Thanx, geweldig dat elkaar meedenken hier :-)
Dat tweede scherm met voertuig selectie kan ik ook niet vinden in mijn app.
Ik zie alleen in instellingen een scherm "instellingen electrisch voertuig" waarin ik het type stekker kan selecteren. meer niet.
Elders zit een scherm voor "motortype" maar daar kan ik alleen dat instellen, dus geen merk/type
Toen ben ik naar de auto gelopen, daar op het account symbooltje rechtsboven in maps geklikt, en instellingen account beheren. Dat leverde een QR code op, die gescand op de GSM en dat leverde weer een pagina op de GSM op waar de gekoppelde accounts zichtbaar zijn. (waarom is die pagina niet simpel vanuit maps op de PC op te roepen vraag ik mij af, maar oke)
In die accounts alles, behalve een Volvo. Wel een lading oude GSM's, meteen eruit gegooid.
Toen nog steeds geen Volvo. Dus ik dacht weet je wat, ik gooi mijn account in de auto in Maps offline (niet in andere apps als play store, alleen maps, daar zit een knop voor onder je instellingen van Maps.)
Daarna opnieuw aanmelden en ik kreeg 2 opties: met email en password OF via een qr code met de GSM.
Vorige keer het email-password gedaan, nu maar eens de QR code.
Op de GSM vervolgens even je password inrammelen en ja hoor, maps weer ingelogd.
Nu zag ik ineens een scherm als dat van jou, waar als gekoppeld apparaat een elektrscihe auto wordt meegegeven, alleen als je die aanvinkt denkt Maps wel dat je EV benzine tankt. Maar met de berekeningen van routes gaat het toch goed met laadstop voorstellen, dus who cares.
Toen op de GSM maps geopend, route ingegeven........................
En verd.... YEss dat deed het hem!
Waarom er dus verschil zit tussen inloggen per email-password in de auto OF via een QR code via de GSM is me niet helder, maar nog even getest account dus weer offline, ingelogd via email-password... weg Volvo uit mijn scherm en accountslijst.
Toen weer via de QR en daar was ie weer.
Alleen wel jammer dat hij de auto voor routebesparing berekening nu als benzine ziet, maar zodra je electrisch aankruist is de auto weer ontkoppeld uit die lijst en is ook de optie om routes te verzenden weer weg.
Toch berekent hij laadstops weer correct volgens Electrisc laden, alleen het woord "electrisch"is vervangen door "benzine" terwijl hij toch echt "electrisch" bedoelt.
Nog even een route naar de auto gestuurd ter test, kwam keurig aan!