Rude-Dog schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:20:
[...]
Ik ben momenteel in Scandinavië en kon toch bar slecht met de LeasePlan druppel uit de voeten. Ionity lukte in Denemarken nog maar zweden en Noorwegen niet. Heb alles via de Volvo geleverde plugsurfing kaart moeten doen. En dat werkte bij Eviny zelfs niet, daar moet je een app voor downloaden en dan de QR scannen van de lader waar je aan staat, en dan via de app starten. Dus als je toch dat app/CC gezeik aan moet kan ik me voorstellen dat je dat graag bij Tesla doet, dan weet je tenminste wat je krijgt en zijn er in elk geval genoeg palen.
Ik zal dus ook zowel plugsurfing als Eviny moeten exporteren en indienen bij LeasePlan.
Sja, dan is het niet anders.
Maar LP beweert wel een DKV druppel te hebben die in heel europa werkt, we noemen er nu dus al meerdere op die daar niet aan voldoen.
Naja, probleem voor 2024, dit jaar eigen land met de sleurhut.
Ook een domper, caravan teruggekregen van onderhoud en keuring als economisch totall los, de zijwand heeft afgelopen winter vochtschade opgelopen (ik ben niet scherm genoeg geweest vorig jaar bij mijn controle anders had ik dat opgemerkt en kunnen voorkomen). Ik heb dat nu degelijk hersteld, mooi is anders. een van de inwendige spanten is door waardoor de wand bol stond, ik heb aan de binnenzijde een alu hoekprofiel ertegen gezet en daar van buitenaf slotbouten doorheen gezet die de wand er weer tegenaan trekken.
De caravan werkplaats wilde heb dan nog wel fiat geven voor dit jaar mits we in NL blijven, volgend jaar heb ik een ander nodig. Sparen en zoeken dus maar.
Dat voelt aan alsof je een XC40 aan het zoeken bent bij de LM, ik heb een site gevonden waarop je met filters kunt werken als max totaal gewicht, ik mag max 1120 kilo erachter hebben met mijn B rijbewijs, en dan nog wat filters...
Die dingen zijn ook duur geworden tweedehands...
Dus nu is de XC40 er, en ben ik weer achter een sleurhut aan op die manier :-D
Daarom hebben we onze plannen voor zuid duitsland / alpengebied bevroren en in Nederland geboekt (kon nog), ik denk dat ze gelijk hebben, als die wand loskomt van de bodem tijdens het rijden heb je echt een probleem, en dat risico is hoger op slechte wegen en langere ritten.
Aan d andere kant nu ik het probleem ken, kan ik maatregelen nemen en dat heb ik dan ook gedaan.
Het houd niet op....