even naar de auto gegaan, en het werkt bij mij ook nu. Eerst even in Google maps in de auto uitloggen en weer opnieuw inloggen met de QR code. Direct daarna was er op mijn telefoon de optie "stuur naar de auto" alleen even aangeven dat het de volvo is omdat die opeens als optie erbij staat onder gelinkte autos.

Telefoon: Samsung Flip 4

Mijn dank is groot. Was altijd een gemis. Blij dat het nu kan en men in je warme huisje je route kan voorbereiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Largamelion schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:30:
Ik mis ook die optie om de route naar m'n voertuig te sturen. Hebben diezelfde mensen die het wel kunnen ook geen optie om hun voertuig in te stellen in Google Maps op de telefoon? Dat was hier tijdje terug ook gepost maar ook die optie mis ik nog steeds.
Los van het doorsturen is het bij mij voldoende om op mijn telefoon of laptop een adres te zoeken in Maps. Vervolgens in de auto zie ik dat adres ook staan en kan er naartoe navigeren. Je auto/laptop/telefoon moet dan wel met hetzelfde account zijn ingelogd bij Google.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
rolfio schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Los van het doorsturen is het bij mij voldoende om op mijn telefoon of laptop een adres te zoeken in Maps. Vervolgens in de auto zie ik dat adres ook staan en kan er naartoe navigeren. Je auto/laptop/telefoon moet dan wel met hetzelfde account zijn ingelogd bij Google.
Die optie heeft inderdaad ook altijd bestaan en heb ik tot op heden ook altijd gebruikt.
Maar verzenden naar auto is natuurlijk net zo mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
nujtrug schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Die optie heeft inderdaad ook altijd bestaan en heb ik tot op heden ook altijd gebruikt.
Maar verzenden naar auto is natuurlijk net zo mooi!
Ik ben er ook in geslaagd dankzij de tips hierboven, is toch weer een stap minder in het process ;)
Nu alleen nog een bi-directionele communicatie, zodoende de SoC geweten is en dan kan je ook de laadstops op je warme sofa aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Ik ben er ook in geslaagd dankzij de tips hierboven, is toch weer een stap minder in het process ;)
Nu alleen nog een bi-directionele communicatie, zodoende de SoC geweten is en dan kan je ook de laadstops op je warme sofa aanpassen.
Wat dat betreft kan ik je ABRP aanbevelen, mits je de instellingen goed zet (in de zomer bijv instellen dat hij ca 180 W/km verbruikt bij 110 kmh, in de winter 240 W/km bij 110 kmh
En voor enkelen zal dat nog meer zijn als de auto zich minder zuinig blijft gedragen dan gewenst. Je kunt in die app maatwerk plegen, dus voor je eigen plezier even wat aandacht aan besteden. Werkt erg goed als voorbereiding.
Zodra er bidirectionele communicatie is is dat niet meer nodig, ik schat in over 6 jaar gezien Volvo's ontwikkelingssnelheid op dat gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik had plots een hoop minder contacten om naar te navigeren in Google Maps bij 'Bewaard' -> 'Contacten'. Bleek dat bij mijn adressen er wat komma's verdwenen waren tussen de straatnaam en gemeente. Ik vermoed ergens met een sync corrupt geraakt. Alles weer aangepast en mijn contacten om naar te navigeren staan er weer allemaal bij nu. Moest iemand ooit hetzelfde voorhebben, adres best noteren als:

huisummer straat
gemeente
land

Ik had er een aantal staan als:

huisnummer straat, gemeente

en daar had hij de komma dus verwijderd en de straat en gemeente aan elkaar geschreven. Om die reden waren de contacten niet meer zichtbaar in Google Maps in de auto.

Verder ook zonet een mail gestuurd naar mijn dealer om te horen of Android Auto nog naar onze Volvo's komt. Bij ophalen van m'n wagen vorige zomer had hij mij gezegd dat Volvo geplooid was en dat AA in Q1 '24 ging komen. Nu Android Auto binnenkort toegang krijgt tot de SoC in meerdere wagens kan dit best interessant worden voor andere (navigatie) apps. Ik verwacht geen positief antwoord maar toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20
rolfio schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Precies dat. Doe ik ook altijd al. Werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Precies dat. Doe ik ook altijd al. Werkt prima
klopt, werkt prima.

