Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Hans000 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:54:
Ik heb sinds kort een XC40 recharge pure electric -single motor - MY2023 - 19 inch all weather.

Nu lees ik over het voor verwarmen van de accu voorafgaand aan snelladen, o.a. In de handleiding van volvo.
Dit zou worden geactiveerd als je een snellader selecteerd in google maps.

Hoe kun ik zien dat het voorverwarmen van de accu ook daadwerkelijk plaatsvindt.?
De auto geeft de bestemming niet specifiek aan als laadstop als ik een snellader als bestemming selecteer.

Zojuist geprobeerd door een fastned 300kW als bestemming op te geven, en daar naar toe gereden.
Zag nou niet direct effect, laadsnelheid 60, oplopend tot 80 bij een SOC van 30%.

Ander iets, als ik een laadstop moet invoegen om dat ik met een negatieve SOC aan zou komen, dan geeft het systeem een aantal laders aan. Hoe kan ik dan een andere lader kiezen die mij beter uitkomt, bijv uit mijn favorieten, of van de kaart?
Korte versie!

1. je moet geruime tijd van te voren je laadstop in je GoogleMaps systeem invoeren, anders werkt het niet. Dus even 5 minuten van te voren werkt NIET.
2. zoals vaker gezegd, gewoon EERST je route plannen en DAARNA handmatig zelf een (snel)lader toevoegen (zoeken via de Volvo Cars app of een andere app met een goede dekking), je GoogleMaps systeem ziet dit direct als TUSSENSTOP waarbij je accu netjes wordt gepreconditioneerd.

Super easy en werkt altijd!

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Kammika schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:22:
[...]

Dat hoeft ook niet. Ik kreeg notificatie in de app…
Ik kreeg ook een notificatie via de App, die notificatie is inmiddels gewijzigd in "U bent bijgewerkt", maar vanochtend bleek na controle de auto nog steeds op versie 2.5.1 te draaien. :'(
Mijn vraag is dus: Wat is er nu eigenlijk bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Over het voorverwarmen van de accu met de warmtepomp: mijn mening is dat je er op dit moment niet veel aan hebt. Het is een leuke gadget is, niet meer maar ook niet minder. Ik zie me onderweg tijdens het rijden echt niet puzzelen met google maps (al dan niet stem gestuurd) om met een voorverwarmd accupakket aan te komen rijden bij een snellader; een snellader die ook nog eens bezet kan zijn als je daar aan komt rijden. Dan maar de auto laden met een iets kouder accupakket. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:57:
Over het voorverwarmen van de accu met de warmtepomp: mijn mening is dat je er op dit moment niet veel aan hebt. Het is een leuke gadget is, niet meer maar ook niet minder. Ik zie me onderweg tijdens het rijden echt niet puzzelen met google maps (al dan niet stem gestuurd) om met een voorverwarmd accupakket aan te komen rijden bij een snellader; een snellader die ook nog eens bezet kan zijn als je daar aan komt rijden. Dan maar de auto laden met een iets kouder accupakket. :)
Ik heb die neiging ook ja, maar toch....

laatst kwam ik op die manier aan bij een snellader waarvan ik weet dat ik er de 136 kW haal (met de P6 nog nooit hoger dan dat gescoord), en nu was de laadsnelheid tussen 30 en 50% accu niet hoger te krijgen dan 54 kW.
Het verschil is wel dat je nu 30 min bezig bent voor dezelfde lading als anders in 12 minuten.

Mijn ervaring: ruimschoots tevoren inplannen en expliciet die snellader inplannen en dan zeker nog 15-20 minuten moeten rijden erheen, dat werkt beslist wel.

Overigens, de app Chargepoint kun je gebruiken in de auto, zoek daarin de snellader die je wilt bezoeken via het vergrootglaasje, je ziet direct of er nog wat vrij is, en dan kun je met 1 klik doorzetten naar maps als navigatie die hem netjes als tussenstop bijvoegt op je route.
Werkt ook heel goed.
Als je bijv weet dat je Rotterdam haalt maar dan nog verder moet, zoek je in chargepoint naar omgeving Rotterdam laders meer dan 50 kW, je krijgt een lijstje en plattegrondje te zien en kiezen maar. De keuze open je, onderin staat "navigeren naar", als je die aanklikt vraagt ie welke app, kies Maps (en geef aan dat ie dat altijd moet kiezen) en go.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartelomeus
HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:57:
Toch gek, ik heb de wagen nu 3 maanden en tot nu werkt het voorverwarmen altijd. Voorwaarde is wel dat de accu voldoende leeg is <25-30%. Kom je aan met 50% dan is mijn ervaring ook dat je nooit de 135kw aantikt. Dan is het orde grootte 75-100kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
@ron65 Het probleem wat ik er mee heb, is dat je echt moet gaan "plannen". Als je in je auto stapt en begint met rijden, dan zal je onderweg even moeten stoppen of tijdens het rijden moeten puzzelen.
Dank voor de tip om de Chargepoint App te downloaden in de auto, ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:01:
@ron65 Het probleem wat ik er mee heb, is dat je echt moet gaan "plannen". Als je in je auto stapt en begint met rijden, dan zal je onderweg even moeten stoppen of tijdens het rijden moeten puzzelen.
Dat plannen snap ik.

Overigens met chargepoint doe ik dat op het moment dat ik ga rijden al.
- haal ik de eindbestemming prima, dan zoek ik daar vast naar publieke laadpalen
- haal ik de eindbestemming niet, dan kijk ik waar de rit zou stranden en zoek daar via chargepoint app naar snelladers.

Op zich niet eens heel veel moeite, maar het vrije van een spontaan ritje zonder te hoeven plannen ben je met een EV nu eenmaal wel kwijt.

https://play.google.com/s...etails?id=com.coulombtech

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:47
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:
[...]

- haal ik de eindbestemming niet, dan kijk ik waar de rit zou stranden en zoek daar via chargepoint app naar snelladers.
En waarom doe je dat niet met Google Maps? Hij geeft netjes aan waar op de route je accu ongeveer leeg gaat zijn en dan kun je de kaart daarheen verschuiven en een snellader zoeken. Er komt nog een update aan dat hij ook bij ritten met 1 laadstop zelf zinvolle suggesties geeft. Dat werkt nu alleen nog goed bij ritten met meerdere stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Bartelomeus schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Toch gek, ik heb de wagen nu 3 maanden en tot nu werkt het voorverwarmen altijd. Voorwaarde is wel dat de accu voldoende leeg is <25-30%. Kom je aan met 50% dan is mijn ervaring ook dat je nooit de 135kw aantikt. Dan is het orde grootte 75-100kw.
En dat is logisch, want dat zijn de laadcurves die voorgedefinieerd zijn. Zie de grafiekjes van FasNed bijv.:

https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360015416118-Volvo
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:04:
[...]
laatst kwam ik op die manier aan bij een snellader waarvan ik weet dat ik er de 136 kW haal (met de P6 nog nooit hoger dan dat gescoord), en nu was de laadsnelheid tussen 30 en 50% accu niet hoger te krijgen dan 54 kW.
Het verschil is wel dat je nu 30 min bezig bent voor dezelfde lading als anders in 12 minuten.
Kennelijk haalt een P6 volgens die laadcurves nooit 150kW:

"De laadsnelheid van de Volvo XC40 Standard Range (69 kWh) is bij alle snelladers maximaal 135 kW."

[ Voor 35% gewijzigd door Rianata op 08-03-2023 13:45 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Rianata schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:42:
[...]

En dat is logisch, want dat zijn de laadcurves die voorgedefinieerd zijn. Zie de grafiekjes van FasNed bijv.:

https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360015416118-Volvo

[...]

"De laadsnelheid van de Volvo XC40 Standard Range (69 kWh) is bij alle snelladers maximaal 135 kW."
haha ik reageer op een post van een ander he ;) zelf vind ik het niet gek omdat ik zelf niet zo ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:25:
[...]

