Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Francisp1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:54:
[...]

Hehe, gek hoe snel het allemaal gaat hè, mijn auto is nog geen jaar oud & technisch al achterhaald 🤪.

Gelukkig rijdt hij geweldig! En beter vooruitgang dan stilstand natuurlijk!

Ik kijk nu nog uit naar de recall voor de trillingen. Dan is mijn grootste klacht ook verdwenen.
Hier exact idem, nog geen jaar oud.
en ook afwachtend op de recall voor trillingen.

Verder echt super. Al reed ik laatst met iemand in een BMW iX1 mee, en was aangenaam verrast door de nog veel stillere manier van rijden daarin. En daar is de trekhaak volautomatisch (klikt ook zichzelf vast), is de pilot assist ook in staat rotondes te nemen en stuurt heel vloeiend (niet happerig), is de ACC iets minder irritant qua te vroeg inhouden en is het dashborad echt superfraai met veel opties, maar is het achterliggende systeem BWM eigen en kan geen Maps aan, is afhankelijk van eigen kaarten en actuele verkeersinfo is minder goed dan in maps etc.

Alles heeft voor en nadelen dus.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:12
Toen ik 4 jaar geleden in m'n BMW i3 stapte was ik binnen 15 min gewend aan OPD. In de Volvo XC40 vind ik het nog net wat fijner. Vooral van 30 km/u naar stilstand is wat krachtiger.
Francisp1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:34:
[...]
Ik heb gehoord dat de nieuwe modeljaren(my24) een soort adaptive opd hebben, die bij cruisen op de snelweg snelheid aanhouden, maar wel remmen voor een voorligger. Op YouTube een filmpje van Thom lov over te vinden.
Klopt, zoals beschreven werd: aan/auto/uit als opties. Ik heb h'm op aan staan; nog niet in auto getest. Komende week eens doen hoe/of me dat bevalt. Ik vermoed van niet omdat de voorspelbaarheid minder goed is.
Mga1600 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:24:
[...]
Ik gebruik OPD helemaal niet (meer), vind het persoonlijk vervelend en oncomfortabel rijden (en voorzie een grotere kans op slippen bij glad wegdek). Een voordeel zie ik er ook niet van in, want qua verbruik maakt het i.i.g. niets uit t.o.v. T.P.D (two pedal driving).
Grotere kans op slipgevaar zie ik niet. Hoezo verwacht je dat?
ABS blijft gewoon z'n werk doen, mocht dat nodig zijn. Als je zelf het rempedaal intrapt kan dat ook gebeuren.
Het verbruik is lager als je zo veel mogelijk uitrolt. Regenereren levert altijd iets verlies op. Een paar procent warmteverlies heb je sowieso te pakken. Of dat praktisch een groot verschilt oplevert? Eens testen :)
Persoonlijk vind ik het comfortabeler om m'n voet op dezelfde plek te houden dan te moeten wisselen tussen de pedalen. Doseren van stroom, uitrollen of regenereren voel ik goed aan.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:36
DrBOB101 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:14:
Toen ik 4 jaar geleden in m'n BMW i3 stapte was ik binnen 15 min gewend aan OPD. In de Volvo XC40 vind ik het nog net wat fijner. Vooral van 30 km/u naar stilstand is wat krachtiger.

[...]

Klopt, zoals beschreven werd: aan/auto/uit als opties. Ik heb h'm op aan staan; nog niet in auto getest. Komende week eens doen hoe/of me dat bevalt. Ik vermoed van niet omdat de voorspelbaarheid minder goed is.

[...]

Grotere kans op slipgevaar zie ik niet. Hoezo verwacht je dat?
Vorig jaar heeft de ADAC in D. nadrukkelijk aangeraden om OPD niet te gebruiken op winterse wegen vanwege de kans dat er ‘bruusker’ wordt geremd bij gas loslaten met ‘schuivers’ tot gevolg.
Ons ‘eigen’ Polestar raadt het gebruik onder die omstandigheden overigens om die reden ook af (zie Polestar website)

En dan is de situatie dus dat je kennelijk soms wel en soms niet OPD moet rijden en dat is m.i. extra link omdat je verkeerd kunt reageren als er iets onverwachts voor je neus gebeurt.
En dat mogelijk verkeerd reageren geldt ook als je (zoals ik) regelmatig in andere auto’s rijdt die helemaal geen OPD hebben.

Wat anders: Porsche raadt het gebruik van OPD sowieso af omdat het nadelig zou zijn voor de efficiency (Google maar even op ‘Porsche one pedal drive’)

Hoe dan ook: voor mij geen OPD.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
Mga1600 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Vorig jaar heeft de ADAC in D. nadrukkelijk aangeraden om OPD niet te gebruiken op winterse wegen vanwege de kans dat er ‘bruusker’ wordt geremd bij gas loslaten met ‘schuivers’ tot gevolg.
Ons ‘eigen’ Polestar raadt het gebruik onder die omstandigheden overigens om die reden ook af (zie Polestar website)

En dan is de situatie dus dat je kennelijk soms wel en soms niet OPD moet rijden en dat is m.i. extra link omdat je verkeerd kunt reageren als er iets onverwachts voor je neus gebeurt.
En dat mogelijk verkeerd reageren geldt ook als je (zoals ik) regelmatig in andere auto’s rijdt die helemaal geen OPD hebben.

Wat anders: Porsche raadt het gebruik van OPD sowieso af omdat het nadelig zou zijn voor de efficiency (Google maar even op ‘Porsche one pedal drive’)

Hoe dan ook: voor mij geen OPD.
Gelukkig heb je de keus!

Schijnbaar raad Volvo het ook af om in gladde condities met OPD te rijden.
Wanneer je op gladde ondergrond rijdt moet je ook rustig aan doen met je stroompedaal, rempedaal en sturen. Dat staat er dan weer niet bij. Abrupt iets doen onder zulke condities bevorderd de grip niet.
In m'n BMW i3 kan ik OPD niet uitschakelen. Gelukkig nog nooit problemen gehad met gladde condities.

[ Voor 3% gewijzigd door DrBOB101 op 15-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Die snap ik prima, er zijn nu eenmaal mensen die het doseren met een stroompedaal niet nauwgezet genoeg beheersen. En als het echt spiegelglad is (en je dus in feite niet eens zou moeten rijden) is zelfs remmen met een rempedaal gevaarlijk, al hebben zij dat dan wel beter onder controle.

Om die reden zullen ze het afraden, al is het maar om claims te voorkomen.

Ik heb afgelopen decemer op een vrijdagochtend gereden toen er snachts ijzel gevallen was. Helaas niet te voorkomen, ik was liever niet gaan rijden. Maar OPD heeft mij niet eenmaal verrast met glijden bij het remmen.

Het is echt hoe je ermee omgaat en hoe goed je je pedaal weet te doseren.

Maar net wat je zegt, voor jou geen OPD, dan moet je het ook zeker niet doen. Je moet je wel vertrouwd voelen als je rijd, dat is echt belangrijk. Voor jou is dat het rempedaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 09:00

Lancer

What the......

C40_recharge24 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:03:
Als iemand interesse heeft in een Volvo C40, nog niet op naam gezet, komt ongeveer binnen a.s. 25 oktober 2023, neem dan contact met mij op.

Vanaf november onverwachts een nieuwe baan met een interessant lease aanbod waardoor particulier bestelde C40 niet meer interessant is. Wellicht kan ik iemand blij maken die dezelfde bestelling heeft staan, maar wellicht een lange wachttijd heeft.

Het betreft:

Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range
Ultimate uitvoering
2024

Opties:
Kleur: Sage Green
Bekleding: Connect Microtech/Nubuck (textiel) Charcoal/Charcoal
Extra getint glas achter
19" 5-spaaks black diamond Cut
Trekhaak, inklapbaar
Ik zou bij je nieuwe werkgever eens navragen of ze een mobilteitsvergoeding hebben. Ik zat in dezelfde situatie. E.e.a. doorrekenend met onderhoudskosten & bijtelling kwam ik erop uit dat het voordeliger was in de eigen auto door te blijven rijden. Ik krijg een vaste vergoeding per maand waarvan een deel netto gemaakt kan worden door de kilometers te schrijven (da's eenvoudig sinds de driving log het doet).