Maar net getest: ik maak op de laptop een route in ABRP mét laadstops, zet die over naar Maps, zet hem door naar de GSM vanaf de laptop (direct naar de auto kan niet), en vanaf de GSM naar de auto.
Werkt super.

Als je een enkel adres bezoekt is jouw methode meer dan zat, maar als je meerdere adressen hebt op een rit incl laders, is dit toch wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 14:26
Zag op de Bright pagina dit staan als nieuwe feature:
"Behalve suggesties voor laadpalen op de route, toont Google Maps ook hoe vol je batterij nog zal zijn wanneer je op je bestemming aankomt. Je zal ook te zien krijgen hoe lang je jouw auto zal moeten opladen."

Maar dit werkt toch al in de X(C)40 ?
Tenminste ik weet niet beter dat je tijdens je lange trip een laadstation kiest, daarbij vermeld staat met hoeveel % accu je aankomt en als je er bent tot hoeveel % je zou moeten laden voor de "volgende trip".

Of mis ik iets ?

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zal die tips hierboven voor Maps van telefoon naar auto sturen morgen eens checken. Maae los van dat, wat achterlijk dat het zo omslachtig moet en dan men er niet eens ff een stappenplan bij geeft...

Chrome beta browser zit er trouwens ook in, best handig zo bij snelladen etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkbR_gh7Sanh7r_NwodFJisqteE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rv0etPlZQEEh6KhzDzouwWua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9pvRuLqzqu3WildxyNzk22JZzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZsF81uo1t23gNA6MA3IUydm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn53ccgJTUC6gA8orz4hkhsReb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hoVp1XlJ3pLKfn0KAhI9j9T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
Morkie69 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:05:
"Behalve suggesties voor laadpalen op de route, toont Google Maps ook hoe vol je batterij nog zal zijn wanneer je op je bestemming aankomt. Je zal ook te zien krijgen hoe lang je jouw auto zal moeten opladen."

Tenminste ik weet niet beter dat je tijdens je lange trip een laadstation kiest, daarbij vermeld staat met hoeveel % accu je aankomt en als je er bent tot hoeveel % je zou moeten laden voor de "volgende trip".

Of mis ik iets ?
Nee, dit is voor auto's die deze data binnenkort kunnen delen met Android Auto op je telefoon.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion

Of mis ik iets ?
Heb je 'n link? Gaat dat niet over de extra features die komen voor AA? Niet te verwarren met onze AAOS want die kan dat idd al sinds het begin.

Onderstaande instellingen hebben bij mij trouwens geen invloed op het preconditioneren. Dat gaat puur over wat er gebeurt wanneer je in de auto stapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTBHvMNJSXa2LQdk7EipYqeBq1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35zqJmADEIrO9N2dROGTPtOh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdlmmrSBcFJmJ5sCSPaqv9YUb2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlODfXDXttX49hAIXwu90DGk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit werkt dus niet (meer)?

Of is dit weer heel iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door WildOne op 10-01-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 23:16
MaJoBe schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Jup, heb ik altijd bij een 'koude' motor. Ben al lang blij dat hij niet trilt tussen de 100 en 105 km/u.
Het lijkt wel alsof je te weinig stroom geeft en de motor daardoor te weinig vermogen heeft en begint te trillen.
Ik ben bang dat het beruchte trillen bij mijn MY24 ook aanwezig is.
Al enige tijd tintelende vingers bij lange afstanden door fijne trillingen in het stuur.
En sinds kort duidelijk voelbare trilling in de hele auto tussen 80 en 100 en bij acceleren.
Nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan.

De auto is ruim 2 maanden en ongeveer 9.000 km oud.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 14:26
[quote]Largamelion schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:01:
[...]
Heb je 'n link? Gaat dat niet over de extra features die komen voor AA? Niet te verwarren met onze AAOS want die kan dat idd al sinds het begin.

(link van post TIMHTC gemaakt gisteren )

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
WildOne schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:08:
Dit werkt dus niet (meer)?

