Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:43
goetfoud schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:49:
Een doek of geen doek?
Dat daar waarde aan wordt gehecht....
Zou nog fijner zijn er een lolly bij te krijgen😉
Maar goed, ieder zijn/haar eigen ding.
Doet me denken aan het feit dat ik de factuur zag van mijn Mercedes die de lease-maatschappij bestelde. Stond gewoon een bedrag van 1300 euro op : aflevering wagen.

Ja daarvoor mag er al eens een koffie aangeboden worden + een doek op de auto liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Het verbruik per 100km staat in kWh aangegeven. Moet dit niet kW per 100km zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Bartelomeus schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:55:
Heel vreemd, vanmorgen liep ik naar de auto. Stond de achterklep open, terwijl de auto gewoon op slot stond. Ik weet bijna zeker dat ik de auto gisteren geheel heb afgesloten. Iemand ook al eens bij de hand gehad?
Ja, één keer gehad, sleutel zat in mijn broekzak en klem tussen de huissleutels waardoor de knop van de achterklep ingedrukt was geweest. Sindsdien de sleutel nooit meer zo in de broekzak gehouden, probleem opgelost.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:23
Henk Pi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:14:
Het verbruik per 100km staat in kWh aangegeven. Moet dit niet kW per 100km zijn?
Nee, kW is een eenheid van vermogen. KWh is een eenheid van een hoeveelheid energie.

Dus als je aan het laden bent, doe je dat met een vermogen van bv. 11 kW, als je een uur aan de lader hebt gestaan heb je ongeveer 11kWh in je batterij gestoken.

Verbruiken doe je dan aan bv. 19kWh/100km.

[ Voor 10% gewijzigd door Francisp1 op 19-10-2023 12:31 ]

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:14

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:24

Lancer

What the......

Gutanoth schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Wat raar. Konden ze hem niet gewoon op een bureau of tafeltje neerleggen, weglopen en dan jou de sleutel laten pakken? ;(
De regels waren toen dat ik niet eens binnen mocht komen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:24

Lancer

What the......

ron65 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Ja, één keer gehad, sleutel zat in mijn broekzak en klem tussen de huissleutels waardoor de knop van de achterklep ingedrukt was geweest. Sindsdien de sleutel nooit meer zo in de broekzak gehouden, probleem opgelost.
Dit. Heb ik ook wel eens gehad, maar dan met alle ramen open.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
goetfoud schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:49:
Een doek of geen doek?
Dat daar waarde aan wordt gehecht....
Zou nog fijner zijn er een lolly bij te krijgen😉
Maar goed, ieder zijn/haar eigen ding.
Het zou voor mij de ervaring gewoon iets specialer maken, eerste keer samen met mijn vriendin zo'n luxe mooie auto ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:10
Gutanoth schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Het zou voor mij de ervaring gewoon iets specialer maken, eerste keer samen met mijn vriendin zo'n luxe mooie auto ophalen.
Het speciale gevoel krijg je als het bedrag van je bankrekening is afgeschreven >:)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:58
guido66 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Het speciale gevoel krijg je als het bedrag van je bankrekening is afgeschreven >:)
Het is een leasebak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Vraagje, ik ben aan het onderzoeken om een C40 Single Motor Extended Range over te nemen ipv mijn XC40 P8. Nu zie ik dat er bij het Ultimate pakket wel LED lampen zit, maar helaas niet de pixel meebewegende lampen die ik nu wel heb. Bevalt me uitermate goed. De auto is al bijna klaar voor aflevering dus dat valt ook niet meer aan te passen. Is dit echt een enorm zwaar gemis of valt het nog wel relatief mee?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:38
Juancho schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:48:
Vraagje, ik ben aan het onderzoeken om een C40 Single Motor Extended Range over te nemen ipv mijn XC40 P8. Nu zie ik dat er bij het Ultimate pakket wel LED lampen zit, maar helaas niet de pixel meebewegende lampen die ik nu wel heb. Bevalt me uitermate goed. De auto is al bijna klaar voor aflevering dus dat valt ook niet meer aan te passen. Is dit echt een enorm zwaar gemis of valt het nog wel relatief mee?
ik heb geen ervaring met de pixel lampen. met wel de normale LED lampen. Die bewegen ook gewoon mee op mijn Ultimate editie en bevallen me prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:48:
Pixel LED op een MY20? Was dat toen al leverbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Venomer schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Pixel LED op een MY20? Was dat toen al leverbaar?
Even nagekeken en je hebt gelijk, ik heb op mijn huidige P8 Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting. Ik dacht pixel LED maar niet dus :).

In dat geval zit hetzelfde wat ik nu heb dus ook op de c40 met het ultimate pakket. _/-\o_

Ben zo benieuwd of dit door gaat, morgen wellicht al uitsluitsel. Voor mij is het van belang dat ik er niet meer voor ga betalen dan nu. Deze C40 is iets goedkoper, leasebudget is ondertussen met 150 euro omhoog ivm wat ik nu heb dus ik hoop dat dat het bijtellingsverschil kan rechttrekken. We gaan het zien. En anders blijf ik met enorm veel liefde en plezier mijn P8 rijden O+

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 19-10-2023 16:17 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Even nagekeken en je hebt gelijk, ik heb op mijn huidige P8 Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting. Ik dacht pixel LED maar niet dus :).

In dat geval zit hetzelfde wat ik nu heb dus ook op de c40 met het ultimate pakket. _/-\o_

Ben zo benieuwd of dit door gaat, morgen wellicht al uitsluitsel. Voor mij is het van belang dat ik er niet meer voor ga betalen dan nu. Deze C40 is iets goedkoper, leasebudget is ondertussen met 150 euro omhoog ivm wat ik nu heb dus ik hoop dat dat het bijtellingsverschil kan rechttrekken. We gaan het zien. En anders blijf ik met enorm veel liefde en plezier mijn P8 rijden O+
En ook nog een bak meer range (414 vs 570km orzo toch? )

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
caspervc schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

En ook nog een bak meer range (414 vs 570km orzo toch? )
Klopt, ik vond meer range (we rijden bijv. veel van Zwolle naar Eindhoven en redden dat gewoon niet met de P8 en met de C40 wel, een trekhaak (wat we nu niet hebben), snelladen gaat weer een stuk sneller en weer 5 jaar vooruit kunnen (kan maar zo mijn laatste keer leasen zijn) items om het toch te onderzoeken.

