• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:14
HenryP schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Helemaal mee eens en daarbij: hoe groter de velg, hoe groter de kans dat die beschadigd raakt door een stoeprand.
Ik heb ook 20" maar nooit problemen met stoepranden omdat je perfect door 2x op de spiegelknop te drukken (of dit automatisch instellen) tot op de mm ziet hoever je van de stoeprand afzit. _/-\o_

Vind de 20" overigens juist super stoer staan onder de XC40 wat toch een SUV is. Moet wel eerlijk zeggen dat als ik toen zelf kon kiezen ik waarschijnlijk 19" had gedaan vanwege de minder prijs en het waarschijnlijk iets beter verbruik.

[Voor 21% gewijzigd door Juancho op 18-03-2023 23:46]

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:17
Juancho schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:44:
[...]

Ik heb ook 20" maar nooit problemen met stoepranden omdat je perfect door 2x op de spiegelknop te drukken (of dit automatisch instellen) tot op de mm ziet hoever je van de stoeprand afzit. _/-\o_

Vind de 20" overigens juist super stoer staan onder de XC40 wat toch een SUV is. Moet wel eerlijk zeggen dat als ik toen zelf kon kiezen ik waarschijnlijk 19" had gedaan vanwege de minder prijs en het waarschijnlijk iets beter verbruik.
Gister auto aan het wassen en kwam een grote hap uit een velg tegen. Duidelijk een stoeprand geweest. Die spiegelknop ga ik even checken en doorgeven als tip voor het volgende randje.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

Lancer

What the......

Thnx, nu ook gevonden op vstore. Ik had het ook bij de dealer gevraagd, maar die beweerde dat er alleen maar spuitbussen waren voor Sage Green.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:11
Het is precies ook zondag-rustdag voor de Volvo..
Zonnetje schijnt hier lekker, wou daar effe van profiteren en laadplanning uitzetten via de app zodat zonnepanelen ook wat nut hebben. Krijgt geen verbinding gemaakt met de auto… Dan maar naar de auto zelf gegaan en laadplanning daar uit gezet maar hij begint nog steeds niet.
Home knop 20 seconden ingehouden, maar dat is meer voor infotainment zeker? Die andere knop daaronder maar eens inhouden dan?

EDIT: Kabel gewoon eens uittrekken en terug insteken heeft geholpen 8)7 (app doet wel nog steeds niets)

[Voor 9% gewijzigd door nujtrug op 19-03-2023 10:52]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39
Lancer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Thnx, nu ook gevonden op vstore. Ik had het ook bij de dealer gevraagd, maar die beweerde dat er alleen maar spuitbussen waren voor Sage Green.
Ben alleen niet gecharmeerd van de clear coat. Wil het heel dun erin laten vloeien, maar iedere keer lost het het nieuwe beetje lak op.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• Ophidian
Weet iemand of het mistachterlicht passagierszijde bekabeld is? Oftewel, als ik er een lampje in zet, werkt hij dan?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 27-03 20:49
Ophidian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:33:
@DPPSchoenmaker Ik vind de 20 inch te groot voor de auto, staat de XC40 niet imo. Dat was voornaamste reden. Verder hoger verbruik en iets minder comfort.
Smaken verschillen, vind de 20" mooier staan (alhoewel de MY24 19" velgen ook mooi zijn geworden) onder zo'n grote bak...
Hoger verbruik maakt mij niet uit, minder comfort heb ik nauwelijks gemerkt (heb met zowel 19" als met 20" gereden)

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER MY24 Ultimate Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:46
Ophidian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:31:
@DPPSchoenmaker Die 3 maanden vertraging had ik ook gehoord inderdaad. Vind zelf BLIS en cross traffic alert erg prettig, zou echt dealbreaker zijn als het er bij ons niet in zou zitten.

Vandaag de XPEL door edge folie geïnstalleerd, valt bijna niet op. Extra ook omdat de oprit net nauw is en ik snel blijf haken achter randje van achterdeur als ik uitstap. Alle vier de deuren gedaan en nog ruim over.

[Afbeelding]

Ook nieuwe lakstift binnen (vorige was Caspian Blue). Kleurcode 734, Fire blue. En dat klopt idd, staat ook in deuropening. Waarom kleurnaam opeens anders is, is opvallend. Op andere websites bestaat er daarnaast ook een Fjord blue 714. Goed op letten dus als je elders lakstift besteld.

Werkt bij iemand de Pixel led op de snelweg? Hier nog niet gezien, wel op B wegen. Onze Corsa doet het wel op de snelweg.
Als er geen omgevingslicht ( lantaarnpalen e.d.) zijn werkt het wel, ook op,de snelwegen, maar zodra er een lantaarnpaal is gaat hij naar dimlichten over.

Eerder een XC40P8 nu een C40 Ultimate Twin 20” Pixel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:12
Ophidian schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:34:
Weet iemand of het mistachterlicht passagierszijde bekabeld is? Oftewel, als ik er een lampje in zet, werkt hij dan?
Waarom zou je dat willen? Om achterliggers 2x zo veel te irriteren? 1 mistachterlicht is al erg genoeg. Die krengen zouden automatisch uit moeten gaan als de auto harder dan 50 km/u rijdt, want er is dan zeker meer dan 50 meter zicht.

Hier in Brabant is het een ware plaag met die dingen als het regent. Belgen zetten ze allemaal aan. Als ik hem 2x in 25 jaar heb gebruikt is het veel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:56
guido66 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Waarom zou je dat willen? Om achterliggers 2x zo veel te irriteren? 1 mistachterlicht is al erg genoeg. Die krengen zouden automatisch uit moeten gaan als de auto harder dan 50 km/u rijdt, want er is dan zeker meer dan 50 meter zicht.

Hier in Brabant is het een ware plaag met die dingen als het regent. Belgen zetten ze allemaal aan. Als ik hem 2x in 25 jaar heb gebruikt is het veel.
2x in 25 jaar jaar? Je weet wel dat het verplicht is bij onvoldoende zicht?

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:25
Er is discussie over mistachterlichten mogelijk.....
Ook ik vind dat die dingen vaker onnodig aanstaan dan de keren dat ik denk die zou ze aan moeten doen.

Andere meest stomme verlichtingsuitvinding ooit: Dagrijlichten!
Hoe vaak rijden ze niet zich van geen kwaad/onveiligheidsgevoel bewust vanachter onzichtbaar in schemering of donker met dagrijlichten voor aan.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kammika
Waterblok schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:05:
Er is discussie over mistachterlichten mogelijk.....
Ook ik vind dat die dingen vaker onnodig aanstaan dan de keren dat ik denk die zou ze aan moeten
Klopt de meeste mensen gebruiken ze verkeerd en dan is het mega irritant. Maar op zich niet zo moeilijk: bij minder dan 50m zicht door mist of sneeuw. In alle andere gevallen uitlaten…. (Dus ook bij regen!).

Da’s de officiele regel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:33
Vandaag is voor het eerst het waarschuwingssysteem in werking getreden. Zag in m’n binnenspiegel een bestelbusje veel te hard naderen (hij zat volgens mij op z’n mobiel). Mooi op tijd gingen de waarschuwingslichten aan! Had m’n gezin in de auto, ik was dus erg blij dat het goed ging. Mooi systeem!

Hoe heet dat systeem eigenlijk?

[Voor 5% gewijzigd door Bartelomeus op 19-03-2023 17:20]

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

• Ophidian
guido66 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Heb je er zo dramatisch veel last van als ze bij dikke mist onderaan de bumper aanstaan? Iets minder Volvo zuurheid mag wel hoor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:12
Ophidian schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:40:
[...]

Heb je er zo dramatisch veel last van als ze bij dikke mist onderaan de bumper aanstaan? Iets minder Volvo zuurheid mag wel hoor.
In de jaren 80 hadden die dingen nog zin, de normale achterlichten waren toen veel minder fel. De huidige achterlichten zijn al haast net zo fel als de mistachterlichten van toen. Als er minder dan 50 meter zicht is, blijf ik liever van de weg, maar als het dan toch moet is het veel fijner om maar 1 mistachterlicht te zien, zodat je tenminste nog het verschil kunt zien met de remlichten.

En ik heb geen hekel aan Volvo’s. Zou zo maar mijn volgende auto kunnen worden als ik te stram wordt om in de Polestar te stappen.