En waarom doe je dat niet met Google Maps? Hij geeft netjes aan waar op de route je accu ongeveer leeg gaat zijn en dan kun je de kaart daarheen verschuiven en een snellader zoeken. Er komt nog een update aan dat hij ook bij ritten met 1 laadstop zelf zinvolle suggesties geeft. Dat werkt nu alleen nog goed bij ritten met meerdere stops.
Omdat Maps me vaak stations voorschotelt die niet realistisch zijn. Bijvoorbeeld 20 min omrijden terwijl er een geschikte snellader bij de afrit zit die ik moest hebben voor het omrijden, of een publieke 11 kW paal aanbevelen 400 meter van een Fastned snellader vandaan.
Maps is niet altijd goed bezig, dus daarom ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
N.a.v. bovenstaande: het effect van een goed voorverwarmende accu vind je terug in een kortere laadtijd omdat de laadsnelheid beduidend hoger ligt. Niet alleen de eigenaar van de Volvo heeft hier plezier van (staat minder lang aan de stekker), ook de eerstvolgende EV-rijder die het laadstation wil bezoeken kan er eerder terecht. Om die reden is het jammer dat Volvo het activeren van de warmtepomp niet op een eenvoudiger manier beschikbaar stelt, bijvoorbeeld via een simpele knop op het scherm. Misschien kunnen ze dit opnemen in versie 2.8 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:42:
N.a.v. bovenstaande: het effect van een goed voorverwarmende accu vind je terug in een kortere laadtijd omdat de laadsnelheid beduidend hoger ligt. Niet alleen de eigenaar van de Volvo heeft hier plezier van (staat minder lang aan de stekker), ook de eerstvolgende EV-rijder die het laadstation wil bezoeken kan er eerder terecht. Om die reden is het jammer dat Volvo het activeren van de warmtepomp niet op een eenvoudiger manier beschikbaar stelt, bijvoorbeeld via een simpele knop op het scherm. Misschien kunnen ze dit opnemen in versie 2.8 :)
Het valt mij op dat jij ipv preconditioneren steeds over de warmtepomp inzetten spreekt.
Volgens mij zijn dat twee vershillende dingen hoewel wel met elkaar te maken hebbende.

In de Core zit geen warmtepomp (tenzij je een klimaat pakketje neemt) maar ook die kan preconditioneren op de accu.
Dat gebeurt dan met de reguliere verwarmingsoptie/koeloptie want de Core heeft wel degelijk ook koeling en verwarming aan boord.

De warmtepomp is, net als die dingen in huizen, een andere techniek voor die functies, het is eigenlijk een omkeerbare airco.
Voordeel is dat waar reguliere verwarming 1 kWh gebruikt voor verwarming, de warmtepomp dat zelfde doet maar dan met ongeveer 0,3 kWh verbruik. Daarmee wordt dan warmte uit de omgeving onttrokken en gebruikt in de auto en diens accu's

Het is dus niet zozeer een kwestie van je hebt preconditioning als ne een warmtepomp hebt dus moet je die laatste aanzetten, nee, je hebt altijd wel perconditioning, maar je kunt een WTP hebben om dat met minder energie te doen waardoor je minder actieradius verliest ;)

De knop waarover je het terecht hebt moet dan zijn om de accu te kunnen voorbereiden op een aanstaande laadstop, los van of die nu de WTP of een andere methode daarvoor gebruikt.

Volvo zegt dat als volgt (hoewel je er uit zou kunnen lezen dat de WTP de accu doet, staat er ook dat deze de interieur verwarming doet, daar lees je echter makkelijk overheen zoals dit is opgesteld. Ze hebben het namelijk over 'de accu ontzien' waarmee ze bedoelen 'minder energie daaruit verbruiken'.... Bovendien brengen ze de laatste regel zo dat het net is alsof je zonder WTP de accu niet kunt preconditioneren, maar dan zou een Core zonder klimaatpakket dus max 60 kW kunnen halen als laadsnelheid, en dat klopt dus niet):
De warmtepomp helpt om de accu te ontzien in de zuiver elektrische XC40 Recharge en is voornamelijk bedoeld om de actieradius te vergroten. De warmtepomp haalt thermische energie uit de omgevingslucht of de accu en geeft deze af om het interieur te verwarmen wanneer het buiten koud is. En doordat de warmtepomp de airconditioning zuiniger laat werken, wordt elektrische energie bespaard bij temperaturen van 5°C tot 25°C. De warmtepomp kan bovendien de accu helpen verwarmen of koelen om de prestaties en actieradius te optimaliseren tijdens lange ritten of bij zware belading.

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 08-03-2023 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
@ron65 Je hebt gelijk. Ik ga voor het gemak uit van mijn P8 Ultimate (dus met warmtepomp), maar met een P6 Core kun je natuurlijk ook de accu preconditioneren. Eigenlijk wil ik een knop hebben om te preconditioneren. Hoe dit intern gedaan wordt maakt me niks uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:34:
@ron65 Je hebt gelijk. Ik ga voor het gemak uit van mijn P8 Ultimate (dus met warmtepomp), maar met een P6 Core kun je natuurlijk ook de accu preconditioneren. Eigenlijk wil ik een knop hebben om te preconditioneren. Hoe dit intern gedaan wordt maakt me niks uit. :)
Zo zie ik het ook hoor, dat geeft gewoon meer zekerheid dat de accu wordt voorverwarmd dan het inprogrammeren van een laadstop in de navigatie.
Ik heb al 1x meegemaakt dat maps het tankstation had ingeprogrammeerd, en niet de ernaastgelegen snellader. Gevolg laat zich raden... 60 kW was het max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Omdat Maps me vaak stations voorschotelt die niet realistisch zijn. Bijvoorbeeld 20 min omrijden terwijl er een geschikte snellader bij de afrit zit die ik moest hebben voor het omrijden, of een publieke 11 kW paal aanbevelen 400 meter van een Fastned snellader vandaan.
Maps is niet altijd goed bezig, dus daarom ;)
Als je een 11kW paal krijgt, heb je het snellaadfilter niet aan staan. Even bovenaan op het rechter icoontje tikken.
En als je ipv de suggestie gewoon naar het stuk kaart verschuift waar je accu ong leeg is, dan kun je daar op ‘zoek in gebied’ drukken en krijg je alle opties in die omgeving.
De automatische suggesties bij 1 laadstop worden in een update binnenkort aangepakt. Is al aangekondigd

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 08-03-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:06
Mijn auto is net terug uit de garage. Heeft zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Behalve nieuwe ruitenwisserbladen waren er geen bijzonderheden. Ik zit nu ook op V2.7.

Er viel mij een dingetje op. Helemaal bovenaan de power-meter is een stukje oranje. Dit is om aan te geven dat het vermogen beperkt is. De SoC is 31%. Ik kan me niet herinneren dat bij zo'n SoC dat oranje streepje al begon te verschijnen. Zou dit met V2.7 te maken hebben? Of was dit al zo en is het me niet eerder opgevallen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpmGLAZb2Dr69nO0dvMlDVvWDSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIRYcsDednPo2HKkxPdmMRnN.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024

AGdesigns

7680wp

Fotos van de dakkoffer die de garage zojuist er op heeft gezet. Op de terugweg niks van gemerkt dat die er op zat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7ipiIw9WVBMGiKOcz2mPhBejms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWydKf1kyeUpwT9uSRLoToKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUlC_WujPCvzoS6Z_SdD7S4xJS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moh7WpFgGYHIE3vy9yTgGJOs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 23:09
[...]
[...]

[...]

