Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:02
Spanky79 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:10:
Hmm, ik vind het geen probleem om alleen met ap te rijden geloof ik. Alhoewel het welke handiger is de bediening op het stuur te laten. Zeker als er verder geen andere functies daarvoor in de plaats komen.

Merk trouwens wel dat zelfs met preconditioning het verbruik de eerst 50km van een stuk rijden echt nog hoger is. Of tenminste, dat het dan pas stabiliseert. De accu zou nu toch ook voorverwarmd of gekoeld worden? Bij mij begint het toch weer met 24-25kwh en dat loopt dan terug tot 21 als ik 110 blijf rijden.

Terug heb ik een heel eind 140 gereden, dus dat tel ik maar even niet mee. Tot nu toe eigenlijk altijd op de plek van aankomst kunnen laden, dus dan kun je gewoon doorrijden als je wilt. En daar nodigt de auto ook wel toe uit.
Het afnemen van het verbruik na een ‘koude start’ wisselt nogal. Soms is het verbruik al na zeg 8 km binnen de perken, soms duurt het 20 km of meer en dat bij ogenschijnlijk vergelijkbare temperaturen. Hoe dan ook het gemiddelde verbruik is nu netjes en ik heb nog geen laadstress momentjes gehad. Die keren dat we een rit maken van bijvoorbeeld 450 km laden we onderweg even voor 150 km bij en dat gaat snel genoeg ( althans in NL, hoe het elders is heb ik nog niet ervaren ....)

En ik denk ook niet dat dat gaat geburen want we hebben voor de vakantie namelijk ook nog een VW T6 bus (tot campertje omgebouwd) en die hebben we natuurlijk, ook als tweede auto in gebruik. Die gebruikten we laatst bijvoorbeeld om iets heel groots op te halen wat zelfs met een aanloop niet in de P8 zou passen.

Zo’n busje rijdt best wel prima, maar een beetje lomp vergeleken met de P8, en zo’n dieseltje went ook wel weer, maar daarin rijden geeft me (na pas 6 maanden P8 ) echt het gevoel van vele jaren terug in de tijd te gaan... dat instant koppel en trillingsvrij lopen van een EV is verslavend.
Maar zo’n diesel heeft wel weer een ‘eindeloze’ range natuurlijk, want na die rit van bijna 400 km was er nog voor ruim 600 km dieselolie over...(tank van 90 liter). Voorlopig blijft die lekker bij ons dus...

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:47:
Sowieso vraag ik me af hoe dat technisch gezien werkt en hoe bijv de buiten temperatuur van invloed is. Misschien hele domme vraag maar ik heb er geen kennis van. Maar stel het is lekker zomer, graadje of 25-30 overdag en snachts koelt het maar iets af. Als je dan de volgende ochtend in de auto stapt... Zou je dan door het warme weer al veel lager moeten zitten qua verbruik bij het wegrijden? Met airo op 20 graden of airo uit? Of als je auto de heel dag al staat te bakken in de zon en je rijdt weg met airco uit en de ramen open om de ergste warmte er zo uit te laten...

Ik merk namelijk ook dat het verbruik echt vrij hoog start. Gister middag nog, rond de 40kWh dat wel terug zakte naar 22kWh op een heel kort ritje. Ben wel benieuwd hoe dat nou zit qua warm weer icm begin waarde.
Dit grafiekje staat in het manual en geeft wel een beetje inzicht. Je ziet dat het range verschil a.g.v. een andere temperatuur vooral bij lagere snelheden erg speelt, boven de 100 maakt het niet veel meer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33neeDA74lj_N1e2sLXrqVkOt9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rqcKJCHukbQJY5NfljeYx3br.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 11-07-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik ben net beginnen met doorladen naar 100% omdat we straks weg gaan.
Geschat bereik xx km staat er nu in de app tijdens het opladen….. alleen is xx nu (nog) gelijk aan 0. Voorbode van iets nieuws?
Dit was me nog niet eerder opgevallen!
Als het laden gereed is, is dat regeltje verdwenen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTQrl8nHj-6cFB3pzO2oQh2U_lA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fqbgOwAVLIO64YK07IiiEz4K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 11-07-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb volgende week een interview met Anya Ernest, de Digital Lead van Polestar. Zij weet alles over de ontwikkelingen op het gebied van human centric business design, in-car apps, de ontwikkelaarsportal, samenwerking met app-bouwers en gebruikerservaring.

Jullie nog leuke, interessante vragen vragen en / of dingen waar jullie benieuwd naar zijn?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:01
CLB schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:11:
Ik heb volgende week een interview met Anya Ernest, de Digital Lead van Polestar. Zij weet alles over de ontwikkelingen op het gebied van human centric business design, in-car apps, de ontwikkelaarsportal, samenwerking met app-bouwers en gebruikerservaring.

Jullie nog leuke, interessante vragen vragen en / of dingen waar jullie benieuwd naar zijn?
Misschien niet helemaal voor Anya, maar ik ben benieuwd waarom Volvo/Polestar altijd een 50/50 aandrijving hanteert en niet bijvoorbeeld op de snelweg alleen achterwiel aangedreven om de range te verbeteren (zoals Tesla dat bijvoorbeeld doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:56

Je zit in het verkeerde topic :)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:56
talkatoo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Misschien niet helemaal voor Anya, maar ik ben benieuwd waarom Volvo/Polestar altijd een 50/50 aandrijving hanteert en niet bijvoorbeeld op de snelweg alleen achterwiel aangedreven om de range te verbeteren (zoals Tesla dat bijvoorbeeld doet).
Omdat dat niet mogelijk is met de motoren die gebruikt worden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Ik ben benieuwd naar de ‘taakverdeling’ tussen Volvo en polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Mga1600 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Het afnemen van het verbruik na een ‘koude start’ wisselt nogal. Soms is het verbruik al na zeg 8 km binnen de perken, soms duurt het 20 km of meer en dat bij ogenschijnlijk vergelijkbare temperaturen. Hoe dan ook het gemiddelde verbruik is nu netjes en ik heb nog geen laadstress momentjes gehad. Die keren dat we een rit maken van bijvoorbeeld 450 km laden we onderweg even voor 150 km bij en dat gaat snel genoeg ( althans in NL, hoe het elders is heb ik nog niet ervaren ....)

En ik denk ook niet dat dat gaat geburen want we hebben voor de vakantie namelijk ook nog een VW T6 bus (tot campertje omgebouwd) en die hebben we natuurlijk, ook als tweede auto in gebruik. Die gebruikten we laatst bijvoorbeeld om iets heel groots op te halen wat zelfs met een aanloop niet in de P8 zou passen.

Zo’n busje rijdt best wel prima, maar een beetje lomp vergeleken met de P8, en zo’n dieseltje went ook wel weer, maar daarin rijden geeft me (na pas 6 maanden P8 ) echt het gevoel van vele jaren terug in de tijd te gaan... dat instant koppel en trillingsvrij lopen van een EV is verslavend.
Maar zo’n diesel heeft wel weer een ‘eindeloze’ range natuurlijk, want na die rit van bijna 400 km was er nog voor ruim 600 km dieselolie over...(tank van 90 liter). Voorlopig blijft die lekker bij ons dus...
toon volledige bericht
Ik vind de actieradius zo ook prima, zelfs in de winter was het voor mij praktisch voldoende. Toch vind ik het wel apart dat er blijkbaar toch nog 'aanloopkosten' in elke rit zitten. Dat lijkt me een mogelijkheid om de AR dus nog wat te verhogen door slimmer voor te verwarmen. Ik eindig nu al met iets van 21kwh/100km, dat kan dus misschien wat lager.

