XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
doodborstje nuMaJoBe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:37:
Lijkt me een roodborstje
Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit
Geen twijfel over nee, wel jammer, die beestjes zijn vaak al zo weinig te zien nog. Mussen zie je bijv zo goed als niet meer.
Maar ik heb hiervan niets gemerkt ook, zou gisteravond gebeurd moeten zijn dan want gistermiddag zat dat ding er zeker niet tussen.
Zo'n kleine grill, en nog vinden ze precies die opening

Overigens meteen maar even (na voorzichtige verwijdering van het vogeltje met handschoenen aan) de wasstraat bezocht, was ook hoognodig na die 1500 km vorige week en begin deze week deels in sneeuw.
Is bij mijn XC40 ook dringend tijd, maar door het slechte weer in België blijf ik het maar uitstellen. 't Is dat ik de koffer niet moet vastnemen met m'n hand om 'm te openen, anders wat het al lang gebeurdron65 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:30:
[...]Overigens meteen maar even (na voorzichtige verwijdering van het vogeltje met handschoenen aan) de wasstraat bezocht, was ook hoognodig na die 1500 km vorige week en begin deze week deels in sneeuw.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Zelf heb ik spatlappen aan de voorzijden gemonteerd. Scheelt een hoop smurrie.MaJoBe schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:53:
Dat was hier na 100km al nodig...
Weinig dankbare kleur dat zwart.[Afbeelding]
2022 XC40 MY23 P6 Plus
Heren, het zijn auto's. Voitures, bolides, voertuigen, whatever. Maar in elk geval om in te rijden en van te genieten. Niet om te wassen voor 30 seconden glans 😅Microstar schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:56:
[...]
Zelf heb ik spatlappen aan de voorzijden gemonteerd. Scheelt een hoop smurrie.
Ik kan 2 keer per maand door de wasstraat/carwash op kosten van werkgever. Lig er niet echt wakker van maar viel me op dat hij al zo smerig was na het 2e ritje.Luisterlijk schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:34:
[...]
Heren, het zijn auto's. Voitures, bolides, voertuigen, whatever. Maar in elk geval om in te rijden en van te genieten. Niet om te wassen voor 30 seconden glans 😅
45 minuten geleden ook maar de update gestart na het lezen van deze berichten. Nog steeds niet klaar… Moet over een kwartier vertrekkenStevendGraaf schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:36:
[...]
Hier ook binnen nog geen 30 minuten gedaan. Ben erg benieuwd vanavond wat het verschil gaat zijn voor de MY24

Ja, ik weet het, de Volvo gaf zelf ook aan dat het 90 minuten kon duren en toch heb ik de update gestart wetende dat ik al na 60 minuten de wagen nodig zou hebben.
EDIT: Deuren maar gewoon geopend en vertrokken met de wagen, update mislukt
EDIT-EDIT: Ondertussen wel kunnen updaten, was op 20 minuutjes klaar.
[ Voor 11% gewijzigd door nujtrug op 09-12-2023 15:56 ]
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Dan ging er sowieso iets niet goed volgens mij. Een update duurde bij mij nooit langer dan een half uurtje.nujtrug schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:46:
[...]
45 minuten geleden ook maar de update gestart na het lezen van deze berichten. Nog steeds niet klaar… Moet over een kwartier vertrekken![]()
Ja, ik weet het, de Volvo gaf zelf ook aan dat het 90 minuten kon duren en toch heb ik de update gestart wetende dat ik al na 60 minuten de wagen nodig zou hebben.
EDIT: Deuren maar gewoon geopend en vertrokken met de wagen, update mislukt
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Had ik de eerste keer ook, update mislukt. Kon mooi naar de dealer om het weer los geschopt te krijgen .Vulcan750 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:48:
[...]
Dan ging er sowieso iets niet goed volgens mij. Een update duurde bij mij nooit langer dan een half uurtje.
Ik heb kaartje ook binnen en al een keertje geladen bij snellader. Dat ging perfect, kabel aansluiten en vanuit de app kun je dan het laden starten. Je moet wel eerst je pas hebben toegevoegd aan de app.ReLight schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:49:
[Afbeelding]
Zeft geen r&k natuurlijk over de werking, maar het is wel een chique kaartje. 😜
Voor mij handig dat ik dichtbij (van der Valk Groningen/Hoogkerk) kan snelladen voor een redelijk tarief; 0,50 euro per kWh.
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Aahh zou mooi zijn als dat met de MTC ook kan, ik heb hem op dit moment alleen gekoppeld aan de Fastned app, nog tips voor andere apps waar ik de MTC aan kan koppelen?ArnoudN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:22:
Voor @ron65 en @Juancho Ik zag net dat het mogelijk is om een aantal bedrijfspassen te koppelen aan de Tesla app. Alleen Multitankcard nog niet.
Gaaf, Thanx.ArnoudN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:22:
Voor @ron65 en @Juancho Ik zag net dat het mogelijk is om een aantal bedrijfspassen te koppelen aan de Tesla app. Alleen Multitankcard nog niet.
Nu nog een werkende Tesla app....
:strip_exif()/f/image/tY7E3JbEedGDAJupZUW5BQXY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe heb je die Mtc gekoppeld? Als ik het nummer invoer geeft die aan “niet ondersteunde laadpas”…Sokoo schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:41:
[...]
Aahh zou mooi zijn als dat met de MTC ook kan, ik heb hem op dit moment alleen gekoppeld aan de Fastned app, nog tips voor andere apps waar ik de MTC aan kan koppelen?
Geen idee, ik heb het genot van een eigen zaak waardoor ik alles zelf mag betalen. Het is voor mij dan ook een sport om de juiste pas bij de juiste laadpaal te gebruiken. Alhoewel ik er toch meestal voor kies om bij Fastned en Tesla te laden vanwege de beschikbaarheid en het gemak.Sokoo schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:41:
[...]
