Babtvt schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:34:
[...]
Same story over here.
achja je hebt in ieder geval de BLIS erbij, en Intellisafe Surround.
Dat is bij mijn bestelling nog maar de vraag begrijp ik.....
Ik heb later (toen ik erachter kwam dat lampjes niet meer standaard zijn) nog gevraagd of ik toch nog een bekledingpakket erbij mag, dat is helaas niet meer mogelijk.
En ook lampjes achteraf inbouwen gaan ze niet doen.
Er is nu nog geen VIN bekend. Voor zover ik heb begrepen heb ik één van de laatste MY23 die van de band af gaan rollen de komende periode, spijt dat het geen MY24 gaat worden / is geworden.
Waardeloos he zoiets.
Weet je, als ik hem particulier had moeten kopen, zou ik niet zomaar akkoord gaan met dit soort dingen. Ik heb destijds heel duidelijk een MY 22 besteld, en was die binnen een normale levertijd van max 6 maanden geleverd zou hem dat ook geworden zijn.
Maar de levertijden liepen op en nu zie je dat eigenlijk iedereen te maken krijgt met die modeljaar wisselingen. Je besteld jaar x en krijgt jaar y.
Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals jij dan toevallig, want had je een maand later besteld had je vermoedelijk wel die MY24 gehad.
Ik heb dan zoiets van: als iemand MY23 bestelt, dan lever je een MY23. punt. Er komt een moment dat tot aan de geplande ombouw van een productielijn alle bestelposities vol zijn, vanaf dat moment ga je MY24 verkopen. Wie tot die dag MY23 bestelde krijgt MY23, en wie later bestelde krijgt MY24 maar bestelde die dan ook.
Uiteraard is er dan een grijs gebiedje, want sommigen zeggen de bestelling af, maar dan kun je een ander die wellicht wat haast heeft met de bestelling ook weer blij maken daarmee.
Maar ik lees en hoor nu teveel mensen die jaar X bestelden en jaar Y krijgen, en altijd zit daar wel iets in dat voor de koper niet fijn is. Voor mij destijds die lak en stoelbekleding met verlichtingen, voor een ander de vormgeving van de facelift vand e neus die hij/zij net niet mooi vind, en ga zo maar door.
Maar nu het een leasewagen is, ben ik ten eerste allang blij dat ik zoiets als deze wagen KAN leasen, en dat er een bedrag incl eigen bijdrage en bijtelling van nette 370 per maand voor mij aan vastzit waarmee ik hem ook prive mag rijden en ik me nergens zorgen over de kosten van de kWh prijs hoef te maken.
Voor dat geld kun je hem nergens leasen of financieren. En ik heb geen onvoorziene kosten te verwachten Als er wat stuk gaat en er volgt een dure reparatie... niet mijn portemonee
Ik heb achterin USB-C ledlampjes in de outletjes gestoken, die schijnen op de vloer links en rechts, ze zien nu waar de voeten komen als ze instappen. Opgelost, voor 5 euro.
En over in het donker instappen gesproken, waar ik woon is het altijd overal licht, snachts ook door veel straatverlichting (sociale veiligheid). Maar ik was zaterdag ergens in de achterhoek en stond op een erf geparkeerd waar geen enkele verlichting was, en toen ik de auto opendeed met de sleutel, was het net een sprookje met dat licht links en rechts ernaast op de grond, en de diverse verlichting binnenin de wagen.
Geweldig gewoon, achterbak ook, voldoende licht op de grond vanuit de rand van de klep en de kofferruimte ook helder verlicht. En met die oplossing achterin, ook daar prima. het is alleen geen leeslampje maar dat doen ze bij mij toch geen van allen in een auto.