ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
P6 en P8 worden niet meer gebruikt. Op de Volvo website bij accessoires gebruiken ze de type namen:
RECHARGE TWIN
RECHARGE E60
RECHARGE E80
XC40SMER|11kWp|HA Yellow
Volgens mij kan nog niemand je dit uit eigen ervaring vertellen. De productie van elektrische MY24 modellen zou enkele maanden zijn verschoven. Eerste leveringen rond september 2023.timhtc schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:48:
Wat staat er op de badge achterop MY24?
P6 en P8 worden niet meer gebruikt. Op de Volvo website bij accessoires gebruiken ze de type namen:
RECHARGE TWIN
RECHARGE E60
RECHARGE E80
Mogelijk kan iemand, die betrokken is bij de productie in Gent en dit forum volgt, je voorinformatie geven.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Die functie zit ook op veel uitvoeringen van de (X)C40… sterker nog: bij de 2,9 update gaat het nog beter (?) werken:
1
| Gebruikersprofiel schakelt nu correct naar de momenteel gebruikte sleutel. |
Ik heb afgelopen week een update gevraagd aan mijn dealer. Die bevestigde dat mijn MY24 nog steeds gepland is voor half juli.Claude schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:37:
[...]
Volgens mij kan nog niemand je dit uit eigen ervaring vertellen. De productie van elektrische MY24 modellen zou enkele maanden zijn verschoven. Eerste leveringen rond september 2023.
Mogelijk kan iemand, die betrokken is bij de productie in Gent en dit forum volgt, je voorinformatie geven.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Hier ook niet, ondanks een rit van 240km….
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik heb een totaal omgekeerde ervaring.Rude-Dog schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:12:
Aangezien het hier een beetje stil is met het lange weekend zal ik maar weer es wat random klagen - ik vind dat de parkeersensoren echt enorm conservatief zijn ingesteld. Ik krijg al rode strepen en een hoop geloei als ik nog zeker 40 cm voor de neus heb in de parkeergarage. Ook bij precies netjes parkeren in een vak staat hij al op oranje voor de auto's aan weerszijden. Dat was bij mijn vorige auto's een stuk vergevingsgezinder. Dat, samen met een paar keer een brute ingreep bij achteruit rijden om een grasspriet of een klein hoogteverschil geeft mij gek genoeg minder vertrouwen dan de wagens die ik hiervoor heb gehad.
Ik vind daarentegen de camera te laag zitten. Ik rij vooral op de buitenspiegels dus gebruik hem enkel voor de afstand.
Ik vind dat conservatieve wel prettig aangezien ik de sensoren ook langzaam vindt. Als je dan eerst oranje krijgt zit je er al bovenop.Rude-Dog schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:12:
Aangezien het hier een beetje stil is met het lange weekend zal ik maar weer es wat random klagen - ik vind dat de parkeersensoren echt enorm conservatief zijn ingesteld. Ik krijg al rode strepen en een hoop geloei als ik nog zeker 40 cm voor de neus heb in de parkeergarage. Ook bij precies netjes parkeren in een vak staat hij al op oranje voor de auto's aan weerszijden. Dat was bij mijn vorige auto's een stuk vergevingsgezinder. Dat, samen met een paar keer een brute ingreep bij achteruit rijden om een grasspriet of een klein hoogteverschil geeft mij gek genoeg minder vertrouwen dan de wagens die ik hiervoor heb gehad.
De auto reageert sowieso ontzettend traag op alles dat op de lage snelheid CAN bus zit. Probeer maar eens 10 keer aan een deurhendel te trekken zonder dat de sleutel in de buurt is en daarna de auto van het slot doen. Dan is het gewoon een paar seconden wachten.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik vind het juist heel prettig dat je wat speelruimte overhoudt. Kwestie van wennen. Bij onze VWBus is het aan de voor- en achterkant meer als piep- piep-boem als je niet super- voorzichtig bent, daar wen je nooit aan……haha. En aan de zijkant zit daarop geen signalering.Rude-Dog schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:12:
Samen met de 360 camera kun je wat mij betreft de (X)C40 aan 4 kanten vrij en keurig recht in een parkeervak krijgen.
Gisteren voor het eerst een eindje in de splinternieuwe Audi A6 van mijn zoon gereden. Het viel me juist op dat met parkeren de sensoren nog veel harder en eerder gillen en piepen dan bij onze auto’s.
[Maar afgezien daarvan en ook van een irritant krakende stuurinrichting (waar nog een oplossing voor gezocht wordt) is het een heel fijne en comfortabele auto om in te rijden waar je je onmiddellijk in thuis voelt. Mooi dashboard, goede zithouding, lekkere stoelen, instelbare vering. Het was wel weer even wennen aan het hybride rijden, hij komt weliswaar heel soepel op gang op de elektromotor maar het duurt daarna ‘lang’ voordat de auto echt hard vooruit wil (waarbij eerst de benzine motor bijgeschakeld moet worden en de turbodruk moet zijn opgebouwd) als je de instant-power van een P8 gewend bent.]
Geleverd eind 2022, XC40 Recharge- trillend stuur (begin soms last van handen te krijgen) en ook het voetstuk links om je voet op te 'rusten' blijft constant een 'schavend'/trillend gevoel geven, ongeacht het wegdek. Laatst naar de garage geweest die inderdaad zei dat het trillen een bekend probleem is waar Volvo aan werkt, maar vooralsnog is mijn rijplezier wel flink achteruit gegaan. Voorheen werkte alles prima, het reed stil en soepel, begon het pas te merken na de laatste OTA update.Largamelion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:28:
Zijn er bij de recent geleverde XC40 's nog mensen met een trillend stuur bij snelheden rond 105km/u? Of is dat probleem eindelijk voorgoed opgelost bij de laatste MY23's die nu van de band rollen? Ik lees er weinig over de laatste weken. Volgende week zal ik zelf testen.
Zag deze post op xc40forumZaxora schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:42:
[...]
