Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:03
Largamelion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:33:
[...]
Die koppeling is er wel degelijk hoor want het werkt soms wel. Ik vermoed echter dat de sync in de wagen achterloopt. Vermoedelijk gebeurt die pas op het moment dat je start en Spotify opent en niet op de achtergrond.

Jij luistert waarschijnlijk nooit podcasts want waarom zou je willen dat een podcast in de wagen weer verder gaat waar die gestopt is in de wagen als je al verder geluisterd hebt op een ander apparaat? Moet je vervolgens manueel gaan doorspoelen tot je weer zat waar je laatst gestopt bent? Voor muziek denk ik er net hetzelfde over.

@ron65 ja 2.9. Dezelfde avond als ik van de dealer kwam nog geüpdatet (vrijdag).
Ik herken idd precies dit gedrag. Op mijn andere apparaten kan ik met spotify de sessie seamless overnemen van het ene naar het andere apparaat. Behalve in de auto

De implementatie is sowieso niet helemaal lekker. Want ik heb het idee dat audiokwaliteit “zeer hoog” ook niet werkt. Via CarPlay hoor ik op audiokwaliteit “normaal” hetzelfde soort geluid als spotify in de auto. Maar als ik de kwaliteit bij beiden op “zeer hoog” zet klink spotify via CarPlay vele malen beter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 11:35
Zijn er hier mensen die youtube music gebruiken ipv spotify?

Ik gebruikte sinds jaar en dag google music, wat nu youtube music is geworden, daarom ben ik nooit naar spotify gegaan. Werkt YT Music een beetje goed in de auto?

Ik ben er een beetje huiverig voor gezien zelfs youtube al niet fatsoenlijk werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
Juancho schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:38:
[...]

Volgens mij zoek jij een koppeling die er niet is. Als je bijv. op je laptop naar Spotify luistert naar playlist A gaat die in de auto daar niet verder maar gaat de auto gewoon verder waar je was met de laatste keer rijden.
Ter bevestiging van wat anderen zeggen: Spotify gaat in principe altijd seamless over van apparaat naar apparaat. Ontzettend handig als je verschillende apparaten hebt waar dit van afspeelt.

Geen ramp dat Spotify in de wagen dat niet doet aangezien het dan maar via BT moet, maar toch wel een beetje jammer dat de functionaliteit anders is op een plaats waar je zo weinig mogelijk wilt bezig zijn met het bedienen van andere zaken dan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
vraagje, welke afstanden halen jullie op een volle lading. Qua context: voornamelijk snelweg, gemm 120 km/uur (daar waar mogelijk). Ik zit al een tijdje naar een nieuwe auto te kijken, keuze is xc40 en bmw ix1.

Misschien dat de EX30 interessante features heeft,.. hopelijk dat het vandaag bekend wordt.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:27
sanderpn schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:24:
[...]
Heeft iemand trouwens een tip hoe ik Google Maps me naar een oplader kan sturen die niet direct aan de start ligt maar meer ergens waar mijn accu nog maar 20% is? Vandaag van Barneveld naar Keulen met 58% soc. Het advies van Maps was om aan de A30 te laden.
Daar wordt nog aan gewerkt inderdaad, werkt nog niet goed bij 1 stop.
Alternatief: route instellen, laadpaal zoeken en kaart verschuiven naar de plek waar je accu leeg zal zijn (wordt duidelijk aangegeven met een cirkel), dan ‘zoek in dit gebied’ aantikken en geschikte paal uitzoeken (snellaadfilter aan en een paal met ‘zeer snel’ kiezen)

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 07-06-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:09

Rianata

Have you played Atari today?

shaowoo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:43:
vraagje, welke afstanden halen jullie op een volle lading. Qua context: voornamelijk snelweg, gemm 120 km/uur (daar waar mogelijk). Ik zit al een tijdje naar een nieuwe auto te kijken, keuze is xc40 en bmw ix1.

Misschien dat de EX30 interessante features heeft,.. hopelijk dat het vandaag bekend wordt.
En welke versie van de XC40 heb je op het oog?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
Rianata schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:46:
[...]

En welke versie van de XC40 heb je op het oog?
oei goeie..vergeten erbij te zetten
de core editie, single motor extended range, 19" wielen

edit:
hmm dat je bij de plus een soort warmtepomp hebt, tbv o.a accu performance.. is dat het waard?

[ Voor 17% gewijzigd door shaowoo op 07-06-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:09

Rianata

Have you played Atari today?

shaowoo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:49:
[...]

oei goeie..vergeten erbij te zetten
de core editie, single motor extended range, 19" wielen

edit:
hmm dat je bij de plus een soort warmtepomp hebt, tbv o.a accu performance.. is dat het waard?
Hier kun je makkelijk scenarios kiezen en zien welk effect het op range heeft. Ook kun je kiezen of je wel / geen warmtepomp (is geen kachel ;) ) hebt / wilt: https://www.volvocars.com/en-ae/v/cars/electric-car/range/

Hier een vergelijk tussen de beschikbare modellen: https://www.volvocars.com...0-electric/specification/

Op basis van de opgegeven WLTP range van ongeveer 570km zou ik rekening houden met 400km en misschien wel minder als je veel en hard over de snelwegen blaast. In de winter rekening houden met sub 350km.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Gutanoth schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:29:

Ik gebruikte sinds jaar en dag google music, wat nu youtube music is geworden, daarom ben ik nooit naar spotify gegaan. Werkt YT Music een beetje goed in de auto?

Ik ben er een beetje huiverig voor gezien zelfs youtube al niet fatsoenlijk werkt
Werkt prima.

Mijn offline boodschap is weer terug :/ nog niet achter wat het is…

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46

EX30 komt met een 51kW accu die goed is voor 380km WLTP en met een 66kW accu die goed is voor 480km WLTP.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 12:31

Lancer

What the......

Gutanoth schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:29:

Zoals met de meeste Google spullen, het is het net niet. Youtube music is vele malen buggier dan Spotify. Muziek stopt nog wel eens na aanwijzingen van de navi en het geven van stemcommando's.

Daarnaast buffert YT music veel minder, waardoor je na het instappen vaak tot wel een minuut moet wachten totdat je de muziek weer aan kunt zetten.

De geluidskwaliteit is dan weer wel OK.

Met Spotify heb ik eigenlijk nooit problemen gehad totdat ze maatschappelijk onverantwoorde content begonnen aan te bieden. Toen YT using uitgeprobeerd, waar ik nu moeilijk vanaf kan komen aangezien we een fervent Youtube kijker in huis hebben die niet meer terug wil naar de reclames.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
Rianata schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Hier kun je makkelijk scenarios kiezen en zien welk effect het op range heeft. Ook kun je kiezen of je wel / geen warmtepomp (is geen kachel ;) ) hebt / wilt: https://www.volvocars.com/en-ae/v/cars/electric-car/range/

Hier een vergelijk tussen de beschikbare modellen: https://www.volvocars.com...0-electric/specification/

Op basis van de opgegeven WLTP range van ongeveer 570km zou ik rekening houden met 400km en misschien wel minder als je veel en hard over de snelwegen blaast. In de winter rekening houden met sub 350km.
dank je voor de url links.
Ja..had standkachel in mijn hoofd.. maar las achteraf dat het warmtepomp was :) als ik zo beetje 'speel' met de modellen dat is bij 10 graden een bereik heb van 300 km * slik* (met warmtepomp+snelweg).

