Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Daar heb ik niets aan, ik heb een wagen met android AAOS, niet met IOS.
trouwens, die gaat er niet komen ook, de prijs van een XC40 met IOS zou in de eenvoudigste uitvoering boven een ton beginnen... Apple kwaaltje.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13
ron65 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 01:16:
[...]

Daar heb ik niets aan, ik heb een wagen met android AAOS, niet met IOS.
trouwens, die gaat er niet komen ook, de prijs van een XC40 met IOS zou in de eenvoudigste uitvoering boven een ton beginnen... Apple kwaaltje.
De andere helft van de Volvo rijders heeft misschien wel een iPhone, niet zo kinderachtig joh.
Volgens mij maakt het ook niet veel uit wat Apple in die Volvo doet, het is maar een 'Virtual Machine' binnen het AAOS, ik heb een iPhone maar gebruik Apple carplay echt (bijna) nooit.

[ Voor 53% gewijzigd door Lempke op 03-06-2023 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:18:
[...]
Als er echt geen optie is om de hoek aan te passen dan gaat het bij mij ook snel uit staan. Ik kon de spiegels omhoog kantelen in achteruitrijstand, maar na switchen tussen D en R gingen ze weer even ver naar beneden. Waardeloos zo...

Waze op het grote scherm is wel nice, maar toch mis ik het om Spotify tegelijkertijd in beeld te hebben. Steeds moeten wisselen van app is een gemiste kans imo. Daarom dus blij met het nieuws dat Android Auto toch zou komen al hoop ik dat er al eerder een andere manier komt om dit te realiseren.

Ps: Die witte 'recharge' badge doet echt wel afbreuk aan de wagen. Voegt werkelijk niets toe, er staat zelfs geen model op bij mij, gewoon 'recharge'. Tips om die te verwijderen zonder schade zijn welkom.
Tja, recharge badge vind ik ook niet mooi passen bij de auto, alleen recharge staat volgens mij voor single motor. Bij mij staat er nog twin onder om aan te geven dat het een dubbele motor betreft.
Voor mij had die badge er überhaupt niet op gehoeven.
Verwarmen en met dun draadje verwijderen werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:39
Lempke schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 02:31:
[...]
ik heb een iPhone maar gebruik Apple carplay echt (bijna) nooit.
Nou tot 2.9 gebruikte ik het ook weinig. Maar sinds deze week (sinds 2.9) navigeer met maps van Apple, heb dan het carplay dashboard in het midden opstaan zodat ik ook multimedia in beeld heb. Dat is werkt toch wel heel fijn..

Enige wat nog mist zijn de EV functies, maar voor mijn dagelijkse verkeer heb ik die toch niet nodig. Is alleen voor lange ritten in de vakantie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
goetfoud schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 06:56:
[...]

Tja, recharge badge vind ik ook niet mooi passen bij de auto, alleen recharge staat volgens mij voor single motor. Bij mij staat er nog twin onder om aan te geven dat het een dubbele motor betreft.
Voor mij had die badge er überhaupt niet op gehoeven.
Verwarmen en met dun draadje verwijderen werkt prima.
Ik heb de badge laten verwijderen, net als het modelnummer XC40, maar dat laatste laat ik er misschien terug upplaatsen.Ik vind het plots wel heel leeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utn1owlMywTAaFZRst8a-vXrQlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L3kLgypLrMyyqb8UOVPyc6Gn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door ArnaudCo op 03-06-2023 07:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:07
ArnaudCo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:44:
[...]

Ik heb de badge laten verwijderen, net als het modelnummer XC40, maar dat laatste laat ik er misschien terug upplaatsen.Ik vind het plots wel heel leeg.
[Afbeelding]
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het persoonlijk ook te leeg. Lijkt gevoelsmatig iets niet te kloppen esthetisch. Alleen recharge badge verwijderen verstoord dit niet maar XC40 ook verwijderen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:29
[...]

[Afbeelding]
Ik vind dit net heel strak, zo wil ik het ook.

2.9 komt blijkbaar met draadloos laden voor de wagen, de mijne heeft vannacht namelijk bijgeladen zonder kabel 😅.

Zonet ook 2 stuks van deze besteld, ik laat jullie weten hoe ze passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35DxWmDCYb9FH1-FVaU7iXGqJY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nGPmzn29bsNP0fjSqpDIWvFL.png?f=fotoalbum_large

De hoofdsteunen vooraan zitten gewoon op standaard bars:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nlm7h6R35w_v-Q9d7z4XFSF9jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ix3hOcf794xOLp3iLwBfsC1E.jpg?f=fotoalbum_large

En nu op zoek naar lampjes voor achteraan die hier in passen, iemand al iets dergelijks gevonden? Gewoon druklampjes op batterij zou ideaal zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8vNYmVgaxWDcC-roy48pRh3DYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFDTImk0oQRermV7uCZKBqfd.jpg?f=fotoalbum_large

Een wagen van 60k, maar een simpel lampje achterin kan niet... Gelukkig zitten er wel in de koffer en vooraan in de wagen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:21
Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:15:
[...]
Hoofdsteunen vooraan kunnen wel gewoon omhoog en dan komen de 2 metalen staven te voorschijn dus GSM houder monteren voor te kinderen kan perfect. Zoiets dus:
[Afbeelding]
Welke tablet houder is dit? Past een iPad 10,2" er tussen?
Mijn vorige wagen een Renault Scenic had van die tafeltjes, maar mijn toekomste XC40 heeft dit niet, dus was al aan het zoeken naar een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Welke tablet houder is dit? Past een iPad 10,2" er tussen?
Mijn vorige wagen een Renault Scenic had van die tafeltjes, maar mijn toekomste XC40 heeft dit niet, dus was al aan het zoeken naar een alternatief.
Heb deze besteld. Gaat tot 20,5cm breed (4-11"):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0LFKA2Yko5DMk1UG_DvQF0r7Is=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7V9vdc8ra514GJ6GOQq0jrQ.png?f=fotoalbum_large

Die tafeltjes zijn in Amerika zelfs verboden om veiligheidsredenen zag ik gisteren in een review van de VW ID Buzz, lijkt me idd nog een pak minder veilig dan dit. Daarnet eens achter de bestuurdersstoel gezeten en daar is echt massa's plaats, verschoot ervan. Mijn kleinste (8j) gaat gewoon zijn benen kunnen strekken, wat 'n ruimte!

[ Voor 17% gewijzigd door Largamelion op 03-06-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
[...]

[Afbeelding]
Ik vind een cleane kofferklep schitterend en had dit ook met elke VW en MB. Alleen het hoofdlogo en/of letters.
Smaken verschillen zeker maar doordat je dan met de XC40 badge aan 1 kant zit is het niet mooi symetrisch meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:54
Largamelion schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Een wagen van 60k, maar een simpel lampje achterin kan niet... Gelukkig zitten er wel in de koffer en vooraan in de wagen.
Vast een impopulaire mening hier omdat we een auto van 60k hebben :+ maar waarom zou deze optie er per se in moeten zetten bij deze prijs? Welke prijs impliceert dat welke optie er in moet zitten? Onze corsa van 40k euro heeft ook geen lampjes achterin, maar dat is dus te goedkoop ;)

In de prijslijst staat dat je bij de bekledingspakketten leeslampjes achterin hebt. Geen aanval richting jou overigens, maar bij zo'n dure aankoop verzeker je jezelf toch dat dat soort, blijkbaar, belangrijke opties erin zitten voordat je je handtekening zet. Dat 60k argument heb ik wel vaker voorbij zien komen namelijk.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
[...]

2.9 komt blijkbaar met draadloos laden voor de wagen, de mijne heeft vannacht namelijk bijgeladen zonder kabel 😅.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En nu op zoek naar lampjes voor achteraan die hier in passen, iemand al iets dergelijks gevonden? Gewoon druklampjes op batterij zou ideaal zijn:

[Afbeelding]

Die derde foto is helemaal niet een plek voor een lampje, dit is een van de bevestigingspunten voor een afscheiding …!(bagagenet)….. Lampjes zitten afhankelijk van de vraag of je wel of niet een open dak hebt links en rechts of achterin.

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 03-06-2023 11:27 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi zon strakke kofferklep.👌

Ik had opeens maar 260km bereik over maar na vele km's sraat die nog steeds op 260. 🤣

Dat is toch niet van een lampje maar voor de bevestiging van het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:29
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals hieronder op de foto te zien is; het interieurlampje achter. (C40)
Ik begrijp dus goed dat alleen nog op de Ultimate spec zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XYnpiFrEmNIvo7QGScBgWd0rZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xb5lTDCpBIcmyf3S0DkRxo2a.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
Modularsushi schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Zoals hieronder op de foto te zien is; het interieurlampje achter. (C40)
Ik begrijp dus goed dat alleen nog op de Ultimate spec zit?

