Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Reneb
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-08 11:07

Reneb

Volvo C40 ER, 20", ultimate

Hallo,

Sinds vorige week de trotse bezitter van een C40 ultimate, besteld 14 juni. Met sv 2.12.

Ik volg dit forum met intresse

Volvo C40 ER, 20", Ultimate MY24, Vapour Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40
Reneb schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:08:
Hallo,

Sinds vorige week de trotse bezitter van een C40 ultimate, besteld 14 juni. Met sv 2.12.

Snelle levering! Meestal zit dat rond de 8-9 maand.

Veel plezier met de wagen, ik stap na 5 maand nog steeds met plezier in mijn XC40. 🙂

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-09 18:01
GeFke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:15:
[...]

Volgens mijn dealer komt daar in week 48 een fix voor uit en dan zou je ook een helderder beeld krijgen ... ben benieuwd
Laten we het hopen. Ik verheugde me erg op de (360°) camera maar vind de werking ervan in het donker enorm teleurstellend.
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie dan ook niet veel achteruitrijlicht.

Zoals eerder opgemerkt, komend uit een Lynk&Co is de XC40 een fijne auto maar merk ik op verschillende punten niet het prijsverschil. Wel is de software tot nog toe veel stabieler en werkt de app beter.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Kensingtonnie schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:55:
[...]

Laten we het hopen. Ik verheugde me erg op de (360°) camera maar vind de werking ervan in het donker enorm teleurstellend.
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie dan ook niet veel achteruitrijlicht.

Zoals eerder opgemerkt, komend uit een Lynk&Co is de XC40 een fijne auto maar merk ik op verschillende punten niet het prijsverschil. Wel is de software tot nog toe veel stabieler en werkt de app beter.
Het prijsverschil zit in de accu...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39
Reneb schreef op zondag 5 november 2023 @ 00:08:
Hallo,

Dat is snel, ik heb een XC40 ultimate besteld in januari die deze week aankomt. Nu nog een paar weken wachten voor inbouw lederen bekleding, dus het zal wel een sinterklaas kadootje worden (uit eigen zak...:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

vdburg schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:31:
[...]

Dat is snel, ik heb een XC40 ultimate besteld in januari die deze week aankomt. Nu nog een paar weken wachten voor inbouw lederen bekleding, dus het zal wel een sinterklaas kadootje worden (uit eigen zak...:-))
Mijn wagen destijds oiok besteld in Januari, geleverd 2 november (dus ja, nu 1 jaar en 3 dagen oud :p )
MAar blijf het een heerlijke wagen vinden waarvoor je soms een excuus zoekt om even te kunnen rijden ;)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

guido66 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:19:
[...]

Het prijsverschil zit in de accu...
Das knap. geld in een accu 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
vdburg schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:31:
[...]

Die van jou is wel heel traag dan. Ik heb h'm 1 juli besteld en kon h'm 15 september ophalen.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik half oktober. ETA is januari 2024

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:09
DrBOB101 schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:15:
[...]

Die van jou is wel heel traag dan. Ik heb h'm 1 juli besteld en kon h'm 15 september ophalen.
Pardon? :') Ik (en enkele anderen) die hem rond Nov '22 hebben besteld konden hem pas Oktober '23 afhalen. Had jij zo'n "uit voorraad met abonnement" model oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Het ligt heel erg aan de dealer. Broekhuis had vorige maand nog wat aanpasbare productieslots beschikbaar die in Feb '23 al waren gereserveerd en in Dec / Januari worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
In mijn geval een productieslot wat Nieuwenhuijse (Zwolle) beschikbaar had.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
xandje schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:13:
[...]

Pardon? :') Ik (en enkele anderen) die hem rond Nov '22 hebben besteld konden hem pas Oktober '23 afhalen. Had jij zo'n "uit voorraad met abonnement" model oid?
Ik wel, 14 sept besteld, 6 oktober afgehaald. CareByVolvo voorraad model 😉

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 07:50
xandje schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:13:
[...]

Hier ook februari ´23 besteld nog niet eens een leverdatum....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ik heb ook een C40 ultimate via care by volvo besteld. Op 25-10 besteld, op 27-10 bevestigingsmail bestelling en op 31-10 stond ie al bij de dealer. Nu 22-12 ophalen (heb gevraagd zo laat als mogelijk omdat ik nog lease rij tot 31-12).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Kensingtonnie schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:55:
[...]

Laten we het hopen. Ik verheugde me erg op de (360°) camera maar vind de werking ervan in het donker enorm teleurstellend. Misschien ligt het aan mij, maar ik zie dan ook niet veel achteruitrijlicht….
Eind vorige week een kleine schade laten verwijderen, kreeg een Volkswagen Golf mee. Met de camera van die Golf zie pas echt weinig in het donker. Geef mij maar de Volvo, m.a.w.: meer vergelijk is hier het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
RigolleM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Welke winterbanden liggen er op? Ik moet verplicht via de LM en hun erkende bandencentrale werken, dus misschien kan ik vragen of ze deze onmiddellijk bestellen.
Ik heb er Vredestein Wintrac Pro onder zitten.

(Sorry voor het late antwoord. Vakantie gehad...)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
Juancho schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:42:
De eerste minuten laten eigenlijk gelijk al zien hoe een belabberde keuze het van Volvo is geweest om het drivers display weg te saneren. Tot zover het veilige gevoel dst Volvo altijd claimed. En ja, het zal door de ervaring vast beter wennen. Maar dan nog. Het is en blijft een feit dat hrt scherm er niet is en je dus veel op zij moet EN bijna alle knoppen en opties zijn ook weg gesaneerd. Moet je ook voor in het menu duiken terwijl je rijdt.
Denk niet dat dit een belabberde keuze is, eerder een bewuste. De EX30 is het kleinste en goedkoopste model van Volvo. Hij is ook onder de XC 40 reeks gepositioneerd, is dus ook iets minder luxe. Dat zie je hoe dan ook terug in dingen die zijn weg gelaten om de kosten te sparen. Enkel scherm is nu eenmaal goedkoper. Dat geldt ook voor de bediening van de ramen. Niet meer in de deuren, dat scheelt een aantal knoppen en een draadboom richting deuren. Een XC60 is ook weer iets luxueuzer dan onze modellen, dat zie je vaak bij modellen en uitrusting. Aantal mensen die ik ken, die met een Tesla rijden, hoor ik nooit hoe erg het is dat men maar 1 scherm heeft. Kwestie van wennen...

Over het algemeen vind ik de EX30 een erg mooie auto, behalve jammer van de ruimte achterin. Maar dat is ook logisch, want kleiner model.

Dus ben nog steeds heel erg blij met mijn keuze voor de XC40 :)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:54
Venomer schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:27:
[...]

Ik heb er Vredestein Wintrac Pro onder zitten.

(Sorry voor het late antwoord. Vakantie gehad...)
Geen probleem... heb ondertussen de bandenboer gehoord en het gaan Goodyear's worden, één van de weinige winterbanden die bij hen gehomologeerd voor EV staan. Zijn in bestelling en heb afspraak voor 24/11.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mag ik iedereen er op wijzen dat er een specifiek topic is voor de EX30? Graag de discussie, voor dit specifieke model, daar doorzetten

Het grote Volvo EX30 topic

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riccy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:18
De opvouwbare laadvloer in mijn XC40 ratelt bij slechte wegen of drempels.

Er zit in het midden onder de laadvloer een "plastiek steun" dat vrij los zit. Ik kan met mijn hand het geratel nabootsen.

Heeft er iemand dit al eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBmOI0Bw1TLEQWuyuK1NFHBGMPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gELsyEtXxKkeZ7ZXzxELS9ZP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

rolfio schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:47:
[...]

Denk niet dat dit een belabberde keuze is, eerder een bewuste. De EX30 is het kleinste en goedkoopste model van Volvo. Hij is ook onder de XC 40 reeks gepositioneerd, is dus ook iets minder luxe. Dat zie je hoe dan ook terug in dingen die zijn weg gelaten om de kosten te sparen. Enkel scherm is nu eenmaal goedkoper. Dat geldt ook voor de bediening van de ramen. Niet meer in de deuren, dat scheelt een aantal knoppen en een draadboom richting deuren. Een XC60 is ook weer iets luxueuzer dan onze modellen, dat zie je vaak bij modellen en uitrusting. Aantal mensen die ik ken, die met een Tesla rijden, hoor ik nooit hoe erg het is dat men maar 1 scherm heeft. Kwestie van wennen...

Over het algemeen vind ik de EX30 een erg mooie auto, behalve jammer van de ruimte achterin. Maar dat is ook logisch, want kleiner model.

Dus ben nog steeds heel erg blij met mijn keuze voor de XC40 :)
Inderdaad, en daarom ben ik ook blij met de XC40, een normal dashboard ipv een vensterabk met een ipad in het midden. Als ik dat zou willen had ik wel zo'n tesla genomen. Beetje jammer dat Volvo zich nu ook tot die fratsen verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:36
riccy schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:37:

Er zit in het midden onder de laadvloer een "plastiek steun" dat vrij los zit. Ik kan met mijn hand het geratel nabootsen.

[Afbeelding]
Denk dat dat beluchting voor de accu is?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:29

Lancer

What the......

riccy schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:37:

[Afbeelding]
Jazeker wel. Die heb ik er in de eerste week dat ik de auto had al uit gehad. Let op dat de clips niet in de bodem vallen. Ik heb de clips wat strakker gezet en de randen van het gat met textieltape afgeplakt om metaal-op-metaal geluid te voorkomen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:09
pfoeh.. zag al die EX30 fimpljes. Toch wel jaloers over hoe soepel en hoe mooi dat infotainment scherm is... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 07-11-2023 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:29
Kammika schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:02:
pfoeh.. zag al die EX30 fimpljes. Toch wel jaloers over hoe soepel en hoe mooi dat infotainment scherm is... :'(
Besef je alleen ook goed wat men daar ook in zegt: dat het functioneel/praktisch/veiligheid allemaal niet zo handig is. Vrijwel alle knopjes zijn wegbezuinigd, alles moet via het scherm. Bijv. even je spiegels aanpassen. Er is zelfs geen volume knop meer. En dus geen drivers display.

Het scherm anzich is top, maar de min punten hierdoor vind ik toch wel behoorlijk groot eigenlijk. Dan toch liever de 2 schermen in onze wagens zoals ik het nu zie. Wat overigens ook regelmatig te zien/horen was... omdat je steeds opzij moet kijken naar dat scherm, denkt de sensor voor je neus dat je afgeleid bent en begint te piepen... 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 07-11-2023 11:40 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:39:
[...]

Besef je alleen ook goed wat men daar ook in zegt: dat het functioneel/praktisch/veiligheid allemaal niet zo handig is. Vrijwel alle knopjes zijn wegbezuinigd, alles moet via het scherm. Bijv. even je spiegels aanpassen. Er is zelfs geen volume knop meer. En dus geen drivers display.

Het scherm anzich is top, maar de min punten hierdoor vind ik toch wel behoorlijk groot eigenlijk. Dan toch liever de 2 schermen in onze wagens zoals ik het nu zie. Wat overigens ook regelmatig te zien/horen was... omdat je steeds opzij moet kijken naar dat scherm, denkt de sensor voor je neus dat je afgeleid bent en begint te piepen... 8)7 |:(
Dat laatste hoor ik ook in zowat elke review voorbijkomen. Je wordt gedwongen om naar het middenscherm te kijken om je snelheid etc te zien, maar als het systeem denkt dat je wat te lang kijkt dan begint het te piepen langs alle kanten. Nee, doe mij dan maar de setup van onze (X)C40's hoor. Het enige wat ik van dat infotainment van de EX30 zou willen, zijn de widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:39:
[...]

ik heb het dan ook alleen over de infotainment. De EX30 is echt wel duidelijk onder de XC40 gepositioneerd. Dat zie je overal terug in die filmpjes..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Moeten we niet gewoon wachten tot hij op de markt is en het zelf eens proberen? Ik heb een Model 3 gereden en vond dat scherm in het midden niet zo bezwaarlijk als dat hier geschetst wordt. In de reviews mis ik dat je ook gewoon aan Google kan vragen om de klimaatinstellingen te openen, kan zonder ogen van de weg te halen. En pas je daadwerkelijk zo vaak je spiegels aan tijdens het rijden, ik gebruik nog steeds dezelfde instellingen als toen ik er de showroom mee uit reed.

Ik vind het jammer dat in dit topic alles zo langs de negatieve lat gelegd wordt. Als iemand iets niet bevalt dan is het direct "belabberd, volvo onwaardig, verlagen tot bepaald niveau, etc". Onlangs nog hele heisa over de IOS app die zogenaamd voorgetrokken werd en was de conclusie wel heel snel getrokken, uiteindelijk bleek het server gerelateerd en werkt het nu snel? Zorgt er bij mij voor dat ik dit topic vaak maar redelijk negeer. Ik ben wel tevreden over de auto en instellingen, zelfs ondanks dat het gewoon prive aankoop is (en ja, de EX30 ook) en dat sommige dingen misschien beter kunnen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:07:
Moeten we niet gewoon wachten tot hij op de markt is en het zelf eens proberen? Ik heb een Model 3 gereden en vond dat scherm in het midden niet zo bezwaarlijk als dat hier geschetst wordt. In de reviews mis ik dat je ook gewoon aan Google kan vragen om de klimaatinstellingen te openen, kan zonder ogen van de weg te halen. En pas je daadwerkelijk zo vaak je spiegels aan tijdens het rijden, ik gebruik nog steeds dezelfde instellingen als toen ik er de showroom mee uit reed.
Is hee persoonlijk. Ik verzet regelmatig de instellingen en heb zelf een proefrit in een model y gedaan. Ik kon er niet aan wennen. Dit was (mede) de reden dat ik niet voor tesla ben gegaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:56:
[...]

Is hee persoonlijk. Ik verzet regelmatig de instellingen en heb zelf een proefrit in een model y gedaan. Ik kon er niet aan wennen. Dit was (mede) de reden dat ik niet voor tesla ben gegaan…
Maar dat is dan toch prima, zoveel mensen, zoveel wensen. Hoeft imo dan niet te betekenen dat het slecht is of direct afgefakkeld te worden ;)

EX90 zou ik ook nog wel eens willen als vervanger voor de XC40, maar eerst andere plannen :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bovendien, als je Tesla wilt gebruiken om de nieuwe visie/keuze van Volvo "goed te praten"...ik vind dat nogal vreemd aangezien Tesla haar auto's met 1 grote tablet heel anders in de markt zet, al vanaf het begin. Dat is echt een tech auto terwijl de prioriteiten en visie van Volvo op andere vlakken liggen.

Mijn negatieve verhaal (het blijft hoe dan ook mijn mening, hoeft niemand verder iets mee te doen) is mede daar op gebaseerd. Op voorhand had ik al zo mijn twijfels maar op basis van al die eerste review video's die ik nu gezien heb komt dat aardig overeen. Fantastische auto qua rijden, maar de keuze om Tesla na te apen door alle knoppen en schermen op 1 grote na weg te bezuinigen heeft zo zijn (grote) nadelen. Dat Volvo rijders, al spreek ik nogmaals puur voor mezelf, daar iets van vinden vind ik niet meer dan logisch. Anders kan je idd veel beter een Tesla nemen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Juancho Ik vind het bijzonder dat je uit mijn bericht kan halen dat ik de visie van Volvo "goed praat". De Tesla is momenteel een auto met vergelijkbare opstelling, daar praat ik volgens mij niks mee goed.

Overigens zeg ik niet dat niet iemand een mening kan hebben, maar de algemene tendens is nogal negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:13:
[...]

Maar dat is dan toch prima, zoveel mensen, zoveel wensen. Hoeft imo dan niet te betekenen dat het slecht is of direct afgefakkeld te worden ;)

EX90 zou ik ook nog wel eens willen als vervanger voor de XC40, maar eerst andere plannen :+
ik heb nergens hier iets gefakkeld...

[ Voor 9% gewijzigd door Kammika op 07-11-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:27:
[...]

Was ook niet direct over jouw bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:27:
[...]

Affakkelen doet Shell Pernis wel, en daar heeft onze mooie wagen helemaal niets mee heren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Kammika schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:04:
[...]

ik heb het dan ook alleen over de infotainment. De EX30 is echt wel duidelijk onder de XC40 gepositioneerd. Dat zie je overal terug in die filmpjes..
Zo heb ik het ook ervaren. Bij het EX30 reveal evenement geweest en er uitgebreid in kunnen zitten en kunnen beleven. Qua ruimte ongeveer gelijk aan onze V40 maar qua luxe beleving minder. Natuurlijk is de V40 gedateerd, maar die vind ik qua look en feel overtuigender.

Buiten stonden de XC40 en C40 ook. Komende uit de EX30 was het een groot verschil. De XC40 voelde veel ruimer en hoogwaardiger, zelfs zijn leeftijd in acht nemend. Het verschil is groter dan op basis van de afmetingen lijkt. Ik had de EX30 ook groter verwacht vanwege het EV only platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:39:
[...]

Was ook niet direct over jouw bericht.
quote mij dan niet als je zo'n opmerking maakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:58:
[...]

quote mij dan niet als je zo'n opmerking maakt...
Maar mijn eerste zin was reactie op de quote. Geen reden om je aangevallen te voelen gezien je zelf ook al zei dat je niet affakkelde. Lees de berichten daarvoor en dan zie je wat ik bedoelde. ;)

Maar genoeg erover gezegd mijn inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
caspervc schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:51:
[...]

Zo heb ik het ook ervaren. Bij het EX30 reveal evenement geweest en er uitgebreid in kunnen zitten en kunnen beleven. Qua ruimte ongeveer gelijk aan onze V40 maar qua luxe beleving minder. Natuurlijk is de V40 gedateerd, maar die vind ik qua look en feel overtuigender.
De v40 vind ik nog steeds geweldig. Wat een wagen! Heb er 3 achter elkaar gehad, de felle blauwe als voorloop wagen, toen de mooie donkerblauwe voor 4 jaar en als laatste een geweldige mint groene v40. Zeker die laatste kreeg ik zoveel complimenten over, unieke look en kleur. Ik zou die wagen zo weer willen als er een 2024 update zou komen. Gooi er bijv de schermen in van de ex90, maak het electrisch en ik ben om.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:28
Vandaag een mooi uitstapje kunnen maken van de C40 naar de XC40.

Waaaauw wat is die achterruit groot zeg, haha. Wat zie je dan ineens veel auto's dicht op je, naast je en achter je op de snelweg, moest er gewoon aan wennen. Het lijkt alsof de diepteperceptie ook iets anders is door de grote rechtopstaande ruit ten opzichte van de schuine kleine ruit.

Iets waar ik maar niet aan kon wennen was de dode hoek rechtsachter. Ik schrok regelmatig dat ik dacht dat er iemand naast me zat bij het wijzigen van rijstrook, maar dat is gewoon dat kleine schuine paneeltje rechtsachter. Het leek net alsof er steeds iets zwarts in mijn ooghoek zat, maar dat was dus de auto zelf. Dan heb je bij de C40 toch meer vrij zicht richting je dodehoek, daar is aan de zijkanten achter meer ruit aanwezig ondanks de aflopende daklijn.

Daarnaast is de XC40 iets comfortabeler geveerd, waarbij de C40 iets strakker op de weg ligt. Bij mijn dagelijkse woon/werk met de vele rotondes viel me dit op, de XC40 geeft iets meer mee in de bochten qua overhang.

En sjah dan het verbruik, natuurlijk is 1 dag niet representatief, en zijn er allerlei variabelen etc. Maar dit ligt op het eerste gezicht toch wel 3 a 4 kw hoger per 100km. Waarbij ik heb geprobeerd zo 'normaal mogelijk' te rijden zoals ik altijd gewend ben te doen.

al met al, volvo is en blijft een heerlijke auto om in te zitten :) voelde me gelijk thuis in de XC40, ondanks de iets andere afstelling. Oja, geen glazen dak is dan ineens ook wel erg donker binnen, ook dat went snel en is toch wel lekker zo'n groot glazen dak.
De beruchte leeslampjes achter zaten nu niet aan de zijkanten boven de deuren, maar juist in het midden op het dak gemonteerd.
Al met al, heb ervan genoten vandaag, en ben toch blij dat de C40 weer voor de deur staat, ondanks dat de trilling nog steeds aanwezig is :(
Vandaag gebalanceerd, volgende week airbag vervangen.
Ben benieuwd......

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusknol
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-10-2024

kobusknol

XC40 P8 MY2021 - Honda e

Notna schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:10:
[mbr]Mag ik iedereen er op wijzen dat er een specifiek topic is voor de EX30? Graag de discussie, voor dit specifieke model, daar doorzetten

Het grote Volvo EX30 topic[/]
Helder. Maar omdat dit nieuwe model nu volop in het nieuws is en net onder onze (X)C40's wordt gepositioneerd, hoop ik dat we toch even los mogen gaan met enkele vergelijkingen... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

kobusknol schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:21:
[...]

Helder. Maar omdat dit nieuwe model nu volop in het nieuws is en net onder onze (X)C40's wordt gepositioneerd, hoop ik dat we toch even los mogen gaan met enkele vergelijkingen... :P
Dat is een fijne lijn die we in de praktijk even moeten aanzien of dat werkt. Ik denk dat het mogelijk moet zijn (bijv. als het puur gaat over 'dit is er beter aan mijn (X)C40 vs de 30'), maar als we hele epistelen gaan krijgen over de EX30 dan moet dat toch echt naar het andere topic.

Maar ik ga er even van uit dat iedereen hier volwassen is en een gedegen afweging daarover kan maken. En zo niet, dan kom ik met de banhamer langs de move button langs :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riccy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:18
Lancer schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:26:
[...]

Jazeker wel. Die heb ik er in de eerste week dat ik de auto had al uit gehad. Let op dat de clips niet in de bodem vallen. Ik heb de clips wat strakker gezet en de randen van het gat met textieltape afgeplakt om metaal-op-metaal geluid te voorkomen.
Goed gevonden. Is dat gewoon de dubbele laadvloer even loshalen zodat je erbij kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Merkte gister trouwens met regen en wind toch weer wat geklepper/getik bij de voorste ramen. Dit was een bekend issue, de dealer moest daarvoor een afvoer pijpje of dergelijke aanpassen, maar meer mensen die het ook weer hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:32
Babtvt schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:19:
Al met al, heb ervan genoten vandaag, en ben toch blij dat de C40 weer voor de deur staat, ondanks dat de trilling nog steeds aanwezig is :(
Vandaag gebalanceerd, volgende week airbag vervangen.
Ben benieuwd......
Vandaag de auto teruggekregen nadat de airbag is vervangen. Nog niet veel mee gereden maar voor mijn gevoel is het trillen minder, maar niet geheel weg.
Komende dagen nog wat snelweg kilometers maken om echt een conclusie te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 00:04
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 08-11-2023 08:11 . Reden: Het eerste bericht was hier al OT, maar deze reactie al helemaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
WildOne schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:10:
[...]

Vandaag de auto teruggekregen nadat de airbag is vervangen. Nog niet veel mee gereden maar voor mijn gevoel is het trillen minder, maar niet geheel weg.
Komende dagen nog wat snelweg kilometers maken om echt een conclusie te kunnen trekken.
sjah, symptoombestrijding. ben benieuwd

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 08-11-2023 08:12 . Reden: Maak dan een TR aan of houd het on-topic ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 08-11-2023 08:12 . Reden: Offtopic; dat was de initiële discussie ook al. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Hi! Een starters vraag even.
Dinsdag haal ik m'n c40 '24 ultimate ER SE op. De dealer gaf aan daar de nodige accounts bij oa google voor klaar te hebben.

Is het het beste om een apart account te gebruiken hiervoor? Ook even lange termijn in gedachten.
Wat is jullie ervaring.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:48
Ophidian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:07:
Ik vind het jammer dat in dit topic alles zo langs de negatieve lat gelegd wordt. Als iemand iets niet bevalt dan is het direct "belabberd, volvo onwaardig, verlagen tot bepaald niveau, etc". Onlangs nog hele heisa over de IOS app die zogenaamd voorgetrokken werd en was de conclusie wel heel snel getrokken, uiteindelijk bleek het server gerelateerd en werkt het nu snel? Zorgt er bij mij voor dat ik dit topic vaak maar redelijk negeer. Ik ben wel tevreden over de auto en instellingen, zelfs ondanks dat het gewoon prive aankoop is (en ja, de EX30 ook) en dat sommige dingen misschien beter kunnen.
Mooi gezegd, helemaal eens! De toon is in mijn ogen ook te negatief en dat doet de (X)C40 geen recht. Steeds herhalend gemekker over vooral de software, instellingen, app, updates en uiteraard weet men beter dan Volvo zelf hoe een auto te bouwen die altijd online moet zijn. Het lijkt ook wel alsof sommige continu met van alles bezig zijn met de auto, behalve rijden zelf?

Ik vind het nog steeds een fantastische auto, rijdt heerlijk, zit heerlijk en ziet er prachtig uit. Misschien heb ik ook geluk met nagenoeg geen problemen. Toch bijzonder dan anderen in bijna elke post iets negatiefs weten te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomoth
ReLight schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:07:
Hi! Een starters vraag even.
Dinsdag haal ik m'n c40 '24 ultimate ER SE op. De dealer gaf aan daar de nodige accounts bij oa google voor klaar te hebben.