De waardes komen wel overeen met de werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
rolfio schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:11:
[...]

EX30 komt met een 51kW accu die goed is voor 380km WLTP en met een 66kW accu die goed is voor 480km WLTP.
thanks! Interessant, bent benieuwd wanneer je de actieradius model van volvo hierop kan loslaten (snelweg scenarios, bij gemm 10 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:36
shaowoo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:20:
[...]

Ja..had standkachel in mijn hoofd.. maar las achteraf dat het warmtepomp was :) als ik zo beetje 'speel' met de modellen dat is bij 10 graden een bereik heb van 300 km * slik* (met warmtepomp+snelweg).

Bij 10 graden op de snelweg een bereik van 300 km klopt wel aardig ja.

Maandag ben ik met een aanhanger op pad geweest. In totaal 276 km gereden met een snelheid van 80 of 90 km/u, afhankelijk van het wegtype. Daarvoor heb ik 82% van de accu gebruikt. Omgerekend naar 100% is dat een bereik van 336 km. Dat was dus wel met een tandemasser erachter.

Informatie over de invloed van omstandigheden en rijgedrag op het bereik vind je hier: https://www.volvocars.com...f9b6b040dc0a80151503f4daa.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-07 20:29
shaowoo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:20:
[...]

C40 single motor ultimate, 19”

Ik rij voornamelijk snelweg 162 km enkele reis waarvan 150km snelweg. Op mijn werk kan ik niet laden, kortom in de wintermaanden een paar Kw bijladen langs de snelweg om weer retour te komen.

Is het rond de 15 graden dan red ik heen weer met 1 lading 324 km. En dan heb ik zo’n 3% SOC over.

En mijn snelheid is rond de 105km/h op de snelweg

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
@ Modularsushi bedankt voor de info, 324 km is wel meer hoopgevend, vermoed dat xc40 hoger verbruik heeft tov c40.

zie dat onthulling ex30 om 13:30 plaatsvindt (https://ex30event.volvocars.com/)
ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 12:36
ik ga naar een vakantiepark in Engeland waar ze een laadpaal hebben van 7kw, hoogstwaarschijnlijk dus 1 fase 32a.
Kan de xc40 single motor dan ook laden met 7 kw eigenlijk of pakt hij maar 16a in dat geval? je kunt de ampères wel in het menu opschroeven naar 32a zag ik maar ik weet niet of dat daadwerkelijk werkt.
iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
jelzie01 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:09:
ik ga naar een vakantiepark in Engeland waar ze een laadpaal hebben van 7kw, hoogstwaarschijnlijk dus 1 fase 32a.
Kan de xc40 single motor dan ook laden met 7 kw eigenlijk of pakt hij maar 16a in dat geval? je kunt de ampères wel in het menu opschroeven naar 32a zag ik maar ik weet niet of dat daadwerkelijk werkt.
iemand ervaring?
Is al een aantal keer eerder besproken: ja dat kan, mits je een 32A kabel gebruikt. In NL wordt alleen een 16A bijgeleverd maar misschien kun je er ergens eentje lenen. Vaak zijn de kabels die bij laadpalen worden geleverd wel 32A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Het is subjectief. Ik heb nog nooit in 1 rit een hele acculading verstookt, je bent in het dagelijks gebruik altijd ver binnen de range van 1 lading op bestemming en bovendien ga je dan vaak ook waar het kan aan een laadpaal staan tijdens bijv je werk.

Tweede is dat je de accu nooit van 100% naar 0% gebruikt, en daar gaat die WLTP en de vraag "hoeveel haal ik op 1 acculading" wel van uit. In de praktijk kun je best tot 20% gaan, niet te vaak lager vanwege accudegradatie die wat sterker vormt onder 20%, het zelfde geldt voor 80 a 90% lading, meer laden kan wel, maar de accu vind dat nooit helemaal prettig. Dus per saldo zul je 60-70% van de accu echt gebruiken en maar weinig keer dat je meer dan dat gebruikt.

De vraag "hoeveel haal ik op 1 lading" is dus eigenlijk alleen maar interessant als je heel vaak ritten van meer dan pakweg 300km enkele reis maakt, of als je op vakantie gaat naar een ver oord.
Grosso modo zul je als je een gemiddelde automobilist bent qua ritjes, maar 2% van het jaar werkelijk die volle acctieradius benutten, 98% heb je ver binnen dat bereik alweer een stop van 1 of meerdere uren waarin je vaak ook wel ergens kunt bijladen.
Alleen als je echt wekelijks meer dan 1x een rit van 300+ km maakt, wordt dit een flink vraagstuk.

Uiteraard ga je hier wel meer van merken bij gewone ritten als je bijv een E-up! neemt of een oudere LEaf, die hebben een heel beperkt bereik en bij die wagens speelt ook in ons kleine landje dat je zelfs op een reisje van Amsterdam naar Arnhem al ergens tussendoor moet gaan laden.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57
Over 2 minuten begint de presentatie en onthulling van de nieuwe EX30. Ben enorm benieuwd!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:09
ron65 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:22:
[...]

De vraag "hoeveel haal ik op 1 lading" is dus eigenlijk alleen maar interessant als je heel vaak ritten van meer dan pakweg 300km enkele reis maakt, of als je op vakantie gaat naar een ver oord.
En dan nog. Behalve de laadbeurt thuis, wordt op reis de laadtijd niet bepaald door de batterijcapaciteit maar door de laadsnelheid. Met een kleinere batterij ga je misschien een keer meer moeten laden, maar de globale laadtijd is daarom niet anders (uitgezonderd de verloren tijd door af de snelweg naar de laadpaal te rijden).

Mijn aanbeveling voor op reis: thuis laden tot 100% net voor vertrek, en dan uw laadstops zo plannen dat je met 10% aankomt aan de volgende lader, en niet veel verder laden dan 70%, want nadien gaat het te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

madhondt schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:32:
[...]

En dan nog. Behalve de laadbeurt thuis, wordt op reis de laadtijd niet bepaald door de batterijcapaciteit maar door de laadsnelheid. Met een kleinere batterij ga je misschien een keer meer moeten laden, maar de globale laadtijd is daarom niet anders (uitgezonderd de verloren tijd door af de snelweg naar de laadpaal te rijden).

Mijn aanbeveling voor op reis: thuis laden tot 100% net voor vertrek, en dan uw laadstops zo plannen dat jet met 10% aankomt aan de volgende lader, en niet veel verder laden dan 70%, want nadien gaat het te traag.
met "thuis" bedoel je de publieke laadpaal 250 m verderop als die beschikbaar is?
Dat is hier vaak hét probleem, ik laad dus bij de klant of op kantoor tot 90%, kom ik met 70% thuis, is prima voor 95% van alle ritten de volgende dag.
Kom ik met minder thuis, dan probeer ik wel of er laadpalen vrij zijn, soms lukt dat, en zoniet dan de volgende ochtend 10 min snelladen, doet ook wonderen.
:-)

[ Voor 7% gewijzigd door ron65 op 07-06-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hmm mooie auto zo om te zien die EX30 met ook wat gave dingen op het scherm. Voor zover ik kan zien alleen geen HUD en al helemaal geen AR. Gemiste kans wat mij betreft. Er zit wel een vreemd iets achter het stuur, ik dacht even alsnog een klein scherm of de projector voor HUD/AR maar daar werd niks over gezegd. Lijkt me wel iets dat ze hadden genoemd.