Aahh zou mooi zijn als dat met de MTC ook kan, ik heb hem op dit moment alleen gekoppeld aan de Fastned app, nog tips voor andere apps waar ik de MTC aan kan koppelen?
Als ik langzaam kan laden begin ik wel met een zoektocht.
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Ik kan creditcards koppelen of SEPA machtigingen opgeven, maar de laadpas van bijvoorbeeld travelcard weer niet.ArnoudN schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:22:
Zie ik dan iets over het hoofd?
(Gisteravond weer hopeloos gesteld met tesla, app werkte voor geen meter, nu weer wel)
Werkt dat ondertussen bij jullie?ron65 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:30:
[...]
Ah, nog eens testen dan, top!
ik kon de netflix app niet vinden maar via vivaldi.... natuurlijk!
Als ik op afspelen druk gooit hij mij er gelijk uit.
Hier ook, hij wil bij afspelen nu de netflix app hebben, en die kunnen we niet installeren helaas.MaJoBe schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:32:
[...]
Werkt dat ondertussen bij jullie?
ron65 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:29:
[...]
Ik kan creditcards koppelen of SEPA machtigingen opgeven, maar de laadpas van bijvoorbeeld travelcard weer niet.
(Gisteravond weer hopeloos gesteld met tesla, app werkte voor geen meter, nu weer wel)
:strip_exif()/f/image/SxqXXAi8dqb9uF6ku4OKuCLb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou wel een DKV en Travelcard kunnen toevoegen, maar ik heb beide niet.
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Even naar een update zoeken in de play store (als je android phone hebt)ron65 schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:29:
[...]
Ik kan creditcards koppelen of SEPA machtigingen opgeven, maar de laadpas van bijvoorbeeld travelcard weer niet.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Bij sparki ging het snelst (155kw) met voorverwarmde batterij. Verbruik 22kw/100 km voornamelijk autosnelweg 123 cruise control. Hoe ervaren jullie de correctheid van de snelheidsaanduiding van volvo? Bij mijn Skoda was 125 op de teller 120 via waze skoda hield ook de 125 aan. Bij de volvo merk ik dat 123 soms 125 wordt op een helling en met al de trajectcontroles in Vlaanderen wil ik liefst geen boetes.
Heeft iemand al eens met Plugsurfing geprobeer de oude Volvo pas te activeren? Hier in de App lukt het niet, ik ga maar eens met ze bellen. Is natuurlijk debiel dat die kaart niet gewoon te gebruiken is met Plugsurfing, ook niet lekker milieubewust als je nu weer een nieuwe pas moet bestellen.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Yes! Tijdje terug al. Hmm vaag, ik kreeg dat wel bij alle andere, behalve Fastned. Heb je een MTC NL of EU pas? Misschien dat het daar aan ligt, ik heb een NL pas.Kammika schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:22:
[...]
Hoe heb je die Mtc gekoppeld? Als ik het nummer invoer geeft die aan “niet ondersteunde laadpas”…
ik heb dat toevallig ook afgelopen vrijdag geprobeerd, maar ik kreeg ook enkel maar een foutmelding.Ophidian schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:47:
@MaJoBe 105 op de teller is bij mij 101 op GPS volgens FM. Bij 120 is dat volgens mij beetje hetzelfde verschil,
Heeft iemand al eens met Plugsurfing geprobeer de oude Volvo pas te activeren? Hier in de App lukt het niet, ik ga maar eens met ze bellen. Is natuurlijk debiel dat die kaart niet gewoon te gebruiken is met Plugsurfing, ook niet lekker milieubewust als je nu weer een nieuwe pas moet bestellen.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
je had gelijk, er was een update beschikbaar. Toch wel fijn dat daarvan een melding langskomt.... notguido66 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:34:
[...]
Even naar een update zoeken in de play store (als je android phone hebt)
En nu kan ik laadpassen toevoegen
Alleen niet met het laadpasnummer, dat blijkt dan weer ongeldig, het nummer op de key-tag blijkt wel geldig.
Dus gelukt, dan kan ik eens gaan teslasten komende tijd :-)
Dank voor de opmerking, ik ben gld vergeten hierop te letten... tijd voor vakantie hier... pfffff
[ Voor 9% gewijzigd door ron65 op 10-12-2023 22:59 ]
JTHZZ in "Het grote Polestar 2 Topic"
En het schijnt dat je nu ook vanaf je telefoon Maps routes naar je auto kan sturen. Nog niet getest, maar ook dat kwam voorbij.
Jammer dat Polestar dit soort dingen wel deelt meer er vanuit Volvo nergens iets te lezen valt over best wel handige updates voor een EV die juist Google based is.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik ookStevendGraaf schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:20:
[...]
[...]
Mogelijk dat dit recent aangepast is, maar ik zie wel nu de juiste snelheid afhankelijk van het tijdstip op de display van m’n XC40 2024.
Wat ik begreep alleen voor Iphone gebruikers. Ik heb een android, en daar kan het helaas nog niet. Ik ben ook Beta tester voor google maps, maar zelfs in de beta versie kan het helaas nog niet.Juancho schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:34:
Er komen nog wat verbeteringen in Maps door. Even een crosspost naar het PS2 topic:
En het schijnt dat je nu ook vanaf je telefoon Maps routes naar je auto kan sturen. Nog niet getest, maar ook dat kwam voorbij.
Jammer dat Polestar dit soort dingen wel deelt meer er vanuit Volvo nergens iets te lezen valt over best wel handige updates voor een EV die juist Google based is.
ik zie de genoemde verbeteringen uit die facebook post al in de auto. Maar als mijn vrouw met haar profiel inlogt ziet ze nog niks. Dat heeft dus ook helemaal niets met IOS vs Android te maken. Maar puur wat google besloten heeft welke gebruikers ze al mogen zien.tovertover schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:08:
[...]