Geleverd eind 2022, XC40 Recharge- trillend stuur (begin soms last van handen te krijgen) en ook het voetstuk links om je voet op te 'rusten' blijft constant een 'schavend'/trillend gevoel geven, ongeacht het wegdek. Laatst naar de garage geweest die inderdaad zei dat het trillen een bekend probleem is waar Volvo aan werkt, maar vooralsnog is mijn rijplezier wel flink achteruit gegaan. Voorheen werkte alles prima, het reed stil en soepel, begon het pas te merken na de laatste OTA update.
Als dat het generieke probleem is wordt het een dure terugroepactie als alle XC40's hiervan last gaan krijgen...
Ik heb op die forums toevallig ook een account, het is gewoon jammer. M'n voet en handen trillen constant wat echt vrij irritant is. Als je alles terugleest is het vrij demotiverend dat het al zo vaak- en lang voorkomt. Vreemde is dat hij echt als een droom over de weg zweefde voorheen, en nu vol met kuren zit.Kammika schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Zag deze post op xc40forum
Als dat het generieke probleem is wordt het een dure terugroepactie als alle XC40's hiervan last gaan krijgen...
Zo kan het dus ook
Wel interessant dat deze persoon ook de speed limiter eraf kon krijgen…
Ik ga geen risico’s nemen (is een lease auto). Maar ziet er wel heel interessant uit…
Niets doet het meer, geen navigatie, radio etc.
Opeens was het werkend, toen geen achteruitrijdcamera, en vandaag weer zwarte, zichzelf opstartende schermen.
De knoppen aan het stuur werken (gelukkig) wel
Iemand hier ook last van?
Laatste versie is 2.7 (en op deze manier zal er geen bijkomen
Komt bij mij ook nogal eens voor (v2.7). Naar mijn idee vooral als de auto een dag of twee niet gebruikt is. Hopelijk is dit straks met software v2.9 voorbij.wian66 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:32:
Sinds gisteren last van een telkens zich zelf opstartende auto .....
Opeens was het werkend, toen geen achteruitrijdcamera, en vandaag weer zwarte, zichzelf opstartende schermen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Tja, tegen de instant power en trekkracht en acceleratie van de P8 kunnen momenteel maar weinig 'gewone' auto's op. Dan kom je al snel op sportauto niveau uit.Mga1600 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:42:
[...]
Ik vind het juist heel prettig dat je wat speelruimte overhoudt. Kwestie van wennen. Bij onze VWBus is het aan de voor- en achterkant meer als piep- piep-boem als je niet super- voorzichtig bent, daar wen je nooit aan……haha. En aan de zijkant zit daarop geen signalering.
Samen met de 360 camera kun je wat mij betreft de (X)C40 aan 4 kanten vrij en keurig recht in een parkeervak krijgen.
Gisteren voor het eerst een eindje in de splinternieuwe Audi A6 van mijn zoon gereden. Het viel me juist op dat met parkeren de sensoren nog veel harder en eerder gillen en piepen dan bij onze auto’s.
[Maar afgezien daarvan en ook van een irritant krakende stuurinrichting (waar nog een oplossing voor gezocht wordt) is het een heel fijne en comfortabele auto om in te rijden waar je je onmiddellijk in thuis voelt. Mooi dashboard, goede zithouding, lekkere stoelen, instelbare vering. Het was wel weer even wennen aan het hybride rijden, hij komt weliswaar heel soepel op gang op de elektromotor maar het duurt daarna ‘lang’ voordat de auto echt hard vooruit wil (waarbij eerst de benzine motor bijgeschakeld moet worden en de turbodruk moet zijn opgebouwd) als je de instant-power van een P8 gewend bent.]
Al zal dat snel veranderen door nieuwe grote stroom EV modellen.
Gisteren dacht een wat ouder model RS6 sneller op te kunnen trekken......vette pech voor de RS6 😉🤣
Ja, mijn auto doet dit ook met grote regelmaat. Soms maar een klein een stukkje gereden naar b.v. de supermarkt. Wanneer ik dan terug kom bij de auto start het systeem weer opnieuw op. Het is heel random, maar wel heel regelmatig.wian66 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:32:
Sinds gisteren last van een telkens zich zelf opstartende auto .....
BMW 330e Touring
Dat is juist het vreemde: zondag 150 km gereden, maandagochtend een klein ritje, daarna weer een grote rit en: bingo.Vulcan750 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:52:
[...]
Komt bij mij ook nogal eens voor (v2.7). Naar mijn idee vooral als de auto een dag of twee niet gebruikt is. Hopelijk is dit straks met software v2.9 voorbij.
Nog geen notificatie gezien bij onze auto, helaasferrie99 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:14:
Heeft iemand al update 2.9?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb in de garage de 2.9 update gekregen omdat mijn telefoon altijd deconnecteerd tijdesn het draadloos opladen. Dat euvel is helaas niet verholpen. Ik heb nu wel een groter verbruik. Als ik vertrek zit het aan 85kwh en pas na enkele minuten daalt het. Mijn gemiddelde verbruik is zo wel een stuk hoger. Bij 90% opgeladen kan ik nu 300 km ipv 330km daarvoor. Aan 100 km/h bij 22 graden zit ik aan een verbruik van 21kwh.ferrie99 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:14:
Heeft iemand al update 2.9?
Wisselen tussen PA en ACC is wel een hele goede toevoeging. Gaat zeer vlot.
Mijn XC40 trilt ook hard tussen 105 en 120 km/h en dat is met de update ook niet opgelost.
eerste paar dagen na de update was het verbruik bij mij ook van slag, bij mij in positieve zin , ik kon ruim 400km bij 100%.. dat is nu weer ongeveer 330 bij 90%Biermans31 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:45:
[...]
Ik heb in de garage de 2.9 update gekregen omdat mijn telefoon altijd deconnecteerd tijdesn het draadloos opladen. Dat euvel is helaas niet verholpen. Ik heb nu wel een groter verbruik. Als ik vertrek zit het aan 85kwh en pas na enkele minuten daalt het. Mijn gemiddelde verbruik is zo wel een stuk hoger. Bij 90% opgeladen kan ik nu 300 km ipv 330km daarvoor. Aan 100 km/h bij 22 graden zit ik aan een verbruik van 21kwh.