Wat ik nu wel zie en wel jammer vind qua looks, is dat mijn P8 een zwart dak heeft met het sage green van de auto. Bij de C40 loopt het groene door. Maar ok, dat zijn zaken die niet beslissend zullen zijn ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 19-10-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Voor de mensen die de C40 Single Motor ER (19") rijden... kloppen deze cijfers een beetje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrSMJHJ8c-OEc1aSE0ojPD9u93Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oniqqw9xfoaNS2N62xfmMc02.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-09 18:01
rolfio schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:47:
Heeft iemand ervaring met een langere laadkabel? Die 6 meter is net te kort om bij mij thuis te laden. Ben dus op zoek naar 7,5 of 8 meter. Ervaringen met een goed merk?

Hoor graag.
Over laders is natuurlijk al het nodige geschreven ik had gezocht op lengte en heb sinds gisteren deze https://www.amazon.nl/dp/B0BXXCSJRN?ref=ppx_pop_mob_ap_share tot er mogelijk een laadpaal komt.
Is Chinees, dus of het een goed merk is....
Heeft wel de nodige keurmerken en laadt vooralsnog prima.
Het merk is trouwens Mida, www.midapower.com
De wandhouder https://amzn.eu/d/6qpKyx4
kwam er gratis bij en het eindbedrag was verrassend....laag 🤑

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhP_vUi-2TqCgeV351H88pQtHKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkG45oR1nBGwhwl6lIDNxYXU.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:32
Heeft iemand ervaring met een langere laadkabel? Die 6 meter is net te kort om bij mij thuis te laden. Ben dus op zoek naar 7,5 of 8 meter. Ervaringen met een goed merk?

Hoor graag.
Mag toch niks uitmaken of zo'n laadkabel nu 4 of 8 meter is. Het merk doet ook niets ter zake, zolang de kabel aan de specificaties voldoet is het merk lood om oud ijzer.
Zoiets? : https://evplug.eu/product...=c&variant=40660283687073

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024

Hoor graag.
Ik heb een kabel van 10 meter van het merk Ratio: Nederlands fabrikaat, werkt uitstekend, met fraaie pistoolachtige handgrepen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boot
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 17:02
Hier de grill laten rappen van mijn nieuwe c40 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXzDolWuchXbby2BYBKFTdh1Bgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TirQ92m24uKj3NY1HnjDXDQM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 15:22
Kensingtonnie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Over laders is natuurlijk al het nodige geschreven ik had gezocht op lengte en heb sinds gisteren deze https://www.amazon.nl/dp/B0BXXCSJRN?ref=ppx_pop_mob_ap_share tot er mogelijk een laadpaal komt.
Is Chinees, dus of het een goed merk is....
Heeft wel de nodige keurmerken en laadt vooralsnog prima.
Het merk is trouwens Mida, www.midapower.com
De wandhouder https://amzn.eu/d/6qpKyx4
kwam er gratis bij en het eindbedrag was verrassend....laag 🤑

[Afbeelding]
Bedankt, maar dat is een zg granny lader, voor een normaal stopcontact. Ik zoek dezelfde kabel die bij de auto geleverd is, maar dan langer.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Vulcan750 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:36:
[...]

Mag toch niks uitmaken of zo'n laadkabel nu 4 of 8 meter is. Het merk doet ook niets ter zake, zolang de kabel aan de specificaties voldoet is het merk lood om oud ijzer.
Zoiets? : https://evplug.eu/product...=c&variant=40660283687073
Zoiets ja, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Adriaen87 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

Ik heb een kabel van 10 meter van het merk Ratio: Nederlands fabrikaat, werkt uitstekend, met fraaie pistoolachtige handgrepen
Ook bedankt. Ga ik even naar op zoek.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Boot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:40:
Hier de grill laten rappen van mijn nieuwe c40 [Afbeelding]
Zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:18
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Doet me denken aan het feit dat ik de factuur zag van mijn Mercedes die de lease-maatschappij bestelde. Stond gewoon een bedrag van 1300 euro op : aflevering wagen.

Ja daarvoor mag er al eens een koffie aangeboden worden + een doek op de auto liggen
Misschien kun je dan beter dat bedrag ter discussie stellen bij de dealer....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:18
Boot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:40:
Hier de grill laten rappen van mijn nieuwe c40 [Afbeelding]
Smaken verschillen gelukkig maar ik vind het foeilelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:09
RigolleM schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:35:
Hier werkt de timer ook prima... kijk binnen half uurtje stappen we in een voorverwarmde auto.

TT heeft ook geen enkele feature voor EV, ABRP werkt ook bijzonder goed via CarPlay, maar ik krijg die dongle niet werkend voor het uitlezen van de SoC, dus voorlopig blijf ik vast hangen aan GM.
@RigolleM ik heb van de zomer zitten spelen met de Car Stats Viewer App, toen ik tijdens mijn vakantie de betaalde versie van ABRP gebruikte. Car Stats Viewer (meer informatie hier) kan de SoC doorgeven aan ABRP… (“ CSV feeds ABRP with real-time consumption data and improves (enables might be a better word, unless you usually have ABRP running in the foreground) your personal reference consumption which is used for these calculations when planning a trip.”)
Ik kreeg het van de zomer soms werkend, maar CSV is dan ook een hobby projectje (en nu al weer een paar versies verder)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:43
goetfoud schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Misschien kun je dan beter dat bedrag ter discussie stellen bij de dealer....
Die gasten tellen allemaal een bedrag voor de wagen af te leveren hoor: zogezegd rijklaar maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagoessem
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-10-2024
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het wrappen/bedekken/... van de pianolak elementen in het interieur? Ik denk vooral aan rond het navigatiescherm en rond de pook.
In de polestar 2 makkelijk aan te passen, maar de c40 lijkt me een pak moeilijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Met de nieuwe iOS versie van de volvo cars app is er een leuke toevoeging bijgekomen: Statistieken. Gegevens zoals kilometerteller en gemiddeld verbruik etc worden nu getoond in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:40
ferrie99 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 00:19:
Met de nieuwe iOS versie van de volvo cars app is er een leuke toevoeging bijgekomen: Statistieken. Gegevens zoals kilometerteller en gemiddeld verbruik etc worden nu getoond in de app
Tevens heb ik het idee dat de SOC info véél sneller bijgewerkt wordt zodra je de app opent. Voorheen duurde dat wel 10 seconden, nu staat er bij mij na één tel reeds de bijgewerkte status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-07 17:02
Dagoessem schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:44:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het wrappen/bedekken/... van de pianolak elementen in het interieur? Ik denk vooral aan rond het navigatiescherm en rond de pook.
In de polestar 2 makkelijk aan te passen, maar de c40 lijkt me een pak moeilijker.
Als je wat handig bent aangelegd kan je van Xpel een pre-cut set krijgen voor de piano lak in het interieur .

