Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01
Juancho schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:00:
Ik kwam bij toeval tegen dat Maps icm Spotify op je mobiel een geweldige toevoeging heeft wat in onze xc/c40 wagens zo enorm bruikbaar en handig is in praktijk. Namelijk een muziek spelertje IN het Maps scherm. Het is mij volslagen onduidelijk waarom ze zulke toffe en handige dingen gewoon niet in de AAOS versie gooien. Ongelovelijk.

[Afbeelding]
Dat mis ik zowat elke dag nog steeds t.o.v. AA. Telkens switchen tussen Maps en Spotify om artiest/nummer te zien vind ik echt irritant. 't Is dat Maps op het drivers display heel wat info mist zoals SoC en ETA anders kon ik er makkelijker mee leven. Spotify onder Maps of op het drivers display zou voor mij een grote meerwaarde hebben.

Trouwens al opgevallen dat die transparante balk links op Google Maps weg is? Is al even zo en een kleine ingreep maar ziet er wel een pak beter uit imo.

Wat ik ook erg mis nu ik geen Waze meer gebruik is de optie om een ETA te sturen naar een contact, dat heeft Maps dacht ik wel op AA maar ontbreekt helaas in AAOS.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-09 07:28
Largamelion schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:05:
[...]
Trouwens al opgevallen dat die transparante balk links op Google Maps weg is? Is al even zo en een kleine ingreep maar ziet er wel een pak beter uit imo.
Haha jazeker, hij was zomaar ineens verschenen en ook weer even zo snel verdwenen die balk. Dit is stukken beter zo :)
Alleen die kleine knopjes links bovenin blijf ik niks vinden, heb hier meer moeite mee dan de vorige positie.
Ik merk dat ik nu juist vaker stemcommando gebruik i.p.v. die kleine knopjes.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
Nu we het toch over Maps hebben, klein detail misschien maar weer iets dat ik vanuit development/Design kant niet goed snap. Na bijna 3 jaar zeuren konden we dan eindelijk meerdere bestemmingen invoeren en die kunnen herplaatsen... maar om dit te kunnen doen moet je altijd weer 2 a 4 handelingen extra doen. Als je je route zeg maar intyped of via spraak doet, dan staat het dus nog op de oude manier. En in dat scherm, waar je route staat kan je nog niet herschikken. Dan moet je eerst weer naar het mainscherm van Maps, dan op het betreffende icon drukken en pas dan kan je de route herschikken. Geen wereldramp, maar zijn wel van die kleine design dingetjes....

Verder, vanuit het AAOS topic (niet iedereen zal daar vanaf weten en/of actief in zijn)... @4v4t4r gaat even navraag doen bij het Google team wat betreft mijn post hierboven van Spotify integratie IN Maps. Zou geweldig zijn als dat ook overgenomen werd op AAOS. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 24-10-2023 14:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Vanochtend voor het eerst geen internet in de auto. Reset van het systeem en TCAM levert inmiddels wel 2 witte lampjes op het dak (SOS en die ander), maar nog steeds lege driehoek met kruis.

Zo maar eens kijken of wifipunt werkt, heb rit naar het oosten op de agenda vandaag.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mijn Volvo app werkt tot nu toe nog goed, de herinstallatie lijkt de problemen opgelost te hebben. Al verdwijnt mijn laadplanning nog steeds vanzelf elke keer, maar dat lijkt meer een 'feature' dan een bug te zijn begin ik stilaan te denken...

Verder had ik gisteren weer voor dat Google Maps niets toonde bij 'recent' en bij 'bewaard'. Kom ik af en toe eens tegen, ook al is de internetverbinding van de wagen perfect in orde. Via de assistent kon ik wel met het commando 'rij naar huis' naar huis navigeren, dus hij weet me nog steeds wonen :) .
Juancho schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:58:

Verder, vanuit het AAOS topic (niet iedereen zal daar vanaf weten en/of actief in zijn)... @4v4t4r gaat even navraag doen bij het Google team wat betreft mijn post hierboven van Spotify integratie IN Maps. Zou geweldig zijn als dat ook overgenomen werd op AAOS. _/-\o_
Vraag anders ook ineens of ze ETA sharing kunnen toevoegen dan ;) .

[ Voor 29% gewijzigd door Largamelion op 25-10-2023 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:53
Ik heb het gevoel dat versie 2.11 in de auto meer instabiel is dan de vorige versie(s).
Ik merk dat ik het met grote regelmaat (bijna wekelijks) een reset moet uitvoeren op het Infotainmentsysteem.
Of GM reageerd slecht, of de muziek (DAB+) doet het niet, geen telefoon verbinding....
Dit was eerst niet zo vaak. Hebben anderen dit ook ?

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:14
Ik heb mijn winterbanden weer onder de XC40 laten zetten. Ik merk nu dat de auto weer een stuk strakker op de weg ligt. Ik denk dat ik de laatste tijd stiekem met te lage bandenspanning heb gereden. Voortaan maar wat vaker controleren dus.

Overigens weer perfecte service bij Harrie Arendsen in Hengelo. Behalve de banden wisselen hebben ze het interieur gestofzuigd en de buitenkant gewassen. En op mijn verzoek nog even de laadpoort-fix gedaan. Super! d:)b

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:09
Morkie69 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:21:
Ik heb het gevoel dat versie 2.11 in de auto meer instabiel is dan de vorige versie(s).
Ik merk dat ik het met grote regelmaat (bijna wekelijks) een reset moet uitvoeren op het Infotainmentsysteem.
Of GM reageerd slecht, of de muziek (DAB+) doet het niet, geen telefoon verbinding....
Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal gezien mijn auto op 13/10 is geleverd met 2.11, maar ik heb zeker met enige regelmaat last van connectiviteitsproblemen.

Momenteel toont de auto als "Offline" in de app, gisteren toen ik ermee ging rijden heb ik de gehele rit van 20+ min in omgeving Amsterdam zonder LTE signaal gereden en kon daardoor geen muziek op internet luisteren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Nee, geen last van. Vandaag eerste keer in zeven maanden dat ik geen internet heb.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Heb de auto nu 3,5 week (net iets meer dan 2000km gereden) en alles lijkt tot nu toe goed te werken, heb alleen twee of drie keer gehad dat GM niets toont bij "recent" en "bewaard", wat @Largamelion ook heeft. Alsof het moeite heeft met het laden van je Google account en bijbehorende gegevens. Na een paar minuten staat het er ineens wel...
Verder top auto! App werkt ook als een zonnetje, laden gaat tot nu toe overal goed (FastNed, Shell, Tesla) met goede laadsnelheden. Rij zelf lekker door en moest de dag na het ophalen van de auto onze boot naar de winteropslag brengen, vandaar ook een hoog gemiddelde (21.9 kWh/100 km).

