Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Vulcan750 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:01:
Oké, doe ik ook een duit in het zakje..
[Afbeelding]

Een vraagje: af en toe krijg ik de melding "Geannuleerd bestuurder negeren" (gelardeerd met een pingeltje). Ik rij dan normaal, er gebeurt ook niks bijzonders verder. Wat is dat?
Dat gebeurt bij mij als ik me goed herinner als ik te lang harder rijd dan de snelheid vastgelegd met cruise control.
Bijvoorbeeld: cruise control staat op 80, maar jij bent lekker aan het inhalen met 100. Na een tijdje geeft de cruise control het dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Rude-Dog schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:04:
[...]
Dat gebeurt bij mij als ik me goed herinner als ik te lang harder rijd dan de snelheid vastgelegd met cruise control.
Bijvoorbeeld: cruise control staat op 80, maar jij bent lekker aan het inhalen met 100. Na een tijdje geeft de cruise control het dan op.
Bedankt, ik zal er eens op letten. Het komt trouwens ook weleens voor binnen de bebouwde kom, zonder dat de cruisecontrol aan staat.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32
Vulcan750 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:08:
[...]

Bedankt, ik zal er eens op letten. Het komt trouwens ook weleens voor binnen de bebouwde kom, zonder dat de cruisecontrol aan staat.
volgens mij is het " je negeert de verkeersregels" .. dus bijv van baan verwisselen zonder richting aangeven, harder rijden dan toegestaan etc

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik vind dit wel jammer soms, je zou toch denken - die app hebben wij ook, maar waarom dan niet deze versie?
Polestar geeft dus meer inzicht in verbruik en batterij temp etc via de range optimizer app (zie foto)

In the range assistant click on the arrow on the right side to get a timeline reading of you consumption including the battery heating.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-6f94nM_BXBJuhzk2W5gL7a8hg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/faGnwHdRlC0DGQ6jmCqXxI6E.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
4v4t4r schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:16:
[...]
volgens mij is het " je negeert de verkeersregels" .. dus bijv van baan verwisselen zonder richting aangeven, harder rijden dan toegestaan etc
😏🫢🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
Rude-Dog schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:04:
[...]

Ja, zo werkt dat: als je langere tijd (langer dan een korte inhaalbeweging) boven de ingestelde snelheid gas bij geeft schakelt de CC af

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:26
4v4t4r schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:23:
ik vind dit wel jammer soms, je zou toch denken - die app hebben wij ook, maar waarom dan niet deze versie?
Polestar geeft dus meer inzicht in verbruik en batterij temp etc via de range optimizer app (zie foto)

In the range assistant click on the arrow on the right side to get a timeline reading of you consumption including the battery heating.

[Afbeelding]
Merkstijl noemen ze dat… zelfde reden waarom je Android toestellen veel meer technische gegevens kunt opvragen en instellingen hebt dan op Apple

En geloof het of niet maar veel klanten worden daar ook echt blijer van. Ik denk dat de polestar merkstijl ook beter bij tweakers past dan die van volvo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[Afbeelding]

Een vraagje: af en toe krijg ik de melding "Geannuleerd bestuurder negeren" (gelardeerd met een pingeltje). Ik rij dan normaal, er gebeurt ook niks bijzonders verder. Wat is dat?
Wel grappig hoor al die blije berichten op dit forum over die grote actieradius ie op of auto aangeeft. Dat had ik een jaar geleden niet zien aankomen

Bij mij zijn de inschattingen nu ook hoger. Heb alleen niet het idee dat mijn auto ook verder komt. De accupercentage afname is nog steeds geselstraf op mijn woon-werkverkeer.

Lijkt er dus op alsof Volvo alleen de inschattingen wat hoger maakt. Maar kennelijk worden ook daar klanten blij van 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:29
Kammika schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:55:
[...]
Lijkt er dus op alsof Volvo alleen de inschattingen wat hoger maakt. Maar kennelijk worden ook daar klanten blij van 😉
Deze klant voelt zich minder blij:

VolvoCars app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6hRajNq4l59W2rN4nfjcZ-E-ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyGUTnZ1lwrUOM2XCpJYlFjo.jpg?f=fotoalbum_large

Bestuurdersdisplay:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDlx9yxFJ5Le52uLdPnat4S8N4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGp3PDzV4h2bexFxkyoHGa6p.jpg?f=fotoalbum_large

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:33
[Afbeelding]

Ja ik heb dit ook, alleen altijd als ik auto pilot heb aanstaan, anders niet. Maar krijg dan ook niet eerst een waarschuwing, hij geeft inderdaad meteen weer “geannuleerd bestuurder negeren” en dan is de auto pilot er ook meteen af. Nvm, zie dat het al beantwoord is door andere, weet ik in ieder geval waardoor het komt nu! Thnx.

[ Voor 6% gewijzigd door Sokoo op 08-09-2023 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPP-EpmWbqZn439r1H_U_SR8uOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCkJ7pLcWJu1qQKXCJXc56SN.jpg?f=fotoalbum_large

Echt heel blij met YouTube. Nu kan ik tijdens het wachten kattenfilmpjes kijken.

Vandaag erop gezet door de dealer. Moest er toch zijn voor de Fastned terugroepactie. Ik stond afgelopen week weer twee keer vast bij ze. Hopelijk nu geen last meer van.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Met de screenshots van de actieradius: waarom laden zoveel mensen hierboven tot 100%?

