Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:35
RigolleM schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:17:
Blijkbaar is die Apple Watch koppeling er al iets langer (07/07/2023), want het staat gewoon op de support pagina van Volvo: https://www.volvocars.com...35308ae50c0a80151362098f0

Zonder de tip van @mozziej had ik het ook niet gezien.

[Afbeelding]
Die koppeling is er echt pas sinds de laatste update. Ik heb net geprobeerd om de Watch app te installeren en kreeg de melding op mijn horloge dat de app niet beschikbaar is voor mijn auto. Vervolgens de telefoon app geüpdatet (update van 2 dagen geleden) en het werkt. Ziet er best wel prima uit.

Nu even kijken of ik ook snel met complicaties de airco kan aanzetten en de deuren kan openen. Ik doe dat nu via mijn HomeAssistant app op het horloge. Dat werkt eigenlijk gewoon perfect (2 klikjes) en snel en werkt ook met Siri.

//UPDATE
Even snel ingesteld op mijn infograaf wijzerplaat kun je Volvo Cars toevoegen als complicatie. Dat is alleen een snelkoppeling naar de app (ik had graag gezien dat ze ook meteen het percentage weer zouden geven). In de app kun je wel snel de deuren open doen of de airco aanzetten en dat werkt prima (eigenlijk net zoals bij mijn HomeAssistant implementatie).

[ Voor 13% gewijzigd door jswinkels op 27-08-2023 21:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 17:31
Zo, ik heb ook weer een mini krasje bij op de kofferklep 😒. Vertrok daarnet naar huis, bagage ingeladen, fietsdrager op trekhaak en fietsen erop. Geeft hij een storing aan op de rechter pinker van de 'aanhangwagen'. Kabel eens opnieuw aansluiten dacht ik, maar blijkbaar kwam ik met m'n arm even onder de wagen en plots ging de koffer open. Wat kut dat dat niet uitgeschakeld wordt als er een fietsdrager op zit, terwijl de nuttige veiligheidssystemen zoals BLIS en PA wel uitgeschakeld worden. 🙄

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Lancer

What the......

Largamelion schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:18:
Zo, ik heb ook weer een mini krasje bij op de kofferklep 😒. Vertrok daarnet naar huis, bagage ingeladen, fietsdrager op trekhaak en fietsen erop. Geeft hij een storing aan op de rechter pinker van de 'aanhangwagen'. Kabel eens opnieuw aansluiten dacht ik, maar blijkbaar kwam ik met m'n arm even onder de wagen en plots ging de koffer open. Wat kut dat dat niet uitgeschakeld wordt als er een fietsdrager op zit, terwijl de nuttige veiligheidssystemen zoals BLIS en PA wel uitgeschakeld worden. 🙄
Zat de stekker er nog wel in op dat moment? (Aangezien je opnieuw gin aansluiten).

Bij mij draaide de pre-conditioning vanochtend in de auto. Ik kwam er eerst niet uit waarom dan en dacht aan een storing. Op werk nog eens goed gekeken, had ik het zelf gedaan een paar maanden geleden. In de home automation; als de wekker gaat en het is buiten onder de 12 graden dan moet de preconditioning aan 10 minuten nadat de wekker afging. Dit was de eerste keer dat ik het daadwerkelijk in actie zag. 8)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:11
mozziej schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:00:
Vandaag een nieuwe iOS versie van de Volvo app.. en nu werkt eindelijk de Volvo app ook op de Apple Watch!! Koppelen was niet heel simpel
maar het is gelukt!! Eindelijk !
YEAH !!! Eindelijk werkt die, hij heeft al die jaren nooit gedaan.
Wel weer raar dat ze dit niet in de release notes aangeven. Zo'n mooie feature en benoemen ze niet

Helemaal happy

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Nou, gisteravond was het dan zo ver: de auto wilde niet meer opladen. Niet bij een DC-snellader (ik heb een poging gewaagd bij Tesla (5 palen), Fastned (2 palen), Shell (2 palen) en Tango (2 palen). Jawel, ik geef niet zo maar op). Vervolgens ben ik doorgereden naar een langzame AC lader (22 kW), maar daar bleef het laden ook "hangen" in het "Initialisatie Laden"-proces. Daar sta je dan met een zo goed als lege accu op zo'n 160km van je huis.

Ondanks dat ik ook ANVWB lid ben, heb ik vervolgens gebruik gemaakt van Volvo support (drukknop in het dak). Mooi momentje om die Volvo dienst eens uit te testen! Ik werd netjes te woord gestaan. De ANWB werd door de supportdesk opgeroepen, waarbij de desk mijn locatie kon "zien".

De beste man van de ANWB heeft van alles en nog wat geprobeerd (uitlezen auto, resetten auto, o.a. door ontkoppelen van 12V accu), maar kreeg het laadproces ook niet gestart. Uiteindelijk heb ik de auto met 3% acculading ergens achtergelaten en een vervangende auto meegekregen om thuis te komen.

De resultaten van het meetrapport heb ik net naar de dealer gestuurd waar de auto vandaag of morgen zal worden afgeleverd. Ik ben benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. Uiteraard houd ik jullie daarvan op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibelius
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 00:40
BrightSun schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:25:
Wij zijn ons alvast voorzichtig aan het oriënteren op een volgende auto. In ons geval zou een hond in de kofferbak mee moeten. Is dit mogelijk in een C40 of uitsluitend in een XC40? Ben benieuwd naar de ervaringen!
Hier een (origineel Volvo) opklapbaar rek voor de hond in onze XC40. Middelgrote hond. Ik denk dat onze hond ook in de C40 zou passen. Hij is kan dan alleen iets lastiger draaien tijdens de rit en denk dat de ruit achter ook iets viezer zou zijn. De C40 heeft een iets minder zicht naar achter. Dus als de hond altijd zit? Ik zou wel goed kijken naar een goed rek. En wij hebben ook extra getint glas achter genomen. En voor de hond en minder inkijk van het evt dievengilde.

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Die bagger app weigert hier weer te communiceren met de auto. Al 4x de app herstart om de laadplanning uit te zetten maar faalt telkens. In de wagen zelf gestapt dan maar, netwerk is oké maar na het uitschakelen van de planning in de wagen zelf weigert die nog steeds te starten met laden. Led aan de laadpoort blijft blauw alsof de planning nog actief is.

Nogmaals uit de auto gestapt, kabel eens uit/in geplugd en nu lijkt hij te starten. Toevallig wel net 12u wanneer de laadplanning ingesteld was om te starten. Led werd nu geel, laden werd gestart en nu kon ik ook goedkeuren met de Easee app.

Ging weer lekker allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
RigolleM schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:17:
Blijkbaar is die Apple Watch koppeling er al iets langer (07/07/2023), want het staat gewoon op de support pagina van Volvo: https://www.volvocars.com...35308ae50c0a80151362098f0

Zonder de tip van @mozziej had ik het ook niet gezien.

[Afbeelding]
Bij mij werkt die koppeling met mijn Apple watch niet ( serie 4 ) . Moet je daar nog iets voor instellen , of heb ik wellicht nog niet de meest recente versie van de Volvo app ( 5.29.1 ) ? Bij mij geeft mijn watch nog steeds de melding dat deze versie van de Volvo Cars app Apple watch niet ondersteund en dat ze hard werken aan een oplossing voor dit probleem...

Heb inmiddels de reden gevonden, bleek idd een oude versie te hebben. Na update van de Volvo app ( 5.30.0 ) werkt het :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mardijk op 28-08-2023 13:12 . Reden: Oorzaak gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-09 17:54
Largamelion schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:05:
Die bagger app weigert hier weer te communiceren met de auto. Al 4x de app herstart om de laadplanning uit te zetten maar faalt telkens. In de wagen zelf gestapt dan maar, netwerk is oké maar na het uitschakelen van de planning in de wagen zelf weigert die nog steeds te starten met laden. Led aan de laadpoort blijft blauw alsof de planning nog actief is.

Nogmaals uit de auto gestapt, kabel eens uit/in geplugd en nu lijkt hij te starten. Toevallig wel net 12u wanneer de laadplanning ingesteld was om te starten. Led werd nu geel, laden werd gestart en nu kon ik ook goedkeuren met de Easee app.

Ging weer lekker allemaal.
Kijk voor de zekerheid even of alle accounts in de auto nog aangemeld zijn. Om onverklaarbare redenen verdwijnt soms het Volvo-account uit de lijst en dan werkt de koppeling met de app niet goed.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:01
ron65 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

We gaan erg off topic, maar ik heb een iPad liggen uit 2015, die was in 2020 al niet langer bruikbaar omdat de app die ik persee nodig had niet meer werd geupgraded omdat IOS te oud was, en IOS updaten lukte op die ipad niet meer.
Dat is 5 jaar, en voor een apparaat dat bij aanschaf dik 400 euro kostte, vind ik dat eigenlijk te zot voor woorden.
Ik heb noodgedwongen een nieuwe ipad moeten aanschaffen, die nu 3 jaar oud is, ik hou mijn hart vast voor de ondersteuning over nog eens 3 jaar.
Ach het is al een iPad geworden, we dwalen inderdaad af.. maar zo kom je nog op gladder ijs terecht.
Als je de iPad nieuw hebt gekocht in 2015 had je een iPad Air 2, deze zijn ondersteuning viel pas vorig jaar met iOS 16 weg, m.a.w. de iPad Air 2 heeft een ondersteuning van 8 jaar gekend, want in 2015 en 2016 werd er geen opvolger voor de iPad Air 2 gereleased, dit was pas in 2017 met de iPad (5de generatie). Dus als het klopt wat jij vertelt had je geen iPad Air 2 maar een iPad Air 1, welke inderdaad in 2018 geen updates meer kreeg en is blijven steken op iOS 12.5.7.
Uw huidige iPad die je 3 jaar geleden hebt gekocht, indien je toen de nieuwste versie gekocht hebt, is een iPad (8ste generatie), kan je controleren door het modelnummer te googelen, en zal nog minstens 3 jaar updates krijgen, wat behoorlijk lang is voor een toestel uit 2020.
Dat is wat ik bedoel, en dan die prijzen... Zijn dus geen aannames maar ervaringen ;-)
Ervaring van 2 toestellen, kan tellen… ik denk dat ik ondertussen 800 iPhones heb besteld en kleine 200 iPads voor het bedrijf waar ik werk, dus denk dat ik iets meer uit ervaring kan spreken niet? Zopas een 20-tal iPads besteld want de iPad 5de generatie (2017) wordt niet meer gesupporteerd vanaf iOS 17. Dat is 6 jaar na datum, wij schrijven ze af op 3 jaar, dus hebben 3 extra jaren geen investeringen moeten doen voor die iPads.
Ik weet niet waardoor het komt, maar de Volvo mist gewoon apps. Waar is de ABRP app die integreert met de auto? waar is een browser? waar is überhaupt Android Auto?
Als die laatste erop zou zitten, zou je nog (hoe idioot het ook is) met android auto ABRP kunnen gebruiken, met een dongle communicerend met de wagen, een browser zou dan ook beschikbaar zijn, en wat velen graag zien dingen als Youtube bijvoorbeeld.
ABRP zal nooit native in AAOS komen, ze zullen zich eerder focussen op Google Maps en deze nog meer uitbreiden met betaalfilters e.d en betere planningsmodaliteiten, zo ontbreekt FastNed betaalfilter, maar is te behelpen met 'Hey Google'. Ik heb ABRP al getest via CarPlay werkt goed, maar zonder SoC info geen reden om het te gebruiken als navigatietool. Zo lees ik vaak goede zaken over ChargingTime, maar je gaat het niet graag horen: iOS only :9
Ikzelf had via android auto in de vorige wagen bijvoorbeeld de mogelijkheid locatie te delen in Maps, heel handig als ik vanuit het werk mijn vrouw in Amsterdam van haar werk ophaalde, parkeren is rond de Boelelaan zo goed als niet mogelijk, dus superhandig dat ze kon zien waar ik reed en dan precies op tijd de deur van haar werk uit kon stappen en zo kon instappen terwijl ik maximaal 10 seconden stilstond. Vooral makkelijk als het regent ook.
Dat mis ik nu, dat delen kan niet in Maps op de Volvo, en de GSM weer gebruiken via android auto (nogmaals, te zot voor woorden natuurlijk) om maps te gebruiken met de deelfunctie, zit er niet in en als dat al wel zo zou zijn zit je nog met de integratie van de autogegevens, als accupercentage nu en bij aankomst, voorspellen van laadstops etc etc.
Hebben jullie geen locatie delen op Android zoals bij Apple via Zoek Mijn iPhone? Ik kan ten alle tijden zien waar mijn gezinsleden zijn? En de Volvo Car app installeren op de smartphone van uw vrouw met uw Volvo ID, kan ze u toch ook volgen?
Ik vraag mij oprecht af waarom dat niet wat meer wordt uitgerold en verbeterd allemaal, het zou het imago goed doen en wellicht ook meer mensen geinteresseerd maken voor de Volvomodellen met AAOS. Ik merk nu dat er echt wel mensen zijn die de auto super vinden, maar precies het bovenstaande houd ze tegen en duwt ze een Polestar in, of een (ik ga even vloeken:) Renault of Tesla.
Dat is de eerste keer dat ik zoiets lees, een wagen niet kiezen wegens het infotaiment systeem. Ik geef toe vergeleken met de EX90 en EX30 ziet het er wat verouderd uit... maar werkt volgens mij wel zeer goed. Dat jij zaken mist, kan zo zijn, maar voor de doorsnee gebruiker is dit al meer dan genoeg.
Btw volgens mij heeft Polestar ook geen Android Auto, draait dat niet op hetzelfde platform als Volvo? Heeft Tesla Android Auto?
Dat is eigenlijk waar ik op richt, en als je dan ziet dat zelfs de concurrent, Apple, nog beter wordt ondersteund dan het eigen Android, dan baal ik daar echt wel van. Ik wil gewoon géén Apple, ik heb daar genoeg argumenten tegen om dat niet te willen, en grootdeels zijn die persoonlijk uiteraard.
Helaas wordt je langzaam aan op deze manier gedwongen op Apple over te gaan om de wagen optimaal te gebruiken op dit punt, en dat vind ik echt heel verkeerd.
Om eerlijk te zijn, toen ik hoorde dat ik een wagen ging krijgen met AAOS, was ik al aan het zien om een Google Pixel aan te schaffen puur voor in de auto. Maar moet toegeven dat het aardig lukt met de iPhone :+
Maar laten we verder niet gaan discussieren over Apple wel of niet, dat is zo persoonlijk dat de discussie geen winnaars kent en bovendien zwaar offtopic, neem gewoon aan dat ik persoonlijk géén apple wil en daar mijn redenen voor heb ;)
Ik ken er genoeg die bij Android zweren, en zelfs een iPhone weigeren ook al krijgen ze die van de firma. Ik vraag hen ook niet wat hun beweegredenen zijn, maar als iemand met incorrecte info afkomt.. krijgt hij wel een antwoord van mij 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Lancer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:15:
[...]

Zat de stekker er nog wel in op dat moment? (Aangezien je opnieuw gin aansluiten).
Geen idee wat er gisteren is misgegaan, maar zonet geprobeerd om het te simuleren en lukte mij niet. Uiteraard eerst de fietsendrager plat gelegd zodat de koffer deze niet opnieuw kon raken, maar zelfs na uittrekken van de kabel en 7-polige naar 13-polige adapter kon ik de koffer niet openen door mijn arm onder de wagen te bewegen.

Misschien was het wel een van de kinderen die op het knopje gedrukt had van de afstandsbediening of was het toch ergens de auto die dacht dat er geen aanhanger meer op zat, ik zal het nooit weten vrees ik...

Ergens wel gerustgesteld nu dat er toch een beveiliging op zit, al zal ik in de toekomst toch extra opletten bij het bevestigen van de fietsendrager.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Venomer
Zullen we hier a.u.b. stoppen met Android vs. Apple discussies? Daar staat het internet al vol mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RigolleM
Venomer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:09:
Zullen we hier a.u.b. stoppen met Android vs. Apple discussies? Daar staat het internet al vol mee.
Sorry, deels mijn fout.. maar als je niet kunt verdragen dat OS A een update krijgt en OS B niet, en dan onzin uitkraamt over OS A, dan kan ik niet anders dan reageren vooraleer men dit als waarheid aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:50
Lang leve android.......en nu stoppen😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Even de vrolijkheid er in brengen hier. Volgende week krijgt de C40 (bj dec 2022, my2023) een eerste beurt (30k), geen centje pijn. Alle kleine euvels (stuurstand scheef en krakende stoel) zijn de eerste maand na aflevering verholpen dus ik denk dat de auto weer met 5 min klaar is. Geen laadissues, geen storingen, etc.. Af en toe wel even een systeemreset als GM blijft hangen. Verder kan ik zeggen dat de auto bijna wekelijks flink aan de veter wordt getrokken (trailer 850kg met 1 of 2 ponies van 250-300kg p/st). Volgende week weer op pad met de caravan (1300kg) richting naseizoensplek. Blije Volvo-rijder, fijne avond!

O ja, af en toe een keer een ‘wasbeurtje’ over de bol, is ie ook weer blij ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bartelomeus op 28-08-2023 21:12 ]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Sibelius schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Hier een (origineel Volvo) opklapbaar rek voor de hond in onze XC40. Middelgrote hond. Ik denk dat onze hond ook in de C40 zou passen. Hij is kan dan alleen iets lastiger draaien tijdens de rit en denk dat de ruit achter ook iets viezer zou zijn. De C40 heeft een iets minder zicht naar achter. Dus als de hond altijd zit? Ik zou wel goed kijken naar een goed rek. En wij hebben ook extra getint glas achter genomen. En voor de hond en minder inkijk van het evt dievengilde.
Bovenstaande was voor mij ook de reden om voor de XC40 te gaan ipv de C40. Heb twee Dalmatiërs en dat gaat echt niet in de kofferbak met de C40. Heb ook het origineel Volvo opklabaar rek en extra getint glas genomen. Vond het zicht in de C40 ook een stuk minder. Maar moet zeggen dat ik de C40 wel mooier vind dan de XC40. Dus heb dit keer niet voor de looks gekozen 🤣

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
22,8 kw/100km over 10 maanden met 12000km gereden. Dit is inc laadverlies. Best prima zo. C40 P8 met weinig snelweg geen snelladers alleen thuis laden (2x aan de openbare paal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik was zelf aangenaam verrast met m'n weekendje zee. Fietsendrager op de trekhaak en volgeladen auto lijken zo goed als geen invloed te hebben op mijn verbruik, dat zit nog steeds rond de 21kWh. Ik zou het wel liever wat lager zien als ik met 'n lege XC40 rond rij en wat snelweg doe, maar dat is helaas niet zo. Ik slaag enkel in een lager verbruik als ik totaal geen snelweg doe (en dan spreek ik over BE/FR dus snelweg = 120-130 km/h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 17:50
Heeft iemand hier ervaring met glas- of keramische coating? Als ik straks mijn nieuwe auto heb, wil ik hem graag nieuw houden :*)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

rolfio schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:59:
Heeft iemand hier ervaring met glas- of keramische coating? Als ik straks mijn nieuwe auto heb, wil ik hem graag nieuw houden :*)
Ik heb een keramische coating. Die zit er nu 2.5 jaar op. Je moet wel een paar keer per jaar de auto met de hand wassen en daar de juiste shampoo voor gebruiken om de hydrofobe werking goed te houden. Na het wassen ziet de auto er iedere keer wel als nieuw uit. Ik heb het kunststof trouwens ook laten coaten.

Of het de kosten waard is? Denk het niet, het aanbrengen en de servicebeurt eens per jaar ga je in de inruilprijs niet terugzien. Wat je wel hebt is het gevoel om continue in een nieuwe auto te rijden.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 17:50
Lancer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Ik heb een keramische coating. Die zit er nu 2.5 jaar op. Je moet wel een paar keer per jaar de auto met de hand wassen en daar de juiste shampoo voor gebruiken om de hydrofobe werking goed te houden. Na het wassen ziet de auto er iedere keer wel als nieuw uit. Ik heb het kunststof trouwens ook laten coaten.

Of het de kosten waard is? Denk het niet, het aanbrengen en de servicebeurt eens per jaar ga je in de inruilprijs niet terugzien. Wat je wel hebt is het gevoel om continue in een nieuwe auto te rijden.
Dank zover! Moet nog even goed uitzoeken of ik dit ga doen...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
Kan niet op deze week, na de Apple Watch update, nu ook Driving Journal plotseling actief in België, straks eens een ritje gaan doen richting een Tesla SuC, 't is toch gratis vandaag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
RigolleM schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:43:
Kan niet op deze week, na de Apple Watch update, nu ook Driving Journal plotseling actief in België, straks eens een ritje gaan doen richting een Tesla SuC, 't is toch gratis vandaag :)
Apple watch update bij mij ook binnen. Dat ziet er echt goed uit, heel blij mee! Veel sneller dan de app openen via mijn telefoon ;)

Een aantal weken terug ging mijn kofferbak klep (automatisch) ineens kraken bij het open- en dichtdoen. Nu blijkt dat een bekend probleem te zijn bij Volvo. Toen ik bij de dealer spontaan binnen liep stond er een V60 met exact hetzelfde probleem waarbij zijn kofferbak niet meer dicht ging en de klep half open bleef. Die had er vrij lang mee gereden zeiden ze. Krijg je niet opgelost met WD40 want het zit echt binnenin de armen. Ze moesten even bellen met de leasmij om goedkeuring te krijgen voor het repareren, schijnen best kostbare dingen te zijn. Een aantal dagen later werd ik gebeld en kon ik dezelfde dag nog langs komen. Dat ging vrij vlot en binnen 20 min was het weer gefixt. Geen idee hoe je het kan voorkomen maar mocht je dus gekke geluiden horen dan zou ik niet te lang wachten om naar de dealer te gaan.

(XC40 P8 uit dec. 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:43:
Haha, ik was ook nog aan 't twijfelen, maar de dichtbijzijnde is in Lokeren voor mij en dat is 20km rijden. Moest ik niet alleen met de kinderen zitten zou ik er nog naartoe durven rijden.

Wel top dat we eindelijk dat rijlogboek hebben in België, ik heb het ook net ingeschakeld in de app. Had handig geweest voor m'n reis deze zomer maar beter laat dan nooit zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Largamelion schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:07:
[...]
Haha, ik was ook nog aan 't twijfelen, maar de dichtbijzijnde is in Lokeren voor mij en dat is 20km rijden. Moest ik niet alleen met de kinderen zitten zou ik er nog naartoe durven rijden.

Wel top dat we eindelijk dat rijlogboek hebben in België, ik heb het ook net ingeschakeld in de app. Had handig geweest voor m'n reis deze zomer maar beter laat dan nooit zeker?
Tesla SuC Kortrijk is zo'n 30km, maar ben met meer batterij range thuisgekomen dan ik vertrokken ben, en de dochter heeft ondertussen een sundae ijsje gegeten bij de McDo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fg3JSszafUFXmwnpsQAPpu-cK8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jS10UajvFcGbItk4iinHr3G.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen nog niks te zien in de rijlogboek qua gereden ritten, zowel in de Volvo Cars app als in de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
thisisjazz schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:15:
[...]
Een aantal weken terug ging mijn kofferbak klep (automatisch) ineens kraken bij het open- en dichtdoen. Nu blijkt dat een bekend probleem te zijn bij Volvo. Toen ik bij de dealer spontaan binnen liep stond er een V60 met exact hetzelfde probleem waarbij zijn kofferbak niet meer dicht ging en de klep half open bleef. Die had er vrij lang mee gereden zeiden ze. Krijg je niet opgelost met WD40 want het zit echt binnenin de armen. Ze moesten even bellen met de leasmij om goedkeuring te krijgen voor het repareren, schijnen best kostbare dingen te zijn. Een aantal dagen later werd ik gebeld en kon ik dezelfde dag nog langs komen. Dat ging vrij vlot en binnen 20 min was het weer gefixt. Geen idee hoe je het kan voorkomen maar mocht je dus gekke geluiden horen dan zou ik niet te lang wachten om naar de dealer te gaan.
Had ik bij mijn vorige XC40 (ICE) ook voor, toen werden de beide hydraulische pompen vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

goetfoud schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:02:
Lang leve android.......en nu stoppen😉
Wees gerust, dat had ik al tweemaal gezegd.

Maar ik zeg wel niets meer, want dat wordt toch weggezet als "onzin uitkramen". Gelukkig weet ik zelf wel beter, en wat ik ervaren heb heb ik ervaren, dat kan een ander 100x onzin noemen, ik heb het ervaren en dan is het voor mij geen onzin.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
ron65 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:39:
[...]

Wees gerust, dat had ik al tweemaal gezegd.

Maar ik zeg wel niets meer, want dat wordt toch weggezet als "onzin uitkramen". Gelukkig weet ik zelf wel beter, en wat ik ervaren heb heb ik ervaren, dat kan een ander 100x onzin noemen, ik heb het ervaren en dan is het voor mij geen onzin.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
rolfio schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:59:
Beetje late reactie.

Ik heb voldoende ervaring(hobby detailer om maar zo te noemen) met coatings en het werkt echt prima.
Ik lees een reactie verder dat je de auto een paar keer per jaar met de hand moet wassen maar dat is een fabel.
De auto moet met enige regelmaat gewassen worden om hem netjes te houden. Je auto word namelijk gewoon vuil en dat je krijgt enkel door spoelen je auto niet schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
RigolleM schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

Had ik bij mijn vorige XC40 (ICE) ook voor, toen werden de beide hydraulische pompen vervangen.
Hebben ze bij mij ook gedaan. Ging heel vlot, werkt nu weer als normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
HenryP schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:15:
Nou, gisteravond was het dan zo ver: de auto wilde niet meer opladen. Niet bij een DC-snellader … of bij een AC laadpaal … het laden bleef "hangen" in het "Initialisatie Laden"-proces. … Uiteraard houd ik jullie daarvan op de hoogte.
De dealer op de hoogte gebracht en gemeld dat de auto gebracht zou worden met het verzoek om deze alvast in te roosteren. Dealer heeft het probleem onderzocht en de oorzaak lag bij een “los pinnetje” in het stopcontact van de auto die nodig is in het initialisatieproces. Dat bewuste pinnetje zit (voor de liefhebbers onder ons) linksboven. Dealer heeft deze weer goed gezet en de auto opgeladen via een AC en een DC laadpaal. Vervangende wagen kon ik bij hun achterlaten, zij zorgden ervoor dat die terug zou komen bij het verhuurbedrijf. Al met al: super service. Ik hoop wel van dit probleem definitief gevrijwaard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

DreZutphen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:36:
[...]

Beetje late reactie.

Ik heb voldoende ervaring(hobby detailer om maar zo te noemen) met coatings en het werkt echt prima.
Ik lees een reactie verder dat je de auto een paar keer per jaar met de hand moet wassen maar dat is een fabel.
De auto moet met enige regelmaat gewassen worden om hem netjes te houden. Je auto word namelijk gewoon vuil en dat je krijgt enkel door spoelen je auto niet schoon.
Ik denk dat je niet helemaal begrepen hebt; idd auto schoonhouden, maar niet door de wasstraat. Dat is me met klem afgeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 17:00
Gisteren een Fitcamx geplaatst, op zich prima te doen echter twijfel ik nu aan de werking van de binnenspiegel.

Ik kan me niet meer herinneren of er nu een "kompas" zichtbaar was in de spiegel, kan iemand dit bevestigen?
8)7

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08
Naast het rittenlogboek in de Volvo app (voor BE) viel het me daarnet ook op dat de Waze eindelijk het aankomstuur, de rijtijd én resterende afstand weergeeft links onderaan. Ik heb wel al een tijdje Waze niet meer gebruikt, maar doe dat nu steeds vaker omdat Google maps precies toch niet alle wegenwerken kent en Waze wel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

eniesten schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:56:
Gisteren een Fitcamx geplaatst, op zich prima te doen echter twijfel ik nu aan de werking van de binnenspiegel.

Ik kan me niet meer herinneren of er nu een "kompas" zichtbaar was in de spiegel, kan iemand dit bevestigen?
8)7
De kompas optie heb ik nog nooit gezien op een XC40 P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 22:14
nujtrug schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:31:
(misschien eerder voor “lange ritten” topic maar ik zal het kort houden)
Deze middag aangekomen aan het Gardameer (vanuit Belgisch Limburg). Eerste lange trip met de XC40 P6 MY23 sinds ik hem in bezit heb (januari 2023). Vriendin, ik en wat baggage.
Net iets meer dan 1000km gereden (verbruik van 20,6 kWh) en gewoon Google Maps gevolgd en overal 120 gereden (waar dat mocht - met mijn niet-EV reed ik andere jaren niet harder). Slechts 4x moeten laden bij Ionity aan 45 cent, altijd meteen 138kWh gehaald. Bedoeling was maar 15-20 minuten te laden maar eigenlijk altijd 25-30 minuten geladen. Toilet en koffie of eten duurde altijd net iets langer dan verwacht maar dat maakt wel dat we veel uitgeruster zijn aangekomen.

Ik ben helemaal overtuigd, wat een zalige auto!
Waar ik eerst vol lof was over Google Maps heb ik nu toch weer mijn twijfels…
Morgenvroeg vertrek ik terug richting België vanuit het Gardameer. Ik zou graag (net zoals op de heenweg) altijd bij IONITY laden wegens de korting die we daar nog hebben en de voorzieningen lijken daar ook altijd in orde.
Maar dat krijg ik dus niet meer klaar via Google Maps, ik heb als betalingsfilter enkel IONITY ingesteld maar krijg nu telkens opnieuw 5 stops die alles behalve IONITY zijn…
Iemand ervaring mee? Eens een keer een reset proberen?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
nujtrug schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Waar ik eerst vol lof was over Google Maps heb ik nu toch weer mijn twijfels…
Morgenvroeg vertrek ik terug richting België vanuit het Gardameer. Ik zou graag (net zoals op de heenweg) altijd bij IONITY laden wegens de korting die we daar nog hebben en de voorzieningen lijken daar ook altijd in orde.
Maar dat krijg ik dus niet meer klaar via Google Maps, ik heb als betalingsfilter enkel IONITY ingesteld maar krijg nu telkens opnieuw 5 stops die alles behalve IONITY zijn…
Iemand ervaring mee? Eens een keer een reset proberen?
Bij mij toont Maps ook bijna nooit logische stops. De filters lijken geen invloed te hebben.

Je zou als alternatief met ABRP kunnen kijken welke Ionity's je nodig hebt. Vanuit ABRP kun je die locaties dan naar Google Maps sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Venomer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:26:
[...]

Bij mij toont Maps ook bijna nooit logische stops. De filters lijken geen invloed te hebben.

Je zou als alternatief met ABRP kunnen kijken welke Ionity's je nodig hebt. Vanuit ABRP kun je die locaties dan naar Google Maps sturen.
Op de heenweg kreeg ik wel enkel IONITY laders voorgesteld. Maar inderdaad, ga zoiets proberen met ABRP. Heb in ieder geval de IONITY’s van de heenweg al bewaard in Google Maps.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Lancer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:05:
[...]

Je moet wel een paar keer per jaar de auto met de hand wassen en daar de juiste shampoo voor gebruiken om de hydrofobe werking goed te houden.
Haha er staat toch echt een paar keer per jaar.👆😉🤣✌️
Wasstraat is sws uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-09 17:17
In de Volvo app staat je Plugsurfing laadgeschiedenis en de facturen.
De facturen kan je (een voor een) delen.
Maar de data exporteren naar Excel of zo kan niet voor zover ik weet.

Bij Tesla laden als niet Tesla kan maar kan je ook ergens de geschiedenis zien, een factuur downloaden, gegevens ophalen?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 12:41
DarkShadow schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:14:
Heeft iemand recent zijn xc40 ingeleverd, ik heb een p8 en krijg er nu volgens de garage een inruil voor van 35.000, de nieuwprijs was 65000, dus dat is nogal een verschil.

Ben op zoek naar een grotere wagen, maar met deze afschrijving ga ik mij nog wel bedenken.
Hoe is dit verder afgelopen? Heb je elders een beter bod gekregen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

exepti0n schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:17:
Gister een XC40 Recharge Plus inclusief semi-elektrische trekhaak (verder standaard opties) doorgegeven bij ons wagenpark. *O*

Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat worden, volvocars.com geeft nu een levertijd van 3 tot 7 maanden aan.
Zojuist bestel bevestiging ontvangen van de leasemaatschappij: verwachtte levering week 13 2024

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05
Watmaakhetuit schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:46:
[...]

Hoe is dit verder afgelopen? Heb je elders een beter bod gekregen?
Ze hebben het bod verhoogd naar 37,5, niet echt zoden aan de dijk dus.
Maar voor nu is het nog even wachten tot het echt nodig zou zijn. Want als ik voor de KIA EV9 ga krijg ik die pas begin volgend jaar.

Maar voor nu zet ik er toch even een stop op, ben zelfstandig ondernemer en zit nu niet mega ruim bij kas dat ik een groot verlies wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 12:41
DarkShadow schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
[...]

Ze hebben het bod verhoogd naar 37,5, niet echt zoden aan de dijk dus.
Maar voor nu is het nog even wachten tot het echt nodig zou zijn. Want als ik voor de KIA EV9 ga krijg ik die pas begin volgend jaar.

Maar voor nu zet ik er toch even een stop op, ben zelfstandig ondernemer en zit nu niet mega ruim bij kas dat ik een groot verlies wil nemen.
Verstandig. Blijf hun bod wel laag vinden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Largamelion
Is het dan eindelijk zo ver?

Updates in software version 2.11
  • The YouTube app.
  • Adds the ability to turn off the wireless phone charger.
  • Adds the ability to schedule the timing of future software installations (OTAs).
  • The towbar folding function has been improved to be more responsive.
  • Improvements to the cars visual position in the center display for the 360° camera.
  • Minor drivetrain adjustments that do not affect performance, certification, homologation, or environmental protection.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Largamelion schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:26:

• The YouTube app.
  • Adds the ability to schedule the timing of future software installations (OTAs).
  • Improvements to the cars visual position in the center display for the 360° camera.
  • Minor drivetrain adjustments that do not affect performance, certification, homologation, or environmental protection.
We zitten te wachten op die "hele grote" update die "later dit jaar" zou komen. Dat is deze duidelijk niet. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 00:04
Venomer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:46:
[...]

We zitten te wachten op die "hele grote" update die "later dit jaar" zou komen. Dat is deze duidelijk niet. Jammer.
Wat zou daar in zitten dan wat echt een toevoeging is? Welke zaken missen jullie? Als het goed is kan ik met een beetje mazzel aanstaande maandag m’n C40 ophalen. Kijk er enorm naar uit. De Tesla vandaag ingeleverd 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
[...]

Weet niet precies waar je op zit te wachten…. maar dit jaar duurt nog 4 maanden…..dus wie weet wat er. Kg komt….?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
[...]

Welke update doel je op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
thechip schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:15:
[...]

Wat zou daar in zitten dan wat echt een toevoeging is? Welke zaken missen jullie? Als het goed is kan ik met een beetje mazzel aanstaande maandag m’n C40 ophalen. Kijk er enorm naar uit. De Tesla vandaag ingeleverd 🥳
Ik denk dat je niet veel gaat missen, belangrijkste functies zoals ‘het PA knopje’ terug op het stuur, stoelverwarming bij preconditioneren en rittenlogboek (was veel om te doen, gebruik ik niet) zijn dit jaar toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet niet of ze het vergeten te melden maar ik zie youtube toch wel in de update in deze officiele Volvo link : https://volvo.custhelp.co...echarge%20Pure%20Electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Laatst online: 07-09 00:04
Maps zichtbaar in drivers display is wel handig zeg. Zat in de update 2.9 zie ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:28
Largamelion schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:26:

• The YouTube app.
Ziet er uit als prima update!

Ook weer blij met die drivetrain improvements 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
Denk dat hij misschien de Android Automotive OS update bedoeld?

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
thechip schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:15:
[...]

Ik hoop nog steeds op WhatsApp zodat ik mijn ontvangen tekstberichten net als mijn SMS berichten om kan zetten in luisterberichten en ze handsfree kan beantwoorden tijdens het rijden. Bij mijn vorige wagen kon ik dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ArnaudCo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:27:
[...]

Ik hoop nog steeds op WhatsApp zodat ik mijn ontvangen tekstberichten net als mijn SMS berichten om kan zetten in luisterberichten en ze handsfree kan beantwoorden tijdens het rijden. Bij mijn vorige wagen kon ik dit wel.
Same here. Kan al jaren met Android Auto dus ik was serieus verwonderd toen ik erachter kwam dat Android Automotive dit niet kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 16:33
ArnaudCo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:27:
[...]

Werkt prima op Apple CarPlay hoor! _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kammika
Sokoo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:53:
[...]

Toch wel mooi dat Apple ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
[...]

haha, ik zat ook al te denken, dit heb ik toch allemaal al! pas later beseft dat Android Auto natuurlijk niet werkt. Ik blijf het toch vreemd vinden dat ze de zaken die allang in Android Auto zitten niet in Automotive inbouwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 21:18
Duidelijk laadfilmpje van een XC40 MY2024

Data in Excel gezet, komt precies op 26 min van 10 tot 80%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2332BFeEZHvFut-cSfiALPb_OQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GnYuYRG9PyXDnfqdNgfjm7kJ.png?f=fotoalbum_large

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Leuk voor jou, maar ik heb geen iPhone, maar Een Google Pixel, je weet wel, van dat zelfde merk die de niet compatible OS van onze geliefde Volvo's voorziet. 😵‍💫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 10:31
DrBOB101 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:

[Afbeelding]
Geweldig die nieuwe laadcurve met de nieuwe batterij/aandrijflijn!
Ik stel me wel vragen met de curve van de my23,…
Ik ga niet veel snelladen, maar tijdens een tripje naar Phantasialand meen ik me te herinneren dat mijn my23 C40 tot zeker 65 % boven de 100 kW bleef, dit bij een Tesla supercharger. Hetzelfde op de terugreis bij een ionity.

Volgende trip maar eens wat meer op het laadproces letten.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:55

timhtc

Home Energy Management

DrBOB101 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:

[Afbeelding]
Mooi gemaakt! Op de pagina van Fastned zijn de my24 modellen nog niet vermeld. https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360015416118-Volvo

Hetzelfde geldt voor de verwerking van de my24 eigenschappen bij ABRP. Door hier https://abrp.upvoty.com/b/add-a-vehicle/volvo-xc40-my2024/ te stemmen kun je er voor zorgen dat de my24 eerder wordt toegevoegd.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Waterblok schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:54:

Bij Tesla laden als niet Tesla kan maar kan je ook ergens de geschiedenis zien, een factuur downloaden, gegevens ophalen?
In de App, bij je accountgegevens, oplaadgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:34
Hier een vergelijking van de C40 model jaar 2024, single engine extended range met een bmw x1. Wat me opvalt is dat de dit model jaar c40 zuiniger is, minder stroom meer 100km gebruikt dan eerdere model jaren.

Zou dat alleen de danken zijn aan single engine ten opzichte van two engine? Of ook een gevolg van “drivetrain optimations” die in iedere software update zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartMe
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 11:30
Is het normaal dat de detectie en indicatie van de maximumsnelheden barslecht is? Ik schat dat ze gemiddeld 25% van de tijd fout zijn. Gisteren is hij bijvoorbeeld op de autosnelweg 50km lang blijven volhouden dat ik maximaal 90 mocht.

Uit het verleden weet ik dat de data uit Google maps zeer vaak correct is, maar hij lijkt die dus te negeren ten voordele van fout gedetecteerde verkeersborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
BartMe schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:16:
Is het normaal dat de detectie en indicatie van de maximumsnelheden barslecht is? Ik schat dat ze gemiddeld 25% van de tijd fout zijn. Gisteren is hij bijvoorbeeld op de autosnelweg 50km lang blijven volhouden dat ik maximaal 90 mocht.

Uit het verleden weet ik dat de data uit Google maps zeer vaak correct is, maar hij lijkt die dus te negeren ten voordele van fout gedetecteerde verkeersborden?
Heb ik ook al gemerkt, bijzonder jammer daarom dat je in Google Maps zelf de snelheidslimiet niet kan weergeven zoals op de telefoon.

Voor dat onderdeel alleen verkies ik toch Waze (en ook voor de andere meldingen). Helaas loopt die dan weer ver achter op andere punten op AAOS en lijken ze er weinig prioriteit aan te geven. Ik merk dat ik steeds meer met Google Maps rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jorisjansen3 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:06:
Hier een vergelijking van de C40 model jaar 2024, single engine extended range met een bmw x1. Wat me opvalt is dat de dit model jaar c40 zuiniger is, minder stroom meer 100km gebruikt dan eerdere model jaren.

Zou dat alleen de danken zijn aan single engine ten opzichte van two engine? Of ook een gevolg van “drivetrain optimations” die in iedere software update zitten?
De motoren van MY2024 zijn niet dezelfde als die van MY2023.
MY2024 motoren worden voortaan door Volvo zelf gemaakt en zijn efficiënter.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
Francisp1 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:06:
[...]

Ik ga niet veel snelladen, maar tijdens een tripje naar Phantasialand meen ik me te herinneren dat mijn my23 C40 tot zeker 65 % boven de 100 kW bleef, dit bij een Tesla supercharger. Hetzelfde op de terugreis bij een ionity.

Ik had eind augustus problemen met laden (zie mijn eerdere post). Probleem is opgelost, dus tijd om ook het DC laden vandaag te testen bij Tesla (V3 laadpaal). N.a.v. de post met laadgrafiek: mijn P8 (januari 2023) laadt tot 80% met minimaal 100 kW (maximum van 157 kW). Na de 80% grens te zijn gepasseerd duikt de laadsnelheid al snel onder die 100 kW. Bij 90% is die gedaald naar 44 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
BartMe schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:16:

Klopt. Ook de tijdgebaseerde. Ik heb zo vaak dat hij 100 aangeeft met als indicatie "time" terwijl het 9 uur 's avonds is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 21:18
Francisp1 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:06:
[...]

Die van MY2023 had ik hier vandaan. Is idd totaal anders dan Fastned opgeeft. Wellicht een klein accupakket; hoewel de site beweerd 79 kWh te laden.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Dat rijlogboek werkt ook maar half precies. Al m'n ritten van vrijdag en zaterdag ontbreken. Laatst geregistreerde rit dateert van donderdag. Naar statistieken toe ben je daar dus niets mee.

Bij de Opel app kon ik netjes zien wat ik verbruikte per week/maand en hoeveel km's ik deed. Was super handig de eerste 3 maanden toen het werkte maar daarna had ik 'n gelijkaardig probleem als nu bij Volvo en liep de registratie van de ritten mank.

Verder benieuwd wanneer 2.11 zal uitrollen, in de app nog niet zichtbaar tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Largamelion schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:43:
Dat rijlogboek werkt ook maar half precies. Al m'n ritten van vrijdag en zaterdag ontbreken. Laatst geregistreerde rit dateert van donderdag. Naar statistieken toe ben je daar dus niets mee.

Bij de Opel app kon ik netjes zien wat ik verbruikte per week/maand en hoeveel km's ik deed. Was super handig de eerste 3 maanden toen het werkte maar daarna had ik 'n gelijkaardig probleem als nu bij Volvo en liep de registratie van de ritten mank.

Verder benieuwd wanneer 2.11 zal uitrollen, in de app nog niet zichtbaar tot nu toe.
Ja daar heb ik ook nogal eens last van. Ik heb inmiddels geleerd ff te controleren op het rijlogboek wel gestart is (als het streepje van de pulldown balk niet blauw is, is dat sowieso een teken). Daarnaast heb ik de laatste dagen redelijk wat crashes als de auto geparkeerd staat. Je weet wel, dan mag je even wachten om je bestelling in te geven als je weg wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
timhtc schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:51:
[...]

Mooi gemaakt! Op de pagina van Fastned zijn de my24 modellen nog niet vermeld. https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360015416118-Volvo

Hetzelfde geldt voor de verwerking van de my24 eigenschappen bij ABRP. Door hier https://abrp.upvoty.com/b/add-a-vehicle/volvo-xc40-my2024/ te stemmen kun je er voor zorgen dat de my24 eerder wordt toegevoegd.
Ik weet niet hoe recent die laadcurve van Fastned is (ik ga uit dat dat ook de bron voor het grafiekje van @DrBOB101 ), maar mijn XC40 van januari 2021 houdt volgens mij langer hogere laadsnelheden aan dan in die curve. Ik heb het nooit echt precies bijgehouden, maar voor mijn gevoel blijft hij langer op 150 en loopt de lijn ook minder snel onder de 100. Zoals gezegd is dit een gevoel, meestal ga ik koffie halen als ik ga snelladen en hou in de snelheden niet bij :) . In de afgelopen 2 jaar zijn natuurlijk ook wel wat updates geweest die het laden hebben verbeterd.

Zou mooi zijn als iemand een grafiekje zou kunnen maken met recente gegevens van de oudere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
enige wat ik nog mis is de optie om iets anders dan maps op mn scherm te hebben (er dus naast) , of in bestuurdersdisplay. Ik bedoel dan bijv welk nummer er op staat / radio zender oid.

Verder boeit het me allemaal niet zoveel meer. Zolang google Maps blijft updaten/verbeteren etc ben ik happy.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
4v4t4r schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:51:
enige wat ik nog mis is de optie om iets anders dan maps op mn scherm te hebben (er dus naast) , of in bestuurdersdisplay. Ik bedoel dan bijv welk nummer er op staat / radio zender oid.
Jep, Spotify op drivers display zou leuk zijn. Ik rij nu geregeld met Maps op drivers display en Spotify op main display, maar omgekeerd zou logischer zijn voor mij omdat Spotify al die extra ruimte toch niet benut. Hoop dat er op termijn een gelijkaardige optie komt zoals Coolwalk heeft gebracht naar Android Auto, waarbij je het centrale scherm kan indelen in 3. Je hebt nu dat 'grote' display (in vergelijking met al m'n voorgaande auto's toch), maar je kan er minder informatie op weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Is er trouwens een manier om Maps op de main display altijd in donkere modus te krijgen?
Hij lijkt het licht te gebruiken om te bepalen wanneer hij tussen day/night mode switcht, maar ik vind de donkere modus zachter voor de ogen + beter aansluiten bij de kleuren van de drivers display, dus zou die liever altijd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 04-09-2023 10:55 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45
4v4t4r schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:51:

Verder boeit het me allemaal niet zoveel meer. Zolang google Maps blijft updaten/verbeteren etc ben ik happy.
Het zou ook fijn zijn als je "de knopjes" op het stuur meerdere functies zou kunnen geven. Mijn Core versie heeft bijvoorbeeld nu helemaal geen invulling voor die knopjes, ik zou het handig vinden als je daarmee de OPD aan en uit zou kunnen zetten.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Vulcan750 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:23:
[...]

Het zou ook fijn zijn als je "de knopjes" op het stuur meerdere functies zou kunnen geven. Mijn Core versie heeft bijvoorbeeld nu helemaal geen invulling voor die knopjes, ik zou het handig vinden als je daarmee de OPD aan en uit zou kunnen zetten.
ik vermoed dat Volvo onder het excuus van veiligheid zo min mogelijk op het stuur wil kunnen mbt drivesettings.. alleen al ACC knopje terug krijgen heeft een jaar of 2 geduurd ;)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:42:
[...]

Weet niet precies waar je op zit te wachten…. maar dit jaar duurt nog 4 maanden…..dus wie weet wat er. Kg komt….?
Ik meen mij te herinneren dat iemand hier in het verleden, op basis van informatie van zijn dealer, had geschreven dat er in 2023 een grote update zou komen. Wat daar dan in zou zitten weet ik ook niet.

Wat ik zelf mis is het weergeven van "now playing" op het centrale display. Als de navigatie aan staat, moet je steeds even switchen tussen Maps en Spotify om dat te kunnen zien. In Apple Carplay kun je wel meerdere apps tegelijk bekijken, bijvoorbeeld Apple Maps navigatie, een tegel met je agenda en een tegel van Spotify. Het zou mooi zijn als AAOS ook split screen aan kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45
4v4t4r schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:32:
[...]
ik vermoed dat Volvo onder het excuus van veiligheid zo min mogelijk op het stuur wil kunnen mbt drivesettings.. alleen al ACC knopje terug krijgen heeft een jaar of 2 geduurd ;)
OPD via een knopje aan/uit te zetten lijkt mij echt veiliger dan in een menu te moeten duiken!?
Maarja, ik ben maar een nuchtere Hollander en geen Zweedse Chinees! 😉

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Iemand die de Shell Recharge app gebruikt? Ik kwam zonet tot de conclusie dat als ik m'n wagen wil invoeren Volvo er niet tussen staat bij de merken :?.

Gezien dat ik met Shell wel kan laden bij Iberdrola en Enel X waar dat met Volvo's Plugsurfing niet ging in Spanje had me dat een hoop tijd en miserie kunnen besparen. Volgend jaar nog vlotter door Spanje dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Nog iemand problemen met iOS app? Ik ben ineens uitgelogd en wanneer ik terug probeer in te loggen krijg ik onderstaande te zien.
Ik heb geen nieuwe telefoon en ook geen updates meer gedaan aan de app...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY2BEm42bfVQfVtgPLIi8zlyD3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgbHGY2q50XNMJDf1oPqWEDn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 18:55
Largamelion schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:17:
Iemand die de Shell Recharge app gebruikt? Ik kwam zonet tot de conclusie dat als ik m'n wagen wil invoeren Volvo er niet tussen staat bij de merken :?.

Gezien dat ik met Shell wel kan laden bij Iberdrola en Enel X waar dat met Volvo's Plugsurfing niet ging in Spanje had me dat een hoop tijd en miserie kunnen besparen. Volgend jaar nog vlotter door Spanje dus :).
Ik gebruik Shell Recharge en heb gewoon de Volvo C40 ingevoerd. Maar als ik nu add vehicle doe zie ik inderdaad Volvo er niet tussen, geen idee hoe ik hem dus ooit heb toegevoegd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 12:52
Largamelion schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:17:
Staat er inderdaad niet meer tussen. Heb eigenlijk nooit begrepen wat de toegevoegde waarde is van het bevestigen van je auto merk en het model in die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 18:55
Ik heb hier nog een vraagje over. Gebruik voor carplay de Ottocast U2 air, werkt prima voor mij behalve dat Apple Maps dus niet op deze manier op het dashboard komt, het blijft zwart bij mij. Als ik mijn telefoon rechtstreeks (iPhone 14 pro) met een kabel doe werkt het wel. Ongetwijfeld dus dat U2 air ding wat niet goed gaat maar misschien zijn er nog mensen die dit wel werkend hebben met een ander merk kastje? Of misschien heb ik een instelling gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
nujtrug schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:21:
Nog iemand problemen met iOS app? Ik ben ineens uitgelogd en wanneer ik terug probeer in te loggen krijg ik onderstaande te zien.
Ik heb geen nieuwe telefoon en ook geen updates meer gedaan aan de app...
Ik had dit voor na het installeren van iOS 17 dev beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
RigolleM schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:03:
[...]

Ik had dit voor na het installeren van iOS 17 dev beta.
Hmm ik heb iOS 17 public beta al draaien vanaf week 1 en laatste update daarvan is ook al van vorige week geleden. Kan nu niet meteen bij mijn wagen maar hoop dat het straks gewoon terug in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
nujtrug schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:05:
[...]

Hmm ik heb iOS 17 public beta al draaien vanaf week 1 en laatste update daarvan is ook al van vorige week geleden. Kan nu niet meteen bij mijn wagen maar hoop dat het straks gewoon terug in orde is.
Kwam niet in orde bij mij, moest afkoppelen en terug koppelen en had beide sleutels nodig, dus ook pas thuis kunnen doen, want ik had de 2de sleutel niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
RigolleM schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:31:
[...]

Kwam niet in orde bij mij, moest afkoppelen en terug koppelen en had beide sleutels nodig, dus ook pas thuis kunnen doen, want ik had de 2de sleutel niet bij.
Bedankt voor de update. Dan zullen we dat straks maar eens doen…
Nu even naar auto wandelen om manueel preconditioning in te stellen anders wordt het straks zweten in de auto wanneer ik klaar ben met werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
Ik heb op Android nu ineens het adres onder de modelnaam in de app staan, en de buitentemperatuur, vlak boven het batterijpercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:50
Rude-Dog schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:05:
Ik heb op Android nu ineens het adres onder de modelnaam in de app staan, en de buitentemperatuur, vlak boven het batterijpercentage.
Klopt. Is al 1 week zo. Zie de meerwaarde er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
goetfoud schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:14:
[...]

Klopt. Is al 1 week zo. Zie de meerwaarde er niet van in.
En dan nog klagen dat ze niks voor Android ontwikkelen, iOS heeft nog niks gekregen hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Ik vind het wel 'n mooie toevoeging maar zou liever hebben dat m'n batterijpercentage update zonder dat ik de app telkens moet killen. De temperatuur update wel netjes bij het openen van de app 🙃.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:53:
Ik vind het wel 'n mooie toevoeging maar zou liever hebben dat m'n batterijpercentage update zonder dat ik de app telkens moet killen. De temperatuur update wel netjes bij het openen van de app 🙃.
dat doet de ios app dan weer wel ;-)

enige wat ik niet snap is dat als je rechtstreeks de API aanroept je per direct antwoord hebt. Maar vanuit de app duurt het soms wel een seconde of 10 voordat de app netjes opgestart is.. met alle updates.. onder water zal die toch gewoon de API aanroepen lijkt me, dus waarom dat vanuit de app dan zolang moet duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Heeft er hier iemand een idee hoe je de overlay tijdens het opbellen van iemand kan minimaliseren ?
Ondertussen nu al paar keer gebeurd dat ik iemand probeer te bellen en dit blokkeert dan de volledige driver navigatie view. Super onhandig als je probeert te navigeren in een stedelijke omgeving... Even goed kijken naar de middenblok is niet echt veilig bij tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 13:20
Rude-Dog schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:05:
Bij mij ook, maar mijn auto staat consequent bij de buren op nummer 4, terwijl ik op 2 woon.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
Kammika schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:01:
[...]

dat doet de ios app dan weer wel ;-)

enige wat ik niet snap is dat als je rechtstreeks de API aanroept je per direct antwoord hebt. Maar vanuit de app duurt het soms wel een seconde of 10 voordat de app netjes opgestart is.. met alle updates.. onder water zal die toch gewoon de API aanroepen lijkt me, dus waarom dat vanuit de app dan zolang moet duren....
Moet zeggen dat de IOS app wat dat betreft rete traag is bij mij, ook na killen. Duurt soms tot wel 30 seconden. Afgelopen zomer tijdens de vakantie gebruikte ik de Tibber app tijdens het snelladen, deze liet altijd direct het juiste percentage zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
Gek dat noch op de Zweedse noch op de NL Volvo site update 2.11 wordt vermeld. Alleen op de Amerikaanse dus wel

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Pagina: 1 ... 193 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"