Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-10 20:33
Juancho schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:00:
[...]

Vreemd ik heb echt 0,0 last van haperende streaming op hoogste kwaliteit en ik luister voor 99,99% van de tijd naar Spotify als ik in de auto zit.

Verder is het verdomd lastig wat te zeggen over HK. Het is een specifiek ontworpen systeem voor Dolby atmos. Persoonlijk ben ik er totaal geen fan van. Sterker nog, ik vind het onbegrijpelijk dat je zo'n type auto zo'n audio systeem geeft. Leuk voor kleine 2 persoons autos, niet voor een beest als de XC40.
Hier speelt Spotify ook probleemloos en soepel in de ‘hoogste stand’.
Klinkt daarmee, afhankelijk van de opname natuurlijk, best wel goed, maar toch heb ik het gevoel dat de hoogste streamingkwaliteit van de auto-app wat lager ligt dan wanneer ik Spotify vanaf mijn iPhone-app naar de auto toe afspeel - dan klinkt het nog net wat beter namelijk.

Over HK: er is een hardnekkig gerucht dat HK binnenkort komt met een app (ook) voor onze auto’s waarmee het geluid wat meer aan de persoonlijke wensen zou zijn aan te passen. Wat/wanneer/hoe vermeldt de tamtam niet ….

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:55
Mga1600 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:44:
[...]
Over HK: er is een hardnekkig gerucht dat HK binnenkort komt met een app (ook) voor onze auto’s waarmee het geluid wat meer aan de persoonlijke wensen zou zijn aan te passen. Wat/wanneer/hoe vermeldt de tamtam niet ….
Een app voor AAOS bedoel je dan? Of een echte specifieke app in de settings van Volvo zelf? Toch niet op je mobiel lijk me?

Het zou geweldig zijn als er eindelijk, eindelijk, eens fatsoenlijke EQ band settings komen zodat je wat beter kan tweaken want dat is nu een ramp. De Polestar heeft dat bijv al terwijl die volgens mij hetzelfde audio systeem heeft.

Maar dan nog blijf je natuurlijk tegen de technische achterspeaker keuze aan lopen, dat ga je ook met een app niet verbeteren. Dat is helaas hoe het is.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:58
FraXon schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:43:
Ook hier 2 weken geleden C40 Ultimate Single Motor Extended besteld in Sage Green (al ga ik binnenkort kijken naar de Cloud Blue versie in het echt om toch nog aan te passen als deze kleur mooi is).

De extra range vond ik belangrijker dan extra power. Geen Pixel lights ivm wellicht langere levertijd. Denk dat ze sowieso beter zijn dan mijn huidige punto uit 2004 🤣
Is dat normaal om nog na bestelling de kleur aan te passen? Kan dat normaal gesproken zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Gutanoth schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:20:
[...]

Is dat normaal om nog na bestelling de kleur aan te passen? Kan dat normaal gesproken zomaar?
Mijne was besteld in maart 2022 en heb in oktober nog de kleur laten wijzigen, levering was januari 2023.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-10 08:30

Rianata

Have you played Atari today?

Mga1600 schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:12:
[...]

En? Blijven de waarden wel kloppen bij jou? Bij mij klopt er nog steeds geen hout van, bijna alle ritten zijn <0,1……blijft ook zo na het wissen van de eerste ritten.
Het blijft soms nog hit&miss inderdaad. Gisteren Kampen - Veldhoven retour gedaan met laadstop en verbruik is keurig terug te vinden in de app / journal. Vandaag naar mijn werk (Kampen - Utrecht) en inderdaad verbruik <0,1kWh 8)7

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:27
Bartelomeus schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:23:
Ik lees hier wat berichten over het tegenvallende HK systeem. Dit vond ik in het begin ook. Daar waar ik in mijn vorige auto de standaard Bose instellingen kon aanhouden, is dit eigenlijk niet aan te raden voor de (x)C 40. Ik heb wat zitten spelen en na een half uurtje de voor mij beste instellingen gevonden. Heb er even een foto van gemaakt.[Afbeelding].
Hoi... lijkt wel een foto van mijn settings 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:00:
[...]

Een app voor AAOS bedoel je dan? Of een echte specifieke app in de settings van Volvo zelf? Toch niet op je mobiel lijk me?

Het zou geweldig zijn als er eindelijk, eindelijk, eens fatsoenlijke EQ band settings komen zodat je wat beter kan tweaken want dat is nu een ramp. De Polestar heeft dat bijv al terwijl die volgens mij hetzelfde audio systeem heeft.

Maar dan nog blijf je natuurlijk tegen de technische achterspeaker keuze aan lopen, dat ga je ook met een app niet verbeteren. Dat is helaas hoe het is.

Het zou om een AAOS app gaan, maar over details of mogelijkheden van die app heb ik niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
EHAS schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:27:
[...]

Hier kon ik na de app update de driving journal inschakelen:
[Afbeelding][Afbeelding]

Zo even stukkie toeren om te kijken of en wat ie doet
Even een vraagje, ik zie deze zaken helemaal niet in de app (ik zie ook maar 4 opties onderaan in de app (ios))

Of zou het in België nog niet actief zijn ?

Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:56:
[...]

Het zou om een AAOS app gaan, maar over details of mogelijkheden van die app heb ik niets over gehoord.
Ja las ik laatst ook een forum. Er stond ook dat we een YouTube app krijgen, een browser, dat je je telefoonscherm in de toekomst naar het middenscherm kunt casten en dat Sinterklaas bestaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik lees hierboven wat dingen over Spotify, wat ik me afvraag is of je je muziek ook lokaal kunt opslaan. Dat heb ik ook bij mijn iPhone gedaan, altijd muziek in de hoogste kwaliteit, ook al heb je geen verbinding. Je moet natuurlijk wel een beetje opslag op je telefoon hebben...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:05:
[...]

Het blijft soms nog hit&miss inderdaad. Gisteren Kampen - Veldhoven retour gedaan met laadstop en verbruik is keurig terug te vinden in de app / journal. Vandaag naar mijn werk (Kampen - Utrecht) en inderdaad verbruik <0,1kWh 8)7
Ik heb het probleem gemeld en kreeg de volgende reactie van Volvo:

“Thank you for your message and feedback regarding the incorrect display of consumption. We are now aware of this problem and the technical team is working on an urgent solution.
We trust to have informed you in a satisfactory manner.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:31:
[...]

Ja las ik laatst ook een forum. Er stond ook dat we een YouTube app krijgen, een browser, dat je je telefoonscherm in de toekomst naar het middenscherm kunt casten en dat Sinterklaas bestaat…
“Geloof in de zaak is de helft van het vermaak…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Mga1600 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:27:
[...]

Zou het kunnen dat de fout met <0,1kWh zich voordoet na het laden? Bij de ritten die bij mij geregistreerd zijn kloppen de ritten na het laden niet. De rest wel.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 20:44
Largamelion schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:35:
De 360 camera wou ik ook echt graag in m'n XC40, al vond ik dat die tijdens m'n testrit niet zo goed werkte bij het inparkeren. Gaf nogal vervormd beeld van de auto's ernaast en ik vond het alles behalve duidelijk, toch maar op de spiegels vertrouwd dan. Weet niet of dat in tussentijd al verbeterd is, maar bij m'n Opel Grandland X heb ik dat nog nooit meegemaakt. Die heeft dan wel weer het nadeel dat hij niet altijd de wagen toont in het bovenaanzicht en je soms een grijs vlak krijgt tot je een meter gereden hebt. Precies overal wel iets...
Ik kan echt niet meer zonder de 360. Vind die bij de XC40 echt top. Heb nu even tijdelijk een Seat Leon tourer vanwege schade aan mijn deur en die heeft alleen een achteruit rij camera. Dat is dan wel even wennen haha. Luxe probleem maar 360 is voor redelijk 'grote' auto's echt wel een uitvinding! Voor mij een van de betere opties. Wat hierboven ook al werd benoemd is dat je dan met 1 druk op het scherm kan inzoomen op een van je camera's. Echt top!

[ Voor 5% gewijzigd door thisisjazz op 25-04-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 20:44
Kammika schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:31:
[...]

Haha die youtube app zijn we allemaal flink ingetrapt. Allemaal loze beloftes... zoals net benoemd rijd ik tijdelijk nu een vervangende auto, de Seat Leon Tourer full options (40k waarde) en dat infotainment met 2 verbonden telefoons (allebei bereikbaar), draadloos apple carplay werkt beter dan AAOS ;( Zou hem niet willen ruilen voor de XC40 maar dat is wel 1 ding wat mij heeft teleurgesteld. Interieur look&feel en infotainment schiet gewoon tekort. Het ziet er niet gelikt uit. Bij de Polestar al een stuk beter. De nieuwe AAOS zal vast beter worden in de nieuwe modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:27:
[...]

“Thank you for your message and feedback regarding the incorrect display of consumption. We are now aware of this problem and the technical team is working on an urgent solution.
We trust to have informed you in a satisfactory manner.”
Goed getest weer dus! _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:16
NicoB schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:46:
[...]

Zou het kunnen dat de fout met <0,1kWh zich voordoet na het laden? Bij de ritten die bij mij geregistreerd zijn kloppen de ritten na het laden niet. De rest wel.
Maakt hier geen verschill vijf ritten gehad vandaag. Laatste was na het laden, eerste vier niet. Eerste twee ritten wel verbruik wat lijkt te kloppen. Laatste drie <0,1.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ja eigenlijk wel want in Zweden en Noorwegen werd het al 3 maanden gebruikt en getest. Wel gek dus dat het in de NL versie ineens ingestort is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:20:
[...]

Ja eigenlijk wel want in Zweden en Noorwegen werd het al 3 maanden gebruikt en getest. Wel gek dus dat het in de NL versie ineens ingestort is
NL is vast de enige plek waar op het verbruik gelet wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 08:10
Ik heb mijn auto bij de dealer gebracht. Sinds een paar weken heb ik last van heel vervelend kraken bij optrekken en afremmen tot stilstand en soms ook in bochten. Het lijkt in de wielophanging te zitten. De eerste diagnose was toplagers van de schokbrekers en die hebben ze vandaag vervangen. Nu heeft dat helaas niets geholpen en besteden ze er morgen nog een dag aan. Heeft iemand hier iets vergelijkbaars meegemaakt?

Het lijkt erger te worden bij warmer (en droger) weer.

O ja, mijn auto was dus dwars gezet door een vrachtwagen op de snelweg en heeft ruim anderhalve maand bij de schadehersteller gestaan. Daarna heb ik ruim 3 weken zonder dat dat gekraak er was gereden, dus ik denk niet dat het gekraak een gevolg is van de aanrijding...

[ Voor 22% gewijzigd door YvoK op 25-04-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
YvoK schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:45:
Ik heb mijn auto bij de dealer gebracht. Sinds een paar weken heb ik last van heel vervelend kraken bij optrekken en afremmen tot stilstand en soms ook in bochten. Het lijkt in de wielophanging te zitten. De eerste diagnose was toplagers van de schokbrekers en die hebben ze vandaag vervangen. Nu heeft dat helaas niets geholpen en besteden ze er morgen nog een dag aan. Heeft iemand hier iets vergelijkbaars meegemaakt?

Toevallig begint bij mij de ophanging ook te kraken. Nog niet irritant genoeg om er mee langs te gaan maar het valt wel op.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Laatst online: 20-10 08:10
Montalbano schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:46:
[...]

Toevallig begint bij mij de ophanging ook te kraken. Nog niet irritant genoeg om er mee langs te gaan maar het valt wel op.
Mijn auto lijkt momenteel wel een gammele Renault :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-10 11:32
YvoK schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:45:

O ja, mijn auto was dus dwars gezet door een vrachtwagen op de snelweg en heeft ruim anderhalve maand bij de schadehersteller gestaan. Daarna heb ik ruim 3 weken zonder dat dat gekraak er was gereden, dus ik denk niet dat het gekraak een gevolg is van de aanrijding...
Ik heb inderdaad ook bij 'volgas' dat de auto kraakt vanuit de achteras. Bij geleidelijk het pedaal indrukken hoor ik niks. Waar ik wel last van heb, maar dat is denk ik omdat ik voornamelijk met OPD aan rijd, is een kraakje bij het tot stilstand komen als ik de remmen gebruik als OPD uit staat. Het laatste stukje voordat de auto stil staat eindigt altijd met geluid.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozziej
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-10 20:59
Mga1600 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:20:
[...]

