Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47
Hamer schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:48:
Mijn internet van de C40 werkt niet, ik rijd in Zwitserland en sinds ik de grens over ben, niets meer, waardoor Google en navi het ook niet goed doen.
Iemand een idee? Heb met de Home knop al gereset, auto al uitgezet…. Niks werkt.
Hier ook in Spanje geen 4G en geen GPS ontvangst in de wagen. 4G heb ik sowieso niet waar ik verblijf maar GPS ontvangst normaal wel. Op m'n telefoon werkt dat ook gewoon probleemloos. Vandaag rit gedaan van goed half uur doorheen de bergen, met terugrit erbij zeker een uur gereden. Google Maps en Waze zaten gewoon vast op de laatste GPS positie van 's morgens in het nabije dorp. Reset gedaan door home knop ingedrukt te houden maar helaas...

M'n GSM met z'n simpele antennes wel gewoon kunnen gebruiken om terug te navigeren. Eerste 2 dagen hier had ik dit probleem niet dus vast weer een software dingetje ☹️.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Largamelion schreef op zondag 16 juli 2023 @ 02:15:
[...]

M'n GSM met z'n simpele antennes wel gewoon kunnen gebruiken om terug te navigeren. Eerste 2 dagen hier had ik dit probleem niet dus vast weer een software dingetje ☹️.
Of een T-Mobile dingetje? Probeer ook de T-Cam reset.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Claude schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Of een T-Mobile dingetje? Probeer ook de T-Cam reset.
Positiebepaling staat normaal los van de SIM-kaart. Feit dat hij zelf geen positie kan bepalen hier is niet normaal, daar is geen GSM mast voor nodig, dat gaat via de satellieten in principe. Soms worden de GSM masten wel gebruikt om sneller die positie te bepalen, maar ook het uitschakelen van de SIM in de auto hielp niet.

Die T-Cam reset zal ik straks nog even proberen, heb ik nog nooit eerder gedaan dus eerst even opzoeken hoe dat moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02
Largamelion schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:29:
[...
Die T-Cam reset zal ik straks nog even proberen, heb ik nog nooit eerder gedaan dus eerst even opzoeken hoe dat moet.
Een TCAMreset is inderdaad een van de door Volvo aangeraden oplossingen bij connectiviteitsproblemen…
Wat voor symbool (de driehoek) linksboven op het middenscherm heb je?
Ik had afgelopen maand, als we een grens overgingen, ook problemen met de verbinding. Heeft misschien iets te maken met de overgang naar de provider van het nieuwe land?
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
jorisjansen3 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:41:
[...]

Een TCAMreset is inderdaad een van de door Volvo aangeraden oplossingen bij connectiviteitsproblemen…
Wat voor symbool (de driehoek) linksboven op het middenscherm heb je?
Ik had afgelopen maand, als we een grens overgingen, ook problemen met de verbinding. Heeft misschien iets te maken met de overgang naar de provider van het nieuwe land?
Succes!
Ik heb de volledig lege driehoek zonder LTE symbool, maar dat is normaal waar we zitten, geen enkele GSM heeft hier bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lw5mobzBdfxSSPQuBhD4A1vpuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTJZIEYIkxW7zO3b7lul5Hn4.jpg?f=fotoalbum_large

Ging net een T-Cam reset proberen, maar was al niet meer nodig. Na het instappen onmiddellijk GPS-lock nu, terwijl het gisteren heel de namiddag bij verschillende ritten niet wou lukken. 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CV_V
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-12-2024

CV_V

C40 MY24 Single Ext.

Wafje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:43:
Weet iemand wanneer de eerste MY 2024s van de band zullen rollen?
Als aanvulling op de positieve reactie van CVD op 3 juli, hieronder de bevestiging dat uitlevering MY24 begin deze maand is gestart:
Sinds maandag 10 juli zijn de eerste (X)C40 MY24 in NL op kenteken gezet (bron RDW database).
In de eerste week:
- 22 C40 (allen Single - ER)
- 18 XC40 Full Recharge waarvan 17 Single - ER en 1 Twin.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door CV_V op 16-07-2023 13:02 ]

Order - C40 Single-Ext Ultimate MT24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
CV_V schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Als aanvulling op de positieve reactie van CVD op 3 juli, hieronder de bevestiging dat uitlevering MY24 begin deze maand is gestart:
Sinds maandag 10 juli zijn de eerste (X)C40 MY24 in NL op kenteken gezet (bron RDW database).
In de eerste week:
- 22 C40 (allen Single - ER)
- 18 XC40 Full Recharge waarvan 17 Single - ER en 1 Twin.

Ben benieuwd naar de eerste ervaringen _/-\o_
Had begrepen van de dealer dat de eerste leveringen allemaal dealer auto's zijn voor proefritten e.d. en dat daarna de zomervakantie in gaat. September zullen de eerste consumenten auto's geleverd gaan worden.

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartMe
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06 11:30
DPPSchoenmaker schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Had begrepen van de dealer dat de eerste leveringen allemaal dealer auto's zijn voor proefritten e.d. en dat daarna de zomervakantie in gaat. September zullen de eerste consumenten auto's geleverd gaan worden.
Ik hoop toch dat het wat eerder zal zijn. De productiedatum van mijn twin xc40 (besteld in mei 2022) zou 20 juli zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
BartMe schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Ik hoop toch dat het wat eerder zal zijn. De productiedatum van mijn twin xc40 (besteld in mei 2022) zou 20 juli zijn.
Dat is de productiedatum, die van mij staat ook op eind juli, met levering bij de dealer tussen 9 en 19 september 😬
En in mei 2022 had je de MY23 besteld, MY24 kon je pas in november bestellen. Bij omzetten naar het nieuwe modeljaar begint het wachten gewoon opnieuw 😉

[ Voor 18% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 16-07-2023 13:46 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartMe
  • Laatst online: 13-06 11:30
DPPSchoenmaker schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Dat is de productiedatum, die van mij staat ook op eind juli, met levering bij de dealer tussen 9 en 19 september 😬
En in mei 2022 had je de MY23 besteld, MY24 kon je pas in november bestellen. Bij omzetten naar het nieuwe modeljaar begint het wachten gewoon opnieuw 😉
Uiteraard was dat toen MY23. Die zou in februari 2023 geleverd worden, maar werd doorgeschoven naar MY24.

Ik hoop in elk geval dat ze geen 2 maanden over transport van Gent naar Gent gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
BartMe schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:17:
[...]
Ik hoop in elk geval dat ze geen 2 maanden over transport van Gent naar Gent gaan doen ;)
Nee dat hoop ik ook niet voor je! 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Als ik een nieuwe map met locaties aanmaak in mijn Google account, komt dit nieuwe mapje niet in de Volvo terug. Ik zie ze wel op de kaart overigens en staan ook als opgeslagen locaties. Maar die nieuwe map komt niet tevoorschijn. Dat is wel jammer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Hier ook bevestiging dat mijn MY24 (nov 22 bestelling, C40 Single ER Ultimate met pixel LED) mid oktober bij de dealer arriveert…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVD
  • Laatst online: 16-07 22:23

CVD

DPPSchoenmaker schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Wij halen onze my 24c40 as dinsdag op bij de dealer en is toch echt een consumenten auto

[ Voor 4% gewijzigd door CVD op 17-07-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 07:50
Consumenten auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:23
jswinkels schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:14:
Ik ben gisteren bezig geweest om de api werkende te krijgen in HomeAssistant (ik zag al wel een plugin voor Domoticz). Op het moment dat ik (eindelijk) de eerste gegevens binnen kreeg stuitte ik tijdens het zoeken naar een oplossing voor de authenticatie op de volgende integratie: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt. Dit werkt perfect, je moet wel ook even een MQTT broker installeren.

Je moet daarnaast zelf wel een developer account bij Volvo aanmaken en het aantal requests is beperkt (10.000), dus je kan het verversingsinterval niet te laag zetten. Maar het werkt verder wel. Er zin behoorlijk was sensoren beschikbaar (ook bandenspanning, of deuren en ramen open en dicht zijn e.d.) Ik weet niet nog niet of het allemaal werkt, maar ik kan nu wel van uit HomeAssistant mijn auto voorverwarmen en dit dus ook fatsoenlijk automatiseren. Ik wil mijn kaart in HomeAssistant nog wel wat gaan aanpassen, maar het begin is er.

[Afbeelding]
Dat ziet er gaaf uit! Ik heb alles tot en met de sensors nu werkend in HomeAssistant. Maar hoe het visueel er bij jou uit ziet nog niet. Kun je die wellicht delen?
Ik heb het zelf gevonden :) Bij de github stond al het voorbeeld zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-09 13:55

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

HenryP schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:16:
[...]

Omdat ik het niet geloof, heb ik zelf even gekeken.
- Heb je de Tesla App gebruikt? Ik zie twee Tesla laadpleinen (8 en 12 laadpalen) langs de A89.
- Of de Ionity App? Ik zie er zeker vier laadpleinen van Ionity (7, 12, 5 en 5 laadpalen) langs de A89. Ik heb daarnaast zelf gezien dat Ionity flink aan het uitbreiden is en dat vele van hun laadpalen bij benzinestations er niet eens op staan.
Toch wel: er is er welgeteld één op onze route; bij Air de Corréze.
en die van daarvoor is teveel kilometers om met caravan het hele stuk te halen, inclusief de "hellingen".

maar mij hoor je wat dat betreft niet klagen: een nieuwe tijdelijke auto is ook wel weer leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:03
CVD schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:04:
[...]

Wij halen onze my 24c40 as dinsdag op bij de dealer en is toch echt een consumenten auto
Ben heel benieuwd, dan ben jij een van de eerste die in MY24, met achterwiel aandrijving, rondrijdt straks. Hou ons op de hoogte!

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biermans31
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
De snelheden weergegeven op het bestuurdersdisplay kloppen bij mij helemaal niet. Ik woon in België en het geeft snelheden als 60 en 80 km/h aan terwijl we dit in België niet hebben. Ok zegt het bijvoorbeeld op de snelweg dat het 50 km/h is terwijl dat natuurlijk niet zo is en dit ook nergens op een bord of zo stond.

Kan je dit resetten? Mijn dealer geeft helaas niet thuis.

Ik merk ook dat de camera van de wagen niet altijd gezien heeft als er een bord een andere snelheid aangeeft (bijvoorbeeld bij werken of file), waardoor ik eerst dacht dat de wagen geen camera heeft die dit registreerd maar dit slechts met info van GM werkt. Blijkt niet zo te zijn.

[ Voor 199% gewijzigd door Biermans31 op 17-07-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biermans31
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
.

[ Voor 255% gewijzigd door Biermans31 op 17-07-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 23:22
jorikk59 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Dat ziet er gaaf uit! Ik heb alles tot en met de sensors nu werkend in HomeAssistant. Maar hoe het visueel er bij jou uit ziet nog niet. Kun je die wellicht delen?
Ik heb eigenlijk gewoon de code van de GitHub site gekopieerd (en een klein beetje aangepast). Ik wil eigenlijk nog de afbeelding laten wijzigen afhankelijk of er een kabel ingeplugd is en of de auto aan het laden is e.d.. Daar ben er nog niet aan toegekomen.

Ik heb dit weekend wel even lopen spelen om de airco en de vergrendeling via mijn Apple Watch (en Siri) te kunnen regelen. Ik heb dit inmiddels werkend gekregen (met behulp van acties in de iOS app van home assistant). Tot op heden is dit ook wel de fijnste toevoeging, ik vind dat het aanzetten van de preconditioning via de app best wel lang duurt. Via Home Assistant (zeker nu via mijn horloge of Siri) gaat dit veel sneller.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
type: custom:stack-in-card
    cards:
      - type: vertical-stack
        cards:
          - type: picture-entity
            entity: image.volvo_<VIN>_exterior_image
            show_name: false
            show_state: false
          - type: horizontal-stack
            cards:
            - type: custom:mushroom-lock-card
              entity: lock.volvo_<VIN>_lock_status
              name: Vergrendeling
            - type: 'custom:button-card'
              template: card_generic
              entity: sensor.volvo_<VIN>_odometer
            cards:
              - type: custom:mushroom-entity-card
                entity: sensor.volvo_<VIN>_electric_range
                name: Range
                layout: vertical
                entity: sensor.volvo_<VIN>_battery_charge_level
                name: Accuniveau
                entity: sensor.volvo_<VIN>_estimated_charging_time
                name: Laadtijd
            cards:
                entity: switch.volvo_<VIN>_climate_status
                tap_action:
                  action: toggle
                name: Koelen/verwarmen
              - type: custom:mushroom-template-card
                primary: Data updaten
                secondary: '{{ states(''sensor.volvo_<VIN>_last_data_update'')}}'
                icon: mdi:update
                entity: button.volvo_<VIN>_update_data
          - type: conditional
            conditions:
              - entity: sensor.volvo_<VIN>_estimated_charging_time
                state_not: '0'
            card:
              type: custom:mushroom-entity-card
              entity: sensor.volvo_<VIN>_estimated_charging_finish_time
              name: Verwachte eindtijd laden
              show_name: true
          - type: map
            entities:
              - entity: device_tracker.volvo_<VIN>_location
            default_zoom: 16
            dark_mode: false
            hours_to_show: 0
            auto_fit: true
            aspect_ratio: '16:9'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 10:22

thv

rolfio schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Ben heel benieuwd, dan ben jij een van de eerste die in MY24, met achterwiel aandrijving, rondrijdt straks. Hou ons op de hoogte!
Mijn XC40 Ultimate besteld in september ‘22 is in december omgezet naar MY24. Na diverse data is de Productiedatum nu:23/08/23 en levering 1e week september ‘23 _/-\o_

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-09 16:35
Biermans31 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:19:
De snelheden weergegeven op het bestuurdersdisplay kloppen bij mij helemaal niet. Ik woon in België en het geeft snelheden als 60 en 80 km/h aan terwijl we dit in België niet hebben. Ok zegt het bijvoorbeeld op de snelweg dat het 50 km/h is terwijl dat natuurlijk niet zo is en dit ook nergens op een bord of zo stond.

Kan je dit resetten? Mijn dealer geeft helaas niet thuis.

Ik merk ook dat de camera van de wagen niet altijd gezien heeft als er een bord een andere snelheid aangeeft (bijvoorbeeld bij werken of file), waardoor ik eerst dacht dat de wagen geen camera heeft die dit registreerd maar dit slechts met info van GM werkt. Blijkt niet zo te zijn.
Dit werkt inderdaad slecht. Andere navigatie-apps halen de snelheid uit de kaartinformatie, maar GM geeft vaak geen snelheid of de verkeerde.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
thv schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Mijn XC40 Ultimate besteld in september ‘22 is in december omgezet naar MY24. Na diverse data is de Productiedatum nu:23/08/23 en levering 1e week september ‘23 _/-\o_
De mijne wordt ook medio september geleverd :)

Voor wie het grappig vindt: kentekenvoorspeller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:51
Ophidian schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:45:
Als ik een nieuwe map met locaties aanmaak in mijn Google account, komt dit nieuwe mapje niet in de Volvo terug. Ik zie ze wel op de kaart overigens en staan ook als opgeslagen locaties. Maar die nieuwe map komt niet tevoorschijn. Dat is wel jammer.
Klopt. Ik heb bijna 2 jaar geleden ook mapjes aangemaakt, alles mooi en strak geordend. Bleek dat de auto er niks mee kan en je je favorieten vanaf bijv een laptop onder het hartje moet zetten.

De integratie tussen AAOS en Google systemen kan echt nog zoveel beter.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
Venomer schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Dit werkt inderdaad slecht. Andere navigatie-apps halen de snelheid uit de kaartinformatie, maar GM geeft vaak geen snelheid of de verkeerde.
Mijn C40 kan wel informatie uit kaarten (google maps) halen, maar dan moet je daar wel toestemming voor geven. De handleiding zegt:
“ Als de auto is uitgerust met kaartgegevens* wordt ook snelheidsspecifieke informatie opgehaald uit de kaartdatabase, wat betekent dat informatie over een maximumsnelheid op het bestuurdersdisplay kan verschijnen of veranderen zonder dat u een snelheidsbord bent gepasseerd.”

En
“ Op bepaalde markten is de functie verkeersbordinformatie alleen beschikbaar in combinatie met kaartgegevens. Dit kan vereisen dat instellingen voor Google Maps worden gewijzigd.“

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
thv schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Wees je er wel van bewust dat Volvo de uitrusting van de wagen verandert. Geen idee wat de verschillen precies zijn tussen de bestelde Ultimate en de MY24 Ultimate. Als daar een accessoire ontbreekt die je er graag bij had willen hebben, dan had je daar bij de omzetting "scherp" op moeten zijn. Als ik in mijn geheugen ga graven, dan kom ik tot de conclusie dat zaken die eerst in de Ultimate versie zaten er nu via een optie erbij kunnen worden genomen. Denk bijvoorbeeld aan de duurdere LED koplampen met pixeltechnologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jorisjansen3 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Mijn C40 kan wel informatie uit kaarten (google maps) halen, maar dan moet je daar wel toestemming voor geven. De handleiding zegt:
“ Als de auto is uitgerust met kaartgegevens* wordt ook snelheidsspecifieke informatie opgehaald uit de kaartdatabase, wat betekent dat informatie over een maximumsnelheid op het bestuurdersdisplay kan verschijnen of veranderen zonder dat u een snelheidsbord bent gepasseerd.”

En
“ Op bepaalde markten is de functie verkeersbordinformatie alleen beschikbaar in combinatie met kaartgegevens. Dit kan vereisen dat instellingen voor Google Maps worden gewijzigd.“
Lijkt me stug dat er verschil zit tussen de C40 en XC40 aangezien ze exact hetzelfde systeem gebruiken. Dus of Maps geeft het wel door maar er klopt geen hol van, of het wordt toch echt niet uit de kaart gegevens gehaald.... :?

Bij mij klopt er ook heel vaak geen hol van terwijl bijv. FM op de telefoon het wel vrijwel altijd correct heeft.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:34
HenryP schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Wees je er wel van bewust dat Volvo de uitrusting van de wagen verandert. Geen idee wat de verschillen precies zijn tussen de bestelde Ultimate en de MY24 Ultimate. Als daar een accessoire ontbreekt die je er graag bij had willen hebben, dan had je daar bij de omzetting "scherp" op moeten zijn. Als ik in mijn geheugen ga graven, dan kom ik tot de conclusie dat zaken die eerst in de Ultimate versie zaten er nu via een optie erbij kunnen worden genomen. Denk bijvoorbeeld aan de duurdere LED koplampen met pixeltechnologie.
Dat was al van de MY22 > MY23. Bij mij was dat ook ineens een optie geworden… :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-09 20:10
Sokoo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:11:
[...]

Dat was al van de MY22 > MY23. Bij mij was dat ook ineens een optie geworden… :(
Dat klopt dat was vanwege chips-schaartste maar daar stond toen wel tegenover dat de prijs van de ultimate met 1000e verlaagd was en de optionele meerprijs (die tot levertijd verlenging zou kunnen leiden werd gezegd) voor de pixel lampen ook 1000 bedroeg. Per saldo dus geen verschil, alleen een extra keuze ‘accepteer ik een langere levertijd of niet’.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 10:22

thv

HenryP schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:50:
[...]

De optie van de Pixelleds was inderdaad € 350 duurder geworden. De dealer gaf aan dat hij die kosten voor zijn rekening nam.De prijsverhoging van de Twin Ultimate van € 1000,00 was voor mijn rekening. Verder bleef de uitvoering zoals in september overeengekomen.

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Verwijderd bericht

[ Voor 94% gewijzigd door Mga1600 op 17-07-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Mga1600 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:51:
[...]

Dat klopt dat was vanwege chips-schaartste maar daar stond toen wel tegenover dat de prijs van de ultimate met 1000e verlaagd was en de optionele meerprijs (die tot levertijd verlenging zou kunnen leiden werd gezegd) voor de pixel lampen ook 1000 bedroeg. Per saldo dus geen verschil, alleen een extra keuze ‘accepteer ik een langere levertijd of niet’.
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat de uitrusting van de auto veranderde, daarbij is het daarna ook zo gebleven. Het is nooit meer standaard teruggekomen in de Ultimate variant. Daarbij was het precies in de overgangstijd dat ik de bestelling had gedaan waardoor het nog niet goed op de websites stond weergegeven maar wel was doorgevoerd in de prijs en bij de dealers. Ik ben er toentertijd niet op gewezen vanuit de LM of de dealer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 26-09 08:19

Rianata

Have you played Atari today?

jswinkels schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:14:
Ik ben gisteren bezig geweest om de api werkende te krijgen in HomeAssistant (ik zag al wel een plugin voor Domoticz). Op het moment dat ik (eindelijk) de eerste gegevens binnen kreeg stuitte ik tijdens het zoeken naar een oplossing voor de authenticatie op de volgende integratie: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt. Dit werkt perfect, je moet wel ook even een MQTT broker installeren.

Je moet daarnaast zelf wel een developer account bij Volvo aanmaken en het aantal requests is beperkt (10.000), dus je kan het verversingsinterval niet te laag zetten. Maar het werkt verder wel. Er zin behoorlijk was sensoren beschikbaar (ook bandenspanning, of deuren en ramen open en dicht zijn e.d.) Ik weet niet nog niet of het allemaal werkt, maar ik kan nu wel van uit HomeAssistant mijn auto voorverwarmen en dit dus ook fatsoenlijk automatiseren. Ik wil mijn kaart in HomeAssistant nog wel wat gaan aanpassen, maar het begin is er.

[Afbeelding]
Ik heb vandaag ook eindelijk de tijd gehad om deze add-on toe te voegen, waarna ik mijn eigen hack & slash oplossing middels allerlei moeilijke api-calls kon uitfaseren. Nu nog kijken wat ik allemaal wil blijven automatiseren en toevoegen, want in deze add-on zit meer functionaliteit dan ik zelf in elkaar geflanst had :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DSmnA2z.png

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Ben vandaag ook weer wat dingen te weten gekomen over Google Maps:

- Locaties (coordinaten) die ik heb toegevoegd aan mijn favorieten en via een notitie een naam heb gegeven op de telefoon, tonen in de auto enkel de coördinaten en zijn dus niet te onderscheiden.
- Google Maps op de telefoon toont huidige snelheid en limiet, op AAOS kan je dit niet aanzetten in Google Maps. Ik heb wel het gevoel dat de limiet die op het drivers display staat ook die van GM gebruikt.
- Sommige plaatsen die ik in Google Maps op m'n telefoon zie en terugvind als ik erop zoek, vind ik bij het zoeken in Google Maps in de auto op geen enkele manier terug, alsof die een beperktere database/kaart gebruikt. Deze plaatsen hebben zelfs meerdere reviews.

Best lastig soms dat niet alles synchroon is waardoor ik geregeld moet terugvallen op m'n telefoon. Vooral die laatste vind ik bijzonder.

Dat gezegd zijnde is iedereen die hier op vakantie meerijdt toch sterk onder de indruk van de wagen. Intussen 2 verdere uitstappen gedaan en telkens ook 'gewoon' kunnen laden in een klein Spaans dorp. Wel een tip voor mensen die op vakantie gaan, neem een kaartlezer mee! Heb hier al 2 apps moeten downloaden en zonder kaartlezer kan je geen VISA koppelen en dus niet laden. Om te laden bij Iberdrola heb je ook een Spaans ID nodig én een Spaans adres, gewoon debiel eigenlijk. Dat m'n Volvo laadpas niet werkt tot daar toe, maar dit is gewoon belachelijk.

Ook voor de eerste keer off-road gereden en toen m'n wielen begonnen doorslippen op de stenen bergop, heb ik de off-road functie ingeschakeld, dat maakt best een groot verschil!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Mga1600 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:36:
Ik snap de kritiek op het infotainment systeem nooit zo erg: we hebben een geweldig navigatiesysteem, voice commando’s werken fenomenaal goed, de muziek klinkt goed, de telefoon werkt prima…, voor liefhebbers is er CarPlay.… en Home Assistent om je thuis automatisering mee te koppelen. Wat moet ik nou nog meer in een auto?
Op het ontbreken van wat beloofde apps na ben ik er in ieder geval gewoon tevreden mee.
Als je Android Auto gewend was, zoals ik, en voor de aanschaf bij een dealer bent geweest die enorm de loftrompet uitstak over Android Automotive, zoals ik, dan valt het de eerste maanden vies tegen. Het is een heel beperkt systeem, vooral qua apps en de mogelijkheden op je display achter het stuur. Ik kan er meer leven maar daar houdt het in wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:44
Vandaag sinds lange tijd weer problemen met de laadtimer: ik laad altijd vanaf 2300 zodat ik van daltarief profiteer. Timer is al maandenlang niet veranderd en gaat altijd goed, maar vannacht is het laden niet gestart. Geen idee waarom niet. Er staat ook geen nieuwe software oid op

Vanavond nieuwe poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Sokoo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:45:
[...]

Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat de uitrusting van de auto veranderde, daarbij is het daarna ook zo gebleven. Het is nooit meer standaard teruggekomen in de Ultimate variant. Daarbij was het precies in de overgangstijd dat ik de bestelling had gedaan waardoor het nog niet goed op de websites stond weergegeven maar wel was doorgevoerd in de prijs en bij de dealers. Ik ben er toentertijd niet op gewezen vanuit de LM of de dealer :'(
Dat kun je de dealer verwijten! Ik ben gebeld toen dat issue begon te spelen. Ik kon toen 2 dingen doen: bestelling met pixels door laten lopen en afwachten of ze er echt op zouden zitten (zo niet 1000 euro terugkrijgen) of eisen dat ze er op zouden zitten en desnoods de auto een paar maanden later afgeleverd krijgen. Voor dat laatste heb ik gekozen en meteen laten weten dat ik de auto zonder pixellampen (of zonder DAB dat speelde toen ook nog wel eens) eenvoudig niet af zou nemen tenzij ik een schriftelijke ‘garantie’ zou krijgen dat die zaken er achteraf kostenpost opgezet zouden worden. Mijn auto werd uiteindelijk met ‘alles’ afgeleverd en was er zelfs iets eerder dan de oorspronkelijke indicatie. Inmiddels waren de prijzen op de prijslijst aanmerkelijk gestegen maar als particulier gold de overeengekomen prijs. Netjes van Volvo want kennis van me had rond diezelfde tijd een BMW privé besteld en moest wel een paar duizend extra betalen vanwege prijsstijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Dat kun je de dealer verwijten! Ik ben gebeld toen dat issue begon te spelen. Ik kon toen 2 dingen doen: bestelling met pixels door laten lopen en afwachten of ze er echt op zouden zitten (zo niet 1000 euro terugkrijgen) of eisen dat ze er op zouden zitten en desnoods de auto een paar maanden later afgeleverd krijgen. Voor dat laatste heb ik gekozen en meteen laten weten dat ik de auto zonder pixellampen (of zonder DAB dat speelde toen ook nog wel eens) eenvoudig niet af zou nemen tenzij ik een schriftelijke ‘garantie’ zou krijgen dat die zaken er achteraf kostenpost opgezet zouden worden. Mijn auto werd uiteindelijk met ‘alles’ afgeleverd en was er zelfs iets eerder dan de oorspronkelijke indicatie. Inmiddels waren de prijzen op de prijslijst aanmerkelijk gestegen maar als particulier gold de overeengekomen prijs. Netjes van Volvo want kennis van me had rond diezelfde tijd een BMW privé besteld en moest wel een paar duizend extra betalen vanwege prijsstijgingen.
moet je wel op tijd zijn. Volgens de voorwaarden (Bovat):

U heeft als koper het recht om na een dergelijke prijsverhoging de overeenkomst te ontbinden. Dit moet wel binnen tien dagen na de kennisgeving van de prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 20:34
Wat dat betreft doet Volvo het goed. Netjes de prijs aangehouden bij de XC40. En voor de EX30 bij andere dealer dezelfde belofte. Dat was bij de Skoda wel anders, daar begonnen ze al meteen dat de prijs omhoog zou gaan :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Ophidian schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:52:
Wat dat betreft doet Volvo het goed. Netjes de prijs aangehouden bij de XC40. En voor de EX30 bij andere dealer dezelfde belofte. Dat was bij de Skoda wel anders, daar begonnen ze al meteen dat de prijs omhoog zou gaan :+
Klopt! Ik heb een jaar op mijn XC40 moeten wachten, en de prijs betaald die afgesproken was. De inruil van mijn vorige auto stond ook vast.
Een vriend van mijn zwager heeft in dezelfde periode een (ICE) Skoda Octavia besteld en heeft ook ruim een jaar op de auto moeten wachten. Maar hij moest wel iets van €1500 bijbetalen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Dat je na 6-12 maanden wachten de overeengekomen prijs betaalt, is inderdaad netjes van Volvo, zeker als het geen gemeengoed is in de automobielindustrie. Het verbaast me trouwens wel dat dit gebeurt. Staat het dan in de "kleine lettertjes".

Over de belangrijke zaken: bij twijfel heb ik altijd de afspraken schriftelijk bevestigd. Ook al heeft mijn dealer nooit op dit soort bevestigingsmails van mij gereageerd, ik kon er bij aflevering wel op terugvallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:18
Ik overweeg een Volvo EX30 te bestellen (lease), maar kwam toevalligerwijs ook de Essential uitvoering van de XC40 tegen. Wanneer ik de XC40 Essential kies, lijkt deze geen camera te hebben.

De website van Volvo doet echter anders vermoeden:
een navigatiesysteem en een Park Assist camera achter.
https://www.media.volvoca...nmerking-voor-subsidie-21

Weten jullie of de Essential uitvoering beschikt over een camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien zoals het er staat alleen de camera achter maar dus niet de 360 camera? Ik weet niet of dat standaard is tegenwoordig, ben helemaal de weg kwijt met al die nieuwe uitvoeringen, pakketten etc. Was 2 jaar geleden totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:30:
Misschien zoals het er staat alleen de camera achter maar dus niet de 360 camera? Ik weet niet of dat standaard is tegenwoordig, ben helemaal de weg kwijt met al die nieuwe uitvoeringen, pakketten etc. Was 2 jaar geleden totaal anders.
Volgens mij zat de 360° camera er vroeger ook alleen in vanaf de Plus. De basis versie heeft vermoedelijk alleen een camera achter en dus niet onder de zijspiegels en in het logo vooraan.

Op zich geen groot gemis, het is leuk en handig om mooi in het midden van een vak te parkeren, maar dat kan zonder ook. Achteruit parkeren en rijden doe ik nog steeds op m'n spiegels, enkel de camera achter zou ik niet willen missen, maar die lijkt dus ook standaard in de basis versie te zitten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CVD

CVD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwVIQ5RejXNq0Rmqi-0N38KkM6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nidcjutgeZ5PiSSDhxVUS1go.jpg?f=fotoalbum_large

My24C40 vandaag opgehaald single engine extended range

[ Voor 3% gewijzigd door CVD op 18-07-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aamas4eLcFCYwniLZ5bJI6BBY6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErhoDBUTozXqMpOo8U1mF4tw.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:

bovenstaande was vanavond op mijn prive GSM, wat ik ook deed, ik kwam niet verder
op de werk GSM, waar de app ook op staat, géén probleem!

Toen heb ik de prive GSM uitgezte en weer opgestart, geen resultaat
Daarop uitgelogd, bij inloggen met de correcte gegevens, melding dat de username en password onbekend waren, nog 2 pogingen resterend.

Daarop ingelogd via de PC, gegevns bleken gewoon correct, ik kon bij VolvoID inloggen

Dus weer geprobeerd op de prive GSM, werken als een zonnetje weer.

Wat hier gebeurde is me echt een raadsel, de GSM is van anitvirus voorzien (net als die van de zaak) en vertoonde verder geen gekke dingen. Andere apps werkten feilloos.

Weer een hoofdstukje "raadsel" aan de Volvo software toegevoegd. 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door ron65 op 19-07-2023 00:25 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Laatst online: 25-09 13:45
CVD schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:00:
[Afbeelding]

Nice en gefeliciteerd! Heel veel mooie kilometers gewenst…

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
[Afbeelding]

Mooi hoor! Heel bijzonder, je bent een van de eerste met een nieuw model. Hoe rijdt het? Wat staat er op het dashboard aan range? Heel veel vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Largamelion schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:40:
[...]
Volgens mij zat de 360° camera er vroeger ook alleen in vanaf de Plus. De basis versie heeft vermoedelijk alleen een camera achter en dus niet onder de zijspiegels en in het logo vooraan.

Op zich geen groot gemis, het is leuk en handig om mooi in het midden van een vak te parkeren, maar dat kan zonder ook. Achteruit parkeren en rijden doe ik nog steeds op m'n spiegels, enkel de camera achter zou ik niet willen missen, maar die lijkt dus ook standaard in de basis versie te zitten.
Ik heb een Core uitvoering, daar zit een camera achter en parkeersensoren voor en achter. Samen met de grote zijspiegels kan ik parkeren op de spreekwoordelijke centimeter. (tikje overdreven wellicht)
Ik mis zo'n 360° camera absoluut niet, het beeld met die camera vervormd ook nog eens gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:40:
[...]

Je mist niet snel iets wat je niet gewend bent. Maar mijn grootste kritiek punt hierop is dat Volvo het, vind ik, onbegrijpelijk verkeerd heeft aangepakt met de camera's die het je biedt. Om er optimaal gebruik van te maken, ook met veiligheid en overzicht in het achterhoofd, waarom niet de helft van het scherm gevuld met de 360 camera en de andere helft met de camera naar keuze (wat in praktijk vaak de achteruit camera zal zijn). Dan heb je alles netjes in beeld en maak je er optimaal gebruik van.

Ik snap dit echt niet, lijkt me toch ook niet zo'n heftige softwarematige ingreep. Maargoed, dit heb ik 2 jaar geleden al eens voorgesteld, tijdje terug nog eens maar ik heb het al opgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVD

CVD

rolfio schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:02:
[...]

Mooi hoor! Heel bijzonder, je bent een van de eerste met een nieuw model. Hoe rijdt het? Wat staat er op het dashboard aan range? Heel veel vragen ;)
Vraag maar raak hoor!, ja hoe rijdt het komende uit een cupra born performance rijd dit toch wat rustiger en ontspannender lig goed stevig op de weg, de range die het dashboard aangaf was 360km met een 100% accu aan de hand van onze rijstijl en gedurende de km’s zal dit een realistischere range worden kleine kant tekening is wel dat wij beide wel doorrijders zijn dus dit zal wellicht een beetje tegenvallen in ons geval, morgen staat er gelijk een ritje Rotterdam>Hengelo>Rotterdam op de agenda dus kan hier dan waarschijnlijk wel wat meer over zeggen

[ Voor 10% gewijzigd door CVD op 18-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
CVD schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:11:
[...]

Vraag maar raak hoor!, ja hoe rijdt het komende uit een cupra born performance rijd dit toch wat rustiger en ontspannender lig goed stevig op de weg, de range die het dashboard aangaf was 360km met een 100% accu aan de hand van onze rijstijl en gedurende de km’s zal dit een realistischere range worden kleine kant tekening is wel dat wij beide wel doorrijders zijn dus dit zal wellicht een beetje tegenvallen in ons geval, morgen staat er gelijk een ritje Rotterdam>Hengelo>Rotterdam op de agenda dus kan hier dan waarschijnlijk wel wat meer over zeggen
Oei, die 360 km is nogal een verschil met die 565 km WLTP...
Maar goed, dat zal zich wellicht nog stabiliseren. Voor nu veel veilige km's gewenst :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
De belangrijkste vraag aan @CVD is uiteraard of er trillingen te voelen zijn rond de 100 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-09 11:28
[Afbeelding]

Is dit Vapour Grey?

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Even snel laden, 139 kw voor een p6, niet slecht.

Benieuwd naar de frunk temperatuur,
EDIT logger uitgelezen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHhyFL18Oc2gMwGiafA9YdQ9XFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmssmdSDMqORGrgggOTRSMdA.jpg?f=fotoalbum_large

Na het laden naar huis gereden, was voor op schema, even snel loggers uitgelezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgZs_A7oQz6PPGsNsYbNCMVAVP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cic9hvoN88JnJQt1PkQkalPS.jpg?f=fotoalbum_large

Zwarte lijn frunk, wat opvalt is dat tijdens het snelladen zelf de frunk eerst wat afkoelt, maar daarna snel stijgt tot 30 graden waar het buiten rond 20 graden is.
De temperatuur blijft vrij hoog tot ik 8 km later thuisben, en daar merkte ik ook dat na parkeren de auto best stond te koelen (accupakket koelen?)
Die warmte die dat afgeeft, verwarmt de Frunk. Het wordt in de Frunk dus al snel een graad of 10 tot 15 warmer dan de omgevingstemperatuur.

Tegelijk is het het koelst onder de laadvloer kofferbak!, daar merk je weinig verschil door het laden.
Dus je diepvries producten niet in de Frunk bewaren als je nog gaat snelladen, je afhaalchinees kun je daartegen daar juist langerop temperatuur houden!

[ Voor 55% gewijzigd door ron65 op 19-07-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
Mga1600 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Naja, niet helemaal, ik heb hem soort van blind besteld. Beetje op de configurator online het een en ander aanklikken en dat doorgegeven aan de lease maatschappij. Op de website stond nog wel dat de pixelled lampen erbij zaten en nog niet als optie, alleen is er in die tijd wel al doorgevoerd aan de dealers dat dit een optie zou worden en er een prijsreductie zou plaatsvinden. Natuurlijk gaat er, tussen het doorgeven vanuit Volvo richting de dealers en de website updaten, wat tijd zitten. Daardoor kreeg ik dus wel de gereduceerde prijs maar niet de opmerking over het missen van de pixelled lampen. Ik ging er namelijk gewoon vanuit dat dat er op zou zitten. Later heb ik dit pas gevraagd en aangekaart en werd er gezegd dat het er niet bij zou zitten maar dat ik al wel een gereduceerde prijs had. Ik kon er toen nog voor kiezen om dit er bij te doen met inderdaad de mogelijkheid dat de levertijd langer zou duren + dat mijn maandlasten iets hoger werden. Hier heb ik toentertijd van afgezien. En ja ik mis ze nu ook niet echt, alles is al beter dan de koplamp van mijn scootertje voorheen :P
Vulcan750 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:10:
[...]

Ik heb een Core uitvoering, daar zit een camera achter en parkeersensoren voor en achter. Samen met de grote zijspiegels kan ik parkeren op de spreekwoordelijke centimeter. (tikje overdreven wellicht)
Ik mis zo'n 360° camera absoluut niet, het beeld met die camera vervormd ook nog eens gigantisch.
Beetje ruimtelijk inzicht en je kan het prima inschatten, ik heb hier dus totaal geen last van, kan dus ook op de millimeter nauwkeurig inparkeren :9

[ Voor 70% gewijzigd door Sokoo op 19-07-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Sokoo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Beetje ruimtelijk inzicht en je kan het prima inschatten, ik heb hier dus totaal geen last van, kan dus ook op de millimeter nauwkeurig inparkeren :9
Met de achter-camera samen met de buitenspiegels, parkeersensoren en een paar goed functionerende ogen kan je het ook heel prima inschatten. Ik heb echt geen enkele behoefte aan een 360° camera. Ik zeg niet dat dit met de 360° camera niet kan, maar dat dit echt niet noodzakelijk is. Was m.i. beter geweest de 360° camera op de optielijst te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sokoo
Vulcan750 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Met de achter-camera samen met de buitenspiegels, parkeersensoren en een paar goed functionerende ogen kan je het ook heel prima inschatten. Ik heb echt geen enkele behoefte aan een 360° camera. Ik zeg niet dat dit met de 360° camera niet kan, maar dat dit echt niet noodzakelijk is. Was m.i. beter geweest de 360° camera op de optielijst te zetten.
Tja ieder zijn ding, ik vind hem geweldig en kan er perfect mee inparkeren en zou niet meer zonder willen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sokoo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Tja ieder zijn ding, ik vind hem geweldig en kan er perfect mee inparkeren en zou niet meer zonder willen :D
Dus: optielijst is beter., dan is het echt ieder zijn ding..

Ik had geen budget voor een Ultimate, dus werd het een Plus, en daar was de 360 graden camera niet bij inbegrepen. Had die er als optie in gezeten, dan zou ik hem wss wel als optie hebben aangevinkt, nu had ik die keuze helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:34
ron65 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:46:
Even snel laden, 139 kw voor een p6, niet slecht.
Er zit meer in een p6je

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsQ3an6COuHV40elNLmJl9OrT7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xbi8xS405YqF96qKkVnFlS7R.jpg?f=fotoalbum_large

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 22:17
Ik heb een P6 ultimate en dus de 360 camera. Leuk, maar kan goed zonder. Ik had ook liever achteruitrijcamera in een split screen er bij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Hele andere vraag; weet iemand of de speakers/subwoofer of versterker o.i.d verschillen van de Volvo in de Polestar?

De audiokwaliteit van de Polestar (H&K) verschilt (negatief) erg van die in de Volvo. Ook de “normale” uitvoering speakers verschilt naar mijn mening van die in de Volvo.

Misschien ligt het eraan dat de (X)C40 groter is waardoor er meer ruimte zit tussen de speakers waardoor het ruimtelijker klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
quinten010 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:34:
Hele andere vraag; weet iemand of de speakers/subwoofer of versterker o.i.d verschillen van de Volvo in de Polestar?

De audiokwaliteit van de Polestar (H&K) verschilt (negatief) erg van die in de Volvo. Ook de “normale” uitvoering speakers verschilt naar mijn mening van die in de Volvo.

Misschien ligt het eraan dat de (X)C40 groter is waardoor er meer ruimte zit tussen de speakers waardoor het ruimtelijker klinkt?
Ik denk dat dat laatste klopt… vorm, volume en aankleding maken vermoedelijk het verschil. Polestar geluid kan ik niet beoordelen, maar persoonlijk vind ik de muziek met HK in de C40 juist weer beter klinken dan in de XC40P8 met HK die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat dat laatste klopt… vorm, volume en aankleding maken vermoedelijk het verschil. Polestar geluid kan ik niet beoordelen, maar persoonlijk vind ik de muziek met HK in de C40 juist weer beter klinken dan in de XC40P8 met HK die ik hiervoor had.
ik merk dat hoe je het gebruikt ook veel uitmaakt.

Als ik de ingebouwde spotify client gebruik vind ik het geluid matig. Spotify op mijn telefoon via bluetooth klinkt nog slechter... Dezelfde muziek op een radiokanaal via tunein of openradio klinkt wel heel goed.

Vwb spotify: als ik die via caplay beluister vind ik het geluid ook echt wel goed. Heb dus het idee dat de spotify client ook niet helemaal lekker is...

(heb een my22 p6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Ook weer zoiets dat in de optielijst moet, maar nu aan uitvoering gekoppeld is. De HK geluidsoptie is gekoppeld aan de Ultimate, de Plus moet het met een veel mindere installatie doen maar heeft ook geen optie staan voor HK die je dan als extra zou kunnen aanvinken.

Ik vind en vond dat Volvo hierin toch echt wat te kort schiet, als ze dit meer optioneel maken op de lagere modeluitvoeringen, kun je als klant veel meer zelf samenstellen, dat trekt mensen aan. Iets met Marketing en zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
ron65 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Dus: optielijst is beter., dan is het echt ieder zijn ding..

Ik had geen budget voor een Ultimate, dus werd het een Plus, en daar was de 360 graden camera niet bij inbegrepen. Had die er als optie in gezeten, dan zou ik hem wss wel als optie hebben aangevinkt, nu had ik die keuze helemaal niet.
Tja, beetje zinloze discussie: optielijst of niet. We gaan toch niet meer terug in de tijd (die van: "vroeger was alles beter"). Ik denk (...) dat fabrikanten via het aanbieden van een aantal standaard modellen op de productiekosten willen besparen en dus van die ellenlange lijst met opties af willen. Uiteindelijk kun je via het aanbieden van een aantal standaard modellen met een beperkt aantal opties niet iedereen tevreden stellen. Wat voor de een een "nice to have" is, is voor de ander een "must have".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:37
HenryP schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Tja, beetje zinloze discussie: optielijst of niet. We gaan toch niet meer terug in de tijd (die van: "vroeger was alles beter"). Ik denk (...) dat fabrikanten via het aanbieden van een aantal standaard modellen op de productiekosten willen besparen en dus van die ellenlange lijst met opties af willen. Uiteindelijk kun je via het aanbieden van een aantal standaard modellen met een beperkt aantal opties niet iedereen tevreden stellen. Wat voor de een een "nice to have" is, is voor de ander een "must have".
Uiteindelijk gaan we naar een abonnementsvorm, waarbij je met een maandabonnement een 360 camera krijgt.
Je ziet nu al dat de optielijst steeds korter wordt en bij Volvo zijn er maar 3 (optie) uitvoeringen. Iets vergelijkbaars zie je bij Polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:48:
[...]

ik merk dat hoe je het gebruikt ook veel uitmaakt.

Als ik de ingebouwde spotify client gebruik vind ik het geluid matig. Spotify op mijn telefoon via bluetooth klinkt nog slechter... Dezelfde muziek op een radiokanaal via tunein of openradio klinkt wel heel goed.

Vwb spotify: als ik die via caplay beluister vind ik het geluid ook echt wel goed. Heb dus het idee dat de spotify client ook niet helemaal lekker is...

(heb een my22 p6)
Eens, via CarPlay klinkt het zeker beter dan met de ingebouwde Spotify app. Maar toen ik zei dat het in de C40 beter klinkt dan in mijn eerdere XC40 vergeleek ik ingebouwd Spotify tegenover ingebouwd Spotify etc. dus echt een eerlijke vergelijking.
En afspelen van .FLAC files vanaf een usb stick met de app AudioWagon klinkt echt het beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
rinkel schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Uiteindelijk gaan we naar een abonnementsvorm, waarbij je met een maandabonnement een 360 camera krijgt.
Je ziet nu al dat de optielijst steeds korter wordt en bij Volvo zijn er maar 3 (optie) uitvoeringen. Iets vergelijkbaars zie je bij Polestar.
Abonnementsvorm? Leg uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
rolfio schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:37:
[...]

Oei, die 360 km is nogal een verschil met die 565 km WLTP...
Maar goed, dat zal zich wellicht nog stabiliseren. Voor nu veel veilige km's gewenst :)
De eerste range voorspelling van een nieuwe auto zeggen me niet zoveel, dat getal wordt uitgerekend op basis van het meest recente gebruik van de auto ( vaak over een afstand van ik meen 40km) .
Maar bij een nieuwe auto’s is er relatief veel ‘rangeren’ bij de dealer, op en af de vrachtauto rijden etc.. Maar ook stilstand tijdens de instructie bij aflevering waarbij de airco wel aan staat er dus verbruik is maar geen kilometers geregistreerd worden.

Toen ik mijn C40 net in gebruik nam was de weergegeven range de eerste keren ook aanmerkelijk lager dan die van mijn toen net ingeleverde XC40 P8. Inmiddels is de range voorspelling juist net weer wat hoger dan ik ooit in de P8 zag (nu in de zomer soms 380 of zelfs 390, meestal 370 en een enkel keertje 360 km bij vertrek met 90% accu). Dat is omgerekend naar 100% in mijn geval dus een procent of 15 onder de WLTP waarde van 430. In de winter is dat eerder 25-30%. Kan ik in mijn situatie prima mee leven…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Abonnementsvorm? Leg uit!
Ik denk zoiets als bij BMW, stoelverwarming zit erin maar werkt pas als je er 6 euro per maand voor neerlegt, stop je die betaling dan wordt de optie uitgezet tot je weer betaalt.

Mijn broere heeft een iX1, en heeft die stoelverwarming abbo afgekocht in de leaseprijs, maar stuurverwarming moet hij per maand activeren door een bedrag over te maken.
Denk ook eens aan de trekhaak, die zit dus fysiek al onder die BMW, maar hij kan hem niet uitklappen. Pas als hij wat euro's per maand betaalt kan dat.

Ik hoop dat ze heeeeeel snel van dat concept terugkomen, de hardware zit dan altijn in de auto maar je beteaalt maandelijks voor het gebruik, uiteindelijk betaal je over de levensduur ongeveer het dubbele van wat de optie als aankoop had gekost.

uitgangspunt is dat de huur per maand in de leaseperiode ongeveer gelijk is aan aanschafprijs van de optie, bedoeling is dat je dan zomers verwarmingen uit het abonnement haalt, en pas in de winter weer aanzet. Ja, dan is het abbo goedkoper, maar ik zou dat toch echt niet willen zo.. Als het er fysiek inzit, dan moet het werken, of je schaft geen trekhaak of stoelverwarming aan, dan zit het er ook niet in. Simpel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sibelius
Ik snap best de discussie over pakketen. Ik ben en was blij met de beperkte keuze. En ik tel mijn zegeningen met een Ultimate pakket maar die camera? Die kan mij gestolen worden. Ik heb leren spiegels kijken en de hybride XC hiervoor had ook maar 1 camera en onderdelen in een abonnementsvormen? Neen! Ook andere zaken kunnen mij gestolen worden. En ook ik snap het totaal niet als ik lees dat je met een ander modeljaar ineens geen verlichting meer is voor de passagiers op de achterbank. En dat dan koppelen aan je bekledingspakket. Wat kost een lampje in godsnaam? Aan de andere kant, je kunt een aangeklede en ook een uitgeklede kist landen op een vliegveld. En de range van die kist? Die is net zo divers als het weer! En mijn moraal van dit verhaal? Ik kijk hoofdzakelijk om mij heen als ik auto rij. Mijn focus is wat er buiten de auto gebeurd. Radio aan, of wat via Bluetooth en rijden en genieten. YouTube? Beperkte apps? Vertel mij de meerwaarde? Hier kan ik genieten van Ron met zijn temperatuur meet “toestand” en anderen waarvan ik denk oh je kunt dus ook een auto tweaken en je kunt een telefoonhouder printen. Daar leer ik iets van of heb ik een brede glimlach. Dat is het toch ook lachen en genieten en je leven leren en aanpassen aan en om? En moraalridder standje is weer *uit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sibelius schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:13:
Ik snap best de discussie over pakketen. Ik ben en was blij met de beperkte keuze. En ik tel mijn zegeningen met een Ultimate pakket maar die camera? Die kan mij gestolen worden. Ik heb leren spiegels kijken en de hybride XC hiervoor had ook maar 1 camera en onderdelen in een abonnementsvormen? Neen! Ook andere zaken kunnen mij gestolen worden. En ook ik snap het totaal niet als ik lees dat je met een ander modeljaar ineens geen verlichting meer is voor de passagiers op de achterbank. En dat dan koppelen aan je bekledingspakket. Wat kost een lampje in godsnaam? Aan de andere kant, je kunt een aangeklede en ook een uitgeklede kist landen op een vliegveld. En de range van die kist? Die is net zo divers als het weer! En mijn moraal van dit verhaal? Ik kijk hoofdzakelijk om mij heen als ik auto rij. Mijn focus is wat er buiten de auto gebeurd. Radio aan, of wat via Bluetooth en rijden en genieten. YouTube? Beperkte apps? Vertel mij de meerwaarde? Hier kan ik genieten van Ron met zijn temperatuur meet “toestand” en anderen waarvan ik denk oh je kunt dus ook een auto tweaken en je kunt een telefoonhouder printen. Daar leer ik iets van of heb ik een brede glimlach. Dat is het toch ook lachen en genieten en je leven leren en aanpassen aan en om? En moraalridder standje is weer *uit*
Eens,
maar het is niet alelen die 360 camera... ik had geen Ultimate budget, maar een HK geluidset, de luxere binnenverlichting (pakket 2) en een panorama dak had ik best wel graag als optionele optie bij de PLUS uitvoering terug willen zien komen zodat ik ervoor had kúnnen kiezen. Nu kon dat dus absoluut niet.
Vroeger was het gewoon meer maatwerk.
Ze hadden 1 draadboom voor alle opties, die werd in elke wagen gelegd, maar verder als je geen extra lampjes wilde, dan lagen de stekkertjes er wel maar de lampjes zaten er niet in. Zo kun je als fabriek maatwerk leveren, de kabelboom hoef je er maar 1 van te maken en met de CANbus tehcnieken van tegenwoordig is dat verschil in materiaal met een eenvoudige boom heel klein geworden.

Maar zoals Rinkel al aangeeft, ze sturen aan op een abbo vorm, wil ik geen stoelverwarming? dan staat die uitgeschakeld al zit die er wel in. Na de lease koopt iemand het als occasion en kan dan alsnog die optie aan laten zetten (tegen €€€ per maand). Dat idee zit erachter, dus ook weer alles compleet bekabeld en bedraad, zelfs hardwarematig aanwezig, maar pas functioneel als je dokt.
Een hele kwalijke vorm die de rijders veel geld kan gaan kosten alles bij elkaar, en uiteraard méér dan dat je het nu als pakketjes erbij kan bestellen, want dat is commercieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
ron65 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:22:
[...]

Eens,
maar het is niet alelen die 360 camera... ik had geen Ultimate budget, maar een HK geluidset, de luxere binnenverlichting (pakket 2) en een panorama dak had ik best wel graag als optionele optie bij de PLUS uitvoering terug willen zien komen zodat ik ervoor had kúnnen kiezen. Nu kon dat dus absoluut niet.
Vroeger was het gewoon meer maatwerk.
Ze hadden 1 draadboom voor alle opties, die werd in elke wagen gelegd, maar verder als je geen extra lampjes wilde, dan lagen de stekkertjes er wel maar de lampjes zaten er niet in. Zo kun je als fabriek maatwerk leveren, de kabelboom hoef je er maar 1 van te maken en met de CANbus tehcnieken van tegenwoordig is dat verschil in materiaal met een eenvoudige boom heel klein geworden.

Maar zoals Rinkel al aangeeft, ze sturen aan op een abbo vorm, wil ik geen stoelverwarming? dan staat die uitgeschakeld al zit die er wel in. Na de lease koopt iemand het als occasion en kan dan alsnog die optie aan laten zetten (tegen €€€ per maand). Dat idee zit erachter, dus ook weer alles compleet bekabeld en bedraad, zelfs hardwarematig aanwezig, maar pas functioneel als je dokt.
Een hele kwalijke vorm die de rijders veel geld kan gaan kosten alles bij elkaar, en uiteraard méér dan dat je het nu als pakketjes erbij kan bestellen, want dat is commercieel.
Je hebt gelijk Ron! Maatwerk is er niet meer bij. Voor mij was dat Panoramadak de grote pre. En dan kan ie nog open ook. Is er bij de C40 en Polestar niet bij. Geluid is met en zonder HK net zo leuk. En wil je echt geluid? Dan investeer je toch thuis in een leuke audioset? Maar met die draadbomen is het vaag ja. Maar ik heb daar ook niet veel verstand van hoor. Wel eens bij een garage gezien dat die compleet vervangen moest worden bij een XC90 en dat was een dingetje. Gevalletje vocht.

Je hebt gelijk met dat abonnementen verhaal. Ook gelezen en dat doen ze toch al bij de BMW’s en Mercedessen? Maar kan het mis hebben. Dat is dan ook totaal niet het type auto dat ik wil rijden…

Maar we zijn er allemaal bij denk ik of je meegaat en wilt in dat abbo verhaal. De consument wil t misschien wel. Maar is het soms ook zat met al die streamingdiensten met aanverwante kosten die stapelen. En nogmaals ik tel mijn zegeningen. Maar ik rij net zo goed in een goedkopere auto. Beste is emissie vrij een P0 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:05
Mga1600 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:07:
[...]

De eerste range voorspelling van een nieuwe auto zeggen me niet zoveel, dat getal wordt uitgerekend op basis van het meest recente gebruik van de auto ( vaak over een afstand van ik meen 40km) .
Maar bij een nieuwe auto’s is er relatief veel ‘rangeren’ bij de dealer, op en af de vrachtauto rijden etc.. Maar ook stilstand tijdens de instructie bij aflevering waarbij de airco wel aan staat er dus verbruik is maar geen kilometers geregistreerd worden.

Toen ik mijn C40 net in gebruik nam was de weergegeven range de eerste keren ook aanmerkelijk lager dan die van mijn toen net ingeleverde XC40 P8. Inmiddels is de range voorspelling juist net weer wat hoger dan ik ooit in de P8 zag (nu in de zomer soms 380 of zelfs 390, meestal 370 en een enkel keertje 360 km bij vertrek met 90% accu). Dat is omgerekend naar 100% in mijn geval dus een procent of 15 onder de WLTP waarde van 430. In de winter is dat eerder 25-30%. Kan ik in mijn situatie prima mee leven…..
Is de C40 een single of twin motor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sibelius schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Je hebt gelijk met dat abonnementen verhaal. Ook gelezen en dat doen ze toch al bij de BMW’s en Mercedessen? Maar kan het mis hebben. Dat is dan ook totaal niet het type auto dat ik wil rijden…
Klopt.

En bij Audi is zelfs de richtingaanwijzer een optionele accessoire geworden met eventueel abonnement, vandaar die dingen nooit richting aangeven 8)7 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibelius
ron65 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:57:
[...]

Klopt.

En bij Audi is zelfs de richtingaanwijzer een optionele accessoire geworden met eventueel abonnement, vandaar die dingen nooit richting aangeven 8)7 _O-
Whahahaha inderdaad. Kunnen soms iets van de Duitse automobilist leren. Ze kijken hier vreemd op dat ik ruimte maak op een 3e strook om je langs een vrachtwagen te laten gaan… Galant zijn en rijden zoals je hebt geleerd is er niet bij soms. Misschien AI abbo om je te laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Goed, vandaag een iets mindere dag.
Op vakantie richting volgende bestemming. Probeer hem aan een enbw paal, schiet op rood.. Rot phoenix contact dingen.. Opnieuw maar met alle trucjes nu.. Weer rood steeds. Ik ga in de auto zitten, aandrijving service vereist. Verdorie, nooit eerder gehad. Andere laders geprobeerd.. Geen geluk. Hij staat nu bij hotel aan de granny(11%) en dat werkt wel, al gaat het met 2km per uur. Ik laat hem even een uurtje met rust en rij dan naar een 50kw lader in de buurt. Hopen dat dan ook die melding weg is... Iemand weleens gehad en genegeerd?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Sokoo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Prima toch? Dan zou het voor jou een mooie optie zijn! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
goetfoud schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Is de C40 een single of twin motor?
Twin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
4v4t4r schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:18:
Op vakantie richting volgende bestemming. Probeer hem aan een enbw paal, schiet op rood.. Rot phoenix contact dingen.. Opnieuw maar met alle trucjes nu.. Weer rood steeds. Ik ga in de auto zitten, aandrijving service vereist. Verdorie, nooit eerder gehad. Andere laders geprobeerd.. Geen geluk. Hij staat nu bij hotel aan de granny(11%) en dat werkt wel, al gaat het met 2km per uur. Ik laat hem even een uurtje met rust en rij dan naar een 50kw lader in de buurt. Hopen dat dan ook die melding weg is... Iemand weleens gehad en genegeerd?
Ik heb die melding ook wel eens gehad. Iedere keer bij het instappen kreeg ik die melding. Ik heb er een paar dagen zo mee gereden en ben toen naar de dealer geweest. In de werkplaats hebben ze de updates opnieuw geïnstalleerd. Daarna nooit meer die melding gehad. Het lag dus niet aan de aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Venomer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:21:
[...]

Ik heb die melding ook wel eens gehad. Iedere keer bij het instappen kreeg ik die melding. Ik heb er een paar dagen zo mee gereden en ben toen naar de dealer geweest. In de werkplaats hebben ze de updates opnieuw geïnstalleerd. Daarna nooit meer die melding gehad. Het lag dus niet aan de aandrijving.
Ik heb volvo on call gebeld, er komt zo een Duitse anwb meneer even de 12v reset doen (ik mocht dat niet zelf) en als dat niets helpt ga ik maar pushen voor een vervangende auto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
4v4t4r schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:18:
Probeer hem aan een enbw paal, schiet op rood.. Rot phoenix contact dingen.. Opnieuw maar met alle trucjes nu.. Weer rood steeds. Ik ga in de auto zitten, aandrijving service vereist. Verdorie, nooit eerder gehad. Andere laders geprobeerd.. Geen geluk. Hij staat nu bij hotel aan de granny(11%) en dat werkt wel, al gaat het met 2km per uur. Ik laat hem even een uurtje met rust en rij dan naar een 50kw lader in de buurt. Hopen dat dan ook die melding weg is... Iemand weleens gehad en genegeerd?
De melding ken ik niet, niet kunnen snel laden (op vakantie) wel. Ik had hetzelfde eind vorig jaar, onderweg naar Oostenrijk. uiteindelijk heb ik mijn C40 achtergelaten bij een Duitse dealer, en ben met een vervangende auto doorgereden. Mijn auto is teruggebracht naar nederland, de “ snellaadunit” is vervangen (en die kan alleen vervangen worden als de batterij er uitgehaald wordt). Ik hoop dat het bij jou meevalt. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Moet zeggen dat ik de lampjes achteraan ook wel mis bij het uitladen 's avonds hier in Spanje. Idem voor de 12V in de koffer, de kabel van m'n koelbox is net 30cm te kort om vanuit de koffer tot de aansluiting vooraan te geraken, de koelbox staat dus steeds achter m'n zetel aan de voeten van m'n jongste. 2 zaken die ik echt niet begrijp in een 'ultimate' uitvoering, maar goed... we leren ermee leven. Ik schaf me bij terugkomst wel een verlengkabel aan voor de 12V en licht maken doe ik met m'n smartphone om te kijken of er gerief is blijven liggen achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Largamelion schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:09:
Moet zeggen dat ik de lampjes achteraan ook wel mis bij het uitladen 's avonds hier in Spanje. Idem voor de 12V in de koffer, de kabel van m'n koelbox is net 30cm te kort om vanuit de koffer tot de aansluiting vooraan te geraken, de koelbox staat dus steeds achter m'n zetel aan de voeten van m'n jongste. 2 zaken die ik echt niet begrijp in een 'ultimate' uitvoering, maar goed... we leren ermee leven. Ik schaf me bij terugkomst wel een verlengkabel aan voor de 12V en licht maken doe ik met m'n smartphone om te kijken of er gerief is blijven liggen achteraan.
Ja, echt achterlijk!
Maar Volvo heeft toch wel even al gauw €20 op materialen kunnen besparen op een auto van >50k. 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jorisjansen3 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:31:
[...]

De melding ken ik niet, niet kunnen snel laden (op vakantie) wel. Ik had hetzelfde eind vorig jaar, onderweg naar Oostenrijk. uiteindelijk heb ik mijn C40 achtergelaten bij een Duitse dealer, en ben met een vervangende auto doorgereden. Mijn auto is teruggebracht naar nederland, de “ snellaadunit” is vervangen (en die kan alleen vervangen worden als de batterij er uitgehaald wordt). Ik hoop dat het bij jou meevalt. Sterkte!
ADAC is geweest, 12v reset gedaan, paar keer computer uitgelezen, maar fouten bleven. Auto is weg getakeld richting garage voor onderzoek, ik zou morgen vervangend vervoer moeten krijgen.. Fingers crossed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

4v4t4r schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:25:
[...]

ADAC is geweest, 12v reset gedaan, paar keer computer uitgelezen, maar fouten bleven. Auto is weg getakeld richting garage voor onderzoek, ik zou morgen vervangend vervoer moeten krijgen.. Fingers crossed!
Jeetje wat balen zeg... en zeker net met vakantie wil je dit niet hebben :-(

Ik leef met je mee en keep my fingers crossed dat dit tot een goede oplossing komt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:09:
Ik heb twee USB-C ledlampjes in de socket achterin de middenconsole gestoken. Mijn passagiers zijn al volwassen en zullen niet wild bewegend die dingen kapot trappen vermoed ik, en het werkt goed voor verlichting op vloer niveau.

https://nl.aliexpress.com...Q9Yi&gatewayAdapt=glo2nld

En anders deze : https://www.amazon.nl/aut...to&qid=1689804118&sr=8-14

Alhoewel je die weer niet automatisch met de binnenverlichting mee zult zien gaan, dat doen due USB-C ledlampjes wel. deze moet je juist handmatig aanzetten en af en toe eens opladen.

Mijn koelbox staat in de caravan, en die kan ik daar aan de 12V hangen. Een accu in de caravan wordt tijdens het rijden vanuit de auto geladen en anders als de 230V is aangesloten daaruit, en dat blijkt voor de koelbox prima te werken. Heb ik dat ding ook niet lomp in de weg in de auto staan. Is wel een grote koelbox, niet een draagbare moet ik erbij zeggen. Deze zou beslist niet tussen de voorstoel en de achterbank passen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

Ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD

CVD

Venomer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:25:
De belangrijkste vraag aan @CVD is uiteraard of er trillingen te voelen zijn rond de 100 km/u.
De beruchte trillingen heb ik tot nu toe nog niet opgemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
Iemand een idee hoe ik Fastned snelladers tover in Google Maps als mogelijke laadstop? Ik heb een abo op Tesla en Fastned Gold en zou daar maximaal gebruik willen van maken, maar krijg Fastned enkel te zien in de ARBP app maar niet in de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_R
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:32
CVD schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:11:
[...]

Zijn er al verbruikscijfers bekend, ben wel heel benieuwd in hoeverre de RWD het nu doet ten opzichte van de FWD.

Hier nog wachten tot en met september!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:41
RigolleM schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:09:
Iemand een idee hoe ik Fastned snelladers tover in Google Maps als mogelijke laadstop? Ik heb een abo op Tesla en Fastned Gold en zou daar maximaal gebruik willen van maken, maar krijg Fastned enkel te zien in de ARBP app maar niet in de wagen.
Bij mij kwam er gisteren nog gewoon eentje in de laadplanning (Fastned Klarenbeek). Je kunt de voorgestelde laadstops vervangen door Fastneds: kies routeoverzicht, dan het laadpunt en dan ‘Vervangen’. En ik geloof dat er ook mensen zijn die via Google Assistant ‘zoek Fastned op de route’ doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Bij mij kwam er gisteren nog gewoon eentje in de laadplanning (Fastned Klarenbeek). Je kunt de voorgestelde laadstops vervangen door Fastneds: kies routeoverzicht, dan het laadpunt en dan ‘Vervangen’. En ik geloof dat er ook mensen zijn die via Google Assistant ‘zoek Fastned op de route’ doen.
"Hey Google, zoek Fastned langs route" idd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Ik heb tegenwoordig bijna wekelijks een trailer achter de C40 hangen (circa 1400-1500kg geladen). Het valt mij in positieve zin op dat de Volvo direct de actieradius aanpast nav wat er achter hangt. Deze schiet na vrijwel 500 meter direct van 370km range naar circa 220km range. Vervolgens klopt de voorspelling van de range in GM ook vaak als een bus. Iemand anders dezelfde ervaring?

Ik heb overigens wel een bandenstoring. Check, de geadviseerde spanning is toch 2.8 bar? (19 inch)

[ Voor 11% gewijzigd door Bartelomeus op 20-07-2023 14:37 ]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Bartelomeus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:35:
Ik heb tegenwoordig bijna wekelijks een trailer achter de C40 hangen (circa 1400-1500kg geladen). Het valt mij in positieve zin op dat de Volvo direct de actieradius aanpast nav wat er achter hangt. Deze schiet na vrijwel 500 meter direct van 370km range naar circa 220km range. Vervolgens klopt de voorspelling van de range in GM ook vaak als een bus. Iemand anders dezelfde ervaring?
Ik had hetzelfde met de fietsendrager achterop. Maar rij nu af en toe met aanhanger en af en toe met fietsendrager. Dan kan die er niet zoveel meer mee. Wel fijn dat dat niet de statistiek van als je je trekhaak niet gebruikt niet vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer

Ik heb overigens wel een bandenstoring. Check, de geadviseerde spanning is toch 2.8 bar? (19 inch)
Dat klopt. 2,8 bar inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:00

De bandenspanning wordt niet gemeten, je krijgt een melding als er een verschil wordt gedetecteerd tussen de wielen. Als er een band wat slapper staat verandert de afrolomtrek en daarmee draait dat wiel wat sneller. Dit is wat er gedetecteerd wordt.

Gewoon de druk op alle 4 de banden controleren en vervolgens het systeem opnieuw inleren via de middendisplay.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik geen drukverschil kon ontdekken. Maar na opnieuw inleren was de foutmelding wel weg.

Er zou een sticker in de deuropening moeten zitten met de bandenspanningen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1 ... 188 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"