• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:25
Ik heb in juni 21 mijn P8 gekregen en me voor de vakantieperiode nogal druk gemaakt voor een grannylader.
Bestelling kwam niet en toen die wel kwam deed ie het niet.
Vakantie voorbij zonder werkende grannylader en wat geblazen naar leverancier en kreeg ik een wel werkende betere met alle verlopen: schuco,rood en blauw kan nu dus echt overal terecht.
De niet werkende lader heb ik nog.

Gebruik? Een keer in Frankrijk weekendje in nov 21 naar mijn zwager in het binnenland waar echt niks was en ik wilde wel redelijk geladen aan de terugreis beginnen, toen was ik nog onzeker.
Dat is ook de enige keer dat ik stekker moest aandrukken om te starten verder ok. Begrenst op 10A. Schuco

Maar o je wat gebeurt er als je schade of zelfs brand veroorzaakt welke verzekering vergoed dat? En dan bedoel ik niet de evt schade aan de auto maar die aan de andere kant van de kabel?

Ik gooi hem nu alleen nog in de auto verder weg naar buitenland het is bij nood uitkomst maar als je snellader kan bereiken is het prima, hoog in de bergen blijk je eigenlijk niks aan lading nodig te hebben om een snellader te halen.

[Voor 12% gewijzigd door Waterblok op 15-03-2023 16:02]

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:37
CptMorgan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:46:
Ondertussen schijnt het zonnetje (en staat hij op te laden). Twin Engine Ultimate, MY23, Thunder Grey en de ruiten achteraf laten tinten. Het was een model wat al besteld was, zonder getinte ruiten vanaf de fabriek.

Ik kan niet wachten tot het volgende ritje, bevalt uitstekend! Vanaf het eerste ritje waren we vrij snel gewend aan de OPD. Af en toe nog even wennen als je even je voet van het pedaal af laat om hem te verleggen..

Wij hebben de neus laten wrappen, vond met name mijn vrouw mooi en de 'kale' neus wat breken (smaken verschillen uiteraard). Er stond er zo eentje in de showroom. Verder heb ik het nog niet eerder gezien. Dat maakte het wennen en de overstap naar de C40 wat makkelijker vanaf de vorige auto :P

[Afbeelding]
Leuk die wrap van de neus, ik ben wel fan.

Wat heb je dat tinten van de ramen betaald als ik vragen mag? En bij de dealer zelf laten doen? Bij mij paste dat net niet meer binnen het budget dus ik hoop het nadien nog te kunnen laten doen. Alleen niet zeker of de leasing dat toelaat.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Waterblok schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:57:

Maar o je wat gebeurt er als je schade of zelfs brand veroorzaakt welke verzekering vergoed dat? En dan bedoel ik niet de evt schade aan de auto maar die aan de andere kant van de kabel?
Goede vraag!
En zeker in mijn situatie, waar de werkgever het gebruik ervan in de leaseregeling verbied.

Daarom hoop ik hem nooit nodig te hebben, zie het als de functie van een reservewiel (als dat in je auto zit) ;)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

CptMorgan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:46:
Ondertussen schijnt het zonnetje (en staat hij op te laden). Twin Engine Ultimate, MY23, Thunder Grey en de ruiten achteraf laten tinten. Het was een model wat al besteld was, zonder getinte ruiten vanaf de fabriek.

Ik kan niet wachten tot het volgende ritje, bevalt uitstekend! Vanaf het eerste ritje waren we vrij snel gewend aan de OPD. Af en toe nog even wennen als je even je voet van het pedaal af laat om hem te verleggen..

Wij hebben de neus laten wrappen, vond met name mijn vrouw mooi en de 'kale' neus wat breken (smaken verschillen uiteraard). Er stond er zo eentje in de showroom. Verder heb ik het nog niet eerder gezien. Dat maakte het wennen en de overstap naar de C40 wat makkelijker vanaf de vorige auto :P

[Afbeelding]
ohmy ohmy, wat een gelukkig man... zonnepanelen, eigen wallbox en plek op eigen terrein en ook nog eens zo mooi allemaal... Daar kan ik alleen maar van dromen hier...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
ron65 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Precies dit is de reden dat ik zoals @Francisp1 al zei van gedachten ben veranderd.
Ik wil hem toch meehebben voor geval dat, en ik hoop hem nooit te hoeven gebruiken ;)

Want mijn bezwaren tegen de gevaren ervan blijven overeind, Ik hebt vandaag met de Flir C2 warmtebeeldcamera de kabel en aansluitingen 30 minuten op 10A gemonitord, en warmte ontwikkeling geconstateerd, niet ernstig, maar naar mijn idee wel meer dan wenselijk.
Ach, ik denk dat er bij verstandig gebruik geen enkel gevaar is. Alleen de 16A stand niet gebruiken, tenzij je een speciaal stopcontact en een aparte groep voor hebt in de meterkast.
Ik heb 5 jaar lang mijn Outlander vrijwel dagelijks met een granny op 10A geladen. En op de camping op 6A bij een 6A zekering. En dan kon ik nog prima in het huisje verlichting en de tv aan hebben.
Tegelijkertijd koffiezetten of stofzuigen was een no-go! -O-

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Ik start net het parkeerklimaat omdat ik straks naar huis ga, zie ik dat hij gaat koelen in plaats van verwarmen! Hij heeft de hele dag lekker in het zonnetje gestaan. Benieuwd naar het verbruik straks.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:57
Vulcan750 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:49:
Waarom geeft de Volvo Cars app het geschatte bereik hoger weer dan in de auto?
De app geeft nu bijvoorbeeld bij 85% een geschat bereik van 310km en in de auto 290km.
Ik merkte daarnet op dat mijn geschat bereik in de app 320 km is en in de auto 290, tot ik de climate control afzet(ventilator op 0) . Dan geeft hij ook 320 km in de auto. Zou de app software daar dan geen rekening mee houden?

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39
Ah handig, had alvast een lakstift besteld bij Vstore. Vandaag binnengekomen, Caspian Blue. Daar kan ik natuurlijk helemaal niks mee :/

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:49:
[...]

Ach, ik denk dat er bij verstandig gebruik geen enkel gevaar is. Alleen de 16A stand niet gebruiken, tenzij je een speciaal stopcontact en een aparte groep voor hebt in de meterkast.
Ik heb 5 jaar lang mijn Outlander vrijwel dagelijks met een granny op 10A geladen. En op de camping op 6A bij een 6A zekering. En dan kon ik nog prima in het huisje verlichting en de tv aan hebben.
Tegelijkertijd koffiezetten of stofzuigen was een no-go! -O-
Dat aparte stopcontact op eigen groep in de meterkast heb ik dus! ;)

Anyway, ik zie de kabel vooral als zoiets als een reservewiel. Voor nood heb je het bij je, maar liever heb je het nooit nodig ;)

[Voor 37% gewijzigd door ron65 op 15-03-2023 23:04]

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Het waarom van de af en toe terugkomende gesproken melding die bij instappen ongevraagd komt "Dit kan ik niet doen want u bent offline, u kunt wel naar de radio luisteren en een route inplannen" heb ik denk ik gevonden.
Ik had de app "Nieuws" geinstalleerd staan, dan kun je op een aantal zenders het nieuws luisteren op het moment dat het jou uitkomt. Die app blijkt soms de app-server niet te kunnen bereiken en veroorzaakt daarmee de melding. Ik heb hem gede-installeerd, en de melding is al 2 dagen weg sinds dat moment :)

Update 2.7 nog steeds nergens te bekennen :(

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
Ik ben nog niet helemaal mee met die "granny chargers" ? Er is toch een laadkabel aanwezig in de auto (https://www.volvocars.com...3966d695fc0a801512476b50f) ? En je kan zo te zien ook het maximum vermogen instellen. Is dat dan onvoldoende ?

