Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:10
Misschien is het hier al voorbij gekomen maar: ik gebruik regelmatig de preconditioning vanuit de app voordat ik sochtends vertrek. Maar vaak zijn mijn spiegels nog aangedampt als ik instap.

Volgens de handleiding:
De elektrische verwarming van achterruit en buitenspiegels wordt automatisch geactiveerd wanneer dat nodig is.
Is het misschien nog niet koud genoeg hiervoor?

Voor de rest is het inderdaad heerlijk met de stoel- en stuurverwarming op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:30:
[...]

Kan je gewoon bij je instellingen van de auto doen.
je kunt daar zelf kiezen voor laagste, middelste of hoogste stand, en dat per stoel en voor het stuur ook. Dus als je altijd met een passagier rijdt kun je die stoel ook automatisch aan laten gaan, ik kies voor alleen mijn stoel en stuur en beiden in de laagste stand, is voor mij perfect.

@ verbruik, ja het lager zetten van de klimaat installaties kan door gebruik van de stoel en stuurverwarming wat extra range opleveren. Maar dat is niet veel, en bovendien kom ik het niet te kort op 99% vcan alle ritjes, dus ik zet de klimaat regeling ook lekker op 22, soms 23 als ik een koukleumbui heb :-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
Vorige week zijn mijn vrouw en ik op vakantie geweest naar de Harz. Bij het vorige uitstapje naar Duitsland hadden we een paar keer problemen met het opladen. Vlak voor vertrek naar de Harz heb ik bij de dealer de fix van de laadpoort laten doen. Dat lijkt geholpen te hebben. We hebben vijf keer bij een snellader geladen (Fastned, twee keer EWE Go, Ionity en TEAG Mobil), en het ging iedere keer in één keer goed. Ik moet zeggen dat dat een reis een heel stuk prettiger maakt. Op zoek moeten naar een ander laadstation omdat het laden niet wil starten is niet leuk op een lange reis in het buitenland. Deze keer dus nul problemen gehad.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40
Centeiro schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:52:
Misschien is het hier al voorbij gekomen maar: ik gebruik regelmatig de preconditioning vanuit de app voordat ik sochtends vertrek. Maar vaak zijn mijn spiegels nog aangedampt als ik instap.

Volgens de handleiding:

[...]

Is het misschien nog niet koud genoeg hiervoor?

Voor de rest is het inderdaad heerlijk met de stoel- en stuurverwarming op!
Ik stelde vanmorgen hetzelfde vast, alleen waren de spiegels bij mij niet meer aangeslagen, enkel de achterruit. Timer ingesteld rond 7u om tegen 7u55 de auto te verwarmen, maar de achterruit was bij het instappen om 8u nog volledig aangedampt, dus de verwarming daarin heeft nooit gewerkt.

Kreeg zonet ook deze mail i.v.m. de scheiding tussen Volvo en hun partner PlugSurfing:
Hello Driver,
Volvo Cars and Plugsurfing are parting ways soon. This means that you won’t be able to access the Plugsurfing network through your Volvo Cars app or your current charging card anymore.

Volvo Cars will provide you with more information about their new charging partner going forward. But you can also continue charging with Plugsurfing. Here’s what you need to do:

1. Download the Plugsurfing app. You can find it on App Store and Google Play.
2. Create a new account. When you open the Plugsurfing app for the first time, enter your email and select a password to sign up. You can’t use your Volvo Cars account to log into Plugsurfing.
3. Verify email. We will send you a confirmation code via email. Enter this code and your new password into the app to create your Plugsurfing account.
4. Log in. Use your email and password to log into the Plugsurfing app.
5. Add a payment method. We support Visa and Mastercard. You can add your card manually or with a single tap using Apple Pay or Google Pay.
6. OPTIONAL: Order a charging card. To make sure you can charge anywhere you go, we recommend ordering a charging card. You can start and stop a charging session by scanning your card at the charger’s RFID reader.

Thank you for the journey this far, looking forward to traveling with you again.

Your Plugsurfing team

Questions?
If you have any questions, don't hesitate to reach out to our customer support team. We’re here to help you 24/7 over the phone, by email or through in-app live chat.
Before contacting our support, check our FAQs. The answer might already be there.
Maar dus voorlopig nog geen info hoe het zit met de korting bij Ionity. Ik denk trouwens niet dat ik een PlugSurfing kaart ga aanvragen, met Shell Recharge kan ik bij 'n pak meer laadstations laden al ligt de prijs bij Shell volgens de apps dikwijls wel iets hoger dan bij PlugSurfing. Ik laad echter amper openbaar en voor vakanties heb ik liever iets dat overal werkt en laad ik toch vooral bij Tesla.

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 09-11-2023 14:12 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
iOS app heeft weer een update vandaag. Zoek de verschillen….. ik zie ze niet…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:54
Mga1600 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:20:
Versie 5.33.0 en ik zag bij het Rijlogboek tijdens het opstarten de melding 'rittenregistratie laden', dat had ik nog niet gezien.

En wat een heerlijke auto om mee te rijden... lekker warm voorgewarmd, stoeltjes en stuurtje warm,.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Sibelius schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:25:
[...]

Dank voor de info Ron! En wat we dus niet moeten doen Carglass . Ik lach hier van verbazing. Steenslag door met open raam te rijden. Whahaha dan lopen we hier met een een panoramadak heeeeeeeeeel veel risico.
Ik ga volgende week naar Broekhuis schade voor vervanging raam. Hopelijk hebben zij wel verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Andoid app gisteren ook, nu versie 5.32.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sten2017 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:03:
[...]

Ik ga volgende week naar Broekhuis schade voor vervanging raam. Hopelijk hebben zij wel verstand van zaken.
Vast geen leasewagen dan, dan had je nu bij de cowboys van Autotaalglas of Carglass gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22
[Ios] De software versie van de auto (2.12) staat nu op het derde tabblad? Of was dat al zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hUlVrJEwcL8Y5_GcKndbyGw834=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nkn88YxvIIpL7MZnDgiQEVHx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:43:
[...]

De software versie van de auto (2.12) staat nu op het derde tabblad? Of was dat al zo?

[Afbeelding]
Was al zo, ik heb twee GSM's en heb net even vergeleken, op de ene staat 5.32.2 en de ander 5.32.0 (beide android), géén verschillen.
Die 2.12 staat daar wel, en dat is dan ook meteen de enige plek, want in de auto is het gewoon 2.11 nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
ron65 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:45:
[...]

Was al zo, ik heb twee GSM's en heb net even vergeleken, op de ene staat 5.32.2 en de ander 5.32.0 (beide android), géén verschillen.
Die 2.12 staat daar wel, en dat is dan ook meteen de enige plek, want in de auto is het gewoon 2.11 nog altijd.
Sorry @ron65 ik zocht naar verschillen in de iOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:53:
[...]

Sorry @ron65 ik zocht naar verschillen in de iOS versie.
Weet ik, maar de android versie is gisteren ook geupdated, en ook daat geen verschil met de voorgaande versie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06

KabalA!

[ No-Life ]

[...]

[Ios] De software versie van de auto (2.12) staat nu op het derde tabblad? Of was dat al zo?

[Afbeelding]
In de vorige versie stond dat idd niet. Verder ook geen grote verschillen kunnen ontdekken :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
[...]

[Afbeelding]
Klopt. Stond er niet bij in 2.11 en wel in 2.12. Verder geen veranderingen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
rolfio schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:38:
[...]

