Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:36:
Ik snap de kritiek op het infotainment systeem nooit zo erg: we hebben een geweldig navigatiesysteem, voice commando’s werken fenomenaal goed, de muziek klinkt goed, de telefoon werkt prima…, voor liefhebbers is er CarPlay.… en Home Assistent om je thuis automatisering mee te koppelen. Wat moet ik nou nog meer in een auto?
Op het ontbreken van wat beloofde apps na ben ik er in ieder geval gewoon tevreden mee.
Dat je eens te zien krijgt welke radiozender aanstaat of welk nummer wordt afgespeeld......gewoon in je display, ergens in het klein.....

En dat de muziek gewoon eens aangaat zonder eerst op een knop te hoeven drukken.....

[ Voor 3% gewijzigd door Sten2017 op 30-06-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:42
Lars4 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:06:
Na wikken en wegen toch maar besloten de fiets op deze wijze mee te nemen op vakantie. Zelf erg benieuwd hoeveel het verbruik beïnvloedt gaat worden. Ik zal de heen en terugweg naar het vakantieadres in Italië monitoren en de praktijk getallen met jullie delen d:)b

(een test rondje heen/terug gisteravond over 40km gaf een gem verbruik van 21.9 kwh/100km. Snelweg 110 kmh en n-wegen 85 kmh)
Wat voor auto? P8?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars4
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-04-2024
Een P6, my23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34
Ik lees allemaal mooie nieuwe dingen over Maps, maar zelf heb ik de update nog niet binnen gekregen. Dat zal te maken hebben met het feit dat de auto door omstandigheden al een week op een paar erg korte ritjes naar de bakker en de slager na heeft stilgestaan. Morgen gaan we ermee op stap, misschien komt hij dan binnen? Ik hoop het want binnenkort maken we een langere trip met meerdere tussenstops.
Kan iemand me vertellen wat het versienummer van Maps is dat de nieuwe mogelijkheden heeft? Dan weet ik waar ik naar uit moet kijken……mijn huidige versienummer begint met 31.05

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:35
KabalA! schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:38:
[...]

Heeft de XC40 niet een ‘achterop worden aangereden’-detectie (geen idee hoe het heet) en dat die extra ingreep (riem aantrekken) omdat de auto achter je ‘te snel’ dichtbij kwam na jouw remaktie? Dus dat de ingreep niet kwam omdat er voor geen ruimte was maar juist achter je?
Een kan gevolg van de ander zijn, maar die auto achter me kwam zo dichtbij omdat mijn volvo door ingreep zelf vol in de ankers ging voor een situatie waar dat niet nodig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Mga1600 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:23:
[...]

In het beeld van de achteruitrijcamera ( in ieder geval bij de 360 graden camera) kun je de automatische rem bij achteruitrijden uitzetten.
Mijn Core versie heeft alleen een achteruitrijcamera, en je kan daarmee ook de automatische rem en het gepiep uitzetten.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
@Mga1600 Ik vraag me af of je de update ziet uitgevoerd worden. Ik kan nu bij een route met 1 laadstop inderdaad de laadpaal aanpassen. Met meerdere laadpalen nog niet goed gelukt. Dus denk dat hij er al eens in zou kunnen zitten.

Als je je thuisadres als laadoptie kan aanzetten in de instellingen (thuisadres aanpassen) heb je hem waarschijnlijk al.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:04
Largamelion schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:11:
Zo, net mailtje van Plugsurfing dat de Ionity prijzen vanaf 25 juli stijgen naar 0,45€/kW i.p.v. 0,40€/kW. Lekker zo, heeft nog geen 2 maand geduurd voor mij op die manier.
Hebben nog meer mensen dit ontvangen of blijft het bij deze ene melding? Lees hier weinig geklaag hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
JTHZZ schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Hebben nog meer mensen dit ontvangen of blijft het bij deze ene melding? Lees hier weinig geklaag hierover ;)
Geen mail daarover gehad.

Ik kan nu inderdaad de snelladers wijzigen. Kan nog niet filteren tussen 50/150/350 kW palen.
Irritant genoeg pakt hij niet echt snelladers langs de snelweg merk ik, maar zou bijv een tussenstop rondom Dusseldorf moeten hebben en dan pakt hij allemaal snelladers in Dusseldorf van de snelweg af als suggestie (naast wat hij als eerste optie opgegeven heeft).

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
[...]

Heb dinsdag idd ook een mail van Plugsurfing ontvangen, tariefverhoging vanaf 25 Juli. Kan ik op de heenweg naar Spanje (16/17 juli ) iig nog laden voor 0,40 EUR/KWh . De Tesla laders lijken zo wel een steeds betere/goedkopere optie te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:45
[...]

Ik heb deze mail ook ontvangen afgelopen dinsdag;

Dear Volvo driver,
You now have even more charging locations to choose from. Starting this summer, you can access over 500,000 charge points in 27 European countries via your Volvo Cars app
We hope you have also enjoyed Volvo’s preferential charging rates at IONITY stations. To make sure we can offer discounted rates in the future as well, we are slightly adjusting the price.
Starting 25th of July 2023, the new discounted price for Volvo drivers at IONITY stations will be 0.45 € per kWh. You can see the equivalent prices in other currencies in the table below.
We wish you a great summer and look forward to seeing you on the road.
Drive safe,
Your Volvo and Plugsurfing teams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tdkvolvo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:14:
[...]

waarom zou je vrijwillig gaan fietsen op vakantie als je zo'n mooie XC40 bij je hebt ? :)

Zonder gekheid. Ik zou het zadel op de laagste stand zetten tijdens de reis.
ALs hij zo over de tramrails gaat rijden, heeft ie meteen spanning van de bovenleiding, kan de wagen al rijdend opladen 8)7

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
Loopt de korting bij Ionity na een jaar echt af? In de app zie ik een datum in juli. Vorig jaar waren er berichten dat de korting blijvend was als je de plugsurfing pas in de app toevoegde. Weet iemand dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Mardijk schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:58:
[...]