Kan je ofwel zelf doen of laten instaleren door een gespecializeerde firma.

https://www.xpel.com/Disp...ior-Kit-ULTIMATE-PLUS_134

Heb bij hen een kit gekocht voor mijn Polestar en binnen de 5 dagen werd het geleverd.

Anders eens op de Xpel website kijken of er geen instalateur van hun product in je directe omgeving zit .

[ Voor 7% gewijzigd door Rakthi op 20-10-2023 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
ferrie99 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 00:19:
Ik had het gisteren ook gezien dat er nieuwe versie was, onmiddellijk geïnstalleerd maar zag niet onmiddellijk een wijziging, tot ik naar huis reed en terug de app opstartte, dan zag ik pas de statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
RigolleM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:49:
[...]

Ik had het gisteren ook gezien dat er nieuwe versie was, onmiddellijk geïnstalleerd maar zag niet onmiddellijk een wijziging, tot ik naar huis reed en terug de app opstartte, dan zag ik pas de statistieken.
Ik zag de statistieken ook niet. Even de app stoppen en weer starten en ze kwamen tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Sinds een paar dagen heb ik ook dit voor (nog voor de nieuwe update).

Voorheen toonde hij gewoon 0%, deuren gesloten en niet aan het opladen maar nu:

YouTube: Volvo Cars-app behavior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
RigolleM schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:41:
Sinds een paar dagen heb ik ook dit voor (nog voor de nieuwe update).

Voorheen toonde hij gewoon 0%, deuren gesloten en niet aan het opladen maar nu:

YouTube: Volvo Cars-app behavior
Ja zelfde verhaal hier, alleen dan de rechter voordeur die open zou staan. Na aantal seconden weer normaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:53
quinten010 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:37:
[...]

Hier de auto opgehaald bij de Volvo dealer in Rotterdam. Tot onze verbazing stond de auto letterlijk buiten de showroom zonder doek o.i.d…
Dat deden ze bij Lexus (vorige auto) wel anders. Het ligt dus echt aan de dealer denk ik.
Dit had ik ook (was midden in Corona ook) maar ik hecht er 0 waarde aan. Ik weet wat ik heb besteld, doekje hoeft van mij echt niet (tenzij ik die mag houden) mag ik de sleutel aub ? Doei !

ik ben persoonlijk meer van " hier is de harman kardon speaker" en we hebben XYZ in de auto gelegd als extratje

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
In de app zie je nu de statistieken, namelijk het gemiddelde verbruik, ODO, TA en TM. Ik vraag me af of het gemiddelde verbruik hoort bij ODO, TA of TM. Straks maar even vergelijken met de tellers in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:01
Ik had de indruk dat de app op Android ook weer het batterijpercentage ververste zonder ze te hoeven killen, maar ben nog niet genoeg thuis geweest om de auto op te laden en dit verder te testen. Misschien was het dus gewoon toeval ofwel hebben ze het eindelijk aangepakt gezien ze op iOS toch ook weer zaken aan het verbeteren/toevoegen zijn.

Vanavond maar even verder testen.

Ik merk trouwens dat m'n vooruit heel makkelijk aandampt als de verluchting op gelijk welke andere stand staat dan 'auto' en ik de temperatuur op 18° zet. De enige manier om die weer helder te maken is door de ontwasemingknop in te drukken maar dat maakt zo'n hoop lawaai en is niet handig om elke 5 min weer opnieuw te moeten doen. Bij m'n vorige auto's kon ik gewoon de verluchting op m'n vooruit zetten (bovenste pijltje) en was dat voldoende. Bij m'n XC40 lukt dat niet, zelfs op stand 3 of 4 dampt de voorruit nog steeds aan.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:53:
Ik had de indruk dat de app op Android ook weer het batterijpercentage ververste zonder ze te hoeven killen, maar ben nog niet genoeg thuis geweest om de auto op te laden en dit verder te testen. Misschien was het dus gewoon toeval ofwel hebben ze het eindelijk aangepakt gezien ze op iOS toch ook weer zaken aan het verbeteren/toevoegen zijn.

Vanavond maar even verder testen.

Ik merk trouwens dat m'n vooruit heel makkelijk aandampt als de verluchting op gelijk welke andere stand staat dan 'auto' en ik de temperatuur op 18° zet. De enige manier om die weer helder te maken is door de ontwasemingknop in te drukken maar dat maakt zo'n hoop lawaai en is niet handig om elke 5 min weer opnieuw te moeten doen. Bij m'n vorige auto's kon ik gewoon de verluchting op m'n vooruit zetten (bovenste pijltje) en was dat voldoende. Bij m'n XC40 lukt dat niet, zelfs op stand 3 of 4 dampt de voorruit nog steeds aan.
Staat Bereikoptimalisatie aan? Dan wordt de airco niet of minder gebruikt, waardoor de lucht in de auto vochtiger zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
De app begint gewoon lachwekkend slecht te worden. Ik zet letterlijk net de auto aan de laadpaal hier in de straat, met 18%. Paar minuten later check ik ff in de app... 99% vol en over een kwartiertje klaar... Is het nou werkelijk zo moeilijk om gewoon de data uit te lezen? 🤔