En zodra ik wat van mijn anxiety af ben (is al bijna het geval) en de infrastructuur mbt laden wat beter is durf ik ook wel naar frankrijk ofzo. Met 150kw laden is toch wel vrij snel. Koffiepauze of lunchpauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-07 20:15
Had het weekend dat de parkeersensoren en de camera het gewoon deden maar er was geen geluid.
Later in het weekend weer wel geluid van de sensoren.

Je rekent stiekem toch op het geluid.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-07 03:45
Foto's van de XC40 Twin Recharge Pro in de voor MY22 nieuwe kleur Denim Blue op Facebook.

Ziet er best goed uit, maar toch blij dat ik voor de Onyx Black gegaan ben. Eén kleur geniet nog altijd mijn voorkeur.

(Link gezet naar de groep want de post kan ik niet delen, en geen idee of kopiëren van de foto's toegelaten is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Thanks iedereen!
guido66 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:26:
Je zit in het verkeerde topic :)
En weird, zat in de topicreeks, klikte naar de laatste en kwam hier uit. Staat nu ook in Polestar-topic :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07 21:54
CLB schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:03:
Thanks iedereen!

[...]

En weird, zat in de topicreeks, klikte naar de laatste en kwam hier uit. Staat nu ook in Polestar-topic :)
Klopt. Beide topics staan gelinkt aan het originele topic, alleen het forum kan de twee nieuwe topics niet parallel schakelen. Daarom is het XC40 topic "het meest recente" omdat die twee seconden later is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
C.QL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:50:
Foto's van de XC40 Twin Recharge Pro in de voor MY22 nieuwe kleur Denim Blue op Facebook.

Ziet er best goed uit, maar toch blij dat ik voor de Onyx Black gegaan ben. Eén kleur geniet nog altijd mijn voorkeur.

(Link gezet naar de groep want de post kan ik niet delen, en geen idee of kopiëren van de foto's toegelaten is.)
Onyx Black staat de auto inderdaad goed en die kleur heeft ook het grootste deel van de tijd op onze bestelling gestaan. Maar bij nader inzien vonden we het allemaal wel een beetje heel erg zwart worden (zowel binnen als buiten zwart) en zijn we gaan wisselen.
Als er bijvoorbeeld Amber-kleur leer als stoelbekleding beschikbaar zou zijn geweest was het zeker Onyx Black gebleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jstar1983
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-07-2022
SInds de laatste software update van mijn P8 heb ik het idee dat die minder zuinig is. Nog iemand meer hiervan last van?

Daarnaast als ik hem nu in mijn adaptive cruise control zet dan gaat ook het automatisch sturen aan en kan ik dit niet afzetten. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jstar1983 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:49:
SInds de laatste software update van mijn P8 heb ik het idee dat die minder zuinig is. Nog iemand meer hiervan last van?

Daarnaast als ik hem nu in mijn adaptive cruise control zet dan gaat ook het automatisch sturen aan en kan ik dit niet afzetten. Iemand tips?
Op het middenscherm je ‘Stuurhulp’ uitzetten.
Wees niet verbaasd als deze wijziging bij een van de volgende updates weer ongedaan wordt gemaakt.

Deze aanpassing waar veel kritiek op is, is - als ik het goed interpreteer- het eigen initiatief van iemand die niet van overleg houdt….

Verschil in verbruik heb ik absoluut niet vastgesteld met die juni update…. Niet beter, maar ook niet slechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 16:45
jstar1983 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:49:

ik had het gevoel ook .. maar ik kan het niet echt testen ivm te kleine stukjes :(

Ps - YouTube: Hyundai IONIQ5 Project 45 Full Fast Charge at Fastned Hilden (DE) die laadcurve is wel mega sexy hoor :D (ja, best een beetje jaloers op haha)

[ Voor 18% gewijzigd door 4v4t4r op 12-07-2021 16:29 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvz
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12-07-2021
Is er iemand die de oorzaak dan wel oplossing weet voor het “alle sleutels moeten aanwezig zijn”-issue terwijl deze alledrie in de auto aanwezig zijn bij het koppelen van een telefoon voor voc? Fabrieksinstellingen is geen oplossing (al twee keer geprobeerd), het profiel is van admin dus da’s ook niet de oorzaak. Sleutels zijn alledrie actief want kunnen per stuk aan profiel worden gehangen en worden individueel dus gewoon herkend. En volvo id is ingevoerd in de auto. Wat kan ik verder nog proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:29
Langs de dealer en die doen een harde reset. Ik had hetzelfde probleem. Als een eigen reset niet werkt zit er niks anders op dan even langs de dealer gaan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 09:48

Rianata

Have you played Atari today?

4v4t4r schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:27:
[...]

ik had het gevoel ook .. maar ik kan het niet echt testen ivm te kleine stukjes :(

Ps - YouTube: Hyundai IONIQ5 Project 45 Full Fast Charge at Fastned Hilden (DE) die laadcurve is wel mega sexy hoor :D (ja, best een beetje jaloers op haha)
Heb je ook gezien wat er gebeurd dan 80%? :+ Niet dat het altijd super relevant is, maar toch...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07 11:22
Voor degenen die de "illegale" Flitsmeister app hebben geinstalleerd: de parkeerfunctie in de app werkt ook perfect.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Petzun schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:03:
Voor degenen die de "illegale" Flitsmeister app hebben geinstalleerd: de parkeerfunctie in de app werkt ook perfect.
Hoe installeer je die want ik zie hem niet in de appstore

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Die was tijdelijk (“per ongeluk”te vinden in de playstore net als ABRP. Een dag later waren ze beide alweer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Sebas84! schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Stond inderdaad kort in de Playstore en was er snel weer uit.
Het was nog niet de bedoeling dat FM al geleverd werd. Maar er komt een defintieve versie voor onze auto heb ik begrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Petzun op 12-07-2021 21:45 ]

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
michelvz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:45:
Is er iemand die de oorzaak dan wel oplossing weet voor het “alle sleutels moeten aanwezig zijn”-issue terwijl deze alledrie in de auto aanwezig zijn bij het koppelen van een telefoon voor voc? Fabrieksinstellingen is geen oplossing (al twee keer geprobeerd), het profiel is van admin dus da’s ook niet de oorzaak. Sleutels zijn alledrie actief want kunnen per stuk aan profiel worden gehangen en worden individueel dus gewoon herkend. En volvo id is ingevoerd in de auto. Wat kan ik verder nog proberen?
Ik heb twee verschillende meldingen gehad. Eentje met “alle 3 de sleutels” en eentje met “alle 0 de sleutels” moeten aanwezig zijn. Uiteindelijk oik met de dealer niet op kunnen lossen. Dit icm het feit dat mijn infortainment en delen van de dashboard functie vaak crashed wordt deze week die hele hnit vervangen (iets van UAI unit of zo? Dat zou het moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Petzun schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Het was nog niet de bedoeling dat FM al geleverd werd. Maar er komt een defintieve versie voor onze auto heb ik begrepen.
Moet Volvo het alleen wel toestaan ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Ik ben een van de gelukkigen die wel op het juiste moment ‘toesloeg’ en ABRP en FM kon meepakken.

