• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:36
Venomer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Bij warm weer blaast de ventilator in het begin harder. Als het afgekoeld is in de auto gaat hij zachter blazen. Als je voor "Auto" hebt gekozen tenminste.
In m’n vorige sensus XC40 was het systeem zo dat als hij op ‘auto’ staat, dat de maximum ventilatorsnelheid gelijk is aan het nummer dat je kiest, maar dat hij ook trager gaat naargelang de behoefte. Ik heb het in de recharge nog niet anders gemerkt.

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:01
ron65 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Mijn raampje rechtsachter stond laatst op een klein kiertje, de passagier die dag had er kennelijk aangezeten.
Uitzetten kan wel, maar dan gaan de deuren ook op kinderslot (waarom dat nu weer gecombineerd is.....). Ik kon in mijn vorige wagen (merk en type niet meer te benoemen) gewoon alleen de raambediening achter uitzetten zonder dat de deuren ook op kinderslot gaan. Dat terzijde..

Het raampje werd in de app keurig door een oranje balkje aangegeven als niet geheel gesloten
Via de sleutel kon ik door ingedrukt houden van de "afsluiten" toets het raampje netjes afsluiten.

Of dat ook voor het panodrama dak werkt weet ik niet, die heb ik niet. Maar voor portieren, klep voor en achter en dus ook de ramen kun je wel degelijk in de app de status zien!
Alle dashboard informatie ontbreekt nog in de app. Daar wachten we al 2 jaar op……

Eerder een XC40P8 nu een C40 Ultimate Twin 20” Pixel

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:02:
[...]

Lol... nee ten eerste koop ik uit principe niks bij die zooi uit China. Ten tweede is het idioot veel geld voor een simpele extra verlichting en ten derde het is een lease auto dus als ik iets aan extra sfeer verlichting wil doen maak ik zelf wel iets simpels met een led stripje.
Nog simpeler: bij de action zag ik vandaag een setje aan van 4 bedrade ledjes (op kleur in te stellen) met regelaartje en een stekker er aan voor in de sigarettenaansteker. Een paar euro ….. maar wel Chinees natuurlijk.
Zelf heb ik totaal geen behoefte aan ‘sfeer’licht in de auto,….maar ik noem het maar even.

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:18:
[...]

Alle dashboard informatie ontbreekt nog in de app. Daar wachten we al 2 jaar op……
Dat er nog veel ontbreekt is een feit.

Maar de stand van de ramen kun je zien (dicht/open) en dat geld ook voor de deurstanden en frunk/achterklep.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wat anders wat, wie weet dit wellicht (kon het niet vinden).

Ik heb sinds een dag of 2 twee telefoons, omdat ICT in hun oneindige wijsheid besloten heeft alles achter een bedrijfsportal app te pl...n .
Gevolg was dat apps als chargepoint en veel meer niet meer op de telefoon kunnen, zelfs mijn bankieren app was eraf gedonderd. de volvocars app staat er gek genoeg nog wel netjes op maar in een onbeveiligde omgeving. De andere apps kreeg ik daar niet opnieuw geinstalleerd.

Ik had dual sim, dus een eigen en een werknummer, dus.. de oude GSM weer uit de kast getrokken en daar de prive zaken weer op met bijbehorende sim.

Nu wil ik dus ook in privetijd die werk GSM niet meer mee, ze bekijken het maar, echter staat daar dus de volvocars app op.

Ik wil die dus ook op mijn prive GSM, alleen is de vraag: kan dat gelijktijdig en zoja hoe krijg je het voor elkaar, want mij lukte het niet. De wagen zeurt om een nieuw profiel daarbij maar dat is de bedoeling niet.

Mischien weten jullie het, ik heb al gezocht in dit topic maar weinig gevonden zo snel

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:24
Venomer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Heb je de beide resets (home-knop en ontwasemingsknop) al geprobeerd? Dat was een tijd geleden een tip van Volvo om de OTA op gang te helpen.
De home-knop al wel, de andere ga ik nu meteen doen!

Edit: nog geen succes. Nog maar even afwachten en anders komt het bij de terugroepactie bij de dealer.

[Voor 14% gewijzigd door YvoK op 22-03-2023 18:05]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
ron65 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:45:
Wat anders wat, wie weet dit wellicht (kon het niet vinden).

Ik heb sinds een dag of 2 twee telefoons, omdat ICT in hun oneindige wijsheid besloten heeft alles achter een bedrijfsportal app te pl...n .
Gevolg was dat apps als chargepoint en veel meer niet meer op de telefoon kunnen, zelfs mijn bankieren app was eraf gedonderd. de volvocars app staat er gek genoeg nog wel netjes op maar in een onbeveiligde omgeving. De andere apps kreeg ik daar niet opnieuw geinstalleerd.

Ik had dual sim, dus een eigen en een werknummer, dus.. de oude GSM weer uit de kast getrokken en daar de prive zaken weer op met bijbehorende sim.

Nu wil ik dus ook in privetijd die werk GSM niet meer mee, ze bekijken het maar, echter staat daar dus de volvocars app op.

Ik wil die dus ook op mijn prive GSM, alleen is de vraag: kan dat gelijktijdig en zoja hoe krijg je het voor elkaar, want mij lukte het niet. De wagen zeurt om een nieuw profiel daarbij maar dat is de bedoeling niet.

Mischien weten jullie het, ik heb al gezocht in dit topic maar weinig gevonden zo snel
Waarom zo moeilijk? Als je weer helemaal gaat werken met je eigen privé telefoon dan doe je het toch zo:

1. Privé telefoon, alle koppelingen met de auto en app
2. Werk telefoon: alleen Bluetooth koppelen om onderweg te kunnen bellen

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:55
Vandaag eindelijk weer eens een paar honderd kilometer gereden. Wat is 2.7 een verademing voor wat betreft de waarschuwing dat je het stuur moet vasthouden zeg! Ik werd er echt knettergek van dat ik elke keer rukjes aan het stuur moest geven om m te laten weten dat ik nog aanwezig was. Nu werkt het echt vlekkeloos!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Waarom zo moeilijk? Als je weer helemaal gaat werken met je eigen privé telefoon dan doe je het toch zo:

1. Privé telefoon, alle koppelingen met de auto en app
2. Werk telefoon: alleen Bluetooth koppelen om onderweg te kunnen bellen
Zo heb ik het nu wel, maar ik had gehoopt dat ik de volvocars app op beide toestellen kon zetten, zodat ik eender welk van beide telefoons daarvoor kan gebruiken.
Het is gewoon weer even wennen aan twee gsm's meenemen.