Rij er nu een maandje mee en ik moet je zeggen dat ik de auto bijzonder stil vind. Volgens de dealer ligt dat (ook) aan de all season banden van Pirelli, die zijn een stuk stiller dan de Crossclimate van Michelin. Vindt deze XC40 sowieso rustig en stil rijden. Ook met harde wind ligt de auto als een blok op de weg.
Bedankt voor je reactie. Ik geloof alleen wel dat onder de Essential geen mooie Pirelli's zitten. Jammer want ik ben niet enorm te spreken over de Michelin Pilot Sport's die onder mijn Tesla zitten, luidruchtig, zeer snel versleten en een nieuwe set ging de auto van trillen. Gelukkig onder coulance vervangen, maar op zijn minst best vreemd.

We gaan van het weekend een proefrit maken en ik heb de Tesla toch nog maar met een dB meter gemeten dus ik ben benieuwd hoe het gaat verhouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5Cf3AOz_IbVhyMDYqLWZ7-rovQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OuVh1jRuImrc3T3MY3qSiHym.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
HitDyl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik geloof alleen wel dat onder de Essential geen mooie Pirelli's zitten. Jammer want ik ben niet enorm te spreken over de Michelin Pilot Sport's die onder mijn Tesla zitten, luidruchtig, zeer snel versleten en een nieuwe set ging de auto van trillen. Gelukkig onder coulance vervangen, maar op zijn minst best vreemd.

We gaan van het weekend een proefrit maken en ik heb de Tesla toch nog maar met een dB meter gemeten dus ik ben benieuwd hoe het gaat verhouden.

[Afbeelding]
Is afhankelijk van velg die je kiest. Ik heb de 20" velgen gekozen, dan krijg je die Pirelli's. Dat is overigens nu, over een tijdje kunnen dat weer andere banden zijn.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 07:50
rolfio schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:15:
[...]

Is afhankelijk van velg die je kiest. Ik heb de 20" velgen gekozen, dan krijg je die Pirelli's. Dat is overigens nu, over een tijdje kunnen dat weer andere banden zijn.
Aha, dan duim ik ook voor Pirelli's.
Ik zie ze hier eigenlijk amper rijden de 20"'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
En hier nog even het energielabel van de Pirelli's. Overigens kun je de grotere volgen pas kiezen vanaf de Core uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Jl11RuhLC6Mfvrp1cRtDTFOQbw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vbPIf4xngSofiAc9JNd5hjM3.png?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door rolfio op 10-11-2023 13:48 . Reden: nu juiste plaatje ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:29
Blijf opmerkelijk, mijn XC40 (maar zal me niks verbazen als het alle XC40s zijn) heeft altijd ruzie met een Zoë. Lange tijd niet meer gehad want we laden eigenlijk nooit tegelijkertijd maar ik had vanmorgen de auto aan de laadpaal paar meter verder op. Ging prima, tot 100% ingesteld maar bij 93% stopte het opeens. Ik kijken, ja hoor... de Zoë stond er bij. Blijkbaar gooit die nog altijd mijn sessie overhoop. Moet dan de laadsessie opnieuw opstarten en dan gaat het weer verder. Benieuwd of de sessie van de Zoë dan juist gestopt is :)

Sowieso is die wagen behoorlijk luidruchtig bij het laden zeg, hele nare hogere piep.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 10-11-2023 15:32 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Iets anders, ik zie in de Volvo App bij het slotje " Vergrendelen met verminderde bewaking" en " Vergrendelen". Wat is dat "vergrendelen met verminderde bewaking"?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:32:
Iets anders, ik zie in de Volvo App bij het slotje " Vergrendelen met verminderde bewaking" en " Vergrendelen". Wat is dat "vergrendelen met verminderde bewaking"?
Die zit er al heel lang bij, dat is hetzelfde als in de auto ingesteld kan worden. In die stand is geen ruimtebewaking in het interieur actief, Dat is vooral bedoeld voor als de auto op ene veerboot staat, anders zou constant het bewegings alarm afgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
ron65 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:39:
[...]

Die zit er al heel lang bij, dat is hetzelfde als in de auto ingesteld kan worden. In die stand is geen ruimtebewaking in het interieur actief, Dat is vooral bedoeld voor als de auto op ene veerboot staat, anders zou constant het bewegings alarm afgaan
Snap ik niet.. als je in de wagen blijft zitten dan blijft de wagen actief, als je uitstapt dan zit er niemand meer in de wagen, dus waarom nog ruimtebewaking van het interieur? Is dit niet eerder als je je hond achterlaat in de wagen, of mensen die slapen of ... :+ in hun wagen?

Aja... ik ben nog altijd zeer tevreden van mijn XC40, beetje minder rijbereik de laatste dagen, maar daar kan Volvo niks aan doen natuurlijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RigolleM op 10-11-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6TMyqN1Q9nefIHHdbEuZ03gAtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpmIW8m1HQFizTscqFNEgotM.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen geen internet?

*edit opgelost

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Haha lol, het is idd de Zoe. Keek ff en bij 97%... Mijn laadsessie ligt er weer uit. Dus ik als test even de mijne weer starten en je kan op de paal zien wat de andere doet. Nu knalt de sessie van de Zoe eruit. Ik heb dit werkelijk bij geen enkele andere auto. Is die kleine Zoe Dan zo veel eisend dat die de andere laadsessie er gewoon uit gooit? Bizar.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Nee, net ritje gedaan en geen problemen gehad.

Wat ik de laatste tijd wel merk is dat de PA erg onrustig is, maar dat lijkt door het slechte weer te komen. Vooral bij regenweer en het inhalen van vrachtwagens wordt de auto erg onrustig en stuurt hij heel de tijd van links naar rechts, soms veel te dicht naar de vrachtwagens toe. Ik rij nu maar zonder PA bij regenweer. Ik vermoed dat het komt omdat de camera vooraan zo laag zit dat ie in de war geraakt door het opspattend water van andere wagens? Of wordt die camera daar niet voor gebruikt en zit er toch ergens een lidar in onze wagens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:55

timhtc

Home Energy Management

Juancho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:15:
Haha lol, het is idd de Zoe. Keek ff en bij 97%... Mijn laadsessie ligt er weer uit. Dus ik als test even de mijne weer starten en je kan op de paal zien wat de andere doet. Nu knalt de sessie van de Zoe eruit. Ik heb dit werkelijk bij geen enkele andere auto. Is die kleine Zoe Dan zo veel eisend dat die de andere laadsessie er gewoon uit gooit? Bizar.
Zoë heeft de neiging aardlekschakelaars te doen trippen. De Alfen laadpalen hebben in de installatie instructies andere eisen gesteld voor de Zoë. Volgens mij heet dat ZE Ready of iets in die trant.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
Juancho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:32:
Sowieso is die wagen behoorlijk luidruchtig bij het laden zeg, hele nare hogere piep.
Dat is een eigenschap van de Chameleon boordlader van de Zoë en andere Renault EVs. Deze hebben bijvoorbeeld geen scheidingsfilter. Op Google is er veel te vinden over de werking van deze slimme lader. Dus ga je gang als je er interesse in hebt 😉

YouTube: Deciphering the Renault ZOE on-board-charger (Chameleon): Patent app...

Als bij mij thuis een Zoë er aan hangt, piepen onder andere mijn PV-inverters vrolijk mee. Het lijkt er op dat uw XC40 niet houdt van de harmonischen.

[ Voor 16% gewijzigd door Microstar op 10-11-2023 16:39 ]

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
timhtc schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:29:
[...]

