jorisjansen3 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:02:
Vandaag heb ik het bbq materiaal maar in de ruimte onder de vloer van de kofferbak gelegd (omdat ik nog andere boodschappen moest doen). Dat was toch de koelste plek, @
ron65 ?
Loopt jouw duurtest “wat zijn de temperaturen in de frunk, achter de voorstoelen en in de kofferbak” nog?
Ik ben benieuwd,…
Nee, de test is gestopt, het zijn simpele loggers voor temperatuur en luchtvochtigheid, maar de indicatie die het geeft is leuk.
De resultaten zijn inderdaad dat onder de vloer van de kofferbak de temperatuur het langst laag blijft.
In de cabine is het al snel warm, en in de frunk loopt de temperatuur ook al snel daarna op in de zon, maar tijdens het snelladen kan het er zo nog 5 a 10 graden warmer worden doordat het systeem dat de accu koelt daaronder zit.
Overigens heb ik een kofferbak tas gekocht begin dit jaar die uit vier delen bestaat, twee ervan zijn koeltassen. Dat is nóg beter dan onder de vloer van de kofferbak ;-)
Kofferbaktas
Deze tas belemmert wel enigszins het opklappen van de vloer, maar het gaat met wat beleid nog wel.
1 vak ligt de laadkabel in, heel makkelijk oprollen en erin mikken, als die wat vies is maakt niet uit, dat vak is alleen voor die kabel. het andere vak voor wat doekjes, ceramic wax flacon, een bandenpompje op accu etc, en de buitenste twee voor als er boodschappen gedaan worden.
Op de camping heb je weinig koelruimte, maar ik liet als ik smiddags wat boodschappen haalde het vlees inderdaad wel eens in die koeltas zitten, kwam er nog altijd aardig koel uit na een uurtje of 2.
Volgens een loggertje was het in die tas rond 7 graden zolang het vlees erin lag, maar liep na meer dan 2 uur wel op naar 10 of meer. en dat wil je ook weer niet met je bbq vlees. dus een of twee uurtjes prima, niet teveel langer.
Goed doorbakken daarna,geen probleem.