[Voor 9% gewijzigd door guido66 op 19-03-2023 17:50]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:48
guido66 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:49:
[...]

In de jaren 80 hadden die dingen nog zin, de normale achterlichten waren toen veel minder fel. De huidige achterlichten zijn al haast net zo fel als de mistachterlichten van toen. Als er minder dan 50 meter zicht is, blijf ik liever van de weg, maar als het dan toch moet is het veel fijner om maar 1 mistachterlicht te zien, zodat je tenminste nog het verschil kunt zien met de remlichten.

En ik heb geen hekel aan Volvo’s. Zou zo maar mijn volgende auto kunnen worden als ik te stram wordt om in de Polestar te stappen.
100% mee eens.
Waarom zou je 2 mistacherlichten willen? Voor jezelf? Staat wel mooi?
Los van het feit dat mistachterlichten te snel worden aangezet ( zeker de belgen bij regen ) is het gewoon gevaarlijk.

• Ophidian
tdkvolvo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:55:
[...]

100% mee eens.
Waarom zou je 2 mistacherlichten willen? Voor jezelf? Staat wel mooi?
Los van het feit dat mistachterlichten te snel worden aangezet ( zeker de belgen bij regen ) is het gewoon gevaarlijk.
Omdat ik gewoon nieuwsgierig ben of het bedraad is. Heb niet zo'n lampje liggen, ga het ook niet kopen, maar was gewoon benieuwd. Waarom zit er een wit dopje in?

Maargoed, je mag je blijkbaar sommige dingen niet afvragen, ik vind het wel gezegend. Overigens heb net gekeken, ja het is bedraad.

• Ophidian
Mga1600 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:29:
[...]

Als er geen omgevingslicht ( lantaarnpalen e.d.) zijn werkt het wel, ook op,de snelwegen, maar zodra er een lantaarnpaal is gaat hij naar dimlichten over.
Hmm, hier op de snelweg nog niet gezien. Op B-wegen wel duidelijk.

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:55
Soms krijg ik het navigatiescherm niet op de bestuurdersdisplay (het display achter het stuur). Ik kan de oplossing niet vinden in het middenscherm-menu. De oplossing die ik tot op heden heb gevonden is het afsluiten en opnieuw (op)starten van de auto (dus eigenlijk doet het navigatiescherm het pas weer op de terugweg). Wie herkent dit ook en heeft de oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:48
Ophidian schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:58:
[...]

Maargoed, je mag je blijkbaar sommige dingen niet afvragen
Je mag je alles afvragen. Ik vroeg me af waarom je je dat afvroeg 😀

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 19:20
Goed nieuws. Er is een sterke verbetering in de actieradius van de Volvo C40 en de XC40 Recharge. Nog beter dan eerst gecommuniceerd.

Twin Motor: 

XC40: van 502 km naar 538 km

C40: van 508 km naar 550 km 

Single Motor – Extended Range:
XC40: van 514 km naar 572 km 

C40: van 533 km naar 581 km

Single Motor: de actieradius blijft stabiel

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 08:33

Rianata

Have you played Atari today?

DeJos1985 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:16:
Goed nieuws. Er is een sterke verbetering in de actieradius van de Volvo C40 en de XC40 Recharge. Nog beter dan eerst gecommuniceerd.

Twin Motor: 

XC40: van 502 km naar 538 km

C40: van 508 km naar 550 km 

Single Motor – Extended Range:
XC40: van 514 km naar 572 km 

C40: van 533 km naar 581 km

Single Motor: de actieradius blijft stabiel
Bron?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• Juancho
HenryP schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:58:
Soms krijg ik het navigatiescherm niet op de bestuurdersdisplay (het display achter het stuur). Ik kan de oplossing niet vinden in het middenscherm-menu. De oplossing die ik tot op heden heb gevonden is het afsluiten en opnieuw (op)starten van de auto (dus eigenlijk doet het navigatiescherm het pas weer op de terugweg). Wie herkent dit ook en heeft de oplossing?
Wat je zou kunnen doen:

1. Maps handmatig afsluiten
2. Cache legen van Maps
3. Maps er ff helemaal afgooien en opnieuw installeren

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Vandaag geprobeerd, maar al druk ik 100x, gebeurt niets met de spiegels.Kan dat aan se PLUS uitvoering liggen? ik heb ook geen stoelen met memorystanden, die zaten alleen bij de ultimate.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ron65 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:20:
[...]

Vandaag geprobeerd, maar al druk ik 100x, gebeurt niets met de spiegels.Kan dat aan se PLUS uitvoering liggen? ik heb ook geen stoelen met memorystanden, die zaten alleen bij de ultimate.
Werkt ook op de Core niet! 😒

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:56
ron65 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 00:20:
[...]

De handleiding zegt dat deze optie, 2x drukken om de buitenspiegels te kantelen, “Alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen*.” beschikbaar is…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nujtrug
[...]
Bedankt voor de tip! Ik heb via de instellingen het automatisch kantelen niet aan laten staan omdat ik dan niets meer in mijn spiegels zag bij ons in de parkeergarage (waar ik het vaakst moet parkeren).
Maar deze is wel echt handig als je dan eens langs een stoeprand moet parkeren alhoewel die 360 camera daar ook bij kan helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47
Pluisie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:29:
[...]In principe is alles volgens mij best goed terug te vinden in de online handleiding,
you're missing the point <3
waar staat in die handleiding dat je de LTE verbinding kunt resetten door de ontwasemknop een half uur(tm) ingedruk te houden? het fijne van een online handleiding is dat er een zoekfunctie is, en alle zoektermen die ik kan verzinnen, leveren niet het juiste hoofdstuk op. En toch weten we allemaal dat dat werkt.
o.b.v eerdere volvo's en geintjes met sleutelhangers heb ik wat zitten proberen - werkt nog steeds maar staat ook nergens in de handleiding.

en misschien ten overvloede maar hey sharing is caring. Als je zo ongeveer een handstand doet bij de passagierstoel, met het dashboardkastje open, dan vind je daar tegen het plafond van het handschoenkastje een papieren handleiding. Helaas niet van dezelfde kwaliteit als "vroegâh".

if (ToDoList.CountItems() > MaxItems) User.DoeHetLekkerZelf = true;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
increddibelly schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:18:
[...]

waar staat in die handleiding dat je de LTE verbinding kunt resetten door de ontwasemknop een half uur(tm) ingedruk te houden? het fijne van een online handleiding is dat er een zoekfunctie is, en alle zoektermen die ik kan verzinnen, leveren niet het juiste hoofdstuk op. En toch weten we allemaal dat dat werkt.
o.b.v eerdere volvo's en geintjes met sleutelhangers heb ik wat zitten proberen - werkt nog steeds maar staat ook nergens in de handleiding.

en misschien ten overvloede maar hey sharing is caring. Als je zo ongeveer een handstand doet bij de passagierstoel, met het dashboardkastje open, dan vind je daar tegen het plafond van het handschoenkastje een papieren handleiding. Helaas niet van dezelfde kwaliteit als "vroegâh".
Op de Volvo-site>support>nieuwste informatie staat ook van alles, o.a. de reset procedure.

Ben het eens dat de manual informatie gemakkelijker te doorzoeken en ook completer en actueler zou moeten zijn. En juist met een digitale handleiding zou je denken dat die eenvoudig bij te werken en actueel te houden zou moeten zijn…… kennelijk niet een ‘speerpunt’ bij Volvo dus!
Zo vind ik het vreemd dat er geen lijst van stem-commandos is voor Assistant. Dat is juist de kracht van Assistant. (Bij de Sensus auto’s met veel minder mogelijkheden qua stemcommando’s is er wel zo’n lijst), De (on)mogelijkheden van Maps komen ook niet of nauwelijks aan bod in het manual.,

• Juancho
nujtrug schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:45:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb via de instellingen het automatisch kantelen niet aan laten staan omdat ik dan niets meer in mijn spiegels zag bij ons in de parkeergarage (waar ik het vaakst moet parkeren).
Maar deze is wel echt handig als je dan eens langs een stoeprand moet parkeren alhoewel die 360 camera daar ook bij kan helpen.
Geen dank! Ik heb het automatisch kantelen ook uitstaan hoor, omdat je het 9 van de 10x niet nodig bent en dan idd je zicht kwijt bent vanuit de spiegels. Maar voor die keer dat je wel strak moet parkeren is ff 2x klikken op de L/R spiegel knop super handig en snel. Je kan echt heel strak parkeren zonder je velgen te beschadigen.