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

xandje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal gezien mijn auto op 13/10 is geleverd met 2.11, maar ik heb zeker met enige regelmaat last van connectiviteitsproblemen.

Momenteel toont de auto als "Offline" in de app, gisteren toen ik ermee ging rijden heb ik de gehele rit van 20+ min in omgeving Amsterdam zonder LTE signaal gereden en kon daardoor geen muziek op internet luisteren, etc.
Ik was gisteren de hele dag offline via de auto. Uiteindelijk maar een hotspot gebruikt via mijn telefoon.
Heb ook regelmatig dat GM dingen niet laadt of dat Spotify heel langzaam op gang komt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:10
Ophidian schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:17:
Vanochtend voor het eerst geen internet in de auto. Reset van het systeem en TCAM levert inmiddels wel 2 witte lampjes op het dak (SOS en die ander), maar nog steeds lege driehoek met kruis.

Zo maar eens kijken of wifipunt werkt, heb rit naar het oosten op de agenda vandaag.
Er zijn vandaag ook meerdere P2's met hetzelfde probleem. Wifipunt werkt gewoon bij mij.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 21-09 10:41
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:21:
[...]
heb alleen twee of drie keer gehad dat GM niets toont bij "recent" en "bewaard", wat @Largamelion ook heeft. Alsof het moeite heeft met het laden van je Google account en bijbehorende gegevens. Na een paar minuten staat het er ineens wel...
Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Maar goed om te weten dat ik dan de voice assistant zou kunnen gebruiken om navigatie naar huis te starten…

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Juancho schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:58:
En vraag dan ineens ook om de optie voor de brandstofzuinige route toe te voegen, als de aankomstijd vergelijkbaar is. Ontzettend raar dat ze dat wel voorzien op een telefoon, maar niet op een auto 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ben vandaag ook weer offline. Begint wel erg irritant te worden

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 18:54
Largamelion schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:45:
Mijn Volvo app werkt tot nu toe nog goed, de herinstallatie lijkt de problemen opgelost te hebben. Al verdwijnt mijn laadplanning nog steeds vanzelf elke keer, maar dat lijkt meer een 'feature' dan een bug te zijn begin ik stilaan te denken...
Hier ook, maar toch viel het mij op dat de locatie niet werd geupdate. Boven de batterijpercentage (en onder de jaar/model) staat bij Android het adres en de temp, maar het adres was nog altijd mijn thuisadres, terwijl ik op het werk was, en neen ik was niet aan het thuiswerken :) Als ik naar het tabblad locatie ga, dan staat de auto nog altijd op het thuisadres, een refresh helpt niet. Bij iOS heb ik geen adres of temperatuur, maar is de locatie wel juist in het tabblad 'locatie'.
Verder had ik gisteren weer voor dat Google Maps niets toonde bij 'recent' en bij 'bewaard'. Kom ik af en toe eens tegen, ook al is de internetverbinding van de wagen perfect in orde. Via de assistent kon ik wel met het commando 'rij naar huis' naar huis navigeren, dus hij weet me nog steeds wonen :) .
Heb ik ook soms voor, maar als ik dan het adres begin te typen dan toont hij deze plots wel..
Bij CarPlay en Apple Maps heb ik wel ETA in de bestuurdersdisplay, dus zo moeilijk kan het niet zijn als ze dit bij Apple/Volvo wel kunnen :+
En als ze met CarPlay 2.0 ook de SoC kunnen uitlezen, ga ik lekker overschakelen naar Apple Maps voor de kortere ritten waar ik geen laadplanning nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Venomer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:55:
Ik heb mijn winterbanden weer onder de XC40 laten zetten. Ik merk nu dat de auto weer een stuk strakker op de weg ligt. Ik denk dat ik de laatste tijd stiekem met te lage bandenspanning heb gereden. Voortaan maar wat vaker controleren dus.
Welke winterbanden liggen er op? Ik moet verplicht via de LM en hun erkende bandencentrale werken, dus misschien kan ik vragen of ze deze onmiddellijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47
Wisten jullie dat je via de voice control ook one pedal drive kan aan/uit zetten? En heel veel andere menu dingen. Scheelt enorm veel zoeken…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 18:38
caspervc schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:54:
Wisten jullie dat je via de voice control ook one pedal drive kan aan/uit zetten? En heel veel andere menu dingen. Scheelt enorm veel zoeken…
Dat werkt toch alleen maar als je auto op de US-Engels staat ingesteld? Of nu ook in het NL?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb mijn app/telefoon dus gister opnieuw moeten koppelen omdat ik naast cache dus ook de gegevens heb gewist. Had even de hoop dat alles hiermee weer stabieler zou zijn maar helaas...

Vandaag is blijkbaar mijn auto de hele dag al offline, dus ik kan bijv. ook niet voorverwarmen etc. Terwijl ik net met een kort ritje wel gewoon Spotify had en Maps. Aan de server kant gaat er volgens mij zoveel mis bij Volvo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUtP9aC5QE4CgkOcNdJLqJeJwMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfOr27HNrrTA6VYO6O9ncVID.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Juancho op 25-10-2023 15:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 19:39
Juancho schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:21:
Ik heb mijn app/telefoon dus gister opnieuw moeten koppelen omdat ik naast cache dus ook de gegevens heb gewist. Had even de hoop dat alles hiermee weer stabieler zou zijn maar helaas...

Vandaag is blijkbaar mijn auto de hele dag al offline, dus ik kan bijv. ook niet voorverwarmen etc. Terwijl ik net met een kort ritje wel gewoon Spotify had en Maps. Aan de server kant gaat er volgens mij zoveel mis bij Volvo.

[Afbeelding]
Hier ook alles offline. Reboot van auto helpt niets, net wel even opeens 3G maar de app is nog steeds offline.

Als ze nu storing hebben prima maar zet dan ff de melding in de app ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ik zie dat ik op een goed tijdstip binnen kom vallen om te zeggen dat ik net een zwarte c40 ulltimate extended range recharge besteld heb. Lijkt het Lynk topic wel als ik de problemen lees...

Anyways, kijk er naar uit, levering 30-12

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psybi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-08 12:50
rajackar schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:33:
Ben vandaag ook weer offline. Begint wel erg irritant te worden
Hier ook vandaag ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 09:06
Juancho schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:21:

[Afbeelding]
Dat heeft niets met het opnieuw koppelen te maken. Bij mij is de auto ook off line.