Is het het beste om een apart account te gebruiken hiervoor? Ook even lange termijn in gedachten.
Wat is jullie ervaring.
Volgens mij is dat meer aan jezelf, makkelijke van hetzelfde account als bijv. op je telefoon dat Google Maps historie in de auto overgenomen kan worden. Dus je zoekt thuis even het adres in Maps op, als je vervolgens in de auto stapt staat ie gelijk in beeld. Moet je wel aan hebben staan dat Maps de historie mag opslaan, dat had ik eerst allemaal uitstaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Tomoth schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:10:
[...]

Mooi gezegd, helemaal eens! De toon is in mijn ogen ook te negatief en dat doet de (X)C40 geen recht. Steeds herhalend gemekker over vooral de software, instellingen, app, updates en uiteraard weet men beter dan Volvo zelf hoe een auto te bouwen die altijd online moet zijn. Het lijkt ook wel alsof sommige continu met van alles bezig zijn met de auto, behalve rijden zelf?

Ik vind het nog steeds een fantastische auto, rijdt heerlijk, zit heerlijk en ziet er prachtig uit. Misschien heb ik ook geluk met nagenoeg geen problemen. Toch bijzonder dan anderen in nagenoeg elke post iets weten te melden wat ze niet aan staat.
Nu ja, wat verwacht je ook, dit is geen autoforum. We zitten hier op Tweakers dus de meesten hier zijn vooral bezig met technologie. Het is 2023 en dan mag je gerust meer verwachten van een auto dan alleen maar rijden. Het ding is 24/7 verbonden met internet en is een halve computer die deels op Android draait. Er zit veel meer potentieel in dan wat Volvo ermee doet, dus ik vind het niet onlogisch dat sommigen hier daar moeite mee hebben, ik ben er zelf ook schuldig aan maar probeer het te beperken want besef ook dat hier klagen niets opbrengt.
Tomoth schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:12:
[...]

Volgens mij is dat meer aan jezelf, makkelijke van hetzelfde account als bijv. op je telefoon dat Google Maps historie in de auto overgenomen kan worden. Dus je zoekt thuis even het adres in Maps op, als je vervolgens in de auto stapt staat ie gelijk in beeld. Moet je wel aan hebben staan dat Maps de historie mag opslaan, dat had ik eerst allemaal uitstaan :-)
Om deze reden gebruik ik persoonlijk ook hetzelfde account, het is gewoon erg handig dat Maps je gegevens van de app synct met die van de wagen. Idem voor bijvoorbeeld YouTube dacht ik, al is het al even geleden dat ik die app gebruikt heb. Ik vul ook meer en meer contacten hun adres aan zodat ik er makkelijk naar kan navigeren vanuit Maps, al heb ik liever aparte favorieten want op die manier voed ik Google weer met gegevens van andere mensen. Helaas toont Maps op AAOS geen naam bij de andere favorieten, enkel de coördinaten wat het onbruikbaar maakt. In de phone app of de browser zie je wel de notities waarmee je de favorieten kan omschrijven, in de auto niet.

Zonet trouwens m'n bandenmaat doorgegeven aan de bandencentrale zodat ze winterbanden kunnen bestellen en het viel me op dat het vooraan en achteraan een andere maat is. Mss niet zo ongewoon maar bij mij de eerste wagen die dit heeft:

- Bandenmaat vooraan: 235/50 R19 103H
- Bandenmaat achteraan: 255/45 R19 104H

Het zijn ook all seasons want er staat een berg met sneeuwvlok op en M+S (Mud + Snow). Dus in principe hoef ik ze niet te wisselen om naar de bergen te rijden, maar gezien ze in het leasecontract zitten en er toch wel verschil op zit in de sneeuw, ga ik ze maar gewoon braaf wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:18
Je reactie is weggeknipt, maar ik ben het volledig met je eens; thechip's reactie was buitensporig en niet in de geest van de discussie tot dan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomoth
Largamelion schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:30:
[...]
Nu ja, wat verwacht je ook, dit is geen autoforum. We zitten hier op Tweakers dus de meesten hier zijn vooral bezig met technologie. Het is 2023 en dan mag je gerust meer verwachten van een auto dan alleen maar rijden. Het ding is 24/7 verbonden met internet en is een halve computer die deels op Android draait. Er zit veel meer potentieel in dan wat Volvo ermee doet, dus ik vind het niet onlogisch dat sommigen hier daar moeite mee hebben, ik ben er zelf ook schuldig aan maar probeer het te beperken want besef ook dat hier klagen niets opbrengt.
Daar heb je ook gelijk in, dat maakt zeker dat er meer technisch naar gekeken wordt, maar de verhoudingen zijn wat mij betreft scheef, de focus ligt wel heel veel op (kleine) technische dingen. En natuurlijk heeft het systeem meer potentie dan we nu zien, maar ook Volvo heeft geen ongelimiteerde budgetten om alles te realiseren. Ik denk dat veel mensen hier wel weten dat software ontwikkelen erg complex kan zijn en dat er simpelweg keuzes worden gemaakt wat wel en wat niet, anders kost het bakken met geld. Niet leuk, wel de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:06
Tomoth schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:26:
[...]

Daar heb je ook gelijk in, dat maakt zeker dat er meer technisch naar gekeken wordt, maar de verhoudingen zijn wat mij betreft scheef, de focus ligt wel heel veel op (kleine) technische dingen. En natuurlijk heeft het systeem meer potentie dan we nu zien, maar ook Volvo heeft geen ongelimiteerde budgetten om alles te realiseren. Ik denk dat veel mensen hier wel weten dat software ontwikkelen erg complex kan zijn en dat er simpelweg keuzes worden gemaakt wat wel en wat niet, anders kost het bakken met geld. Niet leuk, wel de realiteit.
Ik denk ook niet dat wat jij zegt het probleem is. Mensen komen hier vooral om de slechte zaken te benoemen en hopen soms op een oplossing van andere (X)C40 bezitters.

Maar dat betekent wel dat je vooral de negatieve dingen hier belicht ziet. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die heel tevreden is dit regelmatig hier gaat plaatsen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:54
ArnoudN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:39:
[...]
Maar dat betekent wel dat je vooral de negatieve dingen hier belicht ziet. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die heel tevreden is dit regelmatig hier gaat plaatsen.
Ik ben tevreden en zal het hier dagelijks rapporteren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Ik vind dit een uitstekend (X)C40 forum. Laten we ons vooral niet te beperkt voelen in het stellen van vragen en het geven van (ongezouten) meningen. Natuurlijk zitten er wel een aantal zeurpieten tussen, maar door de regels heen haal ik mijn voordeel er wel uit. En zo nu en dan een uitstapje naar het kleine of grote Volvo broertje is alleen maar leuk. Bij discussies over Iphone vs. Android of Volvo vs. alle andere EV's (meestal Tesla) scroll ik lekker door.

Wanneer gaan we het weer over verbruikscijfers hebben? 8) 8) 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Bartelomeus op 08-11-2023 10:01 ]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]
Nu ja, wat verwacht je ook, dit is geen autoforum. We zitten hier op Tweakers dus de meesten hier zijn vooral bezig met technologie.
Ik ben het helemaal met je eens.
Een heel simpel voorbeeld is de OTA, als Microsoft een update heeft, zie je die binnen enkele dagen wereldwijd uitgerold worden. Geen pc of laptop wordt overgeslagen
Neem nu Volvo, OTA 2.12 is al uit, is al uitgerold, je leest ineens overal berichten van mensen die er hun ervaring over delen (Super trouwens dat dat gebeurt), maar als ik instap zie ik 2.11 staan, en als je de update pagina bezoekt staat er "uw software is up to date = 2.11"

En dat is me eerder overkomen, een OTA die domweg niet bij mijn wagen doorkwam, en de volgende ook niet. Pas drie OTA's later kam de wagen wel aan de beurt.
Nu zit er in 2.12 geen significante aanpassing, maar voorgaande updates wel (denk aan de PA knop terug op het stuur). Juist die kwamen niet door, en ik was niet de enige.

Dan is het niet zo gek dat zulks hier gedeeld wordt, want mogelijk heeft iemand een oplossing.

Denk aan de opmerking dat je Volvo account in de auto wel eens wegvalt, en dan komen de OTA's niet door. Die heeft veel mensen geholpen en dat is het mooie van dit forum!
Nu komt 2.12 dus ook niet door, account staat erin, de beide resets heb ik allang uitgevoerd (wilde het ook wel eens losschoppen), maar 2.12 nergens te bekennen.

