Vanaf moment van registratie 12 maanden. Dus in theorie kun je hem 1/1/2029 registreren en dan heb je een jaar…Mga1600 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:38:
[...]
Dacht ik ook, maar dit is het mailtje van Volvo wat ik van mijn dealer doorgestuurd kreeg ......:
Vanaf het moment van uitgifte - privé, zakelijke en leaseklanten - kunnen jouw XC40 Recharge P8 klanten de kaart registreren via de Plugsurfing-app.
Zij krijgen vervolgens automatisch het voorkeurstarief. Vanaf het moment van registratie is het aanbod 12 maanden geldig. Er is geen limiet voor hoe lang en hoe vaak klanten kunnen opladen gedurende deze periode.
Let op: een Plugsurfing pas die wordt ontvangen vanuit een niet-Volvo-kanaal geeft geen recht op het voorkeurstarief en geeft ook geen toegang tot het voorkeurstarief via de Ionity-app.
Hoe krijgen klanten toegang krijgen tot het aanbod:
1. Download de Plugsurfing app;
2. Maak een Plugsurfing-account aan;
3. Registreer de laadpas zodra deze ontvangen is.
Jammer inderdaad dat er maar weinig ionity punten zijn in NL, maar gelukkig ligt er wel een op een route die ik met enige regelmaat rij.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Dat dacht ik ook, ik heb de pas gisteren bij ontvangst direct geregistreerd. Heb daar wel wat spijt vanPetzun schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:51:
[...]
Dat is een goede toevoeging, dan wacht ik nog even met registreren. Ik meende dat het kortingstarief van 1 juli 2021 tot 1 juli 2022 liep.

[ Voor 4% gewijzigd door jswinkels op 08-07-2021 11:34 ]
Bedankt voor je reactie, ca. 300km op een volle accu vind ik toch echt aan de krappe kant... helaas!JackBol schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:31:
[...]
Ik rijdt (sinds Corona weer 'over' is) regelmatig 400km per dag. Daarmee doe ik 3 kwart van mijn rit op de lading en moet ik zeker wel even aan de snellader langs de snelweg. Tot nu toe heb ik dit altijd goed weten te combineren met een kop koffie en een broodje of een telefoongesprek. 15 minuten is genoeg om 30% bij te laden en thuis te komen.
Ik maak me licht zorgen over de winter, maar voor nu is het geen enkel probleem.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze na een jaar de Plugsurfing/Ionity korting ongedaan maken. Ik hoop erop dat ze tegen die tijd bekend maken dat de actie doorloopt. En liefst ook bij andere laadstations gaat gelden.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Het is toch niet zo dat de auto na 300 km stopt met werken en dat je met de bus verder moet? Je moet na een paar uur rijden toch stoppen voor een plas-/koffiepauze en in die tijd kun je makkelijk en snel even bijladen.ApOE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:48:
[...]
Bedankt voor je reactie, ca. 300km op een volle accu vind ik toch echt aan de krappe kant... helaas!
Bij mij werkt alleen de vergrendel / ontgrendel functie en de auto is in de juiste kleur blauw. De rest heeft na meerdere weken en ondanks de laatste OTA nog nooit gewerkt.....mkrijtenberg schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Heb je een Android telefoon? Daar heb ik hetzelfde probleem namelijk. Maar wat bij mij werkt, is de app killen en dan opnieuw starten. Helaas moet ik dat elke keer doen voordat ik de app open. Oftewel: hij laadt 1x de gegevens, en daarna niet meer....
Audi A6 Avant e-tron 210kW
Heb je de privacy instellingen in de auto goed gezet? Onder instellingen -> Profiel -> Volvo Account oid. Als die niet correct staan blijft de app geen data ontvangen.theran schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:53:
[...]
Bij mij werkt alleen de vergrendel / ontgrendel functie en de auto is in de juiste kleur blauw. De rest heeft na meerdere weken en ondanks de laatste OTA nog nooit gewerkt.....
Dank je wel.tim-dev schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Heb je de privacy instellingen in de auto goed gezet? Onder instellingen -> Profiel -> Volvo Account oid. Als die niet correct staan blijft de app geen data ontvangen.
Moeilijk te zien. In de privacy instellingen is de Volvo on call app greyed out, dus kan niets instellen
Audi A6 Avant e-tron 210kW
Misschien moet je dan geen EV willen…?ApOE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:48:
[...]
Bedankt voor je reactie, ca. 300km op een volle accu vind ik toch echt aan de krappe kant... helaas!
Ik merk wel dat het hebben van het redelijk beperkte bereik van rond de 300 km dat ik m twel vaak aan de (helaas openbare) paal hang als ik een rit van 170 km heb gedaan op een dag en 45% over heb voor de volgende dag (en soms niet al weet waarheen de volgende dag). Dan is net iets meer bereik toch wel fijn. De P8 is zeer geschikt als thuislaadauto 😉.Venomer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:52:
[...]
Het is toch niet zo dat de auto na 300 km stopt met werken en dat je met de bus verder moet? Je moet na een paar uur rijden toch stoppen voor een plas-/koffiepauze en in die tijd kun je makkelijk en snel even bijladen.
Met het netwerk aan snelladers in NL en dat je vaak bij klanten kunt laden zit je bijna altijd wel goed, maar toch. Het is dus meer een mentaal ding.
Bazzan
Autoblog had een tijdje geleden een test gedaan met 3 auto's, dit was het resultaat:Mga1600 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Dat is allemaal zo persoonlijk, over vrouwen en auto’s worden de meeste mensen het nooit eens.
Ik heb wel een keer in de ID4 gereden van een kennis. Volgens mij is die technische identiek aan de Q4.
Het is een keurige en ruime auto, rijdt netjes, maar er is geen glimlach mee te behalen, zoals met de P8. Niet alleen vanwege het vermogen daarvan, maar juist ook vanwege het ontbreken van constante 4wd - juist die maakt het rijden zo leuk omdat die de auto door de bocht trekt. En nooit doorslaande wielen heeft. Daarom zou ik zelf ook de single motor XC40 laten staan. Zoals gezegd: persoonlijk!
Dat baseer ik op mijn ervaringen met een FWD benzine XC60T5 die ik destijds had ( oude model). Altijd doorslaande wielen bij het wegrijden, beetje hangen in de bochten, mijn tweede exemplaar was een vergelijkbare XC60 maar dan met AWD : een wereld van verschil in de beleving en het rijgedrag. En constante 4wd zoals de P8 heeft is nog weer een trede hoger.
Die kennis van me kwam met zijn ID4 met een theoretische range van 520 km van de winter trouwens ook niet veel verder dan 325-340 km, niet eens heel veel meer dan de P8 dus. Hij is overigens wel tevreden met de auto op wat dingen na die op een update wachten.
Er komt later ook een 4wd Q4-etron en die zou ik persoonlijk wel weer interessant vinden, maar ik niet weet wanneer die komt en wat die gaat kosten?
Wat een dilemma’s .....
/f/image/CYcAD6Bn9Hvjbwbmybb7RCBp.png?f=fotoalbum_medium)
Ik ga volgend jaar weer aan de nieuwe auto en kijk net als @ApOE naar de Q4 (maar ook de ID4).
Ik rij nu een ICE XC40 die me goed bevalt en het liefst wil ik weer een XC40.
Maar het is gewoon een boel geld. Volgens mij komt volgend jaar een single motor (P4?) uit, dat scheelt gewoon behoorlijk wat geld.
Edit
Nog een linkje gevonden.
De P6 wordt het dus, 0-100 in 7,4s
klik
[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 08-07-2021 18:38 ]
Had vorige week de melding gekregen voor de OTA update maar helaas is het niet gelukt deze te installeren en moet ik alsnog naar de garage volgens de melding op mijn display. Ik zie hem nu ook niet meer staan.
Klopt het dat ik mijn auto niet kan koppelen aan de laatste versie van Volvo Cars? ik had de on call app gekoppeld op mijn foon maar naar een volledige reset deed de koppeling niet meer. ik heb de app nu geupdatet maar staat er dat ik niet kan koppelen met de P8 en geeft ie een foutmelding als ik mijn VIN nummer opgeef
Klopt het dat ik mijn auto niet kan koppelen aan de laatste versie van Volvo Cars? ik had de on call app gekoppeld op mijn foon maar naar een volledige reset deed de koppeling niet meer. ik heb de app nu geupdatet maar staat er dat ik niet kan koppelen met de P8 en geeft ie een foutmelding als ik mijn VIN nummer opgeef
Dat was wel echt met oude software en met name met koud weer. Het zal wel iets verbeterd zijn mbt de warmtepomp en ook snelladen gaat nu ook flink sneller dan in het begin.rinkel schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Autoblog had een tijdje geleden een test gedaan met 3 auto's, dit was het resultaat:
[Afbeelding]
Ik ga volgend jaar weer aan de nieuwe auto en kijk net als @ApOE naar de Q4 (maar ook de ID4).
Maar het is gewoon een boel geld. Volgens mij komt volgend jaar een single motor (P4?) uit, dat scheelt gewoon behoorlijk wat geld.
Ik haal in deze periode op 100% ongeveer 380 en dan rijd ik niet heel rustig. De 272 heb ik zelf nooit gehaald, bij mij was het altijd minimaal 300 (bij 2 graden, regen en wind).
Het is geen fantastische range, maar in de praktijk voor mij ruim voldoende, alleen de zomervakanties ga ik niet redden, verder een enkele keer wat snelladen onderweg of op lokatie. Ik heb eens uitgerekend dat ik nu veel minder tijd kwijt ben aan tanken, zoveel minder dat af en toe snelladen en zelfs een autorit naar de alpen mij in totaal veel minder tijd kost dan dat eeuwige tanken van diesel. Het is alleen wel een paar keer wat langer en daarom lijkt het veel meer - maar uiteindelijk valt het bij mijn gebruik enorm mee.