[Afbeelding]
Nee uitvoering maakt niets uit. De gekozen bekleding maakt het verschil. Kies je voor textiel dan krijg je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
DreZutphen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Nee uitvoering maakt niets uit. De gekozen bekleding maakt het verschil. Kies je voor textiel dan krijg je het niet.
Aha op die manier, dat is dan ook weer nieuw voor mij. Ik dacht dat Audi raar was met opties maar volvo kan er dus ook wat van.
Ik ga er stilletjes vanuit dat dit ook op de MY24 (C40 & XC40) ik vind het met een kabeltje nogal armoedig. Daarom gebruik ik het op dit moment ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Modularsushi schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Aha op die manier, dat is dan ook weer nieuw voor mij. Ik dacht dat Audi raar was met opties maar volvo kan er dus ook wat van.

[...]

Ik ga er stilletjes vanuit dat dit ook op de MY24 (C40 & XC40) ik vind het met een kabeltje nogal armoedig. Daarom gebruik ik het op dit moment ook niet
Jaaa Volvo ook. Alleen Volvo heeft ook minimalistische optie keuzes.
Maarja bij een audi samenstellen kan je van de gekozen opties een hele mooie 2e auto kopen🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
Mga1600 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Die derde foto is helemaal niet een plek voor een lampje, dit is een van de bevestigingspunten voor een afscheiding …!(bagagenet)….. Lampjes zitten afhankelijk van de vraag of je wel of niet een openmaken hebt links en rechts of achterin.
klopt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVbi12sWeDfUIQpoAke35kIMAEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkQkVSbK7fqRErh4X8pr9Unx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
DreZutphen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Jaaa Volvo ook. Alleen Volvo heeft ook minimalistische optie keuzes.
Maarja bij een audi samenstellen kan je van de gekozen opties een hele mooie 2e auto kopen🤣
Inderdaad, de optiepolitiek van Audi is één van de redenen waarom ik voor een XC40 gekozen heb ipv een Q4 Sportsback. Die laatste startte met een basisprijs van 50k, maar eenmaal naar mijn smaak geconfigureerd moest die er 80k kosten. Thanks but no thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
[...]

Audi doet het wel heel anders dan Volvo. Bij audi betaal je bijvoorbeeld al voor überhaupt Apple Carplay, navigatie of parkeersensoren.

Bij Volvo heb je redelijk rijk uitgeruste pakketten. Op toevallig de leeslampjes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ophidian schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Vast een impopulaire mening hier omdat we een auto van 60k hebben :+ maar waarom zou deze optie er per se in moeten zetten bij deze prijs? Welke prijs impliceert dat welke optie er in moet zitten? Onze corsa van 40k euro heeft ook geen lampjes achterin, maar dat is dus te goedkoop ;)

In de prijslijst staat dat je bij de bekledingspakketten leeslampjes achterin hebt. Geen aanval richting jou overigens, maar bij zo'n dure aankoop verzeker je jezelf toch dat dat soort, blijkbaar, belangrijke opties erin zitten voordat je je handtekening zet. Dat 60k argument heb ik wel vaker voorbij zien komen namelijk.
Voor mij is zoiets gewoon standaard, ik heb al met tal van auto's gereden en werkelijk nog nooit een auto gehad die geen lampjes had achteraan. Maar zoals ik zei, geen drama, weet niet eens of de kinderen ze echt gaan missen. Het is handig als ze er zijn dat wel. Dit is de duurste auto waar ik ooit mee gereden heb en dan nog de ultieme versie, nooit bij stilgestaan dat dit zou ontbreken en er ook nooit op gewezen. De enige optie om ze te krijgen is door andere zetelbekleding te kiezen, wat niet binnen ons budget paste en wat ik sowieso idioot vind. Moest het apart als optie beschikbaar zijn voor een minimale meerprijs had ik het sowieso gezien en erbij genomen.

Maar genoeg over die lampjes 😁.

Wagen voor de eerste x aan de laadpaal nu, gelimiteerd op 6A (4,1kW). Zon zit nog niet vol op de zonnepanelen dus voorlopig nog even thuisbatterij benutten want ik moet straks weg. Thuisbatterij kan daarna dan wel laden. Het is wat zoeken maar komt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uf9yCfYAIlm12J9qeXiyiUM5fKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZphPOt8CsSgcnXl873KWeRih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8GN63vu-9PUCpnkuJ6b7wmPek0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rdnuAm7TlyxdV8CSwQJQ3NTJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdOTuRca1Tbjv4_1c3VXNu5u7A4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MDb2ZWcJXBSjrdhweXXr9SwA.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFlmssQuYcUnj4rXnmtFD6W2gTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fPx3vDdd5fAB2cmhyBm308Pe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisB
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-07 12:08
DreZutphen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Euh, Ultimate textiel met lampjes hier.

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

[...]

Ik heb een plastic houdertje 3D geprint wat in het asbakje voor de pook zit. Daar zit een iPhone kabel in verwerkt doe verder onzichtbaar is weggeroeste onder de rubber mat en in de usb-c outlet geplugd zit.
Asbakje open: telefoon bovenop de contacten van de kabel zetten en je telefoon wordt opgeladen en desgewenst met CarPlay verbonden zonder dat je met kabels hoeft te prutsen. Na gebruik aAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hq79RtPq-Zo1EaA7JUnyELna5fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kU5QnzvG16qXpdwqrGliecVj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kyby0m23cvy6mZ7Ay63256K0eQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PJd7UzOQdA44dwal3yzn8Xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AS5Qx6I1E63P0p3LpDf9qz2lnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzO9BOZvpOQeBilK7l7kpTu7.jpg?f=fotoalbum_largesbakje dicht: je ziet er niets meer van….

Kosten: als je zelf ergens toegang tot een 3D printer hebt kost het erg weinig.

Printable: https://www.thingiverse.com/thing:5477042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 02:31:
[...]

De andere helft van de Volvo rijders heeft misschien wel een iPhone, niet zo kinderachtig joh.
Volgens mij maakt het ook niet veel uit wat Apple in die Volvo doet, het is maar een 'Virtual Machine' binnen het AAOS, ik heb een iPhone maar gebruik Apple carplay echt (bijna) nooit.
Ik heb gewoon wat tegen die absurd hoge prijzen van Apple terwijl je er niets meer, en soms zelfs minder, voor terugkrijgt dan met een 3x zo goedkope Android ook kan. En dat ziet er net zo goed en soms zelfs beter uit dan die iPhones.

Ik heb voor het werk ook een I-pad 12,9 pro 2020, gewoon omdat er apps zijn van software die wij moeten gebruiken die alleen voor IOS beschikbaar zijn, omdat de ontwerpers daarvan zelf ook bij het woord "telefoon" alleen maar aan "I-Phone" kunnen denken. Voor Android zullen ze niets maken. En onze ICT wil dus alle iPads euit gaan gooien vanwege de veel te hoge aanschafprijzen, maar dan kun je de helft van je software voor in het veld niet meer gebruiken. Gewoon niet leuk meer.
Dat oogkleppen gedrag van dat soort mensen zet mijn nekharen overeind als ik het woord Apple maar hoor.

Daarom wil ik liefst geen enkel IOS dingetje in de auto software zien, gewoon slechte ervaringen met dat soort koekoeksjong gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Ik vind het ook raar dat voor een zo dure wagen er achterin geen lampjes zitten.
Niet alleen voor kinderen of om te lezen, gewoon als je instapt achterin bij donker, zie je niet eens waar je je voeten kunt neerzetten. Voor iemand met artrose in de enkels kan het erg pijnlijk zijn om per abuis tegen de voorstoel aan te stoten bij instappen, en ik heb zo iemand in het gezin.

Wel aan de buitenkant lampjes in d ehandvaten, voor op straat waar de straatverlichting toch echt ook wel voldoende licht geeft, maar een binnenlampje is er niet achterin. 8)7
Dat mogen we toch best "raar" vinden? ik vind het raar ja...

Helemaal omdat in de prijslijst stond dat die standaard bij ALLE bekledingsoorten er gewoon inzaten (MY22) en dat heb ik besteld, en halverwege de levertijd zijn ze op MY23 overgegaan en laten vervolgens die lampjes zonder wat te zeggen weg.