Zoë heeft de neiging aardlekschakelaars te doen trippen. De Alfen laadpalen hebben in de installatie instructies andere eisen gesteld voor de Zoë. Volgens mij heet dat ZE Ready of iets in die trant.
Hmm toevallig is dat idd een relatief nieuwe paal van Alfen (Vattenfall). Net dus mijn sessie opnieuw gestart, knipperde het lampje bijna de Zoë maar na 2% erbij knalde de mijne er weer uit. Dus of de Zoë eigenaar doet hetzelfde als ik (laadsessie opnieuw starten) of de Zoë herstelt zichzelf en knalt mijn Volvo er weer uit. Super irritant dit zeg. Heeft ook geen zin een klacht in te dienen bij Vattenfall. Ligt puur aan die Zoë denk ik?

Zou verboden moeten zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
timhtc schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:29:
[...]

Dat is alleen bij de Q-serie Zoë modellen geweest. Dit is met een update verholpen. De Zoë doet namelijk aardmetingen wat de RCD deed trippen. De R-series hebben dezelfde onboard laders als de Twingo, MeganE, en Datsun Ariya.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
Microstar schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:49:
[...]

Dat is alleen bij de Q-serie Zoë modellen geweest. Dit is met een update verholpen. De Zoë doet namelijk aardmetingen wat de RCD deed trippen. De R-series hebben dezelfde onboard laders als de Twingo, MeganE, en Datsun Ariya.
Haha, jij bent waarschijnlijk (net als ik) een z.g. boomer! 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menjo
  • Laatst online: 20-09 15:48
Voor de gebruikers van de Domoticz plugin;

Bij mij werkt de extended vehicle API niet meer, dus door/window etc. komen niet meer binnen.
Energy API werkt nog wel.

Is dit iets aan mijn kant, of heeft Volvo iets veranderd?

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
menjo schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:23:

Bij mij werkt de extended vehicle API niet meer, dus door/window etc. komen niet meer binnen.

In Home Assistant is in elk geval vandaag (of gisteren) een update gepusht omwille van gewijzigde API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:51
Juancho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:35:
[...]

Hmm toevallig is dat idd een relatief nieuwe paal van Alfen (Vattenfall). Net dus mijn sessie opnieuw gestart, knipperde het lampje bijna de Zoë maar na 2% erbij knalde de mijne er weer uit. Dus of de Zoë eigenaar doet hetzelfde als ik (laadsessie opnieuw starten) of de Zoë herstelt zichzelf en knalt mijn Volvo er weer uit. Super irritant dit zeg. Heeft ook geen zin een klacht in te dienen bij Vattenfall. Ligt puur aan die Zoë denk ik?

Zou verboden moeten zijn...
Mijn twee centjes. Je mag toch beide daar laden zou vervelend zijn dat je dan laad problemen hebt omdat er een andere auto aanhangt. Ik denk dat de laadpaal leverancier daar dan maar iets voor moet inbouwen om het meer te scheiden? Ik zou het namelijk irritant vinden als ik in de avond ervanuit ga dat de auto gaat laden zodat ik in de ochtend met een volle lading weg kan en iemand prikt er een Zoë aan waardoor de auto (terwijl je betaald voor de laad mogelijkheid) dan dus niet verder gaat en ik in de ochtend een lege auto heb. Kan moeilijk in de avond/nacht de laad sessie de hele tijd blijven (her)starten.

Hoe dan ook je hebt er Zoëzo last van ;)

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het is echt alleen bij die Zoë. Ook bij een newmotion paal. Ligt echt niet aan de aanbieder lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:17
menjo schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:23:

was me net ook opgevallen. Volvo heeft behoorlijk zitten sleutelen aan de achterkant. Wordt echt tijd dat ze aan versiebeheer gaan doen. Haalt een beetje de lol af van zo'n plugin onderhouden.

Anyway: Als je nu update na de laatste versie zou die het weer moeten doen

wel veel moeten aanpassen, dus kan best zijn dat er nog ergens een foutje zit.. dan hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
MaJoBe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:54:
[...]

Aha, dan duim ik ook voor Pirelli's.
Ik zie ze hier eigenlijk amper rijden de 20"'ers.
Bij onze leasemaatschappij zorgen grotere velgen voor een onevenredig hogere leaseprijs. Is dat bij jullie niet zo?

Voor het maandbedrag dat er bij komt voor 20" velgen van 700 euro, kan je ook voor bijna 1500 euro aan extra opties kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
Afgelopen week een wat langere rit gemaakt. 200 km van Emmen naar Düsseldorf en weer terug. Volle auto, volle accu - toeren maar!
Heenweg 120 km/u max, gemiddeld 86 km/u, geen files. Veel regen en tegenwind bij 10°C: 234 Wh/km
Terugweg 130 km/u max, gemiddeld 86 km/u, 2 files. Wat regen en wind mee bij 8°C: 217 Wh/km
Wat me in de foto's pas opgevallen is: de icoontjes van de weg en regensensor staan soms andersom. Zou dat met de volgorde van systeem aanzetten te maken hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_J432mHdB5eap4gTTU4VWzq4dA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVbhJAut3MmqV2MJk0h2Y4bd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gamo62RIdiqIikRt9yYJpIVs_6I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcsxOnD3ReoICIAYyEAN0dH7.jpg?f=fotoalbum_tile

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:50:
[...]

Snap ik niet.. als je in de wagen blijft zitten dan blijft de wagen actief, als je uitstapt dan zit er niemand meer in de wagen, dus waarom nog ruimtebewaking van het interieur? Is dit niet eerder als je je hond achterlaat in de wagen, of mensen die slapen of ... :+ in hun wagen?

Aja... ik ben nog altijd zeer tevreden van mijn XC40, beetje minder rijbereik de laatste dagen, maar daar kan Volvo niks aan doen natuurlijk ;)
Ik had het op de camping, de dashcam viel van het raam (zuignap in volle zon) en bungelde aan het snoer. Mooi dat het alarm afging.
Hond achterlaten is ook een optie, maar de eerste insteek is op de veerboot. Als je zo'n veerboot hebt naar bijv noorwegen, dan ga je de auto uit en sluit hem af.
Als dan de boot gaat varenb en lekker heen en weer gaat op de golven, ziet de auto die beweging als "wegsleep alarm" en gaat af. Daar is dan die beperkte modus voor, dan is alleen het openen van portieren etc nog bewaakt, maar geen beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Gutanoth schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:55:
[...]

Bij onze leasemaatschappij zorgen grotere velgen voor een onevenredig hogere leaseprijs. Is dat bij jullie niet zo?

Voor het maandbedrag dat er bij komt voor 20" velgen van 700 euro, kan je ook voor bijna 1500 euro aan extra opties kiezen
Klinkt heel erg als Leaseplan ... ik had ook zoiets en daarom die velgen niet naar 20 inch gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:10:
Het is echt alleen bij die Zoë. Ook bij een newmotion paal. Ligt echt niet aan de aanbieder lijkt me.
Toch zou het bellen van de aanbieder een optie kunnen zijn, als je aangeeft welke paal, welk tijdstip, jouw merk en de Zoë, dan kunnen zij wel zien wat de fout veroorzaakt in hun logfiles.
Het is best wel een proces wat plaatsheeft als een auto wordt aangesloten, allerlei veiligheidschecks (aardlek check inbegrepen) voor de laadbeurt echt start en ook tijdens het laden, als bijv iemand je kabel kapot rijdt, dan slaat het laadproces direct af.
Als die Zoë zooi daar iets mee doet waardoor de paal denkt dat jouw kabel fout gaat, stopt jouw sessie.

Wij hadden dat op kantoor een jaar geleden toen mijn wagen net nieuw was, met een stuk of wat laadpalen, bleek ook zo'n Zoë mobiel te zijn die van 5 laadpalen die elkaar load balancen (dus 10 ladende auto's) om zich heen de sessies afbrak, door de uitbater te contacteren kwamen ze daar achter. De Zoé is naar de garage geweest op verzoek van ons bedrijf (was een leasehok van een kantoordame) en daarna was het over. Geen idee wat ze gedaan hebben.
Ik dacht eerst ook dat het aan mijn wagen lag. Gelukkig dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
Juancho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:32:
Blijf opmerkelijk, mijn XC40 (maar zal me niks verbazen als het alle XC40s zijn) heeft altijd ruzie met een Zoë. Lange tijd niet meer gehad want we laden eigenlijk nooit tegelijkertijd maar ik had vanmorgen de auto aan de laadpaal paar meter verder op. Ging prima, tot 100% ingesteld maar bij 93% stopte het opeens. Ik kijken, ja hoor... de Zoë stond er bij. Blijkbaar gooit die nog altijd mijn sessie overhoop. Moet dan de laadsessie opnieuw opstarten en dan gaat het weer verder. Benieuwd of de sessie van de Zoë dan juist gestopt is :)

Ik heb hier ook een Zoe (uit 2017) en een XC40 MY24.

Beide een eigen laadpaal, Alfen voor de XC40 en een Webasto Next voor de Zoe. Geen problemen met het laden hier, al schiet de Alfen af en toe in storing, waarbij er RCD lekstroom gedetecteerd wordt. Zelfs als op dat moment de kabel uit de auto komt, blijft De RCD melding aanwezig.

Verder als beide auto’s aan het laden zijn tegelijk, heb ik geen problemen. Gaat prima met loadbalancing (P1 en Evcc).

Edit: lees wat reacties verder: RCD bij de Zoe icm de onboard lader. Het trad wel op vannacht, en op dat moment ook de Zoe aan de lader. Misschien toch een verband.. De laderij is van deze al eens compleet vervangen, dus mag aannemen dat deze RCD modificatie / fix al gedaan is..

[ Voor 10% gewijzigd door nautaonline op 10-11-2023 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
ron65 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:21:
[...]

Klinkt heel erg als Leaseplan ... ik had ook zoiets en daarom die velgen niet naar 20 inch gezet.
Wij hebben een leasebemiddelaar, Aurix.

Deze heeft me ooit verteld dat grotere velgen zorgen voor meer onderhoudskosten door sneller verbruik banden, hoger brandstof of energieverbruik en dat daardoor de leaseprijs er sneller door omhoog gaat, maar het klinkt voor mij mega erg als lulkoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
DrBOB101 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:36:
Afgelopen week een wat langere rit gemaakt. 200 km van Emmen naar Düsseldorf en weer terug. Volle auto, volle accu - toeren maar!
Heenweg 120 km/u max, gemiddeld 86 km/u, geen files. Veel regen en tegenwind bij 10°C: 234 Wh/km
Terugweg 130 km/u max, gemiddeld 86 km/u, 2 files. Wat regen en wind mee bij 8°C: 217 Wh/km
Wat me in de foto's pas opgevallen is: de icoontjes van de weg en regensensor staan soms andersom. Zou dat met de volgorde van systeem aanzetten te maken hebben?
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik haal met mijn MY23 dezelfde verbruikscijfers. Het lijkt er op dat vooral de grotere accu er toe doet….of heb ik het mis?

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Bartelomeus schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:25:
[...]

Ik haal met mijn MY23 dezelfde verbruikscijfers. Het lijkt er op dat vooral de grotere accu er toe doet….of heb ik het mis?
Over verbruik gesproken, laatste twee dagen ritjes gehad onder vrijwel gelijke weersomstandigheden naar een lokatie 4 km verderop.
De eerste keer preconditioning gebruikt, de tweede keer vergeten.

De eerste keer 20,4 kWh/100km, de tweede keer 28,6
De eerste keer was er 4% uit de accu incl preconditioning, de tweede keer 6%

Op langere ritten is het verschil nauwelijks merkbaar, maar op korte ritjes blijkt het toch te lonen om vooraf even te preconditioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-08 10:19
Even over wat anders...
Ben ik de enige die vloekt op de werking van de regensensor?
Hoe heeft men dit eigenlijk doen werken.

Er zit in mijn auto weinig logica in de werking van die sensor.
Op de hoogste stand zou je toch verwachten dat er niet te veel regen op het raam komt voor de wissers werken. Soms moet ik manueel "vegen" omdat het zicht eigenlijk slecht is op de automatische stand.
Andere keren schieten de wissers door het raam terwijl er bijna geen regen is.

Een ander probleem die ik heel vaak heb is ivm de helderheid van het scherm.
Bij ochtend / valavond is de helderheid soms om je ogen te "verbranden", en dan plots is het donker.
Het lijk wel alsof de auto niet in staat is om de helderheid in kleine stappen aan te passen ipv gewoon te wisselen tussen dacht / nacht modus. Zeer vervelend naar mijn mening, omdat ik dan telkens de maps weergave moet weg doen van het scherm omwille van veel te fel / storend.

Wat is jullie menig over deze 2 "problemen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Winterbanden er weer op, stuk kouder en mijn verbruik gaat hup zo weer naar de 28kWh + 😜. De RA maakt ook gelijk een drop naar 280-300km max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:27:
[...]

Over verbruik gesproken, laatste twee dagen ritjes gehad onder vrijwel gelijke weersomstandigheden naar een lokatie 4 km verderop.
De eerste keer preconditioning gebruikt, de tweede keer vergeten.

De eerste keer 20,4 kWh/100km, de tweede keer 28,6
De eerste keer was er 4% uit de accu incl preconditioning, de tweede keer 6%

Op langere ritten is het verschil nauwelijks merkbaar, maar op korte ritjes blijkt het toch te lonen om vooraf even te preconditioneren.
verbaast me niks. Ik heb het een keer uitgerekend: De auto heeft 2-4% nodig om op te warmen in de winter aan de laadpaal (die 4% is als het echt zwaar vriest). Dat je nu dus 2% bespaart op een voorverwarmd ritje zou best kunnen kloppen. Vraag me alleen af wat het nut is van voorverwarmen op deze korte ritjes. Dan heb je die range toch niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Idr548 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:37:
Even over wat anders...

Op de hoogste stand zou je toch verwachten dat er niet te veel regen op het raam komt voor de wissers werken. Soms moet ik manueel "vegen" omdat het zicht eigenlijk slecht is op de automatische stand.

Bij ochtend / valavond is de helderheid soms om je ogen te "verbranden", en dan plots is het donker.
Het lijk wel alsof de auto niet in staat is om de helderheid in kleine stappen aan te passen ipv gewoon te wisselen tussen dacht / nacht modus. Zeer vervelend naar mijn mening, omdat ik dan telkens de maps weergave moet weg doen van het scherm omwille van veel te fel / storend.

Ik deel deze ervaring ook wel. Ik moet geregeld eens manueel wissen omdat de hele voorruit vol druppels zit en ik amper kan zien en andere momenten gaat ie tekeer als 'n tierelier terwijl er zo goed als geen druppels op de raam zijn en ik perfect zicht heb.

Punt 2 idem, ik was eigenlijk verbaasd dat ik de helderheid niet kon bijregelen met een scrollwieltje linksonder het stuur, in bijna al mijn vorige wagens (vooral Franse) zat dat er altijd in. En in het menu vond ik ook niet echt een instelling voor de helderheid bij dag/nacht. Zijn zo van die zaken die voor mij intussen vanzelfsprekend zijn, maar waar ze bij Volvo precies nog nooit van gehoord hebben, zoals de lampjes voor de passagiers achteraan.

