ron65 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:53:
De Frunk wordt lekker warm, zelfs bij stilstand in de zon zoals vandaag.
Max was 37,1 graden, genoeg om je boter te smelten inderdaad.
Later zal ik ook eens kijken wat snelladen met de temperatuur hier doet.
Zwarte lijn is temperatuur, blauw is relatieve luchtvochtigheid.
De logger begon vannacht om 03.00 uur getimed te loggen.
De tabeltijden zijn GMT, de logger stond op GMT+1, de max tempgrens 65 graden is bedoeld om de lijn rood te kleuren als die daarv=boven komt, idem voor de min gres +1 graden, en eenzelfde systeem zit er in voor de RV waarde. Het gaat nu echter even om de temperatuur curve, van 14 - 38 graden op de dag.
[Afbeelding]
Eerste resultaten loggers:
TZ2006050086: armleuning tussen voorstoelen
TZ2007050228: Kofferbak onder de dubbele vloer
TZ2007050245: Frunk
Noot: de tijden van de loggers hebben niet gelijk gelopen, al had ik ze wel gelijk ingesteld. Blijft Alibaba spul ;-)
de pieken horen ongeveer gelijk te liggen, maar je ziet dat die wat ongelijk in de grafiek komen.
Bovendien zijn twee loggers niet op tijd gestart, die zie je later beginnen in de grafiek. Ook daar dus iets geks (lijkt de Volvo timers wel voor laden of preconditioning van enkele OTA's geleden

)
Ik ga het dus nog eens overdoen.
Conclusies
In het interieur in de armrest is het echt heet, de aut0 heeft de hele dag in de zon gestaan laatste dagen, de schaduwplaatsjes zijn door een stuk varkensmest van de overkant met zijn 4 autos in beslag genomen.
In de auto interieur lopen de temperaturen op tot bijna 60 graden, zwarte lijn.
In de kofferbak onder de vloer (blauwe lijn) is het op datzelfde moment 31 graden
In de frunk (paarse lijn) is het dan 34 graden
Het is dus ind e auto heet, maar onder de vloer van de kofferbak is de koelste plek, gevolgd door de frunk.
Nu gaat dit nog om het snelladen, zover ben ik niet gekomen en de komende weken zit dat er ook nog niet in gezien mijn werk agenda, maar op vakantie gaat dat zeker wel gebeuren en dat is volgende maand. Ik ga dán de proef herhalen, probeer de loggers beter in tijdlijn te krijgen en dan gaan we zien welke resultaten er dan uitkomen.
Nutteloos maar leuk onderzoekje
[
Voor 3% gewijzigd door
ron65 op 11-07-2023 21:18
]