Waarom heb je dan nog zo'n (dure?) kabel nodig met zo'n stuureenheid waarop je ook nog eens het vermogen instelt ?

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:11
ron65 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:03:
Update 2.7 nog steeds nergens te bekennen :(
Als de nood zo hoog is zou ik gewoon even binnenspringen bij je dealer. Paar koffie's later staat ie er op.
Afspraak maken is bij mijn dealer niet nodig, ze hangen hem gewoon effe aan de computer en kunnen verder met andere wagens. Desnoods vraag je ondertussen een testrit met een andere XC40 Recharge om te kijken of die ook trillingen in het stuur heeft :)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lupus9537 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:47:
Ik ben nog niet helemaal mee met die "granny chargers" ? Er is toch een laadkabel aanwezig in de auto (https://www.volvocars.com...3966d695fc0a801512476b50f) ? En je kan zo te zien ook het maximum vermogen instellen. Is dat dan onvoldoende ?

Waarom heb je dan nog zo'n (dure?) kabel nodig met zo'n stuureenheid waarop je ook nog eens het vermogen instelt ?
De standaard laadkabel die wordt meegeleverd heeft een type 2 aansluiting. Zie afbeelding.
De kabel, waarnaar je verwijst, is als extra accessoire verkrijgbaar en heeft een Schuko aansluiting. Die past in een normale wandcontactdoos.

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-03 14:53

Ik vermoed dat sommige mensen die kabel er niet bijkrijgen, ook bij mij zat deze standaard in het pakket bij het leasen van de wagen. Net zoals de type 2 kabel.

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:30
goetfoud schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Naar mijn bescheiden mening zonde van het geld. Ik rij nu 2 jaar electrisch en hem nog nooit gebruikt. Sterker nog, Daardoor vergeten dat ik hem had en in mijn vorige Enyaq laten liggen....😬
Ik kreeg die Granny kabel destijds nog meegeleverd bij de (my21) xc40P8 en heb ‘m in die 2 jaar toch echt wel meerdere keren gebruikt. Het laden gaat natuurlijk niet hard, maar hij kan net een beetje extra ‘lucht’ geven voor een stressloze rit naar een wat verder gelegen snelllader. Dat is me in België een paar keer overkomen. Daarom toch prettig om bij je te hebben. Ik heb ook nog zo’n 3 fase kabel met rode stekker in de auto liggen en ook die heeft zijn nut al vaker bewezen . Samen met de originele type2 kabel ben ik voor mijn gevoel dus op alle potentiël aanwezige stroombronnen voorbereid……

Eerder een XC40P8 nu een C40 Ultimate Twin 20” Pixel

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Die laadkabel die jij bedoelt van Volvo is bij mij niet meegeleverd, dat is bewust gedaan. De leasemaatschappij heeft dat weer met de dealer geregeld en dat komt weer voort uit onze leaseregeling.
Mijn werkgever wil namelijk niet dat je vanuit een gewoon stopcontact gaat laden, daarvoor hebben zij meerdere redenen waarvan de belangrijkste drie (uit de leaseregeling ook aangegeven als reden):
- brandgevaar in de achterliggende installatie waarover zij geen invloed hebben maar waaruit mogelijk wel schadeclaims kunnen komen indien door laden via die instalatie in de achterliggende installatie brand uitbreekt.
- declaraties, de granny of volvo laadkabel voor gewone WCD geven geen officiele registratie van geladen kWh,waardoor je de langs die weg geladen energie niet kunt declareren bij de werkgever.
- Boekhouding: door te laden via een ongeregistreerde laadoptie verliezen ze dan zicht op totale geladen energie versus gereden kilometers, inzicht dat ze wel gewoon willen hebben.

Ik wil hem dan ook liever niet gebruiken, tenzij noodzakelijk. Maar aangezien ze niet komen als je met te lege accu ergens staat waar geen laadpaal in de buurt is maar wel een normaal stopcontact (bijv op de camping die een laadpaal beloofde maar meldt dat die dit jaar er toch nog niet is), wil ik er toch een hebben die me dan uit de brand kan helpen.
Dus heb ik er zelf een aangeschaft.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:34:
[...]

Als de nood zo hoog is zou ik gewoon even binnenspringen bij je dealer. Paar koffie's later staat ie er op.
Afspraak maken is bij mijn dealer niet nodig, ze hangen hem gewoon effe aan de computer en kunnen verder met andere wagens. Desnoods vraag je ondertussen een testrit met een andere XC40 Recharge om te kijken of die ook trillingen in het stuur heeft :)
Geen hoge nood, gewoon zaken in orde willen houden. Die update is er en is uitgerold, dan vind ik het jammer dat ie bij mij maar niet wil verschijnen en bij vrijwel iedere andere XC40 rijder die ik ken wel.

• Claude
  • Niet online
Ik heb zelf een lader die op een wandmontageplaat zit vastgeklikt (go-e charger 22 kW/32A). Daarbij een set van 3 adapterkabels (32A naar 16A-3 fase, 32A naar 16A-1 fase (blauwe camping stekker) en 32A naar Schuko).
Voor vakanties kan ik daardoor de lader eenvoudig afnemen en met 3 adapterkabels kan ik overal terecht met behoud van alle functies van de lader en de bijbehorende app.

Nadeel is, dat je de lader niet zomaar buiten kunt bevestigen, omdat een dief natuurlijk ook de lader kan afnemen. Een hangslotje stelt immers niet veel voor.
De lader hangt dus binnen vooraan in de garage, aangesloten op een krachtstroom wandcontactdoos, en de laadkabel kan mooi onder de rubberrand door van de roldeur.

• Largamelion
Gisteren in mijn offerte gekeken en daar staan 2 kabels in:

- Een 10A monofase kabel voor het gewone stopcontact.
- Een 16A 3-fase kabel type 2 (Mennekes) voor de laadpaal.

Benieuwd of de leasing er ook voor gaat zorgen dat er een kabel wordt achtergehouden, maar ik ga er in elk geval op letten en het navragen als er een ontbreekt.

Verder viel me ook op dat de XC40 geleverd wordt met 4 seizoensbanden, maar ik verwacht dus ook zomer/winterbanden via de leasing.

En ten laatste kwam ik tot de blijde vaststelling dat er 'interieurverlichting Plus' in de lijst staat, dus ik ga ervan uit dat dat wil zeggen dat ik lampjes heb boven de passagiersdeuren achteraan en in de koffer.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:15:

Benieuwd of de leasing er ook voor gaat zorgen dat er een kabel wordt achtergehouden, maar ik ga er in elk geval op letten en het navragen als er een ontbreekt.

Verder viel me ook op dat de XC40 geleverd wordt met 4 seizoensbanden, maar ik verwacht dus ook zomer/winterbanden via de leasing.

En ten laatste kwam ik tot de blijde vaststelling dat er 'interieurverlichting Plus' in de lijst staat, dus ik ga ervan uit dat dat wil zeggen dat ik lampjes heb boven de passagiersdeuren achteraan en in de koffer.
Ik heb nooit een offerte gezien, wij bestellen via een leaseportal waarin drie leasemaatschappijen vertegenwoordigd zijn. Nadat wij onze keuze gemaakt hebben gaat fleetsupport (die de portal beheert) bij die drie maatschappijen shoppen en neemt de goedkoopste offerte in opdracht, uiteraard krijgen wij die niet te zien zodat ik niet weet of de leaseprijs per maand echt klopt of dat ze daar korting op hebben. Zou kwalijk wezen aangezien ik het deel dat boven het vastgestelde budget uitgaat zelf bij moet leggen. Als daar korting op is verkregen komt die eerst de leaserijder toe lijkt mij, maar daar krijg je dus nul informatie over. Het zei maar zo dan.

