Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:56:
[...]
Da’s wel bijzonder. Dat ritje doe ik ook best vaak. Laadt nooit verder dan 90% en kom altijd met een kleine 20% weer terug. Dat zijn wel forse verschillen dan tussen p6 en p8
edit: ik rij wel altijd door de polder: misschien maakt dat het verschil?
Sloterdijk is hier 20 min rijden vandaan, maar ik ben laatst ook tot 3x toe hiervandaan naar Zwolle gereden, heen en terug 265 km
Ik ging met 100% weg (zowaar een keer aan een laadpaal gehangen) en kwam met 12% weer thuis aan.
Uiteraard niet via SLoterdijk, waar ik via de A4, A10 en dan A1 die kant opga, maar het is wel totaal 45 km meer dan Juancho aangeeft hiervandaan.
Het is net wat hij zegt, de ene wagen is niet de ander, daarnaast komt ook het weer om de hoek kijken want ik heb datzelfde stukje ook wel eens met veel regen en wind gereden, en dan moet ik ook ergens 5 minuten snelladen om het te halen.
En ook het rechtervoetje, hoewel ik soms best wel een sprintje trek om die slak die voor me zat bij een verkeerslicht toch even voorbij te steken, ben ik verder iemand van 100 op de ACC (ik rij vooral overdag voor het werk) en liefst zo weinig mogelijk snelheid wisselen dus tijdig naar een baantje links om wat in te halen etc. IK denk dat ook dat veel invloed kán hebben, als je veel snelheid wisselt, even stroom bij om iemand snel in te halen, en dat tig keer (vooral op de A28 ontkom je daar wel eens niet aan met maar 2 rijbanen) dan kan het best hard gaan.