Kennelijk is dat achterhaalde info obv een paar ota upgrades terug... Heb nu al een paar keer 140kW aangetikt, weliswaar maar kort en alsof die 5kW zoveel uitmaakt, maar toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Zo zie ik het ook hoor, dat geeft gewoon meer zekerheid dat de accu wordt voorverwarmd dan het inprogrammeren van een laadstop in de navigatie.
Ik heb al 1x meegemaakt dat maps het tankstation had ingeprogrammeerd, en niet de ernaastgelegen snellader. Gevolg laat zich raden... 60 kW was het max.
Yep en dit weekend ook gemerkt dat je toch wel even gereden moet hebben. Had bij hotel in duitsland niet zo heel veel over, dus eerst naar dichtsbijzinde snellader gereden voor terugweg (5 minuten rijden), kwam met lege accu niet verder dan 70kw. Tot ik genoeg had om een half uur te rijden, toen naar volgende snellader gereden, met dus voldoende tijd om op te laden. en voila bij een zelfde type lader de 140kw aangetikt (wliswaar maar even toen ik nog op 5% stond, maar toch) met mijn P6..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:03
AGdesigns schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:34:
Fotos van de dakkoffer die de garage zojuist er op heeft gezet. Op de terugweg niks van gemerkt dat die er op zat. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie dakkoffer maar wat zijn die originele Volvo dakdragers groot zeg..
Daarom enkele weken geleden mijn vraag of iemand ervaring had met Thule Wingbar Edge dakdragers, die zijn net iets lager en strakker.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Als je een 11kW paal krijgt, heb je het snellaadfilter niet aan staan. Even bovenaan op het rechter icoontje tikken.
En als je ipv de suggestie gewoon naar het stuk kaart verschuift waar je accu ong leeg is, dan kun je daar op ‘zoek in gebied’ drukken en krijg je alle opties in die omgeving.
De automatische suggesties bij 1 laadstop worden in een update binnenkort aangepakt. Is al aangekondigd
Dat van die kaart verschuiven heb ik vanochtend al in een post hier genoemd, is me dus bekend ;-)

Ik heb de laatste maand 2500 km gereden in diverse ritjes en dus regelmatig een snellader moeten bezoeken, en het is me gewoon beter bevallen met veel minder puzzelen en moeite met de chargepoint app dan met maps.

Ik heb wel degelijk het snellaad filter aanstaan, maar Maps negeert dat soms doodleuk, net hoe de maps-pet staat.

maar, simpel voorbeeld: ik was in Sittard, en ik wilde persee in Geilenkirchen laden en dan via Mönchengladbach waar ik wat moest afgeven weer richting Venlo en daarvandaan naar huis.

Wat ik ook deed, al ging ik op mijn kop staan, Maps verdomde het om die charger in Geilenkirchen bij de Stittarderstrasze in te programmeren. Zelfs met het adres erbij zag Maps het NIET als snellader en in 1 poging zag maps het wel als snellader maar gaf aan "Laden niet nodig" en dat kreeg ik maps niet uit het processortje gepraat.
Toen heb ik chargepoint gebruikt, die herkende de snellader direct, gaf aan dat alle vier stalls vrij waren, en bood aan hem in maps te zetten. Dat gedaan hebbende accepteerde maps hem wel als snellader en geen gezeik meer over "laden niet nodig".
Want die laatste is voor de auto voldoende om de accu niet te preconditioneren, sta je nog met 70 kW te laden.

Ik denk wel dat de oorzaak dat maps zo halsstarrig deed was dat van Sittard naar Monchengladbach andere routers beter zijn dan over Geilenkirchen, maar ik wilde die route omdat het mij beter uitkwam en omdat die snellader in de toekomst ook wat vaker op mijn route ligt, ik wilde hem gewoon eens testen.
Neemt niet weg dat ik na 15 minuten etteren en ploeteren en proberen, met chargepoint in 1 minuut voor elkaar kreeg wat Maps verdomde te doen in 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:28:
Mijn auto is net terug uit de garage. Heeft zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Behalve nieuwe ruitenwisserbladen waren er geen bijzonderheden. Ik zit nu ook op V2.7.

Er viel mij een dingetje op. Helemaal bovenaan de power-meter is een stukje oranje. Dit is om aan te geven dat het vermogen beperkt is. De SoC is 31%. Ik kan me niet herinneren dat bij zo'n SoC dat oranje streepje al begon te verschijnen. Zou dit met V2.7 te maken hebben? Of was dit al zo en is het me niet eerder opgevallen?

[Afbeelding]
Alvast voor koningsdag 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
nujtrug schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:54:
[...]

Daarom enkele weken geleden mijn vraag of iemand ervaring had met Thule Wingbar Edge dakdragers, die zijn net iets lager en strakker.
ons stoere dakraam moet wel open kunnen blijven gaan heh ;)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Fotos van de dakkoffer die de garage zojuist er op heeft gezet. Op de terugweg niks van gemerkt dat die er op zat. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe doe jij de achterklep nog open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Laatst online: 20:03
4v4t4r schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:59:
[...]

ons stoere dakraam moet wel open kunnen blijven gaan heh ;)
Ook dat was mijn bedenking bij die Thule Wingbar Edge, zou zonde zijn moesten er krassen op dat dakraam komen.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Zuilen schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Heb je de range extender niet aanstaan?
Nee die heb ik nooit meer aan want dan is het helemaal niet te doen. Ook niet als de temperatuur op 20/21 staat. Tis ook niet constant he, lang gaat het gewoon goed maar dan komt er opeens een periode dat er ijskoude lucht op je benen geblaasd wordt. En dat gaat de hele auto door want ik heb passagiers al horen vragen of het tocht... 8)7

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:01:
Je kan tijdens het rijden ook gewoon zeggen: Hey Google toon fastned op de route of iets in die strekking.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

nujtrug schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:54:
[...]

Oeh die Wingbar was inderdaad (helaas achteraf) wel strakker! Ofja, wel ruim 100 euro duurder

[ Voor 3% gewijzigd door AGdesigns op 08-03-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGdesigns

AGdesigns

7680wp

Kammika schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Hoe doe jij de achterklep nog open?
Zelfde als normaal? Heeft 5cm speling hoe die nu staat (Zou je op de foto inderdaad niet zeggen zie ik net).

[ Voor 11% gewijzigd door AGdesigns op 08-03-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:55:
[...]

ik was in Sittard, en ik wilde persee in Geilenkirchen laden.
Geilenkirchen? Waar is dat? 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:55:
[...]
maar gaf aan "Laden niet nodig" en dat kreeg ik maps niet uit het processortje gepraat.
Toen heb ik chargepoint gebruikt, die herkende de snellader direct, gaf aan dat alle vier stalls vrij waren, en bood aan hem in maps te zetten. Dat gedaan hebbende accepteerde maps hem wel als snellader en geen gezeik meer over "laden niet nodig".
Want die laatste is voor de auto voldoende om de accu niet te preconditioneren, sta je nog met 70 kW te laden.
Sorry hoor, maar een klein beetje “user error” is dat wel. Als laden eigenlijk niet nodig is kun je de navigatie volledig afsluiten en alleen de snellader als doel instellen. Dan gaat hij preconditionen.
En als ik EnBW Geilenkirchen intyp krijg ik meteen die lader.
Maar goed, dat is het mooie aan AAOS: als jij chargepoint fijner vindt, kan dat natuurlijk ook.

[ Voor 41% gewijzigd door JTHZZ op 08-03-2023 20:19 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:36
Largamelion schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:47:
[...]
Alleen jammer van dat gele plak dat jullie daar in Nederland krijgen, blij dat we hier in België toch iets aangenamere kleuren hebben op de nummerplaat. 🙂

2 weken geleden m'n dealer nog aan de lijn gehad en die zei dat m'n XC40 nog steeds gepland staat voor begin mei. Komt wel dichtbij nu en ik zal blij zijn als ik die Opel Grandland kan dumpen. Hopelijk geen uitstel en geen ontbrekende features zoals BLIS.
In principe hebben de electric modellen gewoon BLIS, omdat ze voorrang krijgen. De dealer kan dit zien.
thv schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:52:
[...]