Bij mij werd ipv de mono kabel 10a, een tweede 32A type 2 kabel bijgevoegd van 8 meter. Dus ik kreeg er twee: 32A type 2 resp 4 e +n 8 meter.
Bij aflevering ontbrak de 8 meter kabel, na wat zeuren en bellen kreeg ik die alsnog.
De Mono kabel 10A kon ik niet krijgen, ook niet zelf aanschaffen bij deze wagen, omdat het vanuit fleetsupport via de LM als niet toegestaan was genoteerd bij de opdracht.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Claude schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:13:
Ik heb zelf een lader die op een wandmontageplaat zit vastgeklikt (go-e charger 22 kW/32A). Daarbij een set van 3 adapterkabels (32A naar 16A-3 fase, 32A naar 16A-1 fase (blauwe camping stekker) en 32A naar Schuko).
Voor vakanties kan ik daardoor de lader eenvoudig afnemen en met 3 adapterkabels kan ik overal terecht met behoud van alle functies van de lader en de bijbehorende app.

Nadeel is, dat je de lader niet zomaar buiten kunt bevestigen, omdat een dief natuurlijk ook de lader kan afnemen. Een hangslotje stelt immers niet veel voor.
De lader hangt dus binnen vooraan in de garage, aangesloten op een krachtstroom wandcontactdoos, en de laadkabel kan mooi onder de rubberrand door van de roldeur.

[Afbeelding][Afbeelding]
Wel een heel mooi setje, en deze registreert wel wat je hebt geladen incl tarief?
Dan nog kan ik hem niet gebruiken hier, ik kan niet met de auto bij eigen terrein komen.Gisteren heb ik de granny getest door kabel over de stoep te leggen, maar in had er een boete voor kunnen oplopen hier. Zijn ze best streng mee.

• Claude
  • Niet online
ron65 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Wel een heel mooi setje, en deze registreert wel wat je hebt geladen incl tarief?

[...]
Er is registratie in de app en een archief in de cloud. Maar dat is niet waterdicht. Je kunt na een download er zelf nog in manipuleren. Was voor mij niet spannend omdat ik als privé koper niet declareer.

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
Largamelion schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:15:

Idem bij mij. In onze car policy vind ik hierover geen clausules, dus ga me wel lastig maken als die er niet bij is. Zoals iedereen hier niet de bedoeling om bij regelmaat te gebruiken, maar mee hebben als noodoplossing op camping lijkt me wel rustgevend...
Claude schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:38:
[...]
De standaard laadkabel die wordt meegeleverd heeft een type 2 aansluiting. Zie afbeelding.[Afbeelding]
De kabel, waarnaar je verwijst, is als extra accessoire verkrijgbaar en heeft een Schuko aansluiting. Die past in een normale wandcontactdoos.
Hoe verwarrend allemaal. Zie bv. accessoire van Volvo:
https://accessories.volvo.../Document/VCC-518478/2021

Deze kabel (375 eur :X ) heeft een "mode 2" met schuko-contact, dat is dan niet hetzelfde als type 2 ? En deze kabel heeft geen bediening om de stroomsterkte in te stellen, ik veronderstel dat je dat met de instellingen van de wagen doet. Wat mij opnieuw doet veronderstellen dat die andere accessoires met eigen sturing eigenlijk overbodig zijn.

• Claude
  • Niet online
lupus9537 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Deze kabel (375 eur :X ) heeft een "mode 2" met schuko-contact, dat is dan niet hetzelfde als type 2 ? En deze kabel heeft geen bediening om de stroomsterkte in te stellen, ik veronderstel dat je dat met de instellingen van de wagen doet. Wat mij opnieuw doet veronderstellen dat die andere accessoires met eigen sturing eigenlijk overbodig zijn.

[...]
It's complicated...

"Mode" heeft betrekking op de manier van laden. "Type" specifieert de benodigde stekker.
Hier kun je meer lezen over "mode". En hier kom je meer te weten over "type".

• Vulcan750
lupus9537 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Een grannylader voor €375 is belachelijk duur. Denk niet dat Volvo die dingen zelf maakt ofzo! Een goede grannylader hoeft echt niet meer dan €200 te kosten. Grannyladers staan ook geregeld op Marktplaats voor minder.
Overigens wordt de grannylader tegenwoordig niet meer standaard bij de XC40 EV's geleverd, enkel een 3-fase laadkabel. Dus Ron, de granny is er niet door de LM uitgehaald, maar door Volvo zelf. 😉

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44
Vulcan750 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Overigens wordt de grannylader tegenwoordig niet meer standaard bij de XC40 EV's geleverd, enkel een 3-fase laadkabel. Dus Ron, de granny is er niet door de LM uitgehaald, maar door Volvo zelf. 😉
Ik heb de XC40 privé gekocht en daar zat de granny charger ook niet bij.
Bij Amazon heb ik een kabel gekocht voor net geen 200€, de eerste 3 weken heb ik daar gewoon de auto mee vol gedruppeld (op 10A max) omdat we nog geen laadpaal op de oprit hadden.

XC40 Core MY23, Sage Green, Tinted glass, Climate pack en trekhaak

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Een grannylader voor €375 is belachelijk duur. Denk niet dat Volvo die dingen zelf maakt ofzo! Een goede grannylader hoeft echt niet meer dan €200 te kosten. Grannyladers staan ook geregeld op Marktplaats voor minder.
Zou het? kan best, maar feit is wel dat onze leaseregeling meldt dat ze niet worden meegeleverd op basis van het feit dat ze die niet toestaan.

De lader die ik nu dus prive gekocht heb is wel instelbaar en kost 219 euro, maar in de 10m versie 249 (en dat vond ik beter dan 5 meter).
Inderdaad kun je de laadsnelheid erop instellen (mogelijk ga ik hem ook bij andere wagens gebruiken, mijn dochter is in de running voor een E-Up! dus ik wilde gewoon een instelbare). Maar in de XC40 kan dat eveneens met het dashboard. Instellingen> opladen > amperage aanpassen

Ik heb gister getest, loader op 16a en dash op 8, er werd met 8A geladen
Loader op 8, dass nu op 6A, er werd met 6A geladen, ook wanneer de loader op 16 staat.
De laagst ingestelde waarde van de loader of dashboard is dus bepalend.

Op de camping dus als hij echt een keer nodig is, heb ik 10A, kan ik snachts met 8A laden. Dan zet ik de loader op 10 en dash op 8, dan is de Volvo bepalend, maar als die de fout in gaat en meer wil, houdt de loader hem alsnog tegen ;)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:50:
[...]

Ik heb de XC40 privé gekocht en daar zat de granny charger ook niet bij.
Bij Amazon heb ik een kabel gekocht voor net geen 200€, de eerste 3 weken heb ik daar gewoon de auto mee vol gedruppeld (op 10A max) omdat we nog geen laadpaal op de oprit hadden.
Er zijn loaders die niet waterdicht zijn, dan mag het regelkastje niet buiten hangen. Bij amazon staat dat niet overal expliciet vermeld.
De loader die ik nu heb is IP65 en dus spatwaredicht. Voor op een camping toch wel handig dacht ik ;)
En ja, dan is hij een of twee tientjes duurder dan die IP44 loaders...