Of is dit weer heel iets anders?
EDIT: 2.6 had ik de wagen nog niet dus deze update heb ik niet meegemaakt ;)

Aha.. dus enkel de stoelen... dat werkt bij mijn MY23, maar niet het stuur.. die is koud, maar start onmiddellijk als ik begin te rijden. Deze middag terug getest maar was weer te vroeg, preconditionering was nog bezig... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door RigolleM op 10-01-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug

Of mis ik iets ?
Dat stuk gaat over Android Auto (=via je verbonden smartphone), niet Android Automotive OS (AAOS = OS dat op onze XC40’s staat)

EDIT: laat maar, had pagina niet refreshed, is ondertussen al op geantwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door nujtrug op 10-01-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug

[ Voor 46% gewijzigd door nujtrug op 10-01-2024 18:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:04
Is dat hele stoel- en stuurverwarmen tijdens voorverwarmen van de auto trouwens niet geheel overbodig? Beide warmen bij mij binnen nog geen 30 seconden op na instappen, zou het overbodig vinden als die al 30 minuten aanstaan voordat ik ingestapt ben? Of begrijp ik die feature verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

StevendGraaf schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:18:
Is dat hele stoel- en stuurverwarmen tijdens voorverwarmen van de auto trouwens niet geheel overbodig? Beide warmen bij mij binnen nog geen 30 seconden op na instappen, zou het overbodig vinden als die al 30 minuten aanstaan voordat ik ingestapt ben? Of begrijp ik die feature verkeerd?
Ik twijfel toch een beetje nu. De auto is over 30 minuten vol en zal extra opletten of het stuur verwarmt is of niet als ik hem ophaal.

Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
StevendGraaf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Precies dit. Deze auto stand remt naar mijn ervaring minder heftig af op hogere snelheden. Volgens de instructies wordt de remkracht dan aangepast op basis van afstand tot de voorligger.
Mijn ervaring van bebouwde kom, buiten bebouwde kom en snelweg hier eerder gedeeld.
Zoals jij schrijft klopt het. De auto regenereert alleen als je te dicht op een een auto voor je komt. De sterkte waarmee de auto af kan remmen is even sterk.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:02
Ik merk overigens nauwelijks iets van de stoelverwarming, ongeacht de stand. Het stuur daarintegen wordt echt wel heel warm.

Bij mijn vorige VW stond stand 3 nooit aan omdat ik dat oncomfortabel warm vond… ook weer het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 08:56
Vanochtend timer gestart, ik stapte in een warme auto met warm stuur en koude stoel, terwijl de stoelverwarming wel aan stond. Na deze handmatig uit en aan gezet te hebben, geen effect. Vervolgens auto geparkeerd op locatie, 4 uur gewacht, ingestapt en toen deed de stoelverwarming het weer.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

WildOne schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:03:
Ik merk overigens nauwelijks iets van de stoelverwarming, ongeacht de stand. Het stuur daarintegen wordt echt wel heel warm.

Bij mijn vorige VW stond stand 3 nooit aan omdat ik dat oncomfortabel warm vond… ook weer het andere uiterste.
Dat kan niet goed zijn, stand 3 noem ik in mijn auto stand nucleair, niet normaal zo heet🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Ok net de auto van de laadpaal gehaald en idd het stuur is niet verwarmd na pre conditioning. Was wel heel snel warm na wegrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
WildOne schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:03:

Tip: laat het ff checken bij de volvo dealer. Grote kans dat er iets defect is in je stoel. Stand 1 is comfortabel, stand 2 al snel te warm en stand 3 brand je weg. Hoor ik van vrijwel elke Volvo rijder. Dus grote kans dat er een verwarmingselement defect is in je stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kunnen wij trouwens ook zien tot hoelang de data geldt? Bij Polestar kan je dat zienbij je profiel op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Laatst online: 17-09 21:19
Reneb schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Ik twijfel toch een beetje nu. De auto is over 30 minuten vol en zal extra opletten of het stuur verwarmt is of niet als ik hem ophaal.

Ik houd jullie op de hoogte
Ben ik de enige die stuur of stoelverwarming niet gebruikt? Mijn XC40 is altijd heerlijk warm als ik instap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
Luisterlijk schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Ben ik de enige die stuur of stoelverwarming niet gebruikt? Mijn XC40 is altijd heerlijk warm als ik instap
Ik vind dit zalig met temperaturen rond de 0… Temperatuur op 19 graden, stuur- en zetelverwarming op, schuifdakje open en rijden maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
nujtrug schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Ik vind dit zalig met temperaturen rond de 0… Temperatuur op 19 graden, stuur- en zetelverwarming op, schuifdakje open en rijden maar.
Idem hier, temp op 19 stand 1, stuurverwarming op 1, zetelverwarming op 2 en dan is het echt lekker comfortabel. Zetel op 3 word je idd gebakken 😅.

