Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

PvtRasta schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:44:
[...]

Dag Ron, vraagje hierover als je het antwoord weet. Zouden de mudflaps/spatlappen evt. dit ophopend vuil aan de achterkant kunnen verminderen op de camera?
Ik heb geen idee, wat er aan vuil opkomt is vooral door opwervelend water van onder de auto. Naast de banden zal ook de zuigende werking van de lucht onder de auto bij hogere snelheden water doen opwaaien en achter de auto komt dat omhoog. Daar wordt je camera vies van.
De spatlappen die je aan de achterzijde van de banden maakt, voorkomen niet dat de banden nog altijd evenveel water op doen waaien, maar ze zorgen voor eerdere afvang ervan. Of dat voldoende is om je camera schoon te houden? ik weet het niet, maar ik vermoed van niet.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:29
Kammika schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:32:
[...]

Ik geloof ook wel dat in de basis die chemie in de accu de accu opwarmt. Mijn punt is alleen dat in de winter dat accupakket dan ook continu warmte aan de omgeving afgeeft. Dus die blijft niet enkel in de accu zitten…
Precies. Het accupakket is niet geïsoleerd dus in een koude omgeving blijft de accu zelfs op de snelweg niet warm en moet er continu worden verwarmd. Alleen als je flink vermogen gaat pompen (jo-jo rijden) gaat de temperatuur echt omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 15:29
ReLight schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:30:
Hoe werk het verwarmen van de accu bij de c40 my24?

Als ik via de timer instel (en het werkt) dan nog staat er een ijs icon naast de accu lading en de koude accu waarschuwing voor range en acceleratie.

Hoe voorverwarmd je de accu in de bediening als je naar een snelcharger gaat rijden?

Thanks.#dtv
Die waarschuwing gaat pas weg als op meerdere punten in de accu de temperatuur boven een bepaalde waarde komt. Het voorverwarmen middels klimaattimer is niet genoeg om het hele pack door te verwarmen. Dit is al een aantal keer door Polestar op Facebook uitgelegd en neem even aan dat het bij het Volvo-zusje hetzelfde werkt.
Met snelladen heeft dit niets te maken. Daarvoor moet de accu nog verder worden doorverwarmd en dat gebeurt als je een snellader in Google Maps als bestemming of tussenstop hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:34:
[...]

Die waarschuwing gaat pas weg als op meerdere punten in de accu de temperatuur boven een bepaalde waarde komt. Het voorverwarmen middels klimaattimer is niet genoeg om het hele pack door te verwarmen. Dit is al een aantal keer door Polestar op Facebook uitgelegd en neem even aan dat het bij het Volvo-zusje hetzelfde werkt.
Met snelladen heeft dit niets te maken. Daarvoor moet de accu nog verder worden doorverwarmd en dat gebeurt als je een snellader in Google Maps als bestemming of tussenstop hebt staan.
Zit er niet verschil tussen de autos met en zonder warmtepomp in dit opzicht?
Volvo reclameert immers met dat de warmtepomp helpt de accu voor te verwarmen...

Zelf merk ik wel degelijk enorm verschil tussen voorverwarmen (zonder aan een laadpaal te staan) en niet voorverwarmen, het gebruik ligt na voorverwarmen direct al lager dan zonder.
Wel nog altijd hoger dan in de zomer, en gedurende de rit zie je het wat dalen ook, maar minder hoog dan zonder voorverwarmen (preconditioning).

Wat ik ook merkte: ik reed gisteren weg uit Groningen, ik zou met 28% thuiskomen.Verbruik was 24,6.
De eerste 50 km steeg het restpercentage tot 34% bij aankomst.
Een stuk verder (km of 60) zag ik het verbruik ineens stijgen, naar 25,9 uiteindelijk (okee, ipv westelijk reed ik nu meer zuid-zuid west en dus iets meer tegenwind). Het restpercentage zakte ook weer tot 28%.

Temperatuur was 2 graden bij vertrek, en 3 graden toen dat verbruik begon te stijgen. ook was het wegdek niet langer bijna droog, maar weer nat. Ik denk dat die twee, tegenwind en nat wegdek, een oorzaak waren, niet de accutemperatuur, die kan alleen maar gestegen zijn gedurende de rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 16:44
ron65 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:40:
[...]

Volvo reclameert immers met dat de warmtepomp helpt de accu voor te verwarmen...

Zelf merk ik wel degelijk enorm verschil tussen voorverwarmen (zonder aan een laadpaal te staan) en niet voorverwarmen, het gebruik ligt na voorverwarmen direct al lager dan zonder.
Wel nog altijd hoger dan in de zomer, en gedurende de rit zie je het wat dalen ook, maar minder hoog dan zonder voorverwarmen (preconditioning).

Wat ik ook merkte: ik reed gisteren weg uit Groningen, ik zou met 28% thuiskomen.Verbruik was 24,6.
Een stuk verder (km of 60) zag ik het verbruik ineens stijgen, naar 25,9 uiteindelijk (okee, ipv westelijk reed ik nu meer zuid-zuid west en dus iets meer tegenwind). Het restpercentage zakte ook weer tot 28%.

Temperatuur was 2 graden bij vertrek, en 3 graden toen dat verbruik begon te stijgen. ook was het wegdek niet langer bijna droog, maar weer nat. Ik denk dat die twee, tegenwind en nat wegdek, een oorzaak waren, niet de accutemperatuur, die kan alleen maar gestegen zijn gedurende de rit.
We doen hier also dat verbruik allemaal heel precies gemeten wordt, maar enige wat de auto kan meten is het voltage wat de accu afgeeft. En welke voltage een auto afgeeft wisselt nogal bij verschillende temperaturen

Ofwel: als je accu koud is geeft die minder spanning af. Ga je rijden zal die meer gaan afgeven (want de accu wordt wat warmer) en hoe zich dat gedurende de rit gedraagt wordt heel erg door de weersomstandigheden beïnvloed. Op basis hiervan maakt de auto een inschatting hoe vol de accu nog is. En daar zit dus altijd een behoorlijke foutmarge in…

Ik zou dus al die getallen met een korreltje zout nemen. Alleen een gemiddelde over echt een langere rit zal wat zeggen als je nauwkeurige uitspraken wilt doen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
Iemand de OTA naar 2.13.1 al uitgevoerd? Ik kreeg gisteravond de melding in de app, maar had geen zin meer om naar buiten te gaan. Ga 'm nu even starten, hoop toch stiekem dat de camera view op mijn MY23 ook verbetert in het donker. Gisteren nog in een Model 3 gezeten en die achteruitrijcamera is zoveel malen beter, het grotere scherm help ook natuurlijk. Zij moeten wel de 360° camera missen, daar zijn ze bij Tesla blijkbaar geen fan van dus dat is toch een streepje voor bij Volvo.

Edit: Hmm, na 26 min nog steeds 0% in de app (en nu net 1%). Op dit tempo is hij morgen nog niet klaar >:).
Edit2: En plots liep de balk vol, duurde goed half uurtje uiteindelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 06-12-2023 09:17 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:25
Largamelion schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:40:
Iemand de OTA naar 2.13.1 al uitgevoerd? Ik kreeg gisteravond de melding in de app, maar had geen zin meer om naar buiten te gaan. Ga 'm nu even starten, hoop toch stiekem dat de camera view op mijn MY23 ook verbetert in het donker. Gisteren nog in een Model 3 gezeten en die achteruitrijcamera is zoveel malen beter, het grotere scherm help ook natuurlijk. Zij moeten wel de 360° camera missen, daar zijn ze bij Tesla blijkbaar geen fan van dus dat is toch een streepje voor bij Volvo.