Is ook één van de redenen waarom ik Waze niet langer gebruik, die kaart is bij schemer soms nog volledig wit en is als een lamp in mijn ogen. Bij GM helpt de satellietlaag daar een heel stuk bij. Je kan natuurlijk Waze wel instellen om altijd in nachtmodus te rijden, maar dan zie je bij felle zon weer niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:32:
[...]

verbaast me niks. Ik heb het een keer uitgerekend: De auto heeft 2-4% nodig om op te warmen in de winter aan de laadpaal (die 4% is als het echt zwaar vriest). Dat je nu dus 2% bespaart op een voorverwarmd ritje zou best kunnen kloppen. Vraag me alleen af wat het nut is van voorverwarmen op deze korte ritjes. Dan heb je die range toch niet nodig...
Nee, maar op de totale lading wel.
Dat ritje is niet de enige, ik moet steeds weg, soms korte en soms langere ritjes.
Elke keer voorverwarmen kost zeg 2%. Als ik in een week 20 ritjes maak (en dat komt voor) dan is dat al 40%
Maar als ik elke keer 2% bespaar, zou dat eigenlijk 80% zijn geweest.
Ik heb geen mogelijkheid om thuis te laden, en de laadpalen in de buurt staan regelmatig vol, dus ik hou liefst wat meer over zodat als ik niet kan laden, dat nog geen probleem hoeft te zijn. Alle kleine beetjes helpen.

Maar waar het mij om ging is dat zichtbaar is wat het effect van voorverwarmen kan zijn. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:37:
[...]

Nee, maar op de totale lading wel.
Dat ritje is niet de enige, ik moet steeds weg, soms korte en soms langere ritjes.
Elke keer voorverwarmen kost zeg 2%. Als ik in een week 20 ritjes maak (en dat komt voor) dan is dat al 40%
Maar als ik elke keer 2% bespaar, zou dat eigenlijk 80% zijn geweest.
Ik heb geen mogelijkheid om thuis te laden, en de laadpalen in de buurt staan regelmatig vol, dus ik hou liefst wat meer over zodat als ik niet kan laden, dat nog geen probleem hoeft te zijn. Alle kleine beetjes helpen.

Maar waar het mij om ging is dat zichtbaar is wat het effect van voorverwarmen kan zijn. ;-)
maar voorverwarmen doe je toch alleen aan de laadpaal? Dan zit die toch sowieso elke keer weer vol als je wegrijdt?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:39:
[...]

maar voorverwarmen doe je toch alleen aan de laadpaal? Dan zit die toch sowieso elke keer weer vol als je wegrijdt?!?
Nee, dat doe ik echt niet alleen aan de laadpaal. juist omdat ik niet thuis kan laden.
Zoals gezegd staan de palen in de buurt vaak bezet, de kleine kans dat ik er terecht kan is overdags.

Vooral swinters als het vaak tot aangevroren of aangeslagen ruiten komt is voorverwarmen sochtends best wel een uitkomst. En dan staat ie echt niet aan de laadpaal.
Het kost je 2-4% uit je accu, op langere ritten merk je dat amper.

De ene keer programmeer ik hem in (timer), de andere keer even 30 minuten voor vertrek via de app starten. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 15:36
Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:39:
[...]

Sterker nog, volgens mij wordt de accu alleen aan de laadpaal voorgeconditioneerd. Anders alleen het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:45:
[...]

Sterker nog, volgens mij wordt de accu alleen aan de laadpaal voorgeconditioneerd. Anders alleen het interieur.
Weet je dat zeker? want ik heb bijna nooit kans aan een laadpaal voor te conditioneren, en ik doe het dus ook los van de laadpaal. En dat scheelt sowieso dus zeker wel in verbruik (zie eerdere post vandaag).
Dat kan alleen als de accu ook wordt voorverwarmd.

Weet iemand dit? wordt de accu ook geconditioneerd als de auto niet aan een laadpaal hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 15:36
ron65 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:49:
[...]

Weet je dat zeker? want ik heb bijna nooit kans aan een laadpaal voor te conditioneren, en ik doe het dus ook los van de laadpaal. En dat scheelt sowieso dus zeker wel in verbruik (zie eerdere post vandaag).

Weet iemand dit? wordt de accu ook geconditioneerd als de auto niet aan een laadpaal hangt?
Volgens mij is het nergens gedocumenteerd maar je vindt het op allerlei XC40 forums. En bij de Polestar (waar veel dingen hetzelfde werken) is het in ieder geval wel zo en door Polestar bevestigd. Het heeft ook weinig zin natuurlijk, een accu voor een rit vanuit de accu verwarmen terwijl je dat anders tijdens de rit ook zou doen. Ik zou ook niet goed kunnen uitleggen hoe er zonder laadpaal een voordeel te behalen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:49:
[...]

Maar sowieso: met voorverwarmen gebruikt je auto meer energie om de auto op temp te krijgen dan dat je dat doet als je rijdt. Dus misschien dat je in het ritje zelf dan zuiniger rijdt, je accu’s is wel eerder leeg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:54:
[...]

Maar sowieso: met voorverwarmen gebruikt je auto meer energie om de auto op temp te krijgen dan dat je dat doet als je rijdt. Dus misschien dat je in het ritje zelf dan zuiniger rijdt, je accu’s is wel eerder leeg…
Dat is waar.
Ach, het instappen in een lekker warme wagen zonder de ruiten te hoeven krabben hééft zo zijn charmes, vooral als je buurman zich de rambam staat te krabben om de ijzel van zijn ruit te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:54:
[...]
Dat denk ik dus ook! Ik verwarm enkel voor als het echt koud is (<5°) en er een langere rit voor de boeg staat.
Opzich warmt de auto onder het rijden behoorlijk snel op. Daarnaast ben ik niet zo'n koukleum. Warmer dan 20° staat ie nooit, in huis trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:01:
[...]

Dat is waar.
Ach, het instappen in een lekker warme wagen zonder de ruiten te hoeven krabben hééft zo zijn charmes, vooral als je buurman zich de rambam staat te krabben om de ijzel van zijn ruit te krijgen. :)
Ja, dat heeft zeker z'n charmes! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:31:
[...]

Dat denk ik dus ook! Ik verwarm enkel voor als het echt koud is (<5°) en er een langere rit voor de boeg staat.
Opzich warmt de auto onder het rijden behoorlijk snel op. Daarnaast ben ik niet zo'n koukleum. Warmer dan 20° staat ie nooit, in huis trouwens ook niet.
Ik ben wel wat koukleumerig zo af en toe, ligt aan mijn actuele suikerwaarde. Doorgaans is 21 genoeg, maar er zijn dagen dat ik 23 nog fris vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Laatst online: 15-09 07:50
Gutanoth schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:55:
[...]

Gho het lease bedrag was omhoog gegaan dus ik heb elke optie genomen die ik kon inclusief accessoires zoals dakkoffer, koffer matten, tablethouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
Even over wat anders...

Dit herken ik wel, alleen heb ik het idee dat dit met een update een paar versies terug is geintroduceerd. Hier had ik voorheen geen last van namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:31:
[...]

Weet je, ik heb de vraag gewoon via het contactformulier bij Volvo neergelegd, en daarbij opgemerkt dat ze zich de vraag hadden kunnen besparen door het handelen van preconditioning tav de accu al dan niet in combinatie let aansluiting op een laadpunt, in de handleiding op te nemen.