Graag wat meer foto’s. Ik heb dezelfde combinatie besteld en hoop die in Juni op te halen
Zoiets? Klikken = groot :+ Morgen ermee naar Texel, kijken of er dan nog leuk plaatje te maken is. Als je specifiek foto wil, let me know.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vPsHpEi5cuPLSJTFfMlrURVDyE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acW6RcMzuGT6rMT1TCduRfOS.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75LJmFC4dxi5Q1Z-ZgHnZvwIOvw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdxH0B8mLWcY5bS2SROmzc3n.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jd1xk4GCyxSXVVfw9i8ALVKocC4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vukSQevAJxjh6JcUdTlMrMUz.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wepg2PLxYlShyaloM0HDPEhwncs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zS3SGCVsUZyuyuaGBpycou7T.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euwlA6cVvEwyFng8FJM-wfNchM8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BRQWBPMZWaiRcTnwalCewHQ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aH6SefQ9UpyRe-Qz4ONWq3oupUI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVkJfFSIPZp4YtscbL3Z6y2E.jpg?f=fotoalbum_medium

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tdkvolvo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:54:
[...]

Geilenkirchen? Waar is dat? 😀
ergens in Duitsland _/-\o_

Ten oosten van Sittard, km of 30 zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

JTHZZ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Sorry hoor, maar een klein beetje “user error” is dat wel. Als laden eigenlijk niet nodig is kun je de navigatie volledig afsluiten en alleen de snellader als doel instellen. Dan gaat hij preconditionen.
En als ik EnBW Geilenkirchen intyp krijg ik meteen die lader.
Maar goed, dat is het mooie aan AAOS: als jij chargepoint fijner vindt, kan dat natuurlijk ook.
wat er misging weet ik niet, maar EnBW Geilenkirchen werd NIET herkend. Is geen user error, is echt een maps bug.
Ik weet verd... goed hoe met software om te gaan, ik heb CMS systemen voor grote websites gebouwd waarvan er heden ten dage nog steeds 1 actief wordt gebruikt (en die heb ik in die 20 jaar dat ik voor ze bezig ben al 4x herbouwd en aangepast naar wens). En dat is gewoon hobbyisme, het is niet eens mijn beroep!
Globaal trekken ze 700.000 bezoekers per dag, en hebben alleen al 13 redacteuren voor de content. Dat doen ze dan in het door mij geschreven CMS dat specifiek en maatwerk geworden is. Welke website het is kan ik omwille van enkele afspraken daar niet hier roepen. Graag respect daarvoor ;)

Dus user error met software? dacht het niet. Als ik zeg dat het echt niet werkte, dan zeg ik dat omdat het echt niet werkte en niet omdat ik een of andere nono ben. Maar dit kon jij weer niet weten dus ik begrijp je opmerking zeker wel.

Ik ben overigens net nog eens naar de auto gelopen om hem bij de laadpaal weg te halen, en heb opnieuw EnBW Geilenkirchen ingetikt, en nu vond hij hem inderdaad zonder mankeren. Daar had ik dus 2 weken terug alleen niets aan want toen verrekte hij het.

Wat betreft "laden niet nodig"... dat kan zijn, maar dan moet Maps me dat hooguit aangeven en niet meteen ook maar even het preconditioneren afwimpelen. Ik geef een dergelijke laadstop niet in omdat ik iets doms doe, maar omdat ik dat gewoon even daar wil. En dan de navigatie ervoro af moeten sluiten en alleen die laadstop als eindpunt ingeven vind ik een leuke workarround, maar niet zoals de bedoeling moet zijn.

Overigens geef ik met mijn berichten hiervoor alleen maar aan dat Chargepoint op de auto prima werkt als Maps je in de steek laat.
En waar het ook fijn voor is: als je eenmaal in maps naar zo'n tussenstop navigeert, geeft maps verder geen info meer over aantal bezette of lege laadplekken. Tenminste, ik heb dat als het er al inzit nog niet gevonden.
Als je dan even chargepoint opent, heb je die info real time wel. Nodig? nee, Nuttig? ja, leuk om zo te werken ermee? zeker!

[ Voor 9% gewijzigd door ron65 op 08-03-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Grappig trouwens dat de Volvo bij klimatiseren maar 2 fasen gebruikt. Onze Corsa-e begint 45 minuten van te voren te conditioneren op 3fasen, blijft 3f en verbruikt gemiddeld 1,5kWh om hem op temperatuur te krijgen.

De Volvo begint op 3 fasen, maar gaat al snel over op 2fasen en verbruikte 1,8kWh om hem flink warm te krijgen en was met 20 minuten al klaar. Welke temp gebruikt hij eigenlijk, heb hem nu op 17 graden staan en dat vind ik al best warm. Maar hij was beduidend warmer dan die 17 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peEOyZ2Z7rDuMjjb_K9Ege66PzE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rw6zxbD81kJtPmcq87YEH78D.png?f=user_large

Verder valt op dat hij de laadpaal met regelmaat even wakker maakt. De Corsa is als hij klaar is ook echt gestopt. Zie terug dat de Volvo regelmatig even laadsessie opstart, met 0,1kWh verbruik en dan weer klaar. Dataverbinding oid?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Kammika schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:46:
Kwam deze net tegen op XC40Forum:

[...]

Als het klopt dus uitrol 2.7 vanaf vandaag.... en het journallog in Q2.
Klopt, hier ook alles prima en vlotjes verlopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq0ddv7Yjn4E4wpHLwjp4I6gL6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0BENQo8gCn1rjuXVRYJHaGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 19:32

[Afbeelding]
Ben zelf voor de zwarte evo’s gegaan en in de zomer gaat er een thule touring xl op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JXsXxQVztR-nezeCEg77cZc0hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj7msg4UaP1Fy3lI6Gxq5PYi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 00:06
Ophidian schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:29:
Grappig trouwens dat de Volvo bij klimatiseren maar 2 fasen gebruikt. Onze Corsa-e begint 45 minuten van te voren te conditioneren op 3fasen, blijft 3f en verbruikt gemiddeld 1,5kWh om hem op temperatuur te krijgen.

De Volvo begint op 3 fasen, maar gaat al snel over op 2fasen en verbruikte 1,8kWh om hem flink warm te krijgen en was met 20 minuten al klaar. Welke temp gebruikt hij eigenlijk, heb hem nu op 17 graden staan en dat vind ik al best warm. Maar hij was beduidend warmer dan die 17 graden.

[Afbeelding]

Verder valt op dat hij de laadpaal met regelmaat even wakker maakt. De Corsa is als hij klaar is ook echt gestopt. Zie terug dat de Volvo regelmatig even laadsessie opstart, met 0,1kWh verbruik en dan weer klaar. Dataverbinding oid?
Bij voorverwarmen wordt standaard 22 graden gebruikt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Venomer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:50:
[...]

Bij voorverwarmen wordt standaard 22 graden gebruikt.
Ah vandaar, het was flink warm idd.

Hoe lang duurt het voordat de volvocard inlog werkt? Wil nog even de premium assistance aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Venomer schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:28:

[Afbeelding]
Ja dat was er al eerder, verschijnt alleen als je errug weinig Soc over hebt en eerder als het koud is.
Als het van 12 tot 3 oranje je is ben je uitgereden denk ik....

Overigens zou Volvo dit soort dingen wel eens kunnen beschrijven in de handleiding. Dat witte haakje/balkje links wat aantal secondes tot voorganger aangeeft weet ook niet iedereen.

[ Voor 8% gewijzigd door Waterblok op 08-03-2023 23:11 ]

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenryP
Surprise, surprise… 2.7 staat er op! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
[...]