Ga de wagen zeker binnenkort bekijken bij mijn dealer als ze hem hebben staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e_FGzeuwAmItQXvIZJIT6hrlcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TS3a4M1zG3nC9gpshziTxAKq.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 07-06-2023 13:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Ziet er best strak uit! Enige wat me enorm stoort is het gelakte metaal wat je aan de binnenkant ziet bij de deurstijlen. Afwerking kan toch beter?? Wel leuk te horen dat ie nog sneller is dan de p8. Ook hoop ik dat ie wel een headup display heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDYLjG6tbQBpE5RUenfB2pc9Ixw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M4cIcuOvAKnyl8Mmtl7qtTqw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8-NuqKLVrszz6Z4Rgr_WnFhzaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BuUDZlDzmdnMOFDATBxfHcGq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuXukudr27yrj8RGrOGyU-ks1MU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6CjNmBoKwLZj09moFvaPPUH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V86pmLYwda4z_7hnowpww6PJLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RixSb23lYKd3FnGSqP8EqisM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
ron65 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Het is subjectief. Ik heb nog nooit in 1 rit een hele acculading verstookt, je bent in het dagelijks gebruik altijd ver binnen de range van 1 lading op bestemming en bovendien ga je dan vaak ook waar het kan aan een laadpaal staan tijdens bijv je werk.

Tweede is dat je de accu nooit van 100% naar 0% gebruikt, en daar gaat die WLTP en de vraag "hoeveel haal ik op 1 acculading" wel van uit. In de praktijk kun je best tot 20% gaan, niet te vaak lager vanwege accudegradatie die wat sterker vormt onder 20%, het zelfde geldt voor 80 a 90% lading, meer laden kan wel, maar de accu vind dat nooit helemaal prettig. Dus per saldo zul je 60-70% van de accu echt gebruiken en maar weinig keer dat je meer dan dat gebruikt.

Grosso modo zul je als je een gemiddelde automobilist bent qua ritjes, maar 2% van het jaar werkelijk die volle acctieradius benutten, 98% heb je ver binnen dat bereik alweer een stop van 1 of meerdere uren waarin je vaak ook wel ergens kunt bijladen.
Alleen als je echt wekelijks meer dan 1x een rit van 300+ km maakt, wordt dit een flink vraagstuk.

Uiteraard ga je hier wel meer van merken bij gewone ritten als je bijv een E-up! neemt of een oudere LEaf, die hebben een heel beperkt bereik en bij die wagens speelt ook in ons kleine landje dat je zelfs op een reisje van Amsterdam naar Arnhem al ergens tussendoor moet gaan laden.
Dat van die accudegradatie is niet meer van deze tijd denk ik. De batterijen zijn al veel verbeterd en er zit al een marge ingebouwd, dus je kan nooit echt tot 100% of 0% gaan. Bij mij zette de dealer hem vorige week zelf standaard op laden tot 100%: 'Het is al bewezen dat de batterijen er tegen kunnen en het is een lease >:) '. Denk eigenlijk dat hij wel gelijk heeft. Sowieso laad ik hem toch nooit elke dag tot 100% want ik probeer zoveel mogelijk op zonne-energie te laden en dat haal ik niet op een dag met mijn 15 panelen + 10kWh batterij die ook vol moet. Maar als ik die ene keer dan toch kan laden tot 100% op zonne-energie, dan ga ik heus niet stoppen op 80% om zogezegd de batterij te sparen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Ik heb nooit geleerd om met mijn andere arm de deur open te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:30

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

Venomer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:41:
[...]

Maandag ben ik met een aanhanger op pad geweest. In totaal 276 km gereden met een snelheid van 80 of 90 km/u, afhankelijk van het wegtype. Daarvoor heb ik 82% van de accu gebruikt. Omgerekend naar 100% is dat een bereik van 336 km. Dat was dus wel met een tandemasser erachter.

Informatie over de invloed van omstandigheden en rijgedrag op het bereik vind je hier: https://www.volvocars.com...f9b6b040dc0a80151503f4daa.
Dat is het voordeel van een (lage) aanhanger. Met een caravan haal je dat niet - eind maart met 1.500 kg caravan zo'n 120 km gereden: ongeveer 35% over (vanaf 100% gerekend - doe ik in overleg met dealer; dan wel gelijk gaan rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
Ben wel gecharmeerd van recycle principe ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Geen HUD dus, ook niet als optie bij te bestellen. Dan ben ik heel benieuwd hoe dat dan werkt met snelheid, verkeersborden etc. Ligt helemaal aan de hoogte en plaatsing van het grote scherm. Op het eerste oog niet wat ik fijn vindt (Tesla wel eens gezien, vond het heel irritant) maar wie weet valt het in praktijk mee in de EX30.

Wat wel tof is, is dat de interieur sfeer veel gaver is geworden met 4 thema's incl. keluren. Zag er iig prachtig uit in de video.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 07-06-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:44
Juancho schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:39:
Hmm mooie auto zo om te zien die EX30 met ook wat gave dingen op het scherm. Voor zover ik kan zien alleen geen HUD en al helemaal geen AR. Gemiste kans wat mij betreft. Er zit wel een vreemd iets achter het stuur, ik dacht even alsnog een klein scherm of de projector voor HUD/AR maar daar werd niks over gezegd. Lijkt me wel iets dat ze hadden genoemd.

Ga de wagen zeker binnenkort bekijken bij mijn dealer als ze hem hebben staan.

[Afbeelding]
Dat zijn IR-sensoren om te kijken of je wel oplettend op de weg kijkt. Zit al even op andere merken ook om dan handsfree pilot assist te gebruiken.

Ik ben wel gecharmeerd van deze EX30, de C40 nu is eigenlijk net een maatje te groot voor wat ik nodig heb. Dus wie weet voor de volgende 😅.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Met welke auto zou je de EX30 kunnen vergelijken dan qua formaat? Mazda CX3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:15
De EX30 ziet er mooi uit, goed geprijsd ook, maar hij is mij te klein.
Ik zou bij een volgende auto (over een jaar of wat) toch eerder kiezen voor juist een maatje groter dan de huidige (X)C40. Nu hebben we er nog een VWBus erbij maar tegen die tijd is een enkele auto in de vorm van bijvoorbeeld een verlengde IDBuzz of zoiets misschien wel een leuke optie.Voorlopig ben ik tevreden…..en niet in de markt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 20:50
Mga1600 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:24:
De EX30 ziet er mooi uit, goed geprijsd ook, maar hij is mij te klein.
Ik zou bij een volgende auto (over een jaar of wat) toch eerder kiezen voor juist een maatje groter dan de huidige (X)C40. Nu hebben we er nog een VWBus erbij maar tegen die tijd is een enkele auto in de vorm van bijvoorbeeld een verlengde IDBuzz of zoiets misschien wel een leuke optie.Voorlopig ben ik tevreden…..en niet in de markt.
Hier hetzelfde, ik heb de XC40 nog 2.5 jaar in de lease, dan is mn dochter bijna 17 en mn zoon 13.. ze zijn nu al zo lang !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik zou dan wel de EX30 Extended Range – Ultra nemen en zit dan rond de €47k. Misschien nog iets meer bij andere bekleding etc. Maar vind dat een hele nette prijs eigenlijk. Mijn volgepakte V40 koste destijds iets van €38k, dan is dat verschil niet zo groot. Mijn huidige P8 kost €68k.