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 20-10-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Venomer schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Staat Bereikoptimalisatie aan? Dan wordt de airco niet of minder gebruikt, waardoor de lucht in de auto vochtiger zou zijn.
Hmm, dat heb ik in elk geval nooit ingeschakeld en stond de laatste keer als ik keek gewoon uit. Zal het voor alle zekerheid eens dubbelchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Die gasten tellen allemaal een bedrag voor de wagen af te leveren hoor: zogezegd rijklaar maken .
vind het ook een hoop geld (en wettelijk moet het onderdeel zijn van de verkoopprijs en niet achteraf erbij moeten komen) voor : Onder rijklaar maken verstaan autoverkopers onder meer het transport van de fabriek naar de dealer, de kentekenplaten regelen en soms ook het schoonmaken van de auto, vol tanken en een onderhoudsbeurt

wat als ik een paar dingen zelf doe - krijg ik dan korting ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:50:
De app begint gewoon lachwekkend slecht te worden. Ik zet letterlijk net de auto aan de laadpaal hier in de straat, met 18%. Paar minuten later check ik ff in de app... 99% vol en over een kwartiertje klaar... Is het nou werkelijk zo moeilijk om gewoon de data uit te lezen? 🤔
ik merk vooral dat het updaten van de data erg "lang" duurt (lees echt soms 30 sec)
Ik weet dat hij staat te laden, maar word niet groen en geen goed %, dan pas veel later ineens een update.
App hard afsluiten en updaten helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ben je met de juiste auto gepaired ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:22
Dit blijft bizar inderdaad. De app van Tibber laat het altijd goed en snel zien bij mij, deze gebruikte ik dan ook tijdens vakantie om te zien hoe vol de auto zat wanneer deze aan de snellader hing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Nice: laatste app update op IOS heeft nu statistieken (dagetellers, gem verbruik en odometer)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
BartMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
En zeer zuur als je denkt dat dit wel in de ultimate uitvoering zal zitten...
Het staat netjes gespecificeerd in Ultimate het midden-niveau verlichting zit.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Venomer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Je beschrijft hier denk ik Pilot Assist (PA) of Adaptive Cruise Control (ACC), maar niet One Pedal Drive (OPD). Met OPD aan kun je niet uitrollen. Als je je voet optilt, gaat de auto remmen. ACC zal inderdaad de auto afremmen als er iemand voor je rijdt.
In MY2024 zitten dus 3 opties OPD: uit, auto, aan. Wat ik beschreef is dus de "auto" mode OPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
DrBOB101 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:10:
[...]

Het staat netjes gespecificeerd in Ultimate het midden-niveau verlichting zit.
Waar dan? Ik kan het alleen op de pdf prijslijst vinden? Nergens op de site...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
caspervc schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Waar dan? Ik kan het alleen op de pdf prijslijst vinden? Nergens op de site...
Stel samen > Ultimate > "Bekijk alle kenmerken" > Interieurverlichting middenniveau > Aanklikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Bij de configurator staat dit:
Interieurverlichting middenniveau
De interieurverlichting is een belangrijk voor de beleving van het interieur van uw Volvo. De verlichting van het middenniveau omvat naast de verlichtingsfuncties op instapniveau ook sfeerverlichting voor de voorstoelen, sfeerverlichting in de voetenruimte, verlichting van het dashboardkastje, verlichte make-upspiegels en extra bagageruimteverlichting.
Vind het overigens gewoon hele standaard verlichting die vrijwel elke auto heeft. Ze slaan war mij betreft echt door hierin. Terwijl Volvo het juist simpeler wilde maken door te werken met 3 uitvoeringen ipv een hele keuze lijst. Heb het in de XC40 ook maar je kan in mijn ogen echt niet spreken over sfeerverlichting. Gewoon wat standaard lampjes in normale witgele kleur op plekken waar het doodnormaal is. Waar hebben we het over...

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 20-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
DrBOB101 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Stel samen > Ultimate > "Bekijk alle kenmerken" > Interieurverlichting middenniveau > Aanklikken
Maar dat je bij de niet-standaard interieurbekleding verlichtingspack 2 erbij krijgt, mis ik echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
caspervc schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Maar dat je bij de niet-standaard interieurbekleding verlichtingspack 2 erbij krijgt, mis ik echt....
Dat moet je dan uit de foto's halen - daar kun je het in zien. Het staat er niet bij idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Venomer schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:34:
In de app zie je nu de statistieken, namelijk het gemiddelde verbruik, ODO, TA en TM. Ik vraag me af of het gemiddelde verbruik hoort bij ODO, TA of TM. Straks maar even vergelijken met de tellers in de auto.
Het is TM gemiddeld verbruik.. was ook het meest logische...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Er lijkt plots een refresh in de Volvo app op Android te zitten wanneer deze terug de focus krijgt zonder ze te killen. Ik zie bij het openen van de app nu altijd de auto even verschuiven en het batterijpercentage eens knipperen, lijkt nu te updaten binnen 1 second.

App is niet meer geüpdatet sinds 1 september dus moet dan toch weer ergens een serverside vlagje zijn dat men heeft gewijzigd. Ik ben er blij mee in elk geval!

Ook getest of de app nu meldingen geeft als de auto niet vergrendeld is maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 18:38
Largamelion schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:23:
Er lijkt plots een refresh in de Volvo app op Android te zitten wanneer deze terug de focus krijgt zonder ze te killen. Ik zie bij het openen van de app nu altijd de auto even verschuiven en het batterijpercentage eens knipperen, lijkt nu te updaten binnen 1 second.

App is niet meer geüpdatet sinds 1 september dus moet dan toch weer ergens een serverside vlagje zijn dat men heeft gewijzigd. Ik ben er blij mee in elk geval!

Ook getest of de app nu meldingen geeft als de auto niet vergrendeld is maar helaas...
De iOS app is ook merkbaar sneller en meer reactief, maar op deze versie is van de week wel een update geweest (met wat extra informatie zoals ergens hierboven al beschreven). Dus app of server? Weet het niet …. maar wel beter!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Wat een vaag gedoe dan toch. Hier namelijk niet. Sterker nog, ik krijg eerst en paar seconden te zien dat mijn auto aan de lader hangt terwijl dat niet zo is en op 99% staat, wat dus ook NIET zo is. Locatie van de auto staat er ook niet meer bij, evenals het weer.