Heb dinsdag idd ook een mail van Plugsurfing ontvangen, tariefverhoging vanaf 25 Juli. Kan ik op de heenweg naar Spanje (16/17 juli ) iig nog laden voor 0,40 EUR/KWh . De Tesla laders lijken zo wel een steeds betere/goedkopere optie te worden.
Ik vertrek de 12e naar Spanje en kom de 26e terug 🙂. Heenweg al gesimuleerd met ABRP op enkel Ionity en Tesla, is het goedkoopst met een maand abonnement op Tesla erbij en het meest betrouwbaar denk ik. Terugweg zien we dan wel weer. Overnachting nabij Bordeaux vlakbij Tesla superchargers dus daar tijdens ontbijt nog eens goed volladen. De prijs wijzigt dus net op de dag dat ik terugkeer, maar goed... die 0,05€ gaat nu niet het verschil maken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Lars4 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Yes, die gaat eruit/naar beneden en de bidons er nog uit (y)
Eerst tape rond uw zadelpen ter hoogte van uw zadelpenklem, dan moet je niet terug gaan afstellen. Zadelpen eruit en op het gat tape plakken om waterinfiltratie te voorkomen. En vergeet je imbussleutel niet in de wagen te leggen :+
Op een fietsrek doe ik dat ook als we ver moeten reizen en op parkings stoppen, want een zadel en/of zadelpen durven ze er wel eens uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
lichtblauw schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:45:
Loopt de korting bij Ionity na een jaar echt af? In de app zie ik een datum in juli. Vorig jaar waren er berichten dat de korting blijvend was als je de plugsurfing pas in de app toevoegde. Weet iemand dit precies?
Volgens mij verloopt de korting idd precies na een jaar. Mijn auto is 23 sep 2022 op naam gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Kv3kkZO8JwJZv6AGilVnAziJPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26ZYlYyuXg76da3MMzz55InW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Op 23/02/2023 geleverd op naam van de LM, ik ben hem pas op 08/06/2023 gaan halen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4OTok9JdLWMqH7ykjIIe9FuWdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BmhOFqxgHbdbO5wDKPwTClTW.png?f=fotoalbum_large

Nog geen antwoord van de Volvo dealer omtrent het ontbrekende laadkaart en waarom mijn aanvraag via de app nog niks heeft opgeleverd. Ze hebben nog 14 dagen, daarna vertrekken we richting Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:58
RigolleM schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:45:
Op 23/02/2024 geleverd op naam van de LM, ik ben hem pas op 08/06/2024 gaan halen...

[Afbeelding]

Nog geen antwoord van de Volvo dealer omtrent het ontbrekende laadkaart en waarom mijn aanvraag via de app nog niks heeft opgeleverd. Ze hebben nog 14 dagen, daarna vertrekken we richting Denemarken.
En als dat jaar voorbij is, wat betaal je dan?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
rolfio schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:36:
[...]

En als dat jaar voorbij is, wat betaal je dan?
Het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Dank. Dan is zo'n Tesla abonnement nog niet eens zo'n gek idee. Zelfs voor 1 maand vakantie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
rolfio schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Dank. Dan is zo'n Tesla abonnement nog niet eens zo'n gek idee. Zelfs voor 1 maand vakantie denk ik...
Precies wat ik ga doen, maar je kan zonder abo ook gewoon laden hoor. Het varieert per laadstation, maar de prijzen schommelen wat tussen 40 en 60 eurocent als ik zo kijk. Met abo van 13€/m gaat dat dan richting 30 tot 45 eurocent dus op 'n lange trip heb je dat direct terugverdiend.

Kan je trouwens overal terecht bij die superchargers? In Bordeaux zie ik bv op Google Maps dat die op de parking naast een hotel staan en er is een hek dat dicht kan en achteraan net aan de chargers lijkt er ook een slagboom te zijn. In de Tesla app staat wel een toegangscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
rolfio schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Klopt, maar wat mij niet duidelijk is (en wat mij heeft belet om een abbonnement af te sluiten), is of je het abbonnement ook per direct kan stopzetten of dat je er voor een langere periode (bijvoorbeeld 1 jaar) aan vast zit. Ik kan die info nergens vinden op het internet. Wie weet het antwoord op die vraag?

Voordelen van de SuperChargers:
- Na een paar keer laden, zou je het maandtarief al terugverdiend kunnen hebben.
- Op de laadpleinen staan veel snelladers (en bij snel moet je denken aan SNEL)
- Het tarief is (in ieder geval: op dit moment) zeer schappelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
Inmiddels kun je op heel veel plekken in Europa bij superchargers terecht, hier kun je exact zien waar.

[ Voor 11% gewijzigd door rolfio op 01-07-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
HenryP schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Klopt, maar wat mij niet duidelijk is (en wat mij heeft belet om een abbonnement af te sluiten), is of je het abbonnement ook per direct kan stopzetten of dat je er voor een langere periode (bijvoorbeeld 1 jaar) aan vast zit. Ik kan die info nergens vinden op het internet. Wie weet het antwoord op die vraag?

- Na een paar keer laden, zou je het maandtarief al terugverdiend kunnen hebben.
Dacht dat het maandelijks opzegbaar is, maar ik kan hier niets bij Tesla over vinden. wel op een andere website. Ik ga Tesla even een mail sturen met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
rolfio schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:58:
Inmiddels kun je op heel veel plekken in Europa bij superchargers terecht, hier kun je exact zien waar.
In de Tesla app zelf is dat makkelijker vind ik. De eerste knop 'Uw niet-Tesla opladen' geeft je 'n kaartje met alleen die laders en de tarieven erbij. Aan de hand daarvan heb ik mijn hotel gekozen voor overnachting, vlakbij superchargers. En gelukkig maar ook want net bericht terug gehad dat de laders aan het hotel zelf nog in opbouw zijn.

Uit de voorwaarden van Tesla:
Voor Kosten die automatische betalingen ondersteunen, begrijpt u dat de betaling opnieuw via uw betaalwijze zal worden geïnd wanneer uw dienst aan het eind van de voorgeschreven periode automatisch wordt verlengd, tenzij deze ten minste vierentwintig (24) uur vóór het eind van de huidige facturatieperiode wordt uitgeschakeld. U kunt automatische betalingen op ieder moment beheren of uitschakelen in uw Tesla-account.