Dus is het ook maar een beetje hoe je er naar kijkt. Ik laad thuis op de oprit op en op werk kan dit ook. Bij klanten of externen is er meestal wel een lader te vinden. Tot nu toe valt het me enorm mee, zeker in Nederland ook voldoende snelladers. Als je vaak meer dan 500km per dag rijdt en veel enkele reizen verder dan 300 dan kan ik me voorstellen dat dit anders ligt trouwens.
Ben je hier nog verder mee gekomen?Juancho schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:18:
[...]
Ik begin nu toch een beetje angstig te worden. Als proef op de som net even, na 2100 uur, ontkoppeld en weer opnieuw aan de lader gedaan om dat eco gebeuren van de Allego palen uit te sluiten.
Sterkers erin, laden begint met 42% huidige waarde en volgens de auto is morgen om 1500 uur de sessie klaar. Schiet mij maar lek. Dus niet alleen in de auto, maar ook in de app klopt er niks van en om het feest compleet te maken geeft de Smoov app aan dat ik wederom met slechts 5kWh...
Ben bang dat de update m'n accu of wat dan ook verneukt heeft. Niet tof en zou natuurlijk never nooit mogen. Tot zover mijn vertrouwen in de OTA updates...
P8
En de privacy-instellingen van je App, staan die wel oké? Want dat was bij mij indertijd het probleem. Na aanpassing in de App werkte de toestemming voor gegevensuitwisseling door naar de auto.theran schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:53:
[...]
Dank je wek.
Moeilijk te zien. In de privacy instellingen is de Volvo on call app greyed out, dus kan niets instellen
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een fan ben van ACC. Gisteren op de rit van naar Ehv gebruikt. Op de rechts stuken werkt het prima, hoewel er best wat afstand wordt bewaard tov de voorganger en er al vrij snel wordt ingehouden. Zelf rijd in dichter tot de voorganger alvorens het pijltje uit te zetten. Qua veilige afstand zal het wel kloppen en je kan wat zeggen van mensen die zomaar voor je komen rijden, maar een beetje dichterbij zou fijn zijn.
De bochten zijn voornamelijk waar pilot assist nog moeite mee heeft. Bij de bocht vanaf Roosendaal (a58) richting breda zuid (a16) wordt er eerst wat gestuurd - vrij schokkend / reactief - om vervolgens de onderbroken middenstreep gewon te missen en naar de linker baan door te rijden (gelukkig niemand naast mij).
Op de weg terug vanuit Eindhoven (J F Kennedylaan richting Tilburg a50) is er ook een flauwe bocht op een heuvel. Die ging an doch goed maar wordt er erg rechts aangehouden. Dat voelt niet comfortabel. Na het eerste deel van de bocht buigt deze de andere kant op, daar is pilot assist weer het spoor kwijt en zit je gewoon op de andere baan. Geen idee wat er gebeurt als je niet ingrijpt: het zal of de berm zijn of een hoop geslinger, omdat de belijning opeens wordt herkend. Ik ga het in ieder geval niet uittesten
Je kan het uitzetten uiteraard maar op de rechte stukken werkt het prima. Alleen de bochten is een ander verhaal (nog los van een afrit proberen). Jullie idee/beeld/mening?
De bochten zijn voornamelijk waar pilot assist nog moeite mee heeft. Bij de bocht vanaf Roosendaal (a58) richting breda zuid (a16) wordt er eerst wat gestuurd - vrij schokkend / reactief - om vervolgens de onderbroken middenstreep gewon te missen en naar de linker baan door te rijden (gelukkig niemand naast mij).
Op de weg terug vanuit Eindhoven (J F Kennedylaan richting Tilburg a50) is er ook een flauwe bocht op een heuvel. Die ging an doch goed maar wordt er erg rechts aangehouden. Dat voelt niet comfortabel. Na het eerste deel van de bocht buigt deze de andere kant op, daar is pilot assist weer het spoor kwijt en zit je gewoon op de andere baan. Geen idee wat er gebeurt als je niet ingrijpt: het zal of de berm zijn of een hoop geslinger, omdat de belijning opeens wordt herkend. Ik ga het in ieder geval niet uittesten
Je kan het uitzetten uiteraard maar op de rechte stukken werkt het prima. Alleen de bochten is een ander verhaal (nog los van een afrit proberen). Jullie idee/beeld/mening?
Gister heeft mijn p8 een 30k beurt gehad. Na 8 maanden uiterst tevreden over het rijden.
Bij de beurt is ook de nieuwe software geladen. Op de één of andere manier wilde mijn auto, ook met de maart update, niet meewerken aan de OTA updates.
Anyway, ik heb nu ook de app! En ik kan er maar één ding over zeggen: waardeloos!!!
Hoezo moet ik de app steeds killen voordat hij een reload doet van de gegevens. Soms doet hij wel in een keer de gegevens laten zien maar op een ander moment moet ik zelf opnieuw mijn auto registreren. Na 8 maanden wachten is dit erg teleurstellend en niet meer van deze tijd.
En dan als klap op de vuurpijl heb 4 knopjes aan de linker en 2 knopjes aan de rechterkant van het stuur waar je nooit iets mee doet. Maar als je OPD en/of lane assist in of uit wilt schakelen moet je het menu in. Ik snap hier echt niks van!!
En nee, niemand hoeft deze ervaring voor mij te nuanceren haha!
Fantastisch rijdende auto maar echt een minder briljante implementatie van VOC en Pilot Assist.
Bij de beurt is ook de nieuwe software geladen. Op de één of andere manier wilde mijn auto, ook met de maart update, niet meewerken aan de OTA updates.
Anyway, ik heb nu ook de app! En ik kan er maar één ding over zeggen: waardeloos!!!
Hoezo moet ik de app steeds killen voordat hij een reload doet van de gegevens. Soms doet hij wel in een keer de gegevens laten zien maar op een ander moment moet ik zelf opnieuw mijn auto registreren. Na 8 maanden wachten is dit erg teleurstellend en niet meer van deze tijd.
En dan als klap op de vuurpijl heb 4 knopjes aan de linker en 2 knopjes aan de rechterkant van het stuur waar je nooit iets mee doet. Maar als je OPD en/of lane assist in of uit wilt schakelen moet je het menu in. Ik snap hier echt niks van!!
Fantastisch rijdende auto maar echt een minder briljante implementatie van VOC en Pilot Assist.
XC40 P8
Wat betreft de app: als ik de app voor het eerst open ga ik direct naar tabje met het poppetje. Dan verschijnt de regel privacy instellingen weer en dan is die weer (ongeveer) accuraat.Sebas84! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:36:
Gister heeft mijn p8 een 30k beurt gehad. Na 8 maanden uiterst tevreden over het rijden.
Tsja die knopjes....inderdaad apart. Gebruik nu PA helemaal niet meer.
Spotify speelt wel direct af als je gaat zitten.....
Haha... nog een handeling extra, want ik heb nooit muziek aan! HahaSten2017 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:42:
[...]
XC40 P8
Voor de geïnteresseerden: een YouTube filmpje over toekomstig design van Volvo.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Dan zal deze ook niet automatisch starten schat ik in.Sebas84! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Haha... nog een handeling extra, want ik heb nooit muziek aan! Haha
P6 19" | EVBox Elvi
Die stuurknopjes: Robert heeft net bij die live uitzending uitgelegd dat dit iets is wat iedereen verrast heeft en niet op positieve wijze. Eigen initiatief van een over-ijverige ontwikkelaar...... Wordt waarschijnlijk weer teruggedraaid.Sten2017 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:42:
[...]
Wat betreft de app: als ik de app voor het eerst open ga ik direct naar tabje met het poppetje. Dan verschijnt de regel privacy instellingen weer en dan is die weer (ongeveer) accuraat.
Tsja die knopjes....inderdaad apart. Gebruik nu PA helemaal niet meer.
In de volgende update (binnenkort) zit een verbetering van de communicatie tussen auto en app
Er komen dit jaar nog 4 grotere updates.
Android auto komt eind Q3. Apple CarPlay later want er is een juridische strijd gaande tussen Apple en Google- maar het komt wel.....
Het laadpalen zoeken binnen Maps wordt aangepakt
Harman Kardon geluid wordt nog verder geoptimaliseerd - maar er komt geen equalizer. HK wil geen persoonlijke instellingen inbouwen omdat het geluid daar alleen maar minder goed van zal worden.
Je kunt een Plugsurfing laadpas bij de dealer halen die recht geeft op 50% korting bij ionity.
Vandaag ook mijn p8 besteld. Begreep wel dat er lever issues waren, verwachte levertijd is februari 2022...
https://www.autoweek.nl/a...-recharge-fors-goedkoper/rinkel schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Autoblog had een tijdje geleden een test gedaan met 3 auto's, dit was het resultaat:
[Afbeelding]
Edit
Nog een linkje gevonden.
De P6 wordt het dus, 0-100 in 7,4s
klik
Los van na de laatste update hopeloze bediening van PA werkt het geweldig op de snelweg.TheRebell schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:34:
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik een fan ben van ACC. Gisteren op de rit van naar Ehv gebruikt. Op de rechts stuken werkt het prima, hoewel er best wat afstand wordt bewaard tov de voorganger en er al vrij snel wordt ingehouden. Zelf rijd in dichter tot de voorganger alvorens het pijltje uit te zetten. Qua veilige afstand zal het wel kloppen en je kan wat zeggen van mensen die zomaar voor je komen rijden, maar een beetje dichterbij zou fijn zijn.
Scherpe bochten, splitsingen, afslagen moet je bijsturen ook bij wegwerkzaamheden moet je alert zijn.
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Je moet wel je Spotify aan hebben staan ja als je uitstapt.Petzun schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:28:
[...]
Dan zal deze ook niet automatisch starten schat ik in.
Is er een url waar deze uitzending terug te kijken is? Laatste keer werd er een YouTube link gedeeld hier.Mga1600 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Die stuurknopjes: Robert heeft net bij die live uitzending uitgelegd dat dit iets is wat iedereen verrast heeft en niet op positieve wijze. Eigen initiatief van een over-ijverige ontwikkelaar...... Wordt waarschijnlijk weer teruggedraaid.
In de volgende update (binnenkort) zit een verbetering van de communicatie tussen auto en app
Er komen dit jaar nog 4 grotere updates.