Het gekke is dat ik in HomeAssistant wel de auto uit kan lezen en de voorverwarming kan starten.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Hier is alles nog steeds goed in de app, refresht na een paar seconden want je ziet alle waarden eens flikkeren en de spiegels inklappen op de afbeelding.

Ze zijn zeker enkele van hun servers aan het updaten zodat straks alles weer stabiel en snel wordt :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ArnoudN schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

Dat heeft niets met het opnieuw koppelen te maken. Bij mij is de auto ook off line.

Het gekke is dat ik in HomeAssistant wel de auto uit kan lezen en de voorverwarming kan starten.
Ja, ik reageerde ook op het offline zijn. Was misschien niet duidelijk.
Ik dacht dat het bij mij lag maar het lijkt dus eerder iets bij Volvo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heb even gebeld met de Volvo helpdesk. Er is idd een connectiviteits probleem. Er wordt aan gewerkt maar geen eta.

Wel apart dat ook de "normale" internetverbinding dus via Volvo moet gaan of iig moet er een verificatie plaats vinden via Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:45:

[...]
Wat moeten we nou met vuil in de auto?

"Eta (穢多): De eerste kanji (e) in deze benaming betekent "vuil", in de zin van vervuiling, bezoedeling, viezigheid, drek, vuilnis en vlek. In de Chinese etymologie staat dit karakter ook voor "onkruid", en dus lastig en ongewenst. De tweede kanji (ta) betekent "veel" of "talrijk". De combinatie van de twee omvat dan "veel vuil" als in hoeveelheid, alsook in de zin van veel soorten vuil."

8)7

http://mediawiki.arts.kul...edenisjapan/index.php/Eta

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 15:22
Ik denk als de servers van Volvo offline zijn het weinig zin heeft om een reboot te doen. Ik had laatst ook even geen verbinding, maar dat loste zich vanzelf op. Auto deed het verder ook prima. Ik kan ook altijd mijn telefoon via Carplay aansluiten, heb zelf een stikje met audio bestanden, dus ook altijd muziek bij de hand.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik, na bijna 1000km, nog steeds met een enorme glimlach achter het stuur zit. Stil, snel en comfortabel. Kortom, ik ben heel erg tevreden over deze aankoop :)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
rajackar schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Ja, ik reageerde ook op het offline zijn. Was misschien niet duidelijk.
Ik dacht dat het bij mij lag maar het lijkt dus eerder iets bij Volvo te zijn.
En ik zat er ook naast. Ook in HA werkt het niet. Het knopje gaat wel om maar de auto doet niets. Is op zich ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ArnoudN schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

En ik zat er ook naast. Ook in HA werkt het niet. Het knopje gaat wel om maar de auto doet niets. Is op zich ook wel logisch.
Als ik zo alle reacties lees, lijkt het een bepaald groepje dat overlast heeft.
Even afkloppen natuurlijk (klop klop), maar hier de hele dag geen last, sterker, de app lijkt vlotter te laden en reageren.
Ik heb sterk het gevoel dat het ingedeeld is op groepen per server, en dat 1 van die servers last heeft en daar zitten een aantal autos op, andere autos hebben een andere server en geen last.
Datzelfde verklaart wellicht meteen ook waarom bij een OTA update de ene wel en de ander nog geen update ziet op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Inderdaad, hier ook problemen. Vandaag 400km gereden, moest laden + preconditioneren. Is na 3 reboots gelukt met 3G. Gelukkig vanmorgen heel vroeg een playlistje aangezet en niet meer aangeraakt. Nummers wel drie keer gehoord maar toe maar.

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
ron65 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Even afkloppen natuurlijk (klop klop), maar hier de hele dag geen last, sterker, de app lijkt vlotter te laden en reageren.
Ik heb sterk het gevoel dat het ingedeeld is op groepen per server, en dat 1 van die servers last heeft en daar zitten een aantal autos op, andere autos hebben een andere server en geen last.
Datzelfde verklaart wellicht meteen ook waarom bij een OTA update de ene wel en de ander nog geen update ziet op 1 dag.
Geen verstand van gelukkig, maar klinkt logisch

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ron65 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Dat lijkt mee een hele vreemde manier om zoiets in te richten. Al wil dat niet zeggen dat het niet zo is. Helaas zie je wel vaker vreemde dingen.
Maar het lijkt idd niet alle users te raken.
Ik hoop wel dat het snel opgelost is. 3 dagen een storing hebben voor een groep users is wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat wil voor mij vooral zeggen dat ze de load balance of evt 2de server niet of slecht ingericht hebben. Een auto die bijna leeft van data moet altijd online zijn, een keer een uitzondering daar natuurlijk. Maar wat er de afgelopen 3 jaar is gebeurt en zeker niet alleen met mij... daar klopt werkelijk geen snars van en het lijkt mij dat Volvo het allemaal vreselijk onderschat heeft.

In dat kader ben ik ook heel benieuwd naar de leasons learned als straks over een paar maand de EX30 op de weg komt en net als onze wagen ook enorm afhankelijk is van data.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 25-10-2023 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
rajackar schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Dat lijkt mee een hele vreemde manier om zoiets in te richten. Al wil dat niet zeggen dat het niet zo is. Helaas zie je wel vaker vreemde dingen.
Ik hoop wel dat het snel opgelost is. 3 dagen een storing hebben voor een groep users is wel erg lang.
Hier werkt alles inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ArnoudN schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Hier werkt alles inmiddels weer.
Ik zie mijn auto weer online in de app. Hopelijk blijft het nu zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:16:
Dat wil voor mij vooral zeggen dat ze de load balance of evt 2de server niet of slecht ingericht hebben. Een auto die bijna leeft van data moet altijd online zijn, een keer een uitzondering daar natuurlijk. Maar wat er de afgelopen 3 jaar is gebeurt en zeker niet alleen met mij... daar klopt werkelijk geen snars van en het lijkt mij dat Volvo het allemaal vreselijk onderschat heeft.

In dat kader ben ik ook heel benieuwd naar de leasons learned als straks over een paar maand de EX30 op de weg komt en net als onze wagen ook enorm afhankelijk is van data.
Ik heb in die bijna 3 jaar alles opgeteld hooguit een halfuur geen internet gehad. Dat is een uptime van nagenoeg 100%. Kan ik echt niet over klagen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:16:

Ik vrees dat je aardig gelijk hebt, het is gewoon raar dat nu een groep mensen de hele dag gedoe heeft, terwijl vorig jaar net nadat ik mijn wagen nieuw had, juist die mensen geen connectie problemen hadden maar weer anderen waaronder ikzelf juist wel.