Lijkt me dus gewoon op te zeggen 24u voor einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42
Mga1600 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:29:

Kan iemand me vertellen wat het versienummer van Maps is dat de nieuwe mogelijkheden heeft? Dan weet ik waar ik naar uit moet kijken……mijn huidige versienummer begint met 31.05
@Mga1600 ik heb versienummer 23.06.130002.E, en kan tussenstops rangschikken. (Laatste update van maps is 15 juni 2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36
Mocht iemand toch graag een browser in zijn auto willen hebben en homeassistant hebben. Installeer de app, installeer de Firefox addon en je kan browsen in je auto. Het werkt zeker nog niet 100% (eerder 40%) maar het is wel weer leuk om te knutselen.
https://github.com/mincka/ha-addons/tree/main/firefox

Voor de zekerheid: de addon is niet van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cH00_RCY352iKd61WiI7Jl4AZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBhlp59C65AhAcOPfHO4pTuy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ik stond vrijdag in de file voor de pompstations, gewoon omdat ze over een lengte van dik 1000 meter de weg blokkeerden met die wachtrij, en dan maar zuigen over laadpaalfiles op social media. Daar heb ik nog nooit last van gehad, wel dus van tankstation files.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:15:
Ik stond vrijdag in de file voor de pompstations, gewoon omdat ze over een lengte van dik 1000 meter de weg blokkeerden met die wachtrij, en dan maar zuigen over laadpaalfiles op social media. Daar heb ik nog nooit last van gehad, wel dus van tankstation files.....
Tot er een keer door een overheidsmaatregel de stroom met 15ct per kWh omhoog gaat. Op die dat is het andersom denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Laatst online: 25-09 13:45
Kammika schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Tot er een keer door een overheidsmaatregel de stroom met 15ct per kWh omhoog gaat. Op die dat is het andersom denk ik…
In de file bij een hoogspanningsmast O-)

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Laatst online: 25-09 13:45
Ik snap je helemaal hoor Ron! Als ik in sommige media van alles lees. Maar neem het wel met een korreltje zout. Zei van het weekend nog zullen we in de tankcolonne gaan staan, puur voor het gevoel…. Niet gedaan hoor.

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
jorisjansen3 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:27:
[...]

@Mga1600 ik heb versienummer 23.06.130002.E, en kan tussenstops rangschikken. (Laatste update van maps is 15 juni 2023)
Dank je! Gisteren tijdens een geplande tussenstop ging Maps bij mij even off-line en toen het weer terugkwam was het ge-update naar die versie 23-06…….. Vanavond even experimenteren…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
Largamelion schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:01:
[...]
In de Tesla app zelf is dat makkelijker vind ik. De eerste knop 'Uw niet-Tesla opladen' geeft je 'n kaartje met alleen die laders en de tarieven erbij. Aan de hand daarvan heb ik mijn hotel gekozen voor overnachting, vlakbij superchargers. En gelukkig maar ook want net bericht terug gehad dat de laders aan het hotel zelf nog in opbouw zijn.

Uit de voorwaarden van Tesla:
Voor Kosten die automatische betalingen ondersteunen, begrijpt u dat de betaling opnieuw via uw betaalwijze zal worden geïnd wanneer uw dienst aan het eind van de voorgeschreven periode automatisch wordt verlengd, tenzij deze ten minste vierentwintig (24) uur vóór het eind van de huidige facturatieperiode wordt uitgeschakeld. U kunt automatische betalingen op ieder moment beheren of uitschakelen in uw Tesla-account.

Vorige week vanwege een internetstoring thuis de auto opgeladen bij de tesla SuperCharger naast Hotel De Witte Bergen (Hilversum), de reden: ik kan mijn laadpaal alleen via de App aansturen, wat door die internet storing dus niet meer lukte. Wat mij opviel, eenmaal op het laadplein, was dat op dat tijdstip een deel van de laders beschikbaar was voor niet-Tesla's. Maakte me niks uit want ik was de enige op het laadplein met 24 laadpalen, waarvan de helft dus voor Tesla-only beschikbaar was. :)

Over het abbonnement: het lijkt er dus op dat je elke maand kunt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Die kans is groot :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
Als je een dynamisch energiecontract hebt, dan kostte vandaag de stroom tussen 13:00 en 16:00 uur je per kW ongeveer -€0,61 inclusief BTW. Ik heb dus maar even 30 kWh geladen en daarmee een ruime €18 verdiend. Ik snap wel waarom er rond dit tijdstip geen files waren voor de publieke (snel)laadpalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:42
Als ik in de auto stap met mijn sleutel/profiel gaat het goed maar niet als mijn vrouw daarvoor met haar sleutel/profiel gereden heeft.
Dan vindt ie het ineens nodig op LO van start te gaan met de fan volop aan.
Terwijl zij gewoon tijdens het rijden op 19 gr. ingesteld had.

Hoe kom ik daar van af?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
@Waterblok Geen idee. Wij hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:37
HenryP schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Vorige week vanwege een internetstoring thuis de auto opgeladen bij de tesla SuperCharger naast Hotel De Witte Bergen (Hilversum), de reden: ik kan mijn laadpaal alleen via de App aansturen, wat door die internet storing dus niet meer lukte. Wat mij opviel, eenmaal op het laadplein, was dat op dat tijdstip een deel van de laders beschikbaar was voor niet-Tesla's. Maakte me niks uit want ik was de enige op het laadplein met 24 laadpalen, waarvan de helft dus voor Tesla-only beschikbaar was. :)

Was maar een deel van de laders beschikbaar voor non-Tesla's? Ik dacht dat in Nederland alle laders beschikbaar waren. Is dat nieuw?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:49
HenryP schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Je kan het abonnement gewoon na een maand uit zetten. Ik heb het vorig jaar ook alleen voor mijn vakantietrip afgesloten.

Voor de mensen die naar Frankrijk / Spanje gaan heeft de SuperCharger wat mij betreft nog 2 aanvullende voordelen:
- De kans dat een SuperCharger werkt is vele malen groter dan andere laders in Frankrijk
- De meeste SuperChargers zitten bij een hotel, je kunt dan gewoon even relaxed een kopje koffie of lunch op terras doen in plaats van op zo'n enorme Aire in de herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Waterblok schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:33:
Als ik in de auto stap met mijn sleutel/profiel gaat het goed maar niet als mijn vrouw daarvoor met haar sleutel/profiel gereden heeft.
Dan vindt ie het ineens nodig op LO van start te gaan met de fan volop aan.
Terwijl zij gewoon tijdens het rijden op 19 gr. ingesteld had.

Hoe kom ik daar van af?
Wel gek! Blijft dat ook zo als je in het profiel van je vrouw eenmalig de temperatuur op bijvoorbeeld 20 zet en het profiel daarmee afsluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-09 14:14
HenryP schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:45:
Als je een dynamisch energiecontract hebt, dan kostte vandaag de stroom tussen 13:00 en 16:00 uur je per kW ongeveer -€0,61 inclusief BTW. Ik heb dus maar even 30 kWh geladen en daarmee een ruime €18 verdiend. Ik snap wel waarom er rond dit tijdstip geen files waren voor de publieke (snel)laadpalen. :)
Daar moet de energiebelasting toch nog bij? Het tarief was werkelijk ongeveer € 0,41 negatief. Nog steeds aantrekkelijk.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Venomer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:37:
[...]

Was maar een deel van de laders beschikbaar voor non-Tesla's? Ik dacht dat in Nederland alle laders beschikbaar waren. Is dat nieuw?
Als ik in NL openbaar laadt bij Tesla (wat nauwelijks voor komt omdat ik voor 99,99% voldoende heb aan de energie die ik via mijn eigen laadpaal de auto in duw), dan gebruik ik de Tesla App. Ik kies dan voor de optie "Uw niet-Tesla opladen". Het aantal laadstation-locaties is beduidend minder dan wanneer je een Tesla rijdt.

Toen ik recent op een locatie kwam waar er 24 laadpalen stonden, parkeerde ik mijn Volvo bij een willekeurige laadpaal. Ik kon die echter niet via de App activeren. Ik zag wel dat ik andere laadpalen op die locatie wel kon activeren. Geen idee of hier een "tijdvenster" mee speelt, waarmee Tesla een deel van de laders alleen voor eigen merk auto's reserveert. Toen ik al een kwartiertje stond te laden kwam er een man met een tesla aanrijden die wel gebruik kon maken van de eerste 12 laadpalen.

Ik heb later nogmaals gekeken of ik hier een patroon in herkende, maar de paar keer dat ik dit gecontroleerd heb, bleek die restrictie er niet op te zitten. Misschien dus een tijdvenster of een andere optie: een tijdelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
ArnoudN schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Daar moet de energiebelasting toch nog bij? Het tarief was werkelijk ongeveer € 0,41 negatief. Nog steeds aantrekkelijk.
Klopt, maar daar heb je altijd last van. Die belasting is inderdaad rond de €0,18- €0,20. Belachelijk veel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
Nog nooit zo dringend moeten gaan tanken dat ik in zo'n rij zou gaan staan... Idem, bij de bakker, dan denk ik "Hell no, laat maar" _O-

Vorig jaar met 1100km aan CNG en benzine naar de Vogezen vertrokken. Heerlijk toekomen op de camping met het pijltje van de benzinetank nog op helemaal vol. Enkel de CNG leeg dus, maar da's niet erg. Gedurende 2 weken regelmatig dagtrips gedaan zonder de auto aandacht te geven. Op de laatste dag toch maar even nagekeken en had nog 200 km over, niet genoeg om terug te raken. Ergens rustig gaan tanken zodat ik op de terugreis niet meer moest stoppen, laat staan aanschuiven.

De overschakeling naar een EV hing al even in de lucht, daarom dat ik het "geen aandacht hoeven te geven aan mijn wagen" zo bewust heb ervaren toen... De term "range anxiety" is volgens mij wel niet helemaal correct. Het gaat namelijk niet zuiver over de range en laden onderweg, maar over het feit dat je auto in een aandachtshoer verandert. Bv. rekening mee houden als je een hotel of camping boekt, apps downloaden, laadpasjes activeren, laadpaal thuis installeren, etc. etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvdV21
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-01 11:40
Largamelion schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:01:

Ik gebruik voor vakantie ook het Tesla abonnement voor goedkoper snel laden. Je kan het abonnement na activatie eigenlijk meteen al beëindigen. Omdat je al betaald hebt voor een maand, blijft het de hele maand gewoon geldig en wordt dan automatisch uitgeschakeld door Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Venomer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:37:
[...]

Alle laadlocaties in Nederland zijn opengesteld en ook in andere landen gaan gefaseerd vrijwel alle locaties open. In D komen er bijv telkens nieuwe bij en zijn ze ook bijna allemaal open.
Kan me wel voorstellen dat ze op drukke locaties een aantal laadpalen alleen voor Tesla’s willen vrijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 14:29
Weet iemand wanneer de eerste MY 2024s van de band zullen rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 22:17
lupus9537 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:46:
[...]
De overschakeling naar een EV hing al even in de lucht, daarom dat ik het "geen aandacht hoeven te geven aan mijn wagen" zo bewust heb ervaren toen... De term "range anxiety" is volgens mij wel niet helemaal correct. Het gaat namelijk niet zuiver over de range en laden onderweg, maar over het feit dat je auto in een aandachtshoer verandert. Bv. rekening mee houden als je een hotel of camping boekt, apps downloaden, laadpasjes activeren, laadpaal thuis installeren, etc. etc.
Ik vind het oprecht wel een leuke sport, goeie laders opzoeken, kijken wat je aantreft, toch weer mooi als je pasje werkt etc. Ik maak me er totaal niet druk om, je komt zo op allerlei leuke plekken. Zoals een snellader bij Billund, vlak bij een onooglijk kantoor van Lego in het pikkedonker snelladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altijdbezig
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-09 22:03
Wafje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:43:
Ik ben hier ook benieuwd naar, met de eindstreep in zicht lijkt het wachten steeds moeilijker te worden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
Rude-Dog schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Ik vind het oprecht wel een leuke sport, goeie laders opzoeken, kijken wat je aantreft, toch weer mooi als je pasje werkt etc....
Eerlijk gezegd vind ik het geen leuke sport, ik vind het belachelijk dat de prijzen niet veel eenvoudiger opvraagbaar zijn. Een voorbeeld. Afgelopen weekend heeft mijn dochter de sleutels van haar nieuwe woning gekregen. Laat er in haar straat een openbare laadpaal (2 stuks) staan. Even onderzoek gedaan naar de prijzen met gebruik van de verschillende pasjes die in mijn bezit zijn: goedkoopste was €0,30 per kWh, duurste was €0,59 per kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Rude-Dog schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Ik vind het oprecht wel een leuke sport, goeie laders opzoeken, kijken wat je aantreft, toch weer mooi als je pasje werkt etc. Ik maak me er totaal niet druk om, je komt zo op allerlei leuke plekken. Zoals een snellader bij Billund, vlak bij een onooglijk kantoor van Lego in het pikkedonker snelladen :)
Over leuke laadplekken gesproken:
Het Ionity-station in Veurne, B. Het is op een industrieterrein. We gingen in de truckstop even naar de WC met de kinderen. Bleken ze daar een uitgebreid assortiment te hebben van dingen waar truckers blijkbaar belangstelling voor hebben, maar die minder geschikt zijn voor kinderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
HenryP schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:18:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het geen leuke sport, ik vind het belachelijk dat de prijzen niet veel eenvoudiger opvraagbaar zijn. Een voorbeeld. Afgelopen weekend heeft mijn dochter de sleutels van haar nieuwe woning gekregen. Laat er in haar straat een openbare laadpaal (2 stuks) staan. Even onderzoek gedaan naar de prijzen met gebruik van de verschillende pasjes die in mijn bezit zijn: goedkoopste was €0,30 per kWh, duurste was €0,59 per kWh.
Bij mij om de hoek een allego paal € 0.58kwh. Op de andere hoek een Vattenfall en met een pas van Vattenfall
€ 0,31. Dezelfde paal met een Shell pasje € 0,59.
Snelladen bij Tesla kost ook zon beetje de helft van de rest.
Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRe
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:55
altijdbezig schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:26:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar, met de eindstreep in zicht lijkt het wachten steeds moeilijker te worden 8)7
M.b.t. welk type stel je de vraag?

