Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18
Lempke schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:27:
[...]

Ik weet niet welke laadbox jij hebt maar ik regel alles met de Easee laadbox, die meldt ook netjes waneer het gedaan is met laden of als hij onverhoopt stopt.
De Volvo laad instellingen in de app gebruik ik nooit (meer) die vond ik zo onbetrouwbaar.
Ik heb een laadbox van eneco. Volgens mij maakt deze verbinding via 4G voor de terugkoppeling naar office (terugbetaling leasemaatschappij). Ik kan dus geen verbinding maken met de lader.
Er kan wel een ethernetkabel in, maar dan moet ik de boel openmaken en een kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Vulcan750 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Brrrr! En hordes wassen de auto nog steeds met die sponzen (waar zand e.d. zo lekker in blijft zitten).
Haha spons en zeem. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:20:
[...]

En wassen op straat mag hier niet (staat letterlijk in de APV). Nou zullen ze er niet snel voor bekeuren, maar ik hoorde laatst toch iemand die er een flinke prent voor had opgelopen omdat ze het bij toeval zagen.

Anyway, het is een leasewagen, en de vorige zag je na 5 jaar wasstraat amper die krassen op, heel licht. Bij inname heeft de Dekra inspecteur in het inname rapport zelfs opgemerkt dat de auto niet veelvuldig door de wasstraat geweest is omdat er nauwelijks sporen van te vinden waren. Mwah, 5 jaar lang gemiddeld 10x per jaar maar :p
Ja dat is lastig met die apv.

Ach ja waar ligt je aandacht op. Goed is wat degene zelf goed vind zeg ik altijd.

Ik ben autospuiter en detailer geweest. Ik doe het voor de hobby overigens nog steeds. Zo blijf ik naast mijn eigen onderneming nog steeds betrokken bij mijn grote passie: auto's!
Ik kijk daarom ook heel anders naar de conditie van een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 12:45
rinkel schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:42:
[...]

Ik heb een laadbox van eneco. Volgens mij maakt deze verbinding via 4G voor de terugkoppeling naar office (terugbetaling leasemaatschappij). Ik kan dus geen verbinding maken met de lader.
Er kan wel een ethernetkabel in, maar dan moet ik de boel openmaken en een kabel trekken.
Jammer, dan wordt het lastiger.
Ik laad bij voorkeur alleen met zonne-energie en daarnaast met dynamische tarieven dus ik plan, als de zon niet schijnt, de goedkope uurtjes in. Vooraf berekenen doe ik met een Excel/Numbers sheet op mijn iPad. Percentage en laadsnelheid invullen en ik heb een prima indicatie.

Ik wil nog even degene bedanken die de automatische stand van de ruitenwisser heeft benoemd, ik dacht tot nu toe werkelijk dat onze XC40 geen automatische wissers had.. _/-\o_

En "het staat in de handleiding", tja dat zal wel, in die handleiding staat wel meer wat in mijn auto echt niet te vinden is. Ik vind die handleiding maar een prul O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Ja dat is lastig met die apv.

Ach ja waar ligt je aandacht op. Goed is wat degene zelf goed vind zeg ik altijd.

Ik ben autospuiter en detailer geweest. Ik doe het voor de hobby overigens nog steeds. Zo blijf ik naast mijn eigen onderneming nog steeds betrokken bij mijn grote passie: auto's!
Ik kijk daarom ook heel anders naar de conditie van een auto.
Ik beweer niet dat een wasstraat nooit krasjes maakt, dat gebeurt altijd, hoe microscopisch klein ook.
Maar met de hand heb je dat ook, kun je nog zo'n perfecte spons hebben, goed afspuiten vooraf etc, als er tijdens het wassen stof of zelfs zand op waait, ben je al de klos.

Ik ken jouw passie wel, een oom van me had dat ook, elke dag twee uur bij zijn wagen, poetsen, vlekjes weghalen, alles glom als een spiegel altijd van binnen en buiten.
Die kreeg je ook de wasstraat niet in in eerste instantie, maar na verloop van jaren toen er ook COPD op trad (veel roken en werk bij een verhuurbedrijf op Schiphol vlak naast een taxibaan die druk gebruikt werd dus hele dagen kerosine snuiven) ging hij toch wekelijks even door de wasstraat op zijn werk. En het bleef er allemaal goed uitzien, weinig schade en dat in de jaren 80 :p

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Nou, ik ben niet zo tevreden van m'n Easee laadpaal. De meldingen komen laat door en echt de helft van de tijd reageert de paal niet op mijn instructies in de app. Wifi icoontje in de app geeft altijd aan ontvangst te hebben en ik kan alles wijzigen, maar de wijzigingen komen gewoon niet door. De knop om het laden toe te staan bijvoorbeeld blijft dan wisselen tussen een draaiende circel en een soort hartslag monitor. De keren dat het goed gaat doet ie dat niet, maar soms moet ik echt 3 tot 4 keer de app killen om opnieuw te proberen.

Ik erger mij er dood aan dus binnenkort maar even contact opnemen met de installateur want zo hoort het niet te werken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
Largamelion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:45:
Nou, ik ben niet zo tevreden van m'n Easee laadpaal. De meldingen komen laat door en echt de helft van de tijd reageert de paal niet op mijn instructies in de app. Wifi icoontje in de app geeft altijd aan ontvangst te hebben en ik kan alles wijzigen, maar de wijzigingen komen gewoon niet door. De knop om het laden toe te staan bijvoorbeeld blijft dan wisselen tussen een draaiende circel en een soort hartslag monitor. De keren dat het goed gaat doet ie dat niet, maar soms moet ik echt 3 tot 4 keer de app killen om opnieuw te proberen.

Ik erger mij er dood aan dus binnenkort maar even contact opnemen met de installateur want zo hoort het niet te werken.
Paar van die zaken herken ik zeker, althans in het begin vaker aan de hand gehad.
Mijn oplossing alles minimaal 5 minuten uitschakelen,
  • Easee laadbox uitschakelen (bij mij gaat dat door de groep van de easeebox in de meterkast uit te zetten)
  • P1 load balancer uit de p1 poort trekken.
  • App herstarten of de telefoon herstarten.
Die app lagged nog alleen bij goedkeuring geven maar wanneer ik de app geforceerd sluit klopt daarna de status.
Soms doen deze zaken zich opnieuw voor, met name rond de tijd dat er firmware updates voor de easee box zijn.
Maar het plannen en instellen van stroomsterkte en dergelijke werken dan ook echt als een klok.

[ Voor 9% gewijzigd door Lempke op 22-06-2023 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 07:08
ron65 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Heb jij dan de standaard zwarte lak? of Onyx Black?
Ik heb Onyx Black. Maar mijn lak is echt heel erg zacht in vergelijking tot mijn vorige auto, een VW Golf.

Het zou goed kunnen dat een extra wax/was laag de lak beter beschermd. Misschien maar eens onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Largamelion
Enig nadeel van de Easee laadpaal vind ik dat die laadpaal niet bedraad kan worden aangesloten. Het lijkt er op dat het wifi signaal niet goed bij mijn laadpaal elektronica aan komt.

Ik had in het begin een issue dat het laadproces (met name een uitgestelde start) niet wilde starten, maar na wat geëxperimenteer ben ik er achter hoe ik dit kan voorkomen. Sinds dat moment heb ik geen problemen meer met de laadpaal.

Er loopt ook nog steeds een "zaak" tegen het bedrijf achter de Easee laadpaal. Vooralsnog is er geen terugroepactie/correctie-actie, maar heb ik wel een email van de leverancier dat de laadpaal veilig is. Fijn om te hebben als er toch iets gebeurd en ik schuld ergens wil parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
@Lempke
Ik constateer soms dat de loadbalancer zijn werk niet doet. Er is (aanvoer)capaciteit genoeg, maar die wordt niet maximaal benut.

Wat ik dan doe is een herstart van zowel de loadbalancer als ook van de laadpaal vanuit de Easee App, simpelweg omdat ik niet weet waardoor het probleem wordt veroorzaakt. Na een herstart is het probleem voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 14:52
Vulcan750 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:58:
[...]

Zo doe ik het ook, met goede autoshampoo ( Turtle hybrid ceramic wash & wax), washandschoen en goede droogdoeken. Echt nooit door de krasstraat! 😖
Ik vind "goede autoshampoo" en "turtle" in dezelfde zin een hele gekke gewaarwording. wat een troep is dat zeg.

Je kan beter naar iets van Chemical Guys of Meguiar's kijken.

Altijd wassen met 2 emmers en een grit guard in je emmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:48
HenryP schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:26:
@Largamelion
Enig nadeel van de Easee laadpaal vind ik dat die laadpaal niet bedraad kan worden aangesloten. Het lijkt er op dat het wifi signaal niet goed bij mijn laadpaal elektronica aan komt.
Ik had daar ook last van.
Ik heb de WiFi uitgezet zodat de ingebouwde simkaart van de Easee contact kan maken met de cloud.
Sindsdien werkt het allemaal prima.

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lempke schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:55:
[...]

Paar van die zaken herken ik zeker, althans in het begin vaker aan de hand gehad.
Mijn oplossing alles minimaal 5 minuten uitschakelen,
  • Easee laadbox uitschakelen (bij mij gaat dat door de groep van de easeebox in de meterkast uit te zetten)
  • P1 load balancer uit de p1 poort trekken.
  • App herstarten of de telefoon herstarten.
Die app lagged nog alleen bij goedkeuring geven maar wanneer ik de app geforceerd sluit klopt daarna de status.
Soms doen deze zaken zich opnieuw voor, met name rond de tijd dat er firmware updates voor de easee box zijn.
Maar het plannen en instellen van stroomsterkte en dergelijke werken dan ook echt als een klok.
Die load balancer uit p1 poort trekken snap ik niet goed, die heb ik niet denk ik. Heb wel deze morgen de zekering van de laadpaal eens uitgelegd voor 10 min en tot mijn verwondering was de laadpaal volgens de app gewoon beschikbaar, dat WIFI icoontje linksboven in de app zegt dus werkelijk niets. Blijkbaar doet de app niet eens een simpele ping naar de laadpaal 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoJ5f4HKp-OOlkElJ6nU6LBD3ZU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BpSG8crlMAbWnK3AVVODDZ6b.png?f=fotoalbum_large

Nee, ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben over deze software/laadpaal. Eens het laden start gaat het wel goed moet ik zeggen, maar dikwijls een gedoe om het laden te starten/stoppen en dat is voor mij niet acceptabel. WIFI signaal op mijn GSM is trouwens perfect als ik naast de laadpaal sta, dus ontvangst zou goed moeten zijn, maar daar heb je dus het gissen naar.
Dennis25 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Ik had daar ook last van.
Ik heb de WiFi uitgezet zodat de ingebouwde simkaart van de Easee contact kan maken met de cloud.
Sindsdien werkt het allemaal prima.
Heb jij dan een abonnement voor die SIM? Misschien is dat een piste die ik maar eens moet bekijken dan, maar ik ga geen extra abonnementskosten betalen als de WIFI van dat ding de oorzaak blijkt te zijn, dan moeten ze dat maar oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 22-06-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
Largamelion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:12:
[...]
Die load balancer uit p1 poort trekken snap ik niet goed, die heb ik niet denk ik. Heb wel deze morgen de zekering van de laadpaal eens uitgelegd voor 10 min en tot mijn verwondering was de laadpaal volgens de app gewoon beschikbaar, dat WIFI icoontje linksboven in de app zegt dus werkelijk niets. Blijkbaar doet de app niet eens een simpele ping naar de laadpaal 8)7 :

[...]
Heb jij dan een abonnement voor die SIM? Misschien is dat een piste die ik maar eens moet bekijken dan, maar ik ga geen extra abonnementskosten betalen als de WIFI van dat ding de oorzaak blijkt te zijn, dan moeten ze dat maar oplossen.
We gaan wel wat off-topic maar goed, ik kreeg de lader bij mijn XC40 dus...

Het lijkt er inderdaad op zoals ik kan zien op jouw screenshot dat je geen P1 loadbalancer hebt.
Ik denk dat Wifi uitschakelen op de easee box dan eens een goede test is, en ja er zit een Sim in en gratis internet voor het leven van de laadpaal (of het bedrijf Easee).
Overigens is de connectie tussen de laadpaal en jouw telefoon (altijd?) via de cloud, dus hoe dicht je er ook bij staat dat doet er niet toe

Ik neem aan dat je app up-to-date is en dat je hem al eens geforceerd gesloten hebt.
Bij mij werkt het nu al maanden zonder storingen maar de eerste maand heb ik ook van die vage bedieningsklachten gehad. Overigens stonden er in die tijd ook firmware updates klaar en die hebben volgens mij de boel toen goed verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis25
Largamelion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:12:
[...]

[...]
Nee daar heb ik geen abonnement voor, als ik het me goed herinner is dat standaard bij iedere Easee.

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis25
Dennis25 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:37:
[...]

Nee daar heb ik geen abonnement voor, als ik het me goed herinner is dat standaard bij iedere Easee.
Volledig dynamisch laadvermogen van 1,4 tot 22 kW (1-fase en 3-fasen laden)
Load balancing van max. drie laders per zekering, zonder extra infrastructuur (draadloos)
Automatisch wachtrijsysteem
Het load en phase balancing werkt offline
Geïntegreerde 4G (e-sim) in iedere lader, gratis abonnement gedurende de hele levensduur
Mogelijkheid tot WiFi-verbinding
Permanente vergrendeling van de Type 2 kabel mogelijk
Ingebouwde RFID-lezer (NFC/ISO 14443 en MIFARE Classic)
Energiemeting (+/- 2%) voor het aflezen van laadstroomverbruik
Ontwikkeld en geproduceerd in Noorwegen
De lader is 69% kleiner dan andere oplossingen en weegt slechts 1,5 kg
5 jaar garantie vanaf de dag dat de lader wordt geïnstalleerd*
Universeel, geschikt voor alle typen elektrische auto's en elektriciteitsnetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lempke schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:25:
[...]

We gaan wel wat off-topic maar goed, ik kreeg de lader bij mijn XC40 dus...

Het lijkt er inderdaad op zoals ik kan zien op jouw screenshot dat je geen P1 loadbalancer hebt.
Ik denk dat Wifi uitschakelen op de easee box dan eens een goede test is, en ja er zit een Sim in en gratis internet voor het leven van de laadpaal (of het bedrijf Easee).
Overigens is de connectie tussen de laadpaal en jouw telefoon (altijd?) via de cloud, dus hoe dicht je er ook bij staat dat doet er niet toe

Ik neem aan dat je app up-to-date is en dat je hem al eens geforceerd gesloten hebt.
Bij mij werkt het nu al maanden zonder storingen maar de eerste maand heb ik ook van die vage bedieningsklachten gehad. Overigens stonden er in die tijd ook firmware updates klaar en die hebben volgens mij de boel toen goed verziekt.
Idd wat off-topic dus we zullen er niet te lang over doordraven, maar ik vind in de app zelfs geen optie om de WIFI uit te zetten. Heb jij hetzelfde type als mij, de Easee Home?

Met het bereik van de WIFI wou ik enkel zeggen dat dit goed is op de plaats waar de paal hangt, dat zie ik op m'n GSM. Maakt idd niet uit waar ik sta met m'n GSM t.o.v. de paal voor de onderlinge communicatie, dat loopt zoals je zegt via de server.

App gisteren nog geüpdatet, die krijgt geregeld updates maar dat verandert niets aan mijn situatie. Ik vermoed gewoon dat die interne WIFI antennes/adapter rommel zijn. Firmware updates voor de paal zelf heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
Largamelion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:43:
[...]
Idd wat off-topic dus we zullen er niet te lang over doordraven, maar ik vind in de app zelfs geen optie om de WIFI uit te zetten. Heb jij hetzelfde type als mij, de Easee Home?

Met het bereik van de WIFI wou ik enkel zeggen dat dit goed is op de plaats waar de paal hangt, dat zie ik op m'n GSM. Maakt idd niet uit waar ik sta met m'n GSM t.o.v. de paal voor de onderlinge communicatie, dat loopt zoals je zegt via de server.

App gisteren nog geüpdatet, die krijgt geregeld updates maar dat verandert niets aan mijn situatie. Ik vermoed gewoon dat die interne WIFI antennes/adapter rommel zijn. Firmware updates voor de paal zelf heb ik nog niet gezien.
Ja ik heb dezelfde, ok wifi signaal dus ok, wifi kan je ontkoppelen via laderinstellingen, Wifi en dan onderaan staat een mogelijkheid tot ontkoppelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5bNdueDKyF_hsRQblltwjKCvNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rKnzsj3eYSkx2De0sxiM9UK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Lempke op 22-06-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Lempke schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Ja ik heb dezelfde, ok wifi signaal dus ok, wifi kan je ontkoppelen via laderinstellingen, Wifi en dan onderaan staat een mogelijkheid tot ontkoppelen.

[Afbeelding]
Heb het gevonden nu, thx. Verwarrend ook die dubbele menu's. Je kan bv. de Ampère ook op 2 plaatsen wijzigen. App geeft nu 'mobiel netwerk' aan linksboven dus lijkt me in orde, benieuwd of m'n problemen van de baan zijn, zou super zijn. Tot zover bedankt in elk geval, vanavond test ik.

Vanmorgen bij het achteruit rijden van de oprit ging m'n XC40 plots op noodstop omdat er een fietser op het fietspad reed. Toch even verschieten want ik doe hetzelfde manoeuvre elke dag en was nog 2m van het fietspad verwijderd. Is nu de 2e keer dat hij dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biermans31
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Largamelion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:02:
[...]
Heb het gevonden nu, thx. Verwarrend ook die dubbele menu's. Je kan bv. de Ampère ook op 2 plaatsen wijzigen. App geeft nu 'mobiel netwerk' aan linksboven dus lijkt me in orde, benieuwd of m'n problemen van de baan zijn, zou super zijn. Tot zover bedankt in elk geval, vanavond test ik.

Vanmorgen bij het achteruit rijden van de oprit ging m'n XC40 plots op noodstop omdat er een fietser op het fietspad reed. Toch even verschieten want ik doe hetzelfde manoeuvre elke dag en was nog 2m van het fietspad verwijderd. Is nu de 2e keer dat hij dat doet.
Same here! Mijn vrouw stond 3 meter achter de wagen en ineens ging de wagen vol op de rem. Schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:10:
[...]

Ik beweer niet dat een wasstraat nooit krasjes maakt, dat gebeurt altijd, hoe microscopisch klein ook.
Maar met de hand heb je dat ook, kun je nog zo'n perfecte spons hebben, goed afspuiten vooraf etc, als er tijdens het wassen stof of zelfs zand op waait, ben je al de klos.

Ik ken jouw passie wel, een oom van me had dat ook, elke dag twee uur bij zijn wagen, poetsen, vlekjes weghalen, alles glom als een spiegel altijd van binnen en buiten.
Die kreeg je ook de wasstraat niet in in eerste instantie, maar na verloop van jaren toen er ook COPD op trad (veel roken en werk bij een verhuurbedrijf op Schiphol vlak naast een taxibaan die druk gebruikt werd dus hele dagen kerosine snuiven) ging hij toch wekelijks even door de wasstraat op zijn werk. En het bleef er allemaal goed uitzien, weinig schade en dat in de jaren 80 :p
Haha nou dat doe ik niet hoor. 1x per week een goede wasbeurt. Wel een hele goede basisbehandeling gehad uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Ocirina schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Ik heb Onyx Black. Maar mijn lak is echt heel erg zacht in vergelijking tot mijn vorige auto, een VW Golf.

Het zou goed kunnen dat een extra wax/was laag de lak beter beschermd. Misschien maar eens onderzoek doen.
Die Volvo lakken zijn idd aan de zachte kant. Beste is om coating aan te laten brengen. Een 2e goeie optie is om een sealant aan te brengen. Wax is met een paar weken vervlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Gutanoth schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Ik vind "goede autoshampoo" en "turtle" in dezelfde zin een hele gekke gewaarwording. wat een troep is dat zeg.

Ik gebruik zelf geen Turtle wax producten maar de prof lijn is best prima spul hoor.
Mequiar's heeft veel goede producten maar Chemical Guys vind ik persoonlijk overated. Wel mooie verpakkingen overigens.

Ik gebruik voornamelijk spul van Koch en Carpro. Voor de velgen en banden gebruik ik P&S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
DreZutphen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik zelf geen Turtle wax producten maar de prof lijn is best prima spul hoor.
Mequiar's heeft veel goede producten maar Chemical Guys vind ik persoonlijk overated. Wel mooie verpakkingen overigens.

Ik gebruik voornamelijk spul van Koch en Carpro. Voor de velgen en banden gebruik ik P&S.
Gebruik je ook foam en klei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Gutanoth schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Gebruik je ook foam en klei?
Jazeker. Ik gebruik voornamelijk de GSF van Koch. Bij echt vervuilde auto's gaat er een scheutje greenstar van Koch bij in. De GSF is ph neutraal en heeft niet echt power vandaar.
De fijnste shampoo vind ik persoonlijk carpro reset. Deze shampoo kan je ook goed gebruiken om te kleien.

Klei gebruik ik enkel voor het polijsten. Als de lak van de auto goed is gebruik ik zo af en toe iron en tar remover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
Ik was gewoon bij het tankstation maar dan wel met de hand. Het is een auto he, een gebruiksvoorwerp. Krasjes heb je toch altijd na een tijdje. En wat ik zo zie valt het enorm mee. Het is voor mij een leaseauto en hoewel ik daar ook zuinig op ben ga ik er geen extra lagen op gooien. Als dat perse moet mag de leasemaatschappij dat zelf aangeven en dan laat ik het wel doen bij een partij.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 22-06-2023 13:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Gutanoth schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Tussen de ouderwetse Turtle autoshampoo en de nieuwste duurdere soorten Turtle zit een wereld van verschil. Ik raad je aan eens wat reviews te bekijken op YouTube. Die Turtle Hybrid Solutions Ceramic Wash & Wax doet niet onder voor Meguiar.
Eerder gebruikte ik GP Glansprotector, maar die werd me te duur (€22 voor 500cc). De Turtle doet niet onder.
Daarnaast twee keer per jaar Turtle Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating aanbrengen en het vuil pakt haast niet aan de auto. Na het wassen mooie beading en sheeting. Nee echt, prima spul!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Vulcan750 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:08:
[...]

Tussen de ouderwetse Turtle autoshampoo en de nieuwste duurdere soorten Turtle zit een wereld van verschil. Ik raad je aan eens wat reviews te bekijken op YouTube. Die Turtle Hybrid Solutions Ceramic Wash & Wax doet niet onder voor Meguiar.
Eerder gebruikte ik GP Glansprotector, maar die werd me te duur (€22 voor 500cc). De Turtle doet niet onder.
Daarnaast twee keer per jaar Turtle Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating aanbrengen en het vuil pakt haast niet aan de auto. Na het wassen mooie beading en sheeting. Nee echt, prima spul!
https://www.waxworld.nl/a...ons-ceramic-wash-wax.html

Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
[mess
age=75724856,noline]Juancho schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:58[/message]:

Ik was gewoon bij het tankstation maar dan wel met de hand. Het is een auto he, een gebruiksvoorwerp. Krasjes heb je toch altijd na een tijdje. En wat ik zo zie valt het enorm mee. Het is voor mij een leaseauto en hoewel ik daar ook zuinig op ben ga ik er geen extra lagen op gooien. Als dat perse moet mag de leasemaatschappij dat zelf aangeven en dan laat ik het wel doen bij een partij.
idem hier, ik blijf wel af van de schuimborstels.. die maken krassen, het is dus puur schuimkanon om de boel te weken / soppen, doe ik even de velgen in de tussentijd en daarna hoge drukspuit en vlekvrij naspoelen.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
Nice, zal het eens proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
Gutanoth schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Nice, zal het eens proberen
Foto van het dak van mijn Outlander, gewoon na het wassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epdIu85dopRnxV5hCWh3pZT9_TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBAuktKI5zunZZNeFZXEE628.jpg?f=fotoalbum_large

(Enigszins offtopic, sorry for that!)

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 22-06-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-09 13:45
Vulcan750, is toch leuk om te lezen? Ik zie ook graag druppels die blijven liggen na regen. En zo heb ik weer tips om de auto niet of minder door de wasstraat te doen en op een andere wijze te wassen. Ik erger mij aan de insecten die blijven plakken. De wasstraat haalt ze weg maar zie dan her en der nog vlekjes. Hebben jullie een tip om dat dan te verwijderen?

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
Babtvt schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:19:
Update trilling in auto

Helaas heeft ook mijn C40 last van de befaamde trilling bij snelheden tussen 95 / 120.
Dealer ernaar laten kijken, heeft een lichte onbalans in linkervoorwiel geconstateerd en dit verholpen.
Helaas geen oplossing voor het trilprobleem, is nog steeds aanwezig.
Zij mogen vanuit Volvo geen verdere onderzoeken/reparaties/vervangingen doen aan de auto.

Vervolgens rapport op laten stellen richting Volvo Nederland, en contact opgenomen met Leasemaatschappij.
Leasemaatschappij heeft tot op directieniveau met Volvo Nederland contact gehad.

Volvo Nederland geeft kort door de bocht aan, de auto rijd dus er is geen probleem.... Geen reden voor vervangend vervoer, terugleveren of andere maatregelen.
Ze geven aan dat er in Oktober 2023 een update/oplossing gaat komen vanuit Volvo, ben benieuwd.

Nu in gesprek met de leasemaatschappij wat we gaan doen tot oktober. Hierbij maar even van het goede uitgaan dat het dan ook daadwerkelijk opgelost kan worden en we niet nog langer aan het lijntje gehouden gaan worden.
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Ik erger mij behoorlijk met betrekking tot het trillen. Alsook de houding van Volvo! Klopt allemaal dat de auto rijd. Ik maakte hier thuis ook al de opmerking dat een huis met een kapot dak nog steeds een huis is. Met een zonnetje is het droog. En hoe meer regen… Ik hoop dat Volvo met een goede oplossing komt, en niet met emmmertjes, om de mensen zoet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sibelius schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Ik erger mij behoorlijk met betrekking tot het trillen. Alsook de houding van Volvo! Klopt allemaal dat de auto rijd. Ik maakte hier thuis ook al de opmerking dat een huis met een kapot dak nog steeds een huis is. Met een zonnetje is het droog. En hoe meer regen… Ik hoop dat Volvo met een goede oplossing komt, en niet met emmmertjes, om de mensen zoet te houden.
Vergeet het maar. Dit issue speelt al zoooooooolang (ik ben de gelukkige die het niet heeft) en is al zooooovaak gemeld bij Volvo, bij dealers, tickets aangemaakt en verzin het. Feit dat het nu nog steeds speelt blijkbaar, ook bij de nieuwe modellen zegt wel genoeg.

Denk dat je of moet accepteren dat het zo is of met de leasemaatschappij iets richting Volvo doen. Want zelf gaan ze het echt niet meer oplossen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34
Juancho schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Vergeet het maar. Dit issue speelt al zoooooooolang (ik ben de gelukkige die het niet heeft) en is al zooooovaak gemeld bij Volvo, bij dealers, tickets aangemaakt en verzin het. Feit dat het nu nog steeds speelt blijkbaar, ook bij de nieuwe modellen zegt wel genoeg.

Denk dat je of moet accepteren dat het zo is of met de leasemaatschappij iets richting Volvo doen. Want zelf gaan ze het echt niet meer oplossen.
De instructies naar de dealers om nu
niets te ondernemen is omdat er geen simpele oplossing is, de remedie zal tzt nieuwe onderdelen omvatten en dat is nog in ontwikkeling.
De communicatie is droevig slecht en pas na een dreigement heb ik een mail waarin wordt bevestigd dat Volvo er aan werkt en dat als de oplossing er is, mijn auto wordt gerepareerd.

Het is overigens zo dat juist de wat nieuwere exemplaren (my 22 en 23) er last van lijken te hebben en niet de exemplaren van de eerste series.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
Sibelius schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:33:
Vulcan750, is toch leuk om te lezen? Ik zie ook graag druppels die blijven liggen na regen. En zo heb ik weer tips om de auto niet of minder door de wasstraat te doen en op een andere wijze te wassen. Ik erger mij aan de insecten die blijven plakken. De wasstraat haalt ze weg maar zie dan her en der nog vlekjes. Hebben jullie een tip om dat dan te verwijderen?
Beste tip is, de insekten niet te lang laten zitten. Er komen stoffen vrij die niet goed voor je lak zijn. Ga iig niet boenen! Beter een lauwe, natte handdoek o.i.d. erop leggen en een uurtje laten weken. Meestal veeg je de resten daarna zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-09 13:25
Mga1600 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Het is overigens zo dat juist de wat nieuwere exemplaren (my 22 en 23) er last van lijken te hebben en niet de exemplaren van de eerste series.
Correct. Mijn eerste generatie P8 had nergens last van, volledig trillingsvrij. Mijn 2023 C40 P6 trilt vanaf 100 echt de pan uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
Juancho schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Juancho,

Ik heb er geen sprankje vertrouwen in hoor! Maar ik ga tot het uiterste, zolang ik er niet slechter van slaap en er geen stress van heb. En ik zie nog steeds een prachtige auto. Waar ik met veel plezier in rij. En ik verbaas mij ook wel weer over bijvoorbeeld ontbrekende binnenverlichting achter en een 12volt aansluiting in de kofferbak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
Vulcan750 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Beste tip is, de insekten niet te lang laten zitten. Er komen stoffen vrij die niet goed voor je lak zijn. Ga iig niet boenen! Beter een lauwe, natte handdoek o.i.d. erop leggen en een uurtje laten weken. Meestal veeg je de resten daarna zo weg.
Dank je wel, goede tip en ga ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibelius
[...]

De instructies naar de dealers om nu
niets te ondernemen is omdat er geen simpele oplossing is, de remedie zal tzt nieuwe onderdelen omvatten en dat is nog in ontwikkeling.
De communicatie is droevig slecht en pas na een dreigement heb ik een mail waarin wordt bevestigd dat Volvo er aan werkt en dat als de oplossing er is, mijn auto wordt gerepareerd.

Communicatie is inderdaad een toverwoord. Want als ik struisvogels wil zien ga ik wel naar een struisvogelfarm. Hier ook de belofte van reparatie. Maar het is tamelijk frustrerend dat Volvo wel de aandrijving veranderd op de nieuwste modellen en ook nieuwe modellen kan uitbrengen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Vulcan750 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:08:
[...]

De Hybrid lijn van Turtle wax is prima spul idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Vulcan750 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Klopt zitten zuren in die je blanke lak beschadigen.
Ik spray het ff in met tar remover, en spoel het af met goed water.

Maar wat pakt die XC40 veel insecten aan joh, niet normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
DreZutphen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Klopt, dat plaatje vooraan i.p.v. de grill helpt niet echt. Zodra er een stukje snelweg op je route ligt is het dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
[...]

Als dit juist is dan weet men toch wat de oorzaak en dus de oplossing is !
( ik neem aan dat Volvo weet wat ze aangepast hebben in my22 en 23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Largamelion schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:37:
[...]
Klopt, dat plaatje vooraan i.p.v. de grill helpt niet echt. Zodra er een stukje snelweg op je route ligt is het dweilen met de kraan open.
Ja erg he. Mijn dochter noemt die plaat de vliegenvanger 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Hennn schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Correct. Mijn eerste generatie P8 had nergens last van, volledig trillingsvrij. Mijn 2023 C40 P6 trilt vanaf 100 echt de pan uit...
En het gekke is dat ze er niet allemaal last van hebben. Ik heb een XC40 P6 MY23 en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tdkvolvo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:40:
[...]

Niet bij de motoren. Die werden bij een andere partij ingekocht. Als bij die motoren van binnen ==ik noem maar wat== bij latere batches een ander merk schroefjes in zit, is het maar de vraag of Volvo daarvan op de hoogte was.

Vanaf modeljaar 2024 koopt Volvo de motoren niet meer elders, maar bouwt ze zelf in een eigen fabriek.
Daarmee is voor hen het probleem definitief opgelost, samen met het accent op achterwielaandrijving.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
DreZutphen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Mijn kinderen noemen het gekscherend al ‘het kerkhof’. Ik gebruik voor het autowassen inderdaad ook een insectenspray van Valva. Laat het even intrekken en daarna spoel je het er zo af. Easy as that!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
DreZutphen schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:28:
[...]

Ja erg he. Mijn dochter noemt die plaat de vliegenvanger 🤣
Of vliegenvanger idd, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Bartelomeus schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Of vliegenvanger idd, hahaha
🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Claude schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:35:
[...]

Niet bij de motoren. Die werden bij een andere partij ingekocht. Als bij die motoren van binnen ==ik noem maar wat== bij latere batches een ander merk schroefjes in zit, is het maar de vraag of Volvo daarvan op de hoogte was.
Als Volvo niet weet wat wat ze inkopen is het nog triester. Ooit van PPAP gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
tdkvolvo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:40:
[...]

De aandrijfassen zijn het vaak genoemd als verdachte en die worden in Duitsland ingekocht bij ZF heb ik begrepen. Niet de eerste de beste dus……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Mga1600 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:44:
[...]

De aandrijfassen zijn het vaak genoemd als verdachte en die worden in Duitsland ingekocht bij ZF heb ik begrepen. Niet de eerste de beste dus……
ZF is inderdaad niet de eerste de beste.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat Volvo behoord te weten wat ze inkopen. Als bepaalde versies het probleem hebben en andere niet dan zou men moeten weten welke onderdelen anders zijn of veranderd zijn (PPAP). Elke OEM werkt zo.
Dus Volvo weet heel goed waar het probleem zit alleen is de oplossing waarschijnlijk te duur of complex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
tdkvolvo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:49:
[...]
Dus Volvo weet heel goed waar het probleem zit alleen is de oplossing waarschijnlijk te duur of complex.
Daar ben ik vrij zeker van. En de paar mensen die er echt een zaak van maken die houden ze zoet door een dossier aan te maken en naar Zweden te sturen, of dat maken ze die mensen toch wijs. En zo schuiven ze het op de lange baan en hopen ze dat de klachten vanzelf verdwijnen...

Het enige wat echt resultaat kan behalen is een soort class-action lawsuit, maar ik weet überhaupt niet of zoiets kan in Europa en dan moet je ook iemand hebben die daar de tijd en het geld in wil stoppen en het voortouw in wil nemen.

Dus... wie hier heeft tijd en geld te veel? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 23-06-2023 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
tdkvolvo schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:29:
[...]

Als Volvo niet weet wat wat ze inkopen is het nog triester. Ooit van PPAP gehoord?
Pen Pineapple Apple Pen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Is bij jullie de AP ook weer terug onder het pijltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Gutanoth schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Pen Pineapple Apple Pen?
wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
tdkvolvo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:49:
[...]

ZF is inderdaad niet de eerste de beste.
Maar dat veranderd niets aan het feit dat Volvo behoord te weten wat ze inkopen. Als bepaalde versies het probleem hebben en andere niet dan zou men moeten weten welke onderdelen anders zijn of veranderd zijn (PPAP). Elke OEM werkt zo.
Ik snap heel goed dat Volvo veel tijd nodig heeft om met de toeleverancier tot een ‘reparatie pakket’ en reparatie protocol te komen. Daar heb ik vrede mee, liever dat het goed wordt gedaan dan half. Ik denk ook dat ze heel goed weten hoe en waar en onder welke procedures ze hun componenten inkopen.

Maar wat ik niet snap is dat ze niet wat opener over het trilprobleem communiceren naar de ‘slachtoffers’ toe, zo van “dit is het probleem - dit hebben we onderzocht en geconstateerd - dit wordt de oplossing - en om die te maken en te implementeren hebben we het volgende programma bedacht”.
Dat zou de angel uit de hele onvrede-situatie halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gutanoth
Aan je geirriteerde reactie te zien waarschijnlijk niet, maar vind die van mij veel leuker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Tja Volvo zet alles gewoon lekker in onderzoek en dan moet je maar 10 jaar wachten ofzo. Zelfs met de verlichting zoom bij de ultimate. Veel mensen al last van maar de transformator of leds vervangen doen ze niet want het is in onderzoek. Zonde bij mij heeft Volvo wel afgedaan aan hun imago van robuust en betrouwbaar en degelijk.
Prima auto hoor verder en andere merken zouden wss niet veel beter zijn met communicatie maar deze klant gaat bij z'n volgende auto en als gevraagd wordt of iemand Volvo zou moeten kopen toch wel even twijfelen.

Ik snap het gewoon niet dat hier zo vaag over gedaan wordt en dan ze zich verschuilen achter meldingen en een dealer... zet t open in die app... laat maar zien wat de verzamelnummers zijn met omschrijving en status.

De dealer gaf wel aan zolang je het meld (zeker voor particulieren handig) geldt dat moment voor de garantie. Dus zelfs al komen ze 4 jaar later met de fix dan valt het nog onder garantie want gemeld in garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Mga1600 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Maar wat ik niet snap is dat ze niet wat opener over het trilprobleem communiceren naar de ‘slachtoffers’ toe
Heeft mogelijk juridische redenen. Als ze melden wat ze weten vliegen de claims ze om de oren. Iets van zwijgen is goud, spreken is zilver. Maar netjes is het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Veromor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:15:
Zonde bij mij heeft Volvo wel afgedaan aan hun imago van robuust en betrouwbaar en degelijk.
100% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Veromor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:15:
Tja Volvo zet alles gewoon lekker in onderzoek en dan moet je maar 10 jaar wachten ofzo. Zelfs met de verlichting zoom bij de ultimate. Veel mensen al last van maar de transformator of leds vervangen doen ze niet want het is in onderzoek. Zonde bij mij heeft Volvo wel afgedaan aan hun imago van robuust en betrouwbaar en degelijk.
Prima auto hoor verder en andere merken zouden wss niet veel beter zijn met communicatie maar deze klant gaat bij z'n volgende auto en als gevraagd wordt of iemand Volvo zou moeten kopen toch wel even twijfelen.

Ik snap het gewoon niet dat hier zo vaag over gedaan wordt en dan ze zich verschuilen achter meldingen en een dealer... zet t open in die app... laat maar zien wat de verzamelnummers zijn met omschrijving en status.

De dealer gaf wel aan zolang je het meld (zeker voor particulieren handig) geldt dat moment voor de garantie. Dus zelfs al komen ze 4 jaar later met de fix dan valt het nog onder garantie want gemeld in garantie.
Ik heb ook een ultimate, maar heb dat zoemen van de verlichting nooit gehoord. Is dat nog steeds een issue dan? Zou mijn auto ( geleverd in januari) dan van een andere LED-driver voorzien zijn dan eerdere exemplaren, of was het al in software opgelost voor mijn auto afgeleverd werd? In de release notes staat bij 2.4 en 2.5 iets over de interieurverlichting, Als ik me goed herinner werd de mijne met 2.6 afgeleverd.
In ieder geval is dat zoem-probleem bij mij niet aanwezig, dat trillen is al vervelend genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndreBos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04-2024
Nog iemand? Volvo cars app crasht bij opvragen van autosoftware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Zoomen van lichten ook nog niet gehoord in mijn Ultimate, maar ik heb altijd muziek op staan. Enige wat ik al een paar keer gehoord heb is een soort 'geknars' (moeilijk te omschrijven) gedurende de eerste paar minuten als ik op de snelweg rijd. Komt van achter het stuur aan de linkerkant. Heb dat nu al 2 of 3 keer gehoord maar na een minuut of 2 is het weg.

Intussen ook al 2x het laden gestart en gestopt op m'n Easee laadpaal sinds het verbreken van de WIFI en dat lijkt nu perfect te gaan, voordien liep het zeker 1 op 2 keer fout. Gouden tip!
AndreBos schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:48:
Ja, is algemeen denk ik (op Android toch). Paar pagina's terug al eens vermeld en bevestigd door meerdere mensen hier. Heb het ook opgenomen in mijn review van de app, alsook het trillen van het stuur. Zag dat nog mensen dat daar vermeldden >:).

[ Voor 27% gewijzigd door Largamelion op 23-06-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
AndreBos schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:48:
Nee geen last van, mijn Volvo Cars app is gisteren overigens nog wel bijgewerkt. (iPhone)

[ Voor 7% gewijzigd door Lempke op 23-06-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:26
In april Volvo C40 Extended Range Ultimate gekocht (privé koop), levering waarschijnlijk December 2023 of januari 2024. Echter heb ik onverwacht een mooi aanbod gekregen bij een ander bedrijf met daarbij optie tot lease auto / mobiliteitsbudget.

Nu aan het nadenken om mijn C40 af te zeggen (Kan dat uberhaubt kostenloos?) en leaseauto te nemen, of C40 te behouden met mobiliteitsbudget.

Leaseauto kan al meteen vanaf 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lempke schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Nee geen last van, mijn Volvo Cars app is gisteren overigens nog wel bijgewerkt. (iPhone)
iOS dan? Ik heb het nog steeds op Android. App is laatst bijgewerkt op 10 mei en er staan geen updates klaar in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
FraXon schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:04:
In april Volvo C40 Extended Range Ultimate gekocht (privé koop), levering waarschijnlijk December 2023 of januari 2024. Echter heb ik onverwacht een mooi aanbod gekregen bij een ander bedrijf met daarbij optie tot lease auto / mobiliteitsbudget.

Nu aan het nadenken om mijn C40 af te zeggen (Kan dat uberhaubt kostenloos?) en leaseauto te nemen, of C40 te behouden met mobiliteitsbudget.

Er is echt niemand die je kan adviseren op deze manier. We weten je mogelijke andere leaseauto's niet, je mobiliteitsbudget niet, heb je wel of geen geduld, etc. Volgens mij kan je wel 'gewoon' annuleren, maar meestal geldt wel dat je je aanbetaling kwijt bent. Even met de Volvo customer afdeling bellen en je hebt je antwoord lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth

Misschien kan je de volvo wel laten meenemen als lease, ligt natuurlijk aan je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Lancer

What the......

Hier moet je denk ik je verwachte kilometrage vergelijken met het mobiliteitsbudget en de auto die je van je werkgever mag rijden.

Ik had twee jaar geleden dezelfde keuze toen ik de auto net een paar maanden had. Ben gewoon de P8 door blijven rijden en heb daar geen moment spijt van gehad. Ik houdt zelfs nog iets over van het budget. De onderhoudskosten zijn op de banden na (€1500 voor een nieuw setje) bijzonder laag te noemen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Lancer

What the......

We hebben de XC40 ook nog maar wat op laten leuken. Zwarte wielen staan toch best stoer onder een SUV. Over een paar weken komt er ook nog niet zwarte bekleding in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wav4E5PHICvYmulOFfrA-ggRqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgMXsNdwMMp8M6ZkAzTZP6QQ.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 22:16
Lancer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:33:
We hebben de XC40 ook nog maar wat op laten leuken. Zwarte wielen staan toch best stoer onder een SUV. Over een paar weken komt er ook nog niet zwarte bekleding in.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:13
Pluisie schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:43:
[...]

Als er nog een andere dealer in de buurt zit kan je het daar ook nog even proberen.
Vandaag gedaan, die gaf 3k meer inruil. Dus de bestelling is gedaan, vanaf feb hopelijk de EX30 erbij :+

Mijn verbruik klopt sinds enige tijd overigens in de app, geen 0,1kWh meer. Ook gemerkt dat het updaten van de laadsnelheid soms wat achterloopt op het display maar niet in Stats viewer. Bij Tesla aan de paal gestaan. Op gegeven moment zei display 107kW, de app 98kW en volgens stats viewer ging er 87kW de accu in. Daarna sprong hij opeens naar 98 kW in het display inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxHhYRvkONtCBqWHFVmqZtdydWo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/66bwCeQe5AkNHI8CZa1CVcVW.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Over die vele insecten op je grill.... niet te moeilijk doen. Gewoon doorzichtig dubbelzijdig breed plakband erop en je trekt het er zo af, klaar ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:35
Met dank aan @nikagl die het ontdekt heeft: De Volvo API ondersteunt nu ook het opvragen van de voertuiglocatie

Heb het gelijk maar ingebouwd in de domoticz plugin

Het was even knutselen, maar ik laat de plugin ook de afstand uitrekenen van de locatie van de auto naar je huis (dwz als je in je domoticz settings dan wel je longitude en lattitude ingevuld hebt). Mooie is dat je dan dus nu in je home automation ook events kunt zetten als je auto weer in de buurt van je huis komt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsnuZ2k8kU-kfXRI1TJcZU7TDtA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKaRg1lWR4cvxnCtfpLvR0lZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan_n
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-07-2023
Hallo iedereen,

Excuses als mijn bericht hier niet op de juiste plaats staat. Ben nieuw op tweakers dus nog wat zoekende...

Ik heb sinds december een C40 twin en plan een trip naar het noorden van Spanje. Ik heb reeds vele malen de route ingegeven in ABRP. Nu is het zo dat ik niet 100% overtuigd ben over de route die ik krijg. Mijn eerste stop zou al net over de grens zijn (ik vertrek uit Gent dus nog geen uur rijden) en dan weer net voor Parijs...

Heeft er iemand al ervaring met zo een trip en zoja, zijn er tips en tricks waar ik moet op letten? Elk stukje info kan helpen 🙂 ik maak jaarlijks dezelfde trip maar deze keer is het dus nog uitstippelen.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
tristan_n schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:40:
Hallo iedereen,

Excuses als mijn bericht hier niet op de juiste plaats staat. Ben nieuw op tweakers dus nog wat zoekende...

Ik heb sinds december een C40 twin en plan een trip naar het noorden van Spanje. Ik heb reeds vele malen de route ingegeven in ABRP. Nu is het zo dat ik niet 100% overtuigd ben over de route die ik krijg. Mijn eerste stop zou al net over de grens zijn (ik vertrek uit Gent dus nog geen uur rijden) en dan weer net voor Parijs...

Heeft er iemand al ervaring met zo een trip en zoja, zijn er tips en tricks waar ik moet op letten? Elk stukje info kan helpen 🙂 ik maak jaarlijks dezelfde trip maar deze keer is het dus nog uitstippelen.

Alvast bedankt!!
Je zit idd offtopic hier.

Ik zou in dit topic de vraag stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 21:13
Juancho schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:01:
Over die vele insecten op je grill.... niet te moeilijk doen. Gewoon doorzichtig dubbelzijdig breed plakband erop en je trekt het er zo af, klaar ;)
Dan zou ik eerder een grote natte handdoek erover hangen voor kwartiertje, weekt het een beetje los en poets je het zo weg. Ik heb de auto in de Nanolex Sisplash staan (coating). Als ik hem foam, spuit je ze er al zo af met water.

Ik ben definitief van de offline melding af van Google assistant. De API van ABRP was de boosdoener blijkbaar.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 13:35

Zo offtopic is dit nu ook niet, dergelijke vragen (en verslagen) zijn hier al veel gepasseerd.
Tips voor een langere reis met c(x)40:
- probeer thuis te laden tot 100%, als dat mogelijk is
- probeer op tussenstops toe te komen met 10%
- stel ook in met hoeveel % je op bestemming wenst te komen
- wees niet bang van meer, maar kortere laadstops; het loont de moeite het laden al te stoppen bij 60-70%, daarna gaat het snelladen toch veel trager. Netto geeft dit tijdswinst.
- ABRP geeft aan tot hoeveel % je moet laden om op op de volgende tussenstop of bestemming met het correcte % toe te komen.
- deze zaken kun je heel gedetailleerd mee spelen in ABRP
- als je voorkeur hebt voor bepaalde laadpas of merk laadstation kun je ook ingeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
madhondt schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Zo offtopic is dit nu ook niet, dergelijke vragen (en verslagen) zijn hier al veel gepasseerd.
Tips voor een langere reis met c(x)40:
- probeer thuis te laden tot 100%, als dat mogelijk is
- probeer op tussenstops toe te komen met 10%
- stel ook in met hoeveel % je op bestemming wenst te komen
- wees niet bang van meer, maar kortere laadstops; het loont de moeite het laden al te stoppen bij 60-70%, daarna gaat het snelladen toch veel trager. Netto geeft dit tijdswinst.
- ABRP geeft aan tot hoeveel % je moet laden om op op de volgende tussenstop of bestemming met het correcte % toe te komen.
- deze zaken kun je heel gedetailleerd mee spelen in ABRP
- als je voorkeur hebt voor bepaalde laadpas of merk laadstation kun je ook ingeven
Hoe koppel je ABRP aan je C40 dan? Ik heb de betaalde versie, toch geeft ABRP een ander percentage batterij dan daadwerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:06
Toch wel off topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 14:07
Hamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Hoe koppel je ABRP aan je C40 dan? Ik heb de betaalde versie, toch geeft ABRP een ander percentage batterij dan daadwerkelijk.
Je kan via het polestar forum een link vinden om aan te melden om de car stats viewer te kunnen installeren via Google play store. Daarmee kun je die info linken naar abrp.
Francisp1 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
[...]

Aanmelden op het laatste testtrack via het polestarforum

car stats viewer

Heb ik paar dagen geleden ook gedaan, deze ochtend mailtje gekregen met de play store link.

Straks eens uittesten.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Francisp1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Je kan via het polestar forum een link vinden om aan te melden om de car stats viewer te kunnen installeren via Google play store. Daarmee kun je die info linken naar abrp.

[...]
Heb ik een tijdje geleden ook gedaan, maar nooit een link ontvangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 14:07
Kammika schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Heb ik een tijdje geleden ook gedaan, maar nooit een link ontvangen…
Je moet wel opletten dat je daadwerkelijk op de laatst test track aanmeld. Misschien is er daar iets misgelopen. Ik volg het daar nu ook niet op de voet. Dus goed mogelijk dat er het een en ander is veranderd sinds ik me aangemeld heb.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
Hallo iedereen,

Alvast bedankt!!
Ben pas terug van een ritje naar zuid-Frankrijk. In het topic over de lange ritten met een EV kun je mijn ervaringen ook lezen. Met het risico dat ik "gepakt" wordt voor het dubbel posten van berichten, hierbij een korte reactie:
- Laat ABRP gewoon liggen, die heb je niet meer nodig.
- Bepaal op basis van je gewenste actieradius je volgende laadstop d.m.v. Google Maps en apps als Ionity en Tesla.Snelladers genoeg langs de route. Simpelweg omdat niet alle snelladers in Google Maps worden weergegeven (mijn ervaring, maar misschien heb ik niet goed gekeken).
- Programmeer Google Maps naar de locatie van die snellader.
- Zorg voor voldoende pasjes en Apps om te kunnen laden.
- De Tesla SuperChargers liggen misschien iets buiten de route, maar als je er bent, heb je een keuze uit een overvloed aan laders.
- Tegenwoordig veel Ionity bij benzinestations. Zijn er wel (slechts) een stuk of zes. In de praktijk (buiten de schoolvakanties) is dit meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vandaag wat raars, nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb vorige week op het werk geladen met beperkte laadsnelheid van 12A (zodat de auto pas vol was tegen mijn volgende afspraak en niet eerder). Ging perfect, scheelde me een anderhalf uur voor ik wegmoest uit een vergadering weglopen om een auto te verplaatsen.

Vandaag wil ik even bijladen, zie dat hij op 12A staat nog en zet de instelling weer op 32A,
Gek genoeg blijft in de bestuurders display 12A staan, terwijl in de middendisplay echt 32 is aangegeven.
Ik heb de auto weer afgekoppeld (kebel er helemaal vanaf), afgesloten, 5 min gewacht (drie straten van huis bij de laadpaal, mensen zullen wel gedacht hebben wat doet die gek daar), auto ontgrendeld, toen zag ik dat de middendisplay helemaal opnieuw ging opstarten zonder dat ik hem gereset had.

Daarna bleef de fout, instelling 32, werd genegeerd en 12A werd aangehouden.
Iemand ook deze ervaring? en zoja, wat heb je er aan gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7G7Nunl4rHM3p6tQH6kkkU-evw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeqXLB8cEYi7Orz1c6dgSUlq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
HenryP schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Ben pas terug van een ritje naar zuid-Frankrijk. In het topic over de lange ritten met een EV kun je mijn ervaringen ook lezen. Met het risico dat ik "gepakt" wordt voor het dubbel posten van berichten, hierbij een korte reactie:
- Laat ABRP gewoon liggen, die heb je niet meer nodig.
- Bepaal op basis van je gewenste actieradius je volgende laadstop d.m.v. Google Maps en apps als Ionity en Tesla.Snelladers genoeg langs de route. Simpelweg omdat niet alle snelladers in Google Maps worden weergegeven (mijn ervaring, maar misschien heb ik niet goed gekeken).
- Programmeer Google Maps naar de locatie van die snellader.
- Zorg voor voldoende pasjes en Apps om te kunnen laden.
- De Tesla SuperChargers liggen misschien iets buiten de route, maar als je er bent, heb je een keuze uit een overvloed aan laders.
- Tegenwoordig veel Ionity bij benzinestations. Zijn er wel (slechts) een stuk of zes. In de praktijk (buiten de schoolvakanties) is dit meer dan voldoende.
Ja bij de Tesla superchargers altijd plek genoeg. Om te navigeren geef ik de spraakopdracht " navigeer naar Tesla Supercharger.........(lokatie). Gaat tot nu toe altijd perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Ja bij de Tesla superchargers altijd plek genoeg. Om te navigeren geef ik de spraakopdracht " navigeer naar Tesla Supercharger.........(lokatie). Gaat tot nu toe altijd perfect.
Tesla vermijd ik, ik ben geen bank van voorschot voor de werkgever, en bij Tesla kan ik niet met mijn laadpas terecht. Dus moet ik die voorschieten omdat ik in de app mijn betaalgegevens moet plaatsen, en ook die pakt de laadtag van de werkgever niet.

Of hebben jullie een trucje om Tesla app te koppelen aan een Travelcard laadpas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
@ron65 Ik rijd de Volvo privé (vroeger jarenlang verschillende leaseauto's met brandstofpas gehad, dus snap de leaserijders erg goed), maar de SuperChargers van Tesla geven de elektriciteit tegen acceptabele tarieven, ook als je geen lid van de familie bent (geen Tesla, maar ook geen maandabonnement).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Tesla vermijd ik, ik ben geen bank van voorschot voor de werkgever, en bij Tesla kan ik niet met mijn laadpas terecht. Dus moet ik die voorschieten omdat ik in de app mijn betaalgegevens moet plaatsen, en ook die pakt de laadtag van de werkgever niet.

Of hebben jullie een trucje om Tesla app te koppelen aan een Travelcard laadpas?
Oh ja das lastig idd.

Nee ik ben zelf de werkgever dus heb die beperking niet. En hier lekker makkelijk ivm kop koffie en/of lunch omdat het bij van der Valk zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:50:
@ron65 Ik rijd de Volvo privé (vroeger jarenlang verschillende leaseauto's met brandstofpas gehad, dus snap de leaserijders erg goed), maar de SuperChargers van Tesla geven de elektriciteit tegen acceptabele tarieven, ook als je geen lid van de familie bent (geen Tesla, maar ook geen maandabonnement).
Komt ook omdat ik voroheen zo'n 12 reizen maakte over de hele wereld voor het werk per jaar.
En steeds weer moest ik eerst zelf de hotels betalen, om dan vervolgens een declaratie in te dienen.

Het meest ging dat mis toen ik naar Ryadh moest (Saudi Arabia) waar het hotel bijna 300 eurp per dag kostte en ik 7 dagen moest verblijven.

Ik kreeg wel na veel gezeur een voorschot van 2500 euro, ik moest de limiet van mijn CC ophogen (een bedrijfs CC kreeg ik niet mee) daarvoor, heb keurig betaald, heb vervolgens de declaratie ingediend als bedoeld en kreeg te horen "die heb je uit het voorschot betaald dus 0 terug" ( en dat klopte) maar eind van de maand kreeg ik ook salaris - 2500 euro omdat ik dat ook als voorschot had gehad.
Dat is wel rechtgezet, maar ik kwam erachter nadat de bank me belde dat ze de hypotheek niet konden afschrijven omdat er onvoldoende saldo was. Ja duh.. 2500 aan het hotel betaald EN 2500 minder salaris is 5000 totaal missend geld.

Heeft vervolgens dus flink gedonderd op de financiele administratie bij ons, want daar had een suffe kip gewoon fouten zitten maken, maar sinds die tijd weiger ik voor te schieten. De laatste jaren liet ik de rekening dus gewoon naar ons bedrijf sturen, ook dat gaf heel veel gezeik want onze administratie vond dat niet volgens de regels, maar beter dat dan weer gezeik met de bank om niets.

Vandaar mijn aversie tegen Tesla voorschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Oh ja das lastig idd.

Nee ik ben zelf de werkgever dus heb die beperking niet. En hier lekker makkelijk ivm kop koffie en/of lunch omdat het bij van der Valk zit.
Je hebt helemaal gelijk (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Komt ook omdat ik voroheen zo'n 12 reizen maakte over de hele wereld voor het werk per jaar.
En steeds weer moest ik eerst zelf de hotels betalen, om dan vervolgens een declaratie in te dienen.

Het meest ging dat mis toen ik naar Ryadh moest (Saudi Arabia) waar het hotel bijna 300 eurp per dag kostte en ik 7 dagen moest verblijven.

Ik kreeg wel na veel gezeur een voorschot van 2500 euro, ik moest de limiet van mijn CC ophogen (een bedrijfs CC kreeg ik niet mee) daarvoor, heb keurig betaald, heb vervolgens de declaratie ingediend als bedoeld en kreeg te horen "die heb je uit het voorschot betaald dus 0 terug" ( en dat klopte) maar eind van de maand kreeg ik ook salaris - 2500 euro omdat ik dat ook als voorschot had gehad.
Dat is wel rechtgezet, maar ik kwam erachter nadat de bank me belde dat ze de hypotheek niet konden afschrijven omdat er onvoldoende saldo was. Ja duh.. 2500 aan het hotel betaald EN 2500 minder salaris is 5000 totaal missend geld.

Heeft vervolgens dus flink gedonderd op de financiele administratie bij ons, want daar had een suffe kip gewoon fouten zitten maken, maar sinds die tijd weiger ik voor te schieten. De laatste jaren liet ik de rekening dus gewoon naar ons bedrijf sturen, ook dat gaf heel veel gezeik want onze administratie vond dat niet volgens de regels, maar beter dat dan weer gezeik met de bank om niets.

Ja wat een gezeik altijd met dat voorschieten om te declareren. Ik vind oprecht dat men zijn personeel niet voor zulke bedragen kan vragen om het voor te schieten. Dan maar iets meer werk voor de degene op de financiele administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Erg off topic maar toch. Ik heb ook een naam gehad waarin ik veel business trips had. Moest ook voorschieten/declareren. Kan je makkelijk oplossen: alles met credit card betalen en zorgen dat je gedeclareerd hebt voor de credit card afschrijft van je lopende rekening…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Erg off topic maar toch. Ik heb ook een naam gehad waarin ik veel business trips had. Moest ook voorschieten/declareren. Kan je makkelijk oplossen: alles met credit card betalen en zorgen dat je gedeclareerd hebt voor de credit card afschrijft van je lopende rekening…
In mijn tijd kreeg je een credit card van de zaak met ruime limiet waar je alle reis- en verblijfkostenuurlijkm inclusief brandstof en tol en hotel en restaurant etc. mee kon betalen. De administratie gaf aan het eind van de maand een overzicht van de op die kaart geboekte bedragen. Daarvan moest ik dan opgeven/verduidelijken waar die kosten precies voor waren geweest. Gemakkelijker kan het niet!
Met die card kon ik onderweg ook cash opnemen als het nodig was en dat moest ik dan natuurlijk wel ‘verantwoorden’.,

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 25-06-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:41:
[...]

dat deed ik,destijds was de deadline voor declaraties de 10e van de maand, ik kwam de 14e terug. Moest dus 6 weken wachten op terugbetaling.
Heeft echt even gedonderd daar, vooral omdat ze fouten maakten die mij 5000 euro gingen kosten. Niet ik, maar mijn afdelingsmanager is echt tekeer gegaan op die administratie, hij was werkelijk woest.

nu is het verbeterd, je kunt op elk moment declareren en krijgt dan binnen 10 werkdagen betaald.

Intussen is mijn gekkigheid met laden opgelost, vanzelf. Ik ging met te weinig weg voor heen en terugreis omdat hij zo traag laadde, dus op bestemming een paal bezocht en daar pakte hij de 32A instelling weer netjes op.
Aanvullend op de trage laadsessie was het bij elkaar genoeg om weer vol te zijn, morgen dus ook genoeg aan boord om de rit te maken die gepland is. Scheelt weer :-)

Maar ik meen dat het anderen ook gebeurd is hier, dat de instelling in het middendisplay niet aangehouden wordt maar de voorgaande instelling in het systeem blijft vastzitten?
meende dat die bug al was verholpen in de diverse OTA's erna. Kennelijk niet dus.

Pagina: 1 ... 183 ... 337 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"