Onder de streep blijft er net iets over van de vergoeding.

Qua onderhoud zijn de banden het duurst, daarna een nieuw interieurfilter. Voor de rest heb je eigenlijk geen kosten.

Alleen als je regelmatig bij de snellader komt, kom je waarschijnlijk niet uit, maar met de actieradius van iets meer dan 300km kan ik bij ieder kantoor van ons bedrijf komen en daar staan dan meestal weer een laadpaal.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lancer schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Ik zou bij je nieuwe werkgever eens navragen of ze een mobilteitsvergoeding hebben. Ik zat in dezelfde situatie. E.e.a. doorrekenend met onderhoudskosten & bijtelling kwam ik erop uit dat het voordeliger was in de eigen auto door te blijven rijden. Ik krijg een vaste vergoeding per maand waarvan een deel netto gemaakt kan worden door de kilometers te schrijven (da's eenvoudig sinds de driving log het doet).

Onder de streep blijft er net iets over van de vergoeding.

Qua onderhoud zijn de banden het duurst, daarna een nieuw interieurfilter. Voor de rest heb je eigenlijk geen kosten.

Alleen als je regelmatig bij de snellader komt, kom je waarschijnlijk niet uit, maar met de actieradius van iets meer dan 300km kan ik bij ieder kantoor van ons bedrijf komen en daar staan dan meestal weer een laadpaal.
Heb je de versnelde afschrijving meeberekend? doordat je meer km maakt per jaar, is de wagen eerder op een vervangmoment.
Voorbeeld: iemand koopt een occasion diesel met 160.000 op de teller voor 10.000 euro. Rijdt zelf 10.000 per jaar en 35.000 voor de baas.
Als hij alleen zelf rijdt komt de wagen pas na 10 jaar aan het 260.000 km moment waarop zoveel onderhoud komt (riem/ketting, remmen, schokbrekers, soms een stuurhuisje etc etc) dat vervanging vaak beter is.
Dan betaalt hij per jaar 10.000/10 = 1000 afschrijving. ( de inruil fooi die je dan nog krijgt verwaarlozen we even, maar dat zou hooguit 1500 kunnen zijn, een nieuwe occasion is vaak meer dan dat bedrag duurder geworden in die tijd)
Maar hij rijdt voor de baas ook hiermee, kan net zijn brandstof en dagelijks onderhoud ermee bekostigen, en rijdt dus 45000 per jaar. Dan is na iets meer dan 2 jaar, nemen we ruim, 2,5 jaar, de 260.000 km bereikt
De afschrijving is nu 10000/2,5 = 4000 per jaar (ongeveer). Dat is 3000 meer die NIET uit de vergoedingen gaat komen.

Velen verkijken zich daarop!

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 15-10-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

ron65 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Heb je de versnelde afschrijving meeberekend? doordat je meer km maakt per jaar, is de wagen eerder op een vervangmoment.
Voorbeeld: iemand koopt een occasion diesel met 160.000 op de teller voor 10.000 euro. Rijdt zelf 10.000 per jaar en 35.000 voor de baas.
Als hij alleen zelf rijdt komt de wagen pas na 10 jaar aan het 260.000 km moment waarop zoveel onderhoud komt (riem/ketting, remmen, schokbrekers, soms een stuurhuisje etc etc) dat vervanging vaak beter is.
Dan betaalt hij per jaar 10.000/10 = 1000 afschrijving. ( de inruil fooi die je dan nog krijgt verwaarlozen we even, maar dat zou hooguit 1500 kunnen zijn, een nieuwe occasion is vaak meer dan dat bedrag duurder geworden in die tijd)
Maar hij rijdt voor de baas ook hiermee, kan net zijn brandstof en dagelijks onderhoud ermee bekostigen, en rijdt dus 45000 per jaar. Dan is na iets meer dan 2 jaar, nemen we ruim, 2,5 jaar, de 260.000 km bereikt
De afschrijving is nu 10000/2,5 = 4000 per jaar (ongeveer). Dat is 3000 meer die NIET uit de vergoedingen gaat komen.

Velen verkijken zich daarop!
Is meegenomen, hoewel dat voor EV's nog een beetje koffiedik kijken is. Gereden kilometers zijn niet zo belangrijk, accu degradatie wel. Overigens was de afschrijving in het eerste jaar echt heel laag.

Wat ook meetelt is hoe lang je de auto wilt gaan rijden. Je kan je plaatje per jaar berekenen of over de complete tijd dat je de auto wilt gaan rijden (de afschrijving over de eerste kilometers gaat immers harder).

[ Voor 7% gewijzigd door Lancer op 16-10-2023 07:03 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:20
C40_recharge24 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Bij concrete interesse kun je contact opnemen met mijn volvo dealer. Zij kunnen meedenken en eventueel contact leggen met de lease maatschappij.
Ik zie nog wat haken en ogen, maar wil het best onderzoeken. Ik kan je alleen geen PB sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:08
Naar analogie met het PS2 topic, hebben we voor onze (X)C40 ook een update naar 2.12, die weinig inhoudt als je niet met een MY24 rijdt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o7Z9nNsLapyDFCGVKO5p3i2gqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/luGhdrLzJrCoQfKr1nEjpzOZ.png?f=fotoalbum_large

Duidelijk dat PS2 en (X)C40 meer gemeen hebben dan we denken :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:40
RigolleM schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:04:
Naar analogie met het PS2 topic, hebben we voor onze (X)C40 ook een update naar 2.12, die weinig inhoudt als je niet met een MY24 rijdt:
[Afbeelding]

Duidelijk dat PS2 en (X)C40 meer gemeen hebben dan we denken :*)
Nee dat lees je verkeerd. Er zijn alleen "kleine verbeteringen" doorgevoerd voor MY24. Voor alle ander MY's zijn het dan natuurlijk "grote verbeteringen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:58
Dag allemaal, lees veel mee maar nu ik sinds dit weekend endelijk de XC 40 Recharge Ultimate op de oprit heb staan ook enkele vragen waar jullie misschien advies over hebben, excuses als deze al veelvuldig behandeld zijn

-het betreft de Single Motor Extended Range (WLTP 572 km), wat is jullie ervaring met de dadwerkelijke range. Lijkt nu uit te komen op ongeveer 400km op basis van 90% (voornamelijk snelwegverkeer), en valt me iets lager uit dan verwacht. Al waren de temperaturen natuurlijk wel rond de 12 graden. Wat vinden jullie?

-in de auto zit geen verlichting bij de achterbank, nu zie ik soms plaatjes en lees ik in de gebruiksaanwijzing dat er bij een panoramadak leeslampjes boven de portieren achter aanwezig "kunnen" zijn, maar ik zie nergens dat ik die als optie had kunnen bestellen en ga er dus eigenlijk vanuit dat het iets standaard zou moeten zijn. Wij hebben allen de jashaakjes boven de portieren achter

- deze auto is uitgevoerd met het origin sierpaneel. Klopt het dat deze als enige niet is uitgevoerd met de sierverlichting in portier en op dashboard?

Benieuwd naar jullie ervaringen, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:56
De standaard bekleding heeft idd geen lampjes achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henzelha
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-05 18:56
@StevendGraaf Qua range, met de single motor c40 my24 extended range (op 20 inch all season) gebruiken we over de 1e 3000km volgens de boordcomputer gemiddeld 17,6 / 100. Dit betreft grotendeels overdag snelweg a 105km/h.
Betrof mild nazomer/herfstweer.

Dit zou dan neerkomen op een werkelijke range van net geen 450km.

Volvo C40 Recharge 2024 | Audi a5 cabrio 2017 | Solaredge Se7k-rws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-06 21:22
@StevendGraaf
Ik krijg de auto aanstaande woensdag en kan het nu nog niet met zekerheid zeggen, maar bij mij zit dez eoptie erop, misschien hangt het daarvan af:

Geavanceerde interieurverlichting
Onze meest luxueuze interieurverlichting zorgt met recht voor een verfijnde ambiance in uw Volvo wanneer het donker is. Vanaf het moment dat u het portier opent totdat u op uw bestemming arriveert. De geïntegreerde instapverlichting, de verlichting van de instaplijsten en de sfeerverlichting dragen bij aan het uitnodigende karakter. De sierlichtbanen in het dashboard, de discrete stemmingsverlichting en verlichting van de portiervakken en bekerhouders versterken de aangename sfeer en zorgen dat u in het donker eenvoudig vindt wat u zoekt. De leeslampjes achterin zijn afgeschermd, zodat ze de bestuurder niet verblinden. En om het inladen in het donker te vergemakkelijken, beschikt de achterklep over ingebouwde verlichting.

Er zouden in dit geval dus leeslampjes achterin moeten zijn. Die zijn ook te zien op het 360° filmpje van het interieur met panoramadak.

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
StevendGraaf schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:49:
Dag allemaal, lees veel mee maar nu ik sinds dit weekend endelijk de XC 40 Recharge Ultimate op de oprit heb staan ook enkele vragen waar jullie misschien advies over hebben, excuses als deze al veelvuldig behandeld zijn

-het betreft de Single Motor Extended Range (WLTP 572 km), wat is jullie ervaring met de dadwerkelijke range. Lijkt nu uit te komen op ongeveer 400km op basis van 90% (voornamelijk snelwegverkeer), en valt me iets lager uit dan verwacht. Al waren de temperaturen natuurlijk wel rond de 12 graden. Wat vinden jullie?

-in de auto zit geen verlichting bij de achterbank, nu zie ik soms plaatjes en lees ik in de gebruiksaanwijzing dat er bij een panoramadak leeslampjes boven de portieren achter aanwezig "kunnen" zijn, maar ik zie nergens dat ik die als optie had kunnen bestellen en ga er dus eigenlijk vanuit dat het iets standaard zou moeten zijn. Wij hebben allen de jashaakjes boven de portieren achter

- deze auto is uitgevoerd met het origin sierpaneel. Klopt het dat deze als enige niet is uitgevoerd met de sierverlichting in portier en op dashboard?

Welkom bij de Volvo XC40-club :) Welk modeljaar heb je, gloednieuw dus 2024, of gebruikt?
- Ik heb m'n auto nu 1 maand, 2000 km gereden. Mijn range voor 100% accu 490 km (440 km op 90%) met een gemiddelde snelheid van 56 km/u; 164 Wh/km. 30% 30-50 km/u, 40% 60-80 km/u, 30% 100 km/u.
Temperatuur begint flink te dalen, dus dat ga je merken.
- Verlichting heb ik ook achterin: XC40 MY2024 ER SM Plus, wolle bekleding, waar de verlichting onderdeel van is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fYdHlSGCQJ7REMXVL4wyhan8w4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdCZ8t50xfX1FM689phhq9Qt.jpg?f=fotoalbum_large
- Origin sierpaneel met berglandschap? Volgens mij zijn die altijd verlicht. Wellicht dat het in de opties uit staat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnNxP02q9bw-VFduqj8WWcIes2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGUXxeawGOdC8mMVAqa2H2Kp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
Vandaag de OPD in auto-mode getest. De voorspelbaarheid kan ik als volgt beschrijven:
- Binnen de bebouwde kom met auto's langs de weg en wat slingerende straat: de auto remt regelmatig af. Ik had het gevoel continu tegen de weerstand van afremmen in te moeten drukken op het stroompedaal. Al met al geen fijne optie en wil ik h'm liever snel uit kunnen zetten.
- Buiten de bebouwde kom: het voelt als adaptive-cruise-control. Zodra er tijdens uitrollen een auto in beeld komt die langzamer gaat remt ie daar op af. Afremmen bij een rotonde of verkeerslicht zonder dat er een auto voor je staat voelt zwaarder aan. Ik heb gemerkt dat ik meer meters uitrol, maar vervolgens harder moet remmen. Geparkeerde auto's langs de weg negeert 't systeem prima. Over 't algemeen fijne functie om aan te hebben op deze wegen.
- Autoweg / snelweg: vergelijkbaar met situatie buiten de bebouwde kom, maar dan helemaal geen last van afremmen bij verkeerslichten of rotondes natuurlijk. Prima functie op deze wegen.

Tegelijk zo veel mogelijk uitgerold. Zonder mensen achter me te veel tot last te zijn. De temperatuur was flink wat lager vandaag. Het verbruik was op m'n dagelijkse rit, heen en weer zo'n 80 km, ongeveer hetzelfde als vorige week. Dus daarmee wellicht iets zuiniger. Ik blijf de komende week een beetje afwisselen en testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:01
De standaard bekleding op alle modellen (core, plus en ultimate) heeft zwarte inleg in 't dash met een kaart van een stad, geen verlichting en basis verlichting.
Alle andere bekleding soorten hebben het berglandschap met verlichting. En verlichtingspack 2. De grijze wol stof heeft ook nog het kristallen pookje.

Hier kan je de prijslijst vinden met opties. Daar vond ik ook 't intereur pack uit...
https://www.volvocars.com...af-en-lease/prijslijsten/

[ Voor 19% gewijzigd door caspervc op 16-10-2023 20:45 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
Ik mag me overigens vanaf vandaag bij deze club aansluiten en verhuis van het algemene Volvo forum naar deze :). De V40 maakt in januari (is de planning) plaats voor een Blauwe XC40 Single Motor Long Range Plus met wat mooie hebbedingetjes (Grijs interieur met de kristallen pookknop, rubberen mattenset, Sonax 2 componenten glascoating op de lak, geblindeerde achterruiten). Ik denk praktisch dezelfde als die van @DrBOB101 zo te zien ;)

Even nog gedacht over het standaard interieur icm aftermarket grijs-leer bekleding, maar de verlichting in zowel de sierlijsten als de leeslampjes en de extra bagageruimte verlichting was voor ons genoeg om voor de wol-stoffen bekleding te gaan.

Heb er nu al zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
caspervc schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:09:
Ik mag me overigens vanaf vandaag bij deze club aansluiten en verhuis van het algemene Volvo forum naar deze :). De V40 maakt in januari (is de planning) plaats voor een Blauwe XC40 Single Motor Long Range Plus met wat mooie hebbedingetjes (Grijs interieur met de kristallen pookknop, rubberen mattenset, Sonax 2 componenten glascoating op de lak, geblindeerde achterruiten). Ik denk praktisch dezelfde als die van @DrBOB101 zo te zien ;)

Even nog gedacht over het standaard interieur icm aftermarket grijs-leer bekleding, maar de verlichting in zowel de sierlijsten als de leeslampjes en de extra bagageruimte verlichting was voor ons genoeg om voor de wol-stoffen bekleding te gaan.

Heb er nu al zin in!
Gefeliciteerd - mooi samengesteld - ik kan niet anders zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:54
StevendGraaf schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:49:

Rij nu een week in de mijne (dezelfde uitvoering als de jouwe) en heb er nu bijna 500 km mee gereden. Bij mij ligt de actieradius rond de 440 km op een volle accu. Dat neemt natuurlijk af omdat het nu kouder wordt. Ik zie ook bij het verbruik dat er (veel) meer verstookt wordt om de auto op temperatuur te houden. Verder ben ik bijzonder te spreken over de wegligging, de stilte en hoe het rijdt. Echt super! Veel rijplezier met de jouwe gewenst!