FM heb ik nooit eerder gebruikt en ik vraag me hoe het precies werkt: geeft het alleen meldingen bij een op FM ingestelde route of ook als het in de achtergrond draait? Is een ’ergens’ een gebruiksaanwijzing te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Juancho schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Dat dan weer wel ja. Laten we het hopen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Ik ben een van de gelukkigen die wel op het juiste moment ‘toesloeg’ en ABRP en FM kon meepakken.

FM heb ik nooit eerder gebruikt en ik vraag me hoe het precies werkt: geeft het alleen meldingen bij een op FM ingestelde route of ook als het in de achtergrond draait? Is een ’ergens’ een gebruiksaanwijzing te vinden?
Kende FM ook nog niet. Maar je kunt deze zo instellen dat hij bij beweging en/of bij contact met een GSM via Bluetooth op de achtergrond automatisch start. Bij starten en bij afsluiten klinkt dan een bescheiden signaal.
Had zelf het idee dat FM bij mij niet automatisch startte toen ik alleen de keuze "Automatisch starten bij beweging" had aanvinkt, maar wel automatisch start toen ik ook "contact met GSM via Bluetooth" had aangevinkt.
Handleiding ken ik niet, maar deze keuzen zijn eenvoudig via de instellingen te vinden. Geeft goede meldingen, niet alleen bij controles, maar ook bij afsluitingen van wegen/banen, wegwerkzaamheden, stilstaand voertuig met pech etc.
En met de koppeling met "4411 Parkeren" nu ook een parkeerapp op de P8 dus.
Dus Volvo: gewoon goedkeuren die defintieve FM app straks.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:36
Juancho schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Waar komt toch dat hardnekkige gerucht vandaan? Google moet apps toestaan en houdt/hield veel tegen. Volvo of Polestar houdt niets tegen. De reden dat de P2 ABRP en Easypark heeft, is omdat Polestar deze apps zelf heeft gepubliceerd. Dat kan Google niet tegenhouden.
Je ziet in de play store ook dat de publisher Polestar is en niet ABRP of Easypark zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 13-07-2021 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Rianata schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Heb je ook gezien wat er gebeurd dan 80%? :+ Niet dat het altijd super relevant is, maar toch...
ja bizarre drop lol :) maar ik laad nooit hoger dan 80% als ik snellaad (vaak maar zelfs tot 50 of 60 % gezien onze throttles ) en met deze snelheden is tot 80% laden 20 mins werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
4v4t4r schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Wow dat gaat idd erg snel, werd wel een beetje duizelig van het onrustige filmpje..... 8)7

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 09:48

Rianata

Have you played Atari today?

Het is wel vergelijkbaar met andere elektronische apparaten; wanneer je eenmaal tot aanschaf over bent gegaan moet je gewoon een x-aantal maanden / jaren even niet meer vergelijken wat je dan voor hetzelfde geld zou kunnen krijgen. Word je altijd ongelukkig door want de technische vooruitgang blijft maar doorgaan, zeker ook op het vlak van accutechnologie e.d. Oftewel weloverwogen keuze maken en dan genieten van de auto die je dan kan/mag rijden!

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 05-07 12:05
Beosoft schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Wow dat gaat idd erg snel, werd wel een beetje duizelig van het onrustige filmpje..... 8)7
Zie ik het nou goed, 12,34 kWh/100km?
Dáár ben ik dan wel weer wat jaloers op :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53b-xH7DJfKezUry27CYngdjCaI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IEz2KIfYnmWO0FCrd5OAMldJ.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door AS P8 op 13-07-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Meer mensen die na de juni update hebben dat de verwachte tijd als je gaat laden totaal niet klopt voor een x periode? Voor de update stond er eigenlijk altijd netjes gelijk een vrij strakke schatting maar na de update staat er nu heel dat +20 uur duurt. Soms trekt dat bij maar soms ook niet.... Als er meer mensen zijn is het wellicht een bug in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Juancho schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:41:
Meer mensen die na de juni update hebben dat de verwachte tijd als je gaat laden totaal niet klopt voor een x periode? Voor de update stond er eigenlijk altijd netjes gelijk een vrij strakke schatting maar na de update staat er nu heel dat +20 uur duurt. Soms trekt dat bij maar soms ook niet.... Als er meer mensen zijn is het wellicht een bug in de update.
Had ik ook, maar sinds wat updtaes voor de iOS app wordt alles beter weergegeven en het lijkt of data vaker wordt ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Op Android bij mij iig helaas niet...

Ander vraagje, als je aan een 11kW paal laadt en je zou de max snelheid hebben, wat moet hier dan staan? Het is me niet niet helemaal duidelijk hoe je dat kan omrekenen naar snelheid in kW ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_URvEcSbwn067KjQNiwaGsBHNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzdPD8DORtbOUmyGH2wt1PKl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Juancho op 13-07-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:23
Juancho schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:31:

Ander vraagje, als je aan een 11kW paal laadt en je zou de max snelheid hebben, wat moet hier dan staan? Het is me niet niet helemaal duidelijk hoe je dat kan omrekenen naar snelheid in kW ;)

[Afbeelding]
Bij een 11kW laadpaal staat er
16A (16x230x3=11kW)
En dat is een laadsnelheid van ongeveer 50km/h

[ Voor 3% gewijzigd door hlip op 13-07-2021 14:50 ]

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:51
Juancho schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:31:

[Afbeelding]
Een 11kW paal zou 16 Ampere moeten laden. De snelheid zou (denk ik) rond de 45 km/uur moeten zitten. Ik kijk er eigenlijk nooit naar. De snelheid is volgens mij wel afhankelijk van het recente verbruik. Ook maakt het uit of je in de auto zit met systemen en airco aan (dat gebruikt natuurlijk ook stroom) of dat de auto uit staat.

Het feit dat je maar met 4 ampere laadt kan door de paal, de auto of de kabel komen.

[ Voor 4% gewijzigd door jswinkels op 13-07-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm dus toch weer hetzelfde probleem als wat ik laatst had. En toevallig bij dezelfde laadpaal. Ik ga Allego maar eens bellen denk ik want dit schiet zo niet op.

Edit: net even gekeken bij de auto en nu staat er dit. Iets beter maar alsnog niet goed toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIaATeWf1nGhaNjoXyCdd1iT2Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqocoKU9ausLw6HJIS1QehYK.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk weer een voorbeeld dat de app niet betrouwbaar is... Die blijft al 1,5 uur hangen op 27% ondanks afsluiten, uitloggen etc. Terwijl de gereed km tijd wel gelijk is. Blijk elke keer weer afwachten of de app het doet... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wto3v0iMaxhsRGsGyMj4l8FSl-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I84ZathSE6h0OVWtaZ0hlKu3.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Gebeld met Allego en idd had die paal al een week problemen zagen ze. Dat verklaart dus ook het issue de vorige keer. Maar nou zet ik de auto net aan een andere Allego paal in de wijk... Zelfde probleem! Laadsnelheid gaat vrij rap naar 25km/h maar daar blijft het ook bij. Kortom, wederom slechts halve snelheid. Maar weer even bellen dan... 🤔

[ Voor 104% gewijzigd door Juancho op 13-07-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zou dit het gewoon zijn? Dat ze de hogere 11kW snelheid er gewoon standaard vanaf hebben gegooid? Zou echt flink, flink balen zijn want een laadsessie duurt zo bijna 2x zo lang....

https://www.allego.eu/nl-...y/update-slim-laden-proef

Maar dit is eigenlijk meer voor het laad topic :)

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 13-07-2021 16:19 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Trafo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
Aangekomen in Zuid Frankrijk, met caravan !!!