Nu krijg ik het gevoel dat door dit te melden, ik min of meer wordt beschuldigd van "het negatieve als enige te willen belichten".
Dan voel ik mij toch wat teleurgesteld, want is dat nu juist niet het doel van een forum?
Als je alleen positieve dingen mag benoemen, is de discussie snel dood. Juist het uitwisselen van de tientallen verschillende meningen die ook haaks op elkaar kunnen staan is de charme van een forum.
Het moet alleen wél met respect gebeuren. Wat iemand hier deelt, is altijd uit eigen inzichten en overtuigingen. En dat moet mogen én kunnen.
Zelfs als het daardoor eens een keertje wat offtopic gaat, als dat maar niet te ver gaat.

Bottom line: Een discussie over de XC40 (of wélke auto dan ook) zal vaak gaan over die dingen die niet naar wens of niet goed gaan, over dingen die wel goed gaan zul je weinig lezen. Het is immers normaal dat je auto dat doet wat je er van mag verwachten? Juist wat afwijkt is leuk en leerzaam om over te discussierem.
Maar respecteer wel elkaars mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
ron65 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:03:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens.
Een heel simpel voorbeeld is de OTA, als Microsoft een update heeft, zie je die binnen enkele dagen wereldwijd uitgerold worden. Geen pc of laptop wordt overgeslagen
Neem nu Volvo, OTA 2.12 is al uit, is al uitgerold, je leest ineens overal berichten van mensen die er hun ervaring over delen (Super trouwens dat dat gebeurt), maar als ik instap zie ik 2.11 staan, en als je de update pagina bezoekt staat er "uw software is up to date = 2.11"

En dat is me eerder overkomen, een OTA die domweg niet bij mijn wagen doorkwam, en de volgende ook niet. Pas drie OTA's later kam de wagen wel aan de beurt.
Nu zit er in 2.12 geen significante aanpassing, maar voorgaande updates wel (denk aan de PA knop terug op het stuur). Juist die kwamen niet door, en ik was niet de enige.

Dan is het niet zo gek dat zulks hier gedeeld wordt, want mogelijk heeft iemand een oplossing.

Denk aan de opmerking dat je Volvo account in de auto wel eens wegvalt, en dan komen de OTA's niet door. Die heeft veel mensen geholpen en dat is het mooie van dit forum!
Nu komt 2.12 dus ook niet door, account staat erin, de beide resets heb ik allang uitgevoerd (wilde het ook wel eens losschoppen), maar 2.12 nergens te bekennen.

Nu krijg ik het gevoel dat door dit te melden, ik min of meer wordt beschuldigd van "het negatieve als enige te willen belichten".
Dan voel ik mij toch wat teleurgesteld, want is dat nu juist niet het doel van een forum?
Als je alleen positieve dingen mag benoemen, is de discussie snel dood. Juist het uitwisselen van de tientallen verschillende meningen die ook haaks op elkaar kunnen staan is de charme van een forum.
Het moet alleen wél met respect gebeuren. Wat iemand hier deelt, is altijd uit eigen inzichten en overtuigingen. En dat moet mogen én kunnen.
Zelfs als het daardoor eens een keertje wat offtopic gaat, als dat maar niet te ver gaat.

Bottom line: Een discussie over de XC40 (of wélke auto dan ook) zal vaak gaan over die dingen die niet naar wens of niet goed gaan, over dingen die wel goed gaan zul je weinig lezen. Het is immers normaal dat je auto dat doet wat je er van mag verwachten? Juist wat afwijkt is leuk en leerzaam om over te discussierem.
En dit is dan de lange versie van een (bijna geheel) gedeelde mening ;)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Bartelomeus schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:05:
[...]

maar wel altijd leuk die lange proza berichtjes van @ron65

(ben het ook eens trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Nou vooruit, een positieve ervaring dan. Voorheen moest de auto rijden om OTA updates te downloaden. Nu was ik vorige week op vakantie in Duitsland. Toen ik op een ochtend wakker werd, stond er een bericht op mijn telefoon dat versie 2.12 klaar stond om te installeren. Die was gedurende de nacht dus gedownload. Een goede verbetering wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Een vraag aan de gelukkige die al een XC40 Recharge 2024 hebben ontvangen. Hoe bevalt deze auto wat betreft geluidsisolatie?

Ik overweeg deze auto als inruil voor mijn 2019 model 3. De 2019 model 3 is redelijk geïsoleerd. Maar op bepaalde wegen in Nederland wordt ik helemaal gek van het banden geluid, zeker op lange ritten (150km+ enkele rit) is het mij enorm gaan storen. Dit is dus een belangrijke voorwaarde voor een nieuw auto voor mij. Maar het is niet heel makkelijk te testen in een proefrit, want ook mijn model 3 kan in sommige omstandigheden enorm stil zijn (Weinig wind, goed asfalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
HitDyl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:09:
Een vraag aan de gelukkige die al een XC40 Recharge 2024 hebben ontvangen. Hoe bevalt deze auto wat betreft geluidsisolatie?

Ik overweeg deze auto als inruil voor mijn 2019 model 3. De 2019 model 3 is redelijk geïsoleerd. Maar op bepaalde wegen in Nederland wordt ik helemaal gek van het banden geluid, zeker op lange ritten (150km+ enkele rit) is het mij enorm gaan storen. Dit is dus een belangrijke voorwaarde voor een nieuw auto voor mij. Maar het is niet heel makkelijk te testen in een proefrit, want ook mijn model 3 kan in sommige omstandigheden enorm stil zijn (Weinig wind, goed asfalt).
Vanwege de "vierkante" vorm van de XC40 heb je bij hogere snelheden of sterke wind wel wat windgeruis. Maar misschien valt dat ook wel extra op omdat de auto verder zo stil is. Van bandengeruis heb ik nooit last gehad. Dat hangt dan wel weer af van het type asfalt en de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Venomer schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:12:
[...]

Vanwege de "vierkante" vorm van de XC40 heb je bij hogere snelheden of sterke wind wel wat windgeruis. Maar misschien valt dat ook wel extra op omdat de auto verder zo stil is. Van bandengeruis heb ik nooit last gehad. Dat hangt dan wel weer af van het type asfalt en de banden.
Inderdaad ik heb ook het vermoeden dat een benzine auto dit automatisch meer onderdrukt met het geluid van de motor. Bij de tesla is het vooral zeer hinderlijk op wat grover asfalt. Op glad asfalt hoor je niks, als het dan ook nog windstil is is het heerlijk stil in de auto.

Helaas heeft Nederland toch wel veel grof asfalt, in het buitenland heb ik er minder last van (gevoelsmatig). Ik vermoed bepaalde (oudere?) zoab wegen.

Ik heb ooit een oudere model s meegekregen tijdens onderhoud en die was wel bizar goed geïsoleerd. Maar goed dat is een auto van een ton. Daar heb ik het budget niet voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomoth
ron65 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:03:
[...]

ArnoudN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:39:
[...]

Ik denk ook niet dat wat jij zegt het probleem is. Mensen komen hier vooral om de slechte zaken te benoemen en hopen soms op een oplossing van andere (X)C40 bezitters.

Bartelomeus schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:57:
Ik vind dit een uitstekend (X)C40 forum. Laten we ons vooral niet te beperkt voelen in het stellen van vragen en het geven van (ongezouten) meningen. Natuurlijk zitten er wel een aantal zeurpieten tussen, maar door de regels heen haal ik mijn voordeel er wel uit. En zo nu en dan een uitstapje naar het kleine of grote Volvo broertje is alleen maar leuk. Bij discussies over Iphone vs. Android of Volvo vs. alle andere EV's (meestal Tesla) scroll ik lekker door.

Wanneer gaan we het weer over verbruikscijfers hebben? 8) 8) 8)
Oei, heb wat meer losgemaakt dan mijn bedoeling was vrees ik en ik wil zeker niemand beschuldigen. Want mjah, denk dat ik mijn eigen mening ook wat moet herzien: natuurlijk is het logisch dat dingen die juist niet goed werken hier besproken worden. En daar leren we allemaal ook van, heb ook veel opgepikt hier. Het is voor mij denk ik soms de toon die de muziek maakt. Ik probeer zelf altijd positief kritisch te zijn en voor sommige lijkt het glas altijd half leeg, maar daar is iedereen ook anders in. Dus vooral door blijven discussieren hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:06
[...]

Zonet trouwens m'n bandenmaat doorgegeven aan de bandencentrale zodat ze winterbanden kunnen bestellen en het viel me op dat het vooraan en achteraan een andere maat is. Mss niet zo ongewoon maar bij mij de eerste wagen die dit heeft:

- Bandenmaat vooraan: 235/50 R19 103H
- Bandenmaat achteraan: 255/45 R19 104H

Het zijn ook all seasons want er staat een berg met sneeuwvlok op en M+S (Mud + Snow). Dus in principe hoef ik ze niet te wisselen om naar de bergen te rijden, maar gezien ze in het leasecontract zitten en er toch wel verschil op zit in de sneeuw, ga ik ze maar gewoon braaf wisselen.
Dit zijn de standaard maten. Naar wat ik begrepen heb staat de auto daardoor voor iets lager wat de aerodynamica iets verbeterd.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Bartelomeus schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:05:
[...]