Edit: Hmm, na 26 min nog steeds 0% in de app (en nu net 1%). Op dit tempo is hij morgen nog niet klaar >:).
Hier ook binnen nog geen 30 minuten gedaan. Ben erg benieuwd vanavond wat het verschil gaat zijn voor de MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
ron65 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:29:
[...]

Nee, er zit niets fout daar maar je moet zelf aangeven wat bij jouw wagen configuratie het bijbehorende gemiddelde verbruik is.
Dan begrijp ik niet goed waarom ik een premium abo moest nemen om dit te kunnen zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOt2NyEBVrQ3rAqvWikO0bLdC50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aEM2NwjTD8XrYyLlwS0DZLET.png?f=fotoalbum_large
ron65 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:29:
[...]
Hoe je dat doet? door in beeld naar het "hamburger" icoontje te gaan (de drie liggende streepjes) en in het menu daaronder de waarde achter "referentiegebruik" aan te passen.
Ook verwarrend... In dat menu staat het referentiegebruik inderdaad op 210, maar als ik een route bereken is het gemiddeld gebruik 268. Van waar het verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
lupus9537 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:47:
[...]

Dan begrijp ik niet goed waarom ik een premium abo moest nemen om dit te kunnen zien:
[Afbeelding]

[...]

Ook verwarrend... In dat menu staat het referentiegebruik inderdaad op 210, maar als ik een route bereken is het gemiddeld gebruik 268. Van waar het verschil ?
Ja.. dat verschil zie ik bij mij ook idd.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

lupus9537 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Premium abonnement is voor bepaalde functies nodig, ik heb dat gedaan vorig jaar en net weer verlengd. Ik heb veel baat bij de tool, maar wel dorodat ik er zelf pragmatisch mee omga

Referentie gebruik 210, gemiddels 265, kan prima. Referentie is precies wat het is, een referentie getal bij 110 kmh. ABRP berekent jouw route en ziet dat er stukken bijzitten die bijv 130 zijn, en dan berekent hij ten aanzien van die 210 wat de auto bij 130 kmh gebruikt Niets vreemds of verwarrends aan eigenlijk.
Als je dezelfde route overdag berekent kan bij gelijk referentie getal een ander gemiddelde eruit komen, puur omdat er een lagere max snelheid geldt.
Ook berekent ABRP het weer mee, dus tegenwind of wind mee, nat of droog, temperatuur etc.
Dan kan je gemiddelde nooit exact het referentiegetal zijn, maar daar is het dan ook een referentiegetal voor waar ABRP zijn berekeningen aan refereert.

Heb je nu een caravan erachter, zet dan wat lager in dat scherm de max snelheid op 95, zet het referentiegetall bijv op 350 en bereken dan nog eens de route. Geef ook aan of je meer kortere of mindetr maar langere laadstops wilt, etc. ku n je naar eigen smaak inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:40:

Nog geen melding gehad, maar 2.12 moet ook nog, laatste versie is 2.11 en die is up to date zegt de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

Venomer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:55:
[...]

Sneeuwkettingen moeten altijd op de voorste wielen, ook bij AWD.
Venomer schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Je moet de kettingen bij een P8 of Twin op de voorwielen monteren. Twee paar is niet nodig.
Ik was hier in het topic aan het zoeken over info over kettingen (ik kwam zoals meerdere personen hier al tot de ontnuchtering dat ik dure loopvlakkettingen nodig heb) en kwam deze 2 posts tegen over de montage.

Bij Volvo geven ze het volgende aan:
Note!
The snow chains may only be mounted on the driving wheels. On four-wheel drive electric vehicles, the snow chains must be mounted on the rear wheels.
Dus ik wou dit even aanhalen; Volvo zelf geeft aan ze te monderen op de achterwielen

(De Centrax kettingen zijn me wat duur om ze gewoon een paar jaar in de wagen te hebben liggen, ik overweeg de Weissenfels Automatika M91 N893 te bestellen, daar ben ik voor net geen €300 mee rond, dat is een stuk schappelijker...)

[ Voor 28% gewijzigd door Jebus4life op 06-12-2023 15:58 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:57
Jebus4life schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:57:
[...]

[...]

Ik was hier in het topic aan het zoeken over info over kettingen (ik kwam zoals meerdere personen hier al tot de ontnuchtering dat ik dure loopvlakkettingen nodig heb) en kwam deze 2 posts tegen over de montage.

De Centrax kettingen zijn me wat duur om ze gewoon een paar jaar in de wagen te hebben liggen, ik overweeg de Weissenfels Automatika M91 N893 te bestellen, daar ben ik voor net geen €300 mee rond, dat is een stuk schappelijker...

Bij Volvo geven ze het volgende aan:

[...]

Dus ik wou dit even aanhalen; Volvo zelf geeft aan ze te monderen op de achterwielen
De (X)C40 MY24 Single Engine heeft achterwielaandrijving. Dan moeten de kettingen daar op. Voor AWD heb ik voorheen een ander advies van Vovlo gelezen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
[...]

(De Centrax kettingen zijn me wat duur om ze gewoon een paar jaar in de wagen te hebben liggen, ik overweeg de Weissenfels Automatika M91 N893 te bestellen, daar ben ik voor net geen €300 mee rond, dat is een stuk schappelijker...)
Ik heb ook de Weissenfels aangeschaft een paar weken geleden. Deze zijn -net als de Centrax- door RUD geproduceerd (Weissenfels is volgens mij een merk van RUD). https://www.rud.com/en/products/tyre-chains/snow-chains.html Ook de kettingen die je bij Volvo koopt zijn van RUD, hebben dan echter weer een typenummer met een V ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXSN_9gIv1umMhVvn8JEY6dQ66I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8ihpoYPxLO9PwlLiOKuEoLN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrSBEZSlLgnr0O_JsEUR5YrZhmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i1j4PSF8FPOkj1IMSOReb5dc.png?f=fotoalbum_large

Linkje naar de kettingen (daar waren ze een week of 6 geleden het goedkoopst): https://www.banden-pneus-...fels/automatika-m91-n893/

[ Voor 49% gewijzigd door cyberdj op 06-12-2023 16:42 . Reden: fotos toegevoegd + link naar webshop ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[...]

Bij modeljaar 2024 ligt bij een Twin het accent eveneens op de achterwielaandrijving.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Ik had geluk. Vorig jaar heb ik de Modula 130 loopvlakkettingen voor mijn C40 my23 19 inch (FWD) via marktplaats gekocht. Ongebruikt van een Ix3 eigenaar.

Je moet wel goed op de maten letten. Deze passen namelijk niet op 20 inch, achterwielen van een AWD of een RWD my24

Ze zijn nu niet meer te vinden op MP

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Bartelomeus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:38:
Ik had geluk. Vorig jaar heb ik de Modula 130 loopvlakkettingen voor mijn C40 my23 19 inch (FWD) via marktplaats gekocht. Ongebruikt van een Ix3 eigenaar.

