Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
ferrie99 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Je krijgt ook duidelijk een melding in de volvo app dat hij bezig is met de update. Ook wanneer hij klaar is krijg je hiervan weer een melding in de app.
Idd:melding en alles is “grayed out” (IOS)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_PVkVuNmt78ERZsZFaEsLpFiT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwrcj8MR5PDocO7R5qCK6gpa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:28
Hier ook de 2.9 binnen. Wat ziet Apple Maps er goed uit! Apple Carplay gebruikte ik al veel maar nu valt AAOS helemaal in het niets. Dit ziet er echt goed uit. Ben er heel blij mee

Fun fact: je apple watch doet ook mee met maps :*)

[ Voor 13% gewijzigd door thisisjazz op 01-06-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:21
Kan iemand mij helpen? Na de 2.9 update staat de actieradius in mijn gezichtsveld. Is deze uit te schakelen?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:54:
[...]

Ik ben flabbergasted maar ook oprecht blij voor jou, geweldig toch, alles goedgekomen uiteindelijk!

Die auto verdient een extra wasbeurtje ;)
Dat laatste zeker... zit onder de kleefstof uit de bomen hier, en was net afgelopen weekeinde door de wasstraat geweest.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Heb je die enorme klap niet gehoord net???? dat was ik die van mijn stoel viel van verbazing!!!! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisB
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-05 19:23
2.9 binnen. En zie ik goed dat er ook een beveiligingsupdate is? Van november 22 naar maart 23??

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ferrie99 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Je krijgt ook duidelijk een melding in de volvo app dat hij bezig is met de update. Ook wanneer hij klaar is krijg je hiervan weer een melding in de app.
Klopt, heb ik sir keer inderdaad gezien, en die had ik in december bij de update naar 2.5 niet, wel destijds na 3 uur een melding dat de update was mislukt en ik een dealer moest opzoeken.
Vandaag werd de app uitgegrijsd en stond er een balkje bovenin dat de update bezig was, dat was al een geruststelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
EHAS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:59:
[...]

Idd:melding en alles is “grayed out” (IOS)
[Afbeelding]
Ter aanvulling, de notificaties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZK_UCoNc-uNM1CDn1bQrNpr8Go0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CPaUqOLah4JsICRALhfEox7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:25
EHAS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:15:
[...]

Ter aanvulling, de notificaties:
[Afbeelding]
Ze schatten het wel heel ruim in bij Volvo, maar snap het ergens wel... dan kunnen de klanten niet snel klagen.

@ron65 grappig dat de update nu wel gelukt is, terwijl jouw dealer zei dat er eerst geüpdatet moesten worden naar de vorige versies. Blijkbaar zijn de updates cumulatief dan en kent de dealer er zelf niets van.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:21:
[...]
Ze schatten het wel heel ruim in bij Volvo, maar snap het ergens wel... dan kunnen de klanten niet snel klagen.

@ron65 grappig dat de update nu wel gelukt is, terwijl jouw dealer zei dat er eerst geüpdatet moesten worden naar de vorige versies. Blijkbaar zijn de updates cumulatief dan en kent de dealer er zelf niets van.
Het rammelt gewoon aan alle kanten, ik heb ook sterk de indruk dat ze maar wat zeggen om de klant tevreden te houden. Naja... hij zit erop. Ik ben helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
DreZutphen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:40:
Ik begrijp de ophef over die YT app echt niet. De meerwaarde van een YT app is vergeleken met andere zaken ook bijna nihil.
Het boeit mij ook helemaal niets - maar het is meer voor de Heb :)
Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat men een paar jaar terug met AAOS beloftes deed over beschikbaarheid van apps en dat die er 3 jaar later nog niet zijn.

als ik snellaad door de weeks zit ik even een paar mails te beantwoorden, ben ik op vakantie dan ben ik drinken/plassen/voetballen met zoon, voorruit schoonmaken en weer door. Heb het echt niet nodig !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Sinds vanmiddag deze melding. Gisteren de update naar 2.9 gedaan en dat ging prima. Vanmorgen nog niets aan de hand en zojuist stap ik in en krijg ik dit. Systeem herstart maar dat helpt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7M03Diffx2mVksqR1P0x4Lm908M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeC1sY0mKtXldNyEgAo6zuCf.jpg?f=fotoalbum_large

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mrsmit01 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:36:
Sinds vanmiddag deze melding. Gisteren de update naar 2.9 gedaan en dat ging prima. Vanmorgen nog niets aan de hand en zojuist stap ik in en krijg ik dit. Systeem herstart maar dat helpt niet.

[Afbeelding]
apart, nog nooit gezien. een multimedia herstart doet imo weinig met apps - die blijven door lopen heb ik het idee ... heb je de app gedwongen te stoppen in de settings ? dat wil nog weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:28
ron65 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Het rammelt gewoon aan alle kanten, ik heb ook sterk de indruk dat ze maar wat zeggen om de klant tevreden te houden. Naja... hij zit erop. Ik ben helemaal blij.
Die dealer van je heeft natuurlijk gelijk na je telefoontje actie ondernomen en 2.9 naar je auto gepusht… d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
4v4t4r schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:38:
[...]

apart, nog nooit gezien. een multimedia herstart doet imo weinig met apps - die blijven door lopen heb ik het idee ... heb je de app gedwongen te stoppen in de settings ? dat wil nog weleens helpen.
Ja, ook geprobeerd. Hielp ook niet. Van ‘t weekend maar eens een volledige reset doen.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:28
ron65 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Denk dat het gewoon een kwestie van even geduld was. Kreeg m ook vandaag binnen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 19:52
Vandaag was het eindelijk zo ver! Volvo XC40 “P6” Plus besteld als firmawagen op 14/07/2022. Na de lederombouw was hij op 17/05 geleverd bij mijn werkgever (die is de eigenaar), vandaag eindelijk kunnen ophalen!

Heel tevreden van dat Fjord Blue, komt heel mooi tot zijn recht vooral als de zon er op zit. Ondertussen zijn de “badges” verwijderd door de dealer, dat had mijn werkgever niet goed doorgegeven.