[ Voor 8% gewijzigd door ron65 op 03-06-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCGAMER00
  • Laatst online: 15-09 14:38
Mga1600 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Ik heb een plastic houdertje 3D geprint wat in het asbakje voor de pook zit. Daar zit een iPhone kabel in verwerkt doe verder onzichtbaar is weggeroeste onder de rubber mat en in de usb-c outlet geplugd zit.
Asbakje open: telefoon bovenop de contacten van de kabel zetten en je telefoon wordt opgeladen en desgewenst met CarPlay verbonden zonder dat je met kabels hoeft te prutsen. Na gebruik a[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]sbakje dicht: je ziet er niets meer van….

Dit moet ik hebben! Zeker na de nieuwe 2.9 update. Enig idee of er bedrijven zijn in Nederland die aan de hand van het thingiverse design hem voor je printen en naar je opsturen?(Weet dat er in Europa wel wat zit maar dat duurt dan weer zo lang) Zo ja, beveel je enkele an?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 17:02
ron65 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Ik heb gewoon wat tegen die absurd hoge prijzen van Apple terwijl je er niets meer, en soms zelfs minder, voor terugkrijgt dan met een 3x zo goedkope Android ook kan. En dat ziet er net zo goed en soms zelfs beter uit dan die iPhones.

Ik heb voor het werk ook een I-pad 12,9 pro 2020, gewoon omdat er apps zijn van software die wij moeten gebruiken die alleen voor IOS beschikbaar zijn, omdat de ontwerpers daarvan zelf ook bij het woord "telefoon" alleen maar aan "I-Phone" kunnen denken. Voor Android zullen ze niets maken. En onze ICT wil dus alle iPads euit gaan gooien vanwege de veel te hoge aanschafprijzen, maar dan kun je de helft van je software voor in het veld niet meer gebruiken. Gewoon niet leuk meer.
Dat oogkleppen gedrag van dat soort mensen zet mijn nekharen overeind als ik het woord Apple maar hoor.

Daarom wil ik liefst geen enkel IOS dingetje in de auto software zien, gewoon slechte ervaringen met dat soort koekoeksjong gedrag.
Is dit dan geen oogkleppen gedrag dan? Volvo zou er geen moeite, tijd & geld insteken moest er geen vraag voor zijn. Ik ben zelf superblij dat CarPlay er in zit. Het maakt de auto’s futureproof. Want op een gegeven moment gaat gewoon de stekker uit de updates voor onze auto’s, en dan moeten we ons behelpen met CarPlay & Android auto.

Ik ben dan ook voorzichtig blij te horen dat AA blijkbaar ook naar de auto komt, voor dezelfde futureproof reden als dat ik dat vindt voor CarPlay. Dit terwijl ikzelf ook niets met Android telefoons heb. Beetje verder kijken dan je eigen usecase/voorkeuren wordt altijd geapprecieerd 😉.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Francisp1 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Is dit dan geen oogkleppen gedrag dan? Volvo zou er geen moeite, tijd & geld insteken moest er geen vraag voor zijn. Ik ben zelf superblij dat CarPlay er in zit. Het maakt de auto’s futureproof. Want op een gegeven moment gaat gewoon de stekker uit de updates voor onze auto’s, en dan moeten we ons behelpen met CarPlay & Android auto.

Ik ben dan ook voorzichtig blij te horen dat AA blijkbaar ook naar de auto komt, voor dezelfde futureproof reden als dat ik dat vindt voor CarPlay. Dit terwijl ikzelf ook niets met Android telefoons heb. Beetje verder kijken dan je eigen usecase/voorkeuren wordt altijd geapprecieerd 😉.
Daar heb je een punt mee, maar als ik op de display zoek naar AA, is het er niet, en carplay wel.
Precies als met die bedrijfssoftware gebeurd is.
Dat ze AA hebben aangekondigd prima, maar het is er nog niet (net als veel andere dingen die zijn aangekondigd en er nog niet zijn, YT niet in het minst, al mis ik die totaal niet)

Maar goed, ik zei alleen maar dat ik niets aan Carplay heb. En dat is ook zo.
Laten ze dan zorgen dat als Carplay er komt, er tegelijk ook AA komt.
Maar nu geeft het een beetje het gevoel alsof Apple opnieuw bezig is alles dat geen apple is onder te sneeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
ron65 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Daar heb je een punt mee, maar als ik op de display zoek naar AA, is het er niet, en carplay wel.
Precies als met die bedrijfssoftware gebeurd is.
Dat ze AA hebben aangekondigd prima, maar het is er nog niet (net als veel andere dingen die zijn aangekondigd en er nog niet zijn, YT niet in het minst, al mis ik die totaal niet)

Maar nu geeft het een beetje het gevoel alsof Apple opnieuw bezig is alles dat geen apple is onder te sneeuwen.
True, maar je hebt met een Android telefoon sowieso al meer connectiviteit met de auto dan met een iPhone. Al die andere beloftes die gemaakt zijn voor AAOS geloof ik oprecht dat dit niet zozeer aan Volvo/polestar ligt. Maar Google die voor vertraging zorgt. Anders zou Polestar toch niet zelf een ‘yt-app’ in elkaar flansen door truckjes met links naar de browserversie uit te halen.

Voor mijn usecase is yt & Netflix ook totaal geen must. Leuke gimmick. Maar als ik dan uitzonderlijk eens een road-trip doe, kijk ik liever wat yt via m’n iPad in breedbeeld modus ipv het portretscherm van de Volvo. Maar zelfs dan nog gun ik ieder die het wel wil in de auto van harte dat het er snel komt.

Ik snap ergens ook Volvo’s standpunt over geen AA in een auto die al AAOS heeft. Maar blijkbaar wordt er dan toch wel geluisterd naar de feedback van de users.

Iets wat ik zelf graag zou willen zien in de app op de smartphone is in de app bij de chargertimers verschillende timers met verschillende Max State of charge mogelijkheden. Zou echt handig zijn. Maar zal Allicht niet meer komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
ron65 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:30:
[...]

Ik vind het ook raar dat voor een zo dure wagen er achterin geen lampjes zitten.
Niet alleen voor kinderen of om te lezen, gewoon als je instapt achterin bij donker, zie je niet eens waar je je voeten kunt neerzetten. Voor iemand met artrose in de enkels kan het erg pijnlijk zijn om per abuis tegen de voorstoel aan te stoten bij instappen, en ik heb zo iemand in het gezin.

Wel aan de buitenkant lampjes in d ehandvaten, voor op straat waar de straatverlichting toch echt ook wel voldoende licht geeft, maar een binnenlampje is er niet achterin. 8)7
Dat mogen we toch best "raar" vinden? ik vind het raar ja...

Helemaal omdat in de prijslijst stond dat die standaard bij ALLE bekledingsoorten er gewoon inzaten (MY22) en dat heb ik besteld, en halverwege de levertijd zijn ze op MY23 overgegaan en laten vervolgens die lampjes zonder wat te zeggen weg.
Ik zeg echt helemaal nergens dat je het niet raar mag vinden overigens. Ik vraag waarom een bepaalde prijs bepaalde opties zou moeten garanderen. Dat is namelijk een ontzettend slecht argument. Ik ben van mening dat bij elk koopcontract dat je afsluit, je er voor zorgt dat de dingen die je belangrijk vindt aanwezig zijn. Niet uitgaan van bepaalde zaken, dat levert alleen maar teleurstellingen op. Als ik een aircounit bestel van 5000 euro, kan ik er toch ook niet automatisch vanuit gaan dat er ook een bevochtiger in zit ondanks dat hij prijzig is. Dan zorg ik toch ook dat ik de opties ken van dat type.

Dat jouw modeljaar gewisseld is, daar zou je nog wat van kunnen zeggen bij de dealer. Maar als iets niet in de optielijst staat, moet je er gewoon vanuit gaan dat het er niet in zit. Als je het belangrijk vindt, moet je zorgen dat je weet of het er wel in zit. Of de auto nou 10.000 euro kost of 100.000. En als de dealer gezegd heeft dat het er wel in zit, dan moet je het met hem afhandelen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lempke
ron65 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Nee, je zei niet dát alleen maar, je kotst al je anti Apple 'overtuiging' er maar even uit, zo onnodig.
Jammer, want anders zou je zien dat Apple helemaal niets van 'onze' Volvo overneemt, als je dat stekkertje niet in een i-device plugt zul je Carplay nooit zien. Qua ontwikkeling hoeft Volvo/Google weinig tot niets te doen, het zit in een eigen 'container' die ontwikkeling ligt bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
Mga1600 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Asbakje open: telefoon bovenop de contacten van de kabel zetten en je telefoon wordt opgeladen en desgewenst met CarPlay verbonden zonder dat je met kabels hoeft te prutsen. Na gebruik a[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]sbakje dicht: je ziet er niets meer van….