Ik ga zeker wat berekenen en laten berekenen. Ook omdat ondertussen het leasebudget voor nieuwe EV's is verhoogt bij mijn werkgever en ook mijn extra extra bijdrage zo goed als vervalt (boven de 45k een x percentage). Kan al met al maar zo schelen.

Wij zijn met 2 personen, beide onder de 1.80, hebben een terrier als hond en als het ons gegund is, dan komt er hopelijk in de toekomst 1 kleintje bij. Dan is zelfs de EX30 nog ruim genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 07-06-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

TAA

Liever IRC

Vandaag mijn wekelijkse ritje naar Duitsland gemaakt (P8 twin, 19", WP); enkele reis 42% verbruikt op 170km ( 17.6kWh/100km volgens info scherm) bij 23-25 graden en een gemiddelde snelheid van 94 km/h (40km beduidend sneller en de rest wat langzamer). In de winter wil dit zo oplopen naar 54-55% verbruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Gisteren teruggekomen van een ritje naar Zuid-Frankrijk met versie 2.9. Totaal een ruime 3.000 km weggereden. Hierbij mijn bevindingen, die ik graag met jullie deel:
- Het ontbreken van motorgeluid zorgt er voor dat je minder vermoeid uit de auto stapt. Ook de goede werking van de Pilot Assist en de Adaptive Cruise Control dragen daar aan bij.
- Als het hard waait had ik het idee dat er een raam niet goed dicht zat.
- Het eenvoudig kunnen schakelen tussen Pilot Assist en Adaptive Cruise Control bevalt goed, zeker als de rijksweg vele kleine "bochten" maakt (Frankrijk) of als het gewoon wat drukker is op de snelweg.
- Ik snap niet veel van mijn verbruik. Een enkele keer kwam het verbruik op 18,6 kWh per 100 km, op heenweg kwam ik op een gemiddelde van 21 kWh per 100 km en op de terugweg op een ruime 24 kWh per 100 km. Kennelijk had ik twee dagen last van flinke tegenwind...
- De P8 is een ware held op steile berghellingen. Vermogen genoeg, geen slippende banden.
- De "hellingproef" (wie kent die niet van het rijexamen) stelt met een automaat niks voor. Iedereen slaagt er voor.
- Het parkeren met de 360 graden parkeerhulp is een fluitje van een eurocent.
- De actieradius mag wat groter en de maximale laadsnelheid mag van mij een tandje hoger. Je staat nu (pak 'm beet) elke 280 km een half uurtje aan de (zeer snelle) laadpaal.
- Google zou me een plezier doen door laadpalen te selecteren die in de categorie Zeer Snel vallen (> 150 kW laders).
- De laadruimte van de XC40 zit eigenlijk best snel vol (ik mag het wellicht niet vergelijken met de ruimte van een Full MPV, maar doe dit lekker wel) en de inhoud van de frunk is klein.
- Ik weet niet of ik gelukkig wordt van de adaptieve koplampen. Na het bijschakelen van groot licht moeten je ogen wennen aan de situatie als die (door een tegenligger) weer wordt teruggeschakeld. Ook reflecteren sommige borden zo'n pak licht dat je niet eens meer kunt zien wat op het bord staat.
Tijdens mijn vakantie hing 1x het scherm. Een display reset loste dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
HenryP schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:11:
Gisteren teruggekomen van een ritje naar Zuid-Frankrijk met versie 2.9. Totaal een ruime 3.000 km weggereden. Hierbij mijn bevindingen, die ik graag met jullie deel:
- Het ontbreken van motorgeluid zorgt er voor dat je minder vermoeid uit de auto stapt. Ook de goede werking van de Pilot Assist en de Adaptive Cruise Control dragen daar aan bij.
- Als het hard waait had ik het idee dat er een raam niet goed dicht zat.
- Het eenvoudig kunnen schakelen tussen Pilot Assist en Adaptive Cruise Control bevalt goed, zeker als de rijksweg vele kleine "bochten" maakt (Frankrijk) of als het gewoon wat drukker is op de snelweg.
- Ik snap niet veel van mijn verbruik. Een enkele keer kwam het verbruik op 18,6 kWh per 100 km, op heenweg kwam ik op een gemiddelde van 21 kWh per 100 km en op de terugweg op een ruime 14 kWh per 100 km. Kennelijk had ik twee dagen last van flinke tegenwind...
- De P8 is een ware held op steile berghellingen. Vermogen genoeg, geen slippende banden.
- De "hellingproef" (wie kent die niet van het rijexamen) stelt met een automaat niks voor. Iedereen slaagt er voor.
- Het parkeren met de 360 graden parkeerhulp is een fluitje van een eurocent.
- De actieradius mag wat groter en de maximale laadsnelheid mag van mij een tandje hoger. Je staat nu (pak 'm beet) elke 280 km een half uurtje aan de (zeer snelle) laadpaal.
- Google zou me een plezier doen door laadpalen te selecteren die in de categorie Zeer Snel vallen (> 150 kW laders).
- De laadruimte van de XC40 zit eigenlijk best snel vol (ik mag het wellicht niet vergelijken met de ruimte van een Full MPV, maar doe dit lekker wel) en de inhoud van de frunk is klein.
- Ik weet niet of ik gelukkig wordt van de adaptieve koplampen. Na het bijschakelen van groot licht moeten je ogen wennen aan de situatie als die (door een tegenligger) weer wordt teruggeschakeld. Ook reflecteren sommige borden zo'n pak licht dat je niet eens meer kunt zien wat op het bord staat.
Tijdens mijn vakantie hing 1x het scherm. Een display reset loste dit probleem op.
Je kan toch de snelheid zien op google van de laadpaal voordat je er definitief naartoe navigeerd?
Er zit onder de laadruimte ook nog best een ruimte waar je behoorlijk wat dingen kwijt kan (als je hoedenplank er niet ligt) de Frunk gebruik ik op vakantie voor laadkabels (heb er 3 bij me ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
Tweakers heeft nu ook z'n artikel over de EX30 klaar. De extended range is mijn inziens eigenlijk de enige interessante van de 3, maar biedt buiten de prijs weinig over onze XC40 imo.

Ik zou toch liever een full electric V60 zien, maar blijkbaar moet het nog altijd SUV zijn tegenwoordig. Breaks worden gewoonweg niet elektrisch gemaakt, snap nog altijd niet waarom. Veel gestroomlijnder dan die hoge bakken allemaal.

Edit: Oh wacht, hij heeft wel YouTube... vergeet wat ik zei >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9Em4UOpWkBMnn9ufFCwezehcso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Fuqrh0Q7c48T2s7OhLZLN3D.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Largamelion op 07-06-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]
Die inschatting in de winter klopt denk ik wel, maar die voor zomer is wel erg pessimistisch hoor.. Ik heb een WLTP van 402 (de P6 van my22). Rij zo'n 120km woon werk. In de zomer zitten er dagen bij (als het rond de 20 graden en bewolkt, windstil en droog is) dat ik maar 30% accu voor een enkele rit verbruik. Dat is omgerekend ongeveer 400km actieradius, dus vrijwel gelijk aan de WLTP..

Maar inderdaad: Op slechte dagen gaat het heel hard achteruit. Op slechte dagen (winter, sneeuw, vriest, etc..) heb ik wel eens onder 10% over gehad voor heen en terug (omgerekend zit je dan op zo'n 250km. Met die nieuwe WLTP actieradius zou je dan op zo'n 350 zitten..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:42:
Tweakers heeft nu ook z'n artikel over de EX30 klaar. De extended range is mijn inziens eigenlijk de enige interessante van de 3, maar biedt buiten de prijs weinig over onze XC40 imo.

Ik zou toch liever een full electric V60 zien, maar blijkbaar moet het nog altijd SUV zijn tegenwoordig. Breaks worden gewoonweg niet elektrisch gemaakt, snap nog altijd niet waarom. Veel gestroomlijnder dan die hoge bakken allemaal.
ik vind die prijs ook hoog. Qua aankleding en range kun je de Ultra met de Model Y vergelijken en dan is de model Y goedkoper.. voor een veel grotere auto. Ik denk dat alleen die Core versie interessant is voor als je een "goedkope" electrische volvo wilt...

toch jammer.. ik hoop dat mijn volgende auto weer een volvo wordt want ik vind het echt mooiere auto;s, met ook meer gevoel ... maar met deze prijzen ben ik bang dat mijn huidige volvo mijn laatste is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:59

[Afbeelding]
En nog een filmpje met info
YouTube: Volvo EX30 - Eerste kennismaking
YouTube: Volvo EX30: vanaf 37k en snelste Volvo ooit

[ Voor 5% gewijzigd door Morkie69 op 07-06-2023 15:55 ]

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Grootste meerwaarde is mss wel het centrale scherm, waar Spotify netjes onder de navigatie in beeld kan blijven :D. Je levert er dan wel het driver display voor in.

[ Voor 17% gewijzigd door Largamelion op 07-06-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Meerwaarde is ook vooral dat het gebouwd is als EV. Dus niet zoals de XC/C40 op een brandstof/hybride platform. Dat scheelt ruimte, levert extra opberg zaken op, platte bodem etc. etc. Ben benieuwd hoe het zit met de kofferbak ruimte. Of dat een fors stuk kleiner is of dat het verschil minimaal is.

Range is, met de extended versie, wel iets beter en dat gekoppeld aan een neem ik aan beter gestroomlijnde auto dus minder verbruik dat er netto ook meer over blijft dan de C/XC40 versies. Ook dat kan net een stuk schelen wat, wij persoonlijk, nu missen als we naar ons cluppie PSV gaan. Komen we vaak net een KM of 30-50 (zeker mijn partner durft eigenlijk niet onder de 10-15% te rijden) te kort om het zonder laden te halen.

Maar ik wil de wagen natuurlijk eerst zelf zien en beleven. Dan kijken we wel even verder. Wat ik wel jammer vind is dat het dak niet open kan, zeker deze dagen vind ik het heerlijk op de niet snelwegen om lekker het dakraam open te hebben. Maargoed, dat is een luxe dingetje. Panorama dak vind ik, na jaren te hebben, wel een vereiste.

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 07-06-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 15:36

Zou dat te maken hebben met de ruimte die de accu's nodig hebben? Bij een lage EV zoals de Tesla Model S hebben ze het in de breedte gezocht. De meeste andere EV's zijn hoge modellen (MPV of SUV).

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Er komt begin volgend jaar ook nog een cross country model laan he. Dat is volgens mij al minder een SUV en al wat meer richting een V60 stijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[Afbeelding]
Eerlijk?
Als ik zonodig met een Ipad op een vensterbank wil rijden, hadden we Tesla al.
Ik vind het dashboard van deze Volvo EX30 dan ook een miskleun, niet aan mij besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 10:51
Venomer schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Zou dat te maken hebben met de ruimte die de accu's nodig hebben? Bij een lage EV zoals de Tesla Model S hebben ze het in de breedte gezocht. De meeste andere EV's zijn hoge modellen (MPV of SUV).
Bmw i4 bewijst toch dat het ook kan. heeft gewoon dezelfde afmetingen als een 4 reeks en is opvallend efficient.

ik vind dat gebrek aan driver screen en focus op alles in een grote tablet in het midden echt geen vooruitgang, eerder een heel obvious kostenbesparing en niets meer.

[ Voor 16% gewijzigd door jm188 op 07-06-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:09
ron65 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:38:
[...]
Eerlijk?
Als ik zonodig met een Ipad op een vensterbank wil rijden, hadden we Tesla al.
Ik vind het dashboard van deze Volvo EX30 dan ook een miskleun, niet aan mij besteed.
Het zou wel eens kunnen dat er nog iets van Tesla wordt overgenomen. Iemand al gevonden waar de schakelhendel zit (D/N/R) in de EX30?
(bij Tesla als een ruitenwisser aan het stuur...)
(de ruitenwisser instellingen moet je dan weer gaan zoeken op het middenscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Laatst online: 05-06 10:51
madhondt schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Het zou wel eens kunnen dat er nog iets van Tesla wordt overgenomen. Iemand al gevonden waar de schakelhendel zit (D/N/R) in de EX30?
(bij Tesla als een ruitenwisser aan het stuur...)
(de ruitenwisser instellingen moet je dan weer gaan zoeken op het middenscherm)
je hebt gelijk...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ys0dAylypWfoRFkLYiZ6IEE7V9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/StARmuw8SNdwaECX1Jl4770O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:47
Ruitenwisser zit op de linkerhendel, net als een Opel in de jaren 70.

Schakelhendel rechts achter het stuur is de perfecte plaats wat mij betreft.

Stoel- en stuurverwarming is zelfs op de duurste versie een optie. Wie bestelt er nu een EV zonder stoelverwarming?

Verder vind ik de “ik wil hem hebben factor” wel erg hoog! Zeker in het geel, maar of ik dat durf?

[ Voor 18% gewijzigd door guido66 op 07-06-2023 17:10 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 10:10
madhondt schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Mijn aanbeveling voor op reis: thuis laden tot 100% net voor vertrek, en dan uw laadstops zo plannen dat je met 10% aankomt aan de volgende lader, en niet veel verder laden dan 70%, want nadien gaat het te traag.
Daarbij is het dan natuurlijk wel weer zo dat een grotere batterijcapaciteit een hogere laadsnelheid toelaat (mits de onboard lader snel genoeg is). Daarom dat een P6 niet boven de 136kw snelladen uit komt, en een P8 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Twee dingen vallen mij op aan het interieur van de EX30:

- De Harman Kardon soundbar heeft meer dan 1040 watt al vanaf uitrustingsniveau plus! Dat is bij de XC40 maar zo’n 250 watt