Je moet wel goed op de maten letten. Deze passen namelijk niet op 20 inch, achterwielen van een AWD of een RWD my24

Ze zijn nu niet meer te vinden op MP
Heb zelf ook een setje RUD Centrax van mijn vorige auto aangeboden op marktplaats, die heb ik ietsje onder de nieuwprijs weten te verkopen. Deze waren ook nieuw/ ongebruikt (verzegeling zat er nog op). Over het algemeen zijn de loopvlakkettingen redelijk waardevast, dit in tegenstelling tot gewone kettingen, die je voor 25 euro koopt bij de bouwmarkt (heb ooit een setje voor 5 euro te koop gezet, die ik nog niet eens kwijt ben gekomen en uiteindelijk maar bij de 2e hands winkel heb afgegeven :*)

Dus als je ze goedkoop hebt weten te bemachtigen heb je misschien geluk gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:48

Jebus4life

BE User

cyberdj schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:19:
[...]

Ik heb ook de Weissenfels aangeschaft een paar weken geleden. Deze zijn -net als de Centrax- door RUD geproduceerd (Weissenfels is volgens mij een merk van RUD). https://www.rud.com/en/products/tyre-chains/snow-chains.html Ook de kettingen die je bij Volvo koopt zijn van RUD, hebben dan echter weer een typenummer met een V ervoor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Linkje naar de kettingen (daar waren ze een week of 6 geleden het goedkoopst): https://www.banden-pneus-...fels/automatika-m91-n893/
Ah top, ik kan ze in BE zelfs nog voor €20 minder vinden.
,
Al eens opgelegd? (ik zie geen reden waarom ze niet zouden passen, maar nu ik toch met een ervaringsdeskundige spreek :+ )

(enkel op tweakers natuurlijk, je maakt een relatief obscure opmerking/bedenking en geen 20 minuten later krijg je een antwoord van iemand die het antwoord al klaarheeft :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 06-12-2023 17:03 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Jebus4life schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:53:
[...]

Ah top, ik kan ze in BE zelfs nog voor €20 minder vinden.
,
AL eens opgelegd (ik zie geen reden waarom ze niet zouden passen, maar nu ik toch met een ervaringsdeskundige spreek :+ )

(enkel op tweakers natuurlijk, je maakt een relatief obscure opmerking/bedenking en geen 20 minuten later krijg je een antwoord van iemand die het antwoord al klaarheeft :+ )
Nog niet opgelegd 😀 Gaat voor de 21e wel gebeuren denk ik, 22e richting Alpen en wil wel al even proberen. In ieder geval is het handig om 1 sierdopje alvast van de velgen te halen en eventueel de adapter al te bevestigen (doe ik zelf niet, lijkt me niet goed voor de balans van de wielen en het steekt natuurlijk ook een stukje uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
  • Registratie: November 2009
ron65 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:20:
[...]

Ik heb geen idee, wat er aan vuil opkomt is vooral door opwervelend water van onder de auto. Naast de banden zal ook de zuigende werking van de lucht onder de auto bij hogere snelheden water doen opwaaien en achter de auto komt dat omhoog. Daar wordt je camera vies van.
De spatlappen die je aan de achterzijde van de banden maakt, voorkomen niet dat de banden nog altijd evenveel water op doen waaien, maar ze zorgen voor eerdere afvang ervan. Of dat voldoende is om je camera schoon te houden? ik weet het niet, maar ik vermoed van niet.
Dank voor je reactie, ga de spatlappen dit weekend monteren en inspuiten met de door jou genoemde Rain x om te kijken of de achteruitrijcamera op mijn p6 plus my23 schoner blijft voor het inparkeren.

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb toch de indruk dat er op mijn MY23 ook wat gewijzigd is aan de 360 camera met de update, op het eerste zicht geen verbetering. De naden tussen de zij en voor/achter camera zijn precies veel zichtbaarder. Die laatste lijken ook veel waziger aan de zijkanten, wat bovenstaand effect creëert. Benieuwd of ik nu straks beter zie bij het achteruitrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb9kdchLQ1tKwvRHbQImbUwAMqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIiIrL7pxMj4u9FjXqvZR58B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbmFdSz8GbVqZEhVjeqlqKxOqck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0bn3jy0hbz0vvPPNc4117iZ.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het ook jammer dat die camera's onder de zijspiegels niet gewoon full screen kunnen, daar is amper iets op te zien en dat tekeningetje ernaast heb ik niets aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1MnQgHt8XwtpmEe1GwiBRE_DFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dHSZo3lwZYoTu8PKp6K5SY1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Na de update was het lijstje met favoriete radiozenders wel leeg bij mij, meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
cyberdj schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:23:
Na de update was het lijstje met favoriete radiozenders wel leeg bij mij, meer mensen hier last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQ3VgjlMQlEIdm0EmG5m49P1ZlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2oDQmQNuOGLyS88kpY9maMyh.png?f=fotoalbum_large

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
🤣🤣

Bij mij stonden ook alle icoontjes weer door elkaar, was na de laatste update ook dacht ik. En bij Maps nu al een paar keer gehad dat hij de satellietlaag uitzet en de 3D gebouwen aan, maar dat staat los van de OTA want had ik eerder deze week ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Na de update zeker wel beter licht in het donker bij de achtercamera 🤗
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9BpGN55M85NvKJFVO66NgU95r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBjWxTu46iBp2siOI4Dj8sJO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_QbVMWuyQhVKXuPaEEaKvJv4Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQALV8EXALtTbXrsWYtqhnX4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQf05VofcPmq428WEYXokXUk440=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVxDX4X6CGGWSZyMPbz5bf0T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRAkQKedn6PFyt7T0ltAW8JA2Uc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTniRWCqvablRd9HAzDuuIWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luisterlijk
  • Laatst online: 17-09 21:19
Watmaakhetuit schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:56:
[...]

Begrijp eerlijk gezegd niet waarom dit als off-topic wordt beschouwd…
Het heeft toch helemaal niets met een XC40 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Largamelion schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:45:
[...]
🤣🤣

Bij mij stonden ook alle icoontjes weer door elkaar, was na de laatste update ook dacht ik. En bij Maps nu al een paar keer gehad dat hij de satellietlaag uitzet en de 3D gebouwen aan, maar dat staat los van de OTA want had ik eerder deze week ook al.
Hij sprong wel een keer van satelliet weergave naar map weergave, dat was gelijk met het overschakelen van “nacht” verlichting naar “dag” verlichting (cockpit ging ook feller branden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:44
Kammika schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:03:
[...]

We doen hier also dat verbruik allemaal heel precies gemeten wordt, maar enige wat de auto kan meten is het voltage wat de accu afgeeft. En welke voltage een auto afgeeft wisselt nogal bij verschillende temperaturen

Ofwel: als je accu koud is geeft die minder spanning af. Ga je rijden zal die meer gaan afgeven (want de accu wordt wat warmer) en hoe zich dat gedurende de rit gedraagt wordt heel erg door de weersomstandigheden beïnvloed. Op basis hiervan maakt de auto een inschatting hoe vol de accu nog is. En daar zit dus altijd een behoorlijke foutmarge in…

Ik zou dus al die getallen met een korreltje zout nemen. Alleen een gemiddelde over echt een langere rit zal wat zeggen als je nauwkeurige uitspraken wilt doen…
Stroomverbruik kan zeer nauwkeurig en eenvoudig gemeten worden. Spanning (Volt), stroomsterkte (Ampère), vermogen (Watt), weerstand (Ohm). Gooi de afstand er tegenaan en zo wordt het verbruik in kWh per 100 km berekend.
Wh/km (factor 10 tov kWh / 100 km) vind ik beter: korter, geen komma nodig, makkelijker uit te spreken.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrBOB101
ron65 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:40:
[...]