Ik dacht dat laden boven de 90% (eigenlijk zelfs al 80%) afgeraden wordt gezien de negatieve impact op de batterij en het aangeraden is dit enkel te doen voor lange ritten?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:31
Jebus4life schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:14:
Met de screenshots van de actieradius: waarom laden zoveel mensen hierboven tot 100%?

Ik dacht dat laden boven de 90% (eigenlijk zelfs al 80%) afgeraden wordt gezien de negatieve impact op de batterij en het aangeraden is dit enkel te doen voor lange ritten?
Als mijn zonnepanelen nog stroom leveren ga ik niet stoppen met laden op 80 of 90% omdat dat beter zou zijn voor de batterij. Het gebeurt sowieso zelden dat ik zonne-energie over heb en de dealer zette zelf het maximum laden op 100% bij de handover omdat hij zei dat het weinig uitmaakte voor de batterij en het toch een leasewagen was 🙂.

Bovendien heb ik ook een 'lange' trip richting de Ardennen voor de boeg dit weekend, mét rooftop tent dus ik kan al die kWh gebruiken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41

Leaseauto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16

Heb ook een leaseauto maar ik laad 9 van de 10 x tot 90%. Die 100% heb ik echt niet dagelijks nodig, maar ik kan wel dagelijks laden. Alleen voor hele lange ritten laad ik tot 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
ArnoudN schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:08:
[Afbeelding]

Echt heel blij met YouTube. Nu kan ik tijdens het wachten kattenfilmpjes kijken.

Vandaag erop gezet door de dealer. Moest er toch zijn voor de Fastned terugroepactie. Ik stond afgelopen week weer twee keer vast bij ze. Hopelijk nu geen last meer van.
Ben benieuwd wanneer ze deze OTA gaan releasen. Ziet er prima uit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vulcan750

DC laden kan je beter tot max 90% doen, maar bij AC laden schijnt het minder/niet slecht voor de accu te zijn. Normaal laad ik sowieso tot 90%, behalve als ik dezelfde dag een langere rit heb.
Het argument van een "dealer" wat ik in een andere post lees, van "maak niks uit, want het is een leaseauto". Vind ik verwerpelijk en niet dealer-waardig. Zo van " na mij de zondvloed". Lekker als je als particulier zon auto koopt... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:34
thisisjazz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:23:
[...]

Ben benieuwd wanneer ze deze OTA gaan releasen. Ziet er prima uit
Als Volvo hetzelfde schema als andere keren aanhoudt, dan zullen de eerste berichten over OTA updates maandagavond 18 september in dit forum verschijnen (de update is gemeld op maandag 4 september, de afgelopen updates duurde het twee weken voordat de update OTA in batches beschikbaar kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 16:58
Ook privé rijders… ;)
ik laad hem bijna dagelijks tot 100% (lange ritten)
Nu 30k gereden en geen degradatie gemerkt.

En de dealer had vandaag ook goed nieuws, de C40ER staat 8 nov al gereed om op te halen ipv 01-24 dus dan kunnen we hopelijk de woon werk ritten maken zonder bij te laden ook in de winter..

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:29

Ik heb (nog) geen laadpaal thuis, en is puur om het weekend te overleven.. de maandag laad ik hem op tot 90% en deze ochtend had ik nog 52% over, maar in het weekend rij ik véél meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik heb dat nu eenmalig gedaan omdat ik vandaag een caravan 200 km moest verplaatsen, en een ander 200km mee terug moest nemen (ingeruild voor een jongere caravan).
Doorgaans stop ik wel bij 90%, maar heel vaak minder omdat ik laad waar het me uitkomt, en dat is vaak niet in de straat thuis, maar op het werk, bij boodschappen doen, bij een klant etc.
Gaat prima, nooit helemaal leeg rijden en maar zelden helemaal volgooien.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[Afbeelding]

Nu hopen dat de OTA werkt dit maal :-)
nog even geduld hier dus en duimen dat het doorkomt (heb enkele malen meegemaakt dat het niet OTA werkte en ik ervoor naar de dealer moest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:36:
Ik vind dat echt een waardeloos systeem. Continue dat beetje tegendruk op het stuur moeten geven vind ik echt een RSI-exercitie. En als je te veel tegendruk geeft stuur je ineens opzij. Zit je daar de hele tijd op te letten terwijl het systeem je zonder die flauwekul juist perfect recht houdt.

Als je gewoon detecteert middels een lage stroom ofzo of het stuur wordt vastgehouden, heb je dit soort toestanden niet nodig.
Het is ook waardeloos.
Net als dat het met een aanhanger erachter ook niet werkt, vandaag 400 km met een caravan gedaan, maar dan mis je de Pilot Assist wel.
Alleen ACC werkt, maar dan wel erg fijn ook nog eens, vooral in files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
[Afbeelding]

Is het wel mogelijk om tijdens het rijden naar YouTube muziek te luisteren?

Vast dank voor je reactie.

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40

Lancer

What the......

peer54 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:35:
[...]

Is het wel mogelijk om tijdens het rijden naar YouTube muziek te luisteren?

Vast dank voor je reactie.

Groet Peer
Daar is toch de YouTube music app voor? Niet dat dat een fatsoenlijke app is, maar er komt muziek uit. (Muziek stopt na een stemcommando… en soms ook na een melding, de fysieke play knop doet het zelden en de eerste minuut na wegrijden sowieso geen muziek)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:15
Dat je met de komende OTA ook de draadloos opladen kan uitzetten is wel een handige optie want dat ding komt gewoon power te kort om mij s23 met FM aan op te kunnen laden. Echter kan de telefoon er wel als enige fatsoenlijke optie liggen om FM te zien. Dus de laadpad uit, kabeltje erin om te laden en telefoon op de pad liggen zodat je nog net de meldingen op je huidige weg kan zien. Top! Was natuurlijk nog beter geweest als de laadpad een software of hardware matige upgrade kreeg zodat die het wel aan kon maar helaas.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Juancho schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 02:10:
Dat je met de komende OTA ook de draadloos opladen kan uitzetten is wel een handige optie want dat ding komt gewoon power te kort om mij s23 met FM aan op te kunnen laden. Echter kan de telefoon er wel als enige fatsoenlijke optie liggen om FM te zien. Dus de laadpad uit, kabeltje erin om te laden en telefoon op de pad liggen zodat je nog net de meldingen op je huidige weg kan zien. Top! Was natuurlijk nog beter geweest als de laadpad een software of hardware matige upgrade kreeg zodat die het wel aan kon maar helaas.
Draadloos opladen uitzetten is toch altijd al mogelijk geweest? Via menu.

(Staat bij altijd uit om de door jou genoemde reden. Telefoon wordt gloeiend heet)

[ Voor 5% gewijzigd door tdkvolvo op 09-09-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:31
tdkvolvo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:28:
[...]

(Staat bij altijd uit om de door jou genoemde reden. Telefoon wordt gloeiend heet)
Met de niet-elektrische Volvo variant (plug-in) misschien?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tdkvolvo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:28:
[...]

Nee hoor was en is niet mogelijk op de ev variant.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Kammika schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:55:
[...]

Wel grappig hoor al die blije berichten op dit forum over die grote actieradius ie op of auto aangeeft. Dat had ik een jaar geleden niet zien aankomen

Bij mij zijn de inschattingen nu ook hoger. Heb alleen niet het idee dat mijn auto ook verder komt. De accupercentage afname is nog steeds geselstraf op mijn woon-werkverkeer.

Kijk jij ook al zo uit naar de afnemende range discussies in de winter? 😉

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
Vandaag heb ik het bbq materiaal maar in de ruimte onder de vloer van de kofferbak gelegd (omdat ik nog andere boodschappen moest doen). Dat was toch de koelste plek, @ron65 ?
Loopt jouw duurtest “wat zijn de temperaturen in de frunk, achter de voorstoelen en in de kofferbak” nog?
Ik ben benieuwd,…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
nujtrug schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:18:
[...]

Met de niet-elektrische Volvo variant (plug-in) misschien?
Ik heb inderdaad de plug in (en XC60). Maar wel met AAOS. En in menu is het draadloos opladen aan of uit te zetten
Dacht dat dat voor alle AAOS Volvo’s zo is maar blijkbaar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:30
tdkvolvo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:23:
[...]

Ik heb inderdaad de plug in (en XC60). Maar wel met AAOS. En in menu is het draadloos opladen aan of uit te zetten
Bij Polestar zat deze optie eerst wel in het menu, en is er later bij een update uitgehaald. Ik dacht dat bij de eerste XC40's ook zo was?

Er waren P2 bezitters die het opladen hadden uitgeschakeld en na de bewuste update deze niet meer in konden schakelen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tdkvolvo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:23:
[...]

Ik dacht dat alleen de EVs AAOS hadden? De XC40 EV heeft iig 100% nog niet de optie om die laadpad uit te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 09-09-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Juancho schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:44:
[...]

Ik dacht dat alleen de EVs AAOS hadden? De XC40 EV heeft iig 100% nog niet de optie om die laadpad uit te zetten.
Alle nieuwe Volvo’s hebben alweer een tijdje AAOS, behalve de XC40.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Lancer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:12:
[...]

Daar is toch de YouTube music app voor? Niet dat dat een fatsoenlijke app is, maar er komt muziek uit. (Muziek stopt na een stemcommando… en soms ook na een melding, de fysieke play knop doet het zelden en de eerste minuut na wegrijden sowieso geen muziek)
Dank je

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:02:
Vandaag heb ik het bbq materiaal maar in de ruimte onder de vloer van de kofferbak gelegd (omdat ik nog andere boodschappen moest doen). Dat was toch de koelste plek, @ron65 ?
Loopt jouw duurtest “wat zijn de temperaturen in de frunk, achter de voorstoelen en in de kofferbak” nog?
Ik ben benieuwd,…
Nee, de test is gestopt, het zijn simpele loggers voor temperatuur en luchtvochtigheid, maar de indicatie die het geeft is leuk.

De resultaten zijn inderdaad dat onder de vloer van de kofferbak de temperatuur het langst laag blijft.
In de cabine is het al snel warm, en in de frunk loopt de temperatuur ook al snel daarna op in de zon, maar tijdens het snelladen kan het er zo nog 5 a 10 graden warmer worden doordat het systeem dat de accu koelt daaronder zit.