Vanmorgen had ik opeens een goede waarde rondom het verbruikte kwh's. Daarvoor stond hij altijd op <0.1. Er was geen update geweest aan de driving app volgens de Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

Hebben jullie in de Volvo app nog de mogelijkheid om een laadpaal via Plugsurfing te vinden?
Bij mij lijkt die dat er helemaal uit te zijn gehaald. Kan nergens meer mijn plugsurfing gegevens terugvinden en een openbare laadpaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

bosaap22 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:26:
Hebben jullie in de Volvo app nog de mogelijkheid om een laadpaal via Plugsurfing te vinden?
Bij mij lijkt die dat er helemaal uit te zijn gehaald. Kan nergens meer mijn plugsurfing gegevens terugvinden en een openbare laadpaal vinden.
Bij mij werkt dat nog, maar ik ben ritten uit het rittenlogboek kwijt die er zeker instonden. Ik had ze zelfs al als prive en zakelijk gecodeerd.
Ik mis de laatste twee ritten ineens.
Als ik er aan toekom loop ik vandaag even naar de auto om de ODO stand met de laatste stand in het rittenlogboek te vergelijken, die zou dan logischerwijs ook af moeten wijken en hoger zijn dan die van de laatst zichtbare rit in het logboek.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Jazeker, dat werkt hier gewoon….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mozziej schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:23:
[...]

Vanmorgen had ik opeens een goede waarde rondom het verbruikte kwh's. Daarvoor stond hij altijd op <0.1. Er was geen update geweest aan de driving app volgens de Volvo.
Ik moet straks even op pad en zal het ook checken. Misschien stond er op de server iets niet goed?

Edit:kort ritje gemaakt en nu staat er een waarde die lijkt te kloppen……

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 26-04-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:42
En een update over de zonwering voor het Panoramadak van de C40.

Deze is uit de productie en verkoop gehaald (kwaliteitsissues), en is terug het design en productieproces in. Vervolgens zal de nieuwe versie van deze zonwering vanaf week 35 geleverd kunnen worden :)

nja, voor het eerste deel van de zomer maar even een alternatief bedenken voor de kids achterin.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:50
willemvh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:30:
[...]

Even een vraagje, ik zie deze zaken helemaal niet in de app (ik zie ook maar 4 opties onderaan in de app (ios))

Of zou het in België nog niet actief zijn ?

Iemand ervaring ?
Het logboek wordt land voor land uitgerold. Het zou kunnen kloppen dat België nog niet aan de beurt is.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 12:28
Dit was bij mij gisteren ook een probleem, vandaag werkt het gewoon 8)7 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:17
Andere, gerelateerde vraag: als de korting op Ionity vervallen is, zien jullie dan nog een reden om de Plugsurfing pas in de Volvo app te houden, en niet in de Plugsurfing app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
madhondt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:19:
[...]

Andere, gerelateerde vraag: als de korting op Ionity vervallen is, zien jullie dan nog een reden om de Plugsurfing pas in de Volvo app te houden, en niet in de Plugsurfing app ?
dat scheelt je weer een app op de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
madhondt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:19:
[...]

Ik had ook verlopen kaart volgens de app. Maar als ik met de PlugSurfing app een Ionity lader selecteer, staat daar nog steeds gewoon de € 0,40 per KWh.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sollo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-10-2024
Vandaag Waze geïnstalleerd in de Volvo. Nu dus Waze zonder CarPlay.

Scheelt weer een kabeltje. Ook een app gevonden met openhaard.

Als je Waze gebruikt als navigatie verdwijnt google tussen de tellers. Beetje jammer.

[ Voor 28% gewijzigd door Sollo op 26-04-2023 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Ik moet nog steeds die plugsurfing activeren, maar wil ik pas doen voor de vakantie naar Italië :) Gebruik de snelladers nu niet echt.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:03
Wanneer je beseft dat de XC40 P8 toch echt wel een heerlijk rijdende auto is.....
Weekje Italië, auto gehuurd. Een DR 4.0. En ja, het merk DR bestaat echt🤣
Wat een rijdend stuk ellende is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sollo schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:40:
Vandaag Waze geïnstalleerd in de Volvo. Nu dus Waze zonder CarPlay.

Scheelt weer een kabeltje. Ook een app gevonden met openhaard.

Als je Waze gebruikt als navigatie verdwijnt google tussen de tellers. Beetje jammer.
Kan je Waze ook alleen aanzetten voor flitsers op de achtergrond (zijn ze toch goed in?) maar vervolgens wel Maps voor navigatie? En ook in het scherm voor je neus?

Zo niet gooi ik Waze er weer af. Hele lelijke app en mist van allerlei EV functionaliteit die ik wel nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:54:
[...]

Kan je Waze ook alleen aanzetten voor flitsers op de achtergrond (zijn ze toch goed in?) maar vervolgens wel Maps voor navigatie? En ook in het scherm voor je neus?

Zo niet gooi ik Waze er weer af. Hele lelijke app en mist van allerlei EV functionaliteit die ik wel nodig acht.
Ik zie ook de meerwaarde van Waze nog niet zonder de laadpalen info en laadsuggesties ….ik ben tevreden met Maps i.c.m FM op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Babtvt schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:27:
En een update over de zonwering voor het Panoramadak van de C40.

Deze is uit de productie en verkoop gehaald (kwaliteitsissues), en is terug het design en productieproces in. Vervolgens zal de nieuwe versie van deze zonwering vanaf week 35 geleverd kunnen worden :)

nja, voor het eerste deel van de zomer maar even een alternatief bedenken voor de kids achterin.
Heb een soortgelijk antwoord van mijn dealer gekregen. De “foute” versie is overigens bij VStore nog wel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Vanmorgen geen klimaatregeling. Zo dood als een pier. Hoe kan ik het systeem ook al weer resetten?

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-10 08:30

Rianata

Have you played Atari today?

Bartelomeus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:34:
Vanmorgen geen klimaatregeling. Zo dood als een pier. Hoe kan ik het systeem ook al weer resetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grFzjweBfCniu11kvK7r6Rirr1k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3k2Q7nXaM42oksPb2epxQnAu.png?f=user_large

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Homeknop indrukken tot die herstart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Er zijn 2 soorten reset die je allebei beschreven vindt zowel in het (on-screen) manual als op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[quote]Mga1600 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:24:
[...]

[ Voor 46% gewijzigd door Mga1600 op 27-04-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Gelukt, heb niks gedaan. Deed het weer na een paar uur…. Bedankt voor de reacties!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10 22:40
Gisteren is ineens mijn auto uit de app gemieterd. Moet hem via de VIN weer toevoegen, maar dat proces vraagt dan ook weer om in te loggen in de auto met een account wat je koppelt, en in de auto is mijn profiel nog gewoon ingelogd. Uitloggen uit de app helpt niet. Iemand ervaring met wat de juiste volgorde is van het weer instellen?
Kan ik veilig de bestaande account in de auto ontkoppelen en weer opnieuw koppelen via dat app VIN registratie proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Net eens met Car Stats Viewer kunnen spelen van onze broerauto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5d_C0pqCDBwZXPV_kHqTks1xtU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jjrCGJxQ0WHmpsgaRUqdHbwZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3v3_sRFFrOcA0Cn4G_8XYi2R9M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PzgOKxHW1TfJnBEtJd3NKugn.jpg?f=user_large

Werkt wel goed, alleen doordat resolutie anders is staat gemiddelde snelheid net buiten beeld. Eens wat meer proberen aankomende dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Laatst online: 07-02 21:11
Vraagje aan de vakantiegangers. Komende maand ga ik naar zuid-Frankrijk met de auto. Nu heb ik een zeer beperkte ervaring met openbare laadpalen (heb een laadpaal in de tuin, waardoor ik de afgelopen 4 maanden slechts 2 keer openbaar heb geladen, en ook nog eens AC-laden omdat er genoeg tijd beschikbaar was) en geen ervaring met laden in het buitenland.

Hoe plannen jullie je buitenlandse reizen?
A. Met ABRP.
B. Met Google maps op de computer, je noteert de tussenstops die je vervolgens invoert in de auto.
C. Niet, want net als in Nederland zijn er in andere Europese landen (effe specifiek: België en Frankrijk) laadpalen zat en hoef je niks te plannen. Je vertrouwt op Google Maps.
D. Je doet iets anders.

Uiteraard zorg je er voor dat je op stap gaat met voldoende pasjes en Apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:43
ik vertrouw op GM in de auto, heb ABRP op mijn telefoon maar gebruik ik niet echt alleen om tevoren thuis te kijken hoe het ongeveer zal lopen.
Een keer naar Frankrijk in de buurt van Macon geweest en daar in de binnenlanden geen laadpalen maar kon wel naar de autoroute komen voor laden.
Een keer naar Zwitserland in de sneeuw over Duitsland gereden ook geen probleem.
En nog een keer naar de grens Frankrijk-Zwitserland in de sneeuw over Frankrijk ook geen probleem.
Gewoon GM gevolgd geladen tot GM zei dat ik met 10% bij de volgende lader aan zou komen.
Was wel buiten de topdrukke vakantietijden, nooit moeten wachten bij laders.

Mijn dochter met kids van 1,5 en 3,5 jr reed net zo snel als wij omdat de kinderen uitlaten ook tijd kost.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Kreeg zojuist op IOS 5.26.0 bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sollo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-10-2024
Juancho schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:54:
[...]

Vandaag getest. Ik hoopte op parallel werkend systeem. Het is of of. Wanneer je navigeert via Maps kan je Waze niet openen zonder navigatie te stoppen. Wanneer je Waze gebruikt als navigatie verdwijnt de kaart voor je neus.
Optie via CarPlay is beter. Navigeren via Maps maar op de achtergrond draait Waze mee.

Ik ga morgen Waze verwijderen. Mogelijkheden zijn ook zeer beperkt in Waze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 08:08
Sollo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:26:
[...]
Ik ga morgen Waze verwijderen. Mogelijkheden zijn ook zeer beperkt in Waze.
Het EV gedeelte van Waze staat idd nog in kinderschoenen, zou tegen de zomer wel beter moeten zijn. Beschikbaarheid van laadstations zal dan hopelijk werken en met wat geluk ook de SoC geïntegreerd, maar dat is mss wat wishful thinking. Heb wel geruchten gehoord dat dit op hun lijstje staat, alsook driver display.

M'n XC40 rolt vandaag normaal van de band, nog enkele weken en ik kan hier echt meepraten _/-\o_.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

HenryP schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:46:
Vraagje aan de vakantiegangers. Komende maand ga ik naar zuid-Frankrijk met de auto. Nu heb ik een zeer beperkte ervaring met openbare laadpalen (heb een laadpaal in de tuin, waardoor ik de afgelopen 4 maanden slechts 2 keer openbaar heb geladen, en ook nog eens AC-laden omdat er genoeg tijd beschikbaar was) en geen ervaring met laden in het buitenland.

A. Met ABRP.
B. Met Google maps op de computer, je noteert de tussenstops die je vervolgens invoert in de auto.
C. Niet, want net als in Nederland zijn er in andere Europese landen (effe specifiek: België en Frankrijk) laadpalen zat en hoef je niks te plannen. Je vertrouwt op Google Maps.
D. Je doet iets anders.

A en dan B voor t navigeren naar de paal. Tijdens de reis checken we alternatieven als het % toch hoger of lager uitvalt. Afgelopen wintersport (3e vakantie met deze auto) alleen op Tesla laders gereden, beviel uitstekend 👍. Dus voorkeursnetwerk Tesla als instelling bij ons. Komende zomer weer: 5 stops, 4 daarvan Tesla volgens ABRP.

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06:24
Waterblok schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:17:
Kreeg zojuist op IOS 5.26.0 bijgewerkt.
Dan loopt Android vandaag voor het eerst een beetje voor. Versie 5.26.1 net geïnstalleerd. :)

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:35:
[...]
Het EV gedeelte van Waze staat idd nog in kinderschoenen, zou tegen de zomer wel beter moeten zijn. Beschikbaarheid van laadstations zal dan hopelijk werken en met wat geluk ook de SoC geïntegreerd, maar dat is mss wat wishful thinking. Heb wel geruchten gehoord dat dit op hun lijstje staat, alsook driver display.

M'n XC40 rolt vandaag normaal van de band, nog enkele weken en ik kan hier echt meepraten _/-\o_.
Wij zijn inmiddels wat verwend volgens mij met Gm. Ondanks nog wat haken en ogen (plannen van tussenstops, zoeken van snellader op route met 1 tussenstop) is die, zeker in combi met fm op de handset, erg goed

Waze doet precies wat die deed toen ik die in mijn vorige auto als hoofdnavigatie (via Android auto) gebruikte: heeft idd (nog) geen ev features

Vwb tonen van de kaart op middendisplay: ik verwacht niet dag Gm dit snel vrijgeeft. Als je de develop aankondigen op Android for cars een beetje volgt zie je het patroon dat (heel langzaam) aaos en Android auto gelijk getrokken worden. Hoop dus wel coolwalk (de split screen functie van Android auto) nog een keer onze kant uit komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 11:24

A. Met ABRP.
D. Je doet iets anders.

Volgens mij zijn de 2 laadaps in de store ook wel fijn om te helpen, GM weet (helaas) ook niet alles.
Voor snelladers zal het wel OK zijn (ABRP oid op de tel als backup)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 15:04

TAA

Liever IRC

Twee dingen die me bijgebleven zijn tijdens langere reizen (>1.000km en >2.500km) in het buitenland met de P8 afgelopen periode: vooraf plannen van stops is leuk maar onvoorziene omstandigheden maken dat de planning vaak gewoon op de schop gaat en het meestal gewoon goed komt :+ In de meeste gevallen voldoet GM in de auto dan ook prima. Wat ik wel een ding vind is de mogelijkheid om bij overnachtingen te kunnen laden. De volgende dag met 100% vertrekken scheelt gewoon 20% lading ten op zichte van het maximale dat ik onderweg vaak laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Buiten het feit dat je tot 100% kan laden op locatie, scheelt het überhaupt een hele laadsessie. Dat js altijd wel weer mooi meegenomen. Overigens, zijn er sommige hotels die het ook nog eens gratis aanbieden, met name veel gezien in Zwitserland. Als je geen lease rijdt, scheelt dat toch algauw €50+ op het volledig laden van je figuurlijke tank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kammika

A. Met ABRP.
D. Je doet iets anders.

nu 4x lange rit gehad. Mijn ervaring
1. Hele rit vooruit plannen heeft weinig zin. 2x geprobeerd en dan gebeurde er onderweg iets waardoor die laadplanning de prullenbak in kon

2. Volledig op Google Maps is vertrouwen is relaxed en je komt er zeker maar is nog niet helemaal optimaal.
- Ik vind dat die vrij conservatief plant. Als die plant denkt die dat je met 15% aankomt, maar loopt in de praktijk dan op waar je vaak met nog zo'n 20% aan, waar ik ook wel met 5% aan durf te komen. Dus je verliest dan wat tijd (maar krijgt er wel comfort voor terug. met 20% over heb je natuurlijk nooit range anxiety)
- Je moet wel je laadpasfilters goed ingesteld hebben (anders kom je langs discutabele laders)
- De laders waar die je langsstuurt zijn het dichts bij de snelweg en dan dus de laders waar iedereen laadt. Dus op drukke dagen grotere kans op laadfiles. Op een zwarte zaterdag op duitse autobahn ga je dus aardig wat tijd verliezen.
- De laadstop wordt niet gepland op de meest optimale pauzeplek. (kan bv een fastned zijn zonder enige voorzieningen in de buurt)

3. Ik ben voor langere ritten omgeschakeld naar
- niet mijn hele rit vooruit plannen, maar in ABRP op mijn handset elke keer de volgende laadstop opzoeken:
- (als het druk is) niet direct op de snelweg maar even van de snelweg af. In duitsland reed ik op die manier reed ik de laadfiles gewoon voorbij
- op een plek zit wat ook een uitstekende pauzeplek is (vb in duitstland niet op een raststatte, maar op een autohof. Zit meestal 1 a 2km van snelweg af. Veel rustiger en alle voorzieningen aanwezig).
- In ABRP kun je die naar GM op je telefoon sturen. En als je daar hetzelfde google account als in de auto gebruikt, kun je die in de auto weer vinden als laatste gekozen bestemming. (ofwel: Met 1 klik navigeer je daar weer naar toe. wordt ook gewoon als snellader herkend, dus incl preconditionering van accu voor snelladen)
- Je houdt dan pauze zolang je pauze behoefte hebt, en zoekt dan op de zelfde manier weer de volgende laadstop uit (wat je volgende pauzeplek is)

Op deze manier op rit naar oostenrijk denk ik ongeveer half uurtje of zo verloren tov wat ik normaal met ICE deed.. en ook vrij relaxed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
Dank allen voor jullie reacties. Ik ben daar erg blij mee.

Ik twijfel ook heel sterk aan het vooraf alles in detail te plannen. In de praktijk heb je altijd met onverwachte situatie te dealen en dus kan het vooraf gemaakte reisschema vaak al snel worden weggelegd.

Ik ben blij te lezen dat jullie Google Maps als redelijk betrouwbaar ervaren en ik zal niet vergeten om een goed filter in te stellen.

Ik reis buiten de schoolvakanties (kinderen zijn al het huis uit), dus verwacht niet in lange laadfiles terecht te komen en hoop via (bijvoorbeeld) het netwerk van Tesla laders een heel eind te komen (ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te reizen, die extra laadkosten vallen toch in het niet bij de overige kosten en geen laadstress is ook wat waard). Voor een backup plan ga ik kijken of ik mijn echtgenote zover kan krijgen dat zij met ABRP aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
HenryP schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:10:

Ik twijfel ook heel sterk aan het vooraf alles in detail te plannen. In de praktijk heb je altijd met onverwachte situatie te dealen en dus kan het vooraf gemaakte reisschema vaak al snel worden weggelegd.

Ik ben blij te lezen dat jullie Google Maps als redelijk betrouwbaar ervaren en ik zal niet vergeten om een goed filter in te stellen.

Ik reis buiten de schoolvakanties (kinderen zijn al het huis uit), dus verwacht niet in lange laadfiles terecht te komen en hoop via (bijvoorbeeld) het netwerk van Tesla laders een heel eind te komen (ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te reizen, die extra laadkosten vallen toch in het niet bij de overige kosten en geen laadstress is ook wat waard). Voor een backup plan ga ik kijken of ik mijn echtgenote zover kan krijgen dat zij met ABRP aan de slag gaat.
Die tesla superchargers staan op soms hele ongelukkige plekken (waar je dan enkel superchargers en verder helemaal niks hebt)... zou niet mijn eerste keuze zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Kammika schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:30:
[...]

Die tesla superchargers staan op soms hele ongelukkige plekken (waar je dan enkel superchargers en verder helemaal niks hebt)... zou niet mijn eerste keuze zijn...
Ik ben het met je eens dat die Superchargers op ongelukkige plekken staan (is ook zo in NL), maar het voordeel is weer dat er voldoende van zijn en dat ze van een flinke capaciteit hebben (dus de verblijftijd is kort). Ben benieuwd of de snelladers langs de snelweg in FR een flinke capaciteit hebben en of er voldoende van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
De driving journal app heeft een dag of 2 goed gewerkt, helaas worden nu alter het verbruik van alle ritten weer aangegeven als < 0.1 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 15:04

TAA

Liever IRC

HenryP schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:08:
[...]

Ik ben het met je eens dat die Superchargers op ongelukkige plekken staan (is ook zo in NL), maar het voordeel is weer dat er voldoende van zijn en dat ze van een flinke capaciteit hebben (dus de verblijftijd is kort). Ben benieuwd of de snelladers langs de snelweg in FR een flinke capaciteit hebben en of er voldoende van zijn.
Metz zuid kan ik uit ervaring aanbevelen; op zo'n 300km van Maastricht en met een prima winkelcentrum er naast waar je even kunt eten etc.

https://goo.gl/maps/y29ybWZeJQspJ2Cu7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zo, vandaag een behoorlijk stuk gereden in de auto, dus was wel ff benieuwd naar verbruik met de zomersloffen er onder. Dus voor de (data) geinteresseerden:
  • 405km gereden
  • Grotendeels snelweg waar we veelal tussen de 100 en 110km reden
  • Temperatuur was tussen de 9-14 graden met af en toe een bui
  • 20" zomerwielen
  • Geen RA aan, veelal op ACC gereden
  • Temperatuurtje binnen op 20 graden
  • Met 100% vertrokken incl. half uurtje voorverwarmen aan de laadpaal
  • RA gaf een verwachte range van 320km. Op 50% hadden we 155km gereden dus dat klopte vrij aardig
  • Gemiddeld verbruik van 21.6kWh wat volgens mij voor onze wagen vrij behoorlijk is _O- oOo. Als het weer richting de 20 graden gaat hoop ik toch wel weer eens 350km te kunnen rijden op 100%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPVjADkhZIc7NyMPUA5125J0-vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7q73xG0j4qdhv8sIJVhSsfP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 28-04-2023 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-10 09:30
1,9 kWh / 100 km over meer dan 8000 km is wel erg zuinig. 👍🏻😀👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag nog even kunnen spelen met Car Stats Viewer. Levert wel goede gegevens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E06DguGAigzBRnOOymEbDl5hAuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WD4Pw9fRd2y7XAIvvf0izxkD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euiNYduNotSFpW5PG0dS6DdM4Ac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jbbp8QtUJiKae8falP1mUmz5.jpg?f=user_large

Binnenkort bij een snellaad sessie eens kijken hoe dat eruit gaat zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtsa8VRP9sgtn4EHdtGVpRLVz9Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RCVdt76wKGWZJkFlBTDSYSma.jpg?f=user_large
LB mooi aan het werk tijdens het koken :+

Zou ook te koppelen zijn aan ABRP. Eens kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
HenryP schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:10:

Ik ben groot fan van Tesla laders. Op de route du soleil als Ionity allemaal bezet is, op de tesla lader 20 van de 30 vrij. Heerlijk.

Edit: bij Arlon een fijne met vd Valk hotel, en Metz sud inderdaad bij groot winkelcentrum.

[ Voor 4% gewijzigd door Montalbano op 28-04-2023 20:47 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tdkvolvo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:49:
1,9 kWh / 100 km over meer dan 8000 km is wel erg zuinig. 👍🏻😀👍🏻
Zie dat nu pas eigenlijk haha. Zelfs dat weten ze bij Volvo te verkloten.... 🤣

De data in de app als je laad is ook al zo onbetrouwbaar als wat geworden. Ongekend hoe slecht, alsof ze daar gewoon 0,0 doen aan testen. Ik kijk nu ook ff, sta al 4,5 aan de laadpaal, 54% blijkbaar en over 2 uurtjes is de auto vol.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 28-04-2023 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:58:
[...]

Ongekend hoe slecht, alsof ze daar gewoon 0,0 doen aan testen.
Gelijk naar productie gaan is altijd de beste test. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:50
Ophidian schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:11:
Vandaag nog even kunnen spelen met Car Stats Viewer. Levert wel goede gegevens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Binnenkort bij een snellaad sessie eens kijken hoe dat eruit gaat zien
[Afbeelding]
LB mooi aan het werk tijdens het koken :+

Zou ook te koppelen zijn aan ABRP. Eens kijken hoe dat gaat.
Hoe heb je die Polestar-app op je Volvo gekregen?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:32:
[...]

Staat op github: zelf compileren en een eigen beta programma starten

Maar ik heb het ook nog niet voor elkaar: lukt mij nog niet om de Volvo aaos emulator aan de praat te krijgen op Android studio

Daarentegen ook nog niet hee veel tijd in elkaar gestoken. Maar als iemand een stappenplan heeft hou ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:28
Venomer schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:32:
[...]

Aanmelden op het laatste testtrack via het polestarforum

car stats viewer

Heb ik paar dagen geleden ook gedaan, deze ochtend mailtje gekregen met de play store link.

Straks eens uittesten.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 12:37
Francisp1 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
[...]

car stats viewer

Heb ik paar dagen geleden ook gedaan, deze ochtend mailtje gekregen met de play store link.

Straks eens uittesten.
Inderdaad. Is namelijk geen ‘Polestar app’ maar een gewone AAOS app die iedereen die in het beta programma zit kan installeren. Zou zelfs op een Megane te installeren moeten zijn, alleen is de vraag of de data uit de AAOS API hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
[...]

car stats viewer

Straks eens uittesten.
Dit inderdaad :+ Werkt prima hoor, alleen gemiddelde snelheid valt buiten het scherm. Resolutie van de P2 is hoger. Verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

car stats viewer

Straks eens uittesten.
Ben benieuwd. Net aangemeld.

Heb nog wel ambitie om zelf te kijken of ik kan compileren/bouwen/beta maken. Dan kun je ook iets als polefox installeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:44:
[...]

Ben benieuwd. Net aangemeld.

Heb nog wel ambitie om zelf te kijken of ik kan compileren/bouwen/beta maken. Dan kun je ook iets als polefox installeren…
Ik heb de link inmiddels ook gekregen en de app geïnstalleerd.Die werkt en ziet er goed uit, maar het was vandaag eindelijk een keer prachtig weer en dus zonde om in de auto te gaan zitten om uitgebreid te testen.……morgen weer een dag..

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 29-04-2023 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 11:24
/edit, Al gefixed

[ Voor 96% gewijzigd door 4v4t4r op 29-04-2023 19:03 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Kleine lokale sneeuwbui vandaag :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G31VJxdQNRM1MaCOblc6KmKSWHw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gYzQV64Rqkc31lZVchUePxc6.jpg?f=user_large

Blijft toch een heerlijk kleurtje dat Fjord Blue.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kp_itXOA5gLxNYjOF4XGy6-2DWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IapdybyeNXir3xUKMXlXABlD.jpg?f=user_large

Morgen ook eens testen wat het AC laadverlies is van de Volvo. Corsa zit tussen de 7 en 15% afhankelijk van snelheid. Vandaag overigens wel meerdere ritten die missen in de driving journal. Niet eerder gehad, alleen het stroomverbruik wat niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:25:
[...]

Dit inderdaad :+ Werkt prima hoor, alleen gemiddelde snelheid valt buiten het scherm. Resolutie van de P2 is hoger. Verder geen probleem.
Werkt inderdaad prima, leuk om meer inzicht te hebben! Is dat resolutieverhaal al gemeld aan de maker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:06:
Kleine lokale sneeuwbui vandaag :+

[Afbeelding]

Blijft toch een heerlijk kleurtje dat Fjord Blue.
[Afbeelding]

Morgen ook eens testen wat het AC laadverlies is van de Volvo. Corsa zit tussen de 7 en 15% afhankelijk van snelheid. Vandaag overigens wel meerdere ritten die missen in de driving journal. Niet eerder gehad, alleen het stroomverbruik wat niet juist is.
Nice! Fjord Blue kleurt mooi met de lucht opmarsen foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:02:
[...]

Werkt inderdaad prima, leuk om meer inzicht te hebben! Is dat resolutieverhaal al gemeld aan de maker?
Ja is al bekend. Maar hij maakt voor Polestar, dus verwacht niet dat er wat mee gebeurd. An sich ook geen probleem, want gemiddelde snelheid zie je ook op je dagteller uiteraard. Verder werkt alles. Morgen nog ABRP uitproberen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dw8WDBarX0WWuQERTPGNteByOo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N0a7XLRKkdB9wMWWHtq6RJPj.png?f=user_large

ABRP api werkt met die app. Locatie ook, maar die heb ik even weggehaald :+

Vanochtend bij het laden laat zien dat de Zappi 10.7kW laadt en de auto 9,6kW de accu in gaat, dus ongeveer 10% laadverlies.

Op ECO+ stand gaat er 5,3kW de accu in, Zappi meet 6,1. Dus zo'n 13%.

Op 1F lade 3,7kW op de Zappi, 3,0kW de accu in, dus ongeveer 16,5% laadverlies.

[ Voor 34% gewijzigd door Ophidian op 30-04-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:16:
[Afbeelding]

Vanochtend bij het laden laat zien dat de Zappi 10.7kW laadt en de auto 9,6kW de accu in gaat, dus ongeveer 10% laadverlies.

Wist niet dat ABRP zo’n api had, dat inspireert wel, eens kijken of het me lukt mijn domoticz plugin voor de (x)c40 ook aan ABRP te koppelen. Zou wel cool zijn!

Zijn overigens wel erg forse laadverliezen lijkt me… (maar heb eigenlijk ook geen idee wat normaal is…)

[ Voor 6% gewijzigd door Kammika op 30-04-2023 11:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:32
Eergisteren onze nieuwe XC40 Recharge pure Ultimate met Pixel headlights in ontvangst mogen nemen.
Software 2.8 staat er op. Tot nu toe geen enkele problemen ervaren, thuisladen, snelladen loopt zoals het hoort. Geen trillingen in aandrijflijn ook niet boven de 100 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:16:
[Afbeelding]

Is dat alleen laadverlies zonder pre-conditioning verbruik? Fors verlies zou ik denken…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:14:
[...]

Zijn overigens wel erg forse laadverliezen lijkt me… (maar heb eigenlijk ook geen idee wat normaal is…)
Dat is standaard helaas, geldt voor elke EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:22:
[...]

Is dat alleen laadverlies zonder pre-conditioning verbruik? Fors verlies zou ik denken…….
Zit natuurlijk gering idle verbruik in, met schermen aan zo'n 300W.

Hier een tabel voor andere EV's
https://www.autoweek.nl/a...volledig-opladen-van-evs/

[ Voor 19% gewijzigd door Ophidian op 30-04-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:24:
[...]

Zit natuurlijk gering idle verbruik in, met schermen aan zo'n 300W.

Hier een tabel voor andere EV's
https://www.autoweek.nl/a...volledig-opladen-van-evs/
A je zat dus in de auto… die zet vooral als die net aan is behoorlijk wat verbruikers aan…o.a. Accupakket naar juiste temp brengen (wat die ook al aan het doen zou kunnen zijn op moment dat je naar 90% laadt…)

Laad verlies zal dus wel lager zijn… ik denk dat je dan een keer een test moet doen met een auto die op temperatuur is. Al een tijdje aan laadpaal staat (zodat die op stand-by is, al juiste accu temp heeft en alleen nog laadt. Verder helemaal niets doet) en dan pas gaat meten (terwijl je dus niet in de auto zit). Dan heb je pas een juiste meting…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:39:
[...]

A je zat dus in de auto… die zet vooral als die net aan is behoorlijk wat verbruikers aan…o.a. Accupakket naar juiste temp brengen (wat die ook al aan het doen zou kunnen zijn op moment dat je naar 90% laadt…)

Laad verlies zal dus wel lager zijn… ik denk dat je dan een keer een test moet doen met een auto die op temperatuur is. Al een tijdje aan laadpaal staat (zodat die op stand-by is, al juiste accu temp heeft en alleen nog laadt. Verder helemaal niets doet) en dan pas gaat meten (terwijl je dus niet in de auto zit). Dan heb je pas een juiste meting…
Nee, dat deed ie niet op dat moment. Idle verbruik was 300W. Accu pakket naar juiste temperatuur verbruikt een pak meer namelijk.

Overigens is het naar juiste temperatuur brengen ook gewoon laadverlies. Dat is wat bij het laden hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 30-04-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:41:
[...]

Nee, dat deed ie niet op dat moment. Idle verbruik was 300W. Accu pakket naar juiste temperatuur verbruikt een pak meer namelijk.

Overigens is het naar juiste temperatuur brengen ook gewoon laadverlies. Dat is wat bij het laden hoort.
Ligt eraan wat de temp van de auto is. Die van mij gebruikt bij voorverwarmen soms maar een paar honderd watt als het al aardig in de buurt van de 20 graden zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:49:
[...]

Ligt eraan wat de temp van de auto is. Die van mij gebruikt bij voorverwarmen soms maar een paar honderd watt als het al aardig in de buurt van de 20 graden zit…
Het conditioneren was al geweest. Dit was verderop in het laadproces, was ook te zien aan de gemeten waarden, eerder verbruikte hij meer.

Ik zal na een rit nog eens kijken hoeveel erin gegaan is en wat de auto verbruikt heeft. Maar ook conditioneren is onderdeel van het laadverlies. Je kan er geen meter meer door rijden, maar betaalt er wel gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Ophidian schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:58:
[...]

Het conditioneren was al geweest. Dit was verderop in het laadproces, was ook te zien aan de gemeten waarden, eerder verbruikte hij meer.

Ik zal na een rit nog eens kijken hoeveel erin gegaan is en wat de auto verbruikt heeft. Maar ook conditioneren is onderdeel van het laadverlies. Je kan er geen meter meer door rijden, maar betaalt er wel gewoon voor.
Fair punt. Sowieso superonhandig dat die accu standaard bij naar 90 en 100% opladen voor het rijden geconditioneerd wordt. 9 van de 10 keer niet nodig (dan is die midden in de nacht op temperatuur waar ik ‘s ochtends pas wegrijdt en die opnieuw moet conditioneren…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Je zou gewoon een knop, zowel in de auto als app, moeten hebben waarmee je de accu manual kan voorverwarmen (als je aan de laadpaal staat). Lijkt me het meest effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Juancho schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:14:
Je zou gewoon een knop, zowel in de auto als app, moeten hebben waarmee je de accu manual kan voorverwarmen (als je aan de laadpaal staat). Lijkt me het meest effectief?
En die knop dan in de app graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Precies dat! En dan ook nog doelpercentage vanuit de app kunnen instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 08:08
Zou allemaal lekker zijn, alleen is Volvo toch wel heel conservatief met software features.

Zag gisteren een filmpje van oplevering van een Rivian R1S, de software op dat ding is gewoon subliem. Zoveel opties en zoveel customization, daar kunnen we bij Volvo alleen van dromen. Zit natuurlijk meer in de prijsklasse van de EX90, maar zelfs daar zie ik zoiets nooit gebeuren bij Volvo.

Bij VW lijkt men het toch ook begrepen te hebben, de ID7 heeft ook een sterke infotainment update gekregen en is nu ook volledig naar de hand te zetten.

Benieuwd of dat ooit anders wordt bij Volvo of we dan echt naar een ander merk moeten. AAOS voelt toch redelijk gesloten imo (in geval van Volvo toch).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Largamelion schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:54:
Zou allemaal lekker zijn, alleen is Volvo toch wel heel conservatief met software features.

Zag gisteren een filmpje van oplevering van een Rivian R1S, de software op dat ding is gewoon subliem. Zoveel opties en zoveel customization, daar kunnen we bij Volvo alleen van dromen. Zit natuurlijk meer in de prijsklasse van de EX90, maar zelfs daar zie ik zoiets nooit gebeuren bij Volvo.

Bij VW lijkt men het toch ook begrepen te hebben, de ID7 heeft ook een sterke infotainment update gekregen en is nu ook volledig naar de hand te zetten.

Benieuwd of dat ooit anders wordt bij Volvo of we dan echt naar een ander merk moeten. AAOS voelt toch redelijk gesloten imo (in geval van Volvo toch).
Misschien dat die van de id7 beter is, maar de id.3 en id.4 heb ik in het echt gezien. Dan zijn we met aaos met Google maps en assistent echt beter af

Ex90 heeft ook infotainment update tov wat wij hebben… dus weet het niet hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Volvo had beter met Apple in zee kunnen gaan zo, dat eco systeem is toch al helemaal afgesloten en past veel beter bij de visie van Volvo met Less = More :p. Android is juist zo fijn door de vele mogelijkheden die je als gebruiker hebt, lekker tweaken, elke keer weer.

Pagina: 1 ... 166 ... 340 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"