Wie weet krijg ik nog antwoord ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik verwarm altijd voor in deze tijden van stuk kouder weer, zeker voor de langere ritjes. Gewoon puur voor het comfort overigens want ik doe dit ook meestal als de auto niet aan de laadpaal staat. De functie is er niet voor niks en het is gewoon heerlijk in je auto stappen die lekker warm en behaaglijk is. Dat me dat dan iets meer range kost, zal best, mijn wagen is toch geen range topper dus tja :)

Vandaag moest mn partner van Zwolle naar Amsterdam Sloterdijk. Retourtje 250km. Auto was tot 98% geladen en ze zou met 5% volgens mij Maps weer thuiskomen. Durfde ze niet aan, dus toch maar ff heel kort snelgeladen. Maar dat zo'n relatief korte afstand al voor stress zorgt bij haar.... wat ik al zei, de eerste P8 is geen range topper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:34:
Ik verwarm altijd voor in deze tijden van stuk kouder weer, zeker voor de langere ritjes. Gewoon puur voor het comfort overigens want ik doe dit ook meestal als de auto niet aan de laadpaal staat. De functie is er niet voor niks en het is gewoon heerlijk in je auto stappen die lekker warm en behaaglijk is. Dat me dat dan iets meer range kost, zal best, mijn wagen is toch geen range topper dus tja :)

Vandaag moest mn partner van Zwolle naar Amsterdam Sloterdijk. Retourtje 250km. Auto was tot 98% geladen en ze zou met 5% volgens mij Maps weer thuiskomen. Durfde ze niet aan, dus toch maar ff heel kort snelgeladen. Maar dat zo'n relatief korte afstand al voor stress zorgt bij haar.... wat ik al zei, de eerste P8 is geen range topper ;)
Da’s wel bijzonder. Dat ritje doe ik ook best vaak. Laadt nooit verder dan 90% en kom altijd met een kleine 20% weer terug. Dat zijn wel forse verschillen dan tussen p6 en p8

edit: ik rij wel altijd door de polder: misschien maakt dat het verschil?

[ Voor 3% gewijzigd door Kammika op 11-11-2023 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:56:
[...]

Da’s wel bijzonder. Dat ritje doe ik ook best vaak. Laadt nooit verder dan 90% en kom altijd met een kleine 20% weer terug. Dat zijn wel forse verschillen dan tussen p6 en p8

edit: ik rij wel altijd door de polder: misschien maakt dat het verschil?
Sloterdijk is hier 20 min rijden vandaan, maar ik ben laatst ook tot 3x toe hiervandaan naar Zwolle gereden, heen en terug 265 km
Ik ging met 100% weg (zowaar een keer aan een laadpaal gehangen) en kwam met 12% weer thuis aan.
Uiteraard niet via SLoterdijk, waar ik via de A4, A10 en dan A1 die kant opga, maar het is wel totaal 45 km meer dan Juancho aangeeft hiervandaan.
Het is net wat hij zegt, de ene wagen is niet de ander, daarnaast komt ook het weer om de hoek kijken want ik heb datzelfde stukje ook wel eens met veel regen en wind gereden, en dan moet ik ook ergens 5 minuten snelladen om het te halen.
En ook het rechtervoetje, hoewel ik soms best wel een sprintje trek om die slak die voor me zat bij een verkeerslicht toch even voorbij te steken, ben ik verder iemand van 100 op de ACC (ik rij vooral overdag voor het werk) en liefst zo weinig mogelijk snelheid wisselen dus tijdig naar een baantje links om wat in te halen etc. IK denk dat ook dat veel invloed kán hebben, als je veel snelheid wisselt, even stroom bij om iemand snel in te halen, en dat tig keer (vooral op de A28 ontkom je daar wel eens niet aan met maar 2 rijbanen) dan kan het best hard gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Terugweg 120-130 rijden helpt natuurlijk ook niet mee 😁 + 20" winterbanden + P8 variant van het eerste uur. . Al zei ik haar van te voren nog wel dat ze dat ritje makkelijk moest halen zonder bij te laden. Had misschien net gekunt, ik durf ondertussen wel op 5% te gokken maar zij is nog niet zover 😂

Auto is nu weer vol, morgen ritje Eindhoven. Volgens de app is 100% 310km aan range. Maar Eindhoven halen we nooit zonder 1 stop, ook niet op een mooie zomer dag.

[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 12-11-2023 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
zucht... nog een breaking API foutje gevonden.

Lock/Unlock en starten van preconditionering werkte ook niet goed meer... Nu weer opgelost. Voor de domoticz plugin gebruikers: Even updaten naar laatste versie als je deze issues ook hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Bij mijn Volvo App valt met enige regelmaat de plek waar de auto is weg. Er wordt dan gewoon niks weergegeven of "onbekend". En als het wel wordt weergegeven klopt de positie soms niet. Ik schijn mijn auto op de oprit van de buren te parkeren, althans qua adres aanduiding...😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zag dat er voor Polestar widgets waren om bijv voorverwarmen te starten. Ik kan dit voor Volvo niet vinden. Ja er is wel een volvo widget maar die doet niks is volgens mij ook voor de brandstof varianten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5WfIVRQ91ligMb9B0ClOTcUTwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MI0xxh3T7aBFAjIXNGNQ2KZy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 12-11-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Vulcan750 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:17:
Bij mijn Volvo App valt met enige regelmaat de plek waar de auto is weg. Er wordt dan gewoon niks weergegeven of "onbekend". En als het wel wordt weergegeven klopt de positie soms niet. Ik schijn mijn auto op de oprit van de buren te parkeren, althans qua adres aanduiding...😏
Als ik in Google Maps via de browser mijn huidige locatie opvraag dan is deze ook niet correct, het bolletje staat op de juiste coördinaat maar de adresweergave staat huisnummer 43-65 en wij wonen in nummer 30.
Dus waarom zou dit dan via de wagen in de Volvo Cars app wel correct zijn, alles is Google.

Op het werk staat de wagen ook altijd geparkeerd langs de steenweg, terwijl hij wel degelijk op een parking staat, naast de steenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:47:
Zag dat er voor Polestar widgets waren om bijv voorverwarmen te starten. Ik kan dit voor Volvo niet vinden. Ja er is wel een volvo widget maar die doet niks is volgens mij ook voor de brandstof varianten.

[Afbeelding]
Ik kan op mijn Apple Watch de voorverwarming starten, maar er is geen widget beschikbaar voor iOS.

Die widget van PS waar jij het over hebt is toch niet het github versie die onlangs in het PS2 topic verscheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:47:

[Afbeelding]
Er zijn meerdere manieren voor zowel Android als iOS om widgets voor de Volvo te maken. Je moet je Volvo dan wel koppelen met home assistent of domoticz

Vervolgens kun je met de apps van home assistent of domoticz weer de widgets creëren

Zelf heb ik domoticz via homebridge ook nog weer aan HomeKit gekoppeld. Kan dus ook de widget van de woning app van Apple gebruiken…

In de praktijk gebruik ik die widgets nooit (Siri is veel makkelijker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 03:10:
Terugweg 120-130 rijden helpt natuurlijk ook niet mee 😁 + 20" winterbanden + P8 variant van het eerste uur. . Al zei ik haar van te voren nog wel dat ze dat ritje makkelijk moest halen zonder bij te laden. Had misschien net gekunt, ik durf ondertussen wel op 5% te gokken maar zij is nog niet zover 😂

Auto is nu weer vol, morgen ritje Eindhoven. Volgens de app is 100% 310km aan range. Maar Eindhoven halen we nooit zonder 1 stop, ook niet op een mooie zomer dag.
Wat een verschil in range met mijn my 2024 is dat zeg, ik haal 440km met 100%

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:36:
[...]