Echter komt dit na een tijdje wel allemaal weer goed in beeld. Ik dacht een cache issue maar wissen lost niks op. Als het server side is zou het voor iedereen moeten gelden lijkt me maar wederom zit er verschil tussen.

Ik begrijp daar echt geen zak van en helaas reageert Volvo NL ondertussen niet meer op mijn vragen.

Edit: ik had ook even via settings naast de cache ook de gegevens gewist. Maar nu is de app helemaal kapot en krijg je bij openen "we herkennen deze telefoon niet". Moet de boel weer opnieuw koppelen in de auto... 🤔

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 21-10-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Deze waarschuwing had ik nog niet eerder gezien. ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_bKsEeRQlNir9s_IRKONvlFJpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IcELqbyGY7cYfuk2aTdtKgdg.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:40
RFolst schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:16:

[Afbeelding]
Op mijn iPhone app heb ik die melding al weken, denk dat de ontwikkeling en de uitrol van de app niet echt gestreamlined is tussen Android en IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Is het jullie ook al opgevallen dat het verbruik in de rittenregistratie stapjes van ongeveer 0,815 kWh maakt? Een heel enkele keer wijkt het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:39:
Wat een vaag gedoe dan toch. Hier namelijk niet. Sterker nog, ik krijg eerst en paar seconden te zien dat mijn auto aan de lader hangt terwijl dat niet zo is en op 99% staat, wat dus ook NIET zo is. Locatie van de auto staat er ook niet meer bij, evenals het weer.

Echter komt dit na een tijdje wel allemaal weer goed in beeld. Ik dacht een cache issue maar wissen lost niks op. Als het server side is zou het voor iedereen moeten gelden lijkt me maar wederom zit er verschil tussen.

Ik begrijp daar echt geen zak van en helaas reageert Volvo NL ondertussen niet meer op mijn vragen.

Edit: ik had ook even via settings naast de cache ook de gegevens gewist. Maar nu is de app helemaal kapot en krijg je bij openen "we herkennen deze telefoon niet". Moet de boel weer opnieuw koppelen in de auto... 🤔
Ik heb te vroeg gejuicht, vannacht checkte ik het laden en was de app weer z'n oude, brakke zelf. Na het starten van het laden zag ik in de app van m'n laadpaal dat ik laadde met 4kW, alsook in de app van m'n zonnepanelen en 5 min later zei de Volvo app nog steeds 'aangesloten, niet aan het laden', met een gele led op de laadpoort. Wat later keek ik nog eens en zag ik na het killen en herstarten van de app heel kort het batterijpercentage op 57% springen met een groene led en direct daarna weer op 56% met gele led.

Ook de ingestelde laadplanning reset zich telkens in de app en schakelt zichzelf uit, terwijl de auto wel gewoon stopt met laden op de ingestelde tijd.

Het is werkelijk een lotterij met die app en verschrikkelijk frustrerend hoe onbetrouwbaar ze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:15:
[...]
Ik heb te vroeg gejuicht, vannacht checkte ik het laden en was de app weer z'n oude, brakke zelf. Na het starten van het laden zag ik in de app van m'n laadpaal dat ik laadde met 4kW, alsook in de app van m'n zonnepanelen en 5 min later zei de Volvo app nog steeds 'aangesloten, niet aan het laden', met een gele led op de laadpoort. Wat later keek ik nog eens en zag ik na het killen en herstarten van de app heel kort het batterijpercentage op 57% springen met een groene led en direct daarna weer op 56% met gele led.

Ook de ingestelde laadplanning reset zich telkens in de app en schakelt zichzelf uit, terwijl de auto wel gewoon stopt met laden op de ingestelde tijd.

Het is werkelijk een lotterij met die app en verschrikkelijk frustrerend hoe onbetrouwbaar ze is.
Wel bijzonder die verschillen. Ik vind de app wel traag, maar er verder eigenlijk nooit problemen mee.

Zou dat komen omdat ik op iOS zit en de problemen vooral op Android zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 06:34
Kammika schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:00:
[...]

Wel bijzonder die verschillen. Ik vind de app wel traag, maar er verder eigenlijk nooit problemen mee.

Kan bijna niet anders. Hier ook iOS en app werkt goed. Watch app doet het ook altijd.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:47
[...]

Ik zit op Android en heb de laatste tijd ook niet al te veel problemen. SoC wordt na ongeveer 5 seconden ververst en goed weergegeven in de app.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 06:34
DrBOB101 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:00:
Is het jullie ook al opgevallen dat het verbruik in de rittenregistratie stapjes van ongeveer 0,815 kWh maakt? Een heel enkele keer wijkt het af.
Ja, mijn werk is altijd 4,1; 4,8 of 5,4.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RFolst schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:16:

[Afbeelding]
Had hem ook al gezien, niet fijn. Als ze de wagen jatten, had je hem nog kunnen traceren, dat is nu niet mogelijk zolang ze ermee rijden. Is weer niet over nagedacht kennelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Had hem ook al gezien, niet fijn. Als ze de wagen jatten, had je hem nog kunnen traceren, dat is nu niet mogelijk zolang ze ermee rijden. Is weer niet over nagedacht kennelijk.
Als ze de auto stelen moet je VOC bellen, die kunnen ‘m volgen.Die zullen de autoriteiten inseinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik heb juist weer indicatie dat het niets uitmaakt, ik zit op android op 2 totaal verschillende toestellen met twee verschillende providers (werk en prive gescheiden).
Ik merkte een poosje zelfs tussen de beide apps realtime verschillen terwijl het over 1 wagen gaat.

Op dit moment is het juist weer stabiel, op android.
Als je de app opent op betde GSM tegelijk, zijn ze vrijwel evensnel geladen en geven direct de actuele gegevens aan.
Dus op IOS stabiel, maar ook op android.

