Ik heb juist weer indicatie dat het niets uitmaakt, ik zit op android op 2 totaal verschillende toestellen met twee verschillende providers (werk en prive gescheiden).
Ik merkte een poosje zelfs tussen de beide apps realtime verschillen terwijl het over 1 wagen gaat.
Op dit moment is het juist weer stabiel, op android.
Als je de app opent op betde GSM tegelijk, zijn ze vrijwel evensnel geladen en geven direct de actuele gegevens aan.
Dus op IOS stabiel, maar ook op android.
Een week of twee terug was het anders, toen kwam het batterij percentage niet goed door. En op dat moment zag ik op de ene GSM bijvoorbeeld 80% tegelijk dat de ander 55% aangaf.
Beide gelijktijdig verversen resulteerde dan zelfs wel eens in dat die van 80% ineens 60% aangaf en die van 55% juits 80%. Die 80% bleek wel het juiste getal.
Maar ook als de app twee streepjes aangaf voor de accu, kon je op datzelfde moment wel de actuele staat van deuren en sloten zien (getest met de GSM in de hand), de auto ontsluiten of sluiten, de preconditioning aan/uit zetten. Maar het batterijpercentage bleef dan toch leeg.
Daarom denk ik dat het probleem niet zozeer in de app zit (sommige dingen uiteraard wel) maar meer de server van Volvo, danwel de verbinding tussen auto en de server.
Het enorme verschil in stabiliteit tussen IOS en Android wijt ik aan de voorliefde die de makers hebebn voor IOS, het gaat verdikkeme om een android systeem, maar de IOS app loopt altijd weken voor op android in ontwikkeling. Kennelijk heeft de bouwer van de app ook zo'n apple voorliefde en geld teveel :-)