De warmtepomp doet het volgens de info alleen tussen 0 en 35 °C, tussen 5 en 15 °C meest efficiënt; dus meer warmte uit het systeem dan er aan stroom ingestopt (wordt uitgedrukt in COP).
Buiten dat temperatuurbereik is de efficiëntie te slecht; dus heeft het geen zin de warmtepomp te gebruiken.

Snelheid, temperatuur, wind en regen hebben allemaal behoorlijke invloed op het verbruik. Ik ben rit-gegevens (foto van dashboard per rit) aan het verzamelen en combineer dat met gegevens van het KNMI.
Na 75 ritten boven de 10 km worden er al wel trends zichtbaar. Bij voldoende ritten kan ik er eens wat statistiek op loslaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u43uJ_BXLFyRSStyPqprdMyuXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bHrBVECdCfYwRIdXKFvX9Vji.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

PvtRasta schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:43:
[...]

Dank voor je reactie, ga de spatlappen dit weekend monteren en inspuiten met de door jou genoemde Rain x om te kijken of de achteruitrijcamera op mijn p6 plus my23 schoner blijft voor het inparkeren.
Ik zou de camera inspuiten, niet de spatlappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Childofbodom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:16
Hallo, nieuwe XC40 extended range MY24 eigenaar hier.
Kan iemand me uitleggen hoe (en of) preconditioning van de accu werkt?

Ik kan een timer instellen via de app maar dit lijkt alleen het interieur te verwarmen.
Na het afronden van het voorverwarmen krijg ik nogsteeds de melding dat bereik en snelheid beperkt zijn door een lage accutemperatuur.

(ik verwarm voor zonder de stekker erin omdat ik aan een doorlopende staat zonder oprit woon, weet niet of dat nog iets uitmaakt?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Childofbodom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:51:
Hallo, nieuwe XC40 extended range MY24 eigenaar hier.
Kan iemand me uitleggen hoe (en of) preconditioning van de accu werkt?

Ik kan een timer instellen via de app maar dit lijkt alleen het interieur te verwarmen.
Na het afronden van het voorverwarmen krijg ik nogsteeds de melding dat bereik en snelheid beperkt zijn door een lage accutemperatuur.

(ik verwarm voor zonder de stekker erin omdat ik aan een doorlopende staat zonder oprit woon, weet niet of dat nog iets uitmaakt?)

Alvast bedankt!
Accu gaat alleen preconditionen als je een snellader in Google Maps inplant, danwel als je bestemming verder is dan je accu aankan en je onder de pak 'm beet 15% komt. Je ziet het verbruik dan omhoog gaan. De timer heeft wel "iets" van invloed op de accu, maar dat is minimaal. Vorige week heb ik 200km gereden met het sneeuwvlokje naast de accu (toen was het rond het vriespunt).
Als ik nu "spontaan" een snellader bezoek, kom ik niet boven de 60kWh uit met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

Bij mij doet na de update de draadloze telefoon oplader het niet meer.

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
DrBOB101 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:57:
[...]

De warmtepomp doet het volgens de info alleen tussen 0 en 35 °C, tussen 5 en 15 °C meest efficiënt; dus meer warmte uit het systeem dan er aan stroom ingestopt (wordt uitgedrukt in COP).
Buiten dat temperatuurbereik is de efficiëntie te slecht; dus heeft het geen zin de warmtepomp te gebruiken.
Volgens welke info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Reneb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:29:
Bij mij doet na de update de draadloze telefoon oplader het niet meer.
De update heeft 'm toevallig niet uitgezet? Sinds de vorige OTA is die optie namelijk voorzien, mss heeft de nieuwe OTA 'm uitgeschakeld, maar ik veronderstel dat je dat al nagekeken hebt?

Kan het zelf niet testen want m'n telefoon heeft geen draadloos laden en m'n Galaxy Watch 4 laadt niet met die lader, in 't verleden al getest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
Hi allen!

Sinds 1,5 maand eigenaar van een C40 MY24 Twin Ultimate. Zeer tevreden met de auto. Altijd een diesel rijder geweest dus even wennen aan de magere actieradius (geen klacht).
Wel zwaar teleurgesteld in de Volvo app moet ik eerlijk zeggen. De mogelijkheden met zo een auto ism een app zijn gigantisch, maar worden helaas niet door Volvo geïntegreerd.Voorbeeld: de actuele laadsnelheid, een melding als het laden beëindigd is, temperatuur instellen per app, preconditioning van de accu ipv via maps alleen, het voorbereiden van een route via je telefoon en het "simpel" naar je auto sturen, etc etc.

Qua verbruik ben ik positief verrast. Ik woon in de Belgische Ardennen en werk in Luxemburg en met de "bergen" (veredelde heuvels), koude winter (vroeger...) en de redelijke afstanden per dag zit ik momenteel op een verbruik van 22kw/100. Wat ik persoonlijk niet slecht vind bij -2 graden.

Verder volg ik jullie berichten met veel interesse en ik hoop sporadisch wat te kunnen toevoegen aan de discussies.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 07:50
Ik was daarnet boodschappen aan het doen waarbij ik de inhoud van mijn karretje, winkelwagen voor de noorderburen in 4 curverbakken sorteer. Dat proces duurt net iets langer dan alles gewoon in de koffer pleuren, toen kreeg ik na een tijdje de koffer op mijn hoofd omdat deze automatisch sloot...
Is er een timertje dat ik in moet stellen om dit tegen te gaan ?

[ Voor 6% gewijzigd door MaJoBe op 07-12-2023 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:45
MaJoBe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:01:
Ik was daarnet boodschappen aan het doen waarbij ik laad mijn karretje telkens netjes waarbij ik de inhoud van mijn karretje, winkelwagen voor de noorderburen in 4 curverbakken sorteer. Dat proces duurt net iets langer dan alles gewoon in de koffer pleuren, toen ik na een tijdje de koffer op mijn hoofd kreeg omdat deze automatisch sloot...
Is dat een timertje dat ik in moet stellen om dit tegen te gaan ?
Ik denk eerder dat je tijdens het inpakken wellicht per ongeluk met je voet te ver onder de auto bent gekomen, dan pikt de sensor dat op en die wil dan de koffer sluiten. Zelf ook al een paar keer gehad, de sensor kun je dus gebruiken voor zowel het openen als het sluiten, ik sluit 'm zelf eigenlijk altijd met het knopje en nooit met een schopbeweging, maar dat is niet uit te zetten voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaJoBe
Tomoth schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:05:
[...]

Ik denk eerder dat je tijdens het inpakken wellicht per ongeluk met je voet te ver onder de auto bent gekomen, dan pikt de sensor dat op en die wil dan de koffer sluiten. Zelf ook al een paar keer gehad, de sensor kun je dus gebruiken voor zowel het openen als het sluiten, ik sluit 'm zelf eigenlijk altijd met het knopje en nooit met een schopbeweging, maar dat is niet uit te zetten voor zover ik weet.
Bedankt voor de update, wist ook niet dat ik de koffer kon sluiten met een 'trap' beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
MaJoBe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:06:
[...]