Kijk; hiervoor zit ik zo nu en dan eens op Tweakers d:)b Als ik terug ben van vakantie dan ga ik het houdertje eens printen en testen of dit wel werkt :) bedankt voor het delen van de file.
PCGAMER00 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Dit moet ik hebben! Zeker na de nieuwe 2.9 update. Enig idee of er bedrijven zijn in Nederland die aan de hand van het thingiverse design hem voor je printen en naar je opsturen?(Weet dat er in Europa wel wat zit maar dat duurt dan weer zo lang) Zo ja, beveel je enkele an?
Ik zou hem eventueel wel voor je kunnen printen, mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Met dezelfde argumentatie kun je opmerken dat je met een Astra hetzelfde kunt als een XC40 en soms misschien nog wel meer. En dat ie er soms ook nog wel beter uit ziet. Tikje subjectief dus.
Zelf heel lang anti-Apple geweest maar sinds een aantal jaar komt er qua telefoon, laptop of tablet echt niks anders meer in hier.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Ik zeg echt helemaal nergens dat je het niet raar mag vinden overigens. Ik vraag waarom een bepaalde prijs bepaalde opties zou moeten garanderen. Dat is namelijk een ontzettend slecht argument. Ik ben van mening dat bij elk koopcontract dat je afsluit, je er voor zorgt dat de dingen die je belangrijk vindt aanwezig zijn. Niet uitgaan van bepaalde zaken, dat levert alleen maar teleurstellingen op. Als ik een aircounit bestel van 5000 euro, kan ik er toch ook niet automatisch vanuit gaan dat er ook een bevochtiger in zit ondanks dat hij prijzig is. Dan zorg ik toch ook dat ik de opties ken van dat type.

Dat jouw modeljaar gewisseld is, daar zou je nog wat van kunnen zeggen bij de dealer. Maar als iets niet in de optielijst staat, moet je er gewoon vanuit gaan dat het er niet in zit. Als je het belangrijk vindt, moet je zorgen dat je weet of het er wel in zit. Of de auto nou 10.000 euro kost of 100.000. En als de dealer gezegd heeft dat het er wel in zit, dan moet je het met hem afhandelen.
Klinkt logisch.

Ik heb wel met de dealer over die verlichting achter gesproken. HEt vervelende is echter dat er een LM tussenzit, die heeft het koopcontract en niet ik zelf.
De LM heeft iets van niet belangrijk, dat kan gebeuren als een modeljaar wisselt.

Mij ervan overtuigd dat het erop zat? ja dat wel, ik heb zelfs nog specifiek gekeken en kwam tot de ontdekking dat ik me over de verlichting geen zorgen hoefde maken, dat zat er in alle uitvoeringen op.
Toen had ik nog budget over waarvoor ik of andere lak of andere bekleding kon kiezen.
Ik twijfelde lang, maar koos voor de lak want op de MY22 was standaard zwart inbegrepen en Onyx Black een optie. De laatste had echter metallic lak en gezien de enorme hoeveelheid klerezooi die hier uit de gemeentebomen komt de hele lente en zomer door, beter beschermend. Niet alleen volgels, maar ook kleefstof, bloesem stuifmeel, bloesems, een soort kwastjes, etc, alles bij elkaar een lekker kleverige bende.
Al na twee uur ergens parkeren (en dan maakt het niet eens veel uit of je onder of naast de boom staat) is het net alsof het motregent op je ruiten en lak, na 1 dag is er een kleeflaagje aanwezig en als je dan je ruiten opent en sluit, is het net matglas. Ook nu, eergisteren wasstraat, zie je helemaal niets meer van.. is weer net zo smerig als voor die tijd en heeft alleen maar geparkeerd gestaan. Andere plekken? niet zonder bomen. Helaas.
Metallic bleek daartegen net even beter te beschermen, dus die heb ik gekozen uiteindelijk. de standaard lak zou vlekken oplopen van die brei van rotzooi uit de bomen (bij een buurman zien gebeuren, wil je echt niet).

Bij aflevering (en geen dag eerder) bleek dat Onyx Black (op het MY 23 model dat het werd) nu standaard was (en ik betaalde ervoor bij op MY22) en de verlichting wegbezuinigd en verplaatst naar alleen de andere bekleding pakketten.
Had ik nu maar voor andere bekleding gekozen.....

Ik heb er opmerkingen over op het ontvangstpapier gezet dat ik moest tekenen, en contact gehad vele malen met zowel LM als dealer, het blijkt dat de Dealer de LM wel heeft ingelicht over de modeljaar wisseling en de consequenties ervan, maar die heeft meteen akkoord gegeven en mij niets verteld.
Achteraf hebben ze de meerprijs voor de lak die nu standaard geworden is wel van de leasesom afgehaald, dus die merk ik in een lagere eigen bijdrage (iets anders dan de bijtelling die ik ook betaal) aan de werkgever, scheelt me 12 euro per maand.
Lichtjes achterin konden niet meer worden ingebouwd, de kabeltjes zitten er domweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Montalbano schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:41:
[...]

Met dezelfde argumentatie kun je opmerken dat je met een Astra hetzelfde kunt als een XC40 en soms misschien nog wel meer. En dat ie er soms ook nog wel beter uit ziet. Tikje subjectief dus.
Zelf heel lang anti-Apple geweest maar sinds een aantal jaar komt er qua telefoon, laptop of tablet echt niks anders meer in hier.
heb je gelijk in, maar zoals ik zei, ik heb van het werk een ipad, en blijf het niets vinden. Met name ook doordat je hele delen van de opslag erin niet kunt benaderen, op een android of windows apparaat heb je zelf nog wat over de opslagruimte te vertellen, bij Apple maar heel weinig. Is ook zoiets.
Even gericht opschonen is er niet bij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
Largamelion schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Heb deze besteld. Gaat tot 20,5cm breed (4-11")
Oei, AliExpress.. daar bestel ik nooit iets meer bij... ga ff verder zoeken, bedankt voor de tip.

Hopelijk stapt Volvo niet in het Apple infotainment systeem, want dan vrees ik dat AA helemaal niet meer mogelijk zal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door RigolleM op 03-06-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Francisp1 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:52:
[...]

True, maar je hebt met een Android telefoon sowieso al meer connectiviteit met de auto dan met een iPhone. Al die andere beloftes die gemaakt zijn voor AAOS geloof ik oprecht dat dit niet zozeer aan Volvo/polestar ligt. Maar Google die voor vertraging zorgt. Anders zou Polestar toch niet zelf een ‘yt-app’ in elkaar flansen door truckjes met links naar de browserversie uit te halen.

Voor mijn usecase is yt & Netflix ook totaal geen must. Leuke gimmick. Maar als ik dan uitzonderlijk eens een road-trip doe, kijk ik liever wat yt via m’n iPad in breedbeeld modus ipv het portretscherm van de Volvo. Maar zelfs dan nog gun ik ieder die het wel wil in de auto van harte dat het er snel komt.

Ik snap ergens ook Volvo’s standpunt over geen AA in een auto die al AAOS heeft. Maar blijkbaar wordt er dan toch wel geluisterd naar de feedback van de users.

Iets wat ik zelf graag zou willen zien in de app op de smartphone is in de app bij de chargertimers verschillende timers met verschillende Max State of charge mogelijkheden. Zou echt handig zijn. Maar zal Allicht niet meer komen.
En wat te denken van de laadstroom instelling (0-100% en 6-32A) die nu op je dashboard zitten... ik heb wel eens gehad dat ik hem op kantoor instelde op 8A, zodat hij eind van de middag klaar zou zijn en aan de paal kon preconditioneren (als hij eerder vol is moet je hem weghalen immers), toen moest ik een uur eerder weg, de preconditioning kon ik vervroegen via de app, de laadstroom hoger zetten niet... en dat had fijn geweest zodat hij wat eerder klaar was met laden.

YT en NF hoeven van mij ook niet, maar ik haalde het aan als voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 00:52
ron65 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Klinkt logisch.