Via Duitsland en Zwiterland, na denk ik 12 x laden waarvan 10x afkoppelen deze challenge gehaald. Voelde als pionieren 😅

Gemiddelde verbruik 38kwh
Wel blij met mjjn lichtere 1300kg gestroomlijnde caravan.
Zonder het laden echt de beste caravantrekker ooit ! Maar dat laden, veel stress “doet de lader het, diverse keren onverricht doorgereden, (niet meegeteld)

Ik reken voor het gemak nu met 2 km per kwh. Dus van 80% naar 20% dan zo’n 120 km. Dieper dan 20% durfde ik gezien de laadpaalstress niet aan. Superpalen en ranzige palen, enge industrieterreinen, superstrakke (EU gesubsidieerde) laadpleinen en pittoreske dorpslaadpaal, allemaal gezien. Nu 2 weken in een laadpaaalwoestjjn, heb me net 15 km verderop op laten halen bij een 11kwh paaltje in een minidorpje. Word ik over 8 uur weer gedropt en hoop dat hij het is blijven doen.

Miste vooral een mooie “tesla-achtige” voortgang oplaadapp. Nu bv 1 uur koffie zitten drinken om er achter te komen dat hij na 8 min gestopt was. App werkt echt niet.
Kortom

* super caravantrekker

*goed 100 km per keer laden (mn vanwege risico falende palen onderweg)

*Meestal caravan afkoppelen

*Verbruik (bij. mij 35-40 kwh ( afhankelijk heuvels-bergen)

* ingehaald door alle vrachtwagens onderweg…, 80-85 km cruise control. 🐢

* diverse app’s nodig om palen te zoeken, over verbeterpunten google is al veel geschreven maar zeer wenselijk

* REISTIJD MET DIT ALLES 2 tot 3 x LANGER DAN VOORHEEN met benzine.
1 reisdag 11 uur over 380 km..
Maar wist ik van te voren dus eigen schuld.
Over 10 jaar lachen we er om, weet je dat we geen 1000km maar slechts 100km per laadbeurt reden, haha

Wel vind ik de google maps niet echt fijn werken. Tevens viel halverwege cruise control en nog wat zaken spontaan uit, onmisbaar bij lange afstanden met caravan. Na een laadsessie werkte het opeens weer…

2 weken “rust” en dan weer op avontuur naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Trafo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:14:

Via Duitsland en Zwiterland, na denk ik 12 x laden waarvan 10x afkoppelen deze challenge gehaald. Voelde als pionieren 😅

Zonder het laden echt de beste caravantrekker ooit ! Maar dat laden, veel stress “doet de lader het, diverse keren onverricht doorgereden, (niet meegeteld)

Ik reken voor het gemak nu met 2 km per kwh. Dus van 80% naar 20% dan zo’n 120 km. Dieper dan 20% durfde ik gezien de laadpaalstress niet aan. Superpalen en ranzige palen, enge industrieterreinen, superstrakke (EU gesubsidieerde) laadpleinen en pittoreske dorpslaadpaal, allemaal gezien. Nu 2 weken in een laadpaaalwoestjjn, heb me net 15 km verderop op laten halen bij een 11kwh paaltje in een minidorpje. Word ik over 8 uur weer gedropt en hoop dat hij het is blijven doen.

Miste vooral een mooie “tesla-achtige” voortgang oplaadapp. Nu bv 1 uur koffie zitten drinken om er achter te komen dat hij na 8 min gestopt was. App werkt echt niet.
Kortom

* super caravantrekker

* diverse app’s nodig om palen te zoeken, over verbeterpunten google is al veel geschreven maar zeer wenselijk

Over 10 jaar lachen we er om, weet je dat we geen 1000km maar slechts 100km per laadbeurt reden, haha

Wel vind ik de google maps niet echt fijn werken. Tevens viel halverwege cruise control en nog wat zaken spontaan uit, onmisbaar bij lange afstanden met caravan. Na een laadsessie werkte het opeens weer…

toon volledige bericht
Respect !
En een fijne vakantie.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Kortom

* super caravantrekker

toon volledige bericht
Heel erg stoer! Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024

Kortom

* super caravantrekker

toon volledige bericht
Dapper..! En fijn dat je jouw ervaring deelt! :)F

volgende week treden wij in jouw voetsporen en cruisen we met P8 en vouwwagen naar de Ardèche.
zal eventueel mijn ervaring ook delen voor de geïnteresseerden.

Even praktische vragen als dat mag:
-welke laadpassen heb je (moeten gebruiken)
-welke navigatie app (Google / ABRP?)
-welke laadpaal(zoek) apps heb je gebruikt

Anders nog tips gerelateerd aan reizen / laden met de P8 buiten Nederland ?

Fijne vakantie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarjarstar
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-01-2024

Exact dit zag ik ook aankomen na mn 2 weken vakantie in Appelscha met de P8, alhoewel ik eerst heel stoer had gedacht ook naar frankrijk met de P8 te gaan. Heb daarom een youngtimer C70 met trekhaak aangeschaft voor de caravantrips over de grens richting mediterranee. Bijkomend voordeel dat de kap er vanaf kan in Zuid Frankrijk 8)

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.130 Mon Oct 26 2020 | Android 10 | Patch Sep 1 2020 | (warmtepomp, 20”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
jarjarstar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Exact dit zag ik ook aankomen na mn 2 weken vakantie in Appelscha met de P8, alhoewel ik eerst heel stoer had gedacht ook naar frankrijk met de P8 te gaan. Heb daarom een youngtimer C70 met trekhaak aangeschaft voor de caravantrips over de grens richting mediterranee. Bijkomend voordeel dat de kap er vanaf kan in Zuid Frankrijk 8)
Grappig, precies hetzelfde gedaan😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022

Kortom

* super caravantrekker

toon volledige bericht
Leuk verslag.
Geniet van jullie vakantie en ja, … de terugweg.
Even of-topic: heb aandacht voor de pas gewijzigde Corona-maatregelen in Frankrijk d:)b

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
DarkShadow schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:11:
[...]

Bij mij werkt het niet, staat gewoon status onbekend.
Dan door de dealer opnieuw laten installeren (of zelf proberen?). Dat werkte bij mij prima, bij anderen hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:05

Kortom

* super caravantrekker

toon volledige bericht
Geen grannycharger mee voor op de camping oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Doordat ik binnenkort verhuis naar een woning met oprit en 23 zonnepanelen, zit ik me toch weer te oriënteren op een mooie stekkerauto.

Ik rij in feite maar heel weinig, in een straal van 80 kilometer om mijn woonplaats maximaal, de meeste ritten zijn woon-werk of naar familie, dus voor mijn gebruik perfect. Alleen had ik nooit de mogelijkheid om thuis te laden, waardoor ik het meteen streepte.

Voor mijn BMW 320i (2019) kan ik (hoop ik) nog een mooie prijs krijgen. Volgende week een afspraak gepland voor een proefrit in de XC40 P8, die staat eigenlijk wel bovenaan m'n lijst. De relatieve anonimiteit van de auto spreekt mij wel aan i.c.m. het AWD.

Ben benieuwd. Als ik het topic hier zo wat doorlees, heeft de P8 (in tegenstelling tot de reguliere plug-in hybrids en de brandstofversies?) Android Auto en is dat nog niet helemaal goed doorontwikkeld... Ga eens kijken hoe ik dat ervaar, ben geen diehard gebruiker maar de boel moet wel netjes werken.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
[quote]hlip schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Wel eens geprobeerd om in één uur tijd met een grote groep gebruikers (met allemaal eigen belangen) wensen/eisen vast te stellen?
Ik loop nu zo'n 40 jaar mee in de software-branche en kan je zeggen: Kansloze missie

[...]

