Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Veromor schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:49:
Ging kinderwagen er uithalen en even stofzuigen. Ping update klaar om te installeren. Rijden lijkt niet nodig als je maar een verbinding met internet hebt tcam if wifi?

Ze bieden de updates denk ik in batches aan. Lijkt me ook logisch mocht er toch wat mis zijn en minder belasting dan alles in een keer pushen.
Ik hoef vandaag de auto niet te gebruiken en kijk even in de auto, deze meldt dat update 2.7 klaar is om te installeren. Bevestigen dat je nu wil installeren (met de waarschuwing dat je de auto de eerste anderhalf uur niet kan gebruiken) en vervolgens de mededeling dat de installatie begint zodra je de auto heb verlaten en vergrendeld.
Ik heb gisteren geen melding of iets gehad dat er een update binnengehaald werd, het lijkt er dus op dat je inderdaad niet hoeft te rijden voor een update.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-05 21:14
Bartelomeus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:38:
Auto moest vandaag naar de garage, stuurwiel stond helaas weer 3-4 graden scheef. Heb nu een nieuwe V60 mee, wat een fijne wagen zeg! Ow ja, update naar 2.7 zouden ze ook doen, maar hoefde niet. Die kwam gister binnen (zonder ri
@Mga1600 auto al gevonden? ;)
Ja, ik zelf zag de auto gewoon op de oprit staan waar hij hoort, maar de app was alles kwijt. Inmiddels weer gekoppeld en lijkt het allemaal weer te kloppen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
2.7 oh wat was het leuk om vanmorgen op een verwarmde zetel te mogen plaatsnemen 😍

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn5jxHRUF87nSRYbVCiNBJ2jy0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZArhgyydHteGBxLKB9fhNjDK.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is die dan😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Net auto opgehaald. Dealer vertelde dat Driving Journal er heel snel aan te zit komen. Maar ik begrijp dat die belofte al vaker is gedaan……

Ik gaf verder aan dat ik niet zo tevreden ben over de (stabiliteit) van de Volvo Cars app. Toen vertelde hij mij dat er komende tijd een flink aantal verbeteringen aankomen (qua stabiliteit), maar dat je straks o.a. ook direct een locatie/bestemming kan versturen naar GoogleMaps. Ben benieuwd, ik wacht in ieder geval rustig af!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkk9E5BbdGWQTzH1wNQk3mbPIGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J8EPY2RSBADla65bxI2l2uIN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBj0uW5QMCeI4VVVNA-b_yXEz2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mztLTSZvnMyGlC5jLHOTNa7v.jpg?f=user_large

Wat een genot die Pixel led koplampen. Een vuurtoren recht voor je ziet ie alleen als aankomend verkeer :+
Met dit weer alleen wel een wasbeurtje verdiend…

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Enfin, volgende week kunnen we verbruiken bij lentetemperaturen (10-20 graden) gaan vergelijken ;-)

Iedereen heeft intussen 2.7 al begreep ik, wie weet is dat beter geworden in verbruik.
Ik ben heel benieuwd, want zelf zit ik nog steeds op 2.6, update is nergens te bekennen nog.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:20
Doet niks met je verbruik. Je mist verder ook weinig met 2.7 hoor. Die OTAs hoef je echt niet direct te hebben. Mischien hooguit die echt grotere, maar die komen zelden voor.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:07:
Doet niks met je verbruik. Je mist verder ook weinig met 2.7 hoor. Die OTAs hoef je echt niet direct te hebben. Mischien hooguit die echt grotere, maar die komen zelden voor.
Het idiote is dat mijn LM me vandaag mailde dat er een terugroepactie is, ivm de remmen, voor mijn wagen.
Ik moest een dealer contacteren en minimaal software versie 2.5.2 laten installeren 8)7
Hoezo,"ze lopen achter"? Zelfs bij RDW is op mijn kenteken de actie zichtbaar geweest en alweer verdwenen. "geen terugroepactie bekend" staat er nu weer.

Als ik dan op de mail reageer van "sorry, maar dit is 4 weken geleden al geregeld", krijg ik terug dat ik niet op de mail kan reageren. Die onbereikbaarheid van die LM's tegenwoordig wordt steeds erger. Alles moet via starre en stugge apps en internetformulieren, niet mijn idee van goede communicatie.

2.6 werkt prima so far, maar ik ben gewoon benieuwd naar 2.7 uiteraard.
Owja, vandaag kreeg ik wel een update van de app Driving Journal voor de kiezen, maar de optie in privacy instellingen die nodig is om hem te activeren is er nog steeds niet. Alleen de app zelf is geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:19
Ik moest gisteren aan je denken. Ritje van 120 km, alleen maar snelweg en strak 100 gereden. Voorverwarmd aan de laadpaal thuis.

Verbruik? Gemiddeld 27,3

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-05 23:03
ron65 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:14:
[...]

Het idiote is dat mijn LM me vandaag mailde dat er een terugroepactie is, ivm de remmen, voor mijn wagen.
Ik moest een dealer contacteren en minimaal software versie 2.5.2 laten installeren 8)7
Hoezo,"ze lopen achter"? Zelfs bij RDW is op mijn kenteken de actie zichtbaar geweest en alweer verdwenen. "geen terugroepactie bekend" staat er nu weer.

Als ik dan op de mail reageer van "sorry, maar dit is 4 weken geleden al geregeld", krijg ik terug dat ik niet op de mail kan reageren. Die onbereikbaarheid van die LM's tegenwoordig wordt steeds erger. Alles moet via starre en stugge apps en internetformulieren, niet mijn idee van goede communicatie.

2.6 werkt prima so far, maar ik ben gewoon benieuwd naar 2.7 uiteraard.
Owja, vandaag kreeg ik wel een update van de app Driving Journal voor de kiezen, maar de optie in privacy instellingen die nodig is om hem te activeren is er nog steeds niet. Alleen de app zelf is geupdated.
Leaseplan zeker? Drama!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
ArnoudN schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 06:16:
[...]

Ik moest gisteren aan je denken. Ritje van 120 km, alleen maar snelweg en strak 100 gereden. Voorverwarmd aan de laadpaal thuis.