Ik heb wel met de dealer over die verlichting achter gesproken. HEt vervelende is echter dat er een LM tussenzit, die heeft het koopcontract en niet ik zelf.
De LM heeft iets van niet belangrijk, dat kan gebeuren als een modeljaar wisselt.

Mij ervan overtuigd dat het erop zat? ja dat wel, ik heb zelfs nog specifiek gekeken en kwam tot de ontdekking dat ik me over de verlichting geen zorgen hoefde maken, dat zat er in alle uitvoeringen op.
Toen had ik nog budget over waarvoor ik of andere lak of andere bekleding kon kiezen.
Ik twijfelde lang, maar koos voor de lak want op de MY22 was standaard zwart inbegrepen en Onyx Black een optie. De laatste had echter metallic lak en gezien de enorme hoeveelheid klerezooi die hier uit de gemeentebomen komt de hele lente en zomer door, beter beschermend. Niet alleen volgels, maar ook kleefstof, bloesem stuifmeel, bloesems, een soort kwastjes, etc, alles bij elkaar een lekker kleverige bende.
Al na twee uur ergens parkeren (en dan maakt het niet eens veel uit of je onder of naast de boom staat) is het net alsof het motregent op je ruiten en lak, na 1 dag is er een kleeflaagje aanwezig en als je dan je ruiten opent en sluit, is het net matglas. Ook nu, eergisteren wasstraat, zie je helemaal niets meer van.. is weer net zo smerig als voor die tijd en heeft alleen maar geparkeerd gestaan. Andere plekken? niet zonder bomen. Helaas.
Metallic bleek daartegen net even beter te beschermen, dus die heb ik gekozen uiteindelijk. de standaard lak zou vlekken oplopen van die brei van rotzooi uit de bomen (bij een buurman zien gebeuren, wil je echt niet).

Bij aflevering (en geen dag eerder) bleek dat Onyx Black (op het MY 23 model dat het werd) nu standaard was (en ik betaalde ervoor bij op MY22) en de verlichting wegbezuinigd en verplaatst naar alleen de andere bekleding pakketten.
Had ik nu maar voor andere bekleding gekozen.....

Ik heb er opmerkingen over op het ontvangstpapier gezet dat ik moest tekenen, en contact gehad vele malen met zowel LM als dealer, het blijkt dat de Dealer de LM wel heeft ingelicht over de modeljaar wisseling en de consequenties ervan, maar die heeft meteen akkoord gegeven en mij niets verteld.
Achteraf hebben ze de meerprijs voor de lak die nu standaard geworden is wel van de leasesom afgehaald, dus die merk ik in een lagere eigen bijdrage (iets anders dan de bijtelling die ik ook betaal) aan de werkgever, scheelt me 12 euro per maand.
Lichtjes achterin konden niet meer worden ingebouwd, de kabeltjes zitten er domweg niet.
De zwarte lak op de MY2023 is niet de metallic Onyx Black maar de Black Stone solid. Als je dat per se had gewild had je alsnog bij MY2023 voor de lak moeten kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Wat is het doel van deze post: wil je een Apple vs Android discussie uitlokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ArnaudCo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Inderdaad, de optiepolitiek van Audi is één van de redenen waarom ik voor een XC40 gekozen heb ipv een Q4 Sportsback. Die laatste startte met een basisprijs van 50k, maar eenmaal naar mijn smaak geconfigureerd moest die er 80k kosten. Thanks but no thanks.
Haha wij zijn voor precies dezelfde reden ook bij Volvo uitgekomen. Na een tegenvallend ritje in een Enyac besloten we eigenlijk om voor een Q4 te gaan. Na wat vrij normale opties te hebben toegevoegd kwam die op zo'n 77mile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ferrie99 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Audi doet het wel heel anders dan Volvo. Bij audi betaal je bijvoorbeeld al voor überhaupt Apple Carplay, navigatie of parkeersensoren.

Bij Volvo heb je redelijk rijk uitgeruste pakketten. Op toevallig de leeslampjes na.
Bij een Q4 moet je bijbetalen voor dual climate. Maarr bij de meeste Audi opties moet je dan ook verplicht weer een andere optie nemen die nog eens een paar duizend euro kost. En bij een Q4 is bijv de afwerking en materialen niet van het Audi niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
DennisB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Euh, Ultimate textiel met lampjes hier.
Bouwjaar?

In My23 hoort het met textiel er niet meer in te zitten. MY22 nog wel. Het stond namelijk wel op mijn offerte van juni22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Pluisie schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:00:
[...]

De zwarte lak op de MY2023 is niet de metallic Onyx Black maar de Black Stone solid. Als je dat per se had gewild had je alsnog bij MY2023 voor de lak moeten kiezen.
Klopt en dat black stone solid is volgens mij die pianolak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:20
DreZutphen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Haha wij zijn voor precies dezelfde reden ook bij Volvo uitgekomen. Na een tegenvallend ritje in een Enyac besloten we eigenlijk om voor een Q4 te gaan. Na wat vrij normale opties te hebben toegevoegd kwam die op zo'n 77mile.
Same here, ik haakte zowel bij Audi als bmw af bij het bij moeten kopen van een heel pakket om alleen al ACC te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Had trouwens nog geen trilling opgemerkt dus daarnet eens heel bewust snelheden tussen 100 en 110 gereden en als ik er op lette voelde ik idd een lichte trilling, die volledig verdwijnt als ik naar 120km/u ga. Maar eerlijk gezegd zou ik het mss nooit gemerkt hebben als ik het niet had gelezen op Tweakers. Ik rij hier in België ook bijna nergens 105km/u. Snelheden zijn hier over het algemeen 90 of 120. None-issue dus voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Largamelion schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:13:
Had trouwens nog geen trilling opgemerkt dus daarnet eens heel bewust snelheden tussen 100 en 110 gereden en als ik er op lette voelde ik idd een lichte trilling, die volledig verdwijnt als ik naar 120km/u ga. Maar eerlijk gezegd zou ik het mss nooit gemerkt hebben als ik het niet had gelezen op Tweakers. Ik rij hier in België ook bijna nergens 105km/u. Snelheden zijn hier over het algemeen 90 of 120. None-issue dus voor mij denk ik.
Ik ben net in Duitsland geweest. Op de Bundesbahn 100 en geen trilling. Heel apart dat sommige het wel hebben en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Herkenbaar, heb alleen het idee dat het inmiddels 5000km later wel meer is geworden. Dus ga afspraak maken met de dealer.

Gekke is ook dat het er niet altijd bij zelfde snelheid is, lijkt ook afhankelijk van hoeveel belast de motor wordt

Geen Google assistent offline boodschap meer gehad bij aanzetten contact sinds 2.9 overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 03-06-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:23
Precies zo is het bij mijn wagen. Het is er (in heel lichte mate). Had ik er niks van geweten, dan was het me misschien niet eens opgevallen....🙄

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:33:
[...]

Gekke is ook dat het er niet altijd bij zelfde snelheid is, lijkt ook afhankelijk van hoeveel belast de motor wordt
Dat herken ik….als hij er zwaarder aan moet trekken (tegen een viaduct bijvoorbeeld of bij sterke tegenwind) is het duidelijker aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisB
  • Laatst online: 17-07 12:08
DreZutphen schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Bouwjaar?

In My23 hoort het met textiel er niet meer in te zitten. MY22 nog wel. Het stond namelijk wel op mijn offerte van juni22.
Hij zou in februari 23 gemaakt moeten zijn, ben er niet bij geweest. Kan ik ergens aan zien welk modeljaar het is? O ja het is een C40, maakt dat nog uit?

[ Voor 5% gewijzigd door DennisB op 03-06-2023 22:45 ]

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:23
DennisB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:43:
[...]
Hij zou in februari 23 gemaakt moeten zijn, ben er niet bij geweest. Kan ik ergens aan zien welk modeljaar het is? O ja het is een C40, maakt dat nog uit?
Ik denk dat je vette mazzel hebt gehad. Waarschijnlijk een slippertje van de fabriek.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
DennisB schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:43:
[...]

Hmm dat weet ik niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Zie dat er 3 versies zijn (20mm, 21mm en 22mm), welke heb jij gebruikt?

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:11:
[...]

Zie dat er 3 versies zijn (20mm, 21mm en 22mm), welke heb jij gebruikt?
Het hangt van het type kabel af wat je gebruikt en ook van het type hoesje wat je om je telefoon hebt. Ik heb zo’n ‘siliconen stuiterhoesje’ wat vrij dik is aan de onderkant. Daarom staat de telefoon wat hoger boven op het blokje en moet de stekker ook wat omhoog om die dikte te compenseren. Zelf heb ik de 21 mm geprint en na enig geëxperimenteer een kabelbindertje van de gewenste breedte gebruikt strak om het snoertje heen vlak onder de stekker. Dat dient om het stekkertje precies zoveel als nodig uit het geprinte blokje te laten steken.niet te laag maar ook niet te hoog want dan wiebelt de telefoon. Nadat ik met een paar verschillende breedtes van die tie wrap (trial and error) uiteindelijk de juiste had, heb ik het stekkertje met een druppeltje secondenlijm in dat blokje geplakt om te vermijden dat het snoertje mee omhoog gaat als je de telefoon weer lostrekt.

Ik ben heel tevreden met deze simpele, maar doeltreffende oplossing.

Zo kunnen we (mbeifen (=mijn vrouw en ik) twee telefoons tegelijk onderweg opladen: (eentje op de draadloze lader en de ander op ‘de asbak’ ) en daarbij dan eventueel CarPlay gebruiken (maar dat is maar zelden).

De meerwaarde van CP is wat mij betreft overigens niet groot, alleen klinkt spotify daarin wel wat beter dan via de Google auto-app, maar Google Maps is wat mij betreft juist weer perfect en fijner dat Apple Maps. En GM ziet er in satellite view ook heel mooi uit.
Maar mooi om zo de keuze te hebben!

In onze VWBus (campertje en tevens tweede auto) gebruik ik CP daarentegen wel altijd omdat die standaard een ‘dom’ infotainment systeem heeft zonder spotify en hele trage navigatie (je bent de afslag al bijna voorbij als je een aanwijzing krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Moet zeggen dat ik het nu al mis om Waze en Spotify naast elkaar te hebben. Het grotere scherm is heerlijk, maar je hebt zoveel onbenutte ruimte... Idealiter krijg je de keuze uit Waze op driver display, Spotify op groot scherm of omgekeerd. En op termijn gewoon een dashboard op het groot scherm zoals in Coolwalk (AA). Dat steeds moeten wisselen vind ik idioot en draagt alles behalve bij aan veiligheid.

Dus toch wel blij dat AA dan toch zou komen, al is dat uiteraard afwachten.

Verder ook serieus wennen aan die beperkte range, de hoop om alleen te laden op zonne-energie in de zomer kon ik na dag 1 al vergeten. Op zich kan het als je enkel 's avonds weg gaat en overdag thuis blijft, maar dat doen we dus niet.

Trouwens mensen met een Easee lader, krijgen jullie ook altijd dit als je de wagen aansluit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVIeQBXnjtvDDE_KD0Se1233zuU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/67cm9A8ha2pE8saJn3R6yWeS.png?f=fotoalbum_large

Dat 'load balancing' duurt makkelijk 5 min alvorens hij begint met laden.

Verder top auto, heel blij mee en de kinderen mss nog meer 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:45
Largamelion schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:28:
Moet zeggen dat ik het nu al mis om Waze en Spotify naast elkaar te hebben. Het grotere scherm is heerlijk, maar je hebt zoveel onbenutte ruimte... Idealiter krijg je de keuze uit Waze op driver display, Spotify op groot scherm of omgekeerd. En op termijn gewoon een dashboard op het groot scherm zoals in Coolwalk (AA). Dat steeds moeten wisselen vind ik idioot en draagt alles behalve bij aan veiligheid.

Verder ook serieus wennen aan die beperkte range, de hoop om alleen te laden op zonne-energie in de zomer kon ik na dag 1 al vergeten. Op zich kan het als je enkel 's avonds weg gaat en overdag thuis blijft, maar dat doen we dus niet.

Trouwens mensen met een Easee lader, krijgen jullie ook altijd dit als je de wagen aansluit?

[Afbeelding]

Ik heb dit nog nooit gezien. Waar zit dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi

[Afbeelding]

Ik heb zelf ook de Easee lader, en heb dit “probleem” nog nooit gehad, en er zit bij mij ook een load balancer tussen. Wanneer ik ga laden begint het laad proces direct. Oplopend naar 10Kw op 3x25A

Maar als ik de tekst lees op je screenshot dan zijn de groene vinkjes het probleem in ieder geval niet.

Misschien heb je een andere grootverbruiker; warmtepomp, airco o.i.d.? Of is het juist de combi zonnepanelen, thuisbatterij en je volvo Waardoor de load balancer even gaat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1

[Afbeelding]

Is dit niet door de instelling om enkel op zonne-energie te laden? Ik meen me te herinneren dat bij die instelling stond dat het dan even kon duren voor hij eraan begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
..
..

Bij mij komt dat 'load balancing' bericht alleen als ik op 'zonne-energie' laden aanzet, zonder die instelling begint hij eigenlijk gewoon direct. Soms zie ik nog wel even 'Wachten op auto'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600

[Afbeelding]

Met alle respect maar GM is naar mijn smaak in deze auto’s veel handiger dan Waze omdat dat laatste geen gebruik maakt van de live auto-data en dus geen SOC bijhoudt en evenmin laadpaal informatie heeft.

Voor de in GM ontbrekende verkeersinformatie en snelheidswaarschuwingen gebruik ik FM op mijn iPhone dat de relevante informatie keurig door de auto speakers weergeeft. FM start met behulp van FM ik Two automatisch bij iedere rit op. Ik heb meestal de navigatie alleen op het bestuurdersscherm actief en Spotify of de radio-app of AudioWagon open staan op het middenscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Met alle respect maar GM is naar mijn smaak in deze auto’s veel handiger dan Waze omdat dat laatste geen gebruik maakt van de live auto-data en dus geen SOC bijhoudt en evenmin laadpaal informatie heeft.

Voor de in GM ontbrekende verkeersinformatie en snelheidswaarschuwingen gebruik ik FM op mijn iPhone dat de relevante informatie keurig door de auto speakers weergeeft. FM start met behulp van FM ik Two automatisch bij iedere rit op. Ik heb meestal de navigatie alleen op het bestuurdersscherm actief en Spotify of de radio-app of AudioWagon open staan op het middenscherm.
Ik gebruik het op dezelfde manier en vind het eigenlijk wel prima.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik GM altijd al gebruikte. Ook met AA op mijn vorige auto's.

Oke ik zie liever dat de bestuurders display meer mogenlijkheden heeft. Wel een beetje karig op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Ik snap dat GM voor de meeste mensen een meer evidente keuze is omdat het verder staat op AAOS maar ik ben Waze gewoon en verkies de Waze routes. Voor binnenlandse ritten heeft die toegang tot SoC geen meerwaarde. Als ik deze zomer naar het buitenland ga zal ik vermoedelijk ook met Maps rijden, daar is Waze nog niet klaar voor maar dat komt wel.

Ik ga even zoeken in de Easee app maar nog geen optie voor zonnepanelen tegengekomen. Laadpaal is ook geïnstalleerd vóór ik zonnepanelen had dus volgens mij communiceren die niet onderling, dat moet ik nog opnemen met de installateur. Liefst van al zou ik de laadpaal in de Fusionsolar app apart zien staan en zelf kunnen kiezen of die van 't net laadt of van de thuisbatterij.

Kwam zonet ook tot de vaststelling dat AAOS geen WhatsApp/Signal/Google Chat/etc... ondersteunt. 8)7 Wordt lang aftellen naar AA zo...

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 04-06-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
Largamelion schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:50:
[...]
..
Kwam zonet ook tot de vaststelling dat AAOS geen WhatsApp/Signal/Google Chat/etc... ondersteunt. 8)7 Wordt lang aftellen naar AA zo...
Ik vraag het toch maar even, Wat is AAOS en wat is AA?
(AAOS = Andoid Auto OS?) (AA=Android Auto??)

AAOS is dat het Android systeem wat nu in onze auto zit zeker?
En wat is dan het grote verschil met AA, is dat de opvolger en werkt die heel anders dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Lempke op 04-06-2023 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Wat is het doel van deze post: wil je een Apple vs Android discussie uitlokken?
uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Pluisie schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:00:
[...]

Dan zal ik dat verkeerd hebben,
fact is wel dat Onyx Black toen ik hem ophaalde door de dealer "standaard lak" werd genoemd. Daardoor werd ik getriggerd, er is een maand of wat heen en weer verkeer geweest per mail en ik kreeg gelijk en de extra prijs voor Onyx Black op de leaseprijs werd geschrapt, omdat die lak op dat moment standaard geworden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Lempke schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:29:
[...]