Wat ik begreep alleen voor Iphone gebruikers. Ik heb een android, en daar kan het helaas nog niet. Ik ben ook Beta tester voor google maps, maar zelfs in de beta versie kan het helaas nog niet.
Zijn overigens echt goede verbeteringen. Vooral die voorkeur voor energiezuinige routes in kunnen geven. Meestal maar 1 a 2 minuutjes extra rijden, maar kun je je actieradius behoorlijk goed mee beinvloeden in positieve zin..
Ik heb zelf een iphone en zie ook nog niet dat ik een route van mijn handset naar de auto kan pushen. Dus ook dat staat los van android vs ios. Google staat er ook gewoon om bekend dat features gefaseerd uitgerold worden en soms rollen ze dan ook gewoon terug als het niet bevalt, dat heet A/B testen.
Dus als een andere gebruiker al een nieuwe feature al heeft, dan komt het vanzelf beschikbaar bij alle gebruikers, tenzij uit de A/B test blijkt dat de feature issues geeft.
nee werkt niet.. prime app wel gelukkigMaJoBe schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:32:
[...]
Werkt dat ondertussen bij jullie?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Bij mij wijst de auto 3 km/h meer aan dan de GPS. Ik stel de cruise control altijd in op de maximumsnelheid + 5 km/h. Daarmee heb ik in Nederland nog nooit een boete gekregen. In Nederland wordt bij een snelheidscontrole een paar kilometer per uur afgetrokken, vanwege de meetonnauwkeurigheid van de apparatuur. Ik weet niet of de politie in België dat ook doet.MaJoBe schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:11:
Ondertussen de eerste 1000 km op de teller. Al 3 keer opgeladen via de snelle laders van Sparki en 1 keer via Ionity.
Bij sparki ging het snelst (155kw) met voorverwarmde batterij. Verbruik 22kw/100 km voornamelijk autosnelweg 123 cruise control. Hoe ervaren jullie de correctheid van de snelheidsaanduiding van volvo? Bij mijn Skoda was 125 op de teller 120 via waze skoda hield ook de 125 aan. Bij de volvo merk ik dat 123 soms 125 wordt op een helling en met al de trajectcontroles in Vlaanderen wil ik liefst geen boetes.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
In de communicatie van Volvo is duidelijk aangegeven dat de oude Volvo/Plugsurfing-pas zou vervallen. Als je Plugsurfing wilt blijven gebruiken, moet je een nieuwe pas bestellen. Niet duurzaam inderdaad, maar het heeft geen zin om Plugsurfing hierover te bellen.Ophidian schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:47:
@MaJoBe 105 op de teller is bij mij 101 op GPS volgens FM. Bij 120 is dat volgens mij beetje hetzelfde verschil,
elke auto geeft (als het goed is) iets meer aan dan de GPS. Dat komt door de foutmarge in combinatie met de meetcorrectie. Maar met die +5 zit je niet altijd veilig...Venomer schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:22:
[...]
Bij mij wijst de auto 3 km/h meer aan dan de GPS. Ik stel de cruise control altijd in op de maximumsnelheid + 5 km/h. Daarmee heb ik in Nederland nog nooit een boete gekregen. In Nederland wordt bij een snelheidscontrole een paar kilometer per uur afgetrokken, vanwege de meetonnauwkeurigheid van de apparatuur. Ik weet niet of de politie in België dat ook doet.
De km teller mag wettelijk gezien absoluut nooit minder aangeven dan dat je daadwerkelijk rijdt, wat door de foutmarge wel zou kunnen. Dus na calibratie wordt daar altijd een paar % als meetcorrectie vanaf getrokken (bij 100 kph dus 2 a 3 kph).
Bij een boete geldt het omgekeerde, daar moet wettelijk gezien afgedekt zijn dat die niet door de foutmarge van de lasergun of flitspaal per abuis altijd een paar % weer afgetrokken tav wat gemeten is. (bij 100 kph volgens mij 3kph meetcorrectie).
Als je 105 volgens je teller rijdt waar je 100 mag, zul je dus vrijwel nooit een boete krijgen. Als je 55 rijdt waar je 50 mag, wordt de kans al een stuk groter... Als je 35 rijdt waar je 30 mag, en je wordt geflitst ben je waarschijnlijk gewoon het haasje.
Mooie update! Hopelijk krijgen wij die ook. Nu nog een optie om je aankomsttijd (ETA) te delen zoals op de telefoon. Dat gebruikte ik bij Waze altijd maar die hebben het helaas ook niet op AAOS.Juancho schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:34:
Er komen nog wat verbeteringen in Maps door. Even een crosspost naar het PS2 topic:
In de meeste auto's waar ik mee gereden heb zit er 4-5km/u afwijking t.o.v. de GPS snelheid. Ik verifieer dat ook altijd met de borden naast de weg die jouw snelheid tonen. Bij mijn XC40 ligt die marge wat lager, daar zit een afwijking van 2 km/u t.o.v. de GPS. Ik rijd dus meestal 122-123 op ACC op de Belgische snelwegen. En ja, hier wordt ook een correctie gehanteerd. Ik las nog niet zo lang geleden dat je eigenlijk pas een boete krijgt vanaf 128km/u, maar ik ga het niet testen. Heb ook een artikel gelezen dat sommige TC's al nauwkeurig genoeg zijn dat er geen correctie meer gehanteerd wordt dus ja, wat moet je geloven.Venomer schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:22:
[...]
Bij mij wijst de auto 3 km/h meer aan dan de GPS. Ik stel de cruise control altijd in op de maximumsnelheid + 5 km/h. Daarmee heb ik in Nederland nog nooit een boete gekregen. In Nederland wordt bij een snelheidscontrole een paar kilometer per uur afgetrokken, vanwege de meetonnauwkeurigheid van de apparatuur. Ik weet niet of de politie in België dat ook doet.