Een week of twee terug was het anders, toen kwam het batterij percentage niet goed door. En op dat moment zag ik op de ene GSM bijvoorbeeld 80% tegelijk dat de ander 55% aangaf.
Beide gelijktijdig verversen resulteerde dan zelfs wel eens in dat die van 80% ineens 60% aangaf en die van 55% juits 80%. Die 80% bleek wel het juiste getal.
Maar ook als de app twee streepjes aangaf voor de accu, kon je op datzelfde moment wel de actuele staat van deuren en sloten zien (getest met de GSM in de hand), de auto ontsluiten of sluiten, de preconditioning aan/uit zetten. Maar het batterijpercentage bleef dan toch leeg.

Daarom denk ik dat het probleem niet zozeer in de app zit (sommige dingen uiteraard wel) maar meer de server van Volvo, danwel de verbinding tussen auto en de server.
Het enorme verschil in stabiliteit tussen IOS en Android wijt ik aan de voorliefde die de makers hebebn voor IOS, het gaat verdikkeme om een android systeem, maar de IOS app loopt altijd weken voor op android in ontwikkeling. Kennelijk heeft de bouwer van de app ook zo'n apple voorliefde en geld teveel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Als ze de auto stelen moet je VOC bellen, die kunnen ‘m volgen.Die zullen de autoriteiten inseinen.
Ook zonder voc kunnen ze ‘m volgen. Zie hunted: als ze weten in welke (moderne) auto iemand zit kunnen ze die auto’s altijd traceren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Ook zonder voc kunnen ze ‘m volgen. Zie hunted: als ze weten in welke (moderne) auto iemand zit kunnen ze die auto’s altijd traceren…
Maar gaat mij nu om de eigenaar/berijder zelf. In de app.
Mijn vorige wagen kon je, ook als je hem door bijvoorbeeld je vrouw liet rijden, de wagen via de app volgen.
Dat is niet zozeer de controle over waar ze dan rijdt ermee, maar omgekeerd kon zij in de app ook zien waar ik zat, handig als ze zat te wachten om eten te gaan maken, dat ze ongeveer kon zien waar ik was en dan op tijd kon beginnen.

Met de XC40 werkte dat begin dit jaar ook, zodra de locatie werd weergegeven in de app (zat er eerst niet in) was dat mogelijk, en ineens is dat over en kun je de wagen alelen nog zien als die ergens geparkeerd staat en in P stand.

Dat zal zijn vanwege AVG achtige verschijnselen.
Ik vermoed dat dit ook speelt als reden dat je niet in Maps je locatie kunt delen, wat op de GSM juist wel kan. Ook om dezelfde reden als hierboven vernoemd, want ik zie dit als een prima alternatief, zou dat handig zijn maar... onze wagen deelt tijdens het gebruik geen locatie "uit veiligheids overwegingen".

Naja, je kunt niet alles hebben :-)
Dan maar zonder locatie, zonder leeslampjes etc etc etc :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb nu weer het probleem van deze nacht op Android. Bij het openen van de app krijg ik een halve second het werkelijke percentage te zien met groene led aan de laadpoort (wagen is aan het laden) en dan plots weer gele led en percentage van toen ik 2u geleden vertrokken ben. 8)7

Het adres waar de auto staat klopt overigens wel dus de auto communiceert goed. Cache eens gewist maar brengt niets op.

[ Voor 17% gewijzigd door Largamelion op 22-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
4v4t4r schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Dit had ik ook (was midden in Corona ook) maar ik hecht er 0 waarde aan. Ik weet wat ik heb besteld, doekje hoeft van mij echt niet (tenzij ik die mag houden) mag ik de sleutel aub ? Doei !

ik ben persoonlijk meer van " hier is de harman kardon speaker" en we hebben XYZ in de auto gelegd als extratje
Dus dat 🤣

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Overigens, het maakt natuurlijk helemaal niks of je IOS of Android hebt. Dat zijn de 2 systemen die de klanten van Volvo gebruiken dus je mag er op vertrouwen dat het development team dat prima voor elkaar heeft en er ook goed door getest wordt. En dat laatste... Ik heb grote twijfels of dat wel gebeurt want er gebeuren te veel vreemde dingen bij te veel mensen.

Puur uit interesse heb ik eens wat vragen bij Volvo NL neergelegd, mede omdat ik test engineer van beroep ben. Maargoed, ik had ook niet verwacht reactie te krijgen. Ik test ook apps en heb ook te maken met onderscheid tussen Android en IOS. Part of the job en dat is en moet allemaal onderdeel zijn van je development proces.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 22-10-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:53:
Overigens, het maakt natuurlijk helemaal niks of je IOS of Android hebt. Dat zijn de 2 systemen die de klanten van Volvo gebruiken dus je mag er op vertrouwen dat het development team dat prima voor elkaar heeft en er ook goed door getest wordt. En dat laatste... Ik heb grote twijfels of dat wel gebeurt want er gebeuren te veel vreemde dingen bij te veel mensen.

Puur uit interesse heb ik eens wat vragen bij Volvo NL neergelegd, mede omdat ik test engineer van beroep ben. Maargoed, ik had ook niet verwacht reactie te krijgen. Ik test ook apps en heb ook te maken met onderscheid tussen Android en IOS. Part of the job en dat is en moet allemaal onderdeel zijn van je development proces.
Hier ben ik het helemaal mee eens !

Toch blijft het feit dat de updates voor IOS vaak weken eerder zijn dan voor het eigen besturingssysteem Android. Dat is raar!
Toch blijft het feit dat IOS gebruikers op basis van wat we hier lezen minder problemen met de app ervaren dan de gebruikers van het eigen besturingssysteem, Android. Dat is ook raar!

Maar wat jij zegt, de basis: Het testen van een product VOOR het de markt op gaat ongeacht welk besturings systeem is niet meer dan normaal, en juist daar lijkt veel mis te gaan bij Volvo, helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
ron65 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:33:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens !

Toch blijft het feit dat de updates voor IOS vaak weken eerder zijn dan voor het eigen besturingssysteem Android. Dat is raar!
Toch blijft het feit dat IOS gebruikers op basis van wat we hier lezen minder problemen met de app ervaren dan de gebruikers van het eigen besturingssysteem, Android. Dat is ook raar!
Zo raar is dat niet. IOS werkt voor veel meer apps gewoon net even wat soepeler dan Android. T is niet voor niks dat veel mensen toch zwichten voor iOS ook al is t duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
mich78 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:04:
[...]