- Sfeervolle thema’s waardoor interieurverlichting langzaam veranderd van tint etc. Een soort noorderlicht… Ben erg benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:21
De EX30 heeft zelfs verlichting aan de achterbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
Ik (C40 intro edition) op een lading 325-375km. Maar, zoals anderen ook al schrijven, je laad tot 90%, en rijdt nooit tot nul. Dat betekent effectief 270 km, als ik voornamelijk snelweg rij.
(Overigens, als je met “gemm 120” gemiddeld 120 bedoeld, dan is dat denk ik te positief ingeschat. gemiddeld haal ik, als ik voor woon-werk verkeer veel snelweg rij, 70-80km/hr….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:50
De EX30.
Tja, wat moet ik er van zeggen ....
Exterieur vind ik prachtig.
Interieur vind ik een gemiste kans.
Maar moet wel in het achterhoofd houden dat het een auto in het lagere segment is en dan is het weer een ander verhaal....
Het allerergste......dat mijn P8 dadelijk niet meer de snelste Volvo is🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
JTHZZ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Is al een aantal keer eerder besproken: ja dat kan, mits je een 32A kabel gebruikt. In NL wordt alleen een 16A bijgeleverd maar misschien kun je er ergens eentje lenen. Vaak zijn de kabels die bij laadpalen worden geleverd wel 32A
Ik heb een 1fase 32A kabel tweedehands via Marktplaats gekocht. Als nieuw, zelden gebruikt voor €75.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
goetfoud schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:37:
De EX30.
Tja, wat moet ik er van zeggen ....
Exterieur vind ik prachtig.
Interieur vind ik een gemiste kans.
Maar moet wel in het achterhoofd houden dat het een auto in het lagere segment is en dan is het weer een ander verhaal....
Het allerergste......dat mijn P8 dadelijk niet meer de snelste Volvo is🤣🤣
Ja en ik zie ze hoge ogen gooien in dat lagere segment.
Wel duidelijk dat de volgende generatie XC40 een flinke duit duurder gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
quinten010 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:20:
Twee dingen vallen mij op aan het interieur van de EX30:

- De Harman Kardon soundbar heeft meer dan 1040 watt al vanaf uitrustingsniveau plus! Dat is bij de XC40 maar zo’n 250 watt
Als er niet aangegeven wordt hoe ze aan deze watts komen, kan je hier helemaal niks mee.
Kan zijn dat de 250 watt het continue vermogen is binnen x% vervorming en die 1040 watt piekvermogen, niet om aan te horen en vreselijk vervormd.
Niet zomaar op cijfertjes alleen af gaan! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
4v4t4r schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:22:
[...]
Je kan toch de snelheid zien op google van de laadpaal voordat je er definitief naartoe navigeerd? …
Niet dat ik weet. Als ik het me goed herinner zie je niet het vermogen van de laadpaal, maar de laadtijd die je kwijt bent (volgens het reisschema van Google).
Ik heb veel liever dat ik via een filter kan aangeven alleen laadpalen boven een bepaald vermogen te willen zien (bijvoorbeeld alleen boven 120 kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
HenryP schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:11:
Gisteren teruggekomen van een ritje naar Zuid-Frankrijk met versie 2.9. Totaal een ruime 3.000 km
Waarom zou je dit willen? Je auto kan toch maximaal 150kW laden? Dus een zeer snelle laadpaal levert geen sneller laden op?
(Heb je je route met ABRP gepland? Die kiest vaak Tesla palen…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:01:
[...]

Ja en ik zie ze hoge ogen gooien in dat lagere segment.
Wel duidelijk dat de volgende generatie XC40 een flinke duit duurder gaat worden.
nou, de XC40 was eerder ook veel kompleter uitgerust, en dat is met elk nieuw modeljaar verder afgezwakt... MY22 had lightpack-2 standaard, MY23 moest je het via andere bekleding bijbestellen ect etc etc.

Dat zal met EX30 ook wel gaan gebeuren vrees ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jorisjansen3 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Waarom zou je dit willen? Je auto kan toch maximaal 150kW laden? Dus een zeer snelle laadpaal levert geen sneller laden op?
Die van mij niet hoor, heb ik eruit gehaald. Bij tesla moet ik eerst zelf betalen en dan declareren, kreeg ik gezeik mee met de financiele administratie "want je hebt een laadpas van ons, graag die gebruiken zoveel mogelijk"
iets met prijsafspraken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:04
Vrijdag gaat de XC40 naar de garage voor zn eerste onderhoudsbeurt, zitten nu net boven de 25k km. (aan de hand van de melding op het dashboard een afspraak ingepland). Nu heb ik het volgende zelf al genoteerd:

- Vloermat bijrijder (zit een rare vouw in op het punt waar hij naar boven buigt, geen idee hoe maar het is er en het moet weg).
- 2 deuken die moeten worden uitgedeukt (gaat om kleine deuken die tot stand zijn gekomen door het onvoorzichtige gedrag van de mede parkeervakgebruikers).
- Stoffering linksonder bij de voeten van de bijrijder komt los
- Ik wil vragen of het mogelijk is aanpassing te doen aan de vering, deze vind ik net niet comfortabel en heb het idee dat de auto af en toe teveel naschud. (Ik ga erin met de gedachte dat dit niet mogelijk is, dan valt het altijd mee).

Nu was mijn vraag of er nog andere dingen zijn die ik sowieso moet melden, vanuit jullie ervaring met eventuele eerdere garageafspraken?

P.S: Ik heb al 2.9 dus nee Ron daar ga ik ze niet mee lastigvallen ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

PCGAMER00 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:41:

- 2 deuken die moeten worden uitgedeukt (gaat om kleine deuken die tot stand zijn gekomen door het onvoorzichtige gedrag van de mede parkeervakgebruikers).
Mijne gaat de 19e naar een schadehersteller voor 1 zo'n buts, wel een hele behoorlijke, diegene die dat geflikt heeft moet echt hard gemept hebben met zijn deur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRg8iCJzhZCQMAfcAzvP5MnQNrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqEV6tvTpOvG9piqepuA1gvO.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb nu ook 2.9, maar fijn dat je met me meeleeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Vrijdag gaat de XC40 naar de garage voor zn eerste onderhoudsbeurt, zitten nu net boven de 25k km. (aan de hand van de melding op het dashboard een afspraak ingepland). Nu heb ik het volgende zelf al genoteerd:

- Vloermat bijrijder (zit een rare vouw in op het punt waar hij naar boven buigt, geen idee hoe maar het is er en het moet weg).
- Ik wil vragen of het mogelijk is aanpassing te doen aan de vering, deze vind ik net niet comfortabel en heb het idee dat de auto af en toe teveel naschud. (Ik ga erin met de gedachte dat dit niet mogelijk is, dan valt het altijd mee).

Nu was mijn vraag of er nog andere dingen zijn die ik sowieso moet melden, vanuit jullie ervaring met eventuele eerdere garageafspraken.

Ga ja naar de Volvo dealer om uit te deuken?

Neem aan dat het kleine deukjes zijn die men kan uitdeuken zonder te spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
DreZutphen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:46:
[...]

Ga ja naar de Volvo dealer om uit te deuken?

Neem aan dat het kleine deukjes zijn die men kan uitdeuken zonder te spuiten?
Ja het zijn echt deuken zonder verdere schade, geen lakschade echt alleen een indeuking ter grote van een 50 cent munt op de bijrijdersdeur en op de motorkap. Al vraag ik mij van die tweede nogsteeds af hoe die erin is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Even zitten spelen maar ik zou dan deze willen bestellen. Net geen 50k...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDIb2Z2KZ3ZENmz61Tc6EzsgDfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaafpMKR40Lod4TJ1frcstUU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 07-06-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
Juancho schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:49:
Even zitten spelen maar ik zou dan deze willen bestellen. Net geen 50k. Das toch wat hoger dan ik dacht/hoopte....

[Afbeelding]
Tsja uit mn hoofd is dat rond de instapprijs van de XC40, maar dan is ie ook wel goed kaal. Je hebt em goed uitgedost dus had niet anders verwacht eigenlijk. Zou zelf wel naar worden van zon mini display achter het stuur. De ID4 heeft dat ook en dat is naar mijn mening geen gezicht. Wel vind ik de display in het midden er prachtig uitzien, lijkt mij teveel gevraagd maar als ze alleen al dat design zouden toepassen op t midden display van de XC40 hoor je mij nergens meer over.

Mooie crossover die denk ik best goed in de smaak gaat vallen voor de lease, zeker voor de bedrijven met een iets kleiner budget, of mensen die geen sloot met geld aan bijtelling willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:44
PCGAMER00 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:58:
[...]

Tsja uit mn hoofd is dat rond de instapprijs van de XC40, maar dan is ie ook wel goed kaal. Je hebt em goed uitgedost dus had niet anders verwacht eigenlijk. Zou zelf wel naar worden van zon mini display achter het stuur. De ID4 heeft dat ook en dat is naar mijn mening geen gezicht. Wel vind ik de display in het midden er prachtig uitzien, lijkt mij teveel gevraagd maar als ze alleen al dat design zouden toepassen op t midden display van de XC40 hoor je mij nergens meer over.

Mooie crossover die denk ik best goed in de smaak gaat vallen voor de lease, zeker voor de bedrijven met een iets kleiner budget, of mensen die geen sloot met geld aan bijtelling willen betalen.
Dat is geen display hoor, daar zitten sensoren om je alertheid te controleren.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
Francisp1 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Dat is geen display hoor, daar zitten sensoren om je alertheid te controleren.
Mijn fout, te snel gekeken. Op de fotos moeilijk te zien, even een video gekeken en gelijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
  • Laatst online: 02-07 08:39
Ik heb net de Spotify app gedownload. Nu staan er vier Spotify iconen op het scherm. Hoe kan ik ze verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DykflTVHLVxBH-LYc9kN1vuivpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yanPSzYOsgzSRORf0lYHsSN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
PCGAMER00 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:49:
[...]

Ja het zijn echt deuken zonder verdere schade, geen lakschade echt alleen een indeuking ter grote van een 50 cent munt op de bijrijdersdeur en op de motorkap. Al vraag ik mij van die tweede nogsteeds af hoe die erin is gekomen.
Ja maken een auto lelijk maar kunnen er wel makkelijk uitgehaald worden dat scheelt.
Motorkapje kan wel lastig worden maar de xc40 heeft goed stevig plaatwerk merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
DreZutphen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Ja maken een auto lelijk maar kunnen er wel makkelijk uitgehaald worden dat scheelt.
Motorkapje kan wel lastig worden maar de xc40 heeft goed stevig plaatwerk merk ik.
Vooral nu de zonuren toenemen springen ze er toch meer uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelzie01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 12:36
JTHZZ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Dat is deze kabel dus?:

https://evplug.eu/collect...=c&variant=40660283981985

Of kan ik net zo goed kiezen voor 1 fase 32a dus de 7kw versie?
Dan bestel ik hem nog snel, ik ga vrijdag al weg.
Thnx!

[ Voor 10% gewijzigd door jelzie01 op 07-06-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ijspanda schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:31:
Ik heb net de Spotify app gedownload. Nu staan er vier Spotify iconen op het scherm. Hoe kan ik ze verwijderen?

[Afbeelding]
Icon ingedrukt houden, dan kan je de app verwijderen volgens mij. Al lijkt me dit eerder een bugje.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-06-2023 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
jelzie01 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:49:
[...]

Dat is deze kabel dus?:

https://evplug.eu/collect...=c&variant=40660283981985

Of kan ik net zo goed kiezen voor 1 fase 32a dus de 7kw versie?
Dan bestel ik hem nog snel, ik ga vrijdag al weg.
Thnx!
Je kunt idd net zo goed een 1 fase kabel gebruiken, die zijn goedkoper. Belangrijk is 32A kabel, 1 of 3 fase maakt niet uit. De auto en laadpaal komen zelf wel op 1 fase uit maar als de kabel niet op 32A is gecodeerd (zit een weerstandje in) dan krijg je een lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Uitgebreide EX30 review van Out of Spec Reviews. In Amerika geen kleine batterij versie en daar start de extended range al vanaf 35000$. Wordt toch een grote concurrent voor de Model 3 dan. Al komt Tesla ook met een kleinere betaalbare wagen later dit jaar volgens de geruchten en heeft die nog steeds het voordeel van de tax credit (7500$) omdat ie daar gebouwd wordt en de Volvo niet.

Ik vind het wel een mooie auto en vraag me af of er ooit een EX40 zal komen of het enkel EX30/60/90 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
ijspanda schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:31:

[Afbeelding]
_O- _O- _O-

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 10:10

Nu was mijn vraag of er nog andere dingen zijn die ik sowieso moet melden, vanuit jullie ervaring met eventuele eerdere garageafspraken?

Geen last van interieurverlichting die zoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024

Last van trillingen in het stuur? Zo ja, dat benoemen?
Kalibreren camera’s van PA zo nodig?
Interieurverlichting die zoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
jorisjansen3 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:27:
[...]

Ik wil bij een snelle lader graag op maximale capaciteit kunnen laden. Nu kreeg ik regelmatig ook laders te zien die een capaciteit hebben van 50 kW of 60 kW. Daar sta ik niet echt op te wachten.

Ik heb ABRP niet gebruikt, ik heb me volledig afhankelijk gemaakt van Google Maps van de Volvo.
Omdat ik constateerde dat Google Maps niet altijd de voor mij meest geschikte laders vond, moest ik puzzelen met de Apps van Ionity en Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Largamelion schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:21:
Uitgebreide EX30 review van Out of Spec Reviews. In Amerika geen kleine batterij versie en daar start de extended range al vanaf 35000$. Wordt toch een grote concurrent voor de Model 3 dan. Al komt Tesla ook met een kleinere betaalbare wagen later dit jaar volgens de geruchten en heeft die nog steeds het voordeel van de tax credit (7500$) omdat ie daar gebouwd wordt en de Volvo niet.

Ik vind het wel een mooie auto en vraag me af of er ooit een EX40 zal komen of het enkel EX30/60/90 wordt.
Je geeft direct al aan waarom het eigenlijk geen concurrentie is. Deze EX30 een concurrent voor een D-segment sedan? En standaard basic uitgerust, dus je mag er nog wat pakketten tegenaan knallen, en dan zit je al op Model Y LR prijzen.

Had liever gezien dat ze de EX30 realistisch zo'n 10K onder de Model Y hadden geplaatst mét een fatsoenlijke standaard uitrusting.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
Jeroenneman schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:19:
[...]

Je geeft direct al aan waarom het eigenlijk geen concurrentie is. Deze EX30 een concurrent voor een D-segment sedan? En standaard basic uitgerust, dus je mag er nog wat pakketten tegenaan knallen, en dan zit je al op Model Y LR prijzen.

Had liever gezien dat ze de EX30 realistisch zo'n 10K onder de Model Y hadden geplaatst mét een fatsoenlijke standaard uitrusting.
Het is ook helemaal geen concurent van de Model 3 en Model Y.
Het is een b segment premium suv.
De mini cooper, Smart en de Q2 zijn denk ik de directe concurenten.
Maar ook de B segment non premiums(zoals de peugeot 2008) zijn door hun hoge prijzen concurenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:21

Ik denk dat je er wel rekening mag houden dat MY2024 toch een stuk grotere range beloofd dan de vorige modeljaren. Dat hoop ik toch, mijn Y2024 is in bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
DreZutphen schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Maar ook de B segment non premiums(zoals de peugeot 2008) zijn door hun hoge prijzen concurenten.
Precies dat. Lijkt wel of mensen hem zien als vervanger van de xc40 p6/8.
De EX30 is echt een behoorlijke slag kleiner, zowel lengte, breedte als hoogte.
Ik ga er dan ook vanuit (hoop het in ieder geval) dat er toekomstig een EX40 zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
Juancho schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:49:
Even zitten spelen maar ik zou dan deze willen bestellen. Net geen 50k...

[Afbeelding]
Ga je m laten berekenen? Ik ben benieuwd… ik denk dat het verschil in bijtelling (jij hebt toch nog 8% over de eerste €45.000?) maakt dat het nooit goedkoper wordt dan je nu hebt… en de EX30 is echt kleiner….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jorisjansen3 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:15:
[...]

Ga je m laten berekenen? Ik ben benieuwd… ik denk dat het verschil in bijtelling (jij hebt toch nog 8% over de eerste €45.000?) maakt dat het nooit goedkoper wordt dan je nu hebt… en de EX30 is echt kleiner….
Ja maar dan heeft hij wel eerder YT dan wij ;)
Even zonder dollen, leuke auto - helaas gewoon te klein.. ik zou zo graag de rivian willen hier in NL - maar vermoed dat hij met zn dikke 100k boven mn leasebudget ligt en boven mn eigen bijtelling budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 12:31

Lancer

What the......

goetfoud schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Precies dat. Lijkt wel of mensen hem zien als vervanger van de xc40 p6/8.
De EX30 is echt een behoorlijke slag kleiner, zowel lengte, breedte als hoogte.
Ik ga er dan ook vanuit (hoop het in ieder geval) dat er toekomstig een EX40 zal volgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm9nsbbzikNxP79h2mnHA963zqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QvuLe6Q5rc1OxGAad8F1q8jw.png?f=fotoalbum_large

De EX30 is nauwelijks smaller, wel korter en lager. Kijk je naar de binnenmaten dan is de kofferruimte kleiner (ook door de lage daklijn) en de beenruimte achter is minder. Overigens staat de zitting meer omhoog aan de voorkant, waardoor het voor het gevoel nog wel eens mee zou kunnen vallen.

Ik vermoed dat de XC40 geen directe opvolger krijgt. Hij zit er te dicht op. Wellicht dat de EX60 wat "naar beneden" komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Lancer op 08-06-2023 13:09 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
4v4t4r schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Ja maar dan heeft hij wel eerder YT dan wij ;)
Dat denk ik niet hoor, deze wordt pas ver in 2024 geleverd. Kans is groot dat "wij" dan al YT hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
DreZutphen schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:50:
[...]

nou .. ik denk dat die redelijk tegenover de Model 3 staat..

met die soundbar en centraal scherm hebben ze ook behoorlijk afgekeken van de Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Kammika schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Dat denk ik niet hoor, deze wordt pas ver in 2024 geleverd. Kans is groot dat "wij" dan al YT hebben...
Optimist ! :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:52
Met de voorstelling van de EX30 was ik eigenlijk teleurgesteld met die soundbar. Als dat is zoals soundbars voor binnengebruik is dat net bijna standaard minder kwaliteitsvol geluid voor een duurdere prijs en meer hype. Hopelijk is het zo dat het hier blijft gaan om aparte speakers waar gewoon één bescherming over is doorgetrokken om de indruk te geven van iets modern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
HenryP schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:52:
[...]

Niet dat ik weet. Als ik het me goed herinner zie je niet het vermogen van de laadpaal, maar de laadtijd die je kwijt bent (volgens het reisschema van Google).
Ik heb veel liever dat ik via een filter kan aangeven alleen laadpalen boven een bepaald vermogen te willen zien (bijvoorbeeld alleen boven 120 kW).
als je tijdens het rijden zoekt naar laders (via voice of gewoon op de kaart) kan je ze gewoon aanklikken en links scrollen voor meer info over de lader. dan zie je volgens mij gewoon staan hoe snel ze zijn, hoeveel er staan etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Als jullie in Waze op het vergrootglas klikken, vervolgens naar Categorieën gaan, hebben jullie dan al de optie 'Laadpunt EV' rechtsboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Lancer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:07:
[...]

[Afbeelding]

De EX30 is nauwelijks smaller, wel korter en lager. Kijk je naar de binnenmaten dan is de kofferruimte kleiner (ook door de lage daklijn) en de beenruimte achter is minder. Overigens staat de zitting meer omhoog aan de voorkant, waardoor het voor het gevoel nog wel eens mee zou kunnen vallen.

Ik vermoed dat de XC40 geen directe opvolger krijgt. Hij zit er te dicht op. Wellicht dat de EX60 wat "naar beneden" komt.
https://www.autoweek.nl/a...00-verschil-is-te-merken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 01-07 10:26
Largamelion schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:29:
Als jullie in Waze op het vergrootglas klikken, vervolgens naar Categorieën gaan, hebben jullie dan al de optie 'Laadpunt EV' rechtsboven?
De telefoonapp geeft de mogelijkheid om elektrisch te kiezen in ieder geval wel. Zo maar even na het werk in de auto controleren... Zit in ieder geval verbetering in....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
RFolst schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:58:
[...]

De telefoonapp geeft de mogelijkheid om elektrisch te kiezen in ieder geval wel. Zo maar even na het werk in de auto controleren... Zit in ieder geval verbetering in....
Wat is de behoefte van Waze over Maps ? Je mist dan toch essentiele zaken als % aankomst, voorverwarmen batterij etc? Ik ken het verder niet dus, voordat ik het installeer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
4v4t4r schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:03:
[...]

Wat is de behoefte van Waze over Maps ? Je mist dan toch essentiele zaken als % aankomst, voorverwarmen batterij etc? Ik ken het verder niet dus, voordat ik het installeer :)
Die zaken zijn niet essentieel voor mijn woon/werk route, daar is files/werken vermijden essentiëler en daar is Waze beter in imo. Je krijgt ook waarschuwingen voor voorwerpen op de weg en andere gevaren, wat mij al een paar keer behoed heeft van een mogelijke aanrijding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 01-07 10:26
4v4t4r schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:03:
[...]

klopt, en daarom gebruik ik het ook zeker niet altijd. Echter, op de standaard routes waarbij ik zeker (genoeg) weet dat ik met voldoende SOC aankom, prefereer ik Waze vanwege de veel betere routealternatieven in het geval van files etc. Ik rijd veel Zwolle <> A'veen en vice versa en vind GM dan altijd wat traag en onlogische alternatieven aangeven.

Waze is zeker niet volledig AAOS ready, maar ik hoop dat ze dat wel gaan worden (en een beetje snel zou ook mooi meegenomen zijn).

Ow, en het is ook een stukje nostalgie; ik reed al Waze op de telefoon (Brodit houder, wie kent ze niet) toen mijn leaseauto's nog geen ingebouwde navigatie hadden.... O-)

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Pagina: 1 ... 179 ... 324 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"