Overigens heb ik een kofferbak tas gekocht begin dit jaar die uit vier delen bestaat, twee ervan zijn koeltassen. Dat is nóg beter dan onder de vloer van de kofferbak ;-)

Kofferbaktas

Deze tas belemmert wel enigszins het opklappen van de vloer, maar het gaat met wat beleid nog wel.
1 vak ligt de laadkabel in, heel makkelijk oprollen en erin mikken, als die wat vies is maakt niet uit, dat vak is alleen voor die kabel. het andere vak voor wat doekjes, ceramic wax flacon, een bandenpompje op accu etc, en de buitenste twee voor als er boodschappen gedaan worden.
Op de camping heb je weinig koelruimte, maar ik liet als ik smiddags wat boodschappen haalde het vlees inderdaad wel eens in die koeltas zitten, kwam er nog altijd aardig koel uit na een uurtje of 2.
Volgens een loggertje was het in die tas rond 7 graden zolang het vlees erin lag, maar liep na meer dan 2 uur wel op naar 10 of meer. en dat wil je ook weer niet met je bbq vlees. dus een of twee uurtjes prima, niet teveel langer.
Goed doorbakken daarna,geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 02:10:
Waarom zet je de telefoon niet in de voorste bekerhouder, schuin naar rechtsvoor leunend en net achter de klemmetjes. Tip van mijn dealer en werkt perfect. Scherm staat dan netjes naar je toe gericht, beter dan op die laadpad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:51:
[...]

Alle nieuwe Volvo’s hebben alweer een tijdje AAOS, behalve de XC40.
Nog iets genuanceerder: alleen de pih xc40 had als enige Volvo geen AAOS, maar die worden sowieso niet meer geleverd, de wel leverbare Mild-hybrid XC40’s hebben inmiddels ook AAOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Juancho schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb de XC60 nu bijna 2 jaar. Was een van de eerste met AAOS. Later volgden V/S60 en V/S90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:55

timhtc

Home Energy Management

https://youtu.be/C94ADHEqp3c?si=KIkrgh3ZWLipNyZv weer een mooie realistische range test in snelwegcondities my24 twin doet 370km bij 100km/h in de zomer.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 19:39
Vanmorgen weer getest bij een andere laadpaal hier in het dorp. Ook die knalt er direct uit, morgen toch even de lokale Volvo dealer in Zwolle opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:49:
[...]

Waarom zet je de telefoon niet in de voorste bekerhouder, schuin naar rechtsvoor leunend en net achter de klemmetjes. Tip van mijn dealer en werkt perfect. Scherm staat dan netjes naar je toe gericht, beter dan op die laadpad ;)
Omdat daar...juist...altijd bekers/waterflessen in staan 🤔😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:08:
[...]

ah ok, bij mij nooit, vandaar ik er perfect de GSM kwijt kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Lancer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:12:
[...]

Je moet wel youtube premium hebben vermoed ik. Ik heb eigen afspeellijsten op basis van profiel van de sleutel. Kan meteen play drukken en met stem commando een artist lijst op zetten of een mix van gelijksoortige muziek. Werkt bij mij altijd prima. Behalve als je connectie er langere tijd niet is maar ja dan werk er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Veromor schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:51:
[...]

Je moet wel youtube premium hebben vermoed ik. Ik heb eigen afspeellijsten op basis van profiel van de sleutel. Kan meteen play drukken en met stem commando een artist lijst op zetten of een mix van gelijksoortige muziek. Werkt bij mij altijd prima. Behalve als je connectie er langere tijd niet is maar ja dan werk er weinig.
Ja die hebben we. Ik had de eigen muziek we al inzitten. Bij de Joe Rogan rel hebben we Spotify gedropt en een tijdelijk Youtube genomen. Een zekere minderjarige huisgenoot was daar zeer mee in zijn nopjes aangezien Youtube video nu geen reclame meer heeft. Hadden we het van tevoren niet op uitgezocht. Wacht eigenlijk op de onboard Apple Music app, of CarPlay 2.0 waarbij Apple maps ook de accustatus kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:08:
[...]

Ik heb een hele mooie houder van Alie besteld. Die klemt links naast het scherm in het dashboard en kan dus zonder schade verwijderd worden. Zo heb je beide schermen direct in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:52
ArnoudN schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:53:
[...]

Ik heb een hele mooie houder van Alie besteld. Die klemt links naast het scherm in het dashboard en kan dus zonder schade verwijderd worden. Zo heb je beide schermen direct in beeld.
Heb je een linkje naar Ali? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
HouseL schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:02:
[...]

Ik heb al even gekeken, maar het model dat ik heb is niet meer te bestellen en kan zo snel ook geen vergelijkbaar model vinden.

Ik zal morgen even een paar foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ArnoudN schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:06:
[...]

Ik heb al even gekeken, maar het model dat ik heb is niet meer te bestellen en kan zo snel ook geen vergelijkbaar model vinden.

Ik zal morgen even een paar foto's maken.
Ik zou iets zoeken op broditcenter.nl. Wat duurder dan Ali maar dan heb je ook goed spul voor nog een redelijk goede prijs. En als je van telefoon wisselt kun je ook vrij makkelijk van houder wisselen zonder dat je moeilijke dingen moet inbouwen (je in de clip dan laten zitten)

Heb er zeg een magsafe houder voor mijn iPhone voor naast het center display. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Een telefoon houder vind ik zo lelijk en niet nodig. Je kan prima de telefoon met FM zien op de laadpad maar die kan je dus niet uitzetten. Daarom was dat geen goede locatie.

Met de nieuwe OTA kan dat wel dus kan de telefoon daar prima liggen met kabeltje ingeplugd.

Tis zo jammer dat FM (en eigenlijk alle andere apps die eigenlijk in splitscreen het fijnst zijn) totaal niet uit de verf komt op AAOS. Maargoed, daar is al genoeg over gezegd en gaat ook niet veranderen helaas. Echt jammer want qua gebruikersgemak was het ideaal geweest als je bijv een klein balkje onder in je scherm kreeg met alles op je huidge weg. Dat zoiets kleins niet kan of waarschijnlijk niet mag... Onbegrijpelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 10-09-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
tdkvolvo schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:33:
[...]