Android auto komt eind Q3. Apple CarPlay later want er is een juridische strijd gaande tussen Apple en Google- maar het komt wel.....
Het laadpalen zoeken binnen Maps wordt aangepakt
Harman Kardon geluid wordt nog verder geoptimaliseerd - maar er komt geen equalizer. HK wil geen persoonlijke instellingen inbouwen omdat het geluid daar alleen maar minder goed van zal worden.
Je kunt een Plugsurfing laadpas bij de dealer halen die recht geeft op 50% korting bij ionity.
Ik wil mijn p8 dadelijk al van de embleemslaten ontdoen door de garage, Volvo op de achterklep in het zwart, grill zwart etc. Zijn er hier mensen die dat al eens gedaan hebben?
Ik vind de PA functie over het algemeen erg goed werken. Alleen niet op 60 binnenwegen zonder middenstrook maar dat is dan ook volkomen logisch.
En het is dan ook een pilot-assist hè, geen auto-pilot. De bedoeling van zo’n systeem is dat je zelf stuurt. Als je verwacht dat de auto je geheel automatisch door iedere situatie (scherpe bochten etc) stuurt, dan is er vooral iets mis met de verwachtingen en niet zozeer met het systeem 😀
En het is dan ook een pilot-assist hè, geen auto-pilot. De bedoeling van zo’n systeem is dat je zelf stuurt. Als je verwacht dat de auto je geheel automatisch door iedere situatie (scherpe bochten etc) stuurt, dan is er vooral iets mis met de verwachtingen en niet zozeer met het systeem 😀
P8
Het is bekend dat het ongeveer 36 uur duurt voordat de app goed gaat werken. Volgens die theorie zou het vandaag beter moeten gaan!Sebas84! schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:36:
[...]
Bedankt voor dit bericht en wat goed dat hij dit eerlijk durft te zeggen. Hulde!Mga1600 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Die stuurknopjes: Robert heeft net bij die live uitzending uitgelegd dat dit iets is wat iedereen verrast heeft en niet op positieve wijze. Eigen initiatief van een over-ijverige ontwikkelaar...... Wordt waarschijnlijk weer teruggedraaid.
XC40 P8
Versie 5.2.0 van de Volvo Cars app voor iOS is uit. Ik zie zo 1-2-3 geen functionele verschillen. Volgens de release notes zijn er voor andere Volvo-modellen wel nieuwe functies en komen die pas bij een volgende release voor de XC40 Recharge.
Nog niet, maar vorige keer werd die ook pas na een paar dagen neergezet. Ik hou het in de gaten en zal,’m hier indien mogelijk delen.tim-dev schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:38:
[...]
Is er een url waar deze uitzending terug te kijken is? Laatste keer werd er een YouTube link gedeeld hier.
Ik heb bij de dealer een druppel van plugsurfing opgehaald, maar hoe weet ik nu of ik die korting heb. Ik heb het geregistreerd in m’n plugsurfing account, maar in de app zie ik niet veel en de dealer wist mij ook weinig te vertellen.
Ja, dat had ik begrepen uit de verschillende berichten uit dit en het vorige forum. Mijn "frustatie" zit het hem meer in het feit dat de app niet stabiel lijkt te zijn (o.b.v. het alleen laten zien of de auto vergrendeld is) i.p.v. het tonen van alle gegevens. Zoals @Mga1600 heeft aangegeven zal dit in een volgende update verbeterd worden, dus daar vertrouw ik op. Dat zeg ik trouwens zonder enig sarcasme en/of cynisme.Venomer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:16:
[...]
Het is bekend dat het ongeveer 36 uur duurt voordat de app goed gaat werken. Volgens die theorie zou het vandaag beter moeten gaan!
XC40 P8
Ik zie dat “pech hulp inschakelen” is toegevoegd (die had ik eerst niet). Als ik wissel naar onze V40 dan zie ik daar wel dat er e.e.a. aan functies weer opnieuw is toegevoegd nadat ze na de overgang naar nieuwe layout even weg waren.Venomer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:29:
Versie 5.2.0 van de Volvo Cars app voor iOS is uit. Ik zie zo 1-2-3 geen functionele verschillen. Volgens de release notes zijn er voor andere Volvo-modellen wel nieuwe functies en komen die pas bij een volgende release voor de XC40 Recharge.
P8
Vandaag merkte ik ook dat sinds de laatste update PA bij file automatisch weer volgt na stilstand, tot op heden moest ik daarvoor pedaal gebruiken; dus ook prettige toevoeging.Waterblok schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:33:
[...]
Los van na de laatste update hopeloze bediening van PA werkt het geweldig op de snelweg.
Scherpe bochten, splitsingen, afslagen moet je bijsturen ook bij wegwerkzaamheden moet je alert zijn.
Als je nu een ionity laadstation opzoekt in de plugsurfing app dan zie je het laadtarief van €0,35 staan.DarkShadow schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:30:
Ik heb bij de dealer een druppel van plugsurfing opgehaald, maar hoe weet ik nu of ik die korting heb. Ik heb het geregistreerd in m’n plugsurfing account, maar in de app zie ik niet veel en de dealer wist mij ook weinig te vertellen.
Als je dat eerdere bericht van me leest (wat een kopie is van het bericht wat door Volvo aan de dealer is verstuurd) heb je nu met gebruik van doe pas automatisch de korting bij ionity te pakken.DarkShadow schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:30:
Je moet het systeem 24 uur de tijd geven na registratie om de boel,te verwerken.
Weet je zeker dat dit veranderd is? Het was altijd al zo dat als de voorganger binnen 3 sec. weer gaat rijden, dat de ACC (niet PA!) de snelheid weer hervat. Duurt het langer dan moet je zelf op ‘resume’ drukken/gas geven. Het zou pas nieuw zijn als die 3s limiet er niet meer in zit.Ruben E schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:41:
[...]
Vandaag merkte ik ook dat sinds de laatste update PA bij file automatisch weer volgt na stilstand, tot op heden moest ik daarvoor pedaal gebruiken; dus ook prettige toevoeging.
Is er nog iemand gisteravond bij de sessie geweest van het Volvo Electric Drivers Connect-team? Ikzelf zit niet op dat platform en weet ook niet hoe ik me zou moeten aanmelden (google geeft geen resultaat).
Zoals eerder gemeld, hier ene P8 uit nov 2020 en nog steeds geen app of OTA updates gezien (zou er in theorie wel klaar voor moeten zijn). Had daar gisteravond graag vragen over gesteld.
UPDATE: via het oude forum een linkje gevonden. Maar aanmelden is niet meer mogelijk. "Hartelijk dank voor uw interesse in deelname aan het Electric Drivers Connect platform. Helaas is het momenteel niet meer mogelijk om u te registreren voor het platform."
Zowel Volvo Nederland als de dealer geven ook geen enkele sjoege.
[ Voor 23% gewijzigd door strikkert op 09-07-2021 10:09 . Reden: toevoeging ]
Zo zit het, kort stilstaan gaat vanzelf weer volgen, langer pedaal aantikken.JTHZZ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:50:
[...]
Weet je zeker dat dit veranderd is? Het was altijd al zo dat als de voorganger binnen 3 sec. weer gaat rijden, dat de ACC (niet PA!) de snelheid weer hervat. Duurt het langer dan moet je zelf op ‘resume’ drukken/gas geven. Het zou pas nieuw zijn als die 3s limiet er niet meer in zit.
Een paar posts terug: hlip in "Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic"strikkert schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Is er nog iemand gisteravond bij de sessie geweest van het Volvo Electric Drivers Connect-team? Ikzelf zit niet op dat platform en weet ook niet hoe ik me zou moeten aanmelden (google geeft geen resultaat).
Zoals eerder gemeld, hier ene P8 uit nov 2020 en nog steeds geen app of OTA updates gezien (zou er in theorie wel klaar voor moeten zijn). Had daar gisteravond graag vragen over gesteld.
UPDATE: via het oude forum een linkje gevonden. Maar aanmelden is niet meer mogelijk. "Hartelijk dank voor uw interesse in deelname aan het Electric Drivers Connect platform. Helaas is het momenteel niet meer mogelijk om u te registreren voor het platform."
Zowel Volvo Nederland als de dealer geven ook geen enkele sjoege.
En eerder is al gemeld dat het forum gesloten zal worden, dus aanmelden heeft dan geen zin meer.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik heb nu de video teruggekeken van de Q&A. Een paar dingen die mij opgevallen zijn:
- Er komt dus een 7,5m kabel die ook 3-fase kan laden. Ik heb deze direct aangevraagd bij de dealer. Ik heb in november 2020 al een 7m kabel gehad, waarvan de dealer zelf niet wist dat dit slechts 1-fase was. Die na een week dus teruggedaan.
- Er wordt gezegd door de meneer van Volvo Nederland dat iedereen die klaar is voor OTA updates ook de app zou kunnen gebruiken. Dat is onwaar, want ik heb wel de OTA update, maar kan nog steeds niet koppelen met de app.
- Iedereen krijgt van Volvo een Plugsurfing pasje.
- Er komt beter ondersteuning voor snelladers in het infotainmentsysteem.
- Met het sluiten van het platform (wat ik overigens tot vorige week niet kende), kun je alleen feedback doorgeven aan de dealer. Die geven echter aan dat zij niets kunnen doorgeven. Lijkt geen vooruitgang.
Ik zit op de laatste versie, en bij mij hervat hij enkel automatisch bij heel korte stilstand; bij langer stilstaan moet ik opnieuw het gaspedaal indrukken.JTHZZ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:50:
[...]
Weet je zeker dat dit veranderd is? Het was altijd al zo dat als de voorganger binnen 3 sec. weer gaat rijden, dat de ACC (niet PA!) de snelheid weer hervat. Duurt het langer dan moet je zelf op ‘resume’ drukken/gas geven. Het zou pas nieuw zijn als die 3s limiet er niet meer in zit.
Zou de Juni OTA update inmiddels overal zijn uitgevoerd? Ik heb hem nog niet ontvangen, maar geen idee hoe lang dat normaal duurt zo'n updateronde.
Zo'n 1,5 uurtredecim13 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:04:
Zou de Juni OTA update inmiddels overal zijn uitgevoerd? Ik heb hem nog niet ontvangen, maar geen idee hoe lang dat normaal duurt zo'n updateronde.
Volvo XC 40 P8
Ik heb van de dealer vernomen dat 1 op de 5 auto's geen OTA update krijgt. Ik moest dus naar de dealer toe voor de laatste update.tredecim13 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:04:
XC40 P8
hmm ok, zou kunnen dat het net binnen 3 seconden was (leek langer, maar was maar 1x dus niet 100% zeker). Mocht dat nog niet zo zijn dan vind ik 3 seconden echt te traag, bij files blijf je je pedaal dan aanraken.JTHZZ schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:50:
[...]
Dat is volgens mij wat ik zeg. 3s is heel kort. En dus ook niets veranderd met de laatste update.madhondt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:57:
[...]
Ik zit op de laatste versie, en bij mij hervat hij enkel automatisch bij heel korte stilstand; bij langer stilstaan moet ik opnieuw het gaspedaal indrukken.
Ben ik het mee eens. Ik denk dat het bedoeld is voor mensen met een goudvis-geheugen die enorm schrikken als de auto vanzelf weer gaat rijden. Maar dat had ook 10s kunnen zijn.Ruben E schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:26:
[...]
hmm ok, zou kunnen dat het net binnen 3 seconden was (leek langer, maar was maar 1x dus niet 100% zeker). Mocht dat nog niet zo zijn dan vind ik 3 seconden echt te traag, bij files blijf je je pedaal dan aanraken.
Toch zijn er ook genoeg andere auto’s waar ACC niet tot stilstand werkt. Dus dat is op zich wel winst.
Wat ik opvallend vond was de uitleg over de invloed van de luchtvochtigheid op de actieradius. Als de buitenlucht vochtig is, moet de airco harder werken om de lucht te drogen. Dat zorgt voor een merkbare vermindering van het bereik.strikkert schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:23:
Ik heb nu de video teruggekeken van de Q&A. Een paar dingen die mij opgevallen zijn:
- Er komt dus een 7,5m kabel die ook 3-fase kan laden. Ik heb deze direct aangevraagd bij de dealer. Ik heb in november 2020 al een 7m kabel gehad, waarvan de dealer zelf niet wist dat dit slechts 1-fase was. Die na een week dus teruggedaan.
- Er wordt gezegd door de meneer van Volvo Nederland dat iedereen die klaar is voor OTA updates ook de app zou kunnen gebruiken. Dat is onwaar, want ik heb wel de OTA update, maar kan nog steeds niet koppelen met de app.
- Met het sluiten van het platform (wat ik overigens tot vorige week niet kende), kun je alleen feedback doorgeven aan de dealer. Die geven echter aan dat zij niets kunnen doorgeven. Lijkt geen vooruitgang.
Ja, is trouwens niet heel goedkoop bij de dealer. In het oorspronkelijke P8/Polestar topic zijn voorbeelden te vinden. Van de grille (heb ik niet op mijn eigen auto) heb ik plaatjes gezien waarbij de grille als geheel matzwart was gewrapped met zwart glanzende grille-print eroverheen en v.v.Mangoworks2002 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:51:
Ik wil mijn p8 dadelijk al van de embleemslaten ontdoen door de garage, Volvo op de achterklep in het zwart, grill zwart etc. Zijn er hier mensen die dat al eens gedaan hebben?
:strip_exif()/f/image/qkCQx6EKyzJSNCHFgPWuiF28.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Mijn laatste update is die waarbij de PAbediening naar middenconsole is verhuisd, dat is de juni update.tredecim13 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:04:
Lastig dat je dat niet kan checken.
Overigens zeggen ze bij Q&A dat er deze week weer een update is, kan je daar beter op wachten.
Ik verwacht die dan as maandagmorgen te zien in de auto.
Toch een mooie kleur dat sage green.Lancer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:51:
[...]
Ja, is trouwens niet heel goedkoop bij de dealer. In het oorspronkelijke P8/Polestar topic zijn voorbeelden te vinden. Van de grille (heb ik niet op mijn eigen auto) heb ik plaatjes gezien waarbij de grille als geheel matzwart was gewrapped met zwart glanzende grille-print eroverheen en v.v.
[Afbeelding]
Het weglaten van motor- en typeembleem is bij lease altijd een gratis optie.
Bij configuratie op de website kan ik m zo snel niet vinden.
Edit
Wel gevonden bij de niet-electrische prijslijst
:fill(white):strip_exif()/f/image/QHFowsC6did9M0jMV0v4SpYq.png?f=user_large)
Overigens vind ik een zwarte grille ook wel mooier eigenlijk, daar ga ik zeker eens naar zoeken.
[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 09-07-2021 13:23 ]
Dan wacht ik daar nog even op en ga dan maar even richting de dealer voor de update. Ik zit ook nog steeds (zoals zovelen) met een app die helemaal niets doet (koppelen gaat prima, maar er komt domweg geen data binnen) en ik hoop dat deze update daar iets in kan betekenen.Mijn laatste update is die waarbij de PAbediening naar middenconsole is verhuisd, dat is de juni update.
Overigens zeggen ze bij Q&A dat er deze week weer een update is, kan je daar beter op wachten.
De informatie gisteren luidde : ca 150 auto’s uit een totaal van 3500 die nog geen OTA hebben. Da’s heel wat anders dan 1:5........Sebas84! schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Ik heb van de dealer vernomen dat 1 op de 5 auto's geen OTA update krijgt. Ik moest dus naar de dealer toe voor de laatste update.
Kun je wèl checken: op her scherm in de auto onder software update. Je leest dan of je de laatste hebt of niet. Daaronder staat de release informatie.Waterblok schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:59:
[...]
Mijn laatste update is die waarbij de PAbediening naar middenconsole is verhuisd, dat is de juni update.
Het is nog anders: ik heb duidelijk wél de OTA update, maar krijg geen updates (en zeker niet de update waarmee ik de app kan koppelen). Krijg dan de melding dat ik afspraak moet maken met de dealer. En de dealer zegt dat ze niets kunnen installeren op mijn auto.Mga1600 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:16:
[...]
De informatie gisteren luidde : ca 150 auto’s uit een totaal van 3500 die nog geen OTA hebben. Da’s heel wat anders dan 1:5........
Eens, echter herhaal ik alleen wat de dealer tegen mij zegt! de dealer en Volvo Nederland zeggen niet altijd hetzelfde is gebleken. Gevolg was voor mij hetzelfde namelijk geen OTA.Mga1600 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:16:
[...]
De informatie gisteren luidde : ca 150 auto’s uit een totaal van 3500 die nog geen OTA hebben. Da’s heel wat anders dan 1:5........
Nu kan de auto wel OTA ontvangen dus ik ben benieuwd wanneer ik er eentje krijg, lijkt me wel leuk om eens mee te maken.
XC40 P8
Yup, behalve de letters van Volvo niet.Mangoworks2002 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:51:
Grill heb ik laten spuiten, emblemen had ik al niet meebesteld.
Volvo heeft de GU van de "Volvo on call" phone app recent veranderd, hierdoor kan ik niet meer zien of de auto laadt, en hoe lang het nog duurt voor die volgeladen is. Hebben jullie dat probleem ook?
Een raar voorval : Vannacht heeft mijn auto zichzelf leeg geladen. Ik had gisteren al problemen met de laadkabel want die laadde niet. De app gaaf daar dus geen info meer over - als gevolg van bovenstaande update.
Toen ik vanochtend de auto wilde unlocken stond hij dus geheel zonder stroom.
Een raar voorval : Vannacht heeft mijn auto zichzelf leeg geladen. Ik had gisteren al problemen met de laadkabel want die laadde niet. De app gaaf daar dus geen info meer over - als gevolg van bovenstaande update.
Ah, foto's weer gevonden.rinkel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:09:
[...]
Overigens vind ik een zwarte grille ook wel mooier eigenlijk, daar ga ik zeker eens naar zoeken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7NE0ci9W7q4O1t6flPAagJH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a1RwdWhguZ4iIR1LpbQDEHak.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/zfwrgtHT7vs5Kgv9TmxcqKdv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0pq1xjtfmr5ssKRubtDtSEZI.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
In de iOS app is er in ieder geval niets veranderd! Daar heb je nog steeds het blauwe bliksemschichtje en daarop drukken opent een nieuw scherm waarop de actuele stand van zaken en de resteerden laadtijd wordt getoond.FFW schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:32:
Volvo heeft de GU van de "Volvo on call" phone app recent veranderd, hierdoor kan ik niet meer zien of de auto laadt, en hoe lang het nog duurt voor die volgeladen is. Hebben jullie dat probleem ook?
:strip_exif()/f/image/SqkFuV3TEuvCuLYYquQk2gD8.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder de video te kijken: geven ze over die kabel aan dat iedereen daar voor in aanmerking kan komen om te ruilen? Of mogen we die kopen?strikkert schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:23:
P8
Ik ga uit van kopen, helaas. Er is niets verteld over ruilen.Montalbano schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Zonder de video te kijken: geven ze over die kabel aan dat iedereen daar voor in aanmerking kan komen om te ruilen? Of mogen we die kopen?
Ja daar staat dan "U heeft de laatste" maar niet welke.Mga1600 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:18:
[...]
Kun je wèl checken: op her scherm in de auto onder software update. Je leest dan of je de laatste hebt of niet. Daaronder staat de release informatie.
De releasenote's zijn leuk maar je moet daaruit afleiden of een nieuwigheid ook in de auto zit dan weet je het zeker.
Daarin staat vrolijk: "Pilot Assist. snelheidsinstelling en afstand tot voorligger kunnen nog steeds op het stuurwiel worden geactiveerd" dat is natuurlijk niet waar voor PA.