Bedankt voor de update, wist ook niet dat ik de koffer kon sluiten met een 'trap' beweging.
Dat is dan ook een hopeloos waardeloze functie. Ik vind die hele schop sensor vervelend eerlijk gezegd - vaker last dan voordeel van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Rude-Dog schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:13:
[...]

Dat is dan ook een hopeloos waardeloze functie. Ik vind die hele schop sensor vervelend eerlijk gezegd - vaker last dan voordeel van gehad.
heerlijk met volle handen gewoon de bak open doen !
vervelend als de laadkabel onder de auto zit en de bak open gaat ;)
er is altijd wat!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
4v4t4r schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:29:
[...]

ja en je dan ook nog in een parkeergarage staat waarbij bij het openen van de kofferbak de klep tegen het beton aan kletst omdat de parking te laag is :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomoth
4v4t4r schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:29:
[...]
heerlijk met volle handen gewoon de bak open doen !
er is altijd wat!
:*) Openen doe ik bijna ook altijd met schoppen, handen vol of niet... Moet er na regen altijd wel even aan denken dat er aardig wat water aan de zijkanten van de klep naar beneden komt druppelen, als je een beetje schuin achter de auto staat, krijg je die in je nek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
tovertover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:58:
Hi allen!

Sinds 1,5 maand eigenaar van een C40 MY24 Twin Ultimate. Zeer tevreden met de auto. Altijd een diesel rijder geweest dus even wennen aan de magere actieradius (geen klacht).
Wel zwaar teleurgesteld in de Volvo app moet ik eerlijk zeggen. De mogelijkheden met zo een auto ism een app zijn gigantisch, maar worden helaas niet door Volvo geïntegreerd.Voorbeeld: de actuele laadsnelheid, een melding als het laden beëindigd is, temperatuur instellen per app, preconditioning van de accu ipv via maps alleen, het voorbereiden van een route via je telefoon en het "simpel" naar je auto sturen, etc etc.

Qua verbruik ben ik positief verrast. Ik woon in de Belgische Ardennen en werk in Luxemburg en met de "bergen" (veredelde heuvels), koude winter (vroeger...) en de redelijke afstanden per dag zit ik momenteel op een verbruik van 22kw/100. Wat ik persoonlijk niet slecht vind bij -2 graden.

Verder volg ik jullie berichten met veel interesse en ik hoop sporadisch wat te kunnen toevoegen aan de discussies.
Ik las in het Polestar forum dat er in Google Maps een optie zit om op je telefoon een route te plannen en die dan door te sturen naar je auto, moet je natuurlijk in de auto en op de telefoon hetzelfde Google account gebruiken. Ik zie dit zelf nog niet, maar komt misschien gefaseerd beschikbaar en hopelijk werkt dat dan ook voor de (X)C40.

JTHZZ in "Het grote Polestar 2 Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

cyberdj schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:11:
[...]

Accu gaat alleen preconditionen als je een snellader in Google Maps inplant, danwel als je bestemming verder is dan je accu aankan en je onder de pak 'm beet 15% komt. Je ziet het verbruik dan omhoog gaan. De timer heeft wel "iets" van invloed op de accu, maar dat is minimaal. Vorige week heb ik 200km gereden met het sneeuwvlokje naast de accu (toen was het rond het vriespunt).
Als ik nu "spontaan" een snellader bezoek, kom ik niet boven de 60kWh uit met laden.
Als je gaat preconditionen mer de stekker er in wordt de accu verwarmd. Verkijk je niet op de warmtecapaciteit van de accu. Die heb je met een warmtepomp niet zomaar op temperatuur. Het duurt al best lang voordat een warmtepomp optimaal draait (als je een warmtepomp in huis start, ben je al een half uur verder, voordat de enige zinnige vorm van warmte output is). Met voorverwarmen ben je dan ook niet zomaar dat sneeuwvlokje kwijt. Het scheelt wel in de actieradius overigens.

Zonder stroomaansluiting zal de accu niet voorverwarmen (buiten wanneer je naar een geplande snlellaadstop toe rijdt). Het zou de range immers verkorten aangezien de stroom nodig voor het voorverwarmen, plus de stroom nodig voor het rijden meer is dan de stroom die nodig is voor het rijden met een koude accu.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Tomoth schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:52:
[...]
Ik las in het Polestar forum dat er in Google Maps een optie zit om op je telefoon een route te plannen en die dan door te sturen naar je auto, moet je natuurlijk in de auto en op de telefoon hetzelfde Google account gebruiken. Ik zie dit zelf nog niet, maar komt misschien gefaseerd beschikbaar en hopelijk werkt dat dan ook voor de (X)C40.
Gewoon een route plannen in google maps op je gsm met dezelfde google account, en dan zal deze bestemming als eerste optie staan als je de zoek optie opent in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-09 20:13
madhondt schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:34:
[...]

Gewoon een route plannen in google maps op je gsm met dezelfde google account, en dan zal deze bestemming als eerste optie staan als je de zoek optie opent in de auto.
Je ook de hele route naar je auto sturen vanuit Google Maps. Zodra je in de auto stapt wordt gevraagd of de ontvangen route gestart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:27:
[...]

Je ook de hele route naar je auto sturen vanuit Google Maps. Zodra je in de auto stapt wordt gevraagd of de ontvangen route gestart moet worden.
Hoe doe je dat dan? Volgens mij kan dit bij de (X)C40 (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Volgens de prijslijst van Volvo.
https://volvocarstools.nl...en/xc40-pure-electric.pdf, zoek naar "warmtepomp".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:27:
[...]

Dat is mij nog niet gelukt. Ik kan nergens die optie vinden. Zelfs de meeste favorieten die ik in Maps op mijn telefoon of computer heb, kan ik niet in de auto zien. Vreemd genoeg enkele wel. Ik gebruik ook gewoon het zelfde account voor al mijn Google apparaten inclusief de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:15:
[...]

is nieuwe functionaliteit die nog niet iedereen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Largamelion schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:51:
[...]
De update heeft 'm toevallig niet uitgezet? Sinds de vorige OTA is die optie namelijk voorzien, mss heeft de nieuwe OTA 'm uitgeschakeld, maar ik veronderstel dat je dat al nagekeken hebt?

Kan het zelf niet testen want m'n telefoon heeft geen draadloos laden en m'n Galaxy Watch 4 laadt niet met die lader, in 't verleden al getest.
Had ik inderdaad gecontroleerd, ook paar keer aan en uit gezet en zelfs even gestopt onderweg en de boel opnieuw gestart. Geen resultaat.

Nu 2 uur aan de lader bij een klant gestaan en het werkt weer ;) . Geloof me, ik ben zeer tevreden met mijn C40 maar af en toe gebeuren er vreemde dingen.
Weet iemand bijvoorbeeld hoe je het centrale scherm dimt? Ik schrik me elke ochtend rot als hij overschakelt naar dagrij mode en de schuifbalk in het menu doet niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Kammika schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:43:
[...]

is nieuwe functionaliteit die nog niet iedereen heeft
Werkt bij mij wel C40 MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
[...]

Open je profiel van Google maps op je mobiel > Instellingen > Navigatie > Je Voertuig en selecteer je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
tovertover schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:58:
Hi allen!