"Less = More" is een dooddoener die veel discussies laat doodbloeden en de uitwisseling van meningen sterk beperkt.
Daar hou ik nu eenmaal niet van.

Net trouwens nog de auto camera door Volvo laten uitlijnen, na de ruitvervanging vorige week was dit niet in orde. De auto trok steeds naar rechts. Aangezien ik daar vorige week een behoorlijke dobber aan had omdat ze de auto eerst vol met foutmeldingen over camerauitlining en niet werkende rijders hulpsystemen wilden afleveren ('Die stonden er vanochtend al in meneer") met veel gezeur en gedoe toch door Autotaalglas opgelost, maar niet goed genoeg. Dus nu rechtstreeks naar de dealer gereden, en die heeft even tussendoor geholpen.
Net mee gereden en bleek weer prima te werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:29

Lancer

What the......

riccy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:35:
[...]

Goed gevonden. Is dat gewoon de dubbele laadvloer even loshalen zodat je erbij kan?
Ja, het laatste deel van de vloer zit met een lange veer vast. Die kun je indrukken (links & rechts) en dan kun je de vloer omhoog klappen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MloiaQv8EWsKyxTsCsOqgVLwE5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuU9gJGBqGCrrAzW9ATixs9u.jpg?f=fotoalbum_large

De veer zit in het midden van de zwarte balk. Inknijpen aan de onderkant en dan losmaken. Zodra de vloer omhoog staat kun je de veer weer terugplaatsen. De vloer valt dan vanzelf "in het slot".

(De foto is genomen toen ik de verlichte laaddrempel geplaatst heb)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:21:
[...]

"Less = More" is een dooddoener die veel discussies laat doodbloeden en de uitwisseling van meningen sterk beperkt.
Daar hou ik nu eenmaal niet van.

Net trouwens nog de auto camera door Volvo laten uitlijnen, na de ruitvervanging vorige week was dit niet in orde. De auto trok steeds naar rechts. Aangezien ik daar vorige week een behoorlijke dobber aan had omdat ze de auto eerst vol met foutmeldingen over camerauitlining en niet werkende rijders hulpsystemen wilden afleveren ('Die stonden er vanochtend al in meneer") met veel gezeur en gedoe toch door Autotaalglas opgelost, maar niet goed genoeg. Dus nu rechtstreeks naar de dealer gereden, en die heeft even tussendoor geholpen.
Net mee gereden en bleek weer prima te werken nu.
Precies vergelijkbare zaken met Autotaalglas gehad (2x zelfs met 2 verschillende auto''s). Ze hebben alleen verstand van die ruit vervangen en komen er gewoon niet uit met de camera's en dan mag je het zelf oplossen. Ik zou iedereen met rijhulp systemen adviseren ver uit de buurt van Autotaalglas te blijven...

Met onze Volvo is het nog complexer. Komt ook door Volvo, die heeft een soort extra firewall ingebouwd waardoor dit soort bedrijven bepaalde handelingen ook niet kunnen uitvoeren (hebben er de autorisaties niet voor). Kan zo'n autotaalglas niet zoveel aan doen, maar wel irritant dat ze dan niet gewoon aangeven dat ze die skills en autorisaties niet in huis hebben en wel gewoon de klus aannemen voor weinig geld, zodat leasemaatschappijen je er dan naar toe sturen en de bereiders het dan bij de garage weer kunnen oplossen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ArnoudN schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:18:
[...]

Dit zijn de standaard maten. Naar wat ik begrepen heb staat de auto daardoor voor iets lager wat de aerodynamica iets verbeterd.
Raar want de 2e maat is de hoogte van de band en die is vooraan dus 5mm hoger dan achteraan. Kan natuurlijk zijn dat de as vooraan ook wat lager ligt. Zal vast z'n reden hebben en ik vermoed ook dat het zoals je zegt met aerodynamica te maken heeft.

Ik merk dat het verbruik dezer dagen al 2-3 kWh hoger ligt bij mij door de lagere temperaturen buiten. Stuurverwarming op stand 1 en temperatuur binnen op 20°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:03:
[...]

Precies vergelijkbare zaken met Autotaalglas gehad (2x zelfs met 2 verschillende auto''s). Ze hebben alleen verstand van die ruit vervangen en komen er gewoon niet uit met de camera's en dan mag je het zelf oplossen. Ik zou iedereen met rijhulp systemen adviseren ver uit de buurt van Autotaalglas te blijven...

Met onze Volvo is het nog complexer. Komt ook door Volvo, die heeft een soort extra firewall ingebouwd waardoor dit soort bedrijven bepaalde handelingen ook niet kunnen uitvoeren (hebben er de autorisaties niet voor). Kan zo'n autotaalglas niet zoveel aan doen, maar wel irritant dat ze dan niet gewoon aangeven dat ze die skills en autorisaties niet in huis hebben en wel gewoon de klus aannemen voor weinig geld, zodat leasemaatschappijen je er dan naar toe sturen en de bereiders het dan bij de garage weer kunnen oplossen :-(
Hier had ik te maken met een monteur die heel graag een eigen mening had en foutjes niet kan toegeven.
- Zijn ruitvervanging veroorzaakt een lading foutmeldingen in diverse systemen die direct met de ruitcamera samen hangen. Zijn uitleg:
"Dat gaat niet over de ruitcamera, maar over de camera achter de bumper, bovendien zaten die storingen er al in toen je de wagen bracht" Dat ik die niet zag lag aan dat ze niet werden weergegeven en nu wel volgens hem, en dat ik niet eens een 360 graden camera heb en dus géén camera in het embleem voorin, was hem even niet opgevallen.
- De barst vertoonde geen enkele oppervlaktebeschadiging in het glas aan de buitenzijde, sterker, de barst zat in de binnenste glaslaag en niet buiten. maar: "De barst is een gevolg van steenslag, daar had u eerder mee moeten komen". Op de vraag waar die steenslag zat "Die zat in de onderste laag in de auto net achter het rubber". Vraag: hoe komt steenslag aan de binnenzijde van een auto "soms gebeurt dat als er met open ramen gereden wordt".
- Men is de hele dag bezig geweest met verhelpen van de fout, ik kon in de app zien wanneer deuren open stonden, wanneer de auto ingeschakeld was etc, ze zijn er echt constant mee bezig geweest. maar: "We hebben de hele dag met rust gelaten en toen nog een keer uitgelijnd, 5 minuten werk en toen lukte het wel".
- Bij ophalen nog 2 foutmeldingen: camera uitlijning niet afgerond en pilot assist niet mogelijk door onvolledige camera uitlijning. "die zaten er al in vanochtend, heb ik u ook vanochtend al verteld, ligt aan de bumpercamera en heeft niets met de ruit te maken"
- Nogmaals calibreren waar ik bijstond verhielp ook die meldingen
- "we zijn naar Volvo geweest met uw auto, die hebben bevestigd dat het de bumpercamera was". Alleen hebben ze letterlijk geen enkele kilometer afgelegd ermee, handig dat drivers log :) Maar ik had ook de km stand genoteerd bij afleveren, omdat het zakelijke kilometers betreft die ik moet doorvoeren in ons bedrijfs administratie systeem.

Enfin, ik ga de leasemaatschappij nog wel een email hierover sturen, met bovenstaande bevindingen erin. En daarbij vermelden dat mijn tevredenheid over de ruitvervanging niet heel groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:44:
[...]