Ik zie liever staan "Laatste update april 2021"
Krijg je nou geld terug van de energiemaatschappij?FFW schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:32:
Ietsiepietsie verder kijken dan zie je de release notes. Als je daarin hebt staan ‘juni update’ dan heb je dus de juni update. Duidelijker kan het niet zijn denk ik.....Waterblok schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:49:
[...]
Ja daar staat dan "U heeft de laatste" maar niet welke.
De releasenote's zijn leuk maar je moet daaruit afleiden of een nieuwigheid ook in de auto zit dan weet je het zeker.
Daarin staat vrolijk: "Pilot Assist. snelheidsinstelling en afstand tot voorligger kunnen nog steeds op het stuurwiel worden geactiveerd" dat is natuurlijk niet waar voor PA.
Ik zie liever staan "Laatste update april 2021"
En over afstand en snelheid gesproken: hoezo kun je die niet binnen PA aan je eigen wensen aanpassen? Ik begrijp niet wat je bedoelt denk ik.
Ik heb hem zelf gewrapped. Niet super netjes maar van enige afstand ziet het er prima uit. Was prima te doen en de folie kostte iets van 30€.rinkel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:09:
[...]
Toch een mooie kleur dat sage green.
Het weglaten van motor- en typeembleem is bij lease altijd een gratis optie.
Bij configuratie op de website kan ik m zo snel niet vinden.
Edit
Wel gevonden bij de niet-electrische prijslijst
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/vfA4umuBWFbarDcLZ6ocUpSk.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog een leerzaam artikel, zeker voor diegenen die nog kunnen kiezen. https://www.caranddriver....v-of-the-year-contenders/
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de airco mij in de steek liet. De situatie was beide keren hetzelfde. De auto stond op het werk aan de paal en het was warm weer. Ik had beide keren met de app het klimaat aangezet voordat ik naar de auto liep. Bij aankomst bij de auto blijkt dat er hete lucht in de auto wordt geblazen in plaats van koele. Het enige dat ik kan doen is de ventilator uitzetten, om te voorkomen dat er nog meer hete lucht naar binnen wordt geblazen.
Ik heb de laatste OTA update gehad. De ene keer dat de airco niet werkte was voor de update en de andere keer erna.
Ik denk dat ik er toch maar eens mee naar de garage moet.
Ik heb de laatste OTA update gehad. De ene keer dat de airco niet werkte was voor de update en de andere keer erna.
Ik denk dat ik er toch maar eens mee naar de garage moet.
Zal best, maar ik zie gewoon ionity tarieven op 0,71 cent staan. Wel die druppel van de dealer gekregen die overigens van niks wist (Broekhuis Harderwijk, maar die beweerde dat er ook maar 2 sleutels waren, dus sowieso beetje klaar mee)Mga1600 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Als je dat eerdere bericht van me leest (wat een kopie is van het bericht wat door Volvo aan de dealer is verstuurd) heb je nu met gebruik van doe pas automatisch de korting bij ionity te pakken.
Je moet het systeem 24 uur de tijd geven na registratie om de boel,te verwerken.
Bij mij werkt het niet, staat gewoon status onbekend.Mga1600 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:33:
[...]
In de iOS app is er in ieder geval niets veranderd! Daar heb je nog steeds het blauwe bliksemschichtje en daarop drukken opent een nieuw scherm waarop de actuele stand van zaken en de resteerden laadtijd wordt getoond. [Afbeelding]
Ik heb nog nooit een OTA mogen ontvangen….voor iedere update ben ik langs de dealer gegaan. Voor de ‘Juni’ update ben ik woensdag langs geweest en heb meteen samen met de dealer de volvo cars app (IOS) gekoppeld. Die deed vrijwel niets……TOT VANDAAG!! Eindelijk……./f/image/iRfHAnR3ot3OM83PAVqG6weF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B7DjQPTs63ozFzmH9ZiXwAz6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eXWoelh8qkj5SJCHr1lcG0CZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3nkfRjJF5HJlHNiy8vkCCRuB.png?f=fotoalbum_large)
Wel grappig dat ie zelfs mijn lava orange interieurbekleding toont :-)
/f/image/iRfHAnR3ot3OM83PAVqG6weF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B7DjQPTs63ozFzmH9ZiXwAz6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eXWoelh8qkj5SJCHr1lcG0CZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3nkfRjJF5HJlHNiy8vkCCRuB.png?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8 (MY2021)
Nee, dat is de oververhitte batterij die hij toont! 🤡Curly68 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 08:39:
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
@Recharge P8
Is bij jou het probleem met het koppelen van de Volvo ID opgelost? Hoe is dat gegaan?
Ik heb exact dezelfde melding bij het koppelen van de Polestar ID op de P2. Voor en na de update.
Melding er is geen internetverbinding - en die werkt toch echt.
Dealer krijgt het niet opgelost. Bij het toevoegen van een account direct dezelfde melding.
Heb jij wel eens een OTA gehad? Heb het idee dat dit samen hangt. Heeft bij mij nooit gewerkt.
Meer mensen die dit probleem hebben?
Is bij jou het probleem met het koppelen van de Volvo ID opgelost? Hoe is dat gegaan?
Ik heb exact dezelfde melding bij het koppelen van de Polestar ID op de P2. Voor en na de update.
Melding er is geen internetverbinding - en die werkt toch echt.
Dealer krijgt het niet opgelost. Bij het toevoegen van een account direct dezelfde melding.
Heb jij wel eens een OTA gehad? Heb het idee dat dit samen hangt. Heeft bij mij nooit gewerkt.
Meer mensen die dit probleem hebben?
[ Voor 36% gewijzigd door Arie van Dijk op 10-07-2021 09:34 ]
De kortingskaart van Volvo is geen druppel, maar een zwart pasje. Is dat misschien het verschil?DarkShadow schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:59:
[...]
Zal best, maar ik zie gewoon ionity tarieven op 0,71 cent staan. Wel die druppel van de dealer gekregen die overigens van niks wist (Broekhuis Harderwijk, maar die beweerde dat er ook maar 2 sleutels waren, dus sowieso beetje klaar mee)
[Die druppel had ik ook al eerder van de dealer gekregen, maar die geeft geen korting. Je kunt wel de nieuwe pas in het bestaande account toevoegen, maar de korting is gekoppeld aan het gebruik van die zwarte pas.]
:strip_exif()/f/image/C0PpE01Mdy1nJ4KF7iaQ3WVr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Mga1600 op 10-07-2021 09:55 ]
Ik heb exact dezelfde ervaring. De druppel gaf ook bij mij geen korting. Dinsdag een laadpas opgehaald bij de dealer en gelijk gekoppeld aan mijn bestaande plugsurfing account.Mga1600 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:48:
[...]
De kortingskaart van Volvo is geen druppel, maar een zwart pasje. Is dat misschien het verschil?
[Die druppel had ik ook al eerder van de dealer gekregen, maar die geeft geen korting. Je kunt wel de nieuwe pas in het bestaande account toevoegen, maar de korting is gekoppeld aan het gebruik van die zwarte pas.][Afbeelding]
De druppel gedeactiveerd in de app en de korting werd direct zichtbaar.
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
Sinds gisteren werkt de ACC/PA niet meer. Viel ineens uit op de snelweg. Toen ik deze weer probeerde in te schakelen gaf hij aan: niet beschikbaar.
Centrale console al gereset en auto een nachtje met rust gelaten maar helaas nog steeds niet…
Centrale console al gereset en auto een nachtje met rust gelaten maar helaas nog steeds niet…
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
@RFolst
Mijn vraag blijft dus wel staan hoelang Volvo zich nog kan verschuilen achter het "beta" excuus. Is er in de sessie van vorige week nog iets over gezegd? Door vakantie nog niet kunnen kijken...
@Montalbano,
@FFW,
1. Klik op de motorkap van de auto en je ziet wanneer de auto gereed is met laden. Je kan ook swipen van links naar rechts
2. Klik op het bliksem icoontje en je ziet een ander scherm met (beperkte) laadinfo. Ik ga er vanuit dat we daar later ook nog iets gaan zien van laadsnelheid.
Verder paar eigen ervaringen/puntjes na 2 weken vakantie In Nederland en best veel gereden te hebben:
En dus noem ik het onbetrouwbaar, zeker als je lang niet altijd daadwerkelijk info krijgt. Het viel me ook op dat je soms wel een update ziet van de tijd gereed maar niet dat het % aanpast wat natuurlijk niet klopt. Ik vind de term onoverkomelijk dan ook niet echt toepasselijk/relevant als je een product koopt en iets doet het niet of maar half. Je betaalt er immers ook voor. Dus ondanks dat je vast wel zonder de app de P8 kan rijden vind ik het wel onoverkomelijk. Je kan ook best met 200pk de P8 rijden, maar je wil toch ook kunnen vertrouwen op de 400pk waar je ook voor betaalt? Het hoort immers bij de auto. Maargoed, het is natuurlijk heel persoonlijk wat iemand acceptabel vindt of niet. Daar moeten we ook geen wellus/nietus spelletje van gaan maken. Ik ga daar zelf best extreem ver in, en ja ik weet dat sommigen dat irritant vinden, maar dat is nou eenmaal mijn mening en mijn ervaring met het product. En volgens mij is dit topic en sowieso een forum ervoor om dat te posten.Hypothese: het/dit probleem zit mijns inziens dan ook niet in de auto, maar in de app zelf. Validatie van je Volvo ID gebeurt centraal, dus ik neem aan(!) dat de data van de auto ook naar een centrale plaats (Volvo cloud) gepusht wordt. De pull van de app gebeurt wel bij aanmelden, niet/nauwelijks bij normaal gebruik.
Vervelend? Ja. Onoverkomelijk? Meh, niet echt....
Mijn vraag blijft dus wel staan hoelang Volvo zich nog kan verschuilen achter het "beta" excuus. Is er in de sessie van vorige week nog iets over gezegd? Door vakantie nog niet kunnen kijken...