Zo raar is dat niet. IOS werkt voor veel meer apps gewoon net even wat soepeler dan Android. T is niet voor niks dat veel mensen toch zwichten voor iOS ook al is t duur.
Heb je hier bewijs, een bron of artikel voor want hoe ik het ervaar is het echt onzin en is het eerder zo dat ik iig in praktijk het juist andersom zie. Ben dus wel benieuwd....

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 22-10-2023 23:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
mich78 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:04:
[...]

Ik heb er niet echt verstand van, maar kan me wel voorstellen dat de combinatie van uniforme hardware en software, zoals Apple dat uit een hand levert, gewoon voorspelbaarder werkt dan een Android besturingssysteem wat uiteindelijk op 10-tallen verschillende merken en configuraties telefoons moet gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zelfs de knop om feedback te geven werkt niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DkZtIieZgS0rg-89eUnwXzzvpg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cI8YIGS9zQQ5on4bmRRHJo5m.png?f=fotoalbum_large

Echt helemaal waardeloos die app, heb momenteel 19% batterij en ben aan het laden en dit toont de app, ook na ze te killen en te herstarten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1awF1w-JLCcdzHRw6j4AJGwxcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YzrvX2EjDwo7ZwqS9JfACHac.png?f=fotoalbum_large

Net ook de oplaadplanning opnieuw ingesteld want die was ook weer verdwenen, morgenvroeg is die waarschijnlijk terug weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/md5FP7jOFRsk_gz9T_CAYvYpPlA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qt40dS5q1vTU6aE7QmwWXhL0.png?f=fotoalbum_large

Ik ben er echt helemaal klaar mee, morgen maar even mailen naar de support want dit slaat werkelijk nergens meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:20:
[...]

Heb je hier bewijs, een bron of artikel voor want hoe ik het ervaar is het echt onzin en is het eerder zo dat ik iig in praktijk het juist andersom zie. Ben dus wel benieuwd....
Voorlopig wint mijn Oneplus het nog altijd 9 van de 10 keer in snelheid en soepelheid van de Iphone 11 van een collega, we zitten wel eens voor de gein apps op te starten, op hetzelfde moment aanklikken en kijken welke het eerst geopend en gebruiksklaar is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-09 16:56
Dit terwijl de auto al die tijd meer dan 70km van huis stond. Gegevens in Home Assistant via de volvo2mqtt integratie. Of de auto of de Volvo servers zijn in de war. Of ik heb iets verkeerd gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR8Gw3Hdd184P7XrzoQxlHlJZPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnFLA3QnFSTJe4ALE35GvsgA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 07:25
ron65 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:55:
[...]

Voorlopig wint mijn Oneplus het nog altijd 9 van de 10 keer in snelheid en soepelheid van de Iphone 11 van een collega, we zitten wel eens voor de gein apps op te starten, op hetzelfde moment aanklikken en kijken welke het eerst geopend en gebruiksklaar is :p
We zijn hier weer langzaam naar een off-topic Android vs. iPhone discussie aan het gaan _O-

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:20:
[...]

ik heb deze ervaring ook niet. Ik had een Galaxy S9+ en anderhalf jaar geleden omgeruild voor iphone 12

Qua algehele performance en gebruiksgemak heb ik geen verschil gemerkt. Beide starten bijzonder snel apps op.

Enige uitzondering (moet wel on topic blijven he :) ) is de Volvo app. Die was zeer brak op mijn S9+ en draait als een zonnetje op mijn iphone. Ik vind 'm wel erg traag (duurt wel een seconde of 5 voordat die de juist laadstatus weergeeft) maar hij is sinds ik een iphone heb eigenlijk altijd stabiel geweest en heb nooit meer de ervaringen gehad zoals ze hier vaak op het forum staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Allemaal Apple fanboys bij het Volvo development team dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWcLkDTtLud8jNGj-LPbZDpvT7c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CK3UCNHEOWZ7UvMwyplhAjmN.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeuwfYaGTpgVhLiqNQ1i3kAFclE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gGXtosTUMlWKCeVjZTljkrAH.png?f=user_large

Zonet nog eens een oude Android uit de kast gehaald. Is een Samsung A50 met Android 11, voor de rest vrij standaard. Is een test toestel die ik nog thuis liggen had, waarmee ik af en toe rariteiten test van gebruikers op het werk.

Hierop de Volvo Cars app geïnstalleerd en gekoppeld aan een (nieuw) profiel in mijn XC40. App afgesloten terug opgestart en nu toont hij netjes mijn batterij status, zoals op de Apple iPhone (zie screenshots).

Ik zal deze de komende dagen in de gaten houden. Normaal moet ik niet meer laden tot vrijdag, maar ik zal regelmatig eens de batterij status bekijken op beide apps. Indien ik afwijkingen noteer, zal ik dit zeker melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Juancho schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:23:
Allemaal Apple fanboys bij het Volvo development team dus ;)
Maar Android heeft wel temperatuur aanduiding. En Apple niet.
Heeft Android blijkbaar toch een streepje voor. 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
tdkvolvo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Maar Android heeft wel temperatuur aanduiding. En Apple niet.
Heeft Android blijkbaar toch een streepje voor. 😇
Alleen als de temperatuur onder nul is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:26
Helaas de PMs niet kunnen lezen, omdat mijn 2de account meteen dichtgezet is door Tweakers. Ik was niet op de hoogte dat je niet meer dan 1 account mocht hebben.

Dus nogmaals via mijn originele account.

Inmiddels is de C40 MY24 Ultimate Sage Green geleverd en dus binnen enkele dagen te rijden voor de liefhebber. Stuur me een pm en ik breng je in contact met mijn verkoopadviseur!

Mijn Leaseauto van bedrijf (Ev6) komt volgende week binnen.
C40_recharge24 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:03:
Als iemand interesse heeft in een Volvo C40, nog niet op naam gezet, komt ongeveer binnen a.s. 25 oktober 2023, neem dan contact met mij op.

Vanaf november onverwachts een nieuwe baan met een interessant lease aanbod waardoor particulier bestelde C40 niet meer interessant is. Wellicht kan ik iemand blij maken die dezelfde bestelling heeft staan, maar wellicht een lange wachttijd heeft.

Het betreft:

Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range
Ultimate uitvoering
2024

Opties:
Kleur: Sage Green
Bekleding: Connect Microtech/Nubuck (textiel) Charcoal/Charcoal
Extra getint glas achter
19" 5-spaaks black diamond Cut
Trekhaak, inklapbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:47:
[...]

We zijn hier weer langzaam naar een off-topic Android vs. iPhone discussie aan het gaan _O-
sssst :-D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb gisterochtend de Android app van Volvo er eens afgegooid. Kwam ik echter tot de conclusie dat je met beide sleutels in de wagen moet zitten om nadien de koppeling met je GSM opnieuw te maken... 's Avonds bij thuiskomst dit gedaan en voorlopig lijkt het goed te gaan nu, maar nog te vroeg om te zeggen dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
FraXon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:54:
Helaas de PMs niet kunnen lezen, omdat mijn 2de account meteen dichtgezet is door Tweakers. Ik was niet op de hoogte dat je niet meer dan 1 account mocht hebben.

Dus nogmaals via mijn originele account.

Inmiddels is de C40 MY24 Ultimate Sage Green geleverd en dus binnen enkele dagen te rijden voor de liefhebber. Stuur me een pm en ik breng je in contact met mijn verkoopadviseur!

Mijn Leaseauto van bedrijf (Ev6) komt volgende week binnen.

[...]
Van C40 ER Ultimate naar Ev6? Foei toch!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:04:
Ik heb gisterochtend de Android app van Volvo er eens afgegooid. Kwam ik echter tot de conclusie dat je met beide sleutels in de wagen moet zitten om nadien de koppeling met je GSM opnieuw te maken... 's Avonds bij thuiskomst dit gedaan en voorlopig lijkt het goed te gaan nu, maar nog te vroeg om te zeggen dat het opgelost is.
Hier gaat het ook nog altijd goed (zie hierboven), Volvo Cars app openen op de Android en onmiddellijk de juiste batterijstatus, op iOS moet ik ff wachten (zie mijn YT filmpje - nog meer naar boven). Lijkt er meer en meer op, en hier wordt het ook bevestigd dat het eerder een caching probleem is. Hebben jullie ooit deze gewist toen de problemen opdoken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Hier gaat het ook nog altijd goed (zie hierboven), Volvo Cars app openen op de Android en onmiddellijk de juiste batterijstatus, op iOS moet ik ff wachten (zie mijn YT filmpje - nog meer naar boven). Lijkt er meer en meer op, en hier wordt het ook bevestigd dat het eerder een caching probleem is. Hebben jullie ooit deze gewist toen de problemen opdoken?
Ja, ik had gisteren de cache al gewist maar dat bracht niet op. De laatste 3 dagen (voor ik de app opnieuw geïnstalleerd had) zag ik bij het opstarten soms heel kort de juiste gegevens voor een halve seconde waarop hij weer de foutieve info toonde (steeds 56% en aangesloten, maar niet aan het opladen). Dat lijkt idd sterk op een cache issue maar de cache wissen bracht helaas niet op, lijkt alsof de server zijn eigen cache heeft en die weer doorstuurt naar de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
[...]

Bij issues verwijder ik altijd de cache. Dat helpt dus niet. Gegevens wissen zorgt ervoor dat je koppeling weg is dus dan mag je opnieuw in de auto gaan zitten met de sleutels om te koppelen.

@FraXon ik heb wel onderzoek gedaan voor overname van je auto en ook met je verkoop adviseur van Volvo gesproken maar voorlopig geen collega gevonden die mijn resterende 18 maand leasecontract van de P8 wil overnemen. En dat is een harde eis vanuit mijn werkgever ivm boetes.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 24-10-2023 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Sinds de laatste app-update is de soc-status ook onmiddellijk present in de iOS app. Voordien moest ik inderdaad vaak even wachten.

Internet verbinding in de auto was een beetje brak vanochtend. Kwam wel weer vanzelf terug maar eerst met 3G……een paar minuten later weer LTE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik kwam bij toeval tegen dat Maps icm Spotify op je mobiel een geweldige toevoeging heeft wat in onze xc/c40 wagens zo enorm bruikbaar en handig is in praktijk. Namelijk een muziek spelertje IN het Maps scherm. Het is mij volslagen onduidelijk waarom ze zulke toffe en handige dingen gewoon niet in de AAOS versie gooien. Ongelovelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pRvzI1zbzn1ke0CelJN73wv_xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkhe6nTlim0jFnjSY3uoS9Ck.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 21-09 07:28
Update trilling

Ik heb gevraagd naar wanneer in Q4 de oplossing beschikbaar komt, hieronder de reactie:

Verwachting is dat deze in het 4e kwartaal van dit jaar nog beschikbaar komt.
We hebben diverse klanten rijden met deze klacht en helaas zit er niet heel veel anders op als wachten.

Wel is er inmiddels een heel kleine update. We mogen bij deze wagen nogmaals alle vier de banden uitbalanceren. Als deze waardes goed zijn kunnen we overgaan tot vervangen van de bestuurdersairbag. Dit is slechts een tijdelijke oplossing waarvan we niet kunnen aangeven dat dit het probleem gaat wegnemen.

Je wordt gebeld om een afspraak in te plannen.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Bij issues verwijder ik altijd de cache. Dat helpt dus niet. Gegevens wissen zorgt ervoor dat je koppeling weg is dus dan mag je opnieuw in de auto gaan zitten met de sleutels om te koppelen.
Het lijkt er sterk op dat er iets blijft hangen bij het oproepen van data van de auto naar de server en vice versa. Een complete reset van de app, door gegevens wissen of de app opnieuw te installeren voorkomt deze issues.

Het opnieuw koppelen is inderdaad niet het leukste, gisteren ook moeten doen voor die Android telefoon, maar ziet er voorlopig wel uit dat dit een workaround is voor de huidige issues.
Pagina: 1 ... 202 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"