Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:22
DarkShadow schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:52:
[...]

daar heb ik ook last van. Het openen van de achterbak met voet is trouwens iets wat helemaal zelden goed werkt.
Ik heb ook een onzichtbare voet idd. Mijn dochter van 6 krijg hem bijna altijd open, ik moet een volledig dansje doen voor hij open gaat *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
RickKoets schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Ik heb ook een onzichtbare voet idd. Mijn dochter van 6 krijg hem bijna altijd open, ik moet een volledig dansje doen voor hij open gaat *O*
Ook belangrijk om echt een “shop” beweging te maken net onder het blauwe NL kenteken gedeelte, of BE.

Sommigen maken ook een schuin beweging en dat werkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
TAA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Het is me vorige week opvallen na de 2.9 update dat het verbruik in het RA scherm ineens realtime is i.p.v. een soort gewogen gemiddelde over een bepaald periode. Leuk maar voor 1 keer maar niet meer dan dat; vooral erg onrustig.
In de RA app zelf was dat altijd al hoor. Ik bedoel de update dat je dus op het home scherm, die 4 tegels, ook het realtime verbruik ziet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:58
[...]

daar heb ik ook last van. Het openen van de achterbak met voet is trouwens iets wat helemaal zelden goed werkt.
Bij mij werkt het altijd goed, mits je je voet onder de laatste 2 letters van je kenteken doet. Er verder naast werkt niet.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Laatst online: 01-04-2024
[...]

Werkt bij mij echt prima maar wel met gebruiksaanwijzing/techniek.
Sleutel moet je bij je dragen en ook niet in je zak achter je telefoon of iets dergelijks.
De trap beweging moet kort en snel zijn. Als je met je voet eronder loopt te zwaaien dan doet die het vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
RickKoets schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Doordat dansje werkt die dus niet. 🤣👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
ferrie99 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Ook belangrijk om echt een “shop” beweging te maken net onder het blauwe NL kenteken gedeelte, of BE.

Sommigen maken ook een schuin beweging en dat werkt niet goed.
De dealer vertelde mij dat de sensor heel breed is, reikt aan beide kanten een goed stuk voorbij de nummerplaat. Werkt bij mij eigenlijk altijd perfect en de kinderen kunnen het nu ook makkelijk. Bij m'n Grandland hiervoor moest je op de juiste plaats een beweging van links naar rechts doen met de voet en die sensor was heel beperkt. Zag er ten eerste belachelijk uit en werkte meer dan de helft van de tijd niet. Kudos voor Volvo hier hoor, veel handiger.

Wat dan wel niet lukt is de koffer openen vanop afstand, blijkbaar moet je met de sleutel dicht in de buurt zijn vooraleer dat gaat. Dat was dan wel beter geregeld bij de Opel, daar kon ik van in de gang de koffer al openen zodat de kinderen alvast de boekentassen kwijt konden. Nu moeten ze wachten tot ik aan de auto ben ... luxeprobleem I know :9.

Vanmorgen eerste keer naar het werk met de XC40, lekker genieten toch hoe zacht die rijdt _/-\o_ . Valt me verder wel op hoe ver de zijspiegels naar achter staan, ik moet echt m'n hoofd draaien om een blik op te vangen van de linker spiegel, dat vind ik dan weer minder handig.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:15
DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:30:
[...]
Ja begrijp je wel ik zie alleen geen noodzaak in het ontwikkelen van AA in een AAOS systeem.
En Carplay wel dan? Je impliceert dat apple-gebruikers een tekort zouden hebben met enkel het AAOS platform wat android gebruikers niet hebben?

Waarom zou Carplay wel nodig zijn en AA niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-07 20:29
Wafje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:14:
Zijn Pixel LEDs nog mogelijk bij MY24?

Ik zie/zag nergens de mogelijkheid om deze te selecteren als optie.
Of zouden deze standaard zijn geworden?
Zowel bij de XC en C40, is dit een optie is toe te voegen in de configurator. Echter is deze alleen beschikbaar i.c.m. Ultimate trim.

Nb.
Tot MY22 was het standaard icm Ultimate pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otZSXLmXGNGoiYN2CqNNyfL0L9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqBcXnvL8xjUaWfZGAHEbjJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-07 20:40
Wafje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Nog vreemder is dat voor MY24, de C40 Vapour Grey het standaard kleur is, terwijl dat voor de XC40 het Silver Dawn is.

Ik heb net eens geïnformeerd naar de LT van mijn bestelde wagen. Initieel april 2024, momenteel eind september 2023. :9~
Wanneer besteld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
madhondt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:25:
[...]

En Carplay wel dan? Je impliceert dat apple-gebruikers een tekort zouden hebben met enkel het AAOS platform wat android gebruikers niet hebben?

Ik impliceer helemaal niets.
In een vorige post zeg ik enkel dat het leuk voor de Apple club is. Prima toch en niets mis mee.

Ik zie als Android gebruiker totaal geen meerwaarde in AA in een AAOS systeem. Wat meer ontwikkeling op AAOS ipv op AA is toch beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:20
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:46:
[...]

Hoeft wat mij betreft geen van beide pre-installed te zijn. laat het aan de keuze van de gebruiker over. Ik komt terug op de post waar deze hele discussie mee begon: Ik heb niets aan Carplay! ( en ik geloof nooit dat ik daarin de enige ben)

Wat mij betreft wil ik die kunnen de-installen, Ik hou mijn startschermen ook op de GSM altijd zo schoon mogelijk, dat geeft overzicht en dan heb je niets aan apps die je niet gebruikt maar ook niet kunt weghalen.
En als nou 36% van de nederlanders daar wel wat aan heeft (=marktaandeel Apple in nederland), dan moet Volvo het er toch voor jou maar uithalen? vind je dat niet wat krom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:04:
[...]
Ik zie als Android gebruiker totaal geen meerwaarde in AA in een AAOS systeem. Wat meer ontwikkeling op AAOS ipv op AA is toch beter?
Jazeker, maar dan ook ipv Carplay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:04:
[...]

Uiteraard is dat beter, maar gezien AA los van AAOS ontwikkeld wordt is het voor de klant alleen maar voordelig om de keuze te hebben. Voor AA wordt er sowieso meer ontwikkeld omdat de beschikbaarheid veel ruimer is. Dit blokkeren op AAOS in de hoop dat er dan meer ontwikkeld wordt voor AAOS lijkt me kansloos en dat is er aan te zien ook.

Voornaamste meerwaarde van AA op AAOS voor mij op dit moment: split screen (dashboard) en ondersteuning voor het lezen van WhatsApp/Signal/andere chatapp berichten. Google chat berichten kan ik bijvoorbeeld op AA perfect laten voorlezen, maar niet op AAOS. Nochtans allemaal van Google zelf dus als zij al niet het voorbeeld geven, wat verwachten ze dan van de rest. Lijkt soms alsof ze niet geloven in hun eigen systeem.

Geef ons dan in tussentijd gewoon AA en dan is iedereen blij, moet niemand tegenhouden om intussen verder te ontwikkelen voor AAOS. Ik herinner me nog het begin van AA, toen ging de ontwikkeling ook zeer traag maar nu het zowat in elk voertuig zit is dat al veel verbeterd. Bij AAOS lijkt het alsof we weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:23
madhondt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Omdat sommige mensen liever in het Apple eco systeem zitten dan in de Android meuk?
Dus ja dat is een tekort in het AAOS platform, ook dat het allemaal veel rustiger oogt in CarPlay dan in de standaard layout van AAOS.

AA is dus niet per definitie nodig omdat AAOS al het Android eco systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:11:
[...]