Verbruik? Gemiddeld 27,3
Bij een volle accu gewoon 200+km aan rijplezier!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Ophidian schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn vrouw had laatst met de net gewassen auto door flinke modderpoelen gereden, dat stond de auto wel heel goed. Brandschoon met rond de wielkasten modderspatten / strepen. Dat hoort eigenlijk wel bij de XC serie 😉

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 10:54
Nou… wel lekker hoor zo’n voorverwarmde stoel bij het instappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:19
Bartelomeus schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:07:
[...]

Bij een volle accu gewoon 200+km aan rijplezier!!
Ik vind het prima hoor, met een laadpaal thuis maak ik mij ook geen zorgen. Dat hoge verbruik zal wel bij mij of mijn auto horen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een genot die Pixel led koplampen. Een vuurtoren recht voor je ziet ie alleen als aankomend verkeer :+
Mooie plaatjes…….waar zijn die genomen? Op een van de Waddeneilanden misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ArnoudN schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 06:16:
[...]

Verbruik? Gemiddeld 27,3
Gister was het steenkoud met sneeuw. Dan is jw verbruik toch eigenlijk heel goed? Ik zit dan dik in de 30 hoor 🙉🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
Hebben meer mensen problemen sinds software 2.7 er op zit dat spraakassistent “Hey Google” het niet meer doet? Hij reageert gewoonweg niet.
Heb de auto al eens uit gezet en daarnaast via de homeknop een reset gedaan. Geen resultaat.

Edit; ineens functioneert het weer… wellicht toch de reset die geholpen heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Hamer op 11-03-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 20:01
Sinds de update van 2.6 naar 2.7 waren ook de Android security updates bij gewerkt van 1 oktober naar 1 december, nog wel AAOS 11. Update ging zonder problemen in 20 min
Update starten, uitstappen, auto op slot en in de app zie je dat hij bezig is met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heb het idee dat het hele klimaat systeem bij 2.7 kapot is. Het is buiten 5 graden. Temperatuur in de auto staat op 20 graden en er komt gewoon half koude lucht uit de roosters. Ook weer enorm koude benen. Ik kreeg nog niet eens de kans om het te zeggen of mijn partner zei zelf al, Goh ik heb zulke koude benen... 🤔. Lijkt wel alsof er een raampje open staat ofzo, zo tochten. Meer mensen last van?

Voor 2.7 was de lucht uit de roosters niet het issue. Ik heb eigenlijk altijd het op 20 graden staan met ventilatie op standje 2.

Net maar even een TCAM reset gedaan. Hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Bazzan schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Mijn vrouw had laatst met de net gewassen auto door flinke modderpoelen gereden, dat stond de auto wel heel goed. Brandschoon met rond de wielkasten modderspatten / strepen. Dat hoort eigenlijk wel bij de XC serie 😉
Ja snap ik, maar de bestelling voor wat nieuw detailing spul gaat dit weekend de deur uit ;)
Mga1600 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Mooie plaatjes…….waar zijn die genomen? Op een van de Waddeneilanden misschien?
Ja, dit is bij de vuurtoren van Texel. Vlak daarvoor nog flink sneeuw gehad in Den Burg.
Juancho schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:52:
Heb het idee dat het hele klimaat systeem bij 2.7 kapot is. Het is buiten 5 graden. Temperatuur in de auto staat op 20 graden en er komt gewoon half koude lucht uit de roosters. Ook weer enorm koude benen. Ik kreeg nog niet eens de kans om het te zeggen of mijn partner zei zelf al, Goh ik heb zulke koude benen... 🤔. Lijkt wel alsof er een raampje open staat ofzo, zo tochten. Meer mensen last van?

Voor 2.7 was de lucht uit de roosters niet het issue. Ik heb eigenlijk altijd het op 20 graden staan met ventilatie op standje 2.

Herken ik niet, verwarming op 19 staan en dat is warm zat. Donderdag nog twee en half uur in de auto gezeten en geen last. Vrouw klaagt ook niet, terwijl die het altijd snel koud heeft.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kammika
Nice: met verbeterde verkeersbordherkenning in 2.7 bedoelen ze dus flitspaal herkenning op dashboard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71K8G5IZpvT5YlCs0IaLlUY8wcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nndpstPjVMlMfvpX1cA9qcdp.jpg?f=fotoalbum_large

Well Done Volvo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika

Bij mij geen issues met klimaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Nou… wel lekker hoor zo’n voorverwarmde stoel bij het instappen!
Dat heb ik met 2.6 ook al, en die staat er nu ruim 3 weken op inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Dat heb ik met 2.6 ook al, en die staat er nu ruim 3 weken op inmiddels ;)
Aha… ik kom van 2.5. Dus daarom zie ik ‘m nu pas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:27:
[...]

Aha… ik kom van 2.5. Dus daarom zie ik ‘m nu pas…
Dat kan goed. Ik heb net nog even een ritje gedaan voor boodschappen, maar met die zon erop ging nu de koeling aan (instelling 21 graden) maar tegelijk ook stoel en stuurverwarming. Die vind ik wat overdreven 8)

Enne.. 2.7 nog steeds niet te bekennen, blijft 2.6 en "alles up to date".

Dinsdag heb ik weer een langere rit, wellicht dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Dat kan goed. Ik heb net nog even een ritje gedaan voor boodschappen, maar met die zon erop ging nu de koeling aan (instelling 21 graden) maar tegelijk ook stoel en stuurverwarming. Die vind ik wat overdreven 8)

Enne.. 2.7 nog steeds niet te bekennen, blijft 2.6 en "alles up to date".

No worries hij komt vanzelf. Er is geen pijl op te trekken. De ene keer ben je de 1e dag gelijk aan de beurt. De volgende keer duurt het 2 weken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Kammika schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:04:
Nice: met verbeterde verkeersbordherkenning in 2.7 bedoelen ze dus flitspaal herkenning op dashboard!

[Afbeelding]

Well Done Volvo!
Viel mij ook meteen op, mooie update. Mocht best benoemd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Net even een stukje gereden op de ACC en het valt me op dat de auto niet meer zo snel “denkt” dat ik het stuur niet vast heb. Een mooie verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Misschien is er bij jouw auto een stelmotor of iets dergelijks kapot. Ik vind het al vanaf 2.6 behaaglijk en uniform qua temperatuur in de auto. Temperatuur op20 of 21, instelling op Auto, RA aan en absoluut geen koude benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-04 21:05
ron65 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:30:
[...]

Is niet nodig. Bij mij kwam de melding vanmiddag op een ritje van 2 km. Installatie net gedaan. Ca. 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:04
ron65 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Lijkt mij niet goed.
Ik heb ook een P6, maar de accu was op dat moment rond 70%, dat wel.
Was gewoon echt een beleving, 140 rijen, dan gaat de voor je rijdende auto naar rechts, intrappen die handel en binnen de een a anderhalve seconde al 164 en daar hield ie in vanwege de begrenzing.
Ben eindelijk terug van verlof en heb hem net nog eens goed afgetrapt.. 70-90 ging zeg maar in een wip (neus komt lekker omhoog) maar die 140-164 die gaat nog steeds voor geen meter vooruit. Draait op 2.7 maar dat was bij m’n vorige klaagzang ook al het geval. In beide gevallen stond PA wel op, misschien dat dat invloed heeft ofzo. Vandaag was batterij 75% bij die 140-164.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Ik had daarstraks ook iets vreemd aan de hand:

Ik stap in m’n auto, zet’m in achteruit maar 360 camera geeft zwart beeld. Goed, kan gebeuren denk ik dus ik begin met rijden naar achter en ineens gooit hij alle remmen dicht en springt 360 camera wel op. Nergens iets te bespeuren achter de auto. Chauffeur en passagier voor hadden gordel al aan, passagier achter nog niet.

Iemand al eens zoiets voorgehad? Fijn wel als dat net voorvalt wanneer je mensen voor het eerst meeneemt in je nieuwe wagen :D

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
nujtrug schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:38:
[...]

Ben eindelijk terug van verlof en heb hem net nog eens goed afgetrapt.. 70-90 ging zeg maar in een wip (neus komt lekker omhoog) maar die 140-164 die gaat nog steeds voor geen meter vooruit. Draait op 2.7 maar dat was bij m’n vorige klaagzang ook al het geval. In beide gevallen stond PA wel op, misschien dat dat invloed heeft ofzo. Vandaag was batterij 75% bij die 140-164.
Vergeet die 1 a 1,5 tel… de p8 doet dat al niet. P6 doet er 6 a 7 sec over van 140-164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
WildOne schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Vergeet die 1 a 1,5 tel… de p8 doet dat al niet. P6 doet er 6 a 7 sec over van 140-164
Dat klinkt inderdaad eerder als mijn ervaring en verwachting met de P6. Blijven ook maar 231 paarden die ruim 2 ton vooruit moeten trekken en dat enkel op voorwielen in geval van MY23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

WildOne schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Ik heb mijn P6 onlangs uitgetest op de A61 richting Venlo, en daar had ik zéker geen 6 a 7 seconden nodig voor 140-max. hooguit 3, beslist niet meer, eerder minder. naar mijn idee was het echt slechts 1,5 seconden... misschien heb ik dat in de euforie te kort ingeschat, maar echt niet meer dan 3 deconden ben ik 100% zeker van. Bij 164 ging hij in de begrenzer en dat voelde ik gewoon doordat de versnelling die je voelt wegviel.
Wel had ik daarna meer last van het beruchte trillen bij 103-118, dat werd ineens 98-120.
Een weekje later was dat weer helemaal weg, en voel ik hem nog heel licht rond 107 ongeveer.

[ Voor 12% gewijzigd door ron65 op 11-03-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
ron65 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Ik heb mijn P6 onlangs uitgetest op de A61 richting Venlo, en daar had ik zéker geen 6 a 7 seconden nodig voor 140-max. hooguit 3, beslist niet meer, eerder minder. naar mijn idee was het echt slechts 1,5 seconden... misschien heb ik dat in de euforie te kort ingeschat, maar echt niet meer dan 3 deconden ben ik 100% zeker van. Bij 164 ging hij in de begrenzer en dat voelde ik gewoon doordat de versnelling die je voelt wegviel.
Wel had ik daarna meer last van het beruchte trillen bij 103-118, dat werd ineens 98-120.
Een weekje later was dat weer helemaal weg, en voel ik hem nog heel licht rond 107 ongeveer.
Tenzij je toch ergens een tweede motor verstopt hebt zitten in je P6 ga je dat alleen in 3 seconden redden met zeer sterke wind in de rug.
YouTube: Volvo XC40 2022 Recharge Single Motor Full Electric acceleration & T...
140-164 is van 16->22 seconden en dat is precies hoe ik het ervaar in mijn P6. Het is een leuke auto en echt niet traag maar snel boven de 130 is ook weer overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
ron65 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Met je eens, is een paar seconde. En zeker geen 7 seconde. Rond en boven de 130, flink pedaal intrappen en hij is zeer snel. Je haalt vlot auto’s even snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Pluisie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:25:
[...]

Tenzij je toch ergens een tweede motor verstopt hebt zitten in je P6 ga je dat alleen in 3 seconden redden met zeer sterke wind in de rug.
YouTube: Volvo XC40 2022 Recharge Single Motor Full Electric acceleration & T...
140-164 is van 16->22 seconden en dat is precies hoe ik het ervaar in mijn P6. Het is een leuke auto en echt niet traag maar snel boven de 130 is ook weer overdreven.
Wat ik me nu wel realiseer, is dat die weg geleidelijk daalt richting Venlo. Maar of dat zoveel invloed heeft, ik heb het echt als zeer rap ervaren, intrappen en je voelt de versnelling in je rug en in no time op 164 en daar voel je hem echt inhouden door de begrenzer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luap82
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-04 21:41
Net terug van de wintersport. Verbruik viel me heel erg mee. Heenrit wat voorzichtiger gedaan omdat het de eerste keer was. Helaas die gegevens niet vastgelegd.

Auto was helemaal vol. Vier volwassenen en een kind. Kofferbak vol. Dakbak XL erop helemaal vol en in 4 stops teruggereden vanaf Kaltenbach. Zelfs stukken 130 / 140 gereden dus het had zuiniger gekund.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1XoPTEeV2mmGAhCN388UdwybFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLRkdrDWbvuK4zVicrhZyxo7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Luap82 op 12-03-2023 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartelomeus
Luap82 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:13:
Net terug van de wintersport. Verbruik viel me heel erg mee. Heenrit wat voorzichtiger gedaan omdat het de eerste keer was. Helaas die gegevens niet vastgelegd.

Auto was helemaal vol. Vier volwassenen en een kind. Kofferbak vol. Dakbak XL erop helemaal vol en in 4 stops teruggereden vanaf Kaltenbach. Zelfs stukken 130 / 140 gereden dus het had zuiniger gekund.[Afbeelding]
Ik heb bijna dezelfde ervaring, 4 stops heen en 3 stops terug. Je rijdt in het begin veel te voorzichtig, soms ‘bu’j te bange’. Gewoon (beetje slim) met het verkeer meerijden. Het is ook belangrijk om net even een paar procentjes extra te laden dan wat je de denkt nodig te hebben OF wat de app zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luap82
Bartelomeus schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Ik heb bijna dezelfde ervaring, 4 stops heen en 3 stops terug. Je rijdt in het begin veel te voorzichtig, soms ‘bu’j te bange’. Gewoon (beetje slim) met het verkeer meerijden. Het is ook belangrijk om net even een paar procentjes extra te laden dan wat je de denkt nodig te hebben OF wat de app zegt.
Ja ik vond de Google maps van het infotainment bijzonder accuraat. Had de route via ABRP gepland en alleen Ionity chargers ingevuld ivm de korting van Volvo daar. Prima te doen zo. Vier keer stoppen deden we toch al ivm dochter van drie. Voor je je toiletbezoek had gedaan en een bak koffie had gehaald konden we al verder. Nergens hoeven te wachten op een laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05 10:39
HenryP schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:16:
Net even een stukje gereden op de ACC en het valt me op dat de auto niet meer zo snel “denkt” dat ik het stuur niet vast heb. Een mooie verbetering.
Pilot bedoel je? Dat viel me vandaag ook op. Veel minder noodzaak om stevig vast te houden en daarmee soms tegen te sturen. Fijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Luap82 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:13:

Auto was helemaal vol. Vier volwassenen en een kind. Kofferbak vol. Dakbak XL erop helemaal vol en in 4 stops teruggereden vanaf Kaltenbach. Zelfs stukken 130 / 140 gereden dus het had zuiniger gekund.[Afbeelding]
Netjes! P6 of P8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieske
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-03-2023
Hoi allemaal.

Ik heb een probleem met mijn nieuwe Volvo V40 2023.

Het geluidsbakje blijft namelijk de heletijd in beeld staan. Dat is natuurlijk niet fijn.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Drieske schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:10:
Hoi allemaal.

Het geluidsbakje blijft namelijk de heletijd in beeld staan. Dat is natuurlijk niet fijn.

Is er een nieuwe V40?
Dat heb ik volledig gemist 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 20:01
Drieske schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:10:
Hoi allemaal.

Als je de XC40 bedoelde, even de midden console knop 20 seconden indrukken voor een herstart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luap82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

De laatste weken als ik de auto open en instap, zegt het dashboard soms ineens "Ik kan dit niet doen want ik ben offline, u kunt intussen wel de route inplannen en radio luisteren" . Verder geen mededelingen of meldingen en auto is gewoon online. Het gebeurt ook niet elke keer, maar zeg 2 op 5 keer dat ik instap.

Vraag ik mij af wat ze niet kan doen, want ik heb dan het dashboard nog niet eens aangeraakt en ben alelen maar gaan zitten en de riem omgedaan, en in het display is LTE aan en het driehoekje wit zonder kruisje, BT staat aangegeven als actief, dus vraag me af of meer mensen dit wel eens hebben en zoja, weten we dan wat dit is?

[ Voor 5% gewijzigd door ron65 op 12-03-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
ron65 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:58:
De laatste weken als ik de auto open en instap, zegt het dashboard soms ineens "Ik kan dit niet doen want ik ben offline, u kunt intussen wel de route inplannen en radio luisteren" . Verder geen mededelingen of meldingen en auto is gewoon online. Het gebeurt ook niet elke keer, maar zeg 2 op 5 keer dat ik instap.

Vraag ik mij af wat ze niet kan doen, want ik heb dan het dashboard nog niet eens aangeraakt en ben alelen maar gaan zitten en de riem omgedaan, en in het display is LTE aan en het driehoekje wit zonder kruisje, BT staat aangegeven als actief, dus vraag me af of meer mensen dit wel eens hebben en zoja, weten we dan wat dit is?
Bij onze V90 T8 my22 idem.
Wij vragen ons ook af, waarom?
Vandaag is via ota 2.7 gelanceerd, misschien is het nu weg.

Groet Peer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nujtrug
HenryP schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Zit het instructieboekje niet teveel voor de lamp?
Oeps, dat was inderdaad het probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
ron65 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:58:

Ik heb dit ook enige tijd gehad (XC60 MY2022). Meestal alleen na langere stilstand. Sinds paar dagen 2.7 en het is niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:43
Ik koppel mijn iPhone met een kabeltje omcarplay te gebruiken maar dan klaagt ie dat Blue Tooth uit is en ik niet kan bellen.
Hoe los ik dat op?

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:31
Waterblok schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:29:
Ik koppel mijn iPhone met een kabeltje omcarplay te gebruiken maar dan klaagt ie dat Blue Tooth uit is en ik niet kan bellen.
Hoe los ik dat op?
Bellen via carplay is een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:53
Waterblok schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:29:
Hoe los ik dat op?
Dit klopt gedeeltelijk, het is OF carplay OF bluetooth, niet beide.
Maar ook via carplay zou je gewoon moeten kunnen bellen etc.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:50
In mijn C40 verschuift de koffermat (onderdeel van het Protection Pack) steeds naar achter. Dit zorgt dat deze voorkomt dat de koffer in slot kan vallen en dus vanzelf terug opent terwijl je al weg aan het gaan was van de wagen.

Iemand tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
-Vasa- schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:12:
In mijn C40 verschuift de koffermat (onderdeel van het Protection Pack) steeds naar achter. Dit zorgt dat deze voorkomt dat de koffer in slot kan vallen en dus vanzelf terug opent terwijl je al weg aan het gaan was van de wagen.

Iemand tips om dit te voorkomen?
Misschien stripje dubbelzijdig velcro kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat mij eerder al opviel na 2.7 update zag ik vanmorgen weer... het (handmatig) starten van voorverwarmen kost (veel) meer accu dan eerder. Gisteravond met 20% thuisgekomen, vanmorgen met 15 minuten voorverwarmen was er al 3% af. Voor de 2.7 OTA was dat minimaal, vaak maar 1% of zelfs niks.

Meer mensen last van? En verder, ik begreep dat nu met voorverwarmen ook de stoelverarming aan zou moeten gaan? Dit was bij mij namelijk niet het geval, maar het was buiten al 12 graden dus ik kan me voorstellen dat daar een max temperatuur aanhangt voor dit mee geactiveerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solot
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-04 21:02
Vorige week mijn C40 besteld... Prognose van levering: Q1 2024! Het lange wachten is begonnen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:31:
Wat mij eerder al opviel na 2.7 update zag ik vanmorgen weer... het (handmatig) starten van voorverwarmen kost (veel) meer accu dan eerder. Gisteravond met 20% thuisgekomen, vanmorgen met 15 minuten voorverwarmen was er al 3% af. Voor de 2.7 OTA was dat minimaal, vaak maar 1% of zelfs niks.

Meer mensen last van? En verder, ik begreep dat nu met voorverwarmen ook de stoelverarming aan zou moeten gaan? Dit was bij mij namelijk niet het geval, maar het was buiten al 12 graden dus ik kan me voorstellen dat daar een max temperatuur aanhangt voor dit mee geactiveerd wordt?
ik zou niet te zwaar tillen aan dat percentage wat die 's ochtends weergeeft. Van een accu kun je niet zo goed meten hoe vol die zit als in een benzine auto (waar je gewoon het brandstofpeil kan meten). Enige wat de auto kan meten is welke voltage de accu's afgeven. Waarbij het ook niet zo zit dat die bijvoorbeeld 400V afgeeft bij 100% en 40V bij 10%. Dat zijn hele andere curves... En dan wordt dat voltage wordt door heel veel factoren beïnvloed. En een slim algoritme in de software moet dan weer compenseren wat je fysiek niet kan meten, maar is alleen maar een inschatting...

Lang verhaal kort: Zolang je het over maar 3% hebt, zit dit nog ruim binnen de onzekerheidsmarges van dit soort algoritmes, en zegt dus helemaal niks...

EDIT:
Mijn stoelverwarming ging wel aan trouwens... vanochtend niet geprobeerd.... maar hele weekend ging prima..

[ Voor 4% gewijzigd door Kammika op 13-03-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-05 23:11
Juancho schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:31:

De ene keer kost het voorverwarmen bij mij 3% (ook voor 2.7), de andere keer minder dan 1%. Vanochtend heb ik het parkeerklimaat via de app aangezet en daarna stond de SoC nog steeds op 90%. Ik heb V 2.7.

Het inschakelen van de stoelverwarming zal inderdaad wel aan een temperatuur gekoppeld zijn. Ik hoop tenminste dat ik komende zomer niet steeds op een verwarmde stoel hoef te gaan zitten!

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
solot schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:33:
Vorige week mijn C40 besteld... Prognose van levering: Q1 2024! Het lange wachten is begonnen 😅
Het is het lange wachten gelukkig wel waard, maar het valt op den duur niet mee.
Ik heb een vol jaar moeten wachten. Heel veel info, Youtube filmpjes en reviews gelezen totdat ik gevoelsmatig een ons woog. Maar zodra je de (X)C40 heb is dat helemaal over. Succes met het wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Inmiddels wat meer gereden met versie 2.7. Ook al is het moeilijk om te vergelijken, maar ik krijg de indruk dat het met Pilot Assist en afstand houden + anticiperen op voorgangers op momenten dat het druk is op de rijksweg verbeterd is.

Ik verbaas me soms wel over de extra verkeersborden die in het scherm getoond worden. Zo kreeg ik bijvoorbeeld het "verboden in te halen-bord" bijgeplaatst naast het max 100 km/uur bord op een vierbaans rijksweg op een moment dat het erg rustig was (gisteravond rond 23:30 uur). Geen idee waar de camera dit bord is tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Het is het lange wachten gelukkig wel waard, maar het valt op den duur niet mee.
Ik heb een vol jaar moeten wachten. Heel veel info, Youtube filmpjes en reviews gelezen totdat ik gevoelsmatig een ons woog. Maar zodra je de (X)C40 heb is dat helemaal over. Succes met het wachten! :)
Hier exact eender, 10 maanden gewacht. En in die tijd talloze POV reviews grijsgedraaid, vooral eentje die met 3D sound was gemaakt, dan moet je beslist een hoog kwaliteit koptelefoon opzetten en genieten vooral omdat ik op dat moment nog in Diesel rondreed.....

Overigens gek dat een collega van me die 5 dagen eerder bestelde dan ik, en echt exact eendere configuratie op de trekhaak na, zijn wagen pas eind februari 23 kreeg (13 maanden wachten) terwijl ik hem al begin November 22 kreeg afgeleverd.
En op de trekhaak na, precies dezelfde inclusief kleur en soort bekleding etc.

En wat jij ook al zegt, die XC40 is zo fantastisch dat het wachten al helemaal vergeten is nu. En ik zelfs soms merk dat ik iets verzin om maar even weg te kunnen zodat ik ermee kan rijden :-)
Ik werk ineens weer minder thuis en meer op kantoor (72 km verderop), gewoon om even te rijden met dat ding en hem daar lekker op te laden (ipv aan de straatpalen hier die te vaak bezet zijn als je ze nodig hebt)
Als ik daar met 90% wegga, kom ik thuis met 70% en dat is voldoende voor de volgende rit. Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Vraagje. Op mijn vorige radio kreeg ik de naam van het liedje en de naam van de zanger/zangeres/band te zien. Sinds ik rondjes rijd met DAB+ zie ik die info niet meer. Wordt die informatie niet meegezonden of heb ik een parameter verkeerd geconfigureerd? Wie o wie kent het antwoord? Ik heb voornamelijk Sky Radio op staan, zodat ik het interessante "aan elkaar leuteren van liedjes" niet hoef te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:26
ron65 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Overigens gek dat een collega van me die 5 dagen eerder bestelde dan ik, en echt exact eendere configuratie op de trekhaak na, zijn wagen pas eind februari 23 kreeg (13 maanden wachten) terwijl ik hem al begin November 22 kreeg afgeleverd.
En op de trekhaak na, precies dezelfde inclusief kleur en soort bekleding etc.
Er waren (zijn?) leveringsproblemen met de trekhaakcomputers. Zou zomaar kunnen dat de auto daarom vertraagd was. Enkele hier op het forum hadden hun ook ook wel met trekhaak geleverd gekregen, maar moesten later nog terug voor een trekhaakcomputer. Deze trekhaken waren overigens wel achteraf ingebouwd bij de dealer en niet af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RickKoets schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Er waren (zijn?) leveringsproblemen met de trekhaakcomputers. Zou zomaar kunnen dat de auto daarom vertraagd was. Enkele hier op het forum hadden hun ook ook wel met trekhaak geleverd gekregen, maar moesten later nog terug voor een trekhaakcomputer. Deze trekhaken waren overigens wel achteraf ingebouwd bij de dealer en niet af fabriek.
wat is een trekhaakcomputer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
[...]

Ik snap niets van wat je zegt in bovenstaande. Een trekhaakcomputer, haha ;)

Wat ik van de dealer begreep is dat de elektrische trekhaken allemaal "fabriek af" zijn ingebouwd en ontbrak (vaak) enkel de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Kammika schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:50:
[...]

wat is een trekhaakcomputer?
hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
Sorry, misschien wat te vreemd neergezet. Een trekhaak heeft een aansturingsmodule/regelcomputer, die zit ergens in de kofferbak verstopt. Die zijn er slecht op het moment. Gevolg: de aansturing van de auto naar de stekker wordt niet geregeld. Normaal als je je stekker aansluit weet de auto dat er een aanhanger achter zit.

Niet alle trekhaken komen af fabriek. Bij mijn auto wordt deze achteraf ingebouwd door de dealer. Reden: dit scheelt weer in de bijtelling omdat deze dan niet meetelt voor de fiscale waarde van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
RickKoets schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:58:
Sorry, misschien wat te vreemd neergezet. Een trekhaak heeft een aansturingsmodule/regelcomputer, die zit ergens in de kofferbak verstopt. Die zijn er slecht op het moment. Gevolg: de aansturing van de auto naar de stekker wordt niet geregeld. Normaal als je je stekker aansluit weet de auto dat er een aanhanger achter zit.

Niet alle trekhaken komen af fabriek. Bij mijn auto wordt deze achteraf ingebouwd door de dealer. Reden: dit scheelt weer in de bijtelling omdat deze dan niet meetelt voor de fiscale waarde van de auto.
Sorry, ik deed een beetje flauw. Maar gaat het bij jou om de "standaard" (wel van Volvo) elektrische trekhaak, een andere elektrische trekhaak, een afneembare trekhaak of een vaste trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
Gewoon de originele electrische haak, met knopje in de kofferbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Toevallig die van mij gisteren gebruikt (fietsendrager). Werkt perfect. Ook op het scherm verschenen na het aansluiten van de kabel mededelingen van camera's die tijdelijk zijn uitgeschakeld, meldingen die ik moest bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
HenryP schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:28:
Vraagje. Op mijn vorige radio kreeg ik de naam van het liedje en de naam van de zanger/zangeres/band te zien. Sinds ik rondjes rijd met DAB+ zie ik die info niet meer. Wordt die informatie niet meegezonden of heb ik een parameter verkeerd geconfigureerd? Wie o wie kent het antwoord? Ik heb voornamelijk Sky Radio op staan, zodat ik het interessante "aan elkaar leuteren van liedjes" niet hoef te horen. :)
Bij mij staat het er wel bij. De laatste keer dat ik de radio gebruikte stond hij op 3FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Juist andersom, mijne was MET trekhaak en die werd dus eerder geleverd dan die van mijn collega zonder trekhaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RickKoets schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:05:
Die heb ik, alleen achteraf door dealer ingebouwd vanwege de bijtelling. Betekende dat de auto 1 dag later werd opgeleverd dan wanneer de fabriek hem er al ingezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
RickKoets schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:05:
en trekhaakcomputer natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Venomer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Bij mij staat het er wel bij. De laatste keer dat ik de radio gebruikte stond hij op 3FM.
Thanks, ik zal eens kijken of ik bij 3FM wel die info te zien krijg. Zo ja, dan ligt het dus aan Sky Radio.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kammika
Even een opstekertje voor alle klachten over software en bereik:

Dit weekend op een verjaardag gesproken met een tesla model 3 eigenaar en ervaringen uitgewisseld. Mijn conclusie: het gras is ook niet groener bij de buren als ik zijn verhalen over bereikafname bij kou, vage storingen in de software, laadfouten bij superchargers en ontbreken van Apple CarPlay mag geloven…

Heel verhelderend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensk1
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-05-2023
Same story hier met reviews kijken, dit topic al een half jaar volgen en actief zoeken onderweg of je een C40 in het wild tegenkomt. (Dit valt nog best tegen dagelijks 140km op de A1)
1 mei afscheid nemen van mijn V50 D5 en een heel mooie C40 single motor Plus Black Solid staat dan klaar als het goed is.

Bij Broekhuis zetten ze er nog een trekhaak onder en komt er een geheel blacked out pakket op. Iemand hier die dit ook heeft op een zwarte (X)C40 ? Nog 48 dagen…

V50 D5 R-Design Polestar - Besteld: C40 P6 Plus 19inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Rensk1 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:14:
Bij Broekhuis zetten ze er nog een trekhaak onder en komt er een geheel blacked out pakket op. Iemand hier die dit ook heeft op een zwarte (X)C40 ? Nog 48 dagen…
Wat bedoel je precies met geheel blacked out pakket @Rensk1? Belettering en logo aan de voorkant of nog meer?

[ Voor 8% gewijzigd door DPPSchoenmaker op 13-03-2023 21:50 ]

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensk1
DPPSchoenmaker schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:46:
[...]

Wat bedoel je precies met geheel blacked out pakket @Rensk1?
Ramen tinten achterklep, portieren achter tinten, volvo tekst achter in het zwart en het logo voor vervangen voor een zwart exemplaar. Dit alles wordt bij de dealer gedaan en ik krijg het vermoeden dat ze dit pakket zelf samengesteld hebben en zodanig aanbieden. De volvo letters achterop zijn ook wel los aan te schaffen maar ze hebben dus een mooi pakket om de auto geheel aan te pakken rondom als je dat niet al vanaf fabriek misschien (deels) laat doen.

Correctie: officiële naam op de bestelbon is “Black Pack”

[ Voor 4% gewijzigd door Rensk1 op 13-03-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rensk1 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:58:
[...]

Ramen tinten achterklep, portieren achter tinten, volvo tekst achter in het zwart en het logo voor vervangen voor een zwart exemplaar. Dit alles wordt bij de dealer gedaan en ik krijg het vermoeden dat ze dit pakket zelf samengesteld hebben en zodanig aanbieden. De volvo letters achterop zijn ook wel los aan te schaffen maar ze hebben dus een mooi pakket om de auto geheel aan te pakken rondom als je dat niet al vanaf fabriek misschien (deels) laat doen.

Correctie: officiële naam op de bestelbon is “Black Pack”
En zo zie je dat smaken verschillen, gelukkig (anders zou het een saaie wereld worden).
Ikzelf vind juist de originele letters en embleem perfect staan op het zwarte. Het enige dat uit de toom valt is het wit/zilveren typeplaatje rechts op de achterklep...

De ramen achterklep en zijruiten achter heb ik ook getint genomen, dat is omdat ik dat best mooi vind, maar vooral omdat het zicht ontneemt van buitenaf in de wagen. Om exact diezelfde reden heb ik ook een gecertificeerd klasse 3 alarm laten plaatsen waardoor de sleutels na 3 min in slaapstand vallen.
Het voelt wat veiliger als de auto bij een laadpaal 4 straten verderop staat in het donker omdat de dichtstbijzijnde lichtmast 50 meter verderop staat. Onze gemeente snapt het niet allemaal, gooit laadpaalaanvragen dicht, plaatst laadpalen op het donkerste stukje weg en dan liefst pal voor de uitgang van een brandpad dat als vluchtroute bij calamiteiten dient. Ik heb er in elk geval alles aan gedaan wat kon om inbraak of erger te voorkomen op deze manier ;)

Ik vind ook de rode achterlichten echt prachtig afsteken tegen het zwart van de lak. Ik zou ze niet graag donkerder of zwart willen maken, dat vind ik dan weer afbreuk doen aan het contrast tussen de kleuren dat ik juist zo waardeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensk1
ron65 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:32:
[...]

Ik vind ook de rode achterlichten echt prachtig afsteken tegen het zwart van de lak. Ik zou ze niet graag donkerder of zwart willen maken, dat vind ik dan weer afbreuk doen aan het contrast tussen de kleuren dat ik juist zo waardeer.
Ben het met je eens, de achterlichten blijven ook gewoon origineel. Hopelijk kan ik in mei eens een foto posten van het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
ron65 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:32:
[...]
En zo zie je dat smaken verschillen, gelukkig (anders zou het een saaie wereld worden).
Ikzelf vind juist de originele letters en embleem perfect staan op het zwarte. Het enige dat uit de toom valt is het wit/zilveren typeplaatje rechts op de achterklep...

De ramen achterklep en zijruiten achter heb ik ook getint genomen, dat is omdat ik dat best mooi vind, maar vooral omdat het zicht ontneemt van buitenaf in de wagen.
Helemaal mee eens, zo is mijn zwarte XC40 ook uitgevoerd. Letters en logo ook zwart zou ik op een zwarte auto niet doen, ik vind dat er een beetje contrast moet zijn.
Op een witte of sage-green daarintegen vind ik deze zwarte letters wel heel mooi. Maar zoals gezegd is het juist mooi dat smaken verschillen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
2.7 update stel je bandenspanning opnieuw in... 2 dagen later melding banden spanning te laag.... ik helemaal naar zo'n plek waar je zooi kan kopen en van dat stinkspul in oude auto's kan gieten... alle banden netjes opspanning.. lekker trollen weer alles opnieuw ingesteld. Lijkt weer goed. Maja vrijdag gaat de garage proefrijden ivm gebonk bij optrekken bij 75% of meer vermogen. Kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
zag gister een C40 sage green met zwarte volvo letters (ergens Amsterdam/Heemskerk) zag er best deftig uit :) Als dat iemand van hier is, mooie auto ! Ik zie ze nog niet zo heel veel, de XC40 P8/P6/.. overigens wel een stuk meer nu.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 12:06

thv

Vulcan750 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Het is idd lang wachten en veel info lezen en filmpjes kijken. Ik heb mijn XC40 P8 Ultimate in September 2022 besteld en kreeg in December te horen dat de door mij gekozen uitvoering niet meer als MY23 gemaakt werd en dat ik moest wachten op een uitvoering MY24 levering Juni ‘23. Gisteren te horen gekregen dat de auto pas eind Juli in de planning staat en half Augustus bij de dealer wordt verwacht :(

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

thv schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:00:
[...]

Het is idd lang wachten en veel info lezen en filmpjes kijken. Ik heb mijn XC40 P8 Ultimate in September 2022 besteld en kreeg in December te horen dat de door mij gekozen uitvoering niet meer als MY23 gemaakt werd en dat ik moest wachten op een uitvoering MY24 levering Juni ‘23. Gisteren te horen gekregen dat de auto pas eind Juli in de planning staat en half Augustus bij de dealer wordt verwacht :(
Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic

Ik weet niet of je deze al kent, maar hier lees je soms hele opvallende informatie mbt de levertijden en planning van volvo (x)c40 modellen.
Ook wat tips and tricks om meer te weten te komen via en json (als je hem prive besteld hebt, via de Leasemaatschappijen werkt dit weer niet door ontbrekende bestelinformatie die ze niet met je delen).

Sterkte met wachten, overigens is juli 23 voor een in september bestelde auto in lijn met de gemiddelde wachttijden.
Wel lekker dat het een MY24 wordt, extended range ?

[ Voor 12% gewijzigd door ron65 op 14-03-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-05 12:06

thv

ron65 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic

Ik weet niet of je deze al kent, maar hier lees je soms hele opvallende informatie mbt de levertijden en planning van volvo (x)c40 modellen.
Ook wat tips and tricks om meer te weten te komen via en json (als je hem prive besteld hebt, via de Leasemaatschappijen werkt dit weer niet door ontbrekende bestelinformatie die ze niet met je delen).

Sterkte met wachten, overigens is juli 23 voor een in september bestelde auto in lijn met de gemiddelde wachttijden.
Wel lekker dat het een MY24 wordt, extended range ?
Twin engine AWD
Ik ken de topic over de levering maar niet hoe ik meer te weten kan komen ‘via en json’??? Ook niet waar ik een signature/onderschrift kan maken

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-05 13:00
Rensk1 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:14:
Same story hier met reviews kijken, dit topic al een half jaar volgen en actief zoeken onderweg of je een C40 in het wild tegenkomt. (Dit valt nog best tegen dagelijks 140km op de A1)
1 mei afscheid nemen van mijn V50 D5 en een heel mooie C40 single motor Plus Black Solid staat dan klaar als het goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2PDPaoOeYwY9ySDoy5XCxGhtJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmapGbrzjG5KtL36lQEDeq5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Kammika schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:43:

Dit weekend op een verjaardag gesproken met een tesla model 3 eigenaar en ervaringen uitgewisseld. Mijn conclusie: het gras is ook niet groener bij de buren als ik zijn verhalen over bereikafname bij kou, vage storingen in de software, laadfouten bij superchargers en ontbreken van Apple CarPlay mag geloven…

Heel verhelderend…
Inderdaad. Kijk nog maar eens naar de filmpjes van Kris Rifa en Volvo Kristian met de race tussen de C40 en de Ioniq 5.
https://youtu.be/jE78dFgLRIQ
https://youtu.be/ZLFqmKII2Ek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Venomer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Ik heb het gecontroleerd en ook bij mij geeft de radio op 3FM aan welk liedje je hoort en wel wie dit zingt. Ik snap alleen niet dat die informatie bij SkyRadio niet door komt (noch op DAB+, noch op FM). In mijn vorige auto kwam die informatie wel door op FM (daar zat nog geen DAB+ ontvanger in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Kammika schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:43:

Heel verhelderend…
Alles kan altijd beter en het gras bij de buren lijkt vaak veel groener, tot het moment dat je er met je schoenen zelf in dat gazon staat en vervolgens om je heen kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
HenryP schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:43:
[...]

Ik heb het gecontroleerd en ook bij mij geeft de radio op 3FM aan welk liedje je hoort en wel wie dit zingt. Ik snap alleen niet dat die informatie bij SkyRadio niet door komt (noch op DAB+, noch op FM). In mijn vorige auto kwam die informatie wel door op FM (daar zat nog geen DAB+ ontvanger in).
Ligt aan de zender. Bij onze Corsa en vorige Grandland (beide met DAB+) staat er bij Sky ook geen naam van het liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:59:
zag gister een C40 sage green met zwarte volvo letters (ergens Amsterdam/Heemskerk) zag er best deftig uit :) Als dat iemand van hier is, mooie auto ! Ik zie ze nog niet zo heel veel, de XC40 P8/P6/.. overigens wel een stuk meer nu.
Ik heb ook de Sage green en wil nog graag de letters in zwart laten maken. Ziet er idd heel stoer uit, dat groen met zwart. Moet alleen nog ff uitzoeken waar dit kan in omgeving Zwolle. Misschien heeft de dealer wel een adresje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 14-03-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:33:
[...]

Inderdaad. Kijk nog maar eens naar de filmpjes van Kris Rifa en Volvo Kristian met de race tussen de C40 en de Ioniq 5.
https://youtu.be/jE78dFgLRIQ
https://youtu.be/ZLFqmKII2Ek
Had deze ook gezien, maar het Ioniq filmpje komt niet overeen met mijn ervaring... Heb toch al een paar keer bij een 300kw lader naast een Ioniq 5 of KIA EV 6 (zelfde platform) gestaan die toch een stuk harder stonden te laden dan mijn XC40 P6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:43:
[...]

Qmusic had dat in het verleden ook, en dat stopte zomaar ineens. En vele radiostations volgen dat op kennelijk.
Aan de andere kant, ik zet de radio soms zelfs wel eens uit, vooral als er het zoveelste hoempapa nummer voorbijkomt in carnavalstijd of als ze veel van die spaanstalige jankliedjes draaien. Irriteert me meer dan dat het wat oplevert, en de rust van de auto als die radio uit is en je op ACC 100 rijdt is gewoon ook genieten uiteindelijk :)
Bovendien interesseert het me niet meer zo wie iets zingt en hoe een liedje heet. Die tijd ben ik al even voorbij kennelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik rij de wagen nu al ruim 2 jaar maar als ik in totaal 1 uurtje naar de radio geluisterd heb is het al veel. Heb altijd Spotify aan staan, lekker mijn eigen lijsten en eigen muziek. Heerlijk. Als ik iets wel top vind aan AAOS is het oa de ingebakken Spotify app. Werkt perfect, op wat kleine irritatie dingetjes na maar daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Kammika schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Had deze ook gezien, maar het Ioniq filmpje komt niet overeen met mijn ervaring... Heb toch al een paar keer bij een 300kw lader naast een Ioniq 5 of KIA EV 6 (zelfde platform) gestaan die toch een stuk harder stonden te laden dan mijn XC40 P6...
Maar dat klopt ook dat die sneller kan laden. Alleen maakt dat in de echte wereld echt zoveel verschil op een lange rit, waar je ook met laadfiles ed te maken kan hebben. En dat lijkt dus wel mee te vallen. ;)

Pagina: 1 ... 154 ... 316 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"