Hier had ik te maken met een monteur die heel graag een eigen mening had en foutjes niet kan toegeven.
- Zijn ruitvervanging veroorzaakt een lading foutmeldingen in diverse systemen die direct met de ruitcamera samen hangen. Zijn uitleg:
"Dat gaat niet over de ruitcamera, maar over de camera achter de bumper, bovendien zaten die storingen er al in toen je de wagen bracht" Dat ik die niet zag lag aan dat ze niet werden weergegeven en nu wel volgens hem, en dat ik niet eens een 360 graden camera heb en dus géén camera in het embleem voorin, was hem even niet opgevallen.
- De barst vertoonde geen enkele oppervlaktebeschadiging in het glas aan de buitenzijde, sterker, de barst zat in de binnenste glaslaag en niet buiten. maar: "De barst is een gevolg van steenslag, daar had u eerder mee moeten komen". Op de vraag waar die steenslag zat "Die zat in de onderste laag in de auto net achter het rubber". Vraag: hoe komt steenslag aan de binnenzijde van een auto "soms gebeurt dat als er met open ramen gereden wordt".
- Men is de hele dag bezig geweest met verhelpen van de fout, ik kon in de app zien wanneer deuren open stonden, wanneer de auto ingeschakeld was etc, ze zijn er echt constant mee bezig geweest. maar: "We hebben de hele dag met rust gelaten en toen nog een keer uitgelijnd, 5 minuten werk en toen lukte het wel".
- Bij ophalen nog 2 foutmeldingen: camera uitlijning niet afgerond en pilot assist niet mogelijk door onvolledige camera uitlijning. "die zaten er al in vanochtend, heb ik u ook vanochtend al verteld, ligt aan de bumpercamera en heeft niets met de ruit te maken"
- "we zijn naar Volvo geweest met uw auto, die hebben bevestigd dat het de bumpercamera was". Alleen hebben ze letterlijk geen enkele kilometer afgelegd ermee, handig dat drivers log :) Maar ik had ook de km stand genoteerd bij afleveren, omdat het zakelijke kilometers betreft die ik moet doorvoeren in ons bedrijfs administratie systeem.

Enfin, ik ga de leasemaatschappij nog wel een email hierover sturen, met bovenstaande bevindingen erin. En daarbij vermelden dat mijn tevredenheid over de ruitvervanging niet heel groot is.
bij mij precies hetzelfde: Eerst ontkenning dat het aan ruitvervanging lag, daarna is de auto meerdere keren terug geweest en hebben ze er heel veel tijd aan besteed. Regelmatig een opmerking dat het niet aan de ruitvervanging lag, of dat die fouten gaf "omdat het heel vochtig weer was en dan geven ze altijd die fout", dat ze "in de logging konden zien dat de fout er al in zat" en allerlei andere excuses...

Op een gegeven moment deed die het "redelijk", maar pas nadat ze zelf een gespecialiseerd bedrijf hadden ingeschakeld die een contract met Volvo had en daarom met die firewall om kon gaan (die je kennelijk uit moet zetten als je wilt calibreren). Waarbij ook bleek dat ze de stekkers niet goed aangesloten hadden (gelukkig dus toen wel opgelost). Daarna reed mij mij de auto ook niet meer helemaal in het midden reed.

Omdat ik toen toch een beurt (die gelukkig een paar dagen na deze allende zat) bij de volvo dealer had gepland heb ik daar opnieuw laten uitlijnen en toen pas deden de hulpsystemen het weer helemaal goed...

Ik heb het ook allemaal aan de LM doorgegeven, zodat ik die argumentatie bij een volgende ruitschade kan gebruiken om hopelijk onder Autototaalglas uit te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
HitDyl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:09:

Rij er nu een maandje mee en ik moet je zeggen dat ik de auto bijzonder stil vind. Volgens de dealer ligt dat (ook) aan de all season banden van Pirelli, die zijn een stuk stiller dan de Crossclimate van Michelin. Vindt deze XC40 sowieso rustig en stil rijden. Ook met harde wind ligt de auto als een blok op de weg.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Tjee zeg, die monteur had wel een heel dikke duim! Heb je hem nog wel gevraagd waar de camera in het Volvo logo dan moet zitten? Wat een grapjas!

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 08-11-2023 15:25 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:27:
[...]
Raar want de 2e maat is de hoogte van de band en die is vooraan dus 5mm hoger dan achteraan. Kan natuurlijk zijn dat de as vooraan ook wat lager ligt. Zal vast z'n reden hebben en ik vermoed ook dat het zoals je zegt met aerodynamica te maken heeft.

[knip]
5 mm maakt voor de aerodynamica toch niet zoveel uit? Als je wat bagage achterin zet, verandert de stand van de auto al en is het teniet gedaan. Ik denk (en niet meer dan dat) dat het met de rijeigenschappen te maken heeft. 235/50 en 255/45 liggen wat hoogte betreft het dichtst bij elkaar. Als je ze gelijk wilt hebben moet je een 255/46 nemen en die bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Largamelion schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:27:
[...]

Ik merk dat het verbruik dezer dagen al 2-3 kWh hoger ligt bij mij door de lagere temperaturen buiten. Stuurverwarming op stand 1 en temperatuur binnen op 20°.
De 2e maat is een percentage. Dat betekent in dit geval 50% (resp. 45%) van de 1e maat, die de breedte in millimeters aangeeft van de band. De hoogte van de band is dus een percentage van de breedte.
Door de door Volvo gekozen verhoudingen blijft de afrolomtrek van de banden vrijwel gelijk.

Volgens de uitleg van Volvo indertijd zou de bredere band achter zich op de eveneens iets bredere velg beter kunnen 'zetten'.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AB67
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:32
Hoi, weer een nieuweling hier! De auto is geen nieuweling, maar een jong-gebruikteling.

Was al even aan het meelezen maar nu een account aangemaakt, de auto hebben we een maand en bevalt prima. De dag na ontvangst ook meteen mee op vakantie gegaan (Harz) wat prima beviel!

Afbeeldingslocatie: https://imgtr.ee/images/2023/11/08/56aaca359a4a6b45dda0a73fa8baea74.md.jpeg

[ Voor 20% gewijzigd door AB67 op 08-11-2023 16:49 . Reden: Plaatje erbij.. ]

Volvo C40 MY22, Fusion Red, Intro edition, Twin, Pixel, 20”, trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Lol, net de nieuwe One UI Android update geïnstalleerd en blijkbaar wordt de Volvo app dan ontkoppeld? Ik moet namelijk de verbinding opnieuw instellen, dus met alle sleutels in de auto en weer koppelen... 🤔

Edit: vreemd maar even uitloggen en weer inloggen en de auto stond er weer in 🙄😁

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 08-11-2023 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:24:
[...]

Tjee zeg, die monteur had wel een heel dikke duim! Heb je hem nog wel gevraagd waar de camera in het Volvo logo dan moet zitten? Wat een grapjas!
Tuurlijk naar gevraagd "wijs die eens aan dan? ik ken hem nog niet" maar daar had meneer geen tijd voor (we stonden nog naast de auto op dat moment)

Ik denk dat ie zijn dag niet had, maar gewoon overal probeerde zijn kont eruit te redden.
Had ie gezegd "Sorry, ik denk dat er iets is misgegaan, ik probeer het opnieuw" en na afloop "het was een eigenwijze, maar uiteindelijk gelukt" dan had ik er een heel ander gevoel bij gehad.

Naja, hopelijk weer jaren verlost van dat bedrijf, als de ruit heel blijft tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menjo
  • Laatst online: 20-09 15:48
Ik wil het nog eens over de trillingen bij +- 100 km/u hebben.

Zou het kunnen dat deze trilling enkel en alleen veroorzaakt wordt door wind?

Ik heb namelijk dezelfde trilling die ik bij +- 100 km/u voel (ook niet continue aanwezig trouwens) waargenomen toen ik stil stond voor een stoplicht en er een enorme windvlaag van voren kwam. (met die storm van vorige week).

Ben er nu op aan het letten en inderdaad is de trilling bij het rijden ook meer of minder, afhankelijk van de windrichting.

Ik weet niet hoe de onderkant van de auto er uit ziet, en of de wind ergens specifiek doorheen blaast, maar het is maar een gedachte. Temeer omdat de dealers het eigenlijk ook niet echt definitief kunnen oplossen, zoals ik lees op dit forum.

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AB67 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:41:
Hoi, weer een nieuweling hier! De auto is geen nieuweling, maar een jong-gebruikteling.

Was al even aan het meelezen maar nu een account aangemaakt, de auto hebben we een maand en bevalt prima. De dag na ontvangst ook meteen mee op vakantie gegaan (Harz) wat prima beviel!

[Afbeelding]
Proficiat met deze auto. Mooie kleurencombinatie. Jammer dat die rode kleur niet meer beschikbaar is.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:11
Vulcan750 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:24:
[...]

Er zit wel een radar in de grill maar die is voor ACC, niet voor pilot assist.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 08-11-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:53
AB67 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:41:

[Afbeelding]
Ik blijf het de mooiste kleur vinden voor de XC/C40.
En het mooiste is dat je ze weinig ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
Claude schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:25:
[...]

Proficiat met deze auto. Mooie kleurencombinatie. Jammer dat die rode kleur niet meer beschikbaar is.
Voor de C40 is fusion Red nog steeds beschikbaar hoor :)
Dat was de reden dat ik bijna voor een C40 was gegaan… maar uit praktische familie overwegingen toch voor een XC40 gekozen in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Laatst online: 05-09 18:36
ron65 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:44:
[...]

