Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:50
Juancho schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:17:
Volvo had beter met Apple in zee kunnen gaan zo, dat eco systeem is toch al helemaal afgesloten en past veel beter bij de visie van Volvo met Less = More :p. Android is juist zo fijn door de vele mogelijkheden die je als gebruiker hebt, lekker tweaken, elke keer weer.
Volvo is al met Apple in zee. Gaan nl ook de nieuwe CarPlay ondersteunen

Zie dit artikel.

Ik hoop alleen dat ze dat ook nog op huidige modellen gaan doen (en ja eens: zuur voor de Android gebruikers. Je zou dezelfde mate van Android auto ondersteuning verwachten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 11:40
Kammika schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:45:
[...]

Zie dit artikel.

Ik hoop alleen dat ze dat ook nog op huidige modellen gaan doen (en ja eens: zuur voor de Android gebruikers. Je zou dezelfde mate van Android auto ondersteuning verwachten)
Ik krijg m'n XC40 Ultimate over enkele weken, zou wel triestig zijn als die al geen nieuwe features meer zou krijgen. Mocht dat het geval zijn dan zou het m'n eerste Volvo zijn maar meteen ook m'n laatste. Maar ik ga er vanuit dat dat niet zo is en dat ik over enkele maanden kan genieten van YouTube tijdens het laden :*) :X.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
Volvo had beter met Apple in zee kunnen gaan zo, dat eco systeem is toch al helemaal afgesloten en past veel beter bij de visie van Volvo met Less = More :p. Android is juist zo fijn door de vele mogelijkheden die je als gebruiker hebt, lekker tweaken, elke keer weer.
Ik verwacht wat dat aangaat ook wel dat het op de planning staat. Volgende iteratatie als in refresh van de XC40, verwacht ik dat alle schermen vrijgegeven worden voor apple carplay _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Ophidian schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:16:
[Afbeelding]

ABRP api werkt met die app. Locatie ook, maar die heb ik even weggehaald :+

Vanochtend bij het laden laat zien dat de Zappi 10.7kW laadt en de auto 9,6kW de accu in gaat, dus ongeveer 10% laadverlies.

Op ECO+ stand gaat er 5,3kW de accu in, Zappi meet 6,1. Dus zo'n 13%.

Op 1F lade 3,7kW op de Zappi, 3,0kW de accu in, dus ongeveer 16,5% laadverlies.
Wat hebben we aan dit alles?
Of is dit iets voor geïnteresseerden in data.
Let wel; Ik ben geen techneut. Dus mogelijk mis ik iets😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
Largamelion schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:54:
Zou allemaal lekker zijn, alleen is Volvo toch wel heel conservatief met software features.

Zag gisteren een filmpje van oplevering van een Rivian R1S, de software op dat ding is gewoon subliem. Zoveel opties en zoveel customization, daar kunnen we bij Volvo alleen van dromen. Zit natuurlijk meer in de prijsklasse van de EX90, maar zelfs daar zie ik zoiets nooit gebeuren bij Volvo.

Bij VW lijkt men het toch ook begrepen te hebben, de ID7 heeft ook een sterke infotainment update gekregen en is nu ook volledig naar de hand te zetten.

Benieuwd of dat ooit anders wordt bij Volvo of we dan echt naar een ander merk moeten. AAOS voelt toch redelijk gesloten imo (in geval van Volvo toch).
Ik zou die auto zo graag willen leasen heh (Rivian)
Ook niet perfect hoor, maar zoveel meer leuke features!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:41
goetfoud schreef op zondag 30 april 2023 @ 17:57:
[...]

Wat hebben we aan dit alles?
Of is dit iets voor geïnteresseerden in data.
Let wel; Ik ben geen techneut. Dus mogelijk mis ik iets😉
Met name voor de mensen die op zonnepanelen gaan laden. Zolang je mag en kan salderen is het het extra laadverlies niet waard. Op 1 laadbeurt scheelt het weinig. Afgelopen maand zelf 600kWh geladen en dan tikt het flink aan.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Montalbano schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:46:
[...]

Ik ben groot fan van Tesla laders. Op de route du soleil als Ionity allemaal bezet is, op de tesla lader 20 van de 30 vrij. Heerlijk.

Edit: bij Arlon een fijne met vd Valk hotel, en Metz sud inderdaad bij groot winkelcentrum.
Alleen dat gedoe om te declareren achteraf (je kun Tesla niet met een laaddruppel gebruiken, je hebt een app gekoppeld aan je eigen CC nodig), weken op je geld wachten.. bah. Nee dan maar inonity of Fastned oid, met de laaddruppel van Travelcard. Geen financieel voorschieten en dus ook niet te declareren achteraf. Scheelt veel werk.

Of heb ik een optie gemist en is Tesla app ook aan de travelcard laadpas te koppelen als betaalmiddel net als dat bij Fastned wél kan?

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:11:
Vandaag nog even kunnen spelen met Car Stats Viewer. Levert wel goede gegevens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Binnenkort bij een snellaad sessie eens kijken hoe dat eruit gaat zien
[Afbeelding]
LB mooi aan het werk tijdens het koken :+

Zou ook te koppelen zijn aan ABRP. Eens kijken hoe dat gaat.
Ik ben best wel even benieuwd waar jij deze app hebt gevonden en hoe je die installeert? ik zie hem niet in de playstore in elk geval.

edit: latere berichten gaven het antwoord al, deze vraag dus als afgehandeld beschouwend...

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 30-04-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10 22:40
ron65 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:08:
[...]

Alleen dat gedoe om te declareren achteraf (je kun Tesla niet met een laaddruppel gebruiken, je hebt een app gekoppeld aan je eigen CC nodig), weken op je geld wachten.. bah. Nee dan maar inonity of Fastned oid, met de laaddruppel van Travelcard. Geen financieel voorschieten en dus ook niet te declareren achteraf. Scheelt veel werk.

Of heb ik een optie gemist en is Tesla app ook aan de travelcard laadpas te koppelen als betaalmiddel net als dat bij Fastned wél kan?
Ik ben momenteel in Scandinavië en kon toch bar slecht met de LeasePlan druppel uit de voeten. Ionity lukte in Denemarken nog maar zweden en Noorwegen niet. Heb alles via de Volvo geleverde plugsurfing kaart moeten doen. En dat werkte bij Eviny zelfs niet, daar moet je een app voor downloaden en dan de QR scannen van de lader waar je aan staat, en dan via de app starten. Dus als je toch dat app/CC gezeik aan moet kan ik me voorstellen dat je dat graag bij Tesla doet, dan weet je tenminste wat je krijgt en zijn er in elk geval genoeg palen.

Ik zal dus ook zowel plugsurfing als Eviny moeten exporteren en indienen bij LeasePlan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:20:
[...]

Ik ben momenteel in Scandinavië en kon toch bar slecht met de LeasePlan druppel uit de voeten. Ionity lukte in Denemarken nog maar zweden en Noorwegen niet. Heb alles via de Volvo geleverde plugsurfing kaart moeten doen. En dat werkte bij Eviny zelfs niet, daar moet je een app voor downloaden en dan de QR scannen van de lader waar je aan staat, en dan via de app starten. Dus als je toch dat app/CC gezeik aan moet kan ik me voorstellen dat je dat graag bij Tesla doet, dan weet je tenminste wat je krijgt en zijn er in elk geval genoeg palen.

Ik zal dus ook zowel plugsurfing als Eviny moeten exporteren en indienen bij LeasePlan.
Sja, dan is het niet anders.
Maar LP beweert wel een DKV druppel te hebben die in heel europa werkt, we noemen er nu dus al meerdere op die daar niet aan voldoen.
Naja, probleem voor 2024, dit jaar eigen land met de sleurhut.
Ook een domper, caravan teruggekregen van onderhoud en keuring als economisch totall los, de zijwand heeft afgelopen winter vochtschade opgelopen (ik ben niet scherm genoeg geweest vorig jaar bij mijn controle anders had ik dat opgemerkt en kunnen voorkomen). Ik heb dat nu degelijk hersteld, mooi is anders. een van de inwendige spanten is door waardoor de wand bol stond, ik heb aan de binnenzijde een alu hoekprofiel ertegen gezet en daar van buitenaf slotbouten doorheen gezet die de wand er weer tegenaan trekken.
De caravan werkplaats wilde heb dan nog wel fiat geven voor dit jaar mits we in NL blijven, volgend jaar heb ik een ander nodig. Sparen en zoeken dus maar.

Dat voelt aan alsof je een XC40 aan het zoeken bent bij de LM, ik heb een site gevonden waarop je met filters kunt werken als max totaal gewicht, ik mag max 1120 kilo erachter hebben met mijn B rijbewijs, en dan nog wat filters...
Die dingen zijn ook duur geworden tweedehands...

Dus nu is de XC40 er, en ben ik weer achter een sleurhut aan op die manier :-D
Daarom hebben we onze plannen voor zuid duitsland / alpengebied bevroren en in Nederland geboekt (kon nog), ik denk dat ze gelijk hebben, als die wand loskomt van de bodem tijdens het rijden heb je echt een probleem, en dat risico is hoger op slechte wegen en langere ritten.
Aan d andere kant nu ik het probleem ken, kan ik maatregelen nemen en dat heb ik dan ook gedaan.
Het houd niet op.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik had zelf verwacht dat hij het overal bij Ionity zou doen. Dat was ook mijn ervaring naar Italië.
Dat was dus een misvatting schijnbaar, ben ik nu achter gekomen.
En er zijn dus ook palen waarbij je met een RFID niks begint.
Viel me best tegen eigenlijk, hoe weinig ik met die LeasePlan druppel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:55
Kammika schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:45:
[...]

Zie dit artikel.

Tja ik vind hier wat van. Volvo kiest bewust voor AAOS, laat dat wat mij betreft veelste lang maar wat door modderen en er zit amper ontwikkeling in. En ondertussen gaan ze dus de volledig nieuwe en zeer uitgebreide Apple Carplay toelaten die alles volledig gaat overnemen van AAOS.

Het minste wat ik zou/ga verwachten is dan Volvo (en andere merken) samen met Google een geheel nieuw en tig keer betere AAOS gaan maken. Zodat je ook echt geen Android Auto meer nodig bent en dat Apple gebruikers de kans/mogelijkheid hebben om met dat nieuwe Apple Carplay te werken. 2 volwaardige systemen.

Als ik zo zie/lees wat die nieuwe Carplay kan (ik denk overigens alleen geschikt voor het geheel nieuwe Volvo systeem, dus niet onze wagens) Dan kan de huidige AAOS eigenlijk wel opgedoekt worden. Doe het goed, of doe het lekker niet.

Ik mag toch hopen dat Google en de auto merken die met ze samen werken hier over nadenken/hebben gedacht.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-10 15:46
Bij mij heeft het logboek een paar dagen goed gewerkt, inclusief het juiste verbruik. Bij de laatst geregistreerde rit afgelopen zaterdag staat weer een verbruik van <0.1 kWh. En de ritten van zondag en vandaag staan er helemaal niet in. Werkt het bij jullie nog wel?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:36
Venomer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:54:
Bij mij heeft het logboek een paar dagen goed gewerkt, inclusief het juiste verbruik. Bij de laatst geregistreerde rit afgelopen zaterdag staat weer een verbruik van <0.1 kWh. En de ritten van zondag en vandaag staan er helemaal niet in. Werkt het bij jullie nog wel?
Gisteren werkte het bij mij, incl de juiste waardes.
Zaterdag wel alle ritten, maar weer niet alle juiste waardes bij elke rit. sommige wel, sommige <0,1 kWh.

Merk wel, als je een juiste rit informatie wil hebben, qua kilometers, moet je wel op elke bestemming je auto uitzetten. Als je een tussenstop maakt, maar de auto aan laat, telt hij KM gewoon door. In de log zie je begin en eind, maar niet waar je ook nog geweest bent.
v.b. Huis naar bestemming 70 km verder, auto niet uitgezet, doorgereden naar huis. Onderweg tussenstop voor laden en toen verder naar huis. Totaal rit is 87 km (incl. verbruik) Maar hij laat niet zien dat je bestemming heel ergens anders was. Wel iets om in de gaten te houden als je dit echt als KM registratie wil gebruiken ;)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 12:28
Bij mij is het vanaf 27 april ook een rommeltje, sommige ritten ontbreken, eigenlijk alles sindsdien geregistreerd met <0.1 kWh verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:20
Rude-Dog schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:58:
Ik had zelf verwacht dat hij het overal bij Ionity zou doen. Dat was ook mijn ervaring naar Italië.
Ik heb een kaart en druppel van MTC. Nog nooit meegemaakt dat het niet werkte zowel in NL als buitenland. Zit dus kenbaar toch verschil in aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:58
Ophidian schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:06:
Kleine lokale sneeuwbui vandaag :+

[Afbeelding]

Blijft toch een heerlijk kleurtje dat Fjord Blue.
[Afbeelding]

Morgen ook eens testen wat het AC laadverlies is van de Volvo. Corsa zit tussen de 7 en 15% afhankelijk van snelheid. Vandaag overigens wel meerdere ritten die missen in de driving journal. Niet eerder gehad, alleen het stroomverbruik wat niet juist is.
Hoe heb je dat zwarte logo gekregen? Kan je die zelf vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen AB
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-01-2024
Voor wie het interesseert,

Gisteren met de caravan naar huis gereden onderweg naar 90% geladen, en aankomst zou met 66 % thuis zijn
Echter werkelijk werd dit 40% weerstand en gewicht van caravan geven dan logisch een hoger verbruik.
In NL durf ik het nog wel aan met de carvavan. maar daar buiten doe ik het niet, dan heerlijk met de auto van mijn Vrouw ( ook een Volvo maar benzine ) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yquIB3R6ycodOFAesI2I9cP97yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZdovGsa5BHVg6ob27A2aeme.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 15:04

TAA

Liever IRC

Jeroen AB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:58:

Gisteren met de caravan naar huis gereden onderweg naar 90% geladen, en aankomst zou met 66 % thuis zijn
Echter werkelijk werd dit 40% weerstand en gewicht van caravan geven dan logisch een hoger verbruik.
In NL durf ik het nog wel aan met de carvavan. maar daar buiten doe ik het niet, dan heerlijk met de auto van mijn Vrouw ( ook een Volvo maar benzine ) .
[Afbeelding]
Fastnet Zevenberschenhoek lijkt me... is het erg als je laadpunten zo herkend? 8)7

Hier geen caravan maar gezien het enorme verbruik zou ik me er ook niet aan wagen om er in het buitenland een lange tocht mee te maken. Dan sta je toch wel heel vaak langs de kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Gutanoth schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Hoe heb je dat zwarte logo gekregen? Kan je die zelf vervangen?
Is gewrapt. Zo vanuit dealer laten afleveren.

ABRP berekent nu zelf een gekalibreerd gemiddelde op basis van je verbruik. Werkt vooralsnog prima.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Ophidian schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:14:
[...]

ABRP berekent nu zelf een gekalibreerd gemiddelde op basis van je verbruik. Werkt vooralsnog prima.
Oh mooi! Is het een leaseauto of gewoon privé gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]
Heb je daar ook ABRP premium voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[...]

Hiervoor moet ABRP toch de live data van de auto kunnen lezen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Gutanoth Prive gekocht. Vrij populair begreep ik, snap ik ook wel bij de electric. Daar zijn alleen de logo’s chrome en zag er beetje gek uit.

@Kammika
Nee daarvoor geen premium nodig. Nu gebruikt hij dus gekalibreerd gebruik voor de ritplanning. Wel premium nodig voor de echte navigatie. In Car Stats Viewer zie je dat hij gekoppeld is aan blauwe icoontje achter de titel.

In de ABRP app op je auto drukken, dan live data en dan token maken. Die kan je in de auto invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Venomer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Hiervoor moet ABRP toch de live data van de auto kunnen lezen? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Car Stats Viewer stuurt de data door

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bavc8tI6jrwZTroqB1LI9GLxfI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/99GwEZtMDO9ajn5IE9IDXfnz.jpg?f=user_large

Nu niet verbonden ivm contact niet aan staat.

[ Voor 34% gewijzigd door Ophidian op 01-05-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Ophidian schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:47:
@Gutanoth Prive gekocht. Vrij populair begreep ik, snap ik ook wel bij de electric. Daar zijn alleen de logo’s chrome en zag er beetje gek uit.

@Kammika
Nee daarvoor geen premium nodig. Nu gebruikt hij dus gekalibreerd gebruik voor de ritplanning. Wel premium nodig voor de echte navigatie. In Car Stats Viewer zie je dat hij gekoppeld is aan blauwe icoontje achter de titel.

In de ABRP app op je auto drukken, dan live data en dan token maken. Die kan je in de auto invoeren.
Aaah oké, ik zal eens navraag doen of dat kan :P ik heb een c40 in het zwart besteld, maar weet niet zo goed wat de leasemaatschappij er van denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Gutanoth schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Aaah oké, ik zal eens navraag doen of dat kan :P ik heb een c40 in het zwart besteld, maar weet niet zo goed wat de leasemaatschappij er van denkt
Voor wat het waard is - ik heb ook een C40 besteld (Sage Green), en ik laat het logo voor + de letters achter ook zwart wrappen via de dealer.

De LM maakt dit niet uit, het is vrij makkelijk ongedaan te maken. (LM is in dit geval Volvo Car Lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Gutanoth Het is een wrap, dus ook zo er weer vanaf ;)

Op onze corsa in de plastidip gezet, werkt ook prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JW8so60c1XnVKXQa4IKhmvGick=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJfB9q5oFetBveLpKCdfGlEB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Aah nice! En wat zijn de kosten van zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:59
Jeroen AB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:58:

[Afbeelding]
Ik heb twee weken geleden ook de eerste rit gedaan met onze caravan, ik zag mijn verbruik met een derde toenemen (het was een camping dichtbij dus misschien nog niet echt representatief. A.s vrijdag gaan we weer op pad, dan wel een stukje rijden (140 km). Ik hoop dat we dit redden op een volledige lading (ik denk het wel) , anders even onderweg een fastnet aandoen. Ook wij houden het alleen op Nederland, vooralsnog ook prima met onze kleine die voorlopig zich prima op iedere camping in Nederland zich kan vermaken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:47:

Ik heb de car stats viewer nog niet (inmiddels wel aangemeld voor het testtrack. Hoop dat ik 'm binnenkort krijg..). Maar probeer mijn domoticz plugin te koppelen aan deze live data api. Echter als ik de telemetry api van Abrp probeer aan te roepen krijg ik alleen maar een 401 unauthorized fout

heb maar een mail naar iternio (de achterliggende leverancier) gestuurd voor een geldig token, maar geef het weinig kans :-(

EDIT: ik zie het al: elke app heeft een api_key nodig, die je bij iternio via mail kan opvragen (dat heb ik dan toevallig dus al gedaan). En voor elke auto die je in die app gebruikt moet je dan ook nog weer een token opvragen (en dat is degene die je in de app kan genereren..). Dan heb ik nu dus de juiste vraag uitgezet bij de leverancier, nl voor een geldige API_KEY. Laten we hopen dat ik die snel krijg, want dan kan ik de domoticz plugin aan ABRP koppelen vwb actueel accupercentage...

[ Voor 25% gewijzigd door Kammika op 01-05-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kost me allemaal veelste veel tijd en moeite. Hopelijk komt die app dan nog een keer kant en klaar in de store. Opzich wel interessant wat meer data over je wagen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Zo mee en dan registreert hij een rit. Erg onbetrouwbaar.

Groet Peer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Android is juist zo fijn door de vele mogelijkheden die je als gebruiker hebt, lekker tweaken, elke keer weer.
Juancho schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:20:
Kost me allemaal veelste veel tijd en moeite.
Moest ik wel even om grinniken :+ Je moet je gewoon even aanmelden, dan krijg je een uitnodiging en kan je de app installeren. Meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Gutanoth schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:02:
Aah nice! En wat zijn de kosten van zoiets?
De dealer laat ook gewoon iemand ervoor komen. Zal rond de 100-125 euro zijn denk ik. Of je moet een lokaal bedrijfje vragen, kan vast goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Zou het dan toch? Foto en dan knopje 6 😬
https://www.volvocars.com...3af927368c0a801515f34f04e

Of is dit alleen maar dat je kan kiezen tussen PA en ACC?

[ Voor 24% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 01-05-2023 21:44 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Das gewoon een foto van hoe het was en Volvo update z'n handleidingen niet of nauwelijks. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:16
Juancho schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:57:
Das gewoon een foto van hoe het was en Volvo update z'n handleidingen niet of nauwelijks. Helaas.
Denk je? De foto van @DPPSchoenmaker liet een XC40 modeljaar 2024 zien, bij mijn C40 modeljaar 2022 staat een andere foto… zonder knopje 6….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Afgelopen weekend, ging top!

Verbruik over 120km, circa 31-33 kWh/100km. Thuis iets minder dan 50% SoC. Wel uitsluitend binnendoor (gem. 58 km/u). Gewicht trailer met inhoud 1400-1450kg (dus redelijk aan de max).

Alleen maar hosanna? Nee, hele weekend slecht werkend GM systeem….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBK5YR32by6afh2wyTjT_6HJv1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJIaiH9Op5LEjydEbUR2214D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmbw5A6PMcEIQLUIkTbURGIHxms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mrSL5rNJJgAW2iAk9e7tST7.jpg?f=fotoalbum_large

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
jorisjansen3 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:05:
[...]

Denk je? De foto van @DPPSchoenmaker liet een XC40 modeljaar 2024 zien, bij mijn C40 modeljaar 2022 staat een andere foto… zonder knopje 6….
In de handleiding voor MY21 staat het er wel in:
https://www.volvocars.com...3af927368c0a801515f34f04e

Voor MY22 was het weggehaald en voor MY24 staat het er weer in. De pagina voor MY24 is wel redelijk recent. Ben benieuwd naar OTA 3.0...

[ Voor 4% gewijzigd door Venomer op 02-05-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vanaf zaterdag werden er bij mij geen ritten meer gelogd. Het viel mij gisteren op dat het streepje bovenaan het middenscherm niet blauw was. De laatste tijd was dat wel steeds zo en als je het scherm dan naar beneden schoof zag je de melding dat de rit gelogd werd. Ik heb handmatig de logboek-app gestart en toen werd het streepje wel blauw. Vanaf dat punt (was halverwege de rit toen ik bij een verkeerslicht stond) is de rit gelogd. Daarna heb ik drie andere ritten gedaan en die zijn weer gelogd met een aannemelijk verbruik. Dus als je logboek niet goed werkt: sluit de logboek-app in de auto en start hem weer op. Wie weet helpt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:33
jorisjansen3 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:05:
[...]

Er is eerder gezegd door Volvo dat het knopje ook voor eerdere model jaren weer terugkomt en dat de timing daarvan samen gaat vallen met de eerste leveringen van my24. Ik vermoed/hoop daarom dat het onderdeel uitmaakt van de eerst volgende OTA

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:15:
Vanaf zaterdag werden er bij mij geen ritten meer gelogd. Het viel mij gisteren op dat het streepje bovenaan het middenscherm niet blauw was. De laatste tijd was dat wel steeds zo en als je het scherm dan naar beneden schoof zag je de melding dat de rit gelogd werd. Ik heb handmatig de logboek-app gestart en toen werd het streepje wel blauw. Vanaf dat punt (was halverwege de rit toen ik bij een verkeerslicht stond) is de rit gelogd…...
Het was gisteren hier ook zo dat er niet gelogd werd en er stond een rood kruisje achter de rit informatie (zichtbaar toen ik het scherm naar beneden getrokken had ) met de mededeling dat er niet gelogd werd omdat begin en eindpunt van de rit niet vastgelegd was ..…

Herhaald afsluiten en herstarten van de driving journal app hielp bij mij niet, het leek wel alsof de verbinding tussen de DJ app en de gps info gewoon weggevallen was, maar gps in Maps werkte wel.
Een reset van de auto werkte vervolgens wel want daarna werd de volgende rit wel weer gelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Laatst online: 20-10 09:36
Gister een proefrit gemaakt (eindelijk) in de XC40. Het rijdt wel super moet ik zeggen. Infotainment inderdaad beperkt in vergelijking tot andere merken, eigenlijk geen echte telefoonintegratie vond ik. Mistte ik dat? Misschien ook niet.

Nog een proefrit te gaan in de Tesla Model Y en Mercedes EQB en daarna een keuze maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

sanger1981 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:11:
Gister een proefrit gemaakt (eindelijk) in de XC40. Het rijdt wel super moet ik zeggen. Infotainment inderdaad beperkt in vergelijking tot andere merken, eigenlijk geen echte telefoonintegratie vond ik. Mistte ik dat? Misschien ook niet.

Nog een proefrit te gaan in de Tesla Model Y en Mercedes EQB en daarna een keuze maken :)
Hou er rekening mee dat de EQB er een is waarbij je voor allerlei wel aangebrachte hardware maandelijks moet gaan betalen om die te kunnen gebruiken. Informeer daar vooraf goed naar om niet voor verrassingen te staan, idem voor een aantal BMW modellen inmiddels, het lijkt een trend te worden.

Tesla ben ik helemaal geen voorstander van, hoewel daar de software echt wel in orde is en de range meer dan behoorlijk, vind ik hem van binnen zo spuug en spuuge lelijk dat ik me er vijf jaar lang aan zou gaan zitten ergeren elke rit weer.

De XC40 is me daartegen gewoon heel prima bevallen en hoewel de OTA updates nog niet eenmaal goed gewerkt hebben, is hij zoals het nu al is, voor mij een feestje om mee te rijden.

Maar nogmaals, dat is persoonlijk, alleen die abonnementen op stoel en stuurverwarming en dat soort zaken zou ik toch echt tevoren even goed uitvogelen, anders heb je jaarlijks alsnog een fiks extra bedrag wil je die kunnen gebruiken.
"Het regent, om uw ruitenwisser te activeren ga dan nu akkoord met een betaling van 15 euro voor gebruik in deze maand" 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mga1600

Nog niet zo heel lang geleden was iedereen tevreden met een kilometerteller, een brandstofmeter en - :) soms maar dan alleen in de ‘luxe uitvoering’ - een toerenteller. Een radio was optioneel.

Nu hebben we een enorm goed ingebouwd navigatiesysteem, hele goede stereo (HK), ingebouwd Spotify, we kunnen van ‘alles’ met stembediening aan- en uitzetten, telefoongesprekken voeren, indien gewenst CarPlay aanzetten, allerlei Apps downloaden enz. en dat alles met gratis data (bij andere merken kost dat vaak geld).,
En belangrijker: we worden voor alle vormen van naderend onheil gewaarschuwd en er wordt desnoods door de auto ingegrepen. Wat wil een mens nog meer? ….het is en blijft maar een auto die van A naar B rijdt en dat op een zo veilig mogelijke manier moet doen. En daarmee zit je echt wel goed bij Volvo.
Kortom persoonlijk vind ik het visuele geweld zoals sommige merken dat qua infotainmentschermen voeren nergens voor nodig, maar als je daar wel op kickt, ben je bij Volvo aan het verkeerde adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdburg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 11:47

Dat is ook een deel van de lijst waar ik naar gekeken heb, alleen heb ik ook gereden in een VW ID4, Skoda Enyac en Hyundai Ionic 5.

Pas op bij de Mercedes, die kan niets trekken als je dat zou willen. De Tesla Y was voor mij persoonlijk een grote afknapper vanwege de zeer stugge vering. Uiteindelijk heb ik dus een XC40 Ultimate besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Nog niet zo heel lang geleden was iedereen tevreden met een kilometerteller, een brandstofmeter en - :) soms maar dan alleen in de ‘luxe uitvoering’ - een toerenteller. Een radio was optioneel.

Nu hebben we een enorm goed ingebouwd navigatiesysteem, hele goede stereo (HK), ingebouwd Spotify, we kunnen van ‘alles’ met stembediening aan- en uitzetten, telefoongesprekken voeren, indien gewenst CarPlay aanzetten, allerlei Apps downloaden enz. en dat alles met gratis data (bij andere merken kost dat vaak geld).,
En belangrijker: we worden voor alle vormen van naderend onheil gewaarschuwd en er wordt desnoods door de auto ingegrepen. Wat wil een mens nog meer? ….het is en blijft maar een auto die van A naar B rijdt en dat op een zo veilig mogelijke manier moet doen. En daarmee zit je echt wel goed bij Volvo.
Kortom persoonlijk vind ik het visuele geweld zoals sommige merken dat qua infotainmentschermen voeren nergens voor nodig, maar als je daar wel op kickt, ben je bij Volvo aan het verkeerde adres.
Ik vind dat de ingebouwde spotify we weer het audiosysteem onderuit haalt. Ook op hoogste kwaliteit zou die beter moeten zijn. Ik weet dat die geenlossless audio is, maar tune in en openradio klinken ook beter en die zijn dat ook niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
[...]

Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
[...]

Ik weet niet zo goed of ik er op "kick".... Ik reis nu met de trein en heb een oud autootje zonder toeters en bellen. Heb nog geen andere proefrit gemaakt dus kan nog niet echt bepalen of het iets voor me is als er wel uitgebreider infotainment is.
vdburg schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:45:
[...]

Dat is ook een deel van de lijst waar ik naar gekeken heb, alleen heb ik ook gereden in een VW ID4, Skoda Enyac en Hyundai Ionic 5.

Pas op bij de Mercedes, die kan niets trekken als je dat zou willen. De Tesla Y was voor mij persoonlijk een grote afknapper vanwege de zeer stugge vering. Uiteindelijk heb ik dus een XC40 Ultimate besteld.
De ID.4 viel voor mij af tegenover de Enyaq Coupe. Die wil ik misschien ook nog rijden maar die staat nergens in de buurt.... En als ik voor een proefrit al 100km moet gaan rijden... dan is er voldoende overige keuze.

De Tesla ben ik benieuwd naar. Ik hou wel van een wat stuggere vering en ik heb ook andere reviews gelezen dat het juist heel goede eigenschappen heeft.

Dat trekgewicht van de EQB is wel echt een nadeel inderdaad. Er kan (officieel) niet eens een trekhaak voor een fietsendrager op.... Hij staat mede daardoor ook onderaan het wensenlijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 11:40
[...]

Nog niet zo lang geleden keken we tv op een beeldbuis in 480p ... Nee even serieus, we zijn hier op Tweakers en onze auto draait op AAOS, software ontwikkelt door een softwarebedrijf, dan mogen we toch wat meer verwachten niet?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika

Display van de Tesla ziet er weliswaar heel gelikt uit. Maar Carplay zit er niet op (en probeer dan maar een whatsappje te dichten of een teams call te doen) .

En even 1 van de ventilatieroostertjes dichtdoen kan ook niet.

ofwel: Die electronica is wat volwassener, maar heeft ook echt zijn gebreken...

Gras lijkt altijd groener bij de buren..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 08:37
Zojuist de XC40 Extended Range Ultimate besteld met nubuck interieur en trekhaak. In Sage Green. Geschatte levering is december. Nu maar wachten en meelezen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:54:
[...]

Ik vind dat de ingebouwde spotify we weer het audiosysteem onderuit haalt. Ook op hoogste kwaliteit zou die beter moeten zijn. Ik weet dat die geenlossless audio is, maar tune in en openradio klinken ook beter en die zijn dat ook niet…
Klopt! Via CarPlay klinkt Spotify inderdaad beter…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
sanger1981 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Ik weet niet zo goed of ik er op "kick".... Ik reis nu met de trein en heb een oud autootje zonder toeters en bellen. Heb nog geen andere proefrit gemaakt dus kan nog niet echt bepalen of het iets voor me is als er wel uitgebreider infotainment is.

[...]

De ID.4 viel voor mij af tegenover de Enyaq Coupe. Die wil ik misschien ook nog rijden maar die staat nergens in de buurt.... En als ik voor een proefrit al 100km moet gaan rijden... dan is er voldoende overige keuze.

De Tesla ben ik benieuwd naar. Ik hou wel van een wat stuggere vering en ik heb ook andere reviews gelezen dat het juist heel goede eigenschappen heeft.

Dat trekgewicht van de EQB is wel echt een nadeel inderdaad. Er kan (officieel) niet eens een trekhaak voor een fietsendrager op.... Hij staat mede daardoor ook onderaan het wensenlijstje.
Ik vind de EQA en EQB veel kermis in het interieur hebben waar Volvo dat absoluut niet heeft. De systemen van Volvo werken daarentegen allemaal net wat beter.

De Tesla vind ik persoonlijk een gruwelijk lelijke auto maar het infotainment systeem en de efficientie is wel erg goed. Daarentegen beginnen die model Y en 3 na korte tijd wel heel veel rammeltjes in het interieur te vertonen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kammika
so.. mijn domoticz plugin heeft weer een nieuwe feature (met dank aan de inspiratie van de car stats viewer die me triggerde dat ABRP een api heeft)

In de plugin configuratie zit nu een extra veld ABRP api_key:token. Als je in dit veld je

- API key van ABRP invult (kun je opvragen door een mailtje naar contact@iternio.com te sturen)
- en het token van je auto (kun je genereren door in je ABRP app in je instellingen op je voertuig, dan op "live data" en dan "generic" te klikken)
- (invulformaat is <api_key_van_contact@iternio.com>:<gegenereerd_token_vanuit_de_app>)

invult, dan stuurt domoticz je actuele accupercentage van je auto door naar ABRP en kun je daarmee dus veel makkelijker routers plannen!

ter bewijsvoering: zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0RoKOOMWY7Akg5HMFdCaWt_fvg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C3lzC8U8UnhYTbM01peEmsbN.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Kammika op 02-05-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Kammika schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Display van de Tesla ziet er weliswaar heel gelikt uit. Maar Carplay zit er niet op (en probeer dan maar een whatsappje te dichten of een teams call te doen) .

En even 1 van de ventilatieroostertjes dichtdoen kan ook niet.

ofwel: Die electronica is wat volwassener, maar heeft ook echt zijn gebreken...

Gras lijkt altijd groener bij de buren..
Daar staat tegenover dat Tesla wel lijkt te doorontwikkelen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
sanger1981 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:10:
[...]
Daar staat tegenover dat Tesla wel lijkt te doorontwikkelen toch?
Geen idee. Heb geen Tesla. Alleen maar proefrit gedaan. Wil alleen maar zeggen dat die ook niet perfect is…(alhoewel met huidige prijsontwikkeling de kans best groot is dat ik dat bij mijn volgende autokeuze dat voor lief neem. De (x)c40 is wel duur geworden tov de model Y…)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Ik zag vanochtend dat de kaart voor laadpunten zoals die stond in de Volvo App nu gecombineerd is met die van de locatieweergave van de auto. Nieuwe kaart is inclusief zoekfunctie en filters voor snellere en beschikbare laadpunten, tarieven en desgewenst satelliet weergave. Beter dan die aparte kaart van Plugsurfing.

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 03-05-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Na het 2 dagen goed gedaan te hebben geeft het Driving Journal vandaag weer verbruiken van <0,1 op voor een rit

En bovendien is er een andere rit helemaal niet gelogd.……de problemen zijn nog niet opgelost dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Mga1600 op 03-05-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Mga1600 Ik zag die laadpunten ook. Heeft iemand er al mee ervaring mee opgedaan? Wat mij bij de filters opvalt is dat je bijvoorbeeld voor "snelle opladers" kunt kiezen, waarbij de App vervolgens voor jou bepaalt wat snel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Over die test app. Misschien doe ik iets fout maar ik heb een apart acc voor de auto. Als ik op de link in de mail klik krijg ik een foutmelding dat ik niet met het juiste acc ben ingelogd terwijl ik met dat account op playstore en play. Google.com ben ingelogd..

Kan het op het forum niet zo snel vinden maar wellicht weet iemand hier het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
4v4t4r schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:59:
Over die test app. Misschien doe ik iets fout maar ik heb een apart acc voor de auto. Als ik op de link in de mail klik krijg ik een foutmelding dat ik niet met het juiste acc ben ingelogd terwijl ik met dat account op playstore en play. Google.com ben ingelogd..

Kan het op het forum niet zo snel vinden maar wellicht weet iemand hier het?
Die link is alleen geldig voor het account waar de mail naar gestuurd is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:37:
[...]

…..en dat moet ook het auto-account zijn…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:59:
[...]

[...]

Moest ik wel even om grinniken :+ Je moet je gewoon even aanmelden, dan krijg je een uitnodiging en kan je de app installeren. Meer is het niet.
Het is een mooie app die inzicht geeft in het verbruik bij verschillende snelheden en omstandigheden en je zo de consumptie van de auto een beetje beter leert kennen en daarmee kan bijdragen aan zuiniger rijden. Ik snap alleen de betekenis van ’automatische rit’, ‘handmatige rit’ niet goed. Kan iemand dat uitleggen?

Het is me wel opgevallen dat de CarStats app net een wat lager gemiddeld verbruik aangeeft dan de auto zelf doet. Zou het kunnen dat deze app her verbruik van de verwarming niet meeneemt, alleen het rij verbruik? Of is er een andere / betere verklaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
guido66 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:37:
[...]

ja klopt en is ook het auto account. Ik kreeg het op mn tel niet voor elkaar. via mn laptop wel. Hij is geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mga1600 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Ik snap alleen de betekenis van ’automatische rit’, ‘handmatige rit’ niet goed. Kan iemand dat uitleggen?

[...]
Ik heb die app niet, maar zou het niet gewoon verwijzen naar de TA en TM gegevens van het dashboard?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:06:
[...]

Ik heb die app niet, maar zou het niet gewoon verwijzen naar de TA en TM gegevens van het dashboard?
Stom …..van me .. ja dat zal het natuurlijk zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
BartMe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:10:
[...]
Mij is gezegd dat vanaf week 19 er 2 maanden geen elektrische XC40's geproduceerd worden. Dus ik vermoed dat my24 pas voor na die onderbreking zal zijn.
Is dit dan ook van toepassing op de C40?
Mijn C40 plus is besteld op 11/11/2022 met initieel een leverdatum voor januari 2024. Ik gok dat de levering wel wat eerder gaat zijn als ik de recente berichten hier en op andere delen van het internet lees maar mijn dealer kan(wil?) nog geen update geven.

[ Voor 3% gewijzigd door nurdo op 04-05-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Het is een mooie app die inzicht geeft in het verbruik bij verschillende snelheden en omstandigheden en je zo de consumptie van de auto een beetje beter leert kennen en daarmee kan bijdragen aan zuiniger rijden. Ik snap alleen de betekenis van ’automatische rit’, ‘handmatige rit’ niet goed. Kan iemand dat uitleggen?

Het is me wel opgevallen dat de CarStats app net een wat lager gemiddeld verbruik aangeeft dan de auto zelf doet. Zou het kunnen dat deze app her verbruik van de verwarming niet meeneemt, alleen het rij verbruik? Of is er een andere / betere verklaring?
Hier komt verbruik overeen met het dashboard. Rit in de app niet later ingestart? Die handmatige rit kan je resetten in de instellingen.

@Kammika nog terugkomend op laadverlies. Gisteren Amsterdam geweest, 18,5kWh/100km. 15kWh verbruikt, direct na terugkomst 17,5kWh geladen op 11kW. 14% verlies.

Geen ritten meer in het rijdagboek :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lars4
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-04-2024
Na wat teruglezen heb ik een aantal getallen gevonden m.b.t. het afnemen van de actieradius met een dakkoffer, maar zijn er ook mensen met ervaringen met fietsen op de dak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhFubzf3bBZ3XmWbZEZG4MryGT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MN5JBMvgbI2wiZnhAyiDCZuu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Lars4 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:11:
Na wat teruglezen heb ik een aantal getallen gevonden m.b.t. het afnemen van de actieradius met een dakkoffer, maar zijn er ook mensen met ervaringen met fietsen op de dak?

[Afbeelding]
ik denk dat het best mee valt in vergelijking met een dakkoffer.
Maar als ik heel eerlijk ben, ik ben met een koffer op vakantie geweest vorig jaar, er veranderd niet zo veel.. je rijd - oh ik heb nog 30% , ik zoek een lader op de route, waar ik aankom met 10-20 % en ik ga laden en weer door.. ik ga nooit uit van "ik kon zonder koffer 350km, nu maar 320"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Weer een update aan de Volvo plugin in domoticz gedaan:
- Een knop ingebouwd waarin je ABRP synchronisatie aan of uit kan zetten (ABRP vereist elke 10 sec een call da's best veel.. en zo vaak gebruik ik die ook weer niet. Kan het nu dus gewoon aan/uitzetten)
- De ODOmeter toegevoegd. Door een beperking in de API helaas maar op 10km nauwkeurig.

Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Met name of die ABRP synchronisatie bij jullie ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars4
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-04-2024
4v4t4r schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:24:
[...]

ik denk dat het best mee valt in vergelijking met een dakkoffer.
Maar als ik heel eerlijk ben, ik ben met een koffer op vakantie geweest vorig jaar, er veranderd niet zo veel.. je rijd - oh ik heb nog 30% , ik zoek een lader op de route, waar ik aankom met 10-20 % en ik ga laden en weer door.. ik ga nooit uit van "ik kon zonder koffer 350km, nu maar 320"
Heb je ook gelijk in, maar het lijkt me altijd zinvol te oplossing te vinden welke de actieradius het minst belast.

Een andere optie (bij het ontbreken van een trekhaak) zou zijn een fietsendrager voor op de achterklep, zoals deze. Ik denk dat dit altijd nog minder invloed heeft dan op het dak?

https://www.thule.com/nl-...outway-hanging-2-_-994001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 12:28
Kammika schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:35:
Weer een update aan de Volvo plugin in domoticz gedaan:
..
Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Met name of die ABRP synchronisatie bij jullie ook werkt...
Ik volg de plugin-updates altijd graag, ook deze vernieuwingen werken nu bij mij (gisteren de Telemetry key van ABRP ontvangen).
Nog geen ritten met ABRP gereden dus de live verwerking onderweg is bij mij nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Lars4 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Heb je ook gelijk in, maar het lijkt me altijd zinvol te oplossing te vinden welke de actieradius het minst belast.

Een andere optie (bij het ontbreken van een trekhaak) zou zijn een fietsendrager voor op de achterklep, zoals deze. Ik denk dat dit altijd nog minder invloed heeft dan op het dak?

https://www.thule.com/nl-...outway-hanging-2-_-994001
dat klopt, minder weerstand is altijd beter, ik denk alleen niet dat je het zou merken qua verschil tenzij je elke dag hetzelfde stuk onder dezelfde weer omstandigheden rijd.

Is in mijn optiek ook een kosten dingetje (ik heb geen trekhaak dus kan ook niet zon koffer of fietsendrager daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Ik heb een vraagje over de interne verlichting van de Volvo c40.

Ik zie in sommige videos dat de sfeerverlichting (het verlichtte landschap boven je handschoenenkastje bijv) uit gaat wanneer de bestuurder de auto in drive zet.

Is dit altijd zo of is dat een instelling? Ik vind een klein beetje sfeerverlichting tijdens het rijden zoals die dashboardverlichting en de orefos pook die oplicht juist heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Gutanoth Is een instelling. Staat bij ons gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Ophidian schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:36:
@Gutanoth Is een instelling. Staat bij ons gewoon aan.
Prachtig! Dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

BartMe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:10:
[...]

Mij is gezegd dat vanaf week 19 er 2 maanden geen elektrische XC40's geproduceerd worden. Dus ik vermoed dat my24 pas voor na die onderbreking zal zijn.
Dit was vorig jaar ook, en inderdaad ging men toen van MY22 op MY23 over, waarbij ze velen dupeerden met ontbrekende verlichting achterin en betaalde Onyx Black lak ineens gratis standaard maakten. Ik betaal dus maandelijks voor lak die nu gratis is en mis een licht pakket dat er standaard in had moeten zitten....
Vooral NIET communiceren met de persoon die bestelde, die komt er pas achter bij aflevering. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Gutanoth schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:33:
Ik heb een vraagje over de interne verlichting van de Volvo c40.

Ik zie in sommige videos dat de sfeerverlichting (het verlichtte landschap boven je handschoenenkastje bijv) uit gaat wanneer de bestuurder de auto in drive zet.

Is dit altijd zo of is dat een instelling? Ik vind een klein beetje sfeerverlichting tijdens het rijden zoals die dashboardverlichting en de orefos pook die oplicht juist heel mooi.
Die zit er bij mij helemaal niet in, omdat ze me niet verteld hadden dat die alleen bij andere bekleding als gekoppeld accessoire mee komt, net als verlichting achterin en in de portiervakken.
Goed nagaan dus of die verlichting er wel inzit, zeker als ze van modeljaar wisselen willen ze iets wat standaard is wel eens ineens weg laten en als extra beschouwen, dan denk je het te hebben meebesteld maar is het op dat moment gewoon weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Schandalige praktijken eigenlijk. Een dealer zou dat toch gewoon even moeten communiceren lijkt me. Kleine moeite maar voor de koper/leaser kan het flinke impact hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
ron65 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Die zit er bij mij helemaal niet in, omdat ze me niet verteld hadden dat die alleen bij andere bekleding als gekoppeld accessoire mee komt, net als verlichting achterin en in de portiervakken.
Goed nagaan dus of die verlichting er wel inzit, zeker als ze van modeljaar wisselen willen ze iets wat standaard is wel eens ineens weg laten en als extra beschouwen, dan denk je het te hebben meebesteld maar is het op dat moment gewoon weggestreept.
Ik heb het wool blend interieur, ik mag hopen dat er voor die 2k wel gewoon wat lampjes gemonteerd worden in dat dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-10 08:55
Wanneer gaat ie nou laden? Om 13:00 of om 13:25?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0s6gSep0LPUwXW3xWKXwNVQfdI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/71tKzMwI7Wnu6nNSv9FEuFCx.gif?f=fotoalbum_large

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:53:
Schandalige praktijken eigenlijk. Een dealer zou dat toch gewoon even moeten communiceren lijkt me. Kleine moeite maar voor de koper/leaser kan het flinke impact hebben.
Ik heb het sterke vermoeden dat ze het met de LM erover gehad hebben, en die betalen de wagen tenslotte, dus die hebben gewoon het duimpje op gestoken ipv het even met de gebruiker erover te hebben. Ik denk dat het zo gegaan is, bewijzen kun je dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Waterblok schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:02:
[Afbeelding]
Hoe kom je bij 13:25?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Gutanoth schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Ik heb het wool blend interieur, ik mag hopen dat er voor die 2k wel gewoon wat lampjes gemonteerd worden in dat dashboard.
Hier ook wool blend, zit er in. Heerlijke bekleding nu met de zon. Stoelen worden niet zo heet zoals die zwarte stoepen wel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Ik heb het sterke vermoeden dat ze het met de LM erover gehad hebben, en die betalen de wagen tenslotte, dus die hebben gewoon het duimpje op gestoken ipv het even met de gebruiker erover te hebben. Ik denk dat het zo gegaan is, bewijzen kun je dat nooit.
Beetje mosterd na de maaltijd opmerking, maar die betaling vindt pas plaats op moment dat de berijder de oplevering accepteert...

Dus idd kans is groot dat dealer aan LM gemeld heeft en dat die akkoord zijn. Maar jij de berijder kan op dat moment het punt maken door de auto niet in ontvangst te nemen (omdat die volledig geleverd is)

Heb hetzelfde punt een keer gehad. Daar bleek ook de LM wijziging "geaccepteerd" te hebben zonder met mij als berijder overlegd te hebben. weet zo niet meer welke accessoires ik miste, maar was iig niet compleet. LM kon geen kant uit want die had al ja gezegd. Maar omdat ik de auto op die manier niet accepteerde is toch leasebedrag omlaag gegaan (en dus ook mijn eigen bijdrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 21:20
Kammika schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd opmerking, maar die betaling vindt pas plaats op moment dat de berijder de oplevering accepteert...

Dus idd kans is groot dat dealer aan LM gemeld heeft en dat die akkoord zijn. Maar jij de berijder kan op dat moment het punt maken door de auto niet in ontvangst te nemen (omdat die volledig geleverd is)

Heb hetzelfde punt een keer gehad. Daar bleek ook de LM wijziging "geaccepteerd" te hebben zonder met mij als berijder overlegd te hebben. weet zo niet meer welke accessoires ik miste, maar was iig niet compleet. LM kon geen kant uit want die had al ja gezegd. Maar omdat ik de auto op die manier niet accepteerde is toch leasebedrag omlaag gegaan (en dus ook mijn eigen bijdrage)
Heb het al eens aangehaald maar bij mij ontbraken de pixel LED's bij aflevering begin dit jaar. Dealer wist van niks, leasemaatschappij wist van niks. Ik heb het gemerkt bij aflevering en aangehaald, dealer zag het ook op de bestelbon staan. Uiteindelijk gewoon vertrokken met de wagen. Wel meteen laten weten aan werkgever, kreeg ik als antwoord dat ik auto niet had mogen meenemen (wat jij aanhaalt).
Gelukkig hebben ze achteraf dan toch leasebedrag nog aangepast op basis van nieuwe offerte van dealer (met prijzen van 2022) maar dan zonder de Pixel's.

Fijn dat ze dat allemaal hebben gedaan maar baal toch dat ie niet full option is (Wool Blend en 20" velgen mis ik ook nog wel..) 8)7

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Ophidian schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:00:
[...]

Hier ook wool blend, zit er in. Heerlijke bekleding nu met de zon. Stoelen worden niet zo heet zoals die zwarte stoepen wel worden.
Die Wool Blend had ik achteraf bekeken ook wel willen hebben..
Warme zetels heb je wel geen last van als je preconditioning effe opzet.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Zo dan, vandaag geladen tot 100% en bij instappen zag ik gewoon een stunning 350km staan! Wat een feest! 🙌🏼👌🏼🎉😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXMtoDYx9nOMUh2n068tqto_eiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSajIHRVsH5smC9Cs1lvWqR4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Juancho op 04-05-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Juancho schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:08:
Zo dan, vandaag geladen tot 100% en bij instappen zag ik gewoon een stunning 350km staan! Wat een feest! 🙌🏼👌🏼🎉😁

[Afbeelding]
Mijne blijft 250 km op 90%, misschien moet ik m’n rijstijl eens wat aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Juancho schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:08:
Niet slecht Juancho! Maar 350/360 km haal ik nu ook op... 90%. Logisch, de P6 is duidelijk zuiniger.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-10 08:30

Rianata

Have you played Atari today?

Waterblok schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:02:
Om 11:32u gaat ie 01u28m later laden om exact 13.00u.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
nujtrug schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:10:
[...]

Die Wool Blend had ik achteraf bekeken ook wel willen hebben..
Warme zetels heb je wel geen last van als je preconditioning effe opzet.
Ik rij 3 jaar elektrisch en tot nu toe bedenk ik me dat altijd als ik al bij de auto sta :D verwarmen daarentegen vergeet ik minder vaak :p

Maar die wool blend is erg mooi ja O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Dealer heeft destijds ongevraagd MY22 er uit geflikkerd en MY23 er in gezet. Moest ik achter komen toen ik ze belde vlak voor de beloofde leverdatum. Zeker weten NIET akkoord van de LM geweest want mijn firma least wel naar medewerkers toe maar is zelf eigenaar van de wagens. Ik ken de beheerder en die wist ook van niks. Achteraan gebeld en heb toen MY23 offerte mogen inzien - maar daar zie je dus niet dat bijvoorbeeld de 12v aansluiting achter mist etc. Ik vond het echt enorm slecht dat de dealer niet direct belde toen 22 naar 23 werd gezet. Al was het maar om te vragen of ik wat andere opties wilde (wol?) die per MY23 pas konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Yep, dat had de weg geweest.
Helaas was die ontbrekende verlichting achterin mij niet opgevallen bij daglicht (ja, beter kijken, maar je krijgt zoveel indrukken als je zo'n fantastische machine opgeleverd krijgt :-) ), evenmin wist ik dat de Onyx Black die erop zat stiekem ineens niets meer had hoeven kosten, dat was niet zichtbaar aan de auto zelf.
Wat me wel opviel was dat ik geen verlichte strip had in het dashboard boven het kastje, dat werd vervolgens uitgelegd als "niet bij standaard bekleding inbegrepen" en dat was voor de MY22 inderdaad ook al het geval.
Maar de rest viel me pas op daags na aflevering, toen ik svonds ging rijden en licht achterin mistte evenals in de deurvakken (waar ik het wel verwachtte).
Wel terug geweest, maar toen had ik uiteraard al voor ontvangst getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Bijzonder! Je hebt daarnaast ook nog een kaart toch van Travelcard? Althans ik bij m’n Leaseplan wel. Werkte die niet?
Anders de kosten maar declareren komende zomer bij Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 22:48
Dat zou ook zo moeten zijn maar sinds een half jaar ofzo zit er een probleem in de backend van ofwel Ionity ofwel Travelcard. Bij willekeurige Ionity stations wordt TC dan niet geaccepteerd. Heb ik ook al in Duitsland gehad maar niet bij alle ionitys daar. Het is dus niet per ze landafhankelijk. Plugsurfing werkt altijd bij Ionity en is nog goedkoper ook maar idd met declareren. Aangezien TC bij Leaseplan hoort, ga ik er maar, vanwege de algehele chaos bij LP vanuit dat de fout bij TC ligt, hoewel ze dat ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:56

timhtc

Home Energy Management

De eerste auto journalist in een MY24 met een korte post over de wijzigingen. Helaas nog geen video’s gezien met de MY24.
https://www.autoweek.nl/a...ewsalert&utm_medium=email

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Pagina: 1 ... 167 ... 340 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"