Eergisteren deed de PA trouwens weer heel raar toen ik 's middags naar huis vertrok, stuur ging weer naar alle kanten. Overgeschakeld op ACC dan maar en ja hoor, 10 sec later remde de auto en gaf hij aan dat de voorruitsensor geblokkeerd was. De voorruit was nochtans volledig vrij dus is echt puur condens in dat vakje achter de achteruitkijkspiegel waar de camera zit. Blazer 20 seconden op en PA kon weer ingeschakeld worden en gedroeg zich weer normaal. Het is vooral zeer irritant dat de wagen direct in de remmen gaat als ACC/PA zichzelf uitschakelt. Het zou beter eerst een melding geven en dan pas na 5 seconden uitschakelen zodat je tijd hebt om eerst manueel in te grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:01:
[...]

Onderstaande instellingen hebben bij mij trouwens geen invloed op het preconditioneren. Dat gaat puur over wat er gebeurt wanneer je in de auto stapt.

[Afbeelding]
Hé, jouw auto praat Vlaams. Vergelijk maar eens met https://gathering.tweaker...message/77734416#77734416. Wel logisch eigenlijk, maar ik had me nog niet gerealiseerd dat Nederlands Nederlands en Vlaams Nederlands zo verschillen dat Volvo er een aparte language packs voor maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
Venomer schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Hé, jouw auto praat Vlaams. Vergelijk maar eens met https://gathering.tweaker...message/77734416#77734416. Wel logisch eigenlijk, maar ik had me nog niet gerealiseerd dat Nederlands Nederlands en Vlaams Nederlands zo verschillen dat Volvo er een aparte language packs voor maakt.
Krijg nou wat, ik merk net dat ik ook de vlaamse versie heb. Ik vond het al grappig dat er ontwasemen stond bij mij.
Elke dag weer wat nieuws gemerkt in deze auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:13:
[...]
Idem hier, temp op 19 stand 1, stuurverwarming op 1, zetelverwarming op 2 en dan is het echt lekker comfortabel. Zetel op 3 word je idd gebakken 😅.

Eergisteren deed de PA trouwens weer heel raar toen ik 's middags naar huis vertrok, stuur ging weer naar alle kanten. Overgeschakeld op ACC dan maar en ja hoor, 10 sec later remde de auto en gaf hij aan dat de voorruitsensor geblokkeerd was. De voorruit was nochtans volledig vrij dus is echt puur condens in dat vakje achter de achteruitkijkspiegel waar de camera zit. Blazer 20 seconden op en PA kon weer ingeschakeld worden en gedroeg zich weer normaal. Het is vooral zeer irritant dat de wagen direct in de remmen gaat als ACC/PA zichzelf uitschakelt. Het zou beter eerst een melding geven en dan pas na 5 seconden uitschakelen zodat je tijd hebt om eerst manueel in te grijpen.
Klinkt mij een beetje in de oren alsof je vermoedelijk de blower op 1 a 2 hebt staan.
Ik de winter is het wellicht beter die op minimaal 3 te houden om vocht zoveel mogelijk te weren, des te meer lucht circulatie des te minder vocht.
Zelf zet ik hem dan zelfs op stand 4, iets meer hoorbaar, maar ik heb dit probleem nog nooit gehad met die voorruitsensor.
Mocht je hem al op 3 hebben staan, probeer dan 4 eens uit. Beter veilig dan onveilig (Alleen maar om wat minder de ventilatie te horen).

Je kunt ook 21 graden overwegen, uiteindelijk maakt dat helemaal niet zo heel veel uit op de actieradius tov 19 graden, zeker niet als je een warmtepomp hebt. Maar warmere lucht neemt makkelijker vocht op waardoor dit soort dingen minder snel beslaat.

[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 11-01-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ook grappig om te checken als je gaat spelen met temperateren en fan snelheden... open dan ff de RA ook. Dan zie je de meter wat verschuiven en kan je een beetje de impact zien :)

Ik zit overigens in deze (extremere) koude dagen echt weer aan de laagste range die ik in een jaar heb, 100% volle accu levert dan max 260km op, soms geeft de auto zelfs 250km aan. Maar daar zijn we nu wel aan gewend :)

[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 11-01-2024 11:36 ]

Pagina: 1 ... 220 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"