Ik (en vele anderen hier) delen die mening hoor. De Volvo app is echt magertjes. Je krijgt geen meldingen als je de deuren/ramen vergeet te sluiten of als het alarm afgaat. Je ziet zoals je zegt geen laadsnelheid (miste ik laatst ook toen de wagen op het werk oplaadde), gelukkig kon ik het wel zien in de app van de laadpaal. Je kan je stuur of zetel niet apart voorverwarmen en zo mist er nog een heleboel wat we graag zouden zien. Volvo is als het op software aankomt redelijk conservatief. Via AAOS krijg je gelukkig wel wat extra's maar er zit zoveel meer potentieel in dat niet benut wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaJoBe
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:12:
[...]

Open je profiel van Google maps op je mobiel > Instellingen > Navigatie > Je Voertuig en selecteer je auto.
daar kan ik enkel de stekkertjes aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:12:
[...]

In het menu "Navigatie" heb ik de optie "Je Voertuig" niet. Ik kan wel het brandstoftype kiezen, maar geen specifieke auto.

Kan het zijn dat ik in de auto iets aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
Venomer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:44:
[...]

In het menu "Navigatie" heb ik de optie "Je Voertuig" niet. Ik kan wel het brandstoftype kiezen, maar geen specifieke auto.

Kan het zijn dat ik in de auto iets aan moet zetten?
Idem hier, galaxy S23 & XC40 MY24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
[...]

Als je op je telefoon iets hebt gezocht en je drukt vervolgens in je auto op zoeken, dan staat je doel in de lijst met voorstellen. In elk geval wel in mijn XC40P6 uit '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Childofbodom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:47:
[...]

Idem hier, galaxy S23 & XC40 MY24.
Ik heb een S22 en een C40 en daar werkt het.

Je moet met hetzelfde google account inloggen in de auto, ik maak een route op mijn telefoon in maps en krijg dan onderaan een knop met " naar het voertuig sturen". Ik heb behalve inloggen in de auto niets anders ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
Bedoel je dat ik kan gaan zoeken waar het staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
Reneb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:00:
[...]

Je moet met hetzelfde google account inloggen in de auto, ik maak een route op mijn telefoon in maps en krijg dan onderaan een knop met " naar het voertuig sturen". Ik heb behalve inloggen in de auto niets anders ingesteld
Bij mij idem, ik heb een iPhone en C40. Ik heb Google Maps versie 6.95.0 op mijn iPhone staan.

[ Voor 6% gewijzigd door oetaelse op 07-12-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
Reneb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:00:
[...]

OK vreemd, Ik ben met het zelfde account ingelogd bij mn auto en telefoon. Moet de auto aan staan hiervoor? heb nl 2 sleutels met ieder een eigen profiel en google account in de auto geactiveerd. (mn vrouw en ik) misschien dat het daarmee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
Childofbodom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:09:
[...]

OK vreemd, Ik ben met het zelfde account ingelogd bij mn auto en telefoon. Moet de auto aan staan hiervoor? heb nl 2 sleutels met ieder een eigen profiel en google account in de auto geactiveerd. (mn vrouw en ik) misschien dat het daarmee te maken heeft?
De auto hoeft zeker niet aan te staan. Ik gebruik maar 1 profiel in de auto. Check je Google maps app versie eens, ik heb versie 6.95.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Childofbodom
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:11:
[...]

De auto hoeft zeker niet aan te staan. Ik gebruik maar 1 profiel in de auto. Check je Google maps app versie eens, ik heb versie 6.95.0
in de auto neem ik aan? Mn maps versie op mn tel is 11.108.0100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
Childofbodom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:19:
[...]

Ik heb het over de App versie op mijn iPhone, blijkbaar zijn de versie nummers anders bij Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
Childofbodom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:19:
[...]

Ik heb dezelfde versie op Galaxy flip. Bij mij helaas ook geen mogelijkheid om het naar mijn auto te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
madhondt schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:34:
[...]
Ja klopt, die ken ik (al werkt ie bij mij niet altijd). Verschil is denk ik dat het 1 alleen de bestemming historie gebruikt, bij de ander kun je een hele route plannen en die dan naar je auto sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
Tomoth schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:31:
[...]

Ja klopt, die ken ik (al werkt ie bij mij niet altijd). Verschil is denk ik dat het 1 alleen de bestemming historie gebruikt, bij de ander kun je een hele route plannen en die dan naar je auto sturen.
Deze opties gebruikte ik ook vaak. Je kan ook locaties opslaan als Reisplan, Wil ik heen, Favorieten etc die je vervolgens in je auto als destination kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:42:
[...]

Deze opties gebruikte ik ook vaak. Je kan ook locaties opslaan als Reisplan, Wil ik heen, Favorieten etc die je vervolgens in je auto als destination kan gebruiken.
Klopt, ik gebruik dat veel om pinnen te plaatsen op vakantie, dat doe ik dan vooraf op de telefoon. Er is alleen geen manier om de bijhorende notitie te zien zoals op de telefoon. Je ziet dus enkel de coördinaten wat niet zo handig is als je er veel toevoegt. Als er iets gekend in de buurt is krijg je gelukkig soms wel iets van een omschrijving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef1-aIAGM8N3lrpkwCClYym9O6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWv22MzDjRcyhydjedzmKDvH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb die optie om een voertuig te selecteren ook niet in Maps op Android, versie 11.107.0101.

Intussen ook gemerkt dat de camera's op mijn MY23 toch ook een pak beter zijn in het donker na OTA 2.13.1.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 07-12-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
.

[ Voor 99% gewijzigd door Largamelion op 07-12-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetaelse
Ik zie in de auto dezelfde labels en notities als in Google map op mijn iPhone. Blijkbaar zijn er behoorlijk wat verschillen tussen Google maps op iOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
Bij mij werkt het ook niet hoor GM op Samsung S21 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Vandaag voor het eerst een serieus issue na ota upgrade: de auto gaf “aandrijving service vereist “ na upgrade aan. Gelukkig reed die nog wel. Gelijk maar langs dealer gedaan die constateerden dat er idd iets opnieuw gekalibreerd moest worden om de melding weg te krijgen

Ze hebben ook ter plekke de snellaadfix gedaan: ze trekken de informatie pin een klein beetje omhoog zodat die beter contact maakt. (Niet dat ik ooit problemen met snelladen heb gehad, maar kennelijk instructie voor de dealer om bij elke auto die binnenkomt deze actie uit te voeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Volvo XC40 samenstellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYdaK-JwQV3qGNODZ33Zx1j1xH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xCMc7Sz1LwfmhbyR9kTWePPN.png?f=fotoalbum_large

Zo te zien uit de folder van de Volvo XC40; deze post van @Microkid: [Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DrBOB101 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:01:
[...]

Volvo XC40 samenstellen:
[Afbeelding]

Zo te zien uit de folder van de Volvo XC40; deze post van @Microkid: [Afbeelding]
Dat het verwarmen/koelen alleen bij de warmtepomp staat vind ik bijzonder. De auto zonder warmtepomp kan nl ook de accu preconditioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Kammika schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:07:
[...]
Dat het verwarmen/koelen alleen bij de warmtepomp staat vind ik bijzonder. De auto zonder warmtepomp kan nl ook de accu preconditioneren
Er staat dan ook 'helpen'. Ik interpreteer het als 'zuiniger dan verwarmingselement'. Want die zit ook nog steeds in de auto voor temperaturen onder 0 °C.
Bij te lage temperaturen heeft de warmtepomp (waarschijnlijk) een COP <1. Dan verbruikt de warmtepomp praktisch dus meer stroom dan het aan warmte oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-09 23:12
oetaelse schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:04:
[...]