Overigens, de app Chargepoint kun je gebruiken in de auto, zoek daarin de snellader die je wilt bezoeken via het vergrootglaasje, je ziet direct of er nog wat vrij is, en dan kun je met 1 klik doorzetten naar maps als navigatie die hem netjes als tussenstop bijvoegt op je route.
Werkt ook heel goed.
Als je bijv weet dat je Rotterdam haalt maar dan nog verder moet, zoek je in chargepoint naar omgeving Rotterdam laders meer dan 50 kW, je krijgt een lijstje en plattegrondje te zien en kiezen maar. De keuze open je, onderin staat "navigeren naar", als je die aanklikt vraagt ie welke app, kies Maps (en geef aan dat ie dat altijd moet kiezen) en go.
Dit is echt de beste tip die ik hier in de afgelopen weken voorbij heb zien komen

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:55:
Hier ook. Maar die radio speelt weer niet af bij instappen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Werkt ook heel goed.
Zet die ‘m er dan ook als snellader in? Of alleen het adres? In het laatste geval verwarmt die niet voor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Sten2017 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Hier ook. Maar die radio speelt weer niet af bij instappen.....
Hier ook niet. Zelfs de play button indrukken helpt niet, ik moet eerst naar de radio app om die weer op te starten. Of hij schakelt uit zichzelf over naar Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Nee die heb ik nooit meer aan want dan is het helemaal niet te doen. Ook niet als de temperatuur op 20/21 staat. Tis ook niet constant he, lang gaat het gewoon goed maar dan komt er opeens een periode dat er ijskoude lucht op je benen geblaasd wordt. En dat gaat de hele auto door want ik heb passagiers al horen vragen of het tocht... 8)7
Het is met 2.7 een stuk beter. Gister geen last gehad van koude trek, terwijl het buiten toch echt fris was. Ik hoop dat dit blijvend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
ron65 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:22:
[...]

wat er misging weet ik niet, maar EnBW Geilenkirchen werd NIET herkend. Is geen user error, is echt een maps bug.
Ik weet verd... goed hoe met software om te gaan, ik heb CMS systemen voor grote websites gebouwd waarvan er heden ten dage nog steeds 1 actief wordt gebruikt (en die heb ik in die 20 jaar dat ik voor ze bezig ben al 4x herbouwd en aangepast naar wens). En dat is gewoon hobbyisme, het is niet eens mijn beroep!
Globaal trekken ze 700.000 bezoekers per dag, en hebben alleen al 13 redacteuren voor de content. Dat doen ze dan in het door mij geschreven CMS dat specifiek en maatwerk geworden is. Welke website het is kan ik omwille van enkele afspraken daar niet hier roepen. Graag respect daarvoor ;)

Dus user error met software? dacht het niet. Als ik zeg dat het echt niet werkte, dan zeg ik dat omdat het echt niet werkte en niet omdat ik een of andere nono ben. Maar dit kon jij weer niet weten dus ik begrijp je opmerking zeker wel.

Ik ben overigens net nog eens naar de auto gelopen om hem bij de laadpaal weg te halen, en heb opnieuw EnBW Geilenkirchen ingetikt, en nu vond hij hem inderdaad zonder mankeren. Daar had ik dus 2 weken terug alleen niets aan want toen verrekte hij het.

Wat betreft "laden niet nodig"... dat kan zijn, maar dan moet Maps me dat hooguit aangeven en niet meteen ook maar even het preconditioneren afwimpelen. Ik geef een dergelijke laadstop niet in omdat ik iets doms doe, maar omdat ik dat gewoon even daar wil. En dan de navigatie ervoro af moeten sluiten en alleen die laadstop als eindpunt ingeven vind ik een leuke workarround, maar niet zoals de bedoeling moet zijn.

Overigens geef ik met mijn berichten hiervoor alleen maar aan dat Chargepoint op de auto prima werkt als Maps je in de steek laat.
En waar het ook fijn voor is: als je eenmaal in maps naar zo'n tussenstop navigeert, geeft maps verder geen info meer over aantal bezette of lege laadplekken. Tenminste, ik heb dat als het er al inzit nog niet gevonden.
Als je dan even chargepoint opent, heb je die info real time wel. Nodig? nee, Nuttig? ja, leuk om zo te werken ermee? zeker!
Ik liep gister ook te klooien. Ik wilde tussen twee afspraken bij een specifieke Shell laden die langs mijn route lag, maar mooi niet dat ik hem toe kon voegen. Ik kreeg alleen maar opties die ver uit de route lagen of langzame laders. Zelfs niet met een gesproken opdracht 'zoek een Shell laadstation langs de route'.

Ik had maar wat graag die Chargepoint tip eerder gezien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 20:59
totaal overbodig oveirgens - maar ergens vind ik die range assistant wel een karig dingetje.
Ik weet nog goed de overzichten van enegery flow (verbuik en regeneratie) maar ook in feitelijke nummers het verbuik van de airco (bijv 2kWh) van aan en uit zetten van airco zag je gelijk wat de impact was ipv een metertje die me niets zegt.

Nee - ik rij bijna nooit met die assistant aan tenzij ik bijna leeg ben, maar nu lijkt het wel op 1 of ander excel tabelletje even snel in elkaar gezet.

(ik hoef geen discussie over - het is een 65k auto, je mag meer verwachten) maar het lijken me van die redelijk makkelijke dingen om te maken, pleasen mensen bij een update dat ze ook iets zien veranderen.

/rant voorbij ;)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thv
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08 17:29

thv

Ophidian schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:06:
[...]

In principe hebben de electric modellen gewoon BLIS, omdat ze voorrang krijgen. De dealer kan dit zien.

[...]

Zoiets? Klikken = groot :+ Morgen ermee naar Texel, kijken of er dan nog leuk plaatje te maken is. Als je specifiek foto wil, let me know.

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor de mooie foto’s. Het is en blijft een mooie combinatie: fjord blue en de wollen bekleding. Veel plezier en geluk met de auto en op Texel

XC40 Recharge Twin Motor Ultimate MY24, Fjord Blue, Wool Blend, Pixel led, trekhaak, 19", geleverd 05-09-20'23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
Eens met @4v4t4r met zijn opmerking over de range assistant. Als de laadpaaldichtheid nou beroerd is, dan is elke hulp welkom (wel handig dat er dan ook een goede handleiding voor beschikbaar is). Met de laadpalendichtheid in Europa heeft die range assistant weinig toegevoegde waarde. Gewoon op tijd wat extra "sap" toevoegen en je rijdt probleemloos van A naar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
@Sten2017 Ik had besloten om die wollen bekleding uiteindelijk niet te nemen, omdat ik van mening was dat die lichte kleur snel vies zou worden (vergelijkbaar met onze bank in de woonkamer. Vorig jaar hadden we na een lange periode van leren bankstellen besloten om weer een stoffen bank te nemen, waarbij de stof behandeld was met een bepaald stofje om het lang mooi te houden....). Die lichte bekleding is wel erg mooi, maar ik ben dus benieuwd naar jouw ervaring met het schoon-/mooi lichthouden van die stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
HenryP schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:02:
@Sten2017 Ik had besloten om die wollen bekleding uiteindelijk niet te nemen, omdat ik van mening was dat die lichte kleur snel vies zou worden (vergelijkbaar met onze bank in de woonkamer. Vorig jaar hadden we na een lange periode van leren bankstellen besloten om weer een stoffen bank te nemen, waarbij de stof behandeld was met een bepaald stofje om het lang mooi te houden....). Die lichte bekleding is wel erg mooi, maar ik ben dus benieuwd naar jouw ervaring met het schoon-/mooi lichthouden van die stof.
Ik denk dat je iemand anders bedoelt. In mijn mooie P8 uit 2020 zit leer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ArnoudN schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Ik liep gister ook te klooien. Ik wilde tussen twee afspraken bij een specifieke Shell laden die langs mijn route lag, maar mooi niet dat ik hem toe kon voegen. Ik kreeg alleen maar opties die ver uit de route lagen of langzame laders. Zelfs niet met een gesproken opdracht 'zoek een Shell laadstation langs de route'.

Ik had maar wat graag die Chargepoint tip eerder gezien :)
Tegenwoordig kun je tussenstops gewoon intypen dus als je een bepaalde Shell in gedachte hebt, dan typ je die toch gewoon in? En langzame laders worden echt gewoon gefilterd als je dat filter aanzet, dus ben wel benieuwd wat daar dan mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:40
Ik heb nog paar kleine wijzigingen gevonden in 2.7

- OPD aan, AAC op 50 gezet, geen knipper (disco) remlichten meer, opgelost !
- AAC op 50 ingesteld, daarna optrekken naar 80, AAC knop indrukken. HEY, dit gedrag is anders geworden. Eerst stelde hij dan meteen die snelheid in, nu zet hij AAC uit. Je moet dan nog een keer drukken voor selecteren snelheid. mmm, is dit nu weer voor de veiligheid .......

Even ook reactie over het vinden van laadpunten.
Ook ik merk vaker dat hij niet de snelladers pakt, maar gewoon doodleuk een 11kw in een woonwijk, zelfs met 20 minuten omrijden.
Ik heb alle filters goed staan, zelfs als je daar mee speelt, komt er niet diegene die je zou willen.
Vaak weet ik niet hoe een laadstation in de buurt heet, dus inspreken of typen is geen optie.
Allerlei workarounds is not the way to go. Dit zou gewoon "off the shelf" moeten werken, zo moeilijk is het toch niet, kies diegene die aan de weg liggen.

[ Voor 39% gewijzigd door Morkie69 op 09-03-2023 10:28 ]

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen AB
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzuGTLw3taLYD3G2dBg8F19cBLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uy57hJKllxZ8Y3IRJFVasH1P.jpg?f=user_large

Zo de 100.000 km inmiddels gepasseerd, veel evaring opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Morkie69 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:24:

- AAC op 50 ingesteld, daarna optrekken naar 80, AAC knop indrukken. HEY, dit gedrag is anders geworden. Eerst stelde hij dan meteen die snelheid in, nu zet hij AAC uit. Je moet dan nog een keer drukken voor selecteren snelheid. mmm, is dit nu weer voor de veiligheid .......

Ook ik merk vaker dat hij niet de snelladers pakt, maar gewoon doodleuk een 11kw in een woonwijk, zelfs met 20 minuten omrijden.
Ik heb alle filters goed staan, zelfs als je daar mee speelt, komt er niet diegene die je zou willen.
Vaak weet ik niet hoe een laadstation in de buurt heet, dus inspreken of typen is geen optie.
Allerlei workarounds is not the way to go. Dit zou gewoon "off the shelf" moeten werken, zo moeilijk is het toch niet, kies diegene die aan de weg liggen.
Maar welke zoekfunctie gebruik je dan? Als ik via het loepje zoek en het snellaadfilter aan zet, krijg ik geen 11kW lader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NicoB
  • Laatst online: 22-06-2023
Jeroen AB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:37:

Zo de 100.000 km inmiddels gepasseerd, veel evaring opgedaan.
En best zuinig gereden met 1.5kWh/100km. (y)

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
@Ophidian Ik had besloten om die wollen bekleding uiteindelijk niet te nemen, omdat ik van mening was dat die lichte kleur snel vies zou worden (vergelijkbaar met onze bank in de woonkamer. Vorig jaar hadden we na een lange periode van leren bankstellen besloten om weer een stoffen bank te nemen, waarbij de stof behandeld was met een bepaald stofje om het lang mooi te houden....). Die lichte bekleding is wel erg mooi, maar ik ben dus benieuwd naar jouw ervaring met het schoon-/mooi lichthouden van die stof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
4v4t4r schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:27:
totaal overbodig oveirgens - maar ergens vind ik die range assistant wel een karig dingetje.
Ik weet nog goed de overzichten van enegery flow (verbuik en regeneratie) maar ook in feitelijke nummers het verbuik van de airco (bijv 2kWh) van aan en uit zetten van airco zag je gelijk wat de impact was ipv een metertje die me niets zegt.

Nee - ik rij bijna nooit met die assistant aan tenzij ik bijna leeg ben, maar nu lijkt het wel op 1 of ander excel tabelletje even snel in elkaar gezet.

(ik hoef geen discussie over - het is een 65k auto, je mag meer verwachten) maar het lijken me van die redelijk makkelijke dingen om te maken, pleasen mensen bij een update dat ze ook iets zien veranderen.

/rant voorbij ;)
Alles kan altijd beter, maar laten ze bij Volvo nu eerst maar eens afmaken wat er nog aan beloftes uitstaat: Waze, YouTube, een browser, Driving Journal, de dashboard informatie op de Volvo app en het goed zetten van de functieknopjes op her stuur, voordat ze aan het uiterlijk van een op zich goed werkende app als de RA gaan werken.

Ik hoef helemaal niet gepleased te worden met fancy dingetjes, ik heb liever dat de basics van de auto in al zijn facetten goed zijn. Deze update 2.7 was er louter gericht op het stabiel maken van allerlei zaken, met zo’n voornemen kan ik goed leven.
Om het te nuanceren: mijn (eerdere) auto kreeg hooguit een maal per jaar een software-update als je bij de dealer was voor een service beurt en dat was dan ook nog alleen onderhuids, je zag gewoon nooit wat aan het uiterlijk veranderen. So what? Nu komt er regelmatig wat binnen, soms wat groter, soms wat kleiner.

Belangrijk vind ik zelf dat naast de auto-software ook alle geïnstalleerde apps voortdurend bijgewerkt worden en dat Maps steeds geactualiseerd is [en dat ik niet, zoals in onze nog maar 5 jaar oude VW eerst 19 Gb grote kaartbestanden moet downloaden, dan moet uitpakken met een speciaal programmaatje waar je op moet inloggen, de voorwaarden uitgebreid moet accepteren en dan moet wachten en daarna het file op een kaartje wegschrijven en dat dan in de auto stoppen waar het nogmaals ingelezen moer worden. Omslachtig en bij voorbaat gedateerd want die geactualiseerde bestanden krijg je maar 1 hooguit 2 keer per jaar]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:40
JTHZZ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:38:
[...]

Maar welke zoekfunctie gebruik je dan? Als ik via het loepje zoek en het snellaadfilter aan zet, krijg ik geen 11kW lader.
Ik zal de volgende keer precies checken wat ik doe, maar volgens mij gebruikte ik het "logo laden/tanken".
Die zou toch ook moeten doen wat het aangeeft ?
Maar goed, ik zal de volgende keer de stappen opschrijven en de uitkomst :)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
JTHZZ schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Tegenwoordig kun je tussenstops gewoon intypen dus als je een bepaalde Shell in gedachte hebt, dan typ je die toch gewoon in? En langzame laders worden echt gewoon gefilterd als je dat filter aanzet, dus ben wel benieuwd wat daar dan mis gaat.
Moet je wel weten hoe die heet. En dat filter staat bij mij aan, ik laad nooit langzaam. Dat kan ik thuis wel, onderweg wil ik alleen snelladen.

En er gaat wel meer mis in Maps. Zo krijg ik nooit een Fastned als laadplek voorgesteld, daar moet ik echt specifiek om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
Autozoom in maps
T0V schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:54:
Sinds een paar weken werkt Google Maps anders dan ik gewend was. Als je een bestemming hebt ingevoerd en de overzichts-weergave kiest (je ziet dan de eindbestemming en de hele route), dan was het voorheen zo dat de schaal van de kaart automatisch werd aangepast naarmate je dichter bij je bestemming komt. Die 'auto-scale' functie werkt niet meer. De kaart blijft op dezelfde schaal vanaf het moment dat je je navigatie hebt gestart. Zal wel met een software-update te maken hebben.
Herkent iemand dit? Weet iemand hoe je feedback kan geven aan Google?
Ik heb het gisteren even getest en bij mij werkte het gewoon. Overzichtskaart van huidige locatie tot aan bestemming en gedurende de rit werd steeds verder ingezoomd waarbij huidige locatie en bestemming beide in beeld bleven.
(Ik wist dat die functie er in zat maar gebruikte 'm eigenlijk nooit, maar is inderdaad heel handig om te zien welke files je nog kunt verwachten. Bedankt voor de tip.)

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:25:
[...]

Zet die ‘m er dan ook als snellader in? Of alleen het adres? In het laatste geval verwarmt die niet voor…
Ja, het wordt een snellader die hij dan ziet. Niet alleen het adres. Voor mij werkt dit tot nu toe gewoon goed en snel zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Morkie69 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:24:

Laadpunten

Ik zie dat jij exact dezelfde ervaringen hebt als ik ermee.
Eens dat workarounds niet nodig zouden moeten zijn, maar met apps als chargepoint vallen de workarounds op zich nog mee, niet bewerkelijk of zo.

Hopelijk wordt dit nog verbeterd ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:55:
Hier nog niets, ook niet na bijn 2 uur rijden.