Bottom line is wat jij al zegt: een auto die leeft op connectie, moet altijd online kunnen zijn. En dat is regelmatig dus niet het geval bij Volvo.
Al heb ik ook geluiden opgevangen van andere merken (collega's die daarin rijden) dat ook daat de connectie niet altijd goed werkt. BMW, Volkswagen, iemand met een EV6 en (sorry voor het vloeken) mensen met een renault, om er een aantal te noemen die ik afgelopen 2 maanden heb gehoord over slecht connectie krijgen onderweg. Tesla rijders daartegen hoor je nooit hierover. Maar ja, mag ook wel als compensatie voor dat oerlelijke interieur :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

rajackar schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Sja, vreemde manier of niet, de feiten zijn er dat als er problemen zijn met de verbinding of ota's, dat die op een groep autos wel en andere autos niet spelen. Het is nooit alles werkt of alles is in storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ron65 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Sja, vreemde manier of niet, de feiten zijn er dat als er problemen zijn met de verbinding of ota's, dat die op een groep autos wel en andere autos niet spelen. Het is nooit alles werkt of alles is in storing...
Tja, dat ik het vreemd vind wil niet zeggen dat het niet waar kan zijn.
Ik heb best veel rare dingen in productie zien draaien.
Maar ik ben het met jullie eens dat het eigenlijk niet zou moeten gebeuren.
Daarnaast vraag ik me serieus af waarom de Volvo servers online moeten zijn als ik via een T-Mobile sim kaart internet wil afnemen.
Ik snap dat Volvo dat graag wil maar vanuit een technisch perspectief is dat natuurlijk niet nodig.
Je zou het systeem zo kunnen bouwen dat het ook functioneert als de data honger van Volvo even niet gestilt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Laatst online: 23:42
Vanavond reed ik naar huis en viel me ineens op dat de sos-knop rood aan het knipperen was. Na een tijdje was het over en was de knop weer gewoon wit verlicht.
Hebben anderen dit ook wel eens gehad en heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
YvoK schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:49:
Vanavond reed ik naar huis en viel me ineens op dat de sos-knop rood aan het knipperen was. Na een tijdje was het over en was de knop weer gewoon wit verlicht.
Hebben anderen dit ook wel eens gehad en heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Probleem met internet verbinding. Veel van de XC40 en Polestars kampen daar vandaag mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ophidian schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:55:
[...]

Probleem met internet verbinding. Veel van de XC40 en Polestars kampen daar vandaag mee ;)
Ook V60's en andere Volvos net AAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ben eigenlijk wel benieuwd of het wel werkt met een eigen simkaart. Hier nog steeds offline overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door Ophidian op 25-10-2023 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:37
Ophidian schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:41:
Ben eigenlijk wel benieuwd of het wel werkt met een eigen simkaart. Hier nog steeds offline overigens.
En dan ben ik benieuwd naar waar die simkaart zit.

Vandaag ook de hele dag offline geweest. Niet handig als je dus met vakantie bent en juist de navigatie nodig bent om dingen te vinden.. dat werd nu ouderwets maps via CarPlay.

We maken voor dat internet online gebruik van T-Mobile Hotspot drive, dat lijkt in Duitsland uit te komen. (IP check gedaan via Vivaldi Browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
nautaonline schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:58:
[...]

En dan ben ik benieuwd naar waar die simkaart zit.

Vandaag ook de hele dag offline geweest. Niet handig als je dus met vakantie bent en juist de navigatie nodig bent om dingen te vinden.. dat werd nu ouderwets maps via CarPlay.

We maken voor dat internet online gebruik van T-Mobile Hotspot drive, dat lijkt in Duitsland uit te komen. (IP check gedaan via Vivaldi Browser)
In de achterbak
https://www.volvocars.com...49d91cba9c0a801512d735001

En opeens is de auto weer zichtbaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Ophidian schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:00:
[...]

In de achterbak
https://www.volvocars.com...49d91cba9c0a801512d735001

En opeens is de auto weer zichtbaar in de app.
Thanks! Morgen eens kijken ☺️.

Hier ook weer signaal op de app 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
Voor degene die het nog niet wisten, je kan ook internet van je telefoon gebruiken via bluetooth. Dus naast het icoontje bellen en media zie je een bt icoontje. Dan heb je in ieder geval wel internet in je auto. Werkt niet met CarPlay. Dan moet je een 2e telefoon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
RigolleM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Hier ook, maar toch viel het mij op dat de locatie niet werd geupdate. Boven de batterijpercentage (en onder de jaar/model) staat bij Android het adres en de temp, maar het adres was nog altijd mijn thuisadres, terwijl ik op het werk was, en neen ik was niet aan het thuiswerken :) Als ik naar het tabblad locatie ga, dan staat de auto nog altijd op het thuisadres, een refresh helpt niet. Bij iOS heb ik geen adres of temperatuur, maar is de locatie wel juist in het tabblad 'locatie'.
Ff mezelf quoten, ik heb een SIM kaart in mijn Android gestoken en nu is de locatie op beide pagina's correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:38
rajackar schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:46:
[...]
Daarnaast vraag ik me serieus af waarom de Volvo servers online moeten zijn als ik via een T-Mobile sim kaart internet wil afnemen.
Ik snap dat Volvo dat graag wil maar vanuit een technisch perspectief is dat natuurlijk niet nodig.
Ik ken de oplossing hier niet dus kan alleen maar gissen, maar mijn gok is dat dit een machine2machine oplossing is. Daar zijn contracten vaak zo in gericht de partner (in dit geval Volvo) zelf kan autoriseren wie we/niet op het netwerk kan. En dan betalen ze mogelijk naar gebruik van het aantal simmetjes wat ze zelf activeren. Als dan de autorisatieserver die dan niet bij de telco maar bij de m2m partner staat eruit ligt komt dan de verbinding niet tot stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lijkt me toch duidelijk dat er meerdere servers zijn waarover onze connecties lopen en dat het totaal geen stabiele omgeving is daar bij Volvo. Ik had gisteren geen enkel probleem met de connectie van de wagen of de Volvo app. Vanmorgen kreeg ik in de app het juiste batterijpercentage maar geen locatie of buitentemperatuur te zien (Android). Intussen komen die zaken er wel weer door.

Sinds de herinstallatie van de app loopt het in elk geval een pak beter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:12:
Lijkt me toch duidelijk dat er meerdere servers zijn waarover onze connecties lopen en dat het totaal geen stabiele omgeving is daar bij Volvo. Ik had gisteren geen enkel probleem met de connectie van de wagen of de Volvo app. Vanmorgen kreeg ik in de app het juiste batterijpercentage maar geen locatie of buitentemperatuur te zien (Android). Intussen komen die zaken er wel weer door.

Sinds de herinstallatie van de app loopt het in elk geval een pak beter bij mij.
Had ik ook even, geen locatie en temperatuur, ook inmiddels weer in beeld.
Ik krijg echt steeds meer het gevoel dat gebruikers van de app in clusters zijn opgesplitst en dat de problemen steeds een of meerdere clusters in totaliteit treffen.
Dat is bijna de enige verklaring voor het feit dat jij gisteren net zoals ikzelf en nog vele anderen géén problemen hadden waar anderen die massaal wel hadden. Andere voorkomende gevallen is het weer andersom gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Even over de software problemen die ik hier lees en andere kleine nukken.

Zit er gevoelsmatig verschil tussen de 2022 en het 2024 model C40? Ik krijg dus in december een ‘24 extended range ultimate. En ik vind de software moet gewoon in de basis in orde zijn.

Heb hiervoor een 2018 xc gereden en daar was ik super tevreden over het multimedia systeem.

Terwijl ik nu lees dat google maps wel eens blijft hangen etc. Ik wil pertinent niet terug moeten vallen op apple carplay. Het infotainment systeem van Volvo werkte gewoon heel erg goed.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
loewie1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:22:

Zit er gevoelsmatig verschil tussen de 2022 en het 2024 model C40? Ik krijg dus in december een ‘24 extended range ultimate. En ik vind de software moet gewoon in de basis in orde zijn.

Heb hiervoor een 2018 xc gereden en daar was ik super tevreden over het multimedia systeem.

Terwijl ik nu lees dat google maps wel eens blijft hangen etc. Ik wil pertinent niet terug moeten vallen op apple carplay. Het infotainment systeem van Volvo werkte gewoon heel erg goed.
Valt allemaal erg mee. Je leest natuurlijk alleen als er issues zijn. Ik heb pas 1 keer geen internet gehad (en dat samen met veel anderen). Een keer geen geluid wat na een restart over is. Voor de rest geen problemen.

Onze Corsa EV hebben we veel meer gedoe mee gehad, ik ben uiterst tevreden over het systeem in de Volvo :) Als de MyOpel app was zoals die van de Volvo, zou ik heel gelukkig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Had ik ook even, geen locatie en temperatuur, ook inmiddels weer in beeld.
Ik krijg echt steeds meer het gevoel dat gebruikers van de app in clusters zijn opgesplitst en dat de problemen steeds een of meerdere clusters in totaliteit treffen.
Dat is bijna de enige verklaring voor het feit dat jij gisteren net zoals ikzelf en nog vele anderen géén problemen hadden waar anderen die massaal wel hadden. Andere voorkomende gevallen is het weer andersom gebleken.
Wat ik gisteren ook had toen ik thuis in de zetel zat en de auto al enkele uren op de oprit stond, was de melding dat de auto in gebruik was. Dat lees ik hier de laatste tijd ook steeds meer en meer. Ik vermoed dat dat een gevolg is van het niet kunnen updaten van de gegevens waardoor je 'oude' data krijgt en de app denkt dat de auto nog in gebruik is.

Ik ben intussen al een uur op het werk en de app geeft nog steeds mijn thuisadres als locatie voor de auto, ook na ze te killen en te herstarten 8)7 .

Ik zou zeggen laat massaal een 1-ster review achter op Google Play als je ook zoveel problemen ervaart met de app in de hoop dat ze er eindelijk eens werk van maken bij Volvo. De reviews worden wel degelijk gelezen want ik kreeg vrij snel reactie van Volvo. Dikwijls is het nodig om een hoop klachten te kunnen voorleggen zodat ze het kunnen escaleren om er wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Kammika schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Ik ken de oplossing hier niet dus kan alleen maar gissen, maar mijn gok is dat dit een machine2machine oplossing is. Daar zijn contracten vaak zo in gericht de partner (in dit geval Volvo) zelf kan autoriseren wie we/niet op het netwerk kan. En dan betalen ze mogelijk naar gebruik van het aantal simmetjes wat ze zelf activeren. Als dan de autorisatieserver die dan niet bij de telco maar bij de m2m partner staat eruit ligt komt dan de verbinding niet tot stand
Dat klinkt logisch ja.

Nog iets anders, werkt bij jullie de YouTube app om?
Ik krijg alleen maar een groen, garbled scherm als ik een video start.

[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 26-10-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:18
rajackar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Nog iets anders, werkt bij jullie de YouTube app om?
Ik krijg alleen maar een groen, garbled scherm als ik een video start.
Heb ik ook alleen bij vergroten scherm naar full screen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Na de problemen van afgelopen dagen is de boel weer online, super stabiel en rete snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Babtvt schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Haha jazeker, hij was zomaar ineens verschenen en ook weer even zo snel verdwenen die balk. Dit is stukken beter zo :)
Alleen die kleine knopjes links bovenin blijf ik niks vinden, heb hier meer moeite mee dan de vorige positie.
Ik merk dat ik nu juist vaker stemcommando gebruik i.p.v. die kleine knopjes.
Ik heb ook het gevoel dat de detaillering van Maps op het midden display wat verbeterd is, met name in ‘satellite view’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:40:
[...]
Wat ik gisteren ook had toen ik thuis in de zetel zat en de auto al enkele uren op de oprit stond, was de melding dat de auto in gebruik was. Dat lees ik hier de laatste tijd ook steeds meer en meer. Ik vermoed dat dat een gevolg is van het niet kunnen updaten van de gegevens waardoor je 'oude' data krijgt en de app denkt dat de auto nog in gebruik is.

Ik ben intussen al een uur op het werk en de app geeft nog steeds mijn thuisadres als locatie voor de auto, ook na ze te killen en te herstarten 8)7 .