Bij mij idem, ik heb een iPhone en C40. Ik heb Google Maps versie 6.95.0 op mijn iPhone staan.
Ik heb ook versie 6.95.0 op mijn iPhone staan, maar ik heb die optie niet. Ik heb een XC40 MY21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
jswinkels schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:01:
[...]

Ik heb ook versie 6.95.0 op mijn iPhone staan, maar ik heb die optie niet. Ik heb een XC40 MY21.
Google rolt features altijd gefaseerd uit. Dus als mensen op fora nieuwe features melden komen ze echt we je kant uit, maar kan even duren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:43
Kammika schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:01:
Vandaag voor het eerst een serieus issue na ota upgrade: de auto gaf “aandrijving service vereist “ na upgrade aan. Gelukkig reed die nog wel. Gelijk maar langs dealer gedaan die constateerden dat er idd iets opnieuw gekalibreerd moest worden om de melding weg te krijgen
Ik had ook zoiets na de vorige OTA upgrade, bij mij kon ik niet meer rijden, auto deed niets meer (my2024 smer)
Gebeurde gelukkig in stilstand, bij het (proberen) wegrijden uit parkeergarage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mE0RwbMdGnGplZngOZs_Cadj7mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2t4VeMdVyRGF6ObCIpx5QYv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis25 op 07-12-2023 20:39 ]

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Vandaag de auto voor een beurt gehad en ook het trillingsissue besproken. Men verwacht nu in het eerste kwartaal een reparatie release voor het trillen.

Aangezien ik de auto prive heb gekocht, wilde ik weten wat er gebeurd als er geen oplossing komt. Hier kon niet direct uitsluitsel op worden gegeven. Het advies was om een aangetekende brief te sturen, zodat de klacht formeel vast ligt. De dealer legt dit dan ook bij Volvo neer, zodat er ook formeel gereageerd kan worden. Dit heb ik gedaan, met het voorstel om tot juni 2024 te repareren en anders een compensatie met een vergelijkbare auto die niet trilt. Wilde dit even met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
Bij de MY24 SMER ervaar ik geen trillingen enkel wanneer ik bij het vertrekken te weinig ´gas´ geef trilt hij even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

cyberdj schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:11:
[...]

Toch heb ik van Volvo op navraag te horen gekregen dat de accu OOK word voorverwarmd als de preconditioning wordt aangezet zonder dat de wagen aan de lader hangt.
Er is wel verschil tussen snellader temperatuur en gewoon rijden temperatuur, die eerste moet wat hoger zijn. Dus dan wordt via vooraf inprogrammeren van de snellader inderdaad aan een hogere accutemperatuur gewerkt.
Maar de accu wordt wel degelijk ook voorverwarmd met de preconditioning, aan de laadpaal uiteraard maar ook als de wagen niet aan de laadpaal staat, mits de accu meer dan 20% gevuld is.

Dit kreeg ik een maand of wat geleden als reactie van Volvo op navraag hiernaar. Dus als ik lieg, dan is dat uit naam van Volvo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

MaJoBe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:01:
Ik was daarnet boodschappen aan het doen waarbij ik de inhoud van mijn karretje, winkelwagen voor de noorderburen in 4 curverbakken sorteer. Dat proces duurt net iets langer dan alles gewoon in de koffer pleuren, toen kreeg ik na een tijdje de koffer op mijn hoofd omdat deze automatisch sloot...
Is er een timertje dat ik in moet stellen om dit tegen te gaan ?
Ik denk dat je met je voet of een tas onder de bumper bent gekomen en de sleutel in je zak had...

twee manieren om dit te voorkomen:
1. Niets onder de bumper laten komen
2. Sleutel even uit je zak halen en in bijvoorbeeld de middenconsole leggen.

Is mij ook gebeurd bij het aansluiten van de laadkabel als de paal rechtsachter de auto staat, de kabel slingert onder de bumper en hoppa. klep gaat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lancer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:59:
[...]

Als je gaat preconditionen mer de stekker er in wordt de accu verwarmd.
Zonder stroomaansluiting zal de accu niet voorverwarmen
Klopt niet denk ik, Volvo zelf heeft op navraag aangegeven dat OOK zonder stekker erin de accu wordt voorverwarmd, mits deze minstens 20% geladen is bij aanvang van de preconditioning.

Ik heb dit enkele maanden geleden nagevraagd per mail, en ook antwoord op gekregen. Staat een stuk terug in ditzelfde topic ergens waar ik de tekst van Volvo mee had gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Vandaag nieuwe software update gedaan. Foto gemaakt van de 360 graden camera voor en na de update. Maakt geen enkel verschil voor mijn MY23 :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:48:
Vandaag nieuwe software update gedaan. Foto gemaakt van de 360 graden camera voor en na de update. Maakt geen enkel verschil voor mijn MY23 :+
As we type, er rolt NET een melding binnen dat 2.13.1 klaarstaat, 2.12 is gewoon overgeslagen hier.
Update op installeren gezet, zal straks wel klaar zijn :D

edit: na 25 minuten gereed, yesss... tot nu toe geen gekke dingen gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 07-12-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:01
ron65 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:06:
[...]

As we type, er rolt NET een melding binnen dat 2.13.1 klaarstaat, 2.12 is gewoon overgeslagen hier.
Update op installeren gezet, zal straks wel klaar zijn :D

edit: na 25 minuten gereed, yesss... tot nu toe geen gekke dingen gevonden.
👏👏👏. 🥸👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:18
Ik had het eerder over laad issues als een Renault Zoë aan de lader ging. Mijn sessie werd er dan constant uitgegooid. Helaas vanavond (gelukkig nog opgemerkt voor slapen gaan want morgen naar de Ardennen) nog een auto die deze issues geeft, namelijk een Cupra Hybrid. Volgens de laadpaal is deze auto klaar met laden maar tot 2x toe wordt mijn sessie gewoon onderbroken. Geen idee hoe dat kan, wel bij dezelfde Vattenvall laadpaal. Heb ze wederom ingelicht (je kan een storing of issie melden via de app) maar dit bedrijf reageert helaas nergens op. Jammer dat ze het van Smoov gewonnen hebben hier in Zwolle. Natuurlijk had Smoov ook wel eens issues maar ze waren qua bereikbaarheid top. Zowel telefonisch als via bij Twitter.

Dit begint nu wel een beetje een irritant gebeuren te worden. Ik merk gewoon dat de laaddruk wat hoger wordt, blijkbaar meer mensen met een EV/hybrid. Opzich aardig wat palen in een straal van 300m maar als er nog meer van deze auto's komen die sessies van anderen eruit knikkeren wordt het uitermate irritant. Ga Volvo zelf ook na het weekend ff inlichten.