Gewoon de snelheid rijden zou ik zeggen, je wint er amper iets mee om die paar km/u sneller te rijden. Even later sta je toch in dezelfde file als iedereen
[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 11-12-2023 09:35 ]
Radio stopt, maar ook het geluid van het knipperlicht is niet meer te horen.
Na een reset (lang ingedrukt houden van de 'home' knop) komt het geluid weer terug.
Zijn er meer die dit probleem gehad hebben?
Tsja, ik vind het echt stompzinnig. Mi gewoon een verdienmodel, de kaart is natuurlijk niks anders dan een toegangsleutel, zou niet inzien waarom die niet te heractiveren is bij plugsurfing zelf.Venomer schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:24:
[...]
In de communicatie van Volvo is duidelijk aangegeven dat de oude Volvo/Plugsurfing-pas zou vervallen. Als je Plugsurfing wilt blijven gebruiken, moet je een nieuwe pas bestellen. Niet duurzaam inderdaad, maar het heeft geen zin om Plugsurfing hierover te bellen.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Precies. dan is de drempel natuurlijk weer iets hoger om naar plugsurfing over te stappen en Volvo pikt natuurlijk graag een graantje mee in elke laadbeurt, dus die heeft liever dat je geen plugsurfing account activeert, en dus geen enkel belang om die overstap naar plugsurfing simpel te maken...Ophidian schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:31:
[...]
Tsja, ik vind het echt stompzinnig. Mi gewoon een verdienmodel, de kaart is natuurlijk niks anders dan een toegangsleutel, zou niet inzien waarom die niet te heractiveren is bij plugsurfing zelf.

Eén keer gehad. Zo'n 2 jaar geleden. Idd met Home-knop reset opgelost en daarna niet meer voorgekomen.SuperSchenk schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:30:
Onlangs heb ik voor de tweede keer een probleem gehad met Volvo C40 2023 waarbij al het geluid wegvalt tijdens het rijden.
Na een reset (lang ingedrukt houden van de 'home' knop) komt het geluid weer terug.
Ik heb wel de gewoonte om na een software-update van de auto telkens zelf nog een keer een Home-reset te doen en daarna nog een TCAM-reset. Naar mijn gevoel maken die extra resets de software stabieler in het daaropvolgende gebruik.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Dit is vooral de eerste 10 a 15 minuten hoorbaar en daarna neemt het af en is het niet meer aanwezig.
Maar bij de volgende 'koude' start is het wel weer hoorbaar.
Het klinkt niet zo hard als metaal op metaal, kan het niet echt plaatsen.
Anderen die dit ook hebben?
Ik heb het sinds een week en weet bijna zeker dat dit voorheen niet aanwezig was.
(Dealer heeft het ook gehoord en gaat nu onderzoeken of het een 'product kenmerk' is.....)
Aanvulling: Het klinkt bijna alsof je op zo'n dikke geribbelde witte streep langs de weg heen rijd (zo'n brrrrrrrrrrr geluid), alleen is dat uiteraard niet het geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Babtvt op 11-12-2023 11:25 ]
Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.
Is dat niet de warmtepomp?Babtvt schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:23:
Hmmmm ik heb sinds kort bij het wegrijden en stevig accelereren dat er een soort ratelend/kloppend geluid hoorbaar is. Met name tussen de 30 en 80 km/h.
Dit is vooral de eerste 10 a 15 minuten hoorbaar en daarna neemt het af en is het niet meer aanwezig.
Ik heb het sinds een week en weet bijna zeker dat dit voorheen niet aanwezig was.
(Dealer heeft het ook gehoord en gaat nu onderzoeken of het een 'product kenmerk' is.....)
Aanvulling: Het klinkt bijna alsof je op zo'n dikke geribbelde witte streep langs de weg heen rijd (zo'n brrrrrrrrrrr geluid), alleen is dat uiteraard niet het geval.
Bij het accelereren? Het geluid is alleen aanwezig als ik daadwerkelijk accelereer, en niet bij constante snelheid.
Dat lijkt me dus sterk....
Dan zou je het juist verwachten bij het voorverwarmen, aanpassing van ventilatorsnelheid etc.
Ik zal het vanmiddag eens proberen met al die systemen uitgeschakeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Babtvt op 11-12-2023 11:30 ]
Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.
:strip_exif()/f/image/WcGnmyYgtm4EkDHpwVv6BkVI.jpg?f=fotoalbum_large)
Cache van de app legen? App verwijderen en opnieuw installeren?rolfio schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:50:
YouTube geeft bij mij groen beeld. Dat is al zolang we YouTube hebben. Heb wel geluid overigens. Heb natuurlijk al eens een reset gedaan, maar dat hielp niet. Vind het niet heel belangrijk, maar viel me laatst op tijdens wachten bij een laadsessie. Dus als iemand een idee heeft...
[Afbeelding]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Heb dit ook een keer gehad, is als ik het me goed herinner op te lossen door iets in de instellingen (via drie puntjes rechtsboven?) aan te passen in de resolutie of kwaliteit.rolfio schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:50:
YouTube geeft bij mij groen beeld. Dat is al zolang we YouTube hebben. Heb wel geluid overigens. Heb natuurlijk al eens een reset gedaan, maar dat hielp niet. Vind het niet heel belangrijk, maar viel me laatst op tijdens wachten bij een laadsessie. Dus als iemand een idee heeft...
Volvo C40 MY22, Fusion Red, Intro edition, Twin, Pixel, 20”, trekhaak
Ah, natuurlijk. Ik had wel eens reset gedaan, maar dit is een goeie. Ik ga dit eens proberen. Dank!Juancho schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:54:
[...]
Cache van de app legen? App verwijderen en opnieuw installeren?
Doe geen moeite... helpt niet, dat van die kwaliteit heb ik nog niet geprobeerd, ik ga het straks eens proberen.rolfio schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:02:
[...]
Ah, natuurlijk. Ik had wel eens reset gedaan, maar dit is een goeie. Ik ga dit eens proberen. Dank!
Helaas is de kalibratie van het touchscreen niet helemaal in orde.AB67 schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:56:
[...]
Heb dit ook een keer gehad, is als ik het me goed herinner op te lossen door iets in de instellingen (via drie puntjes rechtsboven?) aan te passen in de resolutie of kwaliteit.
Het lukt ons maar niet om op de 3 puntjes te tikken, hij selecteert steeds de zoekknop.
Roest op de velgen?Babtvt schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:23:
Hmmmm ik heb sinds kort bij het wegrijden en stevig accelereren dat er een soort ratelend/kloppend geluid hoorbaar is. Met name tussen de 30 en 80 km/h.
Dat probleem heb ik ook. Ik kan in YouTube ook niet op mijn Google account inloggen vanwege dat probleem.Wafje schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:44:
[...]
Helaas is de kalibratie van het touchscreen niet helemaal in orde.
Het lukt ons maar niet om op de 3 puntjes te tikken, hij selecteert steeds de zoekknop.
Hmmm, waarom komt het dan bij elke rit terug? Na een paar keer stevig accelereren en remmen zou die roest wel verdwenen moeten zijn toch? En waarom klinkt het dan alleen bij het accelereren? Roest zou je dan toch direct en altijd moeten horen schuren, ook bij constante snelheid?
Het klinkt ook niet als dat het bij de wielen vandaan komt en als roest/metaal geluid.
Ik heb een geluidsopname, weet alleen niet hoe ik dit hier kan posten, haha tips zijn welkom
Volvo C40 MY22, Fusion Red, Intro edition, Twin, Pixel, 20”, trekhaak
Als je een Large abonnement bij Volvo hebt genomen wel ja. Anders niet.Luisterlijk schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:35:
Begrijp ik nou goed dat ik via de volvo app vordeliger bij fastned kan laden dan via fastned abo zelf ?
Je kunt dus bij Fastned maar beter Plug-and-Charge uit zetten. Anders pakt hij steeds automatisch je Fastned abo.
[ Voor 16% gewijzigd door Venomer op 11-12-2023 13:41 ]
Bij mij werken bijde kaarten. Dus ook de oude plugsurfing kaart van volvo. Ik kan op de website van Plugsurf ook niet bij mijn account: user not found. Maar ik heb hem gisteren nog geprobeerd en ik krijg braaf van Plugsurf de rekening. Ook de nieuwe kaart van Volvo werkt. Maar bij de zelfde opldaer is de "oude" kaart goedkoper dan de nieuwe. Dus ik ga gewoon verder de oude gebruiken. Wel vreemd...Ophidian schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:47:
Ff een filmpje opstarten en dan kan je wel aan de 3 puntjes, daarna kies je instellingen voor weergave en ik heb hem nu op 720p gezet en het werkte. Stond op 144p of zoiets. Mijn Google account was ook verdwenen, wellicht door de laatste OTA, want ik heb het zeker nog gebruikt voor de OTA.Venomer schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:18:
[...]
Dat probleem heb ik ook. Ik kan in YouTube ook niet op mijn Google account inloggen vanwege dat probleem.
Zie niet meteen verschil met de vorige versie alleen heb ik plots 2.147.483 kilometer op de teller staan wat me wat veel lijkt. Ik denk dat dit in mijn geval 21.474,83 kilometer moet zijn.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Ligt er een beetje aan waar het vandaan komt. Ik had/heb hetzelfde probleem dat er bij stevig accelereren een ratel te horen is vanuit de achterkant van de auto. Bij mij was het de achteras die over twee weken wordt vervangen.Babtvt schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:23:
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Kijk nog eens goed? Bij mij staat mijn adres + temperatuur onder mijn type wagen.nujtrug schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:20:
Zonet iOS update (5.34.0) van Volvo Cars app gedaan.
Zie niet meteen verschil met de vorige versie alleen heb ik plots 2.147.483 kilometer op de teller staan wat me wat veel lijkt. Ik denk dat dit in mijn geval 21.474,83 kilometer moet zijn.
Kilometerteller staat goed hier.
Maar,... heb wel mijn iPhone moeten herstarten... app wou niet meer starten, nu is het wel terug in orde.
Begrijp ik dan goed dat je je leaseplan laadsleutel in de Tesla app kan toevoegen en dan in heel Europa ook bij Tesla kan laden?ron65 schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:52:
[...]
je had gelijk, er was een update beschikbaar. Toch wel fijn dat daarvan een melding langskomt.... not
En nu kan ik laadpassen toevoegen
Alleen niet met het laadpasnummer, dat blijkt dan weer ongeldig, het nummer op de key-tag blijkt wel geldig.
Dus gelukt, dan kan ik eens gaan teslasten komende tijd :-)
Dank voor de opmerking, ik ben gld vergeten hierop te letten... tijd voor vakantie hier... pfffff
Bij mij staan nu ook adres en temperatuur in beeld. De Android app heeft dat al een paar maanden, nu de iOS app eindelijk ook.RigolleM schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:46:
[...]
Kijk nog eens goed? Bij mij staat mijn adres + temperatuur onder mijn type wagen.
Maar,... heb wel mijn iPhone moeten herstarten... app wou niet meer starten, nu is het wel terug in orde.
Kilometerstand wordt bij mij ook correct weergegeven. Een dikke 45.000 km alweer.
Als jou LeaseMy of werkgever met één van deze 2 werkt wel ja:Rude-Dog schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:05:
[...]