Ik heb prive een eigen nummer om bepaalde redenen, veel collegas hebben die allang niet meer en doen alles met de werk GSM, maar die hebben nu echt een probleem nu de betaal apps en bank apps niet meer werken. Er is al een hoop heibel over in elk geval.

Zoe me niets verbazen als het wordt teruggedraaid of dat die apps weer worden toegestaan op den duur.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:57:
Vandaag eindelijk weer eens een paar honderd kilometer gereden. Wat is 2.7 een verademing voor wat betreft de waarschuwing dat je het stuur moet vasthouden zeg! Ik werd er echt knettergek van dat ik elke keer rukjes aan het stuur moest geven om m te laten weten dat ik nog aanwezig was. Nu werkt het echt vlekkeloos!
Dat is bij 2.6 ook al zo, veel beter!

Helaas is 2.7 nog altijd nergens te bekennen, toch bij elkaar de laatste week 1200 km gereden.niets nada...

Blijft een tombola die OTA

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:06
ron65 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Zo heb ik het nu wel, maar ik had gehoopt dat ik de volvocars app op beide toestellen kon zetten, zodat ik eender welk van beide telefoons daarvoor kan gebruiken.
Kan ook gewoon hoor, je kunt alleen maar 1 profiel aan 1 Volvo account koppelen. Dus het is omslachtig want je moet het als een compleet nieuwe gebruiker beschouwen.

Ofwel: als je een extra Google account en een extra Volvo account aanmaakt dan kun je een extra profiel aanmaken waar je beide aan koppelt en vervolgens kun je je 2e telefoon (met dat nw Volvo account) dan aan dat nieuwe profiel koppelen

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Kan ook gewoon hoor, je kunt alleen maar 1 profiel aan 1 Volvo account koppelen. Dus het is omslachtig want je moet het als een compleet nieuwe gebruiker beschouwen.

Ofwel: als je een extra Google account en een extra Volvo account aanmaakt dan kun je een extra profiel aanmaken waar je beide aan koppelt en vervolgens kun je je 2e telefoon (met dat nw Volvo account) dan aan dat nieuwe profiel koppelen
Kortweg: ik moet schizofreen door het autoleven dan 8)7
nee dat gaat me te ver, dan maar zoals @Juancho al aangaf. De auto op de prive GSM houden, die gaat dan toch wel altijd mee en de werk GSM blijft thuis als ik niet voor het werk op stap hoef. Lekker rustig ;)

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-06 08:34
ron65 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Ik heb prive een eigen nummer om bepaalde redenen, veel collegas hebben die allang niet meer en doen alles met de werk GSM, maar die hebben nu echt een probleem nu de betaal apps en bank apps niet meer werken. Er is al een hoop heibel over in elk geval.

Zoe me niets verbazen als het wordt teruggedraaid of dat die apps weer worden toegestaan op den duur.
Hoi Ron, volgens mij moet dat gewoon werken. Ik heb op de telefoon van mijn vrouw precies hetzelfde gedaan als op mijn telefoon. Dus ook met dezelfde account. Werkt prima.

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 14:05
YvoK schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:51:
[...]

De home-knop al wel, de andere ga ik nu meteen doen!

Edit: nog geen succes. Nog maar even afwachten en anders komt het bij de terugroepactie bij de dealer.
Check ook of je Volvo account in de auto in de lijst staat bij "profielen/accounts". Anders komt de OTA ook niet door. Heb wel eens gemerkt dat die plots weg was.

Volvo P8 AWD dec '20, 19", Softwareversie 2.9

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:33:
[...]

Check ook of je Volvo account in de auto in de lijst staat bij "profielen/accounts". Anders komt de OTA ook niet door. Heb wel eens gemerkt dat die plots weg was.
Super hint!
Meteen gekeken (ondanks het tijdstip) en inderdaad, die was weg. |:(
Ik heb hem er weer ingezet, en maar weer afwachten want ook bij mij blijft die OTA maar uit. :z

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 14:05
ron65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 00:29:
[...]

Super hint!
Meteen gekeken (ondanks het tijdstip) en inderdaad, die was weg. |:(
Ik heb hem er weer ingezet, en maar weer afwachten want ook bij mij blijft die OTA maar uit. :z
De reden waarom het tijdstip anders is met mijn bericht, is omdat ik voor het werk 2 weken "down under" ben (Melbourne). Heb het zo slecht :P

Volvo P8 AWD dec '20, 19", Softwareversie 2.9

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 00:56:
[...]

De reden waarom het tijdstip anders is met mijn bericht, is omdat ik voor het werk 2 weken "down under" ben (Melbourne). Heb het zo slecht :P
Hahaha.. doe je goed (y)
Ik weet wat het is, ben vaak voor het werk voor 2-4 dagen naar locaties als Singapore, Manilla, Beijing, Washington, New York, Mexico, Teheran, Dhaka en vele andere locaties gestuurd.
Soms zondags weg, maandags 8 uur lokale tijd flink aan de bak, dinsdags klaar en woensdags terugvliegen. "Even" naar Kuala Lumpur, over drie dagen terug.

Maar waar ik op doelde, dat ik hier na middernacht speciaal nog naar de wagen gelopen ben hiervoor.
Morgen weer rijden, uurtje heen en uurtje terug, en dan komt deze tip.. dat wilde ik dus even nagaan voor ik ga rijden morgen :-)
thanx nogmaals, hopelijk werkt dit!

• Kammika
ron65 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:26:
[...]

nee dat gaat me te ver, dan maar zoals @Juancho al aangaf. De auto op de prive GSM houden, die gaat dan toch wel altijd mee en de werk GSM blijft thuis als ik niet voor het werk op stap hoef. Lekker rustig ;)
Nou… ja… 1x een extra profiel aanmaken… daarna doe je er niks meer mee… denk dat dat schizofrene wel mee valt. Maar idd het is maar hoe graag je je 2e telefoon wil koppelen…

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-06 08:34
Mardijk schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:49:
[...]

Hoi Ron, volgens mij moet dat gewoon werken. Ik heb op de telefoon van mijn vrouw precies hetzelfde gedaan als op mijn telefoon. Dus ook met dezelfde account. Werkt prima.
Herstel laatste bericht, ik zie net dat ik voor mijn vrouw wel degelijk een andere account had aangemaakt :|

• YvoK
  • Laatst online: 04-06 14:24
Morkie69 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:33:
[...]