De eerste indruk is overweldigend, zeker komende van een 6 jaar oude Skoda. De XC40 is geruisloos, best krachtig en naar mijn gevoel lekker luxueus vanbinnen. Love it!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wRVoLZyJgmGyqpNc8xcGnZbPzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYQydcA0ozm2LpXMCn1nLshj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh9HBfbTY0htRk2Cxinz6C5wU98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LACCocFhdCpoErRDk9OlpFDB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUwYE5xFlNZhfNcuSfeeQO2ai-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWbJEUpNYn5AnvA6YPJ9KyhN.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: de achterruit en kofferklep waren wat stoffig van de parking. Ondertussen even afgestoft nu de lak nog aanvoelt als een babypoepje 🤩

[ Voor 3% gewijzigd door Centeiro op 01-06-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Ophidian schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:44:
Euhm, ik heb nu Google Assistant dubbel :+

[Afbeelding]

Ik krijg er alleen niet 1 weg...
Dat ik Google assistant dubbel heb vind ik op zich niet erg, maar dat Google Podcasts hierdoor verdwenen is, vind ik wel een serieuze bummer 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Kan iemand me zeggen wat je met de Volvo app op je Apple Watch kan doen? En voor Wear OS is er geen Volvo app als ik het goed zie? Best jammer.

Is er trouwens integratie met Google Assistant? Kan ik bv. aan de GA op m'n smartwatch vragen om de XC40 voor te verwarmen? Voor m'n Nest thermostaat werkt dat super handig dus zou leuk zijn moest het voor m'n wagen ook lukken.

Nu eerst een account creëren voor Hotspot Drive want dat is blijkbaar vereist. Volvo app staat intussen klaar en is ingelogd, Google account heb ik ook, enkel die Hotspot nog. Morgen is het zo ver! _/-\o_

En nog een laatste vraag:

Uw Volvo beschikt over een 4G data verbinding. Hiermee kan u gebruik maken van apps zoals Spotify, weerbericht, .. in de auto. Ook zorgt deze verbinding voor real time kaartinformatie en verkeersinformatie in het navigatiesysteem. U kan een wifi hotspot activeren zodat uw passagiers naar internet kunnen via wifi in de auto. Het data abonnement is inbegrepen in de aankoop van de wagen voor 4 jaar, en werkt in de hele EU en Zwitserland.

Is dat data abonnement onbeperkt? Kunnen de kinderen heel de reis gewoon YouTube/Netflix/whatever zitten streamen? Of is die snelheid beperkt zodat streamen niet lukt of enkel in brakke kwaliteit lukt?

[ Voor 36% gewijzigd door Largamelion op 01-06-2023 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-05 06:45
Centeiro schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:40:
Vandaag was het eindelijk zo ver! Volvo XC40 “P6” Plus besteld als firmawagen op 14/07/2022. Na de lederombouw was hij op 17/05 geleverd bij mijn werkgever (die is de eigenaar), vandaag eindelijk kunnen ophalen!

Heel tevreden van dat Fjord Blue, komt heel mooi tot zijn recht vooral als de zon er op zit. Ondertussen zijn de “badges” verwijderd door de dealer, dat had mijn werkgever niet goed doorgegeven.

De eerste indruk is overweldigend, zeker komende van een 6 jaar oude Skoda. De XC40 is geruisloos, best krachtig en naar mijn gevoel lekker luxueus vanbinnen. Love it!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ps: de achterruit en kofferklep waren wat stoffig van de parking. Ondertussen even afgestoft nu de lak nog aanvoelt als een babypoepje 🤩
Wat voor kleur leer heb je laten inbouwen? Ik heb ook een fjord blue auto (maar dan een C40) en daarin beige leer laten bouwen. Ben er iedere keer als ik instap blij me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R1nyqjNl6dgAcIYVor2Rn6hUQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AvmYg4160V5s0NBvbXF2Ros.jpg?f=fotoalbum_large

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Laatst online: 01-04-2024
ron65 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Heb je die enorme klap niet gehoord net???? dat was ik die van mijn stoel viel van verbazing!!!! _/-\o_
🤣🤣👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
4v4t4r schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Het boeit mij ook helemaal niets - maar het is meer voor de Heb :)
Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat men een paar jaar terug met AAOS beloftes deed over beschikbaarheid van apps en dat die er 3 jaar later nog niet zijn.

als ik snellaad door de weeks zit ik even een paar mails te beantwoorden, ben ik op vakantie dan ben ik drinken/plassen/voetballen met zoon, voorruit schoonmaken en weer door. Heb het echt niet nodig !
De keren dat ik snellaad ga ik de beentjes ook strekken. Wat eten en/of drinken en er zit voldoende in. Ik snellaad momenteel alleen nog bij Tesla. Razendsnel, altijd vrij en 'normale' prijzen. Gelijk ff bakkie bij van der Valk doen. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-05 16:30
Ik kreeg vanavond ook OTA 2.9 binnen. Na het installeren zie ik in de app een bereik van 320 km op een SoC van 68%. Dat is een virtueel bereik van 470 km! Helaas pindakaas zal dat na het eerste ritje wel weer terugvallen naar de harde werkelijkheid…

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
Largamelion schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:12:
Kan iemand me zeggen wat je met de Volvo app op je Apple Watch kan doen? En voor Wear OS is er geen Volvo app als ik het goed zie? Best jammer.
Op de Apple Watch komt alleen maar te staan ‘gebruik uw Volvo id om in te loggen op Volvo Cars app op uw telefoon’ je kunt er dus (nog) niets mee.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-05 15:08
2.9 kwam binnen ondanks dat we afgelopen dagen alleen kleine dorpsritten maakten.
Blij dat knopje op het stuur van de PA het weer doet, nou ja eerst was het het linker knopje nu het rechter...
Heb de trip gereset alvorens te gaan rijden, de actieradius werd op 350 km gezet bij 80% accu.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

thisisjazz schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:12:
[...]

Denk dat het gewoon een kwestie van even geduld was. Kreeg m ook vandaag binnen
YEps, maar de eerdere versies 2.4 (dec, mislukt), 2.5 (jan, niet binnengekomen) en 2,7 (maart, niet binnengekomen) gaven mij een vervelend onderbuikgevoel over de werking.
Ik heb de wagen nu 6 maanden en het is letterlijk de eerste keer dat een OTA update binnen komt én installeert.
Geduld hebben sinds december (dus dik 5 maanden) is wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Die dealer van je heeft natuurlijk gelijk na je telefoontje actie ondernomen en 2.9 naar je auto gepusht… d:)b
Je zou het echt haast gaan denken..... maar volgens mij kunnen ze dat domweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
mrsmit01 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:55:
[...]

Op de Apple Watch komt alleen maar te staan ‘gebruik uw Volvo id om in te loggen op Volvo Cars app op uw telefoon’ je kunt er dus (nog) niets mee.
Haha, dat is vrij zinloos lol.

Intussen Hotspot Drive account gemaakt en gezien dat de max download snelheid 10mbit is, upload 2mbit. Er wordt gesproken van een inbegrepen datavolume maar dat hangt van de auto af. Morgen maar even navragen dan. De kinderen zullen er in elk geval blij mee zijn 🙂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmit01
Largamelion schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:26:
[...]
Haha, dat is vrij zinloos lol.

Intussen Hotspot Drive account gemaakt en gezien dat de max download snelheid 10mbit is, upload 2mbit. Er wordt gesproken van een inbegrepen datavolume maar dat hangt van de auto af. Morgen maar even navragen dan. De kinderen zullen er in elk geval blij mee zijn 🙂.
Ik ben benieuwd hoe dat werkt. Is dit altijd al een mogelijkheid geweest? Of iets nieuws. Ik weet niet beter dan dat dit niet beschikbaar was in de p8

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:12:
[...]

Wat voor kleur leer heb je laten inbouwen? Ik heb ook een fjord blue auto (maar dan een C40) en daarin beige leer laten bouwen. Ben er iedere keer als ik instap blij me.

[Afbeelding]
Ziet er echt heel fraai uit!!! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
mrsmit01 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:49:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dat werkt. Is dit altijd al een mogelijkheid geweest? Of iets nieuws. Ik weet niet beter dan dat dit niet beschikbaar was in de p8
Volgens mij is elke recente volvo uitgerust met een modem voor internet verbinding.

Dit is een “abonnement” voor 4 jaar.
Zie handleiding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxiNCeVs2t5W-oBAzMyZbGhXYLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBFqpsBzZZ6lpbJau8InXh92.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ferrie99 op 01-06-2023 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 15:39
Ik begrijp de ophef over die YT app echt niet. De meerwaarde van een YT app is vergeleken met andere zaken ook bijna nihil.
Is het een vitale functie? Natuurlijk niet, maar zowel de verkoper van de garage als Volvo proberen je te overtuigen hun wagen te kopen met de belofte dat het er in zit. Persoonlijk vind ik het dan vrij grof dat meer dan een anderhalf jaar nadat die belofte gemaakt is, dat er niet in zit. Hoe langer ik met mijn wagen rijd, hoe meer ik door heb dat ik het niet nodig heb toegegeven, maar voor die één keer per jaar dat ik verwacht dat ik zou moeten snelladen had ik die er toch graag in gehad.

Luxe-problemen uiteraard, maar als ze niet willen dat mensen teleurgesteld zijn dat die functie er niet in zit, moeten ze het maar niet beloven, laat staan er foutieve reclame over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
ferrie99 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:42:
[...]

Volgens mij is elke recente volvo uitgerust met een modem voor internet verbinding.
Dat klopt wel, maar er is geen hotspot functie in auto's met AAOS voor zover ik weet. Niet volledige elektrische modellen die Volvo Sensus connect gebruiken hebben deze hotspot functie wel. Toen ik mijn auto bestelde (begin 2021) werd mij door de dealer verteld dat de hotspot functie voor de P8 nog niet beschikbaar was, maar later via een update wel beschikbaar zou komen.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
Mga1600 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:12:
[...]

[Afbeelding]
Ik had de keuze tussen zwart of “blond” leder. Het was een beetje een gok want er waren op dat moment nog geen wagens met dat kleur geleverd. (Van mij hoefde er ook helemaal geen leder ingebouwd te worden, een andere premium bekleding zoals wol was fine, maar ja bedrijfs policy…).

Ik was bang dat het wat te gelig ging zijn maar het is een mooi kleur, ik zou het omschrijven als gebroken wit met een zeer licht grijze ondertoon. Het licht de boel alleszins wat op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM_5cSyoFnnVNNt-h2kBDe5QZ_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62DA5ghCEv0RTUvdURAVA3E4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVfwUq-uix2V0SS8vMVub8mRX8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pzrP09bEReORxNtTxJd83xj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars4
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-04-2024
Weet iemand of er een instelling mogelijk is waarbij de zijspiegels automatisch naar beneden richten wanneer je de auto in z'n achteruit zet? Mijn vorige auto had dit en dit was toch wel erg handig bij achteruit inparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 13:38
Centeiro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:48:
[...]

Ik had de keuze tussen zwart of “blond” leder. Het was een beetje een gok want er waren op dat moment nog geen wagens met dat kleur geleverd. (Van mij hoefde er ook helemaal geen leder ingebouwd te worden, een andere premium bekleding zoals wol was fine, maar ja bedrijfs policy…).

Ik was bang dat het wat te gelig ging zijn maar het is een mooi kleur, ik zou het omschrijven als gebroken wit met een zeer licht grijze ondertoon. Het licht de boel alleszins wat op!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is bij jullie bedrijfspolicy dat je leren bekleding moet? :o

Ik heb er bij mijn vorige auto juist voor moeten vechten om leren bekleding te kiezen! Daarvoor werd dat altijd als een te luxe optie gezien.

Ik had toen het argument dat dat nodig was omdat ik anders de optie stoelverwarming niet kon nemen.

Vanaf toen was het hek van de dam en nu 4 jaar later worden ook Volvo's met wollen bekleding niet meer als "te luxe" beschouwd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
mrsmit01 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Dat klopt wel, maar er is geen hotspot functie in auto's met AAOS voor zover ik weet. Niet volledige elektrische modellen die Volvo Sensus connect gebruiken hebben deze hotspot functie wel. Toen ik mijn auto bestelde (begin 2021) werd mij door de dealer verteld dat de hotspot functie voor de P8 nog niet beschikbaar was, maar later via een update wel beschikbaar zou komen.
Ik ontving een document met deze info voorafgaande aan de handover straks:
quote: Volvo
BESTE KLANT
Uw nieuwe Volvo is een auto die permanent met internet verbonden is en u verschillende intelligente digitale diensten kan bieden.
Om dit alles te activeren en te kunnen gebruiken, beschikt u best over de volgende accounts: Volvo ID, Hotspot Drive en een Google Account
Om de aflevering vlot te laten verlopen kunt u deze zaken vooraf al in orde brengen. indien u reeds een Volvo ID heeft kan dit verder gebruikt worden. Alvast bedankt en tot binnenkort!