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47
Largamelion schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:58:
[...]
Leuk die wrap van de neus, ik ben wel fan.

Wat heb je dat tinten van de ramen betaald als ik vragen mag? En bij de dealer zelf laten doen? Bij mij paste dat net niet meer binnen het budget dus ik hoop het nadien nog te kunnen laten doen. Alleen niet zeker of de leasing dat toelaat.
Thanks!

Ik heb € 595 betaald voor het tinten van de ramen bij de dealer zelf. Heb het niet uitgezocht maar had het idee dat het goedkoper kan, maar vond het wel fijn dat de auto dan gelijk af was bij het ophalen.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

• Vulcan750
CptMorgan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:14:
[...]
Ik heb € 595 betaald voor het tinten van de ramen bij de dealer zelf. Heb het niet uitgezocht maar had het idee dat het goedkoper kan, maar vond het wel fijn dat de auto dan gelijk af was bij het ophalen.
Ja, 600 euro is vrij duur. Via de Volvo dealer in Emmen kon ik een demo krijgen, maar daar zaten geen extra getinte ramen in. Dit kon via hen gedaan worden voor €400.
Overigens als je in Noord Nederland woont, glastinter.nl (in Emmen) is een prima adres.
Prijzen vanaf €299. Mijn zoon heeft voor die prijs zijn Audi A3 Sportback laten doen, en dat ziet er heel netjes uit.

• Largamelion
Als optie was het 300€ dus ik hoop toch dat ze het rond die prijs kunnen doen. 600€ voor getinte ramen is me dan weer te veel om aan een lease te geven die ik na 4 jaar weer moet inleveren.

En sowieso moet ik checken of het wel kan want die budgetten worden niet voor niets opgelegd, wil ook niet in de problemen geraken met de leasing of een boete krijgen want dan kost het mij nog meer.

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:35
ron65 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Zou het? kan best, maar feit is wel dat onze leaseregeling meldt dat ze niet worden meegeleverd op basis van het feit dat ze die niet toestaan.

De lader die ik nu dus prive gekocht heb is wel instelbaar en kost 219 euro, maar in de 10m versie 249 (en dat vond ik beter dan 5 meter).
Inderdaad kun je de laadsnelheid erop instellen (mogelijk ga ik hem ook bij andere wagens gebruiken, mijn dochter is in de running voor een E-Up! dus ik wilde gewoon een instelbare). Maar in de XC40 kan dat eveneens met het dashboard. Instellingen> opladen > amperage aanpassen

Ik heb gister getest, loader op 16a en dash op 8, er werd met 8A geladen
Loader op 8, dass nu op 6A, er werd met 6A geladen, ook wanneer de loader op 16 staat.
De laagst ingestelde waarde van de loader of dashboard is dus bepalend.

Op de camping dus als hij echt een keer nodig is, heb ik 10A, kan ik snachts met 8A laden. Dan zet ik de loader op 10 en dash op 8, dan is de Volvo bepalend, maar als die de fout in gaat en meer wil, houdt de loader hem alsnog tegen ;)
Klopt mijn aanname dat ook bij een granny lader deze door de auto wordt vergrendeld ? Maakt het anders voor dieven wel erg makkelijk om de kabel mee te nemen ?

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:53:
Als optie was het 300€ dus ik hoop toch dat ze het rond die prijs kunnen doen. 600€ voor getinte ramen is me dan weer te veel om aan een lease te geven die ik na 4 jaar weer moet inleveren.

En sowieso moet ik checken of het wel kan want die budgetten worden niet voor niets opgelegd, wil ook niet in de problemen geraken met de leasing of een boete krijgen want dan kost het mij nog meer.
Bij ons is het budget gekoppeld aan de loonschaal. Stel dat je daardoor een budget hebt van 6oo euro, dan mogen wij voor dat bedrag leasen. Echter, we mógen er 25% overheen. Alleen is dan dat deel eigen rekening.
Dus als ik dan een auto leas voor 710 euro per maand, moet ik zelf elke maand 110 euro betalen náást de gewone bijtelling. Wel mag dan 12x 110 euro van de jaarlijkse bruto bijtelling worden afgehaald voor die bij het bruto loon wordt opgeteld.
Dat maakt het erg ingewikkeld, je kan amper vooraf berekenen wat je werkelijk kwijt gaat zijn aan een auto.

Maar ik had een maximaal budget van 750 euro destijds inclusief die 25% die toen nog 20% was. En als ik nu diezelfde wagen weer samenstel, ga ik daar ver overheen. Ik denk niet dat ik over 5 jaar weer zo'n XC40 kan leasen omdat die leaseprijzen zijn verhoogd, maar de leasebudgetten niet.

• Lempke
ron65 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Er zijn loaders die niet waterdicht zijn, dan mag het regelkastje niet buiten hangen. Bij amazon staat dat niet overal expliciet vermeld.
De loader die ik nu heb is IP65 en dus spatwaredicht. Voor op een camping toch wel handig dacht ik ;)
En ja, dan is hij een of twee tientjes duurder dan die IP44 loaders...
Deze is waterdicht, speciaal op gelet omdat de auto niet helemaal tot aan de garage komt, dus de kabel (met regelunit) moet een stuk buiten liggen.

• Lempke
Mardijk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:12:
[...]

Klopt mijn aanname dat ook bij een granny lader deze door de auto wordt vergrendeld ? Maakt het anders voor dieven wel erg makkelijk om de kabel mee te nemen ?
Ja deze wordt ook gewoon vergrendeld.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mardijk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:12:
[...]

Daar heb ik niet op gelet, wel meen ik hem hebben horen vergrendelen en ontkoppelen deed ik door de knop naast de stekker eerst in te drukken.
Het zou wel moeten, anders kun je de stekker eruit halen tijdens het laadproces en dat is slecht voor de 11kw lader in de auto. Ik neem aan dat ze dat ook beveiligen.

Op dit moment kan ik niet testen, mijn auto staat te ver van huis om bij het stopcontact te kunnen en de plek waarvanaf dat wel kan is inmiddels alweer bezet door iemand die zijn auto vervolgens weer weken laat staan (gebeurt steeds met die knakker). Ik ga het wel een h=keer testen nog, maar kan even duren.

Iemand anders hier die dit wellicht wel weet? scheelt weer :)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Deze is waterdicht, speciaal opgelet omdat de auto niet helemaal tot aan de garage komt, dus de kabel moet een stuk buiten liggen.
het gaat vooral om de waterdichtheid van de regelunit zelf, dat kastje in de kabel.

• Lempke
ron65 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:21:
[...]
..
dat kastje in de kabel.
Ja uiteraard, dat bedoel ik ook

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:35
ron65 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Daar heb ik niet op gelet, wel meen ik hem hebben horen vergrendelen en ontkoppelen deed ik door de knop naast de stekker eerst in te drukken.
Het zou wel moeten, anders kun je de stekker eruit halen tijdens het laadproces en dat is slecht voor de 11kw lader in de auto. Ik neem aan dat ze dat ook beveiligen.

Op dit moment kan ik niet testen, mijn auto staat te ver van huis om bij het stopcontact te kunnen en de plek waarvanaf dat wel kan is inmiddels alweer bezet door iemand die zijn auto vervolgens weer weken laat staan (gebeurt steeds met die knakker). Ik ga het wel een h=keer testen nog, maar kan even duren.

Iemand anders hier die dit wellicht wel weet? scheelt weer :)
Hoi Ron, is inmiddels beantwoordt door Lempke ! Evengoed bedankt voor de moeite .