@Montalbano,
Ja en nee. Ik ben de volgende ochtend gelijk naar de Volvo dealer gegaan en daar kwam er niks uit de test. Ook nog even een laadtest gedaan daar en gaf de auto gelijk vol laadvermogen. Afgelopen dagen naar Leiden en Katwijk aan Zee geweest en aan diverse palen geladen (ook als test) en dat ging allemaal weer goed. Dus het lijkt weer op zo'n onverklaarbaar iets dat uitzichzelf opgelost is. Ik heb namelijk ook even bij een andere laadpaal dan Allego getest toen en daar schoot het ook niet op. Ik heb net de auto aan dezelfde laadpaal gehangen waar ik een paar dagen terug het probleem had en nu ziet het er gewoon goed uit met 6/32a 3~. Komende tijd even in de gaten houden dus, maar het lijkt nu weer goed te zitten. Blijft wel vreemd dat het uitgerekend in de ochtend na de update voortkwam. De dagen daarvoor best veel geladen her en der op vakantie en geen enkel probleem.Ben je hier nog verder mee gekomen?
@FFW,
Je kan de (laad) info op 2 manieren krijgen:Volvo heeft de GU van de "Volvo on call" phone app recent veranderd, hierdoor kan ik niet meer zien of de auto laadt, en hoe lang het nog duurt voor die volgeladen is. Hebben jullie dat probleem ook?
1. Klik op de motorkap van de auto en je ziet wanneer de auto gereed is met laden. Je kan ook swipen van links naar rechts
2. Klik op het bliksem icoontje en je ziet een ander scherm met (beperkte) laadinfo. Ik ga er vanuit dat we daar later ook nog iets gaan zien van laadsnelheid.
Verder paar eigen ervaringen/puntjes na 2 weken vakantie In Nederland en best veel gereden te hebben:
- Ventilatie/airco: nog steeds onduidelijk hoe dat eigenlijk werkt.. Ik heb het nu op automatisch staan en in standje 2. Maar voor mijn gevoel blaast de auto constant dezelfde stroom aan koude lucht naar binnen. Als het bijv. buiten 20 graden is en binnen in de auto ook... dan blijft de auto naar door blazen met koude lucht zodat je het vanzelf koud krijgt. Als ik mijn hand voor de ventilatie zet voel ik ook eigenlijk nooit dat de boel daadwerkelijk automatisch geregeld wordt. Het lijkt gewoon een vaste stand... Iemand die dit ook heeft?
- Zwaarte in bochten/hobbels... het viel me eigenlijk nog niet echt op omdat ik door Corona amper langere ritten heb gemaakt, maar nu door vakantie er wat langere ritten waren merkte ik toch wel vaker dat het echt een hele zware auto is. Wat harder door de bochten, of van die heuvels in de weg... zeker ivm V40 moest ik toch echt wel even wennen en goed bij de les blijven want het gaat gewoon minder soepel dan de kleinere, lagere en lichtere V40.
- Muziek gaat gelijk aan, eindelijk! Hoe blij kan je zijn met 1 simpele aanpassing....
- Er komt beter ondersteuning voor snelladers in het infotainmentsysteem. Dat is slechts 1 van de 2 grootste misperen van Maps die ze oplossen. Helaas dus nog geen fix voor het navigeren naar meerdere bestemmingen. Afgelopen dagen weer gemerkt hoe vreselijk omslachtig en irritant gewoon hoe dat nu werkt. Ik snap gewoon niet dat ze dat middels het touchscreen niet zo kunnen maken zoals bijv. ABRP wel heeft. Bestemming veldjes toevoegen, kunnen verslepen... zo enorm lastig lijkt me dat toch niet....
- ACC gaat toch nog erg vaak niet erg lekker en best schokkerig. Hij grijpt behoorlijk snel en fors in en ook soms als je de richtingwijzer al aan hebt schokt de auto toch nog door het afremmen. Vooral voor je medepassagier(s) is het niet altijd prettig en soms best schrikken (als je niet oplet op de weg). Dat kan voor mijn gevoel echt nog wel een stuk strakker.
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 10-07-2021 13:10 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb eigenlijk nog maar één keer vertrouwd op de klimaat pre-conditioneren, maar ik had ook warme lucht. Maar blijkbaar stond op dat moment helaas de airconditioning (het sneeuwvlokje) uit, dus het was wel ergens 'mijn schuld'. Omgekeerd zou de app dit wel zichtbaar mogen maken...Venomer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:41:
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de airco mij in de steek liet. De situatie was beide keren hetzelfde. De auto stond op het werk aan de paal en het was warm weer. Ik had beide keren met de app het klimaat aangezet voordat ik naar de auto liep. Bij aankomst bij de auto blijkt dat er hete lucht in de auto wordt geblazen in plaats van koele.
Wat ik nog wil is dat de app de temperatuur in de auto aangeeft als deze stilstaat. Verder natuurlijk dat we zelf de temperatuur met de app kunnen instellen.......madhondt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:39:
[...]
Ik heb eigenlijk nog maar één keer vertrouwd op de klimaat pre-conditioneren, maar ik had ook warme lucht. Maar blijkbaar stond op dat moment helaas de airconditioning (het sneeuwvlokje) uit, dus het was wel ergens 'mijn schuld'. Omgekeerd zou de app dit wel zichtbaar mogen maken...
Dat doet de app ook. Je interieur kleurt rood (verwarmen) of blauw (koelen)madhondt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:39:
[...]
Ik heb eigenlijk nog maar één keer vertrouwd op de klimaat pre-conditioneren, maar ik had ook warme lucht. Maar blijkbaar stond op dat moment helaas de airconditioning (het sneeuwvlokje) uit, dus het was wel ergens 'mijn schuld'. Omgekeerd zou de app dit wel zichtbaar mogen maken...
:strip_exif()/f/image/m0AIlWdf3VRwnlZVlh195jUa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4ErNJ64osic6Q9FSQfqYbIi.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8 (MY2021)
Net even de laatste live sessie van Volvo NL gezien. Het belangrijkste punt vond ik dat ze aangaven:
Geheel 2021 staat in het teken van software verbeteringen. Dat houdt in, verbeteringen maar ook toevoegingen en dat op basis van alle input van het platform. Als ik het dan goed begrijp gaat het om de volledige lijst die is samengesteld door ons als eerste rijders. Daar even naar kijkend is er nogal veel dat moet gebeuren en ik kan me niet geloven dat een groot deel hiervan daadwerkelijk in 2021 of gefixed wordt of wordt toegevoegd.
Maargoed, we blijven positief dus ik ben enorm benieuwd hoeveel we dan van die grote lijst gaan terugzien in de de laatste 3 a 4 updates van dit jaar. Ze zijn schijnbaar allemaal doorgenomen en in een categorie gezet: wordt meegenomen, wordt op de to-do list gezet of wordt niet meegenomen omdat het niet past in de visie van Volvo.
Verder geeft Robert toch wel iets aan waar ik al een beetje bang voor was. Nu de nieuwe modellen van Volvo gaan komen krijgen die de grootste aandacht en op gebied van functionaliteit wordt er een soort van rollback gedaan indien het kan. Als voorbeeld haalt hij de displays uit. Ze hebben nav de feedback een display weggehaald en daar blijft het bij. Erg jammer dat ze dan niet luisteren naar de feedback om een nieuw scherm toe te voegen met multimedia/telefoon/auto informatie want dat ontbreekt nu gewoon en was een grote wens van de mensen. En evt. nieuwe dingen gaan niet komen, tenzij er op langere termijn iets van nieuwe modellen ook uitgerold kan worden naar de XC40/C40 maar dat zal echt op hele lange termijn zijn dus voor velen van ons wellicht niet meer interessant.
Toch erg jammer en ik hoop oprecht dat de ontwikkeling van de P8 niet stil komt te staan behalve af en toe een release met amper interessante dingen.
Geheel 2021 staat in het teken van software verbeteringen. Dat houdt in, verbeteringen maar ook toevoegingen en dat op basis van alle input van het platform. Als ik het dan goed begrijp gaat het om de volledige lijst die is samengesteld door ons als eerste rijders. Daar even naar kijkend is er nogal veel dat moet gebeuren en ik kan me niet geloven dat een groot deel hiervan daadwerkelijk in 2021 of gefixed wordt of wordt toegevoegd.
Maargoed, we blijven positief dus ik ben enorm benieuwd hoeveel we dan van die grote lijst gaan terugzien in de de laatste 3 a 4 updates van dit jaar. Ze zijn schijnbaar allemaal doorgenomen en in een categorie gezet: wordt meegenomen, wordt op de to-do list gezet of wordt niet meegenomen omdat het niet past in de visie van Volvo.
Verder geeft Robert toch wel iets aan waar ik al een beetje bang voor was. Nu de nieuwe modellen van Volvo gaan komen krijgen die de grootste aandacht en op gebied van functionaliteit wordt er een soort van rollback gedaan indien het kan. Als voorbeeld haalt hij de displays uit. Ze hebben nav de feedback een display weggehaald en daar blijft het bij. Erg jammer dat ze dan niet luisteren naar de feedback om een nieuw scherm toe te voegen met multimedia/telefoon/auto informatie want dat ontbreekt nu gewoon en was een grote wens van de mensen. En evt. nieuwe dingen gaan niet komen, tenzij er op langere termijn iets van nieuwe modellen ook uitgerold kan worden naar de XC40/C40 maar dat zal echt op hele lange termijn zijn dus voor velen van ons wellicht niet meer interessant.
Toch erg jammer en ik hoop oprecht dat de ontwikkeling van de P8 niet stil komt te staan behalve af en toe een release met amper interessante dingen.
[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 10-07-2021 15:21 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als groepje van 7 nemen we de lijst binnenkort door met Volvo en dan hopen we daarover duidelijkheid te krijgenJuancho schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:09:
Net even de laatste live sessie van Volvo NL gezien. Het belangrijkste punt vond ik dat ze aangaven:
Ik denk dat de opmerking over backward compatibility ook niet onbelangrijk is; de duurdere Volvo’s concurreren in een luxueuzer speelveld waar de eisen hoger zijn. Als daar wat moois voor uitgevonden en toegevoegd wordt heb je dus een behoorlijke kans dat dat vroeger of - meer waarschijnlijk- later naar de P8 komt (misschien als betaalde optie?)