En als nou 36% van de nederlanders daar wel wat aan heeft (=marktaandeel Apple in nederland), dan moet Volvo het er toch voor jou maar uithalen? vind je dat niet wat krom?
niet eruit halen, maar ook niet opdringen. En tegelijk ook AAOS verbeteren en als dat niet kan dan AA net zo snel beschikbaar maken.

Ik baal ervan dat ik nu beter een dure iphone kan aanschaffen om bepaalde functionaliteit te verkrijgen op mijn AAOS systeem dat ik met een android toestel niet kan, terwijl ze dat wel mogelijk hadden kunnen maken al.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
madhondt schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:18:
[...]

Jazeker, maar dan ook ipv Carplay
Ja maar ik denk dat Apple gewoon de ruimte heeft gekregen om carplay te mogen implenteren ipv dan Google en/of Volvo dat heeft ontwikkeld.
De implentatie van AA op een AAOS systeem moet van Google en/of Volvo zelf komen en daar zien ze geen directe noodzaak in lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-07 09:54
Eind februari 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:26:
[...]

Ja maar ik denk dat Apple gewoon de ruimte heeft gekregen om carplay te mogen implenteren ipv dan Google en/of Volvo dat heeft ontwikkeld.
De implentatie van AA op een AAOS systeem moet van Google en/of Volvo zelf komen en daar zien ze geen directe noodzaak in lijkt me.
Mss moeten we een petitie starten om die noodzaak duidelijk te maken >:). Ik denk persoonlijk dat er snel veel stemmen zullen zijn. Of het daardoor sneller komt betwijfel ik daarentegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:13
Leuk die discussie over Carplay en AA.
En over niet aanwezige / gewenste App's.

Maar het zou vooral goed zijn als AAOS wat stabieler wordt !
(zo'n beetje zoals de stabiliteit van Apple devices ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:22:
[...]

Werkt bij mij echt prima maar wel met gebruiksaanwijzing/techniek.
Sleutel moet je bij je dragen en ook niet in je zak achter je telefoon of iets dergelijks.
De trap beweging moet kort en snel zijn. Als je met je voet eronder loopt te zwaaien dan doet die het vaak niet.
Grappig (en ook wel eens lastig) is dat hij wel altijd heel snel op de laadkabel opengaat als je die achter de auto langs moet leggen bij sommige publieke laadpalen.. dan weigert het nooit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tdkvolvo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:37:
Leuk die discussie over Carplay en AA.
En over niet aanwezige / gewenste App's.

Maar het zou vooral goed zijn als AAOS wat stabieler wordt !
(zo'n beetje zoals de stabiliteit van Apple devices ;) )
Dat zijn we allemaal wel met je eens denk ik zo ;)

het is meer dat omdat AAOS zo traag ontwikkelt, AA een goede tussenoplossing kan zijn.

Even los van of je nu een iphone of een android toestel hebt, we hebben állemaal AAOS. Als die goed is doorontwikkeld is er geen AA of Carplay nodig, daar wringt de schoen een beetje. Want voor Apple wordt Carplay dan wel ingebouwd, maar voor Android AA weer niet. Terwijl BEIDEN een scala aan mogelijkheden toevoegen.

AAOS sneller doorontwikkelen? graag!!! ko maar op. Alleen is dat nu precies wat niet gebeurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:26:
[...]

niet eruit halen, maar ook niet opdringen. En tegelijk ook AAOS verbeteren en als dat niet kan dan AA net zo snel beschikbaar maken.

Ik baal ervan dat ik nu beter een dure iphone kan aanschaffen om bepaalde functionaliteit te verkrijgen op mijn AAOS systeem dat ik met een android toestel niet kan, terwijl ze dat wel mogelijk hadden kunnen maken al.
Ik herken niet dat die opgedrongen wordt. Er staat 1 icoontje extra in beeld, alleen als je zelf op die knop drukt dat je al die icoontjes wilt zien... dus als je niet wilt dat die "opgedrongen" wordt, druk dan ook nooit op die knop zou ik zeggen ..

wel me je eens dat het zuur is dat AA er niet op staat, maar zodra die er wel is, mag ik hopen dat niet alle carplay gebruikers gaan klagen dat AA hun wordt "opgedrongen" omdat er een icoontje extra inbeeld staat, alleen als je op de knop drukt dat je alle icoontjes zelf wilt zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Largamelion schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Mss moeten we een petitie starten om die noodzaak duidelijk te maken >:). Ik denk persoonlijk dat er snel veel stemmen zullen zijn. Of het daardoor sneller komt betwijfel ik daarentegen.
Het zal idd niet veel zin hebben vermoed ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Grappig (en ook wel eens lastig) is dat hij wel altijd heel snel op de laadkabel opengaat als je die achter de auto langs moet leggen bij sommige publieke laadpalen.. dan weigert het nooit!
Hij ging me al een keer door de slang van de hogedruk. Maar dat had ik laats ook toen ik bezig was met een Seat.
Ik leg voortaan de sleutel ff weg als ik bezig ben.🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Ik herken niet dat die opgedrongen wordt. Er staat 1 icoontje extra in beeld, alleen als je zelf op die knop drukt dat je al die icoontjes wilt zien... dus als je niet wilt dat die "opgedrongen" wordt, druk dan ook nooit op die knop zou ik zeggen ..

wel me je eens dat het zuur is dat AA er niet op staat, maar zodra die er wel is, mag ik hopen dat niet alle carplay gebruikers gaan klagen dat AA hun wordt "opgedrongen" omdat er een icoontje extra inbeeld staat, alleen als je op de knop drukt dat je alle icoontjes zelf wilt zien..
Jawel want tegen die tijd heeft Ron een Iphone aangeschaft toch Ron? 🤣👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Oef dacht dat ik mij nu een Android toestel moest aanschaffen omdat ik een wagen met AAOS ga bestellen. Blijkbaar ben ik in het voordeel met een iPhone :+

Bij mijn XC40 MY20 staat Apple Carplay greyed out als ik er geen iPhone op aansluit, van zodra ik die aansluit wordt de app groen en kan ik die gebruiken. Kunnen jullie die CarPlay app opstarten zonder iPhone?

Ik kom net terug van een Volvo dealer en in de showroom stond een C40 Core en een XC40 Ultimate, beiden MY23 en hadden allebei lampjes achteraan. De C40 Core had bijna geen opties (enkel verdonkerde achter ruiten), bekleding was gewoon standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:23
Ik heb gisteren ook de 2.9 geïnstalleerd. Het is toch een beetje jammer dat alleen de Apple Maps kaart op het bestuurdersdisplay wordt weergegeven en niet ABRP. Het voordeel is nu dat je CarPlay op het hoofdscherm in split modus kan zetten en toch de route op het bestuurdersdisplay kan zien en ik vind het ook erg fijn dat de verwachte aankomsttijd wordt weergegeven. Alleen vind ik Google maps nog altijd fijner / beter vooral vanwege de SoC integratie (en ook vanwege de satelliet weergave). Wat verder wel opvalt is dat wanneer je een andere navigatie app via CarPlay gebruikt (ABRP of Waze bijvoorbeeld) Google Maps op het bestuurdersdisplay wordt weergegeven in plaats van een zwart vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaJoBe
  • Laatst online: 14-07 20:40
Mooi zo, ik heb de mijne eind januari besteld en de bestelstatus is nog steeds ASAP.
Ik ga wel uit van september als ik het leveringstopic wat volg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Dat hele AAOS trage ontwikkel traject is al vanaf dag 1 van de eerste rijders (waar ik ook bij hoor) al bekend hoor. ook al tig keer me Volvo besproken via alle wegen die er op dat moment waren. Maar dat is en blijft super traag en vooral merk specifiek. Zo heeft Renault wel bepaalde zaken en ook Polestar. Onze Volvo's lopen daarin gewoon sowieso nog achter. Of beter gezegd, Volvo samen met Google.

Ik vind de Apple discussie dan ook een beetje overbodig. Dat is een heel ander eco systeem en als Apple en Google dat zelf afhandelen, prima toch? Dat staat volledig los van de traagheid van doorontwikkeling in AAOS. Daar zou de focus op moet liggen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ervaar geen problemen. Nu weer een werkende app. Het certificaat was bij de vorige herinstallatie niet goed terug gezet. Nog steeds twee meldingen open staan over gezoem uit de dashboard verlichting en geluid in de aandrijving. Kan nog wel even duren is mij verteld.

Verder gebruiken wij in de auto alleen eigenlijk maps en youtube voor muziek. En op enkel obscure titels die niet gevonden worden door stem herkenning is het met stuurhulp knopje terug aan het stuur een compleet handsfree auto.

Als ik moet wachten zit ik toch liever op m'n telefoon lezen mar ook filmpjes kijken dan dat ik op dat kleine scherm een filmpje zou kijken tbh dus dat mis ik echt totaal niet.

2.9 mooiste dat je je verwachte bereik in t disay hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Sokoo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:20:
[...]
Omdat sommige mensen liever in het Apple eco systeem zitten dan in de Android meuk?
Dus ja dat is een tekort in het AAOS platform, ook dat het allemaal veel rustiger oogt in CarPlay dan in de standaard layout van AAOS.
AA is dus niet per definitie nodig omdat AAOS al het Android eco systeem is.
De AAOS beleving op Volvo heeft qua uiterlijk en qua aanvoelen evenveel (even weinig) gemeen met Android als met iOS (mogelijks kort door de bocht).

Als het niet rustig oogt op AAOS, dan wordt best dit eerst aangepakt ipv een oplossing te geven voor een derde (de helft?) van de populatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Hij staat naast het telefoon symbooltje, en als je hem ingedrukt houdt "deze app kan niet verwijderd worden". hij is niet verborgen omdat op die regel (communicatie) daarvoor te weinig andere iconen staan. Ik wil hem graag weghalen, ik gebruik dat niet, en met die gifgroene kleur is het nog eens een extra opvallend icoontje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:44:
Dat hele AAOS trage ontwikkel traject is al vanaf dag 1 van de eerste rijders (waar ik ook bij hoor) al bekend hoor. ook al tig keer me Volvo besproken via alle wegen die er op dat moment waren. Maar dat is en blijft super traag en vooral merk specifiek. Zo heeft Renault wel bepaalde zaken en ook Polestar. Onze Volvo's lopen daarin gewoon sowieso nog achter. Of beter gezegd, Volvo samen met Google.

Ik vind de Apple discussie dan ook een beetje overbodig. Dat is een heel ander eco systeem en als Apple en Google dat zelf afhandelen, prima toch? Dat staat volledig los van de traagheid van doorontwikkeling in AAOS. Daar zou de focus op moet liggen.
Gras is altijd groener bij de buren. Polestar is idd (iets) leuker qua apps, maar is de eerst auto in mijn leven waar ik bij een proefrit van een uur al last van mijn knie (zat tegen mijn middenconsole) en ik voelde ook een harde houten of stalen balk in de voorzitting.. en als je op bouwkwaliteit artikeltjes zoekt, komt die polestar er ook slecht vanaf

Die renault lijkt heel leuk op papier, maar zag 'm laatst staan. Hij is ten eerste errug klein, maar bovendien moet je voor die mooie apps ook óf bijbetalen of altijd via je eigen hotspot laten lopen...

Ben sowieso van renault gewend (heb er jaren 1 gereden) dat ze qua features errug goed zijn, maar die beginnen allemaal stuk voor stuk vanaf zo'n 120k kilometers allerlei vage gebreken te krijgen.. (ook iets met bouwkwaliteit en type materialen en componenten wat ze gebruiken)

Nee doe mij dan maar mijn degelijke volvo met wat minder fancy apps...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:58:
[...]

Hij staat naast het telefoon symbooltje, en als je hem ingedrukt houdt "deze app kan niet verwijderd worden". hij is niet verborgen omdat op die regel (communicatie) daarvoor te weinig andere iconen staan. Ik wil hem graag weghalen, ik gebruik dat niet, en met die gifgroene kleur is het nog eens een extra opvallend icoontje ook.
Dan gebruik je toch de 4 tegels view. Zie je alleen bijv. Maps/Spotify/Telefoon/RA. Klaar. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Kammika schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Gras is altijd groener bij de buren. Polestar is idd (iets) leuker qua apps, maar is de eerst auto in mijn leven waar ik bij een proefrit van een uur al last van mijn knie (zat tegen mijn middenconsole) en ik voelde ook een harde houten of stalen balk in de voorzitting.. en als je op bouwkwaliteit artikeltjes zoekt, komt die polestar er ook slecht vanaf

Die renault lijkt heel leuk op papier, maar zag 'm laatst staan. Hij is ten eerste errug klein, maar bovendien moet je voor die mooie apps ook óf bijbetalen of altijd via je eigen hotspot laten lopen...
Je haalt er nu allemaal dingen bij die er niks mee te maken hebben. Gaat me puur en alleen om AAOS. Jij gaat een hele auto vergelijken buiten AAOS om. En AAOS zou juist een nieuw eco systeem zijn zoals je een Android telefoon ook gebruikt. Ongeacht merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Je haalt er nu allemaal dingen bij die er niks mee te maken hebben. Gaat me puur en alleen om AAOS. Jij gaat een hele auto vergelijken buiten AAOS om. En AAOS zou juist een nieuw eco systeem zijn zoals je een Android telefoon ook gebruikt. Ongeacht merk.
fair punt, maar dan gaat voor REnault nog steeds op dat je daar dus moet bijbetalen om die spullen goed te kunnen gebruiken (of altijd je wifi hotspot opzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 21:29

timhtc

Home Energy Management

Iemand hier ervaring met het instellen van zijn Volvo om te laden op gunstige uur elektriciteitsprijzen (Tibber, Frank Energie, ANWB)? Stel je dit dagelijks handmatig in op de Auto of in de Volvo app? Of gebruik je de Volvo api om dat met een andere app of Home Assistant in stellen? Of gebruik je je laadpaal?

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
timhtc schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:36:
Iemand hier ervaring met het instellen van zijn Volvo om te laden op gunstige uur elektriciteitsprijzen (Tibber, Frank Energie, ANWB)? Stel je dit dagelijks handmatig in op de Auto of in de Volvo app? Of gebruik je de Volvo api om dat met een andere app of Home Assistant in stellen? Of gebruik je je laadpaal?
Bedoel je aan de hand van dynamische energie?

Zoja dan via je energie app kijken wanneer het goedkoop is en dan via de Volvo app de timer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Morkie69 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:44:
Ik had gehoopt dat met versie 2.9 deze foutmelding intussen opgelost zou zijn, niet dus (geen prio)
Je moet de App “USB Status Monitor” geforceerd stoppen. Daarmee omzeil je voortaan die foutmelding.

Die App vind je zo:
Instellingen – Applicaties – Alle Applicaties – Systeem Pro… (rechtsboven) – naar beneden scrollen
tot USB Status Monitor. Deze selecteren en dan kiezen voor gedwongen stoppen (is moeilijk leesbaar, maar de knop functioneert).