Die 360 graden camera vind ik dan weer helemaal niks. Die komt volgens mij nog uit het stenentijdperk. Dat zouden ze in 2023 toch 10x beter moeten kunnen doen. Wat ook kan overigens, want ik heb bij andere auto's al eens gezien dat dat veel mooier/beter/duidelijker kan.

@ron65 ik ken al die pakketten niet die je tegenwoordig hebt. Mijn XC40 is vrijwel helemaal volgepakt, ik had alleen iets van een extra bagage optie + trekhaak niet op het showmodel. Verder zat alles erop. Dus kijk vooral bij je eigen configuratie of het kunnen kantelen van je spiegels erop zit.

[Voor 12% gewijzigd door Juancho op 20-03-2023 10:38]

• Mga1600
Het stuurknopje om het scherm van het bestuurdersdisplay mee te wisselen tussen “leeg” en “maps” heb je neem ik aan ook geprobeerd?

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-03 23:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Mga1600 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Het stuurknopje om het scherm van het bestuurdersdisplay mee te wisselen tussen “leeg” en “maps” heb je neem ik aan ook geprobeerd?
Dat is voor mij ook de oplossing als maps even niet tevoorschijn komt op het bestuurdersdisplay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Hmm, hier op de snelweg nog niet gezien. Op B-wegen wel duidelijk.
Laatst reed ik midden in de nacht op een nogal lege accu naar huis over een onverlicht stuk van de A7 en toen werkten de pixels volop. Maar ik reed niet al te hard (ik denk zo’n 110j) om een beetje stroom te sparen. Het zou best kunnen dat het bij hogere snelheden niet meer werkt omdat de electronica dan niet snel genoeg meer is om de tegenliggers op tijd ‘te vangen’. Er staat wel iets in die geest in de gebruiksaanwijzing: “het systeem valt op hoge snelheden terug van adaptief naar automatisch”. Interessant om bij een volgende nachtelijke rit eens uit te zoeken bij welke snelheid dat omschakel punt ligt…….

• Rianata

Rianata

<late reactie> 8)7

[Voor 94% gewijzigd door Rianata op 20-03-2023 11:30]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• HenryP
Mga1600 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Jazeker! Ik kon drukken wat ik wil, er gebeurde helemaal niks. Ik heb dit inmiddels al 2x meegemaakt.
Maps is gedurende deze tijd wel actief op het middenscherm.

• Rianata

Rianata

HenryP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Jazeker! Ik kon drukken wat ik wil, er gebeurde helemaal niks. Ik heb dit inmiddels al 2x meegemaakt.
Maps is gedurende deze tijd wel actief op het middenscherm.
Was dit misschien nadat iemand anders met een ander profiel & sleutel de auto gebruikt heeft? Ik kan me uit het verleden herinneren dat GMaps soms een probleem had na profielwisseling.

• HenryP
Rianata schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Was dit misschien nadat iemand anders met een ander profiel & sleutel de auto gebruikt heeft? Ik kan me uit het verleden herinneren dat GMaps soms een probleem had na profielwisseling.
Alleen mijn vrouw en ik rijden in de auto, kinderen zijn al jaren het huis uit.
Mijn vrouw rijdt er vaker mee dan ik, maar zij gebruikt haar eigen sleutel en dus eigen profiel.

Nu we het toch over verschillende sleutels en profielen hebben: wie weet welke functie profielafhankelijk kan worden ingesteld? Waar kan ik die info vinden?

• BartMe
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-03 19:17
Hier staat dat de aanpassing van kracht is vanaf productie week 17 (24 april). Zou dat willen zeggen dat my24 vanaf dan geproduceerd wordt? Ik hoorde eerder dat dit pas voor begin juli was.

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:34
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring, of met tips.

Wat mij opvalt is dat het in de auto eigenlijk altijd warm is. Standaard heb ik hem op 18 graden ingesteld en op stand 2. (Volvo XC40 P8).

Als ik dan met een jas in de auto zal gaan zitten dan word het gewoon onaangenaam op een "langere" rit. Normaliter had ik het in m'n vorige auto altijd op 21 staan en "auto" bij de ventilatiestand. dit werkte altijd prima.

Het gekke is alleen dat ik hier herhaaldelijk ook al gelezen heb over dat mensen het vinden tochten in de auto. Ik heb juist echt totaal de tegenovergestelde ervaring.

Of moet ik hem op stand 3/4/5 zetten? al lijkt me dat nogal een ingreep op het verbruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rianata

Rianata

HenryP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Alleen mijn vrouw en ik rijden in de auto, kinderen zijn al jaren het huis uit.
Mijn vrouw rijdt er vaker mee dan ik, maar zij gebruikt haar eigen sleutel en dus eigen profiel.
Dit dus gaf in het verleden wel eens vaker problemen, ook bij ons, maar was na een van de OTA's opgelost (weet niet meer welke versie :/ )

Als GMaps op het bestuurdersdisplay niet meer werkt, zou je even tussen profielen kunnen schakelen om te zien of dat het oplost.
Nu we het toch over verschillende sleutels en profielen hebben: wie weet welke functie profielafhankelijk kan worden ingesteld? Waar kan ik die info vinden?
Zie hier (met nog link naar meer onderin): https://www.volvocars.com...9c87a7840c0a801512aed8095

• Vulcan750
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:37:
[...]
@ron65 ik ken al die pakketten niet die je tegenwoordig hebt. Mijn XC40 is vrijwel helemaal volgepakt, ik had alleen iets van een extra bagage optie + trekhaak niet op het showmodel. Verder zat alles erop. Dus kijk vooral bij je eigen configuratie of het kunnen kantelen van je spiegels erop zit.
Zie handboek: https://www.volvocars.com...a801515840d572#dcs-note-0
"Alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen*."
Toch weer typisch Volvo om zoiets niet standaard op alle versies te hebben. Alsof op de iets minder dure versies nog handbediende spiegels zitten. Dit is niets meer dan in de software ergens een vinkje zetten.
Echt, ik heb vrijwel altijd Japanse auto's gereden (vooral Honda), en net als de missende verlichting voor de achterpassagiers ben ik dit niet gewend.

[Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 20-03-2023 13:26]

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:53
BartMe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:22:
[...]

Hier staat dat de aanpassing van kracht is vanaf productie week 17 (24 april). Zou dat willen zeggen dat my24 vanaf dan geproduceerd wordt? Ik hoorde eerder dat dit pas voor begin juli was.
Volgens de informatie die mijn dealer uit het systeem kon halen beginnen ze in week 17 met de single motor uitvoeringen. De twin motor versies komen dan vanaf eind juli aan de beurt. Mijn MY24 wordt half augustus bij de dealer verwacht volgens de huidige fabrieksplanning. :'(

Besteld XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", levering Augustus '23

• HenryP
Rianata schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:07:
[...] Dit dus gaf in het verleden wel eens vaker problemen, ook bij ons, maar was na een van de OTA's opgelost (weet niet meer welke versie :/ ) [...]
Ik zit inmiddels op versie 2.7, dus kennelijk is het probleem nog niet opgelost...
Dank, maar in de tekst over profielen staat letterlijk "Zo kunt u onder meer instellingen opslaan voor:" en mij ging het over het "onder meer"-onderdeel van deze tekst. Wie kent de complete lijst?

• HenryP
jhoekwat schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:55:
[...]Standaard heb ik hem op 18 graden ingesteld en op stand 2. (Volvo XC40 P8). [...] Of moet ik hem op stand 3/4/5 zetten? [...]
Waarom zet je hem niet in stand Auto(matisch)?

• Mga1600
Vulcan750 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Zie handboek: https://www.volvocars.com...a801515840d572#dcs-note-0
"Alleen in combinatie met een elektrisch bedienbare stoel met geheugenknoppen*."
Toch weer typisch Volvo om zoiets niet standaard op alle versies te hebben. Alsof op de iets minder dure versies nog handbediende spiegels zitten. Dit is niets meer dan in de software ergens een vinkje zetten.
Echt, ik heb vrijwel altijd Japanse auto's gereden (vooral Honda), en net als de missende verlichting voor de achterpassagiers ben ik dit niet gewend.
Ieder merk heeft zo zijn eigen beleid als het om “standaard of optie gaat”. Mijn zoon is momenteel bezig met het configureren van een nieuwe Audi A6 Hybride. Daar zijn veel in mijn ogen tamelijk basale zaken nog duurbetaalde extra’s.Je schrikt er van hoeveel er qua bedrag nog bij komt aan die extra’s.
Volvo heeft het aantal opties juist erg teruggeschroefd en drie standaard-niveaus gedefinieerd, daarboven blijft individueel maar weinig extra toe te voegen. De ‘waarheidstabellen’ in de folder zijn echt wel duidelijk om de verschillen duidelijk te maken.

