Babtvt schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:35:
[...]
Hoe bevalt deze combi op reis? Ik heb exact dezelfde en ben benieuwd naar je bevindingen. (Zowel qua praktisch gemak bij het inparkeren en laden/aansluiten als het verbruik en gereden cruise snelheid.)
Ik heb er nog geen lange rit mee gemaakt maar gaat er wel aankomen
En werkt de t-cam reset? Maps weer up and running?
Geniet van de vakantie!
De Thule Arcos bevalt tot nu toe goed! Veel opbergruimte. Met opladen (met name bij Tesla geladen) nog geen problemen ondervonden.
:strip_exif()/f/image/EOMglW6MS9drqcflk32XkZ2h.jpg?f=fotoalbum_large)
(nee, die deuk in het hekwerk is niet van mij)
Wel even opletten met indraaien en niet te ver naar achter rijden. Het valt me op dat de meeste laders van Tesla hier in Frankrijk in de lengterichting van het voertuig/ ernaast staan. De laders die ik in NL tot nu toe bezocht staan achter de auto. Daar is het wellicht wat lastiger. Ook de 250kW laders hebben mijn voorkeur gezien de kabellengte en soepelheid van de kabel.
Je ziet alleen niks meer via de achteruitrijcamera. Bij het parkeren moet je dus echt op de buitenspiegels rijden en een plek uitzoeken met ruimte achter het voertuig (strookje gras, trottoir etc). Je kunt wel nog de wegmarkering zien, dus je kunt bijv wel zien waar de stoeprand is achter het voertuig (dan heb je in ieder geval een beetje een idee waar je heen gaat). Iemand die even meekijkt buiten het voertuig is wel handig

. In tegenstelling tot een fietsendrager zie je helemaal niet dat er iets achter je hangt, ook niet in de spiegels. Bij de fietsendrager kun je nog wel een beetje door de fietsen heen kijken, dat gaat met de box niet.
Over het verbruik kan ik weinig zeggen. De skibox op het dak zorgt voor het meeste extra verbruik. Persoonlijk was ik heel tevreden over het verbruik, kanttekening erbij, meestal 100 op ACC, veel stop & go file gehad, met snelheden rond 70 kmh, laatste uur 110 kmh gereden (anders kwamen we nooit aan).
Verbruik:
gister 350km (100% vertrokken thuis, op bestemming tot 95% geladen, 1x onderweg geladen. Totaal geladen: 83kWh —> 24kWh/100km
vandaag 600km, 95% vertrokken, 50% aankomst, geladen: 110kWh, dus zeg verbruik zo’n 145kWh —> ook zo’n 24kWh/100km dus.
Tcam reset heeft niet direct gewerkt, vanochtend was alles weer in orde.
Wel onderweg nog wat nukkigheden van het systeem gehad:
-Volledig geluid dat weg viel, ook richtingaanwijzer geluid. Home knop lang ingedrukt loste probleem op (vaker gelezen hier)
-na het laden werd laadstatus in Google Maps niet bijgewerkt. Na ruim een uur en 3 resets via home button werd verbruik realistischer, maar ging wel als een jojo. Had in eerste instantie volgens display 250km rijbereik (59%), voertuig gaf aan dat bij bestemming 180km verderop accu -24% zou hebben. Gedurende route heb ik (na resets) waarden tussen 6% en 15% voorbij zien komen om vervolgens met 19% op laadbestemming aan te komen.
Kortom, lange afstanden zijn wel een ding voor de auto. Van de andere kant vragen we natuurlijk ook wat van (met name) de accu. 8:30u gaan rijden, laden, rijden, laden, rijden, laden, rijden tot 18:30. 10u over 600km, met 1x een pauze van 30 min. 60 min laadtijd. (70 km/h gemiddelde snelheid).
[
Voor 10% gewijzigd door
cyberdj op 23-12-2023 23:00
]