Die "duidelijkheid" heeft Robert dus al aangegeven. Ze zeggen de hele lijst doorgenomen te hebben en gecategoriseerd te hebben. Goed, ik heb daar mijn vraagtekens bij en het was leuk/goed geweest als Robert ook gewoon eens met praktijk voorbeelden komt van aangehaalde punten die dan gaan komen. Op deze manier blijft het vaag en onduidelijk in mijn ogen. Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom je die lijst alleen met dat groepje van 7 nog eens extra gaat communiceren. Waarom niet in die live sessie? Waarom niet in een komende live sessie? Het gaat toch iedereen aan? Waarom zouden ze geen sessie kunnen houden waar ze die lijst gaan bespreken met ons allemaal?
Verder vind ik het hele backward compatibility eigenlijk niet zo interessant. Dat gaat om een hele lange periode, jaren zoals Robert ook aangeeft. Tel daarbij nog eens op dat veel dingen vast niet beschikbaar gaan komen en je zal gaan kunnen zien dat de P8 een beetje een vergeten kindje gaat worden. In de zin van, na de laatste updates van 2021 is het eigenlijk de auto die je hebt en krijgt, en veel meer zal je niet gaan krijgen. De duurdere Volvo's zijn volgens mij vooral luxueuzer op gebied van de binnenkant van de auto en niet zozeer het Google Android systeem. Dat zal in de basis verwacht ik toch hetzelfde zijn als die van de P8. Misschien dat over een paar jaar weer wat dingen anders zijn, maar dat is voor de meeste van ons denk ik niet zo interessant. Zeker niet als je de P8 leased.
Dat maakt het voor mij wel enorm belangrijk wat ze dit jaar nog allemaal gaan toevoegen/aanpassen want dat zal dan echt een groot deel van de lijst moeten gaan worden.
Ook interessant wat Robert zegt over Android Automotive en de samenwerking met Volvo. Het is dus duidelijk niet zo dat Volvo volledig afhankelijk is van wat Google doet zoals wel is aangegeven in het oude topic. Het is duidelijk een project organisatie waarbij Volvo goede ideeën en toevoegingen van Google kan mee pakken en andersom Google van Volvo. Er zijn diverse teams die met elkaar samenwerken. Want ik dan wel weer jammer vind is dat Robert afsluit met dat het binnen halen van Apps heel leuk is maar dat je natuurlijk niet wil dat het systeem vervuild wordt. Hij zou moeten ingaan op de vragen waarom de appstore voor de P8 iig nog zo goed als leeg is. Aan wie ligt dit, waarom is dit, wie gaat over het toevoegen van apps op het Android systeem? Wanneer krijgt de P8 interessante apps?
Verder vind ik het hele backward compatibility eigenlijk niet zo interessant. Dat gaat om een hele lange periode, jaren zoals Robert ook aangeeft. Tel daarbij nog eens op dat veel dingen vast niet beschikbaar gaan komen en je zal gaan kunnen zien dat de P8 een beetje een vergeten kindje gaat worden. In de zin van, na de laatste updates van 2021 is het eigenlijk de auto die je hebt en krijgt, en veel meer zal je niet gaan krijgen. De duurdere Volvo's zijn volgens mij vooral luxueuzer op gebied van de binnenkant van de auto en niet zozeer het Google Android systeem. Dat zal in de basis verwacht ik toch hetzelfde zijn als die van de P8. Misschien dat over een paar jaar weer wat dingen anders zijn, maar dat is voor de meeste van ons denk ik niet zo interessant. Zeker niet als je de P8 leased.
Dat maakt het voor mij wel enorm belangrijk wat ze dit jaar nog allemaal gaan toevoegen/aanpassen want dat zal dan echt een groot deel van de lijst moeten gaan worden.
Ook interessant wat Robert zegt over Android Automotive en de samenwerking met Volvo. Het is dus duidelijk niet zo dat Volvo volledig afhankelijk is van wat Google doet zoals wel is aangegeven in het oude topic. Het is duidelijk een project organisatie waarbij Volvo goede ideeën en toevoegingen van Google kan mee pakken en andersom Google van Volvo. Er zijn diverse teams die met elkaar samenwerken. Want ik dan wel weer jammer vind is dat Robert afsluit met dat het binnen halen van Apps heel leuk is maar dat je natuurlijk niet wil dat het systeem vervuild wordt. Hij zou moeten ingaan op de vragen waarom de appstore voor de P8 iig nog zo goed als leeg is. Aan wie ligt dit, waarom is dit, wie gaat over het toevoegen van apps op het Android systeem? Wanneer krijgt de P8 interessante apps?
[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 10-07-2021 15:43 ]
Ik weet niet hoe het bij jou werkt maar mijn app geeft realtime informatie zolang de auto actief in gebruik is.Juancho schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:55:
En dus noem ik het onbetrouwbaar, zeker als je lang niet altijd daadwerkelijk info krijgt. Het viel me ook op dat je soms wel een update ziet van de tijd gereed maar niet dat het % aanpast wat natuurlijk niet klopt. Ik vind de term onoverkomelijk dan ook niet echt toepasselijk/relevant als je een product koopt en iets doet het niet of maar half. Je betaalt er immers ook voor.
Mijn vraag blijft dus wel staan hoelang Volvo zich nog kan verschuilen achter het "beta" excuus.
Afgelopen week nog getest: mijn vrouw had de auto mee en ik kon op afstand zien als de deuren werden geopend en toen de laadstekker werd ingeplugd.
Ook het batterijpercentage veranderde zichtbaar in de app tijdens de rit.
Persoonlijk vind ik tijdens het laden het actuele percentage niet relevant. Ik ben meer geïnteresseerd in de eindtijd. Waarom wil men tijdens het rijden het rijbereik zien en niet het percentage en tijdens het laden juist wel het percentage? Dat snap ik niet.
Zoals al eerder hier gemeld is de app niet in Beta. De functionaliteit is nog beperkt maar de app zelf zou moeten werken.
Zet de airco eens op standje 4 automatisch. Als er dan niet "terug-geregeld" wordt zul je nog een keer je dealer moeten bezoeken. De instelling is nl. een maximaal waarde en het zou kunnen zijn dat standje 2 minimaal nodig is om het interieur op de ingestelde temperatuur te houden. Overigens de temperatuursensor zit onder het middendisplay rechts van de volumetoets. Iets om rekening mee te houden als er een telefoon ligt warm te worden.....Juancho schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:55:
- Ventilatie/airco: nog steeds onduidelijk hoe dat eigenlijk werkt.. Ik heb het nu op automatisch staan en in standje 2. Maar voor mijn gevoel blaast de auto constant dezelfde stroom aan koude lucht naar binnen. Als het bijv. buiten 20 graden is en binnen in de auto ook... dan blijft de auto naar door blazen met koude lucht zodat je het vanzelf koud krijgt. Als ik mijn hand voor de ventilatie zet voel ik ook eigenlijk nooit dat de boel daadwerkelijk automatisch geregeld wordt. Het lijkt gewoon een vaste stand... Iemand die dit ook heeft?
Andere optie is natuurlijk de temperatuur één of twee graden warmer in te stellen.
Wel eens geprobeerd om in één uur tijd met een grote groep gebruikers (met allemaal eigen belangen) wensen/eisen vast te stellen?Juancho schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:30:
Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom je die lijst alleen met dat groepje van 7 nog eens extra gaat communiceren. Waarom niet in die live sessie? Waarom niet in een komende live sessie? Het gaat toch iedereen aan? Waarom zouden ze geen sessie kunnen houden waar ze die lijst gaan bespreken met ons allemaal?
Ik loop nu zo'n 40 jaar mee in de software-branche en kan je zeggen: Kansloze missie
Overigens heb ik niet de illusie dat Robert/Volvo NL kan bepalen welke wensen worden uitgevoerd. Zij zullen hooguit input kunnen leveren en vervolgens de besluiten van Volvo HQ mogen communiceren....
Waarom is die PlayStore zo belangrijk? Je geeft toch geen €60k uit voor een auto om een keuze te hebben in de Playstore?Juancho schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:30:
Want ik dan wel weer jammer vind is dat Robert afsluit met dat het binnen halen van Apps heel leuk is maar dat je natuurlijk niet wil dat het systeem vervuild wordt. Hij zou moeten ingaan op de vragen waarom de appstore voor de P8 iig nog zo goed als leeg is. Aan wie ligt dit, waarom is dit, wie gaat over het toevoegen van apps op het Android systeem? Wanneer krijgt de P8 interessante apps?

Bepaalde dingen worden idd getoond. Ook realtime. Andere dingen niet en dien je de app voor af te sluiten. Althans die ervaringen hebben sommigen waaronder ik.hlip schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Ik weet niet hoe het bij jou werkt maar mijn app geeft realtime informatie zolang de auto actief in gebruik is.
Ik heb het nergens over app info tijdens het rijden. Waarom zou je dat willen? Tijdens het laden heb je soms heb je een x aantal % nodig voor je rit. Daarom heb je meer aan realtime % dan aan de eindtijd bijv.Persoonlijk vind ik tijdens het laden het actuele percentage niet relevant. Ik ben meer geïnteresseerd in de eindtijd. Waarom wil men tijdens het rijden het rijbereik zien en niet het percentage en tijdens het laden juist wel het percentage? Dat snap ik niet.
Dat is anders niet wat ze zelf zeggen bij Volvo. Check de video. De app is nog gewoon volop in ontwikkeling en testfase. Bèta dus. Dat is verder niet erg maar ik ben nu wel een keertje benieuwd waneer het bèta label eraf gaat en de app in al haar basis zaken van nu stabiel is. Dan kan het labeltje bèta eraf.Zoals al eerder hier gemeld is de app niet in Beta. De functionaliteit is nog beperkt maar de app zelf zou moeten werken.
Dat is niet wat ik bedoel. De eisen en wensen zijn namelijk allang via dat platform vastgesteld. Juist door ons allemaal die daar actief zijn. En zoals Robert aangaf is die lijst onderverdeeld in gaan we doen/gaan we misschien doen/gaan we om welke reden dan ook niet doen. Het is dan ook geen sessie waarbij je in overleg gaat maar waarbij je inhoudelijk uitleg geeft over de keuzes die je hebt gemaakt. Wat kunnen we dit jaar dus nog verwachten, wat misschien later en wat waarschijnlijk nooit. Dat kan prima in een sessie. Of het nu met 1, 100 of 1000 kijkers is.Wel eens geprobeerd om in één uur tijd met een grote groep gebruikers (met allemaal eigen belangen) wensen/eisen vast te stellen?
Ik loop nu zo'n 40 jaar mee in de software-branche en kan je zeggen: Kansloze missie
Dat is toch helmaal niet wat ik zeg? Android automotive als ingebakken systeem is wel een reden waarom ik voor de P8 koos, dus tja, dan is ontwikkeling daarin super belangrijk. Juist ondat het een dure auto is en AAOS extra kwaliteit, gemak en technologie zou kunnen leveren. AAOS is een super belangrijk onderdeel van de auto he. Dat hoort er dus in mijn ogen absoluut bij en mag je dus ook iets van verwachten. Als jij verder niks met Android doet en het je verder allemaal niks boiet... dan snap ik dat het voor jou niets uitmaakt. Ik denk daar anders over en had er nu bijna een jaar later wel (veel) meer van verwacht. En ik had graag in die sessie daar wat inhoudelijke informatie over willen horen.Waarom is die PlayStore zo belangrijk? Je geeft toch geen €60k uit voor een auto om een keuze te hebben in de Playstore?
Mijn opmerking over tijdens het rijden was niet zozeer aan jou gericht maar meer algemeen gericht aan mensen die hier klagen over het feit dat de resterende range tijdens de rit niet zichtbaar is.Juancho schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:18:
Ik heb het nergens over app info tijdens het rijden.
Je kunt je doelpercentage toch instellen dan weet je ook gelijk wanneer het opladen klaar is.Waarom zou je dat willen? Tijdens het laden heb je soms heb je een x aantal % nodig voor je rit. Daarom heb je meer aan realtime % dan aan de eindtijd bijv.
Een Bèta app wordt echt niet gepubliceerd. Dat de app in ontwikkeling is is duidelijk. Volgens mij blijft iedere app een "work in progress". Hopelijk volgen er binnenkort ook nieuwe mogelijkheden, maar bèta testen doe je echt niet op een zo grote wereldwijde schaal....Dat is anders niet wat ze zelf zeggen bij Volvo. Check de video. De app is nog gewoon volop in ontwikkeling en testfase. Bèta dus. Dat is verder niet erg maar ik ben nu wel een keertje benieuwd waneer het bèta label eraf gaat en de app in al haar basis zaken van nu stabiel is. Dan kan het labeltje bèta eraf.
Helemaal eens m.b.t. AAOS. Dat was voor mij ook één (van de vele) reden om voor de P8 te kiezen. (Interactie Android met de auto)Dat is toch helmaal niet wat ik zeg? Android automotive als ingebakken systeem is wel een reden waarom ik voor de P8 koos, dus tja, dan is ontwikkeling daarin super belangrijk. Juist ondat het een dure auto is en AAOS extra kwaliteit, gemak en technologie zou kunnen leveren. AAOS is een super belangrijk onderdeel van de auto he. Dat hoort er dus in mijn ogen absoluut bij en mag je dus ook iets van verwachten. Als jij verder niks met Android doet en het je verder allemaal niks boiet... dan snap ik dat het voor jou niets uitmaakt. Ik denk daar anders over en had er nu bijna een jaar later wel (veel) meer van verwacht. En ik had graag in die sessie daar wat inhoudelijke informatie over willen horen.
Maar voor mij staat de beschikbaarheid van apps in de playstore (wat voor jou blijkbaar erg belangrijk is) daar volledig los van. Het aanbieden van apps is niet iets wat Google danwel Volvo kan opleggen. Hooguit stimuleren, maar dan nog zijn ze, voor een groot deel, afhankelijk van derden.
Dat verder kijken doe ik wel, die info is hetzelfde als wat je op internet vindt maar nergens kan je zien dat je echt die en die versie hebt.Mga1600 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:54:
[...]
Ietsiepietsie verder kijken dan zie je de release notes. Als je daarin hebt staan ‘juni update’ dan heb je dus de juni update. Duidelijker kan het niet zijn denk ik.....
En over afstand en snelheid gesproken: hoezo kun je die niet binnen PA aan je eigen wensen aanpassen? Ik begrijp niet wat je bedoelt denk ik.
U heeft de meeste recente update? Ja fijn maar welke dan ?
Onduidelijk is of dat er ook staat als ik een update achter loop.
En PA kan je niet meer op het stuur uit of aan zetten dat is duidelijk toch?ACC en de afstand tot je voorligger wel.
In de Volvo XC40 Club groep op Facebook is te lezen dat auto's die nu uitgeleverd worden geen BLIS meer zouden hebben door het chiptekort.
Dit was een T4 in België + iemand in USA.
Iemand hier daar al nieuws over gehoord uit andere bron?
Ik heb enkele dagen geleden een (automatische?) mail ontvangen dat mijn Volvo XC40 Recharge (besteld in België als MY21 P8 met enkele opties, gratis geupgrade gekregen naar MY22 Twin Pro) geproduceerd is en binnenkort uitgeleverd zal kunnen worden. Geen idee of BLIS er dus zal op zitten. Laat ons hopen...
Ik heb enkele dagen geleden een (automatische?) mail ontvangen dat mijn Volvo XC40 Recharge (besteld in België als MY21 P8 met enkele opties, gratis geupgrade gekregen naar MY22 Twin Pro) geproduceerd is en binnenkort uitgeleverd zal kunnen worden. Geen idee of BLIS er dus zal op zitten. Laat ons hopen...
Ik heb begrepen dat de P8 wel Blis houdt. Dat het tijdelijk is verdwenen op sommige andere uitvoeringen en typen is een gevolg van er chips-schaarste. In Nederland , zo is me verteld, worden alle mensen die een auto (dus geen P8) met Blis bestelt hebben en waarvan nu is vast gesteld dat dat niet geleverd kan worden benaderd met een paar opties nl. wachten tot de chips er weer zijn (maar hoe lang weet niemand)!, order cancelen of order doorlaten lopen zonder Blis maar met financiële compensatie.C.QL schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:13:
In de Volvo XC40 Club groep op Facebook is te lezen dat auto's die nu uitgeleverd worden geen BLIS meer zouden hebben door het chiptekort.
De informatie in je auto wordt tegelijk met de software geüpdatet. Daarom zeg ik - als je systeem zegt dat je dr laatste versie hebt en je ziet bij de release notes bijvoorbeeld juni als laatste update staan dan is het toch volkomen duidelijk?Waterblok schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:00:
[...]
Dat verder kijken doe ik wel, die info is hetzelfde als wat je op internet vindt maar nergens kan je zien dat je echt die en die versie hebt.
U heeft de meeste recente update? Ja fijn maar welke dan ?
Onduidelijk is of dat er ook staat als ik een update achter loop.
En PA kan je niet meer op het stuur uit of aan zetten dat is duidelijk toch?ACC en de afstand tot je voorligger wel.
Wat betreft PA; ik weet dat de bediening gewijzigd te (en mogelijk weer teruggezet wordt) maar ik reageerde op je eerdere opmerking dat je snelheid en afstand nu niet meer vanaf het stuur zou kunnen instellen —- want dat is wel zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 11-07-2021 08:55 ]
Hmm, ik vind het geen probleem om alleen met ap te rijden geloof ik. Alhoewel het welke handiger is de bediening op het stuur te laten. Zeker als er verder geen andere functies daarvoor in de plaats komen.
Merk trouwens wel dat zelfs met preconditioning het verbruik de eerst 50km van een stuk rijden echt nog hoger is. Of tenminste, dat het dan pas stabiliseert. De accu zou nu toch ook voorverwarmd of gekoeld worden? Bij mij begint het toch weer met 24-25kwh en dat loopt dan terug tot 21 als ik 110 blijf rijden.
Terug heb ik een heel eind 140 gereden, dus dat tel ik maar even niet mee. Tot nu toe eigenlijk altijd op de plek van aankomst kunnen laden, dus dan kun je gewoon doorrijden als je wilt. En daar nodigt de auto ook wel toe uit.
Merk trouwens wel dat zelfs met preconditioning het verbruik de eerst 50km van een stuk rijden echt nog hoger is. Of tenminste, dat het dan pas stabiliseert. De accu zou nu toch ook voorverwarmd of gekoeld worden? Bij mij begint het toch weer met 24-25kwh en dat loopt dan terug tot 21 als ik 110 blijf rijden.
Terug heb ik een heel eind 140 gereden, dus dat tel ik maar even niet mee. Tot nu toe eigenlijk altijd op de plek van aankomst kunnen laden, dus dan kun je gewoon doorrijden als je wilt. En daar nodigt de auto ook wel toe uit.
Sowieso vraag ik me af hoe dat technisch gezien werkt en hoe bijv de buiten temperatuur van invloed is. Misschien hele domme vraag maar ik heb er geen kennis van. Maar stel het is lekker zomer, graadje of 25-30 overdag en snachts koelt het maar iets af. Als je dan de volgende ochtend in de auto stapt... Zou je dan door het warme weer al veel lager moeten zitten qua verbruik bij het wegrijden? Met airo op 20 graden of airo uit? Of als je auto de heel dag al staat te bakken in de zon en je rijdt weg met airco uit en de ramen open om de ergste warmte er zo uit te laten...
Ik merk namelijk ook dat het verbruik echt vrij hoog start. Gister middag nog, rond de 40kWh dat wel terug zakte naar 22kWh op een heel kort ritje. Ben wel benieuwd hoe dat nou zit qua warm weer icm begin waarde.
Ik merk namelijk ook dat het verbruik echt vrij hoog start. Gister middag nog, rond de 40kWh dat wel terug zakte naar 22kWh op een heel kort ritje. Ben wel benieuwd hoe dat nou zit qua warm weer icm begin waarde.
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 11-07-2021 11:48 ]
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"