En dat is exact de reden waarom dat groepje van zeven geformeerd is. Dat werkt in de communicatie prima en logischerwijs zijn niet alle wensen direct ingewilligd door Volvo. Over twee/drie weken is er weer een vergadering waar iedereen (de zeven hier en mensen van Volvo) weer tijd in de avond besteden om die lijst door te lopen. En @Juancho neem de lijst zelf ook nog eens door en je zult zien dat er al de nodige punten zijn opgelost of toegelicht waarom die niet opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrijtenberg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
JanHenk schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:48:
Doordat ik binnenkort verhuis naar een woning met oprit en 23 zonnepanelen, zit ik me toch weer te oriënteren op een mooie stekkerauto.

Ik rij in feite maar heel weinig, in een straal van 80 kilometer om mijn woonplaats maximaal, de meeste ritten zijn woon-werk of naar familie, dus voor mijn gebruik perfect. Alleen had ik nooit de mogelijkheid om thuis te laden, waardoor ik het meteen streepte.

Voor mijn BMW 320i (2019) kan ik (hoop ik) nog een mooie prijs krijgen. Volgende week een afspraak gepland voor een proefrit in de XC40 P8, die staat eigenlijk wel bovenaan m'n lijst. De relatieve anonimiteit van de auto spreekt mij wel aan i.c.m. het AWD.

Ben benieuwd. Als ik het topic hier zo wat doorlees, heeft de P8 (in tegenstelling tot de reguliere plug-in hybrids en de brandstofversies?) Android Auto en is dat nog niet helemaal goed doorontwikkeld... Ga eens kijken hoe ik dat ervaar, ben geen diehard gebruiker maar de boel moet wel netjes werken.
Ik zit in precies dezelfde situatie :) Mijn woon-werk verkeer is 90 km heen en 90 km terug, prima te doen, en laadt em alleen op op de oprit. Ik heb de P8 nu twee weken en heb em nog nergens anders hoeven op te laden. Ik heb wel een paal van de leasemaatschappij en opladen gaat ook op kosten van de baas. Wel een rekensommetje met zonnepanelen, verbruik en teruggave. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nu mijn voorschotbedrag naar de energieleverancier moet zijn, maar hoop daar in de komende maanden iets stabiels van te maken.

Wat betreft het commentaar van iedereen: ja, de app werkt slecht, pilot assist stoort vaker dan dat het je "assist", Android in je auto staat nog in de kinderschoenen (ik heb nog minder info en statistieken dan in een auto zonder elektrisch platform), maar de auto rijdt heerlijk en als je niet heel Nederland door hoeft en thuis kunt opladen, dan heb je nergens last van. Alleen goed opletten dat ie wel daadwerkelijk start met laden, voordat je zorgeloos wegloopt.

Wat ik overigens wel grappig vond, toen ik de auto ophaalde bij de dealer, was het eerst dat ie liet zien: hoe je Android kan rebooten en hoe je je netwerkverbindingen herstart..... haha... geeft al veel vertrouwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Meer mensen die deze melding sinds vandaag hebben?

Auto gaat ook pas na 5 keer drukken van het slot of op slot. Internet ligt er uit.

Probleempje nummer .... 🤪🤪🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wp6WveUe7GhkQ54vhtj5nFLLC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lreBqQlO7ZNHL1he8RM1RTwD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZIkzLPy-FyErNGj5oVlPlG9U6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oAw9ucWsFlX4wtzXPAyWQwY.jpg?f=fotoalbum_large

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:50:
[quote]hlip schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:37:
[...]
En dat is exact de reden waarom dat groepje van zeven geformeerd is. Dat werkt in de communicatie prima en logischerwijs zijn niet alle wensen direct ingewilligd door Volvo. Over twee/drie weken is er weer een vergadering waar iedereen (de zeven hier en mensen van Volvo) weer tijd in de avond besteden om die lijst door te lopen. En @Juancho neem de lijst zelf ook nog eens door en je zult zien dat er al de nodige punten zijn opgelost of toegelicht waarom die niet opgelost worden.
In de begin fase snap ik dat. Je kan natuurlijk niet met honderden mensen om de tafel. Wat ik echter begreep van Robert is dat de lijst is ingedeeld in hokjes: haalbaar en gaan we dit jaar uitrollen, misschien haalbaar, maar pas op hele lange termijn (andere auto's gaan straks voor qua ontwikkeling) of niet haalbaar en gaan we niet doen.

Wat ik dus aangaf (en dat begrepen jij en hlip denk ik verkeerd) is dat ik hiervan als gebruiker graag informatie over zou willen. Wat zijn de uitkomsten, wat kunnen we nog verwachten en wat niet. Waarom mag die informatie niet gedeeld worden met ALLE mensen die oa hebben meegewerkt om juist die lijst te maken? Waarom moet dat binnen het groepje van 7 blijven? Is het zo spannend allemaal? Zo geheimzinnig? Ik bedoel het verder niet verkeer en persoonlijk, maar die 7 geven ook bijna altijd aan... Mogen we niks over zeggen. En zoals in de afgelopen Q&A sessie blijft het ook allemaal maar weer vaag praat men er over heen en wordt er eigenlijk amper tot geen informatie gegeven (zie ook op het platform zelf).

Dus wat krijg je dan? Juist weer slechte of geen communicatie en zit weer de grote groep rijders met onduidelijkheid. En dat zou juist weg gehaald moeten worden met dat platform zoals je weet.

Nogmaals geen verwijt voor mensen daar weer over vallen, gewoon een serieuze vraag. En misschien iets om bij de eerst volgende meeting duidelijk aan te geven.

@Trafo leuk verhaal en petje af! Ik zou dat zelf niet aandurven, zou me te veel stress geven en of gewoon te veel kwijt aan laden. Dan zou ik toch eerder of het vliegtuig pakken of op locatie een tent/caravan/huisje huren. Dan zou ik het misschien nog aandurven om met de P8 te gaan. Kan je nog een beetje door rijden en laden zal ook misschien wat makkelijker gaan dan met zo'n caravan achter de auto 😁

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Nou, de auto is weer eens met het verkeerde been uit bed gestapt. Eea. geprobeerd maar niets helpt, dus maar afspraak bij de dealer gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy9Hz83_iST1g7e2bWdPFqo5EkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GMkyRVltlYCnGtvVCNPznsU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ToxbpyUp0dd6rsNyB6BhdSpWJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t78SAQHMUcOOtKpIVlppbEIY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2SYuvXhK6albc42ujxTR2poDWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFXFvcJ01P2loR85SDG3rpEY.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 05-07 12:05
JackBol schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:17:
Nou, de auto is weer eens met het verkeerde been uit bed gestapt. Eea. geprobeerd maar niets helpt, dus maar afspraak bij de dealer gemaakt.
Ik ben met deze klachten ook al een paar keer bij de dealer geweest. Deze week zelfs nog. Ik had ook nog de melding "uitlijningsfout frontcamera", wat waarschijnlijk de oorzaak is van alle andere meldingen.
Dealer meldde mij dat de kabelboom naar de camera toe, boven het plafond, erg strak gemonteerd was en de camera dus aangetrokken kon worden bij het over hobbels rijden oid.
De kabelboom is losser gemaakt zodat ie niet meer trekt aan de camera.
Tot nu toe ben ik weer klachtenvrij. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Vandaag geen internet en geen gps. Da’s in mijn auto voor het eerst.....is dit een collectief probleem of alleen bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan

Bazzan

P8

Mga1600 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:19:
Vandaag geen internet en geen gps. Da’s in mijn auto voor het eerst.....is dit een collectief probleem of alleen bij mij?
Vier posts hierboven gemeld, je bent niet alleen (dat is dan soms wel weer juist fijn..)

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Deze ochtend 2x met de auto weggeweest maar geen problemen hier.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
behalve dat er weer een fietser de zijkant van mn auto inreed - ik had tot op heden gewoon internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:19
4v4t4r schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:18:
behalve dat er weer een fietser de zijkant van mn auto inreed - ik had tot op heden gewoon internet :)
:F Schade?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Jup, weer mn rechter portier... maar goed, we zijn ondertussen bekend bij het schadehuis }:O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Ik heb de hele dag al geen internet en geen gps

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Juancho schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:56:
Hmm dus toch weer hetzelfde probleem als wat ik laatst had. En toevallig bij dezelfde laadpaal. Ik ga Allego maar eens bellen denk ik want dit schiet zo niet op.

Edit: net even gekeken bij de auto en nu staat er dit. Iets beter maar alsnog niet goed toch?

[Afbeelding]

Gelijk weer een voorbeeld dat de app niet betrouwbaar is... Die blijft al 1,5 uur hangen op 27% ondanks afsluiten, uitloggen etc. Terwijl de gereed km tijd wel gelijk is. Blijk elke keer weer afwachten of de app het doet... 🤔

[Afbeelding]

Edit:

Gebeld met Allego en idd had die paal al een week problemen zagen ze. Dat verklaart dus ook het issue de vorige keer. Maar nou zet ik de auto net aan een andere Allego paal in de wijk... Zelfde probleem! Laadsnelheid gaat vrij rap naar 25km/h maar daar blijft het ook bij. Kortom, wederom slechts halve snelheid. Maar weer even bellen dan... 🤔
toon volledige bericht
Mm bij mijn eigen paal (zappi) laadt de auto na de update ook maar met 2 Fasen ipv 3. Dus 6,7 kw ipv 11 kw..... toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
4v4t4r schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:18:
Aii balen, hoorde de fietser je niet aankomen omdat de auto zo stil is, of iets anders?

Verder hier ook geen problemen met internet/gps/andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
tim-dev schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Aii balen, hoorde de fietser je niet aankomen omdat de auto zo stil is, of iets anders?

Verder hier ook geen problemen met internet/gps/andere zaken.
ik stond geparkeerd, fietser was afgeleid.. maar goed- het word gemaakt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sten2017 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Mm bij mijn eigen paal (zappi) laadt de auto na de update ook maar met 2 Fasen ipv 3. Dus 6,7 kw ipv 11 kw..... toeval?
In het laadtopic heb ik uitgebreider mijn verhaal gedaan, maar hier even in het kort. Ik heb in overleg met Volvo een test gedaan. Ik heb een andere P8 opgehaald die ook de juni update had. Daarmee geladen aan alle 3 dezelfde laadpalen als waar ik problemen had. Wat denk je? Vrij vlot gewoon 16amp en dus laden met de volle 11kW. Ook bij een laadpaal waar een andere auto stond.

Ik dacht dus, misschien heeft Allego het toevalig afgelopen nacht opgelost. Ik mijn eigen P8 weer opgehaald en getest bij die 3 palen... ja hoor, het stopt weer bij max 10amp met een laadsnelheid van 5 a 6kW. Ook na een kwartier nog.

Je zou zeggen, dan ligt het aan de auto en dat denkt de dealer ook wel dus binnenkort een afspraak. Maar het gekke is dat bij de laadpaal bij mijn partner haar werk het wel goed gaat. En bij de laadpaal bij Volvo zelf ook. Beide zijn geen Allego palen.

Kortom, een vrij bijzonder probleem dit dus waar niet echt een logica achter zit voorlopig.. :)

Eigen P8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5UABUI2duzPd6NEL2tAbl75m90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8iEeiKKYnhIqzufclrCJfw4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABxYYzdY5s8nMkW7oQtynnaCRs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZAR3E0GbIVlYKSJNOZCBYnR.jpg?f=fotoalbum_large

Andere P8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QpC5UvwTUsIjunQ56lau0M450s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBpQkbRwvxBFIPmd5CsBQzoN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier overigens de hele dag gewoon internet/data gehad in de auto. Ook in de tijdelijke P8 gewoon internet. Wellicht een regionale storing ofzo..?

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:56:
[...]

In het laadtopic heb ik uitgebreider mijn verhaal gedaan, maar hier even in het kort. Ik heb in overleg met Volvo een test gedaan. Ik heb een andere P8 opgehaald die ook de juni update had. Daarmee geladen aan alle 3 dezelfde laadpalen als waar ik problemen had. Wat denk je? Vrij vlot gewoon 16amp en dus laden met de volle 11kW. Ook bij een laadpaal waar een andere auto stond.

Ik dacht dus, misschien heeft Allego het toevalig afgelopen nacht opgelost. Ik mijn eigen P8 weer opgehaald en getest bij die 3 palen... ja hoor, het stopt weer bij max 10amp met een laadsnelheid van 5 a 6kW. Ook na een kwartier nog.

Je zou zeggen, dan ligt het aan de auto en dat denkt de dealer ook wel dus binnenkort een afspraak. Maar het gekke is dat bij de laadpaal bij mijn partner haar werk het wel goed gaat. En bij de laadpaal bij Volvo zelf ook. Beide zijn geen Allego palen.

Kortom, een vrij bijzonder probleem dit dus waar niet echt een logica achter zit voorlopig.. :)

Eigen P8:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Andere P8:

[Afbeelding]

Hier overigens de hele dag gewoon internet/data gehad in de auto. Ook in de tijdelijke P8 gewoon internet. Wellicht een regionale storing ofzo..?
toon volledige bericht
Ja bovenste foto geeft mijn P8 ook aan. Dan laadt ie dus op 2 fasen. Ik ga er vanuit dat het bij mij aan de paal ligt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:23
@Juancho Heb je beide keren dezelfde laadkabel gebruikt? Daar kan ook het probleem zitten.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hlip schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:44:
@Juancho Heb je beide keren dezelfde laadkabel gebruikt? Daar kan ook het probleem zitten.
Ja begrijpelijke gedachte maar die laadkabel doet het dus wel goedlbij andere palen dan die van Allego. Als de kabel een defect zou hebben lijkt het me niet dat die opeens bij sommige palen weer goed is en andere palen niet. Maar ook dit is dus erg vaag 😁. Vrijdag gaan ze het onderzoeken.

@Sten2017 je zou net als mij eens kunnnen vragen bij je dealer of je als test een andere P8 mee mag met ook de laatste juni update.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:07:
[...]

Ja begrijpelijke gedachte maar die laadkabel doet het dus wel goedlbij andere palen dan die van Allego. Als de kabel een defect zou hebben lijkt het me niet dat die opeens bij sommige palen weer goed is en andere palen niet. Maar ook dit is dus erg vaag 😁. Vrijdag gaan ze het onderzoeken.

@Sten2017 je zou net als mij eens kunnnen vragen bij je dealer of je als test een andere P8 mee mag met ook de laatste juni update.
Zal eerst de laadpaal leverancier vragen. Ben zelf a-technisch. Daarna wellicht de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:07:
[...]