Dank voor de info Ron! En wat we dus niet moeten doen Carglass . Ik lach hier van verbazing. Steenslag door met open raam te rijden. Whahaha dan lopen we hier met een een panoramadak heeeeeeeeeel veel risico.

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
menjo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:59:

Ik heb namelijk dezelfde trilling die ik bij +- 100 km/u voel (ook niet continue aanwezig trouwens) waargenomen toen ik stil stond voor een stoplicht en er een enorme windvlaag van voren kwam. (met die storm van vorige week).

Ben er nu op aan het letten en inderdaad is de trilling bij het rijden ook meer of minder, afhankelijk van de windrichting.

Ik weet niet hoe de onderkant van de auto er uit ziet, en of de wind ergens specifiek doorheen blaast, maar het is maar een gedachte. Temeer omdat de dealers het eigenlijk ook niet echt definitief kunnen oplossen, zoals ik lees op dit forum.
Moest het door de wind komen zou het niet altijd reproduceerbaar zijn bij dezelfde snelheid lijkt me. Bij mij is de trilling altijd exact voelbaar tussen de 105-115km/u, ongeacht het weer, de weg, de rijrichting of andere factoren.

Trouwens zonet weer een update gehad voor de Volvo app op Android. Merk niets nieuws maar moet zeggen dat de app nu al 2 weken ofzo stabiel werkt. Batterijpercentage update vlot en laadplanning blijft bewaard. Zo zie je maar, als het goed is wordt het hier ook vermeld 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
menjo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:59:

Hier trilt de auto met name rond de 105 en er boven en onder ook. En trillen is dan net een drilboor. En het trillen is er met en zonder wind. En rijwind is er natuurlijk altijd. Maar ik heb eerder het idee dat het een combinatie is van de buiten temperatuur, de staat van een snelweg (spoorvorming), slope en acceleratie. En het is natuurlijk een producteigenschap |:( maar goed na vrijdag weet ik meer over onze auto. Dan gaat ie naar de garage voor dat airbag gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Claude schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:25:
[...]

Inderdaad, die kleuren staan 'm goed! Veel rijplezier toegewenst!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sibelius schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:25:
[...]

Dank voor de info Ron! En wat we dus niet moeten doen Carglass . Ik lach hier van verbazing. Steenslag door met open raam te rijden. Whahaha dan lopen we hier met een een panoramadak heeeeeeeeeel veel risico.
Ach ja... het is toch echt serieus het antwoord dat ik kreeg. (het is trouwens Autotaalglas en niet Carglas ;) )
Denk nou niet dat ik dat serieus genomen heb, ik heb nog nooit zulke flauwekul als antwoord gehad van een 'professional'.
Het is gewoon diep triest.

Maar het gekke is dat ik ook op dit forum, wel veel raambarst meldingen heb gezien. Vaak ter hoogte van de parkeerkaartjes klip, soms ook net als bij mij aan de rechter kant, maar ook panorama daken.
Zou de constructie van de wagen dermate stijf zijn (Volvo-veiligheid) dat glas daardoor niet kan uitzetten of krimpen en dan maar barst?
Ik begin er toch wel het gevoel bij te krijgen dat het toch een euveltje van het model is of zit ik er nu echt naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
ron65 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:59:
[...]

Ach ja... het is toch echt serieus het antwoord dat ik kreeg.
Denk nou niet dat ik dat serieus genomen heb, ik heb nog nooit zulke flauwekul als antwoord gehad van een 'professional'.
Het is gewoon diep triest.

Maar het gekke is dat ik ook op dit forum, wel veel raambarst meldingen heb gezien. Vaak ter hoogte van de parkeerkaartjes klip, soms ook net als bij mij aan de rechter kant, maar ook panorama daken.
Zou de constructie van de wagen dermate stijf zijn (Volvo-veiligheid) dat glas daardoor niet kan uitzetten of krimpen en dan maar barst?
Ik begin er toch wel het gevoel bij te krijgen dat het toch een euveltje van het model is of zit ik er nu echt naast?
Flauwekul inderdaad. Maar ik ben ook super allergisch voor dit soort “professionals” ik ben daar ook niet tactisch mee en laat dat ook merken. Ik was ook verbaasd dat ik op twee pagina’s twee keer over glasbarsten lees. En als ik je reactie hierboven zo lees…. Het is wel goed doordacht joh. Stijfheid en de temperatuur het is nu natuurlijk ook een stuk kouder buiten en in de auto warmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:48:
Merkte gister trouwens met regen en wind toch weer wat geklepper/getik bij de voorste ramen. Dit was een bekend issue, de dealer moest daarvoor een afvoer pijpje of dergelijke aanpassen, maar meer mensen die het ook weer hebben?
Dat heeft niets met het afvoerpijpje te maken. Dat pijpje hoort bij het panoramadak. Mijn XC40 heeft geen panoramadak, maar als het echt hard regent en waait hoor ik af en toe ook dat geklepper. Ik denk dat het gewoon water is in de rand tussen de deur en de carrosserie dat door de wind gaat "klotsen".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Babtvt
Even een Thumps Up voor de stuur en stoelverwarming! Blij mee :D

Gisteren 4 uur over gedaan om thuis te komen, dan is het echt heerlijk zitten met al het comfort :) (was wel een lange zit mja, iets met weer, donker, regen, wintertijd, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Babtvt schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:15:

Gisteren 4 uur over gedaan om thuis te komen, dan is het echt heerlijk zitten met al het comfort :) (was wel een lange zit mja, iets met weer, donker, regen, wintertijd, etc.)
Ik heb die op automatisch staan aan de bestuurderszijde, onder 10 graden buitentemp gaat dat vanzelf in se laagste stand aan dan.
Dit is inderdaad een top toevoeging, ik ken iemand met een BMW Ix1 die moet niet vergeten een abonnement aan te zetten voor hij stoel en stuurverwarming kan aanzetten, maandelijks iets van 19 euro betalen anders werkt het niet.
Geef mij de XC40 dan maar ;)

Overigens was het gisteren gekkenhuis op de weg, mensen die 50 gaan rijden op de tweede rijstrook, onnodig lang stilstaan voor verder lege rotondes, rood licht negeren, verbod tot links afslaan negeren waardoor aanrijdingen, en dat terwijl iedereen wilde omrijden door file op de snelweg, heel omgeving Amsterdam zat vast door die dekzwabbers in de avondspits.
Alleen al op de A9 tussen de A2 en d A4, een mercedes die 90 reed... op de meest linker rijbaan en NIET naar rechts wilde. En als je er rechts voorbij wilde was er wel een vrachtwagen die dan ging inhalen en die 2e rijbaan blokte, of er was teveel verkeer dat achteropkomend en wel vaart had de boel rechts voorbij wilde, op enig moment maar flink stroom gegeven en gewoon er tussen geprakt. Was het zat na 7 km achter die eikel in die Merc gehangen te hebben.
Totale reistijd normaal 55 min, nu 140 minuten. Dus ik snap wat je bedoelt :)

Idd blij met zo'n fijne wagen dan, als je dit hebt in een simpele Fiesta oid, dan kom je vermoeid en flink uit je humeur thuis in zo'n geval... nu muziekje aan, ACC en PA doen het werk in de files, en verder vermaken met tellen hoeveel mensen hun neus leeghalen in de autos om je heen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
ron65 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:28:
[...]

Ik heb die op automatisch staan aan de bestuurderszijde, onder 10 graden buitentemp gaat dat vanzelf in se laagste stand aan dan.
Dit is inderdaad een top toevoeging, ik ken iemand met een BMW Ix1 die moet niet vergeten een abonnement aan te zetten voor hij stoel en stuurverwarming kan aanzetten, maandelijks iets van 19 euro betalen anders werkt het niet.
Geef mij de XC40 dan maar ;)

Totale reistijd normaal 55 min, nu 140 minuten. Dus ik snap wat je bedoelt :)
....
Normaal 55 minuten, nu 130 minuten reistijd.
Toch weer 10 min gewonnen tijdens het schrijven van dit bericht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:46:
[...]

Toch weer 10 min gewonnen tijdens het schrijven van dit bericht :+
Sja... tikfoutjes hou je altijd wel. Was in elk geval langer dan 2 uur, bijna 2,5 uur.

[ Voor 18% gewijzigd door ron65 op 09-11-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Babtvt schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:15:

En bijkomend voordeel... Je kan de temperatuur in zijn algemeenheid omlaag schroeven en met stuur-en stoel verwarming toch je eigen lichaam lekker opwarmen. Beter voor je verbruik ook gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:09
ron65 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:28:
[...]

Oh, hoe werkt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kan je gewoon bij je instellingen van de auto doen.

Pagina: 1 ... 206 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"