Nog even een plaatje van hoe zuinig het kan, gistermiddag een stukje gereden binnendoor, niet over de snelweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwWQYZjzfTirmEuy0q6AkwkeFLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEoEAOTOw7heiGw68OfjBpW8.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:32
Dat komt denk ik vooral door je hele lage gemiddelde snelheid 😉

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kensingtonnie schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:49:
@StevendGraaf
Ik krijg de auto aanstaande woensdag en kan het nu nog niet met zekerheid zeggen, maar bij mij zit dez eoptie erop, misschien hangt het daarvan af:

Geavanceerde interieurverlichting
Onze meest luxueuze interieurverlichting zorgt met recht voor een verfijnde ambiance in uw Volvo wanneer het donker is. Vanaf het moment dat u het portier opent totdat u op uw bestemming arriveert. De geïntegreerde instapverlichting, de verlichting van de instaplijsten en de sfeerverlichting dragen bij aan het uitnodigende karakter. De sierlichtbanen in het dashboard, de discrete stemmingsverlichting en verlichting van de portiervakken en bekerhouders versterken de aangename sfeer en zorgen dat u in het donker eenvoudig vindt wat u zoekt. De leeslampjes achterin zijn afgeschermd, zodat ze de bestuurder niet verblinden. En om het inladen in het donker te vergemakkelijken, beschikt de achterklep over ingebouwde verlichting.

Er zouden in dit geval dus leeslampjes achterin moeten zijn. Die zijn ook te zien op het 360° filmpje van het interieur met panoramadak.
om even een misverstand weg te helpen:
In 2022 heeft Volvo besloten met de komst van MY23 de luxueuze sfeerverlichtign weg te laten TENZIJ je een niet standaard stoelbekledingpakket neemt.
Heb js dus standaard stoelbekledingen, dan mis je de lampjes achterin, geen portiervakverlichting, geen verlichting boven de laadpad GSM, geen verlichting onderin de deuren en geen sierlijst met backlight.

Dat zit namelijk in verlichtings pakket 2, en die wordt alleen geleverd bij de luxere stoelbekledingen!

Ik bestelde destijds een MY22, daar zat dat pakket nog wel bij de standaard bekleding, maar tijdens de wachttijd is men op MY23 overgestapt en zonder dit netjes te communiceren met mij is dat verlichtings pakket weggevallen. Kennelijk wordt dat dus nog steeds niet netjes in de folders duidelijk gemaakt want er trappen nog steeds mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
ron65 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:16:
[...]

om even een misverstand weg te helpen:
In 2022 heeft Volvo besloten met de komst van MY23 de luxueuze sfeerverlichtign weg te laten TENZIJ je een niet standaard stoelbekledingpakket neemt.
Heb js dus standaard stoelbekledingen, dan mis je de lampjes achterin, geen portiervakverlichting, geen verlichting boven de laadpad GSM, geen verlichting onderin de deuren en geen sierlijst met backlight.

Dat zit namelijk in verlichtings pakket 2, en die wordt alleen geleverd bij de luxere stoelbekledingen!

Ik bestelde destijds een MY22, daar zat dat pakket nog wel bij de standaard bekleding, maar tijdens de wachttijd is men op MY23 overgestapt en zonder dit netjes te communiceren met mij is dat verlichtings pakket weggevallen. Kennelijk wordt dat dus nog steeds niet netjes in de folders duidelijk gemaakt want er trappen nog steeds mensen in.
Nope, in de online configurator wordt het idd nergens genoemd... :X Alleen als je de prijslijst goed doorneemt kom je het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMe
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 11:30
ron65 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:16:
[...]

Kennelijk wordt dat dus nog steeds niet netjes in de folders duidelijk gemaakt want er trappen nog steeds mensen in.
En zeer zuur als je denkt dat dit wel in de ultimate uitvoering zal zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 16:14
Mijn dealer heeft dit er wel expliciet bijvermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
Bizar wel, dat als je in de configurator dus kiest voor de standaard bekleding, de lampjes achterin wel op de foto staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2PI6a2Q.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier een toekomstige XC40 rijder. Betreft een leaseauto, zojuist besteld.

XC40 Recharge Core uitvoering
175kW single motor
bright dusk metallic
climate pakket
driver assist pakket
getinte ramen

Verwachte levertijd half april 2024. Nu lekker lurken in dit topic :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Microkid schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:40:
Hier een toekomstige CX40 rijder. Betreft een leaseauto, zojuist besteld.

175kW single motor
bright dusk metallic
climate pakket
driver assist pakket
getinte ramen

Ik ben ondertussen best klaar met wachten, haha. Levering januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Gutanoth schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Ik ben ondertussen best klaar met wachten, haha. Levering januari
Herkenbaar. Zodra de auto besteld is wil je niet meer wachten, haha

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

BartMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

SJa gtell me...
Ik heb destijds geinformeerd of die verlichting in MY22 er standaard inzat zoals folders vermeldden. 100% was het antwoord.
Ze vertelden alleen niet dat ze 3 maanden voor mijn wagen werd afgeleverd overstapten op MY23 en daar zaten ze 100% NIET standaard in bij de standaard bekleding. EN niet even melden, niet bellen, anders had ik de lak standaard gelaten en in plaats daarvan een andere stoelbekleding gekozen.

De keuze was destijds omdat ik aan de top van budget zat, en koos voor de lak "omdat de verlichting er standaard volledig inzat". Had ik toen geweten dat ze dat gingen aanpassen, had ik dus anders gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52
BartMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Wat je echt wel zou mogen verwachten, zelfs in de instap versie zou in ieder geval verlichting achterin standaard moeten zijn! Zit dus ook niet op mijn MY23 Core versie, had ik nooit kunnen denken van een toch wel hoger segment merk als Volvo.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Dat we ooit nog zouden meemaken dat er een discussie is over een luxe wagen of deze wel/geen leeslampje heeft.... Das niet best zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:23
DrBOB101 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:27:
Vandaag de OPD in auto-mode getest. De voorspelbaarheid kan ik als volgt beschrijven:
- Binnen de bebouwde kom met auto's langs de weg en wat slingerende straat: de auto remt regelmatig af. Ik had het gevoel continu tegen de weerstand van afremmen in te moeten drukken op het stroompedaal. Al met al geen fijne optie en wil ik h'm liever snel uit kunnen zetten.
- Buiten de bebouwde kom: het voelt als adaptive-cruise-control. Zodra er tijdens uitrollen een auto in beeld komt die langzamer gaat remt ie daar op af. Afremmen bij een rotonde of verkeerslicht zonder dat er een auto voor je staat voelt zwaarder aan. Ik heb gemerkt dat ik meer meters uitrol, maar vervolgens harder moet remmen. Geparkeerde auto's langs de weg negeert 't systeem prima. Over 't algemeen fijne functie om aan te hebben op deze wegen.
- Autoweg / snelweg: vergelijkbaar met situatie buiten de bebouwde kom, maar dan helemaal geen last van afremmen bij verkeerslichten of rotondes natuurlijk. Prima functie op deze wegen.

Tegelijk zo veel mogelijk uitgerold. Zonder mensen achter me te veel tot last te zijn. De temperatuur was flink wat lager vandaag. Het verbruik was op m'n dagelijkse rit, heen en weer zo'n 80 km, ongeveer hetzelfde als vorige week. Dus daarmee wellicht iets zuiniger. Ik blijf de komende week een beetje afwisselen en testen.
Je beschrijft hier denk ik Pilot Assist (PA) of Adaptive Cruise Control (ACC), maar niet One Pedal Drive (OPD). Met OPD aan kun je niet uitrollen. Als je je voet optilt, gaat de auto remmen. ACC zal inderdaad de auto afremmen als er iemand voor je rijdt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Winter is coming…
Mijn Twin van MY23 heeft all-season banden. Vandaar dat ik mijn winterbanden van mijn vorige P8 MY21 ga verkopen. Als eerste wil ik deze set echter aanbieden aan de forumleden.

Het gaat om de originele Volvo set met 19 inch Nokian banden, vóór 235/50 R19, achter 255/45 R19.
De banden hebben slechts kort dienst gedaan in twee Nederlandse winterseizoenen. De profieldiepte van de banden is 7,3 mm. Officiële meting van de dealer is aanwezig.
De velgen zijn als nieuw en dus niet beschadigd door parkeermanoeuvres o.i.d.

Stuur me bij interesse een PB.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartMe
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 11:30
Venomer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Je beschrijft hier denk ik Pilot Assist (PA) of Adaptive Cruise Control (ACC), maar niet One Pedal Drive (OPD). Met OPD aan kun je niet uitrollen. Als je je voet optilt, gaat de auto remmen. ACC zal inderdaad de auto afremmen als er iemand voor je rijdt.
Nee, in MY24 is er voor OPD een nieuwe "auto" setting naast "on" en "off". Het gedrag daarvan is hier correct beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
caspervc schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:29:
[...]

Nope, in de online configurator wordt het idd nergens genoemd... :X Alleen als je de prijslijst goed doorneemt kom je het tegen.
Wel als je online op 'verken het interieur' klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
Microkid schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:40:
Hier een toekomstige XC40 rijder. Betreft een leaseauto, zojuist besteld.

175kW single motor
bright dusk metallic
climate pakket
driver assist pakket
getinte ramen

Ik zit al sinds januari '23 in de wachtrij, ik wens je veel succes met april 2024 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

MaJoBe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Ik zit al sinds januari '23 in de wachtrij, ik wens je veel succes met april 2024 O-)
Tja, is toch echt uitspraak dealer. Mogelijk dat leasemij een andere regeling heeft t.o.v. particulieren? Geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
Ik ben net gisteren in de rij gestapt met een MY24, single motor long range.
Dealer heeft aangegeven nog een productieslot voor jan 24 voor ons te hebben. Dus daar ga ik dan vanuit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Juancho schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:01:
Dat we ooit nog zouden meemaken dat er een discussie is over een luxe wagen of deze wel/geen leeslampje heeft.... Das niet best zeg maar.
Ik ben nog speciaal naar de toonzaal geweest om te gaan zien of er lampjes in zaten of niet. Er stond een C40 Core MY22 in de toonzaal met standaard bekleding, er zaten totaal geen opties of andere pakketten op deze wagen, dus ik was gerust gesteld... tot ik mijn Ultimate MY23 ging oppikken, geen lampjes achteraan. Wagen van 60k. Ik had hem zelf niet besteld, heb een bestelde wagen van ex-collega overgenomen, dus ik had zelf geen invloed op wat ze besteld hadden, maar ik vind het wel sneu dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-06 12:05
Als ik bovenstaande zo lees vindt ik het vreemd dat ik wel degelijk leeslampjes achter heb, maar ben er tegelijkertijd ontzettend blij mee :)

C40 2023 Plus (productie maart 2023, levering mei 2023)
Standaard bekleding.
Ik heb inderdaad de plattegrond van Göteborg bij het dashboard en deuren zitten. Staat wel gaaf vind ik eigenlijk.

Enige opties die ik heb toegevoegd zijn getint glas en trekhaak. Lijkt me sterk dat bij 1 van die opties de leeslampjes achter zijn meegekomen.
Maar nogmaals, ben er blij mee.

Iets heel anders, het is wel eens voorbij gekomen hier. Ik kreeg zojuist zowaar een melding op mijn telefoon dat de C40 niet vergrendeld was.

[ Voor 3% gewijzigd door Babtvt op 17-10-2023 14:09 ]

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Babtvt schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:01:
Als ik bovenstaande zo lees vindt ik het vreemd dat ik wel degelijk leeslampjes achter heb, maar ben er tegelijkertijd ontzettend blij mee :)

C40 2023 Plus (productie maart 2023, levering mei 2023)
Standaard bekleding.
Ik heb inderdaad de plattegrond van Göteborg bij het dashboard en deuren zitten. Staat wel gaaf vind ik eigenlijk.

Enige opties die ik heb toegevoegd zijn getint glas en trekhaak. Lijkt me sterk dat bij 1 van die opties de leeslampjes achter zijn meegekomen.
Maar nogmaals, ben er blij mee.

Iets heel anders, het is wel eens voorbij gekomen hier. Ik kreeg zojuist zowaar een melding op mijn telefoon dat de C40 niet vergrendeld was.
Dan heb je echt een soort uitzondering op die leeslampjes... Ik mis die dingen echt want heb wel eens mensen achterin, in het dinker kunnen ze niet eens zien waar ze hun voeten zetten bij instappen.
Mijn ene dochter vindt dat heel naar, klaagt er steeds over, dus heb ik een USB-C ledlampje in de USB-C poortjes in de middenconsole gestoken. Dat helpt prima, maar het blijft voor een wagen van zoveel geld toch armoedig dat ze er niet standaard ingezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Wellicht is er verschil tussen C40 en XC40?

Bij mij zitten ze boven de deuropeningen, en niet in het midden van het plafond zoals een foto hierboven. (C40 heeft standaard een grote glasplaat).

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
Hmm, bijzonder. Zou mooi zijn moest dat eindelijk eens gaan werken voor onze wagens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik mijn auto vergeet te vergrendelen op mijn oprit en je weet uiteindelijk nooit wie eens wil komen piepen. Heb wel camera's hangen maar zou toch mooi zijn moesten die meldingen van Volvo ook werken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
Microkid schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Tja, is toch echt uitspraak dealer. Mogelijk dat leasemij een andere regeling heeft t.o.v. particulieren? Geen idee.
Ik hoop het voor jullie, bij mij schetsten ze ook een veel betere levertermijn.In de toonzaal was dat voor de zomer, bij bestelling 2 weken later door de lease maatschappij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8jIYyGSHXXgQErumviT9Tqv_Xo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X1iGhAZ4o0PFy64ucs51EyMa.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door MaJoBe op 17-10-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Microkid schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Mijn dealer zei in November 2022 dat het "uiterlijk juni/juli '23" zou zijn, hij is afgelopen vrijdag 14/10 afgeleverd ;-)

Een andere bestelling hier in de familie, bijna 3 maanden later geplaatst, wordt overigens wel eind deze maand of begin volgende afgeleverd. Er lijkt dus wel iets van schot in te zitten qua productietijden, maar het punt blijft: de dealer weet het ook niet altijd zo best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:12:
Winter is coming…
Mijn Twin van MY23 heeft all-season banden. Vandaar dat ik mijn winterbanden van mijn vorige P8 MY21 ga verkopen. Als eerste wil ik deze set echter aanbieden aan de forumleden.

Het gaat om de originele Volvo set met 19 inch Nokian banden, vóór 235/50 R19, achter 255/45 R19.
De banden hebben slechts kort dienst gedaan in twee Nederlandse winterseizoenen. De profieldiepte van de banden is 7,3 mm. Officiële meting van de dealer is aanwezig.
De velgen zijn als nieuw en dus niet beschadigd door parkeermanoeuvres o.i.d.

Stuur me bij interesse een PB.
Ik had vorig jaar dezelfde situatie. Hier op het forum was er geen belangstelling voor, maar ik heb ze heel goed kunnen verkopen bij Mudde&Kok in Urk (nu verhuisd geloof ik….je moet maareven Googlen). Foto’s aan ze gemaild en per omgaande een goed bod gekregen waar nog een beetje bij te praten viel…..Was allemaal snel en goed geregeld. Mooi bedrijf trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 14-06 13:22

KabalA!

[ No-Life ]

Babtvt schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:21:
Wellicht is er verschil tussen C40 en XC40?
Waarschijnlijk dat.
Ik ben bij de dealer langsgeweest om te kijken of de lampjes er achterin in zaten. Bij een XC core met standaard bekleding niet, bij een C core met standaard bekleding wel.

Mijn XC40 Core SMER afgelopen vrijdag opgehaald (Januari besteld) en tot nog toe erg tevreden. Ook snelladen bij Fastned ging zonder problemen.

Enige 'irritatie' puntje is dat je niet kan zien welke zender aanstaat of welk nummer je in spotify draait als je google maps voor hebt staan op het middenscherm. Het is niet alsof er geen ruimte voor is, maargoed als dat het enige is ga ik de komende 4 jaar prima doorkomen :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Mga1600 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Ik had vorig jaar dezelfde situatie. Hier op het forum was er geen belangstelling voor, maar ik heb ze heel goed kunnen verkopen bij Mudde&Kok in Urk (nu verhuisd geloof ik….je moet maareven Googlen). Foto’s aan ze gemaild en per omgaande een goed bod gekregen waar nog een beetje bij te praten viel…..Was allemaal snel en goed geregeld. Mooi bedrijf trouwens!
Bedankt voor de tip!
Ik wacht nog even eventuele reacties van hier af en dan kijk ik verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:58
Dank voor alle reacties, gelukkig niet de enige bij wie wat onduidelijkheid, en ook wel enige verbazing was, over het ontbreken van de leeslampjes achter. Was inderdaad op het verkeerde been gezet door de afbeelding, nooit gedacht/verwacht dat de interieurverlichting af kon hangen van de bekleding/afwerking.

Maar verder erg tevreden met de XC40 (geheel nieuw inderdaad, geen tweedehands). Bereik ligt nu inderdaad zo rond de 440km, voornamelijk 100km snelweg en 80km wegen.

Ik geniet momenteel vooral van de mogelijkheid tot de verschillende profielen gekoppeld aan de sleutel. Luxe wanneer mijn partner de auto met haar sleutel de deur opent alles op haar profiel wordt ingesteld: auto instellingen, apps, spiegels, stoelen. En alles weer terug gaat naar mijn instellingen als ik daarna de auto open. Kleine dingen waar je al blij van worden kunt.

Wat is jullie ervaring met Google Maps. Ik hem hem qua audio op alleen meldingen gezet, maar hij geeft geen audio melding bij een bekende flitser, ook niet als die wel in beeld staat. Heb het volume van meldingen wel zelfs hard gezet, maar geen meldingen te horen. Bekend bij iemand hier?

Jammer dat Tom Tom niet verkrijgbaar is in de google play app store van de auto, terwijl deze wel in de reguliere google play app store te vinden is.

[ Voor 17% gewijzigd door StevendGraaf op 17-10-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
StevendGraaf schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:00:
Wat is jullie ervaring met Google Maps. Ik hem hem qua audio op alleen meldingen gezet, maar hij geeft geen audio melding bij een bekende flitser, ook niet als die wel in beeld staat. Heb het volume van meldingen wel zelfs hard gezet, maar geen meldingen te horen. Bekend bij iemand hier?
Zelfs geluid gewoon aan, geen audio meldingen hier in België.. heeft iets te maken met Google en de wetgeving. Vorige XC40 ICE gaf wel mooi de audio meldingen.
Jammer dat Tom Tom niet verkrijgbaar is in de google play app store van de auto, terwijl deze wel in de reguliere google play app store te vinden is.
Werkt prima onder Car Play, maar onbruikbaar wegens geen SoC.. ondertussen gewend geraakt aan GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heren, hoe zat het ook alweer met het voorverwarmen van je batterij tijdens het laden aan een (publieke) laadpaal? Ik heb morgen 100% nodig dus de auto staat de hele nacht lekker te laden. Maar ik wil dan natuurlijk gebruik maken van een al voorverwarmde accu zonder % te verliezen.

Was het al voldoende door in de app de timer in te stellen op je vertrek tijd? Dat dan niet alleen het interieur verwarmt werd maar ook de accu? Ben het even vergeten maar het is nu weer behoorlijk koud sochtends en dat vreet procentjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:57:
Heren, hoe zat het ook alweer met het voorverwarmen van je batterij tijdens het laden aan een (publieke) laadpaal? Ik heb morgen 100% nodig dus de auto staat de hele nacht lekker te laden. Maar ik wil dan natuurlijk gebruik maken van een al voorverwarmde accu zonder % te verliezen.

Was het al voldoende door in de app de timer in te stellen op je vertrek tijd? Dat dan niet alleen het interieur verwarmt werd maar ook de accu? Ben het even vergeten maar het is nu weer behoorlijk koud sochtends en dat vreet procentjes :)
Als ik aan de publieke paal sta en de voorverwarming aanzet, is die op de ingestelde tijd klaar en is de accu 100%
Of de accu dan ook is voroverwarmd? ik denk het wel.

Verkijk je niet op de eerste 5 tot 10 km verbruik, hij zal altijd een gewogen gemiddelde weergeven en dat is bij de eerste paar km nooit realistisch.
Je kunt het best testen door onder gelijksoortige omstandigheden dezelfde rit tweemaal te maken, de ene keer met en de andere keer zonder voorverwarmen.
Ik heb op die manier gemerkt dat er veel verschilt in verbruik over de hele rit is, en dat is bij voorverwarmen een stuk lager dan zonder. Dus ja, ik denk dat de accu op temperatuur gebracht is.

Overigens werkt dat ook als je NIET aan een laadstation hangt, ook dat heb ik op bovenstaande manier getest, en het kost je gewoon maar 2 tot in extreme koude (laatste december nog een paar dagen gebeurd) 5% van de accu,

Mijn ervaringen, dus pin me er niet op vast met jouw wagen, die heeft ook al zo enorm veel hoger gebruik onder normale omstandigheden dan menig ander toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:07

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RigolleM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:05:

[...]

Werkt prima onder Car Play, maar onbruikbaar wegens geen SoC.. ondertussen gewend geraakt aan GM.
Volg dit topic ivm interesse in de xc40 aan het eind van mijn leasecontract.

Bedoel je dat TomTom alleen werkt met Android Auto, bekabeld of wireless, via je telefoon? Dat is hoe het nu werkt bij mij in de auto, Qasqhai 2019.
GM is echt vervelend in de instructies, het lult zoveel. TT is duidelijk en kort imho

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Sepp14 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Volg dit topic ivm interesse in de xc40 aan het eind van mijn leasecontract.

Bedoel je dat TomTom alleen werkt met Android Auto, bekabeld of wireless, via je telefoon? Dat is hoe het nu werkt bij mij in de auto, Qasqhai 2019.
GM is echt vervelend in de instructies, het lult zoveel. TT is duidelijk en kort imho
TomTom heeft geen versie voor Android Automotive (AAOS) en onze Volvo's hebben geen ondersteuning voor Android Auto (AA). Je kan TomTom dus enkel gebruiken via CarPlay of op de telefoon zelf.

Toen ik mijn wagen ophaalde bij de dealer in juni zei deze me wel dat Android Auto in Q1 '24 zou komen, maar ik neem het met een korrel zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

RigolleM schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Zelfs geluid gewoon aan, geen audio meldingen hier in België.. heeft iets te maken met Google en de wetgeving. Vorige XC40 ICE gaf wel mooi de audio meldingen.

[...]

Ik ben inmiddels zo ver dat ik op gevoel wel weet of ik een bestemming haal. Google Maps werkt onprettig met een goede set van privacy instellingen. Apple Maps wordt steeds beter. Ik hoop dat CarPlay 2.0 ook naar onze auto's komt. Dan krijgen we denk ik wel de SoC met airplay.

Tip voor de CarPlay gebruikers; de telefoon in een cradle hoeft niet, maar als je geen ingebouwde lader hebt, heb je geen mooie aflegplek waar de telefoon niet gaat lopen rammelen. Ik heb twee sterke magneten onder het matje van het middenvak geplakt. Ongeveer op de juiste plek waar ook een MagSafe lader ze heeft. En nu geen schuivende telefoon meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:07

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Largamelion schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:44:
[...]
TomTom heeft geen versie voor Android Automotive (AAOS) en onze Volvo's hebben geen ondersteuning voor Android Auto (AA). Je kan TomTom dus enkel gebruiken via CarPlay of op de telefoon zelf.

Toen ik mijn wagen ophaalde bij de dealer in juni zei deze me wel dat Android Auto in Q1 '24 zou komen, maar ik neem het met een korrel zout.
Dank je wel.
Jammer dat het niet werkt. Wel vreemd dat TT niet met AAOS werkt. Kwam wel op de TT developer site iets tegen over een APK. Maar ik ga geen omwegen bedenken op een auto van ruim €50.000 om iets werkend te krijgen. Dat hoort gewoon te werken is mijn mening.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 00:14:
[...]

Als ik aan de publieke paal sta en de voorverwarming aanzet, is die op de ingestelde tijd klaar en is de accu 100%
Of de accu dan ook is voroverwarmd? ik denk het wel.

Verkijk je niet op de eerste 5 tot 10 km verbruik, hij zal altijd een gewogen gemiddelde weergeven en dat is bij de eerste paar km nooit realistisch.
Je kunt het best testen door onder gelijksoortige omstandigheden dezelfde rit tweemaal te maken, de ene keer met en de andere keer zonder voorverwarmen.
Ik heb op die manier gemerkt dat er veel verschilt in verbruik over de hele rit is, en dat is bij voorverwarmen een stuk lager dan zonder. Dus ja, ik denk dat de accu op temperatuur gebracht is.

Overigens werkt dat ook als je NIET aan een laadstation hangt, ook dat heb ik op bovenstaande manier getest, en het kost je gewoon maar 2 tot in extreme koude (laatste december nog een paar dagen gebeurd) 5% van de accu,

Mijn ervaringen, dus pin me er niet op vast met jouw wagen, die heeft ook al zo enorm veel hoger gebruik onder normale omstandigheden dan menig ander toch?
Had allemaal sowieso niks uitgemaakt want mijn ingestelde timer heeft sowieso niks gedaan. Fijn hoor, dat je er op kunt vertrouwen! Heerlijk een ijskoude auto in stappen en de accu sowieso niet voorverwarmt. Weer top gedaan van de app mensjes bij Volvo! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Had allemaal sowieso niks uitgemaakt want mijn ingestelde timer heeft sowieso niks gedaan. Fijn hoor, dat je er op kunt vertrouwen! Heerlijk een ijskoude auto in stappen en de accu sowieso niet voorverwarmt. Weer top gedaan van de app mensjes bij Volvo! _/-\o_
Vreemd: hier werkt de timer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
[...]

[...]
Gebruik de FlitsMeister App op de telefoon voor de flitsers en stel het geluidkanaal in op Bluetooth via HFP. Leg bij gebruik van FM de telefoon wel aan de lader. FM gebruikt nogal wat stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]

Toch geweldig hé zo'n betrouwbare app 8)7. Bij mij heeft de wagen gelukkig wel de planning gerespecteerd vannacht en netjes geladen van 0:00u tot 05:00u, ondanks dat de laadplanning vanmorgen weer verdwenen was uit de app |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Mga1600 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

Vreemd: hier werkt de timer prima.
Bij mij ook geen probleem met de timer. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hier werkt de timer ook prima... kijk binnen half uurtje stappen we in een voorverwarmde auto.

TT heeft ook geen enkele feature voor EV, ABRP werkt ook bijzonder goed via CarPlay, maar ik krijg die dongle niet werkend voor het uitlezen van de SoC, dus voorlopig blijf ik vast hangen aan GM.

[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 18-10-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06 14:20
Sepp14 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Dat hoort gewoon te werken is mijn mening.
Welcome to the club...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Dank voor alle reacties, gelukkig niet de enige bij wie wat onduidelijkheid, en ook wel enige verbazing was, over het ontbreken van de leeslampjes achter. Was inderdaad op het verkeerde been gezet door de afbeelding, nooit gedacht/verwacht dat de interieurverlichting af kon hangen van de bekleding/afwerking.
En dan te bedenken dat er ook nog verschil zit tussen de XC40 en C40. Mijn C40 (MY23 Ultimate) met standaard bekleding heeft wel degelijk leeslampjes achterin.

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
En getuige dit bericht is mijn C40 niet de enige :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartelomeus
En de Volvo Cars app, tja.....blijft een teleurstelling. Het is niet meer van deze tijd dat je een app telkens moet "killen" voor een actuele status van de auto. Heb er geen verwachtingen meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutanoth
Heeft iedereen hier die de auto op is gaan halen hem ontvangen met een doek er overheen? Dit zou voor mij een eerste keer zijn met zo'n luxe auto en het lijkt een klein dingetje, maar ik zou dat écht tof vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13
Zitten jullie op een andere server ofzo? Ik herken het geklaag over de app totaal niet. IOS 17, open de app, wacht tien seconde en alles klopt. Ritten compleet. Auto vlot te openen/sluiten en voorverwarmen. Ben zo blij met deze app tov het gedrocht dat de Corsa-E heeft.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 00:13
Gutanoth schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:41:
Heeft iedereen hier die de auto op is gaan halen hem ontvangen met een doek er overheen? Dit zou voor mij een eerste keer zijn met zo'n luxe auto en het lijkt een klein dingetje, maar ik zou dat écht tof vinden
Ja onze dealer deed met doek. Maar kan verschillen per plek natuurlijk.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
Yup, tot nu toe heeft elke nieuwe auto die ik ophaalde bij de dealer een doek erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Babtvt schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:58:
[...]

Yup, tot nu toe heeft elke nieuwe auto die ik ophaalde bij de dealer een doek erover.
Haha, mijn nieuwe auto's zijn tot nu toe alleen nog maar een hyundai i20, mazda 2 en Fiat 500c geweest, bij die laatste werd nog net niet gezegd "oh je moet alleen zelf nog even de nummerplaat er op klikken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Wij ook, met ons 2e hansie… (1 jaar oud, maar toch) Ook nog nooit eerder meegemaakt. Bij Louwman in Den Haag is dat ook een dingetje, heb ik wel eens gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 14-06 13:22

KabalA!

[ No-Life ]

Mijn A3 in Rotterdam stond onder een doek en de XC40 afgelopen week in Naarden ook :)
Maar zoals eerder gezegd ligt het ook maar net aan de dealer. Mijn V40 destijds kwam van een dealer in Utrecht en die stond nog net niet buiten op de parkeerplaats :+

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Is best heel gaaf hoor. Voor ons ook de eerste keer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/148tI9g1ZPfKW1_JkXXg2nCXFZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWdxrrhlsB2Y3M7hPEsiwtnN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Mijn volvo C40 gaat geleverd worden bij Broekhuis Harderwijk, zijn er mensen die ervaring hebben met deze dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Gutanoth schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:44:
Mijn volvo C40 gaat geleverd worden bij Broekhuis Harderwijk, zijn er mensen die ervaring hebben met deze dealer?
Ja prima partij, mooie locatie, klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Mijn XC40 stond ook mooi blinkend onder een doek op ons te wachten. Ik vond dat best leuk, zeker na een jaar op de auto gewacht te hebben.
Dit was trouwens bij Broekhuis Emmen, een fijne dealer met een persoonlijke benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Bij mij niet (Volvo Vos Zaltbommel), de verkoper en ik zaten tijdens het gehele bestelproces op 1 lijn en hij wist dat het mij niet zou boeien (en had hem al gezien voor de leverdag).

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Ophidian schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:45:
Zitten jullie op een andere server ofzo? Ik herken het geklaag over de app totaal niet. IOS 17, open de app, wacht tien seconde en alles klopt. Ritten compleet. Auto vlot te openen/sluiten en voorverwarmen. Ben zo blij met deze app tov het gedrocht dat de Corsa-E heeft.
Heb ook nergens problemen mee gehad de afgelopen 2,5 week en 1600km later (iPhone) 😬

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutanoth
DPPSchoenmaker schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Bij mij niet (Volvo Vos Zaltbommel), de verkoper en ik zaten tijdens het gehele bestelproces op 1 lijn en hij wist dat het mij niet zou boeien (en had hem al gezien voor de leverdag).
Ah ja, misschien een beetje kinderachtig, maar het zou voor mij wel de ervaring verbeteren, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Gutanoth schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:44:
Prima dealer. Ik heb daar in 2010 een S80 executive gekocht. Tijdens garantieperiode hebben ze de auto een paar keer opgehaald. Toch 150klm helemaal naar Valkenswaard en ook weer terug natuurlijk.

Groet Peer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kensingtonnie
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-06 21:22
Vandaag mijn XC40 opgehaald en de Lynk & Co ingeleverd bij de Volvo dealer in Doetinchem.

Inderdaad onder een doek 😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-lRuAo7KnuQjZXhGpo_H2WqCis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X87YV5HHQMTfN1bsrr6vouOV.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag meteen een dikke 300 km gereden en ook de Tesla supercharger uitgeprobeerd. Ging allemaal prima.

In vergelijking met de Lynk is het interieur van de Volvo soberder en voelt het minder luxe aan, maar dat wist ik natuurlijk al.
Verder vond ik de Lynk bij elektrisch rijden iets stiller. Ook vond ik zijn LED-lampen meer licht geven (met standaard adaptieve bochtverlichting in de koplamp).
OPD is echter heel fijn en de ACC werkt veel beter. En niet langer de vervelende hik rond de 95 km/u.
Door de beter werkende ACC heb ik de ontbrekende gewone CC nog niet gemist.

Erg jammer vind ik het ontbreken van een kleurinstelling voor de interieurverlichting.
Ik heb geavanceerde interieurverlichting, maar blijkbaar is dat beperkt tot verlichte panelen en extra (lees)lampjes. Bij het bekijken van het videofimpje over de geavanceerde interieurverlichting op de site van Volvo kreeg ik een andere indruk.
Had ik me maar beter moeten oriënteren 😉

Ter vergelijking een sfeerbeeld van de Lynk. Toch wel een andere ambiance.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pl6xgwV9KbnTNMAThkGPMV0Llb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pu0U6zQVgWKVZO5Kn91UeNKP.jpg?f=fotoalbum_large

Het verschil van ongeveer € 20.000 in aanschafprijs tussen deze twee auto's zie ik in het comfort en de uitrusting van de XC40 dan ook niet helemaal terug.
(Technisch zijn ze natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken, de Lynk is immers een PHEV).

Waarom dan toch de switch? Zie het forum over Lynk, kort gezegd een geweldige auto, maar trage software en een waardeloze organisatie.
Dus al met al toch erg happy met de XC40🥳

XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Hier de auto opgehaald bij de Volvo dealer in Rotterdam. Tot onze verbazing stond de auto letterlijk buiten de showroom zonder doek o.i.d…
Dat deden ze bij Lexus (vorige auto) wel anders. Het ligt dus echt aan de dealer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
peer54 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:22:
[...]

Prima dealer. Ik heb daar in 2010 een S80 executive gekocht. Tijdens garantieperiode hebben ze de auto een paar keer opgehaald. Toch 150klm helemaal naar Valkenswaard en ook weer terug natuurlijk.

Groet Peer
Dat is een prima wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
quinten010 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:37:
[...]

Hier de auto opgehaald bij de Volvo dealer in Rotterdam. Tot onze verbazing stond de auto letterlijk buiten de showroom zonder doek o.i.d…
Dat deden ze bij Lexus (vorige auto) wel anders. Het ligt dus echt aan de dealer denk ik.
Dat zou voor mij zo'n domper zijn.. Bij de Fiat van mijn vriendin hebben we achteraf flink geklaagd. Aangegeven dat 25k voor een dealer misschien geen big deal is, maar dat ze door hun nonchalante houding de complete ervaring hebben verpest voor mijn vriendin. Achteraf een dinerbon van 75 euro als excuus gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik heb het gevoel dat wanneer je de app timer voor preconditioning niet tenminste 6 uur tevoren instelt, hij wel eens niet werkt.
Net alsof de info dan iet goed wordt opgepakt door de auto. Niet zeker van, ik ga dat nog wel uittesten. Maar is me al enkele malen opgevallen dat ALS de timer niet werkt , ik deze korter dan ca 6 uur tevoren had ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Dat had ik 6 jaar terug met een Astra, gewoon buiten in de regen, geen doek.
Dat doet Volvo gelukkig beter.

Het best was nog de skoda octavia in 2012, die werd netjes onthuld en uitgelegd door een prachtige dame in kort rokje. 8)7 Moet zeggen, dat leidde wel behoorlijk af van de uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
De mijne komt met dakkoffer dus weet niet of ze dat doek er overheen gaan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
MaJoBe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:28:
[...]

De mijne komt met dakkoffer dus weet niet of ze dat doek er overheen gaan krijgen ;)
Dat zal dan wel niet inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

[...]

Volgens mij is opleveren onder een doek zo'n beetje wel de standaard. Als het heel druk wordt met opleveringen kan daar wel eens van afgeweken worden (december is zo'n beruchte maand).

Ik heb de mijn tijdens de lockdown opgehaald. Stond op straat en de dealer gooide vanaf een afstandje de sleutels toe. Ik was allang blij dat ik hem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Lancer schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Volgens mij is opleveren onder een doek zo'n beetje wel de standaard. Als het heel druk wordt met opleveringen kan daar wel eens van afgeweken worden (december is zo'n beruchte maand).

Ik heb de mijn tijdens de lockdown opgehaald. Stond op straat en de dealer gooide vanaf een afstandje de sleutels toe. Ik was allang blij dat ik hem had.
Wat raar. Konden ze hem niet gewoon op een bureau of tafeltje neerleggen, weglopen en dan jou de sleutel laten pakken? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-06 14:20
ron65 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 01:26:
[...]
Het best was nog de skoda octavia in 2012, die werd netjes onthuld en uitgelegd door een prachtige dame in kort rokje. 8)7 Moet zeggen, dat leidde wel behoorlijk af van de uitleg _/-\o_
Waar zijn de tijden dat dat allemaal nog kon en mocht ... B-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

madhondt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

Waar zijn de tijden dat dat allemaal nog kon en mocht ... B-)
Zolang ze maar niet over de 710 dop begint... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 01:22:
[...]

Ik heb het gevoel dat wanneer je de app timer voor preconditioning niet tenminste 6 uur tevoren instelt, hij wel eens niet werkt.
Net alsof de info dan iet goed wordt opgepakt door de auto. Niet zeker van, ik ga dat nog wel uittesten. Maar is me al enkele malen opgevallen dat ALS de timer niet werkt , ik deze korter dan ca 6 uur tevoren had ingesteld.
Zat een uurtje of 8 a 9 tussen dus dst kan het niet zijn. Zal het binnenkort nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 01:26:
[...]
_O- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Heeft iemand ervaring met een langere laadkabel? Die 6 meter is net te kort om bij mij thuis te laden. Ben dus op zoek naar 7,5 of 8 meter. Ervaringen met een goed merk?

Hoor graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:18
Een doek of geen doek?
Dat daar waarde aan wordt gehecht....
Zou nog fijner zijn er een lolly bij te krijgen😉
Maar goed, ieder zijn/haar eigen ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Heel vreemd, vanmorgen liep ik naar de auto. Stond de achterklep open, terwijl de auto gewoon op slot stond. Ik weet bijna zeker dat ik de auto gisteren geheel heb afgesloten. Iemand ook al eens bij de hand gehad?

Pagina: 1 ... 201 ... 320 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"