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44
HenryP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Waarom zet je hem niet in stand Auto(matisch)?
Bij mij past de stand 'automatisch' niet de ventilatorsnelheid aan maar alleen de windrichtingen (voeten/gezicht/raam) en zorgt dat de ingestelde temperatuur gehaald en gehandhaafd wordt.
Ik heb de ventilatorsnelheid op 1 en die komt daar niet vanzelf vanaf tenminste naar mijn idee.

XC40 Core MY23, Sage Green, Tinted glass, Climate pack en trekhaak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jhoekwat
Lempke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Bij mij past de stand 'automatisch' niet de ventilatorsnelheid aan maar alleen de windrichtingen (voeten/gezicht/raam) en zorgt dat de ingestelde temperatuur gehaald en gehandhaafd wordt.
Ik heb de ventilatorsnelheid op 1 en die komt daar niet vanzelf vanaf tenminste naar mijn idee.
Dat idee heb ik dus ook. Dat auto alleen de ventilatie plekken bepaald en niet de snelheid ervan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenryP
Lempke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Mijn vrouw is nu met de auto weg, maar als ze terug is, zal ik dit even checken. Word vervolgd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Ik zit inmiddels op versie 2.7, dus kennelijk is het probleem nog niet opgelost...

[...]

Dank, maar in de tekst over profielen staat letterlijk "Zo kunt u onder meer instellingen opslaan voor:" en mij ging het over het "onder meer"-onderdeel van deze tekst. Wie kent de complete lijst?
Nee, geen complete lijst , maar het komt er eigenlijk op neer dat alles wat je zelf als voorkeur instelt onderdeel van het specifieke profiel wordt. . Dus stuurkracht zwaar/licht, volgorde van de apps in de display, taal van de displays, muziek bron, volume, ook bijvoorbeeld eigen spotify account, eigen telefoon, stoel- en stuurverwarming , etc. etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:37
Mga1600 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Ieder merk heeft zo zijn eigen beleid als het om “standaard of optie gaat”. Mijn zoon is momenteel bezig met het configureren van een nieuwe Audi A6 Hybride. Daar zijn veel in mijn ogen tamelijk basale zaken nog duurbetaalde extra’s.Je schrikt er van hoeveel er qua bedrag nog bij komt aan die extra’s.
Volvo heeft het aantal opties juist erg teruggeschroefd en drie standaard-niveaus gedefinieerd, daarboven blijft individueel maar weinig extra toe te voegen. De ‘waarheidstabellen’ in de folder zijn echt wel duidelijk om de verschillen duidelijk te maken.
Ik was eerlijk gezegd blij met de beperkte keuze aan opties in onze car configurator voor Volvo. Bij de Ultimate was een trekhaak zowat het enige dat ik nog bij kon pakken binnen het budget, dan vielen de paar overige opties af. Dat waren enkel stofkeuze voor de zetels, getinte ramen en wielgrootte dacht ik.

Toen ik bij Audi keek kreeg je een lijst aan opties waarvoor je nadien zou moeten investeren in een nieuw scrollwiel voor je muis :). En als je er 1 of 2 selecteerde, zat je ook al aan het max budget maar dan wel met een vrij kale auto.

Als ik het hier lees wordt mijn auto zowat geleverd op het moment dat men de nieuwe versie begint te bouwen (eind april). Ergens vind ik het jammer maar langs de andere kant zou ik ook niet nog een half jaar extra willen wachten. Collega van mij is nu aan 't kijken om een nieuwe XC40 te bestellen, maar als hij voor de extended range kiest, passen er vrijwel geen extra opties meer binnen het budget. De leaseprijzen t.o.v. vorige zomer zijn toch zwaar gestegen aangezien het max budget eind vorig jaar al een pak verhoogd was binnen ons bedrijf.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• nujtrug
Largamelion schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:59:
[...]
Ik was eerlijk gezegd blij met de beperkte keuze aan opties in onze car configurator voor Volvo. Bij de Ultimate was een trekhaak zowat het enige dat ik nog bij kon pakken binnen het budget, dan vielen de paar overige opties af. Dat waren enkel stofkeuze voor de zetels, getinte ramen en wielgrootte dacht ik.

Toen ik bij Audi keek kreeg je een lijst aan opties waarvoor je nadien zou moeten investeren in een nieuw scrollwiel voor je muis :). En als je er 1 of 2 selecteerde, zat je ook al aan het max budget maar dan wel met een vrij kale auto.

Als ik het hier lees wordt mijn auto zowat geleverd op het moment dat men de nieuwe versie begint te bouwen (eind april). Ergens vind ik het jammer maar langs de andere kant zou ik ook niet nog een half jaar extra willen wachten. Collega van mij is nu aan 't kijken om een nieuwe XC40 te bestellen, maar als hij voor de extended range kiest, passen er vrijwel geen extra opties meer binnen het budget. De leaseprijzen t.o.v. vorige zomer zijn toch zwaar gestegen aangezien het max budget eind vorig jaar al een pak verhoogd was binnen ons bedrijf.
Dat vond ik ook zo fijn aan configureren van de XC40.
Gewoon kiezen welke uitvoering (Core, Plus of Ultimate) en dan een paar extra's aanduiden. Nadeel is natuurlijk wel dat als je bv panoramisch dak wilt je meteen voor de Ultimate moet gaan.. :*)

Ik had persoonlijk 2 vereisten: panoramisch schuifdak en een trekhaak waar je effectief wat mee kunt trekken.
Op moment van bestellen waren er veel elektrische wagens die enkel een fietsdrager op hun trekhaak mochten zetten OF een panoramisch dak hadden dat niet open kon. De XC40 is volgens mij zelfs op dit moment één van de weinigen waar beide wel kan?

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Dat vond ik ook zo fijn aan configureren van de XC40.
Gewoon kiezen welke uitvoering (Core, Plus of Ultimate) en dan een paar extra's aanduiden. Nadeel is natuurlijk wel dat als je bv panoramisch dak wilt je meteen voor de Ultimate moet gaan.. :*)

Ik had persoonlijk 2 vereisten: panoramisch schuifdak en een trekhaak waar je effectief wat mee kunt trekken.
Op moment van bestellen waren er veel elektrische wagens die enkel een fietsdrager op hun trekhaak mochten zetten OF een panoramisch dak hadden dat niet open kon. De XC40 is volgens mij zelfs op dit moment één van de weinigen waar beide wel kan?
Toen ik bestelde begin 2022 was de XC40 de enige binnen budget die meer dan 1200 kg kon trekken geremd.
Er waren er nog twee binnen budget die meer dan 750 konden trekken, de rest zat eronder.

Maar de Ultimate kon precies in budget, alleen dan geen trekhaak en geen getint glas want dan gig ik eroverheen.
De Plus kon in budget met ook nog een andere lakkleur, getint glas en trekhaak. Achteraf had ik de lak moeten laten zitten en voor andere stoelbekleding moeten gaan, dan had ik nu beide gehad voor hetzelfde geld want kort erna werd de standaard zwarte lak vervangen doro standaard onyx black (waar ik nu voor moest betalen nog) en werd de standaard extra lichtpack-2 ineens niet meer standaard maar aan andere stoelbekleding gekoppeld. MY22 versue MY23 dus.

Inmiddels weet ik dat Volvo heeft gemeld dat het een MY23 werd en de optie gegeven om de bijgekozen zaken nog te herzien, maar dat heeft de leasemaatschappij niet aan mij doorgecommuniceerd en domweg tegen Volvo gezegd "het blijft zoals het is". Jammer.... anders had ik de lak geschrapt en de stoelbekleding gekozen. Ik denk dat ze de lak in mindering hebben gekregen maar dat zeggen ze nooit natuurlijk.