Er zijn meerdere manieren voor zowel Android als iOS om widgets voor de Volvo te maken. Je moet je Volvo dan wel koppelen met home assistent of domoticz

Vervolgens kun je met de apps van home assistent of domoticz weer de widgets creëren

Zelf heb ik domoticz via homebridge ook nog weer aan HomeKit gekoppeld. Kan dus ook de widget van de woning app van Apple gebruiken…

In de praktijk gebruik ik die widgets nooit (Siri is veel makkelijker)
Ja zou best via Home en dat API gebeuren kunnen maar dat is me allemaal de tijd niet waard. Zou handig zijn als de Volvo app zelf een widget voor onze wagens heeft zoals eerder gepost. Maar die zijn er blijkbaar niet. Jammer dan, dan niet. Moet maar via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Reneb schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:07:
[...]

Wat een verschil in range met mijn my 2024 is dat zeg, ik haal 440km met 100%
Als ik me niet vergis hebben de 2024 modellen ook andere elektro motoren dan de mijne. Veel zuiniger. En waarschijnlijk heb jij een single moter met evt extend range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

Ja dat klopt een ultimate extended range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:22:
[...]

Als ik me niet vergis hebben de 2024 modellen ook andere elektro motoren dan de mijne. Veel zuiniger. En waarschijnlijk heb jij een single moter met evt extend range?
440 km.. daar dromen wij van ;-)

Ik heb max 380 km gehaald deze zomer, en dat was echt amper haalbaar.
Doorgaans is tussen 280 en 350, afhankelijk van de buitentemperatuur wel het best haalbare.

Wat dat betreft is de MY24 een stap vooruit, hopelijk is dat over 4 jaar betaalbaar in het leasebudget, anders neem ik de huidige XC40 prive over en ga een klein wagentje leasen voor werk (0 km contract) en de huidige XC40 voor prive (incl caravan trekken). Mits betaalbaar tegen die tijd.
Ik Leg er nu vast geld voor opzij elke maand in elk geval ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik wens je veel succes met het overnemen van een dikke xc40 EV die slechts 4-5 jaar oud is. Dan mag je wel de loterij eerst winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:31:
Ik wens je veel succes met het overnemen van een dikke xc40 EV die slechts 4-5 jaar oud is. Dan mag je wel de loterij eerst winnen.
Wie weet ligt dat tegen die tijd anders... daar hoop ik een beetje op ;-)
Kijk eens naar de prijzenoorlog van Tesla, de nieuwste wagens worden al onder de occasioprijs nieuw aangeboden. Die occasionprijs gaat wel in elkaar storten nog.
Vraag is alleen of leasemaatschappijen daarin mee gaan als je de auto wilt overnemen.

Maar dat zie ik dan wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:53
Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:22:
[...]

Inderdaad. Altijd maar appels met peren vergelijken.
Gaat simpelweg niet en persoonlijk zie ik het nut er ook niet van in.
En dan zijn er nog veel meer factoren....
Op een gegeven moment weet je toch gewoon je range bij diverse omstandigheden en daar handel je gewoon naar.
Ik snap dat delen van de range dan ook helemaal niet.
Scroll moment....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:38:
[...]

Gaat simpelweg niet en persoonlijk zie ik het nu er ook niet van in.
Op een gegeven moment weet je toch gewoon je range bij diverse omstandigheden en daar handel je gewoon naar.
Scroll moment....
Dan heb jij zeker zo'n muis met scroll wieltje :p

Het delen van verbruiken is gewoon leuk om te vergelijken. Ook al is het appels en peren soms.
Ik vind het wel aardig om te zien dat iemand weer een lager verbruik heeft en waarom, waardoor etc.
Zelf probeer ik ook zuinig te rijden, gewoon omdat dat voor mij toch een beetje een sport geworden is, het is leuk om te proberen.

De een houdt van voetbal, de ander niet, Ik ben weer fan van Formule-1 en Max in het bijzonder omdat ik jarenlang met pers accreditatie bij veel van zijn kartwedstrijden aanwezig was om fotos te maken en stukjes voor verstappen.com te schrijven. Een ander vind aan dat hele autoracen weer niets aan, prima :)

Daarom inderdaad doorscrollen als je iets niet interssant vindt, maar gooi zelf ook eens wat op tafel dat jou weer interesseert, daar is een forum nu eenmaal voor :) (heb ik ook wat te scrollen :p )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneb

Reneb

goetfoud schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:38:
[...]

Gaat simpelweg niet en persoonlijk zie ik het nu er ook niet van in.
Scroll moment....
Het was niet de bedoeling om te vergelijken, ik snap ook wel dat er meer factoren zijn.

Na jaren lease nu voor het eerst een ev en ik was eerlijk gezegt best wel zenuwachtig over de range, opladen enz. Mijn werkgever stimuleerd het gebruik van EV,s enorm. Vandaar dat ik nu om ben.

Achteraf valt alles mij 100% mee en ben ik zeer blij met mijn C40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
ron65 schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:21:
[...]

Dan heb jij zeker zo'n muis met scroll wieltje :p

Het delen van verbruiken is gewoon leuk om te vergelijken. Ook al is het appels en peren soms.
Ik vind het wel aardig om te zien dat iemand weer een lager verbruik heeft en waarom, waardoor etc.
Zelf probeer ik ook zuinig te rijden, gewoon omdat dat voor mij toch een beetje een sport geworden is, het is leuk om te proberen.

De een houdt van voetbal, de ander niet, Ik ben weer fan van Formule-1 en Max in het bijzonder omdat ik jarenlang met pers accreditatie bij veel van zijn kartwedstrijden aanwezig was om fotos te maken en stukjes voor verstappen.com te schrijven. Een ander vind aan dat hele autoracen weer niets aan, prima :)

Daarom inderdaad doorscrollen als je iets niet interssant vindt, maar gooi zelf ook eens wat op tafel dat jou weer interesseert, daar is een forum nu eenmaal voor :) (heb ik ook wat te scrollen :p )
Je bent simpelweg niet aan het vergelijken naar mijn mening.
En scrollen doe ik dus wat ik al aangaf.
Soms scroll ik zelfs hele epistels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Reneb schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:41:
[...]

Het was niet de bedoeling om te vergelijken, ik snap ook wel dat er meer factoren zijn.

Na jaren lease nu voor het eerst een ev en ik was eerlijk gezegt best wel zenuwachtig over de range, opladen enz. Mijn werkgever stimuleerd het gebruik van EV,s enorm. Vandaar dat ik nu om ben.

Achteraf valt alles mij 100% mee en ben ik zeer blij met mijn C40.
👍ik ben ook een zeer tevreden rijder.
Ging mij ook meer om diegenen die al jaren deze auto rijden en nog verkeerde vergelijkingen maken.
Van nieuwe EV rijders begrijp ik het heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:06
Vulcan750 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:17:
Dat adresprobleem heb ik ook. Ik woon op nummer 2, maar hij geeft standaard nummer 4 aan.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Mijn dochter heeft sinds kort een appartement in Enschede. Vanuit onderin Drenthe zijn er dan een paar opties om daar te komen. Dwars door Overijssel (allemaal 100 wegen), via Zwolle en Apeldoorn of via Meppen en dan recht naar onder door Duitsland.

Vandaag die laatste optie genomen. 152 km in 90 minuten, maar accu loopt wel snel leeg. Bijna 65% (52,6 kWh) accu gebruikt.

Terugweg dwars door Overijssel. 95 km in 75 minuten, maar nu maar 26,,5 kWh/35% gebruikt.

Hard rijden kost echt heel veel energie.

Wel met @Juancho eens. Een P8 van de eerste series is niet superzuinig.