Ik heb de XC60 nu bijna 2 jaar. Was een van de eerste met AAOS. Later volgden V/S60 en V/S90.
De XC40 p8 heeft AAOS al sinds 2020

[ Voor 5% gewijzigd door thisisjazz op 10-09-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Juancho schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:46:
Tis zo jammer dat FM (en eigenlijk alle andere apps die eigenlijk in splitscreen het fijnst zijn) totaal niet uit de verf komt op AAOS. Maargoed, daar is al genoeg over gezegd en gaat ook niet veranderen helaas. Echt jammer want qua gebruikersgemak was het ideaal geweest als je bijv een klein balkje onder in je scherm kreeg met alles op je huidge weg. Dat zoiets kleins niet kan of waarschijnlijk niet mag... Onbegrijpelijk.
Eens, na 3 jaar had ik er zeker wel meer van verwacht. Apple Carplay was voor mij de beste update en daardoor heb ik geen last meer van bovengenoemde. Maar met carplay zet je aaos buiten spel en dat is wel jammer. Zat veel potentie in. Ben benieuwd of dat veel beter is/wordt bij de EX90/30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
Met dit daktentje op pad geweest dit weekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB0IFzT-wOPbLxCLkaRmPcqJxzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIFmeJ9jCXMrjM41zLaRUgTk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwkvmmlW5Ke0davU9_BSJXwg6uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hchIHeD70NNe6zLSJ1DkPkHT.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik heenrit +-21kWh, maar niet boven de 105km/u gereden gezien ik in gezelschap reed van 'n ouder diesel busje dat niet echt sneller kon. Was grontendeels autostrade van de kanten van Antwerpen naar Jalhay en volgende dag Robertville.

Terugrit afzonderlijk gereden dus gewoon 121km/u op de snelweg. Klein stukje file maar toch duidelijk hoger verbruik met 24kWh.

Al bij al viel me dat nog mee als ik zie hoe ongestroomlijnd die daktent is. Wel weer iets bijgeleerd... alarm best uitschakelen als je niet om half 2 's nachts gewekt wil worden als je wat veel woelt in je slaap 😖. En vervolgens de volgende ochtend nog eens toen m'n dochter die in de wagen sliep op 'n matras, de deur opende. Bij gebruik van 'beperkt alarm' gaat dit dus nog steeds af wanneer iemand de deur van binnenin opent. Ik kon de wagen ook ontgrendeld laten maar dan bleven sommige sfeerlampjes branden wat haar stoorde, al denk ik wel dat die uitgaan na een tijd.

Ik vond het een leuke ervaring en een geweldig concept, maar het is best 'n gedoe om zo'n tent te (de)monteren en je wil er dus ook niet onnodig mee rondrijden voor je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Largamelion schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:48:
Met dit daktentje op pad geweest dit weekend:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verbruik heenrit +-21kWh, maar niet boven de 105km/u gereden gezien ik in gezelschap reed van 'n ouder diesel busje dat niet echt sneller kon. Was grontendeels autostrade van de kanten van Antwerpen naar Jalhay en volgende dag Robertville.

Terugrit afzonderlijk gereden dus gewoon 121km/u op de snelweg. Klein stukje file maar toch duidelijk hoger verbruik met 24kWh.

Al bij al viel me dat nog mee als ik zie hoe ongestroomlijnd die daktent is. Wel weer iets bijgeleerd... alarm best uitschakelen als je niet om half 2 's nachts gewekt wil worden als je wat veel woelt in je slaap 😖. En vervolgens de volgende ochtend nog eens toen m'n dochter die in de wagen sliep op 'n matras, de deur opende. Bij gebruik van 'beperkt alarm' gaat dit dus nog steeds af wanneer iemand de deur van binnenin opent. Ik kon de wagen ook ontgrendeld laten maar dan bleven sommige sfeerlampjes branden wat haar stoorde, al denk ik wel dat die uitgaan na een tijd.

Ik vond het een leuke ervaring en een geweldig concept, maar het is best 'n gedoe om zo'n tent te (de)monteren en je wil er dus ook niet onnodig mee rondrijden voor je verbruik.
Dan maar die nieuwe Thule tent op de trekhaak aanschaffen voor €4000!

Nee, ik lach er maar mee. Ben zelf ook al paar keer aan het twijfelen geweest voor een daktent maar ik vind het zo sneu dat je niet zomaar weg kan op je kampplaats zonder heel dat ding terug op te bergen.

Dat alarm dat afgaat heb ik ook eens aan de hand gehad toen ik op matras in mijn auto heb geslapen met ‘Beperkt alarm’. Ik denk dat ik volgende keer kinderslot eens ga opzetten zodat ik de deur ‘s morgens niet open krijg en er dan aan denk eerst de auto te moeten ontgrendelen.

[ Voor 6% gewijzigd door nujtrug op 10-09-2023 23:39 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
thisisjazz schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:30:
[...]

De XC40 p8 heeft AAOS al sinds 2020
Weet ik. Maar bij de XC60 vanaf 2021. Bij andere modellen 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
nujtrug schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:36:
[...]