Wisselen tussen PA en ACC is wel een hele goede toevoeging. Gaat zeer vlot.
Mijn XC40 trilt ook hard tussen 105 en 120 km/h en dat is met de update ook niet opgelost.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik weet hoe OTA updates werken. Wanneer iemand hem al wel heeft dan kan dat dus een indicatie geven dat de 2.9 uitrol ook daadwerkelijk is begonnen en je hem dus ook binnenkort kunt verwachten.Juancho schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:40:
Die ontvang je vanzelf en als iemand deze wel binnen krijgt betekent het niet dat een ieder deze ook gelijk krijgt. Daar zit nogal verschil tussen. Zoals altijd met de OTA: gewoon rustig afwachten en anders een bezoek aan je dealer brengen.
Als niemand hem dus via OTA nog heeft ontvangen dan is de uitrol hoogstwaarschijnlijk ook nog niet begonnen
Kan heel lang duren hoor, ik wacht al vanaf begin Maart op 2.7 OTALempke schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:14:
[...]
Nog geen notificatie gezien bij onze auto, helaas
Juancho zegt het correct, bezoekje dealer.
Dat deed ik begin April, reactie: Komt vanzelf, rustig afwachten. Als het er over twee maanden niet is dan nog maar eens kijken.
Die twee maanden zijn om, mijn agenda deze week te vol, maar ik bel ze wel voor een afspraak eind deze week die dan ergens volgende week of daarna mag zijn, maar dan wil ik minstens 2.7 er eindelijk eens op en een verklaring waarom OTA bij mijn wagen maar 1x werkte (resulterend in een vastzittend systeem waarna ook al een dealerbezoekje nodig was) en daarna nooit meer heeft gewerkt.
XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp
Dat weet ik allemaal ook al wel, ik antwoordde op @ferrie99ron65 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:46:
[...]
Kan heel lang duren hoor, ik wacht al vanaf begin Maart op 2.7 OTA
Dat deed ik begin April, reactie: Komt vanzelf, rustig afwachten. Als het er over twee maanden niet is dan nog maar eens kijken.
Die twee maanden zijn om, mijn agenda deze week te vol, maar ik bel ze wel voor een afspraak eind deze week die dan ergens volgende week of daarna mag zijn, maar dan wil ik minstens 2.7 er eindelijk eens op en een verklaring waarom OTA bij mijn wagen maar 1x werkte (resulterend in een vastzittend systeem waarna ook al een dealerbezoekje nodig was) en daarna nooit meer heeft gewerkt.
"Wie heeft er al 2.9"
**
"Nou ik heb dus nog geen update"
Jouw situatie ken ik uiteraard ook.
Wie niet 😂😂😂Jouw situatie ken ik uiteraard ook.
En nou doorpakken he… help je ook de volgende “klanten” van die dealer mee door te zorgen dat ze niet wegkomen met dit soort lulverhalen maar dat ze gewoon moeten helpen. (En als ze je niet helpen, laat dan even weten welke dealer dat is, dan blijven we daar met zijn allen vandaan in het vervolg)ron65 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:46:
[...]
Niet verkeerd bedoeld maar je bent letterlijk de enige hier die geen enkele ota krijgt. Er zit dus echt software matig wat fout bij je auto. En dat is je ondertussen al vele malen doorgegeven. Je dealer moet het maar oplossen en anders lekker naar een andere dealer. En je gaat geen 2.7 krijgen maar 2.9 met alles wat je daarvoor dus al gemist hebt.ron65 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:46:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 30-05-2023 20:54 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
:strip_exif()/f/image/wOWE3LUvKW4au6aWCHgoHfXV.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo is geliefd bij ons op het werk, staat tegenwoordig echt vol met vooral XC40's en gezien er vanaf 1 juli enkel nog full electric besteld kan worden staat de parking over een paar jaar vol denk ik. Weinig andere keuze binnen ons budget welke hetzelfde biedt, enkel ID4 komt in de buurt.
Volgende week mijn XC40 i.p.v. die Audi en dan is het rijtje af 😄.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
De rechter achterband van die C40 ziet er niet best uit (helemaal afgesleten aan de linkerkant) of lijkt dat maar zo?Largamelion schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:24:
[Afbeelding]
Volvo is geliefd bij ons op het werk, staat tegenwoordig echt vol met vooral XC40's en gezien er vanaf 1 juli enkel nog full electric besteld kan worden staat de parking over een paar jaar vol denk ik. Weinig andere keuze binnen ons budget welke hetzelfde biedt, enkel ID4 komt in de buurt.
Volgende week mijn XC40 i.p.v. die Audi en dan is het rijtje af 😄.
Ik denk dat de telefoon waarmee de foto is gemaakt een sterk staaltje ruis laat zien. De rechtervoorband van de auto links in beeld zou dan ook afgesleten zijn op dezelfde plek 😇Marko72 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:51:
[...]
De rechter achterband van die C40 ziet er niet best uit (helemaal afgesleten aan de linkerkant) of lijkt dat maar zo?
Dat zal idd aan de foto liggen. M'n Pocophone F1 is bijna aan z'n 5e verjaardag toe en trekt nog steeds prachtige foto's, maar het blijft een smartphone 🙂. Zou ook een rare plaats zijn om slijtage te hebben en bovendien is het de eerste keer dat ik die C40 daar zie dus vrij zeker dat het nog een nieuwe is, blonk ook nog overal 😊. Mooie bak wel!Marko72 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:51:
[...]
De rechter achterband van die C40 ziet er niet best uit (helemaal afgesleten aan de linkerkant) of lijkt dat maar zo?
[ Voor 3% gewijzigd door et_73 op 31-05-2023 08:25 ]
Afhankelijk van de drukte op het net, kan het downloaden wat langer duren. Over het algemeen vind ik de inschatting die de app maakt wat laag. Vaak bij grote updates (zoals 2.9) duurt het wat langer. Zou je nog geen zorgen maken.... Ook weet ik niet of de app het downloaden van de update als tijd meeneemt voor het hele proces, vooral omdat deze inschatting moeilijk te maken is aan de hand internetsnelheid en bereik.FBMG schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:51:
[Afbeelding]
Staat nu iets meer dan 2uur te installeren .... gaat dat wel goed.