Begrijp ik dan goed dat je je leaseplan laadsleutel in de Tesla app kan toevoegen en dan in heel Europa ook bij Tesla kan laden?
- DKV Mobility
- Travelcard
Helaas werkt mijn werkgever met Shell Recharge.
Ik heb hetzelfde... Resolutie van de video handmatig wijzigen (ook naar de hoogst beschikbare) is de oplossing bij mijrolfio schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:50:
[Afbeelding]
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Ja dat begrijp ik, maar dat is ook wel de helft van de fun bij FN die plug'n play.... Maar heb je FN zelf al gebruikt en gecheckt of het werkt? FN is nu niet een partij die zich makkelijk onder haar duiven laat schietenVenomer schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:40:
[...]
Als je een Large abonnement bij Volvo hebt genomen wel ja. Anders niet.
Je kunt dus bij Fastned maar beter Plug-and-Charge uit zetten. Anders pakt hij steeds automatisch je Fastned abo.
[ Voor 3% gewijzigd door Luisterlijk op 11-12-2023 15:32 ]
Ja bij mij ook, alleen wel onhandig dat daar dan alleen een straatnaam+huisnr staat. Een plaatsnaam was ook handig geweestVenomer schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:07:
[...]
Bij mij staan nu ook adres en temperatuur in beeld.
[...]

Wat waren hierin je afwegingen?CVD schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:49:
Nadat we een van eerste rijders waren met een my24 c40 hebben we inmiddels besloten deze weer weg te doen en hebben we een Nio EL7 besteld
XC40SMER|11kWp|HA Yellow
Ik denk dat dat ook niet klopt met je kilometerstand.nujtrug schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:20:
Zonet iOS update (5.34.0) van Volvo Cars app gedaan.
2.147.483.647 is het grootste mogelijke 2-complement-getal dat in 32 bits kan worden uitgedrukt.
max INT. Kan geen toeval zijn.
De nio rijd heel erg fijn
De nio is ruimer&groter
Meer waar voor je geld
Meer vermogen
Battery swappen + in de toekomst met swappen mogelijk om voor een grote of kleinere accu te kiezen aan de hand van wat je nodig heb
Interieur is modern en strak
Veel meer functies en mogelijkheden
[ Voor 14% gewijzigd door CVD op 11-12-2023 16:27 ]
Oeps ja inderdaad. Zie net dat mijn huidige kilometerstand wat lager ligt ook…Arie van Dijk schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:18:
[...]
Ik denk dat dat ook niet klopt met je kilometerstand.
2.147.483.647 is het grootste mogelijke 2-complement-getal dat in 32 bits kan worden uitgedrukt.
max INT. Kan geen toeval zijn.
App eens volledig afgesloten en nu lijkt alles weer te kloppen + adres en temperatuur staat er inderdaad.RigolleM schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:46:
[...]
Kijk nog eens goed? Bij mij staat mijn adres + temperatuur onder mijn type wagen.
Als ik naar ons appartement aan zee rijd is het quasi over het gehele traject trajectcontrole. Ik ben dan zo iemand die de autopilot opzet en 125 voorbij al die brave bestuurders kart die 119 rijden uit angst voor een boete.Largamelion schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:34:
[...]
Mooie update! Hopelijk krijgen wij die ook. Nu nog een optie om je aankomsttijd (ETA) te delen zoals op de telefoon. Dat gebruikte ik bij Waze altijd maar die hebben het helaas ook niet op AAOS.
[...]
In de meeste auto's waar ik mee gereden heb zit er 4-5km/u afwijking t.o.v. de GPS snelheid. Ik verifieer dat ook altijd met de borden naast de weg die jouw snelheid tonen. Bij mijn XC40 ligt die marge wat lager, daar zit een afwijking van 2 km/u t.o.v. de GPS. Ik rijd dus meestal 122-123 op ACC op de Belgische snelwegen. En ja, hier wordt ook een correctie gehanteerd. Ik las nog niet zo lang geleden dat je eigenlijk pas een boete krijgt vanaf 128km/u, maar ik ga het niet testen. Heb ook een artikel gelezen dat sommige TC's al nauwkeurig genoeg zijn dat er geen correctie meer gehanteerd wordt dus ja, wat moet je geloven.
Gewoon de snelheid rijden zou ik zeggen, je wint er amper iets mee om die paar km/u sneller te rijden. Even later sta je toch in dezelfde file als iedereen.
Ik heb idd de indruk dat de foutenmarge tussen aangegeven en werkelijke snelheid bij de Xc40 lager ligt dan bij mijn superb. Ik zal het bij gelegenheid wel eens testen tegen 125 langs een klein stukje trajectcontrole maar niet dat hele traject tot aan de kust
1a. <100km/u: 3km/u eraf
1b. >100km/u: 3% van de gemeten snelheid eraf
2. Pas vanaf 4km/u te hard na correctie volgt een boete, dus je kunt nog 3km/u optellen bij de toegestane maximumsnelheid.
Voor de tactiek van @MaJoBe geldt dus dat als je bij een controle iedereen wilt inhalen, zonder een boete te krijgen, je sowieso 6km/u te hard kunt rijden op de GPS gemeten. Vanaf 120km/u maximumsnelheid wijzigt dit naar 7km/u, doordat de 3% afwijking naar boven wordt afgerond tot 4km/u.
Stel tijdens de traject controle’s altijd de cruise control 5km/h hoger af nog nooit een boete ontvangen rij dan gemiddeld 2a3 km/h te hard volgens flitsmeistermillerman_sf schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:06:
Een klein beetje off-topic, niet XC40-specifiek. Maar t.a.v de snelheidscontroles in Nederland zijn dit de marges die aangehouden worden voor je een boete krijgt:
2. Pas vanaf 4km/u te hard na correctie volgt een boete, dus je kunt nog 3km/u optellen bij de toegestane maximumsnelheid.