Die stond er inderdaad niet meer bij! Kijken of het toevoegen ervan helpt. Thnx!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

YvoK schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Die stond er inderdaad niet meer bij! Kijken of het toevoegen ervan helpt. Thnx!
Vandaag 2x de boel moeten resetten, Maps was de voice kwijt en na een eerste reset was de info bovenin weg (account, tijd etc)
Toen tijdens het laden langs de A1 Hackelaar LTE weg, na 3x een tcam reset niet terug dus via bluetooth tethering gedaan want ik had de verkeersinfo wel nodig. maar goed ook, de A4 bleek muurvast te staan dus kon ik nog tijdig de A9 kiezen. Anders had ik daar niets van meegekregen en zo de file ingereden.

Halverwege kwam de LTE weer terug, waarom die nou zo nodig een dik half uur weg moest vallen en niet terug te krijgen was... geen idee.

Enfin, weer thuis, maar geen 2.7 update te bekennen nog.

Tot overmaat van ramp doet de app nu niets meer : "er is iets fout ggaan, zorg dat u internet verbinding hebt en probeer het over een paar minuten opnieuw"
Ik HEB internetverbinding, want andere dingen op de GSM hebben wel gewoon data.
pffffff

[Voor 13% gewijzigd door ron65 op 23-03-2023 18:04]

• errox
  • Laatst online: 01-06 16:29
ron65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:58:
[...]
Enfin, weer thuis, maar geen
Tot overmaat van ramp doet de app nu niets meer : "er is iets fout ggaan, zorg dat u internet verbinding hebt en probeer het over een paar minuten opnieuw"
pffffff
Soms is alleen je eigen app(verbinding) kapot, maar nu heb ik 't idee dat het global is. In algemene zin is de app echt om te huilen.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42
ron65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:58:
[...]
pffffff
Bij mij is de LTE ook meer weg dan verbonden. Ook een paar keer via Home de boel gereset, maar dat mag helaas niet baten.
De Volvo app werkt ook niet, lukt niet om te verbinden.
Om toch positief te eindigen, ik had met dit prachtige weer een mooi ritje binnendoor:

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• Rude-Dog
  • Laatst online: 21:55
App hier ook zo dood als een pier sinds vanmorgen.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
Vulcan750 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:09:
[...]

Bij mij is de LTE ook meer weg dan verbonden. Ook een paar keer via Home de boel gereset, maar dat mag helaas niet baten.
De Volvo app werkt ook niet, lukt niet om te verbinden.
Om toch positief te eindigen, ik had met dit prachtige weer een mooi ritje binnendoor:
[Afbeelding]
Met een gemiddelde snelheid van 45kmh lijkt me dat ook niet meer dan normaal😉

• Vulcan750
goetfoud schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Met een gemiddelde snelheid van 45kmh lijkt me dat ook niet meer dan normaal😉
Klopt, was helemaal binnendoor, vrijwel allemaal 60km wegen. Evengoed niet eerder zo spaarzaam gereden. 😊

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

errox schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Soms is alleen je eigen app(verbinding) kapot, maar nu heb ik 't idee dat het global is. In algemene zin is de app echt om te huilen.
Kan kloppen, probeer maar eens bij volvocars.nl in te loggen op je volvo id....

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 15:15
De app voor mijn V40 doet het ook niet, lijkt een algemene storing.

• Kammika
ron65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Kan kloppen, probeer maar eens bij volvocars.nl in te loggen op je volvo id....

[Afbeelding]
Zie op andere fora nu ook allemaal dit soort meldingen. Dus zal wel wat aan de hand zijn.

Maar het is niet global… die van mij draait als een zonnetje… bijzonder die grote verschillen…

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
Vulcan750 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:38:
[...]

Klopt, was helemaal binnendoor, vrijwel allemaal 60km wegen. Evengoed niet eerder zo spaarzaam gereden. 😊
Prima cijfers als je t mij vraagt (y)

• Mga1600
Kammika schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Zie op andere fora nu ook allemaal dit soort meldingen. Dus zal wel wat aan de hand zijn.

Maar het is niet global… die van mij draait als een zonnetje… bijzonder die grote verschillen…
App werkt hier weer

• Largamelion
  • Laatst online: 23:21
Zeker de nieuwe versie van AAOS aan het uploaden naar hun servers, met ondersteuning voor YouTube. Morgen klaar voor OTA 😄.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Deels, als ik de locatie van de auto opvraag crasht de app na een seconde of 15.
De rest lijkt te werken..

• Mga1600
ron65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Deels, als ik de locatie van de auto opvraag crasht de app na een seconde of 15.
De rest lijkt te werken..
Hier werkt locatie ook gewoon zonder crashes.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Hier werkt locatie ook gewoon zonder crashes.
Hier nu ook, maar zonet nog niet.

Bij Volvo staat nu te lezen :
Unfortunately Volvo ID login is currently not working due to an outage of one of our systems. We are working hard to restore the service as soon as possible and apologize for any inconvenience this may cause to you
Ze hebben dus wel degelijk iets aan de hand daar, wellicht heeft de systeembeheerder kip-kerrie gevroten bij de server ;)

• Vulcan750
ron65 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:59:
[...]

Ze hebben dus wel degelijk iets aan de hand daar, wellicht heeft de systeembeheerder kip-kerrie gevroten bij de server ;)
_O-
Bij mij werkt de app ook weer... 🤞

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03
Ik heb de mazzel dat ik erg weinig problemen heb met de XC40, maar vandaag eigenlijk voor het eerst een echte bug: de timer voor laden werkt niet.
Wat ik ook probeer, meermalen opnieuw begonnen, timer aan, uit, etc, de auto begint meteen met laden.

Dan maar gewoon laden....

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-05 09:30
rinkel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:52:
de timer voor laden werkt niet.
Heb je de tijden in de auto ingesteld of op de app. De interface in de auto vind ik soms onduidelijk. Het lijkt wel of je die bijvoorbeeld van 10.00-11.00 kunt instellen, en afhankelijk van hoe je precies hebt zitten slepen kan dat dan van 10.00 vandaag tot 11.00 de volgende ochtend zijn ofzo.
(Heb je het op de app ingesteld? Probeer het dan eens vanuit de auto. ;) )

[Voor 16% gewijzigd door NicoB op 24-03-2023 09:08]

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• rinkel
  • Laatst online: 22:03
NicoB schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Heb je de tijden in de auto ingesteld of op de app. De interface in de auto vind ik soms onduidelijk. Het lijkt wel of je die bijvoorbeeld van 10.00-11.00 kunt instellen, en afhankelijk van hoe je precies hebt zitten slepen kan dat dan van 10.00 vandaag tot 11.00 de volgende ochtend zijn ofzo.
(Heb je het op de app ingesteld? Probeer het dan eens vanuit de auto. ;) )
Vanuit de auto ingesteld inderdaad.
Het heeft eigenlijk altijd prima gewerkt, tot eergisteren.

• WildOne
Ik las op een ander forum een bericht over een “plakkerig” stuurgevoel in flauwe bochten.
Dacht dat het aan mij lag, maar misschien ben ik toch niet gek :)

Het voelt een beetje alsof PA met stuurhulp aanstaat, het gevoel dat als je het stuur vasthebt en er automatisch wordt gecorrigeerd met kleine schokkerige stuurbewegingen.
Dat schokkerige ervaar ik dus ook als ik, zonder assistentie, lichte stuurbewegingen maak op een doorgaande weg of flauwe bocht. Het is niet helemaal soepel zeg maar, je voelt wat weerstand.

Iemand hier die dat ook ervaart?

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

WildOne schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:52:
Ik las op een ander forum een bericht over een “plakkerig” stuurgevoel in flauwe bochten.
Dan moet de besturuder niet bang worden in bochten en eventueel de handen eens wassen ;)

Nee, dat ervaar ik niet. het werkt prima en stuurt ook prima terug in flauwe bochten, maar ik heb wel 2.6 en geen 2.7 geinstalleerd staan.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 14:06
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het afremmen met OPD sinds V2.7 minder was. Ik heb dat zelf ook zo ervaren. Maar nu werkt het eigenlijk wel weer goed. Ik heb de laatste dagen het rempedaal niet meer gebruikt. Zou het met de weersomstandigheden te maken hebben? Bijvoorbeeld dat regenereren slechter gaat bij lage temperaturen?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Lancer

What the......

Venomer schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:56:
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het afremmen met OPD sinds V2.7 minder was. Ik heb dat zelf ook zo ervaren. Maar nu werkt het eigenlijk wel weer goed. Ik heb de laatste dagen het rempedaal niet meer gebruikt. Zou het met de weersomstandigheden te maken hebben? Bijvoorbeeld dat regenereren slechter gaat bij lage temperaturen?
Dat is zo. Ik doe nooit OPD, maar als ik rem ga ik met een koude accu nog wel eens in zone in waar hij niet kan regenereren en dus de remschijven nodig heeft.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19
WildOne schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:52:
Dacht dat het aan mij lag, maar misschien ben ik toch niet gek :)

Het voelt een beetje alsof PA met stuurhulp aanstaat, het gevoel dat als je het stuur vasthebt en er automatisch wordt gecorrigeerd met kleine schokkerige stuurbewegingen.
Dat schokkerige ervaar ik dus ook als ik, zonder assistentie, lichte stuurbewegingen maak op een doorgaande weg of flauwe bocht. Het is niet helemaal soepel zeg maar, je voelt wat weerstand.
Misschien is het omdat je Volvo twee systemen heeft om je binnen een rijstrook te houden : rijbaanassistent en Pilot Assist (PA)? Hier staat meer over de verschillen.
Als PA uit staat, en dat lees ik uit jouw mail, staat rijbaanassistent altijd nog aan, en rijbaanassistent corrigeert ook als je over een streep dreigt te rijden…

[Voor 8% gewijzigd door jorisjansen3 op 24-03-2023 14:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WildOne
jorisjansen3 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Misschien is het omdat je Volvo twee systemen heeft om je binnen een rijstrook te houden : rijbaanassistent en Pilot Assist (PA)? Hier staat meer over de verschillen.
Die staan dus beide uit = zonder assistentie :)

Het is een soort van mechanische weerstand

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-06 22:54
Wij zijn klaar voor het kampeerseizoen.

Misschien dat ik morgen nog een foto plaats met (voor het eerst) een paardentrailer erachter. Ik moet dan heen terug in totaal 120km (hopelijk op één lading). Ik denk dat ik dan wat over het verbruik kan zeggen.

Eerste ritje alles met OPD gereden. Ging super. Wel even wat internet problemen (geen navi), maar zoals altijd niet aan de knopjes zitten en de verbinding komt vanzelf terug.

*update: wedstrijd gaat niet door (ivm regen), morgen dus geen bericht over het verbruik met trailer. Volgt binnenkort!

[Voor 132% gewijzigd door Bartelomeus op 24-03-2023 19:08]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

• Juancho
ron65 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:26:
[...]

Again, je geeft zelf aan dat je werkgever best steng beleid heeft wbt mobiele telefoon. Je kiest er bewust zelf voor om werk/privé te scheiden en alsnog wil je de auto vanaf beide telefoons bedienen. Sorry maar :?

Je zegt hierboven al, je neemt toch je privé telefoon altijd mee, wat is sowieso het nut

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
Hier al langere tijd aan het meelezen. Vanmiddag gebeld met Volvo dealer of levertijd (2e week van april 2023 -> besteld in september 2022) van onze XC40 pure ultimate met pixel headlights nog correct is…zou nu 3e week april zijn geworden.
Ze wisten me ook te vertellen dat de MY24 productiestart is uitgesteld met enkele maanden…

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Juancho
Bartelomeus schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:48:
Wel even wat internet problemen (geen navi), maar zoals altijd niet aan de knopjes zitten en de verbinding komt vanzelf terug.
Mocht je het nog niet hebben, zet downloaden voor offline kaarten aan. Dan download Maps zelf af en toe de kaarten opnieuw en als de data dan eens wegvalt heb je gewoon navigatie...

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:45

DPPSchoenmaker

XC40 SMER Ultimate MY24

austin_77 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:40:
Hier al langere tijd aan het meelezen. Vanmiddag gebeld met Volvo dealer of levertijd (2e week van april 2023 -> besteld in september 2022) van onze XC40 pure ultimate met pixel headlights nog correct is…zou nu 3e week april zijn geworden.
Ze wisten me ook te vertellen dat de MY24 productiestart is uitgesteld met enkele maanden…
Mijn (29 november) bestelde MY24 heeft sinds vorige week vrijdag een productie plek gekregen, aflevering bij de dealer zal plaatsvinden tussen 9 en 19 september. Hij vertelde niets over een uitgestelde productiestart, wel over het feit dat Ultimate versies voorrang krijgen op Core en Plus modellen. Wat voor reden gaf jouw dealer op als ik vragen mag?

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER Ultimate MY24 Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Mijn (29 november) bestelde MY24 heeft sinds vorige week vrijdag een productie plek gekregen, aflevering bij de dealer zal plaatsvinden tussen 9 en 19 september. Hij vertelde niets over een uitgestelde productiestart, wel over het feit dat Ultimate versies voorrang krijgen op Core en Plus modellen. Wat voor reden gaf jouw dealer op als ik vragen mag?
Hij gaf niet echt een reden op. Ik vermoed dat met die switch naar voorrang op ultimate modellen er wellicht onderdelen tekort zijn voor de andere modellen waardoor wat vertraging is ontstaan?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:29
Vanmorgen mijn XC40 single motor plus bij de dealer opgehaald.
Super fijne auto en na een dagje sturen kan ik wel zeggen dat een EV als daily driver helemaal top is.
En dan het verbruik.
Ik heb hem de hele dag op zijn kloten gegeven. Paar stukjes snelweg, provinciale weg en in de stad. Vaak vol op het gas. De balans: 20kwh/100.
Bij normale rijden zakt die snel naar 16/17kwh.
Prima prestaties van de accu

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:32:
[...]

Again, je geeft zelf aan dat je werkgever best steng beleid heeft wbt mobiele telefoon. Je kiest er bewust zelf voor om werk/privé te scheiden en alsnog wil je de auto vanaf beide telefoons bedienen. Sorry maar :?

Je zegt hierboven al, je neemt toch je privé telefoon altijd mee, wat is sowieso het nut
De uitzonderings situaties. er zijn dagen, niet vaak, maar ze zijn er, dat ik de prive GSM thuislaat uit praktische overwegingen mbt de te bezoeken klant. Verdere uitweiding hierover is hier niet op zijn plaats, maar daar komt het op neer, en juist om die reden had ik een dualsim toestel.
Dan nog, ik hoef eigenlijk niet te verdedigen waarom ik het liefst de app gewoon op beide toestellen wil, dat wil ik het liefst zodat ongeacht welke ik mee heb de app in bereik is. Zodat ik kan zien wanneer de accu vol is als de wagen staat te laden etc.

Mijn vraag was of en hoe dit mogelijk is, niet of het nut heeft ;)

• goetfoud
DreZutphen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:51:
Super fijne auto en na een dagje sturen kan ik wel zeggen dat een EV als daily driver helemaal top is.
En dan het verbruik.
Ik heb hem de hele dag op zijn kloten gegeven. Paar stukjes snelweg, provinciale weg en in de stad. Vaak vol op het gas. De balans: 20kwh/100.
Oud enyaq rijder?

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:29
Nee maar vorig jaar wel bijna een Enyaq gekocht. Op het laatste moment afgeblazen omdat we erachter kwamen dat Volvo een kleine facelift kreeg.😁

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54
DreZutphen schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Nee maar vorig jaar wel bijna een Enyaq gekocht. Op het laatste moment afgeblazen omdat we erachter kwamen dat Volvo een kleine facelift kreeg.😁
Herkenbaar, letterlijk op punt om handtekening te zetten op 1 met levertijd van een maand, maar de missende opties tov de XC40 en dat ik niks van de prijs kreeg heeft mij weerhouden. Nu erg blij mee dat het zo gelopen is, afwerking van Volvo is mooier, zeker die Wool blend zijn we erg content mee.

Overigens is de Volvo app niet briljant, maar als ik hem vergelijk met die van onze Opel, dan is het een verademing :+

Over het algemeen geen trilling in het stuur, soms is er wel een bepaalde brom door resonantie waarbij er iets trilling lijkt. Alsof je een diesel met laag toerental rijdt, maar nog niet kunnen pinpointen wat het is, want heb het al even niet meer gehad.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Venomer
Juancho schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:40:
[...]

Mocht je het nog niet hebben, zet downloaden voor offline kaarten aan. Dan download Maps zelf af en toe de kaarten opnieuw en als de data dan eens wegvalt heb je gewoon navigatie...
Behalve als de GPS niet werkt…

• goetfoud
DreZutphen schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Ik dacht je naam te herkennen van het Enyaq forum😉.
Heb zelf eerst een Enyaq gehad en nu de XC40 P8

• Mga1600
Voor degenen die het ondanks alle updates nog last hebben van koude benen in de auto is dit misschien wel wat? (zie playstore Car Fireplace).

[Wat een zinloze app dit en zeker niet de app waar we echt op zitten te wachten (lijkt mij)]

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:10
DreZutphen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:51:
En dan het verbruik.
Fijn he een EV inrijden hoeft niet.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Gewoon, omdat ik nieuwsgierig ben, weet iemand waar dit sleufje voor dient?

• Mga1600
jorisjansen3 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:17:
[Afbeelding]

Gewoon, omdat ik nieuwsgierig ben, weet iemand waar dit sleufje voor dient?
Weten doe ik het niet, maar bij eerdere Volvo’s die ik had zat er een temperatuur voeler achter een soortgelijke opening. Daar zat dan ook een piepklein ventilatortje bij die de lucht ‘opsnoof’ uit het interieur.
Misschien is zoiets hier ook het geval?

[Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 25-03-2023 11:59]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:03:
Voor degenen die het ondanks alle updates nog last hebben van koude benen in de auto is dit misschien wel wat? (zie playstore Car Fireplace).

[Wat een zinloze app dit en zeker niet de app waar we echt op zitten te wachten (lijkt mij)]

[Afbeelding]
ja echt.... bizar... ik kan me ook wel andere apps bedenken die meer nuttig zijn.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Weten doe ik het niet, maar bij eerdere Volvo’s die ik had zat er een temperatuur voeler achter een soortgelijke opening. Daar zat dan ook een piepklein ventilatortje bij die de lucht ‘opsnoof’ uit het interieur.
Misschien is zoiets hier ook het geval?
Het is precies dat.

Volgens de gebruiksaanwijzing zit hier de temperatuursensor achter

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:53
DPPSchoenmaker schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Die van mij wordt ook medio september geleverd. Bevriesdatum is 10 juli. Tot die datum kan ik de auto nog aanpassen, daarna niet meer.

in bestelling: XC40 Ultimate ER MY24 Sage Green

• Largamelion
  • Laatst online: 23:21

[Afbeelding]
Lekker rustgevend toch als je zit te wachten tijdens het laden op een roadtrip. Laat die laadpaal intimidatie maar komen dan, doet me niks als ik lekker aan m'n haard zit 🤣🤣.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Kammika

[Afbeelding]
Lekker wegdromen bij het knisperende haardvuur terwijl je auto staat op te laden… heerlijk toch? Hoop dat binnenkort ook een aquarium komt…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Lekker wegdromen bij het knisperende haardvuur terwijl je auto staat op te laden… heerlijk toch? Hoop dat binnenkort ook een aquarium komt…
Liever niet, dan moet mijn vrouw nog vaker toiletteren tijdens de laadstops 8)7

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Liever niet, dan moet mijn vrouw nog vaker toiletteren tijdens de laadstops 8)7
Beter tijdens het laden dan tijdens het rijden :)

• Juancho
ron65 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:26:
[...]

De uitzonderings situaties. er zijn dagen, niet vaak, maar ze zijn er, dat ik de prive GSM thuislaat uit praktische overwegingen mbt de te bezoeken klant. Verdere uitweiding hierover is hier niet op zijn plaats, maar daar komt het op neer, en juist om die reden had ik een dualsim toestel.
Dan nog, ik hoef eigenlijk niet te verdedigen waarom ik het liefst de app gewoon op beide toestellen wil, dat wil ik het liefst zodat ongeacht welke ik mee heb de app in bereik is. Zodat ik kan zien wanneer de accu vol is als de wagen staat te laden etc.

Mijn vraag was of en hoe dit mogelijk is, niet of het nut heeft ;)
En ik reageer op je beklacht dat je vindt dat je werkgever zo strikt is qua telefoon en hoeveel problemen jij en je collega's daar mee hebben. Dan vind ik het zeer opmerkelijk dat je aan de andere kant gelijk weer een prive app als die van Volvo op je werk telefoon wil. Moet jezelf weten, maar tis tegenstrijdig.

Verder is het allemaal niet zo moelijk. Maak een nieuw Volvo ID aan en klaar. Of probeer met dezelfde inlog als nu in te loggen.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:50:
[...]

En ik reageer op je beklacht dat je vindt dat je werkgever zo strikt is qua telefoon en hoeveel problemen jij en je collega's daar mee hebben. Dan vind ik het zeer opmerkelijk dat je aan de andere kant gelijk weer een prive app als die van Volvo op je werk telefoon wil. Moet jezelf weten, maar tis tegenstrijdig.

Verder is het allemaal niet zo moelijk. Maak een nieuw Volvo ID aan en klaar. Of probeer met dezelfde inlog als nu in te loggen.
laat maar, deze discussie gaat de verkeerde kant op anders.

Ik wil gewoon ongeacht welke telefoon ik mee heb, over de app beschikken.
En er zijn dagen dat ik de prive niet mee zal hebben en dagen dat de werk telefoon niet mee zal zijn.
Het antwoord is duidelijk, zonder twee accounts (volvo id's ) gaat hem dat niet worden. Dus laat maar ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02

Rianata

Have you played Atari today?

ron65 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:39:
[...]
Ik wil gewoon ongeacht welke telefoon ik mee heb, over de app beschikken.
En er zijn dagen dat ik de prive niet mee zal hebben en dagen dat de werk telefoon niet mee zal zijn.
Het antwoord is duidelijk, zonder twee accounts (volvo id's ) gaat hem dat niet worden. Dus laat maar ;)
Wat zeker werkt, want dat heb ik ook, is dat je per telefoon een ander profiel in je Volvo creëert. Voor die twee profielen kun je hetzelfde Vovlo ID gebruiken, maar ook hetzelfde Google account, Spotify, etc. Eenmalig twee profielen aanmaken met dezelfde instellingen, maar dan heb jij volgens mij wat jij wil.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rianata schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:12:
[...]

Wat zeker werkt, want dat heb ik ook, is dat je per telefoon een ander profiel in je Volvo creëert. Voor die twee profielen kun je hetzelfde Vovlo ID gebruiken, maar ook hetzelfde Google account, Spotify, etc. Eenmalig twee profielen aanmaken met dezelfde instellingen, maar dan heb jij volgens mij wat jij wil.
Klinkt als een hele goede tip!..
Thanx,

Ik ben nu lekker ergens op visite, maar deze week ga ik hier eens mee stoeien!

(y)

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-06 09:06

Gisteren met de aanhanger beladen met een 220kg motor op pad geweest.
Totale rit 90 kilometer met voornamelijk binnendoor wegen. Verbruik zat uiteindelijk op 31,8kWh. Veel wind, regen en 10 graden.
Voor alle mensen die er een caravan achter willen hangen en op vakantie willen; sterkte!

• Vulcan750
Hamer schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:51:
[Afbeelding]

Gisteren met de aanhanger beladen met een 220kg motor op pad geweest.
Totale rit 90 kilometer met voornamelijk binnendoor wegen. Verbruik zat uiteindelijk op 31,8kWh. Veel wind, regen en 10 graden.
Voor alle mensen die er een caravan achter willen hangen en op vakantie willen; sterkte!
Klinkt nogal negatief! Beetje caravan zit meer stroomlijn in dan zo'n rechthoekige bak en bij zomerdag is het meestal gelukkig ook een stuk warmer dan 10°. Natuurlijk blijft een flink meerverbruik, maar dat is met een ICE niet anders.

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-06 09:06
Vulcan750 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Klinkt nogal negatief! Beetje caravan zit meer stroomlijn in dan zo'n rechthoekige bak en bij zomerdag is het meestal gelukkig ook een stuk warmer dan 10°. Natuurlijk blijft een flink meerverbruik, maar dat is met een ICE niet anders.
Nou, het viel me tegen ja. Aanhanger en motor samen is niet zwaarder dan een kleine caravan, dus ben benieuwd wat een gemiddelde sleurhut doet qua verbruik.

Daarnaast ben ik toch iets omgereden om te snelladen langs de A18 bij een Fastned, in Doetinchem zuid zit een snellader, maar daar moet je afkoppelen.
Dat is wel weer het voordeel zoals nu in een rustige periode, maar ik zou ‘t toch midden in de zomer niet heel fijn vinden om met regelmaat de caravan af te moeten koppelen.

• Kammika
Vulcan750 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:58:
[...]

Nou je bent wel optimistisch hoor… heb in de vakantie veel mensen met hun ev zien klooien omdat ze ook continu moesten afkoppelen/aankoppelen omdat die fastchargers in buitenland ook vaak niet gebouwd zijn om er samen met je caravan te gaan staan…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Bij een ICE moet je gemiddeld (en dat is dan nog sterk afhankelijk van de vorm van de caravan) rekenen op 160% verbruik van normaal dagelijks verbruik.
Met de diesel reed ik op een tank tussen 1000 en 1200 km afhankelijk van zomer/winterbanden en weer en temperatuur. Zeg 1100 km.
Met een caravan erachter kwam ik tot 700 km op die ene tank.

Ik denk dat een EV niet anders gaat reageren, wellicht iets verschil maar niet dat je zegt enorm.
Dus kom je tot een mogelijke 350 km range in de zomer zonder aanhanger, dan zou je met diezelfde marge rond de 220 km moeten komen mét aanhanger, maar dat is met volle accu naar bijna leeg, zeg 85% van de acculading gebruiken. Overigens komt dit akelig overeen met wat ik links en rechts aan testverslagen, testen etc op internet tegen kom over precies dit onderwerp.

Na de eerste snellader ga je globaal 80-20% rijden, dus 70% van de volle range die we op 85% van de volle accu hielden. Dat betekent een krappe 150 km met die aanhanger.
Dat is een kleine anderhalf uur rijden, en dan weer 25 minuten laden steeds. lijkt mij geen probleem.

Ander rekensommetje: 150 km op 60% van 69 kWh = 41 kWh. Per 100 km is dat 27.6 kWh.
En dan snap ik de opmerking wel dat 31 kWh/100 km wat tegenvalt ook heel goed ;)

Ik ga uit van 30 kWh/100 km met de caravan, dan weet ik dat ik van 20-80 rijdend een afstand van 200 km moet halen. Dat is meer dan je in 2 uur rijdt met caravan, en dan even 25 minuten benen strekken... het is vakantie, je moet geen haast hebben.

Ik ben vrij statistisch ingesteld, en tot nu toe hebben dit soort leuke modelletjes in een excelletje me al prima de weg gewezen in wat te verwachten. En het komt steeds heel aardig uit.

EDIT:
Kwam een leuk artikel tegen hierover https://caravantrekker.nl/info/actieradius

[Voor 3% gewijzigd door ron65 op 26-03-2023 22:10]

• Vulcan750
Kammika schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:44:
[...]

Nou je bent wel optimistisch hoor… heb in de vakantie veel mensen met hun ev zien klooien omdat ze ook continu moesten afkoppelen/aankoppelen omdat die fastchargers in buitenland ook vaak niet gebouwd zijn om er samen met je caravan te gaan staan…
Ik heb een opmerking over het hoge stroomverbruik met een aanhanger gehad. Bij 10°, regen en harde wind mag je een hoger verbruik verwachten dan bij zomerdag.
Ongemak bij snelladers (afkoppelen/aankoppelen) is minder fijn, maar daar heb ik het niet over gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-06 22:54
Hamer schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Nou, het viel me tegen ja. Aanhanger en motor samen is niet zwaarder dan een kleine caravan, dus ben benieuwd wat een gemiddelde sleurhut doet qua verbruik.

Daarnaast ben ik toch iets omgereden om te snelladen langs de A18 bij een Fastned, in Doetinchem zuid zit een snellader, maar daar moet je afkoppelen.
Dat is wel weer het voordeel zoals nu in een rustige periode, maar ik zou ‘t toch midden in de zomer niet heel fijn vinden om met regelmaat de caravan af te moeten koppelen.
[Afbeelding]
Er circuleren genoeg filmpjes vd (x)C40 op YouTube (oa van Werner Budding en HugeCarGuy), dan weet je dat je niet verder dan 150 km moet gaan. Die had ik allemaal gezien voordat de auto werd gekocht/geleverd. Dus jouw verbruik verbaasd me niet en is ook mijn ervaring. Binnen Nederland dus geen probleem, bij de meeste FastNed’s kan je gewoon met aanhanger laden. Shell Recharge en Ionity moet je dan vermijden. Tip: raadpleeg (>150km) Google Streetview voordat je op pad gaat met een aanhanger of caravan. Meeste snelladers staan wel op Streetview.

[Voor 7% gewijzigd door Bartelomeus op 27-03-2023 08:48]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

• Mga1600
Bartelomeus schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:12:
[...]

Er circuleren genoeg filmpjes vd (x)C40 op YouTube (oa van Werner Budding en HugeCarGuy), dan weet je dat je niet verder dan 150 km moet gaan. Die had ik allemaal gezien voordat de auto werd gekocht/geleverd. Dus jouw verbruik verbaasd me niet en is ook mijn ervaring. Binnen Nederland dus geen probleem, bij de meeste FastNed’s kan je gewoon met aanhanger laden. Shell Recharge en Ionity moet je dan vermijden. Tip: raadpleeg (>150km) Google Streetview voordat je op pad gaat met een aanhanger of caravan. Meeste snelladers staan wel op Streetview.
Ik denk oprecht dat de ‘traditionele’ caravan “straks” (als er over een paar jaar geen ICE’s meer verkocht mogen worden) behoorlijk snel uit zullen gaan sterven.
Er zijn wel ontwikkelingen gaande om tot super gestroomlijnde caravans te komen speciaal voor gebruik achter een EV (er is er bijvoorbeeld een die specifiek gemaakt is om in de slipstream van een VW ID Buzz te komen) maar die is nogal klein en ongetwijfeld veel te kostbaar voor 3 weken per jaar vakantie.

Campers vormen ook niet echt een alternatief voor de caravan vanwege de hoge investering, de schaarse en dure stalling van zo’n gevaarte en het feit dat er inmiddels over gesproken wordt om het kwart-tarief van de wegenbelasting op termijn te laten vervallen. Dan wordt een campet wel een erg dure sport! Daarnaast wordt de range voor een EV-camper minstens zo’n grote uitdaging als voor de combinatie van een gewone EV met caravan het geval is.

Dus zal het wel steeds vaker gaan neerkomen op het huren van een stacaravan of een huisje of kamperen met een vouwwagen of een tent. Ook niets mis mee trouwens…..

• 4v4t4r
  • Laatst online: 02-06 17:21
Mga1600 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Ik denk oprecht dat de ‘traditionele’ caravan “straks” (als er over een paar jaar geen ICE’s meer verkocht mogen worden) behoorlijk snel uit zullen gaan sterven.
Er zijn wel ontwikkelingen gaande om tot super gestroomlijnde caravans te komen speciaal voor gebruik achter een EV (er is er bijvoorbeeld een die specifiek gemaakt is om in de slipstream van een VW ID Buzz te komen) maar die is nogal klein en ongetwijfeld veel te kostbaar voor 3 weken per jaar vakantie.

Campers vormen ook niet echt een alternatief voor de caravan vanwege de hoge investering, de schaarse en dure stalling van zo’n gevaarte en het feit dat er inmiddels over gesproken wordt om het kwart-tarief van de wegenbelasting op termijn te laten vervallen. Dan wordt een campet wel een erg dure sport! Daarnaast wordt de range voor een EV-camper minstens zo’n grote uitdaging als voor de combinatie van een gewone EV met caravan het geval is.

Dus zal het wel steeds vaker gaan neerkomen op het huren van een stacaravan of een huisje of kamperen met een vouwwagen of een tent. Ook niets mis mee trouwens…..
En wat als de caravan een hulp electro motor heeft met batterij voor het helpen op snelheid komen? Zou dat niet het verbuik significant helpen?
Just thinking out loud :D

Volvo XC40 P8

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:56
Mga1600 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Er gaan nog tientallen jaren tweedehands benzineautos op de markt zijn. Ik ken genoeg mensen die nog nooit een nieuwe auto hebben gekocht dus als in 2030 of 2035 geen nieuwe brandstofautos meer verkocht worden, duurt het nog tientallen jaren. Er zijn 11M auto’s en er worden 300k nieuwe auto’s per jaar verkocht dus dat is al ruim 35 jaar voordat alles vervangen is.
Dus die caravan, die blijf je nog wel even op de weg zien.

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.9

• Mga1600
4v4t4r schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:10:
[...]

En wat als de caravan een hulp electro motor heeft met batterij voor het helpen op snelheid komen? Zou dat niet het verbuik significant helpen?
Just thinking out loud :D
Ja, daar schijnt ook aan gewerkt te worden, maar tegen welke prijs?

• Mga1600
JTHZZ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Er gaan nog tientallen jaren tweedehands benzineautos op de markt zijn. Ik ken genoeg mensen die nog nooit een nieuwe auto hebben gekocht dus als in 2030 of 2035 geen nieuwe brandstofautos meer verkocht worden, duurt het nog tientallen jaren. Er zijn 11M auto’s en er worden 300k nieuwe auto’s per jaar verkocht dus dat is al ruim 35 jaar voordat alles vervangen is.
Dus die caravan, die blijf je nog wel even op de weg zien.
Ja dat klopt wel , maar het lijkt me erg onverstandig om in bijvoorbeeld 2027 nog een caravan aan te schaffen in de wetenschap dat daar geen grote restwaarde meer voor zal zijn en dus een onbedaarlijk grote afschrijving.
Zelf weten…..maar de verkoopcijfers zullen gedecimeerd worden. Dat bedoelde ik met uitsterven…..

• JTHZZ
  • Laatst online: 20:56
Mga1600 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Ja dat klopt wel , maar het lijkt me erg onverstandig om in bijvoorbeeld 2027 nog een caravan aan te schaffen in de wetenschap dat daar geen grote restwaarde meer voor zal zijn en dus een onbedaarlijk grote afschrijving.
Zelf weten…..maar de verkoopcijfers zullen gedecimeerd worden. Dat bedoelde ik met uitsterven…..
Eerst maar eens zien hoe deze elektrificatie zich gaat ontwikkelen. Onderschat de Duitsers niet met hun e-fuels..

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.9

• 4v4t4r
helaas net weer een laadissue bij de shell - kabel locked, schiet op rood en duurde bijna 15 mins voordat hij los kwam. Was geen harde noodzaak om snel te laden, ik zou het net redden naar huis dus maar even gelaten.

Ik moet over 2000km oid een beurt geloof ik, dan vraag ik gelijk even of ze willen kijken naar de speling van de laadpoort.wellicht kunnen ze dit wat strakker zetten?

Volvo XC40 P8

• Venomer
Bartelomeus schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:12:
[...]

Bij deze Shell Recharge zou het gewoon lukken met een caravan:

(Langs de A28 bij Staphorst)

[Voor 31% gewijzigd door Venomer op 27-03-2023 14:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 13:19
Vandaag een dikke bug gevonden >:) Uitgesteld laden is na het ingaan van de zomertijd met een uur versprongen :P (stond ingesteld op 0:00 - 7:00, staat nu op 1:00 - 8:00). Eens kijken wat een reset met de home-knop doet :)

• 4v4t4r
Venomer schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

als ze het doen ja .. Het blijven stiekem Allego palen

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28
Tomoth schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:45:
Vandaag een dikke bug gevonden >:) Uitgesteld laden is na het ingaan van de zomertijd met een uur versprongen :P (stond ingesteld op 0:00 - 7:00, staat nu op 1:00 - 8:00). Eens kijken wat een reset met de home-knop doet :)
Bij mijn Polestar hetzelfde. Was overigens bij zomer naar winter ook zo. Dus de afgelopen 6 maanden hebben ze er niks aan veranderd :)

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:10
Venomer schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Op de voorste plek ook?

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
Als je een laadpas gebruikt en je hebt steeds iets vaker issues met laden... check je pas dan ook eens. Wij hadden steeds vaker dat de pas het niet deed of pas na een keer of wat proberen. Ene paal belabberd, andere paal altijd goed.

Nieuwe (lease) laadpas gekregen en bij exact dezelfde laadpalen gaat het nu 100% goed.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Tomoth schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:45:
Dit geldt ook voor de timer van het voorverwarmen. Is al sinds het begin zo.

Reset helpt niet, de timer moet elk half jaar aangepast worden.

[Voor 7% gewijzigd door guido66 op 27-03-2023 15:24]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Juancho
Jammer dat we niet zelf bugs kunnen inschieten bij Volvo middels een shared Google sheet documentje ofzo en daarin ook zien wat Volvo er mee doet _O-

• Kammika
Juancho schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:08:
Jammer dat we niet zelf bugs kunnen inschieten bij Volvo middels een shared Google sheet documentje ofzo en daarin ook zien wat Volvo er mee doet _O-
de dealer kan het wel voor je doen volgens mij...

• Venomer
Dan blokkeer je met je caravan de andere plek. O-)

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:45

DPPSchoenmaker

XC40 SMER Ultimate MY24

Zou het dan toch? Is dan wel voor de Polestar, maar is voor de Volvo toch hetzelfde? 🤞
https://www.polestar-foru...-leaked.11001/post-200040

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER Ultimate MY24 Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kammika
DPPSchoenmaker schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:49:
Zou het dan toch? Is dan wel voor de Polestar, maar is voor de Volvo toch hetzelfde? 🤞
https://www.polestar-foru...-leaked.11001/post-200040
Had die ook al gezien, maar ben niet overtuigd dat het waar is. Als het wel zo is, dan hele fijne verbeteringen voor CarPlay, maar zie ik die yt nog steeds niet met deze release naar volvo komen (volvo heeft nog geen vivaldi en daar wordt naar verwezen. Wsch is het dan een shortcut naar YouTube die in vivaldi opent)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 03-06 13:10
Ook interessant een lijstje met requested features in het polestar forum
https://www.polestar-foru...sted-future-features.758/
Pagina: 1 ... 158 ... 177 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee