Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:06
thechip schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:51:
Hoe installeer je de YouTube video app? Bij mij staat die er namelijk niet tussen?
Die krijg je pas bij software-update 2.11, of heb je die versie al?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:18
thechip schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:51:
Hoe installeer je de YouTube video app? Bij mij staat die er namelijk niet tussen?
Je kan momenteel YouTube kijken via de Vivaldi webbrowser (staat zelfs bij de standaard bookmarks van de browser). Opvallend wel dat er boven een filmpje een knop staat 'app openen' en als je daarop klikt je de melding krijgt dat je apparaat niet compatibel is 🙂.

Maar zoals hier al meerdere keren vermeld, is de YouTube 'app' niet meer dan een gestripte Vivaldi browser die YouTube.com opent.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37
Largamelion schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:23:
[...]
Je kan momenteel YouTube kijken via de Vivaldi webbrowser (staat zelfs bij de standaard bookmarks van de browser). Opvallend wel dat er boven een filmpje een knop staat 'app openen' en als je daarop klikt je de melding krijgt dat je apparaat niet compatibel is 🙂.

Maar zoals hier al meerdere keren vermeld, is de YouTube 'app' niet meer dan een gestripte Vivaldi browser die YouTube.com opent.
Die Vivaldi browser werkt opzich prima. YouTube via de browser ook, alleen is het YouTube beeld niet beeldvullend. Er blijft maar een klein beeld over met zwarte randen links en rechts. Hopelijk is dat straks met de YouTube app van update 2.11 beter.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 00:24
Oké thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08
Wie zegt dst er een echte losse YouTube app komt? Nergens gelezen nog, tis volgens mij puur een web based versie.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:29:
Wie zegt dst er een echte losse YouTube app komt? Nergens gelezen nog, tis volgens mij puur een web based versie.
"Introductie van de YouTube app"....
Bron: https://www.volvocars.com...ic/software-release-notes

• Largamelion
Vulcan750 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:58:
[...]

Die Vivaldi browser werkt opzich prima. YouTube via de browser ook, alleen is het YouTube beeld niet beeldvullend. Er blijft maar een klein beeld over met zwarte randen links en rechts. Hopelijk is dat straks met de YouTube app van update 2.11 beter.
Ik heb geen zwarte randen links en rechts als ik het filmpje fullscreen zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMVbszFtBmYEJzHB8ThGRc7uAZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UMuYsGak4mqg7FFI0lUpNp2.jpg?f=fotoalbum_large

En ja de Volvo's hebben een portrait scherm dus een film ga je er niet op kijken, maar voor wat bezigheid tijdens het laden is het best leuk. Zou nog beter zijn moesten de filmpjes blijven doorspelen tijdens het rijden met enkel geluid en het beeld zwart maken, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:29:
Lijkt inderdaad gewoon een web based versie... Knoppen en zoekbalk zijn redelijk klein (in vergelijking met Amazon Prime Video)

Met versie 2.11 zitten we ook nog steeds op Android 11 en als ik de release notes van Android 12 QPR3 moet geloven hebben we die versie minstens nodig om een fatsoenlijke YouTube app te hebben.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

• nujtrug
Largamelion schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:03:
[...]

En ja de Volvo's hebben een portrait scherm dus een film ga je er niet op kijken, maar voor wat bezigheid tijdens het laden is het best leuk. Zou nog beter zijn moesten de filmpjes blijven doorspelen tijdens het rijden met enkel geluid en het beeld zwart maken, maar helaas.
Via de YouTube app blijft hij gewoon doorspelen tijdens het rijden.

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14:32
nujtrug schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:36:
[...]

Via de YouTube app blijft hij gewoon doorspelen tijdens het rijden.
De Youtube video app stopt direct met spelen als je gaat rijden.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
ArnoudN schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:37:
[...]

De Youtube video app stopt direct met spelen als je gaat rijden.
Vreemd, deze morgen heb ik tijdens het wachten voor de spoorweg een video gestart en toen ik verder kon rijden kreeg ik het gekende scherm dat de applicatie niet beschikbaar is tijdens het rijden maar het geluid bleef wel gewoon spelen.

• Largamelion
Misschien spreekt hij over de echte app, die in onze Volvo's niet beschikbaar is, ook niet na 2.11. De echte app die alleen op Android 12 of hoger zou werken en die niet bestaat uit een gestripte Vivaldi browser die youtube.com opent.

Dan nog geloof ik het nooit voor ik het zie met eigen ogen aangezien dat door wetgeving verboden is.

• Juancho
Hoe kom je dan aan de echte app als de nieuwe Android software nog niet eens uit is (dus ook niet via de laatste OTA die je of snel krijgt of via de dealer kan laten installeren)?

• ArnoudN
Largamelion schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:05:
Misschien spreekt hij over de echte app, die in onze Volvo's niet beschikbaar is, ook niet na 2.11. De echte app die alleen op Android 12 of hoger zou werken en die niet bestaat uit een gestripte Vivaldi browser die youtube.com opent.

Dan nog geloof ik het nooit voor ik het zie met eigen ogen aangezien dat door wetgeving verboden is.
Ik heb de Youtube app die met update 2.11 mee komt.

• ArnoudN
nujtrug schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:02:
[...]

Vreemd, deze morgen heb ik tijdens het wachten voor de spoorweg een video gestart en toen ik verder kon rijden kreeg ik het gekende scherm dat de applicatie niet beschikbaar is tijdens het rijden maar het geluid bleef wel gewoon spelen.
Zeker vreemd, bij mij ging het scherm meteen op zwart en was het geluid weg.

• nujtrug
ArnoudN schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:14:
[...]

