Ik ben vorige week terug gekomen van mijn eerste lange rit naar het buitenland met eigen auto ooit, dat meteen met een EV was een groot plezier! Wij zijn naar Port-en-Bessin-Hupain, Frankrijk gereden. Heen weg statistieken heb ik jammer genoeg niet, terug rit wel. Deze heb ik in 1 keer teruggereden met 4 laadstops tussendoor, allemaal bij Fastned gedaan, geen enkele keer een probleem gehad met laden. En wat gaat het laden snel zeg! Even naar de wc, wat eten bestellen etc en ik had soms al bericht dat ie weer op 80% was terwijl ik mijn eten nog niet eens gekregen had! Meestal vanaf ongeveer 20%-35% geladen tot 80%-90%.
Het betreft trouwens een xc40 p6 ultimate met 20 inch velgen.
Verbruik viel mij erg mee, 23,5 over de gehele reis terug (niet voorverwarmd vertrokken), veelal 130-140 gereden in Frankrijk, in België vooral 100-110 gereden en in NL weer 120-130.
Reden weg vanuit Frankrijk met 74% en kwamen aan in Nederland met 29% ongeveer.
Al met al was het 706km enkele reis en hebben wij er ongeveer 9,5 uur over gedaan inclusief met laadstops + extra stop zonder laden.
Statistieken (gaat hier om de automatische, handmatige heb ik nog nooit gereset sinds overhandiging):
:strip_exif()/f/image/h66r9JkKoZ62Mn0OlKRAku1e.jpg?f=fotoalbum_large)
Oei gemiste kans
[
Voor 8% gewijzigd door
Sokoo op 10-08-2023 20:02
]