Ik weet overigens nog niet wat de fijnste route is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
Juancho schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:31:
Er zijn, net als ik, ook mensen die h'm privé gekocht hebben zonder de loterij te winnen. Ook hier op 't forum.
Daarbij blijft de techniek van EV's zich maar doorontwikkelen. Op m'n BMW i3 uit 2017, gekocht in 2019 met 13k km nu 110k km heb ik zo ongeveer de helft afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
ArnoudN schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:05:
Mijn dochter heeft sinds kort een appartement in Enschede. Vanuit onderin Drenthe zijn er dan een paar opties om daar te komen. Dwars door Overijssel (allemaal 100 wegen), via Zwolle en Apeldoorn of via Meppen en dan recht naar onder door Duitsland.

Vandaag die laatste optie genomen. 152 km in 90 minuten, maar accu loopt wel snel leeg. Bijna 65% (52,6 kWh) accu gebruikt.

Terugweg dwars door Overijssel. 95 km in 75 minuten, maar nu maar 26,,5 kWh/35% gebruikt.

Hard rijden kost echt heel veel energie.

Wel met @Juancho eens. Een P8 van de eerste series is niet superzuinig.

Ik weet overigens nog niet wat de fijnste route is.
Als ik mag gokken woon je dan in (de buurt van) Meppel?
De afstand is om te beginnen 38% meer op de heenweg als de terugweg. De 25% hogere snelheid doet nog een extra graai uit de accu. Afstand x snelheid van oud vs nieuw is 53% verschil; dat klopt bijzonder nauwkeurig met wat jij meld: 50% verschil.
Dat de binnendoor route ook nog eens korter duurt maakt het een aardige no-brainer om die route te rijden als je zuinig wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
DrBOB101 schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:09:
[...]

Als ik mag gokken woon je dan in (de buurt van) Meppel?
De afstand is om te beginnen 38% meer op de heenweg als de terugweg. De 25% hogere snelheid doet nog een extra graai uit de accu. Afstand x snelheid van oud vs nieuw is 53% verschil; dat klopt bijzonder nauwkeurig met wat jij meld: 50% verschil.
Dat de binnendoor route ook nog eens korter duurt maakt het een aardige no-brainer om die route te rijden als je zuinig wilt zijn.
Ik woon inderdaad dicht bij Meppel. De route binnendoor heeft wel een flink aantal voordelen, maar vrijdag hing ik achter een vrachtwagen en dan duurt de route opeens een stuk langer. Verbruik is dan wel weer veel lager :)

De rest van het gezin heeft ook de voorkeur voor binnendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ArnoudN schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:09:
vrijdag hing ik achter een vrachtwagen en dan duurt de route opeens een stuk langer.
Hét grote nadeel van binnenroutes, rijdt prima tot je weer zo'n stinkbak tegenkomt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:28
DrBOB101 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:36:
Ah, ik heb dit niet alleen gezien. Dit was voorheen nooit, is volgens mij in de 2.12 versie meegekomen. Hij wisseld nu met volgorde, klopt !

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Voorbode van 2.12?
Gisteren en vandaag totaal al 3x het systeem gereset omdat geluid wegviel, maps is traag als dikke.....
en de app geeft na 70 km rijden nog steeds de auto aan op het thuisadres, terwijl de ritregistratie de rit wel gelogd heeft
Meestal volgt dan wat later een OTA, zou 2.12 er aan zitten te komen?

[ Voor 29% gewijzigd door ron65 op 13-11-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:28
Even over wat anders...

Herkenning! De laatste tijd is het bar en boos met die sensor. Zit meerdere malen per rit handmatig even te draaien aan de knop zodat de wisser weer een keertje in gang wordt gezet. Met name als ik stil sta voor een verkeerslicht heeft hij de neiging te stoppen, en dan met groen eerst even handmatig aanslingeren voordat ik daadwerkelijk ga rijden.

Ik heb maps op satelliet weergave staan waarbij het iets minder fel is aan de ogen.

Update trilling / vervanging airbag

Bij mij zijn de werkzaamheden vandaag uitgevoerd.
De heftigheid van de trilling is minder geworden, ze zijn niet weg, nog steeds aanwezig maar minder heftig.
Alleen het lijkt wel alsof het bereik waartussen de trillingen plaatsvinden juist is toegenomen.
Ik merk het nu ook als ik langzamer dan 90 rij, en ook boven de 130.
En daarnaast lijkt het nu alsof het ook meer via de voeten wordt doorgegeven, ik merkte het aan mijn broekspijpen die tegen mijn benen aan trilden.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:04:
Voorbode van 2.12?
Gisteren en vandaag totaal al 3x het systeem gereset omdat geluid wegviel, maps is traag als dikke.....
en de app geeft na 70 km rijden nog steeds de auto aan op het thuisadres, terwijl de ritregistratie de rit wel gelogd heeft
Meestal volgt dan wat later een OTA, zou 2.12 er aan zitten te komen?
2.12 zou voglens mij allang aangeboden moeten zijn. Die is al een tijdje via OTA beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:59:
[...]

2.12 zou voglens mij allang aangeboden moeten zijn. Die is al een tijdje via OTA beschikbaar...
Nou, nog nergens te bekennen, zit gewoon op 2.11 nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:02:
[...]

Nou, nog nergens te bekennen, zit gewoon op 2.11 nog altijd.
nou je mist ook niks hoor... ik heb geen verschil gemerkt tussen 2.11 en 2.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:05:
[...]

Gelukkig.

Maar het is voor mij wel een irritatiepuntje, het is niet de eerste keer dat mijn wagen een OTA helemaal overslaat, de update naar 2.08 en 2.09 bijvoorbeeld is nooit OTA gegaan, pas 2.10 kwam OTA door, 2.11 ook, maar nu dus weer niet.
En je kunt ook nergens de boel forceren zo van "haal gewoon die update op en installeer hem".
Als iets mij aan de wagen daadwerkelijk behoorlijk irriteert, is het dit punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
Kammika schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:05:
[...]

Ik wel….althans dat geloof ik: PA werkt soepeler

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Laatst online: 05-09 18:36
Babtvt schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:56:
[...]

Herkenning! De laatste tijd is het bar en boos met die sensor. Zit meerdere malen per rit handmatig even te draaien aan de knop zodat de wisser weer een keertje in gang wordt gezet. Met name als ik stil sta voor een verkeerslicht heeft hij de neiging te stoppen, en dan met groen eerst even handmatig aanslingeren voordat ik daadwerkelijk ga rijden.

Ik heb maps op satelliet weergave staan waarbij het iets minder fel is aan de ogen.

Update trilling / vervanging airbag

Bij mij zijn de werkzaamheden vandaag uitgevoerd.
De heftigheid van de trilling is minder geworden, ze zijn niet weg, nog steeds aanwezig maar minder heftig.
Alleen het lijkt wel alsof het bereik waartussen de trillingen plaatsvinden juist is toegenomen.
Ik merk het nu ook als ik langzamer dan 90 rij, en ook boven de 130.
En daarnaast lijkt het nu alsof het ook meer via de voeten wordt doorgegeven, ik merkte het aan mijn broekspijpen die tegen mijn benen aan trilden.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Dank je voor je update. Hier is het afgelopen vrijdag uitgevoerd en ik ben verre van tevreden. Het stuur lijkt steviger (in de hand) te liggen. En ik merk ook dat de trillingen nu via mijn benen hun weg omhoog vinden. Op de snelweg is het niet aangenamer geworden met rijden. Het is wel soms een soort tombola met snelwegen. Op de ene snelweg is het niet weg en minimaal en dan heb je gewoon stukken dat ik wegtril. En eerlijk is eerlijk het is ietsjes minder. Maar verre van weg. Maar deze burger houd moed :)

V60 T8, Denim blue, my’25

Pagina: 1 ... 207 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"