VOLVO ID AANMAKEN
Om gebruik te kunnen maken van de Volvo online diensten heeft u een Volvo ID nodig om vervolgens te koppelen aan uw auto.
Om een Volvo ID aan te maken, kunt u een e-mailadres of een mobiel telefoonnummer registreren en de aanwijzingen opvolgen in de bevestigingsmail die naar u toe wordt gestuurd.
U kunt een Volvo ID aanmaken via www.volvocars.com
Later kunt u uw Volvo ID aan de auto koppelen om toegang tot alle functies te krijgen.
In het menu (rechts) kunt u kiezen voor “Volvo-ID aanmaken”. Vervolgens klikt u op “uw Volvo ID aanmaken”

GOOGLE ACCOUNT
Een google account is nodig om apps te installeren en om de gepersonaliseerde mogelijkheden die google biedt te kunnen gebruiken.
Beschikt u reeds over een actieve google account en heeft u een smart phone of iPhone waar deze account op geregistreerd staat? Dan kunt u via dit toestel de google services activeren in uw Volvo.
In het andere geval heeft u een google account nodig. Een gmail adres is ook een bruikbaar google account.
U kunt deze aanmaken via accounts.google.com

HOTSPOT DRIVE ACTIVEREN
Uw Volvo beschikt over een 4G data verbinding. Hiermee kan u gebruik maken van apps zoals Spotify, weerbericht, .. in de auto. Ook zorgt deze verbinding voor real time kaartinformatie en verkeersinformatie in het navigatiesysteem. U kan een wifi hotspot activeren zodat uw passagiers naar internet kunnen via wifi in de auto.
Het data abonnement is inbegrepen in de aankoop van de wagen voor 4 jaar, en werkt in de hele EU en Zwitserland.
Het activeren van de hotspot drive is noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de apps en de google services. Een reeds bestaand account van een ander merk is niet bruikbaar.
U kan hiervoor volgend stappenplan volgen:
• Ga naar www.hotspotdrive.com
• Kies taal en land
• Klik op “Gratis registreren”
• Maak een account aan. Noteer uw log in gegevens. Vul zeker ook uw GSM nummer in
• Bevestig de account via de e-mail die u ontvangen heeft (48 uur geldig)
• Start de SMS identificatie op via de website
• U zal een code via SMS toegestuurd krijgen
• Binnen de 3 uur moet u de code ingeven op de website
• Bij problemen: doe reply op de e-mail of contacteer het call center telefonisch
• Breng uw log in gegevens mee

IN HET KORT
Om uw wagen te kunnen verbinden met internet en alle mogelijkheden te gebruiken heeft u bij de aflevering volgende nodig:
1. Volvo ID account
2. Google account en log in of smartphone
3. Hotspot Drive log in en paswoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKlein
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 16:11
ArnaudCo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:48:
[...]

Dat ik Google assistant dubbel heb vind ik op zich niet erg, maar dat Google Podcasts hierdoor verdwenen is, vind ik wel een serieuze bummer 🙄
Hier ook het geval.
Ik vermoed dat het al langer niet helemaal goed zat met Google Podcast, wanner je deze afspeelde en dan naar het hoofdscherm met de 4 tegels ging stond daar op de plaats van audiotegel altijd de Google Assistant tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 18:16
Lars4 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:57:
Weet iemand of er een instelling mogelijk is waarbij de zijspiegels automatisch naar beneden richten wanneer je de auto in z'n achteruit zet? Mijn vorige auto had dit en dit was toch wel erg handig bij achteruit inparkeren.
Zie handleiding;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMeCGPZPe6Xo-itha-CokMCy1Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWHrEhfQzc4pavMQSw9w3pbU.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Ik weet niet of iemand het hier al heeft benoemd, maar onder het accupercentage staat sinds 2.9 nu ook de (mogelijke) actieradius die je met dit accupercentage kunt halen. Handig!

Oeps, even gezocht met de zoekfunctie en zie dat anderen dit ook al gemeld hadden.

[ Voor 19% gewijzigd door HenryP op 02-06-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmit01
Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:12:
[...]

[...]
Ik ben zeer benieuwd, laat het ons svp weten. En veel plezier met het ophalen straks!

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
HenryP schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:58:
Ik weet niet of iemand het hier al heeft benoemd, maar onder het accupercentage staat sinds 2.9 nu ook de (mogelijke) actieradius die je met dit accupercentage kunt halen. Handig!

Oeps, even gezocht met de zoekfunctie en zie dat anderen dit ook al gemeld hadden.
Weet je toevallig of dit ook uitgeschakeld kan worden?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Microstar schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:02:
[...]

nee zit er hard in.. waarom wil je het niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 15:33

Lancer

What the......

Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:12:
[...]

[...]
Hotspot drive is iets anders. Dat is een account bij t-mobile dat gekoppeld is aan de e-sim van de auto. Heeft niet direct iets met een hotspot in de auto te maken.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Microstar schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:02:
[...]

“Iedereen” hier en ook bij road-trips loopt er al 2 jaar om te vragen en eindelijk is het er ….en jij wilt het weg hebben….?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:27
Je moet het breder zien. Ten eerste zijn er beloftes gemaakt, al heel lang geleden. Maar nog belangrijker, AAOS is natuurlijk niet voor niks ontwikkeld. Daar zit een idee en doel achter. Dus niet specifiek 1 app die je handig zou vinden wamt net zoals bij android op je telefoon gebruikt iedereen z'n favoriete apps. Wat de een handig vindt, vind de ander niks. Dus ook YouTube, een browser of ABRP.

De ontwikkeling van AAOS gaat hemeltergend langzaam. Dat is voor de ophef als je daar over wil spreken. Feit dat het AAOS topic al tijden stil ligt en er alleen af en toe wat API hobbyisten wat posten zegt genoeg.