Voor de tactiek van @MaJoBe geldt dus dat als je bij een controle iedereen wilt inhalen, zonder een boete te krijgen, je sowieso 6km/u te hard kunt rijden op de GPS gemeten. Vanaf 120km/u maximumsnelheid wijzigt dit naar 7km/u, doordat de 3% afwijking naar boven wordt afgerond tot 4km/u.
Hier in België geldt op de autosnelweg waar 120 km/u mag gereden een marge van 6%, dus rij je 125 km/u dan wordt dit 117,5 km/u. Volgens mij voor de wegen trager dan 100 km/u is de tolerantiemarge afgeschaft.millerman_sf schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:06:
Een klein beetje off-topic, niet XC40-specifiek. Maar t.a.v de snelheidscontroles in Nederland zijn dit de marges die aangehouden worden voor je een boete krijgt:
CVD schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:19:
[...]
Stel tijdens de traject controle’s altijd de cruise control 5km/h hoger af nog nooit een boete ontvangen rij dan gemiddeld 2a3 km/h te hard volgens flitsmeister en rij bijna dagelijks in de traject controle van regio Rotterdam op de A20
Ik rijd vandaag nog met VOLVO XC40 (Benzine) via privat leasing.
Vorige week Ssangyong Korando besteld met 15.000 euro korting (stockverkoop) om hen de kans tegeven om CO2 Europese boete te ontlopen.
Aankoopprijs 30,84 K Platinum versie. ( Momenteel actieprijs in België)
Nadelen van aangekochte wagen.
1 fase
Oeroude interieur doch opgesmukt maar niet vergelijkbaar met de blitse Chinese versies op de markt.
Minder goeie banden aan de basis (B/C/B label ,merk NEXEN)
Geen app beschikbaar
Tussen 200 (winter - autostrade) en 435 kms (zomer - stad) ,gemiddelde 339 km actieradius.
Voordelen
Ruim interieur, meer knoppen dan app instellingen, trekkracht (1500 kg geremd !)
Veilige wagen met behoorlijk aantal opties vanaf basismodel.
Warmtepomp
Geen Chinese steun aan een land dat buiten goedkoop weinig normen en waarden heeft op politiek vlak.
Etc , Ik heb er apart topic over gemaakt voor diegene die foto's en tests willen nalezen...
Link plaats ik wel niet gezien vorige "knip" ;-)
Ik ben zelf iets ouder (57) en lijkt me eerder voor deze doelgroep erg leuke bak.
Het hoofddoel was om onze Volvo XC40 waar we vandaag super content over waren te kunnen evenaren.
Belangrijk detail was de hoogte van de passagierszetel vooraan die voldoende hoog moest uitkomen.
De EV's van Volvo vind ik te duur en geeft me het ruimere gevoel dat wij als consument hun transities aan het betalen zijn.
Geldt wel voor ongeveer alle Europese merken.
Maar dat is een zeer persoonlijke visie.
Ah kijk aan dankjewel, ik ga dit ook even doorgeven aan de dealer.3clectic schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:21:
[...]
Ligt er een beetje aan waar het vandaan komt. Ik had/heb hetzelfde probleem dat er bij stevig accelereren een ratel te horen is vanuit de achterkant van de auto. Bij mij was het de achteras die over twee weken wordt vervangen.
De monteur die mee reed dacht zelf ook inderdaad dat het van achteren kwam, dus zou best eens hetzelfde kunnen zijn.
Ik heb overigens een C40 MY2023 met voorwielaandrijving.
Welk model rij je zelf? Zou het nog verschil kunnen maken tussen voor, 4 en achterwielaandrijving?
[ Voor 7% gewijzigd door Babtvt op 11-12-2023 18:36 ]
Na veel gepruts op de drie puntjes kunnen klikken en resolutie op 720p ingesteld. Stond op auto, 144p. Toen kreeg ik keurig beeld. Maar bij het aanklikken van het volgende filmpje stond hij weer op auto, 144p en groen beeld. Nou, YouTube gebruik ik voorlopig dan maar niet. Vind het ook niet super belangrijk hoor...AB67 schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:56:
[...]
Heb dit ook een keer gehad, is als ik het me goed herinner op te lossen door iets in de instellingen (via drie puntjes rechtsboven?) aan te passen in de resolutie of kwaliteit.
De achteras? Dat is niet een onderdeel dat auto's van na 1970 hebben. Heb je meer informatie gekregen? Achteras is echt een broodje aap.3clectic schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:21:
[...]
Ligt er een beetje aan waar het vandaan komt. Ik had/heb hetzelfde probleem dat er bij stevig accelereren een ratel te horen is vanuit de achterkant van de auto. Bij mij was het de achteras die over twee weken wordt vervangen.
stappen die ik heb ondernomen:
- OPD afgezet
- OPD terug aan gezet
- Even op cruise control gereden
- reset van systeem
- bij elke snelheid dus niet enkel op autostrade ook gewoon bij acceleratie 0-50.
- regenachtig
- 9 graden
- batterijstatus 31 procent
[ Voor 10% gewijzigd door MaJoBe op 12-12-2023 08:19 ]
Vooral als auto koud is en harder bij kouder weer.
(Twin engine).
Rechter Achteras vervangen 3 weken geleden, en linksachter wordt ook nog vervangen eind deze week.
Gelukkig (&uiteraard) alles onder garantie.
Ratel is sinds vorige week weer terug...
Doorgegeven, kijken wat ze ermee gaan doen/hoe het uitpakt/afloopt.
dit is gewoon niet goed, zsm terug naar garage lijkt me... balen!MaJoBe schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:15:
1 week oud, als ik accelereer slaat hij oranje terug, hetzelfde bij regenereren via OPD.
stappen die ik heb ondernomen:Externe factoren
- OPD afgezet
- OPD terug aan gezet
- Even op cruise control gereden
- reset van systeem
- bij elke snelheid dus niet enkel op autostrade ook gewoon bij acceleratie 0-50.