Op de Volvo Care website staan al V60's B4 MY2024 welke binnen 4 weken geleverd kunnen worden.

Ikzelf ben zeer benieuwd wanneer de V60 T6 MY2024 in productie gaan

Dom, dit is het Recharge topic ..... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RaRe op 03-07-2023 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-07 22:23

CVD

Als ik onze dealer (mobility center rotterdam) moet geloven word onze my24 c40 morgen de 4e geproduceerd en daarna binnen 2 weken geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:16:
[...]

Dank je! Gisteren tijdens een geplande tussenstop ging Maps bij mij even off-line en toen het weer terugkwam was het ge-update naar die versie 23-06…….. Vanavond even experimenteren…..
Nou…..ondanks de update van Maps nog geen spoor van de genoemde verbeteringen. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
HenryP schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Je kunt ook een druppel gebruiken bij een easee laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
CVD schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Als ik onze dealer (mobility center rotterdam) moet geloven word onze my24 c40 morgen de 4e geproduceerd en daarna binnen 2 weken geleverd
November '22 besteld? Zou op schema zitten dan gezien de levertijd al een jaar 8-9 maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-07 22:23

CVD

Largamelion schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:26:
[...]
November '22 besteld? Zou op schema zitten dan gezien de levertijd al een jaar 8-9 maand is.
3dec 22 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Nou…..ondanks de update van Maps nog geen spoor van de genoemde verbeteringen. Doe ik iets fout?
geen idee, vandaag kon ik de volgorde van de tussenstops wijzigen door de route weer op te vragen, dan staat onderaan een knop om de volgorde te wijzigen.

Als je een laadstop daarbij hebt, en daarop tikt in die route lijst, krijg je een overzicht van dat laadstation met
o.a. het aantal vrije en bezette plaatsen, en daar onderaan staat nu een knop "vervangen laadstop" die je een nieuwe set keuzes voorschotelt in de omgeving van de laadstop.

Ik moet opmerken dat de laadstop vandaag op de terugweg (ik was 180 km van huis en op bestemming aangekomen met 45% lading wat 3% te weinig was om thuis te komen) keurig werd gekozen, een Fastned bij Lemmer (Lemsterhop), waar ik met 32% zou aankomen.
Dat klopte perfect, en ik zou daar 15 min moeten laden.

Daar zat wat raars: na 15 min zat ik op 71%, de software gaf aan dat ik minimaal tot 75% moest laden voor de volgende stop, maar daar zou ik met 35% aankomen vanaf 71%, dat is welgeteld 36% verbruik en dat klopt met de eerdere schatting dat ik ca 3% te weinig zou hebben.
Ik had dus ook 6 minuten kunnen laden, dan had er 15% bijgekomen en had ik met ca 12% thuis kunnen komen wat ook genoeg had geweest, maps laat je dus wel wat ruim laden op de laadstop. Op zich niet heel erg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Henk Pi schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:59:
[...]

Je kunt ook een druppel gebruiken bij een easee laadpaal.
Klopt, of een pasje. Wil je niet dat iedereen er gebruik van maakt, dan kun je deze opnemen in de lijst van toegestane druppels/pasjes. Ik heb er voor gekozen om altijd en alleen via de App de laadpaal te activeren. Daar zit dus (soms) een negatief puntje aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
ron65 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:29:
[...]
….maps laat je dus wel wat ruim laden op de laadstop. Op zich niet heel erg natuurlijk.
Ik heb dezelfde ervaring met Google Maps. Echter, ik rijd de auto privé en als ik onnodig meer dan €0,30 per kWh moet betalen, dan is dat niet een ramp, maar liever doe ik dat niet. Thuis laad ik bijna altijd voor minder dan €0,30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altijdbezig
  • Laatst online: 13-09 22:03
RaRe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:17:
[...]

M.b.t. welk type stel je de vraag?

Op de Volvo Care website staan al V60's B4 MY2024 welke binnen 4 weken geleverd kunnen worden.

Ikzelf ben zeer benieuwd wanneer de V60 T6 MY2024 in productie gaan

Dom, dit is het Recharge topic ..... 8)7
Niet dom hoor, ik had wel wat specifieker mogen zijn 😁

We hebben eind november 2022 een XC40 single motor extended range besteld in de Plus uitvoering. Uitgevoerd in wit met de woolblend bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik heb de updatemelding voor 2.10 zojuist gekregen. Straks ff installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:52:
Ik heb de updatemelding voor 2.10 zojuist gekregen. Straks ff installeren
Ik klikte 'm net per ongeluk weg 8)7

hoop dat die opnieuw aangeboden wordt...

sinds 2.9 zie ik toch regelmatig dat maps scherm weer schuiven. Denk ook dat dat de reden is waarom 2.10 met een fix daarvoor zo snel komt..

niet heel erg problematisch, maar wel fijn als het opgelost is..