AAOS is dat het Android systeem wat nu in onze auto zit zeker?
En wat is dan het grote verschil met AA, is dat de opvolger en werkt die heel anders dan?
Je was er bijna. AAOS is het infotainment systeem wat wij nu hebben en zit ingebouwd in de auto. AA is android auto en vergelijkbaar net als Apple Carplay en gebruikt je telefoon als driver met een soort overlay op je huidige infotainment systeem. AA zou dus (als het nog komt) een app zijn die je straks dan ziet net als apple carplay waarbij je (jammer genoeg) verplicht bedraad je telefoon moet aansluiten om er gebruik van te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door thisisjazz op 04-06-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door thisisjazz op 04-06-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Dan zal ik dat verkeerd hebben,
fact is wel dat Onyx Black toen ik hem ophaalde door de dealer "standaard lak" werd genoemd. Daardoor werd ik getriggerd, er is een maand of wat heen en weer verkeer geweest per mail en ik kreeg gelijk en de extra prijs voor Onyx Black op de leaseprijs werd geschrapt, omdat die lak op dat moment standaard geworden was.
Het liep idd wel apart met de bestelling bin Volvo.
Toen ik de Volvo bestelde was zwart de basiskleur. Niet onyx maar die andere base kleur.
Ik moest zo'n 900 bijbetalen voor onyx. Een week later besloot ik toch voor pearl white te gaan welke een meerprijs had van een kleine 1300.
Bij de bekendmaking van MY24 werd opeens vapor grey de basiskleur en koste de pearl white €900 extra????
Heel apart allemaal haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Mga1600 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:12:
[...]

Het hangt van het type kabel af wat je gebruikt en ook van het type hoesje wat je om je telefoon hebt. Ik heb zo’n ‘siliconen stuiterhoesje’ wat vrij dik is aan de onderkant. Daarom staat de telefoon wat hoger boven op het blokje en moet de stekker ook wat omhoog om die dikte te compenseren. Zelf heb ik de 21 mm geprint en na enig geëxperimenteer een kabelbindertje van de gewenste breedte gebruikt strak om het snoertje heen vlak onder de stekker. Dat dient om het stekkertje precies zoveel als nodig uit het geprinte blokje te laten steken.niet te laag maar ook niet te hoog want dan wiebelt de telefoon. Nadat ik met een paar verschillende breedtes van die tie wrap (trial and error) uiteindelijk de juiste had, heb ik het stekkertje met een druppeltje secondenlijm in dat blokje geplakt om te vermijden dat het snoertje mee omhoog gaat als je de telefoon weer lostrekt.

Ik ben heel tevreden met deze simpele, maar doeltreffende oplossing.

Zo kunnen we (mbeifen (=mijn vrouw en ik) twee telefoons tegelijk onderweg opladen: (eentje op de draadloze lader en de ander op ‘de asbak’ ) en daarbij dan eventueel CarPlay gebruiken (maar dat is maar zelden).
Je bent toevallig nog geen Android variant tegen gekomen die ik kan pakten 3D printen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Je bent toevallig nog geen Android variant tegen gekomen die ik kan pakten 3D printen?
Nee….helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
Weer een probleem.. het begint langzamerhand wel een beetje irritant te worden 🤬
Vandaag af en toe wat storingen op het scherm en erger nog ik heb de trekhaak nodig en die komt er niet uit 👎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYVy_dPrI57vDjDdfXosDvcJJJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBq2IY40hpwHF5d2j5swCUul.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
PCGAMER00 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Ik heb dit eerder gepost (22 februari) in dit forum. Effe zoeken op: 3beeprinting

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Laatst online: 13:58
Ik zag laatste de C40 rijden en deze had een looplicht als richtingaanwijzer aan de achterkant. Hebben alle C40's dat of alleen degene met de pixel led koplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
hwschuur schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Yup, werkt heerlijk. Maar heb je draadloos ook Maps op het display achter je stuur?
Vanochtend gecheckt maar dit werkt inderdaad niet. Zal eens een melding inschiten bij Carlinkit, misschien doen ze er wat mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Nee, je zei niet dát alleen maar, je kotst al je anti Apple 'overtuiging' er maar even uit, zo onnodig.
Jammer, want anders zou je zien dat Apple helemaal niets van 'onze' Volvo overneemt, als je dat stekkertje niet in een i-device plugt zul je Carplay nooit zien. Qua ontwikkeling hoeft Volvo/Google weinig tot niets te doen, het zit in een eigen 'container' die ontwikkeling ligt bij Apple.
Carplay staat toch echt in de display, en ik kan het niet eens eraf gooien.

Ik vind dat opdringerig overkomen

Overigens ben ik niet anti-Apple, maar heb wel de pest in dat het soms lijkt alsof er niets kan werken als er geen apple in het spel is.

We hebben een auto met een Android systeem, en het lijkt soms wel alsof carplay werking meer belangrijk is dan de werking van een android GSM met dat systeem, dat blijft nu gewoon achter door ontbreken van AA. En als dan die functies nog in AAOS zouden zitten... maar vaak dus niet.

Héél simpel voorbeeldje: Via AA kon ik voorheen mijn locatie delen met een klant als ik te laat dreigde te komen. Werd erg gewaardeerd. Vervolgens kan dat in Maps op AAOS ineens niet, want die functie zit er niet in, maar je GSM met AA connecten zodat het wel kan is ook niet mogelijk.
Ja natuurlijk kan ik dan de GSM ook op maps zetten en daarvandaan lokatie delen, maar hee... een auto van veel geld, dan kan zoiets eenvoudigs er toch gewoon opzitten en zoniet, bied dan AA aan.

Daarnaast kan Carplay er op, maar dan als keuze en niet als opgedrongen vaste app zoals nu. Ik zie Apple nog altijd als gastgebruiker op AAOS, zorg eerst dat AAOS in orde is en dan pas dingen als Carplay.

[ Voor 49% gewijzigd door ron65 op 05-06-2023 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:54:
Weer een probleem.. het begint langzamerhand wel een beetje irritant te worden 🤬
Vandaag af en toe wat storingen op het scherm en erger nog ik heb de trekhaak nodig en die komt er niet uit 👎

[Afbeelding]
Ik Probeer even mee te denken:
Kan het zijn dat de trekhaak niet 100% ingeklapt zit, maar net genoeg om te blijven hangen?
De 'pin' die de boel vergrendelt zit dan wellicht net niet 100% geborgd. Dat merk je niet, maar het systeem kan daar wellicht een check op hebben zitten die nu deze melding veroorzaakt.

Al geprobeerd om de trekhaak nog eens goed op zijn opbergplekje te duwen? ik gis maar wat hoor, maar stel dat het zoiets is, dan is het snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Overigens ben ik niet anti-Apple, maar heb wel de pest in dat het soms lijkt alsof er niets kan werken als er geen apple in het spel is.
Het is toch mooi dat er ook aan de Apple gebruikers word gedacht. Dat is ook een hele grote groep mensen wereldwijd.

Ik heb overigens zelf geen Iphone 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrie99
Gutanoth schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:42:
Ik zag laatste de C40 rijden en deze had een looplicht als richtingaanwijzer aan de achterkant. Hebben alle C40's dat of alleen degene met de pixel led koplampen?
Elke C40 heeft dynamisch achterlicht. Ongeacht of je pixel led hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
ferrie99 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Elke C40 heeft dynamisch achterlicht. Ongeacht of je pixel led hebt.
wow prachtig! :D Ik ga denk ik gewoon 7 maanden in winterslaap haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Het is toch mooi dat er ook aan de Apple gebruikers word gedacht. Dat is ook een hele grote groep mensen wereldwijd.

Ik heb overigens zelf geen Iphone 😁
Ja met je eens natuurlijk.
maar het is soms net alsof er geen AAOS kan zijn zonder dat er Carplay in doorgedramd inzit. En dat terwijl de eveneens erg grote groep Android gebruikers geen ontwikkeling ziet op AA gebied, Carplay ineens het paradepaardje lijkt te zijn. Zelfs in de update informatie wordt het separaat extra benoemd dat carplay is uitgebreid. Leuk, en AA dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
Gutanoth schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:15:
[...]

wow prachtig! :D Ik ga denk ik gewoon 7 maanden in winterslaap haha
Het wordt ook nergens genoemd op de website van volvo dat dit er dus op zit, was een verassing toen ik het zag. Ik vind het erg mooi, en ook echt een verschil met de xc40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Hij staat er als appje op, voorgeinstalleerd door Volvo. Zelfde zal ook met AA gebeuren als dit tegen die tijd (hopelijk ooit) beschikbaar komt..