Daarna krijg je de foutmelding over de USB stick niet meer. Dat wil zeggen: tot de volgende reset van het centrale scherm of tot de volgende wissel van sleutelprofiel. Gemakkelijker kan Volvo het niet maken. >:)

Gebruik dan de App AudioWagon om media van de USB stick te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Claude op 05-06-2023 16:48 ]

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 13:19
Claude schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:45:
[...]

Je moet de App “USB Status Monitor” geforceerd stoppen. Daarmee omzeil je voortaan die foutmelding.

Die App vind je zo:
Instellingen – Applicaties – Alle Applicaties – Systeem Pro… (rechtsboven) – naar beneden scrollen
tot USB Status Monitor. Deze selecteren en dan kiezen voor gedwongen stoppen (is moeilijk leesbaar, maar de knop functioneert).

Daarna krijg je de foutmelding over de USB stick niet meer. Dat wil zeggen: tot de volgende reset van het centrale scherm of tot de volgende wissel van sleutelprofiel. Gemakkelijker kan Volvo het niet maken. >:)
Wist dat deze "functie" er was, maar ook dat bij een reset het weer terug is, module wordt weer gestart.
Ik had alleen verwacht dat dit "echt" opgelost was, na 5 of 6 updates, niet dus ...... :'(

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-07 20:29
Even wat anders om de AA/AAOS/CP discussie te onderbreken;

Kan ik hier ook mijn huidige C40 te koop aanbieden of zijn daar andere subfora voor?

Ik heb namelijk geen zin om de auto op MP te zetten. De andere optie is inruil bij de dealer, maar als ik hier iemand er blij mee kan maken dan hoor ik het wel.

Zo niet dan verwijder ik deze post wel weer

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Bedoel je aan de hand van dynamische energie?

Zoja dan via je energie app kijken wanneer het goedkoop is en dan via de Volvo app de timer instellen.
Ja ik bedoel dynamische prijzen. Wat me opvalt is dat er meerdere apps zijn die dit automatisch voor je doen (stekker, Jedlix, ev.energy) maar dat geen van die apps de XC40 ondersteunen. Dan kun je als alternatief je laadpaal het laadvermogen laten regelen met sommige van deze apps, maar dit ondersteunt de Alfen laadpaal helaas niet.

Dit maakt het ook lastig om puur op eigen zonnestroom te laden als je daar geen laadpaal hebt die deze functie heeft geactiveerd.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 10:10
timhtc schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:59:
[...]

Ja ik bedoel dynamische prijzen. Wat me opvalt is dat er meerdere apps zijn die dit automatisch voor je doen (stekker, Jedlix, ev.energy) maar dat geen van die apps de XC40 ondersteunen. Dan kun je als alternatief je laadpaal het laadvermogen laten regelen met sommige van deze apps, maar dit ondersteunt de Alfen laadpaal helaas niet.

Dit maakt het ook lastig om puur op eigen zonnestroom te laden als je daar geen laadpaal hebt die deze functie heeft geactiveerd.
Ik heb ook een Alfen paal. Sinds een paar weken geeft die een optie weer in de app "Solar Charging". Daaronder staat "To make use of solar charging please update to the latest firmware". Beetje apart want de rest van de app is in het Nederlands, en ik heb al de laatste firmware als ik controleer op updates.

Edit: net weer even gekeken. 6.3.0-4185 kon ik nu handmatig downloaden en flashen. Die kan excess solar power gebruiken en kan je instellen. Heb je nog niet veel aan met dynamisch tarief maar in elk geval wel met eigen zonnepanelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rude-Dog op 05-06-2023 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik zag net dat het verbruik IN de RA app dus wel is aangepast. Die is echt realtime en schiet enorm naar boven als je iets gas geeft en schiet ver in de min als je het gas los laat. Stukken heftiger dan met 2.8. Ik dacht dat de 2.8 informatie over verbruik juist in de RA tegel zou komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

Rude-Dog schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:13:
[...]

Ik heb ook een Alfen paal. Sinds een paar weken geeft die een optie weer in de app "Solar Charging". Daaronder staat "To make use of solar charging please update to the latest firmware". Beetje apart want de rest van de app is in het Nederlands, en ik heb al de laatste firmware als ik controleer op updates.

Edit: net weer even gekeken. 6.3.0-4185 kon ik nu handmatig downloaden en flashen. Die kan excess solar power gebruiken en kan je instellen. Heb je nog niet veel aan met dynamisch tarief maar in elk geval wel met eigen zonnepanelen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de werking van die functie. Heb hem ook voorbij zien komen in de release notes. Mijn chargepoint operator “50five” regelt de transacties richting de leasemaatschappij waardoor ik zelf geen toegang heb tot de configuratie van de laadpaal. 50five heeft vandaag laten weten nog geen plannen te hebben om iets met de Solar Charging functie te gaan doen helaas.

Enige manier die ik nu zie om slim iets met solar charging te doen is door de Volvo API in Home Assistant te gaan gebruiken. Het is mij alleen niet bekend of je daarmee het laadvermogen kan limiteren.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
timhtc schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:59:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar de werking van die functie. Heb hem ook voorbij zien komen in de release notes. Mijn chargepoint operator “50five” regelt de transacties richting de leasemaatschappij waardoor ik zelf geen toegang heb tot de configuratie van de laadpaal. 50five heeft vandaag laten weten nog geen plannen te hebben om iets met de Solar Charging functie te gaan doen helaas.

Enige manier die ik nu zie om slim iets met solar charging te doen is door de Volvo API in Home Assistant te gaan gebruiken. Het is mij alleen niet bekend of je daarmee het laadvermogen kan limiteren.
/Offtopic
Mijne wordt ook remote beheerd en uitgelezen voor de vergoeding...maar ik kan wel degelijk met de Alfen app zelf alles uitlezen, updaten en instellen. Enige is dat ik niet zelf via tcp kan uitlezen met bvb home assistant, maar via modbus schijnt dat dan wel weer te kunnen.
Ik denk dat jij je eerst met de Volvo app moet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Rude-Dog schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:28:
[...]

/Offtopic
Mijne wordt ook remote beheerd en uitgelezen voor de vergoeding...maar ik kan wel degelijk met de Alfen app zelf alles uitlezen, updaten en instellen. Enige is dat ik niet zelf via tcp kan uitlezen met bvb home assistant, maar via modbus schijnt dat dan wel weer te kunnen.
Ik denk dat jij je eerst met de Volvo app moet redden.
Hoe doe je dat dan? Die van mij is door leasemij neergezet en hangt niet aan mijn netwerk (zit een simkaart in volgens mij…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Kammika schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:32:
[...]

Hoe doe je dat dan? Die van mij is door leasemij neergezet en hangt niet aan mijn netwerk (zit een simkaart in volgens mij…)
Ze hebben een Ethernet connectie waarmee hij zo aan je router kan . Zodra hij aan je netwerk hangt kan je de MyEve app gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Rude-Dog schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 06:56:
[...]

Ze hebben een Ethernet connectie waarmee hij zo aan je router kan . Zodra hij aan je netwerk hangt kan je de MyEve app gebruiken.
Aha maar dat wordt ingewikkeld bij mij. Heb de laadpaal aan de andere kant van de oprit laten plaatsten. Stroomkabels en p1 kabel zijn onder oprit doorgelegd. Helaas geen extra ethernetkabel laten leggen. Dat wordt dus ooit (als ik geen leaseauto meer heb) een klusje om die kabel te trekken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Toch jammer dat de auto/app het niet detecteert als je het panoramisch dak open laat staan, ik zie mezelf dit makkelijk vergeten. Deuren en vergrendeling van de wagen detecteert hij, maar ramen en dak niet als ik het goed heb? Lijkt me helemaal niet moeilijk om te implementeren gezien alles elektrisch gaat, via de boordcomputer moet dat toch een kleintje zijn denk ik dan :).