Zeker vreemd, bij mij ging het scherm meteen op zwart en was het geluid weg.
Ja net nog eens getest en audio blijft bij mij gewoon spelen, start zelfs volgende video in wachtrij wanneer de video gedaan is (YouTube app die je krijgt bij 2.11)

• Largamelion
nujtrug schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:17:
[...]

Ja net nog eens getest en audio blijft bij mij gewoon spelen, start zelfs volgende video in wachtrij wanneer de video gedaan is (YouTube app die je krijgt bij 2.11)
Ah, dat zou ideaal zijn. Heb je misschien toevallig Youtube Premium? Dat kan ook mogelijks meespelen want op de telefoon laat dat toe om Youtube op de achtergrond te laten afspelen.

• nujtrug
Largamelion schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:36:
[...]
Ah, dat zou ideaal zijn. Heb je misschien toevallig Youtube Premium? Dat kan ook mogelijks meespelen want op de telefoon laat dat toe om Youtube op de achtergrond te laten afspelen.
Neen, gewoon standaard YouTube account gebruikt om in te loggen.

• ArnoudN
[...]

Ik ga het vanmiddag nog eens testen, auto is nu even weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:22
Ik kan met de browser wel bij Netflix komen, maar niet iets afspelen, gooit hij me gelijk weer naar homepage en moet ik inloggen.

Verveel me, sta bij fastned (eertse keer snelladen sinds alle issues en het werkte gelijk 😁)

[ Voor 27% gewijzigd door 4v4t4r op 13-09-2023 11:59 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
4v4t4r schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:58:
Ik kan met de browser wel bij Netflix komen, maar niet iets afspelen, gooit hij me gelijk weer naar homepage en moet ik inloggen.

Verveel me, sta bij fastned (eertse keer snelladen sinds alle issues en het werkte gelijk 😁)
Is al lang bekend, Netflix gaat niet werken in Vivaldi

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Vulcan750
Largamelion schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:03:
[...]
Ik heb geen zwarte randen links en rechts als ik het filmpje fullscreen zet:
Bedankt voor de tip! Ik zag in eerste instantie het ieniepienie fullscreen knopje niet. (rechts onderaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-06 23:15
sanderpn schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:38:
[...]

@Waterblok Gaat bedoel je hier dat de "gasveer" die de klep open drukt kraakt? Dat doet die van mij ook al enkele maanden, maar heb nog geen zin gehad om bij de dealer langs te gaan. Ben er al te vaak geweest de afgelopen jaren. Zolang als de klep nog open gaat dan is het wat mij betreft wel goed.
Dat is geen gasveer maar ook een elektrisch aangedreven spiraal met kogels die al draaiend langer/korter wordt.
Monteur zei o ik zie het al er is vocht ingekomen (roest aan zijn vinger) moet een nieuwe op.
Auto van 11-6-21 net uit garantie dus ben benieuwd.
Als je nog garantie hebt zou ik niet wachten...
Het is een veel voorkomend mankement...

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:11
Waterblok schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:39:
Ps: Openen achterklep kraakt/rommelt ik vraag de dealer of dit begin van probleem is.
Heb ik iets eerder al wat over gezegd (als jij hetzelfde hebt). Bekend probleem bij Volvo met automatische achterkleppen. Zit binnenin de draagarmen en moet vervangen worden. Als je dit niet doet gaat je achterklep op een gegeven moment niet meer dicht of open. Scheen duur geintje te zijn maar in mijn geval via de leasmij gerepareerd dus weet de kosten niet. Naast mij stond een V60 die er te lang mee had gewacht en kreeg zijn kofferbak niet meer open/dicht

[ Voor 10% gewijzigd door thisisjazz op 13-09-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
sanderpn schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:38:
[...]

@Waterblok Gaat bedoel je hier dat de "gasveer" die de klep open drukt kraakt? Dat doet die van mij ook al enkele maanden, maar heb nog geen zin gehad om bij de dealer langs te gaan. Ben er al te vaak geweest de afgelopen jaren. Zolang als de klep nog open gaat dan is het wat mij betreft wel goed.
Zie mijn reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Waterblok schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:34:
[...]

Dat is geen gasveer maar ook een elektrisch aangedreven spiraal met kogels die al draaiend langer/korter wordt.
Monteur zei o ik zie het al er is vocht ingekomen (roest aan zijn vinger) moet een nieuwe op.
Auto van 11-6-21 net uit garantie dus ben benieuwd.
Als je nog garantie hebt zou ik niet wachten...
Het is een veel voorkomend mankement...
@Waterblok @thisisjazz Dank voor julie input, bij mij zit er ook een soort rode aanslag op de steun. Ik heb Volvo al gebeld en ze gaven aan dat er wel twee tegelijkertijd vervangen moeten worden dan. Lekker duurzaam. Auto is van 29-12-2020 ( bijtellingsknaller ;) ). Dus garantie zal wel uitgesloten zijn. Is een lease auto, maar verwacht toch wel enig coulance. Vooral als dit vaker voorkomt.

• thisisjazz
sanderpn schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:07:
[...]

@Waterblok @thisisjazz Dank voor julie input, bij mij zit er ook een soort rode aanslag op de steun. Ik heb Volvo al gebeld en ze gaven aan dat er wel twee tegelijkertijd vervangen moeten worden dan. Lekker duurzaam. Auto is van 29-12-2020 ( bijtellingsknaller ;) ). Dus garantie zal wel uitgesloten zijn. Is een lease auto, maar verwacht toch wel enig coulance. Vooral als dit vaker voorkomt.
Zelfde bouwjaar als die van mij dus die andere rijders hier horen we ergens volgend jaar ook hierover denk ik :). Coulance werd niet gegeven door Volvo bij mij maar gelukkig hoefde ik de factuur niet zelf te voldoen

• Largamelion
Toch leuk al die elektrische snufjes, auto is 3 maand oud. Trekhaak al 3 weken niet gebruikt en plots dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P4SUQuNO-FYMKxMlSqN_pqbv54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wYDygExtnRpdri55wt1RKrE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_7Fh4E06c9dBI06h4POUbKeCfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euUNXSu6pE6XcUGmN9xrkg2c.jpg?f=fotoalbum_large

Lampje op knopje in koffer brand niet meer en ik krijg 'm dus niet meer uitgeklapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 11:14
Largamelion schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:43:
Toch leuk al die elektrische snufjes, auto is 3 maand oud. Trekhaak al 3 weken niet gebruikt en plots dit...
..
Lampje op knopje in koffer brand niet meer en ik krijg 'm dus niet meer uitgeklapt.
Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad, naar de garage gereden om te laten nakijken.
Wat bleek, het loskoppelen van de 12V batterij was de oplossing...
Als je dit zelf ook kan, dan scheelt je dat een trip naar de dealer.

[ Voor 48% gewijzigd door Lempke op 13-09-2023 17:06 ]

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:20
Ik ben best blij met Vivaldi! Heb al een paar YouTube video’s kunnen bekijken ( formaat van de filmpjes valt best mee) en ook een paar andere websites ‘gekoppeld’. Ook mijn Hotmail is in de auto nu bruikbaar, so far so good, maar het lukt me niet om mijn Gmail postbus ook zichtbaar te krijgen.
Ik typte op de url-regel https://mail.Google.com/ en dan wordt er een menu geopend - maar ik kan mijn account gegevens nergens ‘kwijt’. Het systeem verwijst naar de Gmail- app, maar die is niet compatibel…….. heeft iemand een oplossing?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Lempke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad, naar de garage gereden om te laten nakijken.
Wat bleek, het loskoppelen van de 12V batterij was de oplossing...
Als je dit zelf ook kan, dan scheelt je dat een trip naar de dealer.
Wel even wat tijd tussen loskoppelen en weer aan koppelen houden.
Mij werd verteld ~10min omdat anders die module niet zal resetten.
(tijd heb ik niet getest omdat het bij mij niet meer voorgekomen is)

• guido66
Mga1600 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:11:
Ik ben best blij met Vivaldi! Heb al een paar YouTube video’s kunnen bekijken ( formaat van de filmpjes valt best mee) en ook een paar andere websites ‘gekoppeld’. Ook mijn Hotmail is in de auto nu bruikbaar, so far so good, maar het lukt me niet om mijn Gmail postbus ook zichtbaar te krijgen.
Ik typte op de url-regel https://mail.Google.com/ en dan wordt er een menu geopend - maar ik kan mijn account gegevens nergens ‘kwijt’. Het systeem verwijst naar de Gmail- app, maar die is niet compatibel…….. heeft iemand een oplossing?
Misschien dat het helpt om Vivaldi naar desktop weergave te schakelen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• ArnoudN
[...]

Hier ook nog eens getest, maar het scherm gaat op zwart en geluid valt meteen weg zodra de auto in beweging komt. Vraag mij dan wel af waar het verschil in zit. Ik ben niet ingelogd, misschien maakt dat het verschil. Zou wel vreemd zijn want ik krijg de melding dat de app wordt uitgeschakeld i.v.m. de veiligheid.

• nujtrug
ArnoudN schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:27:
[...]

Hier ook nog eens getest, maar het scherm gaat op zwart en geluid valt meteen weg zodra de auto in beweging komt. Vraag mij dan wel af waar het verschil in zit. Ik ben niet ingelogd, misschien maakt dat het verschil. Zou wel vreemd zijn want ik krijg de melding dat de app wordt uitgeschakeld i.v.m. de veiligheid.
Sinds wanneer heb je 2.11? Ik pas sinds zaterdag. Misschien zitten er dan toch ergens verschillen in de update. Aangezien er eerst ook iets stond van verbeteringen aan de 360 camera.

• ArnoudN
nujtrug schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:49:
[...]

Sinds wanneer heb je 2.11? Ik pas sinds zaterdag. Misschien zitten er dan toch ergens verschillen in de update. Aangezien er eerst ook iets stond van verbeteringen aan de 360 camera.
Sinds vorige week vrijdag.

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 15:34
Bij mij valt het scherm en geluid ook uit als ik ga rijden met YouTube dan verschijnt er geblokkeerd voor uw veiligheid

Update sinds afgelopen maandag

[ Voor 5% gewijzigd door mozziej op 13-09-2023 20:52 ]

• Juancho
Hoezo is die 360 graden camera verbetering er nou weer uitgehaald dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:01:
Ff snel filmpje aangezet, tis wel heel minimaal beeld zo via de browser, maar hey, het is een start 😁. En bovendien loop je met video natuurlijk altijd tegen de verticale stand van het scherm aan in onze wagens.

[Afbeelding]
Nou, ik zette hem aan en buiten het wat kleine beeld, wat een prettig geluid! Beter dan mijn TV of PC zelfs.
Dat wordt genieten tijdens het snelladen :)
Ik vind dat kleine beeld niet eens storend, ik wordt hier gewoon blij van al zoals het nu al is hiermee.
En dan ook een browser, niet slecht, heel niet slecht :)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 15:34
ron65 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:45:
[...]

Nou, ik zette hem aan en buiten het wat kleine beeld, wat een prettig geluid! Beter dan mijn TV of PC zelfs.
Dat wordt genieten tijdens het snelladen :)
Ik vind dat kleine beeld niet eens storend, ik wordt hier gewoon blij van al zoals het nu al is hiermee.
En dan ook een browser, niet slecht, heel niet slecht :)
Viel mij ook op inderdaad. Geluid is echt heel goed via YouTube 👍. Hier is YouTube inmiddels ingezet als bioscoop voor de kleine als we even de voortent van de caravan opbouwen en ons installeren op de nieuwe camping 😂.

• nujtrug
mozziej schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:51:
[...]

Bij mij valt het scherm en geluid ook uit als ik ga rijden met YouTube dan verschijnt er geblokkeerd voor uw veiligheid

Update sinds afgelopen maandag
Ik begrijp echt niet waarom het bij mij wel blijft spelen met geluid. Zal straks eens kijken welke versies bij mij zijn geïnstalleerd.

EDIT: Dus wanneer ik een video start en begin te rijden krijg ik een zwart scherm maar blijft audio wel spelen MAAR als ik dan naar het home scherm ga (dat met de 4 tegels) dan stopt alles en is er ook geen manier om terug te starten (ook niet met die grote ronde play knop)

[ Voor 24% gewijzigd door nujtrug op 14-09-2023 11:52 ]

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
we hadden het al gezien hier, maar nu ook officieel aangekondigd door Google:

https://blog.google/products/android/new-apps-for-android-auto-and-cars-with-google-built-in/

enige nieuwe wat ik las is dat the weather channel app er ook nog aankomt binnenkort..

• Largamelion
Kammika schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:17:
we hadden het al gezien hier, maar nu ook officieel aangekondigd door Google:

https://blog.google/products/android/new-apps-for-android-auto-and-cars-with-google-built-in/

enige nieuwe wat ik las is dat the weather channel app er ook nog aankomt binnenkort..
Is maar magertjes... waar blijft de support voor andere message apps zoals WhatsApp, Signal, Telegram, etc... dat primeert toch wel voor mij. Op AA wordt dat intussen al jaren ondersteund.

• Mga1600
mozziej schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:18:
[...]

Viel mij ook op inderdaad. Geluid is echt heel goed via YouTube 👍. Hier is YouTube inmiddels ingezet als bioscoop voor de kleine als we even de voortent van de caravan opbouwen en ons installeren op de nieuwe camping 😂.
Eens …..de kwaliteit van het geluid is heel goed bij YouTube via Vivaldi. Ik was ook aangenaam verrast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:30:
[...]
Is maar magertjes... waar blijft de support voor andere message apps zoals WhatsApp, Signal, Telegram, etc... dat primeert toch wel voor mij. Op AA wordt dat intussen al jaren ondersteund.
Ik denk dat ze bij Google enorm geschrokken zijn van de commotie nadat ze YouTube in januari 2022 met veel tamtam aankondigden maar het pas 21 maanden later vrijgaven. Over Whatsapp, Signal of Telegram heb ik ze nooit specifiek gehoord, maar wel over Teams en een weer-app.. Die zouden ook ‘binnenkort’ komen (zeiden ze vorig jaar bij Volvo), evenals een door Harman Kardon en Bowers&Wilkins
( = zelfde bedrijf) gemaakte app om de weergave van het geluid in onze auto’s beter op eigen wensen te kunnen schoeien.

Dus niet uit te sluiten dat al die andere dingen ook alsnog een keertje gaan komen, maar ze zullen er voortaan voor waken om iets prematuur aan te kondigen denk ik……..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:18
Largamelion schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:30:
[...]
Ik vermoed dat ze voorrang zullen geven aan iMessage ... 8)7
(na CarPlay, Vivaldi, ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
madhondt schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:02:
[...]

iMessage werkt al, is een onderdeel van CarPlay...

• nujtrug
madhondt schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:02:
[...]

Apple Music app mist nog >:)
Nu moet ik dat altijd via CarPlay doen maar wil niet altijd die kabel insteken. Merk voor mezelf dat ik tegenwoordig dan maar veel via SoundCloud luister...

• Largamelion
Iemand die weet of dit de bedoeling is? Zijn die sleufjes voorzien voor laadpassen? Dacht dat hier ooit gelezen te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C84_NBsPmZn436b6m6vKn9-bN9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnyEr4M63BhxtciukxGFG4a9.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn collectie laadpassen begint te groeien, mijn 3e zit boven de wireless charger dus alle sleufjes zijn gevuld nu (degene die ik ken tenminste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
Largamelion schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:18:
Iemand die weet of dit de bedoeling is? Zijn die sleufjes voorzien voor laadpassen? Dacht dat hier ooit gelezen te hebben.

[Afbeelding]

Mijn collectie laadpassen begint te groeien, mijn 3e zit boven de wireless charger dus alle sleufjes zijn gevuld nu (degene die ik ken tenminste).
Yes, die dienen daarvoor. In handschoenenkastje (of hoe noem je dat) zit er ook nog eentje linksonder.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-06 23:15
Ik stoot mijn knie wel eens aan die pasjes in de een sleuf....

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvg
  • Laatst online: 16:59

pvg

Er zit een klemmetje aan de bestuurderszonneklep. Daar kunnen 1 a 2 pasjes achter.

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:02
Largamelion schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:18:

[Afbeelding]

Even terugzoeken in dit topic, er staat ergens een link naar een 3D geprint houdertje voor 6+pasjes, dat precies in de houder boven de wireless charger past…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
jorisjansen3 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:33:
[...]

Even terugzoeken in dit topic, er staat ergens een link naar een 3D geprint houdertje voor 6+pasjes, dat precies in de houder boven de wireless charger past…
Thx maar een 3D printer heb ik niet en heb ooit eens geïnformeerd om iets te laten 3D printen en dat kostte behoorlijk wat. Zo te lezen zijn er al genoeg plaatsjes voorzien in de wagen dus ik geraak ze wel kwijt :).

Straks om 16u naar de dealer om m'n 'storing in het aanhangersysteem' te fixen, benieuwd of ze 2.11 er ineens gaan opzetten maar vrees ervoor gezien het laat op 'n vrijdagnamiddag is. Maakt me op zich niet uit want vanaf maandag zal hij waarschijnlijk toch via OTA beschikbaar komen en ik zit daar liever niet langer te wachten dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Largamelion schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:00:
[...]
Thx maar een 3D printer heb ik niet en heb ooit eens geïnformeerd om iets te laten 3D printen en dat kostte behoorlijk wat. Zo te lezen zijn er al genoeg plaatsjes voorzien in de wagen dus ik geraak ze wel kwijt :).

Straks om 16u naar de dealer om m'n 'storing in het aanhangersysteem' te fixen, benieuwd of ze 2.11 er ineens gaan opzetten maar vrees ervoor gezien het laat op 'n vrijdagnamiddag is. Maakt me op zich niet uit want vanaf maandag zal hij waarschijnlijk toch via OTA beschikbaar komen en ik zit daar liever niet langer te wachten dan nodig.
Ik heb op dit moment enkel nog maar een laadpas van Volvo, Shell en leasemaatschappij maar heb er ook al eens aan gedacht om er een paar bij te bestellen. Je kan ook altijd een pasjeshouder kopen (of een oude portefeuille gebruiken) en die in het handschoenenkastje steken.

Want zoals @Waterblok al zei, ik stootte mijn knie ook regelmatig tegen die pasjes links tijdens vakantie...

[ Voor 5% gewijzigd door nujtrug op 15-09-2023 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
nujtrug schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:27:
[...]

Ik heb op dit moment enkel nog maar een laadpas van Volvo, Shell en leasemaatschappij maar heb er ook al eens aan gedacht om er een paar bij te bestellen. Je kan ook altijd een pasjeshouder kopen (of een oude portefeuille gebruiken) en die in het handschoenenkastje steken.

Want zoals @Waterblok al zei, ik stootte mijn knie ook regelmatig tegen die pasjes links tijdens vakantie...
Wij (mijn vrouw en ik) hebben geprobeerd consequent de pasjes in de verschillende houdertjes te plaatsen. Resultaat: één week vol gehouden. Alleen de lease laadpas steken we boven het oplaadpunt vd telefoon in het houdertje. Rest ligt rommelig in het middenconsole onder de armleuning (waarschijnlijk tot aan einde leasecontract in 2026) haha

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Bartelomeus schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:01:
[...]

Wij (mijn vrouw en ik) hebben geprobeerd consequent de pasjes in de verschillende houdertjes te plaatsen. Resultaat: één week vol gehouden. Alleen de lease laadpas steken we boven het oplaadpunt vd telefoon in het houdertje. Rest ligt rommelig in het middenconsole onder de armleuning (waarschijnlijk tot aan einde leasecontract in 2026) haha
Ja mijn belangrijkste (lease) zit gewoon achter de zonneklep en de rest in middenconsole en handschoenenkastje. Die andere kaarten zijn enkel voor buiten BeNeLux (slechts paar keer per jaar dat ik ze zal gebruiken) maar heb ze wel op een vaste plaats gestoken zodat ik ze niet kwijt geraak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Wat een moeilijk gedoe voor wat pasjes :). Wat iemand hierboven al stelt: gebruik gewoon een oude portemonee of dergelijke, gooi daar al je pasjes en druppels in die je amper gebruikt en klaar. Neem aan dat de meesten hier OF een leasepas gebruiken OF een specifieke privé pas voor NL vanwege korting etc. Dan pleur je die in een pasjeshouder in de auto waar je snel bij kan en klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Juancho schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:31:
Wat een moeilijk gedoe voor wat pasjes :). Wat iemand hierboven al stelt: gebruik gewoon een oude portemonee of dergelijke, gooi daar al je pasjes en druppels in die je amper gebruikt en klaar. Neem aan dat de meesten hier OF een leasepas gebruiken OF een specifieke privé pas voor NL vanwege korting etc. Dan pleur je die in een pasjeshouder in de auto waar je snel bij kan en klaar :).
juist niet ;)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 09:00

Lancer

What the......

Idd, ik heb ze ook allemaal in een mapje zitten dat samen met de laadkabel in de Frunk ligt. Precies daar waar je hem nodig hebt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 15:01
Klopt voor mij, ik gebruik alleen mijn travelcard druppel van de zaak. Ook op vakantie naar Frankrijk heb ik alles gedaan met deze druppel. Van laden langs de snelweg tot aan de laadpaal op de camping.
Prive kan ik mij voorstellen dat je meerdere passen gebruikt voor verschillende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 14:31
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van Hotspot Drive? Ik zag dat je onder internet voorwaarden in het privacy menu kan inloggen met een hotspot drive account, maar dan kan je nog steeds geen internet met de inzittenden delen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Rude-Dog schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:44:
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van Hotspot Drive? Ik zag dat je onder internet voorwaarden in het privacy menu kan inloggen met een hotspot drive account, maar dan kan je nog steeds geen internet met de inzittenden delen toch?
Ik las dat ook toen ik de info kreeg om m'n wagen in ontvangst te nemen. Toen ik de dealer erop aansprak bij de handover viel die uit de lucht. Zit denk ik niet inbegrepen bij de XC40 ondanks dat je gevraagd wordt een account te creëren.

Ik heb na 'n klein uur wachten m'n XC40 terug met werkende trekhaak. Blijkbaar heeft men gewoon 2.11 erop gezet en was het probleem verholpen. Boekt niet echt vertrouwen in de wagen maar nu heb ik wel vroeger dan voorzien 2.11.

Oh en YouTube blijft via de app wel gewoon doorspelen als ik begin te rijden, enkel zonder beeld, daar staat dan 'niet tijdens het rijden'.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 15-09-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Rude-Dog schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:44:
Dat is puur voor de internetverbinding van de auto. In Nederland werkt dit zonder account, in veel andere landen is een account verplicht. Er is geen mogelijkheid tot delen met de inzittenden, of dit moet aan de uitrusting toegevoegd zijn in een afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Largamelion schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:07:
[...]
Oh en YouTube blijft via de app wel gewoon doorspelen als ik begin te rijden, enkel zonder beeld, daar staat dan 'niet tijdens het rijden'.
Dat was ook mijn eerste ervaring tot ik op die home knop duwde, toen viel alles stil.
Ook wel grappig dat wanneer je vanuit de YouTube app naar het home screen gaat je de Vivaldi tegel ziet. Ik hoop dat ze toch nog met de officiële YouTube app afkomen met wat grotere knoppen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
guido66 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:00:
[...]

Dat is puur voor de internetverbinding van de auto. In Nederland werkt dit zonder account, in veel andere landen is een account verplicht. Er is geen mogelijkheid tot delen met de inzittenden, of dit moet aan de uitrusting toegevoegd zijn in een afgelopen 3 jaar.
Hotspot functie kan ik spijtig genoeg enkel terug vinden in de handleiding van XC40 PHEV.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:38
DrBOB101 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:02:
[...]

Helemaal met je eens. In dit geval vind ik iets beter dan niets ;)
Voor m'n BMW i3 heb ik (veel) gegevens en statistiek bedreven. Snelheid, temperatuur, regen, wind als factor in 't model. Ook dan niet perfect, het blijft dan ook statistiek.

Vanwege jouw argument vind ik 't prima om 100-120 km/u te rijden. Als dat binnen Nederland meer dan 10 min scheelt is het veel. Daarbij rijdt het een stuk relaxter en minder vermoeiend.

Waarom me dan bezig houden met de XC40? Die heb ik een maand geleden besteld!
Deze gaat onze Volvo V60 Ocean Race T3 (2012) met >200k km vervangen.
Auto: Volvo XC40 Recharge (2024)
Motor: Single Motor, 252 kW rear-wheel drive
Accu: Extended Range, 82 kWh
Pakket: Plus
Lak: Fjord Blue
Bekleding: Tailored wool blend charcoal/midnight zinc
Velgen: 19" 5-spaaks black diamond cut
Opties: extra getint glas achter; trekhaak
Levering: verwacht in oktober

[Afbeelding]
Vandaag onze nieuwe Volvo XC40 in ontvangst genomen. De eerste 120 km zijn heel erg goed bevallen. :*)
De dealer nam ruim de tijd voor de aflevering. Allemaal keurig voor elkaar (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3hOTR1N5dGna9x6qR59X55Y8gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nx1Sv3P3MAfWsEQnpJCpMjWe.jpg?f=fotoalbum_large

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibelius
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-05 11:30
DrBOB101 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:37:
[...]

Vandaag onze nieuwe Volvo XC40 in ontvangst genomen. De eerste 120 km zijn heel erg goed bevallen. :*)
[Afbeelding]
Heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

V60 T8, Denim blue, my’25

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door madhondt op 16-09-2023 11:18 ]

• Gutanoth
  • Laatst online: 14-06 16:14
[...]

[Afbeelding]
Hoe bevallen de stoelen? Ik heb ook gekozen voor de wool blend, maar deze nooit in het echt gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Voor het eerst wat tijd gehad om met die browser te experimenteren. Wel mooi dat al die streaming sites werken. Zag dat npostart en tv.kpn.com het gewoon doen. Dat wordt gewoon tv kijken tijdens het laden… cool!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:16
@Gutanoth Heel goed. Niet zo heet in de zon, niet zo koud in de winter. Plakt niet zo aan je benen als het warm is. En oogt gewoon heel fraai.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sibelius
Gutanoth schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:29:
[...]

Hoe bevallen de stoelen? Ik heb ook gekozen voor de wool blend, maar deze nooit in het echt gezien
Top! Ik ben er iedere dag blij mee…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
Gutanoth schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:29:
[...]
Voor m'n vrouw (163 cm) en mij (200 cm) bevallen de stoelen erg goed qua zit, ondersteuning en de wollen bekleding. De combinatie van het gemêleerde grijs met witte randje vind ik erg mooi.

[ Voor 9% gewijzigd door DrBOB101 op 16-09-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:47
YouTube: 2024 Volvo XC40 update driving REVIEW - RWD or AWD with better range!
Uitgebreide review van de XC40 extended range 2024.

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:14
Vandaag is het twee weken na de release van versie 2.11. De eerste OTA's zouden vanavond binnen moeten komen. Wie is het eerste? (Met bewijs graag!)

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
Venomer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:20:
Vandaag is het twee weken na de release van versie 2.11. De eerste OTA's zouden vanavond binnen moeten komen. Wie is het eerste? (Met bewijs graag!)
Ah, is het een wedstrijdje? Zonder dobbelstenen… Benieuwd of het hier het eerste is :) Ik denk dat Volvo de prioriteit bij de nieuwste auto’s heeft…

Mijn hoop is en blijft dat ze eens contacten met Oral B of Philips om te kijken of die de trillingen dempen met iets en daar van “leren”. En daar de prioriteit op zetten.

*zuurpruimmodus* weer uit hierzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik gok (voor mezelf) dat het niet voor vrijdag, zaterdag of zondag binnenkomt…..

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 18-09-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
Ik denk dat ik de update dinsdag krijg....

Weet alleen niet welke dinsdag... 8)7

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Laatst online: 14-06 16:14
Sibelius schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:13:
[...]

Ah, is het een wedstrijdje? Zonder dobbelstenen… Benieuwd of het hier het eerste is :) Ik denk dat Volvo de prioriteit bij de nieuwste auto’s heeft…

Mijn hoop is en blijft dat ze eens contacten met Oral B of Philips om te kijken of die de trillingen dempen met iets en daar van “leren”. En daar de prioriteit op zetten.

*zuurpruimmodus* weer uit hierzo. :)
Ik heb begrepen dat die trilling er uit is bij de MY24 single motor. Kans is dus groot dat het komt door de motor op de vooras.

Weinig kans dat ze dat bij bestaande modellen kunnen oplossen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Kennen de Zweden net als de Spanjaarden ook zoiets als "i morgon"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoudN
Ik zal mijzelf onthouden van deelname. Ik heb de update al wel, maar via de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Gutanoth schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:48:
[...]

Ik heb begrepen dat die trilling er uit is bij de MY24 single motor. Kans is dus groot dat het komt door de motor op de vooras.

Weinig kans dat ze dat bij bestaande modellen kunnen oplossen dus
Die veronderstelling klopt niet want de auto’s uit het eerste jaar trilden niet en de polestars ook niet. Ergens is er in het productieproces of in de onderdelen wat aangepast. Het verhaal is nog steeds dat die trillende auto’s een modificatie van de aandrijfassen zullen gaan krijgen.,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 15:06

Jebus4life

BE User

Even inpikken op de discussie van een weekje geleden, over het bereik op 100%
Ik kan niet thuisladen, en toen ik gisteren bij m'n ouders langsging hem in de stad aan een lader gehangen. Omdat ik niet wist dat hoe lang ik exact weg zou zijn van m'n auto had ik de limiter van de accu toch maar tot 100% laten gaan. Met het goede weer inderdaad iets langer gebleven dan origineel voorzien en kwam ik bij de wagen toen hij nog 5 minuten te gaan had tot 100%, dus beter timen kon niet om even te zien wat de max range was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opKY95LXJlGXCkVI0ihteQ7T-Lo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wPRjin3LnldMBHl54uMjR4Mw.png?f=user_large
(MY24 - C40)

[ Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 18-09-2023 11:07 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019

TD-91

XC40 P8

Vorige week stapte ik 's morgens in de auto met een accu percentage van 100% en beperkt vermogen (zoals bij een bijna lege accu), verder geen foutmeldingen. Echter de auto de vorige dag met 70% weggezet net na een oplaadbeurt bij een snellader.
Resets en nogmaals opladen bij een normale lader maakte geen verschil en uiteindelijk bleek bij de dealer 1 van de 12(?) accu cellen problemen te vertonen. Na overleg met Volvo cars Nederland wordt nu het gehele accu pakket vervangen voor een gereviseerd exemplaar.

Al met al vooralsnog snel handelen vanuit de dealer, volgende week wordt de de accu gewisseld en ik zou er niks van merken v.w.b. bereik in de toekomst. Bovendien kan ik er nu gewoon mee rijden, weliswaar wat vaker aan de lader om wat meer zekerheid te hebben dat ik niet stil val...

Desondanks benieuwd of er hier iemand is met een vergelijkbare ervaring en eventueel advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RFolst schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:37:

ik krijg hem woensdag hebben ze beloofd, alleen het jaartal is er niet bij genoemd 8)7

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
TD-91 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:35:
Vorige week stapte ik 's morgens in de auto met een accu percentage van 100% en beperkt vermogen (zoals bij een bijna lege accu), verder geen foutmeldingen. Echter de auto de vorige dag met 70% weggezet net na een oplaadbeurt bij een snellader.
Resets en nogmaals opladen bij een normale lader maakte geen verschil en uiteindelijk bleek bij de dealer 1 van de 12(?) accu cellen problemen te vertonen. Na overleg met Volvo cars Nederland wordt nu het gehele accu pakket vervangen voor een gereviseerd exemplaar.

Al met al vooralsnog snel handelen vanuit de dealer, volgende week wordt de de accu gewisseld en ik zou er niks van merken v.w.b. bereik in de toekomst. Bovendien kan ik er nu gewoon mee rijden, weliswaar wat vaker aan de lader om wat meer zekerheid te hebben dat ik niet stil val...

Desondanks benieuwd of er hier iemand is met een vergelijkbare ervaring en eventueel advies?
Weet niet of die nog onder garantie valt. Zo ja, waarom zou je genoegen nemen met een gereviseerd accupakket?

Zit altijd het risico in dat de vorige eigenaar er wat minder mee goed is omgegaan… en je dus we consequenties voor bereik hebt…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrBOB101
Die van mij is vrijdag afgeleverd met 2.11 geïnstalleerd. Telt niet als OTA hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-06 20:47
Nog mensen die issues hebben met de automatische helderheid van de 2 schermen?
Soms is dit bij mij te donker, of net te fel. Lijkt wel alsof er slechte link is tussen de lichtsensor en de helderheid van de schermen. Zeer vreemd en vervelend.
Je kan via het menu dan wel wat regelen, maar kan goed zijn dat het plots weer donker blijft, of dat je ogen verblind worden bv 's nachts. (C40 23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

Kammika schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:38:
[...]

Weet niet of die nog onder garantie valt. Zo ja, waarom zou je genoegen nemen met een gereviseerd accupakket?

Zit altijd het risico in dat de vorige eigenaar er wat minder mee goed is omgegaan… en je dus we consequenties voor bereik hebt…
Valt inderdaad onder de garantie, de boodschap was dat in die gevallen een gereviseerd accu pakket wordt gebruikt. Niet echt op doorgevraagd, zal de LM nog eens vragen wat zij daar van vinden en of ik daar iets mee kan… Nog bijna 2 jaar + 1 jaar evt verlengen te gaan dus dat risico loop ik liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 09:00

Lancer

What the......

Kammika schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:38:
[...]

Buiten dat die degradatie door slecht gebruik natuurlijk prima te meten valt. De gereviseerde accu heeft waar nodig ook weer nieuwe cellen gekregen. Ik denk dat het interessanter is wat de garantietermijn op de refurb accu is. Plus dat bovengemiddelde degradatie waarschijnlijk pas naar buiten komt na de leaseperiode.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Eens met de reactie van @Lancer . Daarnaast is het van belang of de auto privé is aangeschaft of is geleased. Trouwens.... het is als leek toch niet vast te stellen of iets spiksplinternieuw is, tweedehands of gereviseerd. Ik denk dat er meer wordt gerommeld met de onderdelen dan in het algemeen wordt aangenomen.

Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik jaren geleden bij problemen met mijn auto onderdelen ingebouwd kreeg van een auto die "op het parkeerdek" stond om nog te worden uitgeleverd, omdat ze die onderdelen even niet voorradig hadden en mij wel wilden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
[...]

[Afbeelding]
Ze leveren ze nog steeds op Michelin CC2 banden in de 19" velgen? Op zich goed nieuws, banden zijn megaduur in die maat :-)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:50:
[...]

Buiten dat die degradatie door slecht gebruik natuurlijk prima te meten valt. De gereviseerde accu heeft waar nodig ook weer nieuwe cellen gekregen. Ik denk dat het interessanter is wat de garantietermijn op de refurb accu is. Plus dat bovengemiddelde degradatie waarschijnlijk pas naar buiten komt na de leaseperiode.
Wettelijk zal Volvo de originele garantietermijn en van 8 jaar en de garantievoorwaarden vanaf de oorspronkelijke leverdatum moeten hanteren denk ik, maar ze zullen geen extra “garantie op garantie” willen geven (in de vorm van het opnieuw ingaan van de termijn van 8 jaar na omruil) en dat lijkt me niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

Lancer schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:50:
[...]

Nog even contact gehad met de lease maatschappij. Zij geven aan dat ze een gereviseerd accu pakket accorderen onder de voorwaarde dat dit niet tot een gereduceerd vermogen/bereik leidt. Allemaal moeilijk te controleren natuurlijk als leek op dat gebied, dus even afwachten wat de prestaties zijn na de wissel.

Ik verwacht inderdaad dat ik in de resterende looptijd weinig last ga hebben van een gereviseerd exemplaar (inderdaad met waar nodig nieuwe cellen). Meer een risico voor de volgende gebruiker wellicht.

Garantieperiode wordt niet verlengd na de wissel, het is tenslotte ook geen nieuw accupakket.

We gaan het zien, wie weet hierna een bereik gelijk aan de my24 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
Aries.Mu schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:21:
[...]

Ze leveren ze nog steeds op Michelin CC2 banden in de 19" velgen? Op zich goed nieuws, banden zijn megaduur in die maat :-)
Klopt, Michelin Cross Climate 2, 255/45R19, 104H, extra load, met berg/sneeuwvlok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
TD-91 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:33:
[...]
Nog even contact gehad met de lease maatschappij. Zij geven aan dat ze een gereviseerd accu pakket accorderen onder de voorwaarde dat dit niet tot een gereduceerd vermogen/bereik leidt. Allemaal moeilijk te controleren natuurlijk als leek op dat gebied, dus even afwachten wat de prestaties zijn na de wissel.

Ik verwacht inderdaad dat ik in de resterende looptijd weinig last ga hebben van een gereviseerd exemplaar (inderdaad met waar nodig nieuwe cellen). Meer een risico voor de volgende gebruiker wellicht.

Garantieperiode wordt niet verlengd na de wissel, het is tenslotte ook geen nieuw accupakket.

We gaan het zien, wie weet hierna een bereik gelijk aan de my24 ;)
Zou mooi zijn! Soms moet je een beetje geluk hebben hé? :9
Dit filmpje geeft wel een leuk inkijkje in reparatie van accu-pakketten. Één van de belangrijkste zaken is een gelijk voltage van alle afzonderlijke cellen. Bij zowel hoog als laag SoC.
Afhankelijk van het accu-pakket-ontwerp kan het vervangen van een enkele cel kan wel eens een monniken werkje zijn. Daar gaan de kosten in zitten. De enkele cel is niet zo duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Largamelion
Wachten in de auto tijdens de dochter haar hobby is plots een pak aangenamer. En Shorts passen wel goed op onze portrait schermen 🙂.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtawTHxUvs-CS5NuSppdPdhjUEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC5GSfzB0R0Lis3R0lN1BgTW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 07:52
Zojuist de update 2.11 geïnstalleerd. Kreeg hem vanavond na een ritje van 3 kilometer. Installeren duurde 20 minuten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLDvv5Vg4xdu5e42jBMIplDVJ_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqT4k9wpd8zFTxXoCY0w4iAb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
RFolst schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:37:

Klopt ook nog: net de melding gehad. Jammer dat de SOC te laag is....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_R
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 18:54
2.11 geïnstalleerd zonder problemen. En YouTube staat er ook nog eens op 😉.
Pagina: 1 ... 196 ... 320 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"