C40 P6 (ultimate my23) 19 inch
YEp, dus verhuizen naar het separate EX30 topic (in voorstel) tegen die tijd :-D
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Bijzonder hoe de merkenlijst per bedrijf steeds wijzigt om niet-( altijd) rationele redenen.Rude-Dog schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:36:
Tegen de tijd dat ik de Volvo weer bij de leasemaatschappij inlever is alles keurig in orde denk ik
Helaas mag de volgende auto niet weer een Volvo worden, is uit de merkenlijst geschrapt. Zou goed kunnen dat de volgende een Toyota of Hyundai wordt.
Wij moesten bijvoorbeeld juist verplicht een Europese auto hebben, Japanners en Koreanen mochten niet. Maar Italiaans ook niet omdat de uitstraling daarvan niet paste bij een solide en degelijk Nederlands bedrijf …..dus Ford, Opel, VW, Audi, Volvo en SAAB was de keuze zo’n beetje.
We mochten destijds gelukkig wel wet tot 15% boven de toegelaten lease bedragen kiezen, maar dan was dat verschil wel voor eigen rekening (maar dat was dan qua wel weer in mindering te brengen op de fiscale bijtelling.
De toegestane leasebedragen groeiden ook bij ons niet mee met de prijsontwikkeling en ik was ook helemaal niet blij met de bemoeizucht van de leasemaatschappij en heb daarom op een gegeven moment besloten om maar weer zelf auto’s te kopen en een kostenvergoeding met mijn werkgever overeen te komen.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Heb em gedeeltelijk (schaamteloos) overgenomen van het Polestar 2 topic
---
Ik ga komende donderdag waarschijnlijk een offerte laten opmaken
[ Voor 4% gewijzigd door Ktenolix op 19-06-2023 08:25 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Hou je in die vergelijking ook rekening met "secundaire" voorwaarden in een leasecontract, zoals vervangend vervoer binnen X tijd, zomer/winternbanden regeling, verlaagd eigen risico etc?ron65 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:26:
[...]
Bij ons hebben ze de budgetten al 4 jaar niet verhoogd, ik had nog nét geluk in januari 2022, ik zat 3 euro onder budget en heb zodra ik toegang kreeg tot de tool diezelfde dag nog besteld. Maar goed ook, twee weken later was de XC40 CORE zonder enige accessoire dus helemaal kaal, al te duur en boven budget.
Ik verdenk ze ook van prijsafspraken, en als werknemer kun je daar de vinger niet onder krijgen.
Ik zag afgelopen week een collega die nu mag kiezen in die tool bezig (ik kan er niet meer bij nu),
Hij koos een XC40 Recharge 185kW Single Motor Extended Range Core 5d met climate pakket etc, bij ons ALTIJD 60 maanden en 35000 km per jaar.
Leaseprijs die eruit kwam: 986 per maand
Leaseprijs voor exact diezelfde samenstelling bij LP zelf: 912 per maand.
Zijn grens is 920 per maand, maar doordat via die besteltool de prijs duidelijk hoger is dan bij LP zelf, gaat die boven die grens en aanvraag is afgekeurd (boven budget).
Hij is nu met de uitdraai van LP en die van de tool naar directie, om aan te tonen dat er iets helemaal niet goed gaat tegenwoordig.
Bij ons zit er namelijk ook een aardig verschil in de portal en de opzichzelfstaande website, maar als ik die secundaire voorwaarden gelijk zet met hoe wij ze in het contract hebben is het verschil hooguit een tientje
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Na 2 jaar hebben ze eindelijk naar je geluisterd.
Voor alle anderen: je kunt dus met de nieuwe update de volgorde van de tussenstops aanpassen.
[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 19-06-2023 13:34 ]
Die heb ik niet meegeteld, maar vervangend vervoer: NIET (tenzij bij schade of niet kunnen doorrijden)KabalA! schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:03:
[...]
Hou je in die vergelijking ook rekening met "secundaire" voorwaarden in een leasecontract, zoals vervangend vervoer binnen X tijd, zomer/winternbanden regeling, verlaagd eigen risico etc?
Bij ons zit er namelijk ook een aardig verschil in de portal en de opzichzelfstaande website, maar als ik die secundaire voorwaarden gelijk zet met hoe wij ze in het contract hebben is het verschil hooguit een tientje
Haal en brengservcie; WEL
Eigenrisico is gewioon 300 euro
ZomerWinterbanden zit als optie erbij, meesten laten dat uitstaan omdat ze aan all seasons genoeg hebben, zit dus niet al bij voorbaat in de leaseprijs verborgen
Ik denk dat het verschil dan wel kleiner wordt nog, maar onvoldoende om bepaalde merken en typen onmogelijk te maken binnen budget zoals nu gebeurt.
Overigens is het verschil heel divers, iemand die een XC40 kiest ervaart globaal 60-80 euro verschil, maar op een nissan leaf zat maar 10 euro verschil. dat kan nooit die hoge prijsverschillen als veroorzaakt door secundaire zaken verklaren dan denk ik zo?
elke maand gemaild lol.. volhouden werkt dusJTHZZ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
Deze is speciaal voor mijn vriend @Juancho : loop nu snel snel naar je auto want er is nu echt een wonder gebeurd: update de Google Maps app en maak een route met meerdere tussenstops. In het routeoverzicht kun je nu je tussenstops opnieuw ordenen!!!
Voor alle anderen: je kunt dus met de nieuwe update de volgorde van de tussenstops aanpassen.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Nice... nu nog de feature dat die ook een reis met 1 laadstop uit zichzelf plant op een moment dat je accu bijna leeg is .. en ik ben helemaal gelukkig met maps...JTHZZ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
Deze is speciaal voor mijn vriend @Juancho : loop nu snel snel naar je auto want er is nu echt een wonder gebeurd: update de Google Maps app en maak een route met meerdere tussenstops. In het routeoverzicht kun je nu je tussenstops opnieuw ordenen!!!
Ah mooi,JTHZZ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
Als ik de wagen woensdag terug heb ga ik het meteen testen
Ja en het aparte 150kW filter. Wel raar, want dat was al een hele tijd geleden aangekondigd. Net als YouTube..Kammika schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:29:
[...]
Nice... nu nog de feature dat die ook een reis met 1 laadstop uit zichzelf plant op een moment dat je accu bijna leeg is .. en ik ben helemaal gelukkig met maps...
Ps. In mijn laatste update van gister zat het iig nog niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 19-06-2023 17:44 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
2.10… en ik maar hopen dat na 2.9 versie 3.0 zou komen, met nieuwe AAOS (Android?) versie en YouTube ondersteuning….RigolleM schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:57:
Ik ging die Google Maps update controleren (was al geïnstalleerd blijkbaar), en kwam dit tegen in de Volvo Cars app:
[Afbeelding]
En zo kunnen we nog wel even door. Na 2.99 komt waarschijnlijk 2.100 😁. Bij Polestar hebben ze intussen al lang YouTube, maar Volvo moet weer moeilijk doen.jorisjansen3 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:38:
[...]
2.10… en ik maar hopen dat na 2.9 versie 3.0 zou komen, met nieuwe AAOS (Android?) versie en YouTube ondersteuning….
Maar goed, ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten. Zie liever ondersteuning voor AA of splitscreen, ik word zot van dat switchen tussen Waze en Spotify... Al die schermen en schermruimte maar ik ben er minder mee dan m'n vorig 7" scherm waar alles op 1 scherm tegelijk zichtbaar was.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Valt ook wel weer mee… in mei scheef iemand hier op het forum al “ Het gaat hier niet om de echte Youtube app voor AAOS, die krijgt de P2 ook niet. Wat we wel krijgen: een door Polestar zelf geknutselde snelkoppeling naar een uitgekleed Vivaldi venster, waardoor het lijkt alsof we de echte app hebben.”Largamelion schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:54:
[...]
En zo kunnen we nog wel even door. Na 2.99 komt waarschijnlijk 2.100 😁. Bij Polestar hebben ze intussen al lang YouTube, maar Volvo moet weer moeilijk doen.
Geduld!
Is normaal softwareversienummering. Na 1.9 kwam ook 1.10. (En daarna 2.0)jorisjansen3 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 18:38:
[...]
2.10… en ik maar hopen dat na 2.9 versie 3.0 zou komen, met nieuwe AAOS (Android?) versie en YouTube ondersteuning….
Werkt dat bij iedereen al? Bij mij nog niet nl… (en ik zie ook geen Gm app update in de playstore klaar staan..)JTHZZ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
Ja hier ookLargamelion schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:01:
Bij mij crasht de Volvo Cars app (Android) nu telkens wanneer ik op 'Autosoftware' klik. Nog mensen last van?
Ik heb laatst een oranje balkje op het rechter achterraam in de app gezien, bleek een klein kiertje open te staan.jorisjansen3 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:44:
[...]
“Portier waarschuwing” staat al wel (sinds begin vorig jaar) op het lijstje van “functies die nog gaan komen’ in de Volvo Car App…
Dus wie weet…
Vandaag was mijn wagen voor schadeherstel bij een schadebedrijf (een afgrijselijk lelijke buts in de deur veroorzaakt door iemand op de parkeerplaats die een briefje niet nodig vond), en ik kon life zien welke deuren er open stonden en weer dichtgingen in de app.
Om 16 uur zag ik dat de wagen niet alleen dichte deuren had, maar ook weer was afgesloten, 2 minuten later een telefoontje: hij is klaar, u kunt hem weer ophalen.
Een dag eerder dan gepland, maar was gaaf te zien welke deuren er open en dicht waren.
Vraag is dan: wat bedoel je precies met "Portier waarschuwing", ik kan immers zien of een raam openstaat en of een deur geopend is, en of de wagen is afgesloten of niet. Volgens mij is dat echt alles wat nodig is in dat opzicht?
YepLargamelion schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:01:
Bij mij crasht de Volvo Cars app (Android) nu telkens wanneer ik op 'Autosoftware' klik. Nog mensen last van?
Zo was het bij niet AAOS Volvo’s. Helaas nu niet meer. Hopelijk komt het “ooit”.TD-91 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:50:
Je kunt het in de app wel zien, maar als je onbewust de auto niet goed afsluit word je daar niet actief over geïnformeerd… verwacht dus dat ze een push notificatie koppelen aan de status van je auto mbt portieren oid.
Ah op die manier, ja dat zou nog een hele goede toevoeging kunnen zijn inderdaadTD-91 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:50:
Je kunt het in de app wel zien, maar als je onbewust de auto niet goed afsluit word je daar niet actief over geïnformeerd… verwacht dus dat ze een push notificatie koppelen aan de status van je auto mbt portieren oid.
/f/image/uVsFrOXJk5qWU96teTOKssaA.png?f=fotoalbum_large)
Maar dat werkt dus bij niemand hier klaarblijkelijk.
Staan ze toch ook een pak verder bij Tesla, daar hebben ze zelfs sentry mode. Hadden die hufters die tegen mijne en Ron z'n auto gezeten hadden er mss niet zo makkelijk mee weggekomen.
[ Voor 101% gewijzigd door teacher op 23-06-2023 00:29 ]
Klinkt goed, maar ik heb gekeken maar zie niet hoe ik de volgorde zou moeten wijzigen. Kun je even een korte ‘dummy guide’ maken?JTHZZ schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
Wat zijn er toch ongelooflijk rare mensenop deze wereld!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Vanmorgen kreeg ik toen ik op het werk aankwam ineens de melding in maps of ik hier ging laden; zo ja dan werd dat opgeslagen onder de voorkeuren. Na 1,5 jaar "ineens" herkennen dat ik hier iedere dag aan de lader hangKammika schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:42:
[...]
Werkt dat bij iedereen al? Bij mij nog niet nl… (en ik zie ook geen Gm app update in de playstore klaar staan..)
Het lijkt weer op zijn Google’s te gaan dus niet iedereen krijgt de update tegelijkertijd. Was eerder ook zo met satellite view. In het routeoverzicht moet een knop onderaan verschijnen.Mga1600 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:34:
[...]
Klinkt goed, maar ik heb gekeken maar zie niet hoe ik de volgorde zou moeten wijzigen. Kun je even een korte ‘dummy guide’ maken?
Als je dit ziet gebeuren: snel met 2 naar buiten lopen, 1 op de vrijgekomen plaats gaan staan en de ander de wagen gaan halen om 'm daar te zetten.
Of als je alleen bent: zet je (bak)fiets er bvb
ik zou als ze weg zijn een container huren en er 4 weken laten staan.. dan wennen ze vanzelf wel aan een ander plekjeKwakkel schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:08:
[...]
Als je dit ziet gebeuren: snel met 2 naar buiten lopen, 1 op de vrijgekomen plaats gaan staan en de ander de wagen gaan halen om 'm daar te zetten.
Of als je alleen bent: zet je (bak)fiets er bvb
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km
Verwijderd
Fijn dat je auto weer schadevrij is! Je ziet dat blutsje iedere keer weer.ron65 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Probleem is dus dat als ze weggaan, ze eerst een van de drie andere aujtotjes ophalen, zodanig op de rijbaan zetten dat niemand er langs kan of snel dat vakje inkan, dan wordt de auto uit het vakje gereden en aan de andere kant op de rijbaan gezet, dan het opgehaalde wagentje in het vakje gereden en dan rijden ze met de wagen die er stond weg.
Terugkomend hetzelfde ritueel omgekeerd. Je kunt nooit snel genoeg zijn om dit te voorkomen. En als je op dat vak gaat staan als persoon duwen ze gewoon door, en krijg je weer een scheldkanonade op straat en wordt je kinderachtig genoemd, want ZIJ hebben een auto en die willen ze kunnen parkeren als ]ze thuiskomen, dan moet niet mijn wagen daar staan. (heb ik al eens letterlijk naar mijn hoofd gekregen toen ik ze wel een keer te snel af was.)
Maar goed, het geeft even aan dat een eigen laadpaal hier niet haalbaar is zo, en ook dat ik soms tegen heug en meug achter moet parkeren waar de vakken exact 210 cm breed zijn (hier 240), waardoor je dan weer een deuk in je deur oploopt. Is niet nodig als die graftakken gewoon 1 of hooguit 2 autos zouden hebben (er is 1,25 parkeerplek per woning in deze wijk) en niet zo kinderlijk vakjes bezet zouden houden.
Nu weer terug naar de (X)C40
Ze hebben de mijne echt netjes hersteld, er is totaal niets meer te zien van de schade, volledig strak weer. Hopelijk vanavond geen hagelschade oplopen..... dat zou zuur zijn, een carport heb ik niet.
En wat een ongelooflijke aso buren heb je zeg! Heb je hier al eens met een wijkagent over gesproken? Heel misschien kan die wat bemiddelen en tot hun botte hersenen doordringen.
Klinkt misschien gek Ron, maar je zou toch nog eens met de gemeente moeten bellen/mailen over een laadpaal. Ik weet dat je dat al meerdere keren hebt geprobeerd, maar je slaat dan wel twee vliegen in één klap.ron65 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Probleem is dus dat als ze weggaan, ze eerst een van de drie andere aujtotjes ophalen, zodanig op de rijbaan zetten dat niemand er langs kan of snel dat vakje inkan, dan wordt de auto uit het vakje gereden en aan de andere kant op de rijbaan gezet, dan het opgehaalde wagentje in het vakje gereden en dan rijden ze met de wagen die er stond weg.
Terugkomend hetzelfde ritueel omgekeerd. Je kunt nooit snel genoeg zijn om dit te voorkomen. En als je op dat vak gaat staan als persoon duwen ze gewoon door, en krijg je weer een scheldkanonade op straat en wordt je kinderachtig genoemd, want ZIJ hebben een auto en die willen ze kunnen parkeren als ]ze thuiskomen, dan moet niet mijn wagen daar staan. (heb ik al eens letterlijk naar mijn hoofd gekregen toen ik ze wel een keer te snel af was.)
Maar goed, het geeft even aan dat een eigen laadpaal hier niet haalbaar is zo, en ook dat ik soms tegen heug en meug achter moet parkeren waar de vakken exact 210 cm breed zijn (hier 240), waardoor je dan weer een deuk in je deur oploopt. Is niet nodig als die graftakken gewoon 1 of hooguit 2 autos zouden hebben (er is 1,25 parkeerplek per woning in deze wijk) en niet zo kinderlijk vakjes bezet zouden houden.
Nu weer terug naar de (X)C40
Ze hebben de mijne echt netjes hersteld, er is totaal niets meer te zien van de schade, volledig strak weer. Hopelijk vanavond geen hagelschade oplopen..... dat zou zuur zijn, een carport heb ik niet.
Ik weet het niet hoor, maar mag je daar niet je eigen laadpaal plaatsen? Het zijn stoeptegels die een aannnemer er zo uit wipt. Klik-melding, sleufje graven, kabeltje er doorheen, paal plaatsen en klaar. Of werkt het niet zo simpel?
Helaas, die poging is al vierkant mislukt.Vulcan750 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Fijn dat je auto weer schadevrij is! Je ziet dat blutsje iedere keer weer.
En wat een ongelooflijke aso buren heb je zeg! Heb je hier al eens met een wijkagent over gesproken? Heel misschien kan die wat bemiddelen en tot hun botte hersenen doordringen.
Het wrange is dat die kerel zelf motoragent is bij een naburige gemeente, ze vallen collega's niet af.
HElaas nietBartelomeus schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:41:
[...]
Klinkt misschien gek Ron, maar je zou toch nog eens met de gemeente moeten bellen/mailen over een laadpaal. Ik weet dat je dat al meerdere keren hebt geprobeerd, maar je slaat dan wel twee vliegen in één klap.
Ik weet het niet hoor, maar mag je daar niet je eigen laadpaal plaatsen? Het zijn stoeptegels die een aannnemer er zo uit wipt. Klik-melding, sleufje graven, kabeltje er doorheen, paal plaatsen en klaar. Of werkt het niet zo simpel?
Onze gemeente heeft laadpaal aanvragen afgeschaft, zij bepalen of ergens een paal bijkomt of niet aan de hand van bezetting van naburige palen.
Die zijn inderdaad zo 70% van de tijd in gebruik, maar daarvan zien zij dat 15% kleefgedrag is, dus zeggen zij 55%.
Te weinig om een paal bij te plaatsen.
Toen werd me in diezelfde mail ook aangeboden een stoepgoottegel te verzorgen, mits ik zelf een paal op eigen terrein zet. Ik enthousiast, en teruggemaild dat ik hier voor wil gaan, maar er 1 probleem is en dat is die parkeerplek. En hoe ik ook vraag of probeer, ze gaan géén reservering op kenteken voor die plek aan en geven aan dat het dus jammer is, maar dan is die stoepgoottegel dus ook niet nodig. Het gedrag van die vent kunnen en willen ze niet veranderen en leggen zich erbij neer.
Ik heb zelfs al met de bank gesproken over hypotheek etc, verhuizen naar een ander huis met eigen parkeergelegenheid zou fraai zijn, maar die zijn echt onbetaalbaar voor mij. Ik kan ver komen, maar zodra er een opritje bijzit is een huis al snel 4 ton hier. En dan ga ik 30 jaar in maandlasten waar ik nu juist vanaf was nu de hypotheek vrijwel afgeslost werd vorig jaar. En dat wil ik ook niet omwille van 1 eikel die zich niet weet te gedragen.
Oplossing is er dus niet zo snel, zal het ermee moeten doen. En ja het frustreert in zeeeeer hoge mate, vandaar ik het even moest benoemen ( je moet het soms echt even kwijt) maar verder weet ik dat de halve buurt hier zich aan die eikel ergert, misschien kan ik daar nog eens wat mee.
Nee, als de wagen stilstaat, in P stand, deur afgesloten, dan is enige tijd later alles stil. En dat blijft zo.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:28:
Vraagje: herkent iemand dat met warmer weer (>25 graden) de geparkeerde auto elke minuut de warmtepomp en ventilator aanzet, na ongeveer 40 seconden weer uitzet, en dan 1 minuut later weer hetzelfde gebeurt? En dan dus de hele dag door. De auto staat overigens in de schaduw onder de carport, dus het is niet eens extreem warm.
Maar ik vraag me af, hangt de wagen aan de oplader bij jou? want dan kan ikk me indenken dat de accu en de onboard charger met dit weer periodiek wat koeling vergen.
Kl*ten, veel sterkte met de situatie!ron65 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:01:
[...]
HElaas niet
Onze gemeente heeft laadpaal aanvragen afgeschaft, zij bepalen of ergens een paal bijkomt of niet aan de hand van bezetting van naburige palen.
Die zijn inderdaad zo 70% van de tijd in gebruik, maar daarvan zien zij dat 15% kleefgedrag is, dus zeggen zij 55%.
Te weinig om een paal bij te plaatsen.
Toen werd me in diezelfde mail ook aangeboden een stoepgoottegel te verzorgen, mits ik zelf een paal op eigen terrein zet. Ik enthousiast, en teruggemaild dat ik hier voor wil gaan, maar er 1 probleem is en dat is die parkeerplek. En hoe ik ook vraag of probeer, ze gaan géén reservering op kenteken voor die plek aan en geven aan dat het dus jammer is, maar dan is die stoepgoottegel dus ook niet nodig. Het gedrag van die vent kunnen en willen ze niet veranderen en leggen zich erbij neer.
Ik heb zelfs al met de bank gesproken over hypotheek etc, verhuizen naar een ander huis met eigen parkeergelegenheid zou fraai zijn, maar die zijn echt onbetaalbaar voor mij. Ik kan ver komen, maar zodra er een opritje bijzit is een huis al snel 4 ton hier. En dan ga ik 30 jaar in maandlasten waar ik nu juist vanaf was nu de hypotheek vrijwel afgeslost werd vorig jaar. En dat wil ik ook niet omwille van 1 eikel die zich niet weet te gedragen.
Oplossing is er dus niet zo snel, zal het ermee moeten doen. En ja het frustreert in zeeeeer hoge mate, vandaar ik het even moest benoemen ( je moet het soms echt even kwijt) maar verder weet ik dat de halve buurt hier zich aan die eikel ergert, misschien kan ik daar nog eens wat mee.
Via de Home knop al een keer gereset, maar dat mocht ook niet baten.
App ff geforceerd afsluiten, helpt ook vaak met kleine bugs.Vulcan750 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:13:
De laatste tijd (sinds 2.9?) kan ik Spotify niet meer op pauze zetten. De > knop drukken, zowel in het scherm als op de fysieke pauze/play toets eronder werken beiden niet.
Via de Home knop al een keer gereset, maar dat mocht ook niet baten.
Verwijderd
Ja hij staat wel aan de lader, maar er is bijvoorbeeld 2 dagen geleden nu voor het laatst mee gereden en de accu is dan ook 2 dagen geleden voor het laatst geladen naar 90%. Dus dan zou de OBC/accu warm worden door slechts stil te staan in de schaduw?ron65 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:04:
[...]
Nee, als de wagen stilstaat, in P stand, deur afgesloten, dan is enige tijd later alles stil. En dat blijft zo.
Maar ik vraag me af, hangt de wagen aan de oplader bij jou? want dan kan ikk me indenken dat de accu en de onboard charger met dit weer periodiek wat koeling vergen.
Hoe doe je dat?Juancho schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:31:
[...]
App ff geforceerd afsluiten, helpt ook vaak met kleine bugs.
als het dan maar therapeutisch werkt dat je het hier even van je af hebt weten te kloppen ;-)ron65 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:01:
[...]
Het alarm is bij mij 1x afgegaan en toen kreeg ik wel een melding in de app.Largamelion schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:48:
Ik vroeg me al af waarom dit niet werkte bij mij:
[Afbeelding]
Maar dat werkt dus bij niemand hier klaarblijkelijk.
Staan ze toch ook een pak verder bij Tesla, daar hebben ze zelfs sentry mode. Hadden die hufters die tegen mijne en Ron z'n auto gezeten hadden er mss niet zo makkelijk mee weggekomen.
Bij openlaten van de deuren dus niet.
Ik kan die instelling overigens niet vinden in de app (iOs)
Ik was net van plan om jouw tip uit te proberen, maar wonder boven wonder werkt alles nu ineens weer zoals het hoort! 🎉Juancho schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:31:
[...]
App ff geforceerd afsluiten, helpt ook vaak met kleine bugs.
Het is wel een heel bijzondere auto hoor! Ik word door mevrouw Google tegenwoordig soms zelfs bij mijn voornaam genoemd. 🙄😁
Ga naar instellingen op het middenscherm > Applicaties > Alle applicaties > de juiste app uit de lijst zoeken en dan zie je geforceerd afsluiten staan.
Standaard via Sim van de auto. Maar pas op: ik had laatst de hotspot op mijn telefoon geconfigureerd toen de Volvo verbindigsproblemen had en vergeten weer uit te zetten. In no time mijn databundel op. Aaos verbruikt dus heel wat dataHenryP schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:54:
Even een vraagje over Spotify en andere Apps de je in de auto hebt geinstalleerd. Loopt het datagebruik van die Apps via de databundel van de Sim van de Volvo of via de databundel van je eigen telefoon? Ik denk zelf het laatste, want ik heb tijdens de rit naar zuid-Frankrijk mijn telefoon in vliegtuigmode gezet en Spotify gebruikt. De liedjes in mijn (favoriete) playlist worden wel standaard gedownload. Geen idee of die gedownloade liedjes worden gesynchroniseerd met bijvoorbeeld de Spotify versie die ik in de Volvo geinstalleerd heb (met mijn Spotify account). Vandaar dus mijn vraag.
ik weet niet of je een iphone hebt, maar de nieuwe carplay aanpassing doet dat wel als je navigeert met de maps app van apple (maps in center display met aankomsttijd)Centeiro schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:01:
Er zit in die Google maps update toevallig geen wijziging aan het bestuurdersdisplay? Ik begrijp niet waarom ze daar niet de rijtijd en ETA aangeven… als ik op de middenconsole iets anders op zet zoals Spotify dan moet ik dus telkens terugkeren naar GM op de middenconsole om te zien wanneer ik ga aankomen. Niet zo praktisch… voor de rest wel tevreden van GM
Dat had ik al gezien ja, maar mijn voorkeur gaat nog altijd naar GM. Trouwens de Waze app toont op de middenconsole ook maar heel karige info: bij mij staat daar 2 keer onder elkaar de ETA, maar geen reistijd. Terwijl dat bij Waze via CarPlay er wel een stuk beter uit ziet. Het is duidelijk da de Waze app nog maar een eerste versie is, hopelijk pakken ze dat nog aan.Kammika schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:12:
[...]
ik weet niet of je een iphone hebt, maar de nieuwe carplay aanpassing doet dat wel als je navigeert met de maps app van apple (maps in center display met aankomsttijd)
Voor 2.9:
:strip_exif()/f/image/UPZiYmSgjUwVqRQCxUxMacpE.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 2.9:
:strip_exif()/f/image/00om1cmulcKW2JT425hQ2FZZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jPYWkmeGr1sBB52l2uj6nVTM.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder nog wat bevindingen van de laatste dagen:
- Pilot assist zeer handig om automatisch file te rijden, kort kunnen testen maar hoe geweldig is dat
- Daarna vergeten pilot assist af te zetten en snel aan herinnerd omdat ik vond dat de wagen me steeds weer naar rechts trok (dichter naar de rechterstrook dan ik lief heb), dus snel weer overgeschakeld naar ACC.
- Gisteren wagen vergeten vergrendelen, nooit een push melding gehad van de app dus dat werkt echt niet, zonde.
- Ruitenwissers hebben geen echte auto functie, enkel manueel of interval waarbij je de snelheid van het interval kan regelen. Ook maar triestig, al m'n vorige wagens pasten de snelheid automatisch aan afhankelijk van de hoeveelheid neerslag.
- Geen aparte icoontjes voor dimlichten of daglichten op het dashboard, toont enkel het icoontje van daglichten ook al branden de dimlichten. Voor grootlichten wel een apart icoontje. Bij hevige regenval heb je dus geen idee of enkel je daglichten branden of ook je dimlichten. Of vergis ik mij hier en branden je dimlichten altijd?
[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 21-06-2023 11:01 ]
Dit heb je mis want dit zit er weldegelijk op. Heb je wel het knopje ingedrukt van auto functie? Als ik die indruk past de snelheid zich weldegelijk aan op basis van de hoeveelheid regen. En zelfs dat kan je dus iets vertragen/versnellen. Werkt juist top. Regelmatig gehad dat de ruitenwissers van rustig naar heel snel gingen toen het harder ging regenen.[b]Largamelion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:56:
- Ruitenwissers hebben geen echte auto functie, enkel manueel of interval waarbij je de snelheid van het interval kan regelen. Ook maar triestig, al m'n vorige wagens pasten de snelheid automatisch aan afhankelijk van de hoeveelheid neerslag.
Die drukknop op je ruitenwisselhendel is inderdaad een beetje een verborgen feature, die hebben de andere bestuurders in mijn gezin ook niet makkelijk gevonden :-)Juancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:12:
[...]
Dit heb je mis want dit zit er weldegelijk op. Heb je wel het knopje ingedrukt van auto functie? Als ik die indruk past de snelheid zich weldegelijk aan op basis van de hoeveelheid regen. En zelfs dat kan je dus iets vertragen/versnellen. Werkt juist top. Regelmatig gehad dat de ruitenwissers van rustig naar heel snel gingen toen het harder ging regenen.
Ik denk dat Volvo nooit aparte dagrijverlichting heeft gehad. Was het niet altijd (of al heel lang) al zo dat je bij Volvo's de verlichting niet eens uit kon zetten omdat Volvo het veiliger vond dat die aan was?Largamelion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:56:
- Geen aparte icoontjes voor dimlichten of daglichten op het dashboard, toont enkel het icoontje van daglichten ook al branden de dimlichten. Voor grootlichten wel een apart icoontje. Bij hevige regenval heb je dus geen idee of enkel je daglichten branden of ook je dimlichten. Of vergis ik mij hier en branden je dimlichten altijd?
Ha, dat knopje had ik dus gemist, net eens gekeken en je kan dat idd indrukken. Ik dacht dat je enkel die standen had boven en beneden. Zie nu ook dat als ik dat indruk er ook een ledje gaat branden op het dashboard ter bevestigingJuancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:12:
[...]
Dit heb je mis want dit zit er weldegelijk op. Heb je wel het knopje ingedrukt van auto functie? Als ik die indruk past de snelheid zich weldegelijk aan op basis van de hoeveelheid regen. En zelfs dat kan je dus iets vertragen/versnellen. Werkt juist top. Regelmatig gehad dat de ruitenwissers van rustig naar heel snel gingen toen het harder ging regenen.
Het groene icoontje dat je standaard ziet op het dashboard betekent voor mij daglichten. Dimlichten hebben normaal een icoontje met schuine streepjes naar beneden, wat je ook ziet op de hendel aan het stuur. Ik merk echter geen verschil op het dashboard als ik manueel schakel tussen de verschillende lichten (enkel bij grootlichten komt er een icoontje bij). Gewoon verwarrend dus maar je dimlichten branden vermoed ik dus altijd en worden dus niet apart aangeduid op het dashboard.YvoK schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat Volvo nooit aparte dagrijverlichting heeft gehad. Was het niet altijd (of al heel lang) al zo dat je bij Volvo's de verlichting niet eens uit kon zetten omdat Volvo het veiliger vond dat die aan was?
[ Voor 36% gewijzigd door Largamelion op 21-06-2023 11:58 ]
Klopt, en als het goed is blijft die ook actief zolang je het niet zelf uitzet. Dus ook als je de auto weg zet en later weer instapt. Geen omkijken meer na dus, puur even de snelheid ervaren bij regen, dat 1x goed zetten en dan klaar.Largamelion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:54:
[...]
Ha, dat knopje had ik dus gemist, net eens gekeken en je kan dat idd indrukken. Ik dacht dat je enkel die standen had boven en beneden. Zie nu ook dat als ik dat indruk er ook een ledje gaat branden op het dashboard ter bevestiging.
... of een goed overzichtsscherm op de grote display.Juancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:46:
De terechte vraag is waarom Google/AAOS dat niet heeft. Hele terechte vraag vind ik. Maargoed, dan komen we weer terug op een oude discussie van het gebrek aan opties, data en thema's in het scherm voor je neus.
Dit staat overigens ook in de handleiding...Largamelion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:54:
[...]
Ha, dat knopje had ik dus gemist, net eens gekeken en je kan dat idd indrukken. Ik dacht dat je enkel die standen had boven en beneden.
Mijn Volvo 244GL van 1979 heeft al dagrijverlichting, in het stadslicht zit een duplolamp van 5/21 Watt.YvoK schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat Volvo nooit aparte dagrijverlichting heeft gehad. Was het niet altijd (of al heel lang) al zo dat je bij Volvo's de verlichting niet eens uit kon zetten omdat Volvo het veiliger vond dat die aan was?
Zonder verlichting brandt hij op 21 Watt en schakelt over naar 5 Watt als je de verlichting aan zet.
Auto is nieuw geleverd in Zweden.
Ik vind het niet top werken maar het werkt inderdaad wel.Juancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:12:
[...]
Overigens heb ik het nog bij geen enkel merk top vinden werken.
Pijlen drivers display bij gebruik Waze werken bij mij wel. Ook na laatste update.Largamelion schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:56:
Ik en vele anderen (ook Polestar) missen sinds de 2.9 update de pijlen van Waze op het drivers diplay. Voor degenen hier die Waze gebruiken, hebben jullie hetzelfde probleem?
Voor 2.9:
[Afbeelding]
Na 2.9:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder nog wat bevindingen van de laatste dagen:
- Pilot assist zeer handig om automatisch file te rijden, kort kunnen testen maar hoe geweldig is dat.
- Daarna vergeten pilot assist af te zetten en snel aan herinnerd omdat ik vond dat de wagen me steeds weer naar rechts trok (dichter naar de rechterstrook dan ik lief heb), dus snel weer overgeschakeld naar ACC.
- Gisteren wagen vergeten vergrendelen, nooit een push melding gehad van de app dus dat werkt echt niet, zonde.
Totdat je door de wasstraat gaat....Juancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:08:
[...]
Klopt, en als het goed is blijft die ook actief zolang je het niet zelf uitzet. Dus ook als je de auto weg zet en later weer instapt. Geen omkijken meer na dus, puur even de snelheid ervaren bij regen, dat 1x goed zetten en dan klaar.
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Ik heb in mijn Golf een hele checklist
- Ruitenwissers uitschakelen... check
- Automatische rem... check
- parkeersensoren... check
Nou ik zet de mijne gewoon uit met dit weer, soms gaat ie even random de ruitenwissers aangooien tijdens het rijden op een zonnige dag, waardoor er dan een aantal vliegenlijken zeer tactisch nog meer zicht wegnemen hahahaJuancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:08:
[...]
Klopt, en als het goed is blijft die ook actief zolang je het niet zelf uitzet. Dus ook als je de auto weg zet en later weer instapt. Geen omkijken meer na dus, puur even de snelheid ervaren bij regen, dat 1x goed zetten en dan klaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Sokoo op 21-06-2023 15:17 ]
In de Volvo komt er nog wat extra bij:lupus9537 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:46:
[...]
Ik heb in mijn Golf een hele checklist![]()
- Ruitenwissers uitschakelen... check
- Automatische rem... check
- parkeersensoren... check
- panoramisch dak dicht ... check
Dat doe ik sowieso nooit dus helaas, die reden gaat voor mij niet op
Ik zag net dat er een update van Waze binnenkwam. Ik gebruik het niet, maar misschien lost dat het pijltjes probleem op?goetfoud schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:19:
[...]
Pijlen drivers display bij gebruik Waze werken bij mij wel. Ook na laatste update.
Wat ik helaas nog niet gezien heb is de update van Maps waarmee je de tussenstops op de route kunt herordenen zoals JTHTZ op 19/6 liet weten. Iemand anders wel?
niet vergeten uit te zetten in de wasstraat :Juancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:08:
[...]
Helaas heeft ook mijn C40 last van de befaamde trilling bij snelheden tussen 95 / 120.
Dealer ernaar laten kijken, heeft een lichte onbalans in linkervoorwiel geconstateerd en dit verholpen.
Helaas geen oplossing voor het trilprobleem, is nog steeds aanwezig.
Zij mogen vanuit Volvo geen verdere onderzoeken/reparaties/vervangingen doen aan de auto.
Vervolgens rapport op laten stellen richting Volvo Nederland, en contact opgenomen met Leasemaatschappij.
Leasemaatschappij heeft tot op directieniveau met Volvo Nederland contact gehad.
Volvo Nederland geeft kort door de bocht aan, de auto rijd dus er is geen probleem.... Geen reden voor vervangend vervoer, terugleveren of andere maatregelen.
Ze geven aan dat er in Oktober 2023 een update/oplossing gaat komen vanuit Volvo, ben benieuwd.
Nu in gesprek met de leasemaatschappij wat we gaan doen tot oktober. Hierbij maar even van het goede uitgaan dat het dan ook daadwerkelijk opgelost kan worden en we niet nog langer aan het lijntje gehouden gaan worden.
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.
Gewoon met het handje👌👍Juancho schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:21:
[...]
Dat doe ik sowieso nooit dus helaas, die reden gaat voor mij niet op
Ja meerendeels wel. Ik vind die van BMW wel het beste werken.goetfoud schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:16:
[...]
Ik vind het niet top werken maar het werkt inderdaad wel.
Overigens heb ik het nog bij geen enkel merk top vinden werken.
Zal wel weer Polestar only zijn...Mga1600 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:37:
[...]
Wat ik helaas nog niet gezien heb is de update van Maps waarmee je de tussenstops op de route kunt herordenen zoals JTHTZ op 19/6 liet weten. Iemand anders wel?
Auto rijdt erg fijn en er ligt een mooie deal voor mij klaar (waardoor ik ook snel kan rijden).
Aantal vragen:
- Hoe is het infotainment systeem in dagelijks gebruik?
- Is het slimmer om voor een voorraadmodel te gaan of langer te wachten op de 2024 update?
- Hoe is de zwarte lak? --> Erg kwetsbaar of valt het mee?
Andere tips of opmerkingen zijn van harte welkom
Heel prima! Niet hetzelfde niveau als bijvoorbeeld een Tesla, maar zeker voldoende voor de meeste gebruikers. Af en toe valt het internet weg, maar dat is bij mij in 6 maanden nauwelijks voorgekomen.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:12:
- Hoe is het infotainment systeem in dagelijks gebruik?
Ik zou wachten op het nieuwe model. De voorwiel aangedreven auto (my23) gaat wat 'drijven' als je veel 'gas' geeft. Dit heeft de twin motor (of achterwiel aangedreven) heeft dat niet of minder.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:12:
- Is het slimmer om voor een voorraadmodel te gaan of langer te wachten op de 2024 update?
Ja, best wel. Wasstraat nummer 1 was kras nummer 1. Beetje balen, maar onoverkomelijk. Ga de auto niet met de hand wassen.. Ook de spiegels en andere zaken zijn al wat bekrast.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:12:
- Hoe is de zwarte lak? --> Erg kwetsbaar of valt het mee?
Thanks. Als ik wacht, wordt het geen Ultimate. Nu heb ik een optie om de UItimate te krijgen (alleen in het zwart). Zou dat jouw keuze beïnvloeden? 2024 heeft wel wat meer range 420 vs 570.Ocirina schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:23:
[...]
Heel prima! Niet hetzelfde niveau als bijvoorbeeld een Tesla, maar zeker voldoende voor de meeste gebruikers. Af en toe valt het internet weg, maar dat is bij mij in 6 maanden nauwelijks voorgekomen.
[...]
Ik zou wachten op het nieuwe model. De voorwiel aangedreven auto (my23) gaat wat 'drijven' als je veel 'gas' geeft. Dit heeft de twin motor (of achterwiel aangedreven) heeft dat niet of minder.
[...]
Ja, best wel. Wasstraat nummer 1 was kras nummer 1. Beetje balen, maar onoverkomelijk. Ga de auto niet met de hand wassen.. Ook de spiegels en andere zaken zijn al wat bekrast.
Achterwielaandrijving is natuurlijk wel vele malen beter op deze auto. Ik vind het echt jammer dat de P6 aandrijving op de voorwielen heeft.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:29:
[...]
Thanks. Als ik wacht, wordt het geen Ultimate. Nu heb ik een optie om de UItimate te krijgen (alleen in het zwart). Zou dat jouw keuze beïnvloeden? 2024 heeft wel wat meer range 420 vs 570.
Echter, als het dan Ultimate of niet wordt, dan zou ik voor Ultimate gaan.
Ik stond voor een vergelijkbare keuze: P8 kaal, of P6 Ultimate.
Nu rijd ik in de namiddag met een open dakje, erg prettig.
(Overigens vind ik dat Harman Kardon tegenvallen, in vergelijking met standaard)
De Duitse mededingingswaakhond Bundeskartellamt heeft in het voorlopige oordeel van zijn antitrustonderzoek naar Google Automotive, gesteld dat sommige onderdelen van dit besturingssysteem mogelijk de concurrentie belemmeren.
Vooral het feit dat Google zijn infotainmentsysteemdiensten enkel als bundel aanbiedt, vindt het Bundeskartellamt bezwaarlijk. De waakhond stelt dat dit de kans voor concurrenten verkleint om hun concurrerende diensten individueel aan te kunnen bieden. Onder de Google Automotive-diensten vallen Google Maps, stemassistent Google Assistant en een aangepaste versie van de Google Play Store. Daarnaast is ook het Android Automotive Operating System, waar de eerdergenoemde diensten op draaien, deel van de bundel.
Google heeft volgens de waakhond afspraken met autofabrikanten over hoe deze diensten gepresenteerd moeten worden in het infotainmentsysteem. Zo moeten ze in sommige gevallen als standaard ingesteld worden, of worden weergegeven vóór concurrerende applicaties. Dat kan volgens het Bundeskartellamt gezien worden als belemmering tot markttoegang, omdat alternatieve diensten zo weinig kans krijgen om opgemerkt te worden door gebruikers. De Duitse waakhond stelt dat Google op deze manier ook eerder al zijn marktpositie op smartphones heeft versterkt.
Daarnaast zou Google overeenkomsten hebben met autofabrikanten waardoor Google Assistant als enige spraakassistent op het infotainmentsysteem geïntegreerd mag worden. Autofabrikanten zouden in ruil daarvoor een deel van de reclame-inkomsten krijgen die met Google Assistant wordt gegenereerd. Ook voor andere diensten zou Google interoperabiliteit met diensten van derden mogelijk in zijn geheel kunnen verbieden, aldus de markttoezichthouder.
In het voorlopige oordeel stelt de Duitse waakhond dat deze overweegt om Google te verbieden dergelijke belemmeringen nog langer door te voeren. Google heeft nu de mogelijkheid om te reageren op de bezwaren van het Bundeskartellamt. Wanneer de waakhond met zijn definitieve oordeel komt, wordt niet genoemd.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Heb jij dan de standaard zwarte lak? of Onyx Black?Ocirina schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:23:
[...]
Ja, best wel. Wasstraat nummer 1 was kras nummer 1. Beetje balen, maar onoverkomelijk. Ga de auto niet met de hand wassen.. Ook de spiegels en andere zaken zijn al wat bekrast.
Ik heb doelbewust de Onyx Black gekozen vanwege de toch zure omgeving hier vlak naast Schiphol, en de vele bomen die onze gemeente bij voorkeur boven parkeerplekken laat groeien en waar naast enorme plarken vogelvuil, ook kleverige troep, mini bloesems en veel andere ondefninieerbare troep valt het hele jaar.
:strip_exif()/f/image/O0tlnfUD3U23Nf8ObVSBw0CG.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit wil je niet op je wagen, dit was in April, na 3 dagen droogte dus zonder dat het wegregent.
Die Onyx Black heb ik met ceramic wax behandeld, en als er al wat opvalt kun je met een emmertje water het er zo afspoelen.
In de wasstraat nog geen krassen, zelfs niet als je in fel zonlicht heel goed kijkt, maar het ligt er wel aan welke wasstraat je neemt.
Ik ga bij voorkeur naar Loogman, die hebben hele fijne borstels en ze adverteren er regelmatig mee dat ze die spciaal laten ontwikkelen op basis van hun eigen ervaringen en ideetjes, juist om krassen te voorkomen.
Wat daarvan waar is kan ik je niet zeggen, maar ik weet wel dat de BP wasstraat 1 km verderop er berucht om is dat die juist wel die krassen veroorzaakt die op den duur een soort waas op je lak leggen. Die hebben ook inderdaad heel andere borstels als je ze goed bekijkt, veel grover en stugger.
Maar Onyx Black is dus een prima lak waar je, als je er ook nog eens Ceramic Wax overheen smeert, weinig omkijken naar hebt
Als het mogelijk is zou ik wachten op een long range plus.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:29:
[...]
Thanks. Als ik wacht, wordt het geen Ultimate. Nu heb ik een optie om de UItimate te krijgen (alleen in het zwart). Zou dat jouw keuze beïnvloeden? 2024 heeft wel wat meer range 420 vs 570.
Als de core of essential in jou range liggen zou ik nu wel voor de Ultimate gaan.
De zwarte kleur is afhankelijk van welke zwarte kleur. De standaard kleur is een soort van piano lak en deze raad ik echt af. Deze lak draagt snel af. De Onyx Black is wel een prima lak.
Zo doe ik het ook, met goede autoshampoo ( Turtle hybrid ceramic wash & wax), washandschoen en goede droogdoeken. Echt nooit door de krasstraat! 😖
Het gaat om Black Stone... Dusja, dat is wel een ding dan ;-)DreZutphen schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Als het mogelijk is zou ik wachten op een long range plus.
Als de core of essential in jou range liggen zou ik nu wel voor de Ultimate gaan.
De zwarte kleur is afhankelijk van welke zwarte kleur. De standaard kleur is een soort van piano lak en deze raad ik echt af. Deze lak draagt snel af. De Onyx Black is wel een prima lak.
Het is maar wat je wilt of gewend bent. Persoonlijk hoef ik juist geen achterwielaandrijving, ik vind voorwielaandrijving fijner rijden. En bij gladheid in winterse omstandigheden helemaal! Ik heb menigmaal achterwielaangedreven auto's niet van de parkeerplaats zien komen, omdat sturen niets hielp.rinkel schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:43:
[...]
Achterwielaandrijving is natuurlijk wel vele malen beter op deze auto. Ik vind het echt jammer dat de P6 aandrijving op de voorwielen heeft.
Dan kan ik jou als lak 'expert' enkel adviseren deze te laten staan.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Het gaat om Black Stone... Dusja, dat is wel een ding dan ;-)
Mwah, die heb ik ook. Valt goed mee, over de Black Stone Solid lak zit net als bij de metallic lakken ook een extra blanke laklaag.Protax schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Het gaat om Black Stone... Dusja, dat is wel een ding dan ;-)
Op zwart zie je wel gauw viezigheid, dus wel wat vaker wassen.
Ja heel goed. Er bestaat geen wasstraat die niet krast.Vulcan750 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:58:
[...]
Zo doe ik het ook, met goede autoshampoo ( Turtle hybrid ceramic wash & wax), washandschoen en goede droogdoeken. Echt nooit door de krasstraat! 😖
Ook handwassen krast uiteindelijk wel wat maar die echte wasstraat marring komen er dan niet op.
Ja mijn buurman wel dan. Die waste zijn auto met 1 emmer, draaide voortdurend rondjes met zijn washandschoen en draaide met drogen de zelfde rondjes. En shampoo van de action met ph12.🤣
Ja valt wel mee omdat jij er goed mee omgaat.👌 😉Vulcan750 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:11:
[...]
Mwah, die heb ik ook. Valt goed mee, over de Black Stone Solid lak zit net als bij de metallic lakken ook een extra blanke laklaag.
Op zwart zie je wel gauw viezigheid, dus wel wat vaker wassen.
Brrrr! En hordes wassen de auto nog steeds met die sponzen (waar zand e.d. zo lekker in blijft zitten).DreZutphen schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:12:
[...]
Ja heel goed. Er bestaat geen wasstraat die niet krast.
Ook handwassen krast uiteindelijk wel wat maar die echte wasstraat marring komen er dan niet op.
Ja mijn buurman wel dan. Die waste zijn auto met 1 emmer, draaide voortdurend rondjes met zijn washandschoen en draaide met drogen de zelfde rondjes. En shampoo van de action met ph12.🤣
En wassen op straat mag hier niet (staat letterlijk in de APV). Nou zullen ze er niet snel voor bekeuren, maar ik hoorde laatst toch iemand die er een flinke prent voor had opgelopen omdat ze het bij toeval zagen.Vulcan750 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:17:
[...]
Brrrr! En hordes wassen de auto nog steeds met die sponzen (waar zand e.d. zo lekker in blijft zitten).
Anyway, het is een leasewagen, en de vorige zag je na 5 jaar wasstraat amper die krassen op, heel licht. Bij inname heeft de Dekra inspecteur in het inname rapport zelfs opgemerkt dat de auto niet veelvuldig door de wasstraat geweest is omdat er nauwelijks sporen van te vinden waren. Mwah, 5 jaar lang gemiddeld 10x per jaar maar
Dat staat bij mij echt bovenaan de wensenlijst.
Ik weet niet welke laadbox jij hebt maar ik regel alles met de Easee laadbox, die meldt ook netjes wanneer het gedaan is met laden of als hij onverhoopt stopt.rinkel schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:23:
Met betrekking tot de berichten in de app, wat ik persoonlijk heel erg mis: een berichtje als de accu klaar is met laden.
Dat staat bij mij echt bovenaan de wensenlijst.
De laad instellingen in de Volvo app gebruik ik nooit (meer) die vond ik zo onbetrouwbaar.
Ook ik gebruik voor het laden de Volvo App om te zien wat de restlading in het accupakket is, om met wat rekenwerk de laadpaal te bedienen met de Easee App.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
/f/image/6WbGu7ucsOVsHHkHtQ1l4jYP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qaIHZBw76TGwKvs8GRVmS5UY.jpg?f=fotoalbum_large)