Ik zal maar een kwartiertje eerder zijn gaan slapen en morgen voor een lange rit 100% verwachten en dan 15% ofzo zien staan na een nacht aan de laadpaal... 🙄🙃

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:49:
Ik had het eerder over laad issues als een Renault Zoë aan de lader ging. Mijn sessie werd er dan constant uitgegooid. Helaas vanavond (gelukkig nog opgemerkt voor slapen gaan want morgen naar de Ardennen) nog een auto die deze issues geeft, namelijk een Cupra Hybrid. Volgens de laadpaal is deze auto klaar met laden maar tot 2x toe wordt mijn sessie gewoon onderbroken. Geen idee hoe dat kan, wel bij dezelfde Vattenvall laadpaal. Heb ze wederom ingelicht (je kan een storing of issie melden via de app) maar dit bedrijf reageert helaas nergens op. Jammer dat ze het van Smoov gewonnen hebben hier in Zwolle. Natuurlijk had Smoov ook wel eens issues maar ze waren qua bereikbaarheid top. Zowel telefonisch als via bij Twitter.

Dit begint nu wel een beetje een irritant gebeuren te worden. Ik merk gewoon dat de laaddruk wat hoger wordt, blijkbaar meer mensen met een EV/hybrid. Opzich aardig wat palen in een straal van 300m maar als er nog meer van deze auto's komen die sessies van anderen eruit knikkeren wordt het uitermate irritant. Ga Volvo zelf ook na het weekend ff inlichten.

Ik zal maar een kwartiertje eerder zijn gaan slapen en morgen voor een lange rit 100% verwachten en dan 15% ofzo zien staan na een nacht aan de laadpaal... 🙄🙃
Dan sta je mooi stil, wordt een snellader dan.

Ik had afgelopen week de auto aangesloten aan een laadpaal, loop weg en op dat moment in de verre omgeving alle licht uit. Echt alles, inclusief laadpaal.

Even later kwam het terug, ik was al terug bij de auto en heb twee dingen geleerd hiervan:
- De stekker wordt ontgrendeld en kan door iedereen uit de paal worden gehaald, druk op de knop in de laadpoort ontgrendelde ook de stekker aan de auto kant zonder dat ik de auto ontsloten had. Kans op diefstal van je kabel is dan dus heel groot.
- Na terugkomst spanning resette de laadpaal, maar de sessie wordt niet herstart. Sta je ook de volgende ochtend raar op je neus te kijken als de auto daar staat zonder te zijn geladen.

Ik heb wel meegemaakt dat een MG die ernaast kwam staan laden de laadsnelheid van 11 kW naar 2 kW verlaagde voor mij, is meerdere malen gebeurd. maar wat jij hebt met afbreken van het laden is wel heel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Na de upgrade wat “issues” met de voorkeurzenders op de Radio App:
1. De lijst verandert zonder dat ik er iets aan heb gedaan….
2. Voor de upgrade was de radiofunctie gekoppeld aan de sleutel. Na de upgrade krijg ik de indruk dat die koppeling er niet meer is.

Herkenbaar?

(Mijn vrouw en ik hebben elk een eigen sleutel, die we niet delen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
HenryP schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 05:14:
Na de upgrade wat “issues” met de voorkeurzenders op de Radio App:
1. De lijst verandert zonder dat ik er iets aan heb gedaan….
2. Voor de upgrade was de radiofunctie gekoppeld aan de sleutel. Na de upgrade krijg ik de indruk dat die koppeling er niet meer is.

Herkenbaar?

(Mijn vrouw en ik hebben elk een eigen sleutel, die we niet delen)
Was ook aangekondigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8DcelNoCQ4msq6csOC4kqjrEpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LD8vAj940QgvKmSOeBYcX3af.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterlijk
DrBOB101 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:01:
[...]

Volvo XC40 samenstellen:
[Afbeelding]

En elders in de zelfde folder staat: van 0 - 30°

Ik ben vast een oude maar het is veel theoretische BS in een poging om alles correct in Jip&Janneke taal te gieten.

Je kunt het vrij goed horen of hij werkt of niet. Je ziet het ook direct aan je verbruik. Bij mij vliegt hij van 35kWh naar 23kWh als de WP inspringen.

Ook bij voorverwarmen is er een dergelijk verschil, maar omdat de mijne meestal aan de paal hangt, heb ik dat verschil even niet paraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Luisterlijk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:50:
[...]

Als je op je telefoon iets hebt gezocht en je drukt vervolgens in je auto op zoeken, dan staat je doel in de lijst met voorstellen. In elk geval wel in mijn XC40P6 uit '22
Ja, dat klopt. Dat werkt bij mij ook. Maar er werd beweerd dat je niet alleen je zoekhistorie te zien krijgt, maar ook routes kunt pushen van je telefoon naar je auto. Dat laatste lukt mij niet, omdat de Maps-app op de telefoon de optie niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Luisterlijk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:01:
[...]

Je vroeg naar de bron van de informatie. Die informatie staat in de prijslijst. Ik heb de link naar de prijslijst gestuurd. Ik kan niet deeplinken in de prijslijst. Dus ja, je moet zelf even zoeken in de prijslijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
ron65 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 01:17:
[...]

[knip]
- De stekker wordt ontgrendeld en kan door iedereen uit de paal worden gehaald, druk op de knop in de laadpoort ontgrendelde ook de stekker aan de auto kant zonder dat ik de auto ontsloten had. Kans op diefstal van je kabel is dan dus heel groot.
[knip]
Je hoeft de auto niet te ontgrendelen om de kabel uit de laadpoort te kunnen halen. Als je de sleutel in de broekzak hebt, lukt het ook als de auto op slot is. Is de sleutel niet in de buurt, dan hoort de kabel vergrendeld te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 14:30
Luisterlijk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:01:
[...]

Het kan zelf sneller....
Als je zoekt op "warmte" is warmtepomp de eerste vondst bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
Henk Pi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:08:
Vandaag de auto voor een beurt gehad en ook het trillingsissue besproken. Men verwacht nu in het eerste kwartaal een reparatie release voor het trillen.

Aangezien ik de auto prive heb gekocht, wilde ik weten wat er gebeurd als er geen oplossing komt. Hier kon niet direct uitsluitsel op worden gegeven. Het advies was om een aangetekende brief te sturen, zodat de klacht formeel vast ligt. De dealer legt dit dan ook bij Volvo neer, zodat er ook formeel gereageerd kan worden. Dit heb ik gedaan, met het voorstel om tot juni 2024 te repareren en anders een compensatie met een vergelijkbare auto die niet trilt. Wilde dit even met jullie delen.
De mijne heeft inmiddels ook de 30.000km beurt en ook de reparatie mbt trilling in het stuur gehad. Wat geloof ik al vaker is genoemd, wordt er iets met de airbagunit in het stuur vervangen. Het trillen was bij mijn auto op zich niet heel erg, maar wel aanwezig, na de reparatie is het nog minder geworden, maar ook niet helemaal weg. Op de snelweg is het nu ene keer helemaal niet te merken, andere keer lichte trilling. Ik stoor me daar eigenlijk verder niet aan.

Verder is ook de fix met de laadpin uitgevoerd, al had ik geen last van falende snelladers. En als kers op de taart nieuwe ruiterwisserbladen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:56:
[...]

Je hoeft de auto niet te ontgrendelen om de kabel uit de laadpoort te kunnen halen. Als je de sleutel in de broekzak hebt, lukt het ook als de auto op slot is. Is de sleutel niet in de buurt, dan hoort de kabel vergrendeld te blijven.
Ik had die inderdaad in mijn zak, dan was dat het euvel. Thanx! (y)

Pagina: 1 ... 213 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"