[ Voor 28% gewijzigd door Kammika op 04-07-2023 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
[...]

[...knip...]

Daar zat wat raars: na 15 min zat ik op 71%, de software gaf aan dat ik minimaal tot 75% moest laden voor de volgende stop, maar daar zou ik met 35% aankomen vanaf 71%, dat is welgeteld 36% verbruik en dat klopt met de eerdere schatting dat ik ca 3% te weinig zou hebben.
Ik had dus ook 6 minuten kunnen laden, dan had er 15% bijgekomen en had ik met ca 12% thuis kunnen komen wat ook genoeg had geweest, maps laat je dus wel wat ruim laden op de laadstop. Op zich niet heel erg natuurlijk.
Ik kijk tijdens het laden altijd op het navigatiescherm van Google Maps. Hij geeft aan met hoeveel procent je op je bestemming aankomt. Dat is eerst negatief (anders hoef je niet te laden) en het loopt tijdens het laden op. Als die op 10% staat, rijd ik weer verder. Ik trek me niets aan van het aantal minuten dat GM adviseert.

[ Voor 28% gewijzigd door Venomer op 04-07-2023 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boot
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:23
Wij hebben onze c40 twin eind november 22 besteld.
Volgens de dealer word deze eind september gemaakt en 10 oktober kunnen we de auto halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
Bij mijn auto is gisteren met de oh beurt ook versie 2.10 geïnstalleerd. Nog geen verschil gemerkt, maar waren volgens mij ook geen schokkende veranderingen gepland voor deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Laatst online: 15-09 07:50
Een kleine maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Geen maps meer achter het stuur sinds de update… als het er niet is, kan het ook niet bewegen natuurlijk. Slimme update :/

[ Voor 42% gewijzigd door Ophidian op 04-07-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Laatst online: 26-09 11:28
Ophidian schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:31:
Geen maps meer achter het stuur sinds de update… als het er niet is, kan het ook niet bewegen natuurlijk. Slimme update :/
Hier idem... kunnen we vast een beetje wennen aan onze toekomstige EX30 ;)

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
headinclouds schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Hier idem... kunnen we vast een beetje wennen aan onze toekomstige EX30 ;)
Maar die is voor mijn vrouw ;) volgende week moet ie naar de dealer, mogen ze dit erbij oplossen.

Edit: @headinclouds hij doet het weer, auto uitschakelen in menu verhielp het

[ Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 04-07-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
Ophidian schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:31:
Had ik vanmiddag ook een keer bij het wegrijden, harde reset en het was weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
  • Laatst online: 26-09 11:28
Ophidian schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:38:
[...]

Maar die is voor mijn vrouw ;) volgende week moet ie naar de dealer, mogen ze dit erbij oplossen.

Edit: @headinclouds hij doet het weer, auto uitschakelen in menu verhielp het
Ah okay, dacht al wel dat het een glitchje was :)

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:22

Je kan natuurlijk gewoon stoppen met laden he. Maps update tijdens het laden je aankomstpercentage. Helaas nog niet realtime per 1 % maar volgens mij wel per 5% ofzo. Of per x aantal minuten. Als je dus ziet dat je met 10% aankomt kan je het laden stoppen en lekker naar huis rijden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hier overigens ook al 3x gehad sinds de nieuwe Maps update het het scherm achter het stuur geen kaart toont. Reset lukte 1x, bij de andere 2x was het simpelweg na het ritje de auto op slot, je ding doen, weer instappen en toen deed alles het weer.

Lijkt me dus wel een bugje die we vaker kunnen gaan zien tot er een nieuwe Maps update komt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-09 18:53
Voor de mensen die het interesseert, zojuist 2.10 via OTA geïnstalleerd.

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:29:
[...]

Je kan natuurlijk gewoon stoppen met laden he. Maps update tijdens het laden je aankomstpercentage. Helaas nog niet realtime per 1 % maar volgens mij wel per 5% ofzo. Of per x aantal minuten. Als je dus ziet dat je met 10% aankomt kan je het laden stoppen en lekker naar huis rijden.
Kan, maar niet als je enkele uren later alweer weg moet en dan is 10% te weinig.
En erop gokken dat ik eind van de middag een vrije laadpaal vind, is vragen om problemen.

Dus ik vond het niet erg om even door te laden. Het ging mij er gewoon om dat ik merk dat maps erg ruim met die laadtijden omgaat. Even los van of je het wel of niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ron65 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Kan, maar niet als je enkele uren later alweer weg moet en dan is 10% te weinig.
En erop gokken dat ik eind van de middag een vrije laadpaal vind, is vragen om problemen.

Dus ik vond het niet erg om even door te laden. Het ging mij er gewoon om dat ik merk dat maps erg ruim met die laadtijden omgaat. Even los van of je het wel of niet nodig hebt.
Mij is opgevallen dat Maps altijd zegt 15 Minuten laden als minimum. Dus zelfs als je maar een paar procent tekort komt, staat er 15 minuten laden. Als het meer is geeft hij het wel goed aan. Heb nog nooit zien staan: 5 minuten laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
Mga1600 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:23:
[...]

In het beeld van de achteruitrijcamera ( in ieder geval bij de 360 graden camera) kun je de automatische rem bij achteruitrijden uitzetten.
Afgelopen zondag kreeg ik bij het achteruit rijden te maken met een harde ingreep door de automatische rem. Erg hinderlijk als je niet weet hoe je die rem tijdelijk kunt uitschakelen...

Allereerst schrik je je het apelazurus. Vervolgens kijk je goed wat je gemist hebt. Bleek dat ik (komende vanuit een zijstraat, die je via een verhoging/drempel verlaat) een trambaan kruiste en die trambaan was voor de Volvo kennelijk reden genoeg om aan de noodrem te hangen. Het probleem hierbij is dat je gewoon niet meer achteruit kunt rijden. Door weer iets vooruit te rijden en schuiner achteruit te rijden, kon ik de zijstraat na meerdere keren steken toch verlaten. Nadeel is dat het op jou wachtend verkeer geen idee heeft met welk probleem je aan het worstelen bent en waarom je niet gewoon een metertje verder naar achteren rijdt.