Verder merk ik dat ik ACC toch verkies boven PA, die laatste vind ik wat agressief en leunt me ook wat teveel tegen de rechterkant aan, passeert soms schaars naast een vrachtwagen die wat uitzwenkt naar links. Denk dat ik PA enkel zal gebruiken als ik merk van mezelf dat ik moe ben en niet direct ergens kan stoppen. Sowieso nooit af de snelweg want dan maakt die echt bruuske manoeuvres, gevaarlijk zelfs imo. En ja die minimum afstand bij ACC blijft wel een issue met vrachtwagens op de snelweg, moedigt je echt aan om links te rijden tenzij je telkens manueel het gaspedaal wilt indrukken. Is wettelijk vastgelegd I know want is bij andere modellen/merken niet anders. Heb wel het gevoel dat de XC40 het remmen stopt als ik m'n pinker aanzet, maar dat moet ik nog verder testen.

Ik stap nu toch elke dag met plezier in de wagen, dat ding rijdt zo relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:22
Largamelion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:31:
En ja die minimum afstand bij ACC blijft wel een issue met vrachtwagens op de snelweg, moedigt je echt aan om links te rijden tenzij je telkens manueel het gaspedaal wilt indrukken. Is wettelijk vastgelegd I know want is bij andere modellen/merken niet anders. Heb wel het gevoel dat de XC40 het remmen stopt als ik m'n pinker aanzet, maar dat moet ik nog verder testen.
Ik herken je verhaal helemaal vwb afstand en rechts houden. Toch hield mijn vorige auto, een VW Golf, minder afstand als ik de ACC aan had staan op de minimum afstand en ging ook minder hard afremmen als je op een voorligger aan kwam. Zal een kwestie van wennen zijn.
En inderdaad, zodra je je knipperlicht aan zet gaat de auto weer versnellen omdat deze doorheeft dat je dan opzij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:06
Juancho schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:27:
Ik zag net dat het verbruik IN de RA app dus wel is aangepast. Die is echt realtime en schiet enorm naar boven als je iets gas geeft en schiet ver in de min als je het gas los laat. Stukken heftiger dan met 2.8. Ik dacht dat de 2.8 informatie over verbruik juist in de RA tegel zou komen te staan.
De meer realtime en niet afgevlakte informatie vind ik persoonlijk alvast super. Met de afgevlakte informatie had je eigenlijk niets, dan was het gemiddelde verbruik voor je rit sowieso de enige interessante waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:21
Toch jammer dat de auto/app het niet detecteert als je het panoramisch dak open laat staan, ik zie mezelf dit makkelijk vergeten. Deuren en vergrendeling van de wagen detecteert hij, maar ramen en dak niet als ik het goed heb? Lijkt me helemaal niet moeilijk om te implementeren gezien alles elektrisch gaat, via de boordcomputer moet dat toch een kleintje zijn denk ik dan :).

Verder merk ik dat ik ACC toch verkies boven PA, die laatste vind ik wat agressief en leunt me ook wat teveel tegen de rechterkant aan, passeert soms schaars naast een vrachtwagen die wat uitzwenkt naar links. Denk dat ik PA enkel zal gebruiken als ik merk van mezelf dat ik moe ben en niet direct ergens kan stoppen. Sowieso nooit af de snelweg want dan maakt die echt bruuske manoeuvres, gevaarlijk zelfs imo. En ja die minimum afstand bij ACC blijft wel een issue met vrachtwagens op de snelweg, moedigt je echt aan om links te rijden tenzij je telkens manueel het gaspedaal wilt indrukken. Is wettelijk vastgelegd I know want is bij andere modellen/merken niet anders. Heb wel het gevoel dat de XC40 het remmen stopt als ik m'n pinker aanzet, maar dat moet ik nog verder testen.

@Kammika, was jij laatst niet aan het experimenten met v2 versie van Volvo hun api waar je dan wel panoramisch dak kon sluiten?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen

Blijft apart om te lezen over dat de PA naar rechts houd.
Bij mij blijft die precies in het midden. Ik heb het nu al een aantal keren km's lang getest door bijna continue in de buitenspiegels te kijken.
De PA vind ik net als jou niet prettig buiten de snelweg om.
De schakelknop tussen beide modi's is overigens helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
RickKoets schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:39:
[...]

Ik herken je verhaal helemaal vwb afstand en rechts houden. Toch hield mijn vorige auto, een VW Golf, minder afstand als ik de ACC aan had staan op de minimum afstand en ging ook minder hard afremmen als je op een voorligger aan kwam. Zal een kwestie van wennen zijn.
En inderdaad, zodra je je knipperlicht aan zet gaat de auto weer versnellen omdat deze doorheeft dat je dan opzij gaat.
Ik denk dat het echt een gevoel is. Mijn idee is dat de afstand bij mijn Golf identiek was. Wel iets minder hard remmen maar dan wel weer langzamer versnellen(met acc in sport zelfs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
DreZutphen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat het echt een gevoel is. Mijn idee is dat de afstand bij mijn Golf identiek was. Wel iets minder hard remmen maar dan wel weer langzamer versnellen(met acc in sport zelfs).
Ik rijd wekelijks in allerlei verschillende soorten auto’s. En zie dat VW juist (veel) minder afstand neemt van een auto. Waarbij het zelfs oncomfortabel en onveilig aan het worden is. Wel is het remmen inderdaad iets minder hard dan bij Volvo.

Een middenweg tussen Volvo en VW zou ideaal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door quinten010 op 06-06-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
DreZutphen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Bij mij blijft die precies in het midden. Ik heb het nu al een aantal keren km's lang getest door bijna continue in de buitenspiegels te kijken.
De PA vind ik net als jou niet prettig buiten de snelweg om.
Ik denk dat PA wel het midden houdt hoor, maar dat ik zelf geneigd ben meer links te rijden, zeker op de snelweg die ik dagelijks doe met maar 2 vakken. Dan blijf ik liever wat verder van die vrachtwagens die geregeld eens over de middenlijn gaan omdat ze weer wat anders aan het doen zijn. De schakelknop op het stuur is idd top.

Ik merk het vooral omdat ik voel dat ik constant naar links aan het stuur trek met PA op, waardoor m'n arm heel de tijd onder spanning zit. Als ik dan loslaat gaat ie een klein beetje naar rechts, veel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ik merk dat PA in het midden blijft maar wanneer een vrachtwagen te dicht naast of zelfs op de lijn rijdt (rechts van jou en links van de vrachtwagen), dan mist PA die lijn en dentk dat de rijstrook breder is, en gaat daardoor wat naar rechts.
Al enkele malen op gelet in die situaties, en het is daardoor net alsof PA naar die vrachtwagen toe trekt. Zit de vrachtwagen wel netjes midden in zijn eigen baan, dan is dat effect er niet. Iemand anders dat ook al opgemerkt?

De schakelknop is echt super, dat hadden ze veel eerder moeten inbouwen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-07 20:15
ron65 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:00:
[...]

De schakelknop is echt super, dat hadden ze veel eerder moeten inbouwen :-)
Die was er in juni 2021 toen ik de auto kreeg... maar die is weggehaald en nu weer terug gelukkig...