Er valt zoveel meer uit te halen, voor iedereen wel iets. Dat is wat mij betreft de teleurstelling van AAOS. In dat kader ben ik ook enorm benieuwd wat de nieuwe generatie auto's gaan doen. Volvo, Polestar, steeds meer merken. Grotere schermen, nog meer digitaal. Benieuwd of AAOS dan wel aangewakkerd wordt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
Gutanoth schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:59:
[...]

Is bij jullie bedrijfspolicy dat je leren bekleding moet? :o

Ik heb er bij mijn vorige auto juist voor moeten vechten om leren bekleding te kiezen! Daarvoor werd dat altijd als een te luxe optie gezien.

Ik had toen het argument dat dat nodig was omdat ik anders de optie stoelverwarming niet kon nemen.

Vanaf toen was het hek van de dam en nu 4 jaar later worden ook Volvo's met wollen bekleding niet meer als "te luxe" beschouwd O+
Bij ons bieden ze op wagens 3 uitrustingsniveaus aan die gelijkaardige opties bevatten over alle merken heen (die onderhandelen ze dan voor betere prijzen bij de merken). Vanaf niveau 2 staat er bij alle wagens dat er lederen zetels in zitten, dus ze nemen dat dan ook letterlijk en doen er zelfs ombouw voor… Ik denk dat ze dat gewoon eens up to date moeten zetten en ipv “leder” gewoon “premium” moeten zetten zodat ze geen ombouw meer moeten doen. Ik weet wel niet of dit nu echt leder is of iets synthetisch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Centeiro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Bij ons bieden ze op wagens 3 uitrustingsniveaus aan die gelijkaardige opties bevatten over alle merken heen (die onderhandelen ze dan voor betere prijzen bij de merken). Vanaf niveau 2 staat er bij alle wagens dat er lederen zetels in zitten, dus ze nemen dat dan ook letterlijk en doen er zelfs ombouw voor… Ik denk dat ze dat gewoon eens up to date moeten zetten en ipv “leder” gewoon “premium” moeten zetten zodat ze geen ombouw meer moeten doen. Ik weet wel niet of dit nu echt leder is of iets synthetisch…
Dat ruik je meestal snel genoeg toch? écht leer heeft altijd een typische geur vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik moet zeggen, super gaaf!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lancer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:35:
[...]

Hotspot drive is iets anders. Dat is een account bij t-mobile dat gekoppeld is aan de e-sim van de auto. Heeft niet direct iets met een hotspot in de auto te maken.
Ik zie niet in waarom dat anders is. De data gaat toch via de e-sim in de wagen die 'n hotspot voorziet waarop je met je GSM/tablet/etc... kan verbinden? Waarom heet het anders hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volvo gaat dus idd bij de EX30 Tesla achterna. Alles via 1 middenscherm. Ongelovelijk als je het mij vraagt. Had dan op zn minst een mooie HED ingebakken incl AR. En als ik het zo zie/lees kan je dan dus geen Spotify en Maps op 1 scherm laten tonen (splitscreen). Dus dan moet je zelfs gaan kiezen wat je wil zien. Ik begrijp daar echt niks van als het dus klopt wat er staat en op de fotos zichtbaar is.

https://www.autoweek.nl/a...eeft-meer-geheimen-prijs/

[ Voor 44% gewijzigd door Juancho op 02-06-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
mrsmit01 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Hotspot heb tot nu toe ook niet kunnen vinden, zou wel handig zijn!
Bij mij zit v2.9 er nu ook op, was binnen 20 minuten gepiept. De GOM geeft nu minder km aan dan voor de update, maar dat komt wel weer goed.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnaderT
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-07-2023
Hoi lees al een tijdje mee en afgelopen week mijn p6 in ontvangst mogen nemen en natuurlijk staat de eerste road-trip voor komend weekend gepland. Iemand ervaring met het plaatsen van een tolbadge op de vooruit? Achter de spiegel is niet echt plek.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 15:33

Lancer

What the......

Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:17:
[...]
Ik zie niet in waarom dat anders is. De data gaat toch via de e-sim in de wagen die 'n hotspot voorziet waarop je met je GSM/tablet/etc... kan verbinden? Waarom heet het anders hotspot?
Het is de naam van de dienst van t-mobile. T-Mobile heeft niet onder controle dat het systeem van de auto de dataverbinding ook beschikbaar maakt voor andere devices.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lancer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Het is de naam van de dienst van t-mobile. T-Mobile heeft niet onder controle dat het systeem van de auto de dataverbinding ook beschikbaar maakt voor andere devices.
Ik zie het wel straks, het feit dat ze mij vragen een account aan te maken mag ik hopen dat het werkt in de XC40 en dat ik mijn gegevens niet ergens heb ingevuld voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lars4
Thanks, heb het nu ook gevonden. Helaas staat er iets verderop ook; ‘alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen’

Die optie heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-05 07:52
In het logboek lijkt het verbruik nu te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 17:43
Lars4 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Thanks, heb het nu ook gevonden. Helaas staat er iets verderop ook; ‘alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen’

Die optie heb ik helaas niet.
Vreemd dat deze combinatie nodig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Henk Pi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:35:
Klopt, viel mij ook al op!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Wafje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Vreemd dat deze combinatie nodig is..
Hij gebruikt de geheugenfunctie voor de "hier moet ik terug naar toe nadat de bestuurder de auto uit reverse haalt" positie. Deze module staat waarschijnlijk niet aan als je niet de elektrische stoel met memory functie heeft.

Voor zover ik weet slaat die memory functie ook de stand van de buitenspiegels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars4
Gutanoth schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Hij gebruikt de geheugenfunctie voor de "hier moet ik terug naar toe nadat de bestuurder de auto uit reverse haalt" positie. Deze module staat waarschijnlijk niet aan als je niet de elektrische stoel met memory functie heeft.

Voor zover ik weet slaat die memory functie ook de stand van de buitenspiegels op.
Dan zou de handmatige (L/R indrukken) optie nog wel moeten lukken zou je denken, toch?. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Lars4 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:06:
[...]

Dan zou de handmatige (L/R indrukken) optie nog wel moeten lukken zou je denken, toch?. Jammer!
Sorry, wat doet die optie normaalgezien? Die klapt toch alleen de spiegels uit of in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gutanoth schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Sorry, wat doet die optie normaalgezien? Die klapt toch alleen de spiegels uit of in?
Nee die kantelt. Super handig als je strak langs de kant moet inparkaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-05 16:30
Lancer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:58:
[...]

In de tekst van Volvo staat:
U kan een wifi hotspot activeren zodat uw passagiers naar internet kunnen via wifi in de auto.
Dat is toch ondubbelzinnig?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Oh dat wist ik niet! En die kantelt dan terug bij het loslaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centeiro
Gutanoth schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Dat ruik je meestal snel genoeg toch? écht leer heeft altijd een typische geur vind ik
De new car smell is alleszins za-lig! Of dat door de zetels komt dat kan ik niet uitmaken, maar ik hoop alleszins dat de geur nog een lange tijd aanwezig blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Dat werkt alleen als je ook de vol elektrische stoelverstelling hebt.
In mijn P6 met standaard stoelen (uitvoeringsniveau PLUS) kan ik de spiegels niet op die manier omlaag kantelen bij het achteruit inparkeren. Je zou dan de knop van 1 van de spiegels ik meen tweemaal in moeten drukken snel achter elkaar. Getest, werkt niet. Ook ingedrukt houden werkt niet.

is echt wel jammer dat die er niet standaard opzit, maar ook dat went ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
Henk Pi schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:35:
Volgens de handleiding kan je dat rittenlogboek activeren in de Volvo cars app onder applicatie instellingen. Ik kan dat daar echter niet vinden. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan activeren, moet ik daarvoor misschien iets doen in de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riccy
  • Laatst online: 05-01 19:30
Centeiro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:47:
[...]

De new car smell is alleszins za-lig! Of dat door de zetels komt dat kan ik niet uitmaken, maar ik hoop alleszins dat de geur nog een lange tijd aanwezig blijft
We hebben dezelfde werkgever en dezelfde auto ;) het leder is inderdaad mooi gedaan. Ik heb zelf de zwarte variant. Juist lang moeten op wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riccy
  • Laatst online: 05-01 19:30
Centeiro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:59:
[...]

Volgens de handleiding kan je dat rittenlogboek activeren in de Volvo cars app onder applicatie instellingen. Ik kan dat daar echter niet vinden. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan activeren, moet ik daarvoor misschien iets doen in de auto zelf?
Naar mijn weten is dit nog niet actief in België. Ik zie het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centeiro
riccy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:01:
[...]

We hebben dezelfde werkgever en dezelfde auto ;) het leder is inderdaad mooi gedaan. Ik heb zelf de zwarte variant. Juist lang moeten op wachten!
Ik probeer zo vaag mogelijk te zijn maar ik veronderstel dat een collega snel herkent wanneer het over onze firma gaat 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gutanoth schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:44:
[...]

Oh dat wist ik niet! En die kantelt dan terug bij het loslaten?
Je moet het 2x snel indrukken, dan kantelt de spiegel helemaal. Pas als je weer vooruit gaat rijden of in neutraal/P zet kantelt de spiegel idd weer terug.

Ik gebruik dit behoorlijk vaak eigenlijk, die automatische kantel functie bij achteruitrijden vind ik dan weer niet zo prettig omdat je het ook weer niet altijd nodig bent en juist de spiegel normaal wilt gebruiken. Dus die 2x drukken optie is super handig en goed voor je velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:07:
[...]

Je moet het 2x snel indrukken, dan kantelt de spiegel helemaal. Pas als je weer vooruit gaat rijden of in neutraal/P zet kantelt de spiegel idd weer terug.

Ik gebruik dit behoorlijk vaak eigenlijk, die automatische kantel functie bij achteruitrijden vind ik dan weer niet zo prettig omdat je het ook weer niet altijd nodig bent en juist de spiegel normaal wilt gebruiken. Dus die 2x drukken optie is super handig en goed voor je velgen!
Ik lees net van @ron65 dat dit ook alleen werkt met de elektrische memory functie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:18

TAA

Liever IRC

4v4t4r schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:21:
[...]
nee zit er hard in.. waarom wil je het niet ?
Ik baal er ook van... display liefst zo minimalistisch mogelijk. Die afstand voegt voor mij niets toe. De waarschuwing onder de 50km was veel effectiever vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
TAA schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Ik baal er ook van... display liefst zo minimalistisch mogelijk. Die afstand voegt voor mij niets toe. De waarschuwing onder de 50km was veel effectiever vind ik.
Het is ook nooit goed! 😉
Zo druk is het dashboard toch helemaal niet, vrij leeg zelfs als je Google Maps weg laat.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gutanoth schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:09:
[...]

Ik lees net van @ron65 dat dit ook alleen werkt met de elektrische memory functie
Geen idee, er zijn na de eerste versie tig andere op de markt gekomen met andere namen, andere pakketten....ik ben het zicht kwijt maar het leek me een standaard functie die elke XC40/C40 toch wel zou moeten hebben. Iig die 2x klikken op het knopje. Wat dat heeft verder niks met memory te maken lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Het is ook nooit goed! 😉
Zo druk is het dashboard toch helemaal niet, vrij leeg zelfs als je Google Maps weg laat.
inderdaad, ik vind het erg kaal en zeker veel te minimalistisch nu.
Je zou bijvoorbeeld wat meer opties moeten hebben, waarbij je bijvoorbeeld 3 sets hebt van Volvo uit en 2 die je naar eigen inzicht kunt indelen. minimaal is dan wel de snelheidsmeting en de accuvulling, verder zou je dan zelf moeten kunnen kiezen.

Ik ben iemand van hoe meer info in beeld hoe liever, als het maar op een voor mij vaste plaats staat.
Als je moet switchen tussen beelden voor het accu percentage, een ander beeld voor resterende range, weer een ander beeld voor verbruik, weer een vierde beeld dat de info over de ACC aangeeft en een vijfde beeld dat de ODO aangeeft... daar wordt ik pas narrig van, zet allemaal maar in 1 overzicht, prima!

Wat mij betreft mag de ODO (km stand) ook nog onderin ergens tussen, die moet ik eind van elke zakelijke rit toch oproepen en noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Geen idee, er zijn na de eerste versie tig andere op de markt gekomen met andere namen, andere pakketten....ik ben het zicht kwijt maar het leek me een standaard functie die elke XC40/C40 toch wel zou moeten hebben. Iig die 2x klikken op het knopje. Wat dat heeft verder niks met memory te maken lijkt me.
Met jou eens hoor, wat mij betreft mag deze functie er standaard in, maar ik heb het net nog maar eens getest... werkt niet. P6 MY23 en jawel: V2.9 software :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:45:
Volvo gaat dus idd bij de EX30 Tesla achterna. Alles via 1 middenscherm. Ongelovelijk als je het mij vraagt. Had dan op zn minst een mooie HED ingebakken incl AR. En als ik het zo zie/lees kan je dan dus geen Spotify en Maps op 1 scherm laten tonen (splitscreen). Dus dan moet je zelfs gaan kiezen wat je wil zien. Ik begrijp daar echt niks van als het dus klopt wat er staat en op de fotos zichtbaar is.

Volgens mij zie je achter het stuur een omhoogstaande ‘knobbel’ waarin een HUD projector zou kunnen zitten. ik heb ooit gehoord dat die er wel in zou zitten Misschien specifiek voor ‘de luxe’ versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Volgens mij zie je achter het stuur een omhoogstaande ‘knobbel’ waarin een HUD projector zou kunnen zitten. ik heb ooit gehoord dat die er wel in zou zitten Misschien specifiek voor ‘de luxe’ versie?
Ben benieuwd, dat is toch wel een beetje het minimale wat je mag verwachten. En nog beter met dus ook AR ingebakken wat je bijv. bij Mercedes hebt. Dan kan het een leuk alternatief zijn. Al heb ik nog nooit in een auto gereden met HUD.

Nog 5 dagen en dan wordt de EX30 onthult, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 12:38
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:19:
[...]
Heeft wel met memory te maken: naar beneden kantelen is makkelijk, maar zonder memory is er ook geen vorige positie om terug te keren achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars4
ron65 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:23:
[...]

Met jou eens hoor, wat mij betreft mag deze functie er standaard in, maar ik heb het net nog maar eens getest... werkt niet. P6 MY23 en jawel: V2.9 software :p
Grappig dat het inklappen met 1 keer L/R dan weer wel werkt..

Had toch graag het neerdraaien (en desnoods handmatig weer omhoog draaien met 2x L/R) er graag op gehad. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Je moet het breder zien. Ten eerste zijn er beloftes gemaakt, al heel lang geleden. Maar nog belangrijker, AAOS is natuurlijk niet voor niks ontwikkeld. Daar zit een idee en doel achter. Dus niet specifiek 1 app die je handig zou vinden wamt net zoals bij android op je telefoon gebruikt iedereen z'n favoriete apps. Wat de een handig vindt, vind de ander niks. Dus ook YouTube, een browser of ABRP.

De ontwikkeling van AAOS gaat hemeltergend langzaam. Dat is voor de ophef als je daar over wil spreken. Feit dat het AAOS topic al tijden stil ligt en er alleen af en toe wat API hobbyisten wat posten zegt genoeg.

Er valt zoveel meer uit te halen, voor iedereen wel iets. Dat is wat mij betreft de teleurstelling van AAOS. In dat kader ben ik ook enorm benieuwd wat de nieuwe generatie auto's gaan doen. Volvo, Polestar, steeds meer merken. Grotere schermen, nog meer digitaal. Benieuwd of AAOS dan wel aangewakkerd wordt.
Ik ben het 100% eens met je verhaal.
Het stoort me dat het dan vooral over YT gaat terwijl Volvo en Google veel betere kansen heeft laten liggen.
Maar het knopje(pa) die ik overigens nooit heb gehad is terug. Daar snap ik nu de ophef wel over want dat voegt echt wat toe aan het gebruiksgemak.👍👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
Mga1600 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:43:
[...]

“Iedereen” hier en ook bij road-trips loopt er al 2 jaar om te vragen en eindelijk is het er ….en jij wilt het weg hebben….?
Ik ben niet “iedereen” en heb er nooit om gevraagd. Vond het fijn dat er een minimum aan informatie voor mijn giechel stond.

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Largamelion
Hier is 't ie dan, vers van de dealer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3qh8HqPkNQSjODrqu2LQUnqKqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuBQJbgXrwHP0Be45Ju07jCG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lu11rGVKVYiPOkFIXalUhbcJX-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRIeXNVWRp3HlSyDrGS3lfrF.jpg?f=fotoalbum_large

Wat 'n genot toch om mee te rijden! Direct Waze erop, Spotify ingelogd en genieten maar.

Wel grappig: Zag klasgenoten van mijn kinderen bij de dealer wiens moeder net een C40 had, bleek dat de vader zijn XC40 kwam ophalen d:)b.

En die hotspot daar viel de dealer bij uit de lucht, hij ging iets te snel door de configuratie van de Hotspot Drive waardoor ik het ook niet kon checken. Ga ik toch later nog even uitzoeken.

Oh en nog 'n nieuwtje van de dealer: AA zou Q1 komen naar Volvo, ze hebben eindelijk geplooid zei hij. Eerst zien dan geloven denk ik dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 02-06-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 17:34
Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:36:
Oh en nog 'n nieuwtje van de dealer: AA zou Q1 komen naar Volvo, ze hebben eindelijk geplooid zei hij. Eerst zien dan geloven denk ik dan.
Wat is AA? Zitten we al niet in Q2? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:36:
[...]

Ben benieuwd, dat is toch wel een beetje het minimale wat je mag verwachten. En nog beter met dus ook AR ingebakken wat je bijv. bij Mercedes hebt. Dan kan het een leuk alternatief zijn. Al heb ik nog nooit in een auto gereden met HUD.

Nog 5 dagen en dan wordt de EX30 onthult, ben erg benieuwd!
Je hebt verschillende types HUD. Meestal zie je zo'n plastic schermpje waarop geprojecteerd wordt. Vind ik er persoonlijk niet uit zien. Voor mijn P8 reed ik een Enyaq. Die had de HUD geprojecteerd op de voorruit waardoor het leek dat het op de weg geprojecteerd werd, werkte super en zeer rustgevend. Daarbij ook nog AR waarmee met diepte navi aanwijzingen werden weergegeven. Echt geweldig!!
Dit is zo'n beetje het enige wat ik in de volvo echt mis.
En een zelf instelbaar rijderscherm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:04
RigolleM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Android Auto. Volgend jaar is er weer een Q1…

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 02-06-2023 19:07 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Watmaakhetuit
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 07:44
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb persoonlijk niet zoveel met licht leder, maar dit ziet er echt heel erg fraai uit! Veel rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 06:47
Largamelion schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:21:
[...]
Ik zie het wel straks, het feit dat ze mij vragen een account aan te maken mag ik hopen dat het werkt in de XC40 en dat ik mijn gegevens niet ergens heb ingevuld voor niets.
Helaas niet te vinden in het menu.
Wel gewoon wifi, maar geen optie tot hotspot.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06:28
guido66 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:06:
[...]

Android Auto. Volgend jaar is er weer een Q1…
Ja en het jaar er op weer een… zou leuk zijn hoor voor alle Android gebruikers… maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in dat soort aankondigingen.

YouTube zou in “een paar weken” na Google i/o komen naar Volvo komen. Dat is ongeveer nu…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
goetfoud schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:06:
[...]

Je hebt verschillende types HUD. Meestal zie je zo'n plastic schermpje waarop geprojecteerd wordt. Vind ik er persoonlijk niet uit zien. Voor mijn P8 reed ik een Enyaq. Die had de HUD geprojecteerd op de voorruit waardoor het leek dat het op de weg geprojecteerd werd, werkte super en zeer rustgevend. Daarbij ook nog AR waarmee met diepte navi aanwijzingen werden weergegeven. Echt geweldig!!
Dit is zo'n beetje het enige wat ik in de volvo echt mis.
En een zelf instelbaar rijderscherm.....
Ik heb paar keer test gereden in de Enyac. De augmented reality HUD van die vond ik echt de mooiste die ik tot nu toe zelf heb ervaren.

Kwa rijden vind ik hem wel echt stukken minder dan de XC40. Beetje het grote zware bus gevoel. Ik reed ook de 204pk en die voelde veel langzamer dan de xc40 single motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
Kammika schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:02:
[...]

Ja en het jaar er op weer een… zou leuk zijn hoor voor alle Android gebruikers… maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in dat soort aankondigingen.

YouTube zou in “een paar weken” na Google i/o komen naar Volvo komen. Dat is ongeveer nu…
Tja tijd en ontwikkeling steken in android auto op een AAOS systeem🥱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
RickKoets schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:09:
Iemand van jullie al eens gespeeld met draadloos Carplay?
Via Amazon heb ik dit kastje gekocht en lijkt best goed te werken. Ik had het kastje eerst helemaal bijgewerkt naar de laatste software versie en toen werkte het niet. Via een forum kwam ik een post tegen van iemand dat hij één software versie terug gegaan was en dat het toen wel werkte. Dat was bij mij ook de oplossing.
[YouTube: Carplay Volvo XC40 2023]
Yup, werkt heerlijk. Maar heb je draadloos ook Maps op het display achter je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
RigolleM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Q1 2024 zei hij, ik dacht wel dat dat voor zichzelf sprak. Snap alleen niet dat als ze er nu eindelijk aan toegeven, het nog zo lang moet duren... maar dat is eigen aan Volvo zeker *kuch* YouTube *kuch*.

Ik heb trouwens geen verlichting in m'n Ultimate achteraan, die 'interieurverlichting plus' is blijkbaar voor vooraan |:(. Maar goed, geen drama.

Hoofdsteunen vooraan kunnen wel gewoon omhoog en dan komen de 2 metalen staven te voorschijn dus GSM houder monteren voor te kinderen kan perfect. Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35DxWmDCYb9FH1-FVaU7iXGqJY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nGPmzn29bsNP0fjSqpDIWvFL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Kammika schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:02:
[...]

Los van het YT, waar ik op zich zo erg op echt op zit te wachten is mijn grootste ontgoocheling wel degelijk hoe tergend traag Google in mijn magen evolueert voor Android-gebruikers. Terwijl het voor Apple-gebruikers een pak verder staat. Je krijgt toch aan niemand uitgelegd dat mijn Google Pixel 7pro minder compatible is met mij Volvo da gelijk welke Apple telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kan je nu echt niet kiezen hoeveel de zijspiegels naar beneden kantelen voor het achteruitrijden? Je kan werkelijk niet meer zien wat er van achter de auto komt! Bij m'n Grandland kantelden ze naar beneden maar kon ik wel nog de baan achter mij zien. Bij de XC40 staan ze letterlijk bijna naar de grond gericht. Nu snap ik waarom de dealer daarnet zei dat er zoveel mensen dit een slecht systeem vinden en dit uitschakelen.

De 360 camera is dan wel een pak duidelijker dan de Opel.

Voor de rest echt 'n heerlijke wagen. Nu 2.9 installeren, die kwam hij daarnet al aanbieden als ik thuis kwam van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
Ik vind de spiegels die omlaag draaien bij achteruit rijden ook veel te laag en dus onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Rude-Dog schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:08:
Ik vind de spiegels die omlaag draaien bij achteruit rijden ook veel te laag en dus onbruikbaar.
Als er echt geen optie is om de hoek aan te passen dan gaat het bij mij ook snel uit staan. Ik kon de spiegels omhoog kantelen in achteruitrijstand, maar na switchen tussen D en R gingen ze weer even ver naar beneden. Waardeloos zo...

Waze op het grote scherm is wel nice, maar toch mis ik het om Spotify tegelijkertijd in beeld te hebben. Steeds moeten wisselen van app is een gemiste kans imo. Daarom dus blij met het nieuws dat Android Auto toch zou komen al hoop ik dat er al eerder een andere manier komt om dit te realiseren.

Ps: Die witte 'recharge' badge doet echt wel afbreuk aan de wagen. Voegt werkelijk niets toe, er staat zelfs geen model op bij mij, gewoon 'recharge'. Tips om die te verwijderen zonder schade zijn welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 03-06-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:47
Juancho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:45:

Maar wel draadloos Apple CarPlay :)

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Pagina: 1 ... 176 ... 316 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"