Ik zou zeggen laat massaal een 1-ster review achter op Google Play als je ook zoveel problemen ervaart met de app in de hoop dat ze er eindelijk eens werk van maken bij Volvo. De reviews worden wel degelijk gelezen want ik kreeg vrij snel reactie van Volvo. Dikwijls is het nodig om een hoop klachten te kunnen voorleggen zodat ze het kunnen escaleren om er wat aan te doen.
Oh die 1 ster is er al lang hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
RigolleM schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

Ff mezelf quoten, ik heb een SIM kaart in mijn Android gestoken en nu is de locatie op beide pagina's correct.
Blijkt dus ook een issue geweest zijn, enkel op Android, want nu terug thuis en locatie is correct op beide pagina's, terug zonder SIM kaart. Geen issues op iOS gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:40
loewie1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:22:

Ik vind de software kant van mijn Volvo XC40 van begin 2023 heel erg tegenvallen.
Zelfde problemen als de rest gisteren met connectivity, SOS lamp die ging knipperen tijdens het rijden.
Ik kon gister de laadtijden niet aanpassen.
Maar ook op de gewone dagen zijn er toch wel relatief veel issues, bij mijn auto wat voorbeelden van de afgelopen paar maanden, waarvan de meeste meerdere malen zijn voorgekomen.
De trekhaak die niet uittklapte na een softwareupdate,
de knipperlichten geven soms geen geluid in de auto,
Acteruitrij piepgeluid dat helemaal van slag is,
Muziek wil niet spelen via BT of Carplay,
Alles is via reset te herstellen maar dit zou toch niet zo vaak voor moeten komen m.i.
De ergste wat mij betreft; de achteruitrijcamera die af en toe hapert, dan valt die dus tijdens het achteruitrijden 2 a 3 keer terug naar zwart beeld, ronduit belachtelijk!

De rest is hardware maar eigenlijk net zo belabberd als de Volvo software:
Bij 6000 km hebben ze de (top)voorveringslagers vervangen ivm klapperen, en nu 6000km verder klapperen ze weer, het stuur kraakt bij het draaien, is ook al vervangen maar kraakt weer als een oude fiets.
Ik ben er nu al zo vaak mee teruggeweest dat ik het gewoon maar laat, we zullen er maar aan wennen.

Voor mij was dit in elk geval mijn laaste Volvo, pas 12000km en deze is prive gekocht dus doet het nog wat extra zeer..
En ik zal hem ook niemand adviseren als ze mijn advies vragen.
/rant :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Internet is terug, alleen 3G, geen LTE. App is wel supersnel opeens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Lempke schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Ik vind de software kant van mijn Volvo XC40 van begin 2023 heel erg tegenvallen.
Zelfde problemen als de rest gisteren met connectivity, SOS lamp die ging knipperen tijdens het rijden.
Ik kon gister de laadtijden niet aanpassen.
Maar ook op de gewone dagen zijn er toch wel relatief veel issues, bij mijn auto wat voorbeelden van de afgelopen paar maanden, waarvan de meeste meerdere malen zijn voorgekomen.
De trekhaak die niet uittklapte na een softwareupdate,
de knipperlichten geven soms geen geluid in de auto,
Acteruitrij piepgeluid dat helemaal van slag is,
Muziek wil niet spelen via BT of Carplay,
Alles is via reset te herstellen maar dit zou toch niet zo vaak voor moeten komen m.i.
De ergste wat mij betreft; de achteruitrijcamera die af en toe hapert, dan valt die dus tijdens het achteruitrijden 2 a 3 keer terug naar zwart beeld, ronduit belachtelijk!

De rest is hardware maar eigenlijk net zo belabberd als de Volvo software:
Bij 6000 km hebben ze de (top)voorveringslagers vervangen ivm klapperen, en nu 6000km verder klapperen ze weer, het stuur kraakt bij het draaien, is ook al vervangen maar kraakt weer als een oude fiets.
Ik ben er nu al zo vaak mee teruggeweest dat ik het gewoon maar laat, we zullen er maar aan wennen.

Voor mij was dit in elk geval mijn laaste Volvo, pas 12000km en deze is prive gekocht dus doet het nog wat extra zeer..
En ik zal hem ook niemand adviseren als ze mijn advies vragen.
/rant :O
Helemaal mee eens. Nu 80.000 km en elke week is er wel iets niet goed met de multimedia. Gisteren dus geen internet en vandaag weer eens geen geluid. Zomaar tijdens het rijden ineens stilte.
AAOS is heel beperkt en zeer instabiel. Als Volvo vasthoudt aan dit systeem is dit mijn laatste Volvo (en ik heb er al veel naar volle tevredenheid gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystal White
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 09:34

Crystal White

P8 21” model “23

Internet is terug, alleen 3G, geen LTE. App is wel supersnel opeens.

Bij mij ook
Na resetten van tacm via voor verwarmingsknop wel weer 4g ( lte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
Vanmorgen 3G ipv LTE, maar niks werkte nog. Vanmiddag om 16:30 ook alleen 3G, Spotify werkte, Google Maps werkte niet naar behoren: locatie zoeken ging wel, maar route kon niet berekend worden.
Daarop maar eens contact opgenomen met Volvo hulplijn en Volvo dealer. Volvo hulplijn wist van niks; en vond dat ik alleen met pech mocht bellen. De handleiding zegt toch echt wat anders. Advies Volvo dealer bellen.

Dat daarna dus maar gedaan. Die wist te melden dat er landelijk een internet storing was. Oplossing was nog niet in zicht.
Na een tussenstop rond 17:00 deed Google Maps het ook weer, nog steeds op 3G.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV7D4zj3thrhE7YNUDk3Ghag2Bw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/775EzwKARnKJbSRHZy90I3xC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piBKj3ZjRcM6beA_DHuMpZmZA9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlxNiiaSpD881qrDWAm9mMiM.jpg?f=fotoalbum_tile

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Maar zit er een sim in de auto dan? In mijn 2018 xc49 was ik gewend te tetheren/hotspotten vanaf mijn telefoon.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
loewie1984 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:42:
Maar zit er een sim in de auto dan? In mijn 2018 xc49 was ik gewend te tetheren/hotspotten vanaf mijn telefoon.
Ja, de auto heeft zijn eigen Sim ( met 4 jaar gratis data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Bij mijn MY24 XC40 BEV zit daar niks meer. Wel vond ik bij de lampjes voorin een SIMslot, alleen even geen kaart bij de hand om te proberen.

Lijkt wel of er een eSIM in de auto verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
nautaonline schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:20:
[...]

Bij mijn MY24 XC40 BEV zit daar niks meer. Wel vond ik bij de lampjes voorin een SIMslot, alleen even geen kaart bij de hand om te proberen.

Lijkt wel of er een eSIM in de auto verwerkt zit.
Bij de XC40 ICE zit de SIM inderdaad achteraan, heb bij mijn vorige wagen nog een SIM kaart geplaatst daar. Bij de XC40 EV (geen idee hoe het zit bij Plugin Hybrid) is het wellicht een eSIM. Niks gevonden over de XC40 maar op PS2 fora wordt dit wel bevestigd, en daar de (X)C40 zo dicht bij de PS2 aanleunt zal dit ook wel het geval zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door RigolleM op 27-10-2023 07:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mga1600
Heel wat anders.Lang verwacht maar toch gekomen: ik ben vanochtend door de dealer gebeld voor een afspraak (over een dag of 10) voor de modificatie m.b.t. het bekende trilprobleem. Er wordt dan een o.a. een stuurdemper gemonteerd (de airbag module wordt dan vervangen door een ander ding waar die demper aan zit) maar daarnaast worden ook nog wat andere zaken gechecked en uitgevoerd. Details hoor ik nog.

Mijn auto is de eerste die de dealer op dit punt onder handen gaat nemen. Ben erg benieuwd naar her resultaat (de dealer ook trouwens….)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:31:
Heel wat anders.Lang verwacht maar toch gekomen: ik ben vanochtend door de dealer gebeld voor een afspraak (over een dag of 10) voor de modificatie m.b.t. het bekende trilprobleem. Er wordt dan een o.a. een stuurdemper gemonteerd (de airbag module wordt dan vervangen door een ander ding waar die demper aan zit) maar daarnaast worden ook nog wat andere zaken gechecked en uitgevoerd. Details hoor ik nog.

Mijn auto is de eerste die de dealer op dit punt onder handen gaat nemen. Ben erg benieuwd naar her resultaat (de dealer ook trouwens….)
Spannend en heel benieuwd of het nu eindelijk opgelost raakt. Ik stoor me er zelf niet al te veel aan maar dat komt ook vooral omdat we in België nog 120 km/u mogen op de snelweg. Ga m'n auto sowieso wel aanmelden als er eindelijk een fix is want bij het optrekken merk ik het toch altijd tussen de 50-60 km/u en 105-115 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:09
In mijn MY24 heb ik het *soms* tijdens het optrekken rond 50-70 km/u, maar eigenlijk alleen bij vol optrekken. Verder niet, zeker niet rond 100 km/u etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 07:50
Oei toch ook bij de MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt

Mooi meer mensen die dus deze tijdelijke oplossing krijgen aangeboden :) (Zie mijn post van 24 oktober)
Mijn auto is volgende week aan de beurt hiervoor, eerst gaan ze nogmaals balanceren en vervolgens stuur airbag vervangen.

Let op, er is heel duidelijk aangegeven dat dit niet de definitieve oplossing is maar een tijdelijke oplossing.
De definitieve oplossing volgt later dit kwartaal.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Babtvt schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:16:
Update trilling

Ik heb gevraagd naar wanneer in Q4 de oplossing beschikbaar komt, hieronder de reactie:

Verwachting is dat deze in het 4e kwartaal van dit jaar nog beschikbaar komt.
We hebben diverse klanten rijden met deze klacht en helaas zit er niet heel veel anders op als wachten.

Wel is er inmiddels een heel kleine update. We mogen bij deze wagen nogmaals alle vier de banden uitbalanceren. Als deze waardes goed zijn kunnen we overgaan tot vervangen van de bestuurdersairbag. Dit is slechts een tijdelijke oplossing waarvan we niet kunnen aangeven dat dit het probleem gaat wegnemen.

Je wordt gebeld om een afspraak in te plannen.
Zie hier, inmiddels is de afspraak dus gepland voor volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hier ook alleen maar 3g en niet echt snel.
Sinds een tijdje houdt mijn plug in hybrid ook geen rekening meer met de afstand voor het gebruik van benzine of elektra. Had altijd een tekentje bij de charge indicator staan als ik een bestemming in had gevoerd. maar die is weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9amnIZx2ksa_q9XoYA78U6hy_kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjZlSS8YOGomGPMcjJaBAkwP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 21-09 10:41
Wacht eens, was het andere keren ook niet zo dat wanneer er veel problemen waren met de verbinding we in de komende dagen een OTA software update kregen?

Versie 2.12 is 16 oktober beschikbaar gekomen in de werkplaats en zou binnen 2-3 weken via OTA beschikbaar zijn, daar zijn we al bijna...

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

nujtrug schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:14:
Wacht eens, was het andere keren ook niet zo dat wanneer er veel problemen waren met de verbinding we in de komende dagen een OTA software update kregen?

Versie 2.12 is 16 oktober beschikbaar gekomen in de werkplaats en zou binnen 2-3 weken via OTA beschikbaar zijn, daar zijn we al bijna...
In de app staat 2.12 ook idd. Maar ik zou er niet veel van verwachten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOUryZ8V-95xcuFMIgi9hkPAMjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAyustrZnBKgAmYdlUJO9KNl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibelius
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 18:36
Babtvt schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Mooi meer mensen die dus deze tijdelijke oplossing krijgen aangeboden :) (Zie mijn post van 24 oktober)
Mijn auto is volgende week aan de beurt hiervoor, eerst gaan ze nogmaals balanceren en vervolgens stuur airbag vervangen.

Let op, er is heel duidelijk aangegeven dat dit niet de definitieve oplossing is maar een tijdelijke oplossing.
De definitieve oplossing volgt later dit kwartaal.
Ook hier gebeld door de dealer en een afspraak staan over 2 weken. En erg benieuwd of dit gaat helpen. Vingers crossed. En zo ja? Dan vier ik het met slingers en gebak. En trakteer ik iedereen hier op een virtueel gebakje.

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
xandje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:18:
In mijn MY24 heb ik het *soms* tijdens het optrekken rond 50-70 km/u, maar eigenlijk alleen bij vol optrekken. Verder niet, zeker niet rond 100 km/u etc...
Volgens mij is dat wat anders: ik heb laatst een keertje in een my24 gereden (RWD) en had toen het gevoel dat de aandrijving bij snel optrekken een beetje onrustig werd. Het gevoel dat de wielen het vermogen niet lekker kwijt konden. Dat heb ik met mijn my23 Twin nooit en te nimmer, zelfs niet op natte wegen. De stuurtrilling (van eerdere modeljaren) is alleen bij bepaalde (constante) snelheden voelbaar, meestal rond de 100kmh. Snel of langzaam optrekken heeft daar verder geen invloed op, maar bij zwaarder belasten (bijvoorbeeld bij het tegen een helling rijden op) wordt het wat erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Volgens mij is dat wat anders: ik heb laatst een keertje in een my24 gereden (RWD) en had toen het gevoel dat de aandrijving bij snel optrekken een beetje onrustig werd. Het gevoel dat de wielen het vermogen niet lekker kwijt konden. Dat heb ik met mijn my23 Twin nooit en te nimmer, zelfs niet op natte wegen. De stuurtrilling (van eerdere modeljaren) is alleen bij bepaalde (constante) snelheden voelbaar, meestal rond de 100kmh. Snel of langzaam optrekken heeft daar verder geen invloed op, maar bij zwaarder belasten (bijvoorbeeld bij het tegen een helling rijden op) wordt het wat erger.
Dat spreek ik toch tegen dan want ik ervaar diezelfde stuurtrilling die ik heb bij 105-115 km/u ook tussen de 50-60 km/u als ik snel optrek, meestal dus enkel bij de oprit van een snelweg want anders trek ik op die lage snelheid eigenlijk nooit snel genoeg op. Dat is bij een XC40 SM MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-09 20:32
Mijn dealer vertelde me ongeveer een half jaar geleden dat ze info hadden dat vanaf medio oktober iets op de planning stond vanuit Volvo om het getril op te lossen. Mooi om te zien dat dit dus ook daadwerkelijk in gang is gezet.

Ik weet dat ik hier volgens mij ook al een paar keer heb gelezen dat bij wat vlotter optrekken vanaf stilstand of lagere snelheden met de (X)C40 er wat geratel vanaf de achteras lijkt te komen. Dit heb ik nu ook sinds een aantal weken. Iemand hier waarbij dit ook aan de hand was en waar het geluid/probleem ondertussen is opgelost?

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Ik weet het niet, ik ervaar het soms ook bij optrekken, kort, maar merkbaar aanwezig. Andere momenten helemaal niet.
Ook bij constante snelheid rond 100 - 110 is het aanwezig en ook hier soms wel, soms nauwelijks en soms niet.
Maar als het er is bij 100-110, dan wordt je er na een poosje wel zat van en gaat bij mij de ACC op 98, dan is het weg terwijl bij ACC op 100 het al merkbaar aanwezig is dan.

En inderdaad, bij zwaarder belasten neemt het wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:32
ron65 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Ik weet het niet, ik ervaar het soms ook bij optrekken, kort, maar merkbaar aanwezig. Andere momenten helemaal niet.
Ook bij constante snelheid rond 100 - 110 is het aanwezig en ook hier soms wel, soms nauwelijks en soms niet.
Maar als het er is bij 100-110, dan wordt je er na een poosje wel zat van en gaat bij mij de ACC op 98, dan is het weg terwijl bij ACC op 100 het al merkbaar aanwezig is dan.

En inderdaad, bij zwaarder belasten neemt het wat toe.
Bij mij exact precies zo! Over het algemeen nauwelijks, maar lijkt erger te worden bij zwaarder belasten, tegenwind e.d.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian

Welke dealer heb je? Mijn dealer weet nog van niks namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09 15:31
Laat je dealer dan even Technisch Journaal 36424 lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Welke dealer heb je? Mijn dealer weet nog van niks namelijk.
TVK Alkmaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Hennn schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:25:
Laat je dealer dan even Technisch Journaal 36424 lezen
Dank! Lekker bijdehand doorgezet naar de dealer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 15:22
xandje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:18:
Ik meen ook af en toe een trilling te voelen, echter niet in het stuur. Komt achter ergens weg... Ik ga nog eens goed kijken of ik dat ook op die manier heb als jij omschrijft.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
tdkvolvo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Maar Android heeft wel temperatuur aanduiding. En Apple niet.
Heeft Android blijkbaar toch een streepje voor. 😇
Update in de iPhone app, onder auto-tab nu 3 menus: rijlogboek, statistieken, autosoftware.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsM03My7VzgmaKaWoinVEA-Ya-M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c8Xsz2KGii2xA2myr2Zc8hhg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
DrBOB101 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:26:
[...]
Update in de iPhone app, onder auto-tab nu 3 menus: rijlogboek, statistieken, autosoftware.
Oud nieuws... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 27-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Gemist - schijnbaar mijn app vandaag pas geupdate. Plaatje is nieuw dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DrBOB101 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:26:
[...]

[Afbeelding]
Hee wat gaaf, nu hopen dat ze het ook voor het eigen systeem snel in de app uitrollen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ron65 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Hee wat gaaf, nu hopen dat ze het ook voor het eigen systeem snel in de app uitrollen :-)
Edit: ze hebben me gehoord, 5 minuten na vorig bericht begon de app ineens te updaten.
Hier nu ook de stats erbij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik controleer regelmatig even in de AppStore om te zien of er een update van de Volvo app is en werk ‘m dan handmatig bij. Deze nieuwe versie met die extra gegevens stond daar al een week in, terwijl in de oude versie van de app zelf ‘u bent bijgewerkt’ staat. Automatisch updaten loopt kennelijk flink achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Even een vraag over 1-pedal gas geven/remmen vs. adaptive cruise control, wanneer je ACC aan hebt, wordt er dan ook regeneratief geremd als je bijv. tot stilstand komt achter een auto?

Ik heb altijd veel gebruik gemaakt van ACC in mijn 2018 XC40 en ben niet van plan anders te doen in onze nog te verwachten C40. Maar als ACC niets doet met regeneratief remmen dan moet ik toch weer mijn voet op het pedaal houden en dat is nou net wat ik niet wil.

Het liefst zet ik de snelheid met ACC en laat de auto zelf de snelheid bepalen. Ik vertrouwde er blind op in de XC40.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:41
loewie1984 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:21:
Even een vraag over 1-pedal gas geven/remmen vs. adaptive cruise control, wanneer je ACC aan hebt, wordt er dan ook regeneratief geremd als je bijv. tot stilstand komt achter een auto?

Ik heb altijd veel gebruik gemaakt van ACC in mijn 2018 XC40 en ben niet van plan anders te doen in onze nog te verwachten C40. Maar als ACC niets doet met regeneratief remmen dan moet ik toch weer mijn voet op het pedaal houden en dat is nou net wat ik niet wil.

Het liefst zet ik de snelheid met ACC en laat de auto zelf de snelheid bepalen. Ik vertrouwde er blind op in de XC40.
Ja, mits de SoC laag genoeg is. Een volle batterij kan niet voller.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
loewie1984 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:21:
Het remmen gebeurt altijd regeneratief, gelijk in welke 'mode' de auto wordt gebruikt. Enkel indien harder remmen nodig is dan wat regeneratief mogelijk is, wordt bijgeremd met de remschijven.
Pagina: 1 ... 203 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"