Er staan wel meer preinstalled apps op toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Ja met je eens natuurlijk.
maar het is soms net alsof er geen AAOS kan zijn zonder dat er Carplay in doorgedramd inzit. En dat terwijl de eveneens erg grote groep Android gebruikers geen ontwikkeling ziet op AA gebied, Carplay ineens het paradepaardje lijkt te zijn. Zelfs in de update informatie wordt het separaat extra benoemd dat carplay is uitgebreid. Leuk, en AA dan?
Ja begrijp je wel ik zie alleen geen noodzaak in het ontwikkelen van AA in een AAOS systeem.

Ik heb liever een functie om handmatig de accu voor te verwarmen en wat meer functionaliteit in het bestuurdersscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Ik dacht dat bij de 2.9 update bij de RA tegel het realtime verbruik kwam te staan? Polestar heeft dit wel meegekregen. De volgende change die Volvo niet krijgt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

TAA

Liever IRC

Juancho schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:36:
Ik dacht dat bij de 2.9 update bij de RA tegel het realtime verbruik kwam te staan? Polestar heeft dit wel meegekregen. De volgende change die Volvo niet krijgt?
Het is me vorige week opvallen na de 2.9 update dat het verbruik in het RA scherm ineens realtime is i.p.v. een soort gewogen gemiddelde over een bepaald periode. Leuk maar voor 1 keer maar niet meer dan dat; vooral erg onrustig.

Daarentegen lijkt het alsof zowel de keyless unlock door in het handvat te pakken als het locken door het handvat aan te raken minder responsief geworden zijn en moet ik ineens meerdere keren 'wrijven' voordat de auto op slot gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DreZutphen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Ja begrijp je wel ik zie alleen geen noodzaak in het ontwikkelen van AA in een AAOS systeem.

Ik heb liever een functie om handmatig de accu voor te verwarmen en wat meer functionaliteit in het bestuurdersscherm.
Aangezien sommige zaken door Google of Volvo in AAOS nogal worden tegengehouden, is AA wellicht wel een goede optie om daar wat aan te doen. Dat was mijn gedachte daarachter.
Natuurlijk moet AAOS gewoon sneller worden opgewaardeerd, maar dat gebeurt helaas niet.

Wat betreft je voorverwarmen accu knop, helemaal 100% mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
Ik had gehoopt dat met versie 2.9 deze foutmelding intussen opgelost zou zijn, niet dus (geen prio)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rcSTdIKXMGqDblLfy3OfeX5WNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RZQ2FPyDl3lBTsSmoxtapcWa.jpg?f=user_large

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Morkie69 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:44:
Ik had gehoopt dat met versie 2.9 deze foutmelding intussen opgelost zou zijn, niet dus (geen prio)
[Afbeelding]
Welke USB device is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Hij staat er als appje op, voorgeinstalleerd door Volvo. Zelfde zal ook met AA gebeuren als dit tegen die tijd (hopelijk ooit) beschikbaar komt..

Er staan wel meer preinstalled apps op toch?
Hoeft wat mij betreft geen van beide pre-installed te zijn. laat het aan de keuze van de gebruiker over. Ik komt terug op de post waar deze hele discussie mee begon: Ik heb niets aan Carplay! ( en ik geloof nooit dat ik daarin de enige ben)

Wat mij betreft wil ik die kunnen de-installen, Ik hou mijn startschermen ook op de GSM altijd zo schoon mogelijk, dat geeft overzicht en dan heb je niets aan apps die je niet gebruikt maar ook niet kunt weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
Gutanoth schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:45:
[...]

Welke USB device is dat dan?
gewoon een USB stick met muziek erop.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

TAA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Daarentegen lijkt het alsof zowel de keyless unlock door in het handvat te pakken als het locken door het handvat aan te raken minder responsief geworden zijn en moet ik ineens meerdere keren 'wrijven' voordat de auto op slot gaat :X
Hee, dat gevoel heb ik ook, dacht eigenlijk dat het aan mijn van nature nogal dikke huid op mijn vingers ligt waardoor scrollen op GSM apparaten ook vaak lastig gaat bij mij, maar je beschrijft precies wat ik de laatste week ook meen te ervaren.

Nu is de luchtvochtigheid buiten ook enorm gedaald waardoor de geleidbaarheid van de lucht afgenomen is. Dat kan in beperkte mate ook invloed hierop hebben, mede ook omdat je huid ook droger wordt in die situaties. Dus ik zie het nog even aan.

[ Voor 17% gewijzigd door ron65 op 05-06-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
DreZutphen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Het liep idd wel apart met de bestelling bin Volvo.
Toen ik de Volvo bestelde was zwart de basiskleur. Niet onyx maar die andere base kleur.
Ik moest zo'n 900 bijbetalen voor onyx. Een week later besloot ik toch voor pearl white te gaan welke een meerprijs had van een kleine 1300.
Bij de bekendmaking van MY24 werd opeens vapor grey de basiskleur en koste de pearl white €900 extra????
Heel apart allemaal haha.
Nog vreemder is dat voor MY24, de C40 Vapour Grey het standaard kleur is, terwijl dat voor de XC40 het Silver Dawn is.

Ik heb net eens geïnformeerd naar de LT van mijn bestelde wagen. Initieel april 2024, momenteel eind september 2023. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:42:
[...]

Aangezien sommige zaken door Google of Volvo in AAOS nogal worden tegengehouden, is AA wellicht wel een goede optie om daar wat aan te doen. Dat was mijn gedachte daarachter.
Natuurlijk moet AAOS gewoon sneller worden opgewaardeerd, maar dat gebeurt helaas niet.

Wat betreft je voorverwarmen accu knop, helemaal 100% mee eens!
Ja psies dan is kiezen voor AA ipv ontwikkeling van AAOS toch een armzalige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Zijn Pixel LEDs nog mogelijk bij MY24?

Ik zie/zag nergens de mogelijkheid om deze te selecteren als optie.
Of zouden deze standaard zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Wafje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Nog vreemder is dat voor MY24, de C40 Vapour Grey het standaard kleur is, terwijl dat voor de XC40 het Silver Dawn is.

Ik heb net eens geïnformeerd naar de LT van mijn bestelde wagen. Initieel april 2024, momenteel eind september 2023. :9~
Ja klopt en bij de introductie van de MY24 was Vapour grey eerst wel de basiskleur van de XC40.
Een maand later was dat opeens silver.
De vraag naar Vapour grey was natuurlijk veel groter en hebben ze het snel veranderd🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Ik Probeer even mee te denken:
Kan het zijn dat de trekhaak niet 100% ingeklapt zit, maar net genoeg om te blijven hangen?
De 'pin' die de boel vergrendelt zit dan wellicht net niet 100% geborgd. Dat merk je niet, maar het systeem kan daar wellicht een check op hebben zitten die nu deze melding veroorzaakt.

Al geprobeerd om de trekhaak nog eens goed op zijn opbergplekje te duwen? ik gis maar wat hoor, maar stel dat het zoiets is, dan is het snel opgelost.
Muurvast zit ie, mss is dat wel het probleem...
Ik probeer straks nog even met een rubberen hamer een tikje te geven, kijken of er iets los- of vast klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
ron65 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:46:
[...]

Hoeft wat mij betreft geen van beide pre-installed te zijn. laat het aan de keuze van de gebruiker over.
..
Dat ben ik wel met je eens, al die verplichte apps is eigenlijk belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:40
TAA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Dit viel mij ook op. Echter is mijn auto geleverd met 2.9 dus ik weet niet beter. Maar ten opzichte van de Polestar die ik hiervoor had moet ik regelmatig de handgreep meerdere keren vast pakken om de auto open of te krijgen of meerdere keren tikken om hem dicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:55
RickKoets schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Dit viel mij ook op. Echter is mijn auto geleverd met 2.9 dus ik weet niet beter. Maar ten opzichte van de Polestar die ik hiervoor had moet ik regelmatig de handgreep meerdere keren vast pakken om de auto open of te krijgen of meerdere keren tikken om hem dicht te krijgen.
daar heb ik ook last van. Het openen van de achterbak met voet is trouwens iets wat helemaal zelden goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:52:
[...]

daar heb ik ook last van. Het openen van de achterbak met voet is trouwens iets wat helemaal zelden goed werkt.
Oh dat werkt bij mij echt perfect

P8

Pagina: 1 ... 177 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"