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biermans31
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Juancho schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:27:
Dit is mij ook opgevallen. Ik begin in de ochtend altijd aan een gemiddeld verbuik van 100 kw om dan na 3 kilometer terug bij een normaal verbrik te staan. Als ik een beetje 'gas' geef dan zie ik cijfers tot 160 kw en als ik rem tot -150 kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Inderdaad. Is mij al meedere keren overkomen dat dak nog open stond toen ik terug bij auto kwam.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom bij vergrendelen auto het dak niet automatisch sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
goetfoud schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Inderdaad. Is mij al meedere keren overkomen dat dak nog open stond toen ik terug bij auto kwam.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom bij vergrendelen auto het dak niet automatisch sluit.
Goh, soms wil je de auto laten verluchten als je bv. later nog weg moet en het is een warme dag. Maar ik zou wel een melding willen krijgen van de app na 30 min net zoals wanneer ik vergeet mijn auto op slot te doen. Die kreeg ik vorige keer wel niet ondanks dat ik was vergeten vergrendelen een uur eerder. Batterijoptimalisaties uitgezet voor de Volvo app in de hoop dat dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
timhtc schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:59:
[...]

Ik ben er een tijdje terug mee bezig geweest maar de Volvo Energy API staat (nog) niet toe om op afstand een trigger te geven om het laden te start/stoppen. De API ondersteunt momenteel alleen nog maar GET requests om informatie op te vragen.

Bron: https://developer.volvocars.com/apis/energy/overview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
quinten010 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:36:
[...]

Ik rijd wekelijks in allerlei verschillende soorten auto’s. En zie dat VW juist (veel) minder afstand neemt van een auto. Waarbij het zelfs oncomfortabel en onveilig aan het worden is. Wel is het remmen inderdaad iets minder hard dan bij Volvo.

Een middenweg tussen Volvo en VW zou ideaal zijn.
Ja klopt, met de passat had ik dat ook maar niet met de Golf.

Die middenweg zou idd beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
[...]

Ik heb het met de Volvo nog niet geprobeerd maar als je het slotje op de sleutel ingedrukt houd gaan volgens mij alle ruiten en dak ook dicht.
Het open slotje werkt dan vaak omgekeerd.

Ik heb 2 weken een Seat Ateca van binnen gecleaned. De beste man had in zijn huis op de sleutel zitten drukken en heeft alle ruiten en dak geopend. Tijdens de stortbuien haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Largamelion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat PA wel het midden houdt hoor, maar dat ik zelf geneigd ben meer links te rijden, zeker op de snelweg die ik dagelijks doe met maar 2 vakken. Dan blijf ik liever wat verder van die vrachtwagens die geregeld eens over de middenlijn gaan omdat ze weer wat anders aan het doen zijn. De schakelknop op het stuur is idd top.

Ik merk het vooral omdat ik voel dat ik constant naar links aan het stuur trek met PA op, waardoor m'n arm heel de tijd onder spanning zit. Als ik dan loslaat gaat ie een klein beetje naar rechts, veel is het niet.
Ja oke op die fiets uhh Volvo.

Ja die vrachtwagens. Sommige zijn idd wat anders aan het doen maar vaker is het de wind en spoorvorming😁.
Ik heb er ook 2 lopen en rijd er zelf ook op.

Zie overigens veel meer automobilisten die met andere zaken bezig zijn dan truckers hoor. Kan je mooi zien als je zo hoog zit.
Daarnaast hebben veel automobilsten hebben het inzicht van een garnaal.🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Daarnaast hebben veel automobilsten hebben het inzicht van een garnaal.🤣
Ik meende een blinde vink tijdens een zonsverduistering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:57:
[...]

@Kammika, was jij laatst niet aan het experimenten met v2 versie van Volvo hun api waar je dan wel panoramisch dak kon sluiten?
wel met v2 van de api aan het experimenteren. Daar zat wel weer wat meer in (weet zo niet meer wat, zit nu allemaal al in de plugin), maar commando om ramen te sluiten zit er nog niet in.

Het kunnen notificeren dat het raam nog open staat als de auto op slot zit is wel 1 van mijn belangrijkste use cases (alhoewel ik het scriptje in domoticz nog steeds niet gebouwd heb 8)7 ) waarom ik de plugin ging bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
[...]

is wsch een uitlijningsprobleem van de camera. Ik had dit probleem niet. MAar sinds mijn voorruit vervangen is, houdt mijn auto ook meer rechts aan. Geen heel groot probleem, dus staat bij mij op de lijst om bij de volgende beurt te laten controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Biermans31 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Dit is mij ook opgevallen. Ik begin in de ochtend altijd aan een gemiddeld verbuik van 100 kw om dan na 3 kilometer terug bij een normaal verbrik te staan. Als ik een beetje 'gas' geef dan zie ik cijfers tot 160 kw en als ik rem tot -150 kw.
kw of kwh/100km? lijkt me sterk dat je auto 150kw kan leveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 07:34
[...]

Ik heb daar een use-case voor. Regelmatig laat ik mijn honden in de auto wachten (mits het niet te warm is) en door het open dak kan dat prima met wat hogere temperaturen. Ik wil dan ook zeker niet dat het dak dan vanzelf weer dicht gaat. En als iemand door het dak naar binnen wil komen met twee grote honden er in, success....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kammika
vdburg schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Ik heb daar een use-case voor. Regelmatig laat ik mijn honden in de auto wachten (mits het niet te warm is) en door het open dak kan dat prima met wat hogere temperaturen. Ik wil dan ook zeker niet dat het dak dan vanzelf weer dicht gaat. En als iemand door het dak naar binnen wil komen met twee grote honden er in, success....
het wordt tijd voor de "dog mode" op de volvo... ben niet zo'n heel groot voorstander van de T merk, maar dat is toch wel een handig optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biermans31
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Kammika schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:23:
[...]

kw of kwh/100km? lijkt me sterk dat je auto 150kw kan leveren...
Sorry, bedoel kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:17:
[...]

Ik meende een blinde vink tijdens een zonsverduistering ;)
Ja haha die dekt de lading nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:20:
[...]

is wsch een uitlijningsprobleem van de camera. Ik had dit probleem niet. MAar sinds mijn voorruit vervangen is, houdt mijn auto ook meer rechts aan. Geen heel groot probleem, dus staat bij mij op de lijst om bij de volgende beurt te laten controleren...
Ja blijkbaar wel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijspanda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07 08:39
Vorig jaar september heb ik een X40 recharge plus online besteld door Care by Volvo. Twee week geleden is de auto afgeleverd bij de lokale dealer: Van Roosmalen Volvo Den Bosch. Afspraak gemaakt met de dealer om de auto op te halen op zaterdag 3 juni. Toen begon het de verkeerde kant op te gaan.

Twee uur voor de afspraak werd ik gebeld door de dealer, omdat het LCD-scherm van de auto kapot was. Hierdoor kon de auto niet afgeleverd worden. Het was een totale verrassing voor mij. De dealer had meer dan 10 dagen de tijd om de auto te controleren, maar ik werd pas twee uur voor het ophalen op de hoogte gebracht van het probleem. Op zaterdag ben ik alsnog naar hun showroom gekomen om de situatie te bekijken. Ik ben zelf de auto gaan controleren. Ik zag inderdaad witte verticale lijnen op het scherm. Voor zover ik weet, is het LCD scherm of de kabel binnenin verbroken. Een medewerker van de dealer heeft beloofd dat er zo snel mogelijk een nieuw LCD scherm besteld en vervangen zal worden. Ik zou tot maandag moeten wachten, want maandag zou een andere collega van hem terug zijn om alles te regelen.