Jullie een idee voor ik naar de garage rij ? Wagen staat nu op te laden, ik rijd 35-45 k km per jaar dus ik wil een betrouwbare wagen, not amused.
- regenachtig
- 9 graden
- batterijstatus 31 procent
[YouTube: 12 december 2023]
Hmmm, bizar. Ik krijg nu als reactie dat ze eerst willen onderzoeken of het een product kenmerk is.....JRRN schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:35:
Zelfde probleem, 'ratelend' geluid bij fors (nog niet eens max.) optrekken tussen 20-80km/u.
Vooral als auto koud is en harder bij kouder weer.
(Twin engine).
Rechter Achteras vervangen 3 weken geleden, en linksachter wordt ook nog vervangen eind deze week.
Gelukkig (&uiteraard) alles onder garantie.
Ratel is sinds vorige week weer terug...
Doorgegeven, kijken wat ze ermee gaan doen/hoe het uitpakt/afloopt.
De auto is net een half jaar oud, inmiddels vervangen vanwege defecten:
Kachelmotor
Wiel linksachter vanwege afkeur balanceren
Stuurkolom + demper
Stuur airbag
Defect wat nog opgelost moet worden:
Trilling (aandrijving moet vervangen worden?)
Ratelend geluid (achterassen moeten vervangen worden?)
Begin inmiddels op het punt aan te komen dat ik de sleutels wil gaan inleveren.
Sta ondertussen in de garage maar ook hier een raadsel. Probleem is ondertussen verholpen als bij toverslag. Ze hebben hem uitgelezen en gaan het filmpje naar volvo sturen.Kammika schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:52:
[...]
dit is gewoon niet goed, zsm terug naar garage lijkt me... balen!
Blijkbaar heb je een maandagochtend exemplaar gekregen. Ik zou eens met de dealer over vervanging gaan praten als ik jou was.Babtvt schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:12:
[...]
Hmmm, bizar. Ik krijg nu als reactie dat ze eerst willen onderzoeken of het een product kenmerk is.....
De auto is net een half jaar oud, inmiddels vervangen vanwege defecten:
Kachelmotor
Wiel linksachter vanwege afkeur balanceren
Stuurkolom + demper
Stuur airbag
Defect wat nog opgelost moet worden:
Trilling (aandrijving moet vervangen worden?)
Ratelend geluid (achterassen moeten vervangen worden?)
Begin inmiddels op het punt aan te komen dat ik de sleutels wil gaan inleveren.
Veel plezier met je NIO EL7CVD schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:24:
[...]
De nio rijd heel erg fijn
De nio is ruimer&groter
Meer waar voor je geld
Meer vermogen
Battery swappen + in de toekomst met swappen mogelijk om voor een grote of kleinere accu te kiezen aan de hand van wat je nodig heb
Interieur is modern en strak
Veel meer functies en mogelijkheden
C40 P6 (ultimate my23) 19 inch
Veel plezier met je Ssangyong KorandoPiddybull schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:27:
Hier toch eenmalig melden zonder geknipt te worden.
Ik rijd vandaag nog met VOLVO XC40 (Benzine) via privat leasing.
Vorige week Ssangyong Korando besteld met 15.000 euro korting (stockverkoop) om hen de kans tegeven om CO2 Europese boete te ontlopen.
Aankoopprijs 30,84 K Platinum versie. ( Momenteel actieprijs in België)
Nadelen van aangekochte wagen.
1 fase
Oeroude interieur doch opgesmukt maar niet vergelijkbaar met de blitse Chinese versies op de markt.
Minder goeie banden aan de basis (B/C/B label ,merk NEXEN)
Geen app beschikbaar
Tussen 200 (winter - autostrade) en 435 kms (zomer - stad) ,gemiddelde 339 km actieradius.
Voordelen
Ruim interieur, meer knoppen dan app instellingen, trekkracht (1500 kg geremd !)
Veilige wagen met behoorlijk aantal opties vanaf basismodel.
Warmtepomp
Geen Chinese steun aan een land dat buiten goedkoop weinig normen en waarden heeft op politiek vlak.
Etc , Ik heb er apart topic over gemaakt voor diegene die foto's en tests willen nalezen...
Link plaats ik wel niet gezien vorige "knip" ;-)
Ik ben zelf iets ouder (57) en lijkt me eerder voor deze doelgroep erg leuke bak.
Het hoofddoel was om onze Volvo XC40 waar we vandaag super content over waren te kunnen evenaren.
Belangrijk detail was de hoogte van de passagierszetel vooraan die voldoende hoog moest uitkomen.
De EV's van Volvo vind ik te duur en geeft me het ruimere gevoel dat wij als consument hun transities aan het betalen zijn.
Geldt wel voor ongeveer alle Europese merken.
Maar dat is een zeer persoonlijke visie.
C40 P6 (ultimate my23) 19 inch
Dat heeft er alle schijn van, maar ik kom voorlopig nog niet over de grens. Van de zomer weer, wellicht eind vd lente.Rude-Dog schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:05:
[...]
Begrijp ik dan goed dat je je leaseplan laadsleutel in de Tesla app kan toevoegen en dan in heel Europa ook bij Tesla kan laden?
Maar inderdaad, ik kon de leaseplan sleutel koppelen, en die doet het sowieso door heel europa.
Sinds ik de wagen heb (13 maanden nu) heb ik dat ca 5x gehad, eenmaal zelfs tweemaal tijdens 1 rit.SuperSchenk schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:30:
Onlangs heb ik voor de tweede keer een probleem gehad met Volvo C40 2023 waarbij al het geluid wegvalt tijdens het rijden.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"