……..maar ik vind het zo sneu dat je niet zomaar weg kan op je kampplaats zonder heel dat ding terug op te bergen…...
Dat probleem heb je gewoonlijk ook met een camper: als je vanaf de kampeerplaats een eindje wilt rijden moet je alles eerst inpakken. Daarom zijn wij zo blij met de opblaastent die wij bij het VWBusje hebben. Die tent is in een minuut ontkoppeld van de bus en blijft gewoon zelfstandig staan (met tafel en stoelen etc. er in) en kan dan rondom worden afgesloten. Teruggekomen van de ‘dagtocht’ moet je de bus wel weer vrij nauwkeurig (maar wel met een marge) naast de tent parkeren en koppel je flexibele ‘sluis’ van de tent er in een mum weer aan vast zodat je daarna weer een gecombineerde leefruimte hebt.
Wij vinden dit een heel fijne manier van kamperen: het busje rijdt heel vlot (dat is een voordeel ten opzichte van een grote camper of een caravan) en het ding is overal te parkeren(past in een gewoon parkeervak. Het is niet groot maar toch wel comfortabel met een bed van ca 160 x 190 en een koelkastje/keukentje en een opklapdak voor stahoogte. De tent geeft een extra 10m2 leefruimte. Buiten de vakanties om gebruiken we de bus ook als ‘gewone’ tweede auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mozziej
mozziej schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:01:
Vanmorgen weer getest bij een andere laadpaal hier in het dorp. Ook die knalt er direct uit, morgen toch even de lokale Volvo dealer in Zwolle opzoeken..
Vanmorgen in Zwolle op de koffie geweest bij de Volvo dealer daar. Super fijn geholpen door de mannen daar van de werkplaats die wisten dat ik kwam 👍.

Software bijgewerkt en daarna getest. 1 fase laden werkte nog wel maar 3 fasen niet. De module in de auto is defect en Volvo moet nu ingeschakeld worden. Omdat ik op de camping sta met een caravan is het niet handig om de reparatie door hen te laten doen ivm vervangend vervoer en caravan combinatie.. woensdag gaan we naar huis. Inmiddels de leverende dealer gesproken en daar staat een afspraak voor donderdag gepland en houdt men een auto achter de hand.. bedankt mannen van nieuwehujjse uit Zwolle! Super fijne Volvo garage, echt weer thuiskomen na een debacle van service met mijn vorige auto een Audi, wat een belabberde service had deze garage! Nu weer zo blij met de service van Volvo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tktenkate
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Mga1600 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:16:
[...]

Dat probleem heb je gewoonlijk ook met een camper: als je vanaf de kampeerplaats een eindje wilt rijden moet je alles eerst inpakken. Daarom zijn wij zo blij met de opblaastent die wij bij het VWBusje hebben. Die tent is in een minuut ontkoppeld van de bus en blijft gewoon zelfstandig staan (met tafel en stoelen etc. er in) en kan dan rondom worden afgesloten. Teruggekomen van de ‘dagtocht’ moet je de bus wel weer vrij nauwkeurig (maar wel met een marge) naast de tent parkeren en koppel je flexibele ‘sluis’ van de tent er in een mum weer aan vast zodat je daarna weer een gecombineerde leefruimte hebt.
Wij vinden dit een heel fijne manier van kamperen: het busje rijdt heel vlot (dat is een voordeel ten opzichte van een grote camper of een caravan) en het ding is overal te parkeren(past in een gewoon parkeervak. Het is niet groot maar toch wel comfortabel met een bed van ca 160 x 190 en een koelkastje/keukentje en een opklapdak voor stahoogte. De tent geeft een extra 10m2 leefruimte. Buiten de vakanties om gebruiken we de bus ook als ‘gewone’ tweede auto.
Mag ik vragen wat voor tent dit dan is? Merk/Type? En heb je zo'n soort oplossing ook voor een Volvo XC40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:16:
[...]

Het probleem met zo'n aparte tent is dat dat als kamperen wordt beschouwd en dus niet overal is toegestaan, meestal enkel op campings dus dat beperkt je mogelijkheden. Met 'n rooftop tent of campervan kan je in de meeste Europese landen gewoon overal overnachten als je niet langer dan 24u blijft staan. Heeft beide voor en nadelen maar voor mij is een gewone tent geen alternatief.

Ik denk dat 'n goede daktent die je in 2 min open- of dichtklapt wel handig is, maar het kost je 'n hoop meer geld dat is 'n feit (investering daktent + extra verbruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
HouseL schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:02:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqB-pfN8nYZj2W5rvQobX2bhf5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRbh4lmzVSsBktOzhIpOG2bY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQcKdFFrnryR7W_o8YsqPrUiL9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIJcfreeNGLq1zH7oeUi067F.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:17
Het weekend naar Frankrijk geweest, in de buurt van Cluny.
Maps gezegd alleen Tesla en maandabonnement genomen.
In de buurt van Dijon liet ie me 60 km omrijden dus die hebben we ingewisseld voor een Ionity op de heenweg en terug een Total. (Beiden bijna 2x zo duur..)
756 km enkele reis 9,5 uur op gedaan.
Heen 90% geladen in Chalon sur Saone om niet zonder te staan in de binnenlanden.

Heerlijke reisauto weer!

Ps: Openen achterklep kraakt/rommelt ik vraag de dealer of dit begin van probleem is.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mozziej schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:21:
[...]

Vanmorgen in Zwolle op de koffie geweest bij de Volvo dealer daar. Super fijn geholpen door de mannen daar van de werkplaats die wisten dat ik kwam 👍.
Al vele jaren m'n vaste dealer. Toppers idd en altijd heel meedenkend! 🙏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mozziej
Juancho schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:07:
[...]

Al vele jaren m'n vaste dealer. Toppers idd en altijd heel meedenkend! 🙏
Ja ik werd vanmiddag nog even nagebeld door de monteur die vroeg of het allemaal gelukt was.. dat is pas service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Laatst online: 07-09 00:04
Hoe krijg ik de Google maps route op het drivers display als ik gebruik maak van CarPlay ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:31
thechip schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:04:
Hoe krijg ik de Google maps route op het drivers display als ik gebruik maak van CarPlay ?
Niet.

Enkel Apple Maps komt op het drivers display via CarPlay

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:17
Waterblok schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:39:

Ps: Openen achterklep kraakt/rommelt ik vraag de dealer of dit begin van probleem is.
Is water in de aandrijving (rechts) gekomen en moet vernieuwd worden.
Gevraagd of dat onder garantie valt (verlopen 11-06) Auto 11-06-2021

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorisjansen3
thechip schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:04:
Google maps van AAOS gebruiken, dus niet Google Maps van je telefoon (google synchroniseert de zoekgeschiedenis van Google Maps AAOS en Google Maps van iOS, dat helpt als je een locatie zoekt).
Verder CarPlay gebruiken, maar dan weer niet de route intikken in Apple Maps…. Helpt dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 21:18
Waterblok schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:31:
[...]
Is water in de aandrijving (rechts) gekomen en moet vernieuwd worden.
Gevraagd of dat onder garantie valt (verlopen 11-06) Auto 11-06-2021
Ai dat klinkt lelijk. Hopelijk krijg je wat coulance van de dealer en/of Volvo.

[ Voor 5% gewijzigd door DrBOB101 op 11-09-2023 21:37 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
jorisjansen3 schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:47:
[...]

Google maps van AAOS gebruiken, dus niet Google Maps van je telefoon (google synchroniseert de zoekgeschiedenis van Google Maps AAOS en Google Maps van iOS, dat helpt als je een locatie zoekt).
Verder CarPlay gebruiken, maar dan weer niet de route intikken in Apple Maps…. Helpt dit?
thanks!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoudN
Wat een genot. Bij Fastned aan komen rijden, inpluggen en laden. En zonder de stekker omhoog te houden of andere moeilijke zaken.

De terugroepactie heeft wat dat betreft geholpen (n=1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ArnoudN schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:16:
Wat een genot. Bij Fastned aan komen rijden, inpluggen en laden. En zonder de stekker omhoog te houden of andere moeilijke zaken.

De terugroepactie heeft wat dat betreft geholpen (n=1).
ik hoop wel dat het pinnetje dan omhoog blijft of dat hij na veelvuldig laden weer langzaam terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
4v4t4r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:52:
[...]

ik hoop wel dat het pinnetje dan omhoog blijft of dat hij na veelvuldig laden weer langzaam terug gaat.
welke pinnetje hebben we het over? Het valt mij op dat in mijn auto ook 1 pinnetje lager zit, maar heb nog nooit problemen met snelladen gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Kammika schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:19:
[...]

welke pinnetje hebben we het over? Het valt mij op dat in mijn auto ook 1 pinnetje lager zit, maar heb nog nooit problemen met snelladen gehad...
de "terugroep actie" voor mensen die issues met snelladen bij bijv Fastned hebben heeft Volvo een tool gemaakt (sleutel) waarmee de dealer 1 van de laadpinnen iets kan buigen denk ik zodat er beter contact is tussen lader en poort.

Heb je er geen last van - lekker zo laten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ook maar ff afspraak gemaakt voor volgende week, kunnen ze gelijk de nieuwe software erop zetten. Nu de vakantie voorbij is zijn er ook weer vaker langere ritten waarbij een bezoekje aan Fastned vaak wel nodig is. En dat werkte de laatste keren bijzonder slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
4v4t4r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:52:
[...]

So far, so good. Hoe het later is zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:20:
Ook maar ff afspraak gemaakt voor volgende week, kunnen ze gelijk de nieuwe software erop zetten. Nu de vakantie voorbij is zijn er ook weer vaker langere ritten waarbij een bezoekje aan Fastned vaak wel nodig is. En dat werkte de laatste keren bijzonder slecht.
Ik zou met de software nog even wachten. Bij mij valt nu regelmatig het drivers display uit. Sinds de update elke dag wel een keer. Of het een met het ander samenhangt weet ik niet, maar het valt mij wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ArnoudN schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:22:
[...]

Ik zou met de software nog even wachten. Bij mij valt nu regelmatig het drivers display uit. Sinds de update elke dag wel een keer. Of het een met het ander samenhangt weet ik niet, maar het valt mij wel op.
De bekende vraag... al eens een slinger gegeven aan het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:26:
[...]

De bekende vraag... al eens een slinger gegeven aan het systeem?
Ja, inmiddels al drie keer. Beide resets uitgevoerd, maar hij blijft het probleem hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:54
[...]

Als niemand de update installeert, komen we er nooit achter of het met elkaar te maken heeft. Dus jongens, allemaal zo snel mogelijk die update installeren, dan wacht ik even af wat jullie ervaringen zijn! :P

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Heb jij nog die versie met de 360 graden camera fix? Want die hebben ze er al uit gehaald zag ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
[...]

Ik heb sinds zaterdag de update en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Kammika schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:04:
[...]

Heb jij nog die versie met de 360 graden camera fix? Want die hebben ze er al uit gehaald zag ik…
Dat van die 360 graden camera fix meen ik ook ergens gelezen te hebben maar ik zie bij mij persoonlijk geen verschil.

EDIT: @DennisB zei iets van die 360 camera fix. Nu ben ik wel eens benieuwd hoe er dat dan uit ziet :)

[ Voor 13% gewijzigd door nujtrug op 12-09-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Kammika schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:04:
[...]

Nee, ik heb de 'gewone' achteruitrij camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
nujtrug schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:18:
[...]

Ik heb sinds zaterdag de update en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Mijn ervaring is er ook maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
[...]

Zie ook deze post van mij: HenryP in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisB
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-07 12:08
nujtrug schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:18:
[...]

Dat van die 360 graden camera fix meen ik ook ergens gelezen te hebben maar ik zie bij mij persoonlijk geen verschil.

EDIT: @DennisB zei iets van die 360 camera fix. Nu ben ik wel eens benieuwd hoe er dat dan uit ziet :)
De 360 is eigenlijk 4 camera’s. Die sloten niet lekker op elkaar aan, en nu wel.

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ah jammer, ik had gehoopt dat ze eindelijk bij achteruit rijden 2 views in beeld lieten zien: de 360 en achterkant. In het kader van de mensen het zo makkelijk en prettig mogelijk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:54
Vreemd dat die fix van de 360 graden camera er uit gehaald is. Tenminste uit de release notes. De fix zat wel echt in de software, meen ik hier gelezen te hebben. Ze zullen toch niet verschillende software-versies releasen met hetzelfde nummer?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
DennisB schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:08:
[...]

De 360 is eigenlijk 4 camera’s. Die sloten niet lekker op elkaar aan, en nu wel.
Ja dat weet ik dat mijn auto 4 camera’s heeft ;)
Maar heb zelf nooit het gevoel gehad dat ze niet goed op elkaar aansluiten bij het inparkeren. Het helpt bij mij ook wel door af en toe alle camera’s eens schoon te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door nujtrug op 12-09-2023 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
Amazon Prime Video stond al even op de pagina van beschikbare apps voor AAOS maar kon nog niet geïnstalleerd worden op de XC40. Daar is vandaag precies verandering in gekomen. Heb zonet de app kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Waterblok schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:39:
Het weekend naar Frankrijk geweest, in de buurt van Cluny.
Maps gezegd alleen Tesla en maandabonnement genomen.
In de buurt van Dijon liet ie me 60 km omrijden dus die hebben we ingewisseld voor een Ionity op de heenweg en terug een Total. (Beiden bijna 2x zo duur..)
756 km enkele reis 9,5 uur op gedaan.
Heen 90% geladen in Chalon sur Saone om niet zonder te staan in de binnenlanden.

Heerlijke reisauto weer!

@Waterblok Gaat bedoel je hier dat de "gasveer" die de klep open drukt kraakt? Dat doet die van mij ook al enkele maanden, maar heb nog geen zin gehad om bij de dealer langs te gaan. Ben er al te vaak geweest de afgelopen jaren. Zolang als de klep nog open gaat dan is het wat mij betreft wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
nujtrug schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:28:
Amazon Prime Video stond al even op de pagina van beschikbare apps voor AAOS maar kon nog niet geïnstalleerd worden op de XC40. Daar is vandaag precies verandering in gekomen. Heb zonet de app kunnen installeren.
En ook EINDELIJK een browser, net als de Polestar Vivaldi. Waarom Google haar eigen Chrome niet gebruikt.... 🤔

Je kan nu iig dus ook via de browser naar bijv je streaming zaken als Netflix, videoland etc

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 12-09-2023 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:42:
[...]

En ook EINDELIJK een browser, net als de Polestar Vivaldi. Waarom Google haar eigen Chrome niet gebruikt.... 🤔
Die vraag heb ik me ook al gesteld. Al m'n bookmarks zitten in Chrome en AAOS = Google 8)7.

Nu goed, blij dat er weer wat apps bijkomen. Geen idee of ik de browser veel zal gebruiken maar het biedt toch weer wat extra mogelijkheden.

Zonet even bij 'n collega in z'n nieuwe Tesla Model 3 gezeten en daar liep je toch ook snel tegen de beperkingen aan, die hebben zelfs geen app store en dus ook geen Youtube Music waarop hij zelf bv. geabonneerd is. Verder ook een heel sobere auto, dan ben ik toch weer wat blijer met m'n XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Juancho schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:42:
[...]

Goed opgemerkt! Ik had gehoopt dat Chrome Beta dan ook beschikbaar ging zijn maar blijkbaar niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ff snel filmpje aangezet, tis wel heel minimaal beeld zo via de browser, maar hey, het is een start 😁. En bovendien loop je met video natuurlijk altijd tegen de verticale stand van het scherm aan in onze wagens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6hhJ8z5CCbCN2DMJo86iGm7eUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqNB9LgSSQ1vIkk3D9uxTa2t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 12-09-2023 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Nice, in een paar weken tijd dus Amazon prime, vivaldi en YouTube… dat zijn mooie stappen voorwaarts…

Nu nog teams (al aangekondigd) en whatsapp …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 21:18
[...]

Meestal is het probleem de communicatiepinnen. Dat zijn de bovenste en kleinste twee pinnen van de type2 (en CCS) stekker. Omdat CCS een zwaardere stekker heeft hangt deze nog wel eens iets scheef in de auto. Daardoor maken de communicatiepinnen geen/slecht contact waardoor het laden niet gestart kan worden.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
Hoe installeer je de YouTube video app? Bij mij staat die er namelijk niet tussen?
Pagina: 1 ... 195 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"