Dat van die laad kabel klopt niet. De Volvo laad kabel doet het bij mij op sommige palen wel, maar op andere niet.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Dat van die laad kabel klopt niet. De Volvo laad kabel doet het bij mij op sommige palen wel, maar op andere niet.
Als ik het goed heb had je dat toch al gelijk vanaf het begin? Ik had letterlijk tot de avond dat ik de juni update uitvoerde geen enkel probleem. Maar ik zal het idd nog even door geven. Misschien kan ik voor de afspraak nog eens checken met een andere kabel van hun.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Als ik het goed heb had je dat toch al gelijk vanaf het begin? Ik had letterlijk tot de avond dat ik de juni update uitvoerde geen enkel probleem. Maar ik zal het idd nog even door geven. Misschien kan ik voor de afspraak nog eens checken met een andere kabel van hun.
Ja, dat klopt inderdaad.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Laatst online: 01-02 11:38
Nadat smiddags de GPS bleef hangen kwam ik ‘s avonds bij de geparkeerde auto. Openen met afstandsbediening of app werkt niet (geen enkele). Vervolgens met de harde sleutel de deur geopend, Dashboard totaal zwart. Auto reageert nergens op. VOC (assistance) en SOS werkten niet. Auto start niet.
Vervolgens blijkt dat het afsluiten van de auto niet meer mogelijk is. Hulplijn gebeld: men had geen idee. Men kon Anwb sturen….

‘S avonds laat nogmaals geprobeerd. Afstandsbediening reageert nog steeds niet. Op slot zetten lukt ook niet (ondanks manual niet mogelijk met harde sleutel).
Met transpondersleutel in middenconsole komt de auto deels tot leven. Gps, audio en internet werken niet. Melding: e-call-storing. Wel kan ik rijden.

Vanochtend storingen nog steeds aanwezig (auto niet gestolen ;-)
Vandaag naar dealer. Na 2 mislukte updates/resets uiteindelijk na 3 uur weer (voorlopig probleemloos) rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door XC40_P8 op 14-07-2021 19:39 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:36
XC40_P8 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Nadat smiddags de GPS bleef hangen kwam ik ‘s avonds bij de geparkeerde auto. Openen met afstandsbediening of app werkt niet (geen enkele). Vervolgens met de harde sleutel de deur geopend, Dashboard totaal zwart. Auto reageert nergens op. VOC (assistance) en SOS werkten niet. Auto start niet.
Vervolgens blijkt dat het afsluiten van de auto niet meer mogelijk is. Hulplijn gebeld: men had geen idee. Men kon Anwb sturen….

‘S avonds laat nogmaals geprobeerd. Afstandsbediening reageert nog steeds niet. Op slot zetten lukt ook niet (ondanks manual niet mogelijk met harde sleutel).
Met transpondersleutel in middenconsole komt de auto deels tot leven. Gps, audio en internet werken niet. Melding: e-call-storing. Wel kan ik rijden.

Vandaag naar dealer. Na 2 mislukte updates/resets uiteindelijk na 3 uur weer (voorlopig probleemloos) rijden.
Dat lijkt me een 12V storing, of was het toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
JTHZZ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Voortaan direct je sleutel in middenconsole leggen. Dan doet ie het weer, heb het 1x gehad. Zou voortaan je dealer bellen als die nog bereikbaar is. Of dit forum :)

Kan ook je TCM module zijn als ik het goed zeg. Zijn al vaker klachten over geweest en ook vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sten2017 op 14-07-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Ik het idee dat het aantal storingen weer toeneemt. Zelf vorige week de nieuwe update geïnstalleerd gekregen bij de dealer. Blijf me toch verbazen over de instabiele VOC app en internetverbinding.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben nu ook wel benieuwd of die juni OTA update er iets mee te maken heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
JTHZZ schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Het antwoord van de monteur en servicemanager: geen idee. Uiteindelijk 3 uur staan pompen op de update/reset. Nu de juni versie.
Over accu werd niet gesproken.

Blijft allemaal wazig. Zou het tactiek zijn om de werkelijke oorzaak te verdoezelen?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Sten2017 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Voortaan direct je sleutel in middenconsole leggen. Dan doet ie het weer, heb het 1x gehad. Zou voortaan je dealer bellen als die nog bereikbaar is. Of dit forum :)

Kan ook je TCM module zijn als ik het goed zeg. Zijn al vaker klachten over geweest en ook vervangen.
De truc met sleutel in de middenconsole werkte slechts deels…. Vergrendelen bleef niet mogelijk. Afatandbediening(en) werkten niet. Ook resets via “ontwasemen ” werkte niet.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan

Bazzan

P8

XC40_P8 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Bizar hoor dat ik vandaag precies hetzelfde dus heb, alleen opent en sluit de auto wel na een aantal keer klikken.

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:11:
Ik ben nu ook wel benieuwd of die juni OTA update er iets mee te maken heeft...
Ik ben bang van wel..... ik had hiervoor geen enkel probleem!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Sebas84! er druppelen nu wel meerdere berichten door van laad issues. Zowel publieke palen als thuisladers maar ook bij de P2's.

Verder nog een vraagje...

Het zal vast wel eens in het oude topic gezegd zijn, maar waarom zien we trouwens sowieso niet in de auto de laadsnelheid gewoon in kW/h ipv nu KM/H? Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op? En kunnen we dat straks (hopelijk) ook in de app gaan zien? Door dit geneuzel merk ik wel hoe irritant het eigenlijk is dat je nergens vanuit de auto of app kan zien hoe snel je laadt. Of dat je iig de keuze hebt om dat te laten zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 14-07-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:46:
Het zal vast wel eens in het oude topic gezegd zijn, maar waarom zien we trouwens sowieso niet in de auto de laadsnelheid gewoon in kW/h ipv nu KM/H? Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op? En kunnen we dat straks (hopelijk) ook in de app gaan zien? Door dit geneuzel merk ik wel hoe irritant het eigenlijk is dat je nergens vanuit de auto of app kan zien hoe snel je laadt. Of dat je iig de keuze hebt om dat te laten zien.
Ik zie na de nieuwe update wel kW/h hoor. Ik zal blij zijn als ik überhaupt wat zie in de app ...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sebas84! schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Ik zie na de nieuwe update wel kW/h hoor. Ik zal blij zijn als ik überhaupt wat zie in de app ...
waar zie je dit dan? In het display in de auto zelf staat nog steeds km/h en in de app krijg ik geen laadsnelheid door. Alleen % en verwachte eindtijd (als het werkt). Android telefoon overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:52:
[...]

waar zie je dit dan? In het display in de auto zelf staat nog steeds km/h en in de app krijg ik geen laadsnelheid door. Alleen % en verwachte eindtijd (als het werkt). Android telefoon overigens.
Je ziet het bij snellader (DC laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Waarom zie je het dan in hemelsnaam niet bij publiekladen? Waarom zou je dat verschillend willen hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-07 03:45
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:46:
Het zal vast wel eens in het oude topic gezegd zijn, maar waarom zien we trouwens sowieso niet in de auto de laadsnelheid gewoon in kW/h ipv nu KM/H? Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op?
Weet je wat ook helemaal nergens op slaat? kW/h ;)
W is al energie per tijdseenheid, dus laadsnelheid. Delen door tijd is dus niet meer nodig, tenzij je de laadversnelling wil weten? :P
Dus kW of kWh/h, wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:33
Juancho schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:56:
Waarom zie je het dan in hemelsnaam niet bij publiekladen? Waarom zou je dat verschillend willen hebben?
Omdat de laadsnelheid aan een AC lader stabiel is. Dit is een ander verhaal bij een DC lader (of Allegro paal :+).