Inmiddels heb ik uitgezocht hoe ik die automatische rem kan uitschakelen. Voor een ieder die niet weet hoe je die automatische rem tijdelijk kunt uitschakelen, hierbij de tip om dat uit te zoeken. Gelukkig was het in mijn geval niet erg druk en stond slechts 1 auto en 1 fietser te wachten tot ik met mijn "geklungel" klaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:59:
[...]

10% is maar een voorbeeld he, die voor mij van toepassing is. Vul daar je eigen % in en als je dat bereikt hebt stop je je laadsessie. Dat staat gewoon in beeld. Maps houdt het idd vaak redelijk ruim aan, valt ook wat voor te zeggen. Maar je weet altijd nog zelf het beste met hoeveel % je het liefst wilt thuiskomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
HenryP schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:05:
Inmiddels heb ik uitgezocht hoe ik die automatische rem kan uitschakelen. Voor een ieder die niet weet hoe je die automatische rem tijdelijk kunt uitschakelen, hierbij de tip om dat uit te zoeken. Gelukkig was het in mijn geval niet erg druk en stond slechts 1 auto en 1 fietser te wachten tot ik met mijn "geklungel" klaar was.
Je kan het natuurlijk ook ff hier zeggen hoe je dat uitschakelt voor die mensen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
[...]

Afgelopen zondag kreeg ik bij het achteruit rijden te maken met een harde ingreep door de automatische rem. Erg hinderlijk als je niet weet hoe je die rem tijdelijk kunt uitschakelen...

Allereerst schrik je je het apelazurus. Vervolgens kijk je goed wat je gemist hebt. Bleek dat ik (komende vanuit een zijstraat, die je via een verhoging/drempel verlaat) een trambaan kruiste en die trambaan was voor de Volvo kennelijk reden genoeg om aan de noodrem te hangen. Het probleem hierbij is dat je gewoon niet meer achteruit kunt rijden. Door weer iets vooruit te rijden en schuiner achteruit te rijden, kon ik de zijstraat na meerdere keren steken toch verlaten. Nadeel is dat het op jou wachtend verkeer geen idee heeft met welk probleem je aan het worstelen bent en waarom je niet gewoon een metertje verder naar achteren rijdt.

Heel herkenbaar. Mijn P2 heeft hetzelfde als ik op mijn werk achteruit van de parkeerplaats af moet. Er is daar een overgang van klinkers naar Stelconplaten en als ik harder dan stapvoets achteruit rij gaat ie vol in de ankers, terwijl er niet eens een hoogteverschil is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kreeg net ook de OTA binnen via de app. Wist niet dat die er aan kwam, maar kijkend naar de releasenotes zit er amper iets in. Vreemd dat ze die wel doorzetten ipv het te combineren met een grotere OTA later. Er staan letterlijk 2 dingen in waarvan 1 grafische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
2.10 houdt idd niet veel in, volgens de eerste berichten hier doet hij zelfs meer slecht dan goed. Ik kreeg 'm ook net binnen maar heb geen haast om 'm te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sollo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb net de update 2.1 geïnstalleerd.

Ik mag dus nu de dealer opzoeken voor onderhoud aan de aandrijflijn.

Heel bijzonder. Even afwachten wat ze morgen zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjJX5VTcZH8Huf9tGHSXP2XJt84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmngYzgf2iSODD6JTdf4Mpi3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYhbyMbacvbGuJho7HtBG9ivOfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvpN6S7RCiskqTW7ASL3ZUVZ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHl5PmWXxrDlrYmb30qTmMPcDOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YetNzqcmUyShvxvIOjoFNUSo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:28
Hier ook net update gedaan. Zie eerlijk gezegd het verschil niet in de kaart. Heb wel alleen een na-foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Sd_4RHFSMXIBYt8mps7mAAcBYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi1q7s5LPwaMkRXROXGTFgqP.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:52
Ik heb ook de versie 2.10 net geïnstalleerd, wel op een V60 T6. Ik las hier dat er niet veel changes zijn voor de XC40, maar bij de Recharge modellen is nu de feature toegevoegd om opladen te plannen tussen gezette tijden en "Verbeteringen ter voorkoming van verlies van verwarmingsfunctie bij PHEV's met hoogvoltage koelvloeistofverwarming.".

Dit is niet waarom ik het post, want offtopic hier aangezien het om een V60 gaat, maar ik ben na de update even gaan kijken in de auto en wat ik wel opmerkte is dat het systeem een stuk vlotter is. Ik ging niet rijden, maar gewoon even kijken of ik veranderingen zie. Dus wellicht is het feest morgen tijdens het rijden over, maar alles reageerde gewoon erg snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Modularsushi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:47:
Voor de mensen die het interesseert, zojuist 2.10 via OTA geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPM4b105B1CSUMYUPUjvPWbUS5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESVx2jYfnU2VcoU6BrIMkPAk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
nujtrug schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:47:
Hier ook net update gedaan. Zie eerlijk gezegd het verschil niet in de kaart. Heb wel alleen een na-foto:
[Afbeelding]
Staat opeens een volledig werkende Oostenrijkse TV app in de store, ORF TVthek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUX4LCq_o3lla1SVB15VkcO6X0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qd6mm3zpcqz74Z8X5iv0gwZR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
EHAS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:23:
[...]

[Afbeelding]
Cool! Nu nog even kijken hoe we een vpn kunnen koppelen? (Ik denk nordvpn op de telefoon en dan verbinden via hotspot) en dan formule 1 kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
EHAS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:23:
[...]

[Afbeelding]
Die staat er al een tijdje op. Net als een Scandinavische streamingdienst en bijvoorbeeld ARD nieuws (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.tagesschau). Ik vond de kwaliteit best goed, alleen zie ik mezelf dit toch niet snel gebruiken. Tijdens het laden het ik weekend Netflix op mijn laptop gekeken. Dat lijkt toch wat fijner dan schuin naar zo’n klein scherm kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
Juancho schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Je kan het natuurlijk ook ff hier zeggen hoe je dat uitschakelt voor die mensen ;)
Als je op de camera drukt dan kun je hem uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
jswinkels schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Die staat er al een tijdje op. Net als een Scandinavische streamingdienst en bijvoorbeeld ARD nieuws (https://play.google.com/store/apps/details?id=de.tagesschau). Ik vond de kwaliteit best goed, alleen zie ik mezelf dit toch niet snel gebruiken. Tijdens het laden het ik weekend Netflix op mijn laptop gekeken. Dat lijkt toch wat fijner dan schuin naar zo’n klein scherm kijken.
Tsja, een drive-in bioscoop bij een snellader zou nog mooier zijn .. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:06
Sollo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:45:
Ik heb net de update 2.1 geïnstalleerd.