• Babtvt
  • Laatst online: 15:59
ron65 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Toen ik bestelde begin 2022 was de XC40 de enige binnen budget die meer dan 1200 kg kon trekken geremd.

Inmiddels weet ik dat Volvo heeft gemeld dat het een MY23 werd en de optie gegeven om de bijgekozen zaken nog te herzien, maar dat heeft de leasemaatschappij niet aan mij doorgecommuniceerd en domweg tegen Volvo gezegd "het blijft zoals het is". Jammer.... anders had ik de lak geschrapt en de stoelbekleding gekozen. Ik denk dat ze de lak in mindering hebben gekregen maar dat zeggen ze nooit natuurlijk.
Same story over here.

achja je hebt in ieder geval de BLIS erbij, en Intellisafe Surround.
Dat is bij mijn bestelling nog maar de vraag begrijp ik..... :'(

Ik heb later (toen ik erachter kwam dat lampjes niet meer standaard zijn) nog gevraagd of ik toch nog een bekledingpakket erbij mag, dat is helaas niet meer mogelijk.
En ook lampjes achteraf inbouwen gaan ze niet doen.

Er is nu nog geen VIN bekend. Voor zover ik heb begrepen heb ik één van de laatste MY23 die van de band af gaan rollen de komende periode, spijt dat het geen MY24 gaat worden / is geworden.

[Voor 89% gewijzigd door Babtvt op 20-03-2023 14:58]

Volvo C40 Recharge Single motor Plus (MY23?), 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn. Levering waarschijnlijk week 17 2023

• NicoB
  • Laatst online: 27-03 11:01
[...]

Ik heb begrepen dat in de uitvoering met elektrisch bedienbare stoelen ook een geheugen zit voor de stand van de stoelen, en de spiegels. In dat geval zit er in de spiegels een sensor die de stand kan meten. Die sensor is nodig om de spiegels weer in de oorspronkelijke stand terug te kunnen zetten. Het is dus niet alleen een vinkje, maar ook een stukje hardware.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
HenryP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Mijn vrouw is nu met de auto weg, maar als ze terug is, zal ik dit even checken. Word vervolgd...
Binnen de stand automatisch kun je zelf een ventilator stand definiëren. Dat wordt dan de stand waar het systeem steeds naar terugkeert als het ventilatorniveau onder invloed van de omgevingstemperatuur (automatisch) tijdelijk is verhoogd. Ik heb ‘m default op 2. Voor de rest slaat dat automatisch inderdaad op de lucht verdeling in de auto.

• Vulcan750
  • Nu online
Mga1600 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Ja dat is zo, maar zo'n handigheidje als 2x op knopje drukken en de spiegel kantelt naar beneden mag best op alle uitvoeringen zitten. De spiegels zijn al electrisch! We hebben het wel over een redelijk prijzige auto, zelfs in de goedkoopste uitvoering.
Ik weet ook dat Audi belachelijk duur is met alles wat niet basis is, BMW kan er ook wat van trouwens.

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-03 15:48
Vulcan750 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ja dat is zo, maar zo'n handigheidje als 2x op knopje drukken en de spiegel kantelt naar beneden mag best op alle uitvoeringen zitten. De spiegels zijn al electrisch! We hebben het wel over een redelijk prijzige auto, zelfs in de goedkoopste uitvoering.
Ik weet ook dat Audi belachelijk duur is met alles wat niet basis is, BMW kan er ook wat van trouwens.
Zeker kan BMW er wat van. Voor mijn bijbaan rijd ik lease auto’s en schrok ervan hoe weinig opties er op een BMW 3 serie zaten voor 51K (geen stoel/stuur verwarming, geen adaptieve cruise control of iets van zelfsturen, geen Apple CarPlay, 17 inch velgjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.)

Eigenlijk is de (X)C40 erg rijk uitgerust hoor voor zijn prijs (als je het vergelijkt met de plus ook rond de 51K.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Babtvt schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Same story over here.

achja je hebt in ieder geval de BLIS erbij, en Intellisafe Surround.
Dat is bij mijn bestelling nog maar de vraag begrijp ik..... :'(

Ik heb later (toen ik erachter kwam dat lampjes niet meer standaard zijn) nog gevraagd of ik toch nog een bekledingpakket erbij mag, dat is helaas niet meer mogelijk.
En ook lampjes achteraf inbouwen gaan ze niet doen.

Er is nu nog geen VIN bekend. Voor zover ik heb begrepen heb ik één van de laatste MY23 die van de band af gaan rollen de komende periode, spijt dat het geen MY24 gaat worden / is geworden.
Waardeloos he zoiets.

Weet je, als ik hem particulier had moeten kopen, zou ik niet zomaar akkoord gaan met dit soort dingen. Ik heb destijds heel duidelijk een MY 22 besteld, en was die binnen een normale levertijd van max 6 maanden geleverd zou hem dat ook geworden zijn.
Maar de levertijden liepen op en nu zie je dat eigenlijk iedereen te maken krijgt met die modeljaar wisselingen. Je besteld jaar x en krijgt jaar y.
Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals jij dan toevallig, want had je een maand later besteld had je vermoedelijk wel die MY24 gehad.

Ik heb dan zoiets van: als iemand MY23 bestelt, dan lever je een MY23. punt. Er komt een moment dat tot aan de geplande ombouw van een productielijn alle bestelposities vol zijn, vanaf dat moment ga je MY24 verkopen. Wie tot die dag MY23 bestelde krijgt MY23, en wie later bestelde krijgt MY24 maar bestelde die dan ook.
Uiteraard is er dan een grijs gebiedje, want sommigen zeggen de bestelling af, maar dan kun je een ander die wellicht wat haast heeft met de bestelling ook weer blij maken daarmee.
Maar ik lees en hoor nu teveel mensen die jaar X bestelden en jaar Y krijgen, en altijd zit daar wel iets in dat voor de koper niet fijn is. Voor mij destijds die lak en stoelbekleding met verlichtingen, voor een ander de vormgeving van de facelift vand e neus die hij/zij net niet mooi vind, en ga zo maar door.

Maar nu het een leasewagen is, ben ik ten eerste allang blij dat ik zoiets als deze wagen KAN leasen, en dat er een bedrag incl eigen bijdrage en bijtelling van nette 370 per maand voor mij aan vastzit waarmee ik hem ook prive mag rijden en ik me nergens zorgen over de kosten van de kWh prijs hoef te maken.
Voor dat geld kun je hem nergens leasen of financieren. En ik heb geen onvoorziene kosten te verwachten Als er wat stuk gaat en er volgt een dure reparatie... niet mijn portemonee :)

Ik heb achterin USB-C ledlampjes in de outletjes gestoken, die schijnen op de vloer links en rechts, ze zien nu waar de voeten komen als ze instappen. Opgelost, voor 5 euro.

En over in het donker instappen gesproken, waar ik woon is het altijd overal licht, snachts ook door veel straatverlichting (sociale veiligheid). Maar ik was zaterdag ergens in de achterhoek en stond op een erf geparkeerd waar geen enkele verlichting was, en toen ik de auto opendeed met de sleutel, was het net een sprookje met dat licht links en rechts ernaast op de grond, en de diverse verlichting binnenin de wagen.
Geweldig gewoon, achterbak ook, voldoende licht op de grond vanuit de rand van de klep en de kofferruimte ook helder verlicht. En met die oplossing achterin, ook daar prima. het is alleen geen leeslampje maar dat doen ze bij mij toch geen van allen in een auto.

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:51
vwoerkom010 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:22:
Goedemorgen,
Weet iemand een goed adres om het front logo zwart te laten wrappen? Regio Zuid-Holland.

Zijn er mensen die ook last hebben van een roest randje rondom de naafkap? Velgen 20 inch.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je een goede wrapper met redelijke prijzen zoekt kan ik mvd window tinting aanbevelen zit in Ridderkerk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

NicoB schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:39:
[...]

Ik heb begrepen dat in de uitvoering met elektrisch bedienbare stoelen ook een geheugen zit voor de stand van de stoelen, en de spiegels. In dat geval zit er in de spiegels een sensor die de stand kan meten. Die sensor is nodig om de spiegels weer in de oorspronkelijke stand terug te kunnen zetten. Het is dus niet alleen een vinkje, maar ook een stukje hardware.
Maar ik begrijp die combinaties niet.

Als je verlichting achterin wilt moet je andere stoelbekleding nemen
Als je je spiegels wilt kunnen kantelen moet je weer een ander type stoel nemen.
Als je een panoramadak wilt ben je verplicht een luxe uitvoering auto te nemen.

een Core met panoramadak en kantelbare spiegels? dat kan niet.
Het is gewoon een vorm van koppelverkoop geworden.

• Kammika
[...]

Toch weer typisch Volvo om zoiets niet standaard op alle versies te hebben.
Maakt niet uit welk merk en welk type auto: Ze doen het allemaal. Ik vind het ook altijd heel irritant als ik met een goedkope uitvoering niet alle opties van de dure uitvoering heb... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Maakt niet uit welk merk en welk type auto: Ze doen het allemaal. Ik vind het ook altijd heel irritant als ik met een goedkope uitvoering niet alle opties van de dure uitvoering heb... 8)7
Dat bedoel ik toch niet, beetje flauwe opmerking! Ik heb het niet over blis, warmtepomp of een panoramadak. Maar over een simpel verlichtingsunitje achter en een handigheidje als het kantelen van de spiegels met een knopje kost gewoon vrijwel niks. Bovendien hebben het hier niet over een Dacia van €16k, maar over een auto van minimaal €48k...

• Kammika
Vulcan750 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Dat bedoel ik toch niet, beetje flauwe opmerking! Ik heb het niet over blis, warmtepomp of een panoramadak. Maar over een simpel verlichtingsunitje achter en een handigheidje als het kantelen van de spiegels met een knopje kost gewoon vrijwel niks. Bovendien hebben het hier niet over een Dacia van €16k, maar over een auto van minimaal €48k...
zie het 8)7 icoontje erachter he...was als grapje bedoeld ... pak 'm niet te persoonlijk...

maar om serieus antwoord te geven... mijn ervaring met al meer dan 25 jaar lang om de paar jaar een nieuwe (lease) auto aanschaffen is dat hoe duurder het merk, hoe meer je moet bijbetalen voor de opties... kennelijk is dat een goed business model.

ik denk ook niet dat het in de kosten van de knopje zit, maar meer in de marketing afdeling die in klantonderzoek heeft uitgevogeld dat jij eerder geneigd bent dat duurdere pakket te kopen als dat knopje net niet lekker werkt...

Zou me niets verbazen dat je met een OBD aansluiting en de juist toegangscodes allerlei opties gewoon softwarematig aangezet kunnen worden...

• Vulcan750
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:55:
[...]

zie het 8)7 icoontje erachter he...was als grapje bedoeld ... pak 'm niet te persoonlijk...

maar om serieus antwoord te geven... mijn ervaring met al meer dan 25 jaar lang om de paar jaar een nieuwe (lease) auto aanschaffen is dat hoe duurder het merk, hoe meer je moet bijbetalen voor de opties... kennelijk is dat een goed business model.

ik denk ook niet dat het in de kosten van de knopje zit, maar meer in de marketing afdeling die in klantonderzoek heeft uitgevogeld dat jij eerder geneigd bent dat duurdere pakket te kopen als dat knopje net niet lekker werkt...

Zou me niets verbazen dat je met een OBD aansluiting en de juist toegangscodes allerlei opties gewoon softwarematig aangezet kunnen worden...
Doe ik ook niet echt, no hard feelings. hoor! 😊
En wat het laatste betreft, het zou zo maar kunnen dat je sommige "kleinere dingen" (zoals kantelen van de spiegels) via OBD aan kan zetten. Best wel interessant om daar ens naar te kijken.

• Vulcan750
  • Nu online
Ik had vandaag trouwens ook last van een niet werkend internet. Via de ontwaseningsknop-methode (20 sec. indrukken) gereset en een minuutje later popte het LTE symbooltje weer op en werkte alles weer.

• Babtvt
ron65 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:23:
[...]

En over in het donker instappen gesproken, waar ik woon is het altijd overal licht, snachts ook door veel straatverlichting (sociale veiligheid). Maar ik was zaterdag ergens in de achterhoek en stond op een erf geparkeerd waar geen enkele verlichting was, en toen ik de auto opendeed met de sleutel, was het net een sprookje met dat licht links en rechts ernaast op de grond, en de diverse verlichting binnenin de wagen.
Geweldig gewoon, achterbak ook, voldoende licht op de grond vanuit de rand van de klep en de kofferruimte ook helder verlicht. En met die oplossing achterin, ook daar prima. het is alleen geen leeslampje maar dat doen ze bij mij toch geen van allen in een auto.
Zou je daar eens een foto van kunnen maken en laten zien hoe het er in het donker bij je uit ziet? En van wat je 'geïnstalleerd' hebt?
Ben benieuwd

Volvo C40 Recharge Single motor Plus (MY23?), 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn. Levering waarschijnlijk week 17 2023

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 19:20
Mail van Volvo dealer :?

• NicoB
  • Laatst online: 27-03 11:01
ron65 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:33:
[...]
Maar ik begrijp die combinaties niet.
Je hebt OK. Dat wist ik niet. Bedankt voor de opheldering. verkeerd gespeld.

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 21:43
Had ik het verleden ook wel eens. Gewoon heel lang de Home knop ingedrukt houden tot het Volvo logo komt. Dan loslaten. Bij mij was dit de oplossing.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 27-03 20:49
thv schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:33:
[...]
Volgens de informatie die mijn dealer uit het systeem kon halen beginnen ze in week 17 met de single motor uitvoeringen. De twin motor versies komen dan vanaf eind juli aan de beurt. Mijn MY24 wordt half augustus bij de dealer verwacht volgens de huidige fabrieksplanning. :'(
Klopt, vanaf week 17 beginnen ze met MY24. Mijn bestelde SMER heeft een productieplek gekregen en zal helaas pas tussen 9 en 19 september bij de dealer afgeleverd worden, stond eerst op aflevering begin juli 😢

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER MY24 Ultimate Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03 21:46
increddibelly schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:18:
[...]

Een zoekfunctie is zeker makkelijker, dat zal je mij ook zeker niet horen/zien ontkennen. Maar je bent duidelijk zelf ook niet echt in de handleiding gedoken:
https://www.volvocars.com...335efca56c0a8015156fdf479

Dit kostte mij echt niet veel moeite, de logica zit er redelijk in "Geluid, media, internet"-> "Internetverbinding" -> "Problemen met internetverbinding". De online versie is juist handig omdat deze bij elk onderdeel onderaan ook verwijst naar gerelateerde artikelen, daar haal ik zelf juist veel extra informatie uit als ik wat wil opzoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Babtvt schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:32:
[...]

Zou je daar eens een foto van kunnen maken en laten zien hoe het er in het donker bij je uit ziet? En van wat je 'geïnstalleerd' hebt?
Ben benieuwd
Het duurt weer even eer ik in zo'n donker stukje land terecht kom, ik woon in de randstad en daar is eigenlijk elk stukje weg of parkeerterrein met straatverlichting bezaaid. Dan zie je het niet echt.

Maar wat de extra lichtjes betreft:
https://nl.aliexpress.com...rpIY&gatewayAdapt=glo2nld

Deze heb ik 2 setkes van 2 aangeschaft, ik heb ze op licht gelig licht ingesteld en die zitten in de USB-C outlets achterop de middenconsole. De ene schijnt naar links, de ander naar rechts.
De derde zit boven de draadloze pad voorin.

Zo is ook dat vakje wat verlicht.

Ik heb de wagen nu weer 2 straten verderop aan de laadpaal staan tot morgenochtend, maar als ik van de week eens tijd heb en het donker is zal ik eens proberen het op de foto te krijgen.

Maar het beeld van de auto in een echt totaal verduisterd stukje erf naast een huisje waar geen enkele straatverlichting in de buurtje en je opent die, had ik niet eerder gezien nog en ik vond het echt schitterend. Die lampjes in de deurhandles die de grond verlichten, en dan de verlichting binnen... alleen de achterbank was donker maar de vloer ervoor dus niet dankzij die lampjes die ik aangeschaft heb.

En ik denk zo dat het nog veel mooier kan zijn als je een uitvoering met verlichtingspack 2 hebt zoals velen hier. Maar ik vond dit al super.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jhoekwat
ron65 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:34:
[...]
Maar wat de extra lichtjes betreft:
https://nl.aliexpress.com...rpIY&gatewayAdapt=glo2nld

Deze heb ik 2 setkes van 2 aangeschaft, ik heb ze op licht gelig licht ingesteld en die zitten in de USB-C outlets achterop de middenconsole. De ene schijnt naar links, de ander naar rechts.
De derde zit boven de draadloze pad voorin.
Heb ze ook net besteld! ben benieuwd

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

jhoekwat schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:10:
[...]

Heb ze ook net besteld! ben benieuwd
zijn de kosten ook niet.

Vanochtend vroeg deze fotos gemaakt, in het echt is de verlichting minder contrastvol, je ziet hier de schaduwen wat strakker omlijnd dan in het echt, maar het voldoet prima om te ku nnen zien waar je je voeten plaatst bij het instappen.

het mooie is dat ze uitgaan enkele minuten na het afsluiten van de wagen. En wees eerlijk, zo raar dat Volvo zelf niet voor wat verlichting achterin heeft kunnen zorgen... naja... het zei zo

[Voor 5% gewijzigd door ron65 op 21-03-2023 14:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
Je kan natuurlijk ook een Philips Hue ledstrip in je auto plakken, dan kan je zelfs hele themas laten shinen :)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:58:
Je kan natuurlijk ook een Philips Hue ledstrip in je auto plakken, dan kan je zelfs hele themas laten shinen :)
o zeker, zijn alleen wat duurder ;-)

enne, die veroorzaken een hoger verbruik dan die mini usb leds, iets met actieradius _/-\o_

realiseer je wel dat die ledjes 0,1 watt per stuk zijn, kan je zomaar 6 meter actieradius per uur rijden kosten bij drie stuks 8)7

[Voor 30% gewijzigd door ron65 op 21-03-2023 15:08]

• Babtvt
Aha kijk aan dankjewel!

En blijven deze ook tijdens het rijden aan staan? Of schakel je ze dan weer uit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:05:
[...]

o zeker, zijn alleen wat duurder ;-)

enne, die veroorzaken een hoger verbruik dan die mini usb leds, iets met actieradius _/-\o_

realiseer je wel dat die ledjes 0,1 watt per stuk zijn, kan je zomaar 6 meter actieradius per uur rijden kosten bij drie stuks 8)7
We maken er grappen over maar ik heb serieus wel eens gedacht om een (Hue) ledstrip in de auto mooi weg te werken. Ik vind het gewoon mooi staan, wat meer sfeerverlichting dan wat de auto nu heeft. Is kwestie van smaak, sommige autos maken het ook hele bond met een hele kermis. Maar ik mis bij de Volvo's wel net ff wat meer warm/zacht/gezellig sfeerlicht in het donker.

Tot op de dag van vandaag nog steeds niet gedaan overigens, iets te veel moeite denk ik steeds om het heel mooi en strak weg te werken. Heb nog wel een oude USB ledstrip die ik gewoon eens wil proberen rondom de middenconsole. Gewoon ff kijken hoe het staat. Kost me dan wel 1 USB poortje.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:18:
[...]

We maken er grappen over maar ik heb serieus wel eens gedacht om een (Hue) ledstrip in de auto mooi weg te werken. Ik vind het gewoon mooi staan, wat meer sfeerverlichting dan wat de auto nu heeft. Is kwestie van smaak, sommige autos maken het ook hele bond met een hele kermis. Maar ik mis bij de Volvo's wel net ff wat meer warm/zacht/gezellig sfeerlicht in het donker.

Tot op de dag van vandaag nog steeds niet gedaan overigens, iets te veel moeite denk ik steeds om het heel mooi en strak weg te werken. Heb nog wel een oude USB ledstrip die ik gewoon eens wil proberen rondom de middenconsole. Gewoon ff kijken hoe het staat. Kost me dan wel 1 USB poortje.
Je hebt 100% gelijk, ik zit er net zo in.
Alleen heb ik een leasewagen dus ik vermijd alles wat zichtbaar is na afloop in de vorm van gaatjes (verboden), verkleuring, lijmresten etc.
Onder de stoelen kan ik wel wat kwijt op die manier, dat zien ze niet, maar dan nog moet je wel met het kabeltje bij een voeding kunnen komen.

Een lampje in de usb poortjes die overigens toch nog nooit gebruikt zijn, is dan prima te doen.
Maar dat is net hoe je wilt, als jij twee poortjes achter en 2 voor wilt voor passagiers en je eigen gsm bijvoorbeeld, dan moet je keuzes maken.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Babtvt schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:15:
Aha kijk aan dankjewel!

En blijven deze ook tijdens het rijden aan staan? Of schakel je ze dan weer uit?
Ze branden zolang de auto aan staat, dus ook tijdens het rijden.

Je kunt ze dimmen, door het knopje erop twee seconden ingedrukt te houden en dan loslaten bij de juiste lichtsterkte. Ik heb ze iets gedimd staan en dan is het absoluut niet storend tijdens het rijden.
En vangen ze voldoende daglicht, gaan ze zelfs uit zichzelf uit en weer aan als het daglicht verdwijnt

• HenryP
jhoekwat schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Dat idee heb ik dus ook. Dat auto alleen de ventilatie plekken bepaald en niet de snelheid ervan.
Gecontroleerd en inderdaad, bij mij ook. Dit valt me dan weer een beetje tegen... :'(

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:34:
[...]

Gecontroleerd en inderdaad, bij mij ook. Dit valt me dan weer een beetje tegen... :'(
toch zit er iets van ventilatieregeling in, want als het kouder wordt in de auto bijvoorbeeld dorodat het buiten afkoelt, heb ik wel eens gemerkt dat de blower harder gaat blazen, maar in beeld blijft deze op 3 staan.
Ik heb het idee dat 3 een basis snelheid is waar iets omhoog en omlaag van kan worden afgeweken door de auto zelf. Je geeft met die cijfers dus aan hoe hard hij ongeveer mag blazen.

Koude lucht bij warm weer heb ik nog niet meegemaakt, sinds ik de auto heb is het steeds onder 10 graden gweest op enkele speldeprikken na. Benieuwd wat er dan gebeurt en of de airco een beetje zijn best kan doen.

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:51
ron65 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Ze branden zolang de auto aan staat, dus ook tijdens het rijden.

Je kunt ze dimmen, door het knopje erop twee seconden ingedrukt te houden en dan loslaten bij de juiste lichtsterkte. Ik heb ze iets gedimd staan en dan is het absoluut niet storend tijdens het rijden.
En vangen ze voldoende daglicht, gaan ze zelfs uit zichzelf uit en weer aan als het daglicht verdwijnt
ik heb zo het vermoeden dat mn kids die dingen er na 4 mins af hebben getrapt..

Volvo XC40 P8

• Kammika
ron65 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:59:
[...]

zijn de kosten ook niet.

Vanochtend vroeg deze fotos gemaakt, in het echt is de verlichting minder contrastvol, je ziet hier de schaduwen wat strakker omlijnd dan in het echt, maar het voldoet prima om te ku nnen zien waar je je voeten plaatst bij het instappen.

het mooie is dat ze uitgaan enkele minuten na het afsluiten van de wagen. En wees eerlijk, zo raar dat Volvo zelf niet voor wat verlichting achterin heeft kunnen zorgen... naja... het zei zo

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet er cool uit... ik zou een webshot voor retrofitting van deze belichting beginnen als ik jou was :)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

4v4t4r schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:57:
[...]

ik heb zo het vermoeden dat mn kids die dingen er na 4 mins af hebben getrapt..
dat is inderdaad een risico ja. Gelukkig zijn mijn kids al 20 en 27, dis zijn wat rustiger en rijden sowieso weinig meer mee :p, eigen auto en zo.

• nujtrug
Ik zie hier regelmatig mensen dingen posten die ze via bepaalde bronnen hebben vernomen..
Weten die mensen of Volvo in het kort nog updates gaat doen aan hun api want man wat is de app beperkt zeg. Het is me ook niet duidelijk of het ooit mogelijk gaat zijn om mijn schuifdak vanop afstand te sluiten.

De beschikbare en toekomstige functies volgens Volvo Support

• Kammika
Juancho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Ik heb een lease auto dus begin er niet aan (moet het er dan weer uitslopen bij inleveren). Maar is wel leuk projectje. Ik zou dan alleen niet met een usb led strip of Philips hue maar de 12v in de auto gebruiken om er esp8266 en een 12v ledstrip op aan te sturen

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:41
Juancho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:58:
Dit niet iets voor je?

LINK

Acties:
  • +10Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:42
Zo, vandaag eindelijk mijn Volvo weer terug!

Voor:

Na:

Keurig gerepareerd! Nu heb ik tijdens de reparatieperiode in de app de 2.7 update langs zien komen, maar die is niet geinstalleerd. Ik denk dat de hersteller de update weggedrukt heeft. Heeft iemand een idee hoe ik die alsnog kan installeren? Laten zoeken naar updates geeft helaas dat 2.5 up to date is....

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:45
Hallo - ik heb in dit topic gezocht op 32A maar geen bruikbare resultaten gevonden. Als die er wel zijn; excuus, verwijs mij gerust door/verder.

Nu: ik heb afgelopen zaterdag met mijn broertje zijn nieuwe XC40 Recharge opgehaald in Lijnden.
Bij thuiskomst gelijk aan de lader gehangen. Hij heeft een laadpaal van Blue Current hangen met dynamic load balancing (stelt hij).

Nu zien we bij het laden het volgende:

De Volvo pakt 32A over 2-fases, maar laad de 3e fase onbenut.
Van mijn Tesla ben ik gewend dat;
hij het max. vermogen van 1 fase pakt of het af te nemen vermogen evenredig verdeeld over de fases.
Is dit het werk van de load balancer, dat fase 3 geen capaciteit heeft oid?
Het is hem tot op heden niet gelukt om 11kW te halen thuis, we snappen het (nog) niet zo goed.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• Kammika
Eddos schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:05:
Hallo - ik heb in dit topic gezocht op 32A maar geen bruikbare resultaten gevonden. Als die er wel zijn; excuus, verwijs mij gerust door/verder.

Nu: ik heb afgelopen zaterdag met mijn broertje zijn nieuwe XC40 Recharge opgehaald in Lijnden.
Bij thuiskomst gelijk aan de lader gehangen. Hij heeft een laadpaal van Blue Current hangen met dynamic load balancing (stelt hij).

Nu zien we bij het laden het volgende:
[Afbeelding]
De Volvo pakt 32A over 2-fases, maar laad de 3e fase onbenut.
Van mijn Tesla ben ik gewend dat;
hij het max. vermogen van 1 fase pakt of het af te nemen vermogen evenredig verdeeld over de fases.
Is dit het werk van de load balancer, dat fase 3 geen capaciteit heeft oid?
Het is hem tot op heden niet gelukt om 11kW te halen thuis, we snappen het (nog) niet zo goed.
Voor dit soort problemen zou ik in laadpalen topic kijken. Ik vind überhaupt al bijzonder dat ideale van l3 helemaal op 0 staat. Komt bij mij thuis nooit voor…

Ik zou ook eerst een paar laadpalen checken om te kijken wat er gebeurt. Hij moet vrij makkelijk met 11kw kunnen laden. Als dat op andere palen wel gebeurt is het iets met deze laadpaal. Als die het daar ook niet doet dan melden bij dealer, dan is het niet goed.

Check natuurlijk wel even in de laadsettings van je auto of je de laadsnelheid niet hebt beperkt op een bepaald aantal ampere…

• Ophidian
@Eddos War zegt het display van de auto? Hoeveel km per uur en hoeveel fasen?

Wat zegt je slimme meter? Hoeveel kW?

[Voor 20% gewijzigd door Ophidian op 21-03-2023 22:36]

• Juancho
Lol... nee ten eerste koop ik uit principe niks bij die zooi uit China. Ten tweede is het idioot veel geld voor een simpele extra verlichting en ten derde het is een lease auto dus als ik iets aan extra sfeer verlichting wil doen maak ik zelf wel iets simpels met een led stripje.

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:07
nujtrug schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:44:
Ik zie hier regelmatig mensen dingen posten die ze via bepaalde bronnen hebben vernomen..
Weten die mensen of Volvo in het kort nog updates gaat doen aan hun api want man wat is de app beperkt zeg. Het is me ook niet duidelijk of het ooit mogelijk gaat zijn om mijn schuifdak vanop afstand te sluiten.

De beschikbare en toekomstige functies volgens Volvo Support
Ergens uit de handleiding gevist: Comfortsluiting, m.b.v. de afstandsbediening zet u de auto op slot en sluiten alle ramen en (optioneel) schuifdak

[Voor 20% gewijzigd door rolfio op 22-03-2023 11:33. Reden: plaatje toegevoegd]

in bestelling: XC40 Ultimate ER MY24 Sage Green

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:40
ron65 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:40:
[...]

toch zit er iets van ventilatieregeling in, want als het kouder wordt in de auto bijvoorbeeld dorodat het buiten afkoelt, heb ik wel eens gemerkt dat de blower harder gaat blazen, maar in beeld blijft deze op 3 staan.
Ik heb het idee dat 3 een basis snelheid is waar iets omhoog en omlaag van kan worden afgeweken door de auto zelf. Je geeft met die cijfers dus aan hoe hard hij ongeveer mag blazen.

Koude lucht bij warm weer heb ik nog niet meegemaakt, sinds ik de auto heb is het steeds onder 10 graden gweest op enkele speldeprikken na. Benieuwd wat er dan gebeurt en of de airco een beetje zijn best kan doen.
Bij warm weer blaast de ventilator in het begin harder. Als het afgekoeld is in de auto gaat hij zachter blazen. Als je voor "Auto" hebt gekozen tenminste.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:40
YvoK schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:20:
Zo, vandaag eindelijk mijn Volvo weer terug!

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Keurig gerepareerd! Nu heb ik tijdens de reparatieperiode in de app de 2.7 update langs zien komen, maar die is niet geinstalleerd. Ik denk dat de hersteller de update weggedrukt heeft. Heeft iemand een idee hoe ik die alsnog kan installeren? Laten zoeken naar updates geeft helaas dat 2.5 up to date is....
Heb je de beide resets (home-knop en ontwasemingsknop) al geprobeerd? Dat was een tijd geleden een tip van Volvo om de OTA op gang te helpen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• nujtrug
rolfio schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Ergens uit de handleiding gevist: Comfortsluiting, m.b.v. de afstandsbediening zet u de auto op slot en sluiten alle ramen en (optioneel) schuifdak

[Afbeelding]
Yes die mogelijkheid kende ik al maar ik zou graag via mijn app kunnen zien of er nog ramen open zijn en die eventueel sluiten zonder dat ik in de buurt van mijn auto moet zijn. Nu ja, dan kan je jezelf ook de vraag stellen waarom je je raam en schuifdak open laat staan 8)7

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Yes die mogelijkheid kende ik al maar ik zou graag via mijn app kunnen zien of er nog ramen open zijn en die eventueel sluiten zonder dat ik in de buurt van mijn auto moet zijn. Nu ja, dan kan je jezelf ook de vraag stellen waarom je je raam en schuifdak open laat staan 8)7
Mijn raampje rechtsachter stond laatst op een klein kiertje, de passagier die dag had er kennelijk aangezeten.
Uitzetten kan wel, maar dan gaan de deuren ook op kinderslot (waarom dat nu weer gecombineerd is.....). Ik kon in mijn vorige wagen (merk en type niet meer te benoemen) gewoon alleen de raambediening achter uitzetten zonder dat de deuren ook op kinderslot gaan. Dat terzijde..

Het raampje werd in de app keurig door een oranje balkje aangegeven als niet geheel gesloten
Via de sleutel kon ik door ingedrukt houden van de "afsluiten" toets het raampje netjes afsluiten.

Of dat ook voor het panodrama dak werkt weet ik niet, die heb ik niet. Maar voor portieren, klep voor en achter en dus ook de ramen kun je wel degelijk in de app de status zien!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Bij warm weer blaast de ventilator in het begin harder. Als het afgekoeld is in de auto gaat hij zachter blazen. Als je voor "Auto" hebt gekozen tenminste.
Dat vermoedde ik al, hij blaast als het koud is ook eerst wat harder en temt dat wat af als de auto verwarmd raakt. Zonder dat je dat ziet aan de instellingen van 1-5 voor de ventilator.

Ik denk dat de auto eerst zelf bepaalt hoe hard er geventileerd moet worden tot de gewenste temperatuur is bereikt en dan de stand aanneemt die je hebt ingesteld
En ja, hij staat op standje AUTO dan ;)

Pagina: 1 ... 157 158 159 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee