Korte versie!Hans000 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:54:
Ik heb sinds kort een XC40 recharge pure electric -single motor - MY2023 - 19 inch all weather.
Nu lees ik over het voor verwarmen van de accu voorafgaand aan snelladen, o.a. In de handleiding van volvo.
Dit zou worden geactiveerd als je een snellader selecteerd in google maps.
Hoe kun ik zien dat het voorverwarmen van de accu ook daadwerkelijk plaatsvindt.?
De auto geeft de bestemming niet specifiek aan als laadstop als ik een snellader als bestemming selecteer.
Zojuist geprobeerd door een fastned 300kW als bestemming op te geven, en daar naar toe gereden.
Zag nou niet direct effect, laadsnelheid 60, oplopend tot 80 bij een SOC van 30%.
Ander iets, als ik een laadstop moet invoegen om dat ik met een negatieve SOC aan zou komen, dan geeft het systeem een aantal laders aan. Hoe kan ik dan een andere lader kiezen die mij beter uitkomt, bijv uit mijn favorieten, of van de kaart?
1. je moet geruime tijd van te voren je laadstop in je GoogleMaps systeem invoeren, anders werkt het niet. Dus even 5 minuten van te voren werkt NIET.
2. zoals vaker gezegd, gewoon EERST je route plannen en DAARNA handmatig zelf een (snel)lader toevoegen (zoeken via de Volvo Cars app of een andere app met een goede dekking), je GoogleMaps systeem ziet dit direct als TUSSENSTOP waarbij je accu netjes wordt gepreconditioneerd.
Super easy en werkt altijd!
C40 P6 (ultimate my23) 19 inch