We wachten af, tenslotte rij ik al een kleine maand met 2.6, weet al niet beter meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
ron65 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:55:
[...]

We wachten af, tenslotte rij ik al een kleine maand met 2.6, weet al niet beter meer ;)
Wat bij mij soms helpt is een reset via de homebutton. Dinsdagavond voor het eerst gaan rijden deze week, meteen een reset en 10 minuten laten al de update binnen. Tijdens het sporten de update gedraaid en klaar.

Het zal niet altijd werken, maar proberen kan altijd

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ron65 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:38:
[...]

Zal ik een volgende keer maken als ik weer moet snelladen.
maar het is dat kapje wat over de snellaadpoort zit, dat pers ik als een wigje onder de stekker en op de rand van de laadklep opening. Heeft weinig kracht nodig, je vernielt niets, en het lijkt prima te werken als oplossing.
Laadstekker fastned omhoog houden ter voorkoming foutmelding
Bij deze zoals destijds beloofd een foto ervan, geen kracht zetten nodig, het kapje biedt net voldoende tegendruk om de stekker net die fractie omhoog te houden die nodig is voor beter contact.:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15kjSL8rJaoV06RmEMnMouSJ-n4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OveD2hEIFvuxnOop1rfi3KtW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ron65 op 09-03-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

NicoB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:12:
Autozoom in maps

[...]

Ik heb het gisteren even getest en bij mij werkte het gewoon. Overzichtskaart van huidige locatie tot aan bestemming en gedurende de rit werd steeds verder ingezoomd waarbij huidige locatie en bestemming beide in beeld bleven.
(Ik wist dat die functie er in zat maar gebruikte 'm eigenlijk nooit, maar is inderdaad heel handig om te zien welke files je nog kunt verwachten. Bedankt voor de tip.)
Dat is goed nieuws! Software is bij mij gisteren bijgewerkt naar 2.7, wellicht is dat de oplossing. Ofwel jij rijdt nog op oudere software en bent deze functionaliteit na een upgrade ook kwijt. Ik hoop op het eerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Gisteravond reed ik 50 km zonder een ‘update-wolkje’, maar zojuist verzette ik de auto alleen maar een klein stukje op de oprit en toen was de update toch binnen…… raar maar waar. Installatie van 2.6 naar 2.7 duurde ongeveer 25 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Als we dan toch hutkoffers gaan delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDpVGjmAlT2ZH5Mlwp7oVGATrg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P9XE97mZhTfHTSqbSX7lyW84.png?f=user_large
Evo Wingbar met een Motion XT XXL (beide Thule). Is lomp groot (passen 3 paar skies, een snowboard en bijbehorende attributen makkelijk in). Verbruik valt me desondanks nog mee. Heen kruissnelheid 110km/u, terug 130km/u (krappe 1000km enkele reis) en dan nog een beetje van en naar de pistes. Totaal (zie TM):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SRbuLxzI5lmrmO0s4Ee328EKPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dswnkyV37W0Nh6gQifygiDms.jpg?f=fotoalbum_large
Gemiddelde temp rond het vriespunt tot -5, 20" winterbanden, P8, etc....

8 laadstops heen, 7 terug, maar de volgende keer zal ik ABRP toch wat zuiniger instellen. :+

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 12:25
Lekker zeg, hogere buitentemperaturen en meteen een prima verbruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ok-HIipnRESVw0GC79kMTyLkUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3AvBrWWemuOCnWZJsZvszKy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
T0V schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Dat is goed nieuws! Software is bij mij gisteren bijgewerkt naar 2.7, wellicht is dat de oplossing. Ofwel jij rijdt nog op oudere software en bent deze functionaliteit na een upgrade ook kwijt. Ik hoop op het eerste!
Inzoomen werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@ron65 misschien begrijp ik je verkeerd maar de bezetting van laadpalen wordt ook gewoon in maps getoond hoor. Ook als je bijv een fastned als tussenstop er in gooit. Dan kan je dus onderweg checken of er nog palen vrij zijn. Gewoon ff klikken op je route overzicht button, dan op je fastned bestemming en dan zie je alle info die je nodig hebt. En die klopt gewoon. Maak daar best vaak gebruik van namelijk. Heb je chargemap dus niet voor nodig.

Verder heb ik ook sinds gister 2.7. Helaas net op de terugweg van kantoor toch weer koude tocht bij de benen terwijl er uit de roosters gewoon warme lucht komt. Werkelijk geen idee waar het dan vandaan komt.

Verder niks nieuws kunnen ontdekken dus die 2.7 zal vast weinig voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Met 2.7 constateer ik vandaag dat ik ASS en PA uit heb maar dan bij een stop in het verkeer ook de melding komt "Klaar om te rijden" oid. Dat was toch voorheen alleen als ACC aan staat?

Verder lijkt het me dat de ACC na afremmen vanwege een voorganger de auto wat voorzichtiger acceleert dan voorheen als de voorganger weg is.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DennisB
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-07 12:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpw-IlJ-x29uqHUcxYDt4ap3Vto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byae5Si0FSICR8FuhDd7L6zU.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er, we gaan alles maar eens ervaren. De 105 km/h check gaf geen zorgen.
Afgeleverd met 2.7, je snapt geen verschil voor mij.

Het is een SM Ultimate, trekhaak, donkere achterramen.

Volvo C40 ‘23 Ultimate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Waterblok schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:27:
Met 2.7 constateer ik vandaag dat ik ASS en PA uit heb maar dan bij een stop in het verkeer ook de melding komt "Klaar om te rijden" oid. Dat was toch voorheen alleen als ACC aan staat?
Werkt bij mij (nu nog) met 2.5 ook zonder ACC bijv. bij het stoplicht, dus volgens mij geen specifieke wijziging van 2.7.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Wel apart, update 2.7 aangezet. Geeft aan hier 1.5 uur voor nodig te hebben. Na 10 minuten al melding in app dat update geslaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat is niet apart hoor, elke OTA is veel en veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
autozoom in maps
T0V schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Ja dat zou kunnen. Ik ga zo 2.7 installeren en dan ga ik het volgende week nog een keer testen.
Maar ik zou verwachten dat het een feature van maps is die onafhankelijk is van de Volvo software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
download 2.7
Mga1600 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:20:
[...]

Gisteravond reed ik 50 km zonder een ‘update-wolkje’, maar zojuist verzette ik de auto alleen maar een klein stukje op de oprit en toen was de update toch binnen…… raar maar waar. Installatie van 2.6 naar 2.7 duurde ongeveer 25 minuten.
Volgens mij doet ie alleen downloaden tijdens het rijden. Als je dan niet lang genoeg gereden hebt gaat ie de volgende rit weer verder. Waarschijnlijk was die 50km net te kort, en kon ie het laatste stukje downloaden op de oprit. Heel toevallig, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
NicoB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:21:
download 2.7

[...]

Volgens mij doet ie alleen downloaden tijdens het rijden. Als je dan niet lang genoeg gereden hebt gaat ie de volgende rit weer verder. Waarschijnlijk was die 50km net te kort, en kon ie het laatste stukje downloaden op de oprit. Heel toevallig, dat wel.
Echt niet. Ik kreeg ‘m binnen via notificatie in de app op moment dat de auto al de hele dag stil stond…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
Kammika schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:36:
[...]

Echt niet. Ik kreeg ‘m binnen via notificatie in de app op moment dat de auto al de hele dag stil stond…
Mijn excuses. Dit staat in de documentatie:
The software update is downloaded directly to your car whilst you are driving, or when the car is in active mode, meaning the center display is activated. We recommend that you turn on automatic download of updates for the best experience.
https://www.volvocars.com/my/l/ota/

Ik heb een bericht gestuurd naar Volvo met het verzoek dit aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:04:
@ron65 misschien begrijp ik je verkeerd maar de bezetting van laadpalen wordt ook gewoon in maps getoond hoor. Ook als je bijv een fastned als tussenstop er in gooit. Dan kan je dus onderweg checken of er nog palen vrij zijn. Gewoon ff klikken op je route overzicht button, dan op je fastned bestemming en dan zie je alle info die je nodig hebt. En die klopt gewoon. Maak daar best vaak gebruik van namelijk. Heb je chargemap dus niet voor nodig.