Maandag om 14.00 uur heb ik nog steeds niets gehoord van de dealer. Dus belde ik de dealer en kreeg nog een verrassing: er was nog niets geregeld, want de medewerker kwam net terug van vakantie. Ik werd boos dus ik ben weer naar hun showroom gegaan. Toen kreeg ik te horen dat de monteur het probleem had opgelost door het LCD scherm te resetten.

Inmiddels heb ik direct emails gestuurd naar de manager van de lokale dealer. Nu via de manager hoor ik de derde versie van het verhaal: "Echter op de aansturing in de auto zat storing. We hebben zeker ook de auto uitgelezen en controle uitgevoerd op werking van alle modules. Scherm is / was niet stuk. De aansturing naar het scherm was de boosdoener."

Morgen ga ik de auto ophalen. Hopelijk eindigt het drama hier.

[ Voor 0% gewijzigd door ijspanda op 06-06-2023 14:10 . Reden: Typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog niks gelekt van de EX30 so far, terwijl deze morgen bekend wordt en zelfs al te bestellen is. Had vandaag wel meer gelekte foto's verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
DreZutphen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb het met de Volvo nog niet geprobeerd maar als je het slotje op de sleutel ingedrukt houd gaan volgens mij alle ruiten en dak ook dicht.
Het open slotje werkt dan vaak omgekeerd.

Ik heb 2 weken een Seat Ateca van binnen gecleaned. De beste man had in zijn huis op de sleutel zitten drukken en heeft alle ruiten en dak geopend. Tijdens de stortbuien haha.
Dat met de sleutel klopt inderdaad. Ook wel eens gedaan al.
Echter als ik ben vergeten het dak dicht te doen dan ben ik ook vergeten om de sleutel langer ingedrukt te houden 😉
Maar goed, moet ik maar beter opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc

timhtc

Home Energy Management

erikloman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Ik ben er een tijdje terug mee bezig geweest maar de Volvo Energy API staat (nog) niet toe om op afstand een trigger te geven om het laden te start/stoppen. De API ondersteunt momenteel alleen nog maar GET requests om informatie op te vragen.

Bron: https://developer.volvocars.com/apis/energy/overview/
Dat is inderdaad wel jammer. Is het wel mogelijk om de laadsnelheid in de app aan te passen voor een laadsessie start of tijdens de laadsessie? Ik heb de auto (MY24) nog niet dus moet het even hebben van ervaringsdeskudigen.

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
timhtc schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:54:
[...]
Is het wel mogelijk om de laadsnelheid in de app aan te passen voor een laadsessie start of tijdens de laadsessie?
In de app kun je alleen een oplaadplanning maken. Je kan de laadsnelheid niet instellen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
goetfoud schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Echter als ik ben vergeten het dak dicht te doen dan ben ik ook vergeten om de sleutel langer ingedrukt te houden 😉
Ach ja als niemand geen fouten maakt en mensen altijd op letten word het leven wel heel saai😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ijspanda schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:08:
Vorig jaar september heb ik een X40 recharge plus online besteld door Care by Volvo. Twee week geleden is de auto afgeleverd bij de lokale dealer: Van Roosmalen Volvo Den Bosch. Afspraak gemaakt met de dealer om de auto op te halen op zaterdag 3 juni. Toen begon het de verkeerde kant op te gaan.

Twee uur voor de afspraak werd ik gebeld door de dealer, omdat het LCD-scherm van de auto kapot was. Hierdoor kon de auto niet afgeleverd worden. Het was een totale verrassing voor mij. De dealer had meer dan 10 dagen de tijd om de auto te controleren, maar ik werd pas twee uur voor het ophalen op de hoogte gebracht van het probleem. Op zaterdag ben ik alsnog naar hun showroom gekomen om de situatie te bekijken. Ik ben zelf de auto gaan controleren. Ik zag inderdaad witte verticale lijnen op het scherm. Voor zover ik weet, is het LCD scherm of de kabel binnenin verbroken. Een medewerker van de dealer heeft beloofd dat er zo snel mogelijk een nieuw LCD scherm besteld en vervangen zal worden. Ik zou tot maandag moeten wachten, want maandag zou een andere collega van hem terug zijn om alles te regelen.

Maandag om 14.00 uur heb ik nog steeds niets gehoord van de dealer. Dus belde ik de dealer en kreeg nog een verrassing: er was nog niets geregeld, want de medewerker kwam net terug van vakantie. Ik werd boos dus ik ben weer naar hun showroom gegaan. Toen kreeg ik te horen dat de monteur het probleem had opgelost door het LCD scherm te resetten.

Inmiddels heb ik direct emails gestuurd naar de manager van de lokale dealer. Nu via de manager hoor ik de derde versie van het verhaal: "Echter op de aansturing in de auto zat storing. We hebben zeker ook de auto uitgelezen en controle uitgevoerd op werking van alle modules. Scherm is / was niet stuk. De aansturing naar het scherm was de boosdoener."

Ja is lullig maar ze leveren meer auto's af neem ik aan. Ze gaan pas een paar dagen van te voren er mee bezig.
Morgen krijg je hem, veel plezier ermee👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 21:07
ijspanda schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:08:

Poeh Poeh, nou nou. Dus scherm functioneerde niet, ze bellen je netjes, collega die daar verstand van heeft is maandag terug en die heeft alles netjes meteen opgelost, waardoor jij nu je auto kunt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:27
Lempke schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:54:
Weer een probleem.. het begint langzamerhand wel een beetje irritant te worden 🤬
Vandaag af en toe wat storingen op het scherm en erger nog ik heb de trekhaak nodig en die komt er niet uit 👎
Het probleem is gefixed, ze hebben bij Volvo de 12V batterij losgekoppeld en na het aansluiten werkte de (elektronische) trekhaak weer en zijn er geen vreemde storingen meer op het scherm.

Probleem lag in de software gaf men aan.. mogelijk door de update naar 2.9 laatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijspanda
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07 08:39
FraXon schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Poeh Poeh, nou nou. Dus scherm functioneerde niet, ze bellen je netjes, collega die daar verstand van heeft is maandag terug en die heeft alles netjes meteen opgelost, waardoor jij nu je auto kunt rijden.
Dit is misschien off-topic, maar ik wil het juiste verhaal vertellen:

"collega die daar verstand van heeft is maandag terug en die heeft alles netjes meteen opgelost" is een understatement....

Toen ik die collega belde was zijn reactie letterlijk: "Ik ben net terug van vakantie en ik heb een hoop werk te doen. Ik weet niet wat er mis gaat met de auto." Ik moest hem vertellen wat het probleem was met het LCD scherm.

Als ik niet twee keer naar de showroom was gegaan, zou het probleem heel weinig aandacht krijgen. Als ik de manager niet had gemaild, zou ik waarschijnlijk nooit de echte oorzaak van het probleem weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibelius
  • Laatst online: 12-07 21:09
ijspanda schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:48:
[...]

Dit is misschien off-topic, maar ik wil het juiste verhaal vertellen:

"collega die daar verstand van heeft is maandag terug en die heeft alles netjes meteen opgelost" is een understatement....

Toen ik die collega belde was zijn reactie letterlijk: "Ik ben net terug van vakantie en ik heb een hoop werk te doen. Ik weet niet wat er mis gaat met de auto." Ik moest hem vertellen wat het probleem was met het LCD scherm.

Als ik niet twee keer naar de showroom was gegaan, zou het probleem heel weinig aandacht krijgen. Als ik de manager niet had gemaild, zou ik waarschijnlijk nooit de echte oorzaak van het probleem weten.
Ik snap je helemaal! En soms zijn ze hier een beetje kort door de bocht. Al dan niet met PA. Alvast heel veel rij plezier met je nieuwe auto!