Als ik in het winkelcentrum ben en ik zie 45 km/u als laadsnelheid is dat toch prima? Dan weet ik dat ik er na 2 uur 90 km bereik bij krijg.

Maar je kan altijd de spanning vermenigvuldigen met het aantal A. Dan ben je er ook. Simpel gezegd heb je de volgende combo’s:

3 fase 16A = 48Ax230V= ca 11kW
1 fase 32A = ca 7,2 kW
1 fase 16A = ca 3,6 kW
1 fase 10A = ca 2,2 kW (granny charger).

De gemiddelde EV rijder is helemaal niet op het niveau dat ze AC laden om gaan rekenen. Dan werkt het aantal km per uur prima.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Laadsnelheid bij een AC stabiel? Daar vliegt het bij mij juist alle kanten op terwijl DC juist wel stabiel is met vrijwel altijd 10/11kW (voor de update dan). AC begint ergens l, dan schiet het met geluk richting de 100+ en zakt daarna weer een terug in 3 of 4 keren. Ien dat allemaal nog afhankelijk van accu warmte en aantal %. Is weinig stabiel aan eigenlijk 😉

Het is misschien persoonlijk maar ik zie liever kW in beeld en in de app. Of desnoods beide, nog beter (zoals in de Smoov app).

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 15-07-2021 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:33
Juancho schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:49:
Laadsnelheid bij een AC stabiel? Daar vliegt het bij mij juist alle kanten op terwijl DC juist wel stabiel is met vrijwel altijd 10/11kW (voor de update dan). AC begint ergens l, dan schiet het met geluk richting de 100+ en zakt daarna weer een terug in 3 of 4 keren. Ien dat allemaal nog afhankelijk van accu warmte en aantal %. Is weinig stabiel aan eigenlijk 😉

Het is misschien persoonlijk maar ik zie liever kW in beeld en in de app. Of desnoods beide, nog beter (zoals in de Smoov app).
Ter info: AC is met je eigen stekker laden via de on-board lader. DC is snelladen ;)

Dan klopt het ook weer met mijn verhaal dat de laadsnelheid in het display bij AC niet zo interessant is omdat deze stabiel is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:49:

AC is met de type 2 stekker (dus thuis of aan een 11 kW paal), DC is met de CCS stekker aan de snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
TCAM reset werkt bij mij niet (door het vasthouden van de ontwasemknop) ik kon het ding vasthouden wat ik wil maar er gebeurde gewoon niets.

Maar het probleem heeft zichzelf opgelost na een een nachtje slapen.
Wel gek dat de app ondanks gebrek aan internet gewoon door bleef werken. Laden verliep ook gewoon prima (AC), maar het gekke is dat de maximale stroomsterkte die normaal op 32 staat nu vast op 6A stond ( niet te wijzigen) maar dat de werkelijke laadsnelheid zich daar niets van aantrok want op het bestuurdersdisplay werd een waarde van 16A aangeven (ofwel 48 km/h bij 3 fasen). Wel curieus dat het 16 van 0 A was (16/0).

Hoewel het nu dus opgelost lijkt, ga deze storing wel bij de dealer melden zodat het ook in Zweden bekend wordt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21CjIqIu_-s9jRqin3QTsxcV8J4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGOlRnR6Wplit6OjxP6F2EMv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Mga1600 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:59:
[...]

TCAM reset werkt bij mij niet (door het vasthouden van de ontwasemknop) ik kon het ding vasthouden wat ik wil maar er gebeurde gewoon niets.

Wel gek dat de app ondanks gebrek aan internet gewoon door bleef werken. Laden verliep ook gewoon prima (AC), maar het gekke is dat de maximale stroomsterkte die normaal op 32 staat nu vast op 6A stond ( niet te wijzigen) maar dat de werkelijke laadsnelheid zich daar niets van aantrok want op het bestuurdersdisplay werd een waarde van 16A aangeven (ofwel 48 km/h bij 3 fasen). Wel curieus dat het 16 van 0 A was (16/0).

Hoewel het nu dus opgelost lijkt, ga deze storing wel bij de dealer melden zodat het ook in Zweden bekend wordt..

[Afbeelding]
Eerder ook eens gehad dat hij op 6A bevroren was, maar in werkelijkheid daar niks van aantrok. Loste zichzelf op bij eerstvolgende laadsessie. Wat evt kan helpen is je fysieke home button langdurig indrukken (rond de 30 seconden). Dan gaat het systeem ook rebooten. De ontwasem knop heb ik ook nooit succesvol kunnen gebruiken om te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Karel de Kleine schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:14:
[...]

Eerder ook eens gehad dat hij op 6A bevroren was, maar in werkelijkheid daar niks van aantrok. Loste zichzelf op bij eerstvolgende laadsessie. Wat evt kan helpen is je fysieke home button langdurig indrukken (rond de 30 seconden). Dan gaat het systeem ook rebooten. De ontwasem knop heb ik ook nooit succesvol kunnen gebruiken om te resetten.
Helaas, maar het rebooten met de home knop heb ik gisteren wel 10 x gedaan, maar dat loste niets op. Ook de bevroren 6A leef bevroren. En na opladen en rijden en weer opladen zat het nog steeds ‘vast’.

Ik heb voor de zekerheid net mijn dealer net even gebeld....het issue is bekend in Zweden en er komt wel weer een update.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
Net met de post ontvangen van mijn ‘vrienden’ van AliExpress. Iets van 11 euro inclusief verzending. Ca. 11 of 12 cm lang. Verkrijgbaar in 3 kleuren maar mijn kleur ‘ Thunder Grey’ is er niet bij. Dit is een soort Sage Green maar ht is niet de goede kleur, maakt niet uit. Voor het geld een aardig model met veel detail. Alleen de wielen hadden deels zwart moeten zijn. De batterijtjes moet je zelf regelen en daarmee branden dan de voor en achterlampen en heb je als je de deur open doet knipperlichten en een alarm-achtig gepiep.
Als je vervolgens op de auto drukt geeft hij ook nog een hoop geluid zoals een startende sportwagen die met brullende uitlaat wegraakt. Dat is niet helemaal natuurgetrouw dus.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLzgZ0xxPYbLMy8cS7lQM3ZzdGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhVl6fM7gpElhmgUABOubTwL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43U_FisW0kENXBUg2rSN_tBGOi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xov7Med9cZaa6nM6COQDC68z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE1pynmgFITVvFqSRLp4Q9E8btk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqSBXoZN94adWhIaTwTWZmvm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsnMRrmxcqBy7zta0mcEg-_vVog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuE3P3UInCq8V46XZTwfM5y6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Mga1600 op 15-07-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Mga1600 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]
Ik had exact hetzelfde probleem: Geen internet en GPS, geen mogelijkheid voor TCAM reset en de 6 tov 32A. Ook gemeld bij de dealer, die hadden/hebben echter (nog) geen oplossing. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
westkust schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:44:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem: Geen internet en GPS, geen mogelijkheid voor TCAM reset en de 6 tov 32A. Ook gemeld bij de dealer, die hadden/hebben echter (nog) geen oplossing. :'(
Mijn dealer zei dat het bekend is, dat er aan een oplossing gewerkt wordt, maar hij had die ‘patch’ ook nog niet voorbij zien komen.

Pagina: 1 ... 3 ... 326 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"