Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:53:
[...]

In mijn tijd kreeg je een credit card van de zaak met ruime limiet waar je alle reis- en verblijfkostenuurlijkm inclusief brandstof en tol en hotel en restaurant etc. mee kon betalen. De administratie gaf aan het eind van de maand een overzicht van de op die kaart geboekte bedragen. Daarvan moest ik dan opgeven/verduidelijken waar die kosten precies voor waren geweest. Gemakkelijker kan het niet!
Met die card kon ik onderweg ook cash opnemen als het nodig was en dat moest ik dan natuurlijk wel ‘verantwoorden’.,
Wilde ik ook, werd geweigerd, was alleen voor het management die kaarten.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc.visschers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2023
Ja, dat is de moderne manier van reizen. Alles van te voren uitstippelen en meerdere laadpasjes om overal te kunnen laden. En dan doen alsof het allemaal zo fijn en goed is. Mij doet het vooral denken aan mijn jeugd toen ik gewapend met anwb-kaarten en 3 soorten valuta op vakantie ging. Nou, mijn soort van vakantie is het niet. De aflopen maanden twee buitenland trips gemaakt, naar Berlijn en Luxemburg en best veel gedoe met laadpalen gehad: omrijden, palen die niet werkten enz. Ik rij heel graag in mijn XC40 maar laadroutes uitstippelen is zeker geen hobby van mij. Lange trips zijn gewoon niet fijn. Een half uur stilstaan bij een later vind ik ook niks. Punt.

[ Voor 7% gewijzigd door marc.visschers op 25-06-2023 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik ben vandaag alvast gaan oefenen vooraleer ik naar Spanje rijd over 3 weken. Tripje naar de Ardennen +-200km enkel. Heenweg kon in principe zonder stoppen, maar ik wou Ionity testen met m'n Plugsurfing kaart van Volvo en de 0,20€ korting per kWh. Er lag een 350kW lader naast de snelweg aan de overkant, +4 min. Laden ging perfect tegen 135kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JakWgESR2O1t-lNqfin8ABa68IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuqfjyXpG3JroEHxya7GM0Tm.jpg?f=fotoalbum_large

Nu op de terugweg gestopt bij Fastned 300kW snellader, ook hier geen enkel probleem, startte onmiddellijk en houdt netjes 130kW aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvF7coRXRqLFg-i0GXB64HafWho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TcR1PFH63XJXkH8vO2AXJNT.jpg?f=fotoalbum_large

Als het zo heel de weg gaat naar Spanje dan wordt het vooral genieten. Maar in Spanje zelf zal het niet zo vlot gaan vrees ik.

Prijsverschil wel heel groot, bij Ionity 0,40€/kWh, bij Fastned 0,76€/kWh, bijna het dubbele dus. Ionity normaal wel 0,80€/kWh volgens die lader dus de korting van Volvo lijkt hoger te liggen dan ik dacht, 0,40€ i.p.v. de 0,20€ die ik verwachtte.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 25-06-2023 20:13 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
ron65 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:39:
Vandaag wat raars, nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb vorige week op het werk geladen met beperkte laadsnelheid van 12A (zodat de auto pas vol was tegen mijn volgende afspraak en niet eerder). Ging perfect, scheelde me een anderhalf uur voor ik wegmoest uit een vergadering weglopen om een auto te verplaatsen.

Vandaag wil ik even bijladen, zie dat hij op 12A staat nog en zet de instelling weer op 32A,
Gek genoeg blijft in de bestuurders display 12A staan, terwijl in de middendisplay echt 32 is aangegeven.
Ik heb de auto weer afgekoppeld (kebel er helemaal vanaf), afgesloten, 5 min gewacht (drie straten van huis bij de laadpaal, mensen zullen wel gedacht hebben wat doet die gek daar), auto ontgrendeld, toen zag ik dat de middendisplay helemaal opnieuw ging opstarten zonder dat ik hem gereset had.

Daarna bleef de fout, instelling 32, werd genegeerd en 12A werd aangehouden.
Iemand ook deze ervaring? en zoja, wat heb je er aan gedaan?

[Afbeelding]
En een reset van het systeem? Helpt dat ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Largamelion schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:07:

Prijsverschil wel heel groot, bij Ionity 0,40€/kWh, bij Fastned 0,76€/kWh, bijna het dubbele dus. Ionity normaal wel 0,80€/kWh volgens die lader dus de korting van Volvo lijkt hoger te liggen dan ik dacht, 0,40€ i.p.v. de 0,20€ die ik verwachtte.
Tesla Superchargers zijn in ieder geval in Nederland goedkoper dan de normale tarieven elders.
Vergt wel een App en een creditcard.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Claude schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:48:
[...]

Tesla Superchargers zijn in ieder geval in Nederland goedkoper dan de normale tarieven elders.
Vergt wel een App en een creditcard.
Creditcard heb ik dus geen probleem. De app was ik nu aan het bekijken. Er werd me aangeraden om een abonnement te nemen bij Tesla voor een maand, dat zou ik er zo goed als direct weer uithalen maar dat moet ik dus nog bekijken.

Zit ik goed met m'n Plugsurfing kaart, creditkaart en dan een Tesla abo voor m'n trip naar Spanje? Of zijn er andere must haves? Ik probeer hier te vinden welke netwerken allemaal ondersteund worden door de Plugsurfing kaart van Volvo, maar vind de info niet direct. Fastned en Ionity heb ik al getest dus die zijn oké.

Heb namelijk niet veel zin om ter plaatse apps te moeten downloaden en accounts te moeten aanmaken. En ook geen zin om nu nog laadpasjes te gaan bestellen dus ik hoop dat ik met die van Volvo genoeg heb.

Trouwens aangenaam verrast door Google Maps gisteren, navigeert lekker voor lange afstanden en kon zeer makkelijk een laadstop op de route toevoegen. Waze heeft nog een lange weg te gaan vooraleer het bruikbaar wordt op langere trips.

[ Voor 10% gewijzigd door Largamelion op 26-06-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:59:
[...]
Zit ik goed met m'n Plugsurfing kaart, creditkaart en dan een Tesla abo voor m'n trip naar Spanje? Of zijn er andere must haves? Ik probeer hier te vinden welke netwerken allemaal ondersteund worden door de Plugsurfing kaart van Volvo, maar vind de info niet direct. Fastned en Ionity heb ik al getest dus die zijn oké.
Heb je lang moeten wachten op de Plugsurfing kaart van Volvo, heb die 2 weken geleden besteld via de app, maar tot op heden nog niks ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:17
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:59:
[...]
Creditcard heb ik dus geen probleem. De app was ik nu aan het bekijken. Er werd me aangeraden om een abonnement te nemen bij Tesla voor een maand, dat zou ik er zo goed als direct weer uithalen maar dat moet ik dus nog bekijken.

Heb namelijk niet veel zin om ter plaatse apps te moeten downloaden en accounts te moeten aanmaken. En ook geen zin om nu nog laadpasjes te gaan bestellen dus ik hoop dat ik met die van Volvo genoeg heb.

Trouwens aangenaam verrast door Google Maps gisteren, navigeert lekker voor lange afstanden en kon zeer makkelijk een laadstop op de route toevoegen. Waze heeft nog een lange weg te gaan vooraleer het bruikbaar wordt op langere trips.
Plugsurfing heeft een redelijke dekking maar is vrij duur, behalve bij Ionity vanwege de deal met Volvo (0,35€/0,40). Ik zou daarom in Google maps het betaalfilter op Ionity zetten en dan je rit plannen. Lekker dicht bij de snelweg en je weet altijd dat het werkt. Mocht je er dan echt niet uit komen kun je altijd nog naar Tesla of iets anders uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Heb je lang moeten wachten op de Plugsurfing kaart van Volvo, heb die 2 weken geleden besteld via de app, maar tot op heden nog niks ontvangen?
Ik kreeg die bij de wagen toen ik hem ging halen.
JTHZZ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Plugsurfing heeft een redelijke dekking maar is vrij duur, behalve bij Ionity vanwege de deal met Volvo (0,35€/0,40). Ik zou daarom in Google maps het betaalfilter op Ionity zetten en dan je rit plannen. Lekker dicht bij de snelweg en je weet altijd dat het werkt. Mocht je er dan echt niet uit komen kun je altijd nog naar Tesla of iets anders uitwijken.
Jep, het verschil is idd groot, Fastned was gisteren bijna 2x zo duur dus dat loopt snel op. Ik zal met ABRP alvast eens een simulatie doen en zien waar ik kom met Ionity en Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
Heeft iemand bij de Volvo's al die Maps update gehad waarbij je eindelijk zelf bestemmingen kan herplaatsen? Gister nog geprobeerd bij een langere rit met meerdere stops maar nog steeds niet mogelijk. Heb ook geen enkele foto voorbij zien komen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
@Largamelion Tip uit de praktijk:
de eerste keer dat je bij Tesla laadt, wordt er eerst (eenmalig) een proefbetaling gevraagd via jouw creditcard.
Dat vergt even wat extra handelingen voordat je echt kunt gaan laden.
De allereerste keer laden bij Tesla kun je daarom beter even in Nederland doen, buiten je vakantietrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18
RigolleM schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Zat bij de auto, in het mapje.

Helaas is die van mij nu een jaar oud en moet ik de volle mep gaan betalen deze vakantie.
Ik ga maar eens in het andere topic neuzen.

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 26-06-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-09 11:28
Ik meld me hier weer eens na een lange radiostilte.
Dit weekend hebben we uiteindelijk de knoop doorgehakt nadat we er uiteindelijk met de dealer uit zijn gekomen: we ruilen onze trillende XC40 in op een ergens begin volgend jaar te leveren EX30.

Zoals hier door anderen al eerder gezegd blijkt Volvo het trillingsprobleem inmiddels te hebben erkend (als een producteigenschap, maar toch) en werkt aan een technische oplossing. Omdat het niet bekend is wanneer en hoe effectief e.e.a. zal uitpakken hebben we toch besloten voor de inruil te gaan.

Uiteraard leveren we straks in op gebied van interieurruimte (achterin) maar op de meeste andere vlakken, uitrusting en prestaties is het juist andersom.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34
Juancho schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:13:
Heeft iemand bij de Volvo's al die Maps update gehad waarbij je eindelijk zelf bestemmingen kan herplaatsen? Gister nog geprobeerd bij een langere rit met meerdere stops maar nog steeds niet mogelijk. Heb ook geen enkele foto voorbij zien komen.
Nee, ik heb gisteren ook nog tevergeefs geprobeerd een route om te bouwen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
headinclouds schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:57:
Ik meld me hier weer eens na een lange radiostilte.
Dit weekend hebben we uiteindelijk de knoop doorgehakt nadat we er uiteindelijk met de dealer uit zijn gekomen: we ruilen onze trillende XC40 in op een ergens begin volgend jaar te leveren EX30.

Zoals hier door anderen al eerder gezegd blijkt Volvo het trillingsprobleem inmiddels te hebben erkend (als een producteigenschap, maar toch) en werkt aan een technische oplossing. Omdat het niet bekend is wanneer en hoe effectief e.e.a. zal uitpakken hebben we toch besloten voor de inruil te gaan.

Uiteraard leveren we straks in op gebied van interieurruimte (achterin) maar op de meeste andere vlakken, uitrusting en prestaties is het juist andersom.
Ik moet zeggen dat ik er zelf echt weinig last van heb. Gisteren toch meerdere stukken gepasseerd waar ik maar 100km/u mocht en dan rijd ik 102km/u op ACC zonder trillingen. Die beginnen pas vanaf 105km/u tot ongeveer 115km/u, snelheden die ik eigenlijk nooit rijd.

Voor mij valt het dus echt super mee en ik zou er zeker niets voor willen inleveren. Alsnog hoop ik wel dat Volvo met een oplossing komt in de toekomst, maar daar reken ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:10:
[...]
Ik moet zeggen dat ik er zelf echt weinig last van heb. Gisteren toch meerdere stukken gepasseerd waar ik maar 100km/u mocht en dan rijd ik 102km/u op ACC zonder trillingen. Die beginnen pas vanaf 105km/u tot ongeveer 115km/u, snelheden die ik eigenlijk nooit rijd.

Voor mij valt het dus echt super mee en ik zou er zeker niets voor willen inleveren. Alsnog hoop ik wel dat Volvo met een oplossing komt in de toekomst, maar daar reken ik niet op.
Bij mij precies zo! Vrij weinig last van, trilt ook maar heel licht. Evengoed hoop ik wel dat er een afdoende oplossing voor komt.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-09 12:14
Vervolg trilling

Toch mooi, krijg je een mailtje van de leasemaatschappij 'Op vakantie met de elektrische auto' met daarin een aantal tips.
  • Wees energiezuinig: rijd constant 100 km/u
Haha, Sjah laat dat nu precies de snelheid zijn die op lange ritten onveilig wordt. Ikzelf ervaar de trilling juist al vanaf 90 a 95 km per uur, en wordt heftiger tussen 100 en 120. Daarboven inderdaad nauwelijks tot niet waarneembaar.

Voor de aankomende vakantie is vervangend vervoer geregeld vanuit de leasemaatschappij, ze werken netjes mee. :)
Enige nadeel, aantal zaken voor de vakantie waren op kenteken geregeld, dit moet nu last minute omgezet worden. En een paar investeringen die ik gedaan heb zijn voor nu nog niet nodig. Achja niet onoverkomelijk.

Tevens gaan we op zoek naar een oplossing totdat Volvo met een definitieve oplossing is gekomen. Ben wel benieuwd wat de tijdelijke oplossing gaat worden, wordt vervolgd.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:28:
[...]
Ik kreeg die bij de wagen toen ik hem ging halen.
Aha.. ik vind nergens zo'n laadkaart, zal eens navragen bij de Volvo dealer. De 'lease' wagen werd niet aan mij opgeleverd bij levering, eigenlijk aan niemand want persoon die hem had besteld was al uit dienst. Deze werd dan tijdelijk gestockeerd bij een externe firma, en ik ben hem daar gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Claude schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:16:
@Largamelion Tip uit de praktijk:
de eerste keer dat je bij Tesla laadt, wordt er eerst (eenmalig) een proefbetaling gevraagd via jouw creditcard.
Dat vergt even wat extra handelingen voordat je echt kunt gaan laden.
De allereerste keer laden bij Tesla kun je daarom beter even in Nederland doen, buiten je vakantietrip.
Woon in België dus ga niet speciaal naar Nederland rijden ;). Haha nee nu serieus, heb de app geïnstalleerd en meteen m'n creditcard toegevoegd, daarbij moest ik via de kaartlezer een betaling van 0,0€ goedkeuren dus ik vermoed dat dit daarmee geregeld is. Prijzen lijken mij best mee te vallen, supercharger hier in de buurt varieert van 0,51€ tot 0,58€ afhankelijk van de drukte of het moment. Mét abo is dat 0,38€ - 0,43€, dat is dus idd 1 of 2x laden en je hebt die 13€/m er al uitgehaald.
Babtvt schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:20:
Ikzelf ervaar de trilling juist al vanaf 90 a 95 km per uur, en wordt heftiger tussen 100 en 120. Daarboven inderdaad nauwelijks tot niet waarneembaar.
Moest ik hetzelfde ervaren zou ik het idd niet aanvaardbaar vinden, wel netjes van de leasing dat ze toch naar een oplossing zoeken voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:37
RigolleM schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Aha.. ik vind nergens zo'n laadkaart, zal eens navragen bij de Volvo dealer. De 'lease' wagen werd niet aan mij opgeleverd bij levering, eigenlijk aan niemand want persoon die hem had besteld was al uit dienst. Deze werd dan tijdelijk gestockeerd bij een externe firma, en ik ben hem daar gaan halen...
Ik heb mijn XC40 privé gekocht. Ik kreeg de kaart er ook niet meteen bij. Dat was de dealer vergeten. Ik heb hem nog apart opgehaald.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 12:45
Venomer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Ik heb mijn XC40 privé gekocht. Ik kreeg de kaart er ook niet meteen bij. Dat was de dealer vergeten. Ik heb hem nog apart opgehaald.
Same here, vreemd eigenlijk want kennissen van ons hadden in dezelfde week ook een XC40 besteld en ronde dezelfde tijd geleverd gekregen nog zelfs bij dezelfde dealer.
Wij geen plugsurfingkaart, zij hadden hem wel in de auto. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:58
Largamelion schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:07:
Ik ben vandaag alvast gaan oefenen vooraleer ik naar Spanje rijd over 3 weken. Tripje naar de Ardennen +-200km enkel. Heenweg kon in principe zonder stoppen, maar ik wou Ionity testen met m'n Plugsurfing kaart van Volvo en de 0,20€ korting per kWh. Er lag een 350kW lader naast de snelweg aan de overkant, +4 min. Laden ging perfect tegen 135kW.

[Afbeelding]

Nu op de terugweg gestopt bij Fastned 300kW snellader, ook hier geen enkel probleem, startte onmiddellijk en houdt netjes 130kW aan.

[Afbeelding]

Als het zo heel de weg gaat naar Spanje dan wordt het vooral genieten. Maar in Spanje zelf zal het niet zo vlot gaan vrees ik.

De korting die Volvo geeft is 50% op het normale tarief, dus als dat zo'n 80 cent is het na die korting 40 cent O-)

Die korting heb je 1 jaar dacht ik..

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menjo
  • Laatst online: 26-09 19:24
Kammika schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:54:
Met dank aan @nikagl die het ontdekt heeft: De Volvo API ondersteunt nu ook het opvragen van de voertuiglocatie

Heb het gelijk maar ingebouwd in de domoticz plugin

Het was even knutselen, maar ik laat de plugin ook de afstand uitrekenen van de locatie van de auto naar je huis (dwz als je in je domoticz settings dan wel je longitude en lattitude ingevuld hebt). Mooie is dat je dan dus nu in je home automation ook events kunt zetten als je auto weer in de buurt van je huis komt!

[Afbeelding]
Mooi werk!
Klopt het dat de locatie niet continue geüpdatet wordt, maar enkel bij het parkeren van auto?

XC40 P6 MY22 - Glacier Silver - 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
rolfio schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:43:
[...]

De korting die Volvo geeft is 50% op het normale tarief, dus als dat zo'n 80 cent is het na die korting 40 cent O-)

Ik keek daarnet in de Volvo app bij kortingen en er staat gewoon een vaste prijs van 0,40€ per kWh bij Ionity, 1 jaar geldig. De app die overigens nog steeds crasht als ik op Autosoftware klik, dat krijgen ze precies ook niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:23:
[...]
Ik keek daarnet in de Volvo app bij kortingen en er staat gewoon een vaste prijs van 0,40€ per kWh bij Ionity, 1 jaar geldig. De app die overigens nog steeds crasht als ik op Autosoftware klik, dat krijgen ze precies ook niet opgelost.
Bij Polestar is het in het eerste jaar 0,35€ en daarna ook 0,40€ fixed dus ik denk dat het inderdaad een vaste prijs is bij Volvo, geen korting. Wel weer raar trouwens dat Volvo en Polestar verschillende afspraken met Ionity hebben gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 26-06-2023 16:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 21:40
Voor wie naar Zweden op vakantie gaat, dan kan je bij Volvo palen gratis laden. Ik ben nu 4 weken op vakantie in Zweden/Denemarken en in gothenburg kwam ik meerdere laadpalen van Volvo tegen waar je gratis kon laden. Dit waren langzame laders met een kabel er standaard op aangesloten.

Voor de overige laadpalen tijdens mijn vakantie 1 merk gehad waar ik niet kon laden en verder overal met Shell Recharge pas kunnen betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
JTHZZ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Bij Polestar is het in het eerste jaar 0,35€ en daarna ook 0,40€ fixed dus ik denk dat het inderdaad een vaste prijs is bij Volvo, geen korting. Wel weer raar trouwens dat Volvo en Polestar verschillende afspraken met Ionity hebben gemaakt.
Bij mij staat in de app:
Bij oplaadpunten van Ionity laadt u op voor € 0,40/kWh.

Dit aanbod verloopt op 28-07-2023.
Dus gewoon een vast bedrag van €0,40 in het eerste jaar, dus daarna de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Venomer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Ik wist dit niet, heb die gewoon besteld via de Volvo Car app, € 10 werd er van mijn MC afgeschreven op 13/06, maar tot op vandaag nog niks ontvangen. Ik wacht ook af wat ze bij de dealer te vertellen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Woon in België dus ga niet speciaal naar Nederland rijden ;). Haha nee nu serieus, heb de app geïnstalleerd en meteen m'n creditcard toegevoegd, daarbij moest ik via de kaartlezer een betaling van 0,0€ goedkeuren dus ik vermoed dat dit daarmee geregeld is. Prijzen lijken mij best mee te vallen, supercharger hier in de buurt varieert van 0,51€ tot 0,58€ afhankelijk van de drukte of het moment. Mét abo is dat 0,38€ - 0,43€, dat is dus idd 1 of 2x laden en je hebt die 13€/m er al uitgehaald.

[...]
Moest ik hetzelfde ervaren zou ik het idd niet aanvaardbaar vinden, wel netjes van de leasing dat ze toch naar een oplossing zoeken voor jou.
Wat een verschil met hier. Ik heb gisteren bij Tesla(in Deventer) geladen voor € 0,41. Met abbo € 0,30 d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 20:35
menjo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:55:
[...]

Mooi werk!
Klopt het dat de locatie niet continue geüpdatet wordt, maar enkel bij het parkeren van auto?
ja doet die bij mij ook. De plugin geeft enkel door wat de API aanbiedt, zodat je het ook in domoticz kunt gebruiken. Dus beste kun je voor dit soort vragen op https://developer.volvocars.com/apis/ kijken...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Lancer

What the......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1ZUXOb-TE2iVPvKNKtSy3QR68w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdX20Hh8oT3n7H8cIvt0CqBR.jpg?f=fotoalbum_large
Behold the awesome power of the open source communities. Waarschuwing als het dak open is 😁

In dit geval met Home Assistant en de Volvo On-call MQTT addon.

De waarschuwing is niet direct doordat de addon een poll interval gebruikt, maar het is zeker beter dan niets.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lancer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]
Behold the awesome power of the open source communities. Waarschuwing als het dak open is 😁

De waarschuwing is niet direct doordat de addon een poll interval gebruikt, maar het is zeker beter dan niets.
Nice! Jammer dat ze daar bij Volvo zelf geen moeite voor doen. Nuja, het zit deels in de app (voor de portieren), maar dat werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Lancer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]

Hoe heb je dat precies gedaan? Als ik de Volvo On Call integratie aan home assistant toevoeg zie ik geen nieuwe devices in Home Assistant...

Als ik op de onderliggende bibliotheek de commandline probeer (voc status bijvoorbeeld) Zegt die alleen maar dat er geen voertuig gekoppeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

4v4t4r schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:11:
[...]

En een reset van het systeem? Helpt dat ?
Dat hielp niet nee, getest. Wat wel hielp was gewoon met een minder gevulde accu dan op gerekend toch te gaan rijden, en op de bestemming ook maar weer een paaltje opzoeken. Daar bleek het probleem opgelost.

Ik had van de bug gehoord maar die zou in de diverse OTA versies daarna zijn verdwenen, niet helemaal dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Vraag; komend weekend ga ik op vakantie neem ik een koelkast mee, die ook op de sigarettenaansluiting van de Volvo kan.
Haalt de koelkast (via 12v aansluiting) z’n energie uit dezelfde accu als waar je mee rijd of is deze op een aparte accu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:10:
[...]

het is nogal wisselend...
Vandaag op de heenweg had ik trillingsvrij tot 98 kmh, bij 100 begon het licht te trillen en bij 102 was het wat meer aanwezig maar bij 110 weer weg.
Op de terugweg was het duidelijker aanwezig bij 104, maar was 100 weer helemaal trillingvrij itt vanochtend.
Soms heb ik het pas bij 106 en boven 118 is het echt weer helemaal weg, maar andere keren al bij 99 merkbaar en dan al bij 106 weer weg.
Ik ben er niet uit of het nu tegenwindsterkte, hellingshoek van de weg, temperatuur of wat anders is dat hier invloed op uitoefent, maar dat het per rit verschilt is zeker een feit. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
Hamer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:51:
Vraag; komend weekend ga ik op vakantie neem ik een koelkast mee, die ook op de sigarettenaansluiting van de Volvo kan.
Haalt de koelkast (via 12v aansluiting) z’n energie uit dezelfde accu als waar je mee rijd of is deze op een aparte accu aangesloten?
Nee, die komt uiteraard uit de kleine 12V accu. Maar die wordt weer bijgeladen van uit de grote accu.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Hamer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:51:
Ik werd gewaarschuwd door de dealer omdat alle USB-C poorten + die 12V op dezelfde zekering zitten van 10A. Opletten dus dat je niet over 120W verbruikt. Mijn koelbox verbruikt 48W, dit weekend nog gecombineerd met een GSM die oplaadde en een DJI Osmo Action die 'n timelapse maakte van de rit. Was geen probleem in mijn geval, maar best even kijken naar de specs van je koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Laatst online: 15-07 14:57
Largamelion schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:26:
[...]
Ik werd gewaarschuwd door de dealer omdat alle USB-C poorten + die 12V op dezelfde zekering zitten van 10A. Opletten dus dat je niet over 120W verbruikt. Mijn koelbox verbruikt 48W, dit weekend nog gecombineerd met een GSM die oplaadde en een DJI Osmo Action die 'n timelapse maakte van de rit. Was geen probleem in mijn geval, maar best even kijken naar de specs van je koelkast.
Dank voor je tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
rolfio schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Klopt! Ik kreeg ook zo'n kaart bij de auto, maar ik heb 'm nog niet geactiveerd.
Ik woon in het noorden van het land, en voorzover ik heb kan bekijken zijn er in deze regio niet tot nauwelijks Ionity laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Lancer

What the......

Kammika schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan? Als ik de Volvo On Call integratie aan home assistant toevoeg zie ik geen nieuwe devices in Home Assistant...

Als ik op de onderliggende bibliotheek de commandline probeer (voc status bijvoorbeeld) Zegt die alleen maar dat er geen voertuig gekoppeld is...
De standaard integratie doet het idd niet. Deze moet je hebben: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt (dit is een addon die in een eigen container draait). Daarnaast heb je ook nog een MQTT addon nodig. De Mosquito MQTT die standaard in de addon store zit voldoet.

En dan als laatste stap de MQTT integratie toevoegen aan HA en je zien de sensoren van de auto.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Lancer schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:06:
[...]

De standaard integratie doet het idd niet. Deze moet je hebben: https://github.com/Dielee/volvo2mqtt (dit is een addon die in een eigen container draait). Daarnaast heb je ook nog een MQTT addon nodig. De Mosquito MQTT die standaard in de addon store zit voldoet.

En dan als laatste stap de MQTT integratie toevoegen aan HA en je zien de sensoren van de auto.
a tx, net even snel gekeken. is een generieke conversie van de volvo api naar MQTT. Zou ook met domoticz moeten werken als je MQTT autodiscovery aanzet (niet getest).

wel opvallend dat die ook dezelfde autorisatie key gebruikt als die ik nu overal zie verschijnen op internet (en die mijn plugin ook gebruikt).

Hoop niet dat Volvo die ooit gaat dichtzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Vulcan750 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:37:
[...]

Klopt! Ik kreeg ook zo'n kaart bij de auto, maar ik heb 'm nog niet geactiveerd.
Ik woon in het noorden van het land, en voorzover ik heb kan bekijken zijn er in deze regio niet tot nauwelijks Ionity laadpalen.
Ik heb toen ook gewacht totdat ik op vakantie ging. Tijdens die rit voornamelijk geladen bij Ionity. Dat was wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
rinkel schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Ik heb toen ook gewacht totdat ik op vakantie ging. Tijdens die rit voornamelijk geladen bij Ionity. Dat was wel ideaal.
Ik laad sowieso 90% thuis, maar ik ben zeer regelmatig in Gelderland. Moet ik daar laden, dan zoek ik een Vattenfall paal op, met de Vattenfall laadpas betaal ik zo'n 30 cent per kW.
Voor andere laadpalen betaal je wel de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:13
@Vulcan750 helaas geldt aankoop datum tegenwoordig bij die Ionity korting. Hier pas maand geleden geactiveerd, maar geldig tot 1 jaar na afleverdatum auto. Dus zou het niet te laat activeren.

Vanochtend bij de dealer voor de trilling. Geen afspraak in het systeem, kon dus weer naar huis. Over twee weken herkansing en dan gratis vervangend vervoer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Omdat Volvo het zelf nog altijd vertikt om handige info van het systeem te delen... Hierbij vanuit Polestar dan maar. En dan ga ik er maar vanuit dat de Volvo wagens dit ook krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VTRKdDb6IOHiKkMU42fNGmHrfw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nOytq0iM7uhU3M5hUMv8F9aI.png?f=user_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:26:
Omdat Volvo het zelf nog altijd vertikt om handige info van het systeem te delen... Hierbij vanuit Polestar dan maar. En dan ga ik er maar vanuit dat de Volvo wagens dit ook krijgen...

[Afbeelding]
Ja sorry , ik kwam er later pas achter dat dat opnieuw ordenen alleen bij een beperkte groep beta testers beschikbaar was. Dus nog heel eventjes wachten op deze update @Juancho !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wel jammer dat er geen app darkmode is. Die lichte versies vind ik 3x niks, zeker sochtends niet. Maargoed, dat is sowieso AAOS eigen momenteel nog. Je kan niet kiezen uit licht/donker/automatisch. Best gek eigenlijk voor een auto systeem in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Zo, net mailtje van Plugsurfing dat de Ionity prijzen vanaf 25 juli stijgen naar 0,45€/kW i.p.v. 0,40€/kW. Lekker zo, heeft nog geen 2 maand geduurd voor mij op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 12:22
. Wrong topic

[ Voor 93% gewijzigd door VonDutch op 27-06-2023 18:25 ]

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
JTHZZ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Ja sorry , ik kwam er later pas achter dat dat opnieuw ordenen alleen bij een beperkte groep beta testers beschikbaar was. Dus nog heel eventjes wachten op deze update @Juancho !
Overigens werkt het bij mij nu wel, zonder een update, dus misschien nog een keertje proberen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riccy
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:18

[Afbeelding]
Mijn XC40 vroeg paar dagen geleden in Google Maps of ik thuis kon laden. Lijkt dus zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
riccy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:50:
[...]

Mijn XC40 vroeg paar dagen geleden in Google Maps of ik thuis kon laden. Lijkt dus zo te zijn?
Die vraag heb ik ook al gehad (maar dan op mijn werk). Maar dienandere functies heb ik nog niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik heb het idee dat de voorgestelde snelladers nu wel logisch zijn. Eerder gaf hij soms hele domme suggesties, maar nu is dat een flink stuk verbeterd als ik ons vakantie adres in Italië erin zet. Dus ben benieuwd of dat inderdaad nog wat beter wordt :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Nieuwe manier om de App uit te zetten: druk op het autosymbool en kies voor "Autosoftware". De app sluit nu geheid ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
2 vragen:

- Hoe kill je een openstaande app al rijdend? Voorlopig geleerd dat dit kan door de home knop lang in te drukken, maar dat herstart het hele infotainment systeem.
- Kan je met 1 knop switchen tussen de 2 laatst gebruikte apps? Op Android (telefoon) kan ik dit door onderaan op het gesture balkje te swipen, op AAOS vind ik geen manier en gebruik ik de home knop als tussenstap.

Er valt echt nog zoveel te optimaliseren aan AAOS, jammer dat het zo traaaaag gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 23:40

Rianata

Have you played Atari today?

ron65 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 01:22:
Nieuwe manier om de App uit te zetten: druk op het autosymbool en kies voor "Autosoftware". De app sluit nu geheid ! 8)7
Doe mij dan maar zo'n buitensporig dure Apple, daar draait de Volvo app gewoon altijd stabiel op :P

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rianata schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Doe mij dan maar zo'n buitensporig dure Apple, daar draait de Volvo app gewoon altijd stabiel op :P
Hahahaha :D

Touche.

Alhoewel ik honderden euros extra uitgeven voor die ene uitzonderlijke keer dat een app op android misgaat nog steeds teveel geld vind ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ophidian schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:59:
@Vulcan750 helaas geldt aankoop datum tegenwoordig bij die Ionity korting. Hier pas maand geleden geactiveerd, maar geldig tot 1 jaar na afleverdatum auto. Dus zou het niet te laat activeren.
Oké, bedankt! Voor zover mij bekend zou de pas na activering 1 jaar geldig zijn. Blijkbaar ligt het toch iets anders. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 12:02
Het helpt dus ook niet om na het eerste jaar een nieuwe kaart te bestellen. Wel jammer opzich (alhoewel ze ook wel flink duur beginnen te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De Maps update is hier ook binnen en je kan idd je thuis/werk adres opgegeven als laadoptie. Dan houdt het systeem daar rekening mee, handig! Ook het kunnen herplaatsen van meerdere stops zit er nu in. EINDELIJK!!! Was dat nou zo moeilijk mensen van Google???

Nog wel gelijk een bug gevonden, ik had net toevallig 2 stops en na de 1e stop ging Maps niet automatisch verder met de 2de wat voorheen wel zo was. Nu moest ik handmatig in Maps op een knop drukken om de route te hervatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:39:
2 vragen:

- Hoe kill je een openstaande app al rijdend? Voorlopig geleerd dat dit kan door de home knop lang in te drukken, maar dat herstart het hele infotainment systeem.
Een enkele app killen kan alleen vanuit het instellingen menu/playstore. Maar hiervoor moet je stilstaan. Dan kan je een app geforceerd afsluiten (lees: killen).
- Kan je met 1 knop switchen tussen de 2 laatst gebruikte apps? Op Android (telefoon) kan ik dit door onderaan op het gesture balkje te swipen, op AAOS vind ik geen manier en gebruik ik de home knop als tussenstap.
Nee kan niet en je moet idd altijd terug via de home button om vanuit daar naar de app te gaan die je wil. Vervelend en irritant als je dat regelmatig doet, maar dit is ook al vanaf het begin aangegeven bij Volvo. Meest handige optie zou zijn een klein stukje van de onderkant van je scherm voor bijv. muziek/telefoon zodat je bijv. altijd muziek en Maps op je grote scherm hebt. Scheelt denk ik al zo 75% van je handelingen. Maar zoals gezegd, zo'n soort splitscreen gaat niet meer op onze wagens komen. Dat is bestemd voor de nieuwe modellen die ook een ander en groter scherm krijgen.
Er valt echt nog zoveel te optimaliseren aan AAOS, jammer dat het zo traaaaag gaat.
Veel dingen die jij noemt zijn al tig keer benoemd hier en al tijden terug aan Volvo en Google voorgelegd. Leg je er maar bij neer dat er weinig meer gaat gebeuren, dan had je beter kunnen wachten op bijv. de EX30 die al wat prettiger zou moeten werken qua AAOS. Al heeft die dan weer het vervelende van geen bestuurders display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
  • Laatst online: 19:46
3D houder geprint voor de Iphone icm Carplay. Nu is alleen de standaard kabel van de Iphone een beetje te klein voor het gat. Zijn er kabels die hier bijv naadloos in passen en met een enkel drupje seconde lijm voor de rest van hun leven vast blijven zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlwle46xCLq6Dm5mH3Fmdzlae2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWDkE7c2DF9tFFDPuVWeSdbt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpdmB8AZNW_aFDHiqhJ8HvWmvBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5wBMCvBdZ87kkeNeKVJb6Do.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:22:
[...]
Nee kan niet en je moet idd altijd terug via de home button om vanuit daar naar de app te gaan die je wil. Vervelend en irritant als je dat regelmatig doet, maar dit is ook al vanaf het begin aangegeven bij Volvo. Meest handige optie zou zijn een klein stukje van de onderkant van je scherm voor bijv. muziek/telefoon zodat je bijv. altijd muziek en Maps op je grote scherm hebt. Scheelt denk ik al zo 75% van je handelingen. Maar zoals gezegd, zo'n soort splitscreen gaat niet meer op onze wagens komen. Dat is bestemd voor de nieuwe modellen die ook een ander en groter scherm krijgen.

[...]
Veel dingen die jij noemt zijn al tig keer benoemd hier en al tijden terug aan Volvo en Google voorgelegd. Leg je er maar bij neer dat er weinig meer gaat gebeuren, dan had je beter kunnen wachten op bijv. de EX30 die al wat prettiger zou moeten werken qua AAOS. Al heeft die dan weer het vervelende van geen bestuurders display.
EX30 was geen optie voor mij, is te klein en ik had geen bril om in de toekomst te kijken. Vraag blijft ook of het daar wel zal kunnen allemaal, ik betwijfel het.

Ik zie wel hoe het loopt met AAOS tijdens mijn lease, moet er 4 jaar mee verder en als er weinig verandert in die jaren dan zal de volgende auto weer iets anders worden. Hopelijk komt AA zoals m'n dealer beweerde volgend jaar naar onze Volvo's en dan kan ik me daar wat mee behelpen.

Het feit dat je muziek niet kan zien naast de navigatie is voor mij onbegrijpelijk (al kan dat wel met GM op drivers display en Spotify op main display, maar dan niet omgekeerd en niet beide op main display).

En de klucht van YouTube blijft ook maar aanslepen, benieuwd of we dat überhaupt ooit nog gaan zien (al is het via die gestripte webbrowser).

Los daarvan blijf ik het een heerlijke auto vinden om mee te rijden, op gebied van software is er gewoon veel meer potentieel om hem nog beter te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
Ik ben best tevreden met mijn infotainment systeem, ik kom van een Volvo XC40 ICE en daarvoor een Renault Scenic, en ik vind het een grote vooruitgang tov van de vorige infotainments. Mijn vrouw praat de ganse tijd tegen haar MBUX (Mercedes-Benz), haar handjes blijven mooi op het stuur en zicht op de weg.. en ze laat MBUX alles voor haar doen. Ik volg haar wijze raad in mijn nieuwe XC40 Recharge, en bij wonder krijg ik bijna alles gedaan met "Hey Google". Je moet wel een beetje aanleren welke instructies er nodig zijn. Hey Google toon Spotify werkt probleemloos en daarna Open Waze en zo kan je handsvrij switchen, maar ik switch niet zo vaak van app... dus voor mij niet onmiddellijk een probleem.

Ik ben best tevreden met die grote kaart van Google Maps, zo'n scherm die voor de helft zou verdeeld worden met een andere app, zou ik niet fijn vinden, was zo bij mijn Renault Scenic, en dat was het niet. Een balkje onderaan met wat er op het moment afspeelt qua muziek zou handig zijn. Bij de XC40 ICE drukte ik gewoon op de knop die nu de dagteller is geworden bij de Recharge, om te wisselen tussen kaart en muziek op de middenconsole.

Ik rij nu met een wagen die ik privé nooit zou kunnen rijden, dus mij hoor je niet klagen... Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten, en zo weinig mogelijk te ergeren... De wagen rijdt fantastisch 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Largamelion schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:13:
[...]
Ik zie wel hoe het loopt met AAOS tijdens mijn lease, moet er 4 jaar mee verder en als er weinig verandert in die jaren dan zal de volgende auto weer iets anders worden. Hopelijk komt AA zoals m'n dealer beweerde volgend jaar naar onze Volvo's en dan kan ik me daar wat mee behelpen.
Dat moeten toch 4 ongelukkige jaren worden voor jou als ik het zo allemaal lees.. ik volg dit topic nu al een paar maanden, en er zijn weinig die zoveel klagen en het zo vaak herhalen... Denk je dat ze bij Volvo of Google hier meelezen? Misschien kan u zich beter tot hen richten?
Het feit dat je muziek niet kan zien naast de navigatie is voor mij onbegrijpelijk (al kan dat wel met GM op drivers display en Spotify op main display, maar dan niet omgekeerd en niet beide op main display).
Muziek is toch om te horen? :9
En de klucht van YouTube blijft ook maar aanslepen, benieuwd of we dat überhaupt ooit nog gaan zien (al is het via die gestripte webbrowser).
Wat er niet is ga ik ook niet missen, komt het er dan ga ik er wellicht eens gebruik van maken (hoop ik).
Los daarvan blijf ik het een heerlijke auto vinden om mee te rijden, op gebied van software is er gewoon veel meer potentieel om hem nog beter te maken.
Oef.. dan toch... ach toch niet, toch weer met een negatieve ondertoon eindigen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
PCGAMER00 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:05:
3D houder geprint voor de Iphone icm Carplay. Nu is alleen de standaard kabel van de Iphone een beetje te klein voor het gat. Zijn er kabels die hier bijv naadloos in passen en met een enkel drupje seconde lijm voor de rest van hun leven vast blijven zitten?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dat opgelost door een tiewrap om de hals van de kabel te doen, dan komt hij hoger te zitten. Je moet ook compenseren voor de dikte van de hoes, dus even experimenteren met de breedte van de tiewrap. Als je dat voor elkaar hebt kun je inderdaad een wat lijm gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 28-06-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Largamelion schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:13:
[...]
Ik heb een P2 en dus al langer YouTube, eerst via de browser en nu via die app/browser. Heb het echt nog nooit gebruikt. Heb tijdens laadstops wel wat beters te doen en verder heb ik ook nog geen momenten gehad dat ik dacht, laat ik eens wat YouTube video’s bekijken. Kijk jij er dan zo naar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Dat moeten toch 4 ongelukkige jaren worden voor jou als ik het zo allemaal lees.. ik volg dit topic nu al een paar maanden, en er zijn weinig die zoveel klagen en het zo vaak herhalen... Denk je dat ze bij Volvo of Google hier meelezen? Misschien kan u zich beter tot hen richten?

[...]

Muziek is toch om te horen? :9

[...]

Wat er niet is ga ik ook niet missen, komt het er dan ga ik er wellicht eens gebruik van maken (hoop ik).

[...]

Oef.. dan toch... ach toch niet, toch weer met een negatieve ondertoon eindigen :F
Muziek is idd om naar te luisteren, maar ik zie graag de artiest en het nummer in beeld (zonder heel de tijd te hoeven switchen) zodat ik weet waar ik naar luister. Het is 2023 en we rijden met een elektrische wagen op een besturingssysteem van een softwarebedrijf dus ja, ik vind dat ik meer mag verwachten en daar ben ik zeker niet alleen in. Ben het ook al jaren gewoon van Android Auto, dus het is een stap achteruit op dat gebied.
JTHZZ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Ik heb een P2 en dus al langer YouTube, eerst via de browser en nu via die app/browser. Heb het echt nog nooit gebruikt. Heb tijdens laadstops wel wat beters te doen en verder heb ik ook nog geen momenten gehad dat ik dacht, laat ik eens wat YouTube video’s bekijken. Kijk jij er dan zo naar uit?
Nee, gaat meer om het principe. Dingen aankondigen en vervolgens niet nakomen hou ik niet zo van. En tijdens een laadstop zou ik het mogelijks wel gebruiken, maar niet veel vermoed ik, de kinderen waarschijnlijk meer.

Wellicht lagen mijn verwachtingen van AAOS te hoog, ik zal er wel aan wennen. Edit:... of niet. Sorry, bijna m'n negatieve ondertoon vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Maar jij hebt tenminste een browser…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:36:
[...]

Maar jij hebt tenminste een browser…
Ja, gebruik ik ook erg weinig. Net als de spelletjes apps die ik er nu bij heb gezet. Maar misschien ben ik geen typische gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian

[Afbeelding]
Alleen die puntjes over een snellader kunnen vervangen en het filter kan ik nog niet terugvinden. Die van het thuis laden en stops wisselen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
JTHZZ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:44:
[...]

Ja, gebruik ik ook erg weinig. Net als de spelletjes apps die ik er nu bij heb gezet. Maar misschien ben ik geen typische gebruiker :)
nou ik denk ook dat ik het bijzonder weinig ga gebruiken. Maar vind wel suf dat het er niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Alleen die puntjes over een snellader kunnen vervangen en het filter kan ik nog niet terugvinden. Die van het thuis laden en stops wisselen wel.
Ingeven dat er op het werk geladen kan worden deed het vorige week al, thuisladen moet ik helaas met "nee" beantwoorden.
Vandaag deed het wisselen van de stops het ook ineens.
Het filter zit bovenin met die vier symbooltjes in maps, een stekker, een bliksemschichtje en nog twee... daar kun je mee filteren zag ik. Niet super zo op het eerste gezicht maar ik ga het morgen beter bekijken, dan zal ik op de terugweg ergens moeten laden. lekker testen dus.

Dat snellader vervangen laat ik aan de eigenaar van de snellader over, maakt mij niet uit welke hardware er staat, als hij maar werkt. _/-\o_

Gein natuurlijk ;) , ik ga eens kijken of ik een ingeprogrammeerde snellader alsnog kan wijzigen bijv als de gewenste vol is of dat er nog voldoende over is om een verderop gelegen snellader te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
het werkt wel erg leuk die nieuwe features in maps.Vandaag rondje langs meerdere lokatie. maar eens ingevuld en idd zag maps dat ik op mijn werk (waar ik ook langs kom) gewoon kon laden en dus nog steeds zonder snelladers vanavond weer thuis ben.

Even laat ik er ook eens een echt tweakers onderwerp ingooien:

Ik had gisteren wat tijd over en geprobeerd de developer guide te volgen en op die manier mijn eerste AAOS applicatie (begonnen met gewoon de sample applicatie die in android studio zelf zit) zelf te compileren.

Maar die wil je dan ook kunnen testen op een virtueel device, dus conform deze instructies ook het virtuele device voor een XC40 in Android studio geinstalleerd..

De app compileert gewoon, maar ik krijg die virtuele omgeving niet aan de praat. Het lijkt alsof die hangt (zie wel het standaard AAOS scherm zoals wij 'm ook in de auto zien met de 4 balken, maar kan er niks op aanklikken) en Android studio geeft na 300sec aan dat die te lang op de emulator heeft zitten wachten.

Heeft iemand dit al een keer aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Laatst online: 24-09 12:02
Volgens de app is 2.10 (OTA) uit waarbij volgens de release notes dit al sinds 16-06 het geval is (met een 2-3 weken uitroltijd). Volgens mij staat de melding er pas sinds deze week in, mogelijk zelfs pas gisteren. Heeft iemand al 2.10 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Kammika schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:16:
het werkt wel erg leuk die nieuwe features in maps.Vandaag rondje langs meerdere lokatie. maar eens ingevuld en idd zag maps dat ik op mijn werk (waar ik ook langs kom) gewoon kon laden en dus nog steeds zonder snelladers vanavond weer thuis ben.
Ja werkt mooi. Eerst een rit met 1 stop gepland en als je dan op Vervangen drukt en het filter op Ionity zet maakt hij er automatisch 2 korte stops van omdat je met alleen Ionity er niet komt met 1 stop. Zet je het filter weer uit, dan gaat hij weer terug naar de planning met 1 stop. Netjes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
errox schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:38:
Volgens de app is 2.10 (OTA) uit waarbij volgens de release notes dit al sinds 16-06 het geval is (met een 2-3 weken uitroltijd). Volgens mij staat de melding er pas sinds deze week in, mogelijk zelfs pas gisteren. Heeft iemand al 2.10 gekregen?
Er staat dat de releasedatum 19-06 is en dat hij OTA beschikbaar komt na 2 tot 3 weken. Dus op z'n vroegst volgende week maandag. De versie is al wel beschikbaar in de werkplaats.

Het is een kleine update, dus verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
In de release notes van V2.10 staat:
  • De kaart op het bestuurdersdisplay is nu in het midden gestabiliseerd.
Wat zou daar mee bedoeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:30:
In de release notes van V2.10 staat:

[...]

Wat zou daar mee bedoeld worden?
Dat hebben ze volgens mij eerder al gedaan met die lelijke grafische aanpassing. Waar Maps eerst heel mooi en subtiel doorliep in het gehele scherm is sinds een paar OTAs terug een soort vierkantblok geworden middenin je scherm met links en rechts tellers.

Geen idee dus ook wat ze met die releasenote bedoelen, hoop niet dat ze het nog verder verneuken door het bijv. nog verder in te krimpen en blokkerig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Dat hebben ze volgens mij eerder al gedaan met die lelijke grafische aanpassing. Waar Maps eerst heel mooi en subtiel doorliep in het gehele scherm is sinds een paar OTAs terug een soort vierkantblok geworden middenin je scherm met links en rechts tellers.

Geen idee dus ook wat ze met die releasenote bedoelen, hoop niet dat ze het nog verder verneuken door het bijv. nog verder in te krimpen en blokkerig maken.
Af en toe "loopt de kaart weg", als je begrijpt wat ik bedoel. De hele kaart schuift dan ineens opzij, knippert een keer en dan is hij weer goed. Misschien hebben ze dat gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nooit last van gehad maar ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 22:10
Ik had sinds gisteren ook de Google maps update. Daarnet ging ik mijn wagen halen van de laadpaal en mijn scherm botste constant over en weer tussen “fout met installatie van maps”, en zwart scherm en de appstore. Eerst gereset met de home knop, dan maps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu is de app terug, maar zonder update en er is er ook geen beschikbaar 😅 op zich geen erg, het was mijn eerste aanvaring met een software issue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Is_RqjHCBrlcC_h0LZGybW2m5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUqOJZmJGnlYe4tZstHpUACZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZdMlh3tR610Cv6XxxgLBQ50pVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtZhcW1lGZuDy1AnI1EJ2K18.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mga1600
Ik snap de kritiek op het infotainment systeem nooit zo erg: we hebben een geweldig navigatiesysteem, voice commando’s werken fenomenaal goed, de muziek klinkt goed, de telefoon werkt prima…, voor liefhebbers is er CarPlay.… en Home Assistent om je thuis automatisering mee te koppelen. Wat moet ik nou nog meer in een auto?
Op het ontbreken van wat beloofde apps na ben ik er in ieder geval gewoon tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Laatst online: 19:27
Mga1600 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:36:
Ik snap de kritiek op het infotainment systeem nooit zo erg: we hebben een geweldig navigatiesysteem, voice commando’s werken fenomenaal goed, de muziek klinkt goed, de telefoon werkt prima…, voor liefhebbers is er CarPlay.… en Home Assistent om je thuis automatisering mee te koppelen. Wat moet ik nou nog meer in een auto?
Op het ontbreken van wat beloofde apps na ben ik er in ieder geval gewoon tevreden mee.
Mee eens, alhoewel ik graag een wat snellere processor erachter had gezien. Want af en toe is het echt drama met typen en responsiveness van Google Maps en andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sokoo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Mee eens, alhoewel ik graag een wat snellere processor erachter had gezien. Want af en toe is het echt drama met typen en responsiveness van Google Maps en andere apps.
ik vind Google assistent de laatste tijd traag reageren, als je roept "hey google" kun je rustig bijna 10 seconden wachten voor het balkje verschijnt en dan traag opbouwt tot je wat inspreekt, die woorden verschijnen ook traag, bijna letter voor letter. Het werkt overigens subliem, maar gewoon traag

Vanochtend tijdens het rijden ineens radio uit, even later een kruising waarik wilde afslaan, geen geluid van de richtingaanwijzer. Hele spul gereset, geluid weer terug. Maar GA blijft t.....r.......a....a....g...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
ron65 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:55:
[...]

ik vind Google assistent de laatste tijd traag reageren, als je roept "hey google" kun je rustig bijna 10 seconden wachten voor het balkje verschijnt en dan traag opbouwt tot je wat inspreekt, die woorden verschijnen ook traag, bijna letter voor letter. Het werkt overigens subliem, maar gewoon traag

Vanochtend tijdens het rijden ineens radio uit, even later een kruising waarik wilde afslaan, geen geluid van de richtingaanwijzer. Hele spul gereset, geluid weer terug. Maar GA blijft t.....r.......a....a....g...
Das wel apart want ik heb daar totaal geen last van. Ik gebruik vaak de bel opdracht en het balkje is er gelijk(via stuurknopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Laatst online: 23-09 22:17
Zojuist update van de app geïnstalleerd. Crash bij opvragen autosoftware is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
hmmm... gisteren een nieuwe ervaring in de Volvo. Op de snelweg ging alles steving op de rem. Geen supergevaarlijke situatie, maar moest wel wat harder remmen dan normaal..

Kennelijk dacht de Volvo software dat er mogelijk een crash kwam (zo ver was het nog lang niet!!) , want kreeg een melding op het scherm dat die zelf harder ging remmen en dat deed die dus ook (wat niet fijn was voor de auto achter me) en mijn gordel werd ineens superstrak aangetrokken..., wat totaal niet comfortabel meer reed... heb al rijdend de gordel los moeten maken, om weer wat comfortabeler te zitten

Kan me voorstellen dit dit een heel fijn systeem is als je idd echt crasht of bijna crasht. maar de volvo greep hier veel te vroeg in. Kreeg ook een toeterende auto achter me die ook naar me seinde met groot licht.. Mijn auto remde idd veel te hard voor de situatie die er speelde.. Dus ik begrijp die automobilist achter me wel..

Is voor het eerst in de anderhalf jaar dat ik deze auto heb, maar hopelijk ook voor het laatst. Is niet fijn zo'n crash voorbereidend systeem wat te vroeg ingrijpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:31
Zo'n geintje heb ik een keer gehad met een Polestar 2. Op een 50 weg met zo'n rode fietsstrook. Ik haalde ging 2 fietsers voorbij die beide binnen de streep fietste en ik haalde die buiten die streep om in. Echter bedacht de PS2 vol in de ankers te gaan toen ik bijna de fietsers voorbij ging met ook een melding in beeld dat er bijgeremd moest worden en de gordel strak. Ook hier een auto achter mij die gelukkig oplettend was.
Moet zeggen dat ik de eerste tijd toch met een ander gevoel in de auto zat, zeker wanneer ik fietsers voorbij moest.

Wat je zegt, zijn leuke systemen bij echt gevaar of een mogelijk ongeval maar ze moeten niet te vroeg af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Sokoo schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Mogelijk is er een app geïnstalleerd die veel processorpower vraagt. Flitsmeister op AAOS was bijvoorbeeld indertijd hierom berucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Rude-Dog schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:14:
Zojuist update van de app geïnstalleerd. Crash bij opvragen autosoftware is verholpen.
Idem hier, voor de rest op het eerste zicht geen wijzigingen/toevoegingen.
Kammika schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:28:
hmmm... gisteren een nieuwe ervaring in de Volvo. Op de snelweg ging alles steving op de rem. Geen supergevaarlijke situatie, maar moest wel wat harder remmen dan normaal..

Kennelijk dacht de Volvo software dat er mogelijk een crash kwam (zo ver was het nog lang niet!!) , want kreeg een melding op het scherm dat die zelf harder ging remmen en dat deed die dus ook (wat niet fijn was voor de auto achter me) en mijn gordel werd ineens superstrak aangetrokken..., wat totaal niet comfortabel meer reed... heb al rijdend de gordel los moeten maken, om weer wat comfortabeler te zitten

Kan me voorstellen dit dit een heel fijn systeem is als je idd echt crasht of bijna crasht. maar de volvo greep hier veel te vroeg in. Kreeg ook een toeterende auto achter me die ook naar me seinde met groot licht.. Mijn auto remde idd veel te hard voor de situatie die er speelde.. Dus ik begrijp die automobilist achter me wel..

Is voor het eerst in de anderhalf jaar dat ik deze auto heb, maar hopelijk ook voor het laatst. Is niet fijn zo'n crash voorbereidend systeem wat te vroeg ingrijpt...
Kan me voorstellen dat dat behoorlijk verschieten is, gelukkig zelf nog niet meegemaakt maar ik heb de wagen ook nog maar een maand. Wel al 2x noodstop gehad bij het achteruit rijden van m'n oprit omdat er een fietser op het fietspad reed die ik heus wel gezien had. Geeft niet zo'n aangenaam gevoel eerlijk gezegd maar de keer dat je hem dan niet gezien hebt kan het natuurlijk wel een leven redden. De auto kan natuurlijk niet raden dat je zoiets gezien hebt maar grijpt imo toch te snel in. Ik tracht het nu te vermijden door trager achteruit te rijden en dat lijkt wel te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Largamelion schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:06:
[...]

[...]
Kan me voorstellen dat dat behoorlijk verschieten is, gelukkig zelf nog niet meegemaakt maar ik heb de wagen ook nog maar een maand. Wel al 2x noodstop gehad bij het achteruit rijden van m'n oprit omdat er een fietser op het fietspad reed die ik heus wel gezien had. Geeft niet zo'n aangenaam gevoel eerlijk gezegd maar de keer dat je hem dan niet gezien hebt kan het natuurlijk wel een leven redden. De auto kan natuurlijk niet raden dat je zoiets gezien hebt maar grijpt imo toch te snel in. Ik tracht het nu te vermijden door trager achteruit te rijden en dat lijkt wel te werken.
In het beeld van de achteruitrijcamera ( in ieder geval bij de 360 graden camera) kun je de automatische rem bij achteruitrijden uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 20:55:
[...]

Ik heb dit heel soms bij het wegrijden maar dit komt dan 8 van de 10x door:

1. de auto stond al een paar dagen stil
2. op de achtergrond is Maps bezig met het downloaden van offline kaarten

Na een stukje rijden werkt het systeem weer vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Ik heb dit heel soms bij het wegrijden maar dit komt dan 8 van de 10x door:

1. de auto stond al een paar dagen stil
2. op de achtergrond is Maps bezig met het downloaden van offline kaarten

Na een stukje rijden werkt het systeem weer vloeiend.
Ik denk dat jouw tweede reden wel eens een oorzaak kan zijn... niet bij stilgestaan.
Het is inderdaad na een stukje rijden weg, maar juist als je net instapt wil je even een adres opgeven als bestemming.
En de laatste paar weken viel me deze traagheid sterk op.

ook het spontaan wegvallen van alle geluid midden in een rit is natuurlijk vreemd, maar dat is me tot nu toe eenmaal overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-09 13:45
Largamelion schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:06:
[...]

[...]
Je zou als je goed zicht hebt en zodra je de auto in de achteruit zet op het knopje autorem uitschakelen kunnen drukken. Dan staat die tot de volgende rit uit. Hier doen we het met het inrijden van de garage. De bestrating loopt iets op en dan schrik je je de aapjes. Want de Volvo trapt keihard op de rem dan. Met uitschakelen voorkom je dat gelukkig!

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 25-09 08:35

KabalA!

[ No-Life ]

Kammika schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:28:

Heeft de XC40 niet een ‘achterop worden aangereden’-detectie (geen idee hoe het heet) en dat die extra ingreep (riem aantrekken) omdat de auto achter je ‘te snel’ dichtbij kwam na jouw remaktie? Dus dat de ingreep niet kwam omdat er voor geen ruimte was maar juist achter je?

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lars4
  • Laatst online: 04-04-2024
Na wikken en wegen toch maar besloten de fiets op deze wijze mee te nemen op vakantie. Zelf erg benieuwd hoeveel het verbruik beïnvloedt gaat worden. Ik zal de heen en terugweg naar het vakantieadres in Italië monitoren en de praktijk getallen met jullie delen d:)b

(een test rondje heen/terug gisteravond over 40km gaf een gem verbruik van 21.9 kwh/100km. Snelweg 110 kmh en n-wegen 85 kmh)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDSaF-0nQ2TKcvtt_FJRew16NqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSIOc8KEoCRhpSZGBu4fhNG7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Lars4 op 30-06-2023 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Lars4 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:06:
Na wikken en wegen toch maar besloten de fiets op deze wijze mee te nemen op vakantie. Zelf erg benieuwd hoeveel het verbruik beïnvloedt gaat worden. Ik zal de heen en terugweg naar Italië monitoren en de praktijk getallen met jullie delen d:)b

(een test rondje heen/terug gisteravond over 40km gaf een gem verbruik van 21.9 kwh/100km. Snelweg 110 kmh en n-wegen 85 kmh)

[Afbeelding]
waarom zou je vrijwillig gaan fietsen op vakantie als je zo'n mooie XC40 bij je hebt ? :)

Zonder gekheid. Ik zou het zadel op de laagste stand zetten tijdens de reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars4
  • Laatst online: 04-04-2024
tdkvolvo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:14:
[...]

waarom zou je vrijwillig gaan fietsen op vakantie als je zo'n mooie XC40 bij je hebt ? :)

Zonder gekheid. Ik zou het zadel op de laagste stand zetten tijdens de reis.
Yes, die gaat eruit/naar beneden en de bidons er nog uit (y)
Pagina: 1 ... 184 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"