Kan de auto ook niet in.
[ Voor 12% gewijzigd door PCGAMER00 op 31-05-2023 10:04 ]
Die van mij was in ca 30 min klaar. maar weet niet of het goed gegaan is, rij vanavond pas terug naar huisFBMG schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:51:
[Afbeelding]
Kan de auto ook niet in.
hij downloadt de update tijdens het rijden, installatie daarna is die dus niet meer aan't downloaden.PCGAMER00 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:01:
[...]
Afhankelijk van de drukte op het net, kan het downloaden wat langer duren. Over het algemeen vind ik de inschatting die de app maakt wat laag. Vaak bij grote updates (zoals 2.9) duurt het wat langer. Zou je nog geen zorgen maken.... Ook weet ik niet of de app het downloaden van de update als tijd meeneemt voor het hele proces, vooral omdat deze inschatting moeilijk te maken is aan de hand internetsnelheid en bereik.
vreemd, bij mijn xc60 duren die updates zelden langer dan 15-20 minuten, terwijl de app ook telkens spreekt van 1u30.
Wat? Je kunt de auto niet in, omdat er een update geïnstalleerd wordt? Heb je de ANWB wegenwacht al gebeld? Mijn God: zoiets zou toch niet mogen? Dat je telefoon niet kunt gebruiken tijdens het installeren van een firmware update prima: maar je auto?FBMG schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:51:
[Afbeelding]
Kan de auto ook niet in.
Wat als je nu een noodgeval hebt en met spoed naar het ziekenhuis moet? Kun jij je auto dus niet in, omdat Volvo het zo slecht geregeld heeft met die updates.
Ik weet dus niet of hij de update vrijgeeft om "installeren" als hij klaar is met downloaden of zodra hij uberhaupt beschikbaar is. Verschil hierin zou zijn dat als je m start zodra hij beschikbaar is, de update eerst nog gedownload moet worden. Vandaar dat het dan wat langer kan duren. De installatie zelf zou inderdaad niet zo lang moeten duren.jm188 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:26:
[...]
hij downloadt de update tijdens het rijden, installatie daarna is die dus niet meer aan't downloaden.
vreemd, bij mijn xc60 duren die updates zelden langer dan 15-20 minuten, terwijl de app ook telkens spreekt van 1u30.
Edit: Ik denk dat het verschil hierin bepaald wordt door de instelling "updates automatisch downloaden".
[ Voor 7% gewijzigd door PCGAMER00 op 31-05-2023 10:33 ]
Installing now..
[ Voor 3% gewijzigd door Lempke op 31-05-2023 10:32 ]
Als je zelf het slachtoffer bent is een ambulance toch de snellere en veiligere optie. Naasten wordt een ander verhaal...Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Wat? Je kunt de auto niet in, omdat er een update geïnstalleerd wordt? Heb je de ANWB wegenwacht al gebeld? Mijn God: zoiets zou toch niet mogen? Dat je telefoon niet kunt gebruiken tijdens het installeren van een firmware update prima: maar je auto?
Wat als je nu een noodgeval hebt en met spoed naar het ziekenhuis moet? Kun jij je auto dus niet in, omdat Volvo het zo slecht geregeld heeft met die updates.
Lijkt mij wat overdreven.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Wat? Je kunt de auto niet in, omdat er een update geïnstalleerd wordt? Heb je de ANWB wegenwacht al gebeld? Mijn God: zoiets zou toch niet mogen? Dat je telefoon niet kunt gebruiken tijdens het installeren van een firmware update prima: maar je auto?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat is redelijk normaal hoor. De software update neemt ook een aantal subsystemen mee de redelijk essentieel voor het rijden zijn. Dat zal bij de andere merken niet anders zijn.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Leuk € 400 eigen risico kwijt, omdat je auto niet beschikbaar is. Kan zo'n update niet geïnstalleerd worden, zonder dat de auto niet gebruikt kan worden? Of simpelweg midden in de nacht, waarbij de kans het kleinst is dat je de auto nodig hebt?PCGAMER00 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Als je zelf het slachtoffer bent is een ambulance toch de snellere en veiligere optie. Naasten wordt een ander verhaal...
Volvo verplicht je niet dat je de update hier en nu moet installeren het moment dat hij beschikbaar komt, dat is de keuze van de bestuurder. Het zou mij niet verbazen als je dit juridisch dichtgetimmerd hebben in de algemene voorwaarden. Als je auto bij de garage staat is het ook onhandig als je een "noodgeval" hebt en het vervangend vervoer een fiets is. Betekent niet dat dit de schuld is van de garage, eigenlijk die van niemand.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Leuk € 400 eigen risico kwijt, omdat je auto niet beschikbaar is. Kan zo'n update niet geïnstalleerd worden, zonder dat de auto niet gebruikt kan worden? Of simpelweg midden in de nacht, waarbij de kans het kleinst is dat je de auto nodig hebt?
Je kiest natuurlijk zelf wanneer je de update installeert…, de auto doet niets zonder het te vragen.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Leuk € 400 eigen risico kwijt, omdat je auto niet beschikbaar is. Kan zo'n update niet geïnstalleerd worden, zonder dat de auto niet gebruikt kan worden? Of simpelweg midden in de nacht, waarbij de kans het kleinst is dat je de auto nodig hebt?
Hier bij wijze van test de auto op werk aan de laadpaal gezet en radio aangezet met parkeerklimaat zodat hij actief blijft. Ben benieuwd of hij dan ook de update zou downloaden .
Volvo C40 Recharge Twin Ultimate
goed punt!, even vergeten dat die instelling bestond en die weldegelijk aanstaat bij mij.PCGAMER00 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:31:
[...]
Ik weet dus niet of hij de update vrijgeeft om "installeren" als hij klaar is met downloaden of zodra hij uberhaupt beschikbaar is. Verschil hierin zou zijn dat als je m start zodra hij beschikbaar is, de update eerst nog gedownload moet worden. Vandaar dat het dan wat langer kan duren. De installatie zelf zou inderdaad niet zo lang moeten duren.
Edit: Ik denk dat het verschil hierin bepaald wordt door de instelling "updates automatisch downloaden".
ik zou idd liever niet met een auto rijden tijdens een updateLancer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Dat is redelijk normaal hoor. De software update neemt ook een aantal subsystemen mee de redelijk essentieel voor het rijden zijn. Dat zal bij de andere merken niet anders zijn.
komt toch duidelijk op het scherm te staan vooraleer je de update start dat de auto niet te gebruiken is tijdens het updaten.
Je kiest zelf het moment van de update. Als je dealer er nieuwe software opzet kan je er ook niet mee rijden.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Heb jij een Volvo XC40?
Krijgt jouw Nissan Leaf wel gewoon over the air updates tijdens het rijden?Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:30:
[...]
🤣JTHZZ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:48:
[...]
Krijgt jouw Nissan Leaf wel gewoon over the air updates tijdens het rijden?
Updates? Hij krijgt geen updates, dat moet in de werkplaats gebeuren. Maar dan weet je gewoon dat je de auto een paar uur niet kunt gebruiken en krijg je een leenauto mocht dat nodig zijn. Als ze al updates installeren tijdens het onderhoudJTHZZ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:48:
[...]
Krijgt jouw Nissan Leaf wel gewoon over the air updates tijdens het rijden?

[ Voor 37% gewijzigd door Marco-Peters op 31-05-2023 11:02 ]
Vreemd, hier de update in iets minder dan 30 minuten geïnstalleerd en de auto is weer beschikbaar.FBMG schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:51:
..
Kan de auto ook niet in.
Dit heeft Volvo gelukkig zo geregeld dat er op het scherm komt te staan dat de auto buiten gebruik is, scheelt weer een ritje garage, en een "eigen risico" voor de auto.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:00:
[...]
Updates? Hij krijgt geen updates, dat moet in de werkplaats gebeuren. Maar dan weet je gewoon dat je de auto een paar uur niet kunt gebruiken en krijg je een leenauto mocht dat nodig zijn. Als ze al updates installeren tijdens het onderhoud
De beste auto is een auto welke geen updates nodig heeft, om problemen op te lossen die er niet zouden mogen zijn. Volkswagen heeft ook al laten zien hoe het niet moet: al die arme leaserijders, waren de bèta testers van de Volkswagen ID3 en dan op software updates moeten wachten om de boel te fixen.PCGAMER00 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:05:
[...]
Dit heeft Volvo gelukkig zo geregeld dat er op het scherm komt te staan dat de auto buiten gebruik is, scheelt weer een ritje garage, en een "eigen risico" voor de auto.
Anyway, de OTA's duren normaal echt maar een max een half uurtje. Als je al langer dan 2 uur bezig bent lijkt het me een fail.
Ik kan sinds de 2.9 update minder ver rijdenJuancho schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:13:
Je weet dat updates er ook juist zijn voor beteringen? Vernieuwingen? Allemaal toegevoegde waarde die je zomaar, gratis en voor niks, op je auto krijgt. Sterker nog, door die updates kan dezelfde auto ondertussen weer een stukje verder rijden dan voorheen. Mooi he!
Anyway, de OTA's duren normaal echt maar een max een half uurtje. Als je al langer dan 2 uur bezig bent lijkt het me een fail.
Dat is visueel, de auto zal de boel even opnieuw gaan berekenen. Je kan misschien zelfs beter ff je boordcomputer resetten zodat je op 0 begint. Gewoon rijden, niet kijken, en na een paar dagen/weken zal de verwachting weer kloppen schat ik zo in.Biermans31 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:15:
[...]
Ik kan sinds de 2.9 update minder ver rijden
De meeste updates zijn er ook niet perse voor grote probleemoplossing maar meer voor verbetering in stabiliteit en toevoeging van nieuwe functies. De meeste grote problemen worden er met testen van de fabrikant zelf al uitgefilterd.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:08:
[...]
De beste auto is een auto welke geen updates nodig heeft, om problemen op te lossen die er niet zouden mogen zijn. Volkswagen heeft ook al laten zien hoe het niet moet: al die arme leaserijders, waren de bèta testers van de Volkswagen ID3 en dan op software updates moeten wachten om de boel te fixen.
De ideale auto die jij wenst is een auto die eerst 15 jaar lang getest wordt op alle mogelijke bugs in alle soorten scenarios door verschillende soorten bestuurders. Zou leuk zijn, maar verre van realistisch. Ik heb er enkele minuten over nagedacht maar kan geen elektrische autos bedenken die uit de garage rollen zonder enkele problemen die met latere updates verholpen worden (anno 2023). Helaas hebben wij als cosumenten de druk zo opgevoerd dat autofabriekanten niet anders kunnen, omdat ze anders kun klanten verliezen. Het moet allemaal snel snel snel. Is overigens in een groot deel van de software branch zo tegenwoordig, niet alleen icm autos.
Bij mijn XC40 P6 die vorige week geleverd is zit helaas ook dit probleem. Zonder naar de teller te kijken weet ik precies wanneer ik 100 rijd. Misschien een speciale feature van de auto...Largamelion schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:28:
Zijn er bij de recent geleverde XC40 's nog mensen met een trillend stuur bij snelheden rond 105km/u? Of is dat probleem eindelijk voorgoed opgelost bij de laatste MY23's die nu van de band rollen? Ik lees er weinig over de laatste weken. Volgende week zal ik zelf testen.
Nee, gekkigheid. Ik heb het ook gemeld bij de dealer, maar vrees dat er niks aan te doen is (voorlopig)
Jij lijkt er niet veel van te begrijpen Marco. 🤣👍Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:00:
[...]
Updates? Hij krijgt geen updates, dat moet in de werkplaats gebeuren. Maar dan weet je gewoon dat je de auto een paar uur niet kunt gebruiken en krijg je een leenauto mocht dat nodig zijn. Als ze al updates installeren tijdens het onderhoud
Updates kunnen je auto ook slopen: las ik laatst nog in het Volkswagen ID topic. De update had de auto gebrickt.... wat als dit ook het geval is, bij de gebruiker waarvan de auto al 2 uur aan het updaten is? Dan ben je mooi de pineut, mag je de auto alsnog aflaten slepen naar de dealer.Juancho schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:13:
Je weet dat updates er ook juist zijn voor beteringen? Vernieuwingen? Allemaal toegevoegde waarde die je zomaar, gratis en voor niks, op je auto krijgt. Sterker nog, door die updates kan dezelfde auto ondertussen weer een stukje verder rijden dan voorheen. Mooi he!
Het trillen is vervelend, welkom bij de club……RickKoets schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Bij mijn XC40 P6 die vorige week geleverd is zit helaas ook dit probleem. Zonder naar de teller te kijken weet ik precies wanneer ik 100 rijd. Misschien een speciale feature van de auto...
Nee, gekkigheid. Ik heb het ook gemeld bij de dealer, maar vrees dat er niks aan te doen is (voorlopig)
Zorg wel dat de dealer een rapport maakt en bij Volvo ‘in het systeem’ meldt. Dit moet op VIN nummer gebeuren. Hoe meer formele meldingen hoe hoger de urgentie (volgens mijn dealer)
ik kom ooit bij mijn diesel audi aan s'ochtends en wou die niet meer losgaan, niet meer starten. batterij kapot, dan kan je ook niet rijden, of dat nu komt door software of hardware, elk model auto heeft al eens een panne.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:32:
[...]
Updates kunnen je auto ook slopen: las ik laatst nog in het Volkswagen ID topic. De update had de auto gebrickt.... wat als dit ook het geval is, bij de gebruiker waarvan de auto al 2 uur aan het updaten is? Dan ben je mooi de pineut, mag je de auto alsnog aflaten slepen naar de dealer.
een auto dat geen updates nodig heeft... dus zoals elke auto tot voor kort? die autos waarvan het infotainment systeem na maar een paar jaar zo outdated is dat je je gsm ervoor parkeert in een houder met daar de navigatie op?
Het navigatiesysteem van Volvo met Baidu Maps is zeker wel up to date in Europa? Ik gebruik vrijwel alleen Android Auto, omdat Google Maps altijd up to date is. De navigatiesystemen van autofabrikanten zijn dat helaas vrijwel nooitjm188 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:46:
[...]
een auto dat geen updates nodig heeft... dus zoals elke auto tot voor kort? die autos waarvan het infotainment systeem na maar een paar jaar zo outdated is dat je je gsm ervoor parkeert in een houder met daar de navigatie op?
Als je in dat soort uitzonderlijke problemen denkt kun je misschien het beste een klassieke auto gaan rijden zonder ‘systemen’ die ge-update moeten/kunnen worden. Maar je mist dan wel de kans op tussentijdse verbeteringen waardoor je auto bij de tijd blijft en niet zo snel verouderd.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:32:
[...]
Updates kunnen je auto ook slopen: las ik laatst nog in het Volkswagen ID topic. De update had de auto gebrickt.... wat als dit ook het geval is, bij de gebruiker waarvan de auto al 2 uur aan het updaten is? Dan ben je mooi de pineut, mag je de auto alsnog aflaten slepen naar de dealer.
Overigens: als je bij Volvo een premium abonnement afsluit op je Volvo Assistance kaart komen ze bij schade of storing netjes en vlot een vervangende auto voor je brengen op de ‘plek des onheils’., Ik heb dat van de winter meegemaakt toen ik een band aan flarden reed - dat was perfecte service!
En mocht je iets onderweg gebeuren waardoor je reis in de mist gaat, heb je recht op hotelverblijf, business class vliegtickets etc. In alle opzichten die ca. 50 euro die dat per jaar kost waard!
baidu maps? we zijn hier toch bezig over wagens met AAOS met ingebakken google maps? die is altijd net zo up to date als de google maps in je android auto jaMarco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Het navigatiesysteem van Volvo met Baidu Maps is zeker wel up to date in Europa? Ik gebruik vrijwel alleen Android Auto, omdat Google Maps altijd up to date is. De navigatiesystemen van autofabrikanten zijn dat helaas vrijwel nooit
Euhm. Wij hebben allemaal Google maps geïntegreerd in onze wagens hoor… dus even up to date vanuit de fabriek!Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Het navigatiesysteem van Volvo met Baidu Maps is zeker wel up to date in Europa? Ik gebruik vrijwel alleen Android Auto, omdat Google Maps altijd up to date is. De navigatiesystemen van autofabrikanten zijn dat helaas vrijwel nooit
Volvo C40 Recharge Twin Ultimate
Feit dat je dit al roept en niet eens weet dat de wagens met AAOS Maps ingebakken hebben incl. constante automatische map updates geeft aan dat je puur hier bent om te trollen. Even plat gezegd: gewoon opzouten. Hier zit niemand op te wachten.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:49:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 31-05-2023 11:53 ]
We denken het allemaal, gelukkig hebben we mensen zoals Juancho die dat gewoon uitspreken!Juancho schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Feit dat je dit al roept en niet eens weet dat de wagens met AAOS Maps ingebakken hebben incl. constante automatische map updates geeft aan dat je puur hier bent om te trollen. Even plat gezegd: gewoon opzouten. Hier zit niemand op te wachten.
Nee dat weet ook niet: maar weet wel dat Volvo in Chinese handen is. En ik reageerde voornamelijk over het feit, dat het belachelijk is dat iemand 2 uur zijn auto niet kan gebruiken vanwege een update. Daar ging de hele discussie over.Juancho schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Feit dat je dit al roept en niet eens weet dat de wagens met AAOS Maps ingebakken hebben incl. constante automatische map updates geeft aan dat je puur hier bent om te trollen. Even plat gezegd: gewoon opzouten. Hier zit niemand op te wachten.
Schijnbaar is Volvo zo heilig voor jullie, dat de meeste het acceptabel vinden wanneer de auto 2 uur niet bruikbaar is vanwege een update.
[ Voor 10% gewijzigd door Marco-Peters op 31-05-2023 11:59 ]
Ik spreek het niet uit want ik vind het wel grappig om iemand met een Nissan Leaf te zien trollen hier 🤣🤣🤣Juancho schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]
Tja we kunnen niet allemaal zo'n dikke leaf rijden😁👍Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Nee dat weet ook niet: maar weet wel dat Volvo in Chinese handen is. En ik reageerde voornamelijk over het feit, dat het belachelijk is dat iemand 2 uur zijn auto niet kan gebruiken vanwege een update. Daar ging de hele discussie over.
Schijnbaar is Volvo zo heilig voor jullie, dat de meeste het acceptabel vinden wanneer de auto 2 uur niet bruikbaar is vanwege een update.
uitzonderings geval maakt het niet de norm. Je zit te stoken en heeft niets te maken met of wij volvo heilig verklaren. Als je de moeite zou nemen terug te lezen doen we dat juist vaak niet (Juancho al helemaal niet lol)Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Nee dat weet ook niet: maar weet wel dat Volvo in Chinese handen is. En ik reageerde voornamelijk over het feit, dat het belachelijk is dat iemand 2 uur zijn auto niet kan gebruiken vanwege een update. Daar ging de hele discussie over.
Ik stel voor dat we weer ontopic gaan ?
vwb 2.9 - ik kreeg juist meer kms tot mn beschikking, helaas na een week rijden is het weer aangepast naar normaal
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Je schrijft de zin, "Schijnbaar is dit best normaal gezien dit duidelijk wordt aangegeven, iedereen hiervan op de hoogte is en er nog maar enkele verwaarloosbare gevallen zijn geweest die hiervan hinder hebben ondervonden. Eigenlijk had ik mijn mond dus al 6 berichten geleden moeten houden maar omdat ik thuis niet zoveel te vertellen hebben ventileer ik dat hier op het forum." verkeerd.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Ik was niet het trollen: zo voelt dat voor jullie misschien, maar ik was gewoon verbaasd dat iemand zijn auto twee uur niet kan gebruiken vanwege een update. Dat zou ik totaal onacceptabel vinden.DreZutphen schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:59:
[...]
Ik spreek het niet uit want ik vind het wel grappig om iemand met een Nissan Leaf te zien trollen hier 🤣🤣🤣
Wat een quatsch. Wanneer ik mijn auto naar de garage breng kan ik hem toch ook niet gebruiken? Ook niet in het geval van een noodsituatie.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:08:
[...]
Ik was niet het trollen: zo voelt dat voor jullie misschien, maar ik was gewoon verbaasd dat iemand zijn auto twee uur niet kan gebruiken vanwege een update. Dat zou ik totaal onacceptabel vinden.
Normaal was je verplicht je auto naar de garage te brengen voor een update. dus dan was je je auto ook even kwijt (vaak langer dan 2 uur
Nu kan je er gemakshalve voor kiezen om zelf die update te draaien wanneer jou dat het beste uitkomt.
Nee maar je krijgt wel een leenauto of fiets: komt Volvo nu ook een leenauto brengen naar die gebruiker, waarvan de update al langer dan 2 uur duurt? Want als je net zoals vroeger met de auto naar de werkplaats ging voor onderhoud, dan krijg je gewoon vervangend vervoer.Gutanoth schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:27:
[...]
Wat een quatsch. Wanneer ik mijn auto naar de garage breng kan ik hem toch ook niet gebruiken? Ook niet in het geval van een noodsituatie.
Normaal was je verplicht je auto naar de garage te brengen voor een update. dus dan was je je auto ook even kwijt (vaak langer dan 2 uur).
Nu kan je er gemakshalve voor kiezen om zelf die update te draaien wanneer jou dat het beste uitkomt.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Vrijwel nergens meer gratis vervangend vervoer, met een fiets kan je in een spoedsituatie ook geen anderen naar het ziekenhuis brengen.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:59:
[...]
Nee maar je krijgt wel een leenauto of fiets: komt Volvo nu ook een leenauto brengen naar die gebruiker, waarvan de update al langer dan 2 uur duurt? Want als je net zoals vroeger met de auto naar de werkplaats ging voor onderhoud, dan krijg je gewoon vervangend vervoer.
Je kan er nog steeds voor kiezen om de update niet uit te voeren hè, snap je dat deel? Je kan ook wachten met de update tot de auto naar de dealer gaat voor een onderhoudsbeurt. Je hebt nu gewoon meer opties dan vroeger. Hoe is dat slecht in jouw ogen?
Kom thuis van werk, na rit zet ik de auto neer, 20 minuten later pak ik de auto voor een andere rit en is de update al klaar.
Zo gaat dat ongeveer bij mij.
Kan me overigens totaal niet bedenken dat je een auto 100% van de tijd nodig hebt, ook snachts..
Kan me voorstellen dat je de update dan snachts laat uitvoeren.
Vervangend vervoer moet ik al jaren voor betalen.
[ Voor 32% gewijzigd door rinkel op 31-05-2023 13:04 ]
Hij plaatst domme opmerkingen en iedereen probeert hem wijzer te maken, maar we raken alleen maar verder van het padje af.
Ik zou zeggen: Leaf him
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
geen trollenArnoudN schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:13:
Dat jullie uberhaupt nog reageren op Marco Peters.Hij heeft overduidelijk geen Volvo en snapt volgens mij niets van auto's en OTA updates.
Maar 30 minuten zou ik nog acceptabel zijn: maar automerken verschuiven gewoon een deel van het onderhoud naar de eindgebruiker, door de eindgebruiker verantwoordelijk te maken voor het uitvoeren van de updates.
Net zoals de zelfscan in de supermarkt.
[ Voor 34% gewijzigd door Standeman op 01-06-2023 10:07 ]
Dit is werkelijk de eerste keer in mijn leven dat ik uitgelachen ben om het feit dat ik een auto van 60k krijg van mijn werk. En om de 4 jaar een nieuwe uit mag zoekenMarco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:15:
[...]
geen trollen
Maar 30 minuten zou ik nog acceptabel zijn: maar automerken verschuiven gewoon een deel van het onderhoud naar de eindgebruiker, door de eindgebruiker verantwoordelijk te maken voor het uitvoeren van de updates.
[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 01-06-2023 10:07 ]
OK Boomer,
handigste feature sinds lang in die supermarkten.
autos staan trouwens 90%+ van hun leven op de parking.
Och dat is jammer om te horen. Toch echt bizar dat het de ene tegen de andere auto is, het productieproces is duidelijk niet consistent dan. En dat Volvo er na al die jaren niets aan gedaan heeft is al helemaal triestig. Op de lange baan schuiven en hopen dat mensen stoppen met klagen en vervolgens een nieuw model uitbrengen met een andere motor in de hoop het zo op te lossen, i.p.v. te zoeken naar de echte oorzaak. Dat geeft voor de mensen met het probleem weinig perspectief voor 'n oplossing denk ik. Ergens denk ik dat ze al lang weten waar het aan ligt, maar dat het te kostelijk is om het op te lossen dus houden ze zich van de domme. Duidelijk een fout in hun productieproces.RickKoets schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:20:
[...]
Bij mijn XC40 P6 die vorige week geleverd is zit helaas ook dit probleem. Zonder naar de teller te kijken weet ik precies wanneer ik 100 rijd. Misschien een speciale feature van de auto...
Hopen maar dat het bij mij meevalt dan, nog 2 dagen en ik kan het testen.
"Jullie"? Jij kent ons allemaal? Mijn XC40 heb ik in ieder geval helemaal zelf betaald..Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:15:
[...]geen trollen
Het is prima dat je je als Leafrijder oriënteert op andere EV's, maar verdiep je er dan eerst eens in alvorens iets (doms) te roepen. Komt anders over!
[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 01-06-2023 10:08 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Mijn excuses: ik zei dat, omdat een paar pagina's geleden iemand nog heel trots aan het opscheppen was. Dat het hele bedrijf deze auto zakelijk deed leasen. Dus ja dan krijg ik het idee, dat vrijwel niemand deze auto prive gekocht heeft.Vulcan750 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:15:
[...]
"Jullie"? Jij kent ons allemaal? Mijn XC40 heb ik in ieder geval helemaal zelf betaald..
Het is prima dat je je als Leafrijder oriënteert op andere EV's, maar verdiep je er dan eerst eens in alvorens iets (doms) te roepen. Komt anders over!
Maar nogmaals: ik deelde puur mijn mening over het feit, dat ik het onacceptabel vindt dat een update langer dan 2 uur duurt. En ja ik ben echt van mening, dat autofabrikanten hiermee hun werk verschuiven naar de eindgebruiker.
PS ik ga mij niet in iedere Chinese Geely verdiepen: het is toch een pot nat. Ik las simpelweg dat bericht over die 2 uur durende update en dat verbaasde mij, dat ik erop besloot te reageren. Mijn excuses: ik wil jullie feestje verder niet verpesten.
aantal gebruikers dat hun Volvo/Geely EV helemaal zelf betaald hebben, zal wel op een hand te tellen zijn. Want wees nou eerlijk: ze worden vrijwel uitsluitend zakelijk geleased.
[ Voor 8% gewijzigd door Marco-Peters op 31-05-2023 14:28 ]
Nou doei!!!
Ik denk dat je verbaasd zal zijn over het aantal privé rijders; hier nog een. Het steekt de dealers enorm dat de autos tegenwoordig niet meer zo vaak binnenkomen, dat is hun verdienmodel. Een OTA vinden de dealers niet fijn. Ik heb nog geen OTA gezien overigens die niet binnen 30min klaar was en je kan wachten tot de volgende beurt met de software. Dat kan wel lang duren aangezien een EV niet zoveel onderhoud nodig heeft.Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]
Mijn excuses: ik zei dat, omdat een paar pagina's geleden iemand nog heel trots aan het opscheppen was. Dat het hele bedrijf deze auto zakelijk deed leasen. Dus ja dan krijg ik het idee, dat vrijwel niemand deze auto prive gekocht heeft.
Maar nogmaals: ik deelde puur mijn mening over het feit, dat ik het onacceptabel vindt dat een update langer dan 2 uur duurt. En ja ik ben echt van mening, dat autofabrikanten hiermee hun werk verschuiven naar de eindgebruiker.
PS ik ga mij niet in iedere Chinese Geely verdiepen: het is toch een pot nat. Ik las simpelweg dat bericht over die 2 uur durende update en dat verbaasde mij, dat ik erop besloot te reageren. Mijn excuses: ik wil jullie feestje verder niet verpesten.
aantal gebruikers dat hun Volvo/Geely EV helemaal zelf betaald hebben, zal wel op een hand te tellen zijn. Want wees nou eerlijk: ze worden vrijwel uitsluitend zakelijk geleased.
Hier ook privé!Lancer schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:33:
[...]
Ik denk dat je verbaasd zal zijn over het aantal privé rijders; hier nog een. Het steekt de dealers enorm dat de autos tegenwoordig niet meer zo vaak binnenkomen, dat is hun verdienmodel. Een OTA vinden de dealers niet fijn. Ik heb nog geen OTA gezien overigens die niet binnen 30min klaar was en je kan wachten tot de volgende beurt met de software. Dat kan wel lang duren aangezien een EV niet zoveel onderhoud nodig heeft.
Heb van Volvo een laadpaal gekregen. Dat was een actie als je die XC40 gelijk betaalde😜🍻👍🤣Marco-Peters schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:25:
[...]
Mijn excuses: ik zei dat, omdat een paar pagina's geleden iemand nog heel trots aan het opscheppen was. Dat het hele bedrijf deze auto zakelijk deed leasen. Dus ja dan krijg ik het idee, dat vrijwel niemand deze auto prive gekocht heeft.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"