Ik mag dus nu de dealer opzoeken voor onderhoud aan de aandrijflijn.

Heel bijzonder. Even afwachten wat ze morgen zeggen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Melding aandrijflijn heb ik onlangs ook gehad.
Auto 3 dagen kwijt geweest. Bleek bij mij te liggen aan het feit dat er ca.100gram teveel koelvloeistof in het systeem zat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Na het mislukken van OTA van levering tot ergens vorige maand, was ik superverbaasd dat een maandje terug 2.9 al lukte, vandaag viel ik van mijn stoel: 2.10 is binnen.... WOW

Morgen een rit van 360 km (allez en retour), ben nu 96% geladen (was 100% maar moest onverwacht even weg nog en toen waren alle laadpalen weer vol....) dus ga wel zien wat Maps me nu weer aan laadstops gaat voorschrijven :-p

@Juancho , inderdaad is 10% een voorbeeld, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben ook zo hoor, ik kijk wat maps aangeeft voor de eindbestemming en of dat al genoeg is voor de volgende rit of deel daarvan. Is dat genoeg dan koppel ik af. Maar echt boeien? nee, want ik betaal de kosten toch niet zelf. Dat doet de LM. Zolang ik geen gemopper krijg ga ik niet op maat snelladen om dan daarna nog uren drie straten verderop aan de laadpaal te moeten hangen. Dan liever 10 minuten langer snelladen, veel relaxter :-D

Overigens vermijd ik snelladers wel zoveel mogelijk, als het kan gebruik ik alleen de 11 of 22 kW laders op straat of bij de bestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
Juancho schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:16:
[...]

Je hebt gelijk!
Hoe schakel je de automatische rem van het achteruit rijden (tijdelijk) uit? Eigenlijk is dat heel simpel. Druk op het camerasymbool linksonder op het middenscherm. Je auto verschijnt in beeld met vier camerasymbolen (die elk aanklikbaar zijn) EN er verschijnen twee vensters. Door op het rechter venstertje te tikken schakel je de automatische rem tijdelijk uit. Uiteraard hoef je niet tot de volgende rit te wachten om die rem-functie weer te activeren. Gewoon op het camerasymbool linksonder tikken om vervolgens het pop-up venster weer aan te tikken en daarmee de rem-functie weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:44
[...]

Zeer herkenbaar en het is inderdaad ontzettend schrikken de eerste keer dat het voorkomt. Bij mij was dat in garagebox. Geen supergrote maar meer dan voldoende ruimte overal om er traag in te rijden. De schok en het geluid dat door die noodstop gegenereerd wordt doet het echt lijken dat je bumper ergens om heen geplooid is. En net omdat dit voorkomt op momenten dat je nog niet alles gevonden hebt, en het dus net een nieuwe auto is, kan dat toch wel voor erg veel paniek zorgen. Nu zet ik die vrijwel standaard uit vanaf ik merk dat de sensoren zaken zoals laag onkruid detecteren alsof het een muur is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:33:
Na het mislukken van OTA van levering tot ergens vorige maand, was ik superverbaasd dat een maandje terug 2.9 al lukte, vandaag viel ik van mijn stoel: 2.10 is binnen.... WOW

Morgen een rit van 360 km (allez en retour), ben nu 96% geladen (was 100% maar moest onverwacht even weg nog en toen waren alle laadpalen weer vol....) dus ga wel zien wat Maps me nu weer aan laadstops gaat voorschrijven :-p

@Juancho , inderdaad is 10% een voorbeeld, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben ook zo hoor, ik kijk wat maps aangeeft voor de eindbestemming en of dat al genoeg is voor de volgende rit of deel daarvan. Is dat genoeg dan koppel ik af. Maar echt boeien? nee, want ik betaal de kosten toch niet zelf. Dat doet de LM. Zolang ik geen gemopper krijg ga ik niet op maat snelladen om dan daarna nog uren drie straten verderop aan de laadpaal te moeten hangen. Dan liever 10 minuten langer snelladen, veel relaxter :-D

Overigens vermijd ik snelladers wel zoveel mogelijk, als het kan gebruik ik alleen de 11 of 22 kW laders op straat of bij de bestemming.
Als je toch moet rijden ondanks de storm wel goed handjes aan het stuur houden hè? Wij zitten in een code rood gebied, maar so far so good….de pannen zitten nog op het dak….

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 05-07-2023 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Hier gisteravond ook ‘fluitend’ binnengekomen tijdens een ritje van 15 km en direct daarna geïnstalleerd. Wel bijzonder dat zo’n beperkte update per OTA verstuurd is en dan ook nog met zo’n cryptische omschrijving over de wijzigingen aan de ‘aandrijflijn’ (die volgens die omschrijving nergens invloed op hebben…..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
-Vasa- schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:10:
[...]

Zeer herkenbaar en het is inderdaad ontzettend schrikken de eerste keer dat het voorkomt. Bij mij was dat in garagebox. Geen supergrote maar meer dan voldoende ruimte overal om er traag in te rijden. De schok en het geluid dat door die noodstop gegenereerd wordt doet het echt lijken dat je bumper ergens om heen geplooid is. En net omdat dit voorkomt op momenten dat je nog niet alles gevonden hebt, en het dus net een nieuwe auto is, kan dat toch wel voor erg veel paniek zorgen. Nu zet ik die vrijwel standaard uit vanaf ik merk dat de sensoren zaken zoals laag onkruid detecteren alsof het een muur is.
Mijn zoon had dat van de week met zijn nieuwe Audi A6. Precies hetzelfde: stond met een hoop kabaal in een klap stil terwijl er niet meer dan doorgeschoten stuk onkruid ‘in de weg’ stond.

Pagina: 1 ... 185 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"