V60 T8, Denim blue, my’25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
Juancho schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:43:
Nog niks gelekt van de EX30 so far, terwijl deze morgen bekend wordt en zelfs al te bestellen is. Had vandaag wel meer gelekte foto's verwacht :)
Ja, ik eigenlijk ook wel :')

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-07 20:15
rolfio schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:07:
[...]

Ja, ik eigenlijk ook wel :')
Op de Volvo site staat 7 juni

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Laatst online: 12-06 13:53
Ik heb nu iets vaags met de Climate preconditioning. Deze blijft momenteel in de app continu op 30 minuten staan of reset naar 30 minuten resterend. Stoppen werkt niet en de auto zelf doet niets (althans dat idee heb ik niet, hij is niet koel).

Resetten / rijden+weer stil zetten helpt niet. Iemand zoiets ook eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:27
errox schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:37:
Ik heb nu iets vaags met de Climate preconditioning. Deze blijft momenteel in de app continu op 30 minuten staan of reset naar 30 minuten resterend. Stoppen werkt niet en de auto zelf doet niets (althans dat idee heb ik niet, hij is niet koel).

Resetten / rijden+weer stil zetten helpt niet. Iemand zoiets ook eerder gehad?
Heb je de App op je telefoon al eens 'geforceerd gesloten', of bedoel je dat met 'Stoppen / Resetten?
Anders is mijn tip, de 12V accu ontkoppelen.. volgens mij lost dat alle kwaaltjes (tijdelijk) op.

[ Voor 12% gewijzigd door Lempke op 06-06-2023 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
goetfoud schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Het werkt ook met de keyless.. Dus aanleren om het "vakje" bij de deur langer ingedrukt te houden, hoef je de sleutel niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Largamelion schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:24:
[...]
De dealer vertelde mij dat de sensor heel breed is, reikt aan beide kanten een goed stuk voorbij de nummerplaat. Werkt bij mij eigenlijk altijd perfect en de kinderen kunnen het nu ook makkelijk. Bij m'n Grandland hiervoor moest je op de juiste plaats een beweging van links naar rechts doen met de voet en die sensor was heel beperkt. Zag er ten eerste belachelijk uit en werkte meer dan de helft van de tijd niet. Kudos voor Volvo hier hoor, veel handiger.

Wat dan wel niet lukt is de koffer openen vanop afstand, blijkbaar moet je met de sleutel dicht in de buurt zijn vooraleer dat gaat. Dat was dan wel beter geregeld bij de Opel, daar kon ik van in de gang de koffer al openen zodat de kinderen alvast de boekentassen kwijt konden. Nu moeten ze wachten tot ik aan de auto ben ... luxeprobleem I know :9.

Vanmorgen eerste keer naar het werk met de XC40, lekker genieten toch hoe zacht die rijdt _/-\o_ . Valt me verder wel op hoe ver de zijspiegels naar achter staan, ik moet echt m'n hoofd draaien om een blik op te vangen van de linker spiegel, dat vind ik dan weer minder handig.
Als je het icoontje van de kofferbak lang indrukt op de ab kan je vanaf de gang de kofferbak open of dicht doen. Als je tenminste geen parkeerplaats 50 meter verderop hebt.

Heeft iemand trouwens een tip hoe ik Google Maps me naar een oplader kan sturen die niet direct aan de start ligt maar meer ergens waar mijn accu nog maar 20% is? Vandaag van Barneveld naar Keulen met 58% soc. Het advies van Maps was om aan de A30 te laden.

Ps. Vandaag weer een XC40 electric met caravan gezien! Binnenkort zelf ook naar Zwitserland met de caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Kammika schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:31:
[...]

het wordt tijd voor de "dog mode" op de volvo... ben niet zo'n heel groot voorstander van de T merk, maar dat is toch wel een handig optie...
Ik heb dit een keer nagevraagd. Het heeft te maken dat als je dakdragers op je auto hebt, dat de mogelijkheid bestaat dat je dan je dakraam beschadigd.
In denk dan: voor zet er een sensor op zoals met de trekhaak. Maar ja. Mijn auto heeft wel eens open gestaan met de regen. Was niet fijn.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Texie schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:40:
[...]

Ik heb dit een keer nagevraagd. Het heeft te maken dat als je dakdragers op je auto hebt, dat de mogelijkheid bestaat dat je dan je dakraam beschadigd.
In denk dan: voor zet er een sensor op zoals met de trekhaak. Maar ja. Mijn auto heeft wel eens open gestaan met de regen. Was niet fijn.
De dog mode op T heeft toch geen invloed op de ramen? Daar wordt de binnentemperatuur toch gewoon op peil gehouden door middel van de airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
*** dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door ArnaudCo op 06-06-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik merk overigens dat het syncen van Spotify tussen de auto en de telefoon niet zo geweldig werkt. Dikwijls stap ik in en toont Spotify geen album cover en geen nummer, dan moet ik weer manueel gaan browsen naar waar ik zat. Bij 'n podcast hervat hij dan ook soms waar ik gestopt ben in de wagen, terwijl ik al verder geluisterd heb op de telefoon, best irritant.

Met AA was dat nooit een probleem omdat het dan altijd van de telefoon kwam. Wellicht verwacht ik weer teveel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:54:
Ik merk overigens dat het syncen van Spotify tussen de auto en de telefoon niet zo geweldig werkt. Dikwijls stap ik in en toont Spotify geen album cover en geen nummer, dan moet ik weer manueel gaan browsen naar waar ik zat. Bij 'n podcast hervat hij dan ook soms waar ik gestopt ben in de wagen, terwijl ik al verder geluisterd heb op de telefoon, best irritant.

Met AA was dat nooit een probleem omdat het dan altijd van de telefoon kwam. Wellicht verwacht ik weer teveel... :X
Zit je al op OTA 2.9 software?
Ik heb sinds die update hier geen last meer van, Spotify gaat verder waar ik gebleven was als ik weer instap volgende dag. Toont ook het album en nummer.
Wellicht je systeem een keer resetten met de home knop?
ik roep maar wat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Largamelion schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:54:

Volgens mij zoek jij een koppeling die er niet is. Als je bijv. op je laptop naar Spotify luistert naar playlist A gaat die in de auto daar niet verder maar gaat de auto gewoon verder waar je was met de laatste keer rijden.

Ik ben daar eigenlijk alleen maar blij om overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Juancho schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 22:38:
[...]

Volgens mij zoek jij een koppeling die er niet is. Als je bijv. op je laptop naar Spotify luistert naar playlist A gaat die in de auto daar niet verder maar gaat de auto gewoon verder waar je was met de laatste keer rijden.

Ik ben daar eigenlijk alleen maar blij om overigens.
Die koppeling is er wel degelijk hoor want het werkt soms wel. Ik vermoed echter dat de sync in de wagen achterloopt. Vermoedelijk gebeurt die pas op het moment dat je start en Spotify opent en niet op de achtergrond.

Jij luistert waarschijnlijk nooit podcasts want waarom zou je willen dat een podcast in de wagen weer verder gaat waar die gestopt is in de wagen als je al verder geluisterd hebt op een ander apparaat? Moet je vervolgens manueel gaan doorspoelen tot je weer zat waar je laatst gestopt bent? Voor muziek denk ik er net hetzelfde over.

@ron65 ja 2.9. Dezelfde avond als ik van de dealer kwam nog geüpdatet (vrijdag).

Pagina: 1 ... 178 ... 327 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"