Verder heb ik ook sinds gister 2.7. Helaas net op de terugweg van kantoor toch weer koude tocht bij de benen terwijl er uit de roosters gewoon warme lucht komt. Werkelijk geen idee waar het dan vandaan komt.

Verder niks nieuws kunnen ontdekken dus die 2.7 zal vast weinig voorstellen.
@Juancho dank voor deze opmerking, Deze functie had ik niet via deze route gevonden nog.
Daar is dit forum goed voor, iedereen weet wel ergens iets van en samen help je zo elkaar. Top.
Ga ik zeker proberen volgende keer!

#update 2.7 nog in geen velden of wegen te bekennen hier, 2 uur gereden, niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoB
2.7 update duration
goetfoud schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:55:
Wel apart, update 2.7 aangezet. Geeft aan hier 1.5 uur voor nodig te hebben. Na 10 minuten al melding in app dat update geslaagd is.
Grappig. Hier na exact een half uur. Maar dat was vanaf versie 2.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
RFolst schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:47:
Als we dan toch hutkoffers gaan delen:
[Afbeelding]
Heel cool die skidplates en portierlijsten in rvs! Ziet er met de velgen samen knap uit, goede keuze 🤙
Brengt me op ideeën @RFolst 😜

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Hier is ie schoner alleen nog zonder spatlappen (die hem net weer nog een tikkie extra 'dik' geven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3nErQl7OkUyeLqAEYsH99pDlBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKORueMkOM3sP3PJccvGwf9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB2ONXqhEvZ1TQo-zowXVBTKDqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBFwNtN7JTV1UnIYaLaziWE5.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
NicoB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:32:
[...]

Mijn excuses. Dit staat in de documentatie:
The software update is downloaded directly to your car whilst you are driving, or when the car is in active mode, meaning the center display is activated. We recommend that you turn on automatic download of updates for the best experience.
https://www.volvocars.com/my/l/ota/

Ik heb een bericht gestuurd naar Volvo met het verzoek dit aan te passen.
Bij mij staat automatisch downloaden uit. Kan me ook nog voorstellen dat de notificatie in app aangeeft dat die beschikbaar is. Vervolgens start ik in auto de installatie en wellicht gaat die dan eerst downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
NicoB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:21:
download 2.7

[...]

Ik vraag me af of dit nog steeds zo is. Ik heb bij recente OTAs al een aantal gevallen gelezen waar mensen na een vliegvakantie terugkwamen en meteen de update kregen aangeboden. Het lijkt erop dat er tegenwoordig ook bij stilstand wordt gedownload. Maar er is weer eens geen documentatie van dus we blijven maar een beetje gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ging kinderwagen er uithalen en even stofzuigen. Ping update klaar om te installeren. Rijden lijkt niet nodig als je maar een verbinding met internet hebt tcam if wifi?

Ze bieden de updates denk ik in batches aan. Lijkt me ook logisch mocht er toch wat mis zijn en minder belasting dan alles in een keer pushen.

[ Voor 30% gewijzigd door Veromor op 10-03-2023 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Veromor schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:49:
Ging kinderwagen er uithalen en even stofzuigen. Ping update klaar om te installeren. Rijden lijkt niet nodig als je maar een verbinding met internet hebt tcam if wifi?

Ze bieden de updates denk ik in batches aan. Lijkt me ook logisch mocht er toch wat mis zijn en minder belasting dan alles in een keer pushen.
Moraal van het verhaal: het maakt niet uit wat je doet. Je krijgt de update pas als Volvo je hem stuurt. Alle tips om de ota update af te dwingen (behalve je dealer lief aankijken of die ‘m voor je wil installeren ) zijn zinloos. Je krijgt vanzelf een mail of notificatie en dan kun je gaan installeren. Het is vrij random wanneer je die krijgt. Deze keer had ik ‘m op de dag van de start uitrol. Heb ‘m ook wel eens pas 2 weken later gehad.

Ik zou zeggen: rustig afwachten. Hij komt vanzelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Veromor schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:49:

Ja…dat lijkt me een correcte veronderstelling, juist ook omdat er steeds meer Google-Volvo’s zijn, ook de andere modellen zijn nu immers op AAOS gezet.
Mijn ervaring tot nu toe was dat de update bij mij meestal pas een dag of 8-10 na de eerste meldingen hier op het forum binnenkwam, dat was nooit reden tot ongerustheid…. deze keer was het aanmerkelijk sneller. Dat het nu korter op elkaar zat heeft er misschien mee te maken dat dit een kleine update is waarvoor maar weinig dataverkeer nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DennisB schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:53:
[Afbeelding]

Hij is er, we gaan alles maar eens ervaren. De 105 km/h check gaf geen zorgen.
Afgeleverd met 2.7, je snapt geen verschil voor mij.

Het is een SM Ultimate, trekhaak, donkere achterramen.
Mooie auto, mooie kleur…..(ik ben natuurlijk wel een tikje bevooroordeeld, ik heb dezelfde maar dan Twin).
Rij voorzichtig maar geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Ja…dat lijkt me een correcte veronderstelling, juist ook omdat er steeds meer Google-Volvo’s zijn, ook de andere modellen zijn nu immers op AAOS gezet.
Mijn ervaring tot nu toe was dat de update bij mij meestal pas een dag of 8-10 na de eerste meldingen hier op het forum binnenkwam, dat was nooit reden tot ongerustheid…. deze keer was het aanmerkelijk sneller. Dat het nu korter op elkaar zat heeft er misschien mee te maken dat dit een kleine update is waarvoor maar weinig dataverkeer nodig is?
Je en een beetje vooruitdenken. Deze is in wk8 gecommuniceerd. Updates zitten meestal rond de 6 weken, dus dat betekent dat rond wk14 (begin april) de volgende week bekend wordt. Laten we hopen dat dat de grote update met YT is... vind het verder ook verdacht stil rondom ontwikkelen FM, Waze, etc... hoop nog wel dat die deze kant uitkomen...

(aan de andere kant: Google I/O is nu op 10 mei gepland, dat levert meestal ook nog wel blik naar toekomst plannen op..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
goetfoud schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:55:
Vrij logisch, als de update langer duurt dan aangegeven dan gaan wij hier met z’n allen over klagen. Vandaar de ruim genomen tijd van 1,5 uur denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Je en een beetje vooruitdenken. Deze is in wk8 gecommuniceerd. Updates zitten meestal rond de 6 weken, dus dat betekent dat rond wk14 (begin april) de volgende week bekend wordt. Laten we hopen dat dat de grote update met YT is... vind het verder ook verdacht stil rondom ontwikkelen FM, Waze, etc... hoop nog wel dat die deze kant uitkomen...

(aan de andere kant: Google I/O is nu op 10 mei gepland, dat levert meestal ook nog wel blik naar toekomst plannen op..)
Ik heb begrepen dat de volgende (inclusief stuurknopje) OTA voor week 17 zou zijn voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Ik heb begrepen dat de volgende (inclusief stuurknopje) OTA voor week 17 zou zijn voorzien.
fijn die inside info ;-)

is dat dan de datum waarop die voor werkplaatsen beschikbaar is? Of start OTA uitrol..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:01:
[...]

fijn die inside info ;-)

is dat dan de datum waarop die voor werkplaatsen beschikbaar is? Of start OTA uitrol..?
voorlopig moet eerst 2.7 nog maar eens binnen zien te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Net een nieuwe app-update (iPhone) geïnstalleerd. Resultaat: app is de auto helemaal ‘kwijt’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
Auto moest vandaag naar de garage, stuurwiel stond helaas weer 3-4 graden scheef. Heb nu een nieuwe V60 mee, wat een fijne wagen zeg! Ow ja, update naar 2.7 zouden ze ook doen, maar hoefde niet. Die kwam gister binnen (zonder rijden)!

@Mga1600 auto al gevonden? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bartelomeus op 10-03-2023 13:39 ]

Pagina: 1 ... 153 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"