• Vulcan750
Largamelion schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:53:
Nee, optie was €395 af fabriek. Voor die prijs kan het bij mijn Volvodealer ook achteraf. Ik heb toch maar braaf 2 maanden langer gewacht op de door mijzelf bestelde auto met de optie extra getinte ramen. De tinting zit nu in het glas, heb ik toch net iets meer vertrouwen in. Dit aangezien ik toch zeker van plan ben 5 tot 7 jaar en misschien nog langer met de auto wil doen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:34
Bij mij lag de kabel gewoon bij aflevering auto in de frunk. Toen was dat nog standaard, zat er gewoon bij. Dat is idd tegenwoordig wel anders en mag je die granny lekker zelf kopen.

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mardijk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Hoi Ron, is inmiddels beantwoordt door Lempke ! Evengoed bedankt voor de moeite .
ja we kruisten elkaar gelijktijdig met het antwoord zag ik later ;)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:18:
Bij mij lag de kabel gewoon bij aflevering auto in de frunk. Toen was dat nog standaard, zat er gewoon bij. Dat is idd tegenwoordig wel anders en mag je die granny lekker zelf kopen.
verschilt per merk. De een wel de ander niet.

• Juancho
ron65 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:32:
[...]

verschilt per merk. De een wel de ander niet.
De eerste Volvo XC40 lichting kreeg de kabel er nogmaals bij. En zat die niet bij je auto, dan kreeg je het alsnog via je dealer. Genoeg over gelezen destijds. Volvo levert (al een tijdje?) de kabel er simpelweg niet meer bij.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

Lancer

What the......

Juancho schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:43:
[...]

De eerste Volvo XC40 lichting kreeg de kabel er nogmaals bij. En zat die niet bij je auto, dan kreeg je het alsnog via je dealer. Genoeg over gelezen destijds. Volvo levert (al een tijdje?) de kabel er simpelweg niet meer bij.
Ja tot december 2020. Daarna werd de auto €5000 goedkoper en verdween de granny. Als je het zo bekijkt is het wel een hele dure kabel....

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:51
ron65 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Je hebt 100% gelijk, zonde geld enerszeids, anderszeids nu ik naar een camping ga die alsnog geen eigen laadpaal blijkt te kunnen plaatsen voor dit seizoen, een stukje geruststelling.
Dan is het beter mee dan om verlegen...

Ik hoop hem niet te vergeten over 5 jaar, en dan mee te nemen naar de volgende wagen, dan heb je 10 jaar lang voor alle zekerheid wat in de wagen liggen, kost 25 euro per jaar in dat geval. Dat heb ik er wel voor over.zelfs als ik hem nooit zou gebruiken
en als het meezit betaal je niet voor de stroom - dus terugverdien model is nog sneller dan die 10 jaar 25 EUR per jaar :)

ik heb er ook 1, bij mn adres in Italie geen lader (wel in het dorp, maar vaak bezet, snelladers op 10 a 20 km) maar vond het wat fijn om de laatste dag bij het appartement te mogen laden aan de granny van de eigenaar zodat ik met 100% weg kon de volgende dag (zn garage lag vol met panelen, dus koste niets)

sterker nog - ik heb zelfs zo'n camping stekker kabel erbij :+ (nog in de verpakking)

[Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 16-03-2023 19:17]

Volvo XC40 P8

• Mga1600
Vandaag een eerste, wat langere, rit gemaakt met software 2.7. Wat me daarbij positief opviel: PA lijkt soepeler te reageren: ik voel niet meer de ‘slinger’ die ik eerder in bepaalde bochten wel ervoer. Herkennen anderen dit?

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-03 19:53
Zijn er meer mensen waarbij internet niet werkt in de auto? Reset helpen niet

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• sunshine1121
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03 11:01
ArnoudN schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:30:
Hier ook, hele dag al problemen...

• Mga1600
Hier werkte het gewoon goed vandaag.

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:25
Een grannylader met schuco stekker en vergrendelen aan die kant? Lijkt me niet.
De XC 40 kant kan je alleen ontgrendelen als de sleutel in de buurt is

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

• Lempke
Waterblok schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:01:
Een grannylader met schuco stekker en vergrendelen aan die kant? Lijkt me niet.
De XC 40 kant kan je alleen ontgrendelen als de sleutel in de buurt is
Hij vergrendelt natuurlijk niet aan de kant van de schuko stekker maar wel degelijk aan de auto, prima toch?

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:41
Idem hier, daardoor heeft de app ook geen connectie. :(

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

4v4t4r schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:15:
[...]

en als het meezit betaal je niet voor de stroom - dus terugverdien model is nog sneller dan die 10 jaar 25 EUR per jaar :)
Haha ja, ach, dat zal me aan mijn derrière oxideren eerlijk gezegd, ik betaal nu ook nergens voor de stroom, dat doet mijn werkgevert. Laadpas van de zaak dus. Voor mij dus 10 jaar 25 euro, maar weet je.. is al betaald en verder boeien. Ik ben blij dat ik nu deze optie ook heb in geval van....
ik heb er ook 1, bij mn adres in Italie geen lader (wel in het dorp, maar vaak bezet, snelladers op 10 a 20 km) maar vond het wat fijn om de laatste dag bij het appartement te mogen laden aan de granny van de eigenaar zodat ik met 100% weg kon de volgende dag (zn garage lag vol met panelen, dus koste niets)

sterker nog - ik heb zelfs zo'n camping stekker kabel erbij :+ (nog in de verpakking)
Die heb ik uiteraard ook, met de bekende blauwe CEE form stekkers. Ik heb er 3. 1 van 6 meter, 1 van 15 meter en 1 van 40 meter. Allemaal de dikke variant, 2,5 mm2 aders.

Die van 15 is eens beschadigd hier voor de deur omdat een lompe BMW rijder er zijn voorwiel op neerzette en aan zijn stuur draaide. Ik zag het gebeuren maar eer ik buiten was was hij al gevlogen, hij was aan het keren.
Dus die is voor thuis, In de schuur een blauwe WCD geplaatst, aan de andere kant verloop naar schuko en ik kan mijn hogedruspuit, de bladblazer en dergelijke ermee doen. Niet meer op de camping, want de buitenmantel is niet waterdicht meer. Maar voor de tuin nog prima.
Voor de camping een 40 meter snoer gekocht, en de 6 meter versie zat al bij de caravan toen ik die kocht maar is erg kort... Ik kan er wel wat mee op de camping komende zomer in combinatie met de granny.

XC40 nieuws: vandaag meerdere malen mijn tCam moeten resetten, steeds weer was de verbinding weg. Ik heb dat heel lang niet hoeven doen eigenlijk. Zou het te maken kunnen hebben met de OTA die ik nog steeds niet heb, dat deze wellicht aan het downloaden is en daarmee de bandbreedte vult?
Het gezeur duurde tot een uur of 16.00, daarna was het ineens weer stabiel.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

sunshine1121 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:31:
[...]

Hier ook, hele dag al problemen...
Had ik ook tot een uur of 4 vanmiddag. Daarna werd het beter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lempke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:07:
[...]

Hij vergrendelt natuurlijk niet aan de kant van de schuko stekker maar wel degelijk aan de auto, prima toch?
Klopt, vanavond toch maar even getest, gewoon even dubbel geparkeerd. Wilde het weten.
De autozijde vergrendeld zodra je hem erin plugt, auto op slot en hij blijft vergrendeld ook als het knopje wordt ingedrukt, auto van slot af, knopje indrukken en hoppa, even later issie los.

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-03 12:04
ron65 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:08:
[...]

Had ik ook tot een uur of 4 vanmiddag. Daarna werd het beter
Hier ook problemen, geen LTE. TCAM reset lost het niet op. Wat we wel opviel is dat met Bluetooth verbinding van de telefoon er dan 3G staat waar normaal LTE staat. En bij hotspot activering telefoon en auto dat de 3G verdwijnt en er verbinding is zonder LTE in het scherm. Blijkbaar is je telefoon als fallback te gebruiken, was me nog nooit eerder opgevallen bij LTE problemen. Ik heb 2.7 geïnstalleerd.

XC40 Recharge Twin Ultimate, 20”, Sage green, pixel LED, getint glas achter, Nubuck interieur, RVS portier lijsten onder, type aanduiding zwart, trekhaak, klasse 3 alarm, MY23

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:32
Mga1600 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:19:
Vandaag een eerste, wat langere, rit gemaakt met software 2.7. Wat me daarbij positief opviel: PA lijkt soepeler te reageren: ik voel niet meer de ‘slinger’ die ik eerder in bepaalde bochten wel ervoer. Herkennen anderen dit?
In mijn geval werd het juist onrustiger, maar het was een combinatie van wielen balanceren + software update bij de dealer. Daarna trok de PA af en toe aan het stuur op plekken waar dat helemaal niet nodig zou zijn, ik "slingerde" dus juist wat meer. Is nu opnieuw naar de dealer gegaan voor nalopen van de radar + camera's, lijkt nu beter.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RobertS68 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 01:15:
[...]

Hier ook problemen, geen LTE. TCAM reset lost het niet op. Wat we wel opviel is dat met Bluetooth verbinding van de telefoon er dan 3G staat waar normaal LTE staat. En bij hotspot activering telefoon en auto dat de 3G verdwijnt en er verbinding is zonder LTE in het scherm. Blijkbaar is je telefoon als fallback te gebruiken, was me nog nooit eerder opgevallen bij LTE problemen. Ik heb 2.7 geïnstalleerd.
Klopt, via bluetooth kun je internet delen.
Let wel op, die verbinding lijkt voorrang te hebben boven de ingebouwde ESim.
Dus ik heb hem ingesteld, maar via het middenscherm zet ik de deling dan nonactief.
Als dan LTE wegvalt kan ik die met 3 tikken aanzetten.

Overigens nieuwe uitdaging, doordat onze ICT beveilgingen heeft aangescherpt werkten ineens allerlei apps op mijn GSM niet meer. Ik heb dual sim, en hun beveiliging blokkeerde mijn bankieren app, betaal app, whatsapp, Volvocars app en meer. Ik kon nergens meer bij gisteravond.
Maandag krijg ik een GSM van de zaak die is voorgeprepareerd, en daarop zou dualsim dan wel weer moeten werken. Dus moet ik volgende week een nieuwe GSM aan mijn auto gaan koppelen, ik mag wel even zorgvuldig nagaan hoe dat het beste kan zonder de hele wagen te moeten laten resetten.

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47
Ja - ik had gisteren geen verbinding meer, en de SOS knipperde rood. Zojuist reset gedaan (wasemknop forever ingedrukt houden), het werkt weer.

Vroeger In een oude V70 '08 kon je ook al de ramen op afstand sluiten door het slotje op de sleutel lang ingedrukt te houden - ik vind het een gemis dat dit soort truukjes niet gedocumenteerd zijn in de handleiding.

if (ToDoList.CountItems() > MaxItems) User.DoeHetLekkerZelf = true;

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

increddibelly schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Ja - ik had gisteren geen verbinding meer, en de SOS knipperde rood. Zojuist reset gedaan (wasemknop forever ingedrukt houden), het werkt weer.

Vroeger In een oude V70 '08 kon je ook al de ramen op afstand sluiten door het slotje op de sleutel lang ingedrukt te houden - ik vind het een gemis dat dit soort truukjes niet gedocumenteerd zijn in de handleiding.
De functie ramen zit er wel op, je kunt ze openen en sluiten via de afstandbediening. Niet via de app. Je kunt wel via de app de beperkte alarmmodus instellen zodat met half open ramen niet je auto herrie gaat staan maken :-)

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47
top. maar wat is er nog meer, dat vond je normaal gesproken terug in het boekje als je de moeite nam om stug door te graven tot bladzijde 738 - de online handleiding kun je misschien "redelijk" noemen maar niet diepgaand.

if (ToDoList.CountItems() > MaxItems) User.DoeHetLekkerZelf = true;

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

increddibelly schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:59:
top. maar wat is er nog meer, dat vond je normaal gesproken terug in het boekje als je de moeite nam om stug door te graven tot bladzijde 738 - de online handleiding kun je misschien "redelijk" noemen maar niet diepgaand.
Ik snap wat je bedoelt. Ik vond de gebruiksaanwijzing ook heel sumier. en zeker niet compleet.

Wat mij veel heeft geleerd is stug doorlezen van deze en enkele andere topics hier, zoeken naar de groepen XC40&c40 recharge en C40&XC40 recharge op facebook, en tot slot niet in het minst, de POV movies en resencie movies op Youtube.
Die zijn er in ruime mate.
Daar heb ik mijn wachttijd deels mee gedood tot aan de levering, en eigenlijk heb ik heel veel van wat niet in de handleiding stond wel daar verspreid aangetroffen.

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dus zojuist al twee keer dat de auto toch geen one depal drive hanteerde... dus ging rollen uit zich zelf. 2.7 update al even er op. Zo maar ff de dealer bellen

• Venomer
  • Nu online
Ik had gisteren ook een internetonderbreking en vandaag geen verbinding met de app.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 08:33

Rianata

Have you played Atari today?

Hier gisteren ook tussen 17.30 en 18.00u een internetonderbreking. Middels de ontwazemknop-reset werd de verbinding herstelt. Verbinding met de app (iOS) geen problemen mee (gehad).

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
Polestar gebruikers hebben ook data issues. Zal wel door de vele OTA's komen die in één keer gedownload worden. Zelf geen storing gehad overigens maar lijkt me iets te toevallig dat zowel XC40/C40/Polestars in dezelfde dagen data issues hebben.En niet voor het eerst overigens rondom een OTA periode.

• Venomer
  • Nu online
Net even gecheckt. Nog steeds geen dataverbinding in de auto.

• Venomer
  • Nu online
ron65 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Klopt, via bluetooth kun je internet delen.
Let wel op, die verbinding lijkt voorrang te hebben boven de ingebouwde ESim.
Dus ik heb hem ingesteld, maar via het middenscherm zet ik de deling dan nonactief.
Als dan LTE wegvalt kan ik die met 3 tikken aanzetten.

[...]
Moet je dan op je telefoon iets aanvinken, zodat de verbinding gedeeld mag worden? Hoe doe je dat op een iPhone?

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-03 21:46
increddibelly schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:59:
In principe is alles volgens mij best goed terug te vinden in de online handleiding,
https://www.volvocars.com...296ab11d8c0a80151053177c3

"De elektrisch bedienbare ruiten kunnen worden bediend zolang de stoelsensor registreert dat er iemand op de bestuurdersstoel zit en er een sleutel aanwezig is in de auto. Bediening is alleen mogelijk via één knop tegelijk.

Bediening is tevens mogelijk met behulp van de sleutel of passieve opening* via de portiergreep."

Vind de handleiding zelf eigenlijk best overzichtelijk, het is alleen wel opletten inderdaad want ik zie nu wel dat er twee kopjes "Elektrisch bedienbare ruiten" zijn die beide net wat andere informatie geven :+ .

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Moet je dan op je telefoon iets aanvinken, zodat de verbinding gedeeld mag worden? Hoe doe je dat op een iPhone?
iPhone geen idee, ik heb er geen (en wil er geen).

Op de telefoon heb ik in de instellingen internet delen via blue tooth aangezet, verder is de telefoon uiteraard met BT geconnect met de auto. Dat is afdoende, de eerste keer dat je het gebruikt krijg je nog wel wat vragen om toestemming, maar daarna is het een kwestie van aan of uitzetten via het middendisplay.

maar:
https://www.volvocars.com...c399def4bc0a801516384127c

:)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:53:
Polestar gebruikers hebben ook data issues. Zal wel door de vele OTA's komen die in één keer gedownload worden. Zelf geen storing gehad overigens maar lijkt me iets te toevallig dat zowel XC40/C40/Polestars in dezelfde dagen data issues hebben.En niet voor het eerst overigens rondom een OTA periode.
Voorlopig is er hier nog geen 2.7 OTA te bekennen....

• Francisp1
Venomer schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Bij instellingen, ‘personal hotspot’ (of het nl equivalent) aanzetten. Daar kan je een wachtwoord instellen. En dan heb je een mini wifi netwerkje.

• Venomer
  • Nu online
Francisp1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Bij instellingen, ‘personal hotspot’ (of het nl equivalent) aanzetten. Daar kan je een wachtwoord instellen. En dan heb je een mini wifi netwerkje.
Dat is het inderdaad. Als je telefoon en de auto via Bluetooth verbonden zijn, dan kan de auto de internetverbinding van de telefoon gebruiken.

Ik zag gisteren "3G" in het display en toen was mijn zakelijke telefoon verbonden. Met mijn privé telefoon zag ik het niet. Het verschil tussen beide toestellen was inderdaad dat de een de hotspot aan had staan en de andere niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Francisp1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Dat is WiFi, maar je kunt óók je internet vanaf je telefoon delen via bluetooth. Voordeel is dat je dan alleen nog maar in je middendisplay bij instellingen voor connectiviteit de BT optie achter je telefoonnaam aan of uit hoeft te zetten.

Met een wifi hotspot moet je steeds je GSM hotspot aan of uit zetten en dan ook je auto nog.
Ik vind de BT optie wat dat betreft veel gebruiksvriendelijker al ;)

In je GSM heet dat vermoedelijk afhankelijk van de OS "Bluetooth Tethering". Zet die aan en dan ook in je auto even connecten, klaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:56
Veromor schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:31:
Dus zojuist al twee keer dat de auto toch geen one depal drive hanteerde... dus ging rollen uit zich zelf. 2.7 update al even er op. Zo maar ff de dealer bellen
heb ik ook al een keer weer sinds 2.7 gehad...

bij langzame snelheden wel echt stukken beter ACC. Hij kwam veel te traag op gang als bij lage snelheden mijn voorganger versnelde... om vervolgens met te hoge snelheid naar die voorganger te gaan en daar weer harde te remmen dan nodig. Dat gaat nu wel weer lekker soepel

Ook het irritant piepje dat ik het stuur moet vasthouden terwijl ik het al vast had niet meer gehad...

dat in combi met de stoelverwarming bij voorverwarmen ben ik wel blij met deze release...

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:56
ron65 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:42:
[...]

iPhone geen idee, ik heb er geen (en wil er geen).

Op de telefoon heb ik in de instellingen internet delen via blue tooth aangezet, verder is de telefoon uiteraard met BT geconnect met de auto. Dat is afdoende, de eerste keer dat je het gebruikt krijg je nog wel wat vragen om toestemming, maar daarna is het een kwestie van aan of uitzetten via het middendisplay.

maar:
https://www.volvocars.com...c399def4bc0a801516384127c

:)
iphone ondersteunt dat niet. Bij geen internet (maar komt echt bijna nooit meer voor) gebruik ik de wifihotspot van de iphone

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:51
apart, nergens last van qua internet in de auto

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gerhoogendoorn
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-03 14:11
Zojuist een e-mail van Volvo ontvangen met interessant nieuws:

Deze week heeft Volvo bekend gemaakt dat de volledig elektrische Volvo XC40 en C40 door middel van een technische update profiteren van een substantiele vergroting van de actieradius. In het geval van de XC40 Single Motor Extended Range tot wel 572km en bij de C40 tot wel 581km WLTP.

Ben heel benieuwd.

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:41
Op autoweek: NAVIGATIEAPP WAZE VOORTAAN OOK VOOR DE ELEKTRISCHE RIJDER, NIEUWE FUNCTIES 'DE KOMENDE WEKEN' UITGEROLD

Link

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:55
gerhoogendoorn schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:55:

Deze week heeft Volvo bekend gemaakt dat de volledig elektrische Volvo XC40 en C40 door middel van een technische update profiteren van een substantiele vergroting van de actieradius. In het geval van de XC40 Single Motor Extended Range tot wel 572km en bij de C40 tot wel 581km WLTP.

Ben heel benieuwd.
Dit geldt denk ik voor de nieuw aan te schaffen modellen, of hebben ze “het lek” in de huidige modellen gevonden en gaan ze dit binnenkort dichten met een software update? >:)

• Largamelion
EHAS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:11:
Op autoweek: NAVIGATIEAPP WAZE VOORTAAN OOK VOOR DE ELEKTRISCHE RIJDER, NIEUWE FUNCTIES 'DE KOMENDE WEKEN' UITGEROLD

Link
Klopt, de community is al even bezig met het importeren/controleren van de laadpalen, maar het gaat best nog even duren voor ze er allemaal in staan. Intussen wordt de app ook aangepast zodat je je voertuig kan instellen op elektrisch en een aparte categorie krijgt voor het zoeken naar laadpalen.

Maar zolang er geen ondersteuning voor AA is in onze Volvo's en Waze niet wordt vrijgegeven op AAOS voor Volvo ben je er niet zo heel veel mee, tenzij je een iPhone hebt en CarPlay gebruikt. Hopelijk wachten ze op de release met elektrische ondersteuning om Waze vrij te geven op AAOS voor andere fabrikanten.

• Juancho
ron65 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Voorlopig is er hier nog geen 2.7 OTA te bekennen....
Daarom kan je wel ff geen data hebben natuurlijk. Er zijn meer wagens dan alleen die van jou dan van het data bundeltje gebruik maken 😬😁

[Voor 6% gewijzigd door Juancho op 17-03-2023 21:46]

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40
gerhoogendoorn schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:55:

Ben heel benieuwd.
Dit lijkt mij de aankondiging voor modeljaar 2024…

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

4v4t4r schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:39:
apart, nergens last van qua internet in de auto
Vandaag was het bij mij in elk geval weer stabiel.
Kreeg wat updates van offline maps binnen en dat ging rap.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Daarom kan je wel ff geen data hebben natuurlijk. Er zijn meer wagens dan alleen die van jou dan van het data bundeltje gebruik maken 😬😁
Ja uiteraard, maar dat is ook niet helemaal wat ik zei ;)
Ik zei alleen dat die OTA nog altijd nergens te bekennen is terwijl zowat iedereen hem intussen al lijkt te hebben.
De vorige keer had ik de update vrij snel, maar installatie liep mis en ik kon ermee naar de dealer, nu weer een update en die komt maar niet.
Ik heb nog geen enkele goed verlopen OTA meegemaakt, en daar erger ik me een beetje aan.

Maargoed, wie weet heb ik hem nog voor de kerst ;)

• Francisp1
ron65 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:36:
[...]

Dat is WiFi, maar je kunt óók je internet vanaf je telefoon delen via bluetooth. Voordeel is dat je dan alleen nog maar in je middendisplay bij instellingen voor connectiviteit de BT optie achter je telefoonnaam aan of uit hoeft te zetten.

Met een wifi hotspot moet je steeds je GSM hotspot aan of uit zetten en dan ook je auto nog.
Ik vind de BT optie wat dat betreft veel gebruiksvriendelijker al ;)

In je GSM heet dat vermoedelijk afhankelijk van de OS "Bluetooth Tethering". Zet die aan en dan ook in je auto even connecten, klaar.
Inderdaad. Maar een WiFi verbinding gaat toch een stukje sneller dan Bluetooth. Zelf niet zoveel last van wegvallend signaal. En laatste keer dat het gebeurde even vlug waze ingezet via CarPlay. Werkte ook perfect.

Daarnet ook opgemerkt dat de pilot assist veel beter werkt ook sinds 2.7. Veel zelfzekerder op de autosnelweg, en hier in de buurt een bochtig wegje waar hij altijd hard aan het stuur trok en me bijna de berm in stuurt, waarbij het nu enkel nog een klein trekje is.

• vwoerkom010
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-03 08:44
Goedemorgen,
Weet iemand een goed adres om het front logo zwart te laten wrappen? Regio Zuid-Holland.

Zijn er mensen die ook last hebben van een roest randje rondom de naafkap? Velgen 20 inch.

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Zo mooi weer is mooi vebruik zat maand terug nog op 25/100

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-03 19:53
Veromor schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:56:
[Afbeelding]

Zo mooi weer is mooi vebruik zat maand terug nog op 25/100
Hier is het ook mooi weer. Mijn verbruik is ook gedaald naar 24 :)

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 27-03 20:49
Hamer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 00:39:
[...]

Niet Vapor Grey, maar Thunder Grey…. Vind ‘t best gaaf zo!

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Heel vet @Hamer! Denk dat ik toch voor Vapour Grey ga ipv zwart 😉

Gisteren te horen gekregen van de dealer dat mijn bestelde auto eindelijk een plekje heeft gekregen in de productie van de MY24, helaas is levering pas tussen 9 en 19 september ipv 4 juli vanwege chiptekort 😢 Auto besteld op 29 november. Ze hebben van Volvo Nederland een excuusbrief gekregen hierover. Dealer vertelde dat alleen de bestelde Ultimate versies compleet uitgeleverd gaan worden, overige versies zullen BLIS en Intellisafe Surround niet altijd geleverd krijgen. Dus mede Tweakers die een (X)C40 (geen Ultimate) met een van deze twee (of beide) opties hebben besteld, vraag dit even na bij je dealer...

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER MY24 Ultimate Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

• Ophidian
@DPPSchoenmaker Die 3 maanden vertraging had ik ook gehoord inderdaad. Vind zelf BLIS en cross traffic alert erg prettig, zou echt dealbreaker zijn als het er bij ons niet in zou zitten.

Vandaag de XPEL door edge folie geïnstalleerd, valt bijna niet op. Extra ook omdat de oprit net nauw is en ik snel blijf haken achter randje van achterdeur als ik uitstap. Alle vier de deuren gedaan en nog ruim over.

Ook nieuwe lakstift binnen (vorige was Caspian Blue). Kleurcode 734, Fire blue. En dat klopt idd, staat ook in deuropening. Waarom kleurnaam opeens anders is, is opvallend. Op andere websites bestaat er daarnaast ook een Fjord blue 714. Goed op letten dus als je elders lakstift besteld.

Werkt bij iemand de Pixel led op de snelweg? Hier nog niet gezien, wel op B wegen. Onze Corsa doet het wel op de snelweg.

[Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 18-03-2023 20:50]

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

• DPPSchoenmaker
Ophidian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:31:
@DPPSchoenmaker Die 3 maanden vertraging had ik ook gehoord inderdaad. Vind zelf BLIS en cross traffic alert erg prettig, zou echt dealbreaker zijn als het er bij ons niet in zou zitten.
Dat had ik ook aan de dealer aangegeven, als de auto niet compleet zou zijn kan hij van mij ook een annulering verwachten... Maar wat moet ik dan rijden? Elk merk heeft vertraging met levering van (vooral) EV's... Dus veel keus heb ik dan niet lijkt mij... Collega van mij zou afgelopen oktober zijn ID4 (simpelste versie) geleverd krijgen, moet nog steeds geleverd worden... Wordt nu pas ergens juni/juli (als hij mazzel heeft werd hem verteld), zou een levertijd betekenen van 18 maanden 8)7

[Voor 21% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 18-03-2023 21:17]

Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER MY24 Ultimate Pixel LED Vapour Grey 20" (2023) | Zomerauto: Mercedes SLK230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG (1998) | Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG (2016)

• DPPSchoenmaker
@DPPSchoenmaker
Vandaag de XPEL door edge folie geïnstalleerd, valt bijna niet op. Extra ook omdat de oprit net nauw is en ik snel blijf haken achter randje van achterdeur als ik uitstap. Alle vier de deuren gedaan en nog ruim over.

[Afbeelding]
Je moet goed inzoomen anders zie je het echt niet nee, goed hoor!

• Ophidian
DPPSchoenmaker schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Dat had ik ook aan de dealer aangegeven, als de auto niet compleet zou zijn kan hij van mij ook een annulering verwachten... Maar wat moet ik dan rijden? Elk merk heeft vertraging met levering van (vooral) EV's...
Dan had ik een jonge occassion gekocht. Ik ken mezelf, zou me er aan blijven irriteren dat ik opties zou missen. Mis nu alleen de 20 inch velgen, das een bewuste keuze geweest.

• DPPSchoenmaker
Ophidian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Dan had ik een jonge occassion gekocht. Ik ken mezelf, zou me er aan blijven irriteren dat ik opties zou missen. Mis nu alleen de 20 inch velgen, das een bewuste keuze geweest.
Het is een leaseauto... Wil geen voorloopauto gaan rijden die door de leasemij geleverd wordt omdat de auto die ik wil er nog niet is... Fijn dat het kan, maar heeft niet mijn voorkeur... Moet ik daar 1 of 2 jaar in gaan rijden, hoogstwaarschijnlijk ook nog een merk/model waar ik niets mee heb 🤣

Jonge occasions zijn tegenwoordig ook erg duur geworden...

Je hebt wel gelijk, zou me er ook aan irriteren, je wilt toch hetgeen wat je besteld hebt...
Ik heb wel de 20" genomen, waarom jij niet dan?

[Voor 22% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 19-03-2023 13:55]

• Ophidian
@DPPSchoenmaker Ik vind de 20 inch te groot voor de auto, staat de XC40 niet imo. Dat was voornaamste reden. Verder hoger verbruik en iets minder comfort.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

Lancer

What the......

Ook nieuwe lakstift binnen (vorige was Caspian Blue). Kleurcode 734, Fire blue. En dat klopt idd, staat ook in deuropening. Waarom kleurnaam opeens anders is, is opvallend. Op andere websites bestaat er daarnaast ook een Fjord blue 714. Goed op letten dus als je elders lakstift besteld.
Heb je een lakstift of een spuitbus?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Ophidian
Lancer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:10:
[...]

Heb je een lakstift of een spuitbus?
Lakstift van Volvo zelf

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:55
Ophidian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:33:
@DPPSchoenmaker Ik vind de 20 inch te groot voor de auto, staat de XC40 niet imo. Dat was voornaamste reden. Verder hoger verbruik en iets minder comfort.
Helemaal mee eens en daarbij: hoe groter de velg, hoe groter de kans dat die beschadigd raakt